quote:
Op zondag 27 februari 2011 11:02 schreef e-runner het volgende:[..]
En op een 400 m baan! Hoe liep dat trouwens op een 200 m baan? Lijkt me zwaarder.
Kan zelf nog niet een vergelijking maken, aangezien ik nog niet eerder een 3km wedstrijd heb gelopen op een 400m baan en ook niet in de buitenlucht

. Ik hoorde wel dat je buiten inderdaad harder gaat, en het is ook wel fijn als je niet om de 50 meter weer een bocht hoeft te maken. Zo'n 200m baan is wel even wennen aangezien de hoek van de bocht best groot is. Je loopt met je rechterbeen toch een stukje hoger dan je linker en dat wilt nog wel eens blessures opleveren. Gelukkig geen last van gehad.
Kijk er wel naar uit om deze afstand te verbeteren. Het is toch een mooie indicatie van je snelheid. Ik liep nu 17,1km/h gemiddeld en dat moet nog wel omhoog. Wil dit uiteindelijk ook wel gemiddeld op een halve marathon kunnen lopen. Het feit dat ik niet harder kon ligt vooral aan kracht in de benen, want ik heb tot de laatste 2 rondjes zeer constant gelopen.
Voor de grap ook nog een estafette gelopen van 4x200m. Was toch niet echt mijn ding haha, duidelijk verschil met de echte sprinters. Maar voor een lange afstandsloper ging ik lang niet zo traag. We zijn zelfs 4e geworden in het totaalklassement daarvan. Wel een gat van 6 seconden met de nr 3
Het is in ieder geval erg leuk om een keer zoiets mee te maken

Het enige lastige aan het evenement vond ik het melden in de callroom. Voordat je de baan op moet, moet je eerst 30 minuten daar zitten en ik zat tussen allemaal atleten die op de NK's ook goed presteren. Kom je aan met "ik loop voor de lol en doe het pas 3 jaar

"
quote:
Op zondag 27 februari 2011 11:28 schreef bananablues het volgende:10:30 is een mooie tijd toch? Nu heb je meer tijd om er de volgende keer vanaf te snoepen

Over 2 weken de CPC-loop mensen! Ik denk niet dat ik al 10km op mijn voorvoeten kan lopen, dus ik zat te denken aan 1 km hiel en 1km voorvoet afwisselen... maar weet het nog niet.
Gaan we nog lijstjes maken met streeftijden voor de OP?

Je kan toch ook middenvoets lopen? en dan de voorvoet aan het eind van de wedstrijd gebruiken als je wat wilt versnellen? Ben benieuwd wat voor tijd je gaat lopen (en of je niet weer geblesseerd raakt, want dat zou wel jammer zijn!).
Streeftijden wordt het wel weer eens tijd voor. Heb alleen nog niet heel veel op de agenda staan tot dusver.
@No-P, thnx
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me