abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 september 2011 @ 20:41:42 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102154094

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japen - Deel 1 - Igen
Treinen in Japan - Deel 2 - Igen
Berlijn - Zug-Chef
Praag - Zug-Chef
Wenen - Zug-Chef
Budapest - Zug-Chef

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
  maandag 19 september 2011 @ 20:43:19 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102154192
Whehe, die quote in de OP O+

En waar stond je dan waar het volgens die mcn niet zou mogen?
  maandag 19 september 2011 @ 20:47:19 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102154419
Ik stond aan verkeerde kant hek.

CapTrain G1206 (de L032 ?) met een sleep schuifwandwagens, onderweg ri Kijfhoek en verder ri de havens

Ik zou daar bij die zak gestaan hebben, terwijl ik gewoon legaal stond:
http://g.co/maps/5v89a voor plaatje Streetview
Ik stond gewoon achter het hek (aan de wegzijde dus).

Verder is dit wel een leuk beeld, dat ze daar die overweg afgesloten hebben ivm onderhoud :P
En het bijhorende werkmaterieel :)
  maandag 19 september 2011 @ 20:51:27 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102154693

© Tunnelplan.nl
De tunnelbuis bij Nijverdal wordt nog steeds... aan gewerkt.
Wanneer moet dit nou gereed zijn?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2011 @ 20:53:48 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102154829
2013 toch, maar die deadline zou volgens mij niet meer gehaald worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 19 september 2011 @ 20:55:56 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102154966
Rijkswaterstaat heeft het nu over 2014 zie ik nu (alles klaar).
Volgens Rijkswaterstaat in 2013 het nieuwe spoortrace klaar:

2013 Opening nieuw station Nijverdal en indienststelling nieuw spoortracé door Nijverdal
2013 Opheffen bestaande station Nijverdal en tijdelijke station Nijverdal
pi_102155924
Greav is die MCN nog opgepakt wegens totaal gebrek aan enig idee wat verboden terrein is en wat niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 september 2011 @ 21:12:10 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102156013
_O-
Die agenten hadden wel gelijk 2 fietsers op de bon kunnen slingeren die door rood knipperend licht fietsten.
En dat terwijl er 2 agenten overduidelijk staan
  maandag 19 september 2011 @ 21:20:10 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102156518
Andere foto's van vandaag:

DBS 1613 opweg naar de Sloehaven met een staaltrein, en heeft als extra nog een ketelwagen bij zich

een DDAR+mDDM en DDAR+loc 1704

NMBS 2802 met IC 9245

ITL 189 213 met een containertrein

VIRM opweg naar Roosendaal en Vlissingen

NSR 1742+ICRm-TD10 stam opweg naar Den Haag
pi_102156548
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:51 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
© Tunnelplan.nl
De tunnelbuis bij Nijverdal wordt nog steeds... aan gewerkt.
Wanneer moet dit nou gereed zijn?
Gezien de breedte van de tunnel zat ik me al af te vragen of ze tegelijkertijd spoorverdubbeling doorvoerden, maar nu lees ik dat er ook nog een weg komt te lopen. Het blijft toch nogal een megalomaan plan voor zo'n dorpje. :')
  maandag 19 september 2011 @ 21:24:38 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102156802
Inderdaad. Links komt het spoor, rechts de weg.
  Redactie Sport maandag 19 september 2011 @ 21:25:24 #12
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102156851
Er moet daar gewoon wat aan die weg gedaan worden, aangezien het zeker in de spits een ramp is om Nijverdal door te komen. En je kunt niet boven of onder om Nijverdal heen, want dan zit je in een natuurgebied. De enige andere mogelijkheid is dan de grond in.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_102157019
Nijverdal donderopman. Daar willen 3 man en een kip per dag zijn :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102157192
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Nijverdal donderopman. Daar willen 3 man en een kip per dag zijn :')
Het gaat dan ook om verkeer dat dóór (in de zin van: voorbij) Nijverdal moet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2011 21:30:44 ]
  maandag 19 september 2011 @ 21:35:32 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102157569
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 20:47 schreef greavy het volgende:
Ik stond aan verkeerde kant hek.

[ afbeelding ]
CapTrain G1206 (de L032 ?) met een sleep schuifwandwagens, onderweg ri Kijfhoek en verder ri de havens

Ik zou daar bij die zak gestaan hebben, terwijl ik gewoon legaal stond:
http://g.co/maps/5v89a voor plaatje Streetview
Ik stond gewoon achter het hek (aan de wegzijde dus).

Verder is dit wel een leuk beeld, dat ze daar die overweg afgesloten hebben ivm onderhoud :P
En het bijhorende werkmaterieel :)
Fraaie schaduwplaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102157910
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om verkeer dat dóór (in de zin van: voorbij) Nijverdal moet.
Kom kom, zo spannend zijn Heino, Raalte en Wierden bij elkaar niet. Dat is gewoon een spoorlijn die ze in 1934 vergeten zijn op te rollen. Verbus dat en er kraait geen haan naar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 19 september 2011 @ 21:43:16 #17
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102158078
Het gaat ook niet zo zeer om het spoor, maar meer om de weg. Het is namelijk veruit de kortste weg tussen Enschede en Zwolle. En aangezien het tussen Deventer en Apeldoorn ook nog wel eens vast staat is dat ook geen alternatief.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_102161441
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Nijverdal donderopman. Daar willen 3 man en een kip per dag zijn :')
Kssssst. ;( Weet je wel hoe rottig t is dat het daar enkelspoor is :')
Maar iets verderop richting Almelo is een nieuwe brug gemaakt, die bij de boskronkel. En t lijkt dat het wel mogelijk is voor dubbelspoor. ;o
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 september 2011 @ 23:01:26 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102163094
mja, ze zullen wel moeten denk ik willen ze Nijverdal-West open kunnen houden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102164464
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2011 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
mja, ze zullen wel moeten denk ik willen ze Nijverdal-West open kunnen houden.
Sorrie hoor, maar wie is daarbij gebaat precies?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102166452
inderdaad, in de spits staat het echt vast in nijverdal.
pi_102166479
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sorrie hoor, maar wie is daarbij gebaat precies?
de mensen die bij het ravijn willen zwemmen :P
pi_102167093
Is dat zwembad niet allang failliet / gesloten / gesloopt?

Maar alle gekheid op een stokje, ze moeten dat spoor tussen Zwolle en Wierden gewoon laten liggen, maar alleen alle stationnetjes ertussenuit slopen.
Tijd voor een non-stop intercity Zwolle-Enschede ^O^
pi_102167268
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Is dat zwembad niet allang failliet / gesloten / gesloopt?

Maar alle gekheid op een stokje, ze moeten dat spoor tussen Zwolle en Wierden gewoon laten liggen, maar alleen alle stationnetjes ertussenuit slopen.
Tijd voor een non-stop intercity Zwolle-Enschede ^O^
gewoon verdubbelen (vaak vertraging) en er idd een ic laten rijden en laten stoppen in zwolle - nijverdal - almelo - hengelo - enschede. Maar dan word het wel erg druk tussen almelo en enschede....
pi_102167379
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 00:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Is dat zwembad niet allang failliet / gesloten / gesloopt?

Maar alle gekheid op een stokje, ze moeten dat spoor tussen Zwolle en Wierden gewoon laten liggen, maar alleen alle stationnetjes ertussenuit slopen.
Tijd voor een non-stop intercity Zwolle-Enschede ^O^
Nee, ze hebben t juist opnieuw gebouwd + een heel nieuw buitenbad eraan toegevoegd.
Oh en Fles. Als de dienstregeling eens lief zou zijn, ipv een ic naar enschede om .13 laten aankomen op Almelo terwijl de stoptrein naar Nijverdal om .12 vertrekt, dan zou ik die kant op zijn gegaan ipv iedere keer naar Nijverdal-West.
pi_102173308
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:20 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Gezien de breedte van de tunnel zat ik me al af te vragen of ze tegelijkertijd spoorverdubbeling doorvoerden, maar nu lees ik dat er ook nog een weg komt te lopen. Het blijft toch nogal een megalomaan plan voor zo'n dorpje. :')
Mijn gedachte precies.. waarom zo'n fucking gat in zo'n klein dorpje :')

Vanaf de snelweg had ik trouwens perfect zicht op watergraafsmeer opstelterein met een heleboel v250's, maar mijn passagier faalde een beetje met plaatjes schieten, dus daarom even een inside pic :+

  dinsdag 20 september 2011 @ 11:07:42 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102173481
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mijn gedachte precies.. waarom zo'n fucking gat in zo'n klein dorpje :')

Vanaf de snelweg had ik trouwens perfect zicht op watergraafsmeer opstelterein met een heleboel v250's, maar mijn passagier faalde een beetje met plaatjes schieten, dus daarom even een inside pic :+

[ link | afbeelding ]
Die gaat daar niet op eigen kracht wegkomen. Welke sporen zijn dit? Om de nieuwe werkplaats heen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 september 2011 @ 11:15:17 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102173665
Hm, er staat geen nummer op zo te zien? Bij de 4806 stond er zelfs op iedere bak een volgnummer :{
pi_102173702
http://maps.google.nl/map(...)=6&mra=prev&t=h&z=17

De meest noordelijke sporen, die nog boven de werkplaats lopen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:15 schreef James1988 het volgende:
Hm, er staat geen nummer op zo te zien? Bij de 4806 stond er zelfs op iedere bak een volgnummer :{
vrij oude foto, ben er al een tijdje niet geweest :)
pi_102174327
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mijn gedachte precies.. waarom zo'n fucking gat in zo'n klein dorpje :')
Het gaat nou juist niet om dat dorpje... Het gat is nodig om als automobilist die gewoon zo snel mogelijk Overijssel door wil centrum Nijverdal te kunnen ontwijken en gewoon door te rijden!

En dat lijkt me een prima doel: grote tunnel bouwen om klein kut-dorpje te ontwijken! ^O^
  dinsdag 20 september 2011 @ 11:44:19 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102174433
R.I.P.

De 'Leeuwarder' 6702 is vannacht uit Leeuwarden gehaald, en gaat richting het Rotterdamse. Staat nu in Amersfoort.
pi_102174926
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Het gaat nou juist niet om dat dorpje... Het gat is nodig om als automobilist die gewoon zo snel mogelijk Overijssel door wil centrum Nijverdal te kunnen ontwijken en gewoon door te rijden!

En dat lijkt me een prima doel: grote tunnel bouwen om klein kut-dorpje te ontwijken! ^O^
Daar een fatsoenlijke weg lijkt me wel handig ja :')
pi_102175771
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:44 schreef greavy het volgende:
R.I.P.

De 'Leeuwarder' 6702 is vannacht uit Leeuwarden gehaald, en gaat richting het Rotterdamse. Staat nu in Amersfoort.
wat is dat voor trein?
pi_102175855
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:33 schreef Ireyon het volgende:
Ik gok op dit ding

[ afbeelding ]
sow hey, die mogen ze wel eens schoonmaken :+
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:38:04 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102175952
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:34 schreef mschol het volgende:

[..]

sow hey, die mogen ze wel eens schoonmaken :+
Dat is wat je ziet: de paarse verf slijt er af.

Waar is Socios trouwens gebleven, bedacht ik me ineens?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 september 2011 @ 13:09:22 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102176910
Inderdaad dat ding Ireyon. Alle andere 6700'den stonden al terzijde. De 6702 werd alleen voor rangeerwerk te Leeuwarden gebruikt.
Werd niet gewassen, en kreeg matig onderhoud: Alleen het noodzakelijke, zodat het blijft werken. Niet meer nodig nu, dus gaat terzijde.
  dinsdag 20 september 2011 @ 13:11:16 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102176963
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:38 schreef Duvel het volgende:

Waar is Socios trouwens gebleven, bedacht ik me ineens?
Al 55 dagen niet meer online op Fok!.. Vakantie ofzo?
pi_102176992
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Al 55 dagen niet meer online op Fok!.. Vakantie ofzo?
of dood :o
pi_102177008
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:33 schreef Ireyon het volgende:
Ik gok op dit ding

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:09 schreef greavy het volgende:
Inderdaad dat ding Ireyon. Alle andere 6700'den stonden al terzijde. De 6702 werd alleen voor rangeerwerk te Leeuwarden gebruikt.
Werd niet gewassen, en kreeg matig onderhoud: Alleen het noodzakelijke, zodat het blijft werken. Niet meer nodig nu, dus gaat terzijde.
Deze ken ik niet eens joh. Wel mooi ding. En eeuwig zonde.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2011 @ 13:30:30 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102177568
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

of dood :o
nee, dat niet, maar meer weet ik ook niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2011 @ 14:53:18 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102180165
Een documentaire over de Friese Stoomtrein Maatschappij:


Is wel deels in het Fries trouwens, maar laat het tijdspad tot nu wel goed zien. Zo staat de loc in Stadskanaal en de rijtuigen bevinden zich nog onaf in Roosendaal. Ze zijn nog lang niet klaar, want de loods moet nog ingericht worden en de sporen moeten nog aangesloten worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 september 2011 @ 14:55:30 #43
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102180238
Wie kan mij helpen?
Ik kan deze locatie niet vinden te gek voor woorden eigenlijk, dubbelspoor lijkt het me zonder waslijn waar o waar? :? -> [NL] Street View Quiz [#16] ontdek je plekje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 20 september 2011 @ 15:36:24 #44
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_102181709
Hm, die schoorsteen, is dat niet Veenwouden? Alhoewel, da's toch anders volgens mij.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 20 september 2011 @ 15:38:02 #45
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102181775
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:36 schreef V2 het volgende:
Hm, die schoorsteen, is dat niet Veenwouden? Alhoewel, da's toch anders volgens mij.
Nee, ben ik langs geweest -O- Eigenlijk heb ik wel alle reguliere overgangen over twee-sporig zonder waslijn wel gehad volgens mij, moet iets exotisch zijn, denk ik.
Wel tof dat je meedenkt trouwens! :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 20 september 2011 @ 15:38:26 #46
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_102181795
Hmhm, ik zag het al. Die overweg is enkel.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 20 september 2011 @ 15:38:59 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102181815
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:36 schreef V2 het volgende:
Hm, die schoorsteen, is dat niet Veenwouden? Alhoewel, da's toch anders volgens mij.
Dacht ik ook :Y
Toch niet dus
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2011 @ 15:41:46 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102181944
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:38 schreef V2 het volgende:
Hmhm, ik zag het al. Die overweg is enkel.
precies, met mogelijk nog restanten van dubbelspoor. Ook is het aan de rand van bebouwing en industrieterrein.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 september 2011 @ 15:47:16 #49
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102182179
Sluiskil/Terneuzen/Sas van Gent is het ook niet :(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_102182603
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies, met mogelijk nog restanten van dubbelspoor. Ook is het aan de rand van bebouwing en industrieterrein.
Hier nog zo'n "dubbelspoor" overweg:
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2011 @ 16:11:16 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102183178
het lijkt iig op een soort van emplacementje ofzo wat er in de buurt heeft gelegen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 september 2011 @ 16:26:25 #52
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102183853
Het niet bij Budel of Coevorden :N .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2011 @ 16:29:09 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102183977
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:26 schreef bork het volgende:
Het niet bij Budel of Coevorden :N .
ook geen Roodeschool - Sauwerd - Delfzijl, Almelo - Mariënberg, Apeldoorn - Zutphen, Kampen - Zwolle - Almelo en de Maaslijn of Heerlen - Aken.

Overigens: wie zegt dat het aan de hoofdlijn is. Er zijn wel betonnen bielzen, maar het kan net zo goed een goederenlijntje zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 september 2011 @ 16:30:50 #54
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102184048
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ook geen Roodeschool - Sauwerd - Delfzijl, Almelo - Mariënberg, Apeldoorn - Zutphen, Kampen - Zwolle - Almelo en de Maaslijn of Heerlen - Aken.

Overigens: wie zegt dat het aan de hoofdlijn is. Er zijn wel betonnen bielzen, maar het kan net zo goed een goederenlijntje zijn.
mmm :Y daarom was ook al bij de bovenstaande industrieterreinen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 20 september 2011 @ 17:33:46 #55
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102186539
Linksboven zie ik toch echt 'n 2e track lopen.. gezien t kleur van de rails is het niet echt in gebruik volgens mij :P

[ Bericht 64% gewijzigd door blup op 20-09-2011 17:39:29 ]
  Redactie Sport dinsdag 20 september 2011 @ 17:46:10 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102187019
Het kan ook nog deel zijn van een wat langer passeerspoor, dat net achter je begint.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_102187751


Foutje, bedankt!
pi_102187987
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]

Foutje, bedankt!
Haha er wilde toch nog iemand uitstappen :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102188079
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Haha er wilde toch nog iemand uitstappen :P
Hehe inderdaad.
Ik stond er ook al raar bij te kijken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2011 18:11:08 ]
pi_102188106
Lekker ding die rechtse zeg :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102188149
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker ding die rechtse zeg :9
:9
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2011 @ 19:46:07 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102191948
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:55 schreef bork het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik kan deze locatie niet vinden te gek voor woorden eigenlijk, dubbelspoor lijkt het me zonder waslijn waar o waar? :? -> [NL] Street View Quiz [#16] ontdek je plekje
Het was dus Velsen Noord. Een locatie waar ik uiteindelijk al aan dacht, maar niet meer naar heb gezocht.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102192024
Oh ja natuurlijk, Velsen Noord, kom er dagelijks, had alleen dat topic niet gezien :7 :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:21:20 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102193610
Net +70 opgelopen met Fyra. Net na Rotterdam Lombardijen kwam de trein tot stilstand, op de sporen die naar de HSL gaan. Eerst was het 'Wachten op een defecte Thalys', later werd het 'Thalys aan de verkeerde kant' en uiteindelijk een defecte Fyra op de HSL.

Links ingehaald door de IC naar Venlo, de sneltrein naar Dordrecht/Breda en twee Fyra's die over klassiek spoor naar Breda gingen. Na 69 minuten eindelijk vertrokken, halverwege de defecte Fyra gepasseerd, en nog een paar minuten voor het rode gestaan bij Breda.

Maar ik ben thuis *O*
pi_102193874
Ik ga nu toch maar eens een officiele klacht indienen bij de NS. Door situatie op spoor 19b in utrecht mis ik regelmatig mijn aansluiting. Moet ik staan op het voorste balkon als ik überhaupt een kans wil maken om binnen 6 minuten spoor 3a-vooraan te bereiken. Terwijl er achteraan nog zitplaats zat is. Maar ik weiger gewoon om een kwartier extra uit te trekken voor een gewone ruime aansluiting als daar geen compensatie tegenover staat.

Zo denken er blijkbaar zoveel over dat de drukte vanmorgen iemand te veel geworden is. Ze ging zo onderuit staand op het balkon. Gelukkig werd het opgemerkt door wat oplettende medereizigers die haar opvingen.
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:43:16 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102194817
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:26 schreef Fixers het volgende:
Ik ga nu toch maar eens een officiele klacht indienen bij de NS. Door situatie op spoor 19b in utrecht mis ik regelmatig mijn aansluiting. Moet ik staan op het voorste balkon als ik überhaupt een kans wil maken om binnen 6 minuten spoor 3a-vooraan te bereiken. Terwijl er achteraan nog zitplaats zat is. Maar ik weiger gewoon om een kwartier extra uit te trekken voor een gewone ruime aansluiting als daar geen compensatie tegenover staat.

Zo denken er blijkbaar zoveel over dat de drukte vanmorgen iemand te veel geworden is. Ze ging zo onderuit staand op het balkon. Gelukkig werd het opgemerkt door wat oplettende medereizigers die haar opvingen.
Zes minuten is minder dan de officiële overstaptijd op Utrecht Centraal, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 september 2011 @ 20:46:50 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102195052
quote:
Wc in bestaande trein inbouwen 'erg lastig'

ARNHEM - Het achteraf inbouwen van wc's in treinen is technisch bijzonder lastig en peperduur. Dat schrijft vervoersbedrijf Arriva in antwoord op pleidooien voor het inbouwen van wc's op treinen in de Achterhoek en Rivierenland.

De roep om wc's in de nieuwe treinen, die vanaf eind 2012 gaan rijden, wordt steeds luider. Arriva schrijft echter na contact met bouwer Stadler dat die treinen technisch al klaar zijn en dat nu een langdurig testtraject begint. Inbouwen kan daarom niet voor de zomer van 2013. Stadler heeft geen ervaring met het inbouwen van toiletten in bestaande terreinen en berekent de kosten op 4,4 miljoen euro. Daarnaast is jaarlijks bijna een miljoen voor het dagelijks onderhoud en schoonhouden nodig.

Op de Valleilijn (Amersfoort-Ede) is het inbouwen onmogelijk omdat de treinenbouwer failliet is gegaan.

De provincie Gelderland heeft in het verleden de gemeenten aan de lijn Arnhem-Winterswijk subsidie gegeven voor wc's op de stations, maar zegt geen idee te hebben wat er met dat geld gebeurd is.

Provinciale Staten van Gelderland bepalen over een week of ze de genoemde bedragen over hebben voor wc's in treinen.
Aldus de Gelderlander
pi_102196327
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zes minuten is minder dan de officiële overstaptijd op Utrecht Centraal, toch?
Blijkbaar niet, want de reisplanner geeft 'm gewoon op. Een gemiste aansluiting resulteert in 17 minuten vertraging.
  dinsdag 20 september 2011 @ 21:10:45 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102196352
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:26 schreef Fixers het volgende:
Ik ga nu toch maar eens een officiele klacht indienen bij de NS. Door situatie op spoor 19b in utrecht mis ik regelmatig mijn aansluiting. Moet ik staan op het voorste balkon als ik überhaupt een kans wil maken om binnen 6 minuten spoor 3a-vooraan te bereiken. Terwijl er achteraan nog zitplaats zat is. Maar ik weiger gewoon om een kwartier extra uit te trekken voor een gewone ruime aansluiting als daar geen compensatie tegenover staat.

Van welk spoor naar welk spoor moet je daar dan?

Edit: Overheen gelezen
  dinsdag 20 september 2011 @ 21:16:12 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102196662
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 21:10 schreef Fixers het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want de reisplanner geeft 'm gewoon op. Een gemiste aansluiting resulteert in 17 minuten vertraging.
Overstaptijd spoor 19B -> 3 kan je ongeveer berekenen door:
- Aantal sporen dat je moet OVERSTEKEN/onder door moe: Dat zijn sporen 3 t/m 18 boven langs en 4 t/m 18 onderlangs.
Laten we zeggen, boven langs. Je moet 15 sporen oversteken. Per spoor heb je 10 seconden nodig. 15x10=150 seconden. Je hebt nog een trap, waar je beide keren 20 seconden voor mag rekenen. Zit je op 190 seconden. Je moet nog extra meters lopen, wederom 20 seconden. Daaraan zit nog gekoppeld de drukte, waardoor je in Utrecht zeker 10 seconden langer bezig bent. Je hebt ook nog de aanloop naar de trap en vanaf de trap naar trein.
NS rekent ongeveer met deze getallen. Voor jou zou de overstap op ongeveer 240 seconden (=4 minuten) liggen. Als je achteraan de trein zit, verhoogt dit al vrij snel..
  dinsdag 20 september 2011 @ 21:29:26 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102197300
Bovengenoemde tijden zijn wel alleen voor Utrecht, en zijn indicatief. De exacte getallen (wat niet veel scheelt) weet ik niet meer.
pi_102199084
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zes minuten is minder dan de officiële overstaptijd op Utrecht Centraal, toch?
Zes minuten is meer dan vijf minuten, vriend :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102199148
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Aldus de Gelderlander
WAT weer een gelul. Pure onwil, meer niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 september 2011 @ 22:09:41 #74
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_102199243
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:20 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Gezien de breedte van de tunnel zat ik me al af te vragen of ze tegelijkertijd spoorverdubbeling doorvoerden, maar nu lees ik dat er ook nog een weg komt te lopen. Het blijft toch nogal een megalomaan plan voor zo'n dorpje. :')
Toevallig vanavond nog tergend langzaam door dat centrum mogen rijden. Die N35 is behoorlijk druk...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_102199521
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zes minuten is meer dan vijf minuten, vriend :s)
9292 houdt standaard 10 minuten aan.
6 minuten voor station Utrecht is gewoon een erg krappe tijd en erg veel kan de NS er niet aan doen. 19a kan niet verlengd worden, dus de IC naar leiden kan ook niet naar voren geschoven worden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 september 2011 @ 22:42:35 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102200988
Zijn er hier mensen die een beetje bekend zijn op de lijn Groningen - Roodeschool?
Ik wil op 12 Oktober (moet dan naar m'n pa in de buurt van Dronrijp) even via Groningen om de lokale DBS-boeren Eemshaven & Roodeschool te platen.
Iemand bekend met fotostekken daar?
pi_102203006
De trein die op centraal vertrekt om 9 over en 9 over half op 11a richting enkhuizen. Waar komt deze vandaan? Ding is altijd zo druk datik het plan heb opgevat om een halte eerder in te stappen. Het is wel een intercity
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 september 2011 @ 23:23:35 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102203072
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 23:22 schreef TheFrankey het volgende:
De trein die op centraal vertrekt om 9 over en 9 over half op 11a richting enkhuizen. Waar komt deze vandaan? Ding is altijd zo druk datik het plan heb opgevat om een halte eerder in te stappen. Het is wel een intercity
je hebt het over Amsterdam neem ik aan? Die komt uit Amersfoort Schothorst en heeft onderweg nog tussenstops te Amersfoort en Hilversum.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102203750
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

9292 houdt standaard 10 minuten aan.
6 minuten voor station Utrecht is gewoon een erg krappe tijd en erg veel kan de NS er niet aan doen. 19a kan niet verlengd worden, dus de IC naar leiden kan ook niet naar voren geschoven worden.
Dus ze prakken maar een drukke forensensprinter achteraan op 19b ergens op het oude PTT spoor. Er even niet aan denkend dat er:
- Maar één trap is
- De trein minstens 30-50 meter voor de trap stopt (als de trein naar Leiden of Den Haag wat is doorgeschoten nog een 50 - 100 meter extra)
- Het toch al een uithoek van het station is
- Er nog even een flink gat in het perron is gegraven voor het perfecte bottleneckeffect
- De overheid forensen naar Houten heeft gejaagd. paaiend met die UIT!STE!KEN!DE! spoorverbinding met Utrecht.

Tsja met 17 minuten vertraging is er geen GTbV. Dus waar zouden ze moeilijk over doen. Die onwelwordingen zo nu en dan nemen we maar op de koop toe.
  dinsdag 20 september 2011 @ 23:49:52 #80
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102204063
zucht :(
Ik kom om 22.50 op Utrecht CS aan, moet de trein van 23.05 naar Overvecht hebben.
Drukte van belang op spoor 1 t/m 4 feyenoord heeft klaarblijkelijk gevoetbald en ivm een springer bij Den Dolder (er na of er voor vraag ik me dan af, dat is wel handig om te weten) moet iedereen via Hilversum naar Amersfoort reizen.
Affijn lege borden op perron 2-3 inclusief complete treinen zonder licht.
Op spoor 1 de stopper naar Baarn (dat wordt moeilijk denk je dan met een springer bij Den Dolder).
Vraagt een meisje keurig aan een machinist: "Gaat deze trein naar nog Den Dolder om 23.05?". Antwoord:"Da weet ik nie, ik kom hier ook pas net aanlopen :P :o :'( ".
Zeg dan ik zal het voor je uit zoeken of zo, ik word hier zo moe van. Affijn om 23.13 (die van 23.08 en na dat iedereen van het treinstel wat op spoor 4 al stond geparkeerd was uitgebonjourd) ging de stopper naar Hilversum van spoor 4 en de stopper naar Baarn van 23.05 stond nog altijd op spoor 1. :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_102206527
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 23:22 schreef TheFrankey het volgende:
De trein die op centraal vertrekt om 9 over en 9 over half op 11a richting enkhuizen. Waar komt deze vandaan? Ding is altijd zo druk datik het plan heb opgevat om een halte eerder in te stappen. Het is wel een intercity
Moet zo goed als elke dag die trein vanuit Hilversum naar Amsterdam Centraal nemen naar werk, niet normaal, vooral in zomer hoe druk het is op welk tijdstip dan ook, na een tijdje gewoon de IC van Hilversum naar Duivendrecht genomen, veel meer plek om te zitten.
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
pi_102208095
Naar Overvecht? :D Pak je toch lekker de bus man, als het zo'n toestand is :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102209042
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 23:22 schreef TheFrankey het volgende:
De trein die op centraal vertrekt om 9 over en 9 over half op 11a richting enkhuizen. Waar komt deze vandaan? Ding is altijd zo druk datik het plan heb opgevat om een halte eerder in te stappen. Het is wel een intercity
Die loopt in Amsterdam toch altijd zo goed als volledig leeg :? ? Het heeft in ieder geval weinig zin om in Hilversum al op te stappen en ook in Amersfoort kun je het vaak al schudden wanneer je niet direct dicht bij een deur staat.
  woensdag 21 september 2011 @ 09:10:00 #84
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102209106
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Die loopt in Amsterdam toch altijd zo goed als volledig leeg :? ? Het heeft in ieder geval weinig zin om in Hilversum al op te stappen en ook in Amersfoort kun je het vaak al schudden wanneer je niet direct dicht bij een deur staat.
Dat wordt dus Schothorst... :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_102209252
De NS zou natuurlijk ook een treinstel erbij kunnen gooien of Amf - Asd een kwartierdienst maken.. Maar die oplossing is natuurlijk zó goed dat 't wel nooit zal gaan gebeuren.
pi_102209344
Even wat anders, als ik bij Arnhem door die nieuwe dive-under wil, moet ik dan van Arnhem naar Nijmegen of andersom :P ?
pi_102209399
Als ik op http://www.sporenplan.nl kijk moet je dan van Nijmegen naar Arnhem. Maar de tekening daar lijkt nog een beetje incompleet:

pi_102209465
Ah lijkt me duidelijk, bedankt
pi_102209780
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Die loopt in Amsterdam toch altijd zo goed als volledig leeg :? ? Het heeft in ieder geval weinig zin om in Hilversum al op te stappen en ook in Amersfoort kun je het vaak al schudden wanneer je niet direct dicht bij een deur staat.
Klopt, als de trein aankomt in Adam CS vanaf Amersfoort loopt vrijwel de gehele trein leeg.. Dan is het weer rustig richting Enkhuizen behalve als het spits is, dan stroomt het ook weer vol...
  woensdag 21 september 2011 @ 09:59:18 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102210014
@Irejon Arnhem naar Nijmegen :Y
pi_102210418
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:59 schreef greavy het volgende:
@Irejon Arnhem naar Nijmegen :Y
Hmm :? Dus die sporenplan-tekening klopt helemaal niets van? Of rijden de treinen tegenwoordig linkerspoor tussen Arnhem en Nijmegen ;)
pi_102210427
Als je door de dive-under wilt, moet je toch echt van Nijmegen naar Arnhem.
  woensdag 21 september 2011 @ 10:20:14 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102210487
Oja. Ik haal de situatie door elkaar heen. Is inderdaad Nijmegen naar Arnhem.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 10:23:50 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102210570
Tot en met komend weekend rijden volgens mij bijna alleen nog maar de treinen Nijmegen richting Zutphen er doorheen. Daarna de treinen Nijmegen richting Utrecht.

De treinen richting Zutphen zullen dan weer vanaf de lagere spoornummers gaan vertrekken ipv spoor 11 nu.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 21 september 2011 @ 10:44:03 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102211113
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

9292 houdt standaard 10 minuten aan.
Nee, die 10 minuten is alleen bij overstappen trein<->bus of andersom. Niet bij aansluitingen trein<->trein.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 23:41 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dus ze prakken maar een drukke forensensprinter achteraan op 19b ergens op het oude PTT spoor.
't Wordt hoog tijd dat ze eindelijk eens het plan uitvoeren dat er al een tijdje ligt: de treinen Woerden-Utrecht en Utrecht-Geldermalsen aan elkaar koppelen. Dan kunnen die treinen gewoon aan de a-zijde afgehandeld worden, ben je dit probleem meteen kwijt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 10:50:59 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102211339
stoptrein Utrecht - Utrecht linksom
stoptrein Utrecht - Utrecht rechtsom

_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 10:52:45 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102211388
Moet je alleen het stoppertje naar Tiel nog los leggen, maar dat kan wel met een apart stoppertje naar Woerden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 21 september 2011 @ 10:53:42 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102211421
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:23 schreef Peterselieman het volgende:
Tot en met komend weekend rijden volgens mij bijna alleen nog maar de treinen Nijmegen richting Zutphen er doorheen. Daarna de treinen Nijmegen richting Utrecht.

De treinen richting Zutphen zullen dan weer vanaf de lagere spoornummers gaan vertrekken ipv spoor 11 nu.
Klopt, na komend weekend zou Arnhem spoortechnisch af moeten zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102211509
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je alleen het stoppertje naar Tiel nog los leggen, maar dat kan wel met een apart stoppertje naar Woerden :P
Ach wat nou... Gewoon pendeltreintje Geldermalsen - Tiel :P
Laten ze daar maar overstappen!
  woensdag 21 september 2011 @ 10:58:10 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102211532
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
stoptrein Utrecht - Utrecht linksom
stoptrein Utrecht - Utrecht rechtsom

_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hoeft niet via Den Haag CS. Pak de Binckhorstboog maar.
Laat die trein maar met DD-AR of ICMm( :')) rijden. Dan neem ik de boemel wel van Zwijndrecht naar Utrecht :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 september 2011 @ 11:02:41 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102211645
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Je hoeft niet via Den Haag CS. Pak de Binckhorstboog maar.
Laat die trein maar met DD-AR of ICMm( :')) rijden. Dan neem ik de boemel wel van Zwijndrecht naar Utrecht :P
ik heb bewust via CS gedaan, omdat dit nu ook al een doorgaande verbinding is. Je verbetert meteen trouwens ook de verbinding tussen Breda en Dordrecht tot 4x per uur.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')