ik heb bewust via CS gedaan, omdat dit nu ook al een doorgaande verbinding is. Je verbetert meteen trouwens ook de verbinding tussen Breda en Dordrecht tot 4x per uur.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Je hoeft niet via Den Haag CS. Pak de Binckhorstboog maar.
Laat die trein maar met DD-AR of ICMm() rijden. Dan neem ik de boemel wel van Zwijndrecht naar Utrecht
dat wordt ie toch al. Er komt immers een stopper Den Haag Centraal - Dordrecht - Breda te rijden. In de spits 2x per uur door naar Breda, in het dal 1x per uur.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:22 schreef greavy het volgende:
Maar dan zal de Snel(STOP)trein wel opgeheven worden tussen Breda en Dordrecht
neuh, want het is een doorgetrokken stoptrein die ik noem. Beetje het Zoetermeeridee, maar dan groterquote:Op woensdag 21 september 2011 12:08 schreef greavy het volgende:
Ja. Maar dan wordt die stoptrein wel opgeheven tussen Dordrecht en Breda, als jou idee er ZOU komen.
Ja, dat begrijp ik. De nieuwe 5000 heffen ze daar dan echt wel op. Want wat is de toegevoegde waarde van 3 of 4 stoptreinen Dordrecht-Breda? Luchtvervoer buiten de spitsquote:Op woensdag 21 september 2011 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, want het is een doorgetrokken stoptrein die ik noem. Beetje het Zoetermeeridee, maar dan groter
jahquote:Op woensdag 21 september 2011 12:23 schreef greavy het volgende:
Edit: Of bedoel je dat de 13600/16300 doorgaat in de 5000,te Den Haag 9800 etc?
Ach voordat NS een dubbele IC of kwartierdienst op traject Adam - Amersfoort in zal zetten zal wel een eventjes duren denk ik, s ochtends richting Schiphol worden wel die langere treinen ingezet bijv.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Klopt, als de trein aankomt in Adam CS vanaf Amersfoort loopt vrijwel de gehele trein leeg.. Dan is het weer rustig richting Enkhuizen behalve als het spits is, dan stroomt het ook weer vol...
waarom zou dat nodig zijn? De treinen uit de Noord-Oost voeden nu de 1500 richting Amsterdam, terwijl andersom de 1500 eerder in Amersfoort is en zo een overstap op de treinen richting Zwolle en Deventer garandeert.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:32 schreef b2py het volgende:
Betere verspreiding 1500/700/1600 zou wel fijn zijn daarentegen met overstappen richting Asd/Asdz
En in het weekend eindt de boemel wel in Amersfoort. Want dan heb je de spitstrein Rotterdam-Leeuwarden vv niet (althans, veel minder)quote:Op woensdag 21 september 2011 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Hetzelfde geldt voor de stoptrein Amsterdam Centraal - Vathorst die dat laatste stukje ook alleen maar rijdt om station Amersfoort te ontzien van kerende treinen.
Niks kunnen vinden. Even een telefoontje gepleegd naar een collega op andere locatie. Hij meldt dat het bij hun voor de deur gebeurd is. Alleen politie aanwezig. Geen gewonden.quote:
Zo veel verbindingen worden er nu toch niet 'losgekoppeld' van het Randstedelijk verkeer? Ik dacht alleen maar de trein Hoorn-Alkmaar-Den Haag (die voortaan altijd in Haarlem eindigt).quote:Op woensdag 21 september 2011 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
Het valt me trouwens op dat de NS het vrijwel voor elkaar heeft gekregen om in de nieuwe dienstregeling de westelijke Randstad qua treinenloop los te koppelen van de rest van het land.
Aanrijding met een auto dus?quote:Op woensdag 21 september 2011 15:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Niks kunnen vinden. Even een telefoontje gepleegd naar een collega op andere locatie. Hij meldt dat het bij hun voor de deur gebeurd is. Alleen politie aanwezig. Geen gewonden.
Nouja, sporentechnisch is het het makkelijkste om 'm daar te dumpen en het is nu niet echt de belangrijkste trein van Utrecht. Het is een relatief drukke sprinter ja, maar waar moet ie dan komen? Ruilen met de sprinter uit Rhenen? Hij past daar het makkelijkst en de meeste mensen hoeven toch niet verder dan Utrecht.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:41 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dus ze prakken maar een drukke forensensprinter achteraan op 19b ergens op het oude PTT spoor. Er even niet aan denkend dat er:
- Maar één trap is
- De trein minstens 30-50 meter voor de trap stopt (als de trein naar Leiden of Den Haag wat is doorgeschoten nog een 50 - 100 meter extra)
- Het toch al een uithoek van het station is
- Er nog even een flink gat in het perron is gegraven voor het perfecte bottleneckeffect
- De overheid forensen naar Houten heeft gejaagd. paaiend met die UIT!STE!KEN!DE! spoorverbinding met Utrecht.
Tsja met 17 minuten vertraging is er geen GTbV. Dus waar zouden ze moeilijk over doen. Die onwelwordingen zo nu en dan nemen we maar op de koop toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |