Ja dat snap ik. Maar in die 2 durpen zitten ze in een oud stationsgebouw waar voor de rest geen kip komt, dus een lekker sfeertje. In steden als Utrecht en Roosendaal, willen mensen in het centrum eten vaak, dat is gewoon simpelweg zo.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi dat je met die laatste zin precies de rest van je verhaal onderuit haaltwant zo is het gewoon wel: een stationsrestauratie is helemaal niet alleen maar voor mensen die aan het overstappen zijn. Die is voor mensen die wat willen eten. En hoe gek het ook klinkt, ook in 2011 moet je nog steeds eten. Anders ga je dood
Ik denk dat de NS er elke koekenbakker in laat die huur opbrengt en dat het ze verder aan hun reet zal roesten of een formule uitgewerkt is. Als het geen geld opbrengt moet het weg, klaar. Dat zie je aan alles. Al jaren ook trouwens.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:43 schreef Ascendancy het volgende:
For the record: Ik kan me ook niet voorstellen dat de sissy-boy een rendabeler concept is, maar ik neem aan dat de NS niet een winstgevende restauratie weghaald om er een verliesdraaiende homowinkel voor in de plaats te zetten.
Vlissingen heeft er nog een, met groot terras. Loopt ook als een gek in de zomer. Niet zo gek met de veerboot letterlijk voor de deur. Middelburg heeft er trouwens ook nog een. Direct te betreden vanaf het perron.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heeft Vlissingen er nog een? In Middelburg hangen geloof ik nog advertenties uit 1988, erg cool!
Mooi. Die in Vlissingen kon je in het seizoen ook onbeperkt mosselen eten. Nou lust ik die niet, maar goed.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:50 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Vlissingen heeft er nog een, met groot terras. Loopt ook als een gek in de zomer. Niet zo gek met de veerboot letterlijk voor de deur. Middelburg heeft er trouwens ook nog een. Direct te betreden vanaf het perron.
Whow... Lomp! En de voorkant?quote:Op donderdag 28 april 2011 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Toch een aardige schade: http://damenster.deviantart.com/#/d3f3bxi
Ferri koet inklisj stoorie wif ol de eksplunneesjunz.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Toch een aardige schade: http://damenster.deviantart.com/#/d3f3bxi
Ook al zeker 2 jaar dicht trouwens.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:53 schreef Duvel het volgende:
Heerlen was prut, halfverdiept in het station.
Maar je kan het Fernverkehr niet als losstaand systeem beschouwen. Juist ook op de belangrijkste routes voor forensen moeten ICE's en RE's hetzelfde spoor delen. En omdat het Fernverkehr voorrang heeft, zorgen de vertragingen daarin voor net zo grote vertragingen in het forensenverkeer. Het laten passeren van een vertraagde ICE zorgt al gauw voor een kwartier vertraging bij een RE-trein en voor afstanden als Dortmund-Bochum etc. is dat ook een verdubbeling van de reistijd of zelfs nog meer.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja. De afstanden zijn gewoon groter, de treindiensten zijn langer. Dat betekent EN meer kans om ergens onderweg vertraging op te lopen EN minder boeiendheid van een vertraging van 6-10 minuten.
Tussen Driebergen en Utrecht heb je het over een reistijdverdubbeling. Maar wie maalt erom als een IC Salzburg - Bodensee - Ruhrgebiet 10 minuten te laat in Köln arriveert?
EN als het allemaal wel boeiend is moeten ze gewoon de rijtijden wat langer inplannen. Met tot gevolg dat er her en der massa's treinen dagelijks minuten lang voor rood sein staan. Worden mensen ook niet blij van.
Nee. In Keulen Hbf toch?quote:Op donderdag 28 april 2011 20:00 schreef Ireyon het volgende:
Even een simpele vraag; de ICE van Amsterdam naar Frankfurt, keert die onderweg nog ergens?
Nou 'k ging dus twijfelen omdat ik net een cabride Keulen - Amsterdam bekeek en daarbij vertrok-ie richting het oosten (dus dezelfde kant op als naar Frankfurt)quote:
Nee, 2 weken geleden nog gedaan (vanaf Utrecht dan)quote:Op donderdag 28 april 2011 20:00 schreef Ireyon het volgende:
Even een simpele vraag; de ICE van Amsterdam naar Frankfurt, keert die onderweg nog ergens?
Jawel toch, in Keulen gaat hij toch ook twee keer over de Hohenzollernbrug?quote:Op donderdag 28 april 2011 20:09 schreef bork het volgende:
[..]
Nee, 2 weken geleden nog gedaan (vanaf Utrecht dan)
http://damenster.deviantart.com/#/d3f3cdiquote:Op donderdag 28 april 2011 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is niet duidelijk helaas: http://damenster.deviantart.com/
Of nul keer, sommige keren bij Messe-Deutzquote:Op donderdag 28 april 2011 20:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel toch, in Keulen gaat hij toch ook twee keer over de Hohenzollernbrug?
Dat is de achterzijdequote:Op donderdag 28 april 2011 20:27 schreef dan13lv het volgende:
[..]
http://damenster.deviantart.com/#/d3f3cdi
Sorry, dat kan wel, mijne was direct via Deutz, niet via Hbf schiet me nu te binnen (er waren werkzaamheden), volgens mij kan je niet sneller in Frankfurt zijn als toenquote:Op donderdag 28 april 2011 20:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel toch, in Keulen gaat hij toch ook twee keer over de Hohenzollernbrug?
Met werkzaamheden kan het anders zijn ja. Als je via Venlo gaat dan hoeft 'ie volgens mij ook niet kop te maken in Keulen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:02 schreef bork het volgende:
[..]
Sorry, dat kan wel, mijne was direct via Deutz, niet via Hbf schiet me nu te binnen (er waren werkzaamheden), volgens mij kan je niet sneller in Frankfurt zijn als toen.
Niet keren, maar doorrijden, via spoor 11 en 12.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of nul keer, sommige keren bij Messe-Deutz
Klopt, spoorlijn Aachen - Köln komt op een andere manier Köln Hbf binnen dan de spoorlijn Emmerich - Kölnquote:Op donderdag 28 april 2011 20:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar het treinstel uit Brussel komt ook gewoon vanuit 't westen Keulen binnen.
En de DB heeft een systeem waarin reserveringen van reizigers zijn opgenomen. Als er (veel) reizigers zijn die in een vertraagde trein zitten en daardoor hun overstap missen, laten ze vaak de trein waar ze op moeten overstappen, wachten. Zo loopt de vertraging natuurlijk wel op. Je leest/hoort dat vaak als ze de reden van vertraging omroepen: Warten auf Anschlussfahrgäste...quote:Op donderdag 28 april 2011 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja. De afstanden zijn gewoon groter, de treindiensten zijn langer. Dat betekent EN meer kans om ergens onderweg vertraging op te lopen EN minder boeiendheid van een vertraging van 6-10 minuten.
Klopt ja. EN dan houden ze een 1 x per uur rijdende IC rustig een kwartier vast. Moet je hier eens proberenquote:Op donderdag 28 april 2011 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:
En de DB heeft een systeem waarin reserveringen van reizigers zijn opgenomen. Als er (veel) reizigers zijn die in een vertraagde trein zitten en daardoor hun overstap missen, laten ze vaak de trein waar ze op moeten overstappen, wachten. Zo loopt de vertraging natuurlijk wel op. Je leest/hoort dat vaak als ze de reden van vertraging omroepen: Warten auf Anschlussfahrgäste...
Auw. Inmiddels is de prognose al gewijzigd naar "de rest van de avond" trouwens.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:41 schreef Duvel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Via: http://www.hulpverlenings(...).msg874342#msg874342
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |