abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 september 2011 @ 20:41:42 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102154094

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japen - Deel 1 - Igen
Treinen in Japan - Deel 2 - Igen
Berlijn - Zug-Chef
Praag - Zug-Chef
Wenen - Zug-Chef
Budapest - Zug-Chef

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
  maandag 19 september 2011 @ 20:43:19 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102154192
Whehe, die quote in de OP O+

En waar stond je dan waar het volgens die mcn niet zou mogen?
  maandag 19 september 2011 @ 20:47:19 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102154419
Ik stond aan verkeerde kant hek.

CapTrain G1206 (de L032 ?) met een sleep schuifwandwagens, onderweg ri Kijfhoek en verder ri de havens

Ik zou daar bij die zak gestaan hebben, terwijl ik gewoon legaal stond:
http://g.co/maps/5v89a voor plaatje Streetview
Ik stond gewoon achter het hek (aan de wegzijde dus).

Verder is dit wel een leuk beeld, dat ze daar die overweg afgesloten hebben ivm onderhoud :P
En het bijhorende werkmaterieel :)
  maandag 19 september 2011 @ 20:51:27 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102154693

© Tunnelplan.nl
De tunnelbuis bij Nijverdal wordt nog steeds... aan gewerkt.
Wanneer moet dit nou gereed zijn?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2011 @ 20:53:48 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102154829
2013 toch, maar die deadline zou volgens mij niet meer gehaald worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 19 september 2011 @ 20:55:56 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102154966
Rijkswaterstaat heeft het nu over 2014 zie ik nu (alles klaar).
Volgens Rijkswaterstaat in 2013 het nieuwe spoortrace klaar:

2013 Opening nieuw station Nijverdal en indienststelling nieuw spoortracé door Nijverdal
2013 Opheffen bestaande station Nijverdal en tijdelijke station Nijverdal
pi_102155924
Greav is die MCN nog opgepakt wegens totaal gebrek aan enig idee wat verboden terrein is en wat niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 21:12:10 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102156013
_O-
Die agenten hadden wel gelijk 2 fietsers op de bon kunnen slingeren die door rood knipperend licht fietsten.
En dat terwijl er 2 agenten overduidelijk staan
  maandag 19 september 2011 @ 21:20:10 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102156518
Andere foto's van vandaag:

DBS 1613 opweg naar de Sloehaven met een staaltrein, en heeft als extra nog een ketelwagen bij zich

een DDAR+mDDM en DDAR+loc 1704

NMBS 2802 met IC 9245

ITL 189 213 met een containertrein

VIRM opweg naar Roosendaal en Vlissingen

NSR 1742+ICRm-TD10 stam opweg naar Den Haag
pi_102156548
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:51 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
© Tunnelplan.nl
De tunnelbuis bij Nijverdal wordt nog steeds... aan gewerkt.
Wanneer moet dit nou gereed zijn?
Gezien de breedte van de tunnel zat ik me al af te vragen of ze tegelijkertijd spoorverdubbeling doorvoerden, maar nu lees ik dat er ook nog een weg komt te lopen. Het blijft toch nogal een megalomaan plan voor zo'n dorpje. :')
  maandag 19 september 2011 @ 21:24:38 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102156802
Inderdaad. Links komt het spoor, rechts de weg.
  Redactie Sport maandag 19 september 2011 @ 21:25:24 #12
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102156851
Er moet daar gewoon wat aan die weg gedaan worden, aangezien het zeker in de spits een ramp is om Nijverdal door te komen. En je kunt niet boven of onder om Nijverdal heen, want dan zit je in een natuurgebied. De enige andere mogelijkheid is dan de grond in.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_102157019
Nijverdal donderopman. Daar willen 3 man en een kip per dag zijn :')
pi_102157192
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat dan ook om verkeer dat dóór (in de zin van: voorbij) Nijverdal moet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2011 21:30:44 ]
  maandag 19 september 2011 @ 21:35:32 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102157569
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:47 schreef greavy het volgende:
Ik stond aan verkeerde kant hek.

[ afbeelding ]
CapTrain G1206 (de L032 ?) met een sleep schuifwandwagens, onderweg ri Kijfhoek en verder ri de havens

Ik zou daar bij die zak gestaan hebben, terwijl ik gewoon legaal stond:
http://g.co/maps/5v89a voor plaatje Streetview
Ik stond gewoon achter het hek (aan de wegzijde dus).

Verder is dit wel een leuk beeld, dat ze daar die overweg afgesloten hebben ivm onderhoud :P
En het bijhorende werkmaterieel :)
Fraaie schaduwplaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102157910
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om verkeer dat dóór (in de zin van: voorbij) Nijverdal moet.
Kom kom, zo spannend zijn Heino, Raalte en Wierden bij elkaar niet. Dat is gewoon een spoorlijn die ze in 1934 vergeten zijn op te rollen. Verbus dat en er kraait geen haan naar.
  Redactie Sport maandag 19 september 2011 @ 21:43:16 #17
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102158078
Het gaat ook niet zo zeer om het spoor, maar meer om de weg. Het is namelijk veruit de kortste weg tussen Enschede en Zwolle. En aangezien het tussen Deventer en Apeldoorn ook nog wel eens vast staat is dat ook geen alternatief.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_102161441
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Kssssst. ;( Weet je wel hoe rottig t is dat het daar enkelspoor is :')
Maar iets verderop richting Almelo is een nieuwe brug gemaakt, die bij de boskronkel. En t lijkt dat het wel mogelijk is voor dubbelspoor. ;o
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2011 @ 23:01:26 #19
Maffe Fries
pi_102163094
mja, ze zullen wel moeten denk ik willen ze Nijverdal-West open kunnen houden.
pi_102164464
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
mja, ze zullen wel moeten denk ik willen ze Nijverdal-West open kunnen houden.
Sorrie hoor, maar wie is daarbij gebaat precies?
pi_102166452
inderdaad, in de spits staat het echt vast in nijverdal.
pi_102166479
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sorrie hoor, maar wie is daarbij gebaat precies?
de mensen die bij het ravijn willen zwemmen :P
pi_102167093
Is dat zwembad niet allang failliet / gesloten / gesloopt?

Maar alle gekheid op een stokje, ze moeten dat spoor tussen Zwolle en Wierden gewoon laten liggen, maar alleen alle stationnetjes ertussenuit slopen.
Tijd voor een non-stop intercity Zwolle-Enschede ^O^
pi_102167268
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

Maar alle gekheid op een stokje, ze moeten dat spoor tussen Zwolle en Wierden gewoon laten liggen, maar alleen alle stationnetjes ertussenuit slopen.
gewoon verdubbelen (vaak vertraging) en er idd een ic laten rijden en laten stoppen in zwolle - nijverdal - almelo - hengelo - enschede. Maar dan word het wel erg druk tussen almelo en enschede....
pi_102167379
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

Nee, ze hebben t juist opnieuw gebouwd + een heel nieuw buitenbad eraan toegevoegd.
Oh en Fles. Als de dienstregeling eens lief zou zijn, ipv een ic naar enschede om .13 laten aankomen op Almelo terwijl de stoptrein naar Nijverdal om .12 vertrekt, dan zou ik die kant op zijn gegaan ipv iedere keer naar Nijverdal-West.
pi_102173308
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:20 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Gezien de breedte van de tunnel zat ik me al af te vragen of ze tegelijkertijd spoorverdubbeling doorvoerden, maar nu lees ik dat er ook nog een weg komt te lopen. Het blijft toch nogal een megalomaan plan voor zo'n dorpje. :')
Mijn gedachte precies.. waarom zo'n fucking gat in zo'n klein dorpje :')

Vanaf de snelweg had ik trouwens perfect zicht op watergraafsmeer opstelterein met een heleboel v250's, maar mijn passagier faalde een beetje met plaatjes schieten, dus daarom even een inside pic :+

dinsdag 20 september 2011 @ 11:07:42 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102173481
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Vanaf de snelweg had ik trouwens perfect zicht op watergraafsmeer opstelterein met een heleboel v250's, maar mijn passagier faalde een beetje met plaatjes schieten, dus daarom even een inside pic :+

[ link | afbeelding ]
Die gaat daar niet op eigen kracht wegkomen. Welke sporen zijn dit? Om de nieuwe werkplaats heen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 september 2011 @ 11:15:17 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102173665
Hm, er staat geen nummer op zo te zien? Bij de 4806 stond er zelfs op iedere bak een volgnummer :{
pi_102173702
http://maps.google.nl/map(...)=6&mra=prev&t=h&z=17

De meest noordelijke sporen, die nog boven de werkplaats lopen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:15 schreef James1988 het volgende:
Hm, er staat geen nummer op zo te zien? Bij de 4806 stond er zelfs op iedere bak een volgnummer :{
vrij oude foto, ben er al een tijdje niet geweest :)
pi_102174327
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het gaat nou juist niet om dat dorpje... Het gat is nodig om als automobilist die gewoon zo snel mogelijk Overijssel door wil centrum Nijverdal te kunnen ontwijken en gewoon door te rijden!

En dat lijkt me een prima doel: grote tunnel bouwen om klein kut-dorpje te ontwijken! ^O^
  dinsdag 20 september 2011 @ 11:44:19 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102174433
R.I.P.

De 'Leeuwarder' 6702 is vannacht uit Leeuwarden gehaald, en gaat richting het Rotterdamse. Staat nu in Amersfoort.
pi_102174926
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Het gaat nou juist niet om dat dorpje... Het gat is nodig om als automobilist die gewoon zo snel mogelijk Overijssel door wil centrum Nijverdal te kunnen ontwijken en gewoon door te rijden!

En dat lijkt me een prima doel: grote tunnel bouwen om klein kut-dorpje te ontwijken! ^O^
Daar een fatsoenlijke weg lijkt me wel handig ja :')
pi_102175771
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:44 schreef greavy het volgende:
R.I.P.

De 'Leeuwarder' 6702 is vannacht uit Leeuwarden gehaald, en gaat richting het Rotterdamse. Staat nu in Amersfoort.
wat is dat voor trein?
pi_102175855
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:33 schreef Ireyon het volgende:
Ik gok op dit ding

[ afbeelding ]
sow hey, die mogen ze wel eens schoonmaken :+
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:38:04 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102175952
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:34 schreef mschol het volgende:

[..]

sow hey, die mogen ze wel eens schoonmaken :+
Dat is wat je ziet: de paarse verf slijt er af.

Waar is Socios trouwens gebleven, bedacht ik me ineens?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 september 2011 @ 13:09:22 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102176910
Inderdaad dat ding Ireyon. Alle andere 6700'den stonden al terzijde. De 6702 werd alleen voor rangeerwerk te Leeuwarden gebruikt.
Werd niet gewassen, en kreeg matig onderhoud: Alleen het noodzakelijke, zodat het blijft werken. Niet meer nodig nu, dus gaat terzijde.
  dinsdag 20 september 2011 @ 13:11:16 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102176963
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:38 schreef Duvel het volgende:

Waar is Socios trouwens gebleven, bedacht ik me ineens?
Al 55 dagen niet meer online op Fok!.. Vakantie ofzo?
pi_102176992
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Al 55 dagen niet meer online op Fok!.. Vakantie ofzo?
of dood :o
pi_102177008
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:33 schreef Ireyon het volgende:
Ik gok op dit ding

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:09 schreef greavy het volgende:
Inderdaad dat ding Ireyon. Alle andere 6700'den stonden al terzijde. De 6702 werd alleen voor rangeerwerk te Leeuwarden gebruikt.
Werd niet gewassen, en kreeg matig onderhoud: Alleen het noodzakelijke, zodat het blijft werken. Niet meer nodig nu, dus gaat terzijde.
Deze ken ik niet eens joh. Wel mooi ding. En eeuwig zonde.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2011 @ 13:30:30 #41
Maffe Fries
pi_102177568
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

of dood :o
nee, dat niet, maar meer weet ik ook niet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2011 @ 14:53:18 #42
Maffe Fries
pi_102180165
Een documentaire over de Friese Stoomtrein Maatschappij:

Is wel deels in het Fries trouwens, maar laat het tijdspad tot nu wel goed zien. Zo staat de loc in Stadskanaal en de rijtuigen bevinden zich nog onaf in Roosendaal. Ze zijn nog lang niet klaar, want de loods moet nog ingericht worden en de sporen moeten nog aangesloten worden.
  dinsdag 20 september 2011 @ 14:55:30 #43
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102180238
Wie kan mij helpen?
Ik kan deze locatie niet vinden te gek voor woorden eigenlijk, dubbelspoor lijkt het me zonder waslijn waar o waar? :? -> [NL] Street View Quiz [#16] ontdek je plekje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 20 september 2011 @ 15:36:24 #44
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_102181709
Hm, die schoorsteen, is dat niet Veenwouden? Alhoewel, da's toch anders volgens mij.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 20 september 2011 @ 15:38:02 #45
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102181775
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:36 schreef V2 het volgende:
Hm, die schoorsteen, is dat niet Veenwouden? Alhoewel, da's toch anders volgens mij.
Nee, ben ik langs geweest -O- Eigenlijk heb ik wel alle reguliere overgangen over twee-sporig zonder waslijn wel gehad volgens mij, moet iets exotisch zijn, denk ik.
Wel tof dat je meedenkt trouwens! :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 20 september 2011 @ 15:38:26 #46
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_102181795
Hmhm, ik zag het al. Die overweg is enkel.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 20 september 2011 @ 15:38:59 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102181815
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:36 schreef V2 het volgende:
Dacht ik ook :Y
Toch niet dus
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2011 @ 15:41:46 #48
Maffe Fries
pi_102181944
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:38 schreef V2 het volgende:
Hmhm, ik zag het al. Die overweg is enkel.
precies, met mogelijk nog restanten van dubbelspoor. Ook is het aan de rand van bebouwing en industrieterrein.
  dinsdag 20 september 2011 @ 15:47:16 #49
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102182179
Sluiskil/Terneuzen/Sas van Gent is het ook niet :(
pi_102182603
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies, met mogelijk nog restanten van dubbelspoor. Ook is het aan de rand van bebouwing en industrieterrein.
Hier nog zo'n "dubbelspoor" overweg:
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2011 @ 16:11:16 #51
Maffe Fries
pi_102183178
het lijkt iig op een soort van emplacementje ofzo wat er in de buurt heeft gelegen
  dinsdag 20 september 2011 @ 16:26:25 #52
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102183853
Het niet bij Budel of Coevorden :N .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2011 @ 16:29:09 #53
Maffe Fries
pi_102183977
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:26 schreef bork het volgende:
Het niet bij Budel of Coevorden :N .
ook geen Roodeschool - Sauwerd - Delfzijl, Almelo - Mariënberg, Apeldoorn - Zutphen, Kampen - Zwolle - Almelo en de Maaslijn of Heerlen - Aken.

Overigens: wie zegt dat het aan de hoofdlijn is. Er zijn wel betonnen bielzen, maar het kan net zo goed een goederenlijntje zijn.
  dinsdag 20 september 2011 @ 16:30:50 #54
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102184048
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ook geen Roodeschool - Sauwerd - Delfzijl, Almelo - Mariënberg, Apeldoorn - Zutphen, Kampen - Zwolle - Almelo en de Maaslijn of Heerlen - Aken.

Overigens: wie zegt dat het aan de hoofdlijn is. Er zijn wel betonnen bielzen, maar het kan net zo goed een goederenlijntje zijn.
mmm :Y daarom was ook al bij de bovenstaande industrieterreinen
  dinsdag 20 september 2011 @ 17:33:46 #55
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102186539
Linksboven zie ik toch echt 'n 2e track lopen.. gezien t kleur van de rails is het niet echt in gebruik volgens mij :P

[ Bericht 64% gewijzigd door blup op 20-09-2011 17:39:29 ]
  Redactie Sport dinsdag 20 september 2011 @ 17:46:10 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102187019
Het kan ook nog deel zijn van een wat langer passeerspoor, dat net achter je begint.
PM mij!
pi_102187751

Foutje, bedankt!
pi_102187987
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]

Foutje, bedankt!
Haha er wilde toch nog iemand uitstappen :P
pi_102188079
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Haha er wilde toch nog iemand uitstappen :P
Hehe inderdaad.
Ik stond er ook al raar bij te kijken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2011 18:11:08 ]
pi_102188106
Lekker ding die rechtse zeg :9
pi_102188149
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker ding die rechtse zeg :9
:9
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2011 @ 19:46:07 #62
Maffe Fries
pi_102191948
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:55 schreef bork het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik kan deze locatie niet vinden te gek voor woorden eigenlijk, dubbelspoor lijkt het me zonder waslijn waar o waar? :? -> [NL] Street View Quiz [#16] ontdek je plekje
Het was dus Velsen Noord. Een locatie waar ik uiteindelijk al aan dacht, maar niet meer naar heb gezocht.
pi_102192024
Oh ja natuurlijk, Velsen Noord, kom er dagelijks, had alleen dat topic niet gezien :7 :P
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:21:20 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102193610
Net +70 opgelopen met Fyra. Net na Rotterdam Lombardijen kwam de trein tot stilstand, op de sporen die naar de HSL gaan. Eerst was het 'Wachten op een defecte Thalys', later werd het 'Thalys aan de verkeerde kant' en uiteindelijk een defecte Fyra op de HSL.

Links ingehaald door de IC naar Venlo, de sneltrein naar Dordrecht/Breda en twee Fyra's die over klassiek spoor naar Breda gingen. Na 69 minuten eindelijk vertrokken, halverwege de defecte Fyra gepasseerd, en nog een paar minuten voor het rode gestaan bij Breda.

Maar ik ben thuis *O*
pi_102193874
Ik ga nu toch maar eens een officiele klacht indienen bij de NS. Door situatie op spoor 19b in utrecht mis ik regelmatig mijn aansluiting. Moet ik staan op het voorste balkon als ik überhaupt een kans wil maken om binnen 6 minuten spoor 3a-vooraan te bereiken. Terwijl er achteraan nog zitplaats zat is. Maar ik weiger gewoon om een kwartier extra uit te trekken voor een gewone ruime aansluiting als daar geen compensatie tegenover staat.

Zo denken er blijkbaar zoveel over dat de drukte vanmorgen iemand te veel geworden is. Ze ging zo onderuit staand op het balkon. Gelukkig werd het opgemerkt door wat oplettende medereizigers die haar opvingen.
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:43:16 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102194817
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:26 schreef Fixers het volgende:
Ik ga nu toch maar eens een officiele klacht indienen bij de NS. Door situatie op spoor 19b in utrecht mis ik regelmatig mijn aansluiting. Moet ik staan op het voorste balkon als ik überhaupt een kans wil maken om binnen 6 minuten spoor 3a-vooraan te bereiken. Terwijl er achteraan nog zitplaats zat is. Maar ik weiger gewoon om een kwartier extra uit te trekken voor een gewone ruime aansluiting als daar geen compensatie tegenover staat.

Zo denken er blijkbaar zoveel over dat de drukte vanmorgen iemand te veel geworden is. Ze ging zo onderuit staand op het balkon. Gelukkig werd het opgemerkt door wat oplettende medereizigers die haar opvingen.
Zes minuten is minder dan de officiële overstaptijd op Utrecht Centraal, toch?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:46:50 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102195052
quote:
Wc in bestaande trein inbouwen 'erg lastig'

ARNHEM - Het achteraf inbouwen van wc's in treinen is technisch bijzonder lastig en peperduur. Dat schrijft vervoersbedrijf Arriva in antwoord op pleidooien voor het inbouwen van wc's op treinen in de Achterhoek en Rivierenland.

De roep om wc's in de nieuwe treinen, die vanaf eind 2012 gaan rijden, wordt steeds luider. Arriva schrijft echter na contact met bouwer Stadler dat die treinen technisch al klaar zijn en dat nu een langdurig testtraject begint. Inbouwen kan daarom niet voor de zomer van 2013. Stadler heeft geen ervaring met het inbouwen van toiletten in bestaande terreinen en berekent de kosten op 4,4 miljoen euro. Daarnaast is jaarlijks bijna een miljoen voor het dagelijks onderhoud en schoonhouden nodig.

Op de Valleilijn (Amersfoort-Ede) is het inbouwen onmogelijk omdat de treinenbouwer failliet is gegaan.

De provincie Gelderland heeft in het verleden de gemeenten aan de lijn Arnhem-Winterswijk subsidie gegeven voor wc's op de stations, maar zegt geen idee te hebben wat er met dat geld gebeurd is.

Provinciale Staten van Gelderland bepalen over een week of ze de genoemde bedragen over hebben voor wc's in treinen.
Aldus de Gelderlander
pi_102196327
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want de reisplanner geeft 'm gewoon op. Een gemiste aansluiting resulteert in 17 minuten vertraging.
  dinsdag 20 september 2011 @ 21:10:45 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102196352
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:26 schreef Fixers het volgende:

Van welk spoor naar welk spoor moet je daar dan?

Edit: Overheen gelezen
  dinsdag 20 september 2011 @ 21:16:12 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102196662
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 21:10 schreef Fixers het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want de reisplanner geeft 'm gewoon op. Een gemiste aansluiting resulteert in 17 minuten vertraging.
Overstaptijd spoor 19B -> 3 kan je ongeveer berekenen door:
- Aantal sporen dat je moet OVERSTEKEN/onder door moe: Dat zijn sporen 3 t/m 18 boven langs en 4 t/m 18 onderlangs.
Laten we zeggen, boven langs. Je moet 15 sporen oversteken. Per spoor heb je 10 seconden nodig. 15x10=150 seconden. Je hebt nog een trap, waar je beide keren 20 seconden voor mag rekenen. Zit je op 190 seconden. Je moet nog extra meters lopen, wederom 20 seconden. Daaraan zit nog gekoppeld de drukte, waardoor je in Utrecht zeker 10 seconden langer bezig bent. Je hebt ook nog de aanloop naar de trap en vanaf de trap naar trein.
NS rekent ongeveer met deze getallen. Voor jou zou de overstap op ongeveer 240 seconden (=4 minuten) liggen. Als je achteraan de trein zit, verhoogt dit al vrij snel..
  dinsdag 20 september 2011 @ 21:29:26 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102197300
Bovengenoemde tijden zijn wel alleen voor Utrecht, en zijn indicatief. De exacte getallen (wat niet veel scheelt) weet ik niet meer.
pi_102199084
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zes minuten is meer dan vijf minuten, vriend :s)
pi_102199148
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Aldus de Gelderlander
WAT weer een gelul. Pure onwil, meer niet.
  dinsdag 20 september 2011 @ 22:09:41 #74
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_102199243
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:20 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Toevallig vanavond nog tergend langzaam door dat centrum mogen rijden. Die N35 is behoorlijk druk...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_102199521
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zes minuten is meer dan vijf minuten, vriend :s)
9292 houdt standaard 10 minuten aan.
6 minuten voor station Utrecht is gewoon een erg krappe tijd en erg veel kan de NS er niet aan doen. 19a kan niet verlengd worden, dus de IC naar leiden kan ook niet naar voren geschoven worden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 september 2011 @ 22:42:35 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102200988
Zijn er hier mensen die een beetje bekend zijn op de lijn Groningen - Roodeschool?
Ik wil op 12 Oktober (moet dan naar m'n pa in de buurt van Dronrijp) even via Groningen om de lokale DBS-boeren Eemshaven & Roodeschool te platen.
Iemand bekend met fotostekken daar?
pi_102203006
De trein die op centraal vertrekt om 9 over en 9 over half op 11a richting enkhuizen. Waar komt deze vandaan? Ding is altijd zo druk datik het plan heb opgevat om een halte eerder in te stappen. Het is wel een intercity
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2011 @ 23:23:35 #78
Maffe Fries
pi_102203072
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 23:22 schreef TheFrankey het volgende:
De trein die op centraal vertrekt om 9 over en 9 over half op 11a richting enkhuizen. Waar komt deze vandaan? Ding is altijd zo druk datik het plan heb opgevat om een halte eerder in te stappen. Het is wel een intercity
je hebt het over Amsterdam neem ik aan? Die komt uit Amersfoort Schothorst en heeft onderweg nog tussenstops te Amersfoort en Hilversum.
pi_102203750
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

6 minuten voor station Utrecht is gewoon een erg krappe tijd en erg veel kan de NS er niet aan doen. 19a kan niet verlengd worden, dus de IC naar leiden kan ook niet naar voren geschoven worden.
Dus ze prakken maar een drukke forensensprinter achteraan op 19b ergens op het oude PTT spoor. Er even niet aan denkend dat er:
- Maar één trap is
- De trein minstens 30-50 meter voor de trap stopt (als de trein naar Leiden of Den Haag wat is doorgeschoten nog een 50 - 100 meter extra)
- Het toch al een uithoek van het station is
- Er nog even een flink gat in het perron is gegraven voor het perfecte bottleneckeffect
- De overheid forensen naar Houten heeft gejaagd. paaiend met die UIT!STE!KEN!DE! spoorverbinding met Utrecht.

Tsja met 17 minuten vertraging is er geen GTbV. Dus waar zouden ze moeilijk over doen. Die onwelwordingen zo nu en dan nemen we maar op de koop toe.
  dinsdag 20 september 2011 @ 23:49:52 #80
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102204063
zucht :(
Ik kom om 22.50 op Utrecht CS aan, moet de trein van 23.05 naar Overvecht hebben.
Drukte van belang op spoor 1 t/m 4 feyenoord heeft klaarblijkelijk gevoetbald en ivm een springer bij Den Dolder (er na of er voor vraag ik me dan af, dat is wel handig om te weten) moet iedereen via Hilversum naar Amersfoort reizen.
Affijn lege borden op perron 2-3 inclusief complete treinen zonder licht.
Op spoor 1 de stopper naar Baarn (dat wordt moeilijk denk je dan met een springer bij Den Dolder).
Vraagt een meisje keurig aan een machinist: "Gaat deze trein naar nog Den Dolder om 23.05?". Antwoord:"Da weet ik nie, ik kom hier ook pas net aanlopen :P :o :'( ".
Zeg dan ik zal het voor je uit zoeken of zo, ik word hier zo moe van. Affijn om 23.13 (die van 23.08 en na dat iedereen van het treinstel wat op spoor 4 al stond geparkeerd was uitgebonjourd) ging de stopper naar Hilversum van spoor 4 en de stopper naar Baarn van 23.05 stond nog altijd op spoor 1. :o
pi_102206527
quote:
Moet zo goed als elke dag die trein vanuit Hilversum naar Amsterdam Centraal nemen naar werk, niet normaal, vooral in zomer hoe druk het is op welk tijdstip dan ook, na een tijdje gewoon de IC van Hilversum naar Duivendrecht genomen, veel meer plek om te zitten.
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
pi_102208095
Naar Overvecht? :D Pak je toch lekker de bus man, als het zo'n toestand is :Y
pi_102209042
quote:
Die loopt in Amsterdam toch altijd zo goed als volledig leeg :? ? Het heeft in ieder geval weinig zin om in Hilversum al op te stappen en ook in Amersfoort kun je het vaak al schudden wanneer je niet direct dicht bij een deur staat.
  woensdag 21 september 2011 @ 09:10:00 #84
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102209106
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Die loopt in Amsterdam toch altijd zo goed als volledig leeg :? ? Het heeft in ieder geval weinig zin om in Hilversum al op te stappen en ook in Amersfoort kun je het vaak al schudden wanneer je niet direct dicht bij een deur staat.
Dat wordt dus Schothorst... :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_102209252
De NS zou natuurlijk ook een treinstel erbij kunnen gooien of Amf - Asd een kwartierdienst maken.. Maar die oplossing is natuurlijk zó goed dat 't wel nooit zal gaan gebeuren.
pi_102209344
Even wat anders, als ik bij Arnhem door die nieuwe dive-under wil, moet ik dan van Arnhem naar Nijmegen of andersom :P ?
pi_102209399
Als ik op http://www.sporenplan.nl kijk moet je dan van Nijmegen naar Arnhem. Maar de tekening daar lijkt nog een beetje incompleet:

pi_102209465
Ah lijkt me duidelijk, bedankt
pi_102209780
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Klopt, als de trein aankomt in Adam CS vanaf Amersfoort loopt vrijwel de gehele trein leeg.. Dan is het weer rustig richting Enkhuizen behalve als het spits is, dan stroomt het ook weer vol...
  woensdag 21 september 2011 @ 09:59:18 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102210014
@Irejon Arnhem naar Nijmegen :Y
pi_102210418
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:59 schreef greavy het volgende:
@Irejon Arnhem naar Nijmegen :Y
Hmm :? Dus die sporenplan-tekening klopt helemaal niets van? Of rijden de treinen tegenwoordig linkerspoor tussen Arnhem en Nijmegen ;)
pi_102210427
Als je door de dive-under wilt, moet je toch echt van Nijmegen naar Arnhem.
  woensdag 21 september 2011 @ 10:20:14 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102210487
Oja. Ik haal de situatie door elkaar heen. Is inderdaad Nijmegen naar Arnhem.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 10:23:50 #94
Maffe Fries
pi_102210570
Tot en met komend weekend rijden volgens mij bijna alleen nog maar de treinen Nijmegen richting Zutphen er doorheen. Daarna de treinen Nijmegen richting Utrecht.

De treinen richting Zutphen zullen dan weer vanaf de lagere spoornummers gaan vertrekken ipv spoor 11 nu.
  woensdag 21 september 2011 @ 10:44:03 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102211113
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee, die 10 minuten is alleen bij overstappen trein<->bus of andersom. Niet bij aansluitingen trein<->trein.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 23:41 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dus ze prakken maar een drukke forensensprinter achteraan op 19b ergens op het oude PTT spoor.
't Wordt hoog tijd dat ze eindelijk eens het plan uitvoeren dat er al een tijdje ligt: de treinen Woerden-Utrecht en Utrecht-Geldermalsen aan elkaar koppelen. Dan kunnen die treinen gewoon aan de a-zijde afgehandeld worden, ben je dit probleem meteen kwijt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 10:50:59 #96
Maffe Fries
pi_102211339
stoptrein Utrecht - Utrecht linksom
stoptrein Utrecht - Utrecht rechtsom

_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 10:52:45 #97
Maffe Fries
pi_102211388
Moet je alleen het stoppertje naar Tiel nog los leggen, maar dat kan wel met een apart stoppertje naar Woerden :P
  woensdag 21 september 2011 @ 10:53:42 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102211421
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:23 schreef Peterselieman het volgende:
Tot en met komend weekend rijden volgens mij bijna alleen nog maar de treinen Nijmegen richting Zutphen er doorheen. Daarna de treinen Nijmegen richting Utrecht.

De treinen richting Zutphen zullen dan weer vanaf de lagere spoornummers gaan vertrekken ipv spoor 11 nu.
Klopt, na komend weekend zou Arnhem spoortechnisch af moeten zijn.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102211509
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je alleen het stoppertje naar Tiel nog los leggen, maar dat kan wel met een apart stoppertje naar Woerden :P
Ach wat nou... Gewoon pendeltreintje Geldermalsen - Tiel :P
Laten ze daar maar overstappen!
  woensdag 21 september 2011 @ 10:58:10 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102211532
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
stoptrein Utrecht - Utrecht linksom
stoptrein Utrecht - Utrecht rechtsom

_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hoeft niet via Den Haag CS. Pak de Binckhorstboog maar.
Laat die trein maar met DD-AR of ICMm( :')) rijden. Dan neem ik de boemel wel van Zwijndrecht naar Utrecht :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 11:02:41 #101
Maffe Fries
pi_102211645
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Je hoeft niet via Den Haag CS. Pak de Binckhorstboog maar.
Laat die trein maar met DD-AR of ICMm( :')) rijden. Dan neem ik de boemel wel van Zwijndrecht naar Utrecht :P
ik heb bewust via CS gedaan, omdat dit nu ook al een doorgaande verbinding is. Je verbetert meteen trouwens ook de verbinding tussen Breda en Dordrecht tot 4x per uur.
  woensdag 21 september 2011 @ 11:22:20 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102212186
Maar dan zal de Snel(STOP)trein wel opgeheven worden tussen Breda en Dordrecht :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 11:48:47 #103
Maffe Fries
pi_102213064
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:22 schreef greavy het volgende:
Maar dan zal de Snel(STOP)trein wel opgeheven worden tussen Breda en Dordrecht :')
dat wordt ie toch al. Er komt immers een stopper Den Haag Centraal - Dordrecht - Breda te rijden. In de spits 2x per uur door naar Breda, in het dal 1x per uur.
  woensdag 21 september 2011 @ 12:08:28 #104
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102213796
Ja. Maar dan wordt die stoptrein wel opgeheven tussen Dordrecht en Breda, als jou idee er ZOU komen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 12:16:14 #105
Maffe Fries
pi_102214073
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:08 schreef greavy het volgende:
Ja. Maar dan wordt die stoptrein wel opgeheven tussen Dordrecht en Breda, als jou idee er ZOU komen.
neuh, want het is een doorgetrokken stoptrein die ik noem. Beetje het Zoetermeeridee, maar dan groter ;)
  woensdag 21 september 2011 @ 12:23:38 #106
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102214281
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh, want het is een doorgetrokken stoptrein die ik noem. Beetje het Zoetermeeridee, maar dan groter ;)
Ja, dat begrijp ik. De nieuwe 5000 heffen ze daar dan echt wel op. Want wat is de toegevoegde waarde van 3 of 4 stoptreinen Dordrecht-Breda? Luchtvervoer buiten de spits :Y
Een halfuur dienst is veel beter, dus dan 5000 opheffen en het rondje Utrecht-Utrecht daarvoor terug leggen.

Edit: Of bedoel je dat de 13600/16300 doorgaat in de 5000,te Den Haag 9800 etc?

[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 21-09-2011 12:34:36 ]
  woensdag 21 september 2011 @ 12:43:22 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102214790
Echt, waar gáát dit over?!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 september 2011 @ 12:44:08 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102214811
Over treintjes rijden? :@
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 12:52:56 #109
Maffe Fries
pi_102215085
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:23 schreef greavy het volgende:

Edit: Of bedoel je dat de 13600/16300 doorgaat in de 5000,te Den Haag 9800 etc?
jah :P
pi_102215307
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Klopt, als de trein aankomt in Adam CS vanaf Amersfoort loopt vrijwel de gehele trein leeg.. Dan is het weer rustig richting Enkhuizen behalve als het spits is, dan stroomt het ook weer vol...
Ach voordat NS een dubbele IC of kwartierdienst op traject Adam - Amersfoort in zal zetten zal wel een eventjes duren denk ik, s ochtends richting Schiphol worden wel die langere treinen ingezet bijv.
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
pi_102215377
Kwartiersdienst Amersfoort - Amsterdam is met het huidige spoor niet echt mogelijk. Het zit nu al helemaal vol daar...
pi_102216445
Betere verspreiding 1500/700/1600 zou wel fijn zijn daarentegen met overstappen richting Asd/Asdz
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 13:37:00 #113
Maffe Fries
pi_102216603
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:32 schreef b2py het volgende:
Betere verspreiding 1500/700/1600 zou wel fijn zijn daarentegen met overstappen richting Asd/Asdz
waarom zou dat nodig zijn? De treinen uit de Noord-Oost voeden nu de 1500 richting Amsterdam, terwijl andersom de 1500 eerder in Amersfoort is en zo een overstap op de treinen richting Zwolle en Deventer garandeert.
  woensdag 21 september 2011 @ 13:42:13 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102216821
Klopt. De verpsreiding moet niet echt veranderen. Alleen tussen Amersfoort en Hilversum volgen de treinen elkaar snel op van die 2 series.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 13:46:07 #115
Maffe Fries
pi_102216960
voor dat stukje richting Schothorst hoef je het niet te doen, want dat is puur bedoeld om station Amersfoort te ontlasten. Het is als het ware een ledig materieelrit die opengesteld is voor reizigers. Hetzelfde geldt voor de stoptrein Amsterdam Centraal - Vathorst die dat laatste stukje ook alleen maar rijdt om station Amersfoort te ontzien van kerende treinen.
  woensdag 21 september 2011 @ 13:57:37 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102217378
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Hetzelfde geldt voor de stoptrein Amsterdam Centraal - Vathorst die dat laatste stukje ook alleen maar rijdt om station Amersfoort te ontzien van kerende treinen.
En in het weekend eindt de boemel wel in Amersfoort. Want dan heb je de spitstrein Rotterdam-Leeuwarden vv niet (althans, veel minder)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 14:13:49 #117
Maffe Fries
pi_102217874
Het valt me trouwens op dat de NS het vrijwel voor elkaar heeft gekregen om in de nieuwe dienstregeling de westelijke Randstad qua treinenloop los te koppelen van de rest van het land. De enige twee treinseries die er nog tussendoor fietsen zijn de IC Lelydorp - Den Haag CS en Den Haag CS - Venlo.

Hmm, ik zie de stopper Den Haag CS - Almere nog over het hoofd kennelijk.
  woensdag 21 september 2011 @ 15:44:26 #118
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102221429
Volgens mij is er zojuist een klapper geweest met de Afvoer Standic te Dordrecht (Zeehaven). Hoorde de trein vanaf mijn stageplaats een paar keer knetter hard claxoneren, en 15 minuten later is hij nog niet voorbij gekomen (en hoor geen claxon meer). Wel politie, ambulance en brandweer deze kant op horen komen...
* greavy verwacht dat weer een eigenwijze automobilist/vrachtwagenchauffeur/fietser op het nippertje er langs wou
pi_102221516
P2000?
  woensdag 21 september 2011 @ 15:48:41 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102221639
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
P2000?
Niks kunnen vinden. Even een telefoontje gepleegd naar een collega op andere locatie. Hij meldt dat het bij hun voor de deur gebeurd is. Alleen politie aanwezig. Geen gewonden.
  woensdag 21 september 2011 @ 16:01:59 #121
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102222261
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
Het valt me trouwens op dat de NS het vrijwel voor elkaar heeft gekregen om in de nieuwe dienstregeling de westelijke Randstad qua treinenloop los te koppelen van de rest van het land.
Zo veel verbindingen worden er nu toch niet 'losgekoppeld' van het Randstedelijk verkeer? Ik dacht alleen maar de trein Hoorn-Alkmaar-Den Haag (die voortaan altijd in Haarlem eindigt).
De verbinding Amsterdam-Vlissingen blijft ook bestaan, da's toch ook een eind de Randstad uit.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 16:16:01 #122
Maffe Fries
pi_102222882
klopt, maar die verbinding heeft weinig last van andere lijnen. Met de ingezette lijn kun je nu makkelijker een deel van de dienstregeling wijzigen zonder dat de rest ook op de schop moet.

Ik verwacht namelijk dat voor 2013 de vertrek en aankomsttijden van heel wat treinen gaan wijzigen, behalve van de treinen in de Westelijke Randstad. Met de komst van de Hanzelijn gaat de hele Flevolijn en de Noord-Oost op de schop, wat tot gevolg heeft dat tot in de verre uithoeken van het land dingen gaan veranderen. Ook de versnelling van de 3600 tussen Roosendaal en Arnhem zal imo hier en daar wel wat gevolgen hebben.
pi_102227534
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Niks kunnen vinden. Even een telefoontje gepleegd naar een collega op andere locatie. Hij meldt dat het bij hun voor de deur gebeurd is. Alleen politie aanwezig. Geen gewonden.
Aanrijding met een auto dus?
pi_102227885
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 23:41 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dus ze prakken maar een drukke forensensprinter achteraan op 19b ergens op het oude PTT spoor. Er even niet aan denkend dat er:
- Maar één trap is
- De trein minstens 30-50 meter voor de trap stopt (als de trein naar Leiden of Den Haag wat is doorgeschoten nog een 50 - 100 meter extra)
- Het toch al een uithoek van het station is
- Er nog even een flink gat in het perron is gegraven voor het perfecte bottleneckeffect
- De overheid forensen naar Houten heeft gejaagd. paaiend met die UIT!STE!KEN!DE! spoorverbinding met Utrecht.

Tsja met 17 minuten vertraging is er geen GTbV. Dus waar zouden ze moeilijk over doen. Die onwelwordingen zo nu en dan nemen we maar op de koop toe.
Nouja, sporentechnisch is het het makkelijkste om 'm daar te dumpen en het is nu niet echt de belangrijkste trein van Utrecht. Het is een relatief drukke sprinter ja, maar waar moet ie dan komen? Ruilen met de sprinter uit Rhenen? Hij past daar het makkelijkst en de meeste mensen hoeven toch niet verder dan Utrecht.
pi_102228512
quote:
15s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:43 schreef Duvel het volgende:
Echt, waar gáát dit over?!
Geen idee. Ik zie tekst die voor de helft uit cijfers bestaat.
pi_102230015
Wat wordt na de ingebruikname van de hanzelijn het overstapstation voor de treinen vanuit het noorden, blijft dat Zwolle? En vanaf het zuiden Utrecht?
pi_102230163
Wat bedoel je precies? :?
pi_102230289
quote:
5s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat bedoel je precies? :?
Als ik nu vanuit LWD naar DH-centraal wil dan moet ik in Zwolle overstappen, want hij gaat rechtstreeks naar Rotterdam volgens mij. Als ik vanuit DH-C naar LWD wil dan moet ik in Utrecht overstappen anders gaat ie door naar GRO.

Blijft dat zo?
pi_102230453
Nee. Van Leeuwarden naar Den Haag moet je dan overstappen in Zwolle, want de IC naar Schiphol gaat doorrijden naar Den Haag. Tenzij de IC uit Leeuwarden doorgaat naar Schiphol (en dus Den Haag), maar dat is onwaarschijnlijk.
pi_102230543
Ik ga dan toch even roepen, niemand die het weet :+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 19:54:55 #131
Maffe Fries
pi_102232387
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee. Van Leeuwarden naar Den Haag moet je dan overstappen in Zwolle, want de IC naar Schiphol gaat doorrijden naar Den Haag. Tenzij de IC uit Leeuwarden doorgaat naar Schiphol (en dus Den Haag), maar dat is onwaarschijnlijk.
Je kunt ook blijven zitten tot Utrecht/Amersfoort en daar overstappen. Is sneller ;)
pi_102232675
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok, want ik hoorde deze week in het nieuws dat de IC of stoptrein van Den Haag naar Amsterdam door gaat rijden naar Lelystad.
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je kunt ook blijven zitten tot Utrecht/Amersfoort en daar overstappen. Is sneller ;)
Als je lekker rustig wilt reizen is dit een slechte optie.
  PR/Manusje van alles woensdag 21 september 2011 @ 20:02:38 #133
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102232813
Ik stap altijd in Amersfoort over. En vanaf rotterdam naar grunn in gouda. ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 21 september 2011 @ 20:16:22 #134
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102233665
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Aanrijding met een auto dus?
Nee. Een vrachtwagen. Alleen materiële schade aan de vrachtwagen. De DBS 6400 niet :)
De vrachtwagen was circa 20 meter doorgeschoven naar voren (vanaf de lok gekeken)
  woensdag 21 september 2011 @ 20:19:23 #135
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102233865
Internationale Treinplanner
Deze dienstregeling is geldig van 12.12.10 t/m 08.12.12.
:X :N
op http://www.nshispeed.nl/nl/internationale-treinplanner
pi_102234007
db.de bork, weet je best :P
  woensdag 21 september 2011 @ 20:24:56 #137
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102234244
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
db.de bork, weet je best :P
:Y :Y I know, maar toch knap dat je faal op faal weet neer te zetten, loopt daar nu werkelijk niemand rond met een gezond stel hersens? :? :o
pi_102234370
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:24 schreef bork het volgende:

[..]

:Y :Y I know, maar toch knap dat je faal op faal weet neer te zetten, loopt daar nu werkelijk niemand rond met een gezond stel hersens? :? :o
Is dat nieuw? :P
pi_102234398
ik snap hem niet? 8)7
pi_102234429
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:26 schreef Yreal het volgende:
ik snap hem niet? 8)7
Hij snapt jou ook niet, dus dat schiet lekker op dan :s)
pi_102235397
quote:
18s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:19 schreef bork het volgende:
Internationale Treinplanner
Deze dienstregeling is geldig van 12.12.10 t/m 08.12.12.
:X :N
op http://www.nshispeed.nl/nl/internationale-treinplanner
:? dus?
  woensdag 21 september 2011 @ 20:44:31 #142
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102235442
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:43 schreef mschol het volgende:

[..]

:? dus?
Kan niet is t/m 11-12-2011, nieuwe is nog niet officieel bekend.
pi_102235518
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:44 schreef bork het volgende:

[..]

Kan niet is t/m 11-12-2011, nieuwe is nog niet officieel bekend.
en toch vallen er al treinen te boeken na 11-12-2011.. (wat weer alleen mogelijk zou moeten zijn als de dienstregeling bekend is)
(bewijs ligt hier voor me neus :+)
  woensdag 21 september 2011 @ 20:53:54 #144
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102235929
Touché.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_102235952
Kom bork, we gaan ff voor mschol ze neus kijken :Y
pi_102236271
quote:
15s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Kom bork, we gaan ff voor mschol ze neus kijken :Y
klikerdeklik :+ (geboekt bij tgv-europe, maar kon dezelfde trip ook bij NShispeed boeken, tgv-europe had voorkeur omdat ik plaats kon kiezen :P)
pi_102236349
Verplicht retour toevallig? ;)
pi_102236441
quote:
3s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Verplicht retour toevallig? ;)
nope, niet verplicht..
kon ook alleen heen of terugreis boeken..

de tgv zelf was overigens nog niet te boeken (vorige week vrijdag geboekt, maandag in huis)
  woensdag 21 september 2011 @ 21:08:11 #149
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102236765
Das dan heel fijn maar ik kan niks vanaf Utrecht boeken naar Duitsland, Frankrijk intereseert me namelijk geen ene fluit.
  Moderator woensdag 21 september 2011 @ 21:14:40 #150
155227 crew  Guppy
dus
pi_102237146
Was jij vandaag aan het werk Greavy, of heb ik een collega van je gezien?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102237223
quote:
13s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:08 schreef bork het volgende:
Das dan heel fijn maar ik kan niks vanaf Utrecht boeken naar Duitsland, Frankrijk intereseert me namelijk geen ene fluit.
duitsland is dan ook helemaal niet boeiend :7
  woensdag 21 september 2011 @ 21:19:06 #152
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102237386
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:16 schreef mschol het volgende:

[..]

duitsland is dan ook helemaal niet boeiend :7
TGV bij Hispeed t/m 21 december trouwens dus niet 8.12.12 :P
  woensdag 21 september 2011 @ 21:29:11 #153
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102237923
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Was jij vandaag aan het werk Greavy, of heb ik een collega van je gezien?
Collega. Ik werk alleen de weekenden.

ALS ik er binnenkort nog werk. Aanstaande woensdag mijn "Einde Proeftijd gesprek", waar je te horen krijgt of je mag blijven of niet.
  woensdag 21 september 2011 @ 21:29:50 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102237962
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:59 schreef mschol het volgende:

[..]

klikerdeklik :+ (geboekt bij tgv-europe, maar kon dezelfde trip ook bij NShispeed boeken, tgv-europe had voorkeur omdat ik plaats kon kiezen :P)
Thalys wijzigt verder niet.
ICE schijnt wel wijzigingen te hebben.
  Moderator woensdag 21 september 2011 @ 21:32:58 #155
155227 crew  Guppy
dus
pi_102238158
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:29 schreef greavy het volgende:

[..]

ALS ik er binnenkort nog werk. Aanstaande woensdag mijn "Einde Proeftijd gesprek", waar je te horen krijgt of je mag blijven of niet.
Ooh, maar dat zal wel goed zitten, toch :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 21 september 2011 @ 21:38:19 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102238476
Durf het niet te zeggen. Ik was steeds op treinen ingepland die rustig waren.
Pas voor de laatste 2 weken had ik meer keuze qua inplannen. Ging toen wel beter. Maar je wordt er op afgerekend als je in deze proeftijd weinig omzetten haalt.
Per dienst MOET je proberen 200 euro binnenhalen. Dus per retourtje Zwolle of Eindhoven is dat ¤100.
Er wordt nog niet moeilijk gedaan over dat je BOVEN het gemiddelde zit(die varieeren per trein)..
En laat degene die er wat inspraak heeft met de Unitleider nou de irritantste Unitmedewerker(Leidinggevende) zijn, en echt strak naar getallen kijkt van vorig jaar...

Ik wacht het wel af.
pi_102238768
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:38 schreef greavy het volgende:
Durf het niet te zeggen. Ik was steeds op treinen ingepland die rustig waren.
Pas voor de laatste 2 weken had ik meer keuze qua inplannen. Ging toen wel beter. Maar je wordt er op afgerekend als je in deze proeftijd weinig omzetten haalt.
Per dienst MOET je proberen 200 euro binnenhalen. Dus per retourtje Zwolle of Eindhoven is dat ¤100.
Er wordt nog niet moeilijk gedaan over dat je BOVEN het gemiddelde zit(die varieeren per trein)..
En laat degene die er wat inspraak heeft met de Unitleider nou de irritantste Unitmedewerker(Leidinggevende) zijn, en echt strak naar getallen kijkt van vorig jaar...

Ik wacht het wel af.
Is het dan wel leuk om te werken ?
  woensdag 21 september 2011 @ 21:45:05 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102238902
Het is juist erg gezellig. Alleen het nadeel is dat er strak naar cijfertjes gekeken wordt van een jaar geleden...
Overige personeel is ook niet zo moeilijk, als die ene. De andere Stewards kijken daar ook niet naar om.
Verder heb ik er plezier in. En ik kan in een trein gewoonweg niet meer omzet halen dan ik gehaald heb. Ik probeer altijd het maximale eruit te halen.
pi_102239592
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Ga ik even de slimmerd uithangen.

Voor hoelang is het contract, en hoelang is de proeftijd die daarin is opgenomen?
  woensdag 21 september 2011 @ 21:58:02 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102239788
Contract is 6 maanden, proeftijd is 2 maanden
pi_102240001
Dan heb ik denk ik goed nieuws voor je _O- Wetboek pakken, 2 tellen
pi_102240315
Google artikel 652 van bw7 eens _O_

Lijkt me niet dat jullie een cao hebben? :9
  woensdag 21 september 2011 @ 22:07:46 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102240399
Ook als in de Arbeidsovereenkomst opgenomen is dat de proeftijd 2 maanden is?

En wij behoren tot de Horeca CAO
pi_102240712
ik ga even voor je op zoek.

En ze kunnen van alles overeen komen, maar als de wet zegt dat het zo is en je niet mag afwijken hebben ze pech !
pi_102240813
nee , ze hebben hem wel dicht getimmerd. Ik heb zat gezien dat ze het dus niet goed geregeld hadden.. sorry :)
  woensdag 21 september 2011 @ 22:14:51 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102240866
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:14 schreef Yreal het volgende:
nee , ze hebben hem wel dicht getimmerd. Ik heb zat gezien dat ze het dus niet goed geregeld hadden.. sorry :)
2 Maanden mag dan gewoon?
pi_102240900
Leuk dat die proeftijd nietig is, maar greavy zal vast niet zo'n goede werknemersbescherming hebben. Neem aan dat het contracten met een opzegtermijn van een maand zijn?
  woensdag 21 september 2011 @ 22:16:46 #168
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102240990
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:15 schreef Ascendancy het volgende:
Leuk dat die proeftijd nietig is, maar greavy zal vast niet zo'n goede werknemersbescherming hebben. Neem aan dat het contracten met een opzegtermijn van een maand zijn?
Klopt :Y
pi_102241062
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:16 schreef greavy het volgende:

[..]

jij ja, maar je baas niet. Onbepaalde tijd moet gewoon worden uitgezeten
pi_102241116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Naja, die zijn dus alleen niet geldig als je in de ziektewet zit
Dus voor de rest gewoon pech. Maar persoonlijk zou ik niet voor zo'n pokkebedrijf als servex willen werken. Eenzijdig voor jou 10 anderen beleid daar.
  woensdag 21 september 2011 @ 22:19:27 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102241166
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

Oké. Ik las ff verder, en daar staat het ook wel zo ongeveer in.
pi_102241176
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

In mijn contract is gewoon opgenomen dat beide partijen met een opzegtermijn van 1 maand het contract eenzijdig mogen opzeggen en het lijkt me niet dat daar iets tussen te krijgen is
pi_102241455
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:19 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

In mijn contract is gewoon opgenomen dat beide partijen met een opzegtermijn van 1 maand het contract eenzijdig mogen opzeggen en het lijkt me niet dat daar iets tussen te krijgen is
dan moet er wel een ontslag vergunning zijn, en die krijg je niet zomaar.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 23:12:13 #174
Maffe Fries
pi_102244367
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:00 schreef LWD-Godius het volgende:
Als je lekker rustig wilt reizen is dit een slechte optie.
och, zelfs met de Hanzelijn in gebruik blijft het de snelste optie tussen Groningen en Den Haag. Ik geloof dat je met enkele keren overstappen vijf tot tien minuten sneller blijft dan de rechtstreekse lijn via Schiphol die er vanaf eind volgend jaar komt.
pi_102252863
Er worden nieuwe CTAs opgehangen in Hoofddorp. *O*
  donderdag 22 september 2011 @ 10:09:20 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102252878
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 10:08 schreef KapiteinT het volgende:
Er worden nieuwe CTAs opgehangen in Hoofddorp. *O*
Jippie.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102252933
Jongens ze hebben julli hier Steengrillen in de trein. nodig!

Kusjes!
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 22 september 2011 @ 11:11:06 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102254272
Een verhaal van een railcateraar

Het is zaterdag ochtend. De wekker begint al te schellen om half 7. Ik moest immers de trein van 7u40 naar Rotterdam hebben. Met een slapende kop ga ik douchen, pak ontbijt, en ga nog even voor de PC zitten. Ik check gelijk de actuele vertrektijden voor Zwijndrecht. Het is inmiddels bijna 7 uur.
Ik moet er over 20 minuten vandoor. Niet eens verbaasd zie ik dat de trein van 7:10 al +15 heeft, en de trein van 7:20 nog optijd. De trein van 7:40 heeft +10..
Klaar wakker dat ik toen was, heb ik mijn tas gepakt, en vertrokken naar het station. Ik ging dan kiezen: De trein van 7:10 met vertraging, of de trein van 7:20. Ik kies voor de laatste. In Dordrecht kijk ik wel verder. De mogelijkheden zijn wat uitgebreider.

Eenmaal op het station blijkt de trein van 7:20 er met -2 te zijn. Echter, het is dan net tijd om de brug te openen: De brug is geopend van 7:16 t/m 7:22. Gegarandeerd vertraagd weg dus. Ondertussen babbel ik even met de HC, die ook uit Zwijndrecht komt, en ik persoonlijk ken.
Ik kom aan om 7:27 in Dordrecht. Ik had verwacht dat de IC van 7:29 naar Den Haag rijdt. Echter, de eerste IC rijdt op zaterdag pas om 7:59, ri Den Haag.
Dan kies ik maar voor de 7:42 richting Amsterdam. De Stoptrein van 7:07 uit Dordrecht vertrok pas om 7:32 daar...

Eindelijk aangekomen te Rotterdam CS was de vertraging +3. Ik had dus nog 5 minuten. Zat tijd.
Mijn IC vertrekt, en ik ben volgens plan in Utrecht. Als ik de vertraagde Stoptrein had genomen naar Rotterdam, had ik de IC gemist. Deze kwam pas om 8:05 aan, toen wij vertrokken met de IC. Alhoewel ik pas 9:21 de trein op moet, ben ik er 8:43 al. Mijn Unitmedewerker van de ochtenddienst zegt "Je bent wel erg vroeg"....
Ik meldt dat ik anders te laat ben. Het was geen probleem, liever te vroeg dan te laat.

Ik krijg mijn wisselgeld, ik tel mijn spullen, pak 2 cola en 1 water extra. 2 Gevulde koeken en Stroopwafels extra. Ik ben er klaar voor.

Samen met mijn collega loop ik naar de trein. Het zijn 4 stellen. Wij beslissen om het derde viertje samen te lopen. Het achterste stel laten wij achterwege. Ik start vooraan, mijn collega achteraan. "Goedemorgen dames en heren! Railcateringservice is weer aanwezig, en heeft Starbucks koffie, thee, wame chocomel, cup a soup [etc]" De verkoop start goed. Beter als gemiddeld in dit stel. Samen hadden wij al 37 euro opgehaald, waar je normaal tussen Utrecht en Amersfoort blij moet zijn met 20-25 euro!

In Amersfoort spurt ik naar het voorste treinstel. Ik heb maar anderhalve minuut, want wij moesten de trein uit Schiphol naar Enschede voorlangs laten kruisen, die iets te laat was.
Maar de HC die bij het tweede stel achteraan stond, had beloofd te wachten tot ik er was. Gelukkig!
De verkoop in het voorste treinstel loopt niet soepel. De eerste bak maar 3 koffie en 2 koeken en een cola. De andere 2 bakken lopen goed. Ik eindig in Zwolle met 16 koffie, 2 cola, een water en 5 koeken. Ik zit nu dus dik over de 50 euro heen. Nu de terugreis nog, om boven de 100 uit te komen.

In Zwolle hebben wij 30 minuten pauze. Hier kunnen wij ons water bijvullen, zelf wat eten, drinken of roken. Wij roken beide niet, dus blijven binnen zitten. Om 10:40 lopen wij weer naar de trein.
Ik krijg nu het één na achterste stel, mijn collega de achterste. Het zijn er totaal drie, dus in Amersfoort met ons 2en het drietje.
De verkoop tot Amersfoort is bagger. Ik haal amper 25 euro op: Er zaten misschien 40 man in het drietje...
De eerste run leverde mij 87 euro op, boven gemiddeld :)

De tweede run is met overstap te Amersfoort. Wij hebben theoretisch 12 minuten in Utrecht. Praktijk? 9 a 10 minuten. Inclusief naar- en van de unit lopen. Gelukkig waren wij op tijd.
Echter, weer teruggekomen bij onze trein met een nieuwe voorraad, vertrekken wij met +7... De overstap in Amersfoort gaat hierdoor de mist in. Weinig anders te bedenken...
Tot onze verbazing hebben wij de overstap gehaald. De trein uit Schiphol had +9.

In Zwolle hebben wij nog maar +5. Nu zat ik nog maar op 35 euro. Slecht, maar de trein was niet super druk.
Terugreis ging beter, met 55 euro. Totaal dus 90 euro. Prima omzet, opzich.
Maar in Utrecht de wind van voren, omdat de 100 euro niet gehaald is.. Ik tel mijn geld, lever het in, en ga eten halen. 's Avonds heb ik een dienst Zwolle. Tot zover dit bericht.
pi_102254445
Lekker gewerkt dus :) ^O^

Alleen dit is wel weer een beetje jammer natuurlijk -O-
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:11 schreef greavy het volgende:
Maar in Utrecht de wind van voren, omdat de 100 euro niet gehaald is..
Misschien had je lang blond haar en dikke tieten moeten hebben :')
pi_102255181
Railworks 3 komt morgen! :)
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_102255362
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:45 schreef Mr.Jorn. het volgende:
weer een gratis upgrade :s)
  donderdag 22 september 2011 @ 12:22:50 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102256336
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:50 schreef mschol het volgende:

[..]

weer een gratis upgrade :s)
Maar niet gratis: de nieuwe route die verkanting en zo uitmuntend laat zien...

Toch kijk ik er erg naar uit!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102259537
hehe ik ga morgen een presentatie houden over de betuweroute :P
pi_102260091
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:45 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Is dat leuk? Zoiets als Trainz?
pi_102260691
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:11 schreef greavy het volgende:

Maar in Utrecht de wind van voren, omdat de 100 euro niet gehaald is..
Belachelijk.. Ze kunnen in principe geen eisen hebben qua opbrengst omdat het altijd afhangt van het aantal reizigers en hun zin om wat drinken/eten te hebben.. Dat heb je niet altijd in de hand..
  donderdag 22 september 2011 @ 15:30:48 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102261851
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 14:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Is dat leuk? Zoiets als Trainz?
Ja, lijkt er op!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102262015
quote:
3s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, lijkt er op!
Kan interessant zijn als het bouwen niet al te complex is.

Morgen maar eens een torrent zoeken als dat werkt.
  donderdag 22 september 2011 @ 16:13:14 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102263105
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

't Werkt via Steam. Bouwen heb ik nog nooit geprobeerd, ik ben er niet zo heel handig in, maar er zit op zich een heel uitgebreide world editor bij.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102263263
Wat is er mis met de Pimpel? Die van 15:44 uit Deventer naar het westen reed met ICMm -O-
  donderdag 22 september 2011 @ 16:20:53 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102263344
Dan is dat vervangend materieel, misschien vanwege defect materieel of een verstoring in Duitsland?
pi_102263361
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is er mis met de Pimpel? Die van 15:44 uit Deventer naar het westen reed met ICMm -O-
Heeft misschien vertraging? Dan is de NS namelijk wel zo aardig om op de oorspronkelijke tijd een andere trein te laten rijden
pi_102263375
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

bouwen is heel erg uitgebreid, op sommige punten voor mij net eff te lastig om dingen te maken die ik zelf zou willen maken
de tutorial voor de world editor laat het er allemaal erg makkelijk uitzien, maar de gui mag soms wel wat verduidelijking hebben..

quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar niet gratis: de nieuwe route die verkanting en zo uitmuntend laat zien...

Toch kijk ik er erg naar uit!
welke route bedoel je?
  Redactie Sport donderdag 22 september 2011 @ 16:23:25 #193
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102263433
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Die is met +21 in Hengelo vertrokken, en zit inmiddels op +28. De reden is Beeinträchtigung durch Vandalismus . De volgende IC hangt ook in de plus, die door Störung an einem Bahnübergang .
PM mij!
pi_102263496
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Werkt via Steam. Bouwen heb ik nog nooit geprobeerd, ik ben er niet zo heel handig in, maar er zit op zich een heel uitgebreide world editor bij.
Via Steam? hmm ik heb geen zin om te betalen voor iets dat ik kort gebruik. Nouja dan niet, misschien Trainz 2010 ofzo.
  donderdag 22 september 2011 @ 16:26:32 #195
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_102263541
Leuk lees- en kijkvoer. :D
http://www.stadsregiorail(...)ion-westervoort.aspx
http://bouw.webcam.nl/westervoort/
Dit boerengat krijgt een station. *O*
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_102263748
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die is met +21 in Hengelo vertrokken, en zit inmiddels op +28. De reden is Beeinträchtigung durch Vandalismus . De volgende IC hangt ook in de plus, die door Störung an einem Bahnübergang .
Gaat weer lekker daar dus -O-
  donderdag 22 september 2011 @ 16:40:01 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102264038
De actuele vertrektijden van Amsterdam Zuid melden dat er om 17:00 een extra trein zal rijden naar Schiphol, een ICE International. De normale IC van 17:00 naar Schiphol heeft +21 (zal de Pimpel wel zijn denk ik).

Waarom een ICE :?
  Redactie Sport donderdag 22 september 2011 @ 16:44:53 #198
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102264236
Op de een of andere manier ziet het systeem de treinnummers als een ICE (zijn de 10014x en 10024x nummers)
PM mij!
  donderdag 22 september 2011 @ 16:45:26 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102264264
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker gewerkt dus :) ^O^

Alleen dit is wel weer een beetje jammer natuurlijk -O-

[..]

Misschien had je lang blond haar en dikke tieten moeten hebben :')
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 14:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Belachelijk.. Ze kunnen in principe geen eisen hebben qua opbrengst omdat het altijd afhangt van het aantal reizigers en hun zin om wat drinken/eten te hebben.. Dat heb je niet altijd in de hand..
Dat is ook mijn mening, en van vele stewards. Maar bij de RC wordt er naar GEMIDDELDES van een JAAR GELEDEN gekeken. En cijfers van bepaalde treinen op dezelfde dag, een jaar geleden.
Daardoor is er veel te veel verloop bij de stewards. Op dat punt na, is het een top-baan.
  donderdag 22 september 2011 @ 16:47:39 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102264369
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:44 schreef dennistd het volgende:
Op de een of andere manier ziet het systeem de treinnummers als een ICE (zijn de 10014x en 10024x nummers)
Klopt. Dat komt omdat 10014x en 10024x ook gebruikt wordt bij vervangende omgeleide ICE's. En omdat dit dus in dezelfde nummerrange ligt, en die de benaming ICE heeft, krijgt vervangende Pimpel dat ook.
  donderdag 22 september 2011 @ 17:30:05 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102266005
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Via Steam? hmm ik heb geen zin om te betalen voor iets dat ik kort gebruik. Nouja dan niet, misschien Trainz 2010 ofzo.
Misschien kun je het ook los krijgen, weet ik eigenlijk niet. Ik speel via Steam iig.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 september 2011 @ 17:30:28 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102266025
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:21 schreef mschol het volgende:

[..]

welke route bedoel je?
Horseshoe geloof ik.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102266336
quote:
17s.gif Op donderdag 22 september 2011 10:12 schreef DutchErrorist het volgende:
Jongens ze hebben julli hier Steengrillen in de trein. nodig!

Kusjes!
Wij.willen weten of jullie experts weten hoeveel watt er uit een wandvontactdooa komt in de trein. Meer info in link hierboven!

Bedankt
Kusjekroel:*
  donderdag 22 september 2011 @ 17:43:30 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102266505
De Duitse rijtuigen tussen Schiphol en Berlijn (1x/2 uur per richting) hebben 90 Watt per stopcontact.
Wat in de NS-treinen zit, weet ik niet.
pi_102266742
Geweldig! Dank je!
  Moderator donderdag 22 september 2011 @ 18:07:17 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_102267229
4bakjes VIRM in de spits tussen Utrecht en Arnhem... Gezellig
  donderdag 22 september 2011 @ 18:20:55 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102267577
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:50 schreef Prof_Hoax het volgende:
Geweldig! Dank je!
De trein is best lang, dus als je een verlengsnoer door de hele trein legt en daarmee meerdere stopcontacten verbindt, kun je best steengrillen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 september 2011 @ 18:40:01 #208
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102268196
Deel 2; Een railcateraar op pad
Mijn vorige bericht meldde al dat ik een ochtenddienst had. Nadat ik deze dienst had afgesloten, ben ik naar Charlie's Chiu's gelopen, in Hoog Catharijne, tegen het station aan. Heerlijk eten gehaald, en op de unit opgegeten. Ik moest de 16:21 trein hebben, en was circa 14:30 klaar (kwam 14:09 van de trein gewandeld). Ik had dus tijd zat.
Nadat ik het eten opgegeten had - en ondertussen de unit vol liep met mensen die terug kwamen / al eerder terug waren, was het best gezellig. Om 16:04 vertrok de eerste weer, met de IC van 16:08 naar Eindhoven. Degene die daarna mocht vertrekken, was ik. Wederom met een collega.

Omstreeks 16:00 pakten wij onze spullen bijelkaar, zorgden voor een voorraad fris (4 cola, 4 bier, 2 water) en 3 extra Bifi.
Om 16:15 liepen wij naar het perron, alwaar het deel uit Rotterdam al stond. Het deel uit Den Haag kwam om 16:17 binnen rijden. Mooi op tijd dus. Zoals vanochtend kozen wij er voor om samen het derde treinstel te lopen. In Amersfoort zou ik naar het voorste treinstel, en in Zwolle zou ik het één na achterste treinstel voor mijn rekening nemen. Mijn collega nam in Amersfoort de tweede, en in Zwolle de achterste. In Amersfoort gingen wij dan recht oversteken, dus mijn collega wederom de achterste, en ik de één na achterste.

Het vertrek was exact op tijd. De verkoop ging slecht; Maar het was gelukkig geen chagrijnig volk. In Amersfoort kwamen wij met -2 binnen, waardoor wij niet hoefden te wachten op de trein uit Schiphol. Die kwam vlak na ons binnen rijden. De TRDL zal wel opgelet hebben. Als ARI het werk doet, staan wij daar 3-4 minuten voor het rode... Zoals gezegd ging ik naar het voorste treinstel. Het was druk.. Erg druk.. Hopelijk dat de verkoop het ook goed ging doen ^O^.

Ik stapte bij de HC in. Ik mocht omroepen van deze HC, dus dat was mooi meegenomen.
"Goedemiddag dames en heren, welkom in deze gecombineerde intercity richting Zwolle, waarna een deel naar Groningen gaat, en een deel naar Leeuwarden. In deze trein is Railcatering aanwezig met Starbucks koffie, thee, warme chocomelk, cup-a-soup, een blikje Cola, water of Heineken bier, maar ook versnaperingen zoals Gevulde koeken, stroopwafels, een Mars of snickerreep, maar ook Melkchocoladereep, Wij komen zometeen bij uw stoel langs, u hoeft ons niet op te zoeken. Wij wensen u alvast een zeer fijne reis toegewenst."

Gelijk op het balkon al 2 koffie en 2 koeken verkocht. Begint goed. Terwijl ik de coupé in wandel, en mij weer aankondig "Goedemiddag dames en heren, de Railcateringservice met Starbucks koffie ............".. Gelijk de eerste 2 rechts van mij, mijn aankondiging al onderbrekende, vroegen om 2 koffie en 2 gevulde koeken. Nou, gelukkig had ik extra koeken bij mij, want ik had er nog maar 2 nu.. "Dat is dan 6 euro en 50 cent totaal". Terwijl ik de koffie inschenk, zegt meneer dat hij ook wel een Bifi wilt. Mevrouw hoefde niet. "Dan is het nog 1 euro en 50 cent extra, totaal 7 euro.". Nadat ik de koffie had ingeschonken heb ik het geld aangenomen, 3 euro gewisseld, en de koeken en Bifi gegeven. Voldaan dat er weer een tevreden klant is, zoek ik verder naar het volgende "slachtoffer".
Deze zat naast mij. Deze jongeman vroeg om een biertje. Gezien wij officieel vanaf 16 jaar bier mogen verkopen, maar het identificatieproces erg omslachtig is, en tijdrovend, wordt dat achterwege gelaten, in de meeste gevallen. Echter, ik vertrouwde het niet, dus vroeg erom. Hij bleek net een week 14 jaar te zijn... Hij zal wel blij zijn dat zijn vader/moeder niet naast 'm zit ;)
De jongeman koos toen maar voor een cola, en daarna wandel ik verder. Althans, 2 stappen.
De verkoop begon zo goed. Een vrouw alleen vroeg om een warme chocomelk en een stroopwafel. "Dat is dan 3 euro en 45 cent totaal", en geef de stroopwafel. Na ontvangst van geld scheur ik het zakje met de Starbucks cacao poeder open, en gooi het in een bekertje, en voeg er water bij.
Mevrouw zegt "Ik dacht dat het koude chocomelk was" 8)7
Nee, dat verkopen wij niet. U vroeg duidelijk om warme chocomelk. Geen probleem, zij nam het aan. Althans: Er is afgerekend, én het is ingeschonken. Dan mogen wij het niet meer terugnemen.
Na een halve coupé gelopen te hebben, was ik al 10 minuten bezig. Ik dacht "Ik zal het wel niet afkrijgen" :o
De andere helft liep net zo stug. 25 minuten later eindelijk verder. Ik was na één coupé al 23 koffie, 6 thee, 2 warme chocomelk, 6 koeken, 1 Bifi, 2 Mars, 1 Snicker en 2 cola kwijt.
Dat was dus al 60 euro 40. De volgende coupé begon met eerste klas. Was erg stil, 3 koffie en 1 koek. De daaropvolgende 'stiltecoupé' daaropvolgend had ik nogt maar 5 minuten voor Zwolle. Ik had daar nog eens 4 koffie, 3 thee, 2 cola, 1 biertje, en 1 blikje water, 3 koeken en 1 Snicker verkocht. Doordat het kraantje vrij snel was, ging het allemaal vlot. Anders had ik minder hieruit kunnen halen.
Ik was niet klaar toen wij al aan het perron stonden. Ik heb mensen teleur moeten stellen. De gok om langer te wachten nam ik niet, want de trein vertrekt ook alweer vrij snel.
Samen met mijn collega naar de kantine gelopen, en besproken hoe het ging. Bij hem ging het minder goed. Het scheelde ongeveer de helft :o
Even alles natellend: Totaal 30 koffie, 9 thee, 2 warme chocomelk, 9 koeken, 1 Bifi, 2 Snickers en 2 Marsen kwijt. 4 Cola, 1 water en 1 biertje Ik had dan nog over van de verkochte items: 40 koffie, 1 thee, 10 chocomelk, 1 koek, 2 Bifi, 2 Snickers en 2 Mars. Niet erg uitgebreid assortiment. Mijn water was erg opgeschoten; Van de 12 liter had ik nog circa 3 liter over... Opbrengt was ¤112,65.
De terugreis ging minder goed; Ik haalde daar maar circa 40 euro. Gelukkig ver boven het gemiddelde *O*

Optijd liepen wij weer naar de terugtrein. Ik nam het één na achterste stel; Mijn collega de achterste. In Amersfoort nemen wij wederom met ons tweeën de tweede (voorste was erg rustig, maar dat is niet vreemd). In Utrecht zijn wij snel naar de Unit gelopen, nieuwe bak en tas gepakt, en weer naar de trein. De tweede run ging minder goed; Tot Zwolle had ik 36 euro, mijn collega ongeveer hetzelfde. Bij de tweede run (als je begint met x.21) moet je overstappen in Amersfoort, wat altijd "spannend" is. Als jij 4 minuten vertraagd bent, is de kans groot dat hij voor je neus weg rijdt in Amersfoort :r
Algoed, ik neem in Utrecht het voorste stelletje, die pas om 18:50 binnen kwam. Vertraagd weg dus. Met +4 vertrokken... Ik ben de trein maar doorgelopen. Ik heb 6 koffie en 1 cola verkocht. Niet slecht :)
In Amersfoort stond de trein aan de overzijde er nog. Onze deuren gingen open en hoorden "FUUUUUUUUUUT", en een horde hollende mensen het perron over. Gelukkig had de HC de sleutel niet omgedraaid...
Eenmaal ingestapt, was het weer "FUUUUUUT", en vertrokken wij wél. De verkoop ging slecht; 13 koffie, 2 cola, 3 koeken. Mijn collega deed het niet veel beter met maar 6 euro verschil in deze omzet.

In Zwolle wederom een halfuur pauze, en weer terug naar Utrecht. De trein van 20:16. Wederom overstappen Amersfoort. Wederom een te lege trein. De verkoop was zelfs slechter als de heenrit van de tweede run :r

In Amersfoort weer overgestapt. Althans, dat hoopten wij. Wij kwamen met een snelremming bij Schothorst tot stilstand, en de mededeling dat wij voor een rood sein staan. 6 minuten later eindelijk vertrek. Daag overstap.
Ik bel gelijk de Unitmedewerker, met de vraag wat te doen. "Neem de ic van een half uur later maar, daar zitten al 2 man op. Overleg maar hoe jullie het doen."...
Ik in de 'aanval' met de vraag of wij niet beter de IC van 21:11 kunnen nemen, naar Utrecht. Dat vonden zij niet eens zo slecht, als wij er maar doorheen gingen lopen. Een ICMm-III als vervangend mat. Met ons 2en totaal 2 koffie en 1 thee verkocht 8)7

Na aankomst te Utrecht doorgelopen naar de unit, geld geteld, en ingeleverd. Ze waren niet ontevreden. Maar de omzet op de 2e run was wel erg slecht, wat enigzins gecompenseerd werd door de eerste. Maar het was niet zoals het hoort 8)7
Ik heb ze gezegd dat het gewoon niet beter kon; Mijn collega beaamde dat. Dat was altijd zo bij de 2e run.
Ik heb nog een halfuur extra gewacht, en ben met een collega afgereisd naar het Rotterdamse (zij woont in Alexander). Ik was uiteindelijk 12 uur thuis.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 22-09-2011 18:57:46 ]
pi_102268503
Leuk om te lezen!
Ik snap alleen niet dat ze zo zitten te bitchen op jullie met omzet. Jij kan er toch niks aan doen dat de mensen niks kopen, tis toch niet dat julie het ze moeten aansmeren. Toen ik in de supermarkt werkte was het ook niet zo als we minder omzet hadden dat het mijn schuld was..
Tis trouwens niet eens zo duur, 2 koffie en 2 koeken voor ¤5.50..
pi_102268540
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 22 september 2011 18:48
Tis trouwens niet eens zo duur, 2 koffie en 2 koeken voor ¤5.50..
Tsja, het blijft wel oplos-koffie he ;)
  donderdag 22 september 2011 @ 18:51:23 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102268592
Ohja, ik weet niet of het hier al gemeld was, maar op de noordsectie van de HSL wordt tegenwoordig ook harder dan 160 gereden. De 300 wordt er door Thalys (bij vertragingen van bijvoorbeeld +3) gehaald.
pi_102268595
Ik drink geen koffie, gaat om de koeken :P
  donderdag 22 september 2011 @ 18:56:51 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102268822
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 18:51 schreef b2py het volgende:
Ik drink geen koffie, gaat om de koeken :P
Koeken zijn 1,25 per stuk :P

Die 5,50 moest ook 6,50 zijn..
  donderdag 22 september 2011 @ 18:57:12 #214
208826 D-Mon
Duivels goed!
pi_102268842
Het is inderdaad leuk te lezen hoe zo'n baan ongeveer is.

Ik zat gister echter in een trein van Utrecht naar Leeuwarden zonder.. waar ik toch wel zin had in een koffie..

maar misschien is het niet gebruikelijk in de spits? (16:48 is toch spits?)
  donderdag 22 september 2011 @ 18:58:52 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102268909
Bij Amsterdam Zuid stonden vanochtend 2 mensen verse koeken uit te delen, gratis en voor niks. En bij Breda had ik al een plak Peijnenburg-koek gekregen. _O-

En gisteren in de Fyra had ik mijn +70-compensatiekaartje gebruikt om een blikje Fanta mee te halen. :P
  donderdag 22 september 2011 @ 18:59:00 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102268919
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 18:57 schreef D-Mon het volgende:
Het is inderdaad leuk te lezen hoe zo'n baan ongeveer is.

Ik zat gister echter in een trein van Utrecht naar Leeuwarden zonder.. waar ik toch wel zin had in een koffie..

maar misschien is het niet gebruikelijk in de spits? (16:48 is toch spits?)
Ja, jij hebt dan de Spitstrein. Die lopen wij niet. Er zit alleen personeel in de x.21 en x.51, als het personeel beschikbaar is. En ook niet altijd in elk treinstel. Dat gaat niet altijd.
  donderdag 22 september 2011 @ 19:06:50 #217
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102269312
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 18:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, jij hebt dan de Spitstrein. Die lopen wij niet. Er zit alleen personeel in de x.21 en x.51, als het personeel beschikbaar is. En ook niet altijd in elk treinstel. Dat gaat niet altijd.
Leuke verslagjes Greavy, je moet wel even naar je sluitzin kijken daar zit een foutje in: Wij wensen u alvast een zeer fijne reis toegewenst." Maak daar maar "Wij wensen iedereen aan boord van deze trein een zeer fijne reis toe"
pi_102269869
Hij dat niet zegt in het zo echt uitgesproken klinkt dat vreemd want :Y
  donderdag 22 september 2011 @ 19:19:30 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102269893
Ik heb het ongeveer zo gezegd. Exact weet ik het echt niet meer in detail hoor... :P
  Redactie Sport donderdag 22 september 2011 @ 19:23:40 #220
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102270059
Wat is er eigenlijk de reden van dat er alleen op Utrecht-Zwolle gelopen wordt? Willen de mensen naar het oosten niets kopen ofzo?
PM mij!
  donderdag 22 september 2011 @ 19:25:25 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102270135
Binnenkort nog een verhaal over een dienst naar Eindhoven ;)
Er wordt voornamelijk Utrecht-Zwolle en Utrecht-Eindhoven gelopen. Beide diensten worden getracht - sowieso weekenden - elk met 2 man te lopen.
Utrecht-Arnhem een paar treinen, net als Utrecht-Amsterdam
pi_102270268
Was 't een leuke collega uit Alexander?
  donderdag 22 september 2011 @ 19:30:02 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102270347
Ja hoor :Y
pi_102270400
Pics van je collega
  donderdag 22 september 2011 @ 19:31:32 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102270414
Nee.
pi_102270585
Dan op zn minst pics van de tetten van je collega :Y
  Moderator donderdag 22 september 2011 @ 19:35:24 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_102270605
Gasten :')
pi_102270763
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 19:25 schreef greavy het volgende:
Binnenkort nog een verhaal over een dienst naar Eindhoven ;)
Er wordt voornamelijk Utrecht-Zwolle en Utrecht-Eindhoven gelopen. Beide diensten worden getracht - sowieso weekenden - elk met 2 man te lopen.
Utrecht-Arnhem een paar treinen, net als Utrecht-Amsterdam
Is Ut - Asd te kort om het interessant te krijgen?
  donderdag 22 september 2011 @ 19:41:34 #229
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102270896
Niet persé te kort. De mensen kopen daar te weinig. Wat komt omdat er niet standaard personeel loopt, dus iedereen haalt op station koffie.
Tzt willen ze wel een 3 maanden of langer proef houden om te kijken of het wel gaat lopen, als personeel er meer is.
De treinen die naar Maastricht gaan of daarweg komen, worden sowieso niet gelopen van- of naar Amsterdam; Daar zit al standaard personeel op tussen Utrecht en Eindhoven.

[ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 22-09-2011 19:59:35 ]
pi_102271228
Personeel op van wat? Je bericht is beetje onduidelijk?
  donderdag 22 september 2011 @ 19:50:49 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102271300
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 19:49 schreef b2py het volgende:
Personeel op van wat? Je bericht is beetje onduidelijk?
Met personeel bedoel ik hier de Stewards (de Railcateraars)
Met die proef: 3 Maanden lang de Stewards meer inzetten op Amsterdam
pi_102271414
Je zegt: "De treinen van en naar maastricht wordt niet gelopen, want daar zit al personeel op." Terwijl je ervoor zegt dat er geen catering aanwezig is?
  donderdag 22 september 2011 @ 19:59:24 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102271719
Dat personeel zit er al op tussen Utrecht en Eindhoven. Bericht bewerkt.
  donderdag 22 september 2011 @ 20:07:37 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102272070
Joepie. De eerste 170 verkortingen zijn ingevoerd. Nog 600 te gaan.
Zal nog ff duren voor alles er in staat :P
pi_102272249
Achja, het houdt je van de straat he :7
pi_102272709
6,50+1,50=8,00 niet 7,00 ;)

Verder verbaast het mij nog hoeveel je verkoopt!
pi_102273763
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Achja, het houdt je van de straat he :7
Hee, een spoormaatje uit koekstad. Kom langs, er is bier *O*

(okee, niet heel veel meer :@ )
  donderdag 22 september 2011 @ 20:41:43 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102273770
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
6,50+1,50=8,00 niet 7,00 ;)

Verder verbaast het mij nog hoeveel je verkoopt!
Omdat ik die ¤5,50 fout had, moet die ¤7 ook ¤8 worden. Had m'n bericht daar beide keren een euro verkeerd getypt _O-

En inderdaad, je verkoopt nog aardig wat.
pi_102274512
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:07 schreef greavy het volgende:
Joepie. De eerste 170 verkortingen zijn ingevoerd. Nog 600 te gaan.
Zal nog ff duren voor alles er in staat :P
heb je nog een link van je site/maps kaartje?
  donderdag 22 september 2011 @ 21:02:40 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102274963
http://www.durkhoutsma.nl/geografischeverkortingen/index.php

Het kaartje zelf moet nog komen. Dat komt als de 'text-versie' af is. Die is af als de verkortingen erin staan.
pi_102275440
Je bloemendaal Google Maps link is verkeerd ;) Ziet er verder echt heel nice uit!
pi_102275480
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 21:09 schreef b2py het volgende:
Je bloemendaal Google Maps link is verkeerd ;) Ziet er verder echt heel nice uit!
Bunnik ook
  donderdag 22 september 2011 @ 21:31:33 #243
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102276656
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 21:09 schreef b2py het volgende:
Wat is verkeerd aan die link? Bloemendaal komt bij mij toch echt uit bij station Bloemendaal.
  donderdag 22 september 2011 @ 21:32:11 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102276692
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 21:10 schreef remcoP het volgende:

[..]

Bunnik ook
Bij mij kom je toch echt uit bij station Bunnik ?
pi_102277135
Ik krijg deze tekst te zien:
http://maps.google.com/maps... kan niet worden weergegeven omdat het geen geldig KML- of KMZ-bestand is.
Misschien dat het daaraan ligt?
  donderdag 22 september 2011 @ 21:42:54 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102277289
http://maps.google.com/maps?q=52.063204,5.195525+(Station%20Bunnik)&iwloc=A&hl=nl
Dat is het adres die ik ingevoerd heb, met de bijhorende coördinaten enz
  donderdag 22 september 2011 @ 21:48:29 #247
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102277661
Bunnik is goed, ik zal alles van Blauwkapel wel naar je mailen
  donderdag 22 september 2011 @ 21:52:08 #248
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102277883
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 21:48 schreef bork het volgende:
Bunnik is goed, ik zal alles van Blauwkapel wel naar je mailen
Oké, dank u :)
Wat ik niet weet - of niet zeker van ben - worden doorgestuurd naar een aparte pagina (niet naar Google Maps). Ik probeer wel zoveel mogelijk van te voren al uitgezocht te hebben.
Blauwkapel weet ik ongeveer, maar niet goed genoeg om het foutloos te doen :P
  donderdag 22 september 2011 @ 21:56:10 #249
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102278128
Zo ook: Volgens Somda DRGL is Delft Aansluiting in deze volgorde:
Delft - Nederlandse Gist en Spiritus Fabriek-aansl. - Delft Aansluiting - Rijswijk
Ik zeg zelf Delft - Delft Aansluiting - Nederlandse Gist en Spiritus Fabriek-aansl. - Rijswijk
Althans, als ik op Maps kijk. Ik zeg dat Delft Aansluiting ligt op het punt waar van 2 naar 3 sporen gegaan wordt. En daarna pas die Nederlandse Gist en Spiritus Fabriek-aansl.

Edit: Ik zat toch fout :P

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 22-09-2011 22:01:15 ]
  donderdag 22 september 2011 @ 22:03:55 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102278614
De Gist is nu DSM, Dta is de aansluiting met de hogesnelheidswissels tussen Rijswijk en overweg 't Haantje.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 september 2011 @ 22:06:07 #251
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102278755
Oke :)
  donderdag 22 september 2011 @ 22:06:51 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102278808
Voor zover ik weet. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102278879
Wat zijn de verkortingen van de aansluitingen ten westen en oosten van Deventer? EN e volledige namen? Dat weten jullie vast ook wel dan :)
  donderdag 22 september 2011 @ 22:09:38 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102278980
Dv Deventer
Dvc Deventer Colmschate
Dvgea Deventer goederen aansl.
Dvge Deventer goederenemplacement

Meer over Deventer niet in mijn lijstje met de verkortingen (Bron: Prorail (gekregen van iemand die daar werkt))
  donderdag 22 september 2011 @ 22:10:50 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102279052
Het oosten is Spa, Snippeling aansluiting.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102279098
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:09 schreef greavy het volgende:
Dv Deventer
Dvc Deventer Colmschate
Dvgea Deventer goederen aansl.
Dvge Deventer goederenemplacement

Meer over Deventer niet in mijn lijstje met de verkortingen (Bron: Prorail (gekregen van iemand die daar werkt))
ja weet ik veel

hoe heet het punt waar de lijn naar Apeldoorn en naar Zwolle uit elkaar gaan? -O-
pi_102279119
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 21:42 schreef greavy het volgende:
http://maps.google.com/maps?q=52.063204,5.195525+(Station%20Bunnik)&iwloc=A&hl=nl
Dat is het adres die ik ingevoerd heb, met de bijhorende coördinaten enz
Deze link doet het wel, maar op jou site doet hij het niet.
Zal wel aan mijn maps liggen.
  donderdag 22 september 2011 @ 22:12:17 #258
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102279128
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja weet ik veel

hoe heet het punt waar de lijn naar Apeldoorn en naar Zwolle uit elkaar gaan? -O-
Amersfoort Aansluiting :)
  donderdag 22 september 2011 @ 22:12:59 #259
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102279157
quote:
3s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:10 schreef Duvel het volgende:
Het oosten is Spa, Snippeling aansluiting.
Oja, die hebben wij ook nog ja *O*
  donderdag 22 september 2011 @ 22:13:32 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102279192
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:12 schreef greavy het volgende:

[..]

Amersfoort Aansluiting :)
Eerder "Deventer Aansluiting -> Dva"?

Dva is Duivendrecht.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 september 2011 @ 22:16:40 #261
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102279414
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eerder "Deventer Aansluiting -> Dva"?
Kut. Ik zit even met Amersfoort in mijn hoofd. |:(
Dva -> Deventer Aansluiting bestaat niet.
Die heeft geen officiële verkorting daarzo bij Deventer. Oftewel: Niks _O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 september 2011 @ 22:17:21 #262
Maffe Fries
pi_102279459
precies, niks te vinden voor die zijde.
  donderdag 22 september 2011 @ 22:18:12 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102279519
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dva is Duivendrecht.
Dva bestaat ook niet. Dvaw en Dvaz (Duivendrecht aansluiting West of Duivendrecht aansluiting Zuid) wel.
  donderdag 22 september 2011 @ 22:19:19 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102279605
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Dva bestaat ook niet. Dvaw en Dvaz (Duivendrecht aansluiting West of Duivendrecht aansluiting Zuid) wel.
Hier: http://acidoamigo.kicks-ass.net/NS-Verkortingen.htm bestaat ie nog wel. Misschien voor de bouw van het huidige Duivendrecht.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 september 2011 @ 22:20:33 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102279681
Tegenwoordig is het dus Dvaw en Dvaz, Dva is komen te vervallen.
  donderdag 22 september 2011 @ 22:22:43 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102279823
Tja, soms vervallen er stukken spoor, zoals Rtkwa.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 september 2011 @ 22:24:02 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102279915
Een van de meest cryptische blijft voor mij toch Wspl.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 september 2011 @ 22:28:35 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102280189
Zo, voor vandaag houdt ik het even bij het invoeren. Later maar weer verder :P
Nu mijn nest maar in :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 september 2011 @ 22:32:45 #269
Maffe Fries
pi_102280448
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:24 schreef Duvel het volgende:
Een van de meest cryptische blijft voor mij toch Wspl.
Rotterdam Westelijke Splitsing :P
  donderdag 22 september 2011 @ 22:33:13 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102280478
Nee. Westelijke Splitsing bij Rotterdam ;)
  donderdag 22 september 2011 @ 22:34:47 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102280579
Whatever... Wslp = westelijke splitsing. Sowieso een rare plaatsnaamverkorting, er zijn immers wel meer splitsingen in het westen. En dat dat toevallig bij Rotterdam ligt, tja, dat moet je dus maar weten.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 september 2011 @ 22:36:14 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102280682
Ja, dat klopt. Had wel iets duidelijker gemogen
  donderdag 22 september 2011 @ 22:39:37 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102280918
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:36 schreef greavy het volgende:
Ja, dat klopt. Had wel iets duidelijker gemogen
Ja, ga klagen. Postbus 2038, Utrecht. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102281239
Nou ja aan de oostkant is er NOG een Deventer aansluiting natuurlijk -O-
  donderdag 22 september 2011 @ 22:49:39 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102281547
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja aan de oostkant is er NOG een Deventer aansluiting natuurlijk -O-
Welke bedoel je?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102281611
quote:
5s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Welke bedoel je?
\

dinges. Lijn naar Colmschate, lijn naar Wijhe. Welke heb je nog meer dan?
pi_102281646
Dieren?
pi_102281682
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:51 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dieren?
Nee man. Dat buigt af bij Apeldoorn.
  donderdag 22 september 2011 @ 22:53:23 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102281723
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

\

Waar de lijnen uit Zutphen en Holten bij elkaar komen is Snippeling. Aan de westkant komen de lijnen uit Olst en Apeldoorn erbij toch?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 september 2011 @ 22:54:00 #280
Maffe Fries
pi_102281767
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

\

Die richting Colmschate en Almelo en de lijn naar Zutphen dat is Snippeling aansluiting.

Die naar Olst en Apeldoorn heeft geen naam
pi_102281803
quote:
3s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waar de lijnen uit Zutphen en Holten bij elkaar komen is Snippeling. Aan de westkant komen de lijnen uit Olst en Apeldoorn erbij toch?
Ehmm wacht.

Oosten: Zutphen en Colmschate
Westen: Olst en Apeldoorn

Ik zat er naast idd. Hoe heten die twee punten?
  donderdag 22 september 2011 @ 22:55:46 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102281840
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehmm wacht.

Oosten: Zutphen en Colmschate
Westen: Olst en Apeldoorn

Ik zat er naast idd. Hoe heten die twee punten?
Zie PSM.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102281887
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
Die naar Olst en Apeldoorn heeft geen naam
Hoe kan dat nou -O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 september 2011 @ 22:58:04 #284
Maffe Fries
pi_102281941
quote:
11s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou -O-
zal wel te dicht bij het station liggen
pi_102281972
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zal wel te dicht bij het station liggen
Wat een kut argument -O-
  donderdag 22 september 2011 @ 23:01:10 #286
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102282080
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een kut argument -O-
Valt wel mee, er zit aan die kant ook geen schakelstation zoals bij Snippeling.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 september 2011 @ 23:03:47 #287
Maffe Fries
pi_102282216
De spoorbrug aan de westzijde van station Groningen is ook niet officieel met een verkorting in de dienstregeling opgenomen, ondanks dat het een bediende brug is. Dus het gebeurt wel vaker.
  donderdag 22 september 2011 @ 23:08:22 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102282447
Hm ok, apart, en dat terwijl de twee bruggen in Purmerend, hoewel bediend maar toch opgenomen in een kloterig stukje spoor, wel allebei een dienstregelingpunt zijn volgens mij: Nhk en Whbr...

[ Bericht 1% gewijzigd door Duvel op 23-09-2011 07:57:07 ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102282894
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:08 schreef Duvel het volgende:
welk
Wacht, WAT? :{w
pi_102284935
De oude aansluiting die vanaf Deventer emplacement de Meester H.F. de Boerlaan op ging. hoe heette die dan?

(er ligt nog een stuk vanaf emplacement tussen Saxion en roc Aventus zie http://maps.google.nl/map(...)&cbp=12,9.09,,2,0.33 ) en http://nl.wikipedia.org/wiki/Pothoofd en ook http://www.arnodijkhof.nl(...)te-geschiedenis.html

[ Bericht 10% gewijzigd door Peter op 23-09-2011 00:00:24 ]
dag
  vrijdag 23 september 2011 @ 07:56:14 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102288420
quote:
11s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wacht, WAT? :{w
Excuses, ik had dat laatste wijntje niet moeten drinken, er stond een "k" te veel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 september 2011 @ 08:25:26 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102288717
De pers geeft tegenstrijdige informatie in 1 artikel _O-

quote:
Treinen tussen Tilburg en Den Bosch rijden weer, schade aan viaduct

[UPDATE] TILBURG/DEN BOSCH - De treinen tussen Tilburg en Den Bosch rijden weer. Tussen 10.00 en 11.30 uur donderdagochtend reden er geen treinen op het traject. Dat kwam doordat een vrachtwagen tegen een spoorviaduct aanreed.

De treinen gaan waarschijnlijk rond twaalf uur weer rijden. Reizigers die van Utrecht komen en naar Breda of Roosendaal willen, wordt geadviseerd om via Rotterdam te reizen. Naar Tilburg en Den Bosch zijn bussen ingezet. Wat er bij het viaduct is gebeurd is nog onduidelijk.
pi_102291139
Daar is niks tegenstrijdigs aan hoor.
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:05:41 #294
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_102292251
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:25 schreef greavy het volgende:
De pers geeft tegenstrijdige informatie in 1 artikel _O-

[..]

Tussen 10.000 en 11.30 NIET
Na 12.00 WEL :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 september 2011 @ 11:14:42 #295
Maffe Fries
pi_102292459
Vandaag is voor het eerst een DDM-1 met een 1700-loc op pad. Het betreft een proefrit van de Watergraafsmeer naar Lelydorp en terug.

Enkele foto's hiervan staan al op Flickr:
http://www.flickr.com/pho(...)1797/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)9676/in/photostream/
pi_102292732
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag is voor het eerst een DDM-1 met een 1700-loc op pad. Het betreft een proefrit van de Watergraafsmeer naar Lelydorp en terug.

Wat is er bijzonder aan? :@
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 september 2011 @ 11:28:54 #297
Maffe Fries
pi_102292883
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat is er bijzonder aan? :@
Het DDM-1 reed altijd met een 1800-loc, maar omdat deze te veel onderhoud vergen worden enkele 1700-locs omgebouwd om deze winter met DDM-1 te kunnen rijden.
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:31:49 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102292970
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:14 schreef Peterselieman het volgende:

Gaaf! :) Hebben ze goed gedaan!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102293092
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het DDM-1 reed altijd met een 1800-loc, maar omdat deze te veel onderhoud vergen worden enkele 1700-locs omgebouwd om deze winter met DDM-1 te kunnen rijden.
en wat gaan de DDZs dan voor kracht krijgen? :+ 1700tjes? :+
pi_102293145
Wat is dan zo'n enorm verschil tussen de 1700- en 1800-serie?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 september 2011 @ 11:37:34 #301
Maffe Fries
pi_102293158
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en wat gaan de DDZs dan voor kracht krijgen? :+ 1700tjes? :+
DDZ gaat werken met een mDDM. Hierdoor kunnen er ook maar vijftig setjes samengesteld worden,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')