Toen ik nog regelmatig in Rotterdam kwam, overnachtte de laatste Benelux inderdaad daar in de tuin. Maar hoe doet nu is met een aantal sporen buiten dienst in verband met de verbouwing, weet ik het niet meer.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De laatste van de dag rijdt van Brussel tot Rotterdam, maar blijft volgens mij daar overnachten ...
Zal wel op Stadion neergezet worden dan he, plek zat.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Toen ik nog regelmatig in Rotterdam kwam, overnachtte de laatste Benelux inderdaad daar in de tuin. Maar hoe doet nu is met een aantal sporen buiten dienst in verband met de verbouwing, weet ik het niet meer.
Of doorrijden naar de Binckhorst. Niet dat daar nu zoveel plaats over is 's nachts ...quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel op Stadion neergezet worden dan he, plek zat.
Zal wel een uurtje later vertrokken zijnquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:
zo maar dan?
Asd 17:53 V
FBMZ 20:42 x 21:18
Rtd 23:06 A
Maar die gaat ook gewoon door naar HS en Amsterdam CEn dat is echt wel de laatste van de dag.
Lekker vaak gecontroleerd ook dan, wel.
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zal wel een uurtje later vertrokken zijn
Om 22.18 vertrekt de laatste uit Brussel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja![]()
Maar wat voor reden heb je om aan te nemen dat die BNL een uur te laat vanaf zijn beginpunt vertrokken zou zijn? Niemand wist dat er die vrouw in zat he, anders hadden ze r dr wel eerder uitgegooid
Dat staat dan niet goed in HAFASquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Om 22.18 vertrekt de laatste uit Brussel.
En die HC's hebben hun werk niet goed gedaan
Dus ombouwen zou 90 miljoen kosten en te duur zijn... alsof wc-rijtuigen goedkoper zijn. Je zit dan niet alleen met de kosten van een hele bak (inclusief ramen, draaistellen, noem maar op), maar dan heb je ook te maken met meer gewicht waardoor je óf een tragere trein krijgt, óf het wc-rijtuig van aandrijving moet voorzien, óf de bestaande aandrijving opwaarderen zodat de trein z'n rijkarakteristieken behoudt.quote:Schultz bekijkt extra wc-wagon bij Sprinter
DEN HAAG - De wc-loze treinstellen van de NS-Sprinter kunnen misschien een toiletvoorziening krijgen door er een wagon met wc tussen of aan te hangen.
Die optie wil minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastrucuur) laten onderzoeken, zei zij woensdag in een debat met de Tweede Kamer.
Veel Kamerleden vinden het onverteerbaar dat de Sprintertreinen, die bedoeld zijn voor kortere ritjes, niet beschikken over een toilet.
In eerder aangenomen moties werd Schultz gevraagd actie te ondernemen, maar in een recente brief herhaalde ze dat het laten ombouwen van de treinen te duur (90 miljoen euro) is. Daarom kwam ze met andere voorstellen, zoals de bouw van wc's op stations.
De VVD-bewindsvrouw meent daarmee in de geest van de moties te handelen. Sommige fracties zijn het daar niet mee eens en daarom speurt ze nu verder naar een oplossing.
Mooi hequote:Op woensdag 16 maart 2011 18:11 schreef Ireyon het volgende:
Oh 'k kwam vanmiddag ook zo'n mooie loc tegen![]()
[ afbeelding ]
De laatste die jij bekijkt is de 9265, die alleen op zaterdag rijdt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:11 schreef Peterselieman het volgende:
Of mijn bron lijkt niet te kloppen, zoals het nu lijkt
En het was dus op een dinsdag, namelijk gisteren.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:17 schreef greavy het volgende:
[..]
De laatste die jij bekijkt is de 9265, die alleen op zaterdag rijdt.
De 9261 vertrekt 21:18 uit Brussel en rijdt 7 dagen per week.
Had hem net gemist. Ik stond nog een tijdje op Rotterdam voor een HUSA gekleurde 1600 te platen daar.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:11 schreef Ireyon het volgende:
Oh 'k kwam vanmiddag ook zo'n mooie loc tegen![]()
[ afbeelding ]
Dat is volslagen onzinnig inderdaad. Het enige wat je daarvan leert is dat deze minister volstrekt ongeschikt is om welke beslissing dan ook te nemen over het spoor.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus ombouwen zou 90 miljoen kosten en te duur zijn... alsof wc-rijtuigen goedkoper zijn. Je zit dan niet alleen met de kosten van een hele bak (inclusief ramen, draaistellen, noem maar op), maar dan heb je ook te maken met meer gewicht waardoor je óf een tragere trein krijgt, óf het wc-rijtuig van aandrijving moet voorzien, óf de bestaande aandrijving opwaarderen zodat de trein z'n rijkarakteristieken behoudt.
Ik denk dat de bestaande Sprinters ombouwen dan toch goedkoper zal zijn.
Tjah, het verbaast mij dat ze niet alleen de nieuwe tunnels van de betreffende installaties voorzien. Daarbij is de vraag of in het aanbestedingstraject (toen) deze regels al bekend waren. De overheid zal wel weer voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan faal je toch best hard als politiek zijnde. Kan 't niet anders noemen
Zoals een minister betaamt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is volslagen onzinnig inderdaad. Het enige wat je daarvan leert is dat deze minister volstrekt ongeschikt is om welke beslissing dan ook te nemen over het spoor.
Doe eens niet zo slim jij. Zo heeft die haalbaarheidsstudie niks meer te concluderenquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:17 schreef greavy het volgende:
Wel met een doorloopkop hé, want je moet wel tijdens de rit naar de plee kunnen
Neej, er tussen hangen:quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat ze dit gaan doen. Op z'n minst een haalbaarheidsstudie van 90 miljoen hieraan wijden
[ afbeelding ]
Precies. En dat noemen ze dan "economisch slimmer". Echt waarquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:27 schreef greavy het volgende:
Prorail logica: Perrons in Hilversum renoveren, en 1 a 2 maanden later bedenken dat het perron verlaagd moet worden.. Maar omdat dat nu te duur is, word er bedacht dat het spoor verhoogd moet worden, om zo gelijkvloerse instappen mogelijk te maken.
Het spoorwegmuseum heeft nog wel een Pec over.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat ze dit gaan doen. Op z'n minst een haalbaarheidsstudie van 90 miljoen hieraan wijden
[ afbeelding ]
quote:De nieuwe norm, bedoeld om uiteindelijk overal in Europa een gelijkvloerse instap in treinen te krijgen, was nog niet bekend toen het Hilversumse station werd aangepakt.
Nederland is weer haantje de voorste, over 3 jaar blijkt dat het toch niet hoeft en in Duitsland/Frankrijk en België doen ze het lekker niet.quote:
"Deezen wagon isch voor Pisschen Ende Cacken"quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het spoorwegmuseum heeft nog wel een Pec over.
Daar heeft het in dit geval helemaal niets mee te maken. Het gaat hier om een gelijkvloerse instap in SLT's en die vloerhoogte is en blijft 76cm. Of dat een Europese norm (het is niet dé norm, er zijn meerdere normen) is of niet doet er wat dat betreft dus niet toe. (In België zijn ze overigens ook bezig met perrons van 76cm te maken)quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:59 schreef Temlin het volgende:
[..]
Nederland is weer haantje de voorste, over 3 jaar blijkt dat het toch niet hoeft en in Duitsland/Frankrijk en België doen ze het lekker niet.
En als SNCF zodadelijk met alstom treintjes komt hebben die weer een andere hoogte en kan alles weer aangepast worden, hoe gooien wij geld over de balk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:02 schreef ReisT het volgende:
Daar heeft het in dit geval helemaal niets mee te maken. Het gaat hier om een gelijkvloerse instap in SLT's en die vloerhoogte is en blijft 76cm. Of dat een Europese norm is of niet doet er wat dat betreft dus niet toe.
Beetje dom wel dat ze in 2007 nog perrons bouwden van 84cm terwijl SLT toen al besteld was.
Nou, nee.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:02 schreef ReisT het volgende:
Daar heeft het in dit geval helemaal niets mee te maken. Het gaat hier om een gelijkvloerse instap in SLT's en die vloerhoogte is en blijft 76cm. Of dat een Europese norm is of niet doet er wat dat betreft dus niet toe.
Beetje dom wel dat ze in 2007 nog perrons bouwden van 84cm terwijl SLT toen al besteld was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |