abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94519689
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 07:09 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af wat je met zo'n rugzakje wil gaan doen? Zelf lijkt het me niet zo prettig. Heb een belt en daar lukt het aardig mee, drinken, eten enz.
Mijn huidige rugzak is bijna kapot. Dacht dan koop ik direct een rugzak die ik kan gebruiken voor mountainbiken en stukken hardlopen. Ook lijken mij die heupzakken ideaal voor bv wintersport.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:35:57 #277
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_94559733
Gisteren heerlijk getraind! Vijf keer 1 km (in een tempo boven mijn 5 km wedstrijd tempo) en na die kilometer steeds een minuut wandelpauze om bij te komen.
Met de pauzes niet meegerekend heb ik precies 21 minuten gelopen en 5 km afgelegd.

Werd in de laatste kilometer wel tot drie keer toe gestoord door een loslopende hond. Waarvan er een midden op de weg stond en er geen eigenaar te bekennen was.
Ga toch altijd maar wandelen als ik een hond tegenkom. Er langs rennen durf ik nooit.
Ik houd van honden, maar niet als ik aan het hardlopen ben.
Herkenbaar??

Nu op naar zondag, dan is er een survivalrun van 5 km. Ik ga 'm twee keer lopen. Een keer kinderen begeleiden en daarna nog zelf met wat leden van de hardloopgroep.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_94560235
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:35 schreef pietkanarie het volgende:.
Ga toch altijd maar wandelen als ik een hond tegenkom. Er langs rennen durf ik nooit.
Ik houd van honden, maar niet als ik aan het hardlopen ben.
Herkenbaar??
Ik hou niet van honden maar ren er wel altijd gewoon langs. Soms rennen ze irritant mee, dan probeer ik een zo verwoestend mogelijke blik richting eigenaar te werpen.

Maar eigenlijk gaat 't altijd wel goed.
pi_94560500
Ik ga meestal ook even wandelen. Ik houd niet van honden, ben er ook niet bang voor maar dat meerennen is juist bloedirritant. Door de adrenaline van het hardlopen scheld ik meestal de eigenaar ook nog eens de huid vol (en heb er iedere keer weer spijt van :P).

Ik mijd braaf alle uitrengebieden, krijg je die asociale hondeneigenaren die hun hond erbuiten ook los laten lopen :r
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:43:31 #280
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94562136
Ik heb een hekel aan loslopende honden. Gelukkig kom ik ze op mijn standaard hardlooprondje weinig tegen. Als ik er één tegen kom ga ik ook altijd wandelen.
Op de mountainbike kom ik er helaas elke keer meerdere tegen. De meeste eigenaren houden ze netjes onder controle en houden ze even bij hen als je er langs komt, maar 1 op de zoveel komt (blaffend) achter je aan. Voel er weinig voor dat zo'n beest je dan speels in je kuiten bijt. Helemaal vervelend inderdaad als er een groot bord met "honden aan de lijn" staat.

Voor Wesepe was ik helaas te laat met inschrijven.

Blaar onder mijn teennagel -O- , die nu half los zit. Mijn schoenen wat te los gehad vrees ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door No-P op 24-03-2011 18:09:02 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_94563189
In mijn ouderlijk huis hadden wij ook altijd honden, ondanks we ze al de natuurlijke instincten goed hadden verstoort wilden ze soms toch wel eens achter een fietser of hardloper aangaan. Het blijven dieren daarom neem ik altijd een voorzichtige houding aan wat betreft honden, je kan zien aan de hond of hij intresse in je heeft of niet.
Honden aan de lijn vind ik helemaal verschrikkelijk (met uitzondering van slecht opgevoede kinderen), dan wandel ik wel even die 20 seconden.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:26:55 #282
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_94563638
Vaak zeg de eigenaar dan: hij doet niks hoor.
Ik geloof meteen dat die honden normaal gesproken niet veel doen, maar vervolgens stuiven ze meteen op me af zodra ik begin te rennen.
Gewoon een primaire reactie, maar ik wandel liever. Maar dat doen de meeste mensen dus zo te lezen.
I believe i can fly!
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:32:15 #283
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94563838
Van de week kwam ik op de mountainbike een stelletje tegen die me zeiden: "om de hoek zit een hond op de weg, die is gek op fietsers, maar doet niks hoor". Die hond was dus al uit het zicht van die mensen en is me daarna nog bijna een kilometer achterna gezeten. Benieuwd of die zelf de weg terug heeft gevonden.
Sei wachsam,
pi_94576880
Wel mooi voor die asociale eigenaren, kunnen ze op zoek naar hun hond _O-

Net 10x400m gedaan, in iets sneller tempo dan ik gewend ben maar dat mocht ook wel eens. Moe maar voldaan. Nu vier dagen rust en weer stug door met kilometers maken, ik wil tussen nu en de Royal Ten (22 mei) nog 150k maken (dat is voor mijn doen heel wat :P)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 17:53:08 #285
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_94607532
Morgen de 10km van Naaldwijk. Eens kijken of ik onder mn CPC-tijd kan duiken...zou leuk zijn
Ik ben van pindavlees
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:49:45 #286
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_94639606
Oh wat een mooie honden verhalen. Ik ben zelf echt bang voor honden (het ik hier wel eens eerder verteld) en mijn bloed begint al te koken als ik de verhalen hierboven lees. Vooral de standaard 'hij doet niets hoor' waarna de hond je gaat bespringen vind ik altijd zo idioot. Meestal ben ik als een hond echt tegen me aan springt te bang om boos te worden op de eigenaar en loop ik de rest van het rondje in mijn hoofd op hem te schelden.
Mijn vader is een keer bij het hardlopen besprongen door een heel grote hond. Die eigenaar zei ook 'hij doet niets hoor!' waarop mijn vader heel dicht bij de eigenaar ging staan met zijn handen op zijn schouder 'ik ook niet hoor!'. Eigenaar kwaad natuurlijk maar ik vond het een mooie reactie :D

Ik ga zometeen mijn laatste lange duurloop voor de marathon van rotterdam lopen. Ik heb meer kms gelopen dan bij mijn vorige marathon maar toch heb ik het gevoel dat mijn voorbereiding minder is dan de vorige keer, vooral omdat ik iedere keer zo kapot ben na de trainingen. De 2e 30k ging echt niet van harte en de volgende dag was ik ook nog heel moe. Niet echt een goed teken.

Zijn er nou nog meer fokkers die de marathon van rotterdam zijn lopen? (ik heb het niet zo bijgehouden)
I'm just a girl in the world.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:37:06 #287
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_94642785
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 17:53 schreef Flappekz het volgende:
Morgen de 10km van Naaldwijk. Eens kijken of ik onder mn CPC-tijd kan duiken...zou leuk zijn
Het is me gelukt *G* CPC was mn eerste 10k ooit, die ging in 1:01:18 netto.
Zojuist bruto 59:18 gelopen *G*

En precies volgens plan ook! Rustig aan begonnen (rond de 6:00/km). Het doel was om vanaf km7 te versnellen, maar dat gebeurde al vanaf km 5. Snelste km's waren 7,8,9 en 10 :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Flappekz op 26-03-2011 16:45:49 ]
Ik ben van pindavlees
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:51:38 #288
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_94643272
@ annoh... herkenbaar ja, dat je de eigenaar van zo'n hond in gedachte aan het uitschelden bent.
Maar mooie reactie van je vader :D ^O^

En een marathon lopen... 40 km, wat ver lijkt me dat. Ik loop soms 20 km en ben dan echt op. Dan zit je op een marathon nog maar op de helft.
Je moet er voor trainen natuurlijk, maar er gaat vast heel wat trainingstijd in zitten! Hoe lang ben je je al aan het voorbereiden??
Succes met je duurloop! En de marathon zelf...
I believe i can fly!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:56:21 #289
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94645265
Omdat we toch over honden bezig zijn, een bericht van januari ofzo in een ander topic.
quote:
Verdomme wat heb ik een schijthekel aan honden. Lopen altijd in de weg, luisteren voor geen meter en elke idioot wil een hond hebben. Mensen laten die beesten loslopen zonder ze onder controle te hebben, worden kwaad op de fietser als dat beest bijna voor de fiets springt. Ze schijten alles onder en daarbovenop is een derde van grote katten van de Serengeti dood door de ziektes die ze verspreiden.

Vandaag lekker gefietst, weer op de mtb gestapt. Na 300 meter in het bos kom ik langs een vrouw van de hondenuitlaatservice die 13/14 honden uitlaat, allemaal zonder riem. 1 daarvan komt blaffend achter me aan. Na paar keer af! te roepen verschijnt ook een tweede die grommend achter me aan komt. Hierdoor wel mijn snelste beklimming ooit gereden daar denk ik. Er lag veel modder waardoor het behoorlijk zwaar was. Benen voelden ook erg goed.

Ok, ik heb niet zoveel problemen met het houden van honden en pas mijn snelheid goed aan als ik ze zie, maar men moet ze niet loslaten als ze andere mensen niet met rust kunnen laten of als ze niet goed luisteren. Vind het erg fijn voor die mensen dat ze ook een mooie plek hebben om de honden uit te laten, maar nogmaals: alleen als ze luisteren. Die hondenuitlaatservice vind ik helemaal te gek voor woorden. Heb nu om de keer dat ik fiets of een hond achter me aan, of een hond bijna in mijn wielen.
Ooit ga ik ook de marathon lopen. Toch een heroïsche afstand. Voor mij een paar dagen nog niet hardlopen. Heb de blaar onder mijn nagel geprikt en hij is al aan het herstellen, maar ik wacht nog even tot die weer helemaal genezen is.
Sei wachsam,
pi_94645388
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:37 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Het is me gelukt *G* CPC was mn eerste 10k ooit, die ging in 1:01:18 netto.
Zojuist bruto 59:18 gelopen *G*

En precies volgens plan ook! Rustig aan begonnen (rond de 6:00/km). Het doel was om vanaf km7 te versnellen, maar dat gebeurde al vanaf km 5. Snelste km's waren 7,8,9 en 10 :D
Gefeliciteerd! Ik was bij hetzelfde evenement in Naaldwijk maar heb de 5km gedaan. Na bespreking met trainer leek het niet handig om die circuitrun te gaan doen (strand en knie/hamstringproblemen gaat niet echt goed samen, en heb de laatste tijd te weinig trainingsinhoud voor lange lopen denk ik).

Ik was mijn horloge vergeten dus ben gewoon lekker achter wat mensen aangelopen, voor/middenvoetlanding en op souplesse. Op de klok zag ik 18:35 toen ik er bijna was. Maar na de finish scheen het dat er nog seconden bij opgeteld moesten worden. (ik hoorde 4, 10 en 30 seconden..) Dus ik wist niet zeker of ik een PR had gelopen of niet.
Maar het is 18:41.9 geworden, of gewoon 18:42 ! Superblij!!

Misschien lag die tegenvallende tijd bij de CPC dan toch aan dat ik ziek was de week ervoor
  zondag 27 maart 2011 @ 16:57:54 #291
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_94677597
8km in deze 'hitte' met een tijd van 49m. Leuk als ik dan vertel dat het afgelopen oktober in A'dam 53:3x was.
Vier en een half minuut sneller in 5 maanden. Nou liep ik die in A'dam ook na 6maanden 'zomer'rust en 3 weken training, maar toch was ook die tijd heel scherp voor me.
Nog snap ik mijn tempo van vorige week niet, het moet echt een frustratie run geweest zijn :D
  zondag 27 maart 2011 @ 17:36:49 #292
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_94679010
Net terug van trainingsweekend ( ^O^ ) en kan weer volop meedraaien. Ben benieuwd naar de resultaten vanuit Zandvoort. Heerlijk weer zeg!
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_94681000
Het was inderdaad perfect weer! En druk :P! Dit was mijn tweede officiële loop, en het is wel een groot verschil in vergelijking met zo'n plaatselijk loopje.. Maar wel super leuk.

Ik startte in het blauwe vak van de 12km. Start ging goed, alleen wel iets te snel gelopen aan het begin als ik er nu op terugkijk, maar ja, daar kan ik meestal niets aan doen :P. Toen op naar het strand, eerst door het lossere zand, daarna gelukkig door nat zand. En toen de klim weer naar de boulevard, maar die was echt slopend door dat losse zand. Ik moest op de boulevard echt even inhouden, maar na een paar honderd meter kon het weer. Toen Zandvoort zelf door, dat vond ik erg leuk. Veel mensen langs de kant, veel muziek. Toen op naar het laatste stuk. Ook weer veel mensen langs de kant, en met een sprintje net onder het uur gefinishd! Ik had van te voren niet echt een streeftijd in gedachten, omdat ik iets last had van m'n rechterbeen, maar toen het eenmaal goed ging tijdens de loop, streefde ik er naar om onder het uur over de finish te komen :). Zonder dat pijntje, had ik misschien vaker kunnen trainen voor een snellere tijd, maar ja, het is niet anders. Ik ben zeker tevreden!

Mijn uiteindelijke uitslag:

Afstand - 12 kilometer recreatie
Categorie - Mrecr
Totaal plaats - 883 / 5654
Categorie plaats - 831
Snelheid - 12,054 km/uur
4 kilometer - 17:53
8 kilometer - 38:43
Netto tijd - 59:44

Op naar de 10km tijdens de marathon van Rotterdam!
Get stoned
  zondag 27 maart 2011 @ 19:17:36 #294
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_94682543
Mooie tijd voor een 12! Gefeliciteerd daarmee. Achteraf heb ik een beetje spijt dat ik me daar niet voor in heb geschreven.
Ik heb zelf vanmorgen een nieuw rondje geprobeerd. Lekker om te kunnen afwisselen. Dat was 9.8 in 56 en een beetje.
Life is what you make it.
pi_94682999
Wat zijn jullie goed bezig allemaal, Flappekz voor het eerst onder het uur, annoh klaar voor de marathon, de rest zo te lezen ook prima in vorm of bezig daar te komen...mooi!

Zelf rekende ik erop nauwelijks te kunnen sporten omdat het bezoeken van m'n vader in een Brabants ziekenhuis veel hectiek en heen-en-weer-getrein met zich meebrengt, maar het valt me alleszins mee: ik weet toch nog wel wat hardloopmomenten te vinden. Over 2 weken de HAN-KAN-estafette (10,5 km), dan kan ik eens zien hoe het ervoor staat.
  maandag 28 maart 2011 @ 10:30:57 #296
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_94704939
Gister Circuit Run gelopen. Omdat ik al weken een knie blessure heb besloten om niet voor een nieuwe toptijd te gaan. Denk dat 50 minuten mogelijk was. Volgende keer beter. Omdat mn vriendin onverwacht alleen moest lopen besloten om haar naar een nieuw pr te helpen. Vorig jaar liep ze 1.35, Haar beste tijd van 4 jaar geleden was 1.23.

Nu zijn we in deze ideale omstandigheden gefinished in 1.15 :) en dat terwijl ze dit jaar nog maar 7 keer gelopen heeft met als langste loop 7 kilometer met 9km/u. stiekem voelt dit nog beter dan dat ik een eigen pr had gelopen :@
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_94730808
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:17 schreef Schanulleke het volgende:
Mooie tijd voor een 12! Gefeliciteerd daarmee. Achteraf heb ik een beetje spijt dat ik me daar niet voor in heb geschreven.
Ik heb zelf vanmorgen een nieuw rondje geprobeerd. Lekker om te kunnen afwisselen. Dat was 9.8 in 56 en een beetje.
Dankje! Ik vind het wel iets dat je sowieso één keer moet hebben meegemaakt. Ook het unieke parcours over het circuit is natuurlijk erg gaaf als je het mij vraagt :). Ik ben volgend jaar zeker weer van de partij!
Get stoned
pi_94735579
Voor het eerst (?) bijna geen spierpijn na wedstrijd gehad. Vandaag dus weer volop aan de bak met een 1,5 uur durende fartlek in de duinen met de loopgroep. Dat was lekker!
pi_94764862
Woow, 1,5 uur fartlek? Daar ga ik altijd veel te hard voor. Laatst heuveltraining gedaan en na een half uur ben ik dan wel op! Vandaag eindelijk weer eens lekker lopen, maar ga eerst shoppen voor een paar inov-8's 230 of 195 weet nog niet zeker
pi_94765301
Doe die 195's ... scheelt 35 gram ... per voet ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')