abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:31:25 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102798354

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japen - Deel 1 - Igen
Treinen in Japan - Deel 2 - Igen
Berlijn - Zug-Chef
Praag - Zug-Chef
Wenen - Zug-Chef
Budapest - Zug-Chef

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
pi_102798386
http://www.nu.nl/binnenla(...)c-loze-sprinter.html

En weet je hoe het verder gaat? Geen hond gaat daar natuurlijk gebruik van maken :N En in het vervolg worden alle treinen pleeloos besteld "want er blijkt geen behoefte te zijn aan een toiletvoorziening aan boord" :X 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:33:34 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102798388
Tjemig, kun je niet ff een pakkende TT verzinnen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102798408
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:33 schreef Duvel het volgende:
Tjemig, kun je niet ff een pakkende TT verzinnen?
Ik dacht aan iets met "geen gezeik" erin :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:36:49 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102798445
Ik kon niks bedenken. Needs moar coffee ;(

quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)c-loze-sprinter.html

En weet je hoe het verder gaat? Geen hond gaat daar natuurlijk gebruik van maken :N En in het vervolg worden alle treinen pleeloos besteld "want er blijkt geen behoefte te zijn aan een toiletvoorziening aan boord" :X 8)7
Jammergenoeg vrees ik dat je nog gelijk gaat krijgen ook :X

Edit: ook Rotterdam Centraal gaat niet aan de TPB's ontkomen: op spoor 12 hangen ze inmiddels al.

[ Bericht 42% gewijzigd door James1988 op 07-10-2011 08:59:49 ]
pi_102799086
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)c-loze-sprinter.html

En weet je hoe het verder gaat? Geen hond gaat daar natuurlijk gebruik van maken :N En in het vervolg worden alle treinen pleeloos besteld "want er blijkt geen behoefte te zijn aan een toiletvoorziening aan boord" :X 8)7
dat zal (lijkt mij) niet gaan, want overheid heeft toch al beslist dat er toiletten in moeten?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:25:15 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102799173
Tegen 2025 moeten inderdaad alle treinen op het HRN zijn voorzien van een toilet. Nieuwe treinen die vanaf januari 2015 besteld worden moeten al meteen een toilet aan boord krijgen.
pi_102799516
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:25 schreef James1988 het volgende:
Tegen 2025 moeten inderdaad alle treinen op het HRN zijn voorzien van een toilet.
Vergeet je even niet dat tegen 2025 HRN staat voor de concessie Heino-Raalte-Nijverdal? ;) Want de versplintering gaat aan die kant gewoon door natuurlijk :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:44:17 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102799526
Dan ben je toch dom in je kop als je besluit om de wc's uit de treinen te halen.... Net als de beslissing om stoffen bekleding te nemen voor de ICMm :{ :{w 8)7

Wie bedenkt die ongein. :{
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:44:52 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102799540
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vergeet je even niet dat tegen 2025 HRN staat voor de concessie Heino-Raalte-Nijverdal? ;)
_O-
quote:
Want de versplintering gaat aan die kant gewoon door natuurlijk :Y
Ok, dan zeg ik wel: "alle spoorlijnen die door de centrale overheid worden aanbesteed" :Y)
pi_102799615
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dan ben je toch dom in je kop als je besluit om de wc's uit de treinen te halen.... Net als de beslissing om stoffen bekleding te nemen voor de ICMm :{ :{w 8)7

Wie bedenkt die ongein. :{
wat is er mis met stoffen bekleding?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:53:18 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102799720
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:48 schreef mschol het volgende:

[..]

wat is er mis met stoffen bekleding?
Het wordt snel vies en is moeilijker schoon te krijgen dan skai.
pi_102799729
ziggy nog bedankt voor je interessante stukje.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:59:33 #14
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102799841
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
ziggy nog bedankt voor je interessante stukje.
Yo. Leuk dat het gewaardeerd wordt, dan ga ik er gewoon mee door.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:02:35 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102799899
Mee eens, zeker interessant om te weten hoe dat nou allemaal werkt :Y
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:02:47 #16
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_102799906
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Yo. Leuk dat het gewaardeerd wordt, dan ga ik er gewoon mee door.
Dat wordt het zeker :Y 't Is altijd erg interessant om van 'binnen' te horen hoe het nou allemaal echt werkt.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:03:10 #17
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102799913
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:48 schreef mschol het volgende:

[..]

wat is er mis met stoffen bekleding?
quote:
De 2e klas stoelbekleding van ICMm wordt vervangen door kunstleer. De 2e klas stoelbekleding van ICMm blijkt moeilijk te reinigen, waardoor de zittingen erg vervuilen. Dit heeft tot veel klachten van rijdend personeel en reizigers geleid. Om de uitstraling op acceptabel niveau te houden, worden de vuile zittingen elke drie maanden verwisseld en grondig gereinigd. Daarnaast zijn diverse alternatieven onderzocht. Inmiddels heeft de directie het voorstel goedgekeurd om de stoffen bekleding van ICMm te vervangen door kunstleer (de 2e klas stoelbekleding van DDZ wordt ook voorzien van kunstleer). Er wordt nu een plan opgesteld om de nieuwe bekleding te bestellen en de huidige 2e klas stoelbekleding van ICMm zo snel mogelijk te vervangen. De vervanging zal naar verwachting medio 2012 gereed zijn.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_102799919
weer gladde spoortjes richting hoek van holland w/
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:03:30 #19
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102799921
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Yo. Leuk dat het gewaardeerd wordt, dan ga ik er gewoon mee door.
zeker _O_ erg leuk om te lezen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_102799957
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

[..]

oke.

kunstleer oogt naar mijn idee wel erg "we hebben bespaard op de zittingen"
pi_102800283
Vervloekte schijt OV chipkaart :'(

Wil ik mijn adres wijzigen, klik ik op bevestigen, wat denk je? Er is ineens een probleem met mijn voorletters 8)7

Welk probleem dan?

"U kunt maximaal 12 reisproducten bestellen" :'(

Sterf met een bobbel in je kont, vies faalsysteem :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:32:30 #22
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102800518
75% van de TGV's rijd niet. 80 van de TER's rijd niet. Translilien normaal. RER B 20 % rijd niet hier. Dit land kennende gaat het zaterdag ook nog wel door...zucht...

Maar nu ga ik nog even mijn laatste 235km er doorheen jassen :P dan heb ik bingo :)
pi_102800614
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
75% van de TGV's rijd niet. 80 van de TER's rijd niet. Translilien normaal. RER B 20 % rijd niet hier. Dit land kennende gaat het zaterdag ook nog wel door...zucht...

Maar nu ga ik nog even mijn laatste 235km er doorheen jassen :P dan heb ik bingo :)
TER = RER? :P
pi_102800636
Nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:37:22 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102800640
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:36 schreef mschol het volgende:

[..]

TER = RER? :P
Nope.

TER = regionaal vervoer (denk stoptreinen ofwel RegionalBahn). RER = voorstedelijk vervoer (denk S-Bahn).
pi_102801100
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

[..]

Toch gek, dat het in ICMm zo'n probleem is en in SGMm of VIRM niet. Zijn de mensen in Noord-Nederland soms zulke viespeuken ofzo? :P
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:03:08 #27
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102801350
En transilien is tussen rer en ter in
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:04:33 #28
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102801387
Er zijn dus ter's die zijn dus gedeeltelijk transiliens en er zijn rer die dus ook gede...

Ach laat ook maar.. Ze snappen het hier zelf nog geneens... :P
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:05:05 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102801399


Fransen hebben iig wel hippe logo's :Y

[ Bericht 11% gewijzigd door James1988 op 07-10-2011 11:08:54 (plaatje verkleind) ]
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:06:30 #30
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102801444
Er rijd hier (nog) wel een vareteit van materieel hoor op die transilien... Potverdikkie wat mooi soms :)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:08:40 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102801506
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:05 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Fransen hebben iig wel hippe logo's :Y
:{w


:Y :Y :Y
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:39:23 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102802358
quote:
Kamerleden smalen over plaszak NS

DEN HAAG - De aankondiging van de NS in Sprinters zonder wc reizigers een plaszak ter beschikking te stellen, leidt vrijdag tot smalende reacties bij Tweede Kamerleden. ,,Is de NS nu helemaal van de pot gerukt?'', reageert GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent via Twitter. ,,Een plaszak. Ik zeg even niets meer...'', stelt SP-Kamerlid Renske Leijten.

VVD-parlementariër Klaas Dijkhoff twittert over een briljante communicatiestrategie van de NS over de plaszak. ,,Ik lees weinig klachten van mensen in de piepzak over herfstvertragingen vandaag.''
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:46:24 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102802563
NS heeft kennelijk zodanig maling aan de wensen van reizigers, de politiek, vakbonden en belangenverenigingen als ROVER, de bond voor ouderen, enzovoorts, en zet die wensen zelfs letterlijk in de zeik door een plaszak te suggereren.

Ik ben van mening dat NS hiermee het recht op onderhandse gunning van het Hoofdrailnet heeft verspeeld. Laat het hele HRN maar openbaar aanbesteed worden, de kans dat de winnaar van die aanbesteding ook zo'n actie uitvoert lijkt me uitgesloten.
pi_102802772
Tja het is een keuze geweest van de NS en die pakt nu compleet verkeerd uit. Stom van ze om deze SLT's te nemen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:56:18 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102802824
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tja het is een keuze geweest van de NS en die pakt nu compleet verkeerd uit. Stom van ze om deze SLT's te nemen.
Mee eens, dat is iets wat ze nog recht kunnen zetten door toiletten in te laten bouwen.

Maar met de plaszak graven ze alleen maar een diepere kuil voor zichzelf.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:56:51 #36
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_102802838
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:46 schreef James1988 het volgende:
Laat het hele HRN maar openbaar aanbesteed worden, de kans dat de winnaar van die aanbesteding ook zo'n actie uitvoert lijkt me uitgesloten.
Waarom?

Als de aanbestedende partij gewoon geen toiletten eist, gaat zo'n bedrijf dat waarschijnlijk ook niet uit zichzelf aanbieden op stoptreintrajecten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:57:25 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102802849
Toiletten in iedere trein zijn al een eis voor de HRN-concessie na 2015. Bestaande treinen krijgen tot 2025 de tijd om een toilet ingebouwd te krijgen.
pi_102802874
Ik snap de keuze van NS wel enigszins, het is natuurlijk enorm duur om achteraf alles om te bouwen. Maar de huidige keuze is absoluut absurd, er zullen vast betere alternatieven zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:59:51 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102802909
De huidige optie is dan ook meer een nood-oplossing dan een definitieve oplossing. Het is natuurlijk handig dat je toch kan pissen als je trein gestrand is.
Je moet bij de HC vragen naar zo'n plaszak. Die verstrekt het dan ook alleen als daar echt aanleiding toe is.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:02:39 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102802997
Kreeg een e-mail. Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatie bij Shakies in Eindhoven *O*
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:02:51 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102803004
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik snap de keuze van NS wel enigszins, het is natuurlijk enorm duur om achteraf alles om te bouwen.
Tsja, pech. De wensen en eisen van reizigers en overheid zijn glashelder: toiletten in die treinen, zo snel mogelijk. Uiterlijk 1 januari 2025 (nog veel te lang, maargoed).
quote:
Maar de huidige keuze is absoluut absurd, er zullen vast betere alternatieven zijn.
Ik zou alleen niet weten welke. Toiletten op de stations zijn geen realistische optie, omdat de stoptijden dat niet toelaten. Bij een haltering van 2 minuten kun je niet even op een station als Zaltbommel naar de WC. Doe je dat wel, dan ben je meteen 30 minuten extra onderweg.

Daarnaast is het de vraag in hoeverre het wél de moeite loont om Zaltbommel van een toilet te voorzien, want ook dat moet schoongemaakt en onderhouden worden. En ook dat kost geld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:59 schreef greavy het volgende:
De huidige optie is dan ook meer een nood-oplossing dan een definitieve oplossing. Het is natuurlijk handig dat je toch kan pissen als je trein gestrand is.
Je moet bij de HC vragen naar zo'n plaszak. Die verstrekt het dan ook alleen als daar echt aanleiding toe is.
Zie je het al voor je?

"Meneer de conducteur, mag ik een plaszak?"
- "Nee, want je ziet er niet uit alsof je nodig moet"
"Maar ik moet echt!"
- "Het is niet aan je te zien, dus hou het maar op"

Van den zotte!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:10:55 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102803220
IngridThijssen twitterde op vrijdag 07-10-2011 om 12:08:50 Hoe een mug een olifant wordt. Ik begrijp de controverse maar ben juist blij met een praktische oplossing voor uitzonderlijke situaties. reageer retweet
Jemig :')

Achtergrondinfo: Ingrid Thijssen is de directeur van NS Reizigers.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:16:19 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102803380
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:10 schreef James1988 het volgende:
IngridThijssen twitterde op vrijdag 07-10-2011 om 12:08:50 Hoe een mug een olifant wordt. Ik begrijp de controverse maar ben juist blij met een praktische oplossing voor uitzonderlijke situaties. reageer retweet
Jemig :')

Achtergrondinfo: Ingrid Thijssen is de directeur van NS Reizigers.
Ik stel voor Ingrid Thijssen na een potje kruidenthee een dagje op te sluiten in een SLT.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102804551
Met die plaszak mag je pissen in de achterste cabine ofzo? Daar mag een omaatje ofzo dan een beetje balanceren met die zak. "Let op ouwe, wissels!"
pi_102804570
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:02 schreef greavy het volgende:
Kreeg een e-mail. Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatie bij Shakies in Eindhoven *O*
Top, maar waarom eindhoven? :?
pi_102804990
Over bagatelliseren gesproken :') goed bezig Ingrid!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102805334
Voor de echte treinliefhebber is het natuurlijk wel de uitgelezen kans om alleen op de machinistenstoel te zitten.
Beter onethisch dan oneetbaar
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:17:07 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102805363
Dat doe ik toch liever in andere omstandigheden :')
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:23:47 #49
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102805597
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Toch gek, dat het in ICMm zo'n probleem is en in SGMm of VIRM niet. Zijn de mensen in Noord-Nederland soms zulke viespeuken ofzo? :P
Nee, het volk dat in de randstad instapt :+
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:31:46 #50
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_102805873
Is het toegestaan om in de 1e klas te staan als de trein helemaal vol is en er ook geen ruimte meer is om te staan in de 2e klas?
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:34:48 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102805964
Strikt juridisch gezien niet.

In de praktijk is de kans klein dat een conducteur er wat van zegt.
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:35:03 #52
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102805970
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:31 schreef De_Dakgoot het volgende:
Is het toegestaan om in de 1e klas te staan als de trein helemaal vol is en er ook geen ruimte meer is om te staan in de 2e klas?
als het zo druk is kan er toch geen conducteur langs om je kaartje te controleren. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:36:12 #53
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_102805997
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

als het zo druk is kan er toch geen conducteur langs om je kaartje te controleren. :')
De conducteur kon geneens door de deur bij de 2e klas :')
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_102806040
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:31 schreef De_Dakgoot het volgende:
Is het toegestaan om in de 1e klas te staan als de trein helemaal vol is en er ook geen ruimte meer is om te staan in de 2e klas?
ik vind het altijd zo sneu als mensen gaan staan in een lege 1e class coupe _O- _O-

Ga dan gewoon zitten, stelletje burgerlullen, de conducteur chilt hem toch in de kabine :|W
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:38:30 #55
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_102806068
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik vind het altijd zo sneu als mensen gaan staan in een lege 1e class coupe _O- _O-

Ga dan gewoon zitten, stelletje burgerlullen, de conducteur chilt hem toch in de kabine :|W
maar al die Zakenmensen kijken je zo eng aan als je als student 1e klas zit of staat.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_102806146
Als ik op tijden dat het druk is in de trein zit koop ik meestal nog wel gewoon die toeslag. Is goedkoper dan met de motor ;)

Ik weet niet op welk traject je reist, maar meestal praten we echt over een euro om 1e klass te mogen reizen.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:47:59 #57
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_102806382
http://www.speld.nl/2011/(...)-buikgriep-tegemoet/

Enkele quotes:
Of ook de vaak gesuggereerde masturbatiecoupé voor hoge nood wordt ingericht wil de NS bevestigen noch ontkennen.
Sommige van onze reizigers gaan graag naar verre landen als India en België, of eten een lichtbruine haring bij Vis van de Vries.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_102807195
Ik moet morgen met de Thalys naar Parijs. Die rijdt toch gewoon?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:33:59 #59
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_102807758
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:40 schreef Yreal het volgende:
Ik weet niet op welk traject je reist, maar meestal praten we echt over een euro om 1e klass te mogen reizen.
Alphen aan den rijn-Leiden centraal.

Maar ik rijs met zon Traject abonnement aangezien dat veel goed koper is dan met de OVkaart
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:35:27 #60
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102807810
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:15 schreef Bitlord het volgende:
Ik moet morgen met de Thalys naar Parijs. Die rijdt toch gewoon?
als de wereld niet vergaat vanavond en als er geen blaadjes op de rails liggen wel ja. ^O^

Fles, kijk jij ff in je glazenbol voor deze beste man :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_102808176
Nee fiets, ik ben niet helemaal achterlijk. 1/3 van de TGV's valt momenteel uit in Frankrijk door stakingen.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:50:23 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102808256
quote:
Treinverkeer ontregeld na steekpartij

7 oktober 2011

Door een staking van conducteurs is het treinverkeer in Frankrijk vrijdag ernstig ontregeld.

De staking is een spontane protestactie die is ontstaan nadat donderdagochtend een 54-jarige conducteur werd neergestoken door een reiziger met een mes. Het incident gebeurde op een trein tussen Lyon en Straatsburg. De conducteur werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Zijn toestand is inmiddels stabiel. De dader van de steekpartij is opgepakt.

Vrijdagochtend lag het treinverkeer in vrijwel het hele land plat als gevolg van de staking. In de loop van dag wordt het treinverkeer langzaam hervat. Kijk voor een actueel overzicht op de website van de Franse spoorwegen SNCF: www.infolignes.com

Bron: Frankrijk Blog
Daarom dus
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:51:40 #63
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102808296
owlol :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_102808454
Op mijn vraag op Twitter geeft NSHispeed aan dat de Thalys gewoon rijdt. Ook op 11 oktober, wanneer er landelijk gestaakt gaat worden in Frankrijk.
pi_102808839
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:40 schreef Yreal het volgende:
Als ik op tijden dat het druk is in de trein zit koop ik meestal nog wel gewoon die toeslag. Is goedkoper dan met de motor ;)

Ik weet niet op welk traject je reist, maar meestal praten we echt over een euro om 1e klass te mogen reizen.
Een euro? :?
Dat zijn wel erg korte stukjes die je reist dan.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:26:48 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102809481
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daarom dus
Lekker optijd dan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:28 schreef greavy het volgende:

Wilde staking Franse conducteurs

STRAATSBURG - Het Franse treinverkeer is ontregeld door een wilde staking van conducteurs. De actie volgde op een incident donderdag met een zwartrijder die met een mes had ingehakt op een conducteur. De 54-jarige spoormedewerker vecht voor zijn leven.

Uit solidariteit legden conducteurs in het hele land het werk neer. In de Elzas en Lorraine viel daarom donderdag ruim 70 procent van de treinritten uit. De staking duurt tot vrijdagmiddag.

  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:28:53 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102809560
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:56 schreef Bitlord het volgende:
Op mijn vraag op Twitter geeft NSHispeed aan dat de Thalys gewoon rijdt. Ook op 11 oktober, wanneer er landelijk gestaakt gaat worden in Frankrijk.
De conducteurs van de Fransen staken alleen maar. De Thalys rijdt dus ook gewoon. De treindienstleiding niet dacht ik (11 oktober ook niet)
pi_102809756
Wel kut, door werkzaamheden rijdt de IC Ut-Rtd om via de Binckhorstboog in Den Haag. Als alternatief geeft de NS-reisplanner aan dat je naar Amsterdam Zuid kan en daar de Fyra kan pakken, die door andere werkzaamheden toeslagvrij is.

Dus ik denk, ik pak de IC naar Schiphol vanuit Utrecht en spring daar direct in de Thalys naar parijs. Scheelt een overstap. Volgens de eerste klantenservice vrouw van Hispeed stopt de Thalys in Schiphol morgen en is het geen probleem, ondanks dat ik geen Thalys-ticket heb van Schiphol tot Rotterdam. Belt even later een vrouw van NS Hispeed mij op dat de Thalys niet stopt in Schiphol. Terwijl dit wel staat op de NS Reisplanner en bij de werkzaamheden. Raar...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:35:32 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102809789
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:06 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Een euro? :?
Dat zijn wel erg korte stukjes die je reist dan.
Voor Rotterdam-Leeuwarden overgangsbewijs is maximaal ¤9,80(met 40% korting) dacht ik.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:39:45 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102809970
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:34 schreef Bitlord het volgende:
Wel kut, door werkzaamheden rijdt de IC Ut-Rtd om via de Binckhorstboog in Den Haag. Als alternatief geeft de NS-reisplanner aan dat je naar Amsterdam Zuid kan en daar de Fyra kan pakken, die door andere werkzaamheden toeslagvrij is.

Dus ik denk, ik pak de IC naar Schiphol vanuit Utrecht en spring daar direct in de Thalys naar parijs. Scheelt een overstap. Volgens de eerste klantenservice vrouw van Hispeed stopt de Thalys in Schiphol morgen en is het geen probleem, ondanks dat ik geen Thalys-ticket heb van Schiphol tot Rotterdam. Belt even later een vrouw van NS Hispeed mij op dat de Thalys niet stopt in Schiphol. Terwijl dit wel staat op de NS Reisplanner en bij de werkzaamheden. Raar...
Thalys stopt morgen wel op Schiphol, tenzij je een nachttrein hebt :P

Thalys komt namelijk vanaf de Watergraafsmeer en heeft net als de Failra Duivendrecht als begin- en eindpunt
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:43:37 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102810121
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:34 schreef Bitlord het volgende:
Wel kut, door werkzaamheden rijdt de IC Ut-Rtd om via de Binckhorstboog in Den Haag. Als alternatief geeft de NS-reisplanner aan dat je naar Amsterdam Zuid kan en daar de Fyra kan pakken, die door andere werkzaamheden toeslagvrij is.

Dus ik denk, ik pak de IC naar Schiphol vanuit Utrecht en spring daar direct in de Thalys naar parijs. Scheelt een overstap. Volgens de eerste klantenservice vrouw van Hispeed stopt de Thalys in Schiphol morgen en is het geen probleem, ondanks dat ik geen Thalys-ticket heb van Schiphol tot Rotterdam. Belt even later een vrouw van NS Hispeed mij op dat de Thalys niet stopt in Schiphol. Terwijl dit wel staat op de NS Reisplanner en bij de werkzaamheden. Raar...
Ik weet niet welke Thalys je hebt, maar er schijnt één of twee thalyssen vanaf Rotterdam te starten.
pi_102810272
Neem de Thalys 08:58 vertrek Rotterdam. Maar die is ook in Reisplanner te vinden vanaf Schiphol:

08:31 Schiphol
11:35 Paris-Nord
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:52:20 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102810456
Die zou als het goed is wel in Schiphol stoppen moeten.

quote:
zaterdag 8 en zondag 9 oktober
Door werkzaamheden is de dienstregeling van Thalys aangepast:

- Thalys van Nederland naar Brussel en Parijs vertrekt niet van Amsterdam Centraal, maar van Duivendrecht. Na vertrek uit Duivendrecht rijdt Thalys vanaf Schiphol via de normale route volgens de normale dienstregeling. Reizigers voor Thalys reizen vanaf Amsterdam Centraal met binnenlandse treinen naar Duivendrecht en stappen in Duivendrecht over op Thalys. Ga ongeveer een uur eerder op reis.

- Thalys uit Parijs en Brussel rijdt na Schiphol door naar Duivendrecht, in plaats van naar Amsterdam Centraal. Reizigers naar Amsterdam Centraal reizen met Thalys mee naar Duivendrecht en stappen daar over op binnenlandse treinen naar Amsterdam Centraal. Houdt u rekening met een langere reistijd van ongeveer een half uur.
Je kan dus ook in Duivendrecht opstappen. Staat hierin niet vermeld, maar de allereerste Thalys van de dag gaat op zondag vanaf Rotterdam vertrekken
pi_102810509
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:06 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Een euro? :?
Dat zijn wel erg korte stukjes die je reist dan.
uhu ;)

Alphen -> Leiden is de 1e klas toeslag trouwens 1,30 . In de ochtendspits is dat zeker de moeite :P
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:09:44 #75
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_102811027
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

als het zo druk is kan er toch geen conducteur langs om je kaartje te controleren. :')
Als het niet druk is, zie je ze ook zelden.

Gisteren Enschede-Amersfoort-Enschede, beide treinen bestonden uit 2 stellen, niet overdreven druk, geen enkele HC gezien.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_102811342
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

uhu ;)

Alphen -> Leiden is de 1e klas toeslag trouwens 1,30 . In de ochtendspits is dat zeker de moeite :P
Ah.
Op mijn trajecten is het duurder. Gelukkig reis ik meestal met een interliner die zachtere stoelen heeft dan welke 2e klas van de ns ook 8-)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:20:32 #77
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102811413
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:09 schreef MREn het volgende:

[..]

Als het niet druk is, zie je ze ook zelden.

Gisteren Enschede-Amersfoort-Enschede, beide treinen bestonden uit 2 stellen, niet overdreven druk, geen enkele HC gezien.
het lukt me regelmatig om van rotterdam naar groningen niet gecontroleerd te worden. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_102813244
Vorige week een getrokken IC tussen Utrecht en Amsterdam *O*
Dat geluid van de draaistellen als je op het balkon zit _O_
De strakke spoorligging _O_
Alleen nu een drukknop ipv. een handgreep om de buitendeur te openen :N
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:21:28 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102813576
Laatste gerenoveerde koploper (ICMm) rijdt werkplaats uit

Vandaag heeft NS Reizigers-directeur Ingrid Thijssen de laatste gemoderniseerde intercity van het type ICM in ontvangst genomen. In 4 jaar tijd zijn 137 treinstellen (461 rijtuigen), die bekend zijn geworden onder de naam Koploper, geheel vernieuwd. De treinstellen - die 17 tot 28 jaar oud zijn - kunnen nu weer door als gloednieuwe treinen.

Tijdens de renovatie hebben de treinen niet alleen een moderner interieur gekregen, maar ook zijn de treinen uitgerust met internet, airco en actuele reisinformatie. Bovendien zijn de laatste reeks treinstellen ook voorzien van een toilet met bioreactor. Delen die niet meer gebruikt werden, zoals de doorloopkop en de keuken zijn verwijderd. Daardoor biedt de trein ruimte aan meer reizigers. De treinstellen zijn voorzien van een speciale folie, zodat graffiti nu binnen 8 uur in plaats van 40 uur verwijderd kan worden.
pi_102814084
Als men niet alleen bij de viertjes maar ook de drietjs de prullenbak aan de zijkant plaatst, ben ik van mening dat de revisie bijzonder goed geslaagd is. Erg prettig materieel om te verblijven. Met internet erbij vliegt de reistijd voorbij!
pi_102814246
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:21 schreef James1988 het volgende:
Laatste gerenoveerde koploper (ICMm) rijdt werkplaats uit

Vandaag heeft NS Reizigers-directeur Ingrid Thijssen de laatste gemoderniseerde intercity van het type ICM in ontvangst genomen. In 4 jaar tijd zijn 137 treinstellen (461 rijtuigen), die bekend zijn geworden onder de naam Koploper, geheel vernieuwd. De treinstellen - die 17 tot 28 jaar oud zijn - kunnen nu weer door als gloednieuwe treinen.

Tijdens de renovatie hebben de treinen niet alleen een moderner interieur gekregen, maar ook zijn de treinen uitgerust met internet, airco en actuele reisinformatie. Bovendien zijn de laatste reeks treinstellen ook voorzien van een toilet met bioreactor. Delen die niet meer gebruikt werden, zoals de doorloopkop en de keuken zijn verwijderd. Daardoor biedt de trein ruimte aan meer reizigers. De treinstellen zijn voorzien van een speciale folie, zodat graffiti nu binnen 8 uur in plaats van 40 uur verwijderd kan worden.
iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnen *O*
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:40:55 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102814272
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:40 schreef mschol het volgende:

[..]

iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnen *O*
Ga je gang. Je zult er niks van bakken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102814322
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:40 schreef mschol het volgende:

[..]

iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnen *O*
Eerste jaar gaat langzaam omdat alles aangepast moet worden, daarna gaat het tempo omhoog. Denk eigenlijk bijna in kleine drie jaar is gebeurd.
pi_102814474
Het gaat nog wel eventjes duren, maar ik verwacht dat na DDZ de oudste dubbeldekkers aan de beurt zijn voor een revisie? De oudste stellen daarvan zijn even oud als de nieuwste koplopers (1994).
pi_102814636
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ga je gang. Je zult er niks van bakken.
nog meer reden om te zeuren over prijsverhogingen en wat nog wel niet meer *O*
als ze dan al iets doen doen ze het ook nog eens op hun gemak.. pfff..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:55:29 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102814890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:45 schreef Bitlord het volgende:
Het gaat nog wel eventjes duren, maar ik verwacht dat na DDZ de oudste dubbeldekkers aan de beurt zijn voor een revisie? De oudste stellen daarvan zijn even oud als de nieuwste koplopers (1994).
Als ze niet ook het DDM-1 gaan reviseren dan zal idd het IRM-1 en 2 aan de beurt zijn. Er worden bij mijn weten al plannen voor gemaakt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102815587
Zouden de liften er uit gehaald worden, of zouden die onderdeel van de constructie zijn van de bakken? In dat geval zal het waarschijnlijk wat te kostbaar zijn om dat te doen. Lijkt me wel dat de stoelen van de nieuwste series er in komen. Die zitten overigens best fijn.

Dit trof ik trouwens gisteren nog op Utrecht Centraal, best grappig twee naast elkaar.


En wie goed kijkt kan de al enige tijd overleden Overnight Express nog ontwaren, net zoals het vroegere kopspoor 6:


[ Bericht 9% gewijzigd door Bitlord op 07-10-2011 18:23:05 ]
pi_102815871
Kut. Ik wist dat ik iets vergat.

@Post hierboven, doe es je foto's verkleinen. ;(
pi_102815924
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:23 schreef Crientj het volgende:
Kut. Ik wist dat ik iets vergat.

@Post hierboven, doe es je foto's verkleinen. ;(
Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch. En als je nog op een inbelverbinding zit heb je pech.
pi_102815964
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:24 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch. En als je nog op een inbelverbinding zit heb je pech.
Niets mis met mn browser, wel met mn 3g en datalimiet. ><
pi_102816085
Goedkope oplossing:

+
pi_102816591
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:26 schreef Crientj het volgende:

[..]

Niets mis met mn browser, wel met mn 3g en datalimiet. ><
Oja, merk het nu ook nu ik in de bus zit met mn telefoon. Nou ja nu geen tijd meer..
pi_102818091
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

als de wereld niet vergaat vanavond en als er geen blaadjes op de rails liggen wel ja. ^O^

Fles, kijk jij ff in je glazenbol voor deze beste man :D
Wat heb ik ermee te maken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102818127
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:24 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch.
Maar hij moet ze wel eerst volledig binnenhalen. ZO onnodig :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:29:39 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102818449
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:15 schreef Bitlord het volgende:
Zouden de liften er uit gehaald worden, of zouden die onderdeel van de constructie zijn van de bakken? In dat geval zal het waarschijnlijk wat te kostbaar zijn om dat te doen. Lijkt me wel dat de stoelen van de nieuwste series er in komen. Die zitten overigens best fijn.
De constructie van de liften kan er denk ik niet uitgehaald worden omdat dit onderdeel uitmaakt van de constructie van de bakken. Bij het VIRM-4 is dat gedeelte van de trein opnieuw ontworpen, waardoor de trappen uiteindelijk breder konden worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:37:20 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102818780
Bij revisie schijnen de liften er wel uit te gaan, heb ik mij laten vertellen door de hoofd van de afdeling Materieelrevisie (of hoe ze dat ook exact noemen) van NedTrain in Haarlem
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:39:25 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102818853
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:43:57 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102819014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef James1988 het volgende:
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
precies. Geen idee wat ze met die loze ruimte willen doen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:45:10 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102819059
In VIRM 8733 heeft enige tijd een gescheiden prullenbaksysteem in de liftkokers gezeten, maar dat is er weer uit.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:46:13 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102819092
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. Geen idee wat ze met die loze ruimte willen doen
Plaszakjes-afwerkhok van maken natuurlijk ^O^

Ik hoor elders dat machinisten het helemaal niet zo leuk vinden om de terugrit te moeten rijden in het pishok van de heenweg. Da's best raar toch? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:49:40 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102819243
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef James1988 het volgende:
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Hun hadden het erover dat de trappen vergroot kunnen worden. De trein wordt toch helemaal kaal gemaakt bij de revisie.

ICMm ziet er 'kaal' zo uit:
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:07:41 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102820049
Het spoorvervoer heeft onder meerdere dingen te lijden, zoals deze lege Blerick-shuttle 50071 laat zien:

En de DBS 189 032 als Losse Loc naar Venlo..

Een erg korte Stein-shuttle 63804...

En toen kwam de Afvoer Moerdijk 62003 met 17 ketelwagons:

Toen ik weer weg wou gaan, kwam de Melzo-shuttle 40100 nog langs gedenderd. Deze was vrijwel vol-beladen.

Maar ook de lokale bedieningen hebben er onder te lijden:
DBS 6430 met 2 beladen ketelwagons voor Standic in Dordrecht. Retourtrein zou bestaan uit 7 ketelwagons waarvan 2 beladen...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:20:14 #103
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102820626
Ik sta op gare du nord nu en er is niks aan de hand met de Thalys...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:31:10 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102821021
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik hoor elders dat machinisten het helemaal niet zo leuk vinden om de terugrit te moeten rijden in het pishok van de heenweg. Da's best raar toch? :+
En dat heb je goed begrepen. Van de vakbond voor machinisten en conducteurs, VVMC, komt dit:
quote:
De pot op met de plaszak!

Tilburg, 07 oktober 2011

Kennelijk heeft de directie van NSR het onsmakelijke besluit genomen om SLT materieel te voorzien van plaszakken, zodat reizigers in geval van hoge nood tijdens een verstoorde situatie hiervan in de onbediende cabine gebruik kunnen maken. De VVMC is hier over niet ingelicht.

Eerder heeft de VVMC al geprotesteerd tegen het ontbreken van toiletten in SLT materieel. De VVMC is dan ook van mening dat deze maatregel onacceptabel is en wel om de volgende redenen.
De cabine is de werkplek van de machinist en hoofdconducteur;
Vanuit hygiënische overwegingen;
Regelgeving staat niet toe dat onbevoegden zich in de onbediende cabine ophouden.
De VVMC is van mening dat het hier gaat om symptoom bestrijding waarbij het werkelijke probleem niet wordt opgelost. Deze maatregel zal ook in onze ogen leiden tot extra discussies, waarbij het treinpersoneel de strontkar over zich heen zal krijgen. De VVMC zal dan ook haar bezwaar kenbaar maken bij de directie NSR.
Zolang er geen duurzame oplossing voor dit probleem is gevonden is ons credo: De pot op met de plaszak.

Wim Eilert.
Vakbondsbestuurder VVMC.
En reizigersbelangenvereniging Maatschappij voor Beter OV is ook niet echt blij:
quote:
PLASZAK NS IS MAGERE OPLOSSING

Voor Beter OV heeft gemengde gevoelens bij het besluit van de NS, in toiletloze Sprinters in geval van (hoge) nood plaszakken uit te delen, en de machinistencabines beschikbaar te stellen als toiletruimte. De plaszak is slechts een zeer mager alternatief voor gewone toiletten in de trein.

Voor Beter OV en de andere consumentenorganisaties hebben steeds gesteld dat ook in stoptreinen toiletten aanwezig dienen te zijn. De NS heeft dat altijd naast zich neergelegd. Nu komen er plaszakken. Daarbij vallen enkele kanttekeningen te maken:

Er komen plaszakken, maar de mogelijkheid voor reizigers om hun handen te wassen ontbreekt. Ook in noodsituaties dient persoonlijke hygiëne beter te worden gewaarborgd.

De plaszakken zijn weliswaar geschikt voor het opvangen van urine, maar voor ontlasting zijn ze ongeschikt. Ook is onduidelijk, in hoeverre stoma-patiënten hiermee zijn geholpen.

Het begrip “noodgeval” is niet duidelijk gedefinieerd. Wanneer is iets een noodgeval? Als een trein strandt? Een kwartier? Een uur? En is hoge nood in treinen zonder toilet die onterecht in lange-afstandsverkeer worden ingezet (zoals tussen Amsterdam en Rotterdam via Gouda) ook een “noodgeval”?

Veel treindiensten worden gereden met meerdere treinstellen. Hoe wordt de hoge nood van de reiziger opgelost in die treinstellen waarin geen machinist of conducteur aanwezig is?

En voor Beter OV gunt ook de machinist een plezierige werkplek. Het is niet fijn, dat zijn bestuurderscabine zo nu en dan wordt gebruikt als toiletruimte, zeker niet gezien het risico dat het gebruik van de plaszak uitmondt in geknoei.

Als met al vindt Voor Beter OV de plaszak niet meer dan een zeer matig alternatief voor de ontbrekende toiletten in de trein, die hoogstens een tijdelijke noodoplossing mag zijn. Eigenlijk is de plaszak een noodvoorziening, te vergelijken met de noodrem.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:44:58 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102821584
Het heeft het imago van de NS niet verbeterd, door met dit nieuws te komen. Goed bezig, NS.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:45:35 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821607
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:44 schreef greavy het volgende:
Het heeft het imago van de NS niet verbeterd, door met dit nieuws te komen. Goed bezig, NS.
Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:46:24 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102821644
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag :+
Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:46:50 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102821664
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag :+
Klopt.. Maar het was er nog wel..
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47:15 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821691
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
Wisten die dat zakkengezeik al? :D Ze hangen goed in de prijzen daar :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47:44 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102821709
Nee, die hadden glijspoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47:49 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102821712
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. -O-
NS zit ook al te kijken voor extra Sandite-slagen. Maar of dat gaat helpen?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:49:54 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821819
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:

[..]

En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. -O-
Ik begrijp dat er in het Ruhrgebiet tussen half september en begin mei ook geen treinen rijden? ^O^

Trouwens hoezo zouden "industrie deeltjes" seizoengebonden zijn? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:52:12 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821945
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:

NS zit ook al te kijken voor extra Sandite-slagen. Maar of dat gaat helpen?
In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezen _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:58:14 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102822244
Met het plaszakplan (en hun reacties op o.a. Twitter) heeft NS wat mij betreft aangetoond dat ze de reizigers en hun eigen personeel niet serieus nemen. Tel daar het HSL-drama (AnfaaldoBreda, meer betalen of langer reizen), de twee rampzalige winters, de eerdere problemen met de nieuwe sprinters en de nog steeds regelmatig problematische reisinformatie bij op en ik kan maar tot één conclusie komen: besteed het Hoofdrailnet openbaar aan.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:59:49 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102822331
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:03:32 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102822523
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102822561
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
precies, je kan wel zeiken, maar probeer het maar eens beter te doen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:04:46 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102822600
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:

[..]

En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. -O-
Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:08:02 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102822792
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
Dat NS eens beseft dat ze het niet allemaal in de schoot geworpen krijgen, en dat ze echt beter hun best moeten doen om te voldoen aan de behoeftes van de reiziger. Nee, SNCF en DB doen het niet per sé beter. Maar ik weet wél zeker dat die bedrijven niet zulke domme uitspraken zullen doen als Mw. Thijssen of NS_online eerder vandaag hebben gedaan.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:08:33 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102822817
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.
Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:09:38 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102822862
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezen _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar die bussen hebben vaak ook geen toilet aan boord, mag dat wel dan? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:10:31 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102822891
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja maar die bussen hebben vaak ook geen toilet aan boord, mag dat wel dan? :P
Jawel, gewoon een estafette gaan rijden met etappes van maximaal 20 km van busstation naar busstation *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:12:39 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102823001
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet.
Hm daar zit wat in. Dan moet er toch de herfstspecifieke factor bladval bij zitten of zo.

Ook in het VK hebben ze trouwens herfstperikelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102823099
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist.
En einde van de GTbV... Want ze kunnen dan alle vijf zeggen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de vertraging maar die andere vervoerder.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:44:29 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102824450
Ik kwam een toffe foto tegen uit Italië. Trein rijdt gewoon tussen het verkeer, door de straten ..

http://img839.imageshack.us/img839/7333/img3262w.jpg (copy/paste deze link)
Foto: Nomansland op Treinpunt.nl

//Edit, foto kan ik hier niet laten zien. Vanwege Imageshack TOS.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:46:28 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102824534
Zwitserland lijkt me eerder :)

EN mirroren en linken kan natuurlijk best. Stelletje straathonden bij imageshack :r


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:47:19 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102824579
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Zwitserland lijkt me eerder :)
Precies. St. Moritz is Zwitserland en ik ken idd Zwitserse lijntjes waar ze nog over straat rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:48:45 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102824653
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Zwitserland lijkt me eerder :)

EN mirroren en linken kan natuurlijk best. Stelletje straathonden bij imageshack :r
Ja.. Fok! zet deze link automatisch zo om. Omdat teveel bezoekers hier die Imageshack uploads bekijken ofzo. Word de TOS overschreden
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:49:26 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102824692
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja.. Fok! zet deze link automatisch zo om. Omdat teveel bezoekers hier die Imageshack uploads bekijken ofzo. Word de TOS overschreden
Imageshack kan de pest krijgen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:54:25 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:56:23 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102825087
Hee dat is tof :D Als je een BahnCard hebt krijg je 10 % korting bij Bahnshop1435 :D Wist ik helemaal niet O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:13:06 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102826182
quote:
"IJs en weder dienende (als het weer meewerkt, red.) is niet voor niets een Nederlandse uitspraak", stelt ze na afloop van de ministerraad vrijdag tegen NU.nl. "De natuur is sterker dan wij, dus je kan niet zeggen dat er nooit iets kan gebeuren."
Nou kom maar. Wiens sorrypraatje begint hiermee? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:14:10 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102826214
Schultz, duidelijk :')
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:15:42 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102826277
Dit jaar hebben we al tussen 4 en 7 oktober allemaal sorrypraatjes dat het best wel weer mis kan gaan deze winter :')

Vorig jaar wisten ze op 10 oktober nog te doen alsof ze voorbereid waren _O_ En toen werd het alsnog een puinhoop okee :')

DIt jaar is het heleMAAL één grote broekenschijtersshow. Maar ja, is je plaszak op zoveel diarree voorbereid? Of is er toch wel sprake van een "praktische oplossing" voor een "uitzonderlijk geval"? :')

NS wat falen jullie hard zeg, niet te geloven :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102826620
"Maar het is in orde, want we hebben van tevoren gewaarschuwd"
dag
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:22:53 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102826699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:21 schreef Peter het volgende:
"Maar het is in orde, want we hebben van tevoren gewaarschuwd"
Oh ja, was aangekondigd, landelijke uitstraling, overmacht, dus jah, geen GtbV :{w

Veldbedden? Koffie? Ga weg man, thuisblijven moet je :{w Hadden we gezegd :{w

Hoezo "dan word ik ontslagen"? Jouw probleem :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:23:24 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102826745
"En als je dan toch onverhoopt 4 uur met een SLT stilstaat in een weiland waar niemand je kan bereiken, kun je niet klagen over een ontbrekend toilet, want we hebben plaszakjes"
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:25:32 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102826905
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:23 schreef James1988 het volgende:
"En als je dan toch onverhoopt 4 uur met een SLT stilstaat in een weiland waar niemand je kan bereiken, kun je niet klagen over een ontbrekend toilet, want we hebben plaszakjes"
Altijd handig voor als de verwarming uitvalt ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:26:58 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102826994
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Altijd handig voor als de verwarming uitvalt ^O^
Ewwww :')
pi_102827469

In nog vroeg ochtendlicht is Syntus treinstel 50 als trein 31131 zojuist vertrokken uit het station van Opheusden en zet koers richting Arnhem. Het treinstel hoort gezien z'n bestickering eigenlijk thuis op de lijn Arnhem-Doetinchem.


Twee uur later was het fraaie ochtendlicht verdwenen en scheen de zon volop. Treinstel 50 van Syntus maakt zijn derde rit naar Arnhem en passeert hier tussen Valburg en Elst als trein 31139.


Op zondag 2 oktober 2011 was naast de bestickerde Syntus 50 ook een onbestickerde DM90 onderweg tussen Arnhem en Tiel. Na in dienst geweest te zijn bij NS, Noordned/Arriva en Veolia(?) trekt stel 3447 nu bij Syntus haar baantjes op de dieselspoorlijntjes rond Arnhem. Als trein 31152 maakt dit naakte stel een tussenstop op station Zetten-Andelst. Nog ruim een jaar zal Syntus op de Oostelijke Betuwelijn te zien zijn. Na een openbare aanbesteding neemt Arriva het spoorvervoer vanaf december 2012 over.


Op de zonnige 2 oktober 2011 is de onlangs in huisstijl gestoken V156 van de Rurtalbahn onderweg met een sleep ketelwagens van Kijfhoek naar Emmerich. De 24 ketelwagens waren beladen met biodiesel en zijn eerder deze week bij Vopak te Vlaardingen geleegd. Ondanks dat de V156 op de Betuweroute is toegelaten, koos RTB er toch voor om via het gemengde net te rijden. Zodoende kon het geheel als trein 51430 ter hoogte van Groessen worden vastgelegd.


Nadat de trein een snelremming kreeg, kon de RTB V156 voor de tweede maal binnen 100 meter worden vastgelegd, nu met het plaatsnaambordje van Zevenaar als motief.


Nadat RRF aan het begin van de middag een CRS graantrein naar Emmerich heeft gereden, namen de RRD 22 en 17 een beladen BLG-autotrein mee terug richting Rotterdamse haven. Nadat de trein bij Zevenaar linksaf slaat, wordt via de Betuweroute koers gezet richting de Botlek. De Betuweroute is voor het grootste deel aangelegd naast de A15, waardoor een trein zonder al te veel moeite is in te halen. Als trein 51215 raast de trein hier voorbij Kesteren.


Nadat de BLG-autotrein ruim 150 kilometer over Betuweroute heeft afgelegd en ik m aldaar drie keer gefotografeerd heb, duikt de trein de Sophiaspoortunnel in. Aan het eind van de tunnel ligt het rangeerterrein Kijfhoek, de schakel tussen de Rotterdamse haven en het spoorwegnet dat de haven met het achterland verbindt. Veel treinen wisselen hier van lok, maar RRF mocht op zondagmiddag doorrijden naar eindpunt Botlek. De V100'en 22 en 17 passeren hier het Rail Service Centre (RSC) Waalhaven.


Toch moesten beide lokken afremmen omdat dat de brug over de Oude Maas nog openstond. Aangezien een Volkswagen toch sneller optrekt dan een hele sliert Hyundai's, kon trein 51215 bij het verlaten van de Botlekbrug op de chip vastgelegd worden.


Bij aankomst op het emplacement Botlek werden de RRF-lokken 22 en 17 van de trein gerangeerd. Het duurde vervolgens even voor er weer activiteit waar te nemen was en ondertussen zakte de zon steeds verder aan de horizon. Gelukkig werd rond 18:00 lok 23 opgestart en tegen de trein gezet. Na een check en dubbelcheck mocht de rangeerder voorop de trein plaatsnemen en werd de met Hyundai beladen BLG-autotrein naar de firma Broekman geduwd.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:42:22 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102827812
Mooie foto's Zug ^O^

De 3447 is inderdaad bij Veolia in dienst geweest, net als de 3446 trouwens
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:50:02 #142
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102828166
Nice Zug, goed getimed met het heerlijke zonnetje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_102828396
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit jaar hebben we al tussen 4 en 7 oktober allemaal sorrypraatjes dat het best wel weer mis kan gaan deze winter :')

Vorig jaar wisten ze op 10 oktober nog te doen alsof ze voorbereid waren _O_ En toen werd het alsnog een puinhoop okee :')

DIt jaar is het heleMAAL één grote broekenschijtersshow. Maar ja, is je plaszak op zoveel diarree voorbereid? Of is er toch wel sprake van een "praktische oplossing" voor een "uitzonderlijk geval"? :')

NS wat falen jullie hard zeg, niet te geloven :')
zowiezo: de NS had toch het magische goedje tegen gladde wielen gevonden? waarom glijden de treinen dan nog steeds uit?
pi_102828779
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:55 schreef mschol het volgende:

[..]

zowiezo: de NS had toch het magische goedje tegen gladde wielen gevonden? waarom glijden de treinen dan nog steeds uit?
zeker nog in Alfatestfase?:+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:50:47 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102831201
Als dit waar is dan heeft Arriva op het traject Groningen - Leeuwarden de klant hoog in het vaandel staan: http://somda.nl/forum/11020/p358942/Opvallende+dingen+7+oktober/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102831530
+ ze gaan wat doen met de perronindeling met de nieuwe dienstregeling

Stoptrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 8
Sneltrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 5b

Stoptrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 6
Sneltrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 4a

Precies omgedraaid dus...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 oktober 2011 @ 00:04:07 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102831634
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 00:00 schreef brandsrus het volgende:
+ ze gaan wat doen met de perronindeling met de nieuwe dienstregeling

Stoptrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 8
Sneltrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 5b

Stoptrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 6
Sneltrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 4a

Precies omgedraaid dus...
Dat klinkt alsof ze in de (ochtend)spits de sneltrein naar 7 bakken willen hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 06:17:16 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102836071
quote:
Intern bericht NSR:

Klein misverstandje volgens NSR, de plaszakken komen niet IN de Sanitair Loze Treinen en SGM-2 maar in de calamiteitenbusjes van "service en veiligheid" welke na een incident naar de plek des onheils komen. Dan worden de plaszakken ter plaatse uitgereikt. (ik zie het al voor me......, "Goedenmiddag: nog iemand in deze bak een plaszakje".....)
Plaszakken zouden dus niet standaard op het materieel komen.

Brrrrr, Meesterpeter
pi_102836339
Je zou toch zeggen dat 'de mens' een leercurve heeft die een eenvoudige causale oorzaak-gevolgrelatie kan leren begrijpen en manipuleren? Ik bedoel dat men snapt dat je pas op het deuren open knopje moet drukken als het groene lampje brand. Omdat als je te vroeg drukt de deur niet open gaat.

Die SLT is prima onderszoeksmateriaal voor evolutiepsychologen. :D
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:05:40 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102837010
Plan V(2 stellen 4xx reeks) gezien in stoptrein Utrecht Tiel van 8:56 :D
  Redactie Sport zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:55:08 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102837600
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 06:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat zou vrij onhandig zijn in geval van een bovenleidingsbreuk...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')