quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Ik dacht aan iets met "geen gezeik" erinquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:33 schreef Duvel het volgende:
Tjemig, kun je niet ff een pakkende TT verzinnen?
Jammergenoeg vrees ik dat je nog gelijk gaat krijgen ookquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)c-loze-sprinter.html
En weet je hoe het verder gaat? Geen hond gaat daar natuurlijk gebruik van makenEn in het vervolg worden alle treinen pleeloos besteld "want er blijkt geen behoefte te zijn aan een toiletvoorziening aan boord"
![]()
dat zal (lijkt mij) niet gaan, want overheid heeft toch al beslist dat er toiletten in moeten?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)c-loze-sprinter.html
En weet je hoe het verder gaat? Geen hond gaat daar natuurlijk gebruik van makenEn in het vervolg worden alle treinen pleeloos besteld "want er blijkt geen behoefte te zijn aan een toiletvoorziening aan boord"
![]()
Vergeet je even niet dat tegen 2025 HRN staat voor de concessie Heino-Raalte-Nijverdal?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:25 schreef James1988 het volgende:
Tegen 2025 moeten inderdaad alle treinen op het HRN zijn voorzien van een toilet.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vergeet je even niet dat tegen 2025 HRN staat voor de concessie Heino-Raalte-Nijverdal?![]()
Ok, dan zeg ik wel: "alle spoorlijnen die door de centrale overheid worden aanbesteed"quote:Want de versplintering gaat aan die kant gewoon door natuurlijk
wat is er mis met stoffen bekleding?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dan ben je toch dom in je kop als je besluit om de wc's uit de treinen te halen.... Net als de beslissing om stoffen bekleding te nemen voor de ICMm![]()
![]()
![]()
Wie bedenkt die ongein.
Het wordt snel vies en is moeilijker schoon te krijgen dan skai.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:48 schreef mschol het volgende:
[..]
wat is er mis met stoffen bekleding?
Yo. Leuk dat het gewaardeerd wordt, dan ga ik er gewoon mee door.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
ziggy nog bedankt voor je interessante stukje.
Dat wordt het zekerquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Yo. Leuk dat het gewaardeerd wordt, dan ga ik er gewoon mee door.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:48 schreef mschol het volgende:
[..]
wat is er mis met stoffen bekleding?
quote:De 2e klas stoelbekleding van ICMm wordt vervangen door kunstleer. De 2e klas stoelbekleding van ICMm blijkt moeilijk te reinigen, waardoor de zittingen erg vervuilen. Dit heeft tot veel klachten van rijdend personeel en reizigers geleid. Om de uitstraling op acceptabel niveau te houden, worden de vuile zittingen elke drie maanden verwisseld en grondig gereinigd. Daarnaast zijn diverse alternatieven onderzocht. Inmiddels heeft de directie het voorstel goedgekeurd om de stoffen bekleding van ICMm te vervangen door kunstleer (de 2e klas stoelbekleding van DDZ wordt ook voorzien van kunstleer). Er wordt nu een plan opgesteld om de nieuwe bekleding te bestellen en de huidige 2e klas stoelbekleding van ICMm zo snel mogelijk te vervangen. De vervanging zal naar verwachting medio 2012 gereed zijn.
zekerquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Yo. Leuk dat het gewaardeerd wordt, dan ga ik er gewoon mee door.
TER = RER?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
75% van de TGV's rijd niet. 80 van de TER's rijd niet. Translilien normaal. RER B 20 % rijd niet hier. Dit land kennende gaat het zaterdag ook nog wel door...zucht...
Maar nu ga ik nog even mijn laatste 235km er doorheen jassendan heb ik bingo
Nope.quote:
Toch gek, dat het in ICMm zo'n probleem is en in SGMm of VIRM niet. Zijn de mensen in Noord-Nederland soms zulke viespeuken ofzo?quote:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:05 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Fransen hebben iig wel hippe logo's
quote:Kamerleden smalen over plaszak NS
DEN HAAG - De aankondiging van de NS in Sprinters zonder wc reizigers een plaszak ter beschikking te stellen, leidt vrijdag tot smalende reacties bij Tweede Kamerleden. ,,Is de NS nu helemaal van de pot gerukt?'', reageert GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent via Twitter. ,,Een plaszak. Ik zeg even niets meer...'', stelt SP-Kamerlid Renske Leijten.
VVD-parlementariër Klaas Dijkhoff twittert over een briljante communicatiestrategie van de NS over de plaszak. ,,Ik lees weinig klachten van mensen in de piepzak over herfstvertragingen vandaag.''
Mee eens, dat is iets wat ze nog recht kunnen zetten door toiletten in te laten bouwen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tja het is een keuze geweest van de NS en die pakt nu compleet verkeerd uit. Stom van ze om deze SLT's te nemen.
Waarom?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:46 schreef James1988 het volgende:
Laat het hele HRN maar openbaar aanbesteed worden, de kans dat de winnaar van die aanbesteding ook zo'n actie uitvoert lijkt me uitgesloten.
Tsja, pech. De wensen en eisen van reizigers en overheid zijn glashelder: toiletten in die treinen, zo snel mogelijk. Uiterlijk 1 januari 2025 (nog veel te lang, maargoed).quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik snap de keuze van NS wel enigszins, het is natuurlijk enorm duur om achteraf alles om te bouwen.
Ik zou alleen niet weten welke. Toiletten op de stations zijn geen realistische optie, omdat de stoptijden dat niet toelaten. Bij een haltering van 2 minuten kun je niet even op een station als Zaltbommel naar de WC. Doe je dat wel, dan ben je meteen 30 minuten extra onderweg.quote:Maar de huidige keuze is absoluut absurd, er zullen vast betere alternatieven zijn.
Zie je het al voor je?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:59 schreef greavy het volgende:
De huidige optie is dan ook meer een nood-oplossing dan een definitieve oplossing. Het is natuurlijk handig dat je toch kan pissen als je trein gestrand is.
Je moet bij de HC vragen naar zo'n plaszak. Die verstrekt het dan ook alleen als daar echt aanleiding toe is.
Jemigtwitter:IngridThijssen twitterde op vrijdag 07-10-2011 om 12:08:50Hoe een mug een olifant wordt. Ik begrijp de controverse maar ben juist blij met een praktische oplossing voor uitzonderlijke situaties. reageer retweet
Ik stel voor Ingrid Thijssen na een potje kruidenthee een dagje op te sluiten in een SLT.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:10 schreef James1988 het volgende:
Jemigtwitter:IngridThijssen twitterde op vrijdag 07-10-2011 om 12:08:50Hoe een mug een olifant wordt. Ik begrijp de controverse maar ben juist blij met een praktische oplossing voor uitzonderlijke situaties. reageer retweet
Achtergrondinfo: Ingrid Thijssen is de directeur van NS Reizigers.
Top, maar waarom eindhoven?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:02 schreef greavy het volgende:
Kreeg een e-mail. Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatie bij Shakies in Eindhoven
Nee, het volk dat in de randstad instaptquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Toch gek, dat het in ICMm zo'n probleem is en in SGMm of VIRM niet. Zijn de mensen in Noord-Nederland soms zulke viespeuken ofzo?
als het zo druk is kan er toch geen conducteur langs om je kaartje te controleren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:31 schreef De_Dakgoot het volgende:
Is het toegestaan om in de 1e klas te staan als de trein helemaal vol is en er ook geen ruimte meer is om te staan in de 2e klas?
De conducteur kon geneens door de deur bij de 2e klasquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als het zo druk is kan er toch geen conducteur langs om je kaartje te controleren.
ik vind het altijd zo sneu als mensen gaan staan in een lege 1e class coupequote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:31 schreef De_Dakgoot het volgende:
Is het toegestaan om in de 1e klas te staan als de trein helemaal vol is en er ook geen ruimte meer is om te staan in de 2e klas?
maar al die Zakenmensen kijken je zo eng aan als je als student 1e klas zit of staat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik vind het altijd zo sneu als mensen gaan staan in een lege 1e class coupe![]()
![]()
Ga dan gewoon zitten, stelletje burgerlullen, de conducteur chilt hem toch in de kabine
Alphen aan den rijn-Leiden centraal.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:40 schreef Yreal het volgende:
Ik weet niet op welk traject je reist, maar meestal praten we echt over een euro om 1e klass te mogen reizen.
als de wereld niet vergaat vanavond en als er geen blaadjes op de rails liggen wel ja.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:15 schreef Bitlord het volgende:
Ik moet morgen met de Thalys naar Parijs. Die rijdt toch gewoon?
Daarom dusquote:Treinverkeer ontregeld na steekpartij
7 oktober 2011
Door een staking van conducteurs is het treinverkeer in Frankrijk vrijdag ernstig ontregeld.
De staking is een spontane protestactie die is ontstaan nadat donderdagochtend een 54-jarige conducteur werd neergestoken door een reiziger met een mes. Het incident gebeurde op een trein tussen Lyon en Straatsburg. De conducteur werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Zijn toestand is inmiddels stabiel. De dader van de steekpartij is opgepakt.
Vrijdagochtend lag het treinverkeer in vrijwel het hele land plat als gevolg van de staking. In de loop van dag wordt het treinverkeer langzaam hervat. Kijk voor een actueel overzicht op de website van de Franse spoorwegen SNCF: www.infolignes.com
Bron: Frankrijk Blog
Een euro?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:40 schreef Yreal het volgende:
Als ik op tijden dat het druk is in de trein zit koop ik meestal nog wel gewoon die toeslag. Is goedkoper dan met de motor![]()
Ik weet niet op welk traject je reist, maar meestal praten we echt over een euro om 1e klass te mogen reizen.
Lekker optijd dan.quote:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:28 schreef greavy het volgende:
Wilde staking Franse conducteurs
STRAATSBURG - Het Franse treinverkeer is ontregeld door een wilde staking van conducteurs. De actie volgde op een incident donderdag met een zwartrijder die met een mes had ingehakt op een conducteur. De 54-jarige spoormedewerker vecht voor zijn leven.
Uit solidariteit legden conducteurs in het hele land het werk neer. In de Elzas en Lorraine viel daarom donderdag ruim 70 procent van de treinritten uit. De staking duurt tot vrijdagmiddag.
De conducteurs van de Fransen staken alleen maar. De Thalys rijdt dus ook gewoon. De treindienstleiding niet dacht ik (11 oktober ook niet)quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:56 schreef Bitlord het volgende:
Op mijn vraag op Twitter geeft NSHispeed aan dat de Thalys gewoon rijdt. Ook op 11 oktober, wanneer er landelijk gestaakt gaat worden in Frankrijk.
Voor Rotterdam-Leeuwarden overgangsbewijs is maximaal ¤9,80(met 40% korting) dacht ik.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Een euro?![]()
Dat zijn wel erg korte stukjes die je reist dan.
Thalys stopt morgen wel op Schiphol, tenzij je een nachttrein hebtquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:34 schreef Bitlord het volgende:
Wel kut, door werkzaamheden rijdt de IC Ut-Rtd om via de Binckhorstboog in Den Haag. Als alternatief geeft de NS-reisplanner aan dat je naar Amsterdam Zuid kan en daar de Fyra kan pakken, die door andere werkzaamheden toeslagvrij is.
Dus ik denk, ik pak de IC naar Schiphol vanuit Utrecht en spring daar direct in de Thalys naar parijs. Scheelt een overstap. Volgens de eerste klantenservice vrouw van Hispeed stopt de Thalys in Schiphol morgen en is het geen probleem, ondanks dat ik geen Thalys-ticket heb van Schiphol tot Rotterdam. Belt even later een vrouw van NS Hispeed mij op dat de Thalys niet stopt in Schiphol. Terwijl dit wel staat op de NS Reisplanner en bij de werkzaamheden. Raar...
Ik weet niet welke Thalys je hebt, maar er schijnt één of twee thalyssen vanaf Rotterdam te starten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:34 schreef Bitlord het volgende:
Wel kut, door werkzaamheden rijdt de IC Ut-Rtd om via de Binckhorstboog in Den Haag. Als alternatief geeft de NS-reisplanner aan dat je naar Amsterdam Zuid kan en daar de Fyra kan pakken, die door andere werkzaamheden toeslagvrij is.
Dus ik denk, ik pak de IC naar Schiphol vanuit Utrecht en spring daar direct in de Thalys naar parijs. Scheelt een overstap. Volgens de eerste klantenservice vrouw van Hispeed stopt de Thalys in Schiphol morgen en is het geen probleem, ondanks dat ik geen Thalys-ticket heb van Schiphol tot Rotterdam. Belt even later een vrouw van NS Hispeed mij op dat de Thalys niet stopt in Schiphol. Terwijl dit wel staat op de NS Reisplanner en bij de werkzaamheden. Raar...
Je kan dus ook in Duivendrecht opstappen. Staat hierin niet vermeld, maar de allereerste Thalys van de dag gaat op zondag vanaf Rotterdam vertrekkenquote:zaterdag 8 en zondag 9 oktober
Door werkzaamheden is de dienstregeling van Thalys aangepast:
- Thalys van Nederland naar Brussel en Parijs vertrekt niet van Amsterdam Centraal, maar van Duivendrecht. Na vertrek uit Duivendrecht rijdt Thalys vanaf Schiphol via de normale route volgens de normale dienstregeling. Reizigers voor Thalys reizen vanaf Amsterdam Centraal met binnenlandse treinen naar Duivendrecht en stappen in Duivendrecht over op Thalys. Ga ongeveer een uur eerder op reis.
- Thalys uit Parijs en Brussel rijdt na Schiphol door naar Duivendrecht, in plaats van naar Amsterdam Centraal. Reizigers naar Amsterdam Centraal reizen met Thalys mee naar Duivendrecht en stappen daar over op binnenlandse treinen naar Amsterdam Centraal. Houdt u rekening met een langere reistijd van ongeveer een half uur.
uhuquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Een euro?![]()
Dat zijn wel erg korte stukjes die je reist dan.
Als het niet druk is, zie je ze ook zelden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als het zo druk is kan er toch geen conducteur langs om je kaartje te controleren.
Ah.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
uhu
Alphen -> Leiden is de 1e klas toeslag trouwens 1,30 . In de ochtendspits is dat zeker de moeite
het lukt me regelmatig om van rotterdam naar groningen niet gecontroleerd te worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Als het niet druk is, zie je ze ook zelden.
Gisteren Enschede-Amersfoort-Enschede, beide treinen bestonden uit 2 stellen, niet overdreven druk, geen enkele HC gezien.
iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:21 schreef James1988 het volgende:
Laatste gerenoveerde koploper (ICMm) rijdt werkplaats uit
Vandaag heeft NS Reizigers-directeur Ingrid Thijssen de laatste gemoderniseerde intercity van het type ICM in ontvangst genomen. In 4 jaar tijd zijn 137 treinstellen (461 rijtuigen), die bekend zijn geworden onder de naam Koploper, geheel vernieuwd. De treinstellen - die 17 tot 28 jaar oud zijn - kunnen nu weer door als gloednieuwe treinen.
Tijdens de renovatie hebben de treinen niet alleen een moderner interieur gekregen, maar ook zijn de treinen uitgerust met internet, airco en actuele reisinformatie. Bovendien zijn de laatste reeks treinstellen ook voorzien van een toilet met bioreactor. Delen die niet meer gebruikt werden, zoals de doorloopkop en de keuken zijn verwijderd. Daardoor biedt de trein ruimte aan meer reizigers. De treinstellen zijn voorzien van een speciale folie, zodat graffiti nu binnen 8 uur in plaats van 40 uur verwijderd kan worden.
Ga je gang. Je zult er niks van bakken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:40 schreef mschol het volgende:
[..]
iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnen
Eerste jaar gaat langzaam omdat alles aangepast moet worden, daarna gaat het tempo omhoog. Denk eigenlijk bijna in kleine drie jaar is gebeurd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:40 schreef mschol het volgende:
[..]
iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnen
nog meer reden om te zeuren over prijsverhogingen en wat nog wel niet meerquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ga je gang. Je zult er niks van bakken.
Als ze niet ook het DDM-1 gaan reviseren dan zal idd het IRM-1 en 2 aan de beurt zijn. Er worden bij mijn weten al plannen voor gemaakt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:45 schreef Bitlord het volgende:
Het gaat nog wel eventjes duren, maar ik verwacht dat na DDZ de oudste dubbeldekkers aan de beurt zijn voor een revisie? De oudste stellen daarvan zijn even oud als de nieuwste koplopers (1994).
Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch. En als je nog op een inbelverbinding zit heb je pech.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:23 schreef Crientj het volgende:
Kut. Ik wist dat ik iets vergat.
@Post hierboven, doe es je foto's verkleinen.
Niets mis met mn browser, wel met mn 3g en datalimiet. ><quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:24 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch. En als je nog op een inbelverbinding zit heb je pech.
Oja, merk het nu ook nu ik in de bus zit met mn telefoon. Nou ja nu geen tijd meer..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:26 schreef Crientj het volgende:
[..]
Niets mis met mn browser, wel met mn 3g en datalimiet. ><
Wat heb ik ermee te maken?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als de wereld niet vergaat vanavond en als er geen blaadjes op de rails liggen wel ja.![]()
Fles, kijk jij ff in je glazenbol voor deze beste man
Maar hij moet ze wel eerst volledig binnenhalen. ZO onnodigquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:24 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch.
De constructie van de liften kan er denk ik niet uitgehaald worden omdat dit onderdeel uitmaakt van de constructie van de bakken. Bij het VIRM-4 is dat gedeelte van de trein opnieuw ontworpen, waardoor de trappen uiteindelijk breder konden worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:15 schreef Bitlord het volgende:
Zouden de liften er uit gehaald worden, of zouden die onderdeel van de constructie zijn van de bakken? In dat geval zal het waarschijnlijk wat te kostbaar zijn om dat te doen. Lijkt me wel dat de stoelen van de nieuwste series er in komen. Die zitten overigens best fijn.
precies. Geen idee wat ze met die loze ruimte willen doenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef James1988 het volgende:
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Plaszakjes-afwerkhok van maken natuurlijkquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Geen idee wat ze met die loze ruimte willen doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |