abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:57:26 #76
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_93636670
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:30 schreef bananablues het volgende:
Leuke actiefoto beertenderrr! Waarom ligt die gast voor je neus op de grond? :P

jack4ya: wat ben je van plan te gaan doen op de CPC? Streeftijd mag je erbij zetten, dat vinden wij leuk :-)
Ja, ik dacht ook al... beertenderrr heeft hem toch niet stiekem getackeld he! ;)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:19:46 #77
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_93637643
Haha nee niet eens :P Hier het betreffende filmpje van de race:

De wissel waar die pannenkoek valt is op 1:25 en ziet er echt super dom uit _O- moeite waard om het een aantal keer achter elkaar terug te kijken.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:30:27 #78
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93638116
Train die wissel eens ;).
Wel leuke val ja.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:33:20 #79
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_93638264
5x voor de wedstrijd was meer dan genoeg, ging redelijk goed dacht ik zo :P

Die 2e loper van ons trouwens :') hele ronde in de buitenbaan gelopen :')

Iemand trouwens nog interesse in CPC halve marathon startbewijzen? Ik kan er 2 gratis aanbieden (indien deze nog beschikbaar zijn). Graag een PM sturen :)

[ Bericht 22% gewijzigd door beertenderrr op 04-03-2011 13:39:24 ]
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:39:33 #80
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93638530
Je hebt het stokje iig niet op de grond dat is al heel wat. Model wissel is meer op elkaar in gespeeld waarbij je weet wanneer aan te gaan en niet meer achterom hoeft te kijken waardoor je dus niet meer hoeft te versnellen als je het stokje hebt. Vaak genoeg dat dat fout gaat.
Sei wachsam,
pi_93645531
Wel goed dat je m nog kon ontwijken. Ik zou niet graag spikes in mij krijgen als ik op de grond lag :P

Btw, heb sortering toegevoegd bij die streeftijden, achtereenvolgens op datum, afstand en naam.

Maar dat zie je pas als mensen het gaan invullen :)
  zaterdag 5 maart 2011 @ 12:13:49 #82
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_93680701
Die val ziet er inderdaad wel grappig uit. Misschien kon ie van vermoeidheid gewoon niet meer op zijn benen staan.
Gaat hard zeg, zo'n race over een korte afstand. Dan kun je in 200 meter heel moe worden!
Maar wel een leuke afwisseling op het lopen van langere afstanden.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_93681774
Volgens mij blijft ie gewoon haken met z'n spikes in het tartan omdat ie z'n voet niet optilt.
pi_93733522
Vandaag de 20 van Alphen gelopen. M'n streven was om m'n pr van vorig jaar te verbreken. Toen was ik op het eind wel helemaal stuk gegaan hoewel dat in de tijden niet te zien was.
Het weer was goed, weinig wind en zon!
Pas had ik al eens een tijd van 1.22.30 gelopen, maar m'n Garmin gaf toen 19.8 km aan.
Starten is altijd lastig voor me, maar ik zat nu eigenlijk al snel op een tempo van 4.06 min/km.
Mooi dat je met de Garmin je gemiddelde km tijd zo mooi in de gaten kan houden. Ik probeerde dat goed vast te houden. Dit tempo zou leiden tot een tijd van 1.22.

Op de 10 km liep ik in een groepje dat wat vertraagde bij dat punt. 41.14 gaf de klok aan. Iets verschil met de Garmin. Vanaf dat punt heb ik de kop maar gepakt. Het was wel tegen de wind in, maar ik wilde wat sneller. Vanaf dat punt trok ik het groepje uit elkaar en liep later alleen.
Het tempo ging omhoog. Liep best goed vond ik zelf. Normaal moet ik altijd een inhaalrace lopen, maar nu liep ik al een minuut sneller dan vorig jaar. Op de 15 km liep ik gelijk een pr!
Een dikke halve minuut eraf. Kon nog wat versnellen en liep nu km's van rond de 4 minuten.
Met de wind mee was het af en toe warm. Later kwamen de 10 km's lopers er ook bij en toen moest ik wat slalommen om de lopers heen. Beetje vervelend maar ik kon het tempo mooi vasthouden. Dik pr! 1.21.39 gelopen. Iets meer dan een minuut eraf :)
  maandag 7 maart 2011 @ 13:02:57 #85
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93765860
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 17:51 schreef e-runner het volgende:
Vandaag de 20 van Alphen gelopen. M'n streven was om m'n pr van vorig jaar te verbreken. Toen was ik op het eind wel helemaal stuk gegaan hoewel dat in de tijden niet te zien was.
Het weer was goed, weinig wind en zon!
Pas had ik al eens een tijd van 1.22.30 gelopen, maar m'n Garmin gaf toen 19.8 km aan.
Starten is altijd lastig voor me, maar ik zat nu eigenlijk al snel op een tempo van 4.06 min/km.
Mooi dat je met de Garmin je gemiddelde km tijd zo mooi in de gaten kan houden. Ik probeerde dat goed vast te houden. Dit tempo zou leiden tot een tijd van 1.22.

Op de 10 km liep ik in een groepje dat wat vertraagde bij dat punt. 41.14 gaf de klok aan. Iets verschil met de Garmin. Vanaf dat punt heb ik de kop maar gepakt. Het was wel tegen de wind in, maar ik wilde wat sneller. Vanaf dat punt trok ik het groepje uit elkaar en liep later alleen.
Het tempo ging omhoog. Liep best goed vond ik zelf. Normaal moet ik altijd een inhaalrace lopen, maar nu liep ik al een minuut sneller dan vorig jaar. Op de 15 km liep ik gelijk een pr!
Een dikke halve minuut eraf. Kon nog wat versnellen en liep nu km's van rond de 4 minuten.
Met de wind mee was het af en toe warm. Later kwamen de 10 km's lopers er ook bij en toen moest ik wat slalommen om de lopers heen. Beetje vervelend maar ik kon het tempo mooi vasthouden. Dik pr! 1.21.39 gelopen. Iets meer dan een minuut eraf :)
Mooi PR.

Ik was zaterdag bij mijn oude woonplaats aan het lopen, was er 2 km verderop een wedstrijd georganiseerd door mijn oude club. Zonde, had ik moeten weten.
Sei wachsam,
  maandag 7 maart 2011 @ 15:18:35 #86
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_93771294
Wow mooie tijd e-runner! Flink hard :) Op naar de grens met de 1:20 waar je 15km/h gemiddeld loopt. Het was volgens mij ook een zeer goede dag om een race te lopen qua weersomstandigheden :)
pi_93807026
Bedankt, het waren inderdaad prima omstandigheden vond ik. Hoewel ik in de krant las dat de omstandigheden zwaar waren :?
Ja, een tijd geleden met windkracht 6-7 waren de omstandigheden zwaar maar dit was goed.
Er stond wat wind, maar weinig en de temperatuur was goed.

Die 1.20 is zeker een doel, als ik dit jaar goed m'n tempo's kan trainen zit het er ms wel in.
Het laatste stuk ging erg goed met km tijden rond en onder de 4 minuten.
M'n rug ging beter nu en nu heel blijven en lekker trainen zodat ik nog wat kan verbeteren.
Gisteren wat hersteltraining gedaan, maar ik had echt niks in de benen.

Jammer No-P, dat soort wedstrijden is wel erg leuk. Veel bekenden en dat had ik hier ook.
Dat loopt toch anders dan ergens anoniem.
pi_93820109
Nette tijd hoor e-runner! Klasse.

Mooie foto ook beertenderrr. Ziet er wel gaaf uit. Ik zit overigens ook op het idee om 1.500 meters te gaan lopen. Afgelopen vrijdag hebben we 10x 100 meter gelopen op max. snelheid. De eerste 2 gingen in 12 seconden, daarna steady in 14. Pure snelheid heb ik dus ook wel in me.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_93825191
Pff geweldig e-runner! En dat terwijl je rug nog steeds niet helemaal genezen is?! Kun je misschien vertellen wat het verschil tussen je training voor je blessure en erna?

Ik zat laatst een filmpje te kijken ( http://losseveter.dnsalia(...)-uur-op-de-marathon/ ). Veel reacties zijn erg sceptisch. Het lijkt ook heel erg een reclame film voor die microfiber reduction methode.
Echter, alle spieren rond mijn heup/bovenbeen zijn (altijd) erg stijf en kort, dus het sprak mij wel aan.. door leniger worden betere resultaten halen :). De biomechanics in het filmpje komen redelijk overeen met mid/voorvoetlanding ideeën. Ik ben wat verder gaan kijken en kwam bij een ebook van Pavel Tsatsouline (Relax into stretching). Heb nu een deel gelezen en voor de eerste keer uitgeprobeerd.
Ik rek en strek bijna elke dag meerdere malen (Niet meer voor de training, maar op willekeurige tijden) en zie nauwelijks verbetering qua lenigheid. Ik ga nu maar overstappen op deze methode, misschien dat het werkt.

Het komt erop neer dat je spieren tegengas geven bij het rekken en dat als je heel erg ontspant, je veel verder kunt komen. Door te letten op de ademhaling en constant eerst aan te spannen en dan zo veel mogelijk te ontspannen kun je je spieren laten weten dat het OK is om zover te rekken (en krijg je meer kracht terwijl je spieren in die lengte zijn).

Quote: "Tight hip flexors are the culprit behind bad backs, monkey butts, and athletic
m e d i o c r i t y."
Bullshit of niet? Ik ga het proberen!
pi_93825868
Vandaag voor de tweede keer getraind op mijn nieuwe schoenen: Inov-8 F-Lite 195. Wat een geweldige schoenen zeg! Het zijn minimalistische schoenen, dus vederlicht, geen netto hakhoogte (ok, 3mm) ... eindelijk een schoen die niet in de weg zit en doet wat het moet doen: beschermen tegen kou, troep op de weg en m'n sokken langer laten meegaan :P

Zondag de CPC 10k, geen doel, alleen kijken hoe ik ervoor sta. Voor het eind van het jaar wil ik een PR op de 10k (nu: 43'57") gelopen hebben,
pi_93837872
Haha, knnth. Die schoenen staan ook op mijn verlanglijst. De Nike free's vallen eigenlijk tegen, heb zeer goede verhalen over die Inov 8 gehoord en wil ze proberen. In mijn crossfitgym loopt 20 % op die schoenen
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_93838284
Halen die dingen. Serieus. Nike Free is bagger.

Wel eerst even passen en uitproberen, natuurlijk ;)
pi_93839335
Hoe duur zijn die dingen?

Ik zat zelf te denken aan de Asics Piranha SP of de Saucony Grid Type 4A voor minimalistische schoen. Volgens mij schelen die schoenen niet veel van elkaar qua eigenschappen. De piranha is nog wel een stuk lichter (4.8 oz!)

Verder beleef ik erg veel plezier aan mijn VFF Bikila's. Wel nog korte stukjes maargoed..
pi_93839415
120 euro op http://www.natuurlijkhardlopen.nl/

Ze zijn wel lang dus even uitkijken met de maat.
pi_93839600
Zo ontiegelijk abnormaal dat schoenen met minder dingen erin duurder/even duur zijn als schoenen met allemaal technologieën erin.
Die VFF Bikila's zijn daar 140 euro! Die heb ik vorige week voor 70 euro gekocht in Amerika ;x
pi_93840176
Ja bizar he, het blijft linksom of rechtsom toch een marketinggebeuren ...

Maarja, Inov-8 en Vibram hebben ook de schaalgrootte tegen, ze zijn bij lange na niet zo groot als Asics, Nike, NB, Saucony enzo ...
pi_93843135
Ik schaf mezelf denk ik volgende maand een paar inov-8 aan. Als je wilt kan ik ze wel voor je opsturen als ze hier in de UK goedkoppper zijn dan in NL.

Ja nike free beetje overhaast aangeschaft :( . Loop er nu 'gewoon' op, daar zijn ze we'll ok voor.

Afgelopen week Brian MacKenzie ontmoet bij een CFE seminar, wat een inspiratie en kennisbron is die vent!!
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  woensdag 9 maart 2011 @ 00:57:37 #98
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_93845794
Vandaag een 5km loop op de baan gedaan voor de selectie van het rug-hanze team voor de batavierenrace. Ik had al besloten om hier geen deel van uit te maken aangezien ik niet hard genoeg ga om tot de selectie te komen, toch maar mee gedaan om te kijken hoe ik op een baan een 5km zou lopen. Dit heb ik tenslotte nooit eerder gedaan, ik heb überhaupt maar 1x een 5km ooit gelopen en dat was een half jaar geleden.

Ondanks ik als 3na laatste over de streep ben gekomen ben ik toch best tevreden. Ik heb uiteindelijk 18:27 geklokt volgens mij en dat is net iets meer dan een halve minuut sneller dan mijn vorige pr! Er moet wel bij vermeld worden dat die 5km op een weg werd gelopen en dit op een baan, maar toch. Omdat er geen prestatiedruk op stond heb ik niet zoveel gegeven als dat ik in een normale wedstrijd zou doen. Geen idee in hoeverre dit elkaar gaat opheffen, maar ondanks dat kan ik prima met dit resultaat leven op dit moment. Doel is nu onder de 18 minuten te komen. Ben benieuwd of het ooit gaat lukken, maar ik heb goede hoop. Dat is toch flink hard doortrappen!

Heb het overigens maar niet in de PR lijst gezet, aangezien op een baan lopen toch anders is dan een wegwedstrijd. Ik ga er ook vanuit dat eigenlijk bijna alle tijden die hier staan weergegeven gebaseerd zijn op wegwedstrijden, en daar blijf ik me dan ook maar aan houden :)
pi_93854105
Wauw mooie tijd! Mooie snelheid en dan ben je 3e na laatste.. Als je zo doorgaat blijf je niet, want je verbetert je nog goed. Een halve minuut op de 5 km is best veel.
Onder de 18 is een mooi streven.
Ik probeer maar nooit teveel naar anderen te kijken. Ik moest wel lachen toen ik ons regionaal dagblad las. Een goede loper had een pr gelopen: iets van 1.08 op de 20 km. Toptijd natuurlijk.
De loper zei: we zaten nog een minuut achter de vrouwen, best frustrerend om die vrouwen zo hard te zien lopen.
pi_93854579
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 18:53 schreef bananablues het volgende:
Pff geweldig e-runner! En dat terwijl je rug nog steeds niet helemaal genezen is?! Kun je misschien vertellen wat het verschil tussen je training voor je blessure en erna?
Na m'n liesblessure ben ik de sportschool ingedoken en heb daar een krachttrainingsprogramma gevolgd. Daarbij ben ik wat meer rustige duurlopen gaan doen. Rustiger dan voorheen eigenlijk.
Dit was vooral bedoeld om mijn basis te verbreden. Vaak liep ik de duurlopen nog boven de 6 min/km. Erg rustig dus. Hierdoor zakte m'n hs mooi. De combinatie Krachttraining en interval vond ik wel lastig en dat leidde ook tot wat kleine blessures. Toen het vorig jaar zo koud was met sneeuw ging het wat minder. Weinig snelheidswerk kunnen doen.
Bleef wel trouw die duurlopen doen. Dit jaar had ik ook het voornemen meer wedstrijden te lopen.
De basis was goed, maar ik geloof dat je door wedstrijden leert om lang tempo te kunnen lopen.
Wel neem ik voldoende rust voor een wedstrijd zodat ik ook echt wat dieper kan gaan.
De wedstrijden beschouwde ik wel als training. Dus niet volle bak gaan, maar gecontroleerd lopen.
Dan was het herstel sneller.
De krachttraining wat minder gedaan toen. Ik merkte wel dat m'n buikspieren en rug sterker waren en daardoor een betere houding had.

Jammer was dat m'n rug niet goed ging, maar dat ging langzaam wat beter. Het hinderde me in de tempo's op de baan. Nu ben ik een groep hoger gaan trainen om de tempo's er weer in te krijgen. De laatste week voor de wedstrijd begon het beter te gaan.

Conditioneel ben ik nu sterker dan vorig jaar daarom loop ik vooral harder, ik hou het gewoon makkelijker vol. Dat komt door de duurlopen. Door de wedstrijden kijg ik tempohardheid.
De fitness is voor mij nodig om het lichaam sterk te houden.
Wat nu nog ontbreekt is de snelheid en daar ga ik nu aan werken met snellere intervaltraining.
Ik weet nu dat dit kan omdat m'n basis goed is.

Wat ik vooral in de gaten hou is, de duurlopen rustig te doen zodat ik het ook een soort van uitrusten is. Daardoor kan ik de intervallen beter lopen. Vroeger liep ik een duurloop wel eens te hard zodat het eigenlijk nog een snelheidsprikkel was. Met twee x in de week intervaltraining heb ik die wel genoeg. Verder hou ik me ook in als ik moe ben, ik forceer het niet.
Of ik loop gewoon niet en ga naar de sportschool spinning of wat anders doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')