En op een 400 m baan! Hoe liep dat trouwens op een 200 m baan? Lijkt me zwaarder.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:44 schreef beertenderrr het volgende:
10:30 Gelopen op de 3km. Ben wel tevredenmet een beetje training moet dat wel harder kunnen.
Kan zelf nog niet een vergelijking maken, aangezien ik nog niet eerder een 3km wedstrijd heb gelopen op een 400m baan en ook niet in de buitenluchtquote:Op zondag 27 februari 2011 11:02 schreef e-runner het volgende:
[..]
En op een 400 m baan! Hoe liep dat trouwens op een 200 m baan? Lijkt me zwaarder.
Je kan toch ook middenvoets lopen? en dan de voorvoet aan het eind van de wedstrijd gebruiken als je wat wilt versnellen? Ben benieuwd wat voor tijd je gaat lopen (en of je niet weer geblesseerd raakt, want dat zou wel jammer zijn!).quote:Op zondag 27 februari 2011 11:28 schreef bananablues het volgende:
10:30 is een mooie tijd toch? Nu heb je meer tijd om er de volgende keer vanaf te snoepen
Over 2 weken de CPC-loop mensen! Ik denk niet dat ik al 10km op mijn voorvoeten kan lopen, dus ik zat te denken aan 1 km hiel en 1km voorvoet afwisselen... maar weet het nog niet.
Gaan we nog lijstjes maken met streeftijden voor de OP?
Wat voor tijden en afstanden heb jij gelopen?quote:Op zondag 27 februari 2011 13:01 schreef No-P het volgende:
Op de buitenbaan loop je inderdaad wel wat harder. Ik was altijd erg klein en kon redelijk goed door de bochten komen en ik liep in verhouding met lange lopers best goed op de 200m baan.
Voordat ik de Vibrams kocht heb ik veel na gedacht of ik ze wel echt wou en na het lezen van Born to Run moest ik ze wel proberen. Toen ik in de winkel ze eindelijk aankreeg wist ik direct dat dit perfect is voor mij.quote:Op zondag 27 februari 2011 04:52 schreef bananablues het volgende:
ik heb nu ook vibram fivefingers. Toen ik ze eenmaal aanhad (dat kostte inderdaad wat moeite) in de shop wist ik direct dat ik ze moest kopenMorgenochtend eerste loop ermee op de loopband
Ik twijfel ook of ik naar nu actief moet gaan veranderen naar de voorvoet landing of dat ik dat na mijn eerste marathon zal doen. Sinds ik in Engeland zit wil het trainen voor de marathon niet echt vlotten.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:01 schreef No-P het volgende:
bananablues. Ben je van plan ook de lange afstanden ook op de voorvoet te gaan landen? Ik dacht dat dat meer voor de korte en middenafstand was. Dat was iig de gedachte toen ik nog bij de club zat.
JoJo! Wat goed, zeg. Mooie tijd. Ik ga ook maar eens op tempo 6min proberen te lopen. Verdiende PR, zeker met dit weer!quote:Op zondag 27 februari 2011 14:39 schreef Jojogirl het volgende:Nieuw PR gelopen op de 5k vanochtend: 28:49
Erg blij met het feit dat ik er 1:20 afgelopen heb, maar wat was het een rotweer zeg.
Ja, ik dacht ook al... beertenderrr heeft hem toch niet stiekem getackeld he!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:30 schreef bananablues het volgende:
Leuke actiefoto beertenderrr! Waarom ligt die gast voor je neus op de grond?
jack4ya: wat ben je van plan te gaan doen op de CPC? Streeftijd mag je erbij zetten, dat vinden wij leuk :-)
Mooi PR.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:51 schreef e-runner het volgende:
Vandaag de 20 van Alphen gelopen. M'n streven was om m'n pr van vorig jaar te verbreken. Toen was ik op het eind wel helemaal stuk gegaan hoewel dat in de tijden niet te zien was.
Het weer was goed, weinig wind en zon!
Pas had ik al eens een tijd van 1.22.30 gelopen, maar m'n Garmin gaf toen 19.8 km aan.
Starten is altijd lastig voor me, maar ik zat nu eigenlijk al snel op een tempo van 4.06 min/km.
Mooi dat je met de Garmin je gemiddelde km tijd zo mooi in de gaten kan houden. Ik probeerde dat goed vast te houden. Dit tempo zou leiden tot een tijd van 1.22.
Op de 10 km liep ik in een groepje dat wat vertraagde bij dat punt. 41.14 gaf de klok aan. Iets verschil met de Garmin. Vanaf dat punt heb ik de kop maar gepakt. Het was wel tegen de wind in, maar ik wilde wat sneller. Vanaf dat punt trok ik het groepje uit elkaar en liep later alleen.
Het tempo ging omhoog. Liep best goed vond ik zelf. Normaal moet ik altijd een inhaalrace lopen, maar nu liep ik al een minuut sneller dan vorig jaar. Op de 15 km liep ik gelijk een pr!
Een dikke halve minuut eraf. Kon nog wat versnellen en liep nu km's van rond de 4 minuten.
Met de wind mee was het af en toe warm. Later kwamen de 10 km's lopers er ook bij en toen moest ik wat slalommen om de lopers heen. Beetje vervelend maar ik kon het tempo mooi vasthouden. Dik pr! 1.21.39 gelopen. Iets meer dan een minuut eraf
Na m'n liesblessure ben ik de sportschool ingedoken en heb daar een krachttrainingsprogramma gevolgd. Daarbij ben ik wat meer rustige duurlopen gaan doen. Rustiger dan voorheen eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:53 schreef bananablues het volgende:
Pff geweldig e-runner! En dat terwijl je rug nog steeds niet helemaal genezen is?! Kun je misschien vertellen wat het verschil tussen je training voor je blessure en erna?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |