quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Gezien de breedte van de tunnel zat ik me al af te vragen of ze tegelijkertijd spoorverdubbeling doorvoerden, maar nu lees ik dat er ook nog een weg komt te lopen. Het blijft toch nogal een megalomaan plan voor zo'n dorpje.quote:Op maandag 19 september 2011 20:51 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
© Tunnelplan.nl
De tunnelbuis bij Nijverdal wordt nog steeds... aan gewerkt.
Wanneer moet dit nou gereed zijn?
Het gaat dan ook om verkeer dat dóór (in de zin van: voorbij) Nijverdal moet.quote:Op maandag 19 september 2011 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Nijverdal donderopman. Daar willen 3 man en een kip per dag zijn
Fraaie schaduwplaat.quote:Op maandag 19 september 2011 20:47 schreef greavy het volgende:
Ik stond aan verkeerde kant hek.
[ afbeelding ]
CapTrain G1206 (de L032 ?) met een sleep schuifwandwagens, onderweg ri Kijfhoek en verder ri de havens
Ik zou daar bij die zak gestaan hebben, terwijl ik gewoon legaal stond:
http://g.co/maps/5v89a voor plaatje Streetview
Ik stond gewoon achter het hek (aan de wegzijde dus).
Verder is dit wel een leuk beeld, dat ze daar die overweg afgesloten hebben ivm onderhoud
En het bijhorende werkmaterieel
Kom kom, zo spannend zijn Heino, Raalte en Wierden bij elkaar niet. Dat is gewoon een spoorlijn die ze in 1934 vergeten zijn op te rollen. Verbus dat en er kraait geen haan naar.quote:Op maandag 19 september 2011 21:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om verkeer dat dóór (in de zin van: voorbij) Nijverdal moet.
Kssssst.quote:Op maandag 19 september 2011 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Nijverdal donderopman. Daar willen 3 man en een kip per dag zijn
Sorrie hoor, maar wie is daarbij gebaat precies?quote:Op maandag 19 september 2011 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
mja, ze zullen wel moeten denk ik willen ze Nijverdal-West open kunnen houden.
de mensen die bij het ravijn willen zwemmenquote:Op maandag 19 september 2011 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorrie hoor, maar wie is daarbij gebaat precies?
gewoon verdubbelen (vaak vertraging) en er idd een ic laten rijden en laten stoppen in zwolle - nijverdal - almelo - hengelo - enschede. Maar dan word het wel erg druk tussen almelo en enschede....quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Is dat zwembad niet allang failliet / gesloten / gesloopt?
Maar alle gekheid op een stokje, ze moeten dat spoor tussen Zwolle en Wierden gewoon laten liggen, maar alleen alle stationnetjes ertussenuit slopen.
Tijd voor een non-stop intercity Zwolle-Enschede
Nee, ze hebben t juist opnieuw gebouwd + een heel nieuw buitenbad eraan toegevoegd.quote:Op dinsdag 20 september 2011 00:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Is dat zwembad niet allang failliet / gesloten / gesloopt?
Maar alle gekheid op een stokje, ze moeten dat spoor tussen Zwolle en Wierden gewoon laten liggen, maar alleen alle stationnetjes ertussenuit slopen.
Tijd voor een non-stop intercity Zwolle-Enschede
Mijn gedachte precies.. waarom zo'n fucking gat in zo'n klein dorpjequote:Op maandag 19 september 2011 21:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Gezien de breedte van de tunnel zat ik me al af te vragen of ze tegelijkertijd spoorverdubbeling doorvoerden, maar nu lees ik dat er ook nog een weg komt te lopen. Het blijft toch nogal een megalomaan plan voor zo'n dorpje.
Die gaat daar niet op eigen kracht wegkomen. Welke sporen zijn dit? Om de nieuwe werkplaats heen?quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mijn gedachte precies.. waarom zo'n fucking gat in zo'n klein dorpje![]()
Vanaf de snelweg had ik trouwens perfect zicht op watergraafsmeer opstelterein met een heleboel v250's, maar mijn passagier faalde een beetje met plaatjes schieten, dus daarom even een inside pic![]()
[ link | afbeelding ]
vrij oude foto, ben er al een tijdje niet geweestquote:Op dinsdag 20 september 2011 11:15 schreef James1988 het volgende:
Hm, er staat geen nummer op zo te zien? Bij de 4806 stond er zelfs op iedere bak een volgnummer
Het gaat nou juist niet om dat dorpje... Het gat is nodig om als automobilist die gewoon zo snel mogelijk Overijssel door wil centrum Nijverdal te kunnen ontwijken en gewoon door te rijden!quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mijn gedachte precies.. waarom zo'n fucking gat in zo'n klein dorpje![]()
Daar een fatsoenlijke weg lijkt me wel handig jaquote:Op dinsdag 20 september 2011 11:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het gaat nou juist niet om dat dorpje... Het gat is nodig om als automobilist die gewoon zo snel mogelijk Overijssel door wil centrum Nijverdal te kunnen ontwijken en gewoon door te rijden!
En dat lijkt me een prima doel: grote tunnel bouwen om klein kut-dorpje te ontwijken!
wat is dat voor trein?quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:44 schreef greavy het volgende:
R.I.P.
De 'Leeuwarder' 6702 is vannacht uit Leeuwarden gehaald, en gaat richting het Rotterdamse. Staat nu in Amersfoort.
Dat is wat je ziet: de paarse verf slijt er af.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:34 schreef mschol het volgende:
[..]
sow hey, die mogen ze wel eens schoonmaken
Al 55 dagen niet meer online op Fok!.. Vakantie ofzo?quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:38 schreef Duvel het volgende:
Waar is Socios trouwens gebleven, bedacht ik me ineens?
of doodquote:Op dinsdag 20 september 2011 13:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Al 55 dagen niet meer online op Fok!.. Vakantie ofzo?
quote:
Deze ken ik niet eens joh. Wel mooi ding. En eeuwig zonde.quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:09 schreef greavy het volgende:
Inderdaad dat ding Ireyon. Alle andere 6700'den stonden al terzijde. De 6702 werd alleen voor rangeerwerk te Leeuwarden gebruikt.
Werd niet gewassen, en kreeg matig onderhoud: Alleen het noodzakelijke, zodat het blijft werken. Niet meer nodig nu, dus gaat terzijde.
Nee, ben ik langs geweestquote:Op dinsdag 20 september 2011 15:36 schreef V2 het volgende:
Hm, die schoorsteen, is dat niet Veenwouden? Alhoewel, da's toch anders volgens mij.
Dacht ik ookquote:Op dinsdag 20 september 2011 15:36 schreef V2 het volgende:
Hm, die schoorsteen, is dat niet Veenwouden? Alhoewel, da's toch anders volgens mij.
precies, met mogelijk nog restanten van dubbelspoor. Ook is het aan de rand van bebouwing en industrieterrein.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:38 schreef V2 het volgende:
Hmhm, ik zag het al. Die overweg is enkel.
Hier nog zo'n "dubbelspoor" overweg:quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies, met mogelijk nog restanten van dubbelspoor. Ook is het aan de rand van bebouwing en industrieterrein.
ook geen Roodeschool - Sauwerd - Delfzijl, Almelo - Mariënberg, Apeldoorn - Zutphen, Kampen - Zwolle - Almelo en de Maaslijn of Heerlen - Aken.quote:
mmmquote:Op dinsdag 20 september 2011 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook geen Roodeschool - Sauwerd - Delfzijl, Almelo - Mariënberg, Apeldoorn - Zutphen, Kampen - Zwolle - Almelo en de Maaslijn of Heerlen - Aken.
Overigens: wie zegt dat het aan de hoofdlijn is. Er zijn wel betonnen bielzen, maar het kan net zo goed een goederenlijntje zijn.
Haha er wilde toch nog iemand uitstappenquote:
Hehe inderdaad.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Haha er wilde toch nog iemand uitstappen
Het was dus Velsen Noord. Een locatie waar ik uiteindelijk al aan dacht, maar niet meer naar heb gezocht.quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:55 schreef bork het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik kan deze locatie niet vinden te gek voor woorden eigenlijk, dubbelspoor lijkt het me zonder waslijn waar o waar?-> [NL] Street View Quiz [#16] ontdek je plekje
Zes minuten is minder dan de officiële overstaptijd op Utrecht Centraal, toch?quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:26 schreef Fixers het volgende:
Ik ga nu toch maar eens een officiele klacht indienen bij de NS. Door situatie op spoor 19b in utrecht mis ik regelmatig mijn aansluiting. Moet ik staan op het voorste balkon als ik überhaupt een kans wil maken om binnen 6 minuten spoor 3a-vooraan te bereiken. Terwijl er achteraan nog zitplaats zat is. Maar ik weiger gewoon om een kwartier extra uit te trekken voor een gewone ruime aansluiting als daar geen compensatie tegenover staat.
Zo denken er blijkbaar zoveel over dat de drukte vanmorgen iemand te veel geworden is. Ze ging zo onderuit staand op het balkon. Gelukkig werd het opgemerkt door wat oplettende medereizigers die haar opvingen.
Aldus de Gelderlanderquote:Wc in bestaande trein inbouwen 'erg lastig'
ARNHEM - Het achteraf inbouwen van wc's in treinen is technisch bijzonder lastig en peperduur. Dat schrijft vervoersbedrijf Arriva in antwoord op pleidooien voor het inbouwen van wc's op treinen in de Achterhoek en Rivierenland.
De roep om wc's in de nieuwe treinen, die vanaf eind 2012 gaan rijden, wordt steeds luider. Arriva schrijft echter na contact met bouwer Stadler dat die treinen technisch al klaar zijn en dat nu een langdurig testtraject begint. Inbouwen kan daarom niet voor de zomer van 2013. Stadler heeft geen ervaring met het inbouwen van toiletten in bestaande terreinen en berekent de kosten op 4,4 miljoen euro. Daarnaast is jaarlijks bijna een miljoen voor het dagelijks onderhoud en schoonhouden nodig.
Op de Valleilijn (Amersfoort-Ede) is het inbouwen onmogelijk omdat de treinenbouwer failliet is gegaan.
De provincie Gelderland heeft in het verleden de gemeenten aan de lijn Arnhem-Winterswijk subsidie gegeven voor wc's op de stations, maar zegt geen idee te hebben wat er met dat geld gebeurd is.
Provinciale Staten van Gelderland bepalen over een week of ze de genoemde bedragen over hebben voor wc's in treinen.
Blijkbaar niet, want de reisplanner geeft 'm gewoon op. Een gemiste aansluiting resulteert in 17 minuten vertraging.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zes minuten is minder dan de officiële overstaptijd op Utrecht Centraal, toch?
Van welk spoor naar welk spoor moet je daar dan?quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:26 schreef Fixers het volgende:
Ik ga nu toch maar eens een officiele klacht indienen bij de NS. Door situatie op spoor 19b in utrecht mis ik regelmatig mijn aansluiting. Moet ik staan op het voorste balkon als ik überhaupt een kans wil maken om binnen 6 minuten spoor 3a-vooraan te bereiken. Terwijl er achteraan nog zitplaats zat is. Maar ik weiger gewoon om een kwartier extra uit te trekken voor een gewone ruime aansluiting als daar geen compensatie tegenover staat.
Overstaptijd spoor 19B -> 3 kan je ongeveer berekenen door:quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:10 schreef Fixers het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want de reisplanner geeft 'm gewoon op. Een gemiste aansluiting resulteert in 17 minuten vertraging.
Zes minuten is meer dan vijf minuten, vriendquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zes minuten is minder dan de officiële overstaptijd op Utrecht Centraal, toch?
WAT weer een gelul. Pure onwil, meer niet.quote:
Toevallig vanavond nog tergend langzaam door dat centrum mogen rijden. Die N35 is behoorlijk druk...quote:Op maandag 19 september 2011 21:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Gezien de breedte van de tunnel zat ik me al af te vragen of ze tegelijkertijd spoorverdubbeling doorvoerden, maar nu lees ik dat er ook nog een weg komt te lopen. Het blijft toch nogal een megalomaan plan voor zo'n dorpje.
9292 houdt standaard 10 minuten aan.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zes minuten is meer dan vijf minuten, vriend
je hebt het over Amsterdam neem ik aan? Die komt uit Amersfoort Schothorst en heeft onderweg nog tussenstops te Amersfoort en Hilversum.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:22 schreef TheFrankey het volgende:
De trein die op centraal vertrekt om 9 over en 9 over half op 11a richting enkhuizen. Waar komt deze vandaan? Ding is altijd zo druk datik het plan heb opgevat om een halte eerder in te stappen. Het is wel een intercity
Dus ze prakken maar een drukke forensensprinter achteraan op 19b ergens op het oude PTT spoor. Er even niet aan denkend dat er:quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:15 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
9292 houdt standaard 10 minuten aan.
6 minuten voor station Utrecht is gewoon een erg krappe tijd en erg veel kan de NS er niet aan doen. 19a kan niet verlengd worden, dus de IC naar leiden kan ook niet naar voren geschoven worden.
Moet zo goed als elke dag die trein vanuit Hilversum naar Amsterdam Centraal nemen naar werk, niet normaal, vooral in zomer hoe druk het is op welk tijdstip dan ook, na een tijdje gewoon de IC van Hilversum naar Duivendrecht genomen, veel meer plek om te zitten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:22 schreef TheFrankey het volgende:
De trein die op centraal vertrekt om 9 over en 9 over half op 11a richting enkhuizen. Waar komt deze vandaan? Ding is altijd zo druk datik het plan heb opgevat om een halte eerder in te stappen. Het is wel een intercity
Die loopt in Amsterdam toch altijd zo goed als volledig leegquote:Op dinsdag 20 september 2011 23:22 schreef TheFrankey het volgende:
Dat wordt dus Schothorst...quote:Op woensdag 21 september 2011 09:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die loopt in Amsterdam toch altijd zo goed als volledig leeg? Het heeft in ieder geval weinig zin om in Hilversum al op te stappen en ook in Amersfoort kun je het vaak al schudden wanneer je niet direct dicht bij een deur staat.
Klopt, als de trein aankomt in Adam CS vanaf Amersfoort loopt vrijwel de gehele trein leeg.. Dan is het weer rustig richting Enkhuizen behalve als het spits is, dan stroomt het ook weer vol...quote:Op woensdag 21 september 2011 09:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die loopt in Amsterdam toch altijd zo goed als volledig leeg? Het heeft in ieder geval weinig zin om in Hilversum al op te stappen en ook in Amersfoort kun je het vaak al schudden wanneer je niet direct dicht bij een deur staat.
Hmmquote:
Nee, die 10 minuten is alleen bij overstappen trein<->bus of andersom. Niet bij aansluitingen trein<->trein.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:15 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
9292 houdt standaard 10 minuten aan.
't Wordt hoog tijd dat ze eindelijk eens het plan uitvoeren dat er al een tijdje ligt: de treinen Woerden-Utrecht en Utrecht-Geldermalsen aan elkaar koppelen. Dan kunnen die treinen gewoon aan de a-zijde afgehandeld worden, ben je dit probleem meteen kwijt.quote:Op dinsdag 20 september 2011 23:41 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dus ze prakken maar een drukke forensensprinter achteraan op 19b ergens op het oude PTT spoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Klopt, na komend weekend zou Arnhem spoortechnisch af moeten zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:23 schreef Peterselieman het volgende:
Tot en met komend weekend rijden volgens mij bijna alleen nog maar de treinen Nijmegen richting Zutphen er doorheen. Daarna de treinen Nijmegen richting Utrecht.
De treinen richting Zutphen zullen dan weer vanaf de lagere spoornummers gaan vertrekken ipv spoor 11 nu.
Ach wat nou... Gewoon pendeltreintje Geldermalsen - Tielquote:Op woensdag 21 september 2011 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je alleen het stoppertje naar Tiel nog los leggen, maar dat kan wel met een apart stoppertje naar Woerden
quote:Op woensdag 21 september 2011 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
stoptrein Utrecht - Utrecht linksom
stoptrein Utrecht - Utrecht rechtsomJe hoeft niet via Den Haag CS. Pak de Binckhorstboog maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat die trein maar met DD-AR of ICMm() rijden. Dan neem ik de boemel wel van Zwijndrecht naar Utrecht
![]()
ik heb bewust via CS gedaan, omdat dit nu ook al een doorgaande verbinding is. Je verbetert meteen trouwens ook de verbinding tussen Breda en Dordrecht tot 4x per uur.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Je hoeft niet via Den Haag CS. Pak de Binckhorstboog maar.
Laat die trein maar met DD-AR of ICMm() rijden. Dan neem ik de boemel wel van Zwijndrecht naar Utrecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |