abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93105959
Die wedstrijden kunnen er best uit idd.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_93105965
Cool 1517! Waar heb je ze gekocht en welk type heb je gekozen?
Ik ga aanstaande vrijdag naar Boston en heb wel voorgenomen om daar ook een paar te kopen. Ik denk de Bikila's...
  maandag 21 februari 2011 @ 17:52:12 #28
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93111158
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:52 schreef 1517 het volgende:

[..]

Misschien dat we een aantal wedstrijden er uit kunnen halen? Er staan nog wedstrijden van 2009 in.
Kijkt er iemand wel eens naar tijden in de OP?

Ben nu een trotse eigenaar van een paar fivefingers :)
Ik zou nog een stukje schrijven voor de OP, staat nog steeds op mijn takenlijst :P.

Fivefingers en niet de free + geworden?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_93111845
Heb de Vibram KSO Trek Sports en de Nike Free 3.0 gekocht bij een vrouw die haar eigen personal training gym heeft in Londen. Ze is groot fan van barefooting net als ik, heb bijna een uur met haar gepraat over voeding, barefooting, crossfit en van alles. Uiteindelijk heeft ze me wat korting gegeven en kwam het op een totaal van 140 pond vloor de VFF's en de 3.0.

Heb ze vandaag aangehad en ben direct verliefd geworden op de Vibram. Eerste twee weken wil ik te af en toe dragen en korte loopjes in doen om mijn voeten 'wakker' te maken en daarna ga ik vol de marathon training doen in de Vibrams. Can't wait!

Nu ga ik naar mijn eerste Crossfit ervaring!
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_93125134
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:39 schreef e-runner het volgende:

[..]

Helemaal niet verkeerd hoor om zo te trainen. Vroeger heb ik altijd veel gefietst van huis naar school/werk en naar training. Ik liep toen m'n beste tijden.
Hoewel 60 km wel veel is, maar als je rustig fietst (en gewend bent aan fietsen) is het ook lekker om uit te fietsen na een training. Je doet het op een racefiets?

Het mooie aan fietsen vond ik altijd dat ik gewoon stevig kon eten van te voren en er geen last van had. Met hardlopen is het altijd rommelen met het eten, bij intensieve training kan m'n maag niet erg veel verdragen.
Ik fiets nu het nog donker is 's avonds op een tourfiets, lekker groot voorlicht :-). Inderdaad rustig aangedaan. Ik heb ook geen last van mn maag bij het fietsen, ideaal. Het was alleen wel koud ;x

Over fartleks gesproken... die doe ik tegenwoordig heel vaak (elke training met de trainingsgroep is een fartlek). Is een belangrijk deel van de souplessemethode. Voordeel bij loopgroep is dat de langzamere dan een kleiner rondje kunnen doen. (En ik ben bij deze training 1 van de langzaamste :P)

Je kan ook verschillende soorten fartleks doen... meer duur erin, of meer heuvels/snelheid erin, of juist veel kleine stukjes. Vandaag hadden we een training met heuvels en snelheid erin.. pittig!

[ Bericht 0% gewijzigd door bananablues op 21-02-2011 22:00:08 ]
pi_93165525
Heb de OP in de wiki een klein beetje aangepast
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:58:06 #32
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93173776
Lekker kunnen lopen vandaag. 75%hsmax loopje van 12,5km. Tempo kwam uit op 5.17min/km. Dat is een minuut sneller dan vorig jaar rond deze tijd en 20-30 seconden sneller dan afgelopen september op de zelfde intensiteit. Met mijn basisconditie zit het dus wel goed, al spelen de goede omstandigheden van vandaag ook een stuk mee.
Sei wachsam,
pi_93174024
Met dat gepraat hier over intensiteit en hartslagen wil ik ook een hartslagmeter, welk budget moet ik aan denken voor een beetje redelijk apparaat?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:10:15 #34
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93174641
Haha. Een hartslagmeter is niet zo duur. 2-3 tientjes heb je wel een basismodel, me dunkt. Veel lopers hier hebben er een gpsfunctie bij (voornamelijk de forerunner 305, (die ook redelijk te gebruiken is op de fiets)), die ook de route en het tempo registreert en dan praat je over 135e+. 75%hsmax is tempozone "ontspannen lopen en in volle zinnen kunnen praten". Vooral met duurlopen is een hartslagmeter wel handig. Met intervallen heeft het geen nut, aangezien je hartslag te langzaam reageert.
Enige nadeel is dat ik minder vaak op gevoel loop door de hartslagmeter en minder precies een tempo kan lopen zonder op het horloge te kijken door de gps. Voor dat ik hem had, was ik daar beter in getraind (vooral op de baan). Eigenlijk moet ik wat vaker met het horloge in de zak lopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door No-P op 22-02-2011 22:19:57 ]
Sei wachsam,
pi_93176395
Laat ik maar eens pluggen. [TK] Sporthorloge met hartslagband RunTec (2 stuks)

Hoe doet het prima. Alleen geen gps.
pi_93182613
jde_kok, mooie tijd op de 5km! ^O^ wordt dan nog wat deze zomer als het zo blijft doorgaan :)

afgelopen weekend mijn 1e en laatste cross van het seizoen gelopen in het Amsterdamse bos. Was een 10km cross en was in 34:27 weer terug. Helaas, het is dan wel een wereldtijd, maar de afstand klopte dus niet. Achteraf bleek het eerder 8,5km te zijn. Dan is het me alsnog goed afgegaan, aangezien een cross toch altijd aanzienlijk zwaarder is dan een wegwedstrijd. Ook dat belooft dus veel goeds voor het wegseizoen. Uiteindelijk 15e van de 24 studenten geworden, waar ik best tevreden over ben. De meesten lopen namelijk al van jongs af aan en ik ben pas 3 jaar bezig eigenlijk. Met een jaar hard trainen moet er vast wel een hogere klassering in zitten volgend jaar.

Verder is het nu uitkijken naar aankomend weekend. Dan is het NSK indoor, waar ik de 3km ga lopen. Dit zal op een 200 meter baan zijn. Ik hoop mijn pr op de 3km daar in ieder geval te verbeteren, die staat nu op iets van 10:29. Ik ga denk een schema opstellen van 10:15 en dan hopen dat ik het vol ga houden, of zelfs nog ga overtreffen. Het is wel even wennen, aangezien het op een 200m baan gehouden wordt die enigszins helt. Ik hoop dat ik er geen zware blessures aan over ga houden, maar vrees er ergens wel voor. 3km is toch een flink eind, en echt gewend aan spikes ben ik ook nog niet. Naja, als het niet meer gaat, stap ik gewoon uit.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_93186993
quote:
14s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:34 schreef beertenderrr het volgende:
jde_kok, mooie tijd op de 5km! ^O^ wordt dan nog wat deze zomer als het zo blijft doorgaan :)

afgelopen weekend mijn 1e en laatste cross van het seizoen gelopen in het Amsterdamse bos. Was een 10km cross en was in 34:27 weer terug. Helaas, het is dan wel een wereldtijd, maar de afstand klopte dus niet. Achteraf bleek het eerder 8,5km te zijn. Dan is het me alsnog goed afgegaan, aangezien een cross toch altijd aanzienlijk zwaarder is dan een wegwedstrijd. Ook dat belooft dus veel goeds voor het wegseizoen. Uiteindelijk 15e van de 24 studenten geworden, waar ik best tevreden over ben. De meesten lopen namelijk al van jongs af aan en ik ben pas 3 jaar bezig eigenlijk. Met een jaar hard trainen moet er vast wel een hogere klassering in zitten volgend jaar.

Verder is het nu uitkijken naar aankomend weekend. Dan is het NSK indoor, waar ik de 3km ga lopen. Dit zal op een 200 meter baan zijn. Ik hoop mijn pr op de 3km daar in ieder geval te verbeteren, die staat nu op iets van 10:29. Ik ga denk een schema opstellen van 10:15 en dan hopen dat ik het vol ga houden, of zelfs nog ga overtreffen. Het is wel even wennen, aangezien het op een 200m baan gehouden wordt die enigszins helt. Ik hoop dat ik er geen zware blessures aan over ga houden, maar vrees er ergens wel voor. 3km is toch een flink eind, en echt gewend aan spikes ben ik ook nog niet. Naja, als het niet meer gaat, stap ik gewoon uit.
Hoe kun je een wedstrijd organiseren waar van de afstand niet klopt? Ik snap dat niet :?
Is er mogelijkheid dat NSK te volgen op internet? Heel veel succes! Heb jij ooit wel eens over barefooting na gedacht?
pi_93188314
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 07:16 schreef 1517 het volgende:

[..]

Hoe kun je een wedstrijd organiseren waar van de afstand niet klopt? Ik snap dat niet :?
Is er mogelijkheid dat NSK te volgen op internet? Heel veel succes! Heb jij ooit wel eens over barefooting na gedacht?
Thnx!

Ja ik kon er ook niet echt bij. Dat je er misschien 200 meter af zit kan ik nog mee leven, maar 1,5km is werkelijk bizar. Afstanden zijn overigens door de Phanos boscross bepaald, aangezien het NSK een onderdeel was van deze wedstrijd.

Naar mijn weten zal het niet op internet te volgen zijn, maar wie weet. Het zal ongetwijfeld ook niet op tv uitgezonden worden, in tegenstelling tot het NK van zaterdag met alle toppers. Mocht het er toch zijn, zal ik het wel even hier melden :)

Heb er wel eens aan gedacht, maar weet niet of het voor mij is weggelegd. Heb erg platte voeten, dus dat kan nog wel eens problemen opleveren als ik niet goed terecht kom. Ik wil sowieso eerst even aan de spikes wennen, en dat langzaam opbouwen. Mogelijk dat ik daarna op blote voeten of met een kleine bescherming om ga lopen. Bij onze vereniging zijn er op dit moment wel twee die op blote voeten rondjes lopen en die zijn er ook wel over te spreken. Met deze kou moet ik er echter niet aan denken.
pi_93190383
Succes Beertender dit weekend. Beetje raar dat de afstand zoveel afweek. 100 meter of zo is normaal, maar dit... :?
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_93298427
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:10 schreef No-P het volgende:
Haha. Een hartslagmeter is niet zo duur. 2-3 tientjes heb je wel een basismodel, me dunkt. Veel lopers hier hebben er een gpsfunctie bij (voornamelijk de forerunner 305, (die ook redelijk te gebruiken is op de fiets)), die ook de route en het tempo registreert en dan praat je over 135e+. 75%hsmax is tempozone "ontspannen lopen en in volle zinnen kunnen praten". Vooral met duurlopen is een hartslagmeter wel handig. Met intervallen heeft het geen nut, aangezien je hartslag te langzaam reageert.
Enige nadeel is dat ik minder vaak op gevoel loop door de hartslagmeter en minder precies een tempo kan lopen zonder op het horloge te kijken door de gps. Voor dat ik hem had, was ik daar beter in getraind (vooral op de baan). Eigenlijk moet ik wat vaker met het horloge in de zak lopen.
Ik zet het scherm gewoon alleen op tijd en achteraf zie ik wel wat de hartslag was. Want anders ga ik steeds kijken op welke hs ik zit en hoe het gaat. Vroeger liep ik altijd zonder hs meter en nu ook vaak, maar het is wel leuk om te volgen of de conditie beter wordt.
Gisteren deed ik een herstelloop en het ging niet soepel, keek ik toch stiekum even wat de hs was: 128! Dat is 64%. Later liep het wel op, maar bleef toch vrij laag. Gemiddeld was het 135.
Maar ontspannen voelde het niet. Wat dat betreft klopt het gevoel qua hs bij mij niet.
Het wisselt ook sterk als ik terugkijk. Dan loop ik 6.43 p/km met hs 131 en dan een stuk verder is het 134 met 6.12. Terwijl de omstandigheden vrijwel hetzelfde zijn.
Dit is gemeten over langere stukken, ik druk laptime op bepaalde stukken in om te vergelijken.

Ik heb het idee dat dit toch sterk met ontspanning te maken heeft. Met het soepel lopen, dat als je gewoon wat beter (= harder) loopt dat je hs dan weinig oploopt.
Zaterdag nog maar eens loggen in de lange duurloop!
pi_93298605
quote:
14s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:34 schreef beertenderrr het volgende:

Crossen zijn niet zo precies geloof ik, maar 1.5 km is wel erg veel. Desondanks een mooie tijd.
De vorm is er dus nog steeds, of beter je groeit. Mooi om te zien!
Zo'n 200 m baan lijkt me niet ideaal voor een pr, maar ws loop je die wel gewoon omdat je sterker bent geworden en anders komt dat buiten op de baan wel een keer ;)
pi_93302092
Lopen op vibrams is echt een totaal andere ervaring. Heb we'll moeite met ze aankrijgen maar als ze eenmaal zitten ga je als een speer
Om mijn spieren te laten wennen wilde ik een kleine 2-3 km gaan, werd uiteindelijk 8km. Gevolg was massive spierpijn in kuiten, oeps. We'll grappig om te ervaren dat je hiel bijna geen contact meer met de grond heeft. Je kan er knetterhard in gaan maar snel afremmen gaat.moeilijk.

Heb ook een paar Nike Free's 3.0 maar die vind ik niet geschikt voor running ze zijn te zacht, je voet zoekt naar steun wat er niet is. Voelt soms erg onstabiel.

Ik loop wel met mijn garmin maar kijk er niet zo vaak op, ik zet vaak het alarm op een bepaald hartslag niveau omdat ik vaak te hard ga.
pi_93325694
Van dat afremmen ben ik ook achtergekomen met voorvoetlanding. Alhoewel op VFF's je het nog erger merkt dat je dat niet moet doen. Ipv afremmen moet je dus "uitrollen" :-)
pi_93331968
Die vibrams klinken goed, en eigenlijk is het effect wat je beschrijft hetzelfde gevoel als wat ik nu op spikes ondervind op de baan. Veel pijn in de kuiten inderdaad haha.

Morgen kijken hoe ik die 3km ga overleven, ga proberen op een schema van 10 minuten te lopen, al ben ik bang dat bij lange na niet te halen :') het vervelende is dat de rest van het deelnemersveld daar bijna geen moeite mee heeft haha. Maar ja, hun lopen allemaal hun hele leven lang bij een atletiekvereniging en ik kom eigenlijk net kijken, dus wat dat betreft zal ik er niet wakker van liggen (ik ga eigenlijk toch voornamelijk voor het feest :D)
pi_93342106
Ben van plan om het aantal trainingen binnenkort eens met een training op te gaan voeren. Van twee naar drie.
Meestal doe ik nu survival en een intervaltraining (met de loopgroep). Wil daarbij bootcamptraining gaan doen. Traint zowel cardio als ook allerlei spiergroepen. Ik heb een keer meegedaan (was eigenlijk te ver weg, maar wilde het gewoon eens proberen) en nog nooit zo'n spierpijn gehad.
Nu begint zo'n bootcamptraining ook bij mij in de buurt (georganiseerd door het fitnesscentrum).
Aangezien ik vrij stijf ben en ook niet bepaald sterk denk ik dat die training best kan helpen voor het hardlopen.
Het is ook allemaal in de buitenlucht, vind ik veel lekkerder dan binnen in de sportschool met die apparaten te werken.
Ben benieuwd!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_93343971
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:40 schreef e-runner het volgende:

[..]
Het wisselt ook sterk als ik terugkijk. Dan loop ik 6.43 p/km met hs 131 en dan een stuk verder is het 134 met 6.12. Terwijl de omstandigheden vrijwel hetzelfde zijn.
Dit is gemeten over langere stukken, ik druk laptime op bepaalde stukken in om te vergelijken.

Dit kan ook te maken hebben met cardic drift.
Dit is een automatische reactie waarbij je lichaam probeert de lichaamstemperatuur te regelen door o.a. meer te zweten, en door bloedvaten in je huid wijd open te zetten. Hierdoor neemt het bloedvolume dat in circulatie is om je benen te voorzien van zuurstof, af, en bij afnemend volume moet je hart meer slagen maken om toch de circulatiesnelheid in je beenspieren op peil te houden. Dus hogere hartslag.

(cardiac drift of geleidelijk verhoging van hartslag kan overigens ook komen door vochtverlies, electrolyten onbalans, en afname van terugstroom bloed (bloed blijft wat meer in je benen 'hangen').
http://trainerpaul.blogspot.com/2009/07/cardiac-drift.html
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_93348202
10:30 Gelopen op de 3km. Ben wel tevreden :) met een beetje training moet dat wel harder kunnen.
pi_93353990
Pfff, moet tegenwoordig 6 dagen per week van 07:30 tot 16:00 werken. Krijg me zelf de deur niet meer uit
pi_93380082
ik heb nu ook vibram fivefingers. Toen ik ze eenmaal aanhad (dat kostte inderdaad wat moeite) in de shop wist ik direct dat ik ze moest kopen :P Morgenochtend eerste loop ermee op de loopband :)
pi_93382328
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:33 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Dit kan ook te maken hebben met cardic drift.
Dit is een automatische reactie waarbij je lichaam probeert de lichaamstemperatuur te regelen door o.a. meer te zweten, en door bloedvaten in je huid wijd open te zetten. Hierdoor neemt het bloedvolume dat in circulatie is om je benen te voorzien van zuurstof, af, en bij afnemend volume moet je hart meer slagen maken om toch de circulatiesnelheid in je beenspieren op peil te houden. Dus hogere hartslag.

(cardiac drift of geleidelijk verhoging van hartslag kan overigens ook komen door vochtverlies, electrolyten onbalans, en afname van terugstroom bloed (bloed blijft wat meer in je benen 'hangen').
http://trainerpaul.blogspot.com/2009/07/cardiac-drift.html
Dat verschijnsel is mij bekend, dat heb ik op langere duurlopen ondervonden. Dan loopt je hs op het eind wel op. Dit was echter al in het begin van een loopje.
Ik denk dat het de stijfheid van de vorige dag nog is, want gisteren had ik weer een "normaal" hartslagverloop. Met inderdaad op het eind (28 km) een oplopende hartslag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')