quote:Op donderdag 28 april 2011 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
En daar is weer eens een schommelboot met schade. Is gebeurd bij de eerste overweg vanaf Leeuwarden gezien: http://www.lc.nl/frieslan(...)%2C-passagier-gewond
Reed een tractor over de spoorwegovergang met op de aanhanger twee 20 meter lange buizen die 2500 kilo per stuk wogen. Stel schijnt behoorlijk wat schade te hebben en ook zijn er enkele gewonden. Eén van die buizen schijnt een heel eind door de lucht gevlogen te zijn ...
Mja bij de overweg liggen twee redelijk scherpe bochten en met een combinatie van 25 meter moet je goed manoeuvreren wil je over die overweg komen. Pas als je op de overweg zit zie je een trein aankomen, dus dat kan een keer fout gaan.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Welke gasdebiel rijdt er met een aanhanger van 20 meter een overweg op zonder dat er ruimte is om door te rijden??
Nee hoor, er rijdt al heel lang VIRM. Voornamelijk in de spits, voor meer capaciteitquote:Op donderdag 28 april 2011 18:42 schreef Ireyon het volgende:
'k Dacht dat er in 't noorden alleen ICM(m) kwam
Misschien tijd voor een overweginformatiesysteem, dat je weet of er binnen vijf minuten een trein aankomtquote:Op donderdag 28 april 2011 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Welke gasdebiel rijdt er met een aanhanger van 20 meter een overweg op zonder dat er ruimte is om door te rijden??
Meestal wel ja. Er was al langer één trein per dag Groningen - Den Haag v.v. die met VIRM rijdt, maar volgens mij gebeurt het tegenwoordig iets vaker.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:42 schreef Ireyon het volgende:
'k Dacht dat er in 't noorden alleen ICM(m) kwam
Er is een tweede trein bijgekomen. 's ochtends 2x VIRM-IV vanaf Groningen en 1x VIRM-VI vanaf Leeuwarden. Dit spul rijdt naar Den Haag en Rotterdam, waarna er een IV in Den Haag achterblijft en de rest weer naar het noorden gaat. Daarna wordt nog een slag naar de Randstad gemaakt waar in Den Haag de IV weer opgepikt wordt.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Meestal wel ja. Er was al langer één trein per dag Groningen - Den Haag v.v. die met VIRM rijdt, maar volgens mij gebeurt het tegenwoordig iets vaker.
Zo'n telefoon naast de overweg voor boeren.. Net als in Dld..quote:Op donderdag 28 april 2011 18:44 schreef Brembo het volgende:
[..]
Misschien tijd voor een overweginformatiesysteem, dat je weet of er binnen vijf minuten een trein aankomt.
Dan mag je daar dus niet komen, als je met een lange aanhanger moet steken op een overweg.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
Mja bij de overweg liggen twee redelijk scherpe bochten en met een combinatie van 25 meter moet je goed manoeuvreren wil je over die overweg komen. Pas als je op de overweg zit zie je een trein aankomen, dus dat kan een keer fout gaan.
Lees anders nog even het rapport door van een vergelijkbare aanrijding in Hoek van Holland in 2005: klikquote:Wetgeving berijden overwegen
Ten aanzien van het oversteken van overwegen staat er in de wetgeving het volgende :
Letterlijke tekst paragraaf 5a artikel 15a van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens
1994:
1. Weggebruikers mogen een overweg opgaan indien zij direct kunnen doorgaan en de
overweg geheel kunnen vrijmaken.
2. Bij overwegen laten weggebruikers een spoorvoertuig voorgaan en laten daarbij de over -
weg geheel vrij .
Hierdoor is er voor een wegvervoerder een duidelijke plicht om het oversteken van overwegen
op een veilige en verantwoorde wijze uit te voeren .
Het kan zonder steken, alleen moet je dan zeer rustig rijden, iets wat die trekkerbestuurder ook deed.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan mag je daar dus niet komen, als je met een lange aanhanger moet steken op een overweg.
[..]
Lees anders nog even het rapport door van een vergelijkbare aanrijding in Hoek van Holland in 2005: klik
Nja. De afstanden zijn gewoon groter, de treindiensten zijn langer. Dat betekent EN meer kans om ergens onderweg vertraging op te lopen EN minder boeiendheid van een vertraging van 6-10 minuten.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:58 schreef dennistd het volgende:
Ik zag net op de WDR een onderzoek over de stiptheid in Duitsland. De DB komt er niet best af: gemiddeld blijkt 33% van het Fernverkehr een vertraging van 6 minuten of meer te hebben.
hee coolquote:Op donderdag 28 april 2011 19:07 schreef Alfisti het volgende:
* Alfisti schopt Fles
Binnenkort heb je weer een nieuw bordje te fotograferen
http://www.gooieneemlande(...)Hilversum-Media-Park
"Hmm. Eens kijken. Hilversum Noord? Naah, ik blijf maar even zitten. Dit bevalt me nietquote:De verandering is nodig om de herkenbaarheid van de uitstapplaats te vergroten. ,,Bij Hilversum Noord hebben de mensen de neiging niet uit te stappen’’, aldus Jooren.
Belachelijke beslissing geweest, 't was altijd prima gevuld daar (en tevens fatsoenlijke wc's aanwezig). Nu ben je weer aangewezen op een kleffe donut van de Kiosk en zo'n piskluis van 60 cent waar je eerst nog de coke van de wc-bril af moet vegen en het handvat onder zaad zit.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Steeds meer van die restauraties gaan dicht. Roosendaal is ook al dicht
Blijkbaar is NS van mening dat DIE formule nog uitstekend werktquote:Op donderdag 28 april 2011 19:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Belachelijke beslissing geweest, 't was altijd prima gevuld daar (en tevens fatsoenlijke wc's aanwezig). Nu ben je weer aangewezen op een kleffe donut van de Kiosk en zo'n piskluis van 60 cent waar je eerst nog de coke van de wc-bril af moet vegen en het handvat onder zaad zit.
Nee, de formule is immers uitgewerktquote:
Mooi dat je met die laatste zin precies de rest van je verhaal onderuit haaltquote:Op donderdag 28 april 2011 19:31 schreef Ascendancy het volgende:
Gelukkig komen er nauwelijks mensen op Roosendaal
Zonder gekheid: Blijkbaar hebben die rastauraties geen bestaansrecht meer. Meeste mensen verblijven kort op een station en als ze honger hebben willen ze een snelle hap, geen wachttijden, die er bij echte restauratie logischerwijs zijn. In Roosendaal was het misschien nog geoorloofd, omdat die benelux ook niet echt een betrouwbaar treintje is, maar de er bevinden zich op veel stations vaak gewoon te weinig mensen die er lang verblijven. Greavy daargelaten.
Gelukkig hebben Hardinxveld-Giessendam en Sliedrecht nog een echte goede stationsrestauratie
Heeft Vlissingen er nog een? In Middelburg hangen geloof ik nog advertenties uit 1988, erg cool!quote:Op donderdag 28 april 2011 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, De Tijd was een kuttent. Maar een GOEDE stationsrestauratie mag best hoor. Is allicht meer vraag naar dannaar een Rituals of een Jamb'Elle.
Ja dat snap ik. Maar in die 2 durpen zitten ze in een oud stationsgebouw waar voor de rest geen kip komt, dus een lekker sfeertje. In steden als Utrecht en Roosendaal, willen mensen in het centrum eten vaak, dat is gewoon simpelweg zo.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi dat je met die laatste zin precies de rest van je verhaal onderuit haaltwant zo is het gewoon wel: een stationsrestauratie is helemaal niet alleen maar voor mensen die aan het overstappen zijn. Die is voor mensen die wat willen eten. En hoe gek het ook klinkt, ook in 2011 moet je nog steeds eten. Anders ga je dood
Ik denk dat de NS er elke koekenbakker in laat die huur opbrengt en dat het ze verder aan hun reet zal roesten of een formule uitgewerkt is. Als het geen geld opbrengt moet het weg, klaar. Dat zie je aan alles. Al jaren ook trouwens.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:43 schreef Ascendancy het volgende:
For the record: Ik kan me ook niet voorstellen dat de sissy-boy een rendabeler concept is, maar ik neem aan dat de NS niet een winstgevende restauratie weghaald om er een verliesdraaiende homowinkel voor in de plaats te zetten.
Vlissingen heeft er nog een, met groot terras. Loopt ook als een gek in de zomer. Niet zo gek met de veerboot letterlijk voor de deur. Middelburg heeft er trouwens ook nog een. Direct te betreden vanaf het perron.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heeft Vlissingen er nog een? In Middelburg hangen geloof ik nog advertenties uit 1988, erg cool!
Mooi. Die in Vlissingen kon je in het seizoen ook onbeperkt mosselen eten. Nou lust ik die niet, maar goed.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:50 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Vlissingen heeft er nog een, met groot terras. Loopt ook als een gek in de zomer. Niet zo gek met de veerboot letterlijk voor de deur. Middelburg heeft er trouwens ook nog een. Direct te betreden vanaf het perron.
Whow... Lomp! En de voorkant?quote:Op donderdag 28 april 2011 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Toch een aardige schade: http://damenster.deviantart.com/#/d3f3bxi
Ferri koet inklisj stoorie wif ol de eksplunneesjunz.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Toch een aardige schade: http://damenster.deviantart.com/#/d3f3bxi
Ook al zeker 2 jaar dicht trouwens.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:53 schreef Duvel het volgende:
Heerlen was prut, halfverdiept in het station.
Maar je kan het Fernverkehr niet als losstaand systeem beschouwen. Juist ook op de belangrijkste routes voor forensen moeten ICE's en RE's hetzelfde spoor delen. En omdat het Fernverkehr voorrang heeft, zorgen de vertragingen daarin voor net zo grote vertragingen in het forensenverkeer. Het laten passeren van een vertraagde ICE zorgt al gauw voor een kwartier vertraging bij een RE-trein en voor afstanden als Dortmund-Bochum etc. is dat ook een verdubbeling van de reistijd of zelfs nog meer.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja. De afstanden zijn gewoon groter, de treindiensten zijn langer. Dat betekent EN meer kans om ergens onderweg vertraging op te lopen EN minder boeiendheid van een vertraging van 6-10 minuten.
Tussen Driebergen en Utrecht heb je het over een reistijdverdubbeling. Maar wie maalt erom als een IC Salzburg - Bodensee - Ruhrgebiet 10 minuten te laat in Köln arriveert?
EN als het allemaal wel boeiend is moeten ze gewoon de rijtijden wat langer inplannen. Met tot gevolg dat er her en der massa's treinen dagelijks minuten lang voor rood sein staan. Worden mensen ook niet blij van.
Nee. In Keulen Hbf toch?quote:Op donderdag 28 april 2011 20:00 schreef Ireyon het volgende:
Even een simpele vraag; de ICE van Amsterdam naar Frankfurt, keert die onderweg nog ergens?
Nou 'k ging dus twijfelen omdat ik net een cabride Keulen - Amsterdam bekeek en daarbij vertrok-ie richting het oosten (dus dezelfde kant op als naar Frankfurt)quote:
Nee, 2 weken geleden nog gedaan (vanaf Utrecht dan)quote:Op donderdag 28 april 2011 20:00 schreef Ireyon het volgende:
Even een simpele vraag; de ICE van Amsterdam naar Frankfurt, keert die onderweg nog ergens?
Jawel toch, in Keulen gaat hij toch ook twee keer over de Hohenzollernbrug?quote:Op donderdag 28 april 2011 20:09 schreef bork het volgende:
[..]
Nee, 2 weken geleden nog gedaan (vanaf Utrecht dan)
http://damenster.deviantart.com/#/d3f3cdiquote:Op donderdag 28 april 2011 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is niet duidelijk helaas: http://damenster.deviantart.com/
Of nul keer, sommige keren bij Messe-Deutzquote:Op donderdag 28 april 2011 20:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel toch, in Keulen gaat hij toch ook twee keer over de Hohenzollernbrug?
Dat is de achterzijdequote:Op donderdag 28 april 2011 20:27 schreef dan13lv het volgende:
[..]
http://damenster.deviantart.com/#/d3f3cdi
Sorry, dat kan wel, mijne was direct via Deutz, niet via Hbf schiet me nu te binnen (er waren werkzaamheden), volgens mij kan je niet sneller in Frankfurt zijn als toenquote:Op donderdag 28 april 2011 20:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel toch, in Keulen gaat hij toch ook twee keer over de Hohenzollernbrug?
Met werkzaamheden kan het anders zijn ja. Als je via Venlo gaat dan hoeft 'ie volgens mij ook niet kop te maken in Keulen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:02 schreef bork het volgende:
[..]
Sorry, dat kan wel, mijne was direct via Deutz, niet via Hbf schiet me nu te binnen (er waren werkzaamheden), volgens mij kan je niet sneller in Frankfurt zijn als toen.
Niet keren, maar doorrijden, via spoor 11 en 12.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of nul keer, sommige keren bij Messe-Deutz
Klopt, spoorlijn Aachen - Köln komt op een andere manier Köln Hbf binnen dan de spoorlijn Emmerich - Kölnquote:Op donderdag 28 april 2011 20:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar het treinstel uit Brussel komt ook gewoon vanuit 't westen Keulen binnen.
En de DB heeft een systeem waarin reserveringen van reizigers zijn opgenomen. Als er (veel) reizigers zijn die in een vertraagde trein zitten en daardoor hun overstap missen, laten ze vaak de trein waar ze op moeten overstappen, wachten. Zo loopt de vertraging natuurlijk wel op. Je leest/hoort dat vaak als ze de reden van vertraging omroepen: Warten auf Anschlussfahrgäste...quote:Op donderdag 28 april 2011 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja. De afstanden zijn gewoon groter, de treindiensten zijn langer. Dat betekent EN meer kans om ergens onderweg vertraging op te lopen EN minder boeiendheid van een vertraging van 6-10 minuten.
Klopt ja. EN dan houden ze een 1 x per uur rijdende IC rustig een kwartier vast. Moet je hier eens proberenquote:Op donderdag 28 april 2011 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:
En de DB heeft een systeem waarin reserveringen van reizigers zijn opgenomen. Als er (veel) reizigers zijn die in een vertraagde trein zitten en daardoor hun overstap missen, laten ze vaak de trein waar ze op moeten overstappen, wachten. Zo loopt de vertraging natuurlijk wel op. Je leest/hoort dat vaak als ze de reden van vertraging omroepen: Warten auf Anschlussfahrgäste...
Auw. Inmiddels is de prognose al gewijzigd naar "de rest van de avond" trouwens.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:41 schreef Duvel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Via: http://www.hulpverlenings(...).msg874342#msg874342
Gohquote:Op donderdag 28 april 2011 21:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Auw. Inmiddels is de prognose al gewijzigd naar "de rest van de avond" trouwens.
Maar dat is ook een lastige afweging. Neem de Beneluxtrein. Die niet laten wachten op aansluitende reizigers is vervelend, maar als je 'm wel een kwartier laat wachten en 'm dan op een traject als Den Haag-Rotterdam bovenste prioriteit geeft, dan zullen daar vast veel reizigers ook niet blij mee zijn.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja. EN dan houden ze een 1 x per uur rijdende IC rustig een kwartier vast. Moet je hier eens proberenDan vallen er echt doden
Ja, maar dat is nog altijd minder gezeik dan dat je binnen een alf uur ineens 60 reizigers moet proberen om te boekenquote:Op donderdag 28 april 2011 21:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is ook een lastige afweging. Neem de Beneluxtrein. Die niet laten wachten op aansluitende reizigers is vervelend, maar als je 'm wel een kwartier laat wachten en 'm dan op een traject als Den Haag-Rotterdam bovenste prioriteit geeft, dan zullen daar vast veel reizigers ook niet blij mee zijn.
Maar de Benelux heeft geen reserveringen.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat is nog altijd minder gezeik dan dat je binnen een alf uur ineens 60 reizigers moet proberen om te boeken
Leuk die hoogste prioriteit op Den Haag-Rotterdam, maar als er een stoptrein tussenzit, die kan moeilijk aan de kant gaan op dat traject. En een vertraging voor andere treinen daar is desastreus voor het hele schema. Dus naai je een hele berg reizigers voor die paar aansluitende reizigers.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is ook een lastige afweging. Neem de Beneluxtrein. Die niet laten wachten op aansluitende reizigers is vervelend, maar als je 'm wel een kwartier laat wachten en 'm dan op een traject als Den Haag-Rotterdam bovenste prioriteit geeft, dan zullen daar vast veel reizigers ook niet blij mee zijn.
quote:loopeigenschappen heeft te maken met de comfortloop van de draaistellen. Schokt ie niet te veel bij 250 / 275 kmh. En of er met uitgeschakelde luchtvering de kopjes nog wel op tafel blijven :-)
Die stoptrein kun je prima 10 minuten in Rijswijk vasthouden. Dat zou de Duitsland-optie zijn.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Leuk die hoogste prioriteit op Den Haag-Rotterdam, maar als er een stoptrein tussenzit, die kan moeilijk aan de kant gaan op dat traject.
Precies, vandaar ook dat ik dit voorbeeldje koos.quote:En een vertraging voor andere treinen daar is desastreus voor het hele schema. Dus naai je een hele berg reizigers voor die paar aansluitende reizigers.
quote:Op donderdag 28 april 2011 22:01 schreef greavy het volgende:
Op 112Fryslân nog een paar foto's van de aanrijding bij Goutum: http://www.112fryslan.nl/news/6486
Zou het de gemiddelde reiziger interesseren waarom het langer duurt? En zou dat op teletekst moeten staan?quote:Op donderdag 28 april 2011 21:25 schreef V2 het volgende:
Niet-onderbouwde prognoses geven ... is het weer zover
Ok ik formuleerde dat wat onhandig. Ik bedoelde dat ze tijden gaan roepen zonder dat ze zelf weten of er iets van klopt, zoals je wel vaker ziet gebeuren. Zo snel mogelijk maar wat roepen, zodat de reiziger de illusie heeft geïnformeerd te zijn, en dan later elke keer de prognose bijstellen. Zeg dan gewoon dat je het nog niet weet, dan weet de reiziger tenminste waar 'ie aan toe is.quote:Op vrijdag 29 april 2011 05:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zou het de gemiddelde reiziger interesseren waarom het langer duurt? En zou dat op teletekst moeten staan?
Nee inderdaad. Zwets maar gewoon watquote:Op vrijdag 29 april 2011 05:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zou het de gemiddelde reiziger interesseren waarom het langer duurt? En zou dat op teletekst moeten staan?
Oh fijn. Ik heb net 100 euro op mijn voordeeluren-chipflip gezet. Wou eigenlijk vanmiddag eens gaan kijken of ik er dan ook mee kan reizen. Ga er vanuit van wel namelijkquote:Op vrijdag 29 april 2011 07:44 schreef Fixers het volgende:
Ik vind een reden waarom er vertraging is wel fijn.
Wat de ns NIET fijn vind is reizigers die hun ov-chip willen gebruiken. 'k Wil vandaag met de chip reizen, maar dat kan niet. Ik had namelijk een voordeelurenchip, netjes reizen op saldo erop gezet enzo.
Dan stuurt de NS mij ineens en ongevraagd een nieuwe chipkaart. Waarom? Geen idee, de pasfoto erop is nog dezelfde oude. De chip in mijn vorige is nog tot in 2012 geldig.
Ik laad daarjuist wat saldo op die kaart. Maar kan niet inchecken. Volgens (de overigens zeer vriendelijke en vrolijke) loketist moet ik wél eerst opnieuw reizen op saldo aanvragen en erop zetten. Helaas was loketist nog alleen op het vroege uur en mocht hij zijn balie niet verlaten, anders had hij 'achter' wel even dat reizen op saldo geactiveerd.
Voor een ritje in een bus, tram of metro waar de strippenkaart niet te gebruiken is neem ik aan?quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh fijn. Ik heb net 100 euro op mijn voordeeluren-chipflip gezet. Wou eigenlijk vanmiddag eens gaan kijken of ik er dan ook mee kan reizen. Ga er vanuit van wel namelijk
Ik ga het eens proberen met de trein. Gewoon. Proberen. Je moet toch weten waar je over praat niewaarquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Voor een ritje in een bus, tram of metro waar de strippenkaart niet te gebruiken is neem ik aan?
Pas op dat je straks niet `om´ bent.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga het eens proberen met de trein. Gewoon. Proberen. Je moet toch weten waar je over praat niewaarEn hij is nu overal geldig in de trein.
.
Ik ga me vast inlikken tegen de ban die zal volgen op mijn ervaringenverhaalquote:
Wil je van je geld af ofzo? Ik laat 'm steeds automatisch opladen met ¤ 10, dus er staat nooit meer dan ¤ 20 op. Dat vind ik eigenlijk wel genoeg risico ivm defecten of gekraakte kaartenquote:Op vrijdag 29 april 2011 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
... 100 euro op mijn voordeeluren-chipflip ...
Dus: Ede-Wageningen inchecken, Arnhem uitchecken, Arnhem inchecken bij Syntus, Tiel uitchecken, Tiel inchecken bij NS, Utrecht Centraal NIET uitchecken, Baarn WEL uitchecken, en meteen weer inchecken (gaat dat lukken?quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:03 schreef James1988 het volgende:
Alvast een goede reis. En vergeet niet uit te checken
quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus: Ede-Wageningen inchecken, Arnhem uitchecken, Arnhem inchecken bij Syntus, Tiel uitchecken, Tiel inchecken bij NS, Utrecht Centraal NIET uitchecken, Baarn WEL uitchecken, en meteen weer inchecken (gaat dat lukken?) en Utrecht Centraal WEL uitchecken.
En dan nog met de bus naar huis.
Ik kan me niet voorstellen dat dat goed gaat.
Dat gaat veel geld kosten en je moet bij in en uitchecken toch enkele minuten wachten?quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn god hoe moet dat straks als je een hobbyrondje dwars door het land wilt gaan maken?
Nou, dan weten we wel hoe laat het isquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gaat veel geld kosten en je moet bij in en uitchecken toch enkele minuten wachten?
Neen, dat gaat niet lukken: tussen twee opeenvolgende in/uitchecktransacties moet minimaal 3 minuten verschil (op de klok) zitten.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en meteen weer inchecken (gaat dat lukken?)
Serieus? Dus als je moet overstappen van de ene vervoerder naar de andere moet je ook 3 minuten wachten tot je langs het volgende paaltje mag? Ik proef de frustratie al..quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Neen, dat gaat niet lukken: tussen twee opeenvolgende in/uitchecktransacties moet minimaal 3 minuten verschil (op de klok) zitten.
Nou ja, in principe heb je een minuut of 10 in Baarn dus dat hoeft geen probleem te zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Neen, dat gaat niet lukken: tussen twee opeenvolgende in/uitchecktransacties moet minimaal 3 minuten verschil (op de klok) zitten.
Dat is net zo goed vreemd, want dat zou betekenen dat het gewoon mogelijk is maar dat er bewust voor is gekozen om een vertraging in te bouwen bij dezelfde vervoerder. Ik vraag me af wat daar dan de reden voor is..quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:20 schreef James1988 het volgende:
Hm, nee, dan niet volgens mij. Alleen bij NS-NS denk ik.
Nou, dat lijkt me dus niet. Maar het zou best eens kunnen van wel zelfs. Er is tenslotte ook een reden waarom je een bepaalde volgorde moet aanhouden: eerst uitchecken bij de één, dan pas inchecken bij de anderquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Serieus? Dus als je moet overstappen van de ene vervoerder naar de andere moet je ook 3 minuten wachten tot je langs het volgende paaltje mag? Ik proef de frustratie al..
Voorkomen dat mensen uitchecken en onmiddelijk weer inchecken (of andersom). Waarom er dan voor 3 minuten is gekozen is mij niet duidelijk, 30 seconden had genoeg geweest.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat daar dan de reden voor is..
Ja. Mannenkoor Karrespoor kan nog niet met bliepkaarten overweg. En dan heeft het weinig nut natuurlijk. "quote:
Ja ja. Dus het afschrijven van je geld lukt waarschijnlijk wel, je krijgt alleen nog geen vervoerbewijs omdat "de kaartlezers nog volop getest worden".quote:Let op: uw chipkaart nog niet gebruiken op Syntustrein!
Als alle stations van palen zijn voorzien, kunt u in- en uitchecken met uw OV-chipkaart voor de Syntus-trein. Momenteel worden de kaartlezers nog volop getest. Gebruik uw OV-chipkaart daarom nog niet, anders wordt er wellicht ten onrechte geld van uw kaart afgeschreven.
Dat is nou typisch iets wat ik als vervoerder JUIST zou willen faciliterenquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voorkomen dat mensen uitchecken en onmiddelijk weer inchecken (of andersom).
Je mag dus vooral geen fouten makenquote:Als je heb ingecheckt bij NS, maar je had eigenlijk bij Syntus moeten inchecken, moet je idd 3 minuten wachten met uitchecken, maar als je van NS overstapt op -bijvoorbeeld- Syntus, kan dat in één moeite door zonder dat dat (extra) tijd kost.
Absoluut niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je mag dus vooral geen fouten maken
Leuk. Een automagische stop-and-go-penalty ingebouwdquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:31 schreef De_Hertog het volgende:
Het lijkt inderdaad alleen bij NS-NS te zijn: http://www.goeievraag.nl/(...)n-ov-chipkaart.88513
[..]
Je mag dus vooral geen fouten maken
Met een groepje reizigers op een station ieder een paaltje bezet houden, omdat je per ongeluk ingecheckt bentquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk. Een automagische stop-and-go-penalty ingebouwdDe techniek staat voor niets tegenwoordig
![]()
Nou nog iets nuttigs ermee doen
morgen ook nog toeslagvrij toch?quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:37 schreef Ireyon het volgende:
Ook op de laatste toeslagvrije dag even Fyra meepakken.
jaaaa ja. Dus dan weten ze opeens WEL van elkaar dat je al bij de ander ingecheckt bent. Vuile naaihoerenquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Stel, je doet het verkeerdom. Je doet eerst bij Syntus *biep*, dan bij het overstappen per ongeluk eerst NS *biep* en dan Syntus *biep*, en dan bij het uitstappen door een NS-poortje *biep*. Dan ben je dus 1x Syntus-borg kwijt voor inchecken en niet uitchecken, 1x NS-borg kwijt voor inchecken en niet uitchecken, nóg een keer Syntus-borg kwijt voor inchecken zonder uitchecken, én nog een keer NS-borg kwijt voor uitchecken zonder inchecken. Toch?
De Fyra van 8:24 ging keurig op tijd weg uit Breda en kwam zelfs met -2 aan te Rotterdam Centraal. Ze kunnen het dus wel.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:39 schreef greavy het volgende:
Vanochtend werd de Fyra ook al omgeleid. Deze trein kwam om 7:49 langs te Zwijndrecht en ging ri Breda......
Dat was de Fyra van 8:24 zeker? Dat kan kloppen, daar zat ik in. Ik zag tussen Prinsenbeek en Lage Zwaluwe ineens een paar meter spoor rechts van me verschijnen en toen wist ik al wel dat het een langere rit zou gaan worden dan gepland.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:42 schreef greavy het volgende:
Faal Fyra. Er was gister een Fyra omgeleid via Dordrecht omdat de TRDL de wissels gewoon op het conventionele spoor hadden gericht. TRDL's letten dus ook voor geen flikker op.
Je kunt je geld terug laten storten bij het loket volgens mij, en als het goed is* zonder administratiekosten o.i.d.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, sterf maar met een bobbel in je kont met die grafkaart, ik ga lekker op mijn gele papiertje naar huis vanmiddag
Het hangt er trouwens ook nog van af of je kaart op naam staat of niet. Als deze niet op naam staat dan is de borg die je voor aanvang van de rit betaalt 20 euro en anders 10 euro.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik maak het wel op aan simpele ritjes, waar geen rocket science bij komt kijken
Smiddags was hetquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat was de Fyra van 8:24 zeker? Dat kan kloppen, daar zat ik in. Ik zag tussen Prinsenbeek en Lage Zwaluwe ineens een paar meter spoor rechts van me verschijnen en toen wist ik al wel dat het een langere rit zou gaan worden dan gepland.
Mijn VDU staat op mijn naam jaquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het hangt er trouwens ook nog van af of je kaart op naam staat of niet. Als deze niet op naam staat dan is de borg die je voor aanvang van de rit betaalt 20 euro en anders 10 euro.
Ik neem aan val wel ja. Dus als er nog 11 euro op de kaart staat dan kun je met een mooi reisje een negatief saldo op gaan bouwenquote:Op vrijdag 29 april 2011 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn VDU staat op mijn naam ja![]()
Betekent dat dat andere producten op diezelfde kaart dan ook op mijn naam staan? Ik durf echt niks meer aan te nemen nu
en als ik dan vervolgens op papieren kaartjes verder reis, met korting natuurlijk, en de HC ziet dat ik vet in het rood sta, wat dan?quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik neem aan val wel ja. Dus als er nog 11 euro op de kaart staat dan kun je met een mooi reisje een negatief saldo op gaan bouwen
NS gaat er van uit dat de gemiddelde reiziger alleen van A naar B reist via de kortste/snelste route en dan hoef je dus niet onderweg uit/in te checken. Pas als je rondjes of omwegen gaat maken kan dit vertraging opleveren.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is net zo goed vreemd, want dat zou betekenen dat het gewoon mogelijk is maar dat er bewust voor is gekozen om een vertraging in te bouwen bij dezelfde vervoerder.
..en geen enkele fout maakt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:11 schreef ReisT het volgende:
Ook als er nog maar 6 euro op die kaart staat kan je nog inchecken. Als je dan een lange reis maakt is je saldo daarna -8,10.
En vet in het rood staan dat mag dus gewoon, daar kunnen ze niets van zeggen zolang je maar een geldig kaartje hebt.
[..]
NS gaat er van uit dat de gemiddelde reiziger alleen van A naar B reist via de kortste/snelste route
Of als je met verschillende vervoerders reist. Het is niet alsof dit een acceptabel bijverschijnsel is natuurlijk, al vindt NS ongetwijfeld van wel.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:11 schreef ReisT het volgende:
NS gaat er van uit dat de gemiddelde reiziger alleen van A naar B reist via de kortste/snelste route en dan hoef je dus niet onderweg uit/in te checken. Pas als je rondjes of omwegen gaat maken kan dit vertraging opleveren.
Precies.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:11 schreef ReisT het volgende:
Ook als er nog maar 6 euro op die kaart staat kan je nog inchecken. Als je dan een lange reis maakt is je saldo daarna -8,10.
En vet in het rood staan dat mag dus gewoon, daar kunnen ze niets van zeggen zolang je maar een geldig kaartje hebt.
Zie het als een mogelijkheidquote:Op vrijdag 29 april 2011 13:33 schreef ReisT het volgende:
Poortjes in de trein zou echt onwerkbaar zijn dan sta je op alle grote stations 10 minuten langer stil...
Ja, terwijl zo'n chipkaart eigenlijk alleen geschikt is voor een zonesysteem omdat het alleen begin- en eindstation bijhoudt, en dat laatste zelfs pas als de reis ook daadwerkelijk achter de rug is. Voor een zonesysteem is dat ook het enige wat je nodig hebt om af te rekenen, maar voor een systeem met trajectkilometers wil je eigenlijk weten over welk traject de reiziger reist. Nu moet de reiziger dus allerlei extra handelingen verrichten om aanvullende informatie te geven, maar die informatie is foutgevoelig en onvolledig.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:33 schreef ReisT het volgende:
Hoe bedoel je? NS gebruikt voor die chipkaart gewoon het systeem met trajectkilometers dat ze altijd al gebruikten.
quote:Een vrachtwagen is vrijdagmiddag om kwart voor twee door nog onbekende oorzaak stil komen te staan op de spoorwegovergang aan de J.J. Gorterlaan in Staphorst. De overgang is daardoor geblokkeerd. Dit meldde de politie vrijdag.
De vrachtwagen moet weggesleept worden. Het treinverkeer tussen Zwolle en Meppel is direct stilgelegd.
Heb je weinig aan als de stremming tussen Zwolle en Meppel zitquote:Op vrijdag 29 april 2011 15:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben ze mooi tijd om in alle rust die spoorboom in Goutum te vervangen en nogeens een "prognose" de wereld in te spouwen
"al" zegtiequote:Op vrijdag 29 april 2011 15:23 schreef greavy het volgende:
De treinen rijden al bij Goutum, is vannacht gefixt volgens mijn vader (die bij Verkleij aan het werk is daar)
We reden gisteravond om tien uur weer normaal. Vannacht is de overweg gerepareerd.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:23 schreef greavy het volgende:
De treinen rijden al bij Goutum, is vannacht gefixt volgens mijn vader (die bij Verkleij aan het werk is daar)
De Londonse Oysterkaart werkt bij meerdere vervoerders. Wel 1 (zone-)tariefsysteem inderdaad.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
de OVC kan best een geschikt systeem zijn, maar dan zoals in Londen of in HongKong, voor een gesloten systeem met 1 vervoerder en 1 tariefsysteem. In Nederland gaat het gewoon niet werken, hoeveel kunst- en vliegwerk je er ook op loslaat. Het kost alleen meer geld. Een probleem oplossen doet het niet.
Prachtig, dat Belgisch taalgebruik. Wij zouden "meuk" zeggenquote:Hobbes schreef op HGBTF:
Ze gaan er blijkbaar van uit dat de Fyra eind dit jaar gaat rijden... Daar zijn ze bij instructie Antwerpen nog niet zo zeker van...
Er zijn nog steeds veel problemen met het V250 stel, homologatie is nog veraf, het is al bij al dikke brol.
Het komt mij ook niet bekend voor en ik kom uit Z-O-Brabant.quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:17 schreef James1988 het volgende:
Ik ook niet.
Misschien is dat iets Oost-Brabants?
quote:Fyra rijdt nu een maand naar Breda. In deze periode hebben wij veel nieuwe reizigers verwelkomd. Helaas is in deze maand niet alles volgens plan verlopen, in het onderwerp Fyra en HSL kunt u daar meer over lezen. Vanaf 1 mei reist u op dit traject met een toeslag. De nieuwe toeslag bedraagt ¤ 1,70.
Regio Waalwijk - Oosterhoutquote:Op vrijdag 29 april 2011 17:17 schreef James1988 het volgende:
Ik ook niet.
Misschien is dat iets Oost-Brabants?
Ofwel, als ik tussen de regeltjes door lees, staat er eigenlijk dat de reizigers de proefkonijnen zijn en daarvoor nog moeten betalen ook. Ja nee, nu snap ik het.quote:NS Hispeed schrijft:
Verbeteringen
Ondanks dat het rijden over de HSL, het schakelen en rangeren uitvoerig is getest, lopen we helaas nog regelmatig tegen problemen aan. De echte praktijk waarbij 64 Fyra treinen en 20 Thalys treinen per dag rijden, gedraagt zich dan toch anders dan de vaak nachtelijke testen in de voorgaande jaren. Omdat veiligheid voorop staat kiezen de systemen en onze medewerkers altijd de veilige kant en dat is remmen, stilstaan of niet vertrekken. Specialisten van zowel de systemen in de locomotief als in het spoor werken samen aan het verzamelen van gegevens, de analyse ervan en de implementatie van verbeteringen. Op alle niveaus wordt ervaring op gedaan. Meer dan 500 medewerkers van NS Hispeed, Prorail en hun leveranciers werken hieraan. Het zijn vaak kleine stapjes die voor u als reiziger niet altijd zichtbaar zijn maar die wel gaan leiden naar snel en comfortabel reizen met Fyra via de HSL. Dat is waar NS Hispeed voor staat. Daar mag u ons op aanspreken.
Allemaal incompetente eikels, die treindienstleiders. Stuk voor stuk.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:42 schreef greavy het volgende:
Faal Fyra. Er was gister een Fyra omgeleid via Dordrecht omdat de TRDL de wissels gewoon op het conventionele spoor hadden gericht. TRDL's letten dus ook voor geen flikker op.
Zou jij uit kunnen leggen hoe dat dan precies gaat Ziggy? Hoe moeilijk of makkelijk is het om een trein het verkeerde spoor op te sturen? Het lijkt me niet dat een trdl iedere trein opnieuw instelt hoe elke wissel en ieder sein moet staan.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Allemaal incompetente eikels, die treindienstleiders. Stuk voor stuk.
Voor iedere trein is vooraf gedefinieerd welke route hij moet nemen. Als je daar niet mee klooit, gaat het dus goed, maar het is ook heel makkelijk om een trein verkeerd te sturen. Ik zou nog eens foto's maken, daarmee kan ik het wel uitleggen. Tot die tijd kan je ook wel wat met mijn linkjes in de OP.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:29 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zou jij uit kunnen leggen hoe dat dan precies gaat Ziggy? Hoe moeilijk of makkelijk is het om een trein het verkeerde spoor op te sturen? Het lijkt me niet dat een trdl iedere trein opnieuw instelt hoe elke wissel en ieder sein moet staan.
Wauwquote:Op vrijdag 29 april 2011 18:59 schreef James1988 het volgende:
Vandaag 2x een perfecte rit gehad met Fyra tussen Breda en Rotterdam.
Ik zie het al helemaal voor mequote:Op vrijdag 29 april 2011 19:37 schreef James1988 het volgende:
Van die 4 tm's was er volgens mij eentje passagierend. Een eerdere Fyra was toen uitgevallen volgens mij.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vooringenomen kinderachtige kritiek leveren is een betere omschrijving.
Het is een pure hetze die al lange tijd door een aantal mensen gevoerd wordt tegen FYRA dan wel NS Hispeed.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En wel grappig dat alleen James dat twitteraccountje hier zo promoot. Je zou bijna denken...
Een aantal mensen die weten waar ze over praten. Hoe vaak heb jij al met Fyra gereisd?quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is een pure hetze die al lange tijd door een aantal mensen gevoerd wordt tegen FYRA dan wel NS Hispeed.
Vaak genoeg. Nooit problemen, ook niet tussen Rotterdam Centraal en Breda.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:20 schreef Ireyon het volgende:
Een aantal mensen die weten waar ze over praten. Hoe vaak heb jij al met Fyra gereisd?
Ik heb het niet alleen over de inhoud, maar ook over de vorm. Daarnaast vraag ik me af wat men hiermee wil bereiken.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:17 schreef Ireyon het volgende:
't Is een prima account en bovendien is het toch echt NsHispeed zelf die voor de inhoud zorgt. Als je regelmatig met Fyra zou reizen zou je er niet eens aan denken om het 'kinderachtige kritiek' te noemen.
Het is eigenlijk ook onzinnig dat de reiziger moet onthouden welk bedrijf de dienst op dat traject rijdt en welke paaltjes daarbij horen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:33 schreef Temlin het volgende:
Ik heb heel veel mensen die met syntus reizen zien incheken bij NS paaltjes op Arnhem Velperpoort
Als het aan Melanie S. van H. G. ligt verandert hier ook niets aan...quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het is eigenlijk ook onzinnig dat de reiziger moet onthouden welk bedrijf de dienst op dat traject rijdt en welke paaltjes daarbij horen.
Ik doe altijd demonstratief mijn vingers in de oren als er in de trein bij aankomst in Groningen of Leeuwarden weer dat hele riedeltje over (het overstappen met) die OV-Chipkaart omgeroepen wordt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Arriva heeft hetzelfde gezeik op Groningen en Leeuwarden. Ronduit bespottelijk.
Maar Socios, er is toch een reden dat de HSA aan de afgrond van faillisement bungelt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is een pure hetze die al lange tijd door een aantal mensen gevoerd wordt tegen FYRA dan wel NS Hispeed.
Ik hoor het al niet eens meerquote:Op vrijdag 29 april 2011 20:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik doe altijd demonstratief mijn vingers in de oren als er in de trein bij aankomst in Groningen of Leeuwarden weer dat hele riedeltje over (het overstappen met) die OV-Chipkaart omgeroepen wordt.
Veel te hoge concessiegelden.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:00 schreef Ascendancy het volgende:
Maar Socios, er is toch een reden dat de HSA aan de afgrond van faillisement bungelt.
Dan hadden ze niet moeten intekenen voor die prijs.quote:
Inderdaad. Misschien dat Deutsche Bahn anders gewonnen had?quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:10 schreef De_Hertog het volgende:
Dan hadden ze niet moeten intekenen voor die prijs.
Waarom is datquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad. Misschien dat Deutsche Bahn anders gewonnen had?
Is dat zo? Dat lijkt me nogal in strijd met allerlei mededingingsregels. DB heeft al aangegeven een rechtszaak te beginnen als HiSpeed steun krijgt, vraag me af waarom de verliezers van deze concessies dat dan niet doen, als het klopt.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:15 schreef Temlin het volgende:
Veolia en Arriva hebben hetzelfde gedaan in de provincies maar die zijn geholpen
Precies, die hadden in 2007 meteen wat ICE-3's op die lijn geplempt en met 300 km/u gaan rijden. Nu moeten we wachten tot eind 2012 voordat ICE op de HSL Zuid te bewonderen zal zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:16 schreef De_Hertog het volgende:
Die hadden ervaring met het rijden met HSTs en vrijwel direct materieel beschikbaar.
Mja, dat is niet helemaal waar. De lijnen zijn wat verliesgevend en dat is in het bestek opgenomen. Ze weten wat voor subsidie er klaarligt en daarmee moeten ze het doen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:15 schreef Temlin het volgende:
Veolia en Arriva hebben hetzelfde gedaan in de provincies maar die zijn geholpen
Wat Arriva betreft inderdaad, maar wat was die 'misrekening' bij Veolia dan? Als dat iets is wat andere partijen wel al correct berekend hadden lijkt me dat toch wel een probleem..quote:
Hetzelfde geldt voor de SNCF en die hebben zelfs nog een hoop hogesnelheidstreinen die ook met 1500V kunnen omgaan. De hoeveelheid ICE-3 die dat kan is kleiner.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom is dat? Die hadden ervaring met het rijden met HSTs en vrijwel direct materieel beschikbaar. Je kunt niet alles op HSA / HiSpeed afschuiven van wat daar mis gegaan is, maar wel veel.
Dat is precies wat ik bedoel, HSA heeft toch precies het zelfde gedaan?quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Veolia krijgt extra geld van Limburg omdat het bedrijf zich misrekend had en door de hogere prijzen verlies leed op de concessies.
Ik ging alleen in op Socios' opmerking, maar inderdaad. Al is de SNCF ook niet altijd even netjes als het om het verschil tussen staatsspoor en privaat gaat..quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor de SNCF en die hebben zelfs nog een hoop hogesnelheidstreinen die ook met 1500V kunnen omgaan. De hoeveelheid ICE-3 die dat kan is kleiner.
Veolia had volgens mij erg scherp ingeschreven op de bus en treinconcessies in Limbabwe en door de gestegen brandstofkosten kwamen ze in de problemen en dreigden ze om fors in het lijnenaanbod te schrappen. Daarop heeft voor-Duitsland de portemonnee getrokken.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat Arriva betreft inderdaad, maar wat was die 'misrekening' bij Veolia dan? Als dat iets is wat andere partijen wel al correct berekend hadden lijkt me dat toch wel een probleem..
Het verschil is dat de HSA geen subsidie krijgt om het spul te laten rijden en Veolia wel.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:27 schreef Temlin het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel, HSA heeft toch precies het zelfde gedaan?
Ok, dus als een concurrent een grotere marge voor de brandstof had ingecalculeerd is die nu benadeeld. Dat vind ik toch nogal dubieus.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veolia had volgens mij erg scherp ingeschreven op de bus en treinconcessies in Limbabwe en door de gestegen brandstofkosten kwamen ze in de problemen en dreigden ze om fors in het lijnenaanbod te schrappen. Daarop heeft voor-Duitsland de portemonnee getrokken.
Is het ook.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ok, dus als een concurrent een grotere marge voor de brandstof had ingecalculeerd is die nu benadeeld. Dat vind ik toch nogal dubieus.
Auto'squote:Op vrijdag 29 april 2011 22:15 schreef Temlin het volgende:
Daarom met de auto gaanheb je nergens last van
Verlopen rijbewijs kun je tegenkomen of een verlopen APKquote:Op vrijdag 29 april 2011 22:15 schreef Temlin het volgende:
Daarom met de auto gaanheb je nergens last van
Mijn rijbewijs verloopt over ruim een half jaar. Misschien niet verlengen?quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
Verlopen rijbewijs kun je tegenkomen of een verlopen APK
Bespaar je op korte termijn toch weer geld meequote:Op vrijdag 29 april 2011 22:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Mijn rijbewijs verloopt over ruim een half jaar. Misschien niet verlengen?
Nee hoorquote:
Doet me denken aan deze:quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:51 schreef Temlin het volgende:
[..]
Nee hoormet de auto kun je overal komen met de trein niet
Mooie foto!quote:
De heren van WC-eend liggen er niet wakker van.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Allemaal incompetente eikels, die treindienstleiders. Stuk voor stuk.
Ah, dat klinkt bekend. 4 maanden en 3 vervangende kaarten later bleek er bij mij ergens een geldigheid tot april 1910 (ipv 2010) in een systeem te staan. En niemand die dat door had.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:04 schreef greavy het volgende:
Mijn ma in de trein, kaartje met korting. Controle blijkt haar VDU niet geldig. Terwijl zij hem al 3 maanden heeft én nog nooit een boete gehad heeft.
En in 3 dagen tijd heeft ze 2 keer met de trein gereisd, en beide keren 1 controle gehad..
En dan nog eens, je VDU blokkeren wegens openstaande boetes???
quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:46 schreef James1988 het volgende:
Infrabel verveeld met graffiti op 35 meter hoge brug
Het is zondag, de boel rijdt in een uursdienst. Reken erop dat de trein 40 minuten over staat in Veendam.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:30 schreef Socios het volgende:
Morgen op de eerste dag meteen even naar Veendam met de trein. [ afbeelding ]
Que?quote:Op zaterdag 30 april 2011 03:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De heren van WC-eend liggen er niet wakker van.
Hun doel? Lagergeschikten tegen elkaar uitspelen...
Zolang ie maar gewoon stil blijft staan. Socios kan niet zo goed tegen treinen die steeds stoppen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is zondag, de boel rijdt in een uursdienst. Reken erop dat de trein 40 minuten over staat in Veendam.
Alle treinen naar Veendam zijn gewoon de doorgetrokken stoptreinen die nu nog tot Zuidbroek gaan. Er rijden helaas geen sneltreinen op het traject, dus het maakt niet uit met welke trein ik ga; allemaal doen ze er even lang over ft. maken ze evenveel stops onderweg.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:29 schreef Ascendancy het volgende:
Zolang ie maar gewoon stil blijft staan. Socios kan niet zo goed tegen treinen die steeds stoppen.
Bij de aanbesteding in 2004 is AnsaldoBreda als beste uit de bus gekomen.quote:
Wanneer het moederbedrijf (Finmeccanica) de stekker eruittrekt. En dat gaat niet gebeuren denk ik.quote:En wanneer is Ansaldo failliet?
JOEPIE. Geen extra reisproduct meer nodig bij Arriva voor 40% korting.quote:Voordeelurenproduct NS geldig bij Arriva
Geplaatst op: vrijdag 29 april 2011 17:34
Laatst bijgewerkt: vrijdag 29 april 2011 23:36
Arriva-treinreizigers in de provincies Groningen en Fryslân kunnen tot mei 2012 40 procent goedkoper reizen tijdens de daluren, als er wordt gereisd op saldo met een OV-chipkaart. De korting geldt van maandag tot en met vrijdag na 09.00 uur en op zaterdag en zon- en feestdagen de gehele dag. Arriva, de provincies Groningen en Fryslân hebben dit gezamenlijk besloten. Daarnaast is vanaf 1 mei de NS-Voordeelurenkaart geldig op de Arriva-treinen.
Om gebruik te kunnen maken van deze 40 procent korting, is het dus wel nodig dat het gratis Arrivakortingsproduct op een persoonlijke of een anonieme OV-chipkaart wordt gezet. Dit is mogelijk bij een Arriva verkoop- en oplaadautomaat, waarvan er op elk station in Friesland en Groningen een is geplaatst. Het opladen kan ook bij de Arriva Stores in Groningen en Leeuwarden. Op deze locaties liggen informatieflyers waarop wordt uitgelegd hoe het Arriva-kortingsproduct op een OV-chipkaart opgeladen kan worden. Ook zet Arriva een speciaal OV-chipkaart promotieteam in om reizigers zo goed mogelijk te informeren. Uiteraard is alle informatie ook te vinden op arriva.nl. Reizigers die het gratis Arriva kortingsproduct al hebben opgeladen op hun OV-chipkaart, hoeven het reisproduct niet opnieuw op te laden. De geldigheid wordt automatisch verlengd tot 1 mei 2012.
NS-voordeelurenproduct ook geldig bij Arriva
Reizigers die het NS-Voordeelurenabonnement gebruiken op de OV-chipkaart, ontvangen met ingang van 1 mei 2011 de 40 procent korting ook op de Arriva-lijnen. Zowel bij gebruik van het Arrivakortingsproduct als bij het NS-Voordeelurenabonnement wordt de 40 procent korting automatisch verrekend bij het uitchecken. De acceptatie van het NS-voordeelurenproduct op de OV-chipkaart in de Arriva-treinen vergroot het reizigersgemak van de OV-chipkaart.
Bron: persbericht Arriva
Half Nederland naar Veendam uitgerukt? Blij dat ik lekker thuis zit..quote:Op zondag 1 mei 2011 11:06 schreef Bitlord het volgende:
En het rijdt in Veendam!
http://yfrog.com/h09lwggj
Huh, wat?quote:Op zondag 1 mei 2011 11:07 schreef greavy het volgende:
JOEPIE. Geen extra reisproduct meer nodig bij Arriva voor 40% korting.
Ik zou vandaag ook naar Veendam gaan, maar ik ga van de week wel even.quote:Op zondag 1 mei 2011 11:07 schreef greavy het volgende:
Half Nederland naar Veendam uitgerukt? Blij dat ik lekker thuis zit..
En op de stations?quote:Op zondag 1 mei 2011 11:11 schreef Duvel het volgende:
Volgens de actuele spoorkaart op de NS-site bestaat er geen spoorlijn naar Veendam.
Dat is voor Reizen op Saldo hé. Dan moest je altijd een apart product erbij zetten. Nu moet Veolia ook nog even dat gaan accepteren..quote:Op zondag 1 mei 2011 11:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Huh, wat?Ik gebruik al járen mijn NS Voordeelurenabonnement ook op de lijnen van Arriva en andere vervoerders.
Nooit commentaar op gehad.
quote:Op zondag 1 mei 2011 11:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Half Nederland naar Veendam uitgerukt? Blij dat ik lekker thuis zit..
Ohw, okey. Verkeerd begrepen dan, daar heb ik niets mee te maken. Ik koop gewoon een treinkaartje met korting naast mijn Voordeelurenkaart.quote:Op zondag 1 mei 2011 11:16 schreef greavy het volgende:
Dat is voor Reizen op Saldo hé. Dan moest je altijd een apart product erbij zetten. Nu moet Veolia ook nog even dat gaan accepteren..
Wat een prutspoorboekje. Ze wisten toch allang dat die trein ging rijden. En de reisplanners kennen 'm welquote:Op zondag 1 mei 2011 11:13 schreef Socios het volgende:
[..]
En op de stations?Daar kan ik straks wel even kijken, net als of Veendam in de kaartautomaat staat.
In het Spoorboekje staat Veendam nog niet:
http://www.ns.nl/spoorboekje/45a.pdf
Dit zijn toch nieuwe?Smerig tuig, hufters, geteisem!quote:Op zondag 1 mei 2011 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
OV chipkaart door je strot douwen? Welnee![]()
[ afbeelding ]
Werd gister ook gebruikt om op te zitten toen ik daar rond 18:15/18:30 was.quote:Op zondag 1 mei 2011 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
OV chipkaart door je strot douwen? Welnee![]()
[ afbeelding ]
Ik weet niet of een treinkaartje te koop is aan het loket. Er stond zojuist een veel te lange rij om daarvoor te gaan wachten.quote:Op zondag 1 mei 2011 12:31 schreef greavy het volgende:
Netjes.. Dan lekker zonder kaartje naar Veendam toch![]()
Ze zijn bij mij allemaal 646 x 15.quote:
Ligt aan Fok! dan. Bij mij was het na een F5 wel goed.quote:
In de computer zal op die plek wel een wandelpad hebben gestaan?quote:Op zondag 1 mei 2011 13:18 schreef greavy het volgende:
NVBS Koninginnerit met de HSA 186, 30 April 2011
En geldverspilling a-la Prorail:
[ afbeelding ]
Een hek neerzetten waar iedereen omheen kan lopen![]()
![]()
Daarnaast ligt gewoon een niet-afgesloten weg en fietspad. Ik heb het dus over Deze locatie. Bij de haven langs de Donker Duyvisweg in Dordrecht.quote:Op zondag 1 mei 2011 13:34 schreef Igen het volgende:
[..]
In de computer zal op die plek wel een wandelpad hebben gestaan?
Je ziet dat wel vaker trouwens, vooral bij afgesloten overwegen van boerenpaden. Daar staat dan een hek terwijl ze daarachter de greppel langs het spoor allang hebben doorgetrokken.
Ik neem aan dat dan op die plek ooit ook een pier/steiger is geweest, en dat ze daarom dat hek hebben neergezet.quote:Op zondag 1 mei 2011 13:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Daarnaast ligt gewoon een niet-afgesloten weg en fietspad. Ik heb het dus over Deze locatie. Bij de haven langs de Donker Duyvisweg in Dordrecht.
Streetview: Klikje voor Streetview
Ja nee, dat bedoel ik dus. Er was ooit een steiger, daarom staat in de ProRail-computer nog steeds dat er ooit een overweg was, dus met het landelijke overal-hekken-neerzet-programma moet ook hier een hek. Zoiets.quote:Op zondag 1 mei 2011 13:48 schreef greavy het volgende:
Het hek staat er nog geen half jaar. Toen ik er in Oktober was, stond dat hek er nog niet.. En de situatie is echt niet veranderd...
Met 4.0.1 is het niks. Wel snel scrollen!quote:Op zondag 1 mei 2011 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zie ze wel normaal, alleen zijn de foto's in mijn FF4.0.1 allemaal 0 bytes
Nou en.quote:Op zondag 1 mei 2011 12:30 schreef Socios het volgende:
- Het is niet, ik heraal: niet mogelijk een treinkaartje naar Veendam de kopen uit de kaartautomaat!
quote:Om u het gemak van de trein te laten ervaren, bieden wij u een gratis dagkaart aan! Met uw gratis dagkaart reist u op een zaterdag of zondag in mei of juni een hele dag gratis tussen Groningen en Veendam.
Je kan wss. beter vóór het resizen even een 'enhance edges' doen.quote:Op zondag 1 mei 2011 14:02 schreef greavy het volgende:
@Fles, waarom ze onscherp zijn, ik durf het niet zeker te zeggen, maar ik zal eens naar het resizen wat ik doe kijken. Misschien dat daar iets niet helemaal goed verloopt. Originele foto's zijn wel veel scherper..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |