abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2011 @ 22:18:24 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94119545

Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

==========================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> NS Dienstregeling 2011
NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken.
Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden.
Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld.

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Blijbol (Werkt niet in FF);
De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden;
De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen);
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar);
en als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  maandag 14 maart 2011 @ 22:22:44 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94119922
Deel 300, mooi nummertje ter ere van de eerste hogesnelheidstreinen in commerciële dienst. ;)
pi_94119967
300 w/
pi_94120167
Daar moet op gepost worden! w/
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  maandag 14 maart 2011 @ 22:26:16 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94120209
N.a.v. de laatste posts in het vorige topic, had dit beter het Treinpics, nieuws en zeiktopic kunnen heten. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94120260
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:26 schreef Duvel het volgende:
N.a.v. de laatste posts in het vorige topic, had dit beter het Treinpics, nieuws en zeiktopic kunnen heten. :)
Ik moest bij de lapo echt aan de blaas van James denken :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 maart 2011 @ 22:28:29 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94120395
Niks mis met mijn blaas hoor. ;)

Daarnaast blijf ik van mening dat iedere trein een toilet aan boord moet hebben.
pi_94120800
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:28 schreef James1988 het volgende:
Niks mis met mijn blaas hoor. ;)

Daarnaast blijf ik van mening dat iedere trein een toilet aan boord moet hebben.
Niet als een trein gebruikt wordt voor korte ritjes. Dan is het weggegooid geld.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_94121028
Dit land is gewoon te klein. We lijven België in en gaan dan normaal lange afstanden rijden met treinen. En overal een plee in. Klaar. Het is van de gekke dat er tussen Zwolle en Kampen wel getoiletteerd kan worden in de trein en dat iedereen zich in alle bochten loopt te wringen om dat op anderhalf uur Breda - Utrecht onmogelijk te kunnen maken. "ten bate van 4 zitplaatsen" flikker toch op man heel die SLT is gewoon een afschepertje. Het moest allemaal hip er uitzien en het mocht vooral niks kosten. Klotezooi van niks.
pi_94121094
quote:
8s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit land is gewoon te klein. We lijven België in en gaan dan normaal lange afstanden rijden met treinen. En overal een plee in. Klaar. Het is van de gekke dat er tussen Zwolle en Kampen wel getoiletteerd kan worden in de trein en dat iedereen zich in alle bochten loopt te wringen om dat op anderhalf uur Breda - Utrecht onmogelijk te kunnen maken. "ten bate van 4 zitplaatsen" flikker toch op man heel die SLT is gewoon een afschepertje. Het moest allemaal hip er uitzien en het mocht vooral niks kosten. Klotezooi van niks.
Nee als we belgië inlijven zijn we ineens een groot land :')
pi_94121136
Walonie wil ik niet hebben.
pi_94121387
Naar mijn idee zit het probleem niet in de SLT, maar in de series waar die treinen worden ingezet. In lange afstandsstoptreinen, zoals Utrecht-Breda of Rotterdam-Uitgeest hoort gewoon een trein met een WC. De SLT kunnen beter ingezet worden op kortere stukjes. Bijvoorbeeld Tilburg Universiteit-Eindhoven. Daar kun je maar hooguit 34 minuten inzitten. Die zit wel eens waar gekoppeld aan de trein naar Weert, maar er zijn weinig mensen die dat hele stuk uit zitten.

Het enige probleem is dat hiervoor te veel SLT's zijn. Maar het annuleren van de laatste 2 bestellingen is al een stap in de goede richting.
pi_94122049
De sprinters naar flevoland
sprinters van gouda goverwelle naar den haag en rotterdam centraal
hoekse lijn
Tilburg uni -> eindhoven
maastricht -> roermond
Sittard -> heerlen
Ede -> arnhem
zandvoort -> amsterdam

Genoeg korte lijntjes :Y
pi_94122208
300 *O* geen toiletten discussie meer.
pi_94122350
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:53 schreef Temlin het volgende:
300 *O* geen toiletten discussie meer.
geloof je et zelf?
  maandag 14 maart 2011 @ 22:56:08 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94122392
Mee eens, SLT is - samen met V250 - gewoon een enorme miskoop gebleken en zou eigenlijk teruggestuurd moeten worden naar Duitsland respectievelijk Italië.

SLT vanwege de winterproblemen, de vele klachten van personeel, het veel te krappe interieur (een vierzitter in een Plan V is volgens mij groter dan de vierzitten van SLT), het gebrek aan een toilet, een reisinformatiesysteem dat de helft van de tijd de kluts kwijt is, en het feit dat er veel te veel treinen zijn besteld zonder een fatsoenlijk prototype te bestellen, te kijken naar de reizigersreacties en pas daarna een serie te bestellen.

Nee, in zeer korte tijd moesten er meteen 3 opties gelicht worden waardoor wij nu de komende 4 jaar sowieso nog opgescheept zitten met die misbaksels. Als NS de concessie weer krijgt (waar ik wel vanuitga) nog eens minstens 30 jaar. En als een andere vervoerder de concessie wint zitten we ervoorlopig alsnog mee opgescheept tot die vervoerder fatsoenlijk materieel inzet.

En voor de V250, tsja... dat weten we al. :')

Bah. Stel incompetente prutsers daar in het Hoofdgebouw.
pi_94122691
: kuch alsof de GTW goed was, deze had ook ontzettend veel problemen eerste 2 jaren
  maandag 14 maart 2011 @ 23:01:12 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94122739
Goed, genoeg over SLT. Tijd voor iets dat de topictitel eer aandoet:

21 april 2009 Op het noordstation van Parijs (Paris - Gare du Nord) staan twee Thalyssen naast elkaar. Hier een doorkijkje vanaf de grote wandelgalerij voor de perrons in de richting van de sporen. Deze Thalys-stellen zijn gebouwd door GEC-Alsthom (tegenwoordig Alstom) en hebben een topsnelheid van 300 km/h.

Tikkeltje crappy foto, I know. Zag het helaas pas toen ik alweer thuis was omdat ik een uurtje later de rechter Thalys moest hebben.
pi_94122784
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:56 schreef James1988 het volgende:
Mee eens, SLT is - samen met V250 - gewoon een enorme miskoop gebleken en zou eigenlijk teruggestuurd moeten worden naar Duitsland respectievelijk Italië.

SLT vanwege de winterproblemen, de vele klachten van personeel, het veel te krappe interieur (een vierzitter in een Plan V is volgens mij groter dan de vierzitten van SLT), het gebrek aan een toilet, een reisinformatiesysteem dat de helft van de tijd de kluts kwijt is, en het feit dat er veel te veel treinen zijn besteld zonder een fatsoenlijk prototype te bestellen, te kijken naar de reizigersreacties en pas daarna een serie te bestellen.

Nee, in zeer korte tijd moesten er meteen 3 opties gelicht worden waardoor wij nu de komende 4 jaar sowieso nog opgescheept zitten met die misbaksels. Als NS de concessie weer krijgt (waar ik wel vanuitga) nog eens minstens 30 jaar. En als een andere vervoerder de concessie wint zitten we ervoorlopig alsnog mee opgescheept tot die vervoerder fatsoenlijk materieel inzet.

En voor de V250, tsja... dat weten we al. :')

Bah. Stel incompetente prutsers daar in het Hoofdgebouw.
NS moet verplicht van EU wetgeving een openbare aanbesteding doen. Als daarbij V250 en SLT als beste uitrollen worden die aangeschaft.
  maandag 14 maart 2011 @ 23:03:14 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94122871
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:01 schreef James1988 het volgende:
Goed, genoeg over SLT. Tijd voor iets dat de topictitel eer aandoet:

[ link | afbeelding ]

21 april 2009 Op het noordstation van Parijs (Paris - Gare du Nord) staan twee Thalyssen naast elkaar. Hier een doorkijkje vanaf de grote wandelgalerij voor de perrons in de richting van de sporen. Deze Thalys-stellen zijn gebouwd door GEC-Alsthom (tegenwoordig Alstom) en hebben een topsnelheid van 300 km/h.

Tikkeltje crappy foto, I know. Zag het helaas pas toen ik alweer thuis was omdat ik een uurtje later de rechter Thalys moest hebben.
Zaterdag ga ik mijn Thalys debuut maken *O*
  maandag 14 maart 2011 @ 23:04:30 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94122944
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:01 schreef Temlin het volgende:

[..]

NS moet verplicht van EU wetgeving een openbare aanbesteding doen. Als daarbij V250 en SLT als beste uitrollen worden die aangeschaft.
Grappig genoeg kwam Bombardier/Siemens niet als goedkoopste uit de bus... Alstom was goedkoper. Jammergenoeg werd er om politieke redenen toch gekozen voor Bombardier en Siemens, want er werken een hoop Limburgers bij Bombardier in Duitsland.

Jammergenoeg hield men er geen rekening mee dat door het gunnen van de nieuwe Sprinters aan Bombardier/Siemens en het hogesnelheidsmaterieel aan AnsaldoBreda de werkzekerheid van de medewerkers van Alstom Power in Ridderkerk (het vroegere Holec) op de tocht kwam te staan...

quote:
17s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zaterdag ga ik mijn Thalys debuut maken *O*
Veel plezier alvast! Toen ik ging reed ik nog over de oude route (langs Roosendaal) en waren de Thalys-stellen nog niet gemoderniseerd, dat is sindsdien allemaal veranderd dus ik ben benieuwd hoe het je bevalt.
pi_94123027
zijn er nooit trein race westrijden?
Ne mutlu Türküm diyene
pi_94123058
Even een vraag James werk jij bij Alstom??
  maandag 14 maart 2011 @ 23:07:34 #24
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94123131
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:05 schreef amenth het volgende:
het wordt wel weer eens tijd om eerlijk te zijn :)
  maandag 14 maart 2011 @ 23:07:49 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94123142
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:05 schreef amenth het volgende:
Soms zijn die er wel, maar dat is dan meer geluk dan wijsheid. Als voorbeeld heb je de 1900 (IC Venlo - Den Haag v.v.) bij vertrek uit Eindhoven, die vertrekt ongeveer tegelijk met de 800 (IC Heerlen/Maastricht - Alkmaar) waardoor je dan een race krijgt zoals in het volgende plaatje:

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:06 schreef Temlin het volgende:
Even een vraag James werk jij bij Alstom??
I wish.
  maandag 14 maart 2011 @ 23:08:42 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94123194
Oh virmrace Eindhoven - Boxtel _O- Daar heb ik ook wel een filmpje van ja :D

maandag 14 maart 2011 @ 23:09:24 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94123240
En deze zijn ook leuk:

Filmpje wat ik net postte is een beetje crappy, mijn excuses. Fles heeft vast een betere. :)
  maandag 14 maart 2011 @ 23:13:03 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94123464
Overigens denk ik bij "trein wedstrijden" meer aan dingen zoals Rondje Nederland. Maar dat was dus alweer 2006.
pi_94123620
Eindhoven-Boxtel is inderdaad leuk. ICRm trekt de VIRM er daar wel uit O+
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 14 maart 2011 @ 23:16:57 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94123686
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens denk ik bij "trein wedstrijden" meer aan dingen zoals Rondje Nederland. Maar dat was dus alweer 2006.
Ahja, dat heb ik niet meegekregen. Toen kwam ik hier nog niet denk ik. :@

We gaan hier wel hard trouwens, 300 delen gewoon! :D

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:15 schreef Ascendancy het volgende:
Eindhoven-Boxtel is inderdaad leuk. ICRm trekt de VIRM er daar wel uit O+
VIRM is traag met optrekken... de 1700-loc is veel krachtiger. Jammer dat de 1700 slechts monospanning is i.p.v. dual voltage, anders hadden die de Beneluxtrein kunnen trekken i.p.v. die gare 11.8-locs die er vroeger voor hingen :)
  maandag 14 maart 2011 @ 23:19:51 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94123876
Oh, Beelen is op de Watergraafsmeer nog wat meer aan het slopen dan alleen de Benelux-Bs'jes...:

quote:
Overigens "omdat ze er toch zijn" worden er ook 5 DDM-1 rijtuigen gesloopt. Geen paniek: rijtuigen waren toch al afgebrand/bijna uitgebrand of beschadigd.

De rest van het DDM-1 park zal dus gewoon tussen de hekken van de Dijksgracht gaan staan (of bij de Zaanstraat)
Zo schreef MaartendeJ op HGBTF
pi_94126171
Ik verveelde me van het weekend, dus had een beginnetje gemaakt aan mijn proof-of-concept voor een alternatieve route vindende pathfinder. Vandaag een beetje afgewerkt en dit is het voorlopige resultaat:

http://turnware.net:5454/

Tot nu toe op kleinere schaal, met een select aantal stations in noord-holland. Maar in principe werkt het ook full-scale (zodra ik tijd/zin heb om alle stationsverbindingen in te voeren in de database :P )
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:03:01 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94126262
In 100 tariefkilometers: Bloemendaal -> Santpoort zuid -> Santpoort noord -> Driehuis -> Beverwijk -> Heemskerk -> Uitgeest -> Castricum -> Heiloo -> Alkmaar -> Alkmaar Noord -> Heerhugowaard -> Obdam -> Hoorn -> Purmerend Overwhere -> Purmerend -> Purmerend Weidevenne -> Zaandam Kogerveld -> Zaandam -> Amsterdam Sloterdijk -> Amsterdam Centraal

Goed voor de mijlen *O*
pi_94126307
Klik ook eens op de grafiekjes kijken :D hip spul
pi_94128270
quote:
VIRM is traag met optrekken... de 1700-loc is veel krachtiger. Jammer dat de 1700 slechts monospanning is i.p.v. dual voltage, anders hadden die de Beneluxtrein kunnen trekken i.p.v. die gare 11.8-locs die er vroeger voor hingen :)
En dan had NMBS de rijtuigen geleverd en had NShaaispiet dus geen rijtuigen kunnen stelen van de Beneluxtrein :Y

Maar had de 1700-loc hetzelfde loodzware werkschema gekregen als de 11.8 loc dan was die na 25 jaar ook niet zo betrouwbaar meer hoor.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 01:27:48 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94128924
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:53 schreef ckikilwai het volgende:

[..]

Maar had de 1700-loc hetzelfde loodzware werkschema gekregen als de 11.8 loc dan was die na 25 jaar ook niet zo betrouwbaar meer hoor.
De 1250-locomotieven doen al meer dan 50 jaar het werk en die dingen lijken onverwoestbaar. Maar heel veel hangt ook af van onderhoud. ;)
pi_94128975
Om nog even terug te komen op die perron-verlaging naar de europese standaard van 76cm:

Ik stond vanavond een kwartier rond te wandelen op het perron in Almelo (aansluiting op de laatste stoptrein naar Deventer is niet geweldig...), en daar zijn ze echt aan het prutsen geweest volgens mij.
Het hele afgelopen weekend geen treinen langs geweest, voor zover ik weet vooral voor die perronverlaging, en hoever zijn ze gekomen? Niet eens op de helft! Ze hebben de b-zijde gehad ongeveer (spoor 2b en 4b), maar dan ook alleen maar aan de rand. Het middenstuk is nog originele hoogte, loopt lekker bol dus. En bij de sporen 2a, 3 en 4a hebben ze het nog helemaal niet verlaagd...
Dat heeft dan een heel weekend gekost? :N Stelletje luiwammesen daar :P

(sprak hij zonder verder enige kennis van zaken te hebben O~) )
pi_94129190
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 01:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

De 1250-locomotieven doen al meer dan 50 jaar het werk en die dingen lijken onverwoestbaar. Maar heel veel hangt ook af van onderhoud. ;)
En van de machinisten die er al dan niet correct mee rijden :)
En of ze hem 's nachts stiekem als goederen loc gebruiken ~O>
De wildste geruchten circuleerden er over de elfjes wat hen voor mij al wel mythisch maakt. _O_
  dinsdag 15 maart 2011 @ 01:47:32 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94129277
De 11.8'jes hebben naar het schijnt, zonder medeweten van de NMBS, goederendiensten gedraaid. Op HGBTF.net valt ergens te lezen dat de NMBS, nadat ze een aantal keer onverklaarbare verhogingen op de kilometertelling zagen, een GPS-tracker had ingebouwd in de locs en dat ze de volgende dag konden zien dat de locs 's nachts allerlei rondjes in de Rotterdamse haven hadden gemaakt, wat de NS vervolgens weer ontkende. :')
pi_94129437
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Lets do that again :P
pi_94130491
ik werk vandaag op de watergraafsmeer en zal eens kijken of ik wat fotos van het slapen kan schieten. James houdt jij mijn facebook in de gate :P dat is het makkelijkste mobiel uploaden :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 07:20:11 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94130549
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:09 schreef James1988 het volgende:
En deze zijn ook leuk:

Filmpje wat ik net postte is een beetje crappy, mijn excuses. Fles heeft vast een betere. :)
Die blijf ik geniaal vinden, eerste filmpje ook met die muziek!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 07:20:58 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94130553
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 01:47 schreef James1988 het volgende:
De 11.8'jes hebben naar het schijnt, zonder medeweten van de NMBS, goederendiensten gedraaid. Op HGBTF.net valt ergens te lezen dat de NMBS, nadat ze een aantal keer onverklaarbare verhogingen op de kilometertelling zagen, een GPS-tracker had ingebouwd in de locs en dat ze de volgende dag konden zien dat de locs 's nachts allerlei rondjes in de Rotterdamse haven hadden gemaakt, wat de NS vervolgens weer ontkende. :')
_O-
pi_94130633
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 01:47 schreef James1988 het volgende:
_O_
Hollandse gierigheid. _O_
pi_94132686
Wat een faalbedrijf is ansaldo toch. Ze zijn maar tosties gaan bakken omdat 3/8 uitzendkrachten er zijn, na een uur :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:00:24 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94132997
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:48 schreef Yreal het volgende:
Wat een faalbedrijf is ansaldo toch. Ze zijn maar tosties gaan bakken omdat 3/8 uitzendkrachten er zijn, na een uur :')
Waarom ligt dat aan Ansaldo dan?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94134806
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 10:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom ligt dat aan Ansaldo dan?
slechte werkmentaliteit. Echt niet raar dat die treinen nog niet klaar zijn ...
pi_94134969
Ik heb het boek "Spoorwegen 2011" hier ook liggen :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:07:14 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94137036
NS is wel "slim" bezig geweest vandaag. Een trein(Sprinter Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd) die moest opstarten in Hoofddorp (waarbij het leegmat uit de Binckhorst komt) is gestart met 1 SGMm-III, wat normaal 2x DDAR was (en tegenwoordig 3x SGMm-III. Het was zo druk dat de HC niet eens bij de normale deuren kon sleutelen, en dit uit de cabine moest doen.. Mét veel achterblijvers EN enorm op elkaar gepropte mensen.
Net als 5 bakken SGMm in één van de drukste spitstreinen in de stoptrein Den Haag-Dordrecht/Roosendaal. Rijdt normaal 10 bakken SLT in die trein..
En nog op een paar plaatsen 8 en 10 bakken SLT vervangen voor 2 of 3x V, gaat ook niet altijd passen..
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:43:36 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94138230
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:07 schreef greavy het volgende:
NS is wel "slim" bezig geweest vandaag. Een trein(Sprinter Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd) die moest opstarten in Hoofddorp (waarbij het leegmat uit de Binckhorst komt) is gestart met 1 SGMm-III, wat normaal 2x DDAR was (en tegenwoordig 3x SGMm-III. Het was zo druk dat de HC niet eens bij de normale deuren kon sleutelen, en dit uit de cabine moest doen.. Mét veel achterblijvers EN enorm op elkaar gepropte mensen.
Net als 5 bakken SGMm in één van de drukste spitstreinen in de stoptrein Den Haag-Dordrecht/Roosendaal. Rijdt normaal 10 bakken SLT in die trein..
En nog op een paar plaatsen 8 en 10 bakken SLT vervangen voor 2 of 3x V, gaat ook niet altijd passen..
Ik weet dat je een Somda ban hebt... maar ehm... :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:09:18 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94139031
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 12:07 schreef greavy het volgende:
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 maart 2011 @ 13:10:39 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94139079
Geen ImageShack aub. Dat is de grootste baggerhost van plaatjes ter wereld. Vrijwel andere plaatjesboeren zijn stukken beter
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:28:45 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94139713
Al gefixt, was mobiel en daar heb je geen preview-knop :(

Op nu.nl staan een paar foto's van de aanrijding gisteren, niet veel van over. klik.
pi_94141990
Zo v250 zit lekker en het tafeltje bevalt
pi_94142628
waar blijven die pics? Ik zie nog niets op je FB }:|
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:44:16 #57
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_94142929
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:19 schreef Yreal het volgende:
Dat lijkt me wel het minste wat we ondertussen mogen verwachten ja :P ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 maart 2011 @ 14:46:44 #58
Maffe Fries
pi_94143022
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:19 schreef Yreal het volgende:
Ach ja, je moet toch ergens de tosti's op eten
pi_94143492
Tvp.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:11:47 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94143879
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:28 schreef James1988 het volgende:
Al gefixt, was mobiel en daar heb je geen preview-knop :(

Op nu.nl staan een paar foto's van de aanrijding gisteren, niet veel van over. klik.
Hoe laat was dat nou eigenlijk? Want ik ben daar gisteren om zeg 16:20 langsgekomen en er was niets aan de hand? :?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:18:35 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94144134
Rond een uur of 5 dacht ik.
  Redactie Sport dinsdag 15 maart 2011 @ 15:37:42 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_94144888
17.07u was de eerste brandweermelding zo te zien
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:10:43 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94146413
quote:
Vrouw (20) zag trein over het hoofd

14 maart 2011

De automobilist die maandagmiddag verongelukte op een onbewaakte spoorwegovergang in Woudenberg zag de trein te laat aankomen.

Het slachtoffer, een 20-jarige vrouw uit Leersum, had eerder op een andere trein uit de tegenovergestelde richting gewacht. Dat heeft de politie dinsdag bekendgemaakt.

Het ongeluk gebeurde omstreeks 17.00 uur. De vrouw, de enige inzittende, werd bij de aanrijding uit haar auto geslingerd en overleed ter plekke. De auto vloog na de botsing in brand. Vanwege het ongeval moesten treinreizigers rekening houden met een vertraging van ruim een uur.

Bron: Nieuws
Wedden dat er nu weer kamervragen gesteld gaan worden over onbewaakte overpaden?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:13:07 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94146539
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wedden dat er nu weer kamervragen gesteld gaan worden over onbewaakte overpaden?
Het lijkt me zinniger om kamervragen te gaan stellen over blinde koeien achter een stuur -O-
pi_94147426
Zit nu in de v250 cabine, foto heb ik geüpload . Kan geen stuurstanden zien hier
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:40:03 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94147712
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:32 schreef Yreal het volgende:
foto heb ik geüpload
Hee da's leuk! *O* Momentje, ik struin even 21 quazintriljard websites af, misschien kom ik hem wel tegen *O*
pi_94147754
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Momentje, ik struin even 21 quazintriljard websites af, misschien kom ik hem wel tegen *O*
_O-
pi_94147910
Don't bother, foto is niet zo boeiend.. :(
http://www.facebook.com/p(...)000707055444&sk=wall
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:08:47 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94148910
Foto idd niet echt boeiend, als het nou kwaliteitsfoto was :Y
Je ziet Jeroen(?) zitten en vaag de cabine

[ Bericht 13% gewijzigd door greavy op 15-03-2011 17:17:18 ]
pi_94149330
Facebook :')_!

Doe even gewoon een direct link die voor iedereen zichtbaar is.
  Redactie Sport dinsdag 15 maart 2011 @ 17:20:15 #71
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_94149378
Uit de Adviesaanvraag en info wijzigingen dienstregeling per 4 april 2011: Per 4 april wordt Emmen Zuid geopend en Emmen Bargeres gesloten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:20:39 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94149400
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:45 schreef Stefanovic83 het volgende:
Don't bother, foto is niet zo boeiend.. :(
Oh nou, dan hoeven we dus ook geen discussie op te starten of we gaan vragen om een linkje naar de foto :) Ik neem wel genoegen met de beschrijving van greavy dan ^O^

Die Facebook-url leidt mij niet naar die foto namelijk ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:19 schreef Socios het volgende:
Facebook :')_!

Doe even gewoon een direct link die voor iedereen zichtbaar is.
Nja :P Ik probeerde vriendelijk te blijven O-)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:21:24 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94149441
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:20 schreef dennistd het volgende:
Uit de Adviesaanvraag en info wijzigingen dienstregeling per 4 april 2011: Per 4 april wordt Emmen Zuid geopend en Emmen Bargeres gesloten
Klopt ja, was al een tijd bekend overigens :) Maar tof om te horen dat er nog steeds geen sprake is van uitstel natuurlijk ^O^
  Redactie Sport dinsdag 15 maart 2011 @ 17:27:58 #74
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_94149766
In de adviesaanvraag van Hispeed lees ik over de HSL;
- 2x per uur Amsterdam-Breda
- 2x per uur Amsterdam-Rotterdam
- 1x per uur Amsterdam-Brussel
- 1x per uur Amsterdam-Parijs

Waarbij er tussen de binnenlandse Fyra's geen mooie kwartiersdienst is maar een 12/18-patroon, waarbij in de 18 minuten de Thalys of Benelux tussendoor komt.

Alles is wel afhankelijk van de stofzuiger trouwens....
PM mij!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:28:49 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94149791
Hier, deeplink:

dinsdag 15 maart 2011 @ 17:29:08 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94149810
dat scheelt dus wel 3 hele minuten met een mooie kwartierdienst. Nou, wat een drama :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:31:40 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94149917
Als ik het goed lees dus een soort-van ETMET op de HSL waarvan 2x per uur ook naar Brussel.

Leuk, luchtvervoer. :')
pi_94150019
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:31 schreef James1988 het volgende:
Leuk, luchtvervoer. :')
Ga jij maar lekker via Den Haag, ja met je eeuwige gezeik op de HSL-Zuid.

Het is een prima dienstregeling zo te lezen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:36:00 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94150130
Wat nou weer?

De HSL-Zuid an sich is prima qua bouw e.d.. NS Hispeed maakt er alleen een potje van, heeft dat in het verleden al bewezen.
pi_94150312
Vanaf 2013 rijdt ook Deutsche Bahn met ICE International over de HSL Zuid van Amsterdam naar London. Juist leuk die diversiteit.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:45:41 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94150560
Dat ben ik met je eens, en wanneer het Eurostar e320 er eenmaal bij rijdt wordt het natuurlijk helemaal leuk. Thalys PBA, PBKA, Velaro D, Velaro e320, en wellicht soms een stofzuiger.

Dat is meer afwisseling dan je ziet op een station als Gilze-Rijen, waar je VIRM, SLT en ICRm ziet. En soms misschien wat cargo.
pi_94150669
* Fap fap fap*

:+

Boeie, ik woon in Den Haag, wat ik belangrijk vind is dat Den Haag goede verbindingen houdt.. Een rechtstreekse trein naar schiphol/A'dam C. en naar R'dam C lijkt me het minste..
dag
pi_94150739
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:48 schreef Peter het volgende:
Boeie, ik woon in Den Haag, wat ik belangrijk vind is dat Den Haag goede verbindingen houdt.. Een rechtstreekse trein naar schiphol/A'dam C. en naar R'dam C lijkt me het minste..
Er komt ook een `shuttle´ Den Haag - Brussel. :P

Alleen jammer dat de 140 niet door gaat naar Den Haag Centraal.
pi_94150783
Vandaag toch maar eens de heuvellandlijn gaan bekijken na al die verhalen van jullie over de mooiste lijn van Nederland.
Leuk lijntje. Vooral rond Valkenburg en Schin op Geul.
Tot je in Heerlen aankomt :{ Wat een treurnis.

En de IC naar Utrecht had een valse start op Eindhoven :(
pi_94151640
de wat?
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Er komt ook een `shuttle´ Den Haag - Brussel. :P

Alleen jammer dat de 140 niet door gaat naar Den Haag Centraal.
dag
pi_94151682
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:11 schreef Peter het volgende:
de wat?
Die trein waar we met nog een aantal treintopicbezoekers in gezopen hebben. :D
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:12:52 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94151698
De 140 is de IC-Berlijn, Schiphol-Berlijn op dit moment
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:13:25 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94151718
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:33 schreef Socios het volgende:

[..]

Ga jij maar lekker via Den Haag, ja met je eeuwige gezeik op de HSL-Zuid.

Het is een prima dienstregeling zo te lezen.
HSL-verslaafde _O-
pi_94152068
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het lijkt me zinniger om kamervragen te gaan stellen over blinde koeien achter een stuur -O-
Mja onzin natuurlijk, zo'n overweg kan ontzettend onoverzichtelijk zijn. Vorig jaar was er nog een vrouw aangereden bij een onbewaakte overweg in Boxtel, aan de ene kant een laagstaande zon en aan de andere kant metershoog mais. Als het echt aan de 'blinde koe' lag dan denk ik niet dat diezelfde overweg nu gewoon volledig weggehaald is.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:39:02 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94152700
Een paar spiegels bij de overwegen plaatsen lijkt me geen slecht idee (eentje op iedere hoek van de overweg).
pi_94152795
Mja of gewoon wat lichten al dan niet in combinatie met slagbomen natuurlijk 8)7 . Onbewaakte overwegen horen niet thuis in een ontwikkeld westers land.
pi_94153962
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:41 schreef Ireyon het volgende:
Mja of gewoon wat lichten al dan niet in combinatie met slagbomen natuurlijk 8)7 . Onbewaakte overwegen horen niet thuis in een ontwikkeld westers land.
En kruisingen zonder stoplichten zeker ook niet.

Voor een overweg waar 10 mensen per dag overheen gaan is het op geen enkele manier zinning om de overweg te beveiligen. Zonde van het geld.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:12:53 #93
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_94154237
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:41 schreef Ireyon het volgende:
Scheelt dat trouwens veel, AKI of AHOB? Denk dat de veranderingen in de beveiliging het duurste zijn (detectie aankomende trein), en dat is voor allebei nodig natuurlijk. Enige verschil is dan een boompje, en dat kan nooit zoveel extra kosten.
pi_94154392
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:07 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Voor een overweg waar 10 mensen per dag overheen gaan is het op geen enkele manier zinning om de overweg te beveiligen. Zonde van het geld.
Nee elk jaar 1 van die 10 mensen laten sterven en vervolgens de hele overweg afbreken, da's goedkoop ^O^ . 'k Begrijp dat jij ook tegen toiletten in SLT's bent?
pi_94154466
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:07 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

1 (één) rood licht dat naar 2 zijden uitstraalt als het baanvak bezet is, is al een oplossing...
Of zoals in Dld, de overweg met een hek dichtzetten en eerst aanbellen voordat men de boom open doet :+
dag
pi_94154644
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:15 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nee elk jaar 1 van die 10 mensen laten sterven en vervolgens de hele overweg afbreken, da's goedkoop ^O^ . 'k Begrijp dat jij ook tegen toiletten in SLT's bent?
Als ieder jaar 1 van die 10 mensen op het spoor rijdt dan is het probleem in 10 jaar opgelost en waarschijnlijk nu al omdat die overweg al jaren onbeveiligd zal zijn. :')

Ik mag toch hopen dat die mensen ook uit hun doppen kunnen kijken.
En alles verbieden waar mensen dood aan kunnen gaan werkt niet echt. Een mens moet ook maar eens een beetje eigen verantwoordelijk houden in plaats van alles maar te betuttellen. Anders krijg je alleen maar onverschillige niet-oplettende mensen.

En ik ben voor toiletten in de trein, maar om die SLT nu achteraf er nog van te gaan voorzien.
Het is falen van de overheid. Die had in moeten grijpen. Om dan achteraf met belastinggeld te gaan gooien is niet wenselijk.
Spoor is al duur genoeg.
pi_94154751
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:28 schreef James1988 het volgende:
Hier, deeplink:

[ afbeelding ]
Mooie Khadaffi-IC4-AnsaldoBreda kleurstelling :P
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:27:09 #98
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94154973
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 19:12 schreef V2 het volgende:

[..]

Scheelt dat trouwens veel, AKI of AHOB? Denk dat de veranderingen in de beveiliging het duurste zijn (detectie aankomende trein), en dat is voor allebei nodig natuurlijk. Enige verschil is dan een boompje, en dat kan nooit zoveel extra kosten.
Volgens mij had een AKI een kortere aankondiging dan een AHOB. Zo'n las en het bordje verplaatsen is niet zo veel werk, het plaatsen van een AHOB met bijbehorende regelkast kan ook in een nacht gedaan worden, denk ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:51:28 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94156556
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Volgens mij had een AKI een kortere aankondiging dan een AHOB. Zo'n las en het bordje verplaatsen is niet zo veel werk, het plaatsen van een AHOB met bijbehorende regelkast kan ook in een nacht gedaan worden, denk ik.
Ik denk een weekend, en eerst een ontwerp maken: dat is ook duur. Na het verplaatsen van de lassen moet je wel de secties nog instellen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:05:21 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94157459
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:20 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En ik ben voor toiletten in de trein, maar om die SLT nu achteraf er nog van te gaan voorzien.
Het is falen van de overheid. Die had in moeten grijpen. Om dan achteraf met belastinggeld te gaan gooien is niet wenselijk.
Spoor is al duur genoeg.
Dat moet helemaal niet met belastinggeld gebeuren, dat mag NS lekker uit eigenlijk middelen bekostigen. Bovendien kan NS het SLT vanaf 2015 óf aan de kant zetten, óf alsnog voorzien van fatsoenlijke toiletten.
pi_94159976
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat moet helemaal niet met belastinggeld gebeuren, dat mag NS lekker uit eigenlijk middelen bekostigen. Bovendien kan NS het SLT vanaf 2015 óf aan de kant zetten, óf alsnog voorzien van fatsoenlijke toiletten.
En wie vult de NS aan als ze niet rond kunnen komen denk je.
Betalen ze uberhaupt zelf materiaal?
pi_94160520
Ja sorry jongens, dat ik geen boeiende foto's heb kunnen maken :')

We stonden helemaal aan het begin van het rangeer terein in de loods bij de v250. Meer dan Fyra's, Beneluxen en thalysen hebben we niet zien rijden. Erg jammer allemaal. Ik hoopte wat boeiend te zien :{

de stoelen van die v250 zijn wel heeeel lekker _O_
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:51:20 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94160957
Had dan foto's van het interieur gemaakt *)
pi_94161048
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:51 schreef greavy het volgende:
Had dan foto's van het interieur gemaakt *)
oja dat heb ik gedaan denk ik !
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:53:28 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94161151
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:39 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En wie vult de NS aan als ze niet rond kunnen komen denk je.
Betalen ze uberhaupt zelf materiaal?
Misschien zijn de stellen wel van NS Financial Services Company (NSFSC), en moeten die dan de kosten voor de inbouw betalen. Resultaat is dat de leaseprijs voor NSR hoger wordt. En dat ze er onderhoud aan moeten laten plegen.

Edit: de SLT is inderdaad aangekocht door NSFSC, net als de V250 trouwens.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:55:14 #106
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94161303
© Rob van Ee (Of is het Kees Mooij)? Staat op de Flickr van Rob van Ee met watermerk van die ander..
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:55:49 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94161352
Horken, niet eens ff de bankjes er netjes uit geschroefd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:56:17 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94161385
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:55 schreef Duvel het volgende:
Horken, niet eens ff de bankjes er netjes uit geschroefd.
Die hadden ze mooi kunnen verkopen, voor het goede doel..
pi_94161472

Ja, heel veel valt er niet van te fotograferen.. bovendien was ik aan het werk en had slechts een iphone op zak.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:58:15 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94161532
Zonde hoor. Het zal wel een doel dienen of zo -O-
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:03:21 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94161902
Zal wel zijn voor de proefritten waarbij al die (zware, gevulde) tonnen mensen voorstellen?
pi_94161940
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:03 schreef James1988 het volgende:
Zal wel zijn voor de proefritten waarbij al die (zware, gevulde) tonnen mensen voorstellen?
Yep, en 250x 25 killo zand in elke cabine
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:04:12 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94161974
Da's een zware HC dan. :')
pi_94162040
je doet aan maximaal beladen of niet he :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 maart 2011 @ 21:06:02 #115
Maffe Fries
pi_94162125
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:05 schreef Yreal het volgende:
je doet aan maximaal beladen of niet he :P
Tijdens de dienst zal er echt niet zoveel gewicht mee getorst hoeven worden.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:07:04 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94162210
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tijdens de dienst zal er echt niet zoveel gewicht mee getorst hoeven worden.
Optimist.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:08:26 #117
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94162341
quote:
Is inderdaad om te testen onder (zwaar) beladen omstandigheden, een eis van het IVW. Leeg moet het ook ritten rijden, maar dus ook beladen (met vaten zand of zakken ofzo)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 maart 2011 @ 21:09:52 #118
Maffe Fries
pi_94162465
Die lege ritten kunnen ze ook wel in normale dienst rijden
pi_94162613
Ze konden allemaal trouwens heel fanatiek vertellen dat we in nederland slechte pizza hebben en ze graag wiet roken :+
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:20:10 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94163305
er liggen ook een hoop spoorstaven in de gangpaden heb ik gehoord
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:20:42 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94163352
quote:
Overigens doelde ik op dat slopen van die Beneluxrommel :)
pi_94163461
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
er liggen ook een hoop spoorstaven in de gangpaden heb ik gehoord
heb je het nou over mijn foto?
  Redactie Sport dinsdag 15 maart 2011 @ 21:22:08 #123
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_94163482
Zaterdag een reisje naar Emmelshausen maken, Br218 zolang het nog rijdt daar...
PM mij!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:28:34 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94163971
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

heb je het nou over mijn foto?
Nee een andere :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:29:14 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94164023
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:22 schreef dennistd het volgende:
Zaterdag een reisje naar Emmelshausen maken, Br218 zolang het nog rijdt daar...
Is dat die Hunsrückbahn?
pi_94164552
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Misschien zijn de stellen wel van NS Financial Services Company (NSFSC), en moeten die dan de kosten voor de inbouw betalen. Resultaat is dat de leaseprijs voor NSR hoger wordt. En dat ze er onderhoud aan moeten laten plegen.

Edit: de SLT is inderdaad aangekocht door NSFSC, net als de V250 trouwens.
Dat is bij al het mat zo. Maar waar komt dat geld om die treinen te kopen vandaan. Al zaten er 100 kutbedrijfjes tussen, dat doet er niet toe.
En waar denk je dat NS het geld voor die hogere lease vandaan haalt.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:36:20 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94164608
Van een of andere bank, lijkt me.

Het Duitse Railpool heeft KfW IPEX-Bank GmbH en HSH Nordbank AG.
Het Belgische Alpha Trains Arcus European Infrastructure Fund 1 LP, AMP Capital Investors, Public Sector Pension Investment Board, en Deutsche Bank.
Het Engelse Alpha Trains heeft een consortium van banken en investeringspartijen achter zich

Om maar een paar voorbeeldjes te noemen.

[ Bericht 85% gewijzigd door James1988 op 15-03-2011 21:41:46 ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:38:56 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94164838
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]
En waar denk je dat NS het geld voor die hogere lease vandaan haalt.
Prijsverhoging bij:
- vervoerbewijzen;
- Servex (dé melkkoe bij uitstek).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94165134
Het is natuurlijk ook eigenbelang van de overheid. Als NS die 90 miljoen niet doorberekent aan de klant, boekt het bedrijf minder winst en krijgt de overheid minder dividend.
pi_94165438
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:42 schreef lyolyrc het volgende:
Het is natuurlijk ook eigenbelang van de overheid. Als NS die 90 miljoen niet doorberekent aan de klant, boekt het bedrijf minder winst en krijgt de overheid minder dividend.
En belasting he w/
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:50:07 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94165801
Oh ja, algemeen belang is natuurlijk ondergeschikt. :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94166191
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:36 schreef James1988 het volgende:
Van een of andere bank, lijkt me.

Het Duitse Railpool heeft KfW IPEX-Bank GmbH en HSH Nordbank AG.
Het Belgische Alpha Trains Arcus European Infrastructure Fund 1 LP, AMP Capital Investors, Public Sector Pension Investment Board, en Deutsche Bank.
Het Engelse Alpha Trains heeft een consortium van banken en investeringspartijen achter zich

Om maar een paar voorbeeldjes te noemen.
Maar ns is toch helemaal niet kostendekkend op zichzelf, of is dat puur alleen pro-rail?
En aangezien ns niet verplicht is toiletten te hebben, ka n de overheid toch helemaal niet eisen dat het uit eigen zak betaald wordt.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:58:38 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94166445
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:55 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar ns is toch helemaal niet kostendekkend op zichzelf, of is dat puur alleen pro-rail?
En aangezien ns niet verplicht is toiletten te hebben, ka n de overheid toch helemaal niet eisen dat het uit eigen zak betaald wordt.
De staat is de enige aandeelhouder van NS. En tevens de concessieverlener. Dat klinkt incestueus en dat is het ook. De staat kan bepalen dat NS toiletten in de trein moet inbouwen.

Ik weet niet of NS momenteel subsidie krijgt, behalve voor de lijnen waar RegioNS rijdt: die zijn sowieso gesubsidieerd. NS betaalt aan ProRail een gebruikersvergoeding, maar desondanks is ProRail volgens mij niet kostendekkend.

De vraag is overigens of je dat moet willen, volgens mij worden auto- en vaarwegen ook niet zo beoordeeld.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94166751
Maar dan krijgt ns dus minder winst, omdat de lease verhoogd wordt en dus gaat er minder geld naar de aandeelhouder. Dat is toch nog steeds hetzelfde.

pro-rail zal niet kostendekkend zijn. Zeker niet op onzinprojecten als perronverlaging(/spoorverhoging :') _!! )
pi_94166951
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:02 schreef Ascendancy het volgende:
Maar dan krijgt ns dus minder winst, omdat de lease verhoogd wordt en dus gaat er minder geld naar de aandeelhouder. Dat is toch nog steeds hetzelfde.

pro-rail zal niet kostendekkend zijn. Zeker niet op onzinprojecten als perronverlaging(/spoorverhoging :') _!! )
Witte verf aanbrengen op perronrand
pi_94167095
En in ander nieuws:

Chloortreinen Akzo Nobel gaan weer tijdelijk rijden

Akzo Nobel gaat tussen half maart en half april weer chloor laten vervoeren in treinen tussen de fabriek in Ibbenbüren (D) en de Rotterdamse haven. Het vervoer wordt gedaan door DB Schenker. Het vervoer gebeurt in de nacht. Het bericht is bevestigd door de twee bedrijven na een bericht van RTV Oost.

Een paar jaren geleden is het chloortransport in Nederland stilgelegd, toen de maatschappelijke protesten toenamen. Echter is het incidenteel vervoer niet verboden. Het chloor moet nu vervoerd worden, doordat de Nederlandse fabriek door onderhoud een maand dicht gaat.

De trein rijdt in Nederland via Hengelo en Amersfoort naar Rotterdam. Het vervoer wordt volgens de regels 's nachts gedaan, de maximale snelheid is 65 kilometer per uur.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:07:10 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94167110
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:05 schreef Temlin het volgende:

[..]

Witte verf aanbrengen op perronrand
Dat was een paar weken geleden ineens ook heel hip in het oosten ja :D
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:08:10 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94167222
ProRail is niet kostendekkend, nee. Net als Rijkswaterstaat dat niet is.

NS maakt winst en ontvangt geen subsidie voor het HRN, zoals valt na te lezen in het NS-jaarverslag waar alle cijfertjes staan. Wel ontvangen ze subsidie voor bijvoorbeeld RegioNS en de buitenlandse concessies, dat is allemaal verrekend en na te lezen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was een paar weken geleden ineens ook heel hip in het oosten ja :D
Dat is voor een goed doel: de toegankelijkheid en zelfstandigheid van gehandicapten (slechtzienden/blinden) in het OV bevorderen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:13:19 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94167688
Die mensen heb je alleen maar in het oosten of zo?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:14:13 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94167771
Gebeurd door heel Nederland.
pi_94167786
Volgens mij is het goedkoper om al die zwaar gehandiapten tegen OV prijzen vervoer aan te bieden dan iedere trein en ieder station gehandicapten-klaar maken.
pi_94167811
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Die mensen heb je alleen maar in het oosten of zo?
Wist je dat niet?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:16:53 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94168008
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:14 schreef greavy het volgende:
Gebeurd door heel Nederland.
Ik heb het om zo'n beetje elk station tussen Wolfheze en Zutphen zien gebeuren, en nergens tussen Ede en Utrecht, tussen Utrecht en Den Helder, tussen Utrecht en Den haag of tussen Utrecht en Baarn.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:19:21 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94168207
Dat gebeurt in het hele land, maar men is in het oosten begonnen. Het doel is juist om blinde/slechtziende mensen in staat te stellen om zonder begeleiding gebruik te maken van het OV, en een stroeve perronrand is daar een deel van (dat kun je immers voelen met zo'n stok).

Zie http://www.verkeerinbeeld(...)ronrand-gestart.html
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:20:50 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94168355
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:19 schreef James1988 het volgende:
Dat gebeurt in het hele land, maar men is in het oosten begonnen. Het doel is juist om blinde/slechtziende mensen in staat te stellen om zonder begeleiding gebruik te maken van het OV, en een stroeve perronrand is daar een deel van (dat kun je immers voelen met zo'n stok).

Zie http://www.verkeerinbeeld(...)ronrand-gestart.html
Goed streven, net als braillebordjes op de leuningen bij perronopgangen. In Italië had zelfs de plattegrond in een treinstel een braille-uitleg.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94168368
Het is toch wel een wonder dat ze met iets als eerste in het Oosten beginnen :o _O_
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:46:41 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94170508
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:20 schreef Temlin het volgende:
Het is toch wel een wonder dat ze met iets als eerste in het Oosten beginnen :o _O_
"de bezetting"
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94170564
Pas maar op tot er een tsunami door de Noordzee raast... Dan heb je alleen nog maar 'het oosten' van het land... :@

Jaja, dat kan gelukkig niet echt enzo, te ondiep, te klein, geen breuklijnen voor grote aardbevingen etc.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:48:45 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94170662
te ondiep vooral idd.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:52:29 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94170969
We hebben Engeland toch als golfbreker? :+
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:04:20 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94171972
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:52 schreef James1988 het volgende:
We hebben Engeland toch als golfbreker? :+
Je verliest een beetje de proporties uit het oog denk ik :D
  Redactie Sport woensdag 16 maart 2011 @ 03:52:24 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_94179118
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is dat die Hunsrückbahn?
klopt :Y
liefhebbers kunnen nog mee, vertrek is om 8.20u uit Gronau (dat op dat moment vanuit het westen nog volledig onbereikbaar is :P)
PM mij!
pi_94179749
Alle treinenliefhebbers bij elkaar, die moeten wel mijn lang onbeantwoorde vraag weten te beantwoorden.
Wat zijn die vreemde geluiden in de trein toch? In sommige treinen heb je van die irritante piepjes die van laag naar hoog naar laag naar hoog gaan bij het optrekken/afremmen, en als de machinist omroept welk station de volgende is, hoor je heel vaak zo'n harde bel op de achtegrond. Wat is het nut van die dingen?
  woensdag 16 maart 2011 @ 07:42:30 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94179783
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 07:39 schreef _Loki het volgende:
Alle treinenliefhebbers bij elkaar, die moeten wel mijn lang onbeantwoorde vraag weten te beantwoorden.
Wat zijn die vreemde geluiden in de trein toch? In sommige treinen heb je van die irritante piepjes die van laag naar hoog naar laag naar hoog gaan bij het optrekken/afremmen, en als de machinist omroept welk station de volgende is, hoor je heel vaak zo'n harde bel op de achtegrond. Wat is het nut van die dingen?
De piepjes zijn de vermogensregeling van de elektrische aandrijving van de trein, het voert een beetje te ver om daar in detail op in te gaan...

De bel is een onderdeel van het beveiligingssysteem ATB (automatische treinbeïnvloeding).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 maart 2011 @ 07:45:45 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94179812
Dienstregeling 2012[/b]

Per dienstregeling 2012 zullen er vooral wijzigingen zijn rond de treindienst Amsterdam - Den Haag - Rotterdam - Vlissingen. Tussen Leiden en Hoofddorp / Schiphol zullen er meer treinen gaan rijden. Daarnaast zullen er meer treinen gaan rijden via de HSL Zuid.

De nieuwe dienstregeling zal op 11 december 2011 ingaan. Dan zal de formule "Sneltrein" definitief verdwijnen.

[b]Voornaamste wijzigingen[/b]
[b]Amsterdam Centraal / Amsterdam Zuid - Den Haag - Rotterdam - Roosendaal (reguliere treindienst)

De volledige dienstregeling wijzigt tussen Amsterdam - Leiden - Den Haag - Rotterdam - Roosendaal.

Nieuwe intercitylijnvoering

Verandering op:

Amsterdam - Vlissingen
De stoptrein Roosendaal - Vlissingen verdwijnt.
De intercity Amsterdam - Vlissingen gaat 2x per uur rijden.
De intercity Amsterdam - Vlissingen stopt tussen Roosendaal - Vlissingen op alle tussengelegen stations.
De intercity Amsterdam - Vlissingen stopt tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Blaak op Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Heemstede-Aerdenhout, Leiden Centraal, Den Haag Laan v NOI, Den Haag HS, Delft, Schiedam Centrum en Rotterdam Centraal
Deze wijzigingen betekenen een extra reistijd van 7 minuten tussen Amsterdam en Rotterdam en een extra reistijd van 12 minuten tussen Rotterdam en Vlissingen.
Amsterdam - Breda
De huidige sneltreinen Amsterdam - Dordrecht / Breda zal als intercity gaan rijden en komen te vervallen tussen Dordrecht en Breda. Frequentie blijft 2x per uur.

Den Haag Centraal - Luchthaven Schiphol
Tussen Den Haag Centraal - Schiphol zullen de volgende intercity's een kwartiersdienst gaan verzorgen:

Intercity Den Haag - Amsterdam, stopt te Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Lelylaan en Amsterdam Sloterdijk (2x per uur).
Intercity Den Haag - Lelystad, stopt te Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Almere Centrum en Almere Buiten (2x per uur).

Nieuwe Sprinterlijnvoering Amsterdam - Haarlem
Tussen Amsterdam en Haarlem 4 stoptreinen, welke eveneens zullen stoppen in het nieuwe station Halfweg-Zwanenburg. Betreft kwartiersdienst uitgevoerd door:

Sprinter Amsterdam - Zandvoort, 2x per uur
Sprinter Amsterdam - Haarlem - Uitgeest, 2x per uur

Den Haag - Leiden
Tussen Den Haag en Leiden 4 stoptreinen, welke een kwartiersdienst verzorgen. Betreft:

Sprinter Den Haag - Leiden - Haarlem, 2x per uur
Sprinter Den Haag - Schiphol - Almere, 2x per uur (Stopt ook te Sassenheim)

Leiden - Hoofddorp
Tussen Leiden en Hoofddorp rijden in de spits extra stoptreinen. Het betreft de stoptrein Utrecht - Hilversum - Weesp - Hoofddorp, welke in de spits door zal rijden naar Leiden Centraal. Deze trein zal het nieuwe station Sassenheim bedienen.

Den Haag - Dordrecht
Tussen Den Haag en Dordrecht 4 stoptreinen, welke een kwartiersdienst verzorgen. Betreft:

Den Haag - Dordrecht - Roosendaal, in de spits 2x per uur, in de dal 2x per uur tot Dordrecht en 1x per uur tot Roosendaal
Den Haag - Dordrecht - Breda, in de spits 2x per uur, in de daluren 2x per uur tot Dordrecht en 1x per uur tot Breda
Amsterdam - Rotterdam - Breda / Brussel via HSL

Plannen NS Hispeed
Amsterdam - Paris/Brussel/Antwerpen/Breda/RotterdamTot 1x per uur (10x per dag) Thalys Amsterdam - Parijs
1x per uur Fyra Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Antwerpen - Brussel
2x per uur Fyra Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda
2x per uur Fyra Amsterdam - Schiphol - Rotterdam
Indien er bij de start onvoldoende materieel beschikbaar is, zullen de 2 laatste Fyra's (Amsterdam - Rotterdam) uitvallen en vervangen worden door een extra intercity Amsterdam - Rotterdam, welke zal rijden via de HSL.

[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 16-03-2011 08:15:13 ]
pi_94180003
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 07:45 schreef greavy het volgende:
Deze wijzigingen betekenen een extra reistijd van 7 minuten tussen Amsterdam en Rotterdam en een extra reistijd van 12 minuten tussen Rotterdam en Vlissingen.
Volledig onacceptabel dit, waar blijven die kamervragen?
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:35:25 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94180418
De kamer heeft jarenlang zitten slapen en nooit gedacht dat NS hun reizigers zo zou schofferen, en het Locov en Rover is ook een papieren tijger.
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:06:09 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94181037
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Volledig onacceptabel dit, waar blijven die kamervragen?
Nou dat lijkt me op zich wat overdreven :') Maar waarom is het nodig?
pi_94181314
Vanochtend bij die nieuwe Starbucks op Utrecht geweest. Das nie veel hoor, lege 'hal' met een toonbank en een paar rottige campingtafeltjes en stoeltjes (nog net wel van staal). Ziet er behoorlijk tijdelijk uit.
Overigens is die andere Starbucks, naast de Broodzaak, nog gewoon open. Wel lekker rustig daardoor bij die nieuwe
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:42:21 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94181926

DB Schenker 6423 komt met een sleep onbeladen onderstellen voor goederenwagons door het station van 's-Hertogenbosch gereden. Ietsjes sneller dan mijn telefooncamera eigenlijk aankon. :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:19:33 #161
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94183013

Jaja, de gekleurde HiSpeed Bs is nu ook einde, is nu gesloopt.
pi_94183111
Belachelijk, had nog prima dienst kunnen doen in de 2900 ofzo.
pi_94183611
Zeg, kan je nou met die nieuwe dienstregeling niet meer van station HS naar 1 van de stoptreinstations tot Leiden komen? Dat lijkt me toch wel een manco.
En 4 stoptreindiensten vanuit Centraal uberhaupt. Dat is daar het voordeel van boven de huidige 2, met dan nog 2 anderen met een iets afwijkende route.

En uberhaupt met dat hele sneltreinen gebeuren.
"dames en heren, het blijft dezelfde kuttrein maar we doen wel alsof het beter is. Ondertussen wordt u daarbij ook nog eens genaaid door al u snelle mogelijkheden vanuit Breda keihard af te snijden, tenzij u ons natuurlijk 60% meer betaald, Dan bent u namelijk veel sneller. Niet omdat het beter is, maar omdat we het vorige product verneukt hebben. Speciaal voor u." :r
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:42:44 #164
314390 Jackson5
Annie are you ok?
pi_94183717
Ik vind trouwens dat de NS op de station tussen Schiphol en Amsterdam centraal moeten mededelen dat die stations NIET! Amsterdam Centraal zijn, elke dag weer stappen er verwarde mensen uit bij Lelylaan, en bij Sloterdijk ongetwijfeld ook. Heel erg vervelend om elke keer te gaan vertellen dat ze verkeerd zitten.
pi_94184062
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:42 schreef Jackson5 het volgende:
Ik vind trouwens dat de NS op de station tussen Schiphol en Amsterdam centraal moeten mededelen dat die stations NIET! Amsterdam Centraal zijn, elke dag weer stappen er verwarde mensen uit bij Lelylaan, en bij Sloterdijk ongetwijfeld ook. Heel erg vervelend om elke keer te gaan vertellen dat ze verkeerd zitten.
Zouden die mensen niet gewoon een beetje moeten opletten? ik stap in het buitenland ook niet blind overal in en uit
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 maart 2011 @ 10:58:59 #166
Maffe Fries
pi_94184163
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:38 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg, kan je nou met die nieuwe dienstregeling niet meer van station HS naar 1 van de stoptreinstations tot Leiden komen? Dat lijkt me toch wel een manco.
Als ik het zo zie dan moet je in Laan v NOI overstappen
pi_94184428
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als ik het zo zie dan moet je in Laan v NOI overstappen
Met die "intercity" zeker :') _!!!
pi_94184554
Wat vinden jullie er zo erg aan dan?

Sinds de NeuBauStrecke Köln Hbf - Frankfurt (Main) Hbf gaan ook verreweg de meeste Intercityexpress' via de HSL. Een paar IC/EC/ICE gaan nog via de `Oude lijn´ langs de Rijn. Ook daar kost de reis meer via de HSL en is de reistijd korter.
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:13:49 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94184596
Is het verschil in reistijd daar niet *iets* significanter?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 maart 2011 @ 11:15:44 #170
Maffe Fries
pi_94184656
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Met die "intercity" zeker :') _!!!
Ja, dat zeer goed werkende product
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:18:15 #171
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_94184753
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 07:45 schreef greavy het volgende:
Deze wijzigingen betekenen een extra reistijd van 7 minuten tussen Amsterdam en Rotterdam
Kijk, de nog niet rijdende V250 is theoretisch alweer 7 minuten sneller geworden!
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:30:03 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94185139
quote:
8s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:18 schreef V2 het volgende:

[..]

Kijk, de nog niet rijdende V250 is theoretisch alweer 7 minuten sneller geworden!
Mja, je durft het nauwelijks te denken, maar dat zal zeker wel een deel van de verklaring zijn inderdaad -O-
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:42:02 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94185502
quote:
8s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:18 schreef V2 het volgende:

[..]

Marketingman!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 maart 2011 @ 12:24:35 #174
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94186825
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 10:42 schreef Jackson5 het volgende:
Moet je dan ook gaan omroepen dat met het gele knopje de deuren open gaan en dat het perron lager ligt dan de trein? Een beetje gezond verstand mag je wel verwachten van reizigers.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_94188169
Dames en heren, het volgende station is Amsterdam Lelylaan. Ik zou u aanraden te blijven zitten, hier wilt u er echt niet uit!
_O-
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:16:41 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94188677
Amsterdam Lelylaan... ooit eens 20 minuten stilgestaan met een Fyra vanwege "een defect aan de locomotief dat de machinist nog aan het oplossen is"... na al met +10 uit Amsterdam te zijn vertrokken.

Echt een baggerstation ja :')
pi_94189387
Ik heb ontdekt waarom dat OBB rijtuig daar zo zielig alleen staat op Rotterdam CS.
Volgens spoorpunt.nl op flickr wordt hij gebruikt voor instructie aan het NShispeed personeel. Link
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:38:24 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94189445
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:36 schreef ckikilwai het volgende:
Ik heb ontdekt waarom dat OBB rijtuig daar zo zielig alleen staat op Rotterdam CS.
Volgens spoorpunt.nl op flickr wordt hij gebruikt voor instructie aan het NShispeed personeel. Link
Ehm, dat was toch al bekend? Dat er tijdelijk ÖBB-rijtuigen in de Benelux gaan rijden?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94189683
Ja dat wel, maar ook de reden waarom er eentje opzij staat in Rotterdam?
pi_94192076
Ik vind het een goede ontdekking.

T.z.t. zeker een ritje maken met de BeNeLux.
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:08:47 #181
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_94192918
Ah, daarom staat ie daar zo moederziel alleen :) dank voor het linkje, leuk om te weten.
pi_94193493
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:08 schreef V2 het volgende:
Ah, daarom staat ie daar zo moederziel alleen :) dank voor het linkje, leuk om te weten.
Staat ook een enkel OBB dingetje achter een loc op watergraafsmeer

pi_94193680
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja, dat zeer goed werkende product
Meen je dit nou?
Een Intercity is een trein die de grote steden van ons land verbindt. Denk aan de hoofdsteden van de provincies en andere relevante aglommeraties.
Heemstede-aerdenhout valt niet binnen die definitie. Net als Schiedam Centrum. Die stations hebben ruim voldoende aan stop en sneltreinen, zodat de capaciteit van de IC behouden blijft voor de grote stations en de reistijd laag blijft.
Het grootste deel van kleinere steden heeft immers forenzenverkeer naar de dichtsbijzijnde grote stad. Vaak reist het niet verder.
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:38:18 #184
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_94194120
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:28 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Meen je dit nou?
Een Intercity is een trein die de grote steden van ons land verbindt. Denk aan de hoofdsteden van de provincies en andere relevante aglommeraties.
Heemstede-aerdenhout valt niet binnen die definitie. Net als Schiedam Centrum. Die stations hebben ruim voldoende aan stop en sneltreinen, zodat de capaciteit van de IC behouden blijft voor de grote stations en de reistijd laag blijft.
Het grootste deel van kleinere steden heeft immers forenzenverkeer naar de dichtsbijzijnde grote stad. Vaak reist het niet verder.
Volgens mij bedoelde hij het sarcastisch. ;)
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_94194284
Gelukkig.
Maar de NS denkt er schijnbaar niet zo over :{
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 maart 2011 @ 15:47:01 #186
Maffe Fries
pi_94194510
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:38 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelde hij het sarcastisch. ;)
precies :P
pi_94194559
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:42 schreef Ascendancy het volgende:
Gelukkig.
Maar de NS denkt er schijnbaar niet zo over :{
Ic's bestaan ook niet meer, op den haag / rotterdan naar enschede / het noord na.
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:48:13 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94194570
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:44 schreef ckikilwai het volgende:
Ja dat wel, maar ook de reden waarom er eentje opzij staat in Rotterdam?
Het is standaard dat nieuw materieel wordt opgesteld voor instructie, vooral één loc met één rijtuig is typisch een instructieding. :)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:07:16 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94195569
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is standaard dat nieuw materieel wordt opgesteld voor instructie, vooral één loc met één rijtuig is typisch een instructieding. :)
Waarschijnlijk vanwege de stroomvoorziening? :? Of?
  Redactie Sport woensdag 16 maart 2011 @ 16:14:32 #190
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_94195938
quote:
Vertraging aanleg tunnel Nijverdal

De bouw van de tunnel van het combiplan in Nijverdal loopt bijna een jaar vertraging op. Dat heeft minister Schultz van Haegen aan de Tweede Kamer laten weten.

Om problemen met tunnels te voorkomen heeft het ministerie nieuwe regels ontwikkeld waaraan veiligheidsinstallaties voor tunnels moeten voldoen. Deze regels zullen ook worden toegepast bij de aanleg van de tunnel van het combiplan Nijverdal. Volgens een woordvoerder van het ministerie is de vertraging noodzakelijk om te voorkomen dat er bij de oplevering van het combiplan getwijfeld wordt over de veiligheid van de tunnel. Het betekent voor de tunnel in Nijverdal een vertraging van 8 tot 11 maanden. Een deel van de N35 en de spoorlijn wordt in Nijverdal in een tunnel aangelegd om een einde te maken aan de verkeeroverlast in het centrum. De tunnel zou in 2013 open gaan, dat wordt nu dus bijna een jaar later.

Bron: RTV Oost
PM mij!
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:16:37 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94196062
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan faal je toch best hard als politiek zijnde. Kan 't niet anders noemen :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:48:40 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94197622
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarschijnlijk vanwege de stroomvoorziening? :? Of?
Ja klopt, loc moet zorgen voor de voeding. Alternatief is opstellen op een spoor met 1500V-rijtuigaansluiting, maar die zijn er niet zo veel meer.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:49:01 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94197638
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Echt volkomen achterlijk die nieuwe regels voor tunnels... A73, A2 en nu dit weer. :{w
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94198114
quote:
Een 19-jarige vrouw uit Den Haag is dinsdag in Brussel wakker geworden nadat ze de trein vanuit Amsterdam naar Den Haag nam. De vrouw had een dagje gewinkeld in Amsterdam en was tamelijk moe geworden.

Toen ze wakker werd was ze al bijna in Brussel. Ze besloot de trein terug te pakken richting Den Haag, maar ook toen hield ze haar ogen niet open. Ze ontwaakte uiteindelijk in Voorburg op een rangeerterrein in een afgesloten treinstel.

De vrouw belde in paniek de politie, waarna ze werd bevrijd door schoonmakers. Daarna is ze door agenten naar huis gebracht.
Ik Dacht dat zon trein altijd werd gecontroleerd voor het wegrangeren :? ?
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:06:34 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94198541
Wazig verhaal, hoe komt de Benelux nou in Voorburg?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94198646
quote:
5s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:06 schreef Duvel het volgende:
Wazig verhaal, hoe komt de Benelux nou in Voorburg?
Dat slaat inderdaad nergens op. Voorburg is niets meer dan een perron met 2 sporen. Het heeft geen tuin ofzo.
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:11:32 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94198773
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat slaat inderdaad nergens op. Voorburg is niets meer dan een perron met 2 sporen. Het heeft geen tuin ofzo.
De Binckhorst ligt er tegenaan, en anders heb je in Leidschendam-Voorburg nog de tuin van de werkplaats.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:22:21 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94199333
quote:
3s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

De Binckhorst ligt er tegenaan, en anders heb je in Leidschendam-Voorburg nog de tuin van de werkplaats.
Ja leuk.

Maar de hamvraag: Is er dan een Benelux die maar tot Den Haag rijdt? Of is ze ook nog eerst naar Amsterdam op en neer geweest? :?

Hoe dan ook: vrouwen :N
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:22:32 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94199346

186 240 staat te Rotterdam gereed voor ritten over de HSL naar Breda ter opleiding van Machinisten op dat tracé

Terwijl de 1800'den aan hun laatste leven beginnen, heeft NS nog 2 verhuurd aan NS HiSpeed. Hier staat de 1850 met een ÖBB rijtuig in Rotterdam, waar personeel opleiding krijgt. Uiteindelijk komt er een hele stam van 7 rijtuigen in de Benelux te rijden.
Op dit moment was het personeel ook in het rijtuig bezig met hun opleiding.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 maart 2011 @ 17:33:10 #200
Maffe Fries
pi_94199898
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja leuk.

Maar de hamvraag: Is er dan een Benelux die maar tot Den Haag rijdt? Of is ze ook nog eerst naar Amsterdam op en neer geweest? :?

Hoe dan ook: vrouwen :N
De laatste van de dag rijdt van Brussel tot Rotterdam, maar blijft volgens mij daar overnachten ...
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:34:56 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94199985
Kijk, da's toch een eind slaapwandelen tot Voorburg dan.

Weer zo'n kokje-lepeltje verhaal waarbij je je gaat afvragen "Okee wat is hier WEL gebeurd?"
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:39:58 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94200219
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De laatste van de dag rijdt van Brussel tot Rotterdam, maar blijft volgens mij daar overnachten ...
Toen ik nog regelmatig in Rotterdam kwam, overnachtte de laatste Benelux inderdaad daar in de tuin. Maar hoe doet nu is met een aantal sporen buiten dienst in verband met de verbouwing, weet ik het niet meer.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:40:34 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94200239
quote:
5s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Toen ik nog regelmatig in Rotterdam kwam, overnachtte de laatste Benelux inderdaad daar in de tuin. Maar hoe doet nu is met een aantal sporen buiten dienst in verband met de verbouwing, weet ik het niet meer.
Zal wel op Stadion neergezet worden dan he, plek zat.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 maart 2011 @ 17:42:08 #204
Maffe Fries
pi_94200311
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zal wel op Stadion neergezet worden dan he, plek zat.
Of doorrijden naar de Binckhorst. Niet dat daar nu zoveel plaats over is 's nachts ...
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:47:37 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94200546
kan je net zo goed even een extra stop in Den Haag HS plannen. Daar moest die kip sowieso al naartoe, dus het was niet die die in Rotterdam ophield, mag je aannemen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 maart 2011 @ 17:48:17 #206
Maffe Fries
pi_94200571
ik denk dat het de laatste dus wel was
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:49:49 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94200641
mja, kan ook. Dan heeft ze dus nog mazzel dat ze dichter bij huis de trein uit stapte dan eigenlijk mogelijk was.
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:54:32 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94200843
zo maar dan?

Asd 17:53 V
FBMZ 20:42 x 21:18
Rtd 23:06 A

Maar die gaat ook gewoon door naar HS en Amsterdam C :? En dat is echt wel de laatste van de dag.

Lekker vaak gecontroleerd ook dan, wel.
pi_94200897
Het 'nieuwtje' van de week is de onlangs fraai en opvallend bestickerde ex-ACTS nu HUSA/HTRS 189 096:

Sinds enkele jaren verzorgd het voormalige ACTS, nu HTRS het vervoer van nieuwe ballast vanuit het Oost-Duitse Schwarzkollm naar de Amsterdam Westhaven en Roosendaal. Deze nieuwe ballast is benodigd bij diverse werkzaamheden aan het spoor die vooral in de weekenden door het hele land plaatsvinden. De aanvoer van deze "kiezelsteentjes voor grote jongens" is seizoensgebonden en loopt van maart tot begin november. Zoals ook de afgelopen 2 jaren is ook anno 2011 de 189 096 de vaste tractieleverancier voor deze trein. Sinds Husa Transportation al haar loks in de nieuwe huisstijl brengt, kon deze 189'er niet achterblijven. Nadat de lege trein op maandag 14 maart leeg vanuit Roosendaal richting Schwarzkollm is vertrokken, arriveerde de beladen trein op de grijze woensdag 16 maart terug in Nederland. Er was zon voorspeld maar deze prikte uren later pas door de hardnekkige bewolking heen en zo kon van de gelegenheid gebruik worden gemaakt om de fraaie trein op een 'fout voor de zon' stek te fotograferen. Met aan de haak 60 beladen Fccpps'n passeert de 189 096 als trein 58343 het station van Geldermalsen op weg naar Roosendaal. Sinds enkele weken is het station van Geldermalsen een stukje kaler geworden, nu de voormalige loopbrug in twee delen naar de MBS in Haaksbergen en de SGB in Goes is verplaatst en tevens de losweg opgeruimd is. Over niet al te lange tijd zullen de werkzaamheden aan het emplacement Geldermalsen gaan plaatsvinden. Als het goed is zal er in ieder geval een extra perron worden aangelegd voor de treinen van Arriva tussen Geldermalsen en Dordrecht, zodat deze kruisingsvrij kunnen aankomen en vertrekken.
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:58:29 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94201011
verzorgT }:|
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 maart 2011 @ 17:58:51 #211
Maffe Fries
pi_94201033
quote:
5s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
zo maar dan?

Asd 17:53 V
FBMZ 20:42 x 21:18
Rtd 23:06 A

Maar die gaat ook gewoon door naar HS en Amsterdam C :? En dat is echt wel de laatste van de dag.

Lekker vaak gecontroleerd ook dan, wel.
Zal wel een uurtje later vertrokken zijn ;)
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:00:06 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94201084
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zal wel een uurtje later vertrokken zijn ;)
Waarom denk je dat? :?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 maart 2011 @ 18:00:37 #213
Maffe Fries
pi_94201107
quote:
5s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? :?
Dan eindig je in Rotterdam
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:03:22 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94201207
Ja :')

Maar wat voor reden heb je om aan te nemen dat die BNL een uur te laat vanaf zijn beginpunt vertrokken zou zijn? Niemand wist dat er die vrouw in zat he, anders hadden ze r dr wel eerder uitgegooid :P
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:04:59 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94201269
Wel lekker voor de kilometers natuurlijk, Een retourtje Amsterdam - Brussel voor de prijs van een retourtje Amsterdam - Den Haag :9
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 maart 2011 @ 18:05:53 #216
Maffe Fries
pi_94201302
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja :')

Maar wat voor reden heb je om aan te nemen dat die BNL een uur te laat vanaf zijn beginpunt vertrokken zou zijn? Niemand wist dat er die vrouw in zat he, anders hadden ze r dr wel eerder uitgegooid :P
Om 22.18 vertrekt de laatste uit Brussel.

En die HC's hebben hun werk niet goed gedaan
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:07:56 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94201406
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Om 22.18 vertrekt de laatste uit Brussel.

En die HC's hebben hun werk niet goed gedaan
Dat staat dan niet goed in HAFAS :N
pi_94201548
Oh 'k kwam vanmiddag ook zo'n mooie loc tegen :Y

Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 maart 2011 @ 18:11:37 #219
Maffe Fries
pi_94201555
Of mijn bron lijkt niet te kloppen, zoals het nu lijkt
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:15:24 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94201726
quote:
Schultz bekijkt extra wc-wagon bij Sprinter

DEN HAAG - De wc-loze treinstellen van de NS-Sprinter kunnen misschien een toiletvoorziening krijgen door er een wagon met wc tussen of aan te hangen.

Die optie wil minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastrucuur) laten onderzoeken, zei zij woensdag in een debat met de Tweede Kamer.

Veel Kamerleden vinden het onverteerbaar dat de Sprintertreinen, die bedoeld zijn voor kortere ritjes, niet beschikken over een toilet.

In eerder aangenomen moties werd Schultz gevraagd actie te ondernemen, maar in een recente brief herhaalde ze dat het laten ombouwen van de treinen te duur (90 miljoen euro) is. Daarom kwam ze met andere voorstellen, zoals de bouw van wc's op stations.

De VVD-bewindsvrouw meent daarmee in de geest van de moties te handelen. Sommige fracties zijn het daar niet mee eens en daarom speurt ze nu verder naar een oplossing.
Dus ombouwen zou 90 miljoen kosten en te duur zijn... alsof wc-rijtuigen goedkoper zijn. Je zit dan niet alleen met de kosten van een hele bak (inclusief ramen, draaistellen, noem maar op), maar dan heb je ook te maken met meer gewicht waardoor je óf een tragere trein krijgt, óf het wc-rijtuig van aandrijving moet voorzien, óf de bestaande aandrijving opwaarderen zodat de trein z'n rijkarakteristieken behoudt.

Ik denk dat de bestaande Sprinters ombouwen dan toch goedkoper zal zijn.
pi_94201779
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:11 schreef Ireyon het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi he :) Kwam met een containertrein uit Leeuwarden :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:17:22 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94201807
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:11 schreef Peterselieman het volgende:
Of mijn bron lijkt niet te kloppen, zoals het nu lijkt
De laatste die jij bekijkt is de 9265, die alleen op zaterdag rijdt.
De 9261 vertrekt 21:18 uit Brussel en rijdt 7 dagen per week.
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:17:33 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94201814
Ik vind die HUSA livrei echt mooi ja *O* Het KAN dus wel gewoon. Een mooie trein, in Nederland :s)
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:17:59 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94201834
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:17 schreef greavy het volgende:

[..]

De laatste die jij bekijkt is de 9265, die alleen op zaterdag rijdt.
De 9261 vertrekt 21:18 uit Brussel en rijdt 7 dagen per week.
En het was dus op een dinsdag, namelijk gisteren.
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:18:11 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94201847
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:11 schreef Ireyon het volgende:

[ afbeelding ]
Had hem net gemist. Ik stond nog een tijdje op Rotterdam voor een HUSA gekleurde 1600 te platen daar.
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:19:24 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:20:36 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94201955
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dus ombouwen zou 90 miljoen kosten en te duur zijn... alsof wc-rijtuigen goedkoper zijn. Je zit dan niet alleen met de kosten van een hele bak (inclusief ramen, draaistellen, noem maar op), maar dan heb je ook te maken met meer gewicht waardoor je óf een tragere trein krijgt, óf het wc-rijtuig van aandrijving moet voorzien, óf de bestaande aandrijving opwaarderen zodat de trein z'n rijkarakteristieken behoudt.

Ik denk dat de bestaande Sprinters ombouwen dan toch goedkoper zal zijn.
Dat is volslagen onzinnig inderdaad. Het enige wat je daarvan leert is dat deze minister volstrekt ongeschikt is om welke beslissing dan ook te nemen over het spoor.
pi_94202004
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tjah, het verbaast mij dat ze niet alleen de nieuwe tunnels van de betreffende installaties voorzien. Daarbij is de vraag of in het aanbestedingstraject (toen) deze regels al bekend waren. De overheid zal wel weer voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:22:51 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94202060
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is volslagen onzinnig inderdaad. Het enige wat je daarvan leert is dat deze minister volstrekt ongeschikt is om welke beslissing dan ook te nemen over het spoor.
Zoals een minister betaamt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:49:54 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94203425
Wat wel gedaan zou kunnen worden is per SLT een bak omwisselen voor een toiletbak en de bakken die dan vrijkomen gebruiken in nieuw te bestellen SLT (er zijn immers nog 2 opties die niet zijn gelicht). Het is alleen wel een ferme hoeveelheid bakken die je dan krijgt: 131.

Met één bak kun je 131 nieuwe viertjes bouwen (2 kopbakken + toiletbak + vrijgekomen bak) of je kunt er een paar verwerken in een nieuw zesje. Zelfs al worden er alleen maar zesjes gebouwd, dan zijn dat er alsnog 33.

Eén toilet per SLT lijkt me hoe dan ook wel voldoende, ook in een zesje.
pi_94204200
Iedereen kan ook gewoon met de auto gaan :) Na 2015 als NS de concessie niet meer heeft zal dat vanzelf gebeuren. Toch mooi dat ze nu al veel wegen verbreden.
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:06:51 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94204338
Wie weet doet SNCF of DB het veel beter dan NS ooit gedaan heeft, mocht een van die partijen de concessie krijgen natuurlijk. NS hoeft van mij niet van het Nederlandse spoorwegnet te verdwijnen, maar ze mogen er wel voor knokken.
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:15:12 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94204760
Ik denk dat ze dit gaan doen. Op z'n minst een haalbaarheidsstudie van 90 miljoen hieraan wijden ^O^

woensdag 16 maart 2011 @ 19:17:25 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94204881
_O- Wel met een doorloopkop hé, want je moet wel tijdens de rit naar de plee kunnen *)
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:18:07 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94204920
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:17 schreef greavy het volgende:
_O- Wel met een doorloopkop hé, want je moet wel tijdens de rit naar de plee kunnen *)
Doe eens niet zo slim jij. Zo heeft die haalbaarheidsstudie niks meer te concluderen :P :D
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 maart 2011 @ 19:20:56 #236
Maffe Fries
pi_94205074
De minister moet gewoon afspraken maken met de fabrikant en dan met het plan naar de NS gaan. Reken er maar op dat met wat druk en dreiging en slim onderhandelen er van die 90 miljoen heel wat af kan gaan.

Van geld dat overblijft ga je voorzieningen bouwen om die bakken te kunnen legen.
pi_94205399
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat ze dit gaan doen. Op z'n minst een haalbaarheidsstudie van 90 miljoen hieraan wijden ^O^

[ afbeelding ]
Neej, er tussen hangen:
110316_92054_toiletwagon2.jpg
dag
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:27:04 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94205405
Prorail logica: Perrons in Hilversum renoveren, en 1 a 2 maanden later bedenken dat het perron verlaagd moet worden.. Maar omdat dat nu te duur is, word er bedacht dat het spoor verhoogd moet worden, om zo gelijkvloerse instappen mogelijk te maken.
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:30:56 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94205635
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:27 schreef greavy het volgende:
Prorail logica: Perrons in Hilversum renoveren, en 1 a 2 maanden later bedenken dat het perron verlaagd moet worden.. Maar omdat dat nu te duur is, word er bedacht dat het spoor verhoogd moet worden, om zo gelijkvloerse instappen mogelijk te maken.
Precies. En dat noemen ze dan "economisch slimmer". Echt waar :Y
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:47:24 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94206735
Mja, een paar kuub grind is kennelijk goedkoper. :D
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:55:00 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94207193
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
Het spoorwegmuseum heeft nog wel een Pec over.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:57:10 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94207337
quote:
De nieuwe norm, bedoeld om uiteindelijk overal in Europa een gelijkvloerse instap in treinen te krijgen, was nog niet bekend toen het Hilversumse station werd aangepakt.
:')

"We hebben zitten pitten, sorry."
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94207536
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

:')

"We hebben zitten pitten, sorry."
Nederland is weer haantje de voorste, over 3 jaar blijkt dat het toch niet hoeft en in Duitsland/Frankrijk en België doen ze het lekker niet.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:02:04 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94207693
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het spoorwegmuseum heeft nog wel een Pec over.
"Deezen wagon isch voor Pisschen Ende Cacken" :Y
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:02:06 #245
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_94207694
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:59 schreef Temlin het volgende:

[..]

Nederland is weer haantje de voorste, over 3 jaar blijkt dat het toch niet hoeft en in Duitsland/Frankrijk en België doen ze het lekker niet.
Daar heeft het in dit geval helemaal niets mee te maken. Het gaat hier om een gelijkvloerse instap in SLT's en die vloerhoogte is en blijft 76cm. Of dat een Europese norm (het is niet dé norm, er zijn meerdere normen) is of niet doet er wat dat betreft dus niet toe. (In België zijn ze overigens ook bezig met perrons van 76cm te maken)

Beetje dom wel dat ze in 2007 nog perrons bouwden van 84cm terwijl SLT toen al besteld was.
pi_94207806
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:02 schreef ReisT het volgende:
Daar heeft het in dit geval helemaal niets mee te maken. Het gaat hier om een gelijkvloerse instap in SLT's en die vloerhoogte is en blijft 76cm. Of dat een Europese norm is of niet doet er wat dat betreft dus niet toe.

Beetje dom wel dat ze in 2007 nog perrons bouwden van 84cm terwijl SLT toen al besteld was.
En als SNCF zodadelijk met alstom treintjes komt hebben die weer een andere hoogte en kan alles weer aangepast worden, hoe gooien wij geld over de balk.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:04:07 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94207811
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:02 schreef ReisT het volgende:
Daar heeft het in dit geval helemaal niets mee te maken. Het gaat hier om een gelijkvloerse instap in SLT's en die vloerhoogte is en blijft 76cm. Of dat een Europese norm is of niet doet er wat dat betreft dus niet toe.

Nou, nee.

in 2007 was er nog geen Europese regel die voorschreef dat perron en instap even hoog moesten zijn. NU heet het ineens een probleem.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:05:25 #248
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_94207903
Is er een Europese regel die dat voorschrijft dan? DIt is vooral een Nederlands idee, dat het nu ineens moet.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:05:39 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94207916
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 20:04 schreef Temlin het volgende:

[..]

Alstom
<3
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:18:15 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94208783
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

<3
Rukker.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:20:38 #251
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94208926
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 20:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Rukker.
Hap hap hap :P
pi_94209204
De hoogte van perrons boeit echt geen ene fuck. Altijd maar alles willen standaardiseren. :')

Gewoon de perronopzichter (en/ of perronkelner) de `brug´ van perron naar trein laten bedienen wanneer er een passagier is die dat nodig heeft.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:32:28 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94209727
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:24 schreef Socios het volgende:
De hoogte van perrons boeit echt geen ene fuck. Altijd maar alles willen standaardiseren. :')

Gewoon de perronopzichter (en/ of perronkelner) de `brug´ van perron naar trein laten bedienen wanneer er een passagier is die dat nodig heeft.
Jij had echt 70 jaar eerder geboren moeten worden geloof ik.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:38:02 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94210059
in 2020 moet 90 % van de Nederlandse stations aan die norm voldoen. Volgens het stuk in de Metro van vandaag. Welke norm precies kan ik niet vinden op de site van de EU (maar goed, ga daar maar eens wat zoeken....)

Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat er niet ineens nu hals over kop een hoop aan geklooid hoeft te gaan worden. Ik zou weleens een keer mee willen maken dat er bijvoorbeeld 2 of 3 weekenden op rij in HEEL Nederland nergens werkzaamheden aan het spoor zijn. Ik geloof niet dat we dat deze eeuw al eens meegemaakt hebben :N
pi_94210590
quote:
15s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jij had echt 70 jaar eerder geboren moeten worden geloof ik.
Nee. Toen bestond er nog geen HSL.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:54:01 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94211062
Eind jaren 70, in Frankrijk. Toen begon het hele HSL-verhaal. Prima tijd voor Socios.
pi_94211722
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:54 schreef James1988 het volgende:
Eind jaren 70, in Frankrijk. Toen begon het hele HSL-verhaal. Prima tijd voor Socios.
Shinkansen was er eerder. :{w
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 maart 2011 @ 21:07:26 #258
Maffe Fries
pi_94211784
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:06 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Shinkansen was er eerder. :{w
Die rijden tegenwoordig niet zoveel meer
pi_94212567
quote:
12s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die rijden tegenwoordig niet zoveel meer
:{
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:25:47 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94212920
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee. Toen bestond er nog geen HSL.
Perronkelners nog wel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94213302
imageshack zuigt tegenwoordig ;(
pi_94213371
Kut imageshack jullie kijken hier maar :(

http://www.skyscrapercity(...)365275&postcount=957
pi_94213537
SSC _O_
pi_94213574
Nog gewoon smalle deurtjes bij de verbindingen tussen de bakken :') . Beter hadden ze even bij een ICE afgekeken hoe je 2 bakken met elkaar verbindt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 maart 2011 @ 21:37:18 #266
Maffe Fries
pi_94213681
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:31 schreef Temlin het volgende:
imageshack zuigt tegenwoordig ;( altijd
Even verbeterd
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:38:32 #267
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_94213759
Vroeger had je ook nog een barbier op het station, die heet nu kaptonoom
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:38:41 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94213769
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:35 schreef Ireyon het volgende:
Nog gewoon smalle deurtjes bij de verbindingen tussen de bakken :') . Beter hadden ze even bij een ICE afgekeken hoe je 2 bakken met elkaar verbindt.
of hoe je "BordBistro" schrijft -O-
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:43:20 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94214054
Overigens is het meenemen van je fiets ook niet toegestaan met Fyra. Ook niet met een gedemonteerd voorwiel of wat dan ook. Reden? "De focus ligt op het vervoeren van passagiers".
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:44:07 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94214108
Wat? :')
pi_94214142
Mag in de ICE toch ook niet?
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:46:33 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94214282
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:44 schreef Igen het volgende:
Ik heb weleens een HC opmerkingen horen maken tegen iemand die een surfplank bij zich had op zich ("Hee we zijn geen expediteur :( " ) maar ik zie toch weleens vakantiegroepjes in de ICE stapppen hoor.
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:47:53 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94214381
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:44 schreef Igen het volgende:
quote:
Fyra
Het meenemen van een fiets is niet toegestaan op Fyra. Een (verpakte) vouwfiets daarentegen geldt als bagage en wordt gratis vervoerd.

Thalys
Fietsen zijn aan boord van Thalys uitsluitend toegestaan als het voorwiel is gedemonteerd en de fiets is verpakt in een speciale fietshoes (max. afmeting 120x90 cm). De fiets wordt dan als bagage gezien. Een vouwfiets is toegestaan mits deze is ingeklapt en verpakt.

Intercity Brussel
InterCity Brussel rijdt een paar maal per dag met Belgische rijtuigen, waar maar een beperkt aantal fietsen inpast. Het kan voorkomen dat u wordt gevraagd een volgende trein te pakken.

TGV
Fietsen worden alleen toegelaten in TGV, als ze met het voorwiel gedemonteerd worden verpakt in een speciale fietshoes met maximale afmetingen 1,20 m x 0,90 m.

Eurostar
Het is mogelijk (vouw) fietsen met Eurostar te laten vervoeren. Deze dienen te worden gedemonteerd en verpakt in een speciale hoes. Deze fietshoes mag niet groter zijn dan een normale koffer.

Voor reizigers tussen Brussel/Paris/Lille en London is het daarnaast ook mogelijk de fiets te laten vervoeren als ingeschreven bagage. Het is wel aan te bevelen deze te verpakken in een hoes die de fiets beschermt én een reisverzekering die het vervoer van de fiets dekt. De kosten voor het vervoer van fietsen als ingeschreven bagage zijn ¤ 25. Het meenemen van tandems is niet toegestaan.

ICE International
Helaas hebben NS en DB verschillende regels voor het vervoer van (vouw)fietsen:

Op ICE trajecten binnen Nederland en de grensoverschrijdende trajecten via Emmerich gelden de volgende bepalingen:

• ICE reizigers met een NS binnenland kaartje mogen onverpakte vouwfietsen meenemen.
• ICE reizigers met een internationaal ticket mogen verpakte vouwfietsen meenemen en geen onverpakte.
• ICE reizigers mogen geen gewone fietsen mee nemen ook niet als ze gedemonteerd en verpakt zijn tenzij ze geheel in een koffer van niet groter dan 85 cm zijn gestopt.

Op ICE trajecten in het Duitse binnenverkeer geldt:

• Vouwfietsen of gewone fietsen worden uitsluitend als handbagage toegelaten in de ICE, mits gedemonteerd en verpakt in een speciale fietshoes met maximale afmetingen 1,20 m x 0,90 m.

InterCity Berlijn
Het is toegestaan om een fiets mee te nemen in InterCity Berlijn. Daarvoor heeft u een internationaal fietsticket nodig à ¤ 12 per enkele reis. Daarnaast is een reservering voor uw fiets verplicht. Hiervoor betaalt u ¤ 3 per enkele reis. U kunt maximaal één fiets per persoon meenemen. Ook een vouwfiets is toegestaan. Deze dient ingeklapt en verpakt te zijn. Voor een vouwfiets hoeft u geen reservering te maken.

City Night Line
Het is toegestaan om fietsen mee te nemen op de City Night Line. U betaalt ¤ 12 voor een internationaal fietskaartje enkele reis. Reserveren is gratis maar verplicht. De fiets wordt geplaatst in een ligrijtuig met bagage-afdeling. Er zijn per City Night Line (Amsterdam München, Amsterdam Zürich) maximaal 2 tandemplaatsen te reserveren. Zodra één tandemplaats gereserveerd wordt, zal het overgebleven aantal vrije fietsplaatsen verminderd zijn met twee fietsplaatsen.

Let op: Bij een tandemreservering zijn nog wel 2 fietskaarten vereist.
Aldus NS Hispeed.
pi_94214423
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:35 schreef Ireyon het volgende:
Zou kunnen dat het een schotje is om te voorkomen dat het weer het rijtuig ingaat?
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:49:44 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94214519
tering wat rukt het nou of je vouwfiets in een zakje zit of niet? 8)7
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:57:36 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94215070
Geen idee, maar dat hele "gedemonteerd voorwiel"-ding is een ideetje van de EU voor hogesnelheidstreinen. Net als dat treinen nu geen open toilet meer mogen hebben (maar een dure bioreactor moeten hebben) en kennelijk een perronhoogte van 76 centimeter de nieuwe norm is.

Net als dat de ÖBB Taurus-locomotieven (aka ES64U4), de LINTjes in de Achterhoek en zelfs de nagelnieuwe FLIRTs van Eurobahn kennelijk niet aan de nieuwste botsnormen voldoen.

Net als dat er kennelijk eisen worden gesteld aan de positie van koplampen, waardoor er nu eentje hoog zit (zie SLT, Thalys) i.p.v. de 3 dicht bij elkaar (VIRM, ICRm) en dat deze ook nog eens fel wit zijn i.p.v. het vertrouwde geel.

Net als dat je bij een gloednieuwe spoorlijn verplicht (het nog steeds expirementele) ERTMS moet installeren naast een eventueel landelijk systeem, i.p.v. tried and tested technologie zoals TVM-430 of LZB.

Ik vraag me echt af waar de EU zich soms allemaal mee bemoeit. ;(
pi_94215322
Hahaha, ik vind hem leuk: kllllllik.
pi_94215726
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:01 schreef KapiteinT het volgende:
Hahaha, ik vind hem leuk: kllllllik.
Melanie is dan ook meer van de auto (met chauffeur)
pi_94219754
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:57 schreef James1988 het volgende:
<bladiebla>

Ik vraag me echt af waar de EU zich soms allemaal mee bemoeit. ;(
Wat ik al zei: die eeuwige drang naar standaardisatie. :')_!

Echt nergens voor nodig. Handig dat in alle Europese landen de spoorbreedte hetzelfde zou zijn, de spanning op de bovenleiding erbij, verder maakt het niets uit.
pi_94220024
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat ik al zei: die eeuwige drang naar standaardisatie. :')_!

Echt nergens voor nodig. Handig dat in alle Europese landen de spoorbreedte hetzelfde zou zijn, de spanning op de bovenleiding erbij, verder maakt het niets uit.
Tegenwoordig rijden er alleen nog maar een nachttrein van Italië naar Slovenië en verder, om maar eens een voorbeeldje te noemen, simpelweg omdat er geen dagtreinmaterieel is met de juiste beveiligingssystemen. Of dichterbij: de IC Charleroi-Essen die niet naar Nederland kan doorrijden door allerlei knullige compatibiliteitsproblemen zoals perronhoogtes en lichtruimprofiel.

Dus hoezo, verder maakt het niets uit?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2011 23:26:58 ]
pi_94220389
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:22 schreef Igen het volgende:
Dus hoezo, verder maakt het niets uit?
Goeie, de beveiliging erbij. Maar niet om pietluttige dingen als perronhoogte, samenstelling dan wel kleur van de lampen etc.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:31:56 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94220446
zijn er geen europese normen voor plee-aan-boord-heid eigenlijk? Vast wel :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:33:51 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94220532
Jawel, die zijn er.

Namelijk dat er, als er een WC aan boord is, deze een bio-reactor moet hebben en niet zomaar z'n lading op het spoor mag lozen. :')
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:34:36 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94220569
:|W
pi_94220571
Op het spoor pissen is veel leuker en goedkoper.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:35:32 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94220610
quote:
15s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
:|W
I share your pain.

Net als allerlei dingen over botsnormen enzo waardoor de ÖBB Taurus niet eens meer aan de normen voldoet. Ik vind die Taurussen toch echt wel mooier dan de NMBS reeks 18 of de Vectron. :')
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:36:49 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94220660
Over tien jaar hebben we in de trein ook allemaal een gordel om.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94220663
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:34 schreef Ascendancy het volgende:
Op het spoor pissen is veel leuker en goedkoper.
Spoelt wel weer weg.tis Alleen minder als die pis op een overkapt station word geloost :')
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:41:46 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94220863
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:36 schreef Duvel het volgende:
Over tien jaar hebben we in de trein ook allemaal een gordel om.
Ik mag hopen van niet. :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:42:22 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94220890
Waarom zijn allerlei dingen die vroeger heel normaal waren, nu ineens een probleem? :?
pi_94220921
quote:
5s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom zijn allerlei dingen die vroeger heel normaal waren, nu ineens een probleem? :?
omdat we wat tever zijn doorgeslagen in dat alles maar mogelijk en veilig moet zijn voor iedereen.
pi_94220937
Heeft iemand dan eigenlijk een link naar de Europese regel waar het hier om gaat? Ik kan namelijk zo gauw alleen deze vinden, uit 2002, waarin expliciet een uitzondering wordt gemaakt voor de Nederlandse perronhoogte van 84cm.

Edit: En dan gaat het ook nog eens alleen over hogesnelheidslijnen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2011 23:45:52 ]
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:15:41 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94222379
In het SLT-topic op Somda mag het kennelijk niet over de toilettendiscussie gaan, maar iemand stelt er toch een vraag over - meer specifiek: "Waarom is het nu ineens een discussiepunt en niet vooraf?", waarop ik antwoord. Uitgebreid.

Hoppa, verwijderd. :')

Stik er ook lekker in, stelletje rasautisten daar.
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:20:06 #294
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_94222563
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:15 schreef James1988 het volgende:
In het SLT-topic op Somda mag het kennelijk niet over de toilettendiscussie gaan, maar iemand stelt er toch een vraag over - meer specifiek: "Waarom is het nu ineens een discussiepunt en niet vooraf?", waarop ik antwoord. Uitgebreid.

Hoppa, verwijderd. :')

Stik er ook lekker in, stelletje rasautisten daar.
Ik heb een mail gestuurd. :) Op somda zijn de reacties nu geplaatst in een wc-topic, eind goed al goed.

[ Bericht 28% gewijzigd door Eix op 17-03-2011 01:03:29 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_94222663
:O wordt er hier nou alleen over andere forums gepraat?
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:25:32 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94222755
Nee hoor.
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:27:16 #297
106942 Eix
pi_94222831
James maakte een briljante opsomming van feiten over de toilettenaffaire. Die vervolgens de prullenbak in gaat. Daar kunnen we wellicht hier over praten, ipv daar. Als we die post nog tevoorschijn kunnen toveren, aangezien men daar even geen seintje geeft dat het verwijderd wordt...
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:28:43 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94222886
Ik had de edit-link nog in mijn browserhistory staan, en daar krijg ik nog steeds mijn post te zien. Hij is er dus nog wel, alleen unlinked van het oorspronkelijke topic.

Deze tekst had ik aldaar gepost:

---------- ----------

quote:
eix (wo 16 mrt 2011 22:47:26 http://www.somda.nl/forum/4263/p324147/):

Met andere woorden, weet iemand waarom al dit gedonder pas is gaan spelen na de bouw van de treinen, in plaats van vooraf?
Wilde gok: vooraf te weinig luisteren naar de input van het eigen personeel en de reizigers, en een gladjakker van Bombardier die een mooi financieel plaatje tevoorschijn toverde waar NS wel oren naar had. Ergens in de politieke keten een gevoel van "NS zou dat niet doen" en NS bestelt gewoon die treinen.

Vervolgens zijn ze er, rijden ze rond, en is er alsnog stront aan de knikker... want die vervelende reizigersverenigingen constateren dat hun bezwaren genegeerd zijn, en gaan de media opzoeken. PR-ramp gecreëerd, NS en politiek proberen een kromme beslissing recht te praten (kosten, onderhoud, gemiddeld zeer korte reistijd, je kent het wel) en de discussie blijft lekker aanmodderen.

Ondertussen gooit (ik meen) het VVMC ook nog olie op het vuur met verhalen over machinisten die noodgedwongen in een fles moeten plassen nadat ze met hun SLT gestrand zijn achter een defecte goederentrein en ze huilende passagiers (ouderen, kinderen, mensen met blaasproblemen) moeten vertellen dat ze toch echt nergens kunnen plassen en de publieke opinie verergert.

De Tweede Kamer begint te morren, moties vliegen over en weer en ondertussen vallen de SLTs bij bosjes uit tijdens de winter, wordt het plaatje nog groter uitvergroot en is de publieke opinie eigenlijk dat die nieuwe Sprinter maar enorme bagger is en dat het oude Mat '64 geweldig is.

Overigens ben ik het eens met de eerdere posters: NS heeft treinen zonder toiletten besteld en dat is een bedrijfsrisico dat NS genomen heeft. En als de Tweede Kamer z'n zin krijgt voor de Hoofdrailnetconcessie 2015 (en dat gaat wel gebeuren denk ik zo) gaat dit NS hoe dan ook geld kosten. Óf ze kunnen alle SLT's per 2015 aan de kant gooien (want anders levert het een boete op), óf ze moeten investeren om te zorgen dat tegen 2015 iedere SLT weer voldoet aan het Programma van Eisen voor het HRN.

In het ergste geval (als NS te lang treuzelt of Nee zegt) raken ze de onderhandse gunning ook nog eens kwijt en volgt er een openbare aanbesteding. Een lose-lose-situatie voor NS dus.

Volgens mij heb ik het zo wel enigszins treffend beschreven?
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:29:58 #299
106942 Eix
pi_94222938
_O_
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_94223583
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:22 schreef Temlin het volgende:
:O wordt er hier nou alleen over andere forums gepraat?
Zeiken op autisten is hip :+
pi_94224551
quote:
5s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt door de eeuwige zucht naar (nutteloze) veranderingen. Natuurlijk, veel veranderingen zijn wel goed, maar veel moet ook zo omdat het zus is en zus omdat het zo is. (Niet alleen bij de spoorwegen)

Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 301.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')