abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93382377
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:44 schreef beertenderrr het volgende:
10:30 Gelopen op de 3km. Ben wel tevreden :) met een beetje training moet dat wel harder kunnen.
En op een 400 m baan! Hoe liep dat trouwens op een 200 m baan? Lijkt me zwaarder.
pi_93382945
10:30 is een mooie tijd toch? Nu heb je meer tijd om er de volgende keer vanaf te snoepen :P

Over 2 weken de CPC-loop mensen! Ik denk niet dat ik al 10km op mijn voorvoeten kan lopen, dus ik zat te denken aan 1 km hiel en 1km voorvoet afwisselen... maar weet het nog niet.

Gaan we nog lijstjes maken met streeftijden voor de OP? :)
  zondag 27 februari 2011 @ 12:24:08 #53
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93384524
Ook lekker gelopen net. Maar wat een wind zeg. Beertender, toch een nette tijd die 10.30 en ook jdekok al iets terug erg goed.

Op zich kunnen voor de streeftijden wel weer zo'n googledocs geval aanmaken.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 27 februari 2011 @ 12:48:19 #54
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_93385403
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:02 schreef e-runner het volgende:

[..]

En op een 400 m baan! Hoe liep dat trouwens op een 200 m baan? Lijkt me zwaarder.
Kan zelf nog niet een vergelijking maken, aangezien ik nog niet eerder een 3km wedstrijd heb gelopen op een 400m baan en ook niet in de buitenlucht ;). Ik hoorde wel dat je buiten inderdaad harder gaat, en het is ook wel fijn als je niet om de 50 meter weer een bocht hoeft te maken. Zo'n 200m baan is wel even wennen aangezien de hoek van de bocht best groot is. Je loopt met je rechterbeen toch een stukje hoger dan je linker en dat wilt nog wel eens blessures opleveren. Gelukkig geen last van gehad.

Kijk er wel naar uit om deze afstand te verbeteren. Het is toch een mooie indicatie van je snelheid. Ik liep nu 17,1km/h gemiddeld en dat moet nog wel omhoog. Wil dit uiteindelijk ook wel gemiddeld op een halve marathon kunnen lopen. Het feit dat ik niet harder kon ligt vooral aan kracht in de benen, want ik heb tot de laatste 2 rondjes zeer constant gelopen.

Voor de grap ook nog een estafette gelopen van 4x200m. Was toch niet echt mijn ding haha, duidelijk verschil met de echte sprinters. Maar voor een lange afstandsloper ging ik lang niet zo traag. We zijn zelfs 4e geworden in het totaalklassement daarvan. Wel een gat van 6 seconden met de nr 3 :')

Het is in ieder geval erg leuk om een keer zoiets mee te maken :) Het enige lastige aan het evenement vond ik het melden in de callroom. Voordat je de baan op moet, moet je eerst 30 minuten daar zitten en ik zat tussen allemaal atleten die op de NK's ook goed presteren. Kom je aan met "ik loop voor de lol en doe het pas 3 jaar :') "

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:28 schreef bananablues het volgende:
10:30 is een mooie tijd toch? Nu heb je meer tijd om er de volgende keer vanaf te snoepen :P

Over 2 weken de CPC-loop mensen! Ik denk niet dat ik al 10km op mijn voorvoeten kan lopen, dus ik zat te denken aan 1 km hiel en 1km voorvoet afwisselen... maar weet het nog niet.

Gaan we nog lijstjes maken met streeftijden voor de OP? :)
Je kan toch ook middenvoets lopen? en dan de voorvoet aan het eind van de wedstrijd gebruiken als je wat wilt versnellen? Ben benieuwd wat voor tijd je gaat lopen (en of je niet weer geblesseerd raakt, want dat zou wel jammer zijn!).

Streeftijden wordt het wel weer eens tijd voor. Heb alleen nog niet heel veel op de agenda staan tot dusver.

@No-P, thnx ^O^
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zondag 27 februari 2011 @ 13:01:01 #55
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93385888
Op de buitenbaan loop je inderdaad wel wat harder. Ik was altijd erg klein en kon redelijk goed door de bochten komen en ik liep in verhouding met lange lopers best goed op de 200m baan.

bananablues. Ben je van plan ook de lange afstanden ook op de voorvoet te gaan landen? Ik dacht dat dat meer voor de korte en middenafstand was. Dat was iig de gedachte toen ik nog bij de club zat.
Sei wachsam,
  zondag 27 februari 2011 @ 13:07:37 #56
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_93386142
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:01 schreef No-P het volgende:
Op de buitenbaan loop je inderdaad wel wat harder. Ik was altijd erg klein en kon redelijk goed door de bochten komen en ik liep in verhouding met lange lopers best goed op de 200m baan.
Wat voor tijden en afstanden heb jij gelopen?
  zondag 27 februari 2011 @ 13:23:47 #57
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93386869
Jun a/b. 100m 11.8 400m ? 800m 2.01 1500m 4:35 zoiets steeple? Zoiets dacht ik uit mijn hoofd.
Voor landelijk niveau kwam ik veel te kort, maar in mijn (kleine atletiek wereld) regio kon ik allround wel goed meekomen. Jongens waarmee ik liep toen lopen nu sub 33.
Sei wachsam,
pi_93387014
voorvoet/middenvoet wat is het verschil? Je landt allebei op de bal van je voet.... Misschien kan je het dan meer als middenvoet classificeren wat ik nu doe (bij lage snelheden kust die hiel de grond, bij hogere snelheid of heuvel niet meer). Either way, is allebei wel zwaar voor de kuiten.
No-P: ja, het idee is om altijd gewoon zo te rennen. Maar echt lange afstanden doe ik toch nog niet (halve marathon enzo)

De tijd ben ik ook erg benieuwd naar. Heb ook totaal geen inzicht in wat ik zou kunnen nu. Meeste trainingen die ik nu doe zijn erg kort (net 20 minuten op de loopband de fivefingers uitgeprobeerd, maar wel met veel snelheidswisselingen en heuvels). Of dat goed uitpakt weet ik niet. Ik ga deze keer de lat maar niet te hoog leggen: probeer nu veel meer te genieten ipv te willen presteren (ookal is dat lastig).

Googledocs voor streeftijden kan wel.. maar dan moeten we iets verzinnen dat handig is, want 1 document per wedstrijd lijkt me niet zo heel erg handig. Maar alles in 1 document dan moeten we even kijken hoe ik dan verschillende plaatjes ga maken voor de verschillende wedstrijden.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:39:23 #59
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_93390028
*O* Nieuw PR gelopen op de 5k vanochtend: 28:49 *O* Erg blij met het feit dat ik er 1:20 afgelopen heb, maar wat was het een rotweer zeg. Ook allemaal ondergelopen paden en modderige stukken in het park waar het parkoers doorheen ging. Echt lang genieten van m'n tijd kon ik na afloop niet, want op weg naar huis ging m'n fiets kapot waardoor ik nog 5k heb mogen steppen en lopen met m'n fiets :| Nu ik weer opgewarmd ben, ben ik er weer blij mee. Nou afwachten hoe het met de spierpijn is morgen want dit was geen optimale cooling down.
pi_93392608
Erg mooi Jojogirl! Die snelheidstrainingen werpen hun vruchten dus wel af :D

Ik heb ondertussen een google docs voor streeftijden gemaakt. Dit heb ik in de wiki-OP gezet: (gelijk een mooie test)
City-Pier-City, 13 maart 2011

Circuitrun Zandvoort, 27 maart 2011

Overige wedstrijden

Klik op de desbetreffende plaatjes om je streeftijd aan te passen

[ Bericht 15% gewijzigd door bananablues op 28-02-2011 19:50:18 ]
pi_93392700
Elke wedstrijd krijgt dus een apart speadsheet blad! Daar moet je wel even op letten.
Bij nieuwe wedstrijden zal ik het blad moeten koppelen aan een blaadje.

Succes met invoeren iedereen ;-)
pi_93396693
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 04:52 schreef bananablues het volgende:
ik heb nu ook vibram fivefingers. Toen ik ze eenmaal aanhad (dat kostte inderdaad wat moeite) in de shop wist ik direct dat ik ze moest kopen :P Morgenochtend eerste loop ermee op de loopband :)
Voordat ik de Vibrams kocht heb ik veel na gedacht of ik ze wel echt wou en na het lezen van Born to Run moest ik ze wel proberen. Toen ik in de winkel ze eindelijk aankreeg wist ik direct dat dit perfect is voor mij.

Raad je wel aan heel rustig te beginnen in de vibrams om je kuiten te activeren. Ik draag ze iedere dag van en naar werk om mijn voeten te laten wennen aan de vibrams. Soms heb ik het gevoel dat mijn linkervoet er heel anders in zit dan mijn rechter. Dan voel ik bijvoorbeeld mijn linker grote teen of lijkt het alsof ik er scheef in zit met één voet, hopelijk trekt dit weg want is best irritant.
Krijg ze nu ook veel makkelijker aan dan in het begin, tenen goed spreiden en pas de hak als je zeker weet dat het goed zit. Na ieder gebruik was ik ze ook even snel met de hand en een tandenborstel.

Het lopen in die vibrams is echt totaal anders, voel me soms weer een jongentje van twaalf zo licht en speels.

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:01 schreef No-P het volgende:
bananablues. Ben je van plan ook de lange afstanden ook op de voorvoet te gaan landen? Ik dacht dat dat meer voor de korte en middenafstand was. Dat was iig de gedachte toen ik nog bij de club zat.
Ik twijfel ook of ik naar nu actief moet gaan veranderen naar de voorvoet landing of dat ik dat na mijn eerste marathon zal doen. Sinds ik in Engeland zit wil het trainen voor de marathon niet echt vlotten.

[ Bericht 23% gewijzigd door 1517 op 27-02-2011 16:57:59 ]
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_93397982
1517, klinkt beetje als bij mij :-).

Opbouwen doe ik sowieso rustig aan. Gisteren 15 minuten op echt blote voeten, vandaag 20 minuten op de vibrams. Helemaal geen last van kuiten tot nu toe.. Ben al 5 weken oid aan het lopen met voorvoetlanding alleen dan in normale schoenen.. is toch anders, maar helpt al een hoop om spieren te activeren.
  zondag 27 februari 2011 @ 21:45:34 #64
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_93413728
ik moet helaas de circuitrun overslaan dit jaar ;( heb trainingsweekend wat voor gaat. Had er graag willen lopen, maar dat komt een andere keer wel weer. Volgende week dinsdag wel een 5km wedstrijdje op de baan. Kijken hoe ik daar ga presteren :)
pi_93421626
quote:
Op zondag 27 februari 2011 14:39 schreef Jojogirl het volgende:
*O* Nieuw PR gelopen op de 5k vanochtend: 28:49 *O* Erg blij met het feit dat ik er 1:20 afgelopen heb, maar wat was het een rotweer zeg.
JoJo! Wat goed, zeg. Mooie tijd. Ik ga ook maar eens op tempo 6min proberen te lopen. Verdiende PR, zeker met dit weer!
  maandag 28 februari 2011 @ 15:52:38 #66
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93443222
Mooie verbetering Jojo. Op naar de 27:30 en daarna de 25:00.

Heb ook een sheet met "overige wedstrijden" toegevoegd maar weet niet hoe je er een goed plaatje van maakt.
Sei wachsam,
pi_93456001
In URL kijken, dan zie je: #gid=5 aan het eind.. Dan bij de wiki de code van een andere wedstrijd pakken, kopieeren en de gid updaten. Ik heb het voor je in de wiki gezet.
pi_93457606

Eindelijk een toffe foto van het hardlopen! Ik ben die linker met die stok :P

Zo'n 200m geeft wel een grote adrenaline kick, ben ook in lange tijd niet zo extreem gemotiveerd geweest om te lopen als dat ik nu ben. Heb vandaag een klein stukje proberen te lopen, maar vooral veel pijntjes in de pezen ondervonden. Heb mezelf toch redelijk kapot gelopen op die kleine afstanden, dus dat wordt deze week even wat rustiger aan trainen.
pi_93480785
Zondag de 20 van Alphen lopen. Vorig jaar hard moeten ploeteren voor een tijd onder de 1.23 maar dit jaar voel ik me wat sterker. Vorig jaar had ik veel lange duurlopen gedaan daarvoor.
Nu wat minder. Stiekum hoop ik nog wat harder te gaan dan m'n streeftijd, maar ik weet niet hoe m'n rug het gaat houden.

Verder heb ik gisteren de overstap gemaakt naar een hogere trainingsgroep. Ik heb een tijdje getwijfeld omdat ik in een gezellige groep zat. Maar ik kon mezelf niet echt motiveren om sneller op de baan te gaan lopen. Meestal liep ik alleen. Van 't weekend de knoop doorgehakt en de overstap gemaakt. Gisteren dan de eerste training. Ik heb lekker getraind. De laatste tijd kon ik maar weinig snelheid maken en gingen de intervallen bepaald niet goed. M'n rug gaat wat beter nu en dat was ook te merken. Ook had ik nu lopers voor me lopen en liep ik zo af en toe in een groepje. Dat motiveert toch duidelijk meer om iets harder te gaan.
De intervallen gingen beter. Ik voelde dat ik meer macht in m'n benen had en de snelheid nu beter kon maken. Niet te gek gedaan, de verleiding is er natuurlijk om nog wat harder te gaan.
M'n techniek daar schort nog wel wat aan merk ik, maar het ik heb het idee dat het weer de goede kant opgaat.
pi_93484366
Wat is een mooie formule voor een vrij beginnend loper voor de 20k?

10ktijd * 2 + X

ofwel, wat is dan ongeveer X :P
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:52:46 #71
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93485704
Sei wachsam,
  woensdag 2 maart 2011 @ 09:31:35 #72
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_93528315
Zo... Gisteren geploeterd. 10km in 68min. :')
Elastieken benen, ze gingen alle kanten op behalve de goede. En ik heb mijn schoenen ook even extra hard laten slijten. :@
Ik had al braaf wat hardlooprust ingelast. Was een week geleden dat ik 9km had gelopen, en daarvoor ook al wat rust. Of ik nu niet 100% ben of dat het ordinair naadje ging, ik weet niet.

Je kent het vast wel... Iedere km hopen dat de volgende km vast beter gaat en iedere km constateren dat dat niet zo is...

Volgende week CPC, ik ga niet eens voor een tijd, maar gewoon voor de aardigheid. Aftrappen van een nieuw hardloop seizoen. Ik ben benieuwd of ik deze zomer door kan lopen of dat ik weer moet afhaken vanwege de temperaturen.
(Ik loop met 8 graden al in een kniebroek en 1 longsleeve, en dat terwijl ik de grootste koukleum van het noordelijk halfrond ben. Ik heb gewoon een thermostaat die alleen in extremen denkt.)
  woensdag 2 maart 2011 @ 13:25:29 #73
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_93536347
Volgensmij is dat als trainingssnelheid prima hoor. Dat het naadje voelt heeft iedereen wel eens een dag.
En ik trek ook al snel weinig aan, zeker als de zon schijnt. Ik voer m'n warmte gewoon minder makkelijk dan gemiddeld af kennelijk, heb ook altijd meteen en knalrode kop, dus daar kleed ik me dan ook gewoon op.

Vanavond voor het eerst in 3 weken weer eens met de loopgroep trainen, heb er wel zin in.

Oja, vandaag is ook de laatste dag dat men kan inschrijven voor de halve in Londen en vrijdag komen dan de mails over het al dan niet ingeloot zijn. Spannend dus.
pi_93635603
Leuke actiefoto beertenderrr! Waarom ligt die gast voor je neus op de grond? :P

jack4ya: wat ben je van plan te gaan doen op de CPC? Streeftijd mag je erbij zetten, dat vinden wij leuk :-)
pi_93635900
Oh, zitten jullie hier.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:57:26 #76
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_93636670
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:30 schreef bananablues het volgende:
Leuke actiefoto beertenderrr! Waarom ligt die gast voor je neus op de grond? :P

jack4ya: wat ben je van plan te gaan doen op de CPC? Streeftijd mag je erbij zetten, dat vinden wij leuk :-)
Ja, ik dacht ook al... beertenderrr heeft hem toch niet stiekem getackeld he! ;)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:19:46 #77
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_93637643
Haha nee niet eens :P Hier het betreffende filmpje van de race:

De wissel waar die pannenkoek valt is op 1:25 en ziet er echt super dom uit _O- moeite waard om het een aantal keer achter elkaar terug te kijken.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:30:27 #78
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93638116
Train die wissel eens ;).
Wel leuke val ja.
Sei wachsam,
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:33:20 #79
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_93638264
5x voor de wedstrijd was meer dan genoeg, ging redelijk goed dacht ik zo :P

Die 2e loper van ons trouwens :') hele ronde in de buitenbaan gelopen :')

Iemand trouwens nog interesse in CPC halve marathon startbewijzen? Ik kan er 2 gratis aanbieden (indien deze nog beschikbaar zijn). Graag een PM sturen :)

[ Bericht 22% gewijzigd door beertenderrr op 04-03-2011 13:39:24 ]
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:39:33 #80
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93638530
Je hebt het stokje iig niet op de grond dat is al heel wat. Model wissel is meer op elkaar in gespeeld waarbij je weet wanneer aan te gaan en niet meer achterom hoeft te kijken waardoor je dus niet meer hoeft te versnellen als je het stokje hebt. Vaak genoeg dat dat fout gaat.
Sei wachsam,
pi_93645531
Wel goed dat je m nog kon ontwijken. Ik zou niet graag spikes in mij krijgen als ik op de grond lag :P

Btw, heb sortering toegevoegd bij die streeftijden, achtereenvolgens op datum, afstand en naam.

Maar dat zie je pas als mensen het gaan invullen :)
  zaterdag 5 maart 2011 @ 12:13:49 #82
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_93680701
Die val ziet er inderdaad wel grappig uit. Misschien kon ie van vermoeidheid gewoon niet meer op zijn benen staan.
Gaat hard zeg, zo'n race over een korte afstand. Dan kun je in 200 meter heel moe worden!
Maar wel een leuke afwisseling op het lopen van langere afstanden.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_93681774
Volgens mij blijft ie gewoon haken met z'n spikes in het tartan omdat ie z'n voet niet optilt.
pi_93733522
Vandaag de 20 van Alphen gelopen. M'n streven was om m'n pr van vorig jaar te verbreken. Toen was ik op het eind wel helemaal stuk gegaan hoewel dat in de tijden niet te zien was.
Het weer was goed, weinig wind en zon!
Pas had ik al eens een tijd van 1.22.30 gelopen, maar m'n Garmin gaf toen 19.8 km aan.
Starten is altijd lastig voor me, maar ik zat nu eigenlijk al snel op een tempo van 4.06 min/km.
Mooi dat je met de Garmin je gemiddelde km tijd zo mooi in de gaten kan houden. Ik probeerde dat goed vast te houden. Dit tempo zou leiden tot een tijd van 1.22.

Op de 10 km liep ik in een groepje dat wat vertraagde bij dat punt. 41.14 gaf de klok aan. Iets verschil met de Garmin. Vanaf dat punt heb ik de kop maar gepakt. Het was wel tegen de wind in, maar ik wilde wat sneller. Vanaf dat punt trok ik het groepje uit elkaar en liep later alleen.
Het tempo ging omhoog. Liep best goed vond ik zelf. Normaal moet ik altijd een inhaalrace lopen, maar nu liep ik al een minuut sneller dan vorig jaar. Op de 15 km liep ik gelijk een pr!
Een dikke halve minuut eraf. Kon nog wat versnellen en liep nu km's van rond de 4 minuten.
Met de wind mee was het af en toe warm. Later kwamen de 10 km's lopers er ook bij en toen moest ik wat slalommen om de lopers heen. Beetje vervelend maar ik kon het tempo mooi vasthouden. Dik pr! 1.21.39 gelopen. Iets meer dan een minuut eraf :)
  maandag 7 maart 2011 @ 13:02:57 #85
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93765860
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 17:51 schreef e-runner het volgende:
Vandaag de 20 van Alphen gelopen. M'n streven was om m'n pr van vorig jaar te verbreken. Toen was ik op het eind wel helemaal stuk gegaan hoewel dat in de tijden niet te zien was.
Het weer was goed, weinig wind en zon!
Pas had ik al eens een tijd van 1.22.30 gelopen, maar m'n Garmin gaf toen 19.8 km aan.
Starten is altijd lastig voor me, maar ik zat nu eigenlijk al snel op een tempo van 4.06 min/km.
Mooi dat je met de Garmin je gemiddelde km tijd zo mooi in de gaten kan houden. Ik probeerde dat goed vast te houden. Dit tempo zou leiden tot een tijd van 1.22.

Op de 10 km liep ik in een groepje dat wat vertraagde bij dat punt. 41.14 gaf de klok aan. Iets verschil met de Garmin. Vanaf dat punt heb ik de kop maar gepakt. Het was wel tegen de wind in, maar ik wilde wat sneller. Vanaf dat punt trok ik het groepje uit elkaar en liep later alleen.
Het tempo ging omhoog. Liep best goed vond ik zelf. Normaal moet ik altijd een inhaalrace lopen, maar nu liep ik al een minuut sneller dan vorig jaar. Op de 15 km liep ik gelijk een pr!
Een dikke halve minuut eraf. Kon nog wat versnellen en liep nu km's van rond de 4 minuten.
Met de wind mee was het af en toe warm. Later kwamen de 10 km's lopers er ook bij en toen moest ik wat slalommen om de lopers heen. Beetje vervelend maar ik kon het tempo mooi vasthouden. Dik pr! 1.21.39 gelopen. Iets meer dan een minuut eraf :)
Mooi PR.

Ik was zaterdag bij mijn oude woonplaats aan het lopen, was er 2 km verderop een wedstrijd georganiseerd door mijn oude club. Zonde, had ik moeten weten.
Sei wachsam,
  maandag 7 maart 2011 @ 15:18:35 #86
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_93771294
Wow mooie tijd e-runner! Flink hard :) Op naar de grens met de 1:20 waar je 15km/h gemiddeld loopt. Het was volgens mij ook een zeer goede dag om een race te lopen qua weersomstandigheden :)
pi_93807026
Bedankt, het waren inderdaad prima omstandigheden vond ik. Hoewel ik in de krant las dat de omstandigheden zwaar waren :?
Ja, een tijd geleden met windkracht 6-7 waren de omstandigheden zwaar maar dit was goed.
Er stond wat wind, maar weinig en de temperatuur was goed.

Die 1.20 is zeker een doel, als ik dit jaar goed m'n tempo's kan trainen zit het er ms wel in.
Het laatste stuk ging erg goed met km tijden rond en onder de 4 minuten.
M'n rug ging beter nu en nu heel blijven en lekker trainen zodat ik nog wat kan verbeteren.
Gisteren wat hersteltraining gedaan, maar ik had echt niks in de benen.

Jammer No-P, dat soort wedstrijden is wel erg leuk. Veel bekenden en dat had ik hier ook.
Dat loopt toch anders dan ergens anoniem.
pi_93820109
Nette tijd hoor e-runner! Klasse.

Mooie foto ook beertenderrr. Ziet er wel gaaf uit. Ik zit overigens ook op het idee om 1.500 meters te gaan lopen. Afgelopen vrijdag hebben we 10x 100 meter gelopen op max. snelheid. De eerste 2 gingen in 12 seconden, daarna steady in 14. Pure snelheid heb ik dus ook wel in me.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_93825191
Pff geweldig e-runner! En dat terwijl je rug nog steeds niet helemaal genezen is?! Kun je misschien vertellen wat het verschil tussen je training voor je blessure en erna?

Ik zat laatst een filmpje te kijken ( http://losseveter.dnsalia(...)-uur-op-de-marathon/ ). Veel reacties zijn erg sceptisch. Het lijkt ook heel erg een reclame film voor die microfiber reduction methode.
Echter, alle spieren rond mijn heup/bovenbeen zijn (altijd) erg stijf en kort, dus het sprak mij wel aan.. door leniger worden betere resultaten halen :). De biomechanics in het filmpje komen redelijk overeen met mid/voorvoetlanding ideeën. Ik ben wat verder gaan kijken en kwam bij een ebook van Pavel Tsatsouline (Relax into stretching). Heb nu een deel gelezen en voor de eerste keer uitgeprobeerd.
Ik rek en strek bijna elke dag meerdere malen (Niet meer voor de training, maar op willekeurige tijden) en zie nauwelijks verbetering qua lenigheid. Ik ga nu maar overstappen op deze methode, misschien dat het werkt.

Het komt erop neer dat je spieren tegengas geven bij het rekken en dat als je heel erg ontspant, je veel verder kunt komen. Door te letten op de ademhaling en constant eerst aan te spannen en dan zo veel mogelijk te ontspannen kun je je spieren laten weten dat het OK is om zover te rekken (en krijg je meer kracht terwijl je spieren in die lengte zijn).

Quote: "Tight hip flexors are the culprit behind bad backs, monkey butts, and athletic
m e d i o c r i t y."
Bullshit of niet? Ik ga het proberen!
pi_93825868
Vandaag voor de tweede keer getraind op mijn nieuwe schoenen: Inov-8 F-Lite 195. Wat een geweldige schoenen zeg! Het zijn minimalistische schoenen, dus vederlicht, geen netto hakhoogte (ok, 3mm) ... eindelijk een schoen die niet in de weg zit en doet wat het moet doen: beschermen tegen kou, troep op de weg en m'n sokken langer laten meegaan :P

Zondag de CPC 10k, geen doel, alleen kijken hoe ik ervoor sta. Voor het eind van het jaar wil ik een PR op de 10k (nu: 43'57") gelopen hebben,
pi_93837872
Haha, knnth. Die schoenen staan ook op mijn verlanglijst. De Nike free's vallen eigenlijk tegen, heb zeer goede verhalen over die Inov 8 gehoord en wil ze proberen. In mijn crossfitgym loopt 20 % op die schoenen
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_93838284
Halen die dingen. Serieus. Nike Free is bagger.

Wel eerst even passen en uitproberen, natuurlijk ;)
pi_93839335
Hoe duur zijn die dingen?

Ik zat zelf te denken aan de Asics Piranha SP of de Saucony Grid Type 4A voor minimalistische schoen. Volgens mij schelen die schoenen niet veel van elkaar qua eigenschappen. De piranha is nog wel een stuk lichter (4.8 oz!)

Verder beleef ik erg veel plezier aan mijn VFF Bikila's. Wel nog korte stukjes maargoed..
pi_93839415
120 euro op http://www.natuurlijkhardlopen.nl/

Ze zijn wel lang dus even uitkijken met de maat.
pi_93839600
Zo ontiegelijk abnormaal dat schoenen met minder dingen erin duurder/even duur zijn als schoenen met allemaal technologieën erin.
Die VFF Bikila's zijn daar 140 euro! Die heb ik vorige week voor 70 euro gekocht in Amerika ;x
pi_93840176
Ja bizar he, het blijft linksom of rechtsom toch een marketinggebeuren ...

Maarja, Inov-8 en Vibram hebben ook de schaalgrootte tegen, ze zijn bij lange na niet zo groot als Asics, Nike, NB, Saucony enzo ...
pi_93843135
Ik schaf mezelf denk ik volgende maand een paar inov-8 aan. Als je wilt kan ik ze wel voor je opsturen als ze hier in de UK goedkoppper zijn dan in NL.

Ja nike free beetje overhaast aangeschaft :( . Loop er nu 'gewoon' op, daar zijn ze we'll ok voor.

Afgelopen week Brian MacKenzie ontmoet bij een CFE seminar, wat een inspiratie en kennisbron is die vent!!
  woensdag 9 maart 2011 @ 00:57:37 #98
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_93845794
Vandaag een 5km loop op de baan gedaan voor de selectie van het rug-hanze team voor de batavierenrace. Ik had al besloten om hier geen deel van uit te maken aangezien ik niet hard genoeg ga om tot de selectie te komen, toch maar mee gedaan om te kijken hoe ik op een baan een 5km zou lopen. Dit heb ik tenslotte nooit eerder gedaan, ik heb überhaupt maar 1x een 5km ooit gelopen en dat was een half jaar geleden.

Ondanks ik als 3na laatste over de streep ben gekomen ben ik toch best tevreden. Ik heb uiteindelijk 18:27 geklokt volgens mij en dat is net iets meer dan een halve minuut sneller dan mijn vorige pr! Er moet wel bij vermeld worden dat die 5km op een weg werd gelopen en dit op een baan, maar toch. Omdat er geen prestatiedruk op stond heb ik niet zoveel gegeven als dat ik in een normale wedstrijd zou doen. Geen idee in hoeverre dit elkaar gaat opheffen, maar ondanks dat kan ik prima met dit resultaat leven op dit moment. Doel is nu onder de 18 minuten te komen. Ben benieuwd of het ooit gaat lukken, maar ik heb goede hoop. Dat is toch flink hard doortrappen!

Heb het overigens maar niet in de PR lijst gezet, aangezien op een baan lopen toch anders is dan een wegwedstrijd. Ik ga er ook vanuit dat eigenlijk bijna alle tijden die hier staan weergegeven gebaseerd zijn op wegwedstrijden, en daar blijf ik me dan ook maar aan houden :)
pi_93854105
Wauw mooie tijd! Mooie snelheid en dan ben je 3e na laatste.. Als je zo doorgaat blijf je niet, want je verbetert je nog goed. Een halve minuut op de 5 km is best veel.
Onder de 18 is een mooi streven.
Ik probeer maar nooit teveel naar anderen te kijken. Ik moest wel lachen toen ik ons regionaal dagblad las. Een goede loper had een pr gelopen: iets van 1.08 op de 20 km. Toptijd natuurlijk.
De loper zei: we zaten nog een minuut achter de vrouwen, best frustrerend om die vrouwen zo hard te zien lopen.
pi_93854579
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 18:53 schreef bananablues het volgende:
Pff geweldig e-runner! En dat terwijl je rug nog steeds niet helemaal genezen is?! Kun je misschien vertellen wat het verschil tussen je training voor je blessure en erna?
Na m'n liesblessure ben ik de sportschool ingedoken en heb daar een krachttrainingsprogramma gevolgd. Daarbij ben ik wat meer rustige duurlopen gaan doen. Rustiger dan voorheen eigenlijk.
Dit was vooral bedoeld om mijn basis te verbreden. Vaak liep ik de duurlopen nog boven de 6 min/km. Erg rustig dus. Hierdoor zakte m'n hs mooi. De combinatie Krachttraining en interval vond ik wel lastig en dat leidde ook tot wat kleine blessures. Toen het vorig jaar zo koud was met sneeuw ging het wat minder. Weinig snelheidswerk kunnen doen.
Bleef wel trouw die duurlopen doen. Dit jaar had ik ook het voornemen meer wedstrijden te lopen.
De basis was goed, maar ik geloof dat je door wedstrijden leert om lang tempo te kunnen lopen.
Wel neem ik voldoende rust voor een wedstrijd zodat ik ook echt wat dieper kan gaan.
De wedstrijden beschouwde ik wel als training. Dus niet volle bak gaan, maar gecontroleerd lopen.
Dan was het herstel sneller.
De krachttraining wat minder gedaan toen. Ik merkte wel dat m'n buikspieren en rug sterker waren en daardoor een betere houding had.

Jammer was dat m'n rug niet goed ging, maar dat ging langzaam wat beter. Het hinderde me in de tempo's op de baan. Nu ben ik een groep hoger gaan trainen om de tempo's er weer in te krijgen. De laatste week voor de wedstrijd begon het beter te gaan.

Conditioneel ben ik nu sterker dan vorig jaar daarom loop ik vooral harder, ik hou het gewoon makkelijker vol. Dat komt door de duurlopen. Door de wedstrijden kijg ik tempohardheid.
De fitness is voor mij nodig om het lichaam sterk te houden.
Wat nu nog ontbreekt is de snelheid en daar ga ik nu aan werken met snellere intervaltraining.
Ik weet nu dat dit kan omdat m'n basis goed is.

Wat ik vooral in de gaten hou is, de duurlopen rustig te doen zodat ik het ook een soort van uitrusten is. Daardoor kan ik de intervallen beter lopen. Vroeger liep ik een duurloop wel eens te hard zodat het eigenlijk nog een snelheidsprikkel was. Met twee x in de week intervaltraining heb ik die wel genoeg. Verder hou ik me ook in als ik moe ben, ik forceer het niet.
Of ik loop gewoon niet en ga naar de sportschool spinning of wat anders doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')