Helemaal niet verkeerd hoor om zo te trainen. Vroeger heb ik altijd veel gefietst van huis naar school/werk en naar training. Ik liep toen m'n beste tijden.quote:Op zondag 20 februari 2011 19:39 schreef bananablues het volgende:
Het idee is dat ik 4 boterhammen eet op mn werk rond half 5 en een banaan meeneem om vlak voor de hardlooptraining op te eten.
En deze keer een volle bidon water/limonade meenemen :-)
Maar dat is de enige dag dat ik eventjes tekeer ga (op de fiets gewoon rustig aan hoor), derest van de week doe ik echt rustig aan.
Bij mij zijn trainingstijden niet te vergelijken met m'n pr's. In trainingen loop ik veel lanzamer.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:19 schreef jack4ya het volgende:
Slakje hier heeft een heerlijk rondje rondom het Naardermeer gedaan.![]()
Afstand: 13,5 km - TIjd: 1:28:00 - Tempo: 6:30 / km
PR op 8km (51:38 = -0:01:00) & PR op 10km (1:04:38= -0:01:06)
Gaat weer lekker.![]()
Ik heb dat ik na een interval interval (5km 2min/1min) de loop erna fors sneller loper. (10/5% sneller). Ik gebruik dat dus ook bij een wedstrijd 3/4 ervoor een interval. Best handig.
Betekent dit dan ook dat er nog 'rek' in mijn tempo zit?
Dat heb ik ook. Bij trainingen hou ik toch in m'n achterhoofd een "het moet wel leuk blijven"-gevoel. Ook omdat ik na een wedstrijd waarin ik diep ga nogal eens fikse hoofdpijn krijg daarna, schijnt met niet goed afkoelend hoofd te maken te hebben. Ik heb geen zin om dat na elke training te hebben, dus dan span ik me niet overdreven in. Gevolg is dat je jezelf bij wedstrijden kunt verrassen. Op 't juiste moment pieken hequote:Op maandag 21 februari 2011 09:57 schreef e-runner het volgende:
Bij mij zijn trainingstijden niet te vergelijken met m'n pr's. In trainingen loop ik veel lanzamer.
Idd onzin. Daarnaast: jij loopt behoorlijke afstanden, doen die mannen dat ook? En die mannen zijn miss wel langer bezig dan jij + ze zijn man en kunnen dus harder lopen.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:33 schreef jack4ya het volgende:
Naja, weet je, ik noem het slakken tempo, omdat er om mij heen voornamelijk mannen zijn, die lopen zo'n beetje 12/14km/h. Dan is het best raar als ik dan met 8/9,5 km/h aankom.
Tuurlijk, ieder zijn race, ieder zijn tempo, maar het duurde toch even voordat ik niet meer hoefde te slikken.
Het hielp mij om te relativeren en dat doe ik mede door mezelf een slakje te noemen.
Eigenlijk onzin, want voor mij (en Jojogirl) duizenden de anderen die he-le-maal niets fixen.
Misschien dat we een aantal wedstrijden er uit kunnen halen? Er staan nog wedstrijden van 2009 in.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:44 schreef thettes het volgende:
Op uit de wiki wordt niet gebruikt zeker??
Ik zou nog een stukje schrijven voor de OP, staat nog steeds op mijn takenlijstquote:Op maandag 21 februari 2011 14:52 schreef 1517 het volgende:
[..]
Misschien dat we een aantal wedstrijden er uit kunnen halen? Er staan nog wedstrijden van 2009 in.
Kijkt er iemand wel eens naar tijden in de OP?
Ben nu een trotse eigenaar van een paar fivefingers
Ik fiets nu het nog donker is 's avonds op een tourfiets, lekker groot voorlicht :-). Inderdaad rustig aangedaan. Ik heb ook geen last van mn maag bij het fietsen, ideaal. Het was alleen wel koud ;xquote:Op maandag 21 februari 2011 09:39 schreef e-runner het volgende:
[..]
Helemaal niet verkeerd hoor om zo te trainen. Vroeger heb ik altijd veel gefietst van huis naar school/werk en naar training. Ik liep toen m'n beste tijden.
Hoewel 60 km wel veel is, maar als je rustig fietst (en gewend bent aan fietsen) is het ook lekker om uit te fietsen na een training. Je doet het op een racefiets?
Het mooie aan fietsen vond ik altijd dat ik gewoon stevig kon eten van te voren en er geen last van had. Met hardlopen is het altijd rommelen met het eten, bij intensieve training kan m'n maag niet erg veel verdragen.
Hoe kun je een wedstrijd organiseren waar van de afstand niet klopt? Ik snap dat nietquote:Op woensdag 23 februari 2011 00:34 schreef beertenderrr het volgende:
jde_kok, mooie tijd op de 5km!wordt dan nog wat deze zomer als het zo blijft doorgaan
afgelopen weekend mijn 1e en laatste cross van het seizoen gelopen in het Amsterdamse bos. Was een 10km cross en was in 34:27 weer terug. Helaas, het is dan wel een wereldtijd, maar de afstand klopte dus niet. Achteraf bleek het eerder 8,5km te zijn. Dan is het me alsnog goed afgegaan, aangezien een cross toch altijd aanzienlijk zwaarder is dan een wegwedstrijd. Ook dat belooft dus veel goeds voor het wegseizoen. Uiteindelijk 15e van de 24 studenten geworden, waar ik best tevreden over ben. De meesten lopen namelijk al van jongs af aan en ik ben pas 3 jaar bezig eigenlijk. Met een jaar hard trainen moet er vast wel een hogere klassering in zitten volgend jaar.
Verder is het nu uitkijken naar aankomend weekend. Dan is het NSK indoor, waar ik de 3km ga lopen. Dit zal op een 200 meter baan zijn. Ik hoop mijn pr op de 3km daar in ieder geval te verbeteren, die staat nu op iets van 10:29. Ik ga denk een schema opstellen van 10:15 en dan hopen dat ik het vol ga houden, of zelfs nog ga overtreffen. Het is wel even wennen, aangezien het op een 200m baan gehouden wordt die enigszins helt. Ik hoop dat ik er geen zware blessures aan over ga houden, maar vrees er ergens wel voor. 3km is toch een flink eind, en echt gewend aan spikes ben ik ook nog niet. Naja, als het niet meer gaat, stap ik gewoon uit.
Thnx!quote:Op woensdag 23 februari 2011 07:16 schreef 1517 het volgende:
[..]
Hoe kun je een wedstrijd organiseren waar van de afstand niet klopt? Ik snap dat niet![]()
Is er mogelijkheid dat NSK te volgen op internet? Heel veel succes! Heb jij ooit wel eens over barefooting na gedacht?
Ik zet het scherm gewoon alleen op tijd en achteraf zie ik wel wat de hartslag was. Want anders ga ik steeds kijken op welke hs ik zit en hoe het gaat. Vroeger liep ik altijd zonder hs meter en nu ook vaak, maar het is wel leuk om te volgen of de conditie beter wordt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:10 schreef No-P het volgende:
Haha. Een hartslagmeter is niet zo duur. 2-3 tientjes heb je wel een basismodel, me dunkt. Veel lopers hier hebben er een gpsfunctie bij (voornamelijk de forerunner 305, (die ook redelijk te gebruiken is op de fiets)), die ook de route en het tempo registreert en dan praat je over 135e+. 75%hsmax is tempozone "ontspannen lopen en in volle zinnen kunnen praten". Vooral met duurlopen is een hartslagmeter wel handig. Met intervallen heeft het geen nut, aangezien je hartslag te langzaam reageert.
Enige nadeel is dat ik minder vaak op gevoel loop door de hartslagmeter en minder precies een tempo kan lopen zonder op het horloge te kijken door de gps. Voor dat ik hem had, was ik daar beter in getraind (vooral op de baan). Eigenlijk moet ik wat vaker met het horloge in de zak lopen.
Crossen zijn niet zo precies geloof ik, maar 1.5 km is wel erg veel. Desondanks een mooie tijd.quote:Op woensdag 23 februari 2011 00:34 schreef beertenderrr het volgende:
jde_kok, mooie tijd op de 5km!wordt dan nog wat deze zomer als het zo blijft doorgaan
afgelopen weekend mijn 1e en laatste cross van het seizoen gelopen in het Amsterdamse bos. Was een 10km cross en was in 34:27 weer terug. Helaas, het is dan wel een wereldtijd, maar de afstand klopte dus niet. Achteraf bleek het eerder 8,5km te zijn. Dan is het me alsnog goed afgegaan, aangezien een cross toch altijd aanzienlijk zwaarder is dan een wegwedstrijd. Ook dat belooft dus veel goeds voor het wegseizoen. Uiteindelijk 15e van de 24 studenten geworden, waar ik best tevreden over ben. De meesten lopen namelijk al van jongs af aan en ik ben pas 3 jaar bezig eigenlijk. Met een jaar hard trainen moet er vast wel een hogere klassering in zitten volgend jaar.
Verder is het nu uitkijken naar aankomend weekend. Dan is het NSK indoor, waar ik de 3km ga lopen. Dit zal op een 200 meter baan zijn. Ik hoop mijn pr op de 3km daar in ieder geval te verbeteren, die staat nu op iets van 10:29. Ik ga denk een schema opstellen van 10:15 en dan hopen dat ik het vol ga houden, of zelfs nog ga overtreffen. Het is wel even wennen, aangezien het op een 200m baan gehouden wordt die enigszins helt. Ik hoop dat ik er geen zware blessures aan over ga houden, maar vrees er ergens wel voor. 3km is toch een flink eind, en echt gewend aan spikes ben ik ook nog niet. Naja, als het niet meer gaat, stap ik gewoon uit.
Dit kan ook te maken hebben met cardic drift.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:40 schreef e-runner het volgende:
[..]
Het wisselt ook sterk als ik terugkijk. Dan loop ik 6.43 p/km met hs 131 en dan een stuk verder is het 134 met 6.12. Terwijl de omstandigheden vrijwel hetzelfde zijn.
Dit is gemeten over langere stukken, ik druk laptime op bepaalde stukken in om te vergelijken.
Dat verschijnsel is mij bekend, dat heb ik op langere duurlopen ondervonden. Dan loopt je hs op het eind wel op. Dit was echter al in het begin van een loopje.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:33 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Dit kan ook te maken hebben met cardic drift.
Dit is een automatische reactie waarbij je lichaam probeert de lichaamstemperatuur te regelen door o.a. meer te zweten, en door bloedvaten in je huid wijd open te zetten. Hierdoor neemt het bloedvolume dat in circulatie is om je benen te voorzien van zuurstof, af, en bij afnemend volume moet je hart meer slagen maken om toch de circulatiesnelheid in je beenspieren op peil te houden. Dus hogere hartslag.
(cardiac drift of geleidelijk verhoging van hartslag kan overigens ook komen door vochtverlies, electrolyten onbalans, en afname van terugstroom bloed (bloed blijft wat meer in je benen 'hangen'). http://trainerpaul.blogspot.com/2009/07/cardiac-drift.html
En op een 400 m baan! Hoe liep dat trouwens op een 200 m baan? Lijkt me zwaarder.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:44 schreef beertenderrr het volgende:
10:30 Gelopen op de 3km. Ben wel tevredenmet een beetje training moet dat wel harder kunnen.
Kan zelf nog niet een vergelijking maken, aangezien ik nog niet eerder een 3km wedstrijd heb gelopen op een 400m baan en ook niet in de buitenluchtquote:Op zondag 27 februari 2011 11:02 schreef e-runner het volgende:
[..]
En op een 400 m baan! Hoe liep dat trouwens op een 200 m baan? Lijkt me zwaarder.
Je kan toch ook middenvoets lopen? en dan de voorvoet aan het eind van de wedstrijd gebruiken als je wat wilt versnellen? Ben benieuwd wat voor tijd je gaat lopen (en of je niet weer geblesseerd raakt, want dat zou wel jammer zijn!).quote:Op zondag 27 februari 2011 11:28 schreef bananablues het volgende:
10:30 is een mooie tijd toch? Nu heb je meer tijd om er de volgende keer vanaf te snoepen
Over 2 weken de CPC-loop mensen! Ik denk niet dat ik al 10km op mijn voorvoeten kan lopen, dus ik zat te denken aan 1 km hiel en 1km voorvoet afwisselen... maar weet het nog niet.
Gaan we nog lijstjes maken met streeftijden voor de OP?
Wat voor tijden en afstanden heb jij gelopen?quote:Op zondag 27 februari 2011 13:01 schreef No-P het volgende:
Op de buitenbaan loop je inderdaad wel wat harder. Ik was altijd erg klein en kon redelijk goed door de bochten komen en ik liep in verhouding met lange lopers best goed op de 200m baan.
Voordat ik de Vibrams kocht heb ik veel na gedacht of ik ze wel echt wou en na het lezen van Born to Run moest ik ze wel proberen. Toen ik in de winkel ze eindelijk aankreeg wist ik direct dat dit perfect is voor mij.quote:Op zondag 27 februari 2011 04:52 schreef bananablues het volgende:
ik heb nu ook vibram fivefingers. Toen ik ze eenmaal aanhad (dat kostte inderdaad wat moeite) in de shop wist ik direct dat ik ze moest kopenMorgenochtend eerste loop ermee op de loopband
Ik twijfel ook of ik naar nu actief moet gaan veranderen naar de voorvoet landing of dat ik dat na mijn eerste marathon zal doen. Sinds ik in Engeland zit wil het trainen voor de marathon niet echt vlotten.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:01 schreef No-P het volgende:
bananablues. Ben je van plan ook de lange afstanden ook op de voorvoet te gaan landen? Ik dacht dat dat meer voor de korte en middenafstand was. Dat was iig de gedachte toen ik nog bij de club zat.
JoJo! Wat goed, zeg. Mooie tijd. Ik ga ook maar eens op tempo 6min proberen te lopen. Verdiende PR, zeker met dit weer!quote:Op zondag 27 februari 2011 14:39 schreef Jojogirl het volgende:Nieuw PR gelopen op de 5k vanochtend: 28:49
Erg blij met het feit dat ik er 1:20 afgelopen heb, maar wat was het een rotweer zeg.
Ja, ik dacht ook al... beertenderrr heeft hem toch niet stiekem getackeld he!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:30 schreef bananablues het volgende:
Leuke actiefoto beertenderrr! Waarom ligt die gast voor je neus op de grond?
jack4ya: wat ben je van plan te gaan doen op de CPC? Streeftijd mag je erbij zetten, dat vinden wij leuk :-)
Mooi PR.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:51 schreef e-runner het volgende:
Vandaag de 20 van Alphen gelopen. M'n streven was om m'n pr van vorig jaar te verbreken. Toen was ik op het eind wel helemaal stuk gegaan hoewel dat in de tijden niet te zien was.
Het weer was goed, weinig wind en zon!
Pas had ik al eens een tijd van 1.22.30 gelopen, maar m'n Garmin gaf toen 19.8 km aan.
Starten is altijd lastig voor me, maar ik zat nu eigenlijk al snel op een tempo van 4.06 min/km.
Mooi dat je met de Garmin je gemiddelde km tijd zo mooi in de gaten kan houden. Ik probeerde dat goed vast te houden. Dit tempo zou leiden tot een tijd van 1.22.
Op de 10 km liep ik in een groepje dat wat vertraagde bij dat punt. 41.14 gaf de klok aan. Iets verschil met de Garmin. Vanaf dat punt heb ik de kop maar gepakt. Het was wel tegen de wind in, maar ik wilde wat sneller. Vanaf dat punt trok ik het groepje uit elkaar en liep later alleen.
Het tempo ging omhoog. Liep best goed vond ik zelf. Normaal moet ik altijd een inhaalrace lopen, maar nu liep ik al een minuut sneller dan vorig jaar. Op de 15 km liep ik gelijk een pr!
Een dikke halve minuut eraf. Kon nog wat versnellen en liep nu km's van rond de 4 minuten.
Met de wind mee was het af en toe warm. Later kwamen de 10 km's lopers er ook bij en toen moest ik wat slalommen om de lopers heen. Beetje vervelend maar ik kon het tempo mooi vasthouden. Dik pr! 1.21.39 gelopen. Iets meer dan een minuut eraf
Na m'n liesblessure ben ik de sportschool ingedoken en heb daar een krachttrainingsprogramma gevolgd. Daarbij ben ik wat meer rustige duurlopen gaan doen. Rustiger dan voorheen eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:53 schreef bananablues het volgende:
Pff geweldig e-runner! En dat terwijl je rug nog steeds niet helemaal genezen is?! Kun je misschien vertellen wat het verschil tussen je training voor je blessure en erna?
Klasse hoor, zeer mooie tijd.quote:Op woensdag 9 maart 2011 00:57 schreef beertenderrr het volgende:
Vandaag een 5km loop op de baan gedaan voor de selectie van het rug-hanze team voor de batavierenrace. Ik had al besloten om hier geen deel van uit te maken aangezien ik niet hard genoeg ga om tot de selectie te komen, toch maar mee gedaan om te kijken hoe ik op een baan een 5km zou lopen. Dit heb ik tenslotte nooit eerder gedaan, ik heb überhaupt maar 1x een 5km ooit gelopen en dat was een half jaar geleden.
Ondanks ik als 3na laatste over de streep ben gekomen ben ik toch best tevreden. Ik heb uiteindelijk 18:27 geklokt volgens mij en dat is net iets meer dan een halve minuut sneller dan mijn vorige pr! Er moet wel bij vermeld worden dat die 5km op een weg werd gelopen en dit op een baan, maar toch. Omdat er geen prestatiedruk op stond heb ik niet zoveel gegeven als dat ik in een normale wedstrijd zou doen. Geen idee in hoeverre dit elkaar gaat opheffen, maar ondanks dat kan ik prima met dit resultaat leven op dit moment. Doel is nu onder de 18 minuten te komen. Ben benieuwd of het ooit gaat lukken, maar ik heb goede hoop. Dat is toch flink hard doortrappen!
Heb het overigens maar niet in de PR lijst gezet, aangezien op een baan lopen toch anders is dan een wegwedstrijd. Ik ga er ook vanuit dat eigenlijk bijna alle tijden die hier staan weergegeven gebaseerd zijn op wegwedstrijden, en daar blijf ik me dan ook maar aan houden
Heb je toegevoegd aan de CPC lijstquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:09 schreef knnth het volgende:
Zondag de CPC 10k, geen doel, alleen kijken hoe ik ervoor sta. Voor het eind van het jaar wil ik een PR op de 10k (nu: 43'57") gelopen hebben,
Thanx, wordt idd de laatste cross dit seizoen. Ik ga het in ieder geval echt missen! Dit seizoen voor het eerst de cross in gegaan en dit blijf ik zeker doen. Van te voren had ik echt het gevoel dat ik het helemaal niets zou vinden. Het tegendeel is echter waar.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:00 schreef beertenderrr het volgende:
thnx e-runner & jde_kokheb hier nog een pr van een vriend van me liggen op 16:43. Ook wel een mooi doel om dat eruit te rennen
maar dat gaat helemaal eventjes duren om zo hard te gaan. Ik denk dat ik deze zomer maar vol op snelheid ga trainen in ieder geval, en de wedstrijdjes blijf ik tussen de 10 en 21,1km doen.
Tevens veel succes dit weekend jde_kok, zal wel een van de laatste crossjes zijn dit jaar lijkt me.
Ja moet zeggen dat het mij ook beter is bevallen dan ik op voorhand had verwacht. Volgend jaar zeker meer van doen. Heeft zeker een meerwaarde in de aanloop van het wegseizoen. Succes nog met je laatste crossjequote:Op donderdag 10 maart 2011 14:35 schreef jde_kok het volgende:
[..]
Thanx, wordt idd de laatste cross dit seizoen. Ik ga het in ieder geval echt missen! Dit seizoen voor het eerst de cross in gegaan en dit blijf ik zeker doen. Van te voren had ik echt het gevoel dat ik het helemaal niets zou vinden. Het tegendeel is echter waar.
Als je op snelheid wil gaan trainen voor je 5 km ga ik je zeker aanraden om komend jaar de cross in te gaan. Weet niet of er bij jullie in de buurt een competitie is, maar over het algemeen kan je over het algemeen wel een korte cross lopen. Bij ons is er in de regio een Circuit met alle verenigingen van 10 wedstrijden.
Het is goed voor je snelheid en zeker voor je techniek. In mijn laatste 5km op de weg merkte ik dat het veel minder kracht kostte om de snelheid te lopen.
Ook veel succes morgen! Ben benieuwd hoe het je af gaat zo'n HM op "blote" voeten.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:25 schreef bananablues het volgende:
Laatste 'training' voor CPC net gedaan, 3km met de FiveFingers. Stelt niet zoveel voor en had deze week al niet zoveel gedaan (was beetje ziekjes), maar had hier al een paar dagen zin in. Hopelijk zit de techniek er nu een beetje in voor zondag.
Hier wel een PR, al is het alleen maar omdat ik voor het eerst een echte 10k heb gelopen.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:11 schreef jack4ya het volgende:
Bah... Geen PR geloof ik. Veel te druk! De eerste helft continu inhouden... Wel ik had het idee dat het parcours 150mtr te lang was? 1:04:30.
En ik deed door een afgesneden pas een misstap, au, en daardoor kramp in middenrif. Never nooit last van maar nu dus wel... Heb moeten wandelen. Hrumpf.Bah bah bah.
Geen CPC voor mij meer. (Te druk en te smal)
Klopt, mn schoonvader ook. Ik had Cardiotrainer al aangezet voor we over de start gingenquote:Op zondag 13 maart 2011 15:34 schreef jack4ya het volgende:
2 anderen hadden ook 10.2km met gps horloges.
Vanavond-morgen.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:22 schreef Flappekz het volgende:
Iemand enig idee hoe snel de uitslagen meestal bekend worden? Het was mn allerallereerste échte loop, en ik ben erg benieuwd
Thanksquote:Op zondag 13 maart 2011 21:04 schreef beertenderrr het volgende:
Was het een beetje leuke loop? Afgelopen jaren had ik het idee dat het er niet beter op was geworden. De HM is sowieso verminderd aangezien die niet meer langs de pier gaat en ook was er nu een andere startplaats als ik het goed had. Weet niet of iemand zich uberhaupt heeft ingeschreven voor de HM daar, maar goedWat Jack4ya ook al zegt is dat het enorm druk is, maar dat is vaak zo als je aan massale lopen mee doet en niet bij de beste 10% loopt
@bananablues, hoe was het om weer een wedstrijd te doen? Nog de pose methode een beetje vast kunnen houden? Gelukkig wel net onder de 44
@HPKW, flink balen zeghoe lang denk je dat je er uit bent?
@No-P, thnxalleen was het een trimloop, dus geen uitreiking
@Flappekz, gefeliciteerd met je eerste loop (en dus pr)volgende week weer een nieuw pr waarschijnlijk. Vergeet je tijden niet toe te voegen aan de OP, nu mag het
Om precies de 10 km te lopen moet je de ideale lijn lopen en die loop je zelden. Helemaal niet als je in de meute loopt. Ga er maar vanuit dat de afstand klopt, het is een officiële wedstrijd.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:23 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb nu 3 loopjes gedaan (oa A'dam) waarvan deze veruit het drukst was. Niet heel vergelijkingsmateriaal, dat besef ik. Vriendlief vond het ook behoorlijk druk
Opvallende 'zaken' voor mij persoonlijk:
- horen over "die heuvel op" en dan geen idee hebben waar ze het over hebben.(Of daar bij dat water
of daar bij die ambassades
) Ik heb werkelijk NIETS meegekregen. Behalve een heleboel lopers.
- je hoogste tempo ooit, en toch geen snellere tijd neer zetten...
- snelste run van mij ooit en dan verder achter in het veld zitten dan normaal. Dat merkte ik trouwens al tijdens het lopen.![]()
- er van overtuigd zijn dat IK gelijk heb en mijn gps horloge klopt (, en gps van vriendlief, en mijn mobiel, en mobiel van vriend en 3x nameten 'bewijst'' dat) dus CPC 10km was in werkelijkheid gewoon 10.2![]()
- beginnerskramp in je zij
- Mijn vlottere vrienden moeten niet sociaal doen, en in hun juiste vak gaan staan, hoeven ze geen koppen te rauschen.
Geen idee! Morgen naar de orthopedisch chirurg, dan zal ik wel horen wanneer ik geopereerd kan worden en daarna nog 6 weken gips. Ik hoop met een maand of 2 weer rustig te kunnen gaan trainen.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:04 schreef beertenderrr het volgende:
@HPKW, flink balen zeghoe lang denk je dat je er uit bent?
Ja ik ben een vrouw ja.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:49 schreef DeeBee het volgende:
Ik snap je PR's niet echt...
34:69?En als je een 17 mins en 34 mins heb staan dan kan je gerust meedoen aan wedstrijden (zeker als vrouw (?))...
Wel respect dat het afvallen zo goed gaat.
Bedenk wel dat dit 2,5 jaar geleden was, vóórdat ik 55 kilo dikker was en nog 7-8x per week trainde. Nu ren ik waarschijnlijk 10km in 44-46 minuten of zoiets dergelijks. En met 80 kilo met 1.58 is het ook niet ideaal. Het gewicht zit echt in de weg, dus daar moet ik eerst vanaf.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:00 schreef DeeBee het volgende:
Maar eehm, wow, onder de 35 mins op de 10 kilometer is wel flink hard als je dat niet eens in wedstrijden zou lopen, dan loop je iedereen er hier vierkant uit en had je gisteren zomaar de 10 kilometer kunnen winnen bij de CPC!
Dus of er klopt iets niet helemaal qua PR's of ik zou heel snel wedstrijdjes gaan doen en overal prijzengeld binnen gaan harken, want daar heb je dan wel de potentie voor.
En? Wat vind je ervan nu je jezelf terug hebt gezien?quote:Op maandag 14 maart 2011 17:27 schreef Flappekz het volgende:
Ik heb mezelf net voor het eerst echt zien lopen op wat beelden die zijn gemaakt bij de CPC
Eigenlijk best ontspannenquote:Op maandag 14 maart 2011 17:28 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
En? Wat vind je ervan nu je jezelf terug hebt gezien?
Dat kan wel wezen, maar op dit moment kan ik dat dus echt niet evenaren.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:29 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Eigenlijk best ontspannenAl zijn jouw PR's ongeveer twee keer zo snel als mijn tijd gisteren
1:01:28 op mn eerste 10K ooit. Ik train nog niet zo lang, en ben echt met EVY les1 begonnenquote:Op maandag 14 maart 2011 17:31 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen, maar op dit moment kan ik dat dus echt niet evenaren.Wat waren jouw tijden?
@Iedereen: Hoe lang trainen jullie eigenlijk al?
Zozo, echt niet slecht hoor! En je moet ergens beginnen.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:33 schreef Flappekz het volgende:
[..]
1:01:28 op mn eerste 10K ooit. Ik train nog niet zo lang, en ben echt met EVY les1 begonnen
Ik zeg toch dat dat heeeeeel erg lang gaat duren.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:36 schreef DeeBee het volgende:
30-31 even lopen..als je het snel zegt lijkt het niks maar dan loop je het Europese record van Radcliffe uit de boeken en het NR van Kiplagat... En dat zonder ooit een wedstrijd te hebben gelopen, eehm riiight...
U heeft een pm.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:00 schreef beertenderrr het volgende:
Als ik dit zo lees, dan stop ik maar
ben nu bijna 3 jaar bezig en zit op de 10km denk rond de 38 minuten. Het zou echt geweldig zijn om onder die 35 te komen, echt hoe hard ga je dan zeg![]()
Train jij al van jongs af aan? En hoe oud ben je nu dan, aangezien je nog studeert. En wat voor trainingen heb je wel niet gedaan om überhaupt zo hard te kunnen lopen? #benieuwd
Holy fak... en arme moederquote:Op maandag 14 maart 2011 16:44 schreef xBlossomx het volgende:
Hallo allemaal!
Ik ben ook weer begonnen met hardlopen, nadat ik door ziekte + depressie 2 jaar uitgeschakeld ben geweest (en ongeveer 55 kilo ben aangekomen, waar ik overigens al 40 kilo van kwijt ben
. Heel vervelend allemaal want ik was super goed bezig met mijn favourite afstanden (5km & 10km) en toendertijd zat ik er zelfs over te denken om eindelijk aan wedstrijden mee te gaan doen, want ik vond mezelf nooit goed genoeg (ik wil altijd de beste zijn
)...
Mijn PR's zijn:
5 km: 17:03:66
10 km: 34:59:12
Ik ben nu op de helft met een beginnersschema (wat ik ook gebruikt heb toen ik 'serieus' begon met rennen) en hoop zo snel mogelijk alle kilo's kwijt te zijn. Daarna zal ik verder gaan met trainen voor de 5km en 10km om terug te komen op mijn oude niveau. Het is zwaar en soms zie ik het echt niet meer zitten, vooral ook, omdat ik zo erg teruggevallen ben. Maar als ik jullie dan zo fanatiek bezig zie...echt helemaal toppie.![]()
En het motiveert mij ook.
![]()
Ik heb overigens nooit met een groepje gerend of iets dergelijks, altijd met mijn moeder.
Ik ook, je 'hoort' me gewoon foeteren als ik op mijn klokkie kijk.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:27 schreef Flappekz het volgende:
Ik heb mezelf net voor het eerst echt zien lopen op wat beelden die zijn gemaakt bij de CPC
Ik denk omdat jouw moeder dan ook flink hard moet lopen!!quote:
Nou als die 'gezellig' rondjes mee moet lopen op zulke tempo's...quote:
Nee, nog nooit wedstrijden gedaan, eigenlijk.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:28 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nou als die 'gezellig' rondjes mee moet lopen op zulke tempo's...
Maar eehm, heb je nou wel of niet wedstrijden gedaan? Of gewoon even op een vrije woensdagmiddag in een rondje bos even 34:59 gelopen op de 10 kilometer?Want het zou namelijk de 36e (!) plaats op de allertijden lijst zijn voor een Nederlandse (als je zelfs zou kijken naar de snellere baantijden), om het allemaal maar even in het perspectief te plaatsen...
Want ik snap dat niet helemaal...bedoel je wedstrijden als in 'aanmelden voor KNAU-licentie' of uberhaupt nooit een City-Pier-City of drukkere 10 kilometer als prestatieloop?
Daar ben ik het niet (helemaal) mee eens. Velen gaan vaak te hard van stapel en dat gaat in het begin zeker goed, maar daarna eist het z'n tol. Rot pijntjes waarvan je geen idee hebt waar ze vandaan komen en de progressie stagneert (dit gebeurt natuurlijk ook als je je limiet bereikt hebt, maar je begrijpt me wel denk ik).quote:En heus wel respect voor je PR's hoor, maar eehm, als je richting die tijden zou gaan dan zou ik toch ook eens wel een wedstrijdje gaan doen, loop je gelijk even een WK-limiet of zo...![]()
En 7/8x per week trainen kan een hoop doen, maar wat beertenderr ook zegt...er zit wel een limiet aan. Of je moet echt op je 15e al zulke tijden gelopen hebben qua PR dan zit er nog wel wat rek in, maar minuten eraf wordt wel lastig na een tijdje...30 minuten ga ik zelf niet redden, ook niet met 7/8x trainen.
En loop je op gezette tijden? Of wanneer het uitkomt? En probeer anders eens met een schema te trainen.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:02 schreef DeeBee het volgende:
Ik doe ook al aan atletiek sinds m'n 6e of zo, dus ken ondertussen ook best wat beperkingen van m'n lichaam hoor.Toen ik 13-15 was liep ik ook al < 18:30 op de 5 of zo, maar no way dat je dat even zomaar doortrekt naar de 15 minuten... En ja ik drink er nu teveel bier voor en leef niet gezond genoeg, maar durf best te stellen dat mijn talent (of VO2 max, wat je wilt) niet groot genoeg is om de 30/31 minuten te gaan halen...
Ook niet met 7/8x trainen, als een monnik leven of dromen...
En nou ja, wat ik al eerder zei, dan zou ik toch maar eens met wedstrijdjes beginnen als je weer fit bent / je oude niveau begint te benaderen, want je zal direct tot de Nederlandse (sub)-top behoren als je die PR's ook in een wedstrijd laat zien...
Ik train zelf meestal tussen 30 en 75 mins, soms let ik op max. hartslag en loop ik rustiger en soms doe ik afwisselende tempo's, piramidelopen of langere tempostukken, aangevuld met af en toe een trimloopje en regelmatig bierdrinken, perfecte combinatie van de beste dingen die er zijn!![]()
Dat is helemaal waar. En niet alleen béter trainen, maar ook gerícht trainen. Dat is nog wel het allerbelangrijkst.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:15 schreef bananablues het volgende:
Geloof mij, gezond leven is echt geen garantie voor snellere tijden. Misschien heeft het wel invloed, maar op de niveaus waarop wij hardlopen volgens mij erg weinig. (Ik drink, rook of snoep niet)
Je kan beter meer en beter trainen dan stoppen met drinken volgens mij.
Het stuk bij het 5 kilometerpunt ging toch redelijk omhoogquote:Op maandag 14 maart 2011 20:04 schreef Jojogirl het volgende:
Spannende 10k tijden xBlossomx![]()
En 1-1.5 minuut progressie op je PR bij dat soort tijden is wel mogelijk hoor, ik heb het mogen volgen bij een collega dit jaar. Maar ik vermoed dat dat een zeldzaam geval is
En een heuvel heb ik ook niet kunnen ontdekken in de CPC vorig jaar. Wel een heel stuk vals plat. Wat ik trouwens eerst niet doorhad, totdat het voorbij was en ik ineens weer harder liep. Toen had ik pas door waar het aan gelegen had dat het ineens zo brak ging
Oew, geheimzinnig!quote:
Sinds 2006. Paar keer tussendoor een periode gehad dat het minder was. Nu sinds oktober weer elke week 2x op de baan.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:31 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen, maar op dit moment kan ik dat dus echt niet evenaren.Wat waren jouw tijden?
@Iedereen: Hoe lang trainen jullie eigenlijk al?
+1.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:11 schreef jde_kok het volgende:
[..]
Sinds 2006. Paar keer tussendoor een periode gehad dat het minder was. Nu sinds oktober weer elke week 2x op de baan.
Ik snap echter 1 ding niet. Waarom loop je nooit wedstrijden en ben je geen lid van een club als je zulke fantastische tijden loopt. Hiermee loop je gewoon mee in de top van NL en kan je gewoon starten op het NK. Als je zo hard loopt, dan wil je toch gewoon meedoen in wedstrijden?![]()
Ik wil je best geloven, maar vooralsnog geloof ik er echter weinig van. Als je zovéél talent hebt dan heb je dat toch zelf ook wel door... Met jouw PR loopt je gewoon naar een 6e plaats op het afgelopen NK.
Leef jij ook nog!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:09 schreef CaLeX het volgende:
Nette tijden op de CPC allemaal
Ik heb hem in 1:00:35 gelopen
Beetje spierpijn meer nietquote:
Ben je Keniaans?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:09 schreef CaLeX het volgende:
Nette tijden op de CPC allemaal
Ik heb hem in 1:00:35 gelopen
Een keniaanse albino kan nog wel, maar dan wel een langzamere (was de 10kmquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:37 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ben je Keniaans?![]()
Die 10 kilometer klinkt wel flink druk btw...
Vond het op de halve wel meevallen maar stond ook wel in vak B, scheelde ook wel.Startvakken met gecontroleerde tijden zouden ze bij elke wedstrijd moeten doen!
De Royal Ten is ergens in mei toch? Misschien ga ik die ook wel doen dit jaar. Ik begin verslingerd te raken aan lopenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:50 schreef knnth het volgende:
Idd, een zandloper- of fuikstart ... snap niet dat een regionaal loopje als de Royal Ten dat wel kan bedenken maar de veel grotere CPC niet
Inderdaad zeg. Mag je trots op zijnquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:57 schreef jack4ya het volgende:
ZO! Even mijn cpc frustraties weggewerkt: 5km in 29:19m.
Dat zegt jullie niets, maar dat is knettersnel voor mij! Woei!
+2quote:Op maandag 14 maart 2011 22:56 schreef DeeBee het volgende:
[..]
+1.![]()
Plus dat als je dit 'los' ergens gelopen zou hebben qua PR's je er in wedstrijden dus makkelijk nog meer af moet kunnen halen als er concurrentie is en je in een groepje kan lopen... En je in potentie dus helemaal top zou zijn op NK's, nou als je zulk talent had dan had je allang vaker meegedaan aan wedstrijden, want dan had je namelijk zelden verloren (als je daar al zo'n hekel aan had). Plus dat je nu ook met 2 vingers in je neus zo weer onder de 40 mins zou lopen ipv 46/48 als je genoeg talent hebt voor een sub 35'er.
Komt vanzelf die tijden, zo lang loop je toch nog niet?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:53 schreef jack4ya het volgende:
Nou, met de cpc kon ik gewoon niets, ik merk wel dat ik wat beter presteer zonder mensen die voor me voeten lopen.
Wellicht loop ik teveel op gevoel cq emotie... Blijf een vrouw, hè
Geen idee hoe ik op "commando" kan lopen. Eigenlijk weet ik ook niet of ik dat belangrijk vind. Ik bedoel, ik kan blij zijn van mijn tijden, maar ze slaan nog geen deuk in een pakje boter, ofwel ik loop toch voor mezelf, wat betekent een officiele tijd dan nog...
Leuk dat jullie mijn enthousiasme delen trouwens, tak!
Het is een hele individuele sport waarbij iedereen zijn eigen top heeft, zo heb ik een vriendin die heeft 1:19;55 (max is 1 uur en 20 minuten) gelopen over de 10km een aantal jaar terug.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:53 schreef jack4ya het volgende:
Leuk dat jullie mijn enthousiasme delen trouwens, tak!
Inderdaad, al kan het natuurlijk ook zijn dat xblosomx twee rondjes van 2,5 km liep en moeder in diezelfde tijd ongeveer 1. Of op een vijf kilometer rondje vooruit liep. Dan heb je alleen niet zoveel aan elkaars gezelschap op samen inlopen, rekken en uitlopen na.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:01 schreef e-runner het volgende:
[..]
+2
Plus dat je met je moeder loopt, wat ook al niet erg aannemelijk is.
Zoals iemand hier al schreef: arme moeder!
Zelfs de gemiddelde vader zou je niet bij kunnen houden op de tempo's die je zou moeten lopen.
Ik liep gisteravond met, wat was het 12 graden ofzo? Ik kan nog wat strippen tot een korte broek en hemdje, maar dat vind ik al behoorlijk genant. Het zou me niet moeten boeien, maar toch...quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:15 schreef beertenderrr het volgende:
Hoezo kan je niet doorlopen dan![]()
Als je het overdag te warm vind, kan je altijd nog 's ochtends of 's avonds gaan.
Ik heb dat ook altijd. Groet uit Schoorl stond een bekende langs de kant te kijken op ca. anderhalve kilometer na de start. Die was helemaal verbaasd dat ik 10km lang vrij vlak had gelopen, omdat ik er schijnbaar al totaal rood en verrot uitzag na anderhalve kilometerquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:16 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Maar dan nog, als het wat warmer is, heb gewoon het idee dat ik overkook. Ik ga voorbij een rood hoofd. Ik word gewoon paars.Het ziét er zelfs oververhit uit, voelt akelig en krijg soms last van 'tunnelvisie'.
Haha, daarom. Was wel een logische plek en ik wist wel dat achter het station een tippelzone was, maar niet precies waar.quote:
Eerlijk gezegd ben ik niet meer zo veel aan het lopenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:43 schreef bananablues het volgende:
Ik heb zo een reflecterende band om mijn arm (ook 1tje met rode lichtjes). Daar zie je niet veel door maar je wordt wel beter gezien.
Sowieso probeer ik te lopen waar lantaarns zijn of bijna helemaal geen verkeer...
@1517 hoe gaat het lopen op je VFF's?
en misschien nog wel het ergste; ik heb vannacht 4 uur geslapen, na een nacht van feesten, dansen en drank...quote:Op zondag 20 maart 2011 16:21 schreef jack4ya het volgende:
Korte broek en tanktop... Heerlijk. En jawel, ik snap hey zelf ook niet meer, maar ik heb weer een tempo record...
De 10k in 63min... Uiteindelijk 13.5km gelopen met 6:18m/km.
Loop ik niet 'straf' genoeg ofzo, ik lijk iedere week harder te lopen. Dan een dip/pauze en hops, weer sneller. Het is allemaal marginaal, maar toch.
Jullie snappen er niks van, maar ik evenmin.
Overigens wel besloten om geen HM te lopen dit seizoen. Het houdt een keer op.Ik klim ook nog 2x in week. En dat wil ik ook niet opgeven. :-)
Loop je elke training zo hard als je kan?quote:Op zondag 20 maart 2011 16:21 schreef jack4ya het volgende:
Korte broek en tanktop... Heerlijk. En jawel, ik snap hey zelf ook niet meer, maar ik heb weer een tempo record...
De 10k in 63min... Uiteindelijk 13.5km gelopen met 6:18m/km.
Loop ik niet 'straf' genoeg ofzo, ik lijk iedere week harder te lopen. Dan een dip/pauze en hops, weer sneller. Het is allemaal marginaal, maar toch.
Jullie snappen er niks van, maar ik evenmin.
Overigens wel besloten om geen HM te lopen dit seizoen. Het houdt een keer op.Ik klim ook nog 2x in week. En dat wil ik ook niet opgeven. :-)
Ik dacht dit al aan mij lag, ik heb namelijk hetzelfde gevoel, ik heb nog een type 2130 waar ik nu op loop. Begin wat last aan de binnenkant van m'n rechterbeen te krijgen. Ik moet overigens zeggen dat het mij meer opvalt bij de demping, niet zo zeer dat hij wringt. Ik vind het wel prettig dat hij rondom de hak goed aangesloten zit. Heb namelijk wel smalle voeten.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:53 schreef DeeBee het volgende:
Ook weer even gaan lopen vanmiddag, was er heerlijk weer voor en m'n hartslag bleef ook best netjes (niet te hoog).
Merk wel dat ik niet super tevreden ben over m'n schoenen eigenlijk.
Heb al op 3/4 versies van de Asics GT21XX gelopen, maar deze bevalt mij echt het minste... Ze hebben echt iets raars veranderd aan de zool met een harder blok en vooral de achterkant van de schoen zit eigenlijk niet zo lekker waardoor m'n voeten toch wat 'wringen' lijkt het wel op langere lopen, merk het ook wel wat aan m'n spieren af en toe... Irritant omdat ik ook niet zo'n zin heb weer van schoenen te wisselen na een half jaartje of zo en het dan ook moeilijk is waar je dan voor moet gaan kiezen qua model...Ook niet zo dat ze helemaal niet goed zitten, maar toch minder 'natuurlijk' dan de vorige versies die ik had, die zaten echt gegoten...
Naar een minimalistische schoen?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:06 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Ik dacht dit al aan mij lag, ik heb namelijk hetzelfde gevoel, ik heb nog een type 2130 waar ik nu op loop. Begin wat last aan de binnenkant van m'n rechterbeen te krijgen. Ik moet overigens zeggen dat het mij meer opvalt bij de demping, niet zo zeer dat hij wringt. Ik vind het wel prettig dat hij rondom de hak goed aangesloten zit. Heb namelijk wel smalle voeten.
De vraag is dan naar wat voor schoen ga je dan kijken?
Ja, nu dus GT2150's waar ik op loop en zijn op zich wel lekkere schoenen, maar merk gewoon wat verschilen terwijl het van GT2120/21/30/2140 gewoon geen enkel probleem was...quote:Op zondag 20 maart 2011 18:06 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Ik dacht dit al aan mij lag, ik heb namelijk hetzelfde gevoel, ik heb nog een type 2130 waar ik nu op loop. Begin wat last aan de binnenkant van m'n rechterbeen te krijgen. Ik moet overigens zeggen dat het mij meer opvalt bij de demping, niet zo zeer dat hij wringt. Ik vind het wel prettig dat hij rondom de hak goed aangesloten zit. Heb namelijk wel smalle voeten.
De vraag is dan naar wat voor schoen ga je dan kijken?
Bedoel je zoiets als freerunner? Ik moet zeggen dat ik dat nog nooit geprobeerd heb. Heb een lichte overpronatie, volgens mij is de free van Nike neutraal.quote:
1 | Plts Naam GJ Woonplaats/Vereniging Bruto Netto |
Ja, kies een andere sport waar je meer lol aan beleeft. Je houdt het veel beter vol als je het leuk vindt. Of combineer het hardlopen met iets anders. Mij gaat het al snel tegenstaan om steeds hetzelfde te doen en ik wissel het dus soms af met fietsen, skaten, fitness of zwemmen.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:54 schreef DeeBee het volgende:
Nee, maar eehm, is het niet wat belangrijker om even gezond te zijn en te genieten van het hardlopen? Klinkt nou niet echt alsof je er heel erg van geniet en als het zoveel 'moeten' is...
Lees vooral het topic nog eens door en dan met name mijn eerste post, waar ik me voorstel. Dan zul je ook begrijpen waarom ik niet zo gemotiveerd meer ben. Zodra ik op mijn oude niveau zit zal ik zeker wedstrijden gaan lopen.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:24 schreef avatar3D het volgende:
Ik ben eigenlijk een lurk wat dit topic betreft. Wat me eigenlijk wel opvalt is dat xBlossomx veel verteld maar echte resultaten heb ik nog niet mogen zien. Waarom laat je niet even zien wat je loopt, ik merk dat ik er een beetje een wrange smaak van krijg. Zeker nu je aangeeft dat je helemaal geen zin meer hebt om te lopen. Als je daadwerkelijk zo de sterren loopt vind je het toch leuk om te laten zien en om hard te lopen. Ikzelf ben al vanaf m'n 18e bezig, loop niet de sterren van de hemel maar vind het wel ontzettend leuk en ontspannen.
Je moeder zegt dat je er 3 jaar over gaat doen?quote:Op maandag 21 maart 2011 21:36 schreef xBlossomx het volgende:
Ik ben echt gedemotiveerd. Ik heb niet eens de motivatie om morgenochtend te gaan rennen...![]()
Het gaat laten we zeggen...een kleine 3 jaar duren voordat ik weer op mijn niveau zit. Dat zegt mijn moeder tenminste...3 jaar..zo ver weg! 2014...dan ben ik ook alweer 22. Ik weet dat ik gewoon moet trainen en niet zeuren maar ik zit echt in een dip. Want dan zit ik wel op mijn oude niveau, maar...dan moet ik nog verder.![]()
* xBlossomx is verdrietig
Ik heb nu tijdquote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:46 schreef DeeBee het volgende:
Ja maar 38'ers of zo lopen is niet goed genoeg natuurlijk om wedstrijdjes te gaan doen, daarom duurt het 3 jaar!
Het is de laatste weken wel echt heerlijk hardloopweer, zonde dat ik vandaag druk ben anders was ik ook even gegaan denk...
En ze moet nog massa's kilo's kwijt, dus dat helpt ook al niet om weer die 33ers te lopen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:46 schreef DeeBee het volgende:
Ja maar 38'ers of zo lopen is niet goed genoeg natuurlijk om wedstrijdjes te gaan doen, daarom duurt het 3 jaar!
Het is de laatste weken wel echt heerlijk hardloopweer, zonde dat ik vandaag druk ben anders was ik ook even gegaan denk...
Stap op de fiets en trap een rondje met licht verzet. Misschien dat dat wel gaat.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:50 schreef beertenderrr het volgende:
ik heb ook 3 jaar nodig gehad om 38ers te lopenmaar ik ben dan ook pas 3 jaar bezig
zon is iddzo jammer om juist nu dan licht geblesseerd te zijn
hopelijk aankomend weekend net zo, dan ga ik het weer proberen.
Ik vraag me altijd af wat je met zo'n rugzakje wil gaan doen? Zelf lijkt het me niet zo prettig. Heb een belt en daar lukt het aardig mee, drinken, eten enz.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:19 schreef 1517 het volgende:
Loopt er van jullie wel eens iemand met een rugzak? Ik zit er al een tijdje naar te kijken maar durf de knoop niet door te hakken. Kwam net deze tegen http://www.wiggle.co.uk/inov-8-race-elite-15-rucksack/
haha nicequote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:12 schreef jde_kok het volgende:
Net heerlijk gelopen tijdens de training. Half uur op 4.35/km als voorbereiding voor de halve van Venlo van komende zondag. Ik loop daar als haas, waarbij ik 2 dames naar 1.35.00 moet brengen.
Hier nog een foto van zondag, net nadat ik de groep van Krotwaar achter me liet.
[ afbeelding ]
Om in te lijsten! Deed hij een duurloopje?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:12 schreef jde_kok het volgende:
Net heerlijk gelopen tijdens de training. Half uur op 4.35/km als voorbereiding voor de halve van Venlo van komende zondag. Ik loop daar als haas, waarbij ik 2 dames naar 1.35.00 moet brengen.
Hier nog een foto van zondag, net nadat ik de groep van Krotwaar achter me liet.
[ afbeelding ]
Mijn huidige rugzak is bijna kapot. Dacht dan koop ik direct een rugzak die ik kan gebruiken voor mountainbiken en stukken hardlopen. Ook lijken mij die heupzakken ideaal voor bv wintersport.quote:Op woensdag 23 maart 2011 07:09 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat je met zo'n rugzakje wil gaan doen? Zelf lijkt het me niet zo prettig. Heb een belt en daar lukt het aardig mee, drinken, eten enz.
Ik hou niet van honden maar ren er wel altijd gewoon langs. Soms rennen ze irritant mee, dan probeer ik een zo verwoestend mogelijke blik richting eigenaar te werpen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:35 schreef pietkanarie het volgende:.
Ga toch altijd maar wandelen als ik een hond tegenkom. Er langs rennen durf ik nooit.
Ik houd van honden, maar niet als ik aan het hardlopen ben.
Herkenbaar??
Het is me geluktquote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:53 schreef Flappekz het volgende:
Morgen de 10km van Naaldwijk. Eens kijken of ik onder mn CPC-tijd kan duiken...zou leuk zijn
Ooit ga ik ook de marathon lopen. Toch een heroïsche afstand. Voor mij een paar dagen nog niet hardlopen. Heb de blaar onder mijn nagel geprikt en hij is al aan het herstellen, maar ik wacht nog even tot die weer helemaal genezen is.quote:Verdomme wat heb ik een schijthekel aan honden. Lopen altijd in de weg, luisteren voor geen meter en elke idioot wil een hond hebben. Mensen laten die beesten loslopen zonder ze onder controle te hebben, worden kwaad op de fietser als dat beest bijna voor de fiets springt. Ze schijten alles onder en daarbovenop is een derde van grote katten van de Serengeti dood door de ziektes die ze verspreiden.
Vandaag lekker gefietst, weer op de mtb gestapt. Na 300 meter in het bos kom ik langs een vrouw van de hondenuitlaatservice die 13/14 honden uitlaat, allemaal zonder riem. 1 daarvan komt blaffend achter me aan. Na paar keer af! te roepen verschijnt ook een tweede die grommend achter me aan komt. Hierdoor wel mijn snelste beklimming ooit gereden daar denk ik. Er lag veel modder waardoor het behoorlijk zwaar was. Benen voelden ook erg goed.
Ok, ik heb niet zoveel problemen met het houden van honden en pas mijn snelheid goed aan als ik ze zie, maar men moet ze niet loslaten als ze andere mensen niet met rust kunnen laten of als ze niet goed luisteren. Vind het erg fijn voor die mensen dat ze ook een mooie plek hebben om de honden uit te laten, maar nogmaals: alleen als ze luisteren. Die hondenuitlaatservice vind ik helemaal te gek voor woorden. Heb nu om de keer dat ik fiets of een hond achter me aan, of een hond bijna in mijn wielen.
Gefeliciteerd! Ik was bij hetzelfde evenement in Naaldwijk maar heb de 5km gedaan. Na bespreking met trainer leek het niet handig om die circuitrun te gaan doen (strand en knie/hamstringproblemen gaat niet echt goed samen, en heb de laatste tijd te weinig trainingsinhoud voor lange lopen denk ik).quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:37 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Het is me geluktCPC was mn eerste 10k ooit, die ging in 1:01:18 netto.
Zojuist bruto 59:18 gelopen
En precies volgens plan ook! Rustig aan begonnen (rond de 6:00/km). Het doel was om vanaf km7 te versnellen, maar dat gebeurde al vanaf km 5. Snelste km's waren 7,8,9 en 10
Dankje! Ik vind het wel iets dat je sowieso één keer moet hebben meegemaakt. Ook het unieke parcours over het circuit is natuurlijk erg gaaf als je het mij vraagtquote:Op zondag 27 maart 2011 19:17 schreef Schanulleke het volgende:
Mooie tijd voor een 12! Gefeliciteerd daarmee. Achteraf heb ik een beetje spijt dat ik me daar niet voor in heb geschreven.
Ik heb zelf vanmorgen een nieuw rondje geprobeerd. Lekker om te kunnen afwisselen. Dat was 9.8 in 56 en een beetje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |