Ik moest bij de lapo echt aan de blaas van James denkenquote:Op maandag 14 maart 2011 22:26 schreef Duvel het volgende:
N.a.v. de laatste posts in het vorige topic, had dit beter het Treinpics, nieuws en zeiktopic kunnen heten.
Niet als een trein gebruikt wordt voor korte ritjes. Dan is het weggegooid geld.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:28 schreef James1988 het volgende:
Niks mis met mijn blaas hoor.![]()
Daarnaast blijf ik van mening dat iedere trein een toilet aan boord moet hebben.
Nee als we belgië inlijven zijn we ineens een groot landquote:Op maandag 14 maart 2011 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit land is gewoon te klein. We lijven België in en gaan dan normaal lange afstanden rijden met treinen. En overal een plee in. Klaar. Het is van de gekke dat er tussen Zwolle en Kampen wel getoiletteerd kan worden in de trein en dat iedereen zich in alle bochten loopt te wringen om dat op anderhalf uur Breda - Utrecht onmogelijk te kunnen maken. "ten bate van 4 zitplaatsen" flikker toch op man heel die SLT is gewoon een afschepertje. Het moest allemaal hip er uitzien en het mocht vooral niks kosten. Klotezooi van niks.
NS moet verplicht van EU wetgeving een openbare aanbesteding doen. Als daarbij V250 en SLT als beste uitrollen worden die aangeschaft.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:56 schreef James1988 het volgende:
Mee eens, SLT is - samen met V250 - gewoon een enorme miskoop gebleken en zou eigenlijk teruggestuurd moeten worden naar Duitsland respectievelijk Italië.
SLT vanwege de winterproblemen, de vele klachten van personeel, het veel te krappe interieur (een vierzitter in een Plan V is volgens mij groter dan de vierzitten van SLT), het gebrek aan een toilet, een reisinformatiesysteem dat de helft van de tijd de kluts kwijt is, en het feit dat er veel te veel treinen zijn besteld zonder een fatsoenlijk prototype te bestellen, te kijken naar de reizigersreacties en pas daarna een serie te bestellen.
Nee, in zeer korte tijd moesten er meteen 3 opties gelicht worden waardoor wij nu de komende 4 jaar sowieso nog opgescheept zitten met die misbaksels. Als NS de concessie weer krijgt (waar ik wel vanuitga) nog eens minstens 30 jaar. En als een andere vervoerder de concessie wint zitten we ervoorlopig alsnog mee opgescheept tot die vervoerder fatsoenlijk materieel inzet.
En voor de V250, tsja... dat weten we al.
Bah. Stel incompetente prutsers daar in het Hoofdgebouw.
Zaterdag ga ik mijn Thalys debuut makenquote:Op maandag 14 maart 2011 23:01 schreef James1988 het volgende:
Goed, genoeg over SLT. Tijd voor iets dat de topictitel eer aandoet:
[ link | afbeelding ]
21 april 2009 Op het noordstation van Parijs (Paris - Gare du Nord) staan twee Thalyssen naast elkaar. Hier een doorkijkje vanaf de grote wandelgalerij voor de perrons in de richting van de sporen. Deze Thalys-stellen zijn gebouwd door GEC-Alsthom (tegenwoordig Alstom) en hebben een topsnelheid van 300 km/h.
Tikkeltje crappy foto, I know. Zag het helaas pas toen ik alweer thuis was omdat ik een uurtje later de rechter Thalys moest hebben.
Grappig genoeg kwam Bombardier/Siemens niet als goedkoopste uit de bus... Alstom was goedkoper. Jammergenoeg werd er om politieke redenen toch gekozen voor Bombardier en Siemens, want er werken een hoop Limburgers bij Bombardier in Duitsland.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:01 schreef Temlin het volgende:
[..]
NS moet verplicht van EU wetgeving een openbare aanbesteding doen. Als daarbij V250 en SLT als beste uitrollen worden die aangeschaft.
Veel plezier alvast! Toen ik ging reed ik nog over de oude route (langs Roosendaal) en waren de Thalys-stellen nog niet gemoderniseerd, dat is sindsdien allemaal veranderd dus ik ben benieuwd hoe het je bevalt.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zaterdag ga ik mijn Thalys debuut maken
het wordt wel weer eens tijd om eerlijk te zijnquote:
Soms zijn die er wel, maar dat is dan meer geluk dan wijsheid. Als voorbeeld heb je de 1900 (IC Venlo - Den Haag v.v.) bij vertrek uit Eindhoven, die vertrekt ongeveer tegelijk met de 800 (IC Heerlen/Maastricht - Alkmaar) waardoor je dan een race krijgt zoals in het volgende plaatje:quote:
I wish.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:06 schreef Temlin het volgende:
Even een vraag James werk jij bij Alstom??
Ahja, dat heb ik niet meegekregen. Toen kwam ik hier nog niet denk ik.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens denk ik bij "trein wedstrijden" meer aan dingen zoals Rondje Nederland. Maar dat was dus alweer 2006.
VIRM is traag met optrekken... de 1700-loc is veel krachtiger. Jammer dat de 1700 slechts monospanning is i.p.v. dual voltage, anders hadden die de Beneluxtrein kunnen trekken i.p.v. die gare 11.8-locs die er vroeger voor hingenquote:Op maandag 14 maart 2011 23:15 schreef Ascendancy het volgende:
Eindhoven-Boxtel is inderdaad leuk. ICRm trekt de VIRM er daar wel uit
Zo schreef MaartendeJ op HGBTFquote:Overigens "omdat ze er toch zijn" worden er ook 5 DDM-1 rijtuigen gesloopt. Geen paniek: rijtuigen waren toch al afgebrand/bijna uitgebrand of beschadigd.
De rest van het DDM-1 park zal dus gewoon tussen de hekken van de Dijksgracht gaan staan (of bij de Zaanstraat)
En dan had NMBS de rijtuigen geleverd en had NShaaispiet dus geen rijtuigen kunnen stelen van de Beneluxtreinquote:VIRM is traag met optrekken... de 1700-loc is veel krachtiger. Jammer dat de 1700 slechts monospanning is i.p.v. dual voltage, anders hadden die de Beneluxtrein kunnen trekken i.p.v. die gare 11.8-locs die er vroeger voor hingen
De 1250-locomotieven doen al meer dan 50 jaar het werk en die dingen lijken onverwoestbaar. Maar heel veel hangt ook af van onderhoud.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:53 schreef ckikilwai het volgende:
[..]
Maar had de 1700-loc hetzelfde loodzware werkschema gekregen als de 11.8 loc dan was die na 25 jaar ook niet zo betrouwbaar meer hoor.
En van de machinisten die er al dan niet correct mee rijdenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
De 1250-locomotieven doen al meer dan 50 jaar het werk en die dingen lijken onverwoestbaar. Maar heel veel hangt ook af van onderhoud.
Lets do that againquote:Op maandag 14 maart 2011 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens denk ik bij "trein wedstrijden" meer aan dingen zoals Rondje Nederland. Maar dat was dus alweer 2006.
Die blijf ik geniaal vinden, eerste filmpje ook met die muziek!quote:Op maandag 14 maart 2011 23:09 schreef James1988 het volgende:
En deze zijn ook leuk:
Filmpje wat ik net postte is een beetje crappy, mijn excuses. Fles heeft vast een betere.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:47 schreef James1988 het volgende:
De 11.8'jes hebben naar het schijnt, zonder medeweten van de NMBS, goederendiensten gedraaid. Op HGBTF.net valt ergens te lezen dat de NMBS, nadat ze een aantal keer onverklaarbare verhogingen op de kilometertelling zagen, een GPS-tracker had ingebouwd in de locs en dat ze de volgende dag konden zien dat de locs 's nachts allerlei rondjes in de Rotterdamse haven hadden gemaakt, wat de NS vervolgens weer ontkende.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:47 schreef James1988 het volgende:
De 11.8'jes hebben naar het schijnt, zonder medeweten van de NMBS, goederendiensten gedraaid. Op HGBTF.net valt ergens te lezen dat de NMBS, nadat ze een aantal keer onverklaarbare verhogingen op de kilometertelling zagen, een GPS-tracker had ingebouwd in de locs en dat ze de volgende dag konden zien dat de locs 's nachts allerlei rondjes in de Rotterdamse haven hadden gemaakt, wat de NS vervolgens weer ontkende.
Waarom ligt dat aan Ansaldo dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:48 schreef Yreal het volgende:
Wat een faalbedrijf is ansaldo toch. Ze zijn maar tosties gaan bakken omdat 3/8 uitzendkrachten er zijn, na een uur
Ik weet dat je een Somda ban hebt... maar ehm...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:07 schreef greavy het volgende:
NS is wel "slim" bezig geweest vandaag. Een trein(Sprinter Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd) die moest opstarten in Hoofddorp (waarbij het leegmat uit de Binckhorst komt) is gestart met 1 SGMm-III, wat normaal 2x DDAR was (en tegenwoordig 3x SGMm-III. Het was zo druk dat de HC niet eens bij de normale deuren kon sleutelen, en dit uit de cabine moest doen.. Mét veel achterblijvers EN enorm op elkaar gepropte mensen.
Net als 5 bakken SGMm in één van de drukste spitstreinen in de stoptrein Den Haag-Dordrecht/Roosendaal. Rijdt normaal 10 bakken SLT in die trein..
En nog op een paar plaatsen 8 en 10 bakken SLT vervangen voor 2 of 3x V, gaat ook niet altijd passen..
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:07 schreef greavy het volgende:
NS is wel "slim" bezig geweest vandaag. Een trein(Sprinter Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd) die moest opstarten in Hoofddorp (waarbij het leegmat uit de Binckhorst komt) is gestart met 1 SGMm-III, wat normaal 2x DDAR was (en tegenwoordig 3x SGMm-III. Het was zo druk dat de HC niet eens bij de normale deuren kon sleutelen, en dit uit de cabine moest doen.. Mét veel achterblijvers EN enorm op elkaar gepropte mensen.
Net als 5 bakken SGMm in één van de drukste spitstreinen in de stoptrein Den Haag-Dordrecht/Roosendaal. Rijdt normaal 10 bakken SLT in die trein..
En nog op een paar plaatsen 8 en 10 bakken SLT vervangen voor 2 of 3x V, gaat ook niet altijd passen..
Dat lijkt me wel het minste wat we ondertussen mogen verwachten jaquote:
Hoe laat was dat nou eigenlijk? Want ik ben daar gisteren om zeg 16:20 langsgekomen en er was niets aan de hand?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:28 schreef James1988 het volgende:
Al gefixt, was mobiel en daar heb je geen preview-knop
Op nu.nl staan een paar foto's van de aanrijding gisteren, niet veel van over. klik.
Wedden dat er nu weer kamervragen gesteld gaan worden over onbewaakte overpaden?quote:Vrouw (20) zag trein over het hoofd
14 maart 2011
De automobilist die maandagmiddag verongelukte op een onbewaakte spoorwegovergang in Woudenberg zag de trein te laat aankomen.
Het slachtoffer, een 20-jarige vrouw uit Leersum, had eerder op een andere trein uit de tegenovergestelde richting gewacht. Dat heeft de politie dinsdag bekendgemaakt.
Het ongeluk gebeurde omstreeks 17.00 uur. De vrouw, de enige inzittende, werd bij de aanrijding uit haar auto geslingerd en overleed ter plekke. De auto vloog na de botsing in brand. Vanwege het ongeval moesten treinreizigers rekening houden met een vertraging van ruim een uur.
Bron: Nieuws
Het lijkt me zinniger om kamervragen te gaan stellen over blinde koeien achter een stuurquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wedden dat er nu weer kamervragen gesteld gaan worden over onbewaakte overpaden?
Hee da's leuk!quote:
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Momentje, ik struin even 21 quazintriljard websites af, misschien kom ik hem wel tegen
Oh nou, dan hoeven we dus ook geen discussie op te starten of we gaan vragen om een linkje naar de fotoquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:45 schreef Stefanovic83 het volgende:
Don't bother, foto is niet zo boeiend..![]()
Njaquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:19 schreef Socios het volgende:
_!
Doe even gewoon een direct link die voor iedereen zichtbaar is.
Klopt ja, was al een tijd bekend overigensquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:20 schreef dennistd het volgende:
Uit de Adviesaanvraag en info wijzigingen dienstregeling per 4 april 2011: Per 4 april wordt Emmen Zuid geopend en Emmen Bargeres gesloten
Ga jij maar lekker via Den Haag, ja met je eeuwige gezeik op de HSL-Zuid.quote:
Er komt ook een `shuttle´ Den Haag - Brussel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:48 schreef Peter het volgende:
Boeie, ik woon in Den Haag, wat ik belangrijk vind is dat Den Haag goede verbindingen houdt.. Een rechtstreekse trein naar schiphol/A'dam C. en naar R'dam C lijkt me het minste..
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Er komt ook een `shuttle´ Den Haag - Brussel.
Alleen jammer dat de 140 niet door gaat naar Den Haag Centraal.
HSL-verslaafdequote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker via Den Haag, ja met je eeuwige gezeik op de HSL-Zuid.
Het is een prima dienstregeling zo te lezen.
Mja onzin natuurlijk, zo'n overweg kan ontzettend onoverzichtelijk zijn. Vorig jaar was er nog een vrouw aangereden bij een onbewaakte overweg in Boxtel, aan de ene kant een laagstaande zon en aan de andere kant metershoog mais. Als het echt aan de 'blinde koe' lag dan denk ik niet dat diezelfde overweg nu gewoon volledig weggehaald is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het lijkt me zinniger om kamervragen te gaan stellen over blinde koeien achter een stuur
En kruisingen zonder stoplichten zeker ook niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:41 schreef Ireyon het volgende:
Mja of gewoon wat lichten al dan niet in combinatie met slagbomen natuurlijk. Onbewaakte overwegen horen niet thuis in een ontwikkeld westers land.
Scheelt dat trouwens veel, AKI of AHOB? Denk dat de veranderingen in de beveiliging het duurste zijn (detectie aankomende trein), en dat is voor allebei nodig natuurlijk. Enige verschil is dan een boompje, en dat kan nooit zoveel extra kosten.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:41 schreef Ireyon het volgende:
Mja of gewoon wat lichten al dan niet in combinatie met slagbomen natuurlijk. Onbewaakte overwegen horen niet thuis in een ontwikkeld westers land.
Nee elk jaar 1 van die 10 mensen laten sterven en vervolgens de hele overweg afbreken, da's goedkoopquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En kruisingen zonder stoplichten zeker ook niet.
Voor een overweg waar 10 mensen per dag overheen gaan is het op geen enkele manier zinning om de overweg te beveiligen. Zonde van het geld.
1 (één) rood licht dat naar 2 zijden uitstraalt als het baanvak bezet is, is al een oplossing...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En kruisingen zonder stoplichten zeker ook niet.
Voor een overweg waar 10 mensen per dag overheen gaan is het op geen enkele manier zinning om de overweg te beveiligen. Zonde van het geld.
Als ieder jaar 1 van die 10 mensen op het spoor rijdt dan is het probleem in 10 jaar opgelost en waarschijnlijk nu al omdat die overweg al jaren onbeveiligd zal zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee elk jaar 1 van die 10 mensen laten sterven en vervolgens de hele overweg afbreken, da's goedkoop. 'k Begrijp dat jij ook tegen toiletten in SLT's bent?
Volgens mij had een AKI een kortere aankondiging dan een AHOB. Zo'n las en het bordje verplaatsen is niet zo veel werk, het plaatsen van een AHOB met bijbehorende regelkast kan ook in een nacht gedaan worden, denk ik.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:12 schreef V2 het volgende:
[..]
Scheelt dat trouwens veel, AKI of AHOB? Denk dat de veranderingen in de beveiliging het duurste zijn (detectie aankomende trein), en dat is voor allebei nodig natuurlijk. Enige verschil is dan een boompje, en dat kan nooit zoveel extra kosten.
Ik denk een weekend, en eerst een ontwerp maken: dat is ook duur. Na het verplaatsen van de lassen moet je wel de secties nog instellen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij had een AKI een kortere aankondiging dan een AHOB. Zo'n las en het bordje verplaatsen is niet zo veel werk, het plaatsen van een AHOB met bijbehorende regelkast kan ook in een nacht gedaan worden, denk ik.
Dat moet helemaal niet met belastinggeld gebeuren, dat mag NS lekker uit eigenlijk middelen bekostigen. Bovendien kan NS het SLT vanaf 2015 óf aan de kant zetten, óf alsnog voorzien van fatsoenlijke toiletten.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En ik ben voor toiletten in de trein, maar om die SLT nu achteraf er nog van te gaan voorzien.
Het is falen van de overheid. Die had in moeten grijpen. Om dan achteraf met belastinggeld te gaan gooien is niet wenselijk.
Spoor is al duur genoeg.
En wie vult de NS aan als ze niet rond kunnen komen denk je.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat moet helemaal niet met belastinggeld gebeuren, dat mag NS lekker uit eigenlijk middelen bekostigen. Bovendien kan NS het SLT vanaf 2015 óf aan de kant zetten, óf alsnog voorzien van fatsoenlijke toiletten.
Misschien zijn de stellen wel van NS Financial Services Company (NSFSC), en moeten die dan de kosten voor de inbouw betalen. Resultaat is dat de leaseprijs voor NSR hoger wordt. En dat ze er onderhoud aan moeten laten plegen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En wie vult de NS aan als ze niet rond kunnen komen denk je.
Betalen ze uberhaupt zelf materiaal?
Die hadden ze mooi kunnen verkopen, voor het goede doel..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:55 schreef Duvel het volgende:
Horken, niet eens ff de bankjes er netjes uit geschroefd.
Yep, en 250x 25 killo zand in elke cabinequote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:03 schreef James1988 het volgende:
Zal wel zijn voor de proefritten waarbij al die (zware, gevulde) tonnen mensen voorstellen?
Tijdens de dienst zal er echt niet zoveel gewicht mee getorst hoeven worden.quote:
Optimist.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tijdens de dienst zal er echt niet zoveel gewicht mee getorst hoeven worden.
Is inderdaad om te testen onder (zwaar) beladen omstandigheden, een eis van het IVW. Leeg moet het ook ritten rijden, maar dus ook beladen (met vaten zand of zakken ofzo)quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:03 schreef James1988 het volgende:
Zal wel zijn voor de proefritten waarbij al die (zware, gevulde) tonnen mensen voorstellen?
Overigens doelde ik op dat slopen van die Beneluxrommelquote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:03 schreef James1988 het volgende:
heb je het nou over mijn foto?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
er liggen ook een hoop spoorstaven in de gangpaden heb ik gehoord
Is dat die Hunsrückbahn?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:22 schreef dennistd het volgende:
Zaterdag een reisje naar Emmelshausen maken, Br218 zolang het nog rijdt daar...
Dat is bij al het mat zo. Maar waar komt dat geld om die treinen te kopen vandaan. Al zaten er 100 kutbedrijfjes tussen, dat doet er niet toe.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien zijn de stellen wel van NS Financial Services Company (NSFSC), en moeten die dan de kosten voor de inbouw betalen. Resultaat is dat de leaseprijs voor NSR hoger wordt. En dat ze er onderhoud aan moeten laten plegen.
Edit: de SLT is inderdaad aangekocht door NSFSC, net als de V250 trouwens.
Prijsverhoging bij:quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En waar denk je dat NS het geld voor die hogere lease vandaan haalt.
En belasting hequote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:42 schreef lyolyrc het volgende:
Het is natuurlijk ook eigenbelang van de overheid. Als NS die 90 miljoen niet doorberekent aan de klant, boekt het bedrijf minder winst en krijgt de overheid minder dividend.
Maar ns is toch helemaal niet kostendekkend op zichzelf, of is dat puur alleen pro-rail?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:36 schreef James1988 het volgende:
Van een of andere bank, lijkt me.
Het Duitse Railpool heeft KfW IPEX-Bank GmbH en HSH Nordbank AG.
Het Belgische Alpha Trains Arcus European Infrastructure Fund 1 LP, AMP Capital Investors, Public Sector Pension Investment Board, en Deutsche Bank.
Het Engelse Alpha Trains heeft een consortium van banken en investeringspartijen achter zich
Om maar een paar voorbeeldjes te noemen.
De staat is de enige aandeelhouder van NS. En tevens de concessieverlener. Dat klinkt incestueus en dat is het ook. De staat kan bepalen dat NS toiletten in de trein moet inbouwen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:55 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar ns is toch helemaal niet kostendekkend op zichzelf, of is dat puur alleen pro-rail?
En aangezien ns niet verplicht is toiletten te hebben, ka n de overheid toch helemaal niet eisen dat het uit eigen zak betaald wordt.
Witte verf aanbrengen op perronrandquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:02 schreef Ascendancy het volgende:
Maar dan krijgt ns dus minder winst, omdat de lease verhoogd wordt en dus gaat er minder geld naar de aandeelhouder. Dat is toch nog steeds hetzelfde.
pro-rail zal niet kostendekkend zijn. Zeker niet op onzinprojecten als perronverlaging(/spoorverhoging_!! )
Dat was een paar weken geleden ineens ook heel hip in het oosten jaquote:
Dat is voor een goed doel: de toegankelijkheid en zelfstandigheid van gehandicapten (slechtzienden/blinden) in het OV bevorderen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was een paar weken geleden ineens ook heel hip in het oosten ja
Wist je dat niet?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Die mensen heb je alleen maar in het oosten of zo?
Ik heb het om zo'n beetje elk station tussen Wolfheze en Zutphen zien gebeuren, en nergens tussen Ede en Utrecht, tussen Utrecht en Den Helder, tussen Utrecht en Den haag of tussen Utrecht en Baarn.quote:
Goed streven, net als braillebordjes op de leuningen bij perronopgangen. In Italië had zelfs de plattegrond in een treinstel een braille-uitleg.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:19 schreef James1988 het volgende:
Dat gebeurt in het hele land, maar men is in het oosten begonnen. Het doel is juist om blinde/slechtziende mensen in staat te stellen om zonder begeleiding gebruik te maken van het OV, en een stroeve perronrand is daar een deel van (dat kun je immers voelen met zo'n stok).
Zie http://www.verkeerinbeeld(...)ronrand-gestart.html
"de bezetting"quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:20 schreef Temlin het volgende:
Het is toch wel een wonder dat ze met iets als eerste in het Oosten beginnen![]()
Je verliest een beetje de proporties uit het oog denk ikquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:52 schreef James1988 het volgende:
We hebben Engeland toch als golfbreker?
kloptquote:
De piepjes zijn de vermogensregeling van de elektrische aandrijving van de trein, het voert een beetje te ver om daar in detail op in te gaan...quote:Op woensdag 16 maart 2011 07:39 schreef _Loki het volgende:
Alle treinenliefhebbers bij elkaar, die moeten wel mijn lang onbeantwoorde vraag weten te beantwoorden.
Wat zijn die vreemde geluiden in de trein toch? In sommige treinen heb je van die irritante piepjes die van laag naar hoog naar laag naar hoog gaan bij het optrekken/afremmen, en als de machinist omroept welk station de volgende is, hoor je heel vaak zo'n harde bel op de achtegrond. Wat is het nut van die dingen?
Volledig onacceptabel dit, waar blijven die kamervragen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 07:45 schreef greavy het volgende:
Deze wijzigingen betekenen een extra reistijd van 7 minuten tussen Amsterdam en Rotterdam en een extra reistijd van 12 minuten tussen Rotterdam en Vlissingen.
Nou dat lijkt me op zich wat overdrevenquote:Op woensdag 16 maart 2011 08:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Volledig onacceptabel dit, waar blijven die kamervragen?
Zouden die mensen niet gewoon een beetje moeten opletten? ik stap in het buitenland ook niet blind overal in en uitquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:42 schreef Jackson5 het volgende:
Ik vind trouwens dat de NS op de station tussen Schiphol en Amsterdam centraal moeten mededelen dat die stations NIET! Amsterdam Centraal zijn, elke dag weer stappen er verwarde mensen uit bij Lelylaan, en bij Sloterdijk ongetwijfeld ook. Heel erg vervelend om elke keer te gaan vertellen dat ze verkeerd zitten.
Als ik het zo zie dan moet je in Laan v NOI overstappenquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:38 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg, kan je nou met die nieuwe dienstregeling niet meer van station HS naar 1 van de stoptreinstations tot Leiden komen? Dat lijkt me toch wel een manco.
Met die "intercity" zekerquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als ik het zo zie dan moet je in Laan v NOI overstappen
Kijk, de nog niet rijdende V250 is theoretisch alweer 7 minuten sneller geworden!quote:Op woensdag 16 maart 2011 07:45 schreef greavy het volgende:
Deze wijzigingen betekenen een extra reistijd van 7 minuten tussen Amsterdam en Rotterdam
Mja, je durft het nauwelijks te denken, maar dat zal zeker wel een deel van de verklaring zijn inderdaadquote:Op woensdag 16 maart 2011 11:18 schreef V2 het volgende:
[..]
Kijk, de nog niet rijdende V250 is theoretisch alweer 7 minuten sneller geworden!
Marketingman!quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:18 schreef V2 het volgende:
[..]
Kijk, de nog niet rijdende V250 is theoretisch alweer 7 minuten sneller geworden!
Moet je dan ook gaan omroepen dat met het gele knopje de deuren open gaan en dat het perron lager ligt dan de trein? Een beetje gezond verstand mag je wel verwachten van reizigers.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:42 schreef Jackson5 het volgende:
Ik vind trouwens dat de NS op de station tussen Schiphol en Amsterdam centraal moeten mededelen dat die stations NIET! Amsterdam Centraal zijn, elke dag weer stappen er verwarde mensen uit bij Lelylaan, en bij Sloterdijk ongetwijfeld ook. Heel erg vervelend om elke keer te gaan vertellen dat ze verkeerd zitten.
Ehm, dat was toch al bekend? Dat er tijdelijk ÖBB-rijtuigen in de Benelux gaan rijden?quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:36 schreef ckikilwai het volgende:
Ik heb ontdekt waarom dat OBB rijtuig daar zo zielig alleen staat op Rotterdam CS.
Volgens spoorpunt.nl op flickr wordt hij gebruikt voor instructie aan het NShispeed personeel. Link
Staat ook een enkel OBB dingetje achter een loc op watergraafsmeerquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:08 schreef V2 het volgende:
Ah, daarom staat ie daar zo moederziel alleendank voor het linkje, leuk om te weten.
Meen je dit nou?quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, dat zeer goed werkende product
Volgens mij bedoelde hij het sarcastisch.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:28 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Meen je dit nou?
Een Intercity is een trein die de grote steden van ons land verbindt. Denk aan de hoofdsteden van de provincies en andere relevante aglommeraties.
Heemstede-aerdenhout valt niet binnen die definitie. Net als Schiedam Centrum. Die stations hebben ruim voldoende aan stop en sneltreinen, zodat de capaciteit van de IC behouden blijft voor de grote stations en de reistijd laag blijft.
Het grootste deel van kleinere steden heeft immers forenzenverkeer naar de dichtsbijzijnde grote stad. Vaak reist het niet verder.
preciesquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde hij het sarcastisch.
Ic's bestaan ook niet meer, op den haag / rotterdan naar enschede / het noord na.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:42 schreef Ascendancy het volgende:
Gelukkig.
Maar de NS denkt er schijnbaar niet zo over
Het is standaard dat nieuw materieel wordt opgesteld voor instructie, vooral één loc met één rijtuig is typisch een instructieding.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:44 schreef ckikilwai het volgende:
Ja dat wel, maar ook de reden waarom er eentje opzij staat in Rotterdam?
Waarschijnlijk vanwege de stroomvoorziening?quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is standaard dat nieuw materieel wordt opgesteld voor instructie, vooral één loc met één rijtuig is typisch een instructieding.
quote:Vertraging aanleg tunnel Nijverdal
De bouw van de tunnel van het combiplan in Nijverdal loopt bijna een jaar vertraging op. Dat heeft minister Schultz van Haegen aan de Tweede Kamer laten weten.
Om problemen met tunnels te voorkomen heeft het ministerie nieuwe regels ontwikkeld waaraan veiligheidsinstallaties voor tunnels moeten voldoen. Deze regels zullen ook worden toegepast bij de aanleg van de tunnel van het combiplan Nijverdal. Volgens een woordvoerder van het ministerie is de vertraging noodzakelijk om te voorkomen dat er bij de oplevering van het combiplan getwijfeld wordt over de veiligheid van de tunnel. Het betekent voor de tunnel in Nijverdal een vertraging van 8 tot 11 maanden. Een deel van de N35 en de spoorlijn wordt in Nijverdal in een tunnel aangelegd om een einde te maken aan de verkeeroverlast in het centrum. De tunnel zou in 2013 open gaan, dat wordt nu dus bijna een jaar later.
Bron: RTV Oost
Dan faal je toch best hard als politiek zijnde. Kan 't niet anders noemenquote:
Ja klopt, loc moet zorgen voor de voeding. Alternatief is opstellen op een spoor met 1500V-rijtuigaansluiting, maar die zijn er niet zo veel meer.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vanwege de stroomvoorziening?Of?
Echt volkomen achterlijk die nieuwe regels voor tunnels... A73, A2 en nu dit weer.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan faal je toch best hard als politiek zijnde. Kan 't niet anders noemen
Ik Dacht dat zon trein altijd werd gecontroleerd voor het wegrangerenquote:Een 19-jarige vrouw uit Den Haag is dinsdag in Brussel wakker geworden nadat ze de trein vanuit Amsterdam naar Den Haag nam. De vrouw had een dagje gewinkeld in Amsterdam en was tamelijk moe geworden.
Toen ze wakker werd was ze al bijna in Brussel. Ze besloot de trein terug te pakken richting Den Haag, maar ook toen hield ze haar ogen niet open. Ze ontwaakte uiteindelijk in Voorburg op een rangeerterrein in een afgesloten treinstel.
De vrouw belde in paniek de politie, waarna ze werd bevrijd door schoonmakers. Daarna is ze door agenten naar huis gebracht.
Dat slaat inderdaad nergens op. Voorburg is niets meer dan een perron met 2 sporen. Het heeft geen tuin ofzo.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:06 schreef Duvel het volgende:
Wazig verhaal, hoe komt de Benelux nou in Voorburg?
De Binckhorst ligt er tegenaan, en anders heb je in Leidschendam-Voorburg nog de tuin van de werkplaats.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat slaat inderdaad nergens op. Voorburg is niets meer dan een perron met 2 sporen. Het heeft geen tuin ofzo.
Ja leuk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
De Binckhorst ligt er tegenaan, en anders heb je in Leidschendam-Voorburg nog de tuin van de werkplaats.
De laatste van de dag rijdt van Brussel tot Rotterdam, maar blijft volgens mij daar overnachten ...quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja leuk.
Maar de hamvraag: Is er dan een Benelux die maar tot Den Haag rijdt? Of is ze ook nog eerst naar Amsterdam op en neer geweest?
Hoe dan ook: vrouwen
Toen ik nog regelmatig in Rotterdam kwam, overnachtte de laatste Benelux inderdaad daar in de tuin. Maar hoe doet nu is met een aantal sporen buiten dienst in verband met de verbouwing, weet ik het niet meer.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De laatste van de dag rijdt van Brussel tot Rotterdam, maar blijft volgens mij daar overnachten ...
Zal wel op Stadion neergezet worden dan he, plek zat.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Toen ik nog regelmatig in Rotterdam kwam, overnachtte de laatste Benelux inderdaad daar in de tuin. Maar hoe doet nu is met een aantal sporen buiten dienst in verband met de verbouwing, weet ik het niet meer.
Of doorrijden naar de Binckhorst. Niet dat daar nu zoveel plaats over is 's nachts ...quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel op Stadion neergezet worden dan he, plek zat.
Zal wel een uurtje later vertrokken zijnquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
zo maar dan?
Asd 17:53 V
FBMZ 20:42 x 21:18
Rtd 23:06 A
Maar die gaat ook gewoon door naar HS en Amsterdam CEn dat is echt wel de laatste van de dag.
Lekker vaak gecontroleerd ook dan, wel.
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zal wel een uurtje later vertrokken zijn
Om 22.18 vertrekt de laatste uit Brussel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja![]()
Maar wat voor reden heb je om aan te nemen dat die BNL een uur te laat vanaf zijn beginpunt vertrokken zou zijn? Niemand wist dat er die vrouw in zat he, anders hadden ze r dr wel eerder uitgegooid
Dat staat dan niet goed in HAFASquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Om 22.18 vertrekt de laatste uit Brussel.
En die HC's hebben hun werk niet goed gedaan
Dus ombouwen zou 90 miljoen kosten en te duur zijn... alsof wc-rijtuigen goedkoper zijn. Je zit dan niet alleen met de kosten van een hele bak (inclusief ramen, draaistellen, noem maar op), maar dan heb je ook te maken met meer gewicht waardoor je óf een tragere trein krijgt, óf het wc-rijtuig van aandrijving moet voorzien, óf de bestaande aandrijving opwaarderen zodat de trein z'n rijkarakteristieken behoudt.quote:Schultz bekijkt extra wc-wagon bij Sprinter
DEN HAAG - De wc-loze treinstellen van de NS-Sprinter kunnen misschien een toiletvoorziening krijgen door er een wagon met wc tussen of aan te hangen.
Die optie wil minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastrucuur) laten onderzoeken, zei zij woensdag in een debat met de Tweede Kamer.
Veel Kamerleden vinden het onverteerbaar dat de Sprintertreinen, die bedoeld zijn voor kortere ritjes, niet beschikken over een toilet.
In eerder aangenomen moties werd Schultz gevraagd actie te ondernemen, maar in een recente brief herhaalde ze dat het laten ombouwen van de treinen te duur (90 miljoen euro) is. Daarom kwam ze met andere voorstellen, zoals de bouw van wc's op stations.
De VVD-bewindsvrouw meent daarmee in de geest van de moties te handelen. Sommige fracties zijn het daar niet mee eens en daarom speurt ze nu verder naar een oplossing.
Mooi hequote:Op woensdag 16 maart 2011 18:11 schreef Ireyon het volgende:
Oh 'k kwam vanmiddag ook zo'n mooie loc tegen![]()
[ afbeelding ]
De laatste die jij bekijkt is de 9265, die alleen op zaterdag rijdt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:11 schreef Peterselieman het volgende:
Of mijn bron lijkt niet te kloppen, zoals het nu lijkt
En het was dus op een dinsdag, namelijk gisteren.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:17 schreef greavy het volgende:
[..]
De laatste die jij bekijkt is de 9265, die alleen op zaterdag rijdt.
De 9261 vertrekt 21:18 uit Brussel en rijdt 7 dagen per week.
Had hem net gemist. Ik stond nog een tijdje op Rotterdam voor een HUSA gekleurde 1600 te platen daar.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:11 schreef Ireyon het volgende:
Oh 'k kwam vanmiddag ook zo'n mooie loc tegen![]()
[ afbeelding ]
Dat is volslagen onzinnig inderdaad. Het enige wat je daarvan leert is dat deze minister volstrekt ongeschikt is om welke beslissing dan ook te nemen over het spoor.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus ombouwen zou 90 miljoen kosten en te duur zijn... alsof wc-rijtuigen goedkoper zijn. Je zit dan niet alleen met de kosten van een hele bak (inclusief ramen, draaistellen, noem maar op), maar dan heb je ook te maken met meer gewicht waardoor je óf een tragere trein krijgt, óf het wc-rijtuig van aandrijving moet voorzien, óf de bestaande aandrijving opwaarderen zodat de trein z'n rijkarakteristieken behoudt.
Ik denk dat de bestaande Sprinters ombouwen dan toch goedkoper zal zijn.
Tjah, het verbaast mij dat ze niet alleen de nieuwe tunnels van de betreffende installaties voorzien. Daarbij is de vraag of in het aanbestedingstraject (toen) deze regels al bekend waren. De overheid zal wel weer voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan faal je toch best hard als politiek zijnde. Kan 't niet anders noemen
Zoals een minister betaamt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is volslagen onzinnig inderdaad. Het enige wat je daarvan leert is dat deze minister volstrekt ongeschikt is om welke beslissing dan ook te nemen over het spoor.
Doe eens niet zo slim jij. Zo heeft die haalbaarheidsstudie niks meer te concluderenquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:17 schreef greavy het volgende:
Wel met een doorloopkop hé, want je moet wel tijdens de rit naar de plee kunnen
Neej, er tussen hangen:quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat ze dit gaan doen. Op z'n minst een haalbaarheidsstudie van 90 miljoen hieraan wijden
[ afbeelding ]
Precies. En dat noemen ze dan "economisch slimmer". Echt waarquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:27 schreef greavy het volgende:
Prorail logica: Perrons in Hilversum renoveren, en 1 a 2 maanden later bedenken dat het perron verlaagd moet worden.. Maar omdat dat nu te duur is, word er bedacht dat het spoor verhoogd moet worden, om zo gelijkvloerse instappen mogelijk te maken.
Het spoorwegmuseum heeft nog wel een Pec over.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat ze dit gaan doen. Op z'n minst een haalbaarheidsstudie van 90 miljoen hieraan wijden
[ afbeelding ]
quote:De nieuwe norm, bedoeld om uiteindelijk overal in Europa een gelijkvloerse instap in treinen te krijgen, was nog niet bekend toen het Hilversumse station werd aangepakt.
Nederland is weer haantje de voorste, over 3 jaar blijkt dat het toch niet hoeft en in Duitsland/Frankrijk en België doen ze het lekker niet.quote:
"Deezen wagon isch voor Pisschen Ende Cacken"quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het spoorwegmuseum heeft nog wel een Pec over.
Daar heeft het in dit geval helemaal niets mee te maken. Het gaat hier om een gelijkvloerse instap in SLT's en die vloerhoogte is en blijft 76cm. Of dat een Europese norm (het is niet dé norm, er zijn meerdere normen) is of niet doet er wat dat betreft dus niet toe. (In België zijn ze overigens ook bezig met perrons van 76cm te maken)quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:59 schreef Temlin het volgende:
[..]
Nederland is weer haantje de voorste, over 3 jaar blijkt dat het toch niet hoeft en in Duitsland/Frankrijk en België doen ze het lekker niet.
En als SNCF zodadelijk met alstom treintjes komt hebben die weer een andere hoogte en kan alles weer aangepast worden, hoe gooien wij geld over de balk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:02 schreef ReisT het volgende:
Daar heeft het in dit geval helemaal niets mee te maken. Het gaat hier om een gelijkvloerse instap in SLT's en die vloerhoogte is en blijft 76cm. Of dat een Europese norm is of niet doet er wat dat betreft dus niet toe.
Beetje dom wel dat ze in 2007 nog perrons bouwden van 84cm terwijl SLT toen al besteld was.
Nou, nee.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:02 schreef ReisT het volgende:
Daar heeft het in dit geval helemaal niets mee te maken. Het gaat hier om een gelijkvloerse instap in SLT's en die vloerhoogte is en blijft 76cm. Of dat een Europese norm is of niet doet er wat dat betreft dus niet toe.
Beetje dom wel dat ze in 2007 nog perrons bouwden van 84cm terwijl SLT toen al besteld was.
Jij had echt 70 jaar eerder geboren moeten worden geloof ik.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:24 schreef Socios het volgende:
De hoogte van perrons boeit echt geen ene fuck. Altijd maar alles willen standaardiseren.
Gewoon de perronopzichter (en/ of perronkelner) de `brug´ van perron naar trein laten bedienen wanneer er een passagier is die dat nodig heeft.
Nee. Toen bestond er nog geen HSL.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jij had echt 70 jaar eerder geboren moeten worden geloof ik.
Shinkansen was er eerder.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:54 schreef James1988 het volgende:
Eind jaren 70, in Frankrijk. Toen begon het hele HSL-verhaal. Prima tijd voor Socios.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die rijden tegenwoordig niet zoveel meer
Perronkelners nog wel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee. Toen bestond er nog geen HSL.
of hoe je "BordBistro" schrijftquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:35 schreef Ireyon het volgende:
Nog gewoon smalle deurtjes bij de verbindingen tussen de bakken. Beter hadden ze even bij een ICE afgekeken hoe je 2 bakken met elkaar verbindt.
Ik heb weleens een HC opmerkingen horen maken tegen iemand die een surfplank bij zich had op zich ("Hee we zijn geen expediteurquote:
quote:
Aldus NS Hispeed.quote:Fyra
Het meenemen van een fiets is niet toegestaan op Fyra. Een (verpakte) vouwfiets daarentegen geldt als bagage en wordt gratis vervoerd.
Thalys
Fietsen zijn aan boord van Thalys uitsluitend toegestaan als het voorwiel is gedemonteerd en de fiets is verpakt in een speciale fietshoes (max. afmeting 120x90 cm). De fiets wordt dan als bagage gezien. Een vouwfiets is toegestaan mits deze is ingeklapt en verpakt.
Intercity Brussel
InterCity Brussel rijdt een paar maal per dag met Belgische rijtuigen, waar maar een beperkt aantal fietsen inpast. Het kan voorkomen dat u wordt gevraagd een volgende trein te pakken.
TGV
Fietsen worden alleen toegelaten in TGV, als ze met het voorwiel gedemonteerd worden verpakt in een speciale fietshoes met maximale afmetingen 1,20 m x 0,90 m.
Eurostar
Het is mogelijk (vouw) fietsen met Eurostar te laten vervoeren. Deze dienen te worden gedemonteerd en verpakt in een speciale hoes. Deze fietshoes mag niet groter zijn dan een normale koffer.
Voor reizigers tussen Brussel/Paris/Lille en London is het daarnaast ook mogelijk de fiets te laten vervoeren als ingeschreven bagage. Het is wel aan te bevelen deze te verpakken in een hoes die de fiets beschermt én een reisverzekering die het vervoer van de fiets dekt. De kosten voor het vervoer van fietsen als ingeschreven bagage zijn ¤ 25. Het meenemen van tandems is niet toegestaan.
ICE International
Helaas hebben NS en DB verschillende regels voor het vervoer van (vouw)fietsen:
Op ICE trajecten binnen Nederland en de grensoverschrijdende trajecten via Emmerich gelden de volgende bepalingen:
• ICE reizigers met een NS binnenland kaartje mogen onverpakte vouwfietsen meenemen.
• ICE reizigers met een internationaal ticket mogen verpakte vouwfietsen meenemen en geen onverpakte.
• ICE reizigers mogen geen gewone fietsen mee nemen ook niet als ze gedemonteerd en verpakt zijn tenzij ze geheel in een koffer van niet groter dan 85 cm zijn gestopt.
Op ICE trajecten in het Duitse binnenverkeer geldt:
• Vouwfietsen of gewone fietsen worden uitsluitend als handbagage toegelaten in de ICE, mits gedemonteerd en verpakt in een speciale fietshoes met maximale afmetingen 1,20 m x 0,90 m.
InterCity Berlijn
Het is toegestaan om een fiets mee te nemen in InterCity Berlijn. Daarvoor heeft u een internationaal fietsticket nodig à ¤ 12 per enkele reis. Daarnaast is een reservering voor uw fiets verplicht. Hiervoor betaalt u ¤ 3 per enkele reis. U kunt maximaal één fiets per persoon meenemen. Ook een vouwfiets is toegestaan. Deze dient ingeklapt en verpakt te zijn. Voor een vouwfiets hoeft u geen reservering te maken.
City Night Line
Het is toegestaan om fietsen mee te nemen op de City Night Line. U betaalt ¤ 12 voor een internationaal fietskaartje enkele reis. Reserveren is gratis maar verplicht. De fiets wordt geplaatst in een ligrijtuig met bagage-afdeling. Er zijn per City Night Line (Amsterdam München, Amsterdam Zürich) maximaal 2 tandemplaatsen te reserveren. Zodra één tandemplaats gereserveerd wordt, zal het overgebleven aantal vrije fietsplaatsen verminderd zijn met twee fietsplaatsen.
Let op: Bij een tandemreservering zijn nog wel 2 fietskaarten vereist.
Zou kunnen dat het een schotje is om te voorkomen dat het weer het rijtuig ingaat?quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:35 schreef Ireyon het volgende:
Nog gewoon smalle deurtjes bij de verbindingen tussen de bakken. Beter hadden ze even bij een ICE afgekeken hoe je 2 bakken met elkaar verbindt.
Melanie is dan ook meer van de auto (met chauffeur)quote:
Wat ik al zei: die eeuwige drang naar standaardisatie.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:57 schreef James1988 het volgende:
<bladiebla>
Ik vraag me echt af waar de EU zich soms allemaal mee bemoeit.
Tegenwoordig rijden er alleen nog maar een nachttrein van Italië naar Slovenië en verder, om maar eens een voorbeeldje te noemen, simpelweg omdat er geen dagtreinmaterieel is met de juiste beveiligingssystemen. Of dichterbij: de IC Charleroi-Essen die niet naar Nederland kan doorrijden door allerlei knullige compatibiliteitsproblemen zoals perronhoogtes en lichtruimprofiel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat ik al zei: die eeuwige drang naar standaardisatie._!
Echt nergens voor nodig. Handig dat in alle Europese landen de spoorbreedte hetzelfde zou zijn, de spanning op de bovenleiding erbij, verder maakt het niets uit.
Goeie, de beveiliging erbij. Maar niet om pietluttige dingen als perronhoogte, samenstelling dan wel kleur van de lampen etc.quote:
I share your pain.quote:
Spoelt wel weer weg.tis Alleen minder als die pis op een overkapt station word geloostquote:Op woensdag 16 maart 2011 23:34 schreef Ascendancy het volgende:
Op het spoor pissen is veel leuker en goedkoper.
Ik mag hopen van niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:36 schreef Duvel het volgende:
Over tien jaar hebben we in de trein ook allemaal een gordel om.
omdat we wat tever zijn doorgeslagen in dat alles maar mogelijk en veilig moet zijn voor iedereen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom zijn allerlei dingen die vroeger heel normaal waren, nu ineens een probleem?
Ik heb een mail gestuurd.quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:15 schreef James1988 het volgende:
In het SLT-topic op Somda mag het kennelijk niet over de toilettendiscussie gaan, maar iemand stelt er toch een vraag over - meer specifiek: "Waarom is het nu ineens een discussiepunt en niet vooraf?", waarop ik antwoord. Uitgebreid.
Hoppa, verwijderd.
Stik er ook lekker in, stelletje rasautisten daar.
Wilde gok: vooraf te weinig luisteren naar de input van het eigen personeel en de reizigers, en een gladjakker van Bombardier die een mooi financieel plaatje tevoorschijn toverde waar NS wel oren naar had. Ergens in de politieke keten een gevoel van "NS zou dat niet doen" en NS bestelt gewoon die treinen.quote:eix (wo 16 mrt 2011 22:47:26 http://www.somda.nl/forum/4263/p324147/):
Met andere woorden, weet iemand waarom al dit gedonder pas is gaan spelen na de bouw van de treinen, in plaats van vooraf?
Zeiken op autisten is hipquote:Op donderdag 17 maart 2011 00:22 schreef Temlin het volgende:
wordt er hier nou alleen over andere forums gepraat?
Komt door de eeuwige zucht naar (nutteloze) veranderingen. Natuurlijk, veel veranderingen zijn wel goed, maar veel moet ook zo omdat het zus is en zus omdat het zo is. (Niet alleen bij de spoorwegen)quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom zijn allerlei dingen die vroeger heel normaal waren, nu ineens een probleem?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |