Dat is net zo goed vreemd, want dat zou betekenen dat het gewoon mogelijk is maar dat er bewust voor is gekozen om een vertraging in te bouwen bij dezelfde vervoerder. Ik vraag me af wat daar dan de reden voor is..quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:20 schreef James1988 het volgende:
Hm, nee, dan niet volgens mij. Alleen bij NS-NS denk ik.
Nou, dat lijkt me dus niet. Maar het zou best eens kunnen van wel zelfs. Er is tenslotte ook een reden waarom je een bepaalde volgorde moet aanhouden: eerst uitchecken bij de één, dan pas inchecken bij de anderquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Serieus? Dus als je moet overstappen van de ene vervoerder naar de andere moet je ook 3 minuten wachten tot je langs het volgende paaltje mag? Ik proef de frustratie al..
Voorkomen dat mensen uitchecken en onmiddelijk weer inchecken (of andersom). Waarom er dan voor 3 minuten is gekozen is mij niet duidelijk, 30 seconden had genoeg geweest.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat daar dan de reden voor is..
Ja. Mannenkoor Karrespoor kan nog niet met bliepkaarten overweg. En dan heeft het weinig nut natuurlijk. "quote:
Ja ja. Dus het afschrijven van je geld lukt waarschijnlijk wel, je krijgt alleen nog geen vervoerbewijs omdat "de kaartlezers nog volop getest worden".quote:Let op: uw chipkaart nog niet gebruiken op Syntustrein!
Als alle stations van palen zijn voorzien, kunt u in- en uitchecken met uw OV-chipkaart voor de Syntus-trein. Momenteel worden de kaartlezers nog volop getest. Gebruik uw OV-chipkaart daarom nog niet, anders wordt er wellicht ten onrechte geld van uw kaart afgeschreven.
Dat is nou typisch iets wat ik als vervoerder JUIST zou willen faciliterenquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voorkomen dat mensen uitchecken en onmiddelijk weer inchecken (of andersom).
Je mag dus vooral geen fouten makenquote:Als je heb ingecheckt bij NS, maar je had eigenlijk bij Syntus moeten inchecken, moet je idd 3 minuten wachten met uitchecken, maar als je van NS overstapt op -bijvoorbeeld- Syntus, kan dat in één moeite door zonder dat dat (extra) tijd kost.
Absoluut niet.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je mag dus vooral geen fouten maken
Leuk. Een automagische stop-and-go-penalty ingebouwdquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:31 schreef De_Hertog het volgende:
Het lijkt inderdaad alleen bij NS-NS te zijn: http://www.goeievraag.nl/(...)n-ov-chipkaart.88513
[..]
Je mag dus vooral geen fouten maken
Met een groepje reizigers op een station ieder een paaltje bezet houden, omdat je per ongeluk ingecheckt bentquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk. Een automagische stop-and-go-penalty ingebouwdDe techniek staat voor niets tegenwoordig
![]()
Nou nog iets nuttigs ermee doen
morgen ook nog toeslagvrij toch?quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:37 schreef Ireyon het volgende:
Ook op de laatste toeslagvrije dag even Fyra meepakken.
jaaaa ja. Dus dan weten ze opeens WEL van elkaar dat je al bij de ander ingecheckt bent. Vuile naaihoerenquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Stel, je doet het verkeerdom. Je doet eerst bij Syntus *biep*, dan bij het overstappen per ongeluk eerst NS *biep* en dan Syntus *biep*, en dan bij het uitstappen door een NS-poortje *biep*. Dan ben je dus 1x Syntus-borg kwijt voor inchecken en niet uitchecken, 1x NS-borg kwijt voor inchecken en niet uitchecken, nóg een keer Syntus-borg kwijt voor inchecken zonder uitchecken, én nog een keer NS-borg kwijt voor uitchecken zonder inchecken. Toch?
De Fyra van 8:24 ging keurig op tijd weg uit Breda en kwam zelfs met -2 aan te Rotterdam Centraal. Ze kunnen het dus wel.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:39 schreef greavy het volgende:
Vanochtend werd de Fyra ook al omgeleid. Deze trein kwam om 7:49 langs te Zwijndrecht en ging ri Breda......
Dat was de Fyra van 8:24 zeker? Dat kan kloppen, daar zat ik in. Ik zag tussen Prinsenbeek en Lage Zwaluwe ineens een paar meter spoor rechts van me verschijnen en toen wist ik al wel dat het een langere rit zou gaan worden dan gepland.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:42 schreef greavy het volgende:
Faal Fyra. Er was gister een Fyra omgeleid via Dordrecht omdat de TRDL de wissels gewoon op het conventionele spoor hadden gericht. TRDL's letten dus ook voor geen flikker op.
Je kunt je geld terug laten storten bij het loket volgens mij, en als het goed is* zonder administratiekosten o.i.d.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, sterf maar met een bobbel in je kont met die grafkaart, ik ga lekker op mijn gele papiertje naar huis vanmiddag
Het hangt er trouwens ook nog van af of je kaart op naam staat of niet. Als deze niet op naam staat dan is de borg die je voor aanvang van de rit betaalt 20 euro en anders 10 euro.quote:Op vrijdag 29 april 2011 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik maak het wel op aan simpele ritjes, waar geen rocket science bij komt kijken
Smiddags was hetquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat was de Fyra van 8:24 zeker? Dat kan kloppen, daar zat ik in. Ik zag tussen Prinsenbeek en Lage Zwaluwe ineens een paar meter spoor rechts van me verschijnen en toen wist ik al wel dat het een langere rit zou gaan worden dan gepland.
Mijn VDU staat op mijn naam jaquote:Op vrijdag 29 april 2011 12:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het hangt er trouwens ook nog van af of je kaart op naam staat of niet. Als deze niet op naam staat dan is de borg die je voor aanvang van de rit betaalt 20 euro en anders 10 euro.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |