abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94380704
Ook weer even gaan lopen vanmiddag, was er heerlijk weer voor en m'n hartslag bleef ook best netjes (niet te hoog). :)

Merk wel dat ik niet super tevreden ben over m'n schoenen eigenlijk. :{

Heb al op 3/4 versies van de Asics GT21XX gelopen, maar deze bevalt mij echt het minste... Ze hebben echt iets raars veranderd aan de zool met een harder blok en vooral de achterkant van de schoen zit eigenlijk niet zo lekker waardoor m'n voeten toch wat 'wringen' lijkt het wel op langere lopen, merk het ook wel wat aan m'n spieren af en toe... Irritant omdat ik ook niet zo'n zin heb weer van schoenen te wisselen na een half jaartje of zo en het dan ook moeilijk is waar je dan voor moet gaan kiezen qua model... :{ Ook niet zo dat ze helemaal niet goed zitten, maar toch minder 'natuurlijk' dan de vorige versies die ik had, die zaten echt gegoten...
Jack does it in real time...
  zondag 20 maart 2011 @ 17:04:13 #227
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_94381152
quote:
Op zondag 20 maart 2011 16:21 schreef jack4ya het volgende:
Korte broek en tanktop... Heerlijk. En jawel, ik snap hey zelf ook niet meer, maar ik heb weer een tempo record...
De 10k in 63min... Uiteindelijk 13.5km gelopen met 6:18m/km.

Loop ik niet 'straf' genoeg ofzo, ik lijk iedere week harder te lopen. Dan een dip/pauze en hops, weer sneller. Het is allemaal marginaal, maar toch.

Jullie snappen er niks van, maar ik evenmin.
Overigens wel besloten om geen HM te lopen dit seizoen. Het houdt een keer op.Ik klim ook nog 2x in week. En dat wil ik ook niet opgeven. :-)
en misschien nog wel het ergste; ik heb vannacht 4 uur geslapen, na een nacht van feesten, dansen en drank... :@

Doet ze anders nooit :')
  zondag 20 maart 2011 @ 17:12:30 #228
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94381477
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:21 schreef jack4ya het volgende:
Korte broek en tanktop... Heerlijk. En jawel, ik snap hey zelf ook niet meer, maar ik heb weer een tempo record...
De 10k in 63min... Uiteindelijk 13.5km gelopen met 6:18m/km.

Loop ik niet 'straf' genoeg ofzo, ik lijk iedere week harder te lopen. Dan een dip/pauze en hops, weer sneller. Het is allemaal marginaal, maar toch.

Jullie snappen er niks van, maar ik evenmin.
Overigens wel besloten om geen HM te lopen dit seizoen. Het houdt een keer op.Ik klim ook nog 2x in week. En dat wil ik ook niet opgeven. :-)
Loop je elke training zo hard als je kan?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 20 maart 2011 @ 17:39:08 #229
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_94382513
Nee, juist niet. :?

Ik weet van te voren vaak niet wat het gaat worden. Tempoloopje, interval (als ik faal in mijn tempoloop) of duurloop. (Als het erg lekker gaat.) Ik bepaal vaak de route pas tijdens het lopen.

Alleen, afgelopen dinsdag had ik zoiets van: Wat als ik hoog insteek? Aangezien de snelheid waarmee ik normaal mee insteek nauwelijks veranderd naarmate de afstand vordert. (Tenzij ik een enorme offday heb.) Dus dinsdag inderdaad hoog ingestoken en idd die bleef hoog. Iets wat ik echt bizer onmogelijk achtte: ruim onder de 6min/km.

Na het gefeest van vannacht, en het mooie weer, wilde ik juist 'lekker en relaxed' lopen. Het ging lekker, dus dan maar om het Naarderweg. Bij 8km dacht ik, k*t, da's weer sneller :') en bij 10km zat ik er nog verder onder.

Misschien toch een emotie loper icm met dat dieselen (nauwelijks mijn tempo kunnen aanpassen naar sneller of zelfs langzamer) dat ik er daarom zulke vreemde loopjes op na houd... :?
pi_94382603
Sinds ik zeer actief aan interval, heuveltrainingen,fartlek en mijn core spieren werk. Loop ik niet alleen met minder moeite sneller maar geniet ik er ook steeds meer van.

Heb net 9,8 km op fivefingers gelopen. Een speelse training, lopen over treintrails, klimmen, burpees, pullups en boxjumps.
Nu nog geen spierpijn maar je weet nooit wat morgen brengt.

Ben van plan om een wedstrijd te gaan lopen hier in Londen om te kijken hoe ik er voor sta. Liefst iets onder de 10k.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  zondag 20 maart 2011 @ 18:06:49 #231
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_94383766
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:53 schreef DeeBee het volgende:
Ook weer even gaan lopen vanmiddag, was er heerlijk weer voor en m'n hartslag bleef ook best netjes (niet te hoog). :)

Merk wel dat ik niet super tevreden ben over m'n schoenen eigenlijk. :{

Heb al op 3/4 versies van de Asics GT21XX gelopen, maar deze bevalt mij echt het minste... Ze hebben echt iets raars veranderd aan de zool met een harder blok en vooral de achterkant van de schoen zit eigenlijk niet zo lekker waardoor m'n voeten toch wat 'wringen' lijkt het wel op langere lopen, merk het ook wel wat aan m'n spieren af en toe... Irritant omdat ik ook niet zo'n zin heb weer van schoenen te wisselen na een half jaartje of zo en het dan ook moeilijk is waar je dan voor moet gaan kiezen qua model... :{ Ook niet zo dat ze helemaal niet goed zitten, maar toch minder 'natuurlijk' dan de vorige versies die ik had, die zaten echt gegoten...
Ik dacht dit al aan mij lag, ik heb namelijk hetzelfde gevoel, ik heb nog een type 2130 waar ik nu op loop. Begin wat last aan de binnenkant van m'n rechterbeen te krijgen. Ik moet overigens zeggen dat het mij meer opvalt bij de demping, niet zo zeer dat hij wringt. Ik vind het wel prettig dat hij rondom de hak goed aangesloten zit. Heb namelijk wel smalle voeten.

De vraag is dan naar wat voor schoen ga je dan kijken?
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  zondag 20 maart 2011 @ 18:18:44 #232
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_94384217
:D PR gelopen. Echt bizar, gezien de spierpijn. Ik had eigenlijk zowat niet willen gaan, maar ach het was lekker weer en m'n man had z'n honkbalwedstrijd ervoor afgezegd. Onderweg zag ik al wat clubgenoten lopen op een afstand waarvan ik dacht :? Die zouden ver voor me moeten liggen dacht ik, maar dat viel dus mee. En op ongeveer 5 km stond een klok die 31 minuten aangaf, dus toen dacht ik "Doorkachelen, wie weet wordt het toch nog wat" (m'n horloge is opgestuurd naar Polar omdat de batterij na 5 maanden alweer leeg was, dus ik had onderweg zelf echt geen idee van de tijd). Uiteindelijk heb ik maar 2 km geen spierpijn gevoeld, maar kwam ik wel over de finish op 1:01:05 wat al een PR zou zijn. Netto werd dat dus 1:00:18. Net niet onder het uur, maar omdat het 10.1 km was, wel eindelijk >10km/h over het geheel *O*
Snap er nog steeds niks van en hoop dat ik morgen m'n bed nog uit kan komen, maar tof is het wel. Straks nog maar even een rondje fietsen, misschien scheelt dat morgen.
  zondag 20 maart 2011 @ 18:56:28 #233
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_94385683
Ha jojogirl! Wat goed! Knetterstrak!
Echt een dag voor PR's. :Y
pi_94387638
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:06 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Ik dacht dit al aan mij lag, ik heb namelijk hetzelfde gevoel, ik heb nog een type 2130 waar ik nu op loop. Begin wat last aan de binnenkant van m'n rechterbeen te krijgen. Ik moet overigens zeggen dat het mij meer opvalt bij de demping, niet zo zeer dat hij wringt. Ik vind het wel prettig dat hij rondom de hak goed aangesloten zit. Heb namelijk wel smalle voeten.

Naar een minimalistische schoen?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_94387682
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:06 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Ja, nu dus GT2150's waar ik op loop en zijn op zich wel lekkere schoenen, maar merk gewoon wat verschilen terwijl het van GT2120/21/30/2140 gewoon geen enkel probleem was...

Ik proneer ietsjes dus dit zijn in principe de 'beste' schoenen, kan evt. naar de Gel-3000 series of Kayano, maar heb ook wel tijdje op Kayano gelopen en die vond ik soms ook iets teveel corrigeren... Dus misschien volgende keer 3000's ook proberen... Of toch nog eens kijken hoe ik nou proneer en misschien naar neutralere schoen toe...

Qua looks zijn de Lunarglides van Nike natuurlijk super, maar de leest van Nike's is altijd relatief breed geweest voor mijn voeten... Zit ook wel te denken om nog Nike Free's te kopen maybe, maar die zijn helaas in NL relatief duur ($80 en hier 100 euro ;( ) en heb ook al andere wedstrijd/ (snelle) trainingsschoenen. :)
pi_94389700
Ik meld me ook weer :D! Nogal druk geweest, volgende week begint mijn tentamenweek.

Nou het lopen ging vandaag niet zo goed als ik hoopte. Ik kon gister al niet in slaap komen (ben pas om 3 's ochtends eindelijk in slaap gevallen geloof ik..) en het gewicht zit me meer tegen dan me lief is. Desondanks toch een uurtje gelopen. :).
  zondag 20 maart 2011 @ 21:04:24 #237
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_94392338
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 19:41 schreef 1517 het volgende:

[..]

Naar een minimalistische schoen?
Bedoel je zoiets als freerunner? Ik moet zeggen dat ik dat nog nooit geprobeerd heb. Heb een lichte overpronatie, volgens mij is de free van Nike neutraal.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  zondag 20 maart 2011 @ 21:20:15 #238
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_94393338
Mijn eerste wedstrijdje vandaag was wel erg leuk. Ik had niet verwacht dat ik het zo spannend en leuk zou vinden. Aanvankelijk liep ik super, ver onder mijn schema zonder moeite maar op 6 km zat de vallei van Spaarnwoude in het parcours en ik ben op wat dijkjes na niet gewend om echt hoogteverschillen te lopen. Daar ging ik wel behoorlijk stuk. De laatste drie kilometer moeten knokken om op schema te blijven maar uiteindelijk gelukkig wel mijn doel gehaald. Met 54:50 zat ik onder de 55'. Nu nadenken over de volgende!

Op uitslagen.nl staan een aantal kopjes.
1Plts    Naam    GJ    Woonplaats/Vereniging    Bruto    Netto
Waarvoor staat GJ?
Life is what you make it.
pi_94393744
Geboortejaar. En gefeliciteerd :).
  zondag 20 maart 2011 @ 21:53:13 #240
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_94395407
Dank!
pi_94399593
Lenteloop ging super. Ging voor een tijd onder de 1u50m, dat is ruimschoots gelukt: 1:44:25!

Beetje jammer dat het 21 km was. Geen halve marathon dus...
  zondag 20 maart 2011 @ 23:07:33 #242
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_94400073
Gefeliciteerd koffiezwartsterk! Wat een mooie tijd voor jou.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:18:11 #243
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_94427275
Bijna een heel hardlooptopic gemist! Net weer een fijne 15 KM gerend, heerlijk loopweer zo...
pi_94435785
Gefeliciteerd koffiezwartsterk! :D
  maandag 21 maart 2011 @ 21:02:17 #245
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_94439914
Mooie tijd hoor koffiezwartsterk! En Schanulleke ook een mooie tijd en ook goed ingeschat trouwens :)
pi_94442221
Zondag lekker gelopen. 7,5 km in 28.23. Prima tijd. Doorkomst 5km was 5e tijd ooit. Dat komt wel goed. Tempo was dit keer goed vol te houden. Lang leve de cross. :P
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_94442716
Ik ben echt gedemotiveerd. Ik heb niet eens de motivatie om morgenochtend te gaan rennen... ;(

Het gaat laten we zeggen...een kleine 3 jaar duren voordat ik weer op mijn niveau zit. Dat zegt mijn moeder tenminste...3 jaar..zo ver weg! 2014...dan ben ik ook alweer 22. Ik weet dat ik gewoon moet trainen en niet zeuren maar ik zit echt in een dip. Want dan zit ik wel op mijn oude niveau, maar...dan moet ik nog verder. -O-

* xBlossomx is verdrietig :N
pi_94444120
Genoeg tijd om een medaille te gaan pakken in Rio dus nog, komt goed! ^O^

Nee, maar eehm, is het niet wat belangrijker om even gezond te zijn en te genieten van het hardlopen? Klinkt nou niet echt alsof je er heel erg van geniet en als het zoveel 'moeten' is...
pi_94444277
Wel wat last van m'n voet na de lenteloop... Vorige week, incl lenteloop iets van 60 km hardgelopen. De week ervoor gesnowboard, ik denk dat ik m wat over belast heb. Ook door een blaar wat anders gaan lopen onbewust. ff wat rust houden de komende dagen...

Wel erg blij met m'n 1u44m! Juist doordat het een heuvelachtig parcurs was, heb ik erg lekker gelopen. Hard omhoog knallen en heuvelafwaarts weer wat bijkomen.
pi_94444902
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:54 schreef DeeBee het volgende:
Nee, maar eehm, is het niet wat belangrijker om even gezond te zijn en te genieten van het hardlopen? Klinkt nou niet echt alsof je er heel erg van geniet en als het zoveel 'moeten' is...
Ja, kies een andere sport waar je meer lol aan beleeft. Je houdt het veel beter vol als je het leuk vindt. Of combineer het hardlopen met iets anders. Mij gaat het al snel tegenstaan om steeds hetzelfde te doen en ik wissel het dus soms af met fietsen, skaten, fitness of zwemmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')