Oh okee, en dat heet een "praktische oplossing"?quote:
De discussie dwaalt gewoon af Dennis. Een toilet in een trein is een basisvoorziening, bedoeld voor gebruik onder normaal functionerende omstandigheden. Nu wordt er iets gepresenteerd wat nergens op lijkt, en dan wordt het verhaal afgezwakt met "ja maar het is ook eigenlijk alleen maar voor als de trein strandt".quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat zou vrij onhandig zijn in geval van een bovenleidingsbreuk...
ja.. ..quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:40 schreef Yreal het volgende:
dag noord nederland. Ik weet dat je in groningen een snelbus naar emmen hebt..
klopt, dit is de 2e storing van vandaag. Zit inmiddels al in de ns bus. Die stonden er al gelijk.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Je zou toch denken dat er ondertussen wel NS-bussen geregeld zijn... Die storing was er vanmorgen om 8:00 ook al. Maar goed dat ik me verslapen heb, want het plan was om naar Houten te gaan vandaag...
Over Leer - Rheine is de rest van Nederland ook bereikbaar, misschien niet eens zo'n heel slechte optie voor sommige bestemmingenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:40 schreef Yreal het volgende:
dag noord nederland. Ik weet dat je in groningen een snelbus naar emmen hebt..
Dat valt ook wel mee. Als het busvervoer een beetje geregeld is, kost het je hooguit +30.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Over Leer - Rheine is de rest van Nederland ook bereikbaar, misschien niet eens zo'n heel slechte optie voor sommige bestemmingen
als je richting noordholland moet kan je beter doorkachelen naar lelystadquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:44 schreef Yreal het volgende:
Als je strand in heerveen kan je om .37 met de interliner 315 naar emmeloord en daar bus 141 naar zwolle
jou smiley geeft aan dat je er niet blij mee bent? Heeft het geen voordeel dan? Ten opzichte van de bus...quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als je richting noordholland moet kan je beter doorkachelen naar lelystad
maar goed.. de Qliner 315 houd straks ook op te bestaan als de Hanzelijn 1 maal rijd
zullen vast wel wat dorpen worden overgeslagen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:20 schreef kebabkever het volgende:
[..]
jou smiley geeft aan dat je er niet blij mee bent? Heeft het geen voordeel dan? Ten opzichte van de bus...
Ja, die heb ik 1 keer genomen, die reed zo de slagboom van de brug aan godbonkenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En anders hebben we altijd de Afsluitdijkliner nog
Wait, whut?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:07 schreef James1988 het volgende:
De 29e VGR meldt dat minister Vervotte voor de 2e keer de NMBS de opdracht heeft gegeven om het 20e treinstel te bestellen, maar dat NMBS dit nog steeds niet heeft gedaan. Dit baart zorgen: de productielijn bij AnsaldoBreda wordt al afgebouwd.
waarom zouden ze ook echt alles in 1x bestellen.. ze gooien liever geld over de balk? :pquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:08 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt staat Pistoia inmiddels vol met V250's, de serieproductie van het V250 raakt op z'n einde. En dat houdt in dat er dan weer capaciteit vrij wordt gemaakt voor andere orders (IC4+IC2 voor DSB, hogesnelheidstreinen voor Trenitalia i.s.m. Bombardier, stoptreinen voor Noord-Italië i.s.m. Stadler).
Dus als de NMBS te lang wacht kost het 20e treinstel 4x zoveel als de rest, omdat er een nieuwe productielijn moet worden opgezet voor één treinstel
Euh, omdat het oorspronkelijk ook de bedoeling was om in één keer een Fyra-'netwerk' weg te zetten, bestaande uit Amsterdam - Brussel, Den Haag - Breda - Brussel, Amsterdam - Breda en Amsterdam - Rotterdam?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:10 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom zouden ze ook echt alles in 1x bestellen.. ze gooien liever geld over de balk? :p
De tweede was een defecte stroomvoorziening van het relaishuis in Meppel. Geen idee of het dat nu weer is.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
En ALWEER een sein-en-wisselstoring tussen Zwolle en het noorden... Da's nou de derde vandaag
Volgens de NS Reisinformant (op kantoor) was het nog steeds de tweede storing: het baanvak was nog niet vrijgegeven. Bussen tot einde dienst, vannacht word er doorgewerktquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
En ALWEER een sein-en-wisselstoring tussen Zwolle en het noorden... Da's nou de derde vandaag
EN maar schreeuwen als je niet genoeg verkooptquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:36 schreef greavy het volgende:
Maakt het voor de Railcateraar niet makkelijk; gratis koffie en thee in Zwolle, terwijl RC Niet uitdeelt
Dat dusquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN maar schreeuwen als je niet genoeg verkoopt![]()
Laat ze lekker de gifgloeiende vlekkentering krijgen met wratten met haren erop daar
Was al een half jaar geleden bekend, dat de Griekse spoorwegen belachelijk slecht management hebben. Eigenlijk zouden Veolia etc daar het vervoer moeten gaan doen. Het is nu goedkoper om iedereen persoonlijk in taxi te doen dan met het OV te laten reizenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:48 schreef Viezze het volgende:
Zojuist op Rtl nieuws; bij de griekse spoorwegen zijn er machinisten die wel ¤100000 per jaar verdienen (NL; 40000).
De oud minister van financiën had uitgerekend dat het goedkoper was om de hele spoorwegen op te doeken en iedereen per taxi te vervoeren
Grieks op de middelbare school? Ik dreun dat alfabet nog steeds moeiteloos op.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
hihi grappig, ik kan het nog steeds net zo makkelijk lezen als 20 jaar geledenCyrillisch is lastiger zelfs, hoewel minder lang geleden
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grieks op de middelbare school? Ik dreun dat alfabet nog steeds moeiteloos op.
Op de rug gezien?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
En om weer ontopic te gaan, mijn 2 aller aller aller oudste bordjesfoto's zijn uit Griekenland![]()
De ALLER aller oudste heb ik niet zelf gemaakt maar telt omdat ik er zelf op sta
[ afbeelding ]
Omdat omleiding via Den Haag?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:57 schreef greavy het volgende:
Gatver. Zit in de 8628 tussen Utrecht en Rotterdam
Vanochtend ook al van Rotterdam naar Utrecht. Waarom geen ICMm tussen Rotterdam en Utrecht
En dat gezeik bij meppel werkt ook niet echt mee natuurlijk.quote:
quote:
dat heb weinig met elkaar te maken. Had wel ic van 20:16 uit Zwolle naar Utrecht met 15(!!!!) bakken ICMm. De achterste 2 drietjes waren leeg volgens de HC, op Misschien een enkele verstekeling na. En de andere 3 waren ook slecht bezetquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En dat gezeik bij meppel werkt ook niet echt mee natuurlijk.
Dat geouwehoer moet ook maar eens afgelopen wezen trouwensquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:38 schreef greavy het volgende:
Er was vandaag weer geen treinverkeer Venlo-Kaldenkirchen: De Mcn's die vanochtend beschikbaar waren mochten Nederland niet in, onder andere vanwege beheersing van de Nederlandse taal.
Ja, die machinisten moeten gewoon Nederlands spreken. Net als omgekeerd wordt verwacht dat er Duits of Frans gesproken wordt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat geouwehoer moet ook maar eens afgelopen wezen trouwens
En anders regel maar wat. Dat kan gewoon geen reden zijn dat er urenlang "geen treinverkeer mogelijk" is of watquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, die machinisten moeten gewoon Nederlands spreken. Net als omgekeerd wordt verwacht dat er Duits of Frans gesproken wordt.
Hoe dan ook vind ik het een goede zaak dat er actief op wordt gecontroleerd, in het kader van onze veiligheidquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En anders regel maar wat. Dat kan gewoon geen reden zijn dat er urenlang "geen treinverkeer mogelijk" is of wat
En je hebt het op leiden centraal weer opgehangen?quote:Op zondag 9 oktober 2011 01:14 schreef DutchErrorist het volgende:
Hehe ik heb zo een geel treintijden bord van Arnhem Centraal naar Leiden Centraalmeegenomen
Zou mij wel geniaal lijken, gewoon ruigweg een aantal borden verwisselen. Kijken hoe snel NS er achter komtquote:Op zondag 9 oktober 2011 08:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En je hebt het op leiden centraal weer opgehangen?
Wel gtw'squote:Op zondag 9 oktober 2011 08:58 schreef greavy het volgende:
Griekse Spoorlijn nog nooit gebruikt (filmpje)
Een miljoenen kostende spoorlijn aanleggen, maar nooit gebruiken
Zelfs over het spoor asfalt leggen
Nee hij hangt thuisquote:Op zondag 9 oktober 2011 08:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En je hebt het op leiden centraal weer opgehangen?
tikkie nutteloos als je het mij vraagtquote:Op zondag 9 oktober 2011 20:57 schreef greavy het volgende:
NS is geniaal: Door de werkzaamheden tussen Amersfoort en Hilversum enzo reed er een pendeltrein in de vorm van een ICMm-III tussen Amersfoort en Amersfoort Schothorst elk halfuur![]()
zowiezo is het moeten behalen van een target op zo'n baan echt van de zotte bij normale bedrijven..quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:03 schreef greavy het volgende:
Klopt.. Volgens een HC die ik sprak zaten er per trein amper 10 man in
Ennuh. Ik ben 'm eerder bij de Railcatering gepeerd. De UM van vanmiddag/avond was een beetje pissig op mij steeds. Toen heb ik mijn spullen neergekwakt na de eerste run en mijn geld ingeleverd. Laat 'm dan ook maar de kaktyfus krijgen.
Oorzaak: De eerste run had ik te weinig geld binnen gehaald![]()
ALSOF ik mijn best zou doen op de laatste dienst(en). Heb dit weekend wel gelopen, maar steeds weinig omzet gehaald Ging niet echt mijn best erop doen![]()
Kon 2 van de 4x op de Wall of Shame. De andere 2 keren had ik een aardige score.
Dat ziet er een stuk beter uit dan de binnenkant!quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:50 schreef James1988 het volgende:
Er zijn veel foto's van het interieur van DDZ op Flickr gezet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er mooi uit, vind ik. Ben benieuwd
Dat dus. En hun het maar vreemd vinden waarom er 80-90% van de nieuwe mensen de proefperiode niet door komtquote:Op zondag 9 oktober 2011 21:54 schreef mschol het volgende:
[..]
zowiezo is het moeten behalen van een target op zo'n baan echt van de zotte bij normale bedrijven..
je kan lastig iedereen een kopje thee of koffie onder hun mik schuiven en gaan dreigen met je thee of koffiekraantje als ze niet betalen..
de persoon die opdracht kreeg zoveel mogelijk zitplekken te creeeren...quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:56 schreef remcoP het volgende:
Een 1e klas klapstoel. Welke idioot heeft dat bedacht?![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:38 schreef mschol het volgende:
[..]
de persoon die opdracht kreeg zoveel mogelijk zitplekken te creeeren...
dat je dan klapstoeltjes krijgt verbaasd mij niets..
de toiletten zitten er nog wel in?
Wall of shame? Is dat serieus? Ik had mooi ontslag genomenquote:Op zondag 9 oktober 2011 21:03 schreef greavy het volgende:
Klopt.. Volgens een HC die ik sprak zaten er per trein amper 10 man in
Ennuh. Ik ben 'm eerder bij de Railcatering gepeerd. De UM van vanmiddag/avond was een beetje pissig op mij steeds. Toen heb ik mijn spullen neergekwakt na de eerste run en mijn geld ingeleverd. Laat 'm dan ook maar de kaktyfus krijgen.
Oorzaak: De eerste run had ik te weinig geld binnen gehaald![]()
ALSOF ik mijn best zou doen op de laatste dienst(en). Heb dit weekend wel gelopen, maar steeds weinig omzet gehaald Ging niet echt mijn best erop doen![]()
Kon 2 van de 4x op de Wall of Shame. De andere 2 keren had ik een aardige score.
toiletten zitten er in, ze zijn vrij ruim, en hebben een schuifdeur, die met een drukknop opengaat.quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:38 schreef mschol het volgende:
[..]
de persoon die opdracht kreeg zoveel mogelijk zitplekken te creeeren...
dat je dan klapstoeltjes krijgt verbaasd mij niets..
de toiletten zitten er nog wel in?
Alleen bij calamiteiten hč. DDZ zal immers worden ingezet op korte trajecten waar is gebleken dat reizigers geen behoefte hebben aan wc's. Rotterdam - Leeuwarden, Amsterdam - Maastricht, Roosendaal - Zwolle, dat soort ritjes.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:06 schreef remcoP het volgende:
[..]
Die dan weer kapot gaat, waardoor niemand het toilet in kan, en we dus allemaal aan de plaszak gaan.
mn koffie van morgen vroeg, nu al over mn beeldschermquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Alleen bij calamiteiten hč. DDZ zal immers worden ingezet op korte trajecten waar is gebleken dat reizigers geen behoefte hebben aan wc's. Rotterdam - Leeuwarden, Amsterdam - Maastricht, Roosendaal - Zwolle, dat soort ritjes.
Samen met iemand of...?quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb trouwens vorige week opgesloten gezeten op een wc in een trein
Je hebt ook een "Wall of Fame"(Top 6 beste omzetten per dienst Eindhoven of Zwolle). Om daarop te komen moet je echt wonderlijke scores halen (op een dienst rond de 280-300 euroquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wall of shame? Is dat serieus? Ik had mooi ontslag genomen
Dat. En een waardeloze manier om je personeel te motiveren.quote:Op maandag 10 oktober 2011 07:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat GlenSpey bedoelt dat het een beetje een lullige manier is van medewerkers te kakken zetten. Terwijl jij er ook niks aan kan doen dat die trein leeg is
Ach, in de fabriek waar ik heb gewerkt hadden we ook een wall of fame. De beste productielijn van de maand kwam daarop. Best geinig.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Daarom moet je die klote baantjes ook niet nemen. Schoonmakers krijgen al meer respect dan dat.
Volgens mij zegt de psychologie toch ook dat waardering veel beter werkt?quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ach, in de fabriek waar ik heb gewerkt hadden we ook een wall of fame. De beste productielijn van de maand kwam daarop. Best geinig.
En op mn huidige werk hebben we ook zoiets, taart voor de vestiging met de beste maandcijfers. Kan toch best motiveren.
Maar een wall of shame, nee, dat vind ik onzin.
De media heeft het dan ook aardig aangedikt. De plaszak komt alleen wanneer een SLT gestrand is, en er een NSR-calamiteitenteam heen moet. Aldus een intern NSR-berichtquote:Op maandag 10 oktober 2011 08:24 schreef James1988 het volgende:
NS betreurt ophef over plaszak
Compleet van de wereld daar
Misschien alleen bij de. railcatering, bij ons hebben we dat soort meuk gelukkig niet.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:35 schreef Duvel het volgende:
Ik heb niet het idee dat Stervex management zodanig is opgeleid dat ze het verschil snappen.
Dan moeten ze zo'n opleiding maar eens gaan volgen. Het negatieve benadrukken is niet bruikbaar.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:35 schreef Duvel het volgende:
Ik heb niet het idee dat Stervex management zodanig is opgeleid dat ze het verschil snappen.
Klopt, het is behoorlijk uit de hand gelopen. Maar het is ook een onderwerp waarover je niet moet communiceren, en zeker niet op een "kijk eens hoe goed wij voor de reizigers zijn"-manier. Er is al genoeg gedoe geweest over toiletten in SLT, zulke berichten wakkeren het alleen maar aan.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:38 schreef greavy het volgende:
[..]
De media heeft het dan ook aardig aangedikt. De plaszak komt alleen wanneer een SLT gestrand is, en er een NSR-calamiteitenteam heen moet. Aldus een intern NSR-bericht
Ja doeg, het is wel erg makkelijk om te zeggen dat "de media" het aandikt. De chronologie is als volgt:quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:59 schreef greavy het volgende:
Dat weet ik, maar het laat maar zien hoe de media het weer aandikt.
twitter:eurostarcomms twitterde op maandag 10-10-2011 om 09:15:15Due to infrastructure problems of Eurotunnel, Eurostar trains will not be able to enter the channel tunnel before 09.20 CT (UK side) and 09.40 CT (French side). Eurostar trains will face delays of between 1,5 and 3,5 hours. reageer retweet
quote:Due to infrastructure problems of Eurotunnel, Eurostar trains will not be able to enter the channel tunnel before 09.20 CT (UK side) and 09.40 CT (French side). Eurostar trains will face delays of between 1,5 and 3,5 hours
Kijk eens boven jequote:Op maandag 10 oktober 2011 09:34 schreef greavy het volgende:
Zo. Gaat niet lekker bij de Eurotunnel:
[..]
Exact. Eigen schuld.quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja doeg, het is wel erg makkelijk om te zeggen dat "de media" het aandikt. De chronologie is als volgt:
- NS bestelt willens en wetens en onder protest van Locov treinen zonder plee;
- Iedereen zeikt op NS;
- NS komt met ridicuul plaszakplan en communiceert dit op lompe wijze;
- NS wordt uitgelachen;
- NS doet huilie want wij zijn zo goed etc.
Ja, dag.
Wat denk je van Gouda - Amsterdam: rechtstreeks met Sprinter, of met overstap in Utrecht. Als je niet makkelijk loopt (je bent bijvoorbeeld oud en lam) dan ga je niet voor je lol overstappen in Utrecht. Alleen heb je dan geen plee... Tja...quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:29 schreef Fixers het volgende:
Ondertussen is de hele toilettendiscussie op twitter ook weer lekker aangewakkerd. Dat webcare team vind dat er op het traject Houten-Breda (doe ik zo eens in de maand) prima intercity alternatieven zijn voor de 5 kwartier SLT. Ja een half uur langer met fyra toeslag via Rotterdam.
Een losse bak?quote:Op maandag 10 oktober 2011 09:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
lol, er staat een virm bak op het emplacement van hengelo. Weet iemand waarom?
ah okequote:Op maandag 10 oktober 2011 09:52 schreef greavy het volgende:
Oh. Als je een losse bak bedoelt, dat is een DDZ-bak. Mocht niet de grens over vanwege foute baknummering. Zou voor testen naar Duitsland gaan. (Minden)
quote:OV-chipkaart met studentenreisrecht vergeten?
Koop alsnog een geldig vervoerbewijs (vol tarief).
Eenmaal per jaar kan je een treinkaartje declareren via de vergeten abonnementen regeling.
Stuur binnen een maand na reisdatum een restitutieformulier met de noodzakelijke bewijsstukken naar NS Klantenservice, Postbus 2025, 3500 HA Utrecht.
Het formulier vraag je telefonisch aan bij NS Klantenservice via telefoonnummer 0900-202 11 63 (0,10 euro p.m). Onze medewerkers staan op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur voor je klaar.
Aight!quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:05 schreef greavy het volgende:
Niet bij je = boete. Kaartje kopen en je geld terugvragen bij NS, kan 1x/jaar.
[..]
1x per jaar maar? wat een naaiers..quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:05 schreef greavy het volgende:
Niet bij je = boete. Kaartje kopen en je geld terugvragen bij NS, kan 1x/jaar.
[..]
Waarom?quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:16 schreef mschol het volgende:
[..]
1x per jaar maar? wat een naaiers..
Je moet gewoon je kaart bij je hebben en anders een kaartje kopen. Ik vind die 1 x per jaar aardig coulant, hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:16 schreef mschol het volgende:
[..]
1x per jaar maar? wat een naaiers..
je hebt een abbonement (waar je gewoon netjes voor betaald hebt), wat je aan kan tonen (door later langs te gaan met je abbo)quote:
normaal gesproken heb je em bij je ja.. maar jij vergeet kennelijk nooit wat mee te nemen ofzoquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je moet gewoon je kaart bij je hebben en anders een kaartje kopen. Ik vind die 1 x per jaar aardig coulant, hoor.
Er zijn zoveel dingen "menselijk". Iemand willen omleggen als hij iets vreselijks heeft gedaan is ook menselijk. Maar dat betekent niet dat je dat ieder jaar een keer mag doen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:32 schreef mschol het volgende:
[..]
normaal gesproken heb je em bij je ja.. maar jij vergeet kennelijk nooit wat mee te nemen ofzo
een vergelijking die slaat als een lul op een drumstelquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen "menselijk". Iemand willen omleggen als hij iets vreselijks heeft gedaan is ook menselijk. Maar dat betekent niet dat je dat ieder jaar een keer mag doen.
En ja, dat is een hyperbool.
"Niet bij de buren bezorgen"quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:39 schreef greavy het volgende:
Iemand nog een Sik nodig? Bart in Haarlem heeft de Sik 232 te koop gezet op Marktplaats voor 8.000 euro.
Dit 21-tons pakketje kan verzonden worden![]()
Sik 232 staat naast de manege in Haarlem(niet de Sik die bij de DE-II 180 staat)
http://hobby.marktplaats.(...)-goede-conditie.html
Dat is een eigenschap van een hyperbool.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:41 schreef mschol het volgende:
[..]
een vergelijking die slaat als een lul op een drumstel
Ik reis inmiddels 2,5 jaar met de OV-chipkaart waarvan 2 jaar ook bij NS, heb sindsdien amper nog papieren kaartjes gekocht (< 1 per kwartaal). Nog nooit vergeten om uit te checken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:32 schreef mschol het volgende:
normaal gesproken heb je em bij je ja.. maar jij vergeet kennelijk nooit wat mee te nemen ofzo
Studenten betalen bijna niks voor een bijna-vrijreizenkaart en mogen 'm eens per jaar vergeten. Echte klanten betalen dik geld voor een trajectkaart en mogen 'm drie keer per jaar vergeten. Gewoon alles naar z'n waarde.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:32 schreef mschol het volgende:
[..]
je hebt een abbonement (waar je gewoon netjes voor betaald hebt), wat je aan kan tonen (door later langs te gaan met je abbo)
het is menselijk dat je wel eens wat vergeet, de een wat meer als de ander..
daarom dus, 1x is imho echt geldklopperij..
[..]
normaal gesproken heb je em bij je ja.. maar jij vergeet kennelijk nooit wat mee te nemen ofzo
hyperboolquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is een eigenschap van een hyperbool.
Heel goed. Het woord heeft meerdere betekenissen.quote:
Ja, totdat dat kreng breekt. Dat is met die studenten-ov kaarten zo gebeurt. Zeker omdat verwacht wordt dat het 5 jaar meegaat. En dan ben je als student wel echt de lul want duo heeft daar gerust 2 weken de tijd voor nodigquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
1x per jaar is coulant. Je stopt het ding gewoon in je portemonnee en die heb je in principe altijd bij je.
Waarom zie je 1ejaars daar dan overal mee lopen?quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:45 schreef greavy het volgende:
Nu hoef je niet meer lang te wachten. Haal zelf een nieuwe persoonlijke OVC, en ga naar studentenreisproduct.nl
Product opladen, en je kan reizen. DUO geeft niet meer de oude kaarten uit die je kon onderscheiden ...
Het kost dan alleen nog maar de tijd van de aanschaf nieuwe OVC.
Oja, doe dit niet bij NS, die doen er eerg lang over.
Dankje. Want mijn foto begint weg te slijten, dus ik moet hier aan gaan geloven.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:51 schreef greavy het volgende:
Wanneer je SOV (de 'oude') stuk is, koop je zelf bijvoorbeeld bij ov-chipkaart.nl een nieuwe PERSOONLIJKE ov-chipkaart. Dan ga je het product zelf opladen op je kaart via studentenreisproduct.nl , even naar de automaat en je kan er dezelfde dag mee reizen.
Hoeft niet meer via DUO nu dus.
http://www.studentenreisp(...)roduct/koppelen.aspx
Dat binnen 6 dagen is na begin van de studieperiode veel sneller. Verwacht nu rond de 2 werkdagen.quote:1. Heb je al en nieuwe Persoonlijke OV-chipkaart waarvan de einddatum ver genoeg in de toekomst ligt voor het einde van je studie?
2. Zo ja, vul dit formulier in: https://koppelen.studente(...)ersoons.gegevens.php
3. Je ontvangt per mail inlog en wachtwoord.
4. Log hier in: https://koppelen.studentenreisproduct.nl/koppel/inloggen.php
5. Upload digitaal kopie Persoonlijke OV-chipkaart.
6. Upload digitaal kopie ID / rijbewijs / paspoort.
7. Binnen 6 dagen staat je SRP klaar
8. Haal je SRP op bij een afhaalpunt.
9. Klaar om te reizen.
Apart, dat betekent 1200'en met nachttreinen van Amsterdam naar Rotterdam iedere dag? Cool!quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:43 schreef greavy het volgende:
EETC gaat waarschijnlijk grotendeels uit de Watergraafsmeer verdwijnen: Rotterdam Noord Goederen (nee, niet bij de SSN op het terrein) zal een nieuwe plaats worden voor opstel en dergelijke.
Leuke plaat. Zeker niet vanaf perron te platen of dergelijke?quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
De losse DDZ bak te Hengelo
Nope, als je Hengelo kent: aan de Enschedese kant ligt een bundeltje van 3 sporen, waarvan de voorste van Syntus is. Op het tweede spoor staat ie.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Leuke plaat. Zeker niet vanaf perron te platen of dergelijke?
Ah. Dan weet ik waar hij staat ja.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nope, als je Hengelo kent: aan de Enschedese kant ligt een bundeltje van 3 sporen, waarvan de voorste van Syntus is. Op het tweede spoor staat ie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |