abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102811342
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

uhu ;)

Alphen -> Leiden is de 1e klas toeslag trouwens 1,30 . In de ochtendspits is dat zeker de moeite :P
Ah.
Op mijn trajecten is het duurder. Gelukkig reis ik meestal met een interliner die zachtere stoelen heeft dan welke 2e klas van de ns ook 8-)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:20:32 #77
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102811413
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:09 schreef MREn het volgende:

[..]

Als het niet druk is, zie je ze ook zelden.

Gisteren Enschede-Amersfoort-Enschede, beide treinen bestonden uit 2 stellen, niet overdreven druk, geen enkele HC gezien.
het lukt me regelmatig om van rotterdam naar groningen niet gecontroleerd te worden. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_102813244
Vorige week een getrokken IC tussen Utrecht en Amsterdam *O*
Dat geluid van de draaistellen als je op het balkon zit _O_
De strakke spoorligging _O_
Alleen nu een drukknop ipv. een handgreep om de buitendeur te openen :N
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:21:28 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102813576
Laatste gerenoveerde koploper (ICMm) rijdt werkplaats uit

Vandaag heeft NS Reizigers-directeur Ingrid Thijssen de laatste gemoderniseerde intercity van het type ICM in ontvangst genomen. In 4 jaar tijd zijn 137 treinstellen (461 rijtuigen), die bekend zijn geworden onder de naam Koploper, geheel vernieuwd. De treinstellen - die 17 tot 28 jaar oud zijn - kunnen nu weer door als gloednieuwe treinen.

Tijdens de renovatie hebben de treinen niet alleen een moderner interieur gekregen, maar ook zijn de treinen uitgerust met internet, airco en actuele reisinformatie. Bovendien zijn de laatste reeks treinstellen ook voorzien van een toilet met bioreactor. Delen die niet meer gebruikt werden, zoals de doorloopkop en de keuken zijn verwijderd. Daardoor biedt de trein ruimte aan meer reizigers. De treinstellen zijn voorzien van een speciale folie, zodat graffiti nu binnen 8 uur in plaats van 40 uur verwijderd kan worden.
pi_102814084
Als men niet alleen bij de viertjes maar ook de drietjs de prullenbak aan de zijkant plaatst, ben ik van mening dat de revisie bijzonder goed geslaagd is. Erg prettig materieel om te verblijven. Met internet erbij vliegt de reistijd voorbij!
pi_102814246
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:21 schreef James1988 het volgende:
Laatste gerenoveerde koploper (ICMm) rijdt werkplaats uit

Vandaag heeft NS Reizigers-directeur Ingrid Thijssen de laatste gemoderniseerde intercity van het type ICM in ontvangst genomen. In 4 jaar tijd zijn 137 treinstellen (461 rijtuigen), die bekend zijn geworden onder de naam Koploper, geheel vernieuwd. De treinstellen - die 17 tot 28 jaar oud zijn - kunnen nu weer door als gloednieuwe treinen.

Tijdens de renovatie hebben de treinen niet alleen een moderner interieur gekregen, maar ook zijn de treinen uitgerust met internet, airco en actuele reisinformatie. Bovendien zijn de laatste reeks treinstellen ook voorzien van een toilet met bioreactor. Delen die niet meer gebruikt werden, zoals de doorloopkop en de keuken zijn verwijderd. Daardoor biedt de trein ruimte aan meer reizigers. De treinstellen zijn voorzien van een speciale folie, zodat graffiti nu binnen 8 uur in plaats van 40 uur verwijderd kan worden.
iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnen *O*
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:40:55 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102814272
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:40 schreef mschol het volgende:

[..]

iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnen *O*
Ga je gang. Je zult er niks van bakken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102814322
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:40 schreef mschol het volgende:

[..]

iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnen *O*
Eerste jaar gaat langzaam omdat alles aangepast moet worden, daarna gaat het tempo omhoog. Denk eigenlijk bijna in kleine drie jaar is gebeurd.
pi_102814474
Het gaat nog wel eventjes duren, maar ik verwacht dat na DDZ de oudste dubbeldekkers aan de beurt zijn voor een revisie? De oudste stellen daarvan zijn even oud als de nieuwste koplopers (1994).
pi_102814636
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ga je gang. Je zult er niks van bakken.
nog meer reden om te zeuren over prijsverhogingen en wat nog wel niet meer *O*
als ze dan al iets doen doen ze het ook nog eens op hun gemak.. pfff..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:55:29 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102814890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:45 schreef Bitlord het volgende:
Het gaat nog wel eventjes duren, maar ik verwacht dat na DDZ de oudste dubbeldekkers aan de beurt zijn voor een revisie? De oudste stellen daarvan zijn even oud als de nieuwste koplopers (1994).
Als ze niet ook het DDM-1 gaan reviseren dan zal idd het IRM-1 en 2 aan de beurt zijn. Er worden bij mijn weten al plannen voor gemaakt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102815587
Zouden de liften er uit gehaald worden, of zouden die onderdeel van de constructie zijn van de bakken? In dat geval zal het waarschijnlijk wat te kostbaar zijn om dat te doen. Lijkt me wel dat de stoelen van de nieuwste series er in komen. Die zitten overigens best fijn.

Dit trof ik trouwens gisteren nog op Utrecht Centraal, best grappig twee naast elkaar.


En wie goed kijkt kan de al enige tijd overleden Overnight Express nog ontwaren, net zoals het vroegere kopspoor 6:


[ Bericht 9% gewijzigd door Bitlord op 07-10-2011 18:23:05 ]
pi_102815871
Kut. Ik wist dat ik iets vergat.

@Post hierboven, doe es je foto's verkleinen. ;(
pi_102815924
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:23 schreef Crientj het volgende:
Kut. Ik wist dat ik iets vergat.

@Post hierboven, doe es je foto's verkleinen. ;(
Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch. En als je nog op een inbelverbinding zit heb je pech.
pi_102815964
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:24 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch. En als je nog op een inbelverbinding zit heb je pech.
Niets mis met mn browser, wel met mn 3g en datalimiet. ><
pi_102816085
Goedkope oplossing:

+
pi_102816591
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:26 schreef Crientj het volgende:

[..]

Niets mis met mn browser, wel met mn 3g en datalimiet. ><
Oja, merk het nu ook nu ik in de bus zit met mn telefoon. Nou ja nu geen tijd meer..
pi_102818091
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

als de wereld niet vergaat vanavond en als er geen blaadjes op de rails liggen wel ja. ^O^

Fles, kijk jij ff in je glazenbol voor deze beste man :D
Wat heb ik ermee te maken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102818127
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:24 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch.
Maar hij moet ze wel eerst volledig binnenhalen. ZO onnodig :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:29:39 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102818449
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:15 schreef Bitlord het volgende:
Zouden de liften er uit gehaald worden, of zouden die onderdeel van de constructie zijn van de bakken? In dat geval zal het waarschijnlijk wat te kostbaar zijn om dat te doen. Lijkt me wel dat de stoelen van de nieuwste series er in komen. Die zitten overigens best fijn.
De constructie van de liften kan er denk ik niet uitgehaald worden omdat dit onderdeel uitmaakt van de constructie van de bakken. Bij het VIRM-4 is dat gedeelte van de trein opnieuw ontworpen, waardoor de trappen uiteindelijk breder konden worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:37:20 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102818780
Bij revisie schijnen de liften er wel uit te gaan, heb ik mij laten vertellen door de hoofd van de afdeling Materieelrevisie (of hoe ze dat ook exact noemen) van NedTrain in Haarlem
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:39:25 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102818853
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:43:57 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102819014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef James1988 het volgende:
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
precies. Geen idee wat ze met die loze ruimte willen doen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:45:10 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102819059
In VIRM 8733 heeft enige tijd een gescheiden prullenbaksysteem in de liftkokers gezeten, maar dat is er weer uit.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:46:13 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102819092
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. Geen idee wat ze met die loze ruimte willen doen
Plaszakjes-afwerkhok van maken natuurlijk ^O^

Ik hoor elders dat machinisten het helemaal niet zo leuk vinden om de terugrit te moeten rijden in het pishok van de heenweg. Da's best raar toch? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')