Ik weet dat je een Somda ban hebt... maar ehm...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:07 schreef greavy het volgende:
NS is wel "slim" bezig geweest vandaag. Een trein(Sprinter Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd) die moest opstarten in Hoofddorp (waarbij het leegmat uit de Binckhorst komt) is gestart met 1 SGMm-III, wat normaal 2x DDAR was (en tegenwoordig 3x SGMm-III. Het was zo druk dat de HC niet eens bij de normale deuren kon sleutelen, en dit uit de cabine moest doen.. Mét veel achterblijvers EN enorm op elkaar gepropte mensen.
Net als 5 bakken SGMm in één van de drukste spitstreinen in de stoptrein Den Haag-Dordrecht/Roosendaal. Rijdt normaal 10 bakken SLT in die trein..
En nog op een paar plaatsen 8 en 10 bakken SLT vervangen voor 2 of 3x V, gaat ook niet altijd passen..
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:07 schreef greavy het volgende:
NS is wel "slim" bezig geweest vandaag. Een trein(Sprinter Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd) die moest opstarten in Hoofddorp (waarbij het leegmat uit de Binckhorst komt) is gestart met 1 SGMm-III, wat normaal 2x DDAR was (en tegenwoordig 3x SGMm-III. Het was zo druk dat de HC niet eens bij de normale deuren kon sleutelen, en dit uit de cabine moest doen.. Mét veel achterblijvers EN enorm op elkaar gepropte mensen.
Net als 5 bakken SGMm in één van de drukste spitstreinen in de stoptrein Den Haag-Dordrecht/Roosendaal. Rijdt normaal 10 bakken SLT in die trein..
En nog op een paar plaatsen 8 en 10 bakken SLT vervangen voor 2 of 3x V, gaat ook niet altijd passen..
Dat lijkt me wel het minste wat we ondertussen mogen verwachten jaquote:
Hoe laat was dat nou eigenlijk? Want ik ben daar gisteren om zeg 16:20 langsgekomen en er was niets aan de hand?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:28 schreef James1988 het volgende:
Al gefixt, was mobiel en daar heb je geen preview-knop
Op nu.nl staan een paar foto's van de aanrijding gisteren, niet veel van over. klik.
Wedden dat er nu weer kamervragen gesteld gaan worden over onbewaakte overpaden?quote:Vrouw (20) zag trein over het hoofd
14 maart 2011
De automobilist die maandagmiddag verongelukte op een onbewaakte spoorwegovergang in Woudenberg zag de trein te laat aankomen.
Het slachtoffer, een 20-jarige vrouw uit Leersum, had eerder op een andere trein uit de tegenovergestelde richting gewacht. Dat heeft de politie dinsdag bekendgemaakt.
Het ongeluk gebeurde omstreeks 17.00 uur. De vrouw, de enige inzittende, werd bij de aanrijding uit haar auto geslingerd en overleed ter plekke. De auto vloog na de botsing in brand. Vanwege het ongeval moesten treinreizigers rekening houden met een vertraging van ruim een uur.
Bron: Nieuws
Het lijkt me zinniger om kamervragen te gaan stellen over blinde koeien achter een stuurquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wedden dat er nu weer kamervragen gesteld gaan worden over onbewaakte overpaden?
Hee da's leuk!quote:
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Momentje, ik struin even 21 quazintriljard websites af, misschien kom ik hem wel tegen
Oh nou, dan hoeven we dus ook geen discussie op te starten of we gaan vragen om een linkje naar de fotoquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:45 schreef Stefanovic83 het volgende:
Don't bother, foto is niet zo boeiend..![]()
Njaquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:19 schreef Socios het volgende:
_!
Doe even gewoon een direct link die voor iedereen zichtbaar is.
Klopt ja, was al een tijd bekend overigensquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:20 schreef dennistd het volgende:
Uit de Adviesaanvraag en info wijzigingen dienstregeling per 4 april 2011: Per 4 april wordt Emmen Zuid geopend en Emmen Bargeres gesloten
Ga jij maar lekker via Den Haag, ja met je eeuwige gezeik op de HSL-Zuid.quote:
Er komt ook een `shuttle´ Den Haag - Brussel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:48 schreef Peter het volgende:
Boeie, ik woon in Den Haag, wat ik belangrijk vind is dat Den Haag goede verbindingen houdt.. Een rechtstreekse trein naar schiphol/A'dam C. en naar R'dam C lijkt me het minste..
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Er komt ook een `shuttle´ Den Haag - Brussel.
Alleen jammer dat de 140 niet door gaat naar Den Haag Centraal.
HSL-verslaafdequote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker via Den Haag, ja met je eeuwige gezeik op de HSL-Zuid.
Het is een prima dienstregeling zo te lezen.
Mja onzin natuurlijk, zo'n overweg kan ontzettend onoverzichtelijk zijn. Vorig jaar was er nog een vrouw aangereden bij een onbewaakte overweg in Boxtel, aan de ene kant een laagstaande zon en aan de andere kant metershoog mais. Als het echt aan de 'blinde koe' lag dan denk ik niet dat diezelfde overweg nu gewoon volledig weggehaald is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het lijkt me zinniger om kamervragen te gaan stellen over blinde koeien achter een stuur
En kruisingen zonder stoplichten zeker ook niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:41 schreef Ireyon het volgende:
Mja of gewoon wat lichten al dan niet in combinatie met slagbomen natuurlijk. Onbewaakte overwegen horen niet thuis in een ontwikkeld westers land.
Scheelt dat trouwens veel, AKI of AHOB? Denk dat de veranderingen in de beveiliging het duurste zijn (detectie aankomende trein), en dat is voor allebei nodig natuurlijk. Enige verschil is dan een boompje, en dat kan nooit zoveel extra kosten.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:41 schreef Ireyon het volgende:
Mja of gewoon wat lichten al dan niet in combinatie met slagbomen natuurlijk. Onbewaakte overwegen horen niet thuis in een ontwikkeld westers land.
Nee elk jaar 1 van die 10 mensen laten sterven en vervolgens de hele overweg afbreken, da's goedkoopquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En kruisingen zonder stoplichten zeker ook niet.
Voor een overweg waar 10 mensen per dag overheen gaan is het op geen enkele manier zinning om de overweg te beveiligen. Zonde van het geld.
1 (één) rood licht dat naar 2 zijden uitstraalt als het baanvak bezet is, is al een oplossing...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En kruisingen zonder stoplichten zeker ook niet.
Voor een overweg waar 10 mensen per dag overheen gaan is het op geen enkele manier zinning om de overweg te beveiligen. Zonde van het geld.
Als ieder jaar 1 van die 10 mensen op het spoor rijdt dan is het probleem in 10 jaar opgelost en waarschijnlijk nu al omdat die overweg al jaren onbeveiligd zal zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee elk jaar 1 van die 10 mensen laten sterven en vervolgens de hele overweg afbreken, da's goedkoop. 'k Begrijp dat jij ook tegen toiletten in SLT's bent?
Volgens mij had een AKI een kortere aankondiging dan een AHOB. Zo'n las en het bordje verplaatsen is niet zo veel werk, het plaatsen van een AHOB met bijbehorende regelkast kan ook in een nacht gedaan worden, denk ik.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:12 schreef V2 het volgende:
[..]
Scheelt dat trouwens veel, AKI of AHOB? Denk dat de veranderingen in de beveiliging het duurste zijn (detectie aankomende trein), en dat is voor allebei nodig natuurlijk. Enige verschil is dan een boompje, en dat kan nooit zoveel extra kosten.
Ik denk een weekend, en eerst een ontwerp maken: dat is ook duur. Na het verplaatsen van de lassen moet je wel de secties nog instellen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij had een AKI een kortere aankondiging dan een AHOB. Zo'n las en het bordje verplaatsen is niet zo veel werk, het plaatsen van een AHOB met bijbehorende regelkast kan ook in een nacht gedaan worden, denk ik.
Dat moet helemaal niet met belastinggeld gebeuren, dat mag NS lekker uit eigenlijk middelen bekostigen. Bovendien kan NS het SLT vanaf 2015 óf aan de kant zetten, óf alsnog voorzien van fatsoenlijke toiletten.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En ik ben voor toiletten in de trein, maar om die SLT nu achteraf er nog van te gaan voorzien.
Het is falen van de overheid. Die had in moeten grijpen. Om dan achteraf met belastinggeld te gaan gooien is niet wenselijk.
Spoor is al duur genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |