quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Ik dacht aan iets met "geen gezeik" erinquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:33 schreef Duvel het volgende:
Tjemig, kun je niet ff een pakkende TT verzinnen?
Jammergenoeg vrees ik dat je nog gelijk gaat krijgen ookquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)c-loze-sprinter.html
En weet je hoe het verder gaat? Geen hond gaat daar natuurlijk gebruik van makenEn in het vervolg worden alle treinen pleeloos besteld "want er blijkt geen behoefte te zijn aan een toiletvoorziening aan boord"
![]()
dat zal (lijkt mij) niet gaan, want overheid heeft toch al beslist dat er toiletten in moeten?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)c-loze-sprinter.html
En weet je hoe het verder gaat? Geen hond gaat daar natuurlijk gebruik van makenEn in het vervolg worden alle treinen pleeloos besteld "want er blijkt geen behoefte te zijn aan een toiletvoorziening aan boord"
![]()
Vergeet je even niet dat tegen 2025 HRN staat voor de concessie Heino-Raalte-Nijverdal?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:25 schreef James1988 het volgende:
Tegen 2025 moeten inderdaad alle treinen op het HRN zijn voorzien van een toilet.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vergeet je even niet dat tegen 2025 HRN staat voor de concessie Heino-Raalte-Nijverdal?![]()
Ok, dan zeg ik wel: "alle spoorlijnen die door de centrale overheid worden aanbesteed"quote:Want de versplintering gaat aan die kant gewoon door natuurlijk
wat is er mis met stoffen bekleding?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dan ben je toch dom in je kop als je besluit om de wc's uit de treinen te halen.... Net als de beslissing om stoffen bekleding te nemen voor de ICMm![]()
![]()
![]()
Wie bedenkt die ongein.
Het wordt snel vies en is moeilijker schoon te krijgen dan skai.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:48 schreef mschol het volgende:
[..]
wat is er mis met stoffen bekleding?
Yo. Leuk dat het gewaardeerd wordt, dan ga ik er gewoon mee door.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
ziggy nog bedankt voor je interessante stukje.
Dat wordt het zekerquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Yo. Leuk dat het gewaardeerd wordt, dan ga ik er gewoon mee door.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:48 schreef mschol het volgende:
[..]
wat is er mis met stoffen bekleding?
quote:De 2e klas stoelbekleding van ICMm wordt vervangen door kunstleer. De 2e klas stoelbekleding van ICMm blijkt moeilijk te reinigen, waardoor de zittingen erg vervuilen. Dit heeft tot veel klachten van rijdend personeel en reizigers geleid. Om de uitstraling op acceptabel niveau te houden, worden de vuile zittingen elke drie maanden verwisseld en grondig gereinigd. Daarnaast zijn diverse alternatieven onderzocht. Inmiddels heeft de directie het voorstel goedgekeurd om de stoffen bekleding van ICMm te vervangen door kunstleer (de 2e klas stoelbekleding van DDZ wordt ook voorzien van kunstleer). Er wordt nu een plan opgesteld om de nieuwe bekleding te bestellen en de huidige 2e klas stoelbekleding van ICMm zo snel mogelijk te vervangen. De vervanging zal naar verwachting medio 2012 gereed zijn.
zekerquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Yo. Leuk dat het gewaardeerd wordt, dan ga ik er gewoon mee door.
TER = RER?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
75% van de TGV's rijd niet. 80 van de TER's rijd niet. Translilien normaal. RER B 20 % rijd niet hier. Dit land kennende gaat het zaterdag ook nog wel door...zucht...
Maar nu ga ik nog even mijn laatste 235km er doorheen jassendan heb ik bingo
Nope.quote:
Toch gek, dat het in ICMm zo'n probleem is en in SGMm of VIRM niet. Zijn de mensen in Noord-Nederland soms zulke viespeuken ofzo?quote:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:05 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Fransen hebben iig wel hippe logo's
quote:Kamerleden smalen over plaszak NS
DEN HAAG - De aankondiging van de NS in Sprinters zonder wc reizigers een plaszak ter beschikking te stellen, leidt vrijdag tot smalende reacties bij Tweede Kamerleden. ,,Is de NS nu helemaal van de pot gerukt?'', reageert GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent via Twitter. ,,Een plaszak. Ik zeg even niets meer...'', stelt SP-Kamerlid Renske Leijten.
VVD-parlementariër Klaas Dijkhoff twittert over een briljante communicatiestrategie van de NS over de plaszak. ,,Ik lees weinig klachten van mensen in de piepzak over herfstvertragingen vandaag.''
Mee eens, dat is iets wat ze nog recht kunnen zetten door toiletten in te laten bouwen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tja het is een keuze geweest van de NS en die pakt nu compleet verkeerd uit. Stom van ze om deze SLT's te nemen.
Waarom?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:46 schreef James1988 het volgende:
Laat het hele HRN maar openbaar aanbesteed worden, de kans dat de winnaar van die aanbesteding ook zo'n actie uitvoert lijkt me uitgesloten.
Tsja, pech. De wensen en eisen van reizigers en overheid zijn glashelder: toiletten in die treinen, zo snel mogelijk. Uiterlijk 1 januari 2025 (nog veel te lang, maargoed).quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik snap de keuze van NS wel enigszins, het is natuurlijk enorm duur om achteraf alles om te bouwen.
Ik zou alleen niet weten welke. Toiletten op de stations zijn geen realistische optie, omdat de stoptijden dat niet toelaten. Bij een haltering van 2 minuten kun je niet even op een station als Zaltbommel naar de WC. Doe je dat wel, dan ben je meteen 30 minuten extra onderweg.quote:Maar de huidige keuze is absoluut absurd, er zullen vast betere alternatieven zijn.
Zie je het al voor je?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:59 schreef greavy het volgende:
De huidige optie is dan ook meer een nood-oplossing dan een definitieve oplossing. Het is natuurlijk handig dat je toch kan pissen als je trein gestrand is.
Je moet bij de HC vragen naar zo'n plaszak. Die verstrekt het dan ook alleen als daar echt aanleiding toe is.
Jemigtwitter:IngridThijssen twitterde op vrijdag 07-10-2011 om 12:08:50Hoe een mug een olifant wordt. Ik begrijp de controverse maar ben juist blij met een praktische oplossing voor uitzonderlijke situaties. reageer retweet
Ik stel voor Ingrid Thijssen na een potje kruidenthee een dagje op te sluiten in een SLT.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:10 schreef James1988 het volgende:
Jemigtwitter:IngridThijssen twitterde op vrijdag 07-10-2011 om 12:08:50Hoe een mug een olifant wordt. Ik begrijp de controverse maar ben juist blij met een praktische oplossing voor uitzonderlijke situaties. reageer retweet
Achtergrondinfo: Ingrid Thijssen is de directeur van NS Reizigers.
Top, maar waarom eindhoven?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:02 schreef greavy het volgende:
Kreeg een e-mail. Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatie bij Shakies in Eindhoven
Nee, het volk dat in de randstad instaptquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Toch gek, dat het in ICMm zo'n probleem is en in SGMm of VIRM niet. Zijn de mensen in Noord-Nederland soms zulke viespeuken ofzo?
als het zo druk is kan er toch geen conducteur langs om je kaartje te controleren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:31 schreef De_Dakgoot het volgende:
Is het toegestaan om in de 1e klas te staan als de trein helemaal vol is en er ook geen ruimte meer is om te staan in de 2e klas?
De conducteur kon geneens door de deur bij de 2e klasquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als het zo druk is kan er toch geen conducteur langs om je kaartje te controleren.
ik vind het altijd zo sneu als mensen gaan staan in een lege 1e class coupequote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:31 schreef De_Dakgoot het volgende:
Is het toegestaan om in de 1e klas te staan als de trein helemaal vol is en er ook geen ruimte meer is om te staan in de 2e klas?
maar al die Zakenmensen kijken je zo eng aan als je als student 1e klas zit of staat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik vind het altijd zo sneu als mensen gaan staan in een lege 1e class coupe![]()
![]()
Ga dan gewoon zitten, stelletje burgerlullen, de conducteur chilt hem toch in de kabine
Alphen aan den rijn-Leiden centraal.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:40 schreef Yreal het volgende:
Ik weet niet op welk traject je reist, maar meestal praten we echt over een euro om 1e klass te mogen reizen.
als de wereld niet vergaat vanavond en als er geen blaadjes op de rails liggen wel ja.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:15 schreef Bitlord het volgende:
Ik moet morgen met de Thalys naar Parijs. Die rijdt toch gewoon?
Daarom dusquote:Treinverkeer ontregeld na steekpartij
7 oktober 2011
Door een staking van conducteurs is het treinverkeer in Frankrijk vrijdag ernstig ontregeld.
De staking is een spontane protestactie die is ontstaan nadat donderdagochtend een 54-jarige conducteur werd neergestoken door een reiziger met een mes. Het incident gebeurde op een trein tussen Lyon en Straatsburg. De conducteur werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Zijn toestand is inmiddels stabiel. De dader van de steekpartij is opgepakt.
Vrijdagochtend lag het treinverkeer in vrijwel het hele land plat als gevolg van de staking. In de loop van dag wordt het treinverkeer langzaam hervat. Kijk voor een actueel overzicht op de website van de Franse spoorwegen SNCF: www.infolignes.com
Bron: Frankrijk Blog
Een euro?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:40 schreef Yreal het volgende:
Als ik op tijden dat het druk is in de trein zit koop ik meestal nog wel gewoon die toeslag. Is goedkoper dan met de motor![]()
Ik weet niet op welk traject je reist, maar meestal praten we echt over een euro om 1e klass te mogen reizen.
Lekker optijd dan.quote:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:28 schreef greavy het volgende:
Wilde staking Franse conducteurs
STRAATSBURG - Het Franse treinverkeer is ontregeld door een wilde staking van conducteurs. De actie volgde op een incident donderdag met een zwartrijder die met een mes had ingehakt op een conducteur. De 54-jarige spoormedewerker vecht voor zijn leven.
Uit solidariteit legden conducteurs in het hele land het werk neer. In de Elzas en Lorraine viel daarom donderdag ruim 70 procent van de treinritten uit. De staking duurt tot vrijdagmiddag.
De conducteurs van de Fransen staken alleen maar. De Thalys rijdt dus ook gewoon. De treindienstleiding niet dacht ik (11 oktober ook niet)quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:56 schreef Bitlord het volgende:
Op mijn vraag op Twitter geeft NSHispeed aan dat de Thalys gewoon rijdt. Ook op 11 oktober, wanneer er landelijk gestaakt gaat worden in Frankrijk.
Voor Rotterdam-Leeuwarden overgangsbewijs is maximaal ¤9,80(met 40% korting) dacht ik.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Een euro?![]()
Dat zijn wel erg korte stukjes die je reist dan.
Thalys stopt morgen wel op Schiphol, tenzij je een nachttrein hebtquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:34 schreef Bitlord het volgende:
Wel kut, door werkzaamheden rijdt de IC Ut-Rtd om via de Binckhorstboog in Den Haag. Als alternatief geeft de NS-reisplanner aan dat je naar Amsterdam Zuid kan en daar de Fyra kan pakken, die door andere werkzaamheden toeslagvrij is.
Dus ik denk, ik pak de IC naar Schiphol vanuit Utrecht en spring daar direct in de Thalys naar parijs. Scheelt een overstap. Volgens de eerste klantenservice vrouw van Hispeed stopt de Thalys in Schiphol morgen en is het geen probleem, ondanks dat ik geen Thalys-ticket heb van Schiphol tot Rotterdam. Belt even later een vrouw van NS Hispeed mij op dat de Thalys niet stopt in Schiphol. Terwijl dit wel staat op de NS Reisplanner en bij de werkzaamheden. Raar...
Ik weet niet welke Thalys je hebt, maar er schijnt één of twee thalyssen vanaf Rotterdam te starten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:34 schreef Bitlord het volgende:
Wel kut, door werkzaamheden rijdt de IC Ut-Rtd om via de Binckhorstboog in Den Haag. Als alternatief geeft de NS-reisplanner aan dat je naar Amsterdam Zuid kan en daar de Fyra kan pakken, die door andere werkzaamheden toeslagvrij is.
Dus ik denk, ik pak de IC naar Schiphol vanuit Utrecht en spring daar direct in de Thalys naar parijs. Scheelt een overstap. Volgens de eerste klantenservice vrouw van Hispeed stopt de Thalys in Schiphol morgen en is het geen probleem, ondanks dat ik geen Thalys-ticket heb van Schiphol tot Rotterdam. Belt even later een vrouw van NS Hispeed mij op dat de Thalys niet stopt in Schiphol. Terwijl dit wel staat op de NS Reisplanner en bij de werkzaamheden. Raar...
Je kan dus ook in Duivendrecht opstappen. Staat hierin niet vermeld, maar de allereerste Thalys van de dag gaat op zondag vanaf Rotterdam vertrekkenquote:zaterdag 8 en zondag 9 oktober
Door werkzaamheden is de dienstregeling van Thalys aangepast:
- Thalys van Nederland naar Brussel en Parijs vertrekt niet van Amsterdam Centraal, maar van Duivendrecht. Na vertrek uit Duivendrecht rijdt Thalys vanaf Schiphol via de normale route volgens de normale dienstregeling. Reizigers voor Thalys reizen vanaf Amsterdam Centraal met binnenlandse treinen naar Duivendrecht en stappen in Duivendrecht over op Thalys. Ga ongeveer een uur eerder op reis.
- Thalys uit Parijs en Brussel rijdt na Schiphol door naar Duivendrecht, in plaats van naar Amsterdam Centraal. Reizigers naar Amsterdam Centraal reizen met Thalys mee naar Duivendrecht en stappen daar over op binnenlandse treinen naar Amsterdam Centraal. Houdt u rekening met een langere reistijd van ongeveer een half uur.
uhuquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Een euro?![]()
Dat zijn wel erg korte stukjes die je reist dan.
Als het niet druk is, zie je ze ook zelden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als het zo druk is kan er toch geen conducteur langs om je kaartje te controleren.
Ah.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
uhu
Alphen -> Leiden is de 1e klas toeslag trouwens 1,30 . In de ochtendspits is dat zeker de moeite
het lukt me regelmatig om van rotterdam naar groningen niet gecontroleerd te worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Als het niet druk is, zie je ze ook zelden.
Gisteren Enschede-Amersfoort-Enschede, beide treinen bestonden uit 2 stellen, niet overdreven druk, geen enkele HC gezien.
iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:21 schreef James1988 het volgende:
Laatste gerenoveerde koploper (ICMm) rijdt werkplaats uit
Vandaag heeft NS Reizigers-directeur Ingrid Thijssen de laatste gemoderniseerde intercity van het type ICM in ontvangst genomen. In 4 jaar tijd zijn 137 treinstellen (461 rijtuigen), die bekend zijn geworden onder de naam Koploper, geheel vernieuwd. De treinstellen - die 17 tot 28 jaar oud zijn - kunnen nu weer door als gloednieuwe treinen.
Tijdens de renovatie hebben de treinen niet alleen een moderner interieur gekregen, maar ook zijn de treinen uitgerust met internet, airco en actuele reisinformatie. Bovendien zijn de laatste reeks treinstellen ook voorzien van een toilet met bioreactor. Delen die niet meer gebruikt werden, zoals de doorloopkop en de keuken zijn verwijderd. Daardoor biedt de trein ruimte aan meer reizigers. De treinstellen zijn voorzien van een speciale folie, zodat graffiti nu binnen 8 uur in plaats van 40 uur verwijderd kan worden.
Ga je gang. Je zult er niks van bakken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:40 schreef mschol het volgende:
[..]
iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnen
Eerste jaar gaat langzaam omdat alles aangepast moet worden, daarna gaat het tempo omhoog. Denk eigenlijk bijna in kleine drie jaar is gebeurd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:40 schreef mschol het volgende:
[..]
iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnen
nog meer reden om te zeuren over prijsverhogingen en wat nog wel niet meerquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ga je gang. Je zult er niks van bakken.
Als ze niet ook het DDM-1 gaan reviseren dan zal idd het IRM-1 en 2 aan de beurt zijn. Er worden bij mijn weten al plannen voor gemaakt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:45 schreef Bitlord het volgende:
Het gaat nog wel eventjes duren, maar ik verwacht dat na DDZ de oudste dubbeldekkers aan de beurt zijn voor een revisie? De oudste stellen daarvan zijn even oud als de nieuwste koplopers (1994).
Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch. En als je nog op een inbelverbinding zit heb je pech.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:23 schreef Crientj het volgende:
Kut. Ik wist dat ik iets vergat.
@Post hierboven, doe es je foto's verkleinen.
Niets mis met mn browser, wel met mn 3g en datalimiet. ><quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:24 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch. En als je nog op een inbelverbinding zit heb je pech.
Oja, merk het nu ook nu ik in de bus zit met mn telefoon. Nou ja nu geen tijd meer..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:26 schreef Crientj het volgende:
[..]
Niets mis met mn browser, wel met mn 3g en datalimiet. ><
Wat heb ik ermee te maken?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als de wereld niet vergaat vanavond en als er geen blaadjes op de rails liggen wel ja.![]()
Fles, kijk jij ff in je glazenbol voor deze beste man
Maar hij moet ze wel eerst volledig binnenhalen. ZO onnodigquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:24 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch.
De constructie van de liften kan er denk ik niet uitgehaald worden omdat dit onderdeel uitmaakt van de constructie van de bakken. Bij het VIRM-4 is dat gedeelte van de trein opnieuw ontworpen, waardoor de trappen uiteindelijk breder konden worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:15 schreef Bitlord het volgende:
Zouden de liften er uit gehaald worden, of zouden die onderdeel van de constructie zijn van de bakken? In dat geval zal het waarschijnlijk wat te kostbaar zijn om dat te doen. Lijkt me wel dat de stoelen van de nieuwste series er in komen. Die zitten overigens best fijn.
precies. Geen idee wat ze met die loze ruimte willen doenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef James1988 het volgende:
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Plaszakjes-afwerkhok van maken natuurlijkquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Geen idee wat ze met die loze ruimte willen doen
Hun hadden het erover dat de trappen vergroot kunnen worden. De trein wordt toch helemaal kaal gemaakt bij de revisie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef James1988 het volgende:
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
En dat heb je goed begrepen. Van de vakbond voor machinisten en conducteurs, VVMC, komt dit:quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoor elders dat machinisten het helemaal niet zo leuk vinden om de terugrit te moeten rijden in het pishok van de heenweg. Da's best raar toch?
En reizigersbelangenvereniging Maatschappij voor Beter OV is ook niet echt blij:quote:De pot op met de plaszak!
Tilburg, 07 oktober 2011
Kennelijk heeft de directie van NSR het onsmakelijke besluit genomen om SLT materieel te voorzien van plaszakken, zodat reizigers in geval van hoge nood tijdens een verstoorde situatie hiervan in de onbediende cabine gebruik kunnen maken. De VVMC is hier over niet ingelicht.
Eerder heeft de VVMC al geprotesteerd tegen het ontbreken van toiletten in SLT materieel. De VVMC is dan ook van mening dat deze maatregel onacceptabel is en wel om de volgende redenen.
De cabine is de werkplek van de machinist en hoofdconducteur;
Vanuit hygiënische overwegingen;
Regelgeving staat niet toe dat onbevoegden zich in de onbediende cabine ophouden.
De VVMC is van mening dat het hier gaat om symptoom bestrijding waarbij het werkelijke probleem niet wordt opgelost. Deze maatregel zal ook in onze ogen leiden tot extra discussies, waarbij het treinpersoneel de strontkar over zich heen zal krijgen. De VVMC zal dan ook haar bezwaar kenbaar maken bij de directie NSR.
Zolang er geen duurzame oplossing voor dit probleem is gevonden is ons credo: De pot op met de plaszak.
Wim Eilert.
Vakbondsbestuurder VVMC.
quote:PLASZAK NS IS MAGERE OPLOSSING
Voor Beter OV heeft gemengde gevoelens bij het besluit van de NS, in toiletloze Sprinters in geval van (hoge) nood plaszakken uit te delen, en de machinistencabines beschikbaar te stellen als toiletruimte. De plaszak is slechts een zeer mager alternatief voor gewone toiletten in de trein.
Voor Beter OV en de andere consumentenorganisaties hebben steeds gesteld dat ook in stoptreinen toiletten aanwezig dienen te zijn. De NS heeft dat altijd naast zich neergelegd. Nu komen er plaszakken. Daarbij vallen enkele kanttekeningen te maken:
Er komen plaszakken, maar de mogelijkheid voor reizigers om hun handen te wassen ontbreekt. Ook in noodsituaties dient persoonlijke hygiëne beter te worden gewaarborgd.
De plaszakken zijn weliswaar geschikt voor het opvangen van urine, maar voor ontlasting zijn ze ongeschikt. Ook is onduidelijk, in hoeverre stoma-patiënten hiermee zijn geholpen.
Het begrip “noodgeval” is niet duidelijk gedefinieerd. Wanneer is iets een noodgeval? Als een trein strandt? Een kwartier? Een uur? En is hoge nood in treinen zonder toilet die onterecht in lange-afstandsverkeer worden ingezet (zoals tussen Amsterdam en Rotterdam via Gouda) ook een “noodgeval”?
Veel treindiensten worden gereden met meerdere treinstellen. Hoe wordt de hoge nood van de reiziger opgelost in die treinstellen waarin geen machinist of conducteur aanwezig is?
En voor Beter OV gunt ook de machinist een plezierige werkplek. Het is niet fijn, dat zijn bestuurderscabine zo nu en dan wordt gebruikt als toiletruimte, zeker niet gezien het risico dat het gebruik van de plaszak uitmondt in geknoei.
Als met al vindt Voor Beter OV de plaszak niet meer dan een zeer matig alternatief voor de ontbrekende toiletten in de trein, die hoogstens een tijdelijke noodoplossing mag zijn. Eigenlijk is de plaszak een noodvoorziening, te vergelijken met de noodrem.
Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaagquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:44 schreef greavy het volgende:
Het heeft het imago van de NS niet verbeterd, door met dit nieuws te komen. Goed bezig, NS.
Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag
Klopt.. Maar het was er nog wel..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag
Wisten die dat zakkengezeik al?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
Ik begrijp dat er in het Ruhrgebiet tussen half september en begin mei ook geen treinen rijden?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:
[..]
En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld.
In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:
NS zit ook al te kijken voor extra Sandite-slagen. Maar of dat gaat helpen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist.quote:
Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:
[..]
En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld.
Dat NS eens beseft dat ze het niet allemaal in de schoot geworpen krijgen, en dat ze echt beter hun best moeten doen om te voldoen aan de behoeftes van de reiziger. Nee, SNCF en DB doen het niet per sé beter. Maar ik weet wél zeker dat die bedrijven niet zulke domme uitspraken zullen doen als Mw. Thijssen of NS_online eerder vandaag hebben gedaan.quote:
Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezen
Ja maar die bussen hebben vaak ook geen toilet aan boord, mag dat wel dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
Jawel, gewoon een estafette gaan rijden met etappes van maximaal 20 km van busstation naar busstationquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja maar die bussen hebben vaak ook geen toilet aan boord, mag dat wel dan?
Hm daar zit wat in. Dan moet er toch de herfstspecifieke factor bladval bij zitten of zo.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet.
En einde van de GTbV... Want ze kunnen dan alle vijf zeggen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de vertraging maar die andere vervoerder.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist.
Precies. St. Moritz is Zwitserland en ik ken idd Zwitserse lijntjes waar ze nog over straat rijden.quote:
Ja.. Fok! zet deze link automatisch zo om. Omdat teveel bezoekers hier die Imageshack uploads bekijken ofzo. Word de TOS overschredenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Zwitserland lijkt me eerder
EN mirroren en linken kan natuurlijk best. Stelletje straathonden bij imageshack![]()
Imageshack kan de pest krijgenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja.. Fok! zet deze link automatisch zo om. Omdat teveel bezoekers hier die Imageshack uploads bekijken ofzo. Word de TOS overschreden
Nou kom maar. Wiens sorrypraatje begint hiermee?quote:"IJs en weder dienende (als het weer meewerkt, red.) is niet voor niets een Nederlandse uitspraak", stelt ze na afloop van de ministerraad vrijdag tegen NU.nl. "De natuur is sterker dan wij, dus je kan niet zeggen dat er nooit iets kan gebeuren."
Oh ja, was aangekondigd, landelijke uitstraling, overmacht, dus jah, geen GtbVquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:21 schreef Peter het volgende:
"Maar het is in orde, want we hebben van tevoren gewaarschuwd"
Altijd handig voor als de verwarming uitvaltquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:23 schreef James1988 het volgende:
"En als je dan toch onverhoopt 4 uur met een SLT stilstaat in een weiland waar niemand je kan bereiken, kun je niet klagen over een ontbrekend toilet, want we hebben plaszakjes"
Ewwwwquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Altijd handig voor als de verwarming uitvalt
zowiezo: de NS had toch het magische goedje tegen gladde wielen gevonden? waarom glijden de treinen dan nog steeds uit?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit jaar hebben we al tussen 4 en 7 oktober allemaal sorrypraatjes dat het best wel weer mis kan gaan deze winter![]()
Vorig jaar wisten ze op 10 oktober nog te doen alsof ze voorbereid warenEn toen werd het alsnog een puinhoop okee
![]()
DIt jaar is het heleMAAL één grote broekenschijtersshow. Maar ja, is je plaszak op zoveel diarree voorbereid? Of is er toch wel sprake van een "praktische oplossing" voor een "uitzonderlijk geval"?![]()
NS wat falen jullie hard zeg, niet te geloven
zeker nog in Alfatestfase?:+quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:55 schreef mschol het volgende:
[..]
zowiezo: de NS had toch het magische goedje tegen gladde wielen gevonden? waarom glijden de treinen dan nog steeds uit?
Dat klinkt alsof ze in de (ochtend)spits de sneltrein naar 7 bakken willen hebbenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:00 schreef brandsrus het volgende:
+ ze gaan wat doen met de perronindeling met de nieuwe dienstregeling
Stoptrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 8
Sneltrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 5b
Stoptrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 6
Sneltrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 4a
Precies omgedraaid dus...
quote:Intern bericht NSR:
Klein misverstandje volgens NSR, de plaszakken komen niet IN de Sanitair Loze Treinen en SGM-2 maar in de calamiteitenbusjes van "service en veiligheid" welke na een incident naar de plek des onheils komen. Dan worden de plaszakken ter plaatse uitgereikt. (ik zie het al voor me......, "Goedenmiddag: nog iemand in deze bak een plaszakje".....)
Plaszakken zouden dus niet standaard op het materieel komen.
Brrrrr, Meesterpeter
Dat zou vrij onhandig zijn in geval van een bovenleidingsbreuk...quote:
Oh okee, en dat heet een "praktische oplossing"?quote:
De discussie dwaalt gewoon af Dennis. Een toilet in een trein is een basisvoorziening, bedoeld voor gebruik onder normaal functionerende omstandigheden. Nu wordt er iets gepresenteerd wat nergens op lijkt, en dan wordt het verhaal afgezwakt met "ja maar het is ook eigenlijk alleen maar voor als de trein strandt".quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat zou vrij onhandig zijn in geval van een bovenleidingsbreuk...
ja.. ..quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:40 schreef Yreal het volgende:
dag noord nederland. Ik weet dat je in groningen een snelbus naar emmen hebt..
klopt, dit is de 2e storing van vandaag. Zit inmiddels al in de ns bus. Die stonden er al gelijk.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Je zou toch denken dat er ondertussen wel NS-bussen geregeld zijn... Die storing was er vanmorgen om 8:00 ook al. Maar goed dat ik me verslapen heb, want het plan was om naar Houten te gaan vandaag...
Over Leer - Rheine is de rest van Nederland ook bereikbaar, misschien niet eens zo'n heel slechte optie voor sommige bestemmingenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:40 schreef Yreal het volgende:
dag noord nederland. Ik weet dat je in groningen een snelbus naar emmen hebt..
Dat valt ook wel mee. Als het busvervoer een beetje geregeld is, kost het je hooguit +30.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Over Leer - Rheine is de rest van Nederland ook bereikbaar, misschien niet eens zo'n heel slechte optie voor sommige bestemmingen
als je richting noordholland moet kan je beter doorkachelen naar lelystadquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:44 schreef Yreal het volgende:
Als je strand in heerveen kan je om .37 met de interliner 315 naar emmeloord en daar bus 141 naar zwolle
jou smiley geeft aan dat je er niet blij mee bent? Heeft het geen voordeel dan? Ten opzichte van de bus...quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als je richting noordholland moet kan je beter doorkachelen naar lelystad
maar goed.. de Qliner 315 houd straks ook op te bestaan als de Hanzelijn 1 maal rijd
zullen vast wel wat dorpen worden overgeslagen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:20 schreef kebabkever het volgende:
[..]
jou smiley geeft aan dat je er niet blij mee bent? Heeft het geen voordeel dan? Ten opzichte van de bus...
Ja, die heb ik 1 keer genomen, die reed zo de slagboom van de brug aan godbonkenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En anders hebben we altijd de Afsluitdijkliner nog
Wait, whut?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:07 schreef James1988 het volgende:
De 29e VGR meldt dat minister Vervotte voor de 2e keer de NMBS de opdracht heeft gegeven om het 20e treinstel te bestellen, maar dat NMBS dit nog steeds niet heeft gedaan. Dit baart zorgen: de productielijn bij AnsaldoBreda wordt al afgebouwd.
waarom zouden ze ook echt alles in 1x bestellen.. ze gooien liever geld over de balk? :pquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:08 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt staat Pistoia inmiddels vol met V250's, de serieproductie van het V250 raakt op z'n einde. En dat houdt in dat er dan weer capaciteit vrij wordt gemaakt voor andere orders (IC4+IC2 voor DSB, hogesnelheidstreinen voor Trenitalia i.s.m. Bombardier, stoptreinen voor Noord-Italië i.s.m. Stadler).
Dus als de NMBS te lang wacht kost het 20e treinstel 4x zoveel als de rest, omdat er een nieuwe productielijn moet worden opgezet voor één treinstel
Euh, omdat het oorspronkelijk ook de bedoeling was om in één keer een Fyra-'netwerk' weg te zetten, bestaande uit Amsterdam - Brussel, Den Haag - Breda - Brussel, Amsterdam - Breda en Amsterdam - Rotterdam?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:10 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom zouden ze ook echt alles in 1x bestellen.. ze gooien liever geld over de balk? :p
De tweede was een defecte stroomvoorziening van het relaishuis in Meppel. Geen idee of het dat nu weer is.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
En ALWEER een sein-en-wisselstoring tussen Zwolle en het noorden... Da's nou de derde vandaag
Volgens de NS Reisinformant (op kantoor) was het nog steeds de tweede storing: het baanvak was nog niet vrijgegeven. Bussen tot einde dienst, vannacht word er doorgewerktquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
En ALWEER een sein-en-wisselstoring tussen Zwolle en het noorden... Da's nou de derde vandaag
EN maar schreeuwen als je niet genoeg verkooptquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:36 schreef greavy het volgende:
Maakt het voor de Railcateraar niet makkelijk; gratis koffie en thee in Zwolle, terwijl RC Niet uitdeelt
Dat dusquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN maar schreeuwen als je niet genoeg verkoopt![]()
Laat ze lekker de gifgloeiende vlekkentering krijgen met wratten met haren erop daar
Was al een half jaar geleden bekend, dat de Griekse spoorwegen belachelijk slecht management hebben. Eigenlijk zouden Veolia etc daar het vervoer moeten gaan doen. Het is nu goedkoper om iedereen persoonlijk in taxi te doen dan met het OV te laten reizenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:48 schreef Viezze het volgende:
Zojuist op Rtl nieuws; bij de griekse spoorwegen zijn er machinisten die wel ¤100000 per jaar verdienen (NL; 40000).
De oud minister van financiën had uitgerekend dat het goedkoper was om de hele spoorwegen op te doeken en iedereen per taxi te vervoeren
Grieks op de middelbare school? Ik dreun dat alfabet nog steeds moeiteloos op.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
hihi grappig, ik kan het nog steeds net zo makkelijk lezen als 20 jaar geledenCyrillisch is lastiger zelfs, hoewel minder lang geleden
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grieks op de middelbare school? Ik dreun dat alfabet nog steeds moeiteloos op.
Op de rug gezien?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
En om weer ontopic te gaan, mijn 2 aller aller aller oudste bordjesfoto's zijn uit Griekenland![]()
De ALLER aller oudste heb ik niet zelf gemaakt maar telt omdat ik er zelf op sta
[ afbeelding ]
Omdat omleiding via Den Haag?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:57 schreef greavy het volgende:
Gatver. Zit in de 8628 tussen Utrecht en Rotterdam
Vanochtend ook al van Rotterdam naar Utrecht. Waarom geen ICMm tussen Rotterdam en Utrecht
En dat gezeik bij meppel werkt ook niet echt mee natuurlijk.quote:
quote:
dat heb weinig met elkaar te maken. Had wel ic van 20:16 uit Zwolle naar Utrecht met 15(!!!!) bakken ICMm. De achterste 2 drietjes waren leeg volgens de HC, op Misschien een enkele verstekeling na. En de andere 3 waren ook slecht bezetquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En dat gezeik bij meppel werkt ook niet echt mee natuurlijk.
Dat geouwehoer moet ook maar eens afgelopen wezen trouwensquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:38 schreef greavy het volgende:
Er was vandaag weer geen treinverkeer Venlo-Kaldenkirchen: De Mcn's die vanochtend beschikbaar waren mochten Nederland niet in, onder andere vanwege beheersing van de Nederlandse taal.
Ja, die machinisten moeten gewoon Nederlands spreken. Net als omgekeerd wordt verwacht dat er Duits of Frans gesproken wordt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat geouwehoer moet ook maar eens afgelopen wezen trouwens
En anders regel maar wat. Dat kan gewoon geen reden zijn dat er urenlang "geen treinverkeer mogelijk" is of watquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, die machinisten moeten gewoon Nederlands spreken. Net als omgekeerd wordt verwacht dat er Duits of Frans gesproken wordt.
Hoe dan ook vind ik het een goede zaak dat er actief op wordt gecontroleerd, in het kader van onze veiligheidquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En anders regel maar wat. Dat kan gewoon geen reden zijn dat er urenlang "geen treinverkeer mogelijk" is of wat
En je hebt het op leiden centraal weer opgehangen?quote:Op zondag 9 oktober 2011 01:14 schreef DutchErrorist het volgende:
Hehe ik heb zo een geel treintijden bord van Arnhem Centraal naar Leiden Centraalmeegenomen
Zou mij wel geniaal lijken, gewoon ruigweg een aantal borden verwisselen. Kijken hoe snel NS er achter komtquote:Op zondag 9 oktober 2011 08:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En je hebt het op leiden centraal weer opgehangen?
Wel gtw'squote:Op zondag 9 oktober 2011 08:58 schreef greavy het volgende:
Griekse Spoorlijn nog nooit gebruikt (filmpje)
Een miljoenen kostende spoorlijn aanleggen, maar nooit gebruiken
Zelfs over het spoor asfalt leggen
Nee hij hangt thuisquote:Op zondag 9 oktober 2011 08:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En je hebt het op leiden centraal weer opgehangen?
tikkie nutteloos als je het mij vraagtquote:Op zondag 9 oktober 2011 20:57 schreef greavy het volgende:
NS is geniaal: Door de werkzaamheden tussen Amersfoort en Hilversum enzo reed er een pendeltrein in de vorm van een ICMm-III tussen Amersfoort en Amersfoort Schothorst elk halfuur![]()
zowiezo is het moeten behalen van een target op zo'n baan echt van de zotte bij normale bedrijven..quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:03 schreef greavy het volgende:
Klopt.. Volgens een HC die ik sprak zaten er per trein amper 10 man in
Ennuh. Ik ben 'm eerder bij de Railcatering gepeerd. De UM van vanmiddag/avond was een beetje pissig op mij steeds. Toen heb ik mijn spullen neergekwakt na de eerste run en mijn geld ingeleverd. Laat 'm dan ook maar de kaktyfus krijgen.
Oorzaak: De eerste run had ik te weinig geld binnen gehaald![]()
ALSOF ik mijn best zou doen op de laatste dienst(en). Heb dit weekend wel gelopen, maar steeds weinig omzet gehaald Ging niet echt mijn best erop doen![]()
Kon 2 van de 4x op de Wall of Shame. De andere 2 keren had ik een aardige score.
Dat ziet er een stuk beter uit dan de binnenkant!quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:50 schreef James1988 het volgende:
Er zijn veel foto's van het interieur van DDZ op Flickr gezet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er mooi uit, vind ik. Ben benieuwd
Dat dus. En hun het maar vreemd vinden waarom er 80-90% van de nieuwe mensen de proefperiode niet door komtquote:Op zondag 9 oktober 2011 21:54 schreef mschol het volgende:
[..]
zowiezo is het moeten behalen van een target op zo'n baan echt van de zotte bij normale bedrijven..
je kan lastig iedereen een kopje thee of koffie onder hun mik schuiven en gaan dreigen met je thee of koffiekraantje als ze niet betalen..
de persoon die opdracht kreeg zoveel mogelijk zitplekken te creeeren...quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:56 schreef remcoP het volgende:
Een 1e klas klapstoel. Welke idioot heeft dat bedacht?![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:38 schreef mschol het volgende:
[..]
de persoon die opdracht kreeg zoveel mogelijk zitplekken te creeeren...
dat je dan klapstoeltjes krijgt verbaasd mij niets..
de toiletten zitten er nog wel in?
Wall of shame? Is dat serieus? Ik had mooi ontslag genomenquote:Op zondag 9 oktober 2011 21:03 schreef greavy het volgende:
Klopt.. Volgens een HC die ik sprak zaten er per trein amper 10 man in
Ennuh. Ik ben 'm eerder bij de Railcatering gepeerd. De UM van vanmiddag/avond was een beetje pissig op mij steeds. Toen heb ik mijn spullen neergekwakt na de eerste run en mijn geld ingeleverd. Laat 'm dan ook maar de kaktyfus krijgen.
Oorzaak: De eerste run had ik te weinig geld binnen gehaald![]()
ALSOF ik mijn best zou doen op de laatste dienst(en). Heb dit weekend wel gelopen, maar steeds weinig omzet gehaald Ging niet echt mijn best erop doen![]()
Kon 2 van de 4x op de Wall of Shame. De andere 2 keren had ik een aardige score.
toiletten zitten er in, ze zijn vrij ruim, en hebben een schuifdeur, die met een drukknop opengaat.quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:38 schreef mschol het volgende:
[..]
de persoon die opdracht kreeg zoveel mogelijk zitplekken te creeeren...
dat je dan klapstoeltjes krijgt verbaasd mij niets..
de toiletten zitten er nog wel in?
Alleen bij calamiteiten hè. DDZ zal immers worden ingezet op korte trajecten waar is gebleken dat reizigers geen behoefte hebben aan wc's. Rotterdam - Leeuwarden, Amsterdam - Maastricht, Roosendaal - Zwolle, dat soort ritjes.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:06 schreef remcoP het volgende:
[..]
Die dan weer kapot gaat, waardoor niemand het toilet in kan, en we dus allemaal aan de plaszak gaan.
mn koffie van morgen vroeg, nu al over mn beeldschermquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Alleen bij calamiteiten hè. DDZ zal immers worden ingezet op korte trajecten waar is gebleken dat reizigers geen behoefte hebben aan wc's. Rotterdam - Leeuwarden, Amsterdam - Maastricht, Roosendaal - Zwolle, dat soort ritjes.
Samen met iemand of...?quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb trouwens vorige week opgesloten gezeten op een wc in een trein
Je hebt ook een "Wall of Fame"(Top 6 beste omzetten per dienst Eindhoven of Zwolle). Om daarop te komen moet je echt wonderlijke scores halen (op een dienst rond de 280-300 euroquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wall of shame? Is dat serieus? Ik had mooi ontslag genomen
Dat. En een waardeloze manier om je personeel te motiveren.quote:Op maandag 10 oktober 2011 07:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat GlenSpey bedoelt dat het een beetje een lullige manier is van medewerkers te kakken zetten. Terwijl jij er ook niks aan kan doen dat die trein leeg is
Ach, in de fabriek waar ik heb gewerkt hadden we ook een wall of fame. De beste productielijn van de maand kwam daarop. Best geinig.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Daarom moet je die klote baantjes ook niet nemen. Schoonmakers krijgen al meer respect dan dat.
Volgens mij zegt de psychologie toch ook dat waardering veel beter werkt?quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ach, in de fabriek waar ik heb gewerkt hadden we ook een wall of fame. De beste productielijn van de maand kwam daarop. Best geinig.
En op mn huidige werk hebben we ook zoiets, taart voor de vestiging met de beste maandcijfers. Kan toch best motiveren.
Maar een wall of shame, nee, dat vind ik onzin.
De media heeft het dan ook aardig aangedikt. De plaszak komt alleen wanneer een SLT gestrand is, en er een NSR-calamiteitenteam heen moet. Aldus een intern NSR-berichtquote:Op maandag 10 oktober 2011 08:24 schreef James1988 het volgende:
NS betreurt ophef over plaszak
Compleet van de wereld daar
Misschien alleen bij de. railcatering, bij ons hebben we dat soort meuk gelukkig niet.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:35 schreef Duvel het volgende:
Ik heb niet het idee dat Stervex management zodanig is opgeleid dat ze het verschil snappen.
Dan moeten ze zo'n opleiding maar eens gaan volgen. Het negatieve benadrukken is niet bruikbaar.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:35 schreef Duvel het volgende:
Ik heb niet het idee dat Stervex management zodanig is opgeleid dat ze het verschil snappen.
Klopt, het is behoorlijk uit de hand gelopen. Maar het is ook een onderwerp waarover je niet moet communiceren, en zeker niet op een "kijk eens hoe goed wij voor de reizigers zijn"-manier. Er is al genoeg gedoe geweest over toiletten in SLT, zulke berichten wakkeren het alleen maar aan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:38 schreef greavy het volgende:
[..]
De media heeft het dan ook aardig aangedikt. De plaszak komt alleen wanneer een SLT gestrand is, en er een NSR-calamiteitenteam heen moet. Aldus een intern NSR-bericht
Ja doeg, het is wel erg makkelijk om te zeggen dat "de media" het aandikt. De chronologie is als volgt:quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:59 schreef greavy het volgende:
Dat weet ik, maar het laat maar zien hoe de media het weer aandikt.
twitter:eurostarcomms twitterde op maandag 10-10-2011 om 09:15:15Due to infrastructure problems of Eurotunnel, Eurostar trains will not be able to enter the channel tunnel before 09.20 CT (UK side) and 09.40 CT (French side). Eurostar trains will face delays of between 1,5 and 3,5 hours. reageer retweet
quote:Due to infrastructure problems of Eurotunnel, Eurostar trains will not be able to enter the channel tunnel before 09.20 CT (UK side) and 09.40 CT (French side). Eurostar trains will face delays of between 1,5 and 3,5 hours
Kijk eens boven jequote:Op maandag 10 oktober 2011 09:34 schreef greavy het volgende:
Zo. Gaat niet lekker bij de Eurotunnel:
[..]
Exact. Eigen schuld.quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja doeg, het is wel erg makkelijk om te zeggen dat "de media" het aandikt. De chronologie is als volgt:
- NS bestelt willens en wetens en onder protest van Locov treinen zonder plee;
- Iedereen zeikt op NS;
- NS komt met ridicuul plaszakplan en communiceert dit op lompe wijze;
- NS wordt uitgelachen;
- NS doet huilie want wij zijn zo goed etc.
Ja, dag.
Wat denk je van Gouda - Amsterdam: rechtstreeks met Sprinter, of met overstap in Utrecht. Als je niet makkelijk loopt (je bent bijvoorbeeld oud en lam) dan ga je niet voor je lol overstappen in Utrecht. Alleen heb je dan geen plee... Tja...quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:29 schreef Fixers het volgende:
Ondertussen is de hele toilettendiscussie op twitter ook weer lekker aangewakkerd. Dat webcare team vind dat er op het traject Houten-Breda (doe ik zo eens in de maand) prima intercity alternatieven zijn voor de 5 kwartier SLT. Ja een half uur langer met fyra toeslag via Rotterdam.
Een losse bak?quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
lol, er staat een virm bak op het emplacement van hengelo. Weet iemand waarom?
ah okequote:Op maandag 10 oktober 2011 09:52 schreef greavy het volgende:
Oh. Als je een losse bak bedoelt, dat is een DDZ-bak. Mocht niet de grens over vanwege foute baknummering. Zou voor testen naar Duitsland gaan. (Minden)
quote:OV-chipkaart met studentenreisrecht vergeten?
Koop alsnog een geldig vervoerbewijs (vol tarief).
Eenmaal per jaar kan je een treinkaartje declareren via de vergeten abonnementen regeling.
Stuur binnen een maand na reisdatum een restitutieformulier met de noodzakelijke bewijsstukken naar NS Klantenservice, Postbus 2025, 3500 HA Utrecht.
Het formulier vraag je telefonisch aan bij NS Klantenservice via telefoonnummer 0900-202 11 63 (0,10 euro p.m). Onze medewerkers staan op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur voor je klaar.
Aight!quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:05 schreef greavy het volgende:
Niet bij je = boete. Kaartje kopen en je geld terugvragen bij NS, kan 1x/jaar.
[..]
1x per jaar maar? wat een naaiers..quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:05 schreef greavy het volgende:
Niet bij je = boete. Kaartje kopen en je geld terugvragen bij NS, kan 1x/jaar.
[..]
Waarom?quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:16 schreef mschol het volgende:
[..]
1x per jaar maar? wat een naaiers..
Je moet gewoon je kaart bij je hebben en anders een kaartje kopen. Ik vind die 1 x per jaar aardig coulant, hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:16 schreef mschol het volgende:
[..]
1x per jaar maar? wat een naaiers..
je hebt een abbonement (waar je gewoon netjes voor betaald hebt), wat je aan kan tonen (door later langs te gaan met je abbo)quote:
normaal gesproken heb je em bij je ja.. maar jij vergeet kennelijk nooit wat mee te nemen ofzoquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je moet gewoon je kaart bij je hebben en anders een kaartje kopen. Ik vind die 1 x per jaar aardig coulant, hoor.
Er zijn zoveel dingen "menselijk". Iemand willen omleggen als hij iets vreselijks heeft gedaan is ook menselijk. Maar dat betekent niet dat je dat ieder jaar een keer mag doen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:32 schreef mschol het volgende:
[..]
normaal gesproken heb je em bij je ja.. maar jij vergeet kennelijk nooit wat mee te nemen ofzo
een vergelijking die slaat als een lul op een drumstelquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen "menselijk". Iemand willen omleggen als hij iets vreselijks heeft gedaan is ook menselijk. Maar dat betekent niet dat je dat ieder jaar een keer mag doen.
En ja, dat is een hyperbool.
"Niet bij de buren bezorgen"quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:39 schreef greavy het volgende:
Iemand nog een Sik nodig? Bart in Haarlem heeft de Sik 232 te koop gezet op Marktplaats voor 8.000 euro.
Dit 21-tons pakketje kan verzonden worden![]()
Sik 232 staat naast de manege in Haarlem(niet de Sik die bij de DE-II 180 staat)
http://hobby.marktplaats.(...)-goede-conditie.html
Dat is een eigenschap van een hyperbool.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:41 schreef mschol het volgende:
[..]
een vergelijking die slaat als een lul op een drumstel
Ik reis inmiddels 2,5 jaar met de OV-chipkaart waarvan 2 jaar ook bij NS, heb sindsdien amper nog papieren kaartjes gekocht (< 1 per kwartaal). Nog nooit vergeten om uit te checken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:32 schreef mschol het volgende:
normaal gesproken heb je em bij je ja.. maar jij vergeet kennelijk nooit wat mee te nemen ofzo
Studenten betalen bijna niks voor een bijna-vrijreizenkaart en mogen 'm eens per jaar vergeten. Echte klanten betalen dik geld voor een trajectkaart en mogen 'm drie keer per jaar vergeten. Gewoon alles naar z'n waarde.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:32 schreef mschol het volgende:
[..]
je hebt een abbonement (waar je gewoon netjes voor betaald hebt), wat je aan kan tonen (door later langs te gaan met je abbo)
het is menselijk dat je wel eens wat vergeet, de een wat meer als de ander..
daarom dus, 1x is imho echt geldklopperij..
[..]
hyperboolquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is een eigenschap van een hyperbool.
Heel goed. Het woord heeft meerdere betekenissen.quote:
Ja, totdat dat kreng breekt. Dat is met die studenten-ov kaarten zo gebeurt. Zeker omdat verwacht wordt dat het 5 jaar meegaat. En dan ben je als student wel echt de lul want duo heeft daar gerust 2 weken de tijd voor nodigquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
1x per jaar is coulant. Je stopt het ding gewoon in je portemonnee en die heb je in principe altijd bij je.
Waarom zie je 1ejaars daar dan overal mee lopen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:45 schreef greavy het volgende:
Nu hoef je niet meer lang te wachten. Haal zelf een nieuwe persoonlijke OVC, en ga naar studentenreisproduct.nl
Product opladen, en je kan reizen. DUO geeft niet meer de oude kaarten uit die je kon onderscheiden ...
Het kost dan alleen nog maar de tijd van de aanschaf nieuwe OVC.
Oja, doe dit niet bij NS, die doen er eerg lang over.
Dankje. Want mijn foto begint weg te slijten, dus ik moet hier aan gaan geloven.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:51 schreef greavy het volgende:
Wanneer je SOV (de 'oude') stuk is, koop je zelf bijvoorbeeld bij ov-chipkaart.nl een nieuwe PERSOONLIJKE ov-chipkaart. Dan ga je het product zelf opladen op je kaart via studentenreisproduct.nl , even naar de automaat en je kan er dezelfde dag mee reizen.
Hoeft niet meer via DUO nu dus.
http://www.studentenreisp(...)roduct/koppelen.aspx
Dat binnen 6 dagen is na begin van de studieperiode veel sneller. Verwacht nu rond de 2 werkdagen.quote:1. Heb je al en nieuwe Persoonlijke OV-chipkaart waarvan de einddatum ver genoeg in de toekomst ligt voor het einde van je studie?
2. Zo ja, vul dit formulier in: https://koppelen.studente(...)ersoons.gegevens.php
3. Je ontvangt per mail inlog en wachtwoord.
4. Log hier in: https://koppelen.studentenreisproduct.nl/koppel/inloggen.php
5. Upload digitaal kopie Persoonlijke OV-chipkaart.
6. Upload digitaal kopie ID / rijbewijs / paspoort.
7. Binnen 6 dagen staat je SRP klaar
8. Haal je SRP op bij een afhaalpunt.
9. Klaar om te reizen.
Apart, dat betekent 1200'en met nachttreinen van Amsterdam naar Rotterdam iedere dag? Cool!quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:43 schreef greavy het volgende:
EETC gaat waarschijnlijk grotendeels uit de Watergraafsmeer verdwijnen: Rotterdam Noord Goederen (nee, niet bij de SSN op het terrein) zal een nieuwe plaats worden voor opstel en dergelijke.
Leuke plaat. Zeker niet vanaf perron te platen of dergelijke?quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
De losse DDZ bak te Hengelo
Nope, als je Hengelo kent: aan de Enschedese kant ligt een bundeltje van 3 sporen, waarvan de voorste van Syntus is. Op het tweede spoor staat ie.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Leuke plaat. Zeker niet vanaf perron te platen of dergelijke?
Ah. Dan weet ik waar hij staat ja.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nope, als je Hengelo kent: aan de Enschedese kant ligt een bundeltje van 3 sporen, waarvan de voorste van Syntus is. Op het tweede spoor staat ie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |