als het zo druk is kan er toch geen conducteur langs om je kaartje te controleren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:31 schreef De_Dakgoot het volgende:
Is het toegestaan om in de 1e klas te staan als de trein helemaal vol is en er ook geen ruimte meer is om te staan in de 2e klas?
De conducteur kon geneens door de deur bij de 2e klasquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als het zo druk is kan er toch geen conducteur langs om je kaartje te controleren.
ik vind het altijd zo sneu als mensen gaan staan in een lege 1e class coupequote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:31 schreef De_Dakgoot het volgende:
Is het toegestaan om in de 1e klas te staan als de trein helemaal vol is en er ook geen ruimte meer is om te staan in de 2e klas?
maar al die Zakenmensen kijken je zo eng aan als je als student 1e klas zit of staat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik vind het altijd zo sneu als mensen gaan staan in een lege 1e class coupe![]()
![]()
Ga dan gewoon zitten, stelletje burgerlullen, de conducteur chilt hem toch in de kabine
Alphen aan den rijn-Leiden centraal.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:40 schreef Yreal het volgende:
Ik weet niet op welk traject je reist, maar meestal praten we echt over een euro om 1e klass te mogen reizen.
als de wereld niet vergaat vanavond en als er geen blaadjes op de rails liggen wel ja.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:15 schreef Bitlord het volgende:
Ik moet morgen met de Thalys naar Parijs. Die rijdt toch gewoon?
Daarom dusquote:Treinverkeer ontregeld na steekpartij
7 oktober 2011
Door een staking van conducteurs is het treinverkeer in Frankrijk vrijdag ernstig ontregeld.
De staking is een spontane protestactie die is ontstaan nadat donderdagochtend een 54-jarige conducteur werd neergestoken door een reiziger met een mes. Het incident gebeurde op een trein tussen Lyon en Straatsburg. De conducteur werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Zijn toestand is inmiddels stabiel. De dader van de steekpartij is opgepakt.
Vrijdagochtend lag het treinverkeer in vrijwel het hele land plat als gevolg van de staking. In de loop van dag wordt het treinverkeer langzaam hervat. Kijk voor een actueel overzicht op de website van de Franse spoorwegen SNCF: www.infolignes.com
Bron: Frankrijk Blog
Een euro?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:40 schreef Yreal het volgende:
Als ik op tijden dat het druk is in de trein zit koop ik meestal nog wel gewoon die toeslag. Is goedkoper dan met de motor![]()
Ik weet niet op welk traject je reist, maar meestal praten we echt over een euro om 1e klass te mogen reizen.
Lekker optijd dan.quote:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:28 schreef greavy het volgende:
Wilde staking Franse conducteurs
STRAATSBURG - Het Franse treinverkeer is ontregeld door een wilde staking van conducteurs. De actie volgde op een incident donderdag met een zwartrijder die met een mes had ingehakt op een conducteur. De 54-jarige spoormedewerker vecht voor zijn leven.
Uit solidariteit legden conducteurs in het hele land het werk neer. In de Elzas en Lorraine viel daarom donderdag ruim 70 procent van de treinritten uit. De staking duurt tot vrijdagmiddag.
De conducteurs van de Fransen staken alleen maar. De Thalys rijdt dus ook gewoon. De treindienstleiding niet dacht ik (11 oktober ook niet)quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:56 schreef Bitlord het volgende:
Op mijn vraag op Twitter geeft NSHispeed aan dat de Thalys gewoon rijdt. Ook op 11 oktober, wanneer er landelijk gestaakt gaat worden in Frankrijk.
Voor Rotterdam-Leeuwarden overgangsbewijs is maximaal €9,80(met 40% korting) dacht ik.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Een euro?![]()
Dat zijn wel erg korte stukjes die je reist dan.
Thalys stopt morgen wel op Schiphol, tenzij je een nachttrein hebtquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:34 schreef Bitlord het volgende:
Wel kut, door werkzaamheden rijdt de IC Ut-Rtd om via de Binckhorstboog in Den Haag. Als alternatief geeft de NS-reisplanner aan dat je naar Amsterdam Zuid kan en daar de Fyra kan pakken, die door andere werkzaamheden toeslagvrij is.
Dus ik denk, ik pak de IC naar Schiphol vanuit Utrecht en spring daar direct in de Thalys naar parijs. Scheelt een overstap. Volgens de eerste klantenservice vrouw van Hispeed stopt de Thalys in Schiphol morgen en is het geen probleem, ondanks dat ik geen Thalys-ticket heb van Schiphol tot Rotterdam. Belt even later een vrouw van NS Hispeed mij op dat de Thalys niet stopt in Schiphol. Terwijl dit wel staat op de NS Reisplanner en bij de werkzaamheden. Raar...
Ik weet niet welke Thalys je hebt, maar er schijnt één of twee thalyssen vanaf Rotterdam te starten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:34 schreef Bitlord het volgende:
Wel kut, door werkzaamheden rijdt de IC Ut-Rtd om via de Binckhorstboog in Den Haag. Als alternatief geeft de NS-reisplanner aan dat je naar Amsterdam Zuid kan en daar de Fyra kan pakken, die door andere werkzaamheden toeslagvrij is.
Dus ik denk, ik pak de IC naar Schiphol vanuit Utrecht en spring daar direct in de Thalys naar parijs. Scheelt een overstap. Volgens de eerste klantenservice vrouw van Hispeed stopt de Thalys in Schiphol morgen en is het geen probleem, ondanks dat ik geen Thalys-ticket heb van Schiphol tot Rotterdam. Belt even later een vrouw van NS Hispeed mij op dat de Thalys niet stopt in Schiphol. Terwijl dit wel staat op de NS Reisplanner en bij de werkzaamheden. Raar...
Je kan dus ook in Duivendrecht opstappen. Staat hierin niet vermeld, maar de allereerste Thalys van de dag gaat op zondag vanaf Rotterdam vertrekkenquote:zaterdag 8 en zondag 9 oktober
Door werkzaamheden is de dienstregeling van Thalys aangepast:
- Thalys van Nederland naar Brussel en Parijs vertrekt niet van Amsterdam Centraal, maar van Duivendrecht. Na vertrek uit Duivendrecht rijdt Thalys vanaf Schiphol via de normale route volgens de normale dienstregeling. Reizigers voor Thalys reizen vanaf Amsterdam Centraal met binnenlandse treinen naar Duivendrecht en stappen in Duivendrecht over op Thalys. Ga ongeveer een uur eerder op reis.
- Thalys uit Parijs en Brussel rijdt na Schiphol door naar Duivendrecht, in plaats van naar Amsterdam Centraal. Reizigers naar Amsterdam Centraal reizen met Thalys mee naar Duivendrecht en stappen daar over op binnenlandse treinen naar Amsterdam Centraal. Houdt u rekening met een langere reistijd van ongeveer een half uur.
uhuquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Een euro?![]()
Dat zijn wel erg korte stukjes die je reist dan.
Als het niet druk is, zie je ze ook zelden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
als het zo druk is kan er toch geen conducteur langs om je kaartje te controleren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |