abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:49:40 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102819243
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef James1988 het volgende:
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Hun hadden het erover dat de trappen vergroot kunnen worden. De trein wordt toch helemaal kaal gemaakt bij de revisie.

ICMm ziet er 'kaal' zo uit:
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:07:41 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102820049
Het spoorvervoer heeft onder meerdere dingen te lijden, zoals deze lege Blerick-shuttle 50071 laat zien:

En de DBS 189 032 als Losse Loc naar Venlo..

Een erg korte Stein-shuttle 63804...

En toen kwam de Afvoer Moerdijk 62003 met 17 ketelwagons:

Toen ik weer weg wou gaan, kwam de Melzo-shuttle 40100 nog langs gedenderd. Deze was vrijwel vol-beladen.

Maar ook de lokale bedieningen hebben er onder te lijden:
DBS 6430 met 2 beladen ketelwagons voor Standic in Dordrecht. Retourtrein zou bestaan uit 7 ketelwagons waarvan 2 beladen...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:20:14 #103
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102820626
Ik sta op gare du nord nu en er is niks aan de hand met de Thalys...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:31:10 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102821021
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik hoor elders dat machinisten het helemaal niet zo leuk vinden om de terugrit te moeten rijden in het pishok van de heenweg. Da's best raar toch? :+
En dat heb je goed begrepen. Van de vakbond voor machinisten en conducteurs, VVMC, komt dit:
quote:
De pot op met de plaszak!

Tilburg, 07 oktober 2011

Kennelijk heeft de directie van NSR het onsmakelijke besluit genomen om SLT materieel te voorzien van plaszakken, zodat reizigers in geval van hoge nood tijdens een verstoorde situatie hiervan in de onbediende cabine gebruik kunnen maken. De VVMC is hier over niet ingelicht.

Eerder heeft de VVMC al geprotesteerd tegen het ontbreken van toiletten in SLT materieel. De VVMC is dan ook van mening dat deze maatregel onacceptabel is en wel om de volgende redenen.
De cabine is de werkplek van de machinist en hoofdconducteur;
Vanuit hygiënische overwegingen;
Regelgeving staat niet toe dat onbevoegden zich in de onbediende cabine ophouden.
De VVMC is van mening dat het hier gaat om symptoom bestrijding waarbij het werkelijke probleem niet wordt opgelost. Deze maatregel zal ook in onze ogen leiden tot extra discussies, waarbij het treinpersoneel de strontkar over zich heen zal krijgen. De VVMC zal dan ook haar bezwaar kenbaar maken bij de directie NSR.
Zolang er geen duurzame oplossing voor dit probleem is gevonden is ons credo: De pot op met de plaszak.

Wim Eilert.
Vakbondsbestuurder VVMC.
En reizigersbelangenvereniging Maatschappij voor Beter OV is ook niet echt blij:
quote:
PLASZAK NS IS MAGERE OPLOSSING

Voor Beter OV heeft gemengde gevoelens bij het besluit van de NS, in toiletloze Sprinters in geval van (hoge) nood plaszakken uit te delen, en de machinistencabines beschikbaar te stellen als toiletruimte. De plaszak is slechts een zeer mager alternatief voor gewone toiletten in de trein.

Voor Beter OV en de andere consumentenorganisaties hebben steeds gesteld dat ook in stoptreinen toiletten aanwezig dienen te zijn. De NS heeft dat altijd naast zich neergelegd. Nu komen er plaszakken. Daarbij vallen enkele kanttekeningen te maken:

Er komen plaszakken, maar de mogelijkheid voor reizigers om hun handen te wassen ontbreekt. Ook in noodsituaties dient persoonlijke hygiëne beter te worden gewaarborgd.

De plaszakken zijn weliswaar geschikt voor het opvangen van urine, maar voor ontlasting zijn ze ongeschikt. Ook is onduidelijk, in hoeverre stoma-patiënten hiermee zijn geholpen.

Het begrip “noodgeval” is niet duidelijk gedefinieerd. Wanneer is iets een noodgeval? Als een trein strandt? Een kwartier? Een uur? En is hoge nood in treinen zonder toilet die onterecht in lange-afstandsverkeer worden ingezet (zoals tussen Amsterdam en Rotterdam via Gouda) ook een “noodgeval”?

Veel treindiensten worden gereden met meerdere treinstellen. Hoe wordt de hoge nood van de reiziger opgelost in die treinstellen waarin geen machinist of conducteur aanwezig is?

En voor Beter OV gunt ook de machinist een plezierige werkplek. Het is niet fijn, dat zijn bestuurderscabine zo nu en dan wordt gebruikt als toiletruimte, zeker niet gezien het risico dat het gebruik van de plaszak uitmondt in geknoei.

Als met al vindt Voor Beter OV de plaszak niet meer dan een zeer matig alternatief voor de ontbrekende toiletten in de trein, die hoogstens een tijdelijke noodoplossing mag zijn. Eigenlijk is de plaszak een noodvoorziening, te vergelijken met de noodrem.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:44:58 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102821584
Het heeft het imago van de NS niet verbeterd, door met dit nieuws te komen. Goed bezig, NS.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:45:35 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821607
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:44 schreef greavy het volgende:
Het heeft het imago van de NS niet verbeterd, door met dit nieuws te komen. Goed bezig, NS.
Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:46:24 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102821644
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag :+
Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:46:50 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102821664
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag :+
Klopt.. Maar het was er nog wel..
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47:15 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821691
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
Wisten die dat zakkengezeik al? :D Ze hangen goed in de prijzen daar :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47:44 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102821709
Nee, die hadden glijspoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47:49 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102821712
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. -O-
NS zit ook al te kijken voor extra Sandite-slagen. Maar of dat gaat helpen?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:49:54 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821819
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:

[..]

En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. -O-
Ik begrijp dat er in het Ruhrgebiet tussen half september en begin mei ook geen treinen rijden? ^O^

Trouwens hoezo zouden "industrie deeltjes" seizoengebonden zijn? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:52:12 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821945
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:

NS zit ook al te kijken voor extra Sandite-slagen. Maar of dat gaat helpen?
In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezen _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:58:14 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102822244
Met het plaszakplan (en hun reacties op o.a. Twitter) heeft NS wat mij betreft aangetoond dat ze de reizigers en hun eigen personeel niet serieus nemen. Tel daar het HSL-drama (AnfaaldoBreda, meer betalen of langer reizen), de twee rampzalige winters, de eerdere problemen met de nieuwe sprinters en de nog steeds regelmatig problematische reisinformatie bij op en ik kan maar tot één conclusie komen: besteed het Hoofdrailnet openbaar aan.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:59:49 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102822331
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:03:32 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102822523
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102822561
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
precies, je kan wel zeiken, maar probeer het maar eens beter te doen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:04:46 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102822600
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:

[..]

En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. -O-
Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:08:02 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102822792
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
Dat NS eens beseft dat ze het niet allemaal in de schoot geworpen krijgen, en dat ze echt beter hun best moeten doen om te voldoen aan de behoeftes van de reiziger. Nee, SNCF en DB doen het niet per sé beter. Maar ik weet wél zeker dat die bedrijven niet zulke domme uitspraken zullen doen als Mw. Thijssen of NS_online eerder vandaag hebben gedaan.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:08:33 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102822817
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.
Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:09:38 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102822862
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezen _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar die bussen hebben vaak ook geen toilet aan boord, mag dat wel dan? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:10:31 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102822891
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja maar die bussen hebben vaak ook geen toilet aan boord, mag dat wel dan? :P
Jawel, gewoon een estafette gaan rijden met etappes van maximaal 20 km van busstation naar busstation *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:12:39 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102823001
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet.
Hm daar zit wat in. Dan moet er toch de herfstspecifieke factor bladval bij zitten of zo.

Ook in het VK hebben ze trouwens herfstperikelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102823099
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist.
En einde van de GTbV... Want ze kunnen dan alle vijf zeggen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de vertraging maar die andere vervoerder.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:44:29 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102824450
Ik kwam een toffe foto tegen uit Italië. Trein rijdt gewoon tussen het verkeer, door de straten ..

http://img839.imageshack.us/img839/7333/img3262w.jpg (copy/paste deze link)
Foto: Nomansland op Treinpunt.nl

//Edit, foto kan ik hier niet laten zien. Vanwege Imageshack TOS.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:46:28 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102824534
Zwitserland lijkt me eerder :)

EN mirroren en linken kan natuurlijk best. Stelletje straathonden bij imageshack :r


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:47:19 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102824579
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Zwitserland lijkt me eerder :)
Precies. St. Moritz is Zwitserland en ik ken idd Zwitserse lijntjes waar ze nog over straat rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:48:45 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102824653
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Zwitserland lijkt me eerder :)

EN mirroren en linken kan natuurlijk best. Stelletje straathonden bij imageshack :r
Ja.. Fok! zet deze link automatisch zo om. Omdat teveel bezoekers hier die Imageshack uploads bekijken ofzo. Word de TOS overschreden
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:49:26 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102824692
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja.. Fok! zet deze link automatisch zo om. Omdat teveel bezoekers hier die Imageshack uploads bekijken ofzo. Word de TOS overschreden
Imageshack kan de pest krijgen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:54:25 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:56:23 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102825087
Hee dat is tof :D Als je een BahnCard hebt krijg je 10 % korting bij Bahnshop1435 :D Wist ik helemaal niet O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:13:06 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102826182
quote:
"IJs en weder dienende (als het weer meewerkt, red.) is niet voor niets een Nederlandse uitspraak", stelt ze na afloop van de ministerraad vrijdag tegen NU.nl. "De natuur is sterker dan wij, dus je kan niet zeggen dat er nooit iets kan gebeuren."
Nou kom maar. Wiens sorrypraatje begint hiermee? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:14:10 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102826214
Schultz, duidelijk :')
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:15:42 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102826277
Dit jaar hebben we al tussen 4 en 7 oktober allemaal sorrypraatjes dat het best wel weer mis kan gaan deze winter :')

Vorig jaar wisten ze op 10 oktober nog te doen alsof ze voorbereid waren _O_ En toen werd het alsnog een puinhoop okee :')

DIt jaar is het heleMAAL één grote broekenschijtersshow. Maar ja, is je plaszak op zoveel diarree voorbereid? Of is er toch wel sprake van een "praktische oplossing" voor een "uitzonderlijk geval"? :')

NS wat falen jullie hard zeg, niet te geloven :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102826620
"Maar het is in orde, want we hebben van tevoren gewaarschuwd"
dag
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:22:53 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102826699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:21 schreef Peter het volgende:
"Maar het is in orde, want we hebben van tevoren gewaarschuwd"
Oh ja, was aangekondigd, landelijke uitstraling, overmacht, dus jah, geen GtbV :{w

Veldbedden? Koffie? Ga weg man, thuisblijven moet je :{w Hadden we gezegd :{w

Hoezo "dan word ik ontslagen"? Jouw probleem :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:23:24 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102826745
"En als je dan toch onverhoopt 4 uur met een SLT stilstaat in een weiland waar niemand je kan bereiken, kun je niet klagen over een ontbrekend toilet, want we hebben plaszakjes"
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:25:32 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102826905
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:23 schreef James1988 het volgende:
"En als je dan toch onverhoopt 4 uur met een SLT stilstaat in een weiland waar niemand je kan bereiken, kun je niet klagen over een ontbrekend toilet, want we hebben plaszakjes"
Altijd handig voor als de verwarming uitvalt ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:26:58 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102826994
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Altijd handig voor als de verwarming uitvalt ^O^
Ewwww :')
pi_102827469

In nog vroeg ochtendlicht is Syntus treinstel 50 als trein 31131 zojuist vertrokken uit het station van Opheusden en zet koers richting Arnhem. Het treinstel hoort gezien z'n bestickering eigenlijk thuis op de lijn Arnhem-Doetinchem.


Twee uur later was het fraaie ochtendlicht verdwenen en scheen de zon volop. Treinstel 50 van Syntus maakt zijn derde rit naar Arnhem en passeert hier tussen Valburg en Elst als trein 31139.


Op zondag 2 oktober 2011 was naast de bestickerde Syntus 50 ook een onbestickerde DM90 onderweg tussen Arnhem en Tiel. Na in dienst geweest te zijn bij NS, Noordned/Arriva en Veolia(?) trekt stel 3447 nu bij Syntus haar baantjes op de dieselspoorlijntjes rond Arnhem. Als trein 31152 maakt dit naakte stel een tussenstop op station Zetten-Andelst. Nog ruim een jaar zal Syntus op de Oostelijke Betuwelijn te zien zijn. Na een openbare aanbesteding neemt Arriva het spoorvervoer vanaf december 2012 over.


Op de zonnige 2 oktober 2011 is de onlangs in huisstijl gestoken V156 van de Rurtalbahn onderweg met een sleep ketelwagens van Kijfhoek naar Emmerich. De 24 ketelwagens waren beladen met biodiesel en zijn eerder deze week bij Vopak te Vlaardingen geleegd. Ondanks dat de V156 op de Betuweroute is toegelaten, koos RTB er toch voor om via het gemengde net te rijden. Zodoende kon het geheel als trein 51430 ter hoogte van Groessen worden vastgelegd.


Nadat de trein een snelremming kreeg, kon de RTB V156 voor de tweede maal binnen 100 meter worden vastgelegd, nu met het plaatsnaambordje van Zevenaar als motief.


Nadat RRF aan het begin van de middag een CRS graantrein naar Emmerich heeft gereden, namen de RRD 22 en 17 een beladen BLG-autotrein mee terug richting Rotterdamse haven. Nadat de trein bij Zevenaar linksaf slaat, wordt via de Betuweroute koers gezet richting de Botlek. De Betuweroute is voor het grootste deel aangelegd naast de A15, waardoor een trein zonder al te veel moeite is in te halen. Als trein 51215 raast de trein hier voorbij Kesteren.


Nadat de BLG-autotrein ruim 150 kilometer over Betuweroute heeft afgelegd en ik m aldaar drie keer gefotografeerd heb, duikt de trein de Sophiaspoortunnel in. Aan het eind van de tunnel ligt het rangeerterrein Kijfhoek, de schakel tussen de Rotterdamse haven en het spoorwegnet dat de haven met het achterland verbindt. Veel treinen wisselen hier van lok, maar RRF mocht op zondagmiddag doorrijden naar eindpunt Botlek. De V100'en 22 en 17 passeren hier het Rail Service Centre (RSC) Waalhaven.


Toch moesten beide lokken afremmen omdat dat de brug over de Oude Maas nog openstond. Aangezien een Volkswagen toch sneller optrekt dan een hele sliert Hyundai's, kon trein 51215 bij het verlaten van de Botlekbrug op de chip vastgelegd worden.


Bij aankomst op het emplacement Botlek werden de RRF-lokken 22 en 17 van de trein gerangeerd. Het duurde vervolgens even voor er weer activiteit waar te nemen was en ondertussen zakte de zon steeds verder aan de horizon. Gelukkig werd rond 18:00 lok 23 opgestart en tegen de trein gezet. Na een check en dubbelcheck mocht de rangeerder voorop de trein plaatsnemen en werd de met Hyundai beladen BLG-autotrein naar de firma Broekman geduwd.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:42:22 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102827812
Mooie foto's Zug ^O^

De 3447 is inderdaad bij Veolia in dienst geweest, net als de 3446 trouwens
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:50:02 #142
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102828166
Nice Zug, goed getimed met het heerlijke zonnetje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_102828396
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit jaar hebben we al tussen 4 en 7 oktober allemaal sorrypraatjes dat het best wel weer mis kan gaan deze winter :')

Vorig jaar wisten ze op 10 oktober nog te doen alsof ze voorbereid waren _O_ En toen werd het alsnog een puinhoop okee :')

DIt jaar is het heleMAAL één grote broekenschijtersshow. Maar ja, is je plaszak op zoveel diarree voorbereid? Of is er toch wel sprake van een "praktische oplossing" voor een "uitzonderlijk geval"? :')

NS wat falen jullie hard zeg, niet te geloven :')
zowiezo: de NS had toch het magische goedje tegen gladde wielen gevonden? waarom glijden de treinen dan nog steeds uit?
pi_102828779
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:55 schreef mschol het volgende:

[..]

zowiezo: de NS had toch het magische goedje tegen gladde wielen gevonden? waarom glijden de treinen dan nog steeds uit?
zeker nog in Alfatestfase?:+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:50:47 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102831201
Als dit waar is dan heeft Arriva op het traject Groningen - Leeuwarden de klant hoog in het vaandel staan: http://somda.nl/forum/11020/p358942/Opvallende+dingen+7+oktober/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102831530
+ ze gaan wat doen met de perronindeling met de nieuwe dienstregeling

Stoptrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 8
Sneltrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 5b

Stoptrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 6
Sneltrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 4a

Precies omgedraaid dus...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 oktober 2011 @ 00:04:07 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102831634
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 00:00 schreef brandsrus het volgende:
+ ze gaan wat doen met de perronindeling met de nieuwe dienstregeling

Stoptrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 8
Sneltrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 5b

Stoptrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 6
Sneltrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 4a

Precies omgedraaid dus...
Dat klinkt alsof ze in de (ochtend)spits de sneltrein naar 7 bakken willen hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 06:17:16 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102836071
quote:
Intern bericht NSR:

Klein misverstandje volgens NSR, de plaszakken komen niet IN de Sanitair Loze Treinen en SGM-2 maar in de calamiteitenbusjes van "service en veiligheid" welke na een incident naar de plek des onheils komen. Dan worden de plaszakken ter plaatse uitgereikt. (ik zie het al voor me......, "Goedenmiddag: nog iemand in deze bak een plaszakje".....)
Plaszakken zouden dus niet standaard op het materieel komen.

Brrrrr, Meesterpeter
pi_102836339
Je zou toch zeggen dat 'de mens' een leercurve heeft die een eenvoudige causale oorzaak-gevolgrelatie kan leren begrijpen en manipuleren? Ik bedoel dat men snapt dat je pas op het deuren open knopje moet drukken als het groene lampje brand. Omdat als je te vroeg drukt de deur niet open gaat.

Die SLT is prima onderszoeksmateriaal voor evolutiepsychologen. :D
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:05:40 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102837010
Plan V(2 stellen 4xx reeks) gezien in stoptrein Utrecht Tiel van 8:56 :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')