abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:15:20 #201
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_94190808
Hoezo kan je niet doorlopen dan :?

Als je het overdag te warm vind, kan je altijd nog 's ochtends of 's avonds gaan.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:20:46 #202
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_94191054
Lang leve het lange daglicht in de zomer inderdaad. En ik heb ook standaard het minste aan van zo ongeveer de hele loopgroep, maar dat boeit me niet. Vantevoren genoeg/heel veel drinken helpt bij mij trouwens ook tegen de warmte, maar verder doe je er weinig aan.O, en ik hoorde ook al eens de tip om dan juist wel een katoenen shirt aan te trekken zodat je door het zweet dat erin blijft zitten makkelijker afkoelt dan met de typische hightech loopshirts.
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:39:32 #203
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94191766
En je kan rustiger lopen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:09:57 #204
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_94192971
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:01 schreef e-runner het volgende:

[..]

+2
Plus dat je met je moeder loopt, wat ook al niet erg aannemelijk is.
Zoals iemand hier al schreef: arme moeder!
Zelfs de gemiddelde vader zou je niet bij kunnen houden op de tempo's die je zou moeten lopen.
Inderdaad, al kan het natuurlijk ook zijn dat xblosomx twee rondjes van 2,5 km liep en moeder in diezelfde tijd ongeveer 1. Of op een vijf kilometer rondje vooruit liep. Dan heb je alleen niet zoveel aan elkaars gezelschap op samen inlopen, rekken en uitlopen na.

En... om een 'echt' 5 km pr te hebben, moet je natuurlijk ook precies vijf kilometer lopen. Alleen al daarvoor is het leuk om wedstrijden te lopen. Sommige wedstrijden meten namelijk exact 5 kilometer uit. Moet je soms om een pion o.i.d om precies vijf kilometer te lopen.
Als je vijf kilometer rondje 200 meter minder of meer blijkt te zijn, kom je al op een ander pr uit.
Al loop je dan nog steeds erg hard of zelfs nog harder.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:16:41 #205
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_94193233
quote:
5s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:15 schreef beertenderrr het volgende:
Hoezo kan je niet doorlopen dan :?

Als je het overdag te warm vind, kan je altijd nog 's ochtends of 's avonds gaan.
Ik liep gisteravond met, wat was het 12 graden ofzo? Ik kan nog wat strippen tot een korte broek en hemdje, maar dat vind ik al behoorlijk genant. Het zou me niet moeten boeien, maar toch...
Dan loop ik liever niet meer op plekken waar je mensen tegen kan komen :@
(Heb zondag zo'n vlinderbroekje gekocht, heel dapper, maar of ik 'm op straat aandurf... Vind het eigenlijk not done.)

Maar dan nog, als het wat warmer is, heb gewoon het idee dat ik overkook. Ik ga voorbij een rood hoofd. Ik word gewoon paars. }:| Het ziét er zelfs oververhit uit, voelt akelig en krijg soms last van 'tunnelvisie'.
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:37:05 #206
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_94194068
Die warmte kan ik ook niet goed tegen. Herken wel Jack4ya hierboven schrijft.
Ik denk dat je je warmte gewoon moeilijk kwijt kan...? Bij mij zijn er nauwelijks zweetdruppels te zien en ben intussen wel vuurrood.
Al denk ik wel dat je kunt wennen aan trainen in de warmte.

Wat ook wel lekker is... zoek 's avonds wat later of 's ochtends vroeg een bos op.
Al stop ik in de praktijk ook vaak wel met lopen als het volop zomer is.
Lekker mountainbiken of zwemmen. Ook prima lijkt me, zolang je maar in beweging blijft)

Als je dat vlinderbroekje niks vindt kun je altijd nog voor het hardlooprokje gaan ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door pietkanarie op 16-03-2011 16:22:42 ]
I believe i can fly!
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:37:22 #207
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_94202757
Dat trekt ws nog meer aandacht :D
pi_94204340
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:16 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Maar dan nog, als het wat warmer is, heb gewoon het idee dat ik overkook. Ik ga voorbij een rood hoofd. Ik word gewoon paars. }:| Het ziét er zelfs oververhit uit, voelt akelig en krijg soms last van 'tunnelvisie'.
Ik heb dat ook altijd. Groet uit Schoorl stond een bekende langs de kant te kijken op ca. anderhalve kilometer na de start. Die was helemaal verbaasd dat ik 10km lang vrij vlak had gelopen, omdat ik er schijnbaar al totaal rood en verrot uitzag na anderhalve kilometer :P

Maar zelf heb ik er gelukkig juist geen last van. Net ruim 11km gelopen met twee shirtjes met korte mouwen en een trainingsbroek en dat was perfect voor dit niet heel warme maar wel zonnige weer.
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:14:58 #209
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94258700
Ik wilde voor interval-training de polder in vanavond, maar het was me wat te donker dus omgedraaid en een rondje stad gemaakt. Tijdens de 4de interval kwam ik een trap tegen in mijn rondje en ik had nog 53 seconden te gaan dus een stukje doorgelopen. De weg ernaast ingelopen, met parkeer plaatsten aan de zijkant, en garageboxen aan de andere kant. Iets verderop zag ik al een pittig geklede rijpe vrouw, aan het wachten op een auto die haar zou ophalen na het werk dacht ik. Toen ik 40 meter de straat in was gelopen zag ik nog meer pittig geklede vrouwen met handtastjes in de open garageboxen staan. Toen begreep ik pas dat die vrouw niet na het werk werd opgehaald, maar voor werk. Straatje bleek doodlopend, dus maar weer opgedraaid. Met wat smakgeluiden probeerden ze me nog te verleiden maar helaas. Heerlijk gelopen verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 17-03-2011 21:55:42 ]
Sei wachsam,
pi_94260792
@NO-P
Ach, zo zie je nog eens wat. :+

:D
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:00:04 #211
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94262403
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:42 schreef jack4ya het volgende:
@NO-P
Ach, zo zie je nog eens wat. :+

:D
Haha, daarom. Was wel een logische plek en ik wist wel dat achter het station een tippelzone was, maar niet precies waar.

Hoe lopen jullie in het donker op straat trouwens? Zonder iets, of met lichtje of hesje?
Ik loop nu alleen met een hesje, aangezien mijn lichtje het heeft begeven, maar wil wel weer snel een lichtje erbij aangezien ik in het pikkedonker al 2 x vlak langs een fietser zonder licht ben gelopen.
Sei wachsam,
pi_94277642
Ik heb zo'n ubergele windbreaker van Gore daarnaast draag ik als het echt donker is een led-armband . Tevens loop ik ook altijd op de 'verkeerde' weghelft zodat ik het verkeer tegemoet kan zien komen en kan uitwijken of 'dwingen' te stoppen.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_94286372
Ik heb zo een reflecterende band om mijn arm (ook 1tje met rode lichtjes). Daar zie je niet veel door maar je wordt wel beter gezien.

Sowieso probeer ik te lopen waar lantaarns zijn of bijna helemaal geen verkeer...

@1517 hoe gaat het lopen op je VFF's?
pi_94286400
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:37 schreef jack4ya het volgende:
Dat trekt ws nog meer aandacht :D
Positieve aandacht is niet erg toch? :P
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:08:08 #215
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_94287322
Haha leuk om in zo'n hoerenzone te komen, ben je mooi klaar mee :P

Wedstrijd voor het aankomende weekend maar uit mn hoofd gezet, achillespees loopt moeilijk te doen ;( even wat rust pakken en daarna weer vrolijk verder.
pi_94318925
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:43 schreef bananablues het volgende:
Ik heb zo een reflecterende band om mijn arm (ook 1tje met rode lichtjes). Daar zie je niet veel door maar je wordt wel beter gezien.

Sowieso probeer ik te lopen waar lantaarns zijn of bijna helemaal geen verkeer...

@1517 hoe gaat het lopen op je VFF's?
Eerlijk gezegd ben ik niet meer zo veel aan het lopen :@ . Ben erg druk met stage wat zo'n 10,5 uur per dag van me vraagt, daarnaast ben ik 5 x per week @ Crossfit Central London.
Morgen en overmorgen heb ik zowaar twee dagen vrij en ga ik weer eens lopen :) .

Merk wel dat ik nu steeds langer en beter de VFF's kan dragen, minder pijntjes en irritaties dus denk dat het lopen ook wel goed gaat. I'll let you know tomorrow
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_94325699
Ben benieuwd :P

Overigens ben ik vandaag pas bijna hersteld van de CPC. Al mijn spieren waren donderdag wel OK, behalve de adductoren aan de binnenkant bovenbeen. Die zijn vandaag nog een beetje stijfjes.
Ondertussen wel rustig gefietst en gezwommen deze week en donderdag 3km op de VFF's (waar ik dus merkte dat ik dat beter niet kon doen omdat die adductoren nog niet hersteld waren).
Vandaag voel ik me goed genoeg om het nog eens te proberen.

Weet wel wat ik afgelopen jaar fout deed: na wedstrijden 2 dagen rust en gewoon doorgaan terwijl ik m'n spieren basically negeerde.
De Zandvoort Cicuit Run ga ik maar zien als een snelle duurloop (tussen 4:30 en 5:00/km proberen te lopen). Het gaat lastig worden, maar heb geen zin om weer een week stil te zitten erna.
pi_94334080
Morgen de lenteloop in Eerbeek, halve marathon. Heeft iemand die wel eens gelopen? Ben benieuwd naar het parcours: bos, hei en heuvels(?).

Als het niet te heuvelachtig is wil voor een tijd onder de 1u50m gaan. Mijn enige halve tot nu toe, heb ik in 1u52m gelopen. Hierbij was de voorbereiding niet al te best.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 18:30:32 #219
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_94341391
Ik ga morgen voor het eerst een wedstrijdje lopen, de Spaarnwoudeloop.
Ik heb ingeschreven voor de 10 km en ga voor een tijd onder de 55 minuten. Merk dat ik het toch best spannend vind.
Life is what you make it.
pi_94351628
Leuk, een eerste wedstrijd. Veel succes!
pi_94352917
Succes morgen! Vanuit onze eigen vereniging is er mogen ook een halve marathon. Ik loop echter de 7 als voorbereiding van de Venloop van volgende week. Daar ga ik als haas optreden.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  zondag 20 maart 2011 @ 09:54:33 #222
4177 Jojogirl
pi_94366384
Veel succes en plezier Schanulleke en koffiezwartsterk :)

Ik ga straks ook een lokaal loopje doen van 10k. Wilde eigenlijk onder het uur, maar heb me iets te hard uitgeleefd op de baantraining vrijdagavond, dus ik denk dat dat niet gaat lukken. Nu loop ik dus gewoon voor de lol.
  zondag 20 maart 2011 @ 13:42:22 #223
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_94372773
eindelijk weer in korte broek en shirtje gelopen O+ genieten! Achillespees voel ik nog maar een klein beetje, terwijl ik toch 1,5 uur heb gelopen. Zal dus wel snel hersteld zijn :)

ShadyLane, lang geleden dat ik je heb zien posten hier :o hoe staat het met de benen?

Veel succes met de wedstrijden allemaal, ben benieuwd naar de prestaties ^O^
  zondag 20 maart 2011 @ 15:29:51 #224
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_94377437
Ik kende dit topic nog niet. Maar eens volgen. :)

Ik heb vandaag sinds lange tijd ook weer gelopen. 5,5e km rond de Sloterplas in Amsterdam. Weinig indrukwekkend natuurlijk, maar wel heerlijk in dit zonnetje. En wel een lekkere afstand om een 2 tot 3x per week te lopen.
Mijn doel is wel om uiteindelijk op te bouwen naar 10km en dat een keer per week te lopen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 20 maart 2011 @ 16:21:39 #225
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_94379324
Korte broek en tanktop... Heerlijk. En jawel, ik snap hey zelf ook niet meer, maar ik heb weer een tempo record...
De 10k in 63min... Uiteindelijk 13.5km gelopen met 6:18m/km.

Loop ik niet 'straf' genoeg ofzo, ik lijk iedere week harder te lopen. Dan een dip/pauze en hops, weer sneller. Het is allemaal marginaal, maar toch.

Jullie snappen er niks van, maar ik evenmin.
Overigens wel besloten om geen HM te lopen dit seizoen. Het houdt een keer op.Ik klim ook nog 2x in week. En dat wil ik ook niet opgeven. :-)
pi_94380704
Ook weer even gaan lopen vanmiddag, was er heerlijk weer voor en m'n hartslag bleef ook best netjes (niet te hoog). :)

Merk wel dat ik niet super tevreden ben over m'n schoenen eigenlijk. :{

Heb al op 3/4 versies van de Asics GT21XX gelopen, maar deze bevalt mij echt het minste... Ze hebben echt iets raars veranderd aan de zool met een harder blok en vooral de achterkant van de schoen zit eigenlijk niet zo lekker waardoor m'n voeten toch wat 'wringen' lijkt het wel op langere lopen, merk het ook wel wat aan m'n spieren af en toe... Irritant omdat ik ook niet zo'n zin heb weer van schoenen te wisselen na een half jaartje of zo en het dan ook moeilijk is waar je dan voor moet gaan kiezen qua model... :{ Ook niet zo dat ze helemaal niet goed zitten, maar toch minder 'natuurlijk' dan de vorige versies die ik had, die zaten echt gegoten...
Jack does it in real time...
  zondag 20 maart 2011 @ 17:04:13 #227
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_94381152
quote:
Op zondag 20 maart 2011 16:21 schreef jack4ya het volgende:
Korte broek en tanktop... Heerlijk. En jawel, ik snap hey zelf ook niet meer, maar ik heb weer een tempo record...

Loop ik niet 'straf' genoeg ofzo, ik lijk iedere week harder te lopen. Dan een dip/pauze en hops, weer sneller. Het is allemaal marginaal, maar toch.

Overigens wel besloten om geen HM te lopen dit seizoen. Het houdt een keer op.Ik klim ook nog 2x in week. En dat wil ik ook niet opgeven. :-)
en misschien nog wel het ergste; ik heb vannacht 4 uur geslapen, na een nacht van feesten, dansen en drank... :@

Doet ze anders nooit :')
  zondag 20 maart 2011 @ 17:12:30 #228
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94381477
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:21 schreef jack4ya het volgende:

Loop je elke training zo hard als je kan?
Sei wachsam,
  zondag 20 maart 2011 @ 17:39:08 #229
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_94382513
Nee, juist niet. :?

Ik weet van te voren vaak niet wat het gaat worden. Tempoloopje, interval (als ik faal in mijn tempoloop) of duurloop. (Als het erg lekker gaat.) Ik bepaal vaak de route pas tijdens het lopen.

Alleen, afgelopen dinsdag had ik zoiets van: Wat als ik hoog insteek? Aangezien de snelheid waarmee ik normaal mee insteek nauwelijks veranderd naarmate de afstand vordert. (Tenzij ik een enorme offday heb.) Dus dinsdag inderdaad hoog ingestoken en idd die bleef hoog. Iets wat ik echt bizer onmogelijk achtte: ruim onder de 6min/km.

Na het gefeest van vannacht, en het mooie weer, wilde ik juist 'lekker en relaxed' lopen. Het ging lekker, dus dan maar om het Naarderweg. Bij 8km dacht ik, k*t, da's weer sneller :') en bij 10km zat ik er nog verder onder.

Misschien toch een emotie loper icm met dat dieselen (nauwelijks mijn tempo kunnen aanpassen naar sneller of zelfs langzamer) dat ik er daarom zulke vreemde loopjes op na houd... :?
pi_94382603
Sinds ik zeer actief aan interval, heuveltrainingen,fartlek en mijn core spieren werk. Loop ik niet alleen met minder moeite sneller maar geniet ik er ook steeds meer van.

Heb net 9,8 km op fivefingers gelopen. Een speelse training, lopen over treintrails, klimmen, burpees, pullups en boxjumps.
Nu nog geen spierpijn maar je weet nooit wat morgen brengt.

Ben van plan om een wedstrijd te gaan lopen hier in Londen om te kijken hoe ik er voor sta. Liefst iets onder de 10k.
  zondag 20 maart 2011 @ 18:06:49 #231
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_94383766
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:53 schreef DeeBee het volgende:
Ook weer even gaan lopen vanmiddag, was er heerlijk weer voor en m'n hartslag bleef ook best netjes (niet te hoog). :)

Merk wel dat ik niet super tevreden ben over m'n schoenen eigenlijk. :{

Heb al op 3/4 versies van de Asics GT21XX gelopen, maar deze bevalt mij echt het minste... Ze hebben echt iets raars veranderd aan de zool met een harder blok en vooral de achterkant van de schoen zit eigenlijk niet zo lekker waardoor m'n voeten toch wat 'wringen' lijkt het wel op langere lopen, merk het ook wel wat aan m'n spieren af en toe... Irritant omdat ik ook niet zo'n zin heb weer van schoenen te wisselen na een half jaartje of zo en het dan ook moeilijk is waar je dan voor moet gaan kiezen qua model... :{ Ook niet zo dat ze helemaal niet goed zitten, maar toch minder 'natuurlijk' dan de vorige versies die ik had, die zaten echt gegoten...
Ik dacht dit al aan mij lag, ik heb namelijk hetzelfde gevoel, ik heb nog een type 2130 waar ik nu op loop. Begin wat last aan de binnenkant van m'n rechterbeen te krijgen. Ik moet overigens zeggen dat het mij meer opvalt bij de demping, niet zo zeer dat hij wringt. Ik vind het wel prettig dat hij rondom de hak goed aangesloten zit. Heb namelijk wel smalle voeten.

De vraag is dan naar wat voor schoen ga je dan kijken?
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  zondag 20 maart 2011 @ 18:18:44 #232
4177 Jojogirl
pi_94384217
:D PR gelopen. Echt bizar, gezien de spierpijn. Ik had eigenlijk zowat niet willen gaan, maar ach het was lekker weer en m'n man had z'n honkbalwedstrijd ervoor afgezegd. Onderweg zag ik al wat clubgenoten lopen op een afstand waarvan ik dacht :? Die zouden ver voor me moeten liggen dacht ik, maar dat viel dus mee. En op ongeveer 5 km stond een klok die 31 minuten aangaf, dus toen dacht ik "Doorkachelen, wie weet wordt het toch nog wat" (m'n horloge is opgestuurd naar Polar omdat de batterij na 5 maanden alweer leeg was, dus ik had onderweg zelf echt geen idee van de tijd). Uiteindelijk heb ik maar 2 km geen spierpijn gevoeld, maar kwam ik wel over de finish op 1:01:05 wat al een PR zou zijn. Netto werd dat dus 1:00:18. Net niet onder het uur, maar omdat het 10.1 km was, wel eindelijk >10km/h over het geheel *O*
Snap er nog steeds niks van en hoop dat ik morgen m'n bed nog uit kan komen, maar tof is het wel. Straks nog maar even een rondje fietsen, misschien scheelt dat morgen.
  zondag 20 maart 2011 @ 18:56:28 #233
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_94385683
Ha jojogirl! Wat goed! Knetterstrak!
Echt een dag voor PR's. :Y
pi_94387638
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:06 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Ik dacht dit al aan mij lag, ik heb namelijk hetzelfde gevoel, ik heb nog een type 2130 waar ik nu op loop. Begin wat last aan de binnenkant van m'n rechterbeen te krijgen. Ik moet overigens zeggen dat het mij meer opvalt bij de demping, niet zo zeer dat hij wringt. Ik vind het wel prettig dat hij rondom de hak goed aangesloten zit. Heb namelijk wel smalle voeten.

Naar een minimalistische schoen?
pi_94387682
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:06 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Ja, nu dus GT2150's waar ik op loop en zijn op zich wel lekkere schoenen, maar merk gewoon wat verschilen terwijl het van GT2120/21/30/2140 gewoon geen enkel probleem was...

Ik proneer ietsjes dus dit zijn in principe de 'beste' schoenen, kan evt. naar de Gel-3000 series of Kayano, maar heb ook wel tijdje op Kayano gelopen en die vond ik soms ook iets teveel corrigeren... Dus misschien volgende keer 3000's ook proberen... Of toch nog eens kijken hoe ik nou proneer en misschien naar neutralere schoen toe...

Qua looks zijn de Lunarglides van Nike natuurlijk super, maar de leest van Nike's is altijd relatief breed geweest voor mijn voeten... Zit ook wel te denken om nog Nike Free's te kopen maybe, maar die zijn helaas in NL relatief duur ($80 en hier 100 euro ;( ) en heb ook al andere wedstrijd/ (snelle) trainingsschoenen. :)
pi_94389700
Ik meld me ook weer :D! Nogal druk geweest, volgende week begint mijn tentamenweek.

Nou het lopen ging vandaag niet zo goed als ik hoopte. Ik kon gister al niet in slaap komen (ben pas om 3 's ochtends eindelijk in slaap gevallen geloof ik..) en het gewicht zit me meer tegen dan me lief is. Desondanks toch een uurtje gelopen. :).
  zondag 20 maart 2011 @ 21:04:24 #237
87334 lekzzz
pi_94392338
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 19:41 schreef 1517 het volgende:

[..]

Naar een minimalistische schoen?
Bedoel je zoiets als freerunner? Ik moet zeggen dat ik dat nog nooit geprobeerd heb. Heb een lichte overpronatie, volgens mij is de free van Nike neutraal.
  zondag 20 maart 2011 @ 21:20:15 #238
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_94393338
Mijn eerste wedstrijdje vandaag was wel erg leuk. Ik had niet verwacht dat ik het zo spannend en leuk zou vinden. Aanvankelijk liep ik super, ver onder mijn schema zonder moeite maar op 6 km zat de vallei van Spaarnwoude in het parcours en ik ben op wat dijkjes na niet gewend om echt hoogteverschillen te lopen. Daar ging ik wel behoorlijk stuk. De laatste drie kilometer moeten knokken om op schema te blijven maar uiteindelijk gelukkig wel mijn doel gehaald. Met 54:50 zat ik onder de 55'. Nu nadenken over de volgende!

Op uitslagen.nl staan een aantal kopjes.
1Plts    Naam    GJ    Woonplaats/Vereniging    Bruto    Netto
Waarvoor staat GJ?
pi_94393744
Geboortejaar. En gefeliciteerd :).
  zondag 20 maart 2011 @ 21:53:13 #240
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_94395407
Dank!
pi_94399593
Lenteloop ging super. Ging voor een tijd onder de 1u50m, dat is ruimschoots gelukt: 1:44:25!

Beetje jammer dat het 21 km was. Geen halve marathon dus...
  zondag 20 maart 2011 @ 23:07:33 #242
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_94400073
Gefeliciteerd koffiezwartsterk! Wat een mooie tijd voor jou.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:18:11 #243
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_94427275
Bijna een heel hardlooptopic gemist! Net weer een fijne 15 KM gerend, heerlijk loopweer zo...
pi_94435785
Gefeliciteerd koffiezwartsterk! :D
  maandag 21 maart 2011 @ 21:02:17 #245
4177 Jojogirl
pi_94439914
Mooie tijd hoor koffiezwartsterk! En Schanulleke ook een mooie tijd en ook goed ingeschat trouwens :)
pi_94442221
Zondag lekker gelopen. 7,5 km in 28.23. Prima tijd. Doorkomst 5km was 5e tijd ooit. Dat komt wel goed. Tempo was dit keer goed vol te houden. Lang leve de cross. :P
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_94442716
Ik ben echt gedemotiveerd. Ik heb niet eens de motivatie om morgenochtend te gaan rennen... ;(

Het gaat laten we zeggen...een kleine 3 jaar duren voordat ik weer op mijn niveau zit. Dat zegt mijn moeder tenminste...3 jaar..zo ver weg! 2014...dan ben ik ook alweer 22. Ik weet dat ik gewoon moet trainen en niet zeuren maar ik zit echt in een dip. Want dan zit ik wel op mijn oude niveau, maar...dan moet ik nog verder. -O-

* xBlossomx is verdrietig :N
pi_94444120
Genoeg tijd om een medaille te gaan pakken in Rio dus nog, komt goed! ^O^

Nee, maar eehm, is het niet wat belangrijker om even gezond te zijn en te genieten van het hardlopen? Klinkt nou niet echt alsof je er heel erg van geniet en als het zoveel 'moeten' is...
pi_94444277
Wel wat last van m'n voet na de lenteloop... Vorige week, incl lenteloop iets van 60 km hardgelopen. De week ervoor gesnowboard, ik denk dat ik m wat over belast heb. Ook door een blaar wat anders gaan lopen onbewust. ff wat rust houden de komende dagen...

Wel erg blij met m'n 1u44m! Juist doordat het een heuvelachtig parcurs was, heb ik erg lekker gelopen. Hard omhoog knallen en heuvelafwaarts weer wat bijkomen.
pi_94444902
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:54 schreef DeeBee het volgende:
Nee, maar eehm, is het niet wat belangrijker om even gezond te zijn en te genieten van het hardlopen? Klinkt nou niet echt alsof je er heel erg van geniet en als het zoveel 'moeten' is...
Ja, kies een andere sport waar je meer lol aan beleeft. Je houdt het veel beter vol als je het leuk vindt. Of combineer het hardlopen met iets anders. Mij gaat het al snel tegenstaan om steeds hetzelfde te doen en ik wissel het dus soms af met fietsen, skaten, fitness of zwemmen.
pi_94445212
Ik beleef lol, maar ik heb gewoon moeite om te accepteren dat het weer even duurt voordat ik op mijn oude niveau zit. Soms heb ik gewoon van die momenten dat ik het even niet meer trek, maar het komt goed. Het gevoel wat ik heb na het rennen, daar kan geen andere sport tegenop. :)

Maar jullie hebben wel gelijk, ik ga gewoon trainen, omdat ik het leuk vind om te doen en als ik train zoals ik deed, komt het 'vanzelf' wel weer. Bedankt jongens. :*
  maandag 21 maart 2011 @ 22:11:14 #252
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_94445481
quote:
Op maandag 21 maart 2011 21:36 schreef xBlossomx het volgende:-knip-* xBlossomx is verdrietig :N
:{

[ Bericht 13% gewijzigd door jack4ya op 21-03-2011 22:57:58 ]
  maandag 21 maart 2011 @ 22:14:52 #253
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94445731
Mooie tijden wedstrijdlopers. Krijg ook weer zin in een wedstrijdje.
Sei wachsam,
pi_94446395
Ik ben eigenlijk een lurk wat dit topic betreft. Wat me eigenlijk wel opvalt is dat xBlossomx veel verteld maar echte resultaten heb ik nog niet mogen zien. Waarom laat je niet even zien wat je loopt, ik merk dat ik er een beetje een wrange smaak van krijg. Zeker nu je aangeeft dat je helemaal geen zin meer hebt om te lopen. Als je daadwerkelijk zo de sterren loopt vind je het toch leuk om te laten zien en om hard te lopen. Ikzelf ben al vanaf m'n 18e bezig, loop niet de sterren van de hemel maar vind het wel ontzettend leuk en ontspannen.
pi_94446826
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:24 schreef avatar3D het volgende:
Ik ben eigenlijk een lurk wat dit topic betreft. Wat me eigenlijk wel opvalt is dat xBlossomx veel verteld maar echte resultaten heb ik nog niet mogen zien. Waarom laat je niet even zien wat je loopt, ik merk dat ik er een beetje een wrange smaak van krijg. Zeker nu je aangeeft dat je helemaal geen zin meer hebt om te lopen. Als je daadwerkelijk zo de sterren loopt vind je het toch leuk om te laten zien en om hard te lopen. Ikzelf ben al vanaf m'n 18e bezig, loop niet de sterren van de hemel maar vind het wel ontzettend leuk en ontspannen.
Lees vooral het topic nog eens door en dan met name mijn eerste post, waar ik me voorstel. Dan zul je ook begrijpen waarom ik niet zo gemotiveerd meer ben. Zodra ik op mijn oude niveau zit zal ik zeker wedstrijden gaan lopen.
pi_94447860
Ik heb je eerste post gelezen en ik begrijp waarom je het één en ander zegt. Wat ik echter niet begrijp is waarom je het voor jezelf dan zo moeilijk maakt. Wil je er iets mee ga dan weer lopen, kan dit niet, ga dan wat anders doen. Zoals ik al zei ik heb er gewoon wat vraagtekens bij wat je in meerdere posts beschreven hebt, maar dat is dan ook mijn mening.
pi_94450747
31 maart 2011 doe ik de Roetersrun in Amsterdam, lekker 5km sprinten :P
http://www.studentensportamsterdam.nl/roetersrun.html

Ga voor een tijd van ca. 21:30, zou een PR zijn (mn PR in een echte 5km race staat nu op 24:30, in een 10k ooit op 21:45 doorgekomen).

Nog meer deelnemers hier? (vast niet, maar wie weet ;))
pi_94451011
Auw! Na gisteren heuveltraining te hebben gedaan stonden vandaag tabata intervallen op het programma 15km/h tegen 12%. Mijn kuiten willen niet meer, nu met ijs op de bank. Hopelijk kan ik morgen nog lopen
pi_94456518
Succes thettes!

1517: Ik vond het al zo knap, bijna 10km zo snel op die FiveFingers. Ik heb gisteren ongeveer 5km op de fivefingers gelopen, waarvan denk ik 60% gewandeld. Voor de rest kleine stukjes hardgelopen en ook wat heuveltjes gepakt (voor zover die hier zijn). Erg leuk!
pi_94464218
De spierpijn is nu alwel over, gisteren goed koelgehouden met folie en ijs. Het was meer spierppijn van het harde werken dan van de vibrams.
Denk dat ik we'll gewend ben aan de vibrams, heb bijna geen pijntjes meer. Soms als ik ze langer dan twee a drie uur aan heb.
pi_94464455
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:36 schreef xBlossomx het volgende:
Ik ben echt gedemotiveerd. Ik heb niet eens de motivatie om morgenochtend te gaan rennen... ;(

Het gaat laten we zeggen...een kleine 3 jaar duren voordat ik weer op mijn niveau zit. Dat zegt mijn moeder tenminste...3 jaar..zo ver weg! 2014...dan ben ik ook alweer 22. Ik weet dat ik gewoon moet trainen en niet zeuren maar ik zit echt in een dip. Want dan zit ik wel op mijn oude niveau, maar...dan moet ik nog verder. -O-

* xBlossomx is verdrietig :N
Je moeder zegt dat je er 3 jaar over gaat doen? :{

Ga eens langs de lokale hardloopclub, wedden dat je begin volgend jaar op 90% zit...
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_94465794
Ja maar 38'ers of zo lopen is niet goed genoeg natuurlijk om wedstrijdjes te gaan doen, daarom duurt het 3 jaar! 8-)

Het is de laatste weken wel echt heerlijk hardloopweer, zonde dat ik vandaag druk ben anders was ik ook even gegaan denk... :)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 13:52:37 #263
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94465988
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 13:46 schreef DeeBee het volgende:
Ja maar 38'ers of zo lopen is niet goed genoeg natuurlijk om wedstrijdjes te gaan doen, daarom duurt het 3 jaar! 8-)

Het is de laatste weken wel echt heerlijk hardloopweer, zonde dat ik vandaag druk ben anders was ik ook even gegaan denk... :)
Ik heb nu tijd *O*. Duurloopje in de zon.
Sei wachsam,
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:24:18 #264
4177 Jojogirl
pi_94466898
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 13:46 schreef DeeBee het volgende:

En ze moet nog massa's kilo's kwijt, dus dat helpt ook al niet om weer die 33ers te lopen.

Ja sorry, ik ben skeptisch over de vermelde tijden.

Ik ben eindelijk m'n spierpijn kwijt *O* Gisteren heel langzaam 5km gelopen met collega's en nu is het weg :) Morgen weer lekker trainen, dus das mooi op tijd.

En de zon is *O* *O* *O* O+ Lente O+
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:50:43 #265
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_94469830
ik heb ook 3 jaar nodig gehad om 38ers te lopen ;( maar ik ben dan ook pas 3 jaar bezig :P

zon is idd O+ zo jammer om juist nu dan licht geblesseerd te zijn ;( hopelijk aankomend weekend net zo, dan ga ik het weer proberen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:53:10 #266
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94469929
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:50 schreef beertenderrr het volgende:
ik heb ook 3 jaar nodig gehad om 38ers te lopen ;( maar ik ben dan ook pas 3 jaar bezig :P

zon is idd O+ zo jammer om juist nu dan licht geblesseerd te zijn ;( hopelijk aankomend weekend net zo, dan ga ik het weer proberen.
Stap op de fiets en trap een rondje met licht verzet. Misschien dat dat wel gaat.
Sei wachsam,
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:58:53 #267
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_94470127
heb enkel mijn stadsfiets, dus ga zo weer even naar de winkel fietsen :) mooi weer om door de stad te cruisen ook ^O^
  dinsdag 22 maart 2011 @ 18:07:11 #268
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_94474844
zoals het er nu naar uit ziet kan ik zondag niet meedoen met de Zandvoort-loop door een knie blessure ;( misschien dat hier iemand nog een startnummer zoekt?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_94488672
Net heerlijk gelopen tijdens de training. Half uur op 4.35/km als voorbereiding voor de halve van Venlo van komende zondag. Ik loop daar als haas, waarbij ik 2 dames naar 1.35.00 moet brengen.

Hier nog een foto van zondag, net nadat ik de groep van Krotwaar achter me liet. :P

Fok! NFL MVP 2020
pi_94492803
Loopt er van jullie wel eens iemand met een rugzak? Ik zit er al een tijdje naar te kijken maar durf de knoop niet door te hakken. Kwam net deze tegen http://www.wiggle.co.uk/inov-8-race-elite-15-rucksack/
  woensdag 23 maart 2011 @ 07:09:36 #271
87334 lekzzz
pi_94498356
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:19 schreef 1517 het volgende:
Loopt er van jullie wel eens iemand met een rugzak? Ik zit er al een tijdje naar te kijken maar durf de knoop niet door te hakken. Kwam net deze tegen http://www.wiggle.co.uk/inov-8-race-elite-15-rucksack/
Ik vraag me altijd af wat je met zo'n rugzakje wil gaan doen? Zelf lijkt het me niet zo prettig. Heb een belt en daar lukt het aardig mee, drinken, eten enz.
pi_94500102
Zo, ik ben ook weer een paar weken bezig, en het gaat best lekker. Topsnelheid is er nog niet, maar duur- en herstelvermogen zijn iets beter dan verwacht. Het tempo rondje van 6km gister ging in 27min, mijn wekelijkse duurloop zit inmiddels op de 70min a 5.10m/km.
Eerste grote doel is de Hamburg Halfmarathon eind juni; mijn pr is 1.41 en dat lijkt me een mooi streven. Als alles goed gaat mik ik denk ik in oktober op de marathon van Bremen, zou mijn eerste zijn.

Voorlopig is mijn trainingsschema simpel: 1x Duurloop, steeds 5 min langer; 1x tempoloop van 6km, 1x rustig herstelloopje van 6-10. En een keertje zwemmen.
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:26:16 #273
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_94500389
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:12 schreef jde_kok het volgende:
Net heerlijk gelopen tijdens de training. Half uur op 4.35/km als voorbereiding voor de halve van Venlo van komende zondag. Ik loop daar als haas, waarbij ik 2 dames naar 1.35.00 moet brengen.

Hier nog een foto van zondag, net nadat ik de groep van Krotwaar achter me liet. :P

[ afbeelding ]
haha nice ^O^
pi_94501964
Ben wel eens 5 jaar gestopt met lopen, maar je zit redelijk snel weer op een aardig niveau.
In het begin lijkt het niks, maar na een tijdje merk je wel dat je eerder goed liep.

Dit weekend heb ik een fijne duurloop gedaan, eerst wat ingelopen met een loopmaatje. Hij loopt nog niet zo lang en dus ging het de eerste 10 km in een tempo van zo rond de 6min/km.
Daarna ging hij terug en plakte ik er nog zo'n 15 km achteraan. Wilde op z'n 5 min/km gaan lopen en dat ging erg lekker. Heel makkelijk. Vroeger liep ik in duurlopen vaak 4.40 min/km en dat was de periode dat ik het beste liep. Nu liep ik 4.50 min/km en voor het eerst in de 4 jaar dat ik nu weer loop kreeg ik het gevoel dat het weer zoals toen voelde.
Zo makkelijk en ontspannen. Daarvoor liep het af en toe ook best wel goed, maar nooit zoals toen. Zo 11 km op dat tempo gelopen en daarna rustig wat uitgelopen naar huis.

Het weer was dan ook heerlijk en als je dan zo makkelijk loopt geeft dat een geweldig gevoel.
Het motiveerde me dus flink!
Maandag dan intervaltraining gedaan en dat was weer wat meer werken, tja het kan niet elke dag feest zijn!
pi_94502061
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:12 schreef jde_kok het volgende:

[ afbeelding ]
Om in te lijsten! Deed hij een duurloopje? :P
pi_94519689
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 07:09 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af wat je met zo'n rugzakje wil gaan doen? Zelf lijkt het me niet zo prettig. Heb een belt en daar lukt het aardig mee, drinken, eten enz.
Mijn huidige rugzak is bijna kapot. Dacht dan koop ik direct een rugzak die ik kan gebruiken voor mountainbiken en stukken hardlopen. Ook lijken mij die heupzakken ideaal voor bv wintersport.
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:35:57 #277
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_94559733
Gisteren heerlijk getraind! Vijf keer 1 km (in een tempo boven mijn 5 km wedstrijd tempo) en na die kilometer steeds een minuut wandelpauze om bij te komen.
Met de pauzes niet meegerekend heb ik precies 21 minuten gelopen en 5 km afgelegd.

Werd in de laatste kilometer wel tot drie keer toe gestoord door een loslopende hond. Waarvan er een midden op de weg stond en er geen eigenaar te bekennen was.
Ga toch altijd maar wandelen als ik een hond tegenkom. Er langs rennen durf ik nooit.
Ik houd van honden, maar niet als ik aan het hardlopen ben.
Herkenbaar??

Nu op naar zondag, dan is er een survivalrun van 5 km. Ik ga 'm twee keer lopen. Een keer kinderen begeleiden en daarna nog zelf met wat leden van de hardloopgroep.
I believe i can fly!
pi_94560235
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:35 schreef pietkanarie het volgende:.
Ga toch altijd maar wandelen als ik een hond tegenkom. Er langs rennen durf ik nooit.
Ik houd van honden, maar niet als ik aan het hardlopen ben.
Herkenbaar??
Ik hou niet van honden maar ren er wel altijd gewoon langs. Soms rennen ze irritant mee, dan probeer ik een zo verwoestend mogelijke blik richting eigenaar te werpen.

Maar eigenlijk gaat 't altijd wel goed.
pi_94560500
Ik ga meestal ook even wandelen. Ik houd niet van honden, ben er ook niet bang voor maar dat meerennen is juist bloedirritant. Door de adrenaline van het hardlopen scheld ik meestal de eigenaar ook nog eens de huid vol (en heb er iedere keer weer spijt van :P).

Ik mijd braaf alle uitrengebieden, krijg je die asociale hondeneigenaren die hun hond erbuiten ook los laten lopen :r
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:43:31 #280
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94562136
Ik heb een hekel aan loslopende honden. Gelukkig kom ik ze op mijn standaard hardlooprondje weinig tegen. Als ik er één tegen kom ga ik ook altijd wandelen.
Op de mountainbike kom ik er helaas elke keer meerdere tegen. De meeste eigenaren houden ze netjes onder controle en houden ze even bij hen als je er langs komt, maar 1 op de zoveel komt (blaffend) achter je aan. Voel er weinig voor dat zo'n beest je dan speels in je kuiten bijt. Helemaal vervelend inderdaad als er een groot bord met "honden aan de lijn" staat.

Voor Wesepe was ik helaas te laat met inschrijven.

Blaar onder mijn teennagel -O- , die nu half los zit. Mijn schoenen wat te los gehad vrees ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door No-P op 24-03-2011 18:09:02 ]
Sei wachsam,
pi_94563189
In mijn ouderlijk huis hadden wij ook altijd honden, ondanks we ze al de natuurlijke instincten goed hadden verstoort wilden ze soms toch wel eens achter een fietser of hardloper aangaan. Het blijven dieren daarom neem ik altijd een voorzichtige houding aan wat betreft honden, je kan zien aan de hond of hij intresse in je heeft of niet.
Honden aan de lijn vind ik helemaal verschrikkelijk (met uitzondering van slecht opgevoede kinderen), dan wandel ik wel even die 20 seconden.
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:26:55 #282
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_94563638
Vaak zeg de eigenaar dan: hij doet niks hoor.
Ik geloof meteen dat die honden normaal gesproken niet veel doen, maar vervolgens stuiven ze meteen op me af zodra ik begin te rennen.
Gewoon een primaire reactie, maar ik wandel liever. Maar dat doen de meeste mensen dus zo te lezen.
I believe i can fly!
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:32:15 #283
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94563838
Van de week kwam ik op de mountainbike een stelletje tegen die me zeiden: "om de hoek zit een hond op de weg, die is gek op fietsers, maar doet niks hoor". Die hond was dus al uit het zicht van die mensen en is me daarna nog bijna een kilometer achterna gezeten. Benieuwd of die zelf de weg terug heeft gevonden.
Sei wachsam,
pi_94576880
Wel mooi voor die asociale eigenaren, kunnen ze op zoek naar hun hond _O-

Net 10x400m gedaan, in iets sneller tempo dan ik gewend ben maar dat mocht ook wel eens. Moe maar voldaan. Nu vier dagen rust en weer stug door met kilometers maken, ik wil tussen nu en de Royal Ten (22 mei) nog 150k maken (dat is voor mijn doen heel wat :P)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 17:53:08 #285
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_94607532
Morgen de 10km van Naaldwijk. Eens kijken of ik onder mn CPC-tijd kan duiken...zou leuk zijn
Ik ben van pindavlees
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:49:45 #286
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_94639606
Oh wat een mooie honden verhalen. Ik ben zelf echt bang voor honden (het ik hier wel eens eerder verteld) en mijn bloed begint al te koken als ik de verhalen hierboven lees. Vooral de standaard 'hij doet niets hoor' waarna de hond je gaat bespringen vind ik altijd zo idioot. Meestal ben ik als een hond echt tegen me aan springt te bang om boos te worden op de eigenaar en loop ik de rest van het rondje in mijn hoofd op hem te schelden.
Mijn vader is een keer bij het hardlopen besprongen door een heel grote hond. Die eigenaar zei ook 'hij doet niets hoor!' waarop mijn vader heel dicht bij de eigenaar ging staan met zijn handen op zijn schouder 'ik ook niet hoor!'. Eigenaar kwaad natuurlijk maar ik vond het een mooie reactie :D

Ik ga zometeen mijn laatste lange duurloop voor de marathon van rotterdam lopen. Ik heb meer kms gelopen dan bij mijn vorige marathon maar toch heb ik het gevoel dat mijn voorbereiding minder is dan de vorige keer, vooral omdat ik iedere keer zo kapot ben na de trainingen. De 2e 30k ging echt niet van harte en de volgende dag was ik ook nog heel moe. Niet echt een goed teken.

Zijn er nou nog meer fokkers die de marathon van rotterdam zijn lopen? (ik heb het niet zo bijgehouden)
I'm just a girl in the world.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:37:06 #287
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_94642785
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 17:53 schreef Flappekz het volgende:
Morgen de 10km van Naaldwijk. Eens kijken of ik onder mn CPC-tijd kan duiken...zou leuk zijn
Het is me gelukt *G* CPC was mn eerste 10k ooit, die ging in 1:01:18 netto.
Zojuist bruto 59:18 gelopen *G*

En precies volgens plan ook! Rustig aan begonnen (rond de 6:00/km). Het doel was om vanaf km7 te versnellen, maar dat gebeurde al vanaf km 5. Snelste km's waren 7,8,9 en 10 :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Flappekz op 26-03-2011 16:45:49 ]
Ik ben van pindavlees
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:51:38 #288
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_94643272
@ annoh... herkenbaar ja, dat je de eigenaar van zo'n hond in gedachte aan het uitschelden bent.
Maar mooie reactie van je vader :D ^O^

En een marathon lopen... 40 km, wat ver lijkt me dat. Ik loop soms 20 km en ben dan echt op. Dan zit je op een marathon nog maar op de helft.
Je moet er voor trainen natuurlijk, maar er gaat vast heel wat trainingstijd in zitten! Hoe lang ben je je al aan het voorbereiden??
Succes met je duurloop! En de marathon zelf...
I believe i can fly!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:56:21 #289
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94645265
Omdat we toch over honden bezig zijn, een bericht van januari ofzo in een ander topic.
quote:
Verdomme wat heb ik een schijthekel aan honden. Lopen altijd in de weg, luisteren voor geen meter en elke idioot wil een hond hebben. Mensen laten die beesten loslopen zonder ze onder controle te hebben, worden kwaad op de fietser als dat beest bijna voor de fiets springt. Ze schijten alles onder en daarbovenop is een derde van grote katten van de Serengeti dood door de ziektes die ze verspreiden.

Vandaag lekker gefietst, weer op de mtb gestapt. Na 300 meter in het bos kom ik langs een vrouw van de hondenuitlaatservice die 13/14 honden uitlaat, allemaal zonder riem. 1 daarvan komt blaffend achter me aan. Na paar keer af! te roepen verschijnt ook een tweede die grommend achter me aan komt. Hierdoor wel mijn snelste beklimming ooit gereden daar denk ik. Er lag veel modder waardoor het behoorlijk zwaar was. Benen voelden ook erg goed.

Ok, ik heb niet zoveel problemen met het houden van honden en pas mijn snelheid goed aan als ik ze zie, maar men moet ze niet loslaten als ze andere mensen niet met rust kunnen laten of als ze niet goed luisteren. Vind het erg fijn voor die mensen dat ze ook een mooie plek hebben om de honden uit te laten, maar nogmaals: alleen als ze luisteren. Die hondenuitlaatservice vind ik helemaal te gek voor woorden. Heb nu om de keer dat ik fiets of een hond achter me aan, of een hond bijna in mijn wielen.
Ooit ga ik ook de marathon lopen. Toch een heroïsche afstand. Voor mij een paar dagen nog niet hardlopen. Heb de blaar onder mijn nagel geprikt en hij is al aan het herstellen, maar ik wacht nog even tot die weer helemaal genezen is.
Sei wachsam,
pi_94645388
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:37 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Het is me gelukt *G* CPC was mn eerste 10k ooit, die ging in 1:01:18 netto.
Zojuist bruto 59:18 gelopen *G*

En precies volgens plan ook! Rustig aan begonnen (rond de 6:00/km). Het doel was om vanaf km7 te versnellen, maar dat gebeurde al vanaf km 5. Snelste km's waren 7,8,9 en 10 :D
Gefeliciteerd! Ik was bij hetzelfde evenement in Naaldwijk maar heb de 5km gedaan. Na bespreking met trainer leek het niet handig om die circuitrun te gaan doen (strand en knie/hamstringproblemen gaat niet echt goed samen, en heb de laatste tijd te weinig trainingsinhoud voor lange lopen denk ik).

Ik was mijn horloge vergeten dus ben gewoon lekker achter wat mensen aangelopen, voor/middenvoetlanding en op souplesse. Op de klok zag ik 18:35 toen ik er bijna was. Maar na de finish scheen het dat er nog seconden bij opgeteld moesten worden. (ik hoorde 4, 10 en 30 seconden..) Dus ik wist niet zeker of ik een PR had gelopen of niet.
Maar het is 18:41.9 geworden, of gewoon 18:42 ! Superblij!!

Misschien lag die tegenvallende tijd bij de CPC dan toch aan dat ik ziek was de week ervoor
  zondag 27 maart 2011 @ 16:57:54 #291
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_94677597
8km in deze 'hitte' met een tijd van 49m. Leuk als ik dan vertel dat het afgelopen oktober in A'dam 53:3x was.
Vier en een half minuut sneller in 5 maanden. Nou liep ik die in A'dam ook na 6maanden 'zomer'rust en 3 weken training, maar toch was ook die tijd heel scherp voor me.
Nog snap ik mijn tempo van vorige week niet, het moet echt een frustratie run geweest zijn :D
  zondag 27 maart 2011 @ 17:36:49 #292
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_94679010
Net terug van trainingsweekend ( ^O^ ) en kan weer volop meedraaien. Ben benieuwd naar de resultaten vanuit Zandvoort. Heerlijk weer zeg!
pi_94681000
Het was inderdaad perfect weer! En druk :P! Dit was mijn tweede officiële loop, en het is wel een groot verschil in vergelijking met zo'n plaatselijk loopje.. Maar wel super leuk.

Ik startte in het blauwe vak van de 12km. Start ging goed, alleen wel iets te snel gelopen aan het begin als ik er nu op terugkijk, maar ja, daar kan ik meestal niets aan doen :P. Toen op naar het strand, eerst door het lossere zand, daarna gelukkig door nat zand. En toen de klim weer naar de boulevard, maar die was echt slopend door dat losse zand. Ik moest op de boulevard echt even inhouden, maar na een paar honderd meter kon het weer. Toen Zandvoort zelf door, dat vond ik erg leuk. Veel mensen langs de kant, veel muziek. Toen op naar het laatste stuk. Ook weer veel mensen langs de kant, en met een sprintje net onder het uur gefinishd! Ik had van te voren niet echt een streeftijd in gedachten, omdat ik iets last had van m'n rechterbeen, maar toen het eenmaal goed ging tijdens de loop, streefde ik er naar om onder het uur over de finish te komen :). Zonder dat pijntje, had ik misschien vaker kunnen trainen voor een snellere tijd, maar ja, het is niet anders. Ik ben zeker tevreden!

Mijn uiteindelijke uitslag:

Afstand - 12 kilometer recreatie
Categorie - Mrecr
Totaal plaats - 883 / 5654
Categorie plaats - 831
Snelheid - 12,054 km/uur
4 kilometer - 17:53
8 kilometer - 38:43
Netto tijd - 59:44

Op naar de 10km tijdens de marathon van Rotterdam!
Get stoned
  zondag 27 maart 2011 @ 19:17:36 #294
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_94682543
Mooie tijd voor een 12! Gefeliciteerd daarmee. Achteraf heb ik een beetje spijt dat ik me daar niet voor in heb geschreven.
Ik heb zelf vanmorgen een nieuw rondje geprobeerd. Lekker om te kunnen afwisselen. Dat was 9.8 in 56 en een beetje.
pi_94682999
Wat zijn jullie goed bezig allemaal, Flappekz voor het eerst onder het uur, annoh klaar voor de marathon, de rest zo te lezen ook prima in vorm of bezig daar te komen...mooi!

Zelf rekende ik erop nauwelijks te kunnen sporten omdat het bezoeken van m'n vader in een Brabants ziekenhuis veel hectiek en heen-en-weer-getrein met zich meebrengt, maar het valt me alleszins mee: ik weet toch nog wel wat hardloopmomenten te vinden. Over 2 weken de HAN-KAN-estafette (10,5 km), dan kan ik eens zien hoe het ervoor staat.
  maandag 28 maart 2011 @ 10:30:57 #296
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_94704939
Gister Circuit Run gelopen. Omdat ik al weken een knie blessure heb besloten om niet voor een nieuwe toptijd te gaan. Denk dat 50 minuten mogelijk was. Volgende keer beter. Omdat mn vriendin onverwacht alleen moest lopen besloten om haar naar een nieuw pr te helpen. Vorig jaar liep ze 1.35, Haar beste tijd van 4 jaar geleden was 1.23.

Nu zijn we in deze ideale omstandigheden gefinished in 1.15 :) en dat terwijl ze dit jaar nog maar 7 keer gelopen heeft met als langste loop 7 kilometer met 9km/u. stiekem voelt dit nog beter dan dat ik een eigen pr had gelopen :@
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_94730808
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:17 schreef Schanulleke het volgende:
Mooie tijd voor een 12! Gefeliciteerd daarmee. Achteraf heb ik een beetje spijt dat ik me daar niet voor in heb geschreven.
Ik heb zelf vanmorgen een nieuw rondje geprobeerd. Lekker om te kunnen afwisselen. Dat was 9.8 in 56 en een beetje.
Dankje! Ik vind het wel iets dat je sowieso één keer moet hebben meegemaakt. Ook het unieke parcours over het circuit is natuurlijk erg gaaf als je het mij vraagt :). Ik ben volgend jaar zeker weer van de partij!
Get stoned
pi_94735579
Voor het eerst (?) bijna geen spierpijn na wedstrijd gehad. Vandaag dus weer volop aan de bak met een 1,5 uur durende fartlek in de duinen met de loopgroep. Dat was lekker!
pi_94764862
Woow, 1,5 uur fartlek? Daar ga ik altijd veel te hard voor. Laatst heuveltraining gedaan en na een half uur ben ik dan wel op! Vandaag eindelijk weer eens lekker lopen, maar ga eerst shoppen voor een paar inov-8's 230 of 195 weet nog niet zeker
pi_94765301
Doe die 195's ... scheelt 35 gram ... per voet ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')