abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2011 @ 22:18:24 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94119545

Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

==========================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> NS Dienstregeling 2011
NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken.
Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden.
Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld.

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Blijbol (Werkt niet in FF);
De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden;
De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen);
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar);
en als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  maandag 14 maart 2011 @ 22:22:44 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94119922
Deel 300, mooi nummertje ter ere van de eerste hogesnelheidstreinen in commerciële dienst. ;)
pi_94119967
300 w/
pi_94120167
Daar moet op gepost worden! w/
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  maandag 14 maart 2011 @ 22:26:16 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94120209
N.a.v. de laatste posts in het vorige topic, had dit beter het Treinpics, nieuws en zeiktopic kunnen heten. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94120260
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:26 schreef Duvel het volgende:
N.a.v. de laatste posts in het vorige topic, had dit beter het Treinpics, nieuws en zeiktopic kunnen heten. :)
Ik moest bij de lapo echt aan de blaas van James denken :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 maart 2011 @ 22:28:29 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94120395
Niks mis met mijn blaas hoor. ;)

Daarnaast blijf ik van mening dat iedere trein een toilet aan boord moet hebben.
pi_94120800
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:28 schreef James1988 het volgende:
Niks mis met mijn blaas hoor. ;)

Daarnaast blijf ik van mening dat iedere trein een toilet aan boord moet hebben.
Niet als een trein gebruikt wordt voor korte ritjes. Dan is het weggegooid geld.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_94121028
Dit land is gewoon te klein. We lijven België in en gaan dan normaal lange afstanden rijden met treinen. En overal een plee in. Klaar. Het is van de gekke dat er tussen Zwolle en Kampen wel getoiletteerd kan worden in de trein en dat iedereen zich in alle bochten loopt te wringen om dat op anderhalf uur Breda - Utrecht onmogelijk te kunnen maken. "ten bate van 4 zitplaatsen" flikker toch op man heel die SLT is gewoon een afschepertje. Het moest allemaal hip er uitzien en het mocht vooral niks kosten. Klotezooi van niks.
pi_94121094
quote:
8s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit land is gewoon te klein. We lijven België in en gaan dan normaal lange afstanden rijden met treinen. En overal een plee in. Klaar. Het is van de gekke dat er tussen Zwolle en Kampen wel getoiletteerd kan worden in de trein en dat iedereen zich in alle bochten loopt te wringen om dat op anderhalf uur Breda - Utrecht onmogelijk te kunnen maken. "ten bate van 4 zitplaatsen" flikker toch op man heel die SLT is gewoon een afschepertje. Het moest allemaal hip er uitzien en het mocht vooral niks kosten. Klotezooi van niks.
Nee als we belgië inlijven zijn we ineens een groot land :')
pi_94121136
Walonie wil ik niet hebben.
pi_94121387
Naar mijn idee zit het probleem niet in de SLT, maar in de series waar die treinen worden ingezet. In lange afstandsstoptreinen, zoals Utrecht-Breda of Rotterdam-Uitgeest hoort gewoon een trein met een WC. De SLT kunnen beter ingezet worden op kortere stukjes. Bijvoorbeeld Tilburg Universiteit-Eindhoven. Daar kun je maar hooguit 34 minuten inzitten. Die zit wel eens waar gekoppeld aan de trein naar Weert, maar er zijn weinig mensen die dat hele stuk uit zitten.

Het enige probleem is dat hiervoor te veel SLT's zijn. Maar het annuleren van de laatste 2 bestellingen is al een stap in de goede richting.
pi_94122049
De sprinters naar flevoland
sprinters van gouda goverwelle naar den haag en rotterdam centraal
hoekse lijn
Tilburg uni -> eindhoven
maastricht -> roermond
Sittard -> heerlen
Ede -> arnhem
zandvoort -> amsterdam

Genoeg korte lijntjes :Y
pi_94122208
300 *O* geen toiletten discussie meer.
pi_94122350
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:53 schreef Temlin het volgende:
300 *O* geen toiletten discussie meer.
geloof je et zelf?
  maandag 14 maart 2011 @ 22:56:08 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94122392
Mee eens, SLT is - samen met V250 - gewoon een enorme miskoop gebleken en zou eigenlijk teruggestuurd moeten worden naar Duitsland respectievelijk Italië.

SLT vanwege de winterproblemen, de vele klachten van personeel, het veel te krappe interieur (een vierzitter in een Plan V is volgens mij groter dan de vierzitten van SLT), het gebrek aan een toilet, een reisinformatiesysteem dat de helft van de tijd de kluts kwijt is, en het feit dat er veel te veel treinen zijn besteld zonder een fatsoenlijk prototype te bestellen, te kijken naar de reizigersreacties en pas daarna een serie te bestellen.

Nee, in zeer korte tijd moesten er meteen 3 opties gelicht worden waardoor wij nu de komende 4 jaar sowieso nog opgescheept zitten met die misbaksels. Als NS de concessie weer krijgt (waar ik wel vanuitga) nog eens minstens 30 jaar. En als een andere vervoerder de concessie wint zitten we ervoorlopig alsnog mee opgescheept tot die vervoerder fatsoenlijk materieel inzet.

En voor de V250, tsja... dat weten we al. :')

Bah. Stel incompetente prutsers daar in het Hoofdgebouw.
pi_94122691
: kuch alsof de GTW goed was, deze had ook ontzettend veel problemen eerste 2 jaren
  maandag 14 maart 2011 @ 23:01:12 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94122739
Goed, genoeg over SLT. Tijd voor iets dat de topictitel eer aandoet:

21 april 2009 Op het noordstation van Parijs (Paris - Gare du Nord) staan twee Thalyssen naast elkaar. Hier een doorkijkje vanaf de grote wandelgalerij voor de perrons in de richting van de sporen. Deze Thalys-stellen zijn gebouwd door GEC-Alsthom (tegenwoordig Alstom) en hebben een topsnelheid van 300 km/h.

Tikkeltje crappy foto, I know. Zag het helaas pas toen ik alweer thuis was omdat ik een uurtje later de rechter Thalys moest hebben.
pi_94122784
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:56 schreef James1988 het volgende:
Mee eens, SLT is - samen met V250 - gewoon een enorme miskoop gebleken en zou eigenlijk teruggestuurd moeten worden naar Duitsland respectievelijk Italië.

SLT vanwege de winterproblemen, de vele klachten van personeel, het veel te krappe interieur (een vierzitter in een Plan V is volgens mij groter dan de vierzitten van SLT), het gebrek aan een toilet, een reisinformatiesysteem dat de helft van de tijd de kluts kwijt is, en het feit dat er veel te veel treinen zijn besteld zonder een fatsoenlijk prototype te bestellen, te kijken naar de reizigersreacties en pas daarna een serie te bestellen.

Nee, in zeer korte tijd moesten er meteen 3 opties gelicht worden waardoor wij nu de komende 4 jaar sowieso nog opgescheept zitten met die misbaksels. Als NS de concessie weer krijgt (waar ik wel vanuitga) nog eens minstens 30 jaar. En als een andere vervoerder de concessie wint zitten we ervoorlopig alsnog mee opgescheept tot die vervoerder fatsoenlijk materieel inzet.

En voor de V250, tsja... dat weten we al. :')

Bah. Stel incompetente prutsers daar in het Hoofdgebouw.
NS moet verplicht van EU wetgeving een openbare aanbesteding doen. Als daarbij V250 en SLT als beste uitrollen worden die aangeschaft.
  maandag 14 maart 2011 @ 23:03:14 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94122871
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:01 schreef James1988 het volgende:
Goed, genoeg over SLT. Tijd voor iets dat de topictitel eer aandoet:

[ link | afbeelding ]

21 april 2009 Op het noordstation van Parijs (Paris - Gare du Nord) staan twee Thalyssen naast elkaar. Hier een doorkijkje vanaf de grote wandelgalerij voor de perrons in de richting van de sporen. Deze Thalys-stellen zijn gebouwd door GEC-Alsthom (tegenwoordig Alstom) en hebben een topsnelheid van 300 km/h.

Tikkeltje crappy foto, I know. Zag het helaas pas toen ik alweer thuis was omdat ik een uurtje later de rechter Thalys moest hebben.
Zaterdag ga ik mijn Thalys debuut maken *O*
  maandag 14 maart 2011 @ 23:04:30 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94122944
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:01 schreef Temlin het volgende:

[..]

NS moet verplicht van EU wetgeving een openbare aanbesteding doen. Als daarbij V250 en SLT als beste uitrollen worden die aangeschaft.
Grappig genoeg kwam Bombardier/Siemens niet als goedkoopste uit de bus... Alstom was goedkoper. Jammergenoeg werd er om politieke redenen toch gekozen voor Bombardier en Siemens, want er werken een hoop Limburgers bij Bombardier in Duitsland.

Jammergenoeg hield men er geen rekening mee dat door het gunnen van de nieuwe Sprinters aan Bombardier/Siemens en het hogesnelheidsmaterieel aan AnsaldoBreda de werkzekerheid van de medewerkers van Alstom Power in Ridderkerk (het vroegere Holec) op de tocht kwam te staan...

quote:
17s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zaterdag ga ik mijn Thalys debuut maken *O*
Veel plezier alvast! Toen ik ging reed ik nog over de oude route (langs Roosendaal) en waren de Thalys-stellen nog niet gemoderniseerd, dat is sindsdien allemaal veranderd dus ik ben benieuwd hoe het je bevalt.
pi_94123027
zijn er nooit trein race westrijden?
Ne mutlu Türküm diyene
pi_94123058
Even een vraag James werk jij bij Alstom??
  maandag 14 maart 2011 @ 23:07:34 #24
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94123131
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:05 schreef amenth het volgende:
het wordt wel weer eens tijd om eerlijk te zijn :)
  maandag 14 maart 2011 @ 23:07:49 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94123142
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:05 schreef amenth het volgende:
Soms zijn die er wel, maar dat is dan meer geluk dan wijsheid. Als voorbeeld heb je de 1900 (IC Venlo - Den Haag v.v.) bij vertrek uit Eindhoven, die vertrekt ongeveer tegelijk met de 800 (IC Heerlen/Maastricht - Alkmaar) waardoor je dan een race krijgt zoals in het volgende plaatje:

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:06 schreef Temlin het volgende:
Even een vraag James werk jij bij Alstom??
I wish.
  maandag 14 maart 2011 @ 23:08:42 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94123194
Oh virmrace Eindhoven - Boxtel _O- Daar heb ik ook wel een filmpje van ja :D

maandag 14 maart 2011 @ 23:09:24 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94123240
En deze zijn ook leuk:

Filmpje wat ik net postte is een beetje crappy, mijn excuses. Fles heeft vast een betere. :)
  maandag 14 maart 2011 @ 23:13:03 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94123464
Overigens denk ik bij "trein wedstrijden" meer aan dingen zoals Rondje Nederland. Maar dat was dus alweer 2006.
pi_94123620
Eindhoven-Boxtel is inderdaad leuk. ICRm trekt de VIRM er daar wel uit O+
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 14 maart 2011 @ 23:16:57 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94123686
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens denk ik bij "trein wedstrijden" meer aan dingen zoals Rondje Nederland. Maar dat was dus alweer 2006.
Ahja, dat heb ik niet meegekregen. Toen kwam ik hier nog niet denk ik. :@

We gaan hier wel hard trouwens, 300 delen gewoon! :D

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:15 schreef Ascendancy het volgende:
Eindhoven-Boxtel is inderdaad leuk. ICRm trekt de VIRM er daar wel uit O+
VIRM is traag met optrekken... de 1700-loc is veel krachtiger. Jammer dat de 1700 slechts monospanning is i.p.v. dual voltage, anders hadden die de Beneluxtrein kunnen trekken i.p.v. die gare 11.8-locs die er vroeger voor hingen :)
  maandag 14 maart 2011 @ 23:19:51 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94123876
Oh, Beelen is op de Watergraafsmeer nog wat meer aan het slopen dan alleen de Benelux-Bs'jes...:

quote:
Overigens "omdat ze er toch zijn" worden er ook 5 DDM-1 rijtuigen gesloopt. Geen paniek: rijtuigen waren toch al afgebrand/bijna uitgebrand of beschadigd.

De rest van het DDM-1 park zal dus gewoon tussen de hekken van de Dijksgracht gaan staan (of bij de Zaanstraat)
Zo schreef MaartendeJ op HGBTF
pi_94126171
Ik verveelde me van het weekend, dus had een beginnetje gemaakt aan mijn proof-of-concept voor een alternatieve route vindende pathfinder. Vandaag een beetje afgewerkt en dit is het voorlopige resultaat:

http://turnware.net:5454/

Tot nu toe op kleinere schaal, met een select aantal stations in noord-holland. Maar in principe werkt het ook full-scale (zodra ik tijd/zin heb om alle stationsverbindingen in te voeren in de database :P )
  dinsdag 15 maart 2011 @ 00:03:01 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94126262
In 100 tariefkilometers: Bloemendaal -> Santpoort zuid -> Santpoort noord -> Driehuis -> Beverwijk -> Heemskerk -> Uitgeest -> Castricum -> Heiloo -> Alkmaar -> Alkmaar Noord -> Heerhugowaard -> Obdam -> Hoorn -> Purmerend Overwhere -> Purmerend -> Purmerend Weidevenne -> Zaandam Kogerveld -> Zaandam -> Amsterdam Sloterdijk -> Amsterdam Centraal

Goed voor de mijlen *O*
pi_94126307
Klik ook eens op de grafiekjes kijken :D hip spul
pi_94128270
quote:
VIRM is traag met optrekken... de 1700-loc is veel krachtiger. Jammer dat de 1700 slechts monospanning is i.p.v. dual voltage, anders hadden die de Beneluxtrein kunnen trekken i.p.v. die gare 11.8-locs die er vroeger voor hingen :)
En dan had NMBS de rijtuigen geleverd en had NShaaispiet dus geen rijtuigen kunnen stelen van de Beneluxtrein :Y

Maar had de 1700-loc hetzelfde loodzware werkschema gekregen als de 11.8 loc dan was die na 25 jaar ook niet zo betrouwbaar meer hoor.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 01:27:48 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94128924
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:53 schreef ckikilwai het volgende:

[..]

Maar had de 1700-loc hetzelfde loodzware werkschema gekregen als de 11.8 loc dan was die na 25 jaar ook niet zo betrouwbaar meer hoor.
De 1250-locomotieven doen al meer dan 50 jaar het werk en die dingen lijken onverwoestbaar. Maar heel veel hangt ook af van onderhoud. ;)
pi_94128975
Om nog even terug te komen op die perron-verlaging naar de europese standaard van 76cm:

Ik stond vanavond een kwartier rond te wandelen op het perron in Almelo (aansluiting op de laatste stoptrein naar Deventer is niet geweldig...), en daar zijn ze echt aan het prutsen geweest volgens mij.
Het hele afgelopen weekend geen treinen langs geweest, voor zover ik weet vooral voor die perronverlaging, en hoever zijn ze gekomen? Niet eens op de helft! Ze hebben de b-zijde gehad ongeveer (spoor 2b en 4b), maar dan ook alleen maar aan de rand. Het middenstuk is nog originele hoogte, loopt lekker bol dus. En bij de sporen 2a, 3 en 4a hebben ze het nog helemaal niet verlaagd...
Dat heeft dan een heel weekend gekost? :N Stelletje luiwammesen daar :P

(sprak hij zonder verder enige kennis van zaken te hebben O~) )
pi_94129190
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 01:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

De 1250-locomotieven doen al meer dan 50 jaar het werk en die dingen lijken onverwoestbaar. Maar heel veel hangt ook af van onderhoud. ;)
En van de machinisten die er al dan niet correct mee rijden :)
En of ze hem 's nachts stiekem als goederen loc gebruiken ~O>
De wildste geruchten circuleerden er over de elfjes wat hen voor mij al wel mythisch maakt. _O_
  dinsdag 15 maart 2011 @ 01:47:32 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94129277
De 11.8'jes hebben naar het schijnt, zonder medeweten van de NMBS, goederendiensten gedraaid. Op HGBTF.net valt ergens te lezen dat de NMBS, nadat ze een aantal keer onverklaarbare verhogingen op de kilometertelling zagen, een GPS-tracker had ingebouwd in de locs en dat ze de volgende dag konden zien dat de locs 's nachts allerlei rondjes in de Rotterdamse haven hadden gemaakt, wat de NS vervolgens weer ontkende. :')
pi_94129437
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Lets do that again :P
pi_94130491
ik werk vandaag op de watergraafsmeer en zal eens kijken of ik wat fotos van het slapen kan schieten. James houdt jij mijn facebook in de gate :P dat is het makkelijkste mobiel uploaden :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 07:20:11 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94130549
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:09 schreef James1988 het volgende:
En deze zijn ook leuk:

Filmpje wat ik net postte is een beetje crappy, mijn excuses. Fles heeft vast een betere. :)
Die blijf ik geniaal vinden, eerste filmpje ook met die muziek!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 07:20:58 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94130553
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 01:47 schreef James1988 het volgende:
De 11.8'jes hebben naar het schijnt, zonder medeweten van de NMBS, goederendiensten gedraaid. Op HGBTF.net valt ergens te lezen dat de NMBS, nadat ze een aantal keer onverklaarbare verhogingen op de kilometertelling zagen, een GPS-tracker had ingebouwd in de locs en dat ze de volgende dag konden zien dat de locs 's nachts allerlei rondjes in de Rotterdamse haven hadden gemaakt, wat de NS vervolgens weer ontkende. :')
_O-
pi_94130633
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 01:47 schreef James1988 het volgende:
_O_
Hollandse gierigheid. _O_
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_94132686
Wat een faalbedrijf is ansaldo toch. Ze zijn maar tosties gaan bakken omdat 3/8 uitzendkrachten er zijn, na een uur :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:00:24 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94132997
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:48 schreef Yreal het volgende:
Wat een faalbedrijf is ansaldo toch. Ze zijn maar tosties gaan bakken omdat 3/8 uitzendkrachten er zijn, na een uur :')
Waarom ligt dat aan Ansaldo dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94134806
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 10:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom ligt dat aan Ansaldo dan?
slechte werkmentaliteit. Echt niet raar dat die treinen nog niet klaar zijn ...
pi_94134969
Ik heb het boek "Spoorwegen 2011" hier ook liggen :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:07:14 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94137036
NS is wel "slim" bezig geweest vandaag. Een trein(Sprinter Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd) die moest opstarten in Hoofddorp (waarbij het leegmat uit de Binckhorst komt) is gestart met 1 SGMm-III, wat normaal 2x DDAR was (en tegenwoordig 3x SGMm-III. Het was zo druk dat de HC niet eens bij de normale deuren kon sleutelen, en dit uit de cabine moest doen.. Mét veel achterblijvers EN enorm op elkaar gepropte mensen.
Net als 5 bakken SGMm in één van de drukste spitstreinen in de stoptrein Den Haag-Dordrecht/Roosendaal. Rijdt normaal 10 bakken SLT in die trein..
En nog op een paar plaatsen 8 en 10 bakken SLT vervangen voor 2 of 3x V, gaat ook niet altijd passen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')