quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Gezien de breedte van de tunnel zat ik me al af te vragen of ze tegelijkertijd spoorverdubbeling doorvoerden, maar nu lees ik dat er ook nog een weg komt te lopen. Het blijft toch nogal een megalomaan plan voor zo'n dorpje.quote:Op maandag 19 september 2011 20:51 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
© Tunnelplan.nl
De tunnelbuis bij Nijverdal wordt nog steeds... aan gewerkt.
Wanneer moet dit nou gereed zijn?
Het gaat dan ook om verkeer dat dóór (in de zin van: voorbij) Nijverdal moet.quote:Op maandag 19 september 2011 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Nijverdal donderopman. Daar willen 3 man en een kip per dag zijn
Fraaie schaduwplaat.quote:Op maandag 19 september 2011 20:47 schreef greavy het volgende:
Ik stond aan verkeerde kant hek.
[ afbeelding ]
CapTrain G1206 (de L032 ?) met een sleep schuifwandwagens, onderweg ri Kijfhoek en verder ri de havens
Ik zou daar bij die zak gestaan hebben, terwijl ik gewoon legaal stond:
http://g.co/maps/5v89a voor plaatje Streetview
Ik stond gewoon achter het hek (aan de wegzijde dus).
Verder is dit wel een leuk beeld, dat ze daar die overweg afgesloten hebben ivm onderhoud
En het bijhorende werkmaterieel
Kom kom, zo spannend zijn Heino, Raalte en Wierden bij elkaar niet. Dat is gewoon een spoorlijn die ze in 1934 vergeten zijn op te rollen. Verbus dat en er kraait geen haan naar.quote:Op maandag 19 september 2011 21:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om verkeer dat dóór (in de zin van: voorbij) Nijverdal moet.
Kssssst.quote:Op maandag 19 september 2011 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Nijverdal donderopman. Daar willen 3 man en een kip per dag zijn
Sorrie hoor, maar wie is daarbij gebaat precies?quote:Op maandag 19 september 2011 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
mja, ze zullen wel moeten denk ik willen ze Nijverdal-West open kunnen houden.
de mensen die bij het ravijn willen zwemmenquote:Op maandag 19 september 2011 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorrie hoor, maar wie is daarbij gebaat precies?
gewoon verdubbelen (vaak vertraging) en er idd een ic laten rijden en laten stoppen in zwolle - nijverdal - almelo - hengelo - enschede. Maar dan word het wel erg druk tussen almelo en enschede....quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Is dat zwembad niet allang failliet / gesloten / gesloopt?
Maar alle gekheid op een stokje, ze moeten dat spoor tussen Zwolle en Wierden gewoon laten liggen, maar alleen alle stationnetjes ertussenuit slopen.
Tijd voor een non-stop intercity Zwolle-Enschede
Nee, ze hebben t juist opnieuw gebouwd + een heel nieuw buitenbad eraan toegevoegd.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Is dat zwembad niet allang failliet / gesloten / gesloopt?
Maar alle gekheid op een stokje, ze moeten dat spoor tussen Zwolle en Wierden gewoon laten liggen, maar alleen alle stationnetjes ertussenuit slopen.
Tijd voor een non-stop intercity Zwolle-Enschede
Mijn gedachte precies.. waarom zo'n fucking gat in zo'n klein dorpjequote:Op maandag 19 september 2011 21:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Gezien de breedte van de tunnel zat ik me al af te vragen of ze tegelijkertijd spoorverdubbeling doorvoerden, maar nu lees ik dat er ook nog een weg komt te lopen. Het blijft toch nogal een megalomaan plan voor zo'n dorpje.
Die gaat daar niet op eigen kracht wegkomen. Welke sporen zijn dit? Om de nieuwe werkplaats heen?quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mijn gedachte precies.. waarom zo'n fucking gat in zo'n klein dorpje![]()
Vanaf de snelweg had ik trouwens perfect zicht op watergraafsmeer opstelterein met een heleboel v250's, maar mijn passagier faalde een beetje met plaatjes schieten, dus daarom even een inside pic![]()
[ link | afbeelding ]
vrij oude foto, ben er al een tijdje niet geweestquote:Op dinsdag 20 september 2011 11:15 schreef James1988 het volgende:
Hm, er staat geen nummer op zo te zien? Bij de 4806 stond er zelfs op iedere bak een volgnummer
Het gaat nou juist niet om dat dorpje... Het gat is nodig om als automobilist die gewoon zo snel mogelijk Overijssel door wil centrum Nijverdal te kunnen ontwijken en gewoon door te rijden!quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mijn gedachte precies.. waarom zo'n fucking gat in zo'n klein dorpje![]()
Daar een fatsoenlijke weg lijkt me wel handig jaquote:Op dinsdag 20 september 2011 11:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het gaat nou juist niet om dat dorpje... Het gat is nodig om als automobilist die gewoon zo snel mogelijk Overijssel door wil centrum Nijverdal te kunnen ontwijken en gewoon door te rijden!
En dat lijkt me een prima doel: grote tunnel bouwen om klein kut-dorpje te ontwijken!
wat is dat voor trein?quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:44 schreef greavy het volgende:
R.I.P.
De 'Leeuwarder' 6702 is vannacht uit Leeuwarden gehaald, en gaat richting het Rotterdamse. Staat nu in Amersfoort.
Dat is wat je ziet: de paarse verf slijt er af.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:34 schreef mschol het volgende:
[..]
sow hey, die mogen ze wel eens schoonmaken
Al 55 dagen niet meer online op Fok!.. Vakantie ofzo?quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:38 schreef Duvel het volgende:
Waar is Socios trouwens gebleven, bedacht ik me ineens?
of doodquote:Op dinsdag 20 september 2011 13:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Al 55 dagen niet meer online op Fok!.. Vakantie ofzo?
quote:
Deze ken ik niet eens joh. Wel mooi ding. En eeuwig zonde.quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:09 schreef greavy het volgende:
Inderdaad dat ding Ireyon. Alle andere 6700'den stonden al terzijde. De 6702 werd alleen voor rangeerwerk te Leeuwarden gebruikt.
Werd niet gewassen, en kreeg matig onderhoud: Alleen het noodzakelijke, zodat het blijft werken. Niet meer nodig nu, dus gaat terzijde.
Nee, ben ik langs geweestquote:Op dinsdag 20 september 2011 15:36 schreef V2 het volgende:
Hm, die schoorsteen, is dat niet Veenwouden? Alhoewel, da's toch anders volgens mij.
Dacht ik ookquote:Op dinsdag 20 september 2011 15:36 schreef V2 het volgende:
Hm, die schoorsteen, is dat niet Veenwouden? Alhoewel, da's toch anders volgens mij.
precies, met mogelijk nog restanten van dubbelspoor. Ook is het aan de rand van bebouwing en industrieterrein.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:38 schreef V2 het volgende:
Hmhm, ik zag het al. Die overweg is enkel.
Hier nog zo'n "dubbelspoor" overweg:quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies, met mogelijk nog restanten van dubbelspoor. Ook is het aan de rand van bebouwing en industrieterrein.
ook geen Roodeschool - Sauwerd - Delfzijl, Almelo - Mariënberg, Apeldoorn - Zutphen, Kampen - Zwolle - Almelo en de Maaslijn of Heerlen - Aken.quote:
mmmquote:Op dinsdag 20 september 2011 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook geen Roodeschool - Sauwerd - Delfzijl, Almelo - Mariënberg, Apeldoorn - Zutphen, Kampen - Zwolle - Almelo en de Maaslijn of Heerlen - Aken.
Overigens: wie zegt dat het aan de hoofdlijn is. Er zijn wel betonnen bielzen, maar het kan net zo goed een goederenlijntje zijn.
Haha er wilde toch nog iemand uitstappenquote:
Hehe inderdaad.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Haha er wilde toch nog iemand uitstappen
Het was dus Velsen Noord. Een locatie waar ik uiteindelijk al aan dacht, maar niet meer naar heb gezocht.quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:55 schreef bork het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik kan deze locatie niet vinden te gek voor woorden eigenlijk, dubbelspoor lijkt het me zonder waslijn waar o waar?-> [NL] Street View Quiz [#16] ontdek je plekje
Zes minuten is minder dan de officiële overstaptijd op Utrecht Centraal, toch?quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:26 schreef Fixers het volgende:
Ik ga nu toch maar eens een officiele klacht indienen bij de NS. Door situatie op spoor 19b in utrecht mis ik regelmatig mijn aansluiting. Moet ik staan op het voorste balkon als ik überhaupt een kans wil maken om binnen 6 minuten spoor 3a-vooraan te bereiken. Terwijl er achteraan nog zitplaats zat is. Maar ik weiger gewoon om een kwartier extra uit te trekken voor een gewone ruime aansluiting als daar geen compensatie tegenover staat.
Zo denken er blijkbaar zoveel over dat de drukte vanmorgen iemand te veel geworden is. Ze ging zo onderuit staand op het balkon. Gelukkig werd het opgemerkt door wat oplettende medereizigers die haar opvingen.
Aldus de Gelderlanderquote:Wc in bestaande trein inbouwen 'erg lastig'
ARNHEM - Het achteraf inbouwen van wc's in treinen is technisch bijzonder lastig en peperduur. Dat schrijft vervoersbedrijf Arriva in antwoord op pleidooien voor het inbouwen van wc's op treinen in de Achterhoek en Rivierenland.
De roep om wc's in de nieuwe treinen, die vanaf eind 2012 gaan rijden, wordt steeds luider. Arriva schrijft echter na contact met bouwer Stadler dat die treinen technisch al klaar zijn en dat nu een langdurig testtraject begint. Inbouwen kan daarom niet voor de zomer van 2013. Stadler heeft geen ervaring met het inbouwen van toiletten in bestaande terreinen en berekent de kosten op 4,4 miljoen euro. Daarnaast is jaarlijks bijna een miljoen voor het dagelijks onderhoud en schoonhouden nodig.
Op de Valleilijn (Amersfoort-Ede) is het inbouwen onmogelijk omdat de treinenbouwer failliet is gegaan.
De provincie Gelderland heeft in het verleden de gemeenten aan de lijn Arnhem-Winterswijk subsidie gegeven voor wc's op de stations, maar zegt geen idee te hebben wat er met dat geld gebeurd is.
Provinciale Staten van Gelderland bepalen over een week of ze de genoemde bedragen over hebben voor wc's in treinen.
Blijkbaar niet, want de reisplanner geeft 'm gewoon op. Een gemiste aansluiting resulteert in 17 minuten vertraging.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zes minuten is minder dan de officiële overstaptijd op Utrecht Centraal, toch?
Van welk spoor naar welk spoor moet je daar dan?quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:26 schreef Fixers het volgende:
Ik ga nu toch maar eens een officiele klacht indienen bij de NS. Door situatie op spoor 19b in utrecht mis ik regelmatig mijn aansluiting. Moet ik staan op het voorste balkon als ik überhaupt een kans wil maken om binnen 6 minuten spoor 3a-vooraan te bereiken. Terwijl er achteraan nog zitplaats zat is. Maar ik weiger gewoon om een kwartier extra uit te trekken voor een gewone ruime aansluiting als daar geen compensatie tegenover staat.
Overstaptijd spoor 19B -> 3 kan je ongeveer berekenen door:quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:10 schreef Fixers het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want de reisplanner geeft 'm gewoon op. Een gemiste aansluiting resulteert in 17 minuten vertraging.
Zes minuten is meer dan vijf minuten, vriendquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zes minuten is minder dan de officiële overstaptijd op Utrecht Centraal, toch?
WAT weer een gelul. Pure onwil, meer niet.quote:
Toevallig vanavond nog tergend langzaam door dat centrum mogen rijden. Die N35 is behoorlijk druk...quote:Op maandag 19 september 2011 21:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Gezien de breedte van de tunnel zat ik me al af te vragen of ze tegelijkertijd spoorverdubbeling doorvoerden, maar nu lees ik dat er ook nog een weg komt te lopen. Het blijft toch nogal een megalomaan plan voor zo'n dorpje.
9292 houdt standaard 10 minuten aan.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zes minuten is meer dan vijf minuten, vriend
je hebt het over Amsterdam neem ik aan? Die komt uit Amersfoort Schothorst en heeft onderweg nog tussenstops te Amersfoort en Hilversum.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:22 schreef TheFrankey het volgende:
De trein die op centraal vertrekt om 9 over en 9 over half op 11a richting enkhuizen. Waar komt deze vandaan? Ding is altijd zo druk datik het plan heb opgevat om een halte eerder in te stappen. Het is wel een intercity
Dus ze prakken maar een drukke forensensprinter achteraan op 19b ergens op het oude PTT spoor. Er even niet aan denkend dat er:quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:15 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
9292 houdt standaard 10 minuten aan.
6 minuten voor station Utrecht is gewoon een erg krappe tijd en erg veel kan de NS er niet aan doen. 19a kan niet verlengd worden, dus de IC naar leiden kan ook niet naar voren geschoven worden.
Moet zo goed als elke dag die trein vanuit Hilversum naar Amsterdam Centraal nemen naar werk, niet normaal, vooral in zomer hoe druk het is op welk tijdstip dan ook, na een tijdje gewoon de IC van Hilversum naar Duivendrecht genomen, veel meer plek om te zitten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:22 schreef TheFrankey het volgende:
De trein die op centraal vertrekt om 9 over en 9 over half op 11a richting enkhuizen. Waar komt deze vandaan? Ding is altijd zo druk datik het plan heb opgevat om een halte eerder in te stappen. Het is wel een intercity
Die loopt in Amsterdam toch altijd zo goed als volledig leegquote:Op dinsdag 20 september 2011 23:22 schreef TheFrankey het volgende:
De trein die op centraal vertrekt om 9 over en 9 over half op 11a richting enkhuizen. Waar komt deze vandaan? Ding is altijd zo druk datik het plan heb opgevat om een halte eerder in te stappen. Het is wel een intercity
Dat wordt dus Schothorst...quote:Op woensdag 21 september 2011 09:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die loopt in Amsterdam toch altijd zo goed als volledig leeg? Het heeft in ieder geval weinig zin om in Hilversum al op te stappen en ook in Amersfoort kun je het vaak al schudden wanneer je niet direct dicht bij een deur staat.
Klopt, als de trein aankomt in Adam CS vanaf Amersfoort loopt vrijwel de gehele trein leeg.. Dan is het weer rustig richting Enkhuizen behalve als het spits is, dan stroomt het ook weer vol...quote:Op woensdag 21 september 2011 09:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die loopt in Amsterdam toch altijd zo goed als volledig leeg? Het heeft in ieder geval weinig zin om in Hilversum al op te stappen en ook in Amersfoort kun je het vaak al schudden wanneer je niet direct dicht bij een deur staat.
Hmmquote:
Nee, die 10 minuten is alleen bij overstappen trein<->bus of andersom. Niet bij aansluitingen trein<->trein.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:15 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
9292 houdt standaard 10 minuten aan.
't Wordt hoog tijd dat ze eindelijk eens het plan uitvoeren dat er al een tijdje ligt: de treinen Woerden-Utrecht en Utrecht-Geldermalsen aan elkaar koppelen. Dan kunnen die treinen gewoon aan de a-zijde afgehandeld worden, ben je dit probleem meteen kwijt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:41 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dus ze prakken maar een drukke forensensprinter achteraan op 19b ergens op het oude PTT spoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Klopt, na komend weekend zou Arnhem spoortechnisch af moeten zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:23 schreef Peterselieman het volgende:
Tot en met komend weekend rijden volgens mij bijna alleen nog maar de treinen Nijmegen richting Zutphen er doorheen. Daarna de treinen Nijmegen richting Utrecht.
De treinen richting Zutphen zullen dan weer vanaf de lagere spoornummers gaan vertrekken ipv spoor 11 nu.
Ach wat nou... Gewoon pendeltreintje Geldermalsen - Tielquote:Op woensdag 21 september 2011 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je alleen het stoppertje naar Tiel nog los leggen, maar dat kan wel met een apart stoppertje naar Woerden
quote:Op woensdag 21 september 2011 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
stoptrein Utrecht - Utrecht linksom
stoptrein Utrecht - Utrecht rechtsomJe hoeft niet via Den Haag CS. Pak de Binckhorstboog maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat die trein maar met DD-AR of ICMm() rijden. Dan neem ik de boemel wel van Zwijndrecht naar Utrecht
![]()
ik heb bewust via CS gedaan, omdat dit nu ook al een doorgaande verbinding is. Je verbetert meteen trouwens ook de verbinding tussen Breda en Dordrecht tot 4x per uur.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Je hoeft niet via Den Haag CS. Pak de Binckhorstboog maar.
Laat die trein maar met DD-AR of ICMm() rijden. Dan neem ik de boemel wel van Zwijndrecht naar Utrecht
dat wordt ie toch al. Er komt immers een stopper Den Haag Centraal - Dordrecht - Breda te rijden. In de spits 2x per uur door naar Breda, in het dal 1x per uur.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:22 schreef greavy het volgende:
Maar dan zal de Snel(STOP)trein wel opgeheven worden tussen Breda en Dordrecht
neuh, want het is een doorgetrokken stoptrein die ik noem. Beetje het Zoetermeeridee, maar dan groterquote:Op woensdag 21 september 2011 12:08 schreef greavy het volgende:
Ja. Maar dan wordt die stoptrein wel opgeheven tussen Dordrecht en Breda, als jou idee er ZOU komen.
Ja, dat begrijp ik. De nieuwe 5000 heffen ze daar dan echt wel op. Want wat is de toegevoegde waarde van 3 of 4 stoptreinen Dordrecht-Breda? Luchtvervoer buiten de spitsquote:Op woensdag 21 september 2011 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, want het is een doorgetrokken stoptrein die ik noem. Beetje het Zoetermeeridee, maar dan groter
jahquote:Op woensdag 21 september 2011 12:23 schreef greavy het volgende:
Edit: Of bedoel je dat de 13600/16300 doorgaat in de 5000,te Den Haag 9800 etc?
Ach voordat NS een dubbele IC of kwartierdienst op traject Adam - Amersfoort in zal zetten zal wel een eventjes duren denk ik, s ochtends richting Schiphol worden wel die langere treinen ingezet bijv.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Klopt, als de trein aankomt in Adam CS vanaf Amersfoort loopt vrijwel de gehele trein leeg.. Dan is het weer rustig richting Enkhuizen behalve als het spits is, dan stroomt het ook weer vol...
waarom zou dat nodig zijn? De treinen uit de Noord-Oost voeden nu de 1500 richting Amsterdam, terwijl andersom de 1500 eerder in Amersfoort is en zo een overstap op de treinen richting Zwolle en Deventer garandeert.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:32 schreef b2py het volgende:
Betere verspreiding 1500/700/1600 zou wel fijn zijn daarentegen met overstappen richting Asd/Asdz
En in het weekend eindt de boemel wel in Amersfoort. Want dan heb je de spitstrein Rotterdam-Leeuwarden vv niet (althans, veel minder)quote:Op woensdag 21 september 2011 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Hetzelfde geldt voor de stoptrein Amsterdam Centraal - Vathorst die dat laatste stukje ook alleen maar rijdt om station Amersfoort te ontzien van kerende treinen.
Niks kunnen vinden. Even een telefoontje gepleegd naar een collega op andere locatie. Hij meldt dat het bij hun voor de deur gebeurd is. Alleen politie aanwezig. Geen gewonden.quote:
Zo veel verbindingen worden er nu toch niet 'losgekoppeld' van het Randstedelijk verkeer? Ik dacht alleen maar de trein Hoorn-Alkmaar-Den Haag (die voortaan altijd in Haarlem eindigt).quote:Op woensdag 21 september 2011 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
Het valt me trouwens op dat de NS het vrijwel voor elkaar heeft gekregen om in de nieuwe dienstregeling de westelijke Randstad qua treinenloop los te koppelen van de rest van het land.
Aanrijding met een auto dus?quote:Op woensdag 21 september 2011 15:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Niks kunnen vinden. Even een telefoontje gepleegd naar een collega op andere locatie. Hij meldt dat het bij hun voor de deur gebeurd is. Alleen politie aanwezig. Geen gewonden.
Nouja, sporentechnisch is het het makkelijkste om 'm daar te dumpen en het is nu niet echt de belangrijkste trein van Utrecht. Het is een relatief drukke sprinter ja, maar waar moet ie dan komen? Ruilen met de sprinter uit Rhenen? Hij past daar het makkelijkst en de meeste mensen hoeven toch niet verder dan Utrecht.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:41 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dus ze prakken maar een drukke forensensprinter achteraan op 19b ergens op het oude PTT spoor. Er even niet aan denkend dat er:
- Maar één trap is
- De trein minstens 30-50 meter voor de trap stopt (als de trein naar Leiden of Den Haag wat is doorgeschoten nog een 50 - 100 meter extra)
- Het toch al een uithoek van het station is
- Er nog even een flink gat in het perron is gegraven voor het perfecte bottleneckeffect
- De overheid forensen naar Houten heeft gejaagd. paaiend met die UIT!STE!KEN!DE! spoorverbinding met Utrecht.
Tsja met 17 minuten vertraging is er geen GTbV. Dus waar zouden ze moeilijk over doen. Die onwelwordingen zo nu en dan nemen we maar op de koop toe.
Geen idee. Ik zie tekst die voor de helft uit cijfers bestaat.quote:
Als ik nu vanuit LWD naar DH-centraal wil dan moet ik in Zwolle overstappen, want hij gaat rechtstreeks naar Rotterdam volgens mij. Als ik vanuit DH-C naar LWD wil dan moet ik in Utrecht overstappen anders gaat ie door naar GRO.quote:
Je kunt ook blijven zitten tot Utrecht/Amersfoort en daar overstappen. Is snellerquote:Op woensdag 21 september 2011 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee. Van Leeuwarden naar Den Haag moet je dan overstappen in Zwolle, want de IC naar Schiphol gaat doorrijden naar Den Haag. Tenzij de IC uit Leeuwarden doorgaat naar Schiphol (en dus Den Haag), maar dat is onwaarschijnlijk.
Ok, want ik hoorde deze week in het nieuws dat de IC of stoptrein van Den Haag naar Amsterdam door gaat rijden naar Lelystad.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee. Van Leeuwarden naar Den Haag moet je dan overstappen in Zwolle, want de IC naar Schiphol gaat doorrijden naar Den Haag. Tenzij de IC uit Leeuwarden doorgaat naar Schiphol (en dus Den Haag), maar dat is onwaarschijnlijk.
Als je lekker rustig wilt reizen is dit een slechte optie.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt ook blijven zitten tot Utrecht/Amersfoort en daar overstappen. Is sneller
Nee. Een vrachtwagen. Alleen materiële schade aan de vrachtwagen. De DBS 6400 nietquote:Op woensdag 21 september 2011 18:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Aanrijding met een auto dus?
quote:
Is dat nieuw?quote:Op woensdag 21 september 2011 20:24 schreef bork het volgende:
[..]
![]()
I know, maar toch knap dat je faal op faal weet neer te zetten, loopt daar nu werkelijk niemand rond met een gezond stel hersens?
![]()
Hij snapt jou ook niet, dus dat schiet lekker op danquote:
quote:Op woensdag 21 september 2011 20:19 schreef bork het volgende:
Internationale Treinplanner
Deze dienstregeling is geldig van 12.12.10 t/m 08.12.12.![]()
![]()
op http://www.nshispeed.nl/nl/internationale-treinplanner
Kan niet is t/m 11-12-2011, nieuwe is nog niet officieel bekend.quote:
en toch vallen er al treinen te boeken na 11-12-2011.. (wat weer alleen mogelijk zou moeten zijn als de dienstregeling bekend is)quote:Op woensdag 21 september 2011 20:44 schreef bork het volgende:
[..]
Kan niet is t/m 11-12-2011, nieuwe is nog niet officieel bekend.
klikerdeklikquote:Op woensdag 21 september 2011 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Kom bork, we gaan ff voor mschol ze neus kijken
nope, niet verplicht..quote:
duitsland is dan ook helemaal niet boeiendquote:Op woensdag 21 september 2011 21:08 schreef bork het volgende:
Das dan heel fijn maar ik kan niks vanaf Utrecht boeken naar Duitsland, Frankrijk intereseert me namelijk geen ene fluit.
TGV bij Hispeed t/m 21 december trouwens dus niet 8.12.12quote:Op woensdag 21 september 2011 21:16 schreef mschol het volgende:
[..]
duitsland is dan ook helemaal niet boeiend
Collega. Ik werk alleen de weekenden.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Was jij vandaag aan het werk Greavy, of heb ik een collega van je gezien?
Thalys wijzigt verder niet.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:59 schreef mschol het volgende:
[..]
klikerdeklik(geboekt bij tgv-europe, maar kon dezelfde trip ook bij NShispeed boeken, tgv-europe had voorkeur omdat ik plaats kon kiezen
)
Ooh, maar dat zal wel goed zitten, tochquote:Op woensdag 21 september 2011 21:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Collega. Ik werk alleen de weekenden.
ALS ik er binnenkort nog werk. Aanstaande woensdag mijn "Einde Proeftijd gesprek", waar je te horen krijgt of je mag blijven of niet.
Is het dan wel leuk om te werken ?quote:Op woensdag 21 september 2011 21:38 schreef greavy het volgende:
Durf het niet te zeggen. Ik was steeds op treinen ingepland die rustig waren.
Pas voor de laatste 2 weken had ik meer keuze qua inplannen. Ging toen wel beter. Maar je wordt er op afgerekend als je in deze proeftijd weinig omzetten haalt.
Per dienst MOET je proberen 200 euro binnenhalen. Dus per retourtje Zwolle of Eindhoven is dat ¤100.
Er wordt nog niet moeilijk gedaan over dat je BOVEN het gemiddelde zit(die varieeren per trein)..
En laat degene die er wat inspraak heeft met de Unitleider nou de irritantste Unitmedewerker(Leidinggevende) zijn, en echt strak naar getallen kijkt van vorig jaar...
Ik wacht het wel af.
Ga ik even de slimmerd uithangen.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Collega. Ik werk alleen de weekenden.
ALS ik er binnenkort nog werk. Aanstaande woensdag mijn "Einde Proeftijd gesprek", waar je te horen krijgt of je mag blijven of niet.
2 Maanden mag dan gewoon?quote:Op woensdag 21 september 2011 22:14 schreef Yreal het volgende:
nee , ze hebben hem wel dicht getimmerd. Ik heb zat gezien dat ze het dus niet goed geregeld hadden.. sorry
Kloptquote:Op woensdag 21 september 2011 22:15 schreef Ascendancy het volgende:
Leuk dat die proeftijd nietig is, maar greavy zal vast niet zo'n goede werknemersbescherming hebben. Neem aan dat het contracten met een opzegtermijn van een maand zijn?
Naja, die zijn dus alleen niet geldig als je in de ziektewet zitquote:
Oké. Ik las ff verder, en daar staat het ook wel zo ongeveer in.quote:Op woensdag 21 september 2011 22:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
jij ja, maar je baas niet. Onbepaalde tijd moet gewoon worden uitgezeten
In mijn contract is gewoon opgenomen dat beide partijen met een opzegtermijn van 1 maand het contract eenzijdig mogen opzeggen en het lijkt me niet dat daar iets tussen te krijgen isquote:Op woensdag 21 september 2011 22:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
jij ja, maar je baas niet. Onbepaalde tijd moet gewoon worden uitgezeten
dan moet er wel een ontslag vergunning zijn, en die krijg je niet zomaar.quote:Op woensdag 21 september 2011 22:19 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
In mijn contract is gewoon opgenomen dat beide partijen met een opzegtermijn van 1 maand het contract eenzijdig mogen opzeggen en het lijkt me niet dat daar iets tussen te krijgen is
och, zelfs met de Hanzelijn in gebruik blijft het de snelste optie tussen Groningen en Den Haag. Ik geloof dat je met enkele keren overstappen vijf tot tien minuten sneller blijft dan de rechtstreekse lijn via Schiphol die er vanaf eind volgend jaar komt.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:00 schreef LWD-Godius het volgende:
Als je lekker rustig wilt reizen is dit een slechte optie.
Jippie.quote:Op donderdag 22 september 2011 10:08 schreef KapiteinT het volgende:
Er worden nieuwe CTAs opgehangen in Hoofddorp.
Misschien had je lang blond haar en dikke tieten moeten hebbenquote:Op donderdag 22 september 2011 11:11 schreef greavy het volgende:
Maar in Utrecht de wind van voren, omdat de 100 euro niet gehaald is..
Maar niet gratis: de nieuwe route die verkanting en zo uitmuntend laat zien...quote:
Is dat leuk? Zoiets als Trainz?quote:
Belachelijk.. Ze kunnen in principe geen eisen hebben qua opbrengst omdat het altijd afhangt van het aantal reizigers en hun zin om wat drinken/eten te hebben.. Dat heb je niet altijd in de hand..quote:Op donderdag 22 september 2011 11:11 schreef greavy het volgende:
Maar in Utrecht de wind van voren, omdat de 100 euro niet gehaald is..
Ja, lijkt er op!quote:Op donderdag 22 september 2011 14:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Is dat leuk? Zoiets als Trainz?
Kan interessant zijn als het bouwen niet al te complex is.quote:
't Werkt via Steam. Bouwen heb ik nog nooit geprobeerd, ik ben er niet zo heel handig in, maar er zit op zich een heel uitgebreide world editor bij.quote:Op donderdag 22 september 2011 15:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Kan interessant zijn als het bouwen niet al te complex is.
Morgen maar eens een torrent zoeken als dat werkt.
Heeft misschien vertraging? Dan is de NS namelijk wel zo aardig om op de oorspronkelijke tijd een andere trein te laten rijdenquote:Op donderdag 22 september 2011 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is er mis met de Pimpel? Die van 15:44 uit Deventer naar het westen reed met ICMm
bouwen is heel erg uitgebreid, op sommige punten voor mij net eff te lastig om dingen te maken die ik zelf zou willen makenquote:Op donderdag 22 september 2011 15:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Kan interessant zijn als het bouwen niet al te complex is.
Morgen maar eens een torrent zoeken als dat werkt.
welke route bedoel je?quote:Op donderdag 22 september 2011 12:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar niet gratis: de nieuwe route die verkanting en zo uitmuntend laat zien...
Toch kijk ik er erg naar uit!
Die is met +21 in Hengelo vertrokken, en zit inmiddels op +28. De reden is Beeinträchtigung durch Vandalismus . De volgende IC hangt ook in de plus, die door Störung an einem Bahnübergang .quote:Op donderdag 22 september 2011 16:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is er mis met de Pimpel? Die van 15:44 uit Deventer naar het westen reed met ICMm
Via Steam? hmm ik heb geen zin om te betalen voor iets dat ik kort gebruik. Nouja dan niet, misschien Trainz 2010 ofzo.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Werkt via Steam. Bouwen heb ik nog nooit geprobeerd, ik ben er niet zo heel handig in, maar er zit op zich een heel uitgebreide world editor bij.
Gaat weer lekker daar dusquote:Op donderdag 22 september 2011 16:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die is met +21 in Hengelo vertrokken, en zit inmiddels op +28. De reden is Beeinträchtigung durch Vandalismus . De volgende IC hangt ook in de plus, die door Störung an einem Bahnübergang .
quote:Op donderdag 22 september 2011 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker gewerkt dus![]()
Alleen dit is wel weer een beetje jammer natuurlijk
[..]
Misschien had je lang blond haar en dikke tieten moeten hebben![]()
Dat is ook mijn mening, en van vele stewards. Maar bij de RC wordt er naar GEMIDDELDES van een JAAR GELEDEN gekeken. En cijfers van bepaalde treinen op dezelfde dag, een jaar geleden.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Belachelijk.. Ze kunnen in principe geen eisen hebben qua opbrengst omdat het altijd afhangt van het aantal reizigers en hun zin om wat drinken/eten te hebben.. Dat heb je niet altijd in de hand..
Klopt. Dat komt omdat 10014x en 10024x ook gebruikt wordt bij vervangende omgeleide ICE's. En omdat dit dus in dezelfde nummerrange ligt, en die de benaming ICE heeft, krijgt vervangende Pimpel dat ook.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:44 schreef dennistd het volgende:
Op de een of andere manier ziet het systeem de treinnummers als een ICE (zijn de 10014x en 10024x nummers)
Misschien kun je het ook los krijgen, weet ik eigenlijk niet. Ik speel via Steam iig.quote:Op donderdag 22 september 2011 16:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Via Steam? hmm ik heb geen zin om te betalen voor iets dat ik kort gebruik. Nouja dan niet, misschien Trainz 2010 ofzo.
Wij.willen weten of jullie experts weten hoeveel watt er uit een wandvontactdooa komt in de trein. Meer info in link hierboven!quote:Op donderdag 22 september 2011 10:12 schreef DutchErrorist het volgende:
Jongens ze hebben julli hier Steengrillen in de trein. nodig!
Kusjes!
De trein is best lang, dus als je een verlengsnoer door de hele trein legt en daarmee meerdere stopcontacten verbindt, kun je best steengrillen.quote:
Tsja, het blijft wel oplos-koffie hequote:[b]Op donderdag 22 september 2011 18:48
Tis trouwens niet eens zo duur, 2 koffie en 2 koeken voor ¤5.50..
Koeken zijn 1,25 per stukquote:Op donderdag 22 september 2011 18:51 schreef b2py het volgende:
Ik drink geen koffie, gaat om de koeken
Ja, jij hebt dan de Spitstrein. Die lopen wij niet. Er zit alleen personeel in de x.21 en x.51, als het personeel beschikbaar is. En ook niet altijd in elk treinstel. Dat gaat niet altijd.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:57 schreef D-Mon het volgende:
Het is inderdaad leuk te lezen hoe zo'n baan ongeveer is.
Ik zat gister echter in een trein van Utrecht naar Leeuwarden zonder.. waar ik toch wel zin had in een koffie..
maar misschien is het niet gebruikelijk in de spits? (16:48 is toch spits?)
Leuke verslagjes Greavy, je moet wel even naar je sluitzin kijken daar zit een foutje in: Wij wensen u alvast een zeer fijne reis toegewenst." Maak daar maar "Wij wensen iedereen aan boord van deze trein een zeer fijne reis toe"quote:Op donderdag 22 september 2011 18:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, jij hebt dan de Spitstrein. Die lopen wij niet. Er zit alleen personeel in de x.21 en x.51, als het personeel beschikbaar is. En ook niet altijd in elk treinstel. Dat gaat niet altijd.
Is Ut - Asd te kort om het interessant te krijgen?quote:Op donderdag 22 september 2011 19:25 schreef greavy het volgende:
Binnenkort nog een verhaal over een dienst naar Eindhoven
Er wordt voornamelijk Utrecht-Zwolle en Utrecht-Eindhoven gelopen. Beide diensten worden getracht - sowieso weekenden - elk met 2 man te lopen.
Utrecht-Arnhem een paar treinen, net als Utrecht-Amsterdam
Met personeel bedoel ik hier de Stewards (de Railcateraars)quote:Op donderdag 22 september 2011 19:49 schreef b2py het volgende:
Personeel op van wat? Je bericht is beetje onduidelijk?
Hee, een spoormaatje uit koekstad. Kom langs, er is bierquote:Op donderdag 22 september 2011 20:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Achja, het houdt je van de straat he
Omdat ik die ¤5,50 fout had, moet die ¤7 ook ¤8 worden. Had m'n bericht daar beide keren een euro verkeerd getyptquote:Op donderdag 22 september 2011 20:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
6,50+1,50=8,00 niet 7,00
Verder verbaast het mij nog hoeveel je verkoopt!
heb je nog een link van je site/maps kaartje?quote:Op donderdag 22 september 2011 20:07 schreef greavy het volgende:
Joepie. De eerste 170 verkortingen zijn ingevoerd. Nog 600 te gaan.
Zal nog ff duren voor alles er in staat
Bunnik ookquote:Op donderdag 22 september 2011 21:09 schreef b2py het volgende:
Je bloemendaal Google Maps link is verkeerdZiet er verder echt heel nice uit!
Wat is verkeerd aan die link? Bloemendaal komt bij mij toch echt uit bij station Bloemendaal.quote:Op donderdag 22 september 2011 21:09 schreef b2py het volgende:
Je bloemendaal Google Maps link is verkeerdZiet er verder echt heel nice uit!
Oké, dank uquote:Op donderdag 22 september 2011 21:48 schreef bork het volgende:
Bunnik is goed, ik zal alles van Blauwkapel wel naar je mailen
ja weet ik veelquote:Op donderdag 22 september 2011 22:09 schreef greavy het volgende:
Dv Deventer
Dvc Deventer Colmschate
Dvgea Deventer goederen aansl.
Dvge Deventer goederenemplacement
Meer over Deventer niet in mijn lijstje met de verkortingen (Bron: Prorail (gekregen van iemand die daar werkt))
Deze link doet het wel, maar op jou site doet hij het niet.quote:Op donderdag 22 september 2011 21:42 schreef greavy het volgende:
http://maps.google.com/maps?q=52.063204,5.195525+(Station%20Bunnik)&iwloc=A&hl=nl
Dat is het adres die ik ingevoerd heb, met de bijhorende coördinaten enz
Amersfoort Aansluitingquote:Op donderdag 22 september 2011 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja weet ik veel
hoe heet het punt waar de lijn naar Apeldoorn en naar Zwolle uit elkaar gaan?
Oja, die hebben wij ook nog jaquote:Op donderdag 22 september 2011 22:10 schreef Duvel het volgende:
Het oosten is Spa, Snippeling aansluiting.
Eerder "Deventer Aansluiting -> Dva"?quote:
Kut. Ik zit even met Amersfoort in mijn hoofd.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eerder "Deventer Aansluiting -> Dva"?
Dva bestaat ook niet. Dvaw en Dvaz (Duivendrecht aansluiting West of Duivendrecht aansluiting Zuid) wel.quote:
Hier: http://acidoamigo.kicks-ass.net/NS-Verkortingen.htm bestaat ie nog wel. Misschien voor de bouw van het huidige Duivendrecht.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Dva bestaat ook niet. Dvaw en Dvaz (Duivendrecht aansluiting West of Duivendrecht aansluiting Zuid) wel.
Rotterdam Westelijke Splitsingquote:Op donderdag 22 september 2011 22:24 schreef Duvel het volgende:
Een van de meest cryptische blijft voor mij toch Wspl.
Ja, ga klagen. Postbus 2038, Utrecht.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:36 schreef greavy het volgende:
Ja, dat klopt. Had wel iets duidelijker gemogen
Welke bedoel je?quote:Op donderdag 22 september 2011 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja aan de oostkant is er NOG een Deventer aansluiting natuurlijk
\quote:
Waar de lijnen uit Zutphen en Holten bij elkaar komen is Snippeling. Aan de westkant komen de lijnen uit Olst en Apeldoorn erbij toch?quote:Op donderdag 22 september 2011 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
\
dinges. Lijn naar Colmschate, lijn naar Wijhe. Welke heb je nog meer dan?
Die richting Colmschate en Almelo en de lijn naar Zutphen dat is Snippeling aansluiting.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
\
dinges. Lijn naar Colmschate, lijn naar Wijhe. Welke heb je nog meer dan?
Ehmm wacht.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar de lijnen uit Zutphen en Holten bij elkaar komen is Snippeling. Aan de westkant komen de lijnen uit Olst en Apeldoorn erbij toch?
Zie PSM.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehmm wacht.
Oosten: Zutphen en Colmschate
Westen: Olst en Apeldoorn
Ik zat er naast idd. Hoe heten die twee punten?
Hoe kan dat nouquote:Op donderdag 22 september 2011 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
Die naar Olst en Apeldoorn heeft geen naam
Wat een kut argumentquote:Op donderdag 22 september 2011 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal wel te dicht bij het station liggen
Valt wel mee, er zit aan die kant ook geen schakelstation zoals bij Snippeling.quote:
Excuses, ik had dat laatste wijntje niet moeten drinken, er stond een "k" te veel.quote:
quote:Treinen tussen Tilburg en Den Bosch rijden weer, schade aan viaduct
[UPDATE] TILBURG/DEN BOSCH - De treinen tussen Tilburg en Den Bosch rijden weer. Tussen 10.00 en 11.30 uur donderdagochtend reden er geen treinen op het traject. Dat kwam doordat een vrachtwagen tegen een spoorviaduct aanreed.
De treinen gaan waarschijnlijk rond twaalf uur weer rijden. Reizigers die van Utrecht komen en naar Breda of Roosendaal willen, wordt geadviseerd om via Rotterdam te reizen. Naar Tilburg en Den Bosch zijn bussen ingezet. Wat er bij het viaduct is gebeurd is nog onduidelijk.
Tussen 10.000 en 11.30 NIETquote:Op vrijdag 23 september 2011 08:25 schreef greavy het volgende:
De pers geeft tegenstrijdige informatie in 1 artikel
[..]
Wat is er bijzonder aan?quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag is voor het eerst een DDM-1 met een 1700-loc op pad. Het betreft een proefrit van de Watergraafsmeer naar Lelydorp en terug.
Enkele foto's hiervan staan al op Flickr:
http://www.flickr.com/pho(...)1797/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)9676/in/photostream/
Het DDM-1 reed altijd met een 1800-loc, maar omdat deze te veel onderhoud vergen worden enkele 1700-locs omgebouwd om deze winter met DDM-1 te kunnen rijden.quote:
Gaaf!quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag is voor het eerst een DDM-1 met een 1700-loc op pad. Het betreft een proefrit van de Watergraafsmeer naar Lelydorp en terug.
Enkele foto's hiervan staan al op Flickr:
http://www.flickr.com/pho(...)1797/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)9676/in/photostream/
en wat gaan de DDZs dan voor kracht krijgen?quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het DDM-1 reed altijd met een 1800-loc, maar omdat deze te veel onderhoud vergen worden enkele 1700-locs omgebouwd om deze winter met DDM-1 te kunnen rijden.
DDZ gaat werken met een mDDM. Hierdoor kunnen er ook maar vijftig setjes samengesteld worden,quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en wat gaan de DDZs dan voor kracht krijgen?1700tjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |