Je verliest een beetje de proporties uit het oog denk ikquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:52 schreef James1988 het volgende:
We hebben Engeland toch als golfbreker?
kloptquote:
De piepjes zijn de vermogensregeling van de elektrische aandrijving van de trein, het voert een beetje te ver om daar in detail op in te gaan...quote:Op woensdag 16 maart 2011 07:39 schreef _Loki het volgende:
Alle treinenliefhebbers bij elkaar, die moeten wel mijn lang onbeantwoorde vraag weten te beantwoorden.
Wat zijn die vreemde geluiden in de trein toch? In sommige treinen heb je van die irritante piepjes die van laag naar hoog naar laag naar hoog gaan bij het optrekken/afremmen, en als de machinist omroept welk station de volgende is, hoor je heel vaak zo'n harde bel op de achtegrond. Wat is het nut van die dingen?
Volledig onacceptabel dit, waar blijven die kamervragen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 07:45 schreef greavy het volgende:
Deze wijzigingen betekenen een extra reistijd van 7 minuten tussen Amsterdam en Rotterdam en een extra reistijd van 12 minuten tussen Rotterdam en Vlissingen.
Nou dat lijkt me op zich wat overdrevenquote:Op woensdag 16 maart 2011 08:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Volledig onacceptabel dit, waar blijven die kamervragen?
Zouden die mensen niet gewoon een beetje moeten opletten? ik stap in het buitenland ook niet blind overal in en uitquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:42 schreef Jackson5 het volgende:
Ik vind trouwens dat de NS op de station tussen Schiphol en Amsterdam centraal moeten mededelen dat die stations NIET! Amsterdam Centraal zijn, elke dag weer stappen er verwarde mensen uit bij Lelylaan, en bij Sloterdijk ongetwijfeld ook. Heel erg vervelend om elke keer te gaan vertellen dat ze verkeerd zitten.
Als ik het zo zie dan moet je in Laan v NOI overstappenquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:38 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg, kan je nou met die nieuwe dienstregeling niet meer van station HS naar 1 van de stoptreinstations tot Leiden komen? Dat lijkt me toch wel een manco.
Met die "intercity" zekerquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als ik het zo zie dan moet je in Laan v NOI overstappen
Kijk, de nog niet rijdende V250 is theoretisch alweer 7 minuten sneller geworden!quote:Op woensdag 16 maart 2011 07:45 schreef greavy het volgende:
Deze wijzigingen betekenen een extra reistijd van 7 minuten tussen Amsterdam en Rotterdam
Mja, je durft het nauwelijks te denken, maar dat zal zeker wel een deel van de verklaring zijn inderdaadquote:Op woensdag 16 maart 2011 11:18 schreef V2 het volgende:
[..]
Kijk, de nog niet rijdende V250 is theoretisch alweer 7 minuten sneller geworden!
Marketingman!quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:18 schreef V2 het volgende:
[..]
Kijk, de nog niet rijdende V250 is theoretisch alweer 7 minuten sneller geworden!
Moet je dan ook gaan omroepen dat met het gele knopje de deuren open gaan en dat het perron lager ligt dan de trein? Een beetje gezond verstand mag je wel verwachten van reizigers.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:42 schreef Jackson5 het volgende:
Ik vind trouwens dat de NS op de station tussen Schiphol en Amsterdam centraal moeten mededelen dat die stations NIET! Amsterdam Centraal zijn, elke dag weer stappen er verwarde mensen uit bij Lelylaan, en bij Sloterdijk ongetwijfeld ook. Heel erg vervelend om elke keer te gaan vertellen dat ze verkeerd zitten.
Ehm, dat was toch al bekend? Dat er tijdelijk ÖBB-rijtuigen in de Benelux gaan rijden?quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:36 schreef ckikilwai het volgende:
Ik heb ontdekt waarom dat OBB rijtuig daar zo zielig alleen staat op Rotterdam CS.
Volgens spoorpunt.nl op flickr wordt hij gebruikt voor instructie aan het NShispeed personeel. Link
Staat ook een enkel OBB dingetje achter een loc op watergraafsmeerquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:08 schreef V2 het volgende:
Ah, daarom staat ie daar zo moederziel alleendank voor het linkje, leuk om te weten.
Meen je dit nou?quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, dat zeer goed werkende product
Volgens mij bedoelde hij het sarcastisch.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:28 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Meen je dit nou?
Een Intercity is een trein die de grote steden van ons land verbindt. Denk aan de hoofdsteden van de provincies en andere relevante aglommeraties.
Heemstede-aerdenhout valt niet binnen die definitie. Net als Schiedam Centrum. Die stations hebben ruim voldoende aan stop en sneltreinen, zodat de capaciteit van de IC behouden blijft voor de grote stations en de reistijd laag blijft.
Het grootste deel van kleinere steden heeft immers forenzenverkeer naar de dichtsbijzijnde grote stad. Vaak reist het niet verder.
preciesquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde hij het sarcastisch.
Ic's bestaan ook niet meer, op den haag / rotterdan naar enschede / het noord na.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:42 schreef Ascendancy het volgende:
Gelukkig.
Maar de NS denkt er schijnbaar niet zo over
Het is standaard dat nieuw materieel wordt opgesteld voor instructie, vooral één loc met één rijtuig is typisch een instructieding.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:44 schreef ckikilwai het volgende:
Ja dat wel, maar ook de reden waarom er eentje opzij staat in Rotterdam?
Waarschijnlijk vanwege de stroomvoorziening?quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is standaard dat nieuw materieel wordt opgesteld voor instructie, vooral één loc met één rijtuig is typisch een instructieding.
quote:Vertraging aanleg tunnel Nijverdal
De bouw van de tunnel van het combiplan in Nijverdal loopt bijna een jaar vertraging op. Dat heeft minister Schultz van Haegen aan de Tweede Kamer laten weten.
Om problemen met tunnels te voorkomen heeft het ministerie nieuwe regels ontwikkeld waaraan veiligheidsinstallaties voor tunnels moeten voldoen. Deze regels zullen ook worden toegepast bij de aanleg van de tunnel van het combiplan Nijverdal. Volgens een woordvoerder van het ministerie is de vertraging noodzakelijk om te voorkomen dat er bij de oplevering van het combiplan getwijfeld wordt over de veiligheid van de tunnel. Het betekent voor de tunnel in Nijverdal een vertraging van 8 tot 11 maanden. Een deel van de N35 en de spoorlijn wordt in Nijverdal in een tunnel aangelegd om een einde te maken aan de verkeeroverlast in het centrum. De tunnel zou in 2013 open gaan, dat wordt nu dus bijna een jaar later.
Bron: RTV Oost
Dan faal je toch best hard als politiek zijnde. Kan 't niet anders noemenquote:
Ja klopt, loc moet zorgen voor de voeding. Alternatief is opstellen op een spoor met 1500V-rijtuigaansluiting, maar die zijn er niet zo veel meer.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vanwege de stroomvoorziening?Of?
Echt volkomen achterlijk die nieuwe regels voor tunnels... A73, A2 en nu dit weer.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan faal je toch best hard als politiek zijnde. Kan 't niet anders noemen
Ik Dacht dat zon trein altijd werd gecontroleerd voor het wegrangerenquote:Een 19-jarige vrouw uit Den Haag is dinsdag in Brussel wakker geworden nadat ze de trein vanuit Amsterdam naar Den Haag nam. De vrouw had een dagje gewinkeld in Amsterdam en was tamelijk moe geworden.
Toen ze wakker werd was ze al bijna in Brussel. Ze besloot de trein terug te pakken richting Den Haag, maar ook toen hield ze haar ogen niet open. Ze ontwaakte uiteindelijk in Voorburg op een rangeerterrein in een afgesloten treinstel.
De vrouw belde in paniek de politie, waarna ze werd bevrijd door schoonmakers. Daarna is ze door agenten naar huis gebracht.
Dat slaat inderdaad nergens op. Voorburg is niets meer dan een perron met 2 sporen. Het heeft geen tuin ofzo.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:06 schreef Duvel het volgende:
Wazig verhaal, hoe komt de Benelux nou in Voorburg?
De Binckhorst ligt er tegenaan, en anders heb je in Leidschendam-Voorburg nog de tuin van de werkplaats.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat slaat inderdaad nergens op. Voorburg is niets meer dan een perron met 2 sporen. Het heeft geen tuin ofzo.
Ja leuk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
De Binckhorst ligt er tegenaan, en anders heb je in Leidschendam-Voorburg nog de tuin van de werkplaats.
De laatste van de dag rijdt van Brussel tot Rotterdam, maar blijft volgens mij daar overnachten ...quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja leuk.
Maar de hamvraag: Is er dan een Benelux die maar tot Den Haag rijdt? Of is ze ook nog eerst naar Amsterdam op en neer geweest?
Hoe dan ook: vrouwen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |