abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102808176
Nee fiets, ik ben niet helemaal achterlijk. 1/3 van de TGV's valt momenteel uit in Frankrijk door stakingen.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:50:23 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102808256
quote:
Treinverkeer ontregeld na steekpartij

7 oktober 2011

Door een staking van conducteurs is het treinverkeer in Frankrijk vrijdag ernstig ontregeld.

De staking is een spontane protestactie die is ontstaan nadat donderdagochtend een 54-jarige conducteur werd neergestoken door een reiziger met een mes. Het incident gebeurde op een trein tussen Lyon en Straatsburg. De conducteur werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Zijn toestand is inmiddels stabiel. De dader van de steekpartij is opgepakt.

Vrijdagochtend lag het treinverkeer in vrijwel het hele land plat als gevolg van de staking. In de loop van dag wordt het treinverkeer langzaam hervat. Kijk voor een actueel overzicht op de website van de Franse spoorwegen SNCF: www.infolignes.com

Bron: Frankrijk Blog
Daarom dus
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:51:40 #63
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102808296
owlol :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_102808454
Op mijn vraag op Twitter geeft NSHispeed aan dat de Thalys gewoon rijdt. Ook op 11 oktober, wanneer er landelijk gestaakt gaat worden in Frankrijk.
pi_102808839
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:40 schreef Yreal het volgende:
Als ik op tijden dat het druk is in de trein zit koop ik meestal nog wel gewoon die toeslag. Is goedkoper dan met de motor ;)

Ik weet niet op welk traject je reist, maar meestal praten we echt over een euro om 1e klass te mogen reizen.
Een euro? :?
Dat zijn wel erg korte stukjes die je reist dan.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:26:48 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102809481
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daarom dus
Lekker optijd dan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:28 schreef greavy het volgende:

Wilde staking Franse conducteurs

STRAATSBURG - Het Franse treinverkeer is ontregeld door een wilde staking van conducteurs. De actie volgde op een incident donderdag met een zwartrijder die met een mes had ingehakt op een conducteur. De 54-jarige spoormedewerker vecht voor zijn leven.

Uit solidariteit legden conducteurs in het hele land het werk neer. In de Elzas en Lorraine viel daarom donderdag ruim 70 procent van de treinritten uit. De staking duurt tot vrijdagmiddag.

  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:28:53 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102809560
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:56 schreef Bitlord het volgende:
Op mijn vraag op Twitter geeft NSHispeed aan dat de Thalys gewoon rijdt. Ook op 11 oktober, wanneer er landelijk gestaakt gaat worden in Frankrijk.
De conducteurs van de Fransen staken alleen maar. De Thalys rijdt dus ook gewoon. De treindienstleiding niet dacht ik (11 oktober ook niet)
pi_102809756
Wel kut, door werkzaamheden rijdt de IC Ut-Rtd om via de Binckhorstboog in Den Haag. Als alternatief geeft de NS-reisplanner aan dat je naar Amsterdam Zuid kan en daar de Fyra kan pakken, die door andere werkzaamheden toeslagvrij is.

Dus ik denk, ik pak de IC naar Schiphol vanuit Utrecht en spring daar direct in de Thalys naar parijs. Scheelt een overstap. Volgens de eerste klantenservice vrouw van Hispeed stopt de Thalys in Schiphol morgen en is het geen probleem, ondanks dat ik geen Thalys-ticket heb van Schiphol tot Rotterdam. Belt even later een vrouw van NS Hispeed mij op dat de Thalys niet stopt in Schiphol. Terwijl dit wel staat op de NS Reisplanner en bij de werkzaamheden. Raar...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:35:32 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102809789
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:06 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Een euro? :?
Dat zijn wel erg korte stukjes die je reist dan.
Voor Rotterdam-Leeuwarden overgangsbewijs is maximaal ¤9,80(met 40% korting) dacht ik.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:39:45 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102809970
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:34 schreef Bitlord het volgende:
Wel kut, door werkzaamheden rijdt de IC Ut-Rtd om via de Binckhorstboog in Den Haag. Als alternatief geeft de NS-reisplanner aan dat je naar Amsterdam Zuid kan en daar de Fyra kan pakken, die door andere werkzaamheden toeslagvrij is.

Dus ik denk, ik pak de IC naar Schiphol vanuit Utrecht en spring daar direct in de Thalys naar parijs. Scheelt een overstap. Volgens de eerste klantenservice vrouw van Hispeed stopt de Thalys in Schiphol morgen en is het geen probleem, ondanks dat ik geen Thalys-ticket heb van Schiphol tot Rotterdam. Belt even later een vrouw van NS Hispeed mij op dat de Thalys niet stopt in Schiphol. Terwijl dit wel staat op de NS Reisplanner en bij de werkzaamheden. Raar...
Thalys stopt morgen wel op Schiphol, tenzij je een nachttrein hebt :P

Thalys komt namelijk vanaf de Watergraafsmeer en heeft net als de Failra Duivendrecht als begin- en eindpunt
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:43:37 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102810121
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:34 schreef Bitlord het volgende:
Wel kut, door werkzaamheden rijdt de IC Ut-Rtd om via de Binckhorstboog in Den Haag. Als alternatief geeft de NS-reisplanner aan dat je naar Amsterdam Zuid kan en daar de Fyra kan pakken, die door andere werkzaamheden toeslagvrij is.

Dus ik denk, ik pak de IC naar Schiphol vanuit Utrecht en spring daar direct in de Thalys naar parijs. Scheelt een overstap. Volgens de eerste klantenservice vrouw van Hispeed stopt de Thalys in Schiphol morgen en is het geen probleem, ondanks dat ik geen Thalys-ticket heb van Schiphol tot Rotterdam. Belt even later een vrouw van NS Hispeed mij op dat de Thalys niet stopt in Schiphol. Terwijl dit wel staat op de NS Reisplanner en bij de werkzaamheden. Raar...
Ik weet niet welke Thalys je hebt, maar er schijnt één of twee thalyssen vanaf Rotterdam te starten.
pi_102810272
Neem de Thalys 08:58 vertrek Rotterdam. Maar die is ook in Reisplanner te vinden vanaf Schiphol:

08:31 Schiphol
11:35 Paris-Nord
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:52:20 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102810456
Die zou als het goed is wel in Schiphol stoppen moeten.

quote:
zaterdag 8 en zondag 9 oktober
Door werkzaamheden is de dienstregeling van Thalys aangepast:

- Thalys van Nederland naar Brussel en Parijs vertrekt niet van Amsterdam Centraal, maar van Duivendrecht. Na vertrek uit Duivendrecht rijdt Thalys vanaf Schiphol via de normale route volgens de normale dienstregeling. Reizigers voor Thalys reizen vanaf Amsterdam Centraal met binnenlandse treinen naar Duivendrecht en stappen in Duivendrecht over op Thalys. Ga ongeveer een uur eerder op reis.

- Thalys uit Parijs en Brussel rijdt na Schiphol door naar Duivendrecht, in plaats van naar Amsterdam Centraal. Reizigers naar Amsterdam Centraal reizen met Thalys mee naar Duivendrecht en stappen daar over op binnenlandse treinen naar Amsterdam Centraal. Houdt u rekening met een langere reistijd van ongeveer een half uur.
Je kan dus ook in Duivendrecht opstappen. Staat hierin niet vermeld, maar de allereerste Thalys van de dag gaat op zondag vanaf Rotterdam vertrekken
pi_102810509
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:06 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Een euro? :?
Dat zijn wel erg korte stukjes die je reist dan.
uhu ;)

Alphen -> Leiden is de 1e klas toeslag trouwens 1,30 . In de ochtendspits is dat zeker de moeite :P
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:09:44 #75
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_102811027
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

als het zo druk is kan er toch geen conducteur langs om je kaartje te controleren. :')
Als het niet druk is, zie je ze ook zelden.

Gisteren Enschede-Amersfoort-Enschede, beide treinen bestonden uit 2 stellen, niet overdreven druk, geen enkele HC gezien.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_102811342
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

uhu ;)

Alphen -> Leiden is de 1e klas toeslag trouwens 1,30 . In de ochtendspits is dat zeker de moeite :P
Ah.
Op mijn trajecten is het duurder. Gelukkig reis ik meestal met een interliner die zachtere stoelen heeft dan welke 2e klas van de ns ook 8-)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:20:32 #77
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102811413
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:09 schreef MREn het volgende:

[..]

Als het niet druk is, zie je ze ook zelden.

Gisteren Enschede-Amersfoort-Enschede, beide treinen bestonden uit 2 stellen, niet overdreven druk, geen enkele HC gezien.
het lukt me regelmatig om van rotterdam naar groningen niet gecontroleerd te worden. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_102813244
Vorige week een getrokken IC tussen Utrecht en Amsterdam *O*
Dat geluid van de draaistellen als je op het balkon zit _O_
De strakke spoorligging _O_
Alleen nu een drukknop ipv. een handgreep om de buitendeur te openen :N
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:21:28 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102813576
Laatste gerenoveerde koploper (ICMm) rijdt werkplaats uit

Vandaag heeft NS Reizigers-directeur Ingrid Thijssen de laatste gemoderniseerde intercity van het type ICM in ontvangst genomen. In 4 jaar tijd zijn 137 treinstellen (461 rijtuigen), die bekend zijn geworden onder de naam Koploper, geheel vernieuwd. De treinstellen - die 17 tot 28 jaar oud zijn - kunnen nu weer door als gloednieuwe treinen.

Tijdens de renovatie hebben de treinen niet alleen een moderner interieur gekregen, maar ook zijn de treinen uitgerust met internet, airco en actuele reisinformatie. Bovendien zijn de laatste reeks treinstellen ook voorzien van een toilet met bioreactor. Delen die niet meer gebruikt werden, zoals de doorloopkop en de keuken zijn verwijderd. Daardoor biedt de trein ruimte aan meer reizigers. De treinstellen zijn voorzien van een speciale folie, zodat graffiti nu binnen 8 uur in plaats van 40 uur verwijderd kan worden.
pi_102814084
Als men niet alleen bij de viertjes maar ook de drietjs de prullenbak aan de zijkant plaatst, ben ik van mening dat de revisie bijzonder goed geslaagd is. Erg prettig materieel om te verblijven. Met internet erbij vliegt de reistijd voorbij!
pi_102814246
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:21 schreef James1988 het volgende:
Laatste gerenoveerde koploper (ICMm) rijdt werkplaats uit

Vandaag heeft NS Reizigers-directeur Ingrid Thijssen de laatste gemoderniseerde intercity van het type ICM in ontvangst genomen. In 4 jaar tijd zijn 137 treinstellen (461 rijtuigen), die bekend zijn geworden onder de naam Koploper, geheel vernieuwd. De treinstellen - die 17 tot 28 jaar oud zijn - kunnen nu weer door als gloednieuwe treinen.

Tijdens de renovatie hebben de treinen niet alleen een moderner interieur gekregen, maar ook zijn de treinen uitgerust met internet, airco en actuele reisinformatie. Bovendien zijn de laatste reeks treinstellen ook voorzien van een toilet met bioreactor. Delen die niet meer gebruikt werden, zoals de doorloopkop en de keuken zijn verwijderd. Daardoor biedt de trein ruimte aan meer reizigers. De treinstellen zijn voorzien van een speciale folie, zodat graffiti nu binnen 8 uur in plaats van 40 uur verwijderd kan worden.
iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnen *O*
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:40:55 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102814272
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:40 schreef mschol het volgende:

[..]

iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnen *O*
Ga je gang. Je zult er niks van bakken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102814322
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:40 schreef mschol het volgende:

[..]

iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnen *O*
Eerste jaar gaat langzaam omdat alles aangepast moet worden, daarna gaat het tempo omhoog. Denk eigenlijk bijna in kleine drie jaar is gebeurd.
pi_102814474
Het gaat nog wel eventjes duren, maar ik verwacht dat na DDZ de oudste dubbeldekkers aan de beurt zijn voor een revisie? De oudste stellen daarvan zijn even oud als de nieuwste koplopers (1994).
pi_102814636
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ga je gang. Je zult er niks van bakken.
nog meer reden om te zeuren over prijsverhogingen en wat nog wel niet meer *O*
als ze dan al iets doen doen ze het ook nog eens op hun gemak.. pfff..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:55:29 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102814890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:45 schreef Bitlord het volgende:
Het gaat nog wel eventjes duren, maar ik verwacht dat na DDZ de oudste dubbeldekkers aan de beurt zijn voor een revisie? De oudste stellen daarvan zijn even oud als de nieuwste koplopers (1994).
Als ze niet ook het DDM-1 gaan reviseren dan zal idd het IRM-1 en 2 aan de beurt zijn. Er worden bij mijn weten al plannen voor gemaakt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102815587
Zouden de liften er uit gehaald worden, of zouden die onderdeel van de constructie zijn van de bakken? In dat geval zal het waarschijnlijk wat te kostbaar zijn om dat te doen. Lijkt me wel dat de stoelen van de nieuwste series er in komen. Die zitten overigens best fijn.

Dit trof ik trouwens gisteren nog op Utrecht Centraal, best grappig twee naast elkaar.


En wie goed kijkt kan de al enige tijd overleden Overnight Express nog ontwaren, net zoals het vroegere kopspoor 6:


[ Bericht 9% gewijzigd door Bitlord op 07-10-2011 18:23:05 ]
pi_102815871
Kut. Ik wist dat ik iets vergat.

@Post hierboven, doe es je foto's verkleinen. ;(
pi_102815924
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:23 schreef Crientj het volgende:
Kut. Ik wist dat ik iets vergat.

@Post hierboven, doe es je foto's verkleinen. ;(
Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch. En als je nog op een inbelverbinding zit heb je pech.
pi_102815964
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:24 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch. En als je nog op een inbelverbinding zit heb je pech.
Niets mis met mn browser, wel met mn 3g en datalimiet. ><
pi_102816085
Goedkope oplossing:

+
pi_102816591
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:26 schreef Crientj het volgende:

[..]

Niets mis met mn browser, wel met mn 3g en datalimiet. ><
Oja, merk het nu ook nu ik in de bus zit met mn telefoon. Nou ja nu geen tijd meer..
pi_102818091
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

als de wereld niet vergaat vanavond en als er geen blaadjes op de rails liggen wel ja. ^O^

Fles, kijk jij ff in je glazenbol voor deze beste man :D
Wat heb ik ermee te maken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102818127
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:24 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch.
Maar hij moet ze wel eerst volledig binnenhalen. ZO onnodig :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:29:39 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102818449
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:15 schreef Bitlord het volgende:
Zouden de liften er uit gehaald worden, of zouden die onderdeel van de constructie zijn van de bakken? In dat geval zal het waarschijnlijk wat te kostbaar zijn om dat te doen. Lijkt me wel dat de stoelen van de nieuwste series er in komen. Die zitten overigens best fijn.
De constructie van de liften kan er denk ik niet uitgehaald worden omdat dit onderdeel uitmaakt van de constructie van de bakken. Bij het VIRM-4 is dat gedeelte van de trein opnieuw ontworpen, waardoor de trappen uiteindelijk breder konden worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:37:20 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102818780
Bij revisie schijnen de liften er wel uit te gaan, heb ik mij laten vertellen door de hoofd van de afdeling Materieelrevisie (of hoe ze dat ook exact noemen) van NedTrain in Haarlem
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:39:25 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102818853
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:43:57 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102819014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef James1988 het volgende:
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
precies. Geen idee wat ze met die loze ruimte willen doen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:45:10 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102819059
In VIRM 8733 heeft enige tijd een gescheiden prullenbaksysteem in de liftkokers gezeten, maar dat is er weer uit.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:46:13 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102819092
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. Geen idee wat ze met die loze ruimte willen doen
Plaszakjes-afwerkhok van maken natuurlijk ^O^

Ik hoor elders dat machinisten het helemaal niet zo leuk vinden om de terugrit te moeten rijden in het pishok van de heenweg. Da's best raar toch? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:49:40 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102819243
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef James1988 het volgende:
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Hun hadden het erover dat de trappen vergroot kunnen worden. De trein wordt toch helemaal kaal gemaakt bij de revisie.

ICMm ziet er 'kaal' zo uit:
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:07:41 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102820049
Het spoorvervoer heeft onder meerdere dingen te lijden, zoals deze lege Blerick-shuttle 50071 laat zien:

En de DBS 189 032 als Losse Loc naar Venlo..

Een erg korte Stein-shuttle 63804...

En toen kwam de Afvoer Moerdijk 62003 met 17 ketelwagons:

Toen ik weer weg wou gaan, kwam de Melzo-shuttle 40100 nog langs gedenderd. Deze was vrijwel vol-beladen.

Maar ook de lokale bedieningen hebben er onder te lijden:
DBS 6430 met 2 beladen ketelwagons voor Standic in Dordrecht. Retourtrein zou bestaan uit 7 ketelwagons waarvan 2 beladen...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:20:14 #103
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102820626
Ik sta op gare du nord nu en er is niks aan de hand met de Thalys...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:31:10 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102821021
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik hoor elders dat machinisten het helemaal niet zo leuk vinden om de terugrit te moeten rijden in het pishok van de heenweg. Da's best raar toch? :+
En dat heb je goed begrepen. Van de vakbond voor machinisten en conducteurs, VVMC, komt dit:
quote:
De pot op met de plaszak!

Tilburg, 07 oktober 2011

Kennelijk heeft de directie van NSR het onsmakelijke besluit genomen om SLT materieel te voorzien van plaszakken, zodat reizigers in geval van hoge nood tijdens een verstoorde situatie hiervan in de onbediende cabine gebruik kunnen maken. De VVMC is hier over niet ingelicht.

Eerder heeft de VVMC al geprotesteerd tegen het ontbreken van toiletten in SLT materieel. De VVMC is dan ook van mening dat deze maatregel onacceptabel is en wel om de volgende redenen.
De cabine is de werkplek van de machinist en hoofdconducteur;
Vanuit hygiënische overwegingen;
Regelgeving staat niet toe dat onbevoegden zich in de onbediende cabine ophouden.
De VVMC is van mening dat het hier gaat om symptoom bestrijding waarbij het werkelijke probleem niet wordt opgelost. Deze maatregel zal ook in onze ogen leiden tot extra discussies, waarbij het treinpersoneel de strontkar over zich heen zal krijgen. De VVMC zal dan ook haar bezwaar kenbaar maken bij de directie NSR.
Zolang er geen duurzame oplossing voor dit probleem is gevonden is ons credo: De pot op met de plaszak.

Wim Eilert.
Vakbondsbestuurder VVMC.
En reizigersbelangenvereniging Maatschappij voor Beter OV is ook niet echt blij:
quote:
PLASZAK NS IS MAGERE OPLOSSING

Voor Beter OV heeft gemengde gevoelens bij het besluit van de NS, in toiletloze Sprinters in geval van (hoge) nood plaszakken uit te delen, en de machinistencabines beschikbaar te stellen als toiletruimte. De plaszak is slechts een zeer mager alternatief voor gewone toiletten in de trein.

Voor Beter OV en de andere consumentenorganisaties hebben steeds gesteld dat ook in stoptreinen toiletten aanwezig dienen te zijn. De NS heeft dat altijd naast zich neergelegd. Nu komen er plaszakken. Daarbij vallen enkele kanttekeningen te maken:

Er komen plaszakken, maar de mogelijkheid voor reizigers om hun handen te wassen ontbreekt. Ook in noodsituaties dient persoonlijke hygiëne beter te worden gewaarborgd.

De plaszakken zijn weliswaar geschikt voor het opvangen van urine, maar voor ontlasting zijn ze ongeschikt. Ook is onduidelijk, in hoeverre stoma-patiënten hiermee zijn geholpen.

Het begrip “noodgeval” is niet duidelijk gedefinieerd. Wanneer is iets een noodgeval? Als een trein strandt? Een kwartier? Een uur? En is hoge nood in treinen zonder toilet die onterecht in lange-afstandsverkeer worden ingezet (zoals tussen Amsterdam en Rotterdam via Gouda) ook een “noodgeval”?

Veel treindiensten worden gereden met meerdere treinstellen. Hoe wordt de hoge nood van de reiziger opgelost in die treinstellen waarin geen machinist of conducteur aanwezig is?

En voor Beter OV gunt ook de machinist een plezierige werkplek. Het is niet fijn, dat zijn bestuurderscabine zo nu en dan wordt gebruikt als toiletruimte, zeker niet gezien het risico dat het gebruik van de plaszak uitmondt in geknoei.

Als met al vindt Voor Beter OV de plaszak niet meer dan een zeer matig alternatief voor de ontbrekende toiletten in de trein, die hoogstens een tijdelijke noodoplossing mag zijn. Eigenlijk is de plaszak een noodvoorziening, te vergelijken met de noodrem.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:44:58 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102821584
Het heeft het imago van de NS niet verbeterd, door met dit nieuws te komen. Goed bezig, NS.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:45:35 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821607
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:44 schreef greavy het volgende:
Het heeft het imago van de NS niet verbeterd, door met dit nieuws te komen. Goed bezig, NS.
Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:46:24 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102821644
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag :+
Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:46:50 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102821664
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag :+
Klopt.. Maar het was er nog wel..
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47:15 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821691
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
Wisten die dat zakkengezeik al? :D Ze hangen goed in de prijzen daar :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47:44 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102821709
Nee, die hadden glijspoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47:49 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102821712
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. -O-
NS zit ook al te kijken voor extra Sandite-slagen. Maar of dat gaat helpen?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:49:54 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821819
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:

[..]

En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. -O-
Ik begrijp dat er in het Ruhrgebiet tussen half september en begin mei ook geen treinen rijden? ^O^

Trouwens hoezo zouden "industrie deeltjes" seizoengebonden zijn? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:52:12 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821945
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:

NS zit ook al te kijken voor extra Sandite-slagen. Maar of dat gaat helpen?
In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezen _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:58:14 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102822244
Met het plaszakplan (en hun reacties op o.a. Twitter) heeft NS wat mij betreft aangetoond dat ze de reizigers en hun eigen personeel niet serieus nemen. Tel daar het HSL-drama (AnfaaldoBreda, meer betalen of langer reizen), de twee rampzalige winters, de eerdere problemen met de nieuwe sprinters en de nog steeds regelmatig problematische reisinformatie bij op en ik kan maar tot één conclusie komen: besteed het Hoofdrailnet openbaar aan.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:59:49 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102822331
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:03:32 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102822523
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102822561
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
precies, je kan wel zeiken, maar probeer het maar eens beter te doen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:04:46 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102822600
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:

[..]

En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. -O-
Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:08:02 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102822792
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
Dat NS eens beseft dat ze het niet allemaal in de schoot geworpen krijgen, en dat ze echt beter hun best moeten doen om te voldoen aan de behoeftes van de reiziger. Nee, SNCF en DB doen het niet per sé beter. Maar ik weet wél zeker dat die bedrijven niet zulke domme uitspraken zullen doen als Mw. Thijssen of NS_online eerder vandaag hebben gedaan.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:08:33 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102822817
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.
Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')