Inderdaad, al kan het natuurlijk ook zijn dat xblosomx twee rondjes van 2,5 km liep en moeder in diezelfde tijd ongeveer 1. Of op een vijf kilometer rondje vooruit liep. Dan heb je alleen niet zoveel aan elkaars gezelschap op samen inlopen, rekken en uitlopen na.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:01 schreef e-runner het volgende:
[..]
+2
Plus dat je met je moeder loopt, wat ook al niet erg aannemelijk is.
Zoals iemand hier al schreef: arme moeder!
Zelfs de gemiddelde vader zou je niet bij kunnen houden op de tempo's die je zou moeten lopen.
Ik liep gisteravond met, wat was het 12 graden ofzo? Ik kan nog wat strippen tot een korte broek en hemdje, maar dat vind ik al behoorlijk genant. Het zou me niet moeten boeien, maar toch...quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:15 schreef beertenderrr het volgende:
Hoezo kan je niet doorlopen dan![]()
Als je het overdag te warm vind, kan je altijd nog 's ochtends of 's avonds gaan.
Ik heb dat ook altijd. Groet uit Schoorl stond een bekende langs de kant te kijken op ca. anderhalve kilometer na de start. Die was helemaal verbaasd dat ik 10km lang vrij vlak had gelopen, omdat ik er schijnbaar al totaal rood en verrot uitzag na anderhalve kilometerquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:16 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Maar dan nog, als het wat warmer is, heb gewoon het idee dat ik overkook. Ik ga voorbij een rood hoofd. Ik word gewoon paars.Het ziét er zelfs oververhit uit, voelt akelig en krijg soms last van 'tunnelvisie'.
Haha, daarom. Was wel een logische plek en ik wist wel dat achter het station een tippelzone was, maar niet precies waar.quote:
Eerlijk gezegd ben ik niet meer zo veel aan het lopenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:43 schreef bananablues het volgende:
Ik heb zo een reflecterende band om mijn arm (ook 1tje met rode lichtjes). Daar zie je niet veel door maar je wordt wel beter gezien.
Sowieso probeer ik te lopen waar lantaarns zijn of bijna helemaal geen verkeer...
@1517 hoe gaat het lopen op je VFF's?
en misschien nog wel het ergste; ik heb vannacht 4 uur geslapen, na een nacht van feesten, dansen en drank...quote:Op zondag 20 maart 2011 16:21 schreef jack4ya het volgende:
Korte broek en tanktop... Heerlijk. En jawel, ik snap hey zelf ook niet meer, maar ik heb weer een tempo record...
De 10k in 63min... Uiteindelijk 13.5km gelopen met 6:18m/km.
Loop ik niet 'straf' genoeg ofzo, ik lijk iedere week harder te lopen. Dan een dip/pauze en hops, weer sneller. Het is allemaal marginaal, maar toch.
Jullie snappen er niks van, maar ik evenmin.
Overigens wel besloten om geen HM te lopen dit seizoen. Het houdt een keer op.Ik klim ook nog 2x in week. En dat wil ik ook niet opgeven. :-)
Loop je elke training zo hard als je kan?quote:Op zondag 20 maart 2011 16:21 schreef jack4ya het volgende:
Korte broek en tanktop... Heerlijk. En jawel, ik snap hey zelf ook niet meer, maar ik heb weer een tempo record...
De 10k in 63min... Uiteindelijk 13.5km gelopen met 6:18m/km.
Loop ik niet 'straf' genoeg ofzo, ik lijk iedere week harder te lopen. Dan een dip/pauze en hops, weer sneller. Het is allemaal marginaal, maar toch.
Jullie snappen er niks van, maar ik evenmin.
Overigens wel besloten om geen HM te lopen dit seizoen. Het houdt een keer op.Ik klim ook nog 2x in week. En dat wil ik ook niet opgeven. :-)
Ik dacht dit al aan mij lag, ik heb namelijk hetzelfde gevoel, ik heb nog een type 2130 waar ik nu op loop. Begin wat last aan de binnenkant van m'n rechterbeen te krijgen. Ik moet overigens zeggen dat het mij meer opvalt bij de demping, niet zo zeer dat hij wringt. Ik vind het wel prettig dat hij rondom de hak goed aangesloten zit. Heb namelijk wel smalle voeten.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:53 schreef DeeBee het volgende:
Ook weer even gaan lopen vanmiddag, was er heerlijk weer voor en m'n hartslag bleef ook best netjes (niet te hoog).
Merk wel dat ik niet super tevreden ben over m'n schoenen eigenlijk.
Heb al op 3/4 versies van de Asics GT21XX gelopen, maar deze bevalt mij echt het minste... Ze hebben echt iets raars veranderd aan de zool met een harder blok en vooral de achterkant van de schoen zit eigenlijk niet zo lekker waardoor m'n voeten toch wat 'wringen' lijkt het wel op langere lopen, merk het ook wel wat aan m'n spieren af en toe... Irritant omdat ik ook niet zo'n zin heb weer van schoenen te wisselen na een half jaartje of zo en het dan ook moeilijk is waar je dan voor moet gaan kiezen qua model...Ook niet zo dat ze helemaal niet goed zitten, maar toch minder 'natuurlijk' dan de vorige versies die ik had, die zaten echt gegoten...
Naar een minimalistische schoen?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:06 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Ik dacht dit al aan mij lag, ik heb namelijk hetzelfde gevoel, ik heb nog een type 2130 waar ik nu op loop. Begin wat last aan de binnenkant van m'n rechterbeen te krijgen. Ik moet overigens zeggen dat het mij meer opvalt bij de demping, niet zo zeer dat hij wringt. Ik vind het wel prettig dat hij rondom de hak goed aangesloten zit. Heb namelijk wel smalle voeten.
De vraag is dan naar wat voor schoen ga je dan kijken?
Ja, nu dus GT2150's waar ik op loop en zijn op zich wel lekkere schoenen, maar merk gewoon wat verschilen terwijl het van GT2120/21/30/2140 gewoon geen enkel probleem was...quote:Op zondag 20 maart 2011 18:06 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Ik dacht dit al aan mij lag, ik heb namelijk hetzelfde gevoel, ik heb nog een type 2130 waar ik nu op loop. Begin wat last aan de binnenkant van m'n rechterbeen te krijgen. Ik moet overigens zeggen dat het mij meer opvalt bij de demping, niet zo zeer dat hij wringt. Ik vind het wel prettig dat hij rondom de hak goed aangesloten zit. Heb namelijk wel smalle voeten.
De vraag is dan naar wat voor schoen ga je dan kijken?
Bedoel je zoiets als freerunner? Ik moet zeggen dat ik dat nog nooit geprobeerd heb. Heb een lichte overpronatie, volgens mij is de free van Nike neutraal.quote:
1 | Plts Naam GJ Woonplaats/Vereniging Bruto Netto |
Ja, kies een andere sport waar je meer lol aan beleeft. Je houdt het veel beter vol als je het leuk vindt. Of combineer het hardlopen met iets anders. Mij gaat het al snel tegenstaan om steeds hetzelfde te doen en ik wissel het dus soms af met fietsen, skaten, fitness of zwemmen.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:54 schreef DeeBee het volgende:
Nee, maar eehm, is het niet wat belangrijker om even gezond te zijn en te genieten van het hardlopen? Klinkt nou niet echt alsof je er heel erg van geniet en als het zoveel 'moeten' is...
Lees vooral het topic nog eens door en dan met name mijn eerste post, waar ik me voorstel. Dan zul je ook begrijpen waarom ik niet zo gemotiveerd meer ben. Zodra ik op mijn oude niveau zit zal ik zeker wedstrijden gaan lopen.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:24 schreef avatar3D het volgende:
Ik ben eigenlijk een lurk wat dit topic betreft. Wat me eigenlijk wel opvalt is dat xBlossomx veel verteld maar echte resultaten heb ik nog niet mogen zien. Waarom laat je niet even zien wat je loopt, ik merk dat ik er een beetje een wrange smaak van krijg. Zeker nu je aangeeft dat je helemaal geen zin meer hebt om te lopen. Als je daadwerkelijk zo de sterren loopt vind je het toch leuk om te laten zien en om hard te lopen. Ikzelf ben al vanaf m'n 18e bezig, loop niet de sterren van de hemel maar vind het wel ontzettend leuk en ontspannen.
Je moeder zegt dat je er 3 jaar over gaat doen?quote:Op maandag 21 maart 2011 21:36 schreef xBlossomx het volgende:
Ik ben echt gedemotiveerd. Ik heb niet eens de motivatie om morgenochtend te gaan rennen...![]()
Het gaat laten we zeggen...een kleine 3 jaar duren voordat ik weer op mijn niveau zit. Dat zegt mijn moeder tenminste...3 jaar..zo ver weg! 2014...dan ben ik ook alweer 22. Ik weet dat ik gewoon moet trainen en niet zeuren maar ik zit echt in een dip. Want dan zit ik wel op mijn oude niveau, maar...dan moet ik nog verder.![]()
* xBlossomx is verdrietig
Ik heb nu tijdquote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:46 schreef DeeBee het volgende:
Ja maar 38'ers of zo lopen is niet goed genoeg natuurlijk om wedstrijdjes te gaan doen, daarom duurt het 3 jaar!
Het is de laatste weken wel echt heerlijk hardloopweer, zonde dat ik vandaag druk ben anders was ik ook even gegaan denk...
En ze moet nog massa's kilo's kwijt, dus dat helpt ook al niet om weer die 33ers te lopen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:46 schreef DeeBee het volgende:
Ja maar 38'ers of zo lopen is niet goed genoeg natuurlijk om wedstrijdjes te gaan doen, daarom duurt het 3 jaar!
Het is de laatste weken wel echt heerlijk hardloopweer, zonde dat ik vandaag druk ben anders was ik ook even gegaan denk...
Stap op de fiets en trap een rondje met licht verzet. Misschien dat dat wel gaat.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:50 schreef beertenderrr het volgende:
ik heb ook 3 jaar nodig gehad om 38ers te lopenmaar ik ben dan ook pas 3 jaar bezig
zon is iddzo jammer om juist nu dan licht geblesseerd te zijn
hopelijk aankomend weekend net zo, dan ga ik het weer proberen.
Ik vraag me altijd af wat je met zo'n rugzakje wil gaan doen? Zelf lijkt het me niet zo prettig. Heb een belt en daar lukt het aardig mee, drinken, eten enz.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:19 schreef 1517 het volgende:
Loopt er van jullie wel eens iemand met een rugzak? Ik zit er al een tijdje naar te kijken maar durf de knoop niet door te hakken. Kwam net deze tegen http://www.wiggle.co.uk/inov-8-race-elite-15-rucksack/
haha nicequote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:12 schreef jde_kok het volgende:
Net heerlijk gelopen tijdens de training. Half uur op 4.35/km als voorbereiding voor de halve van Venlo van komende zondag. Ik loop daar als haas, waarbij ik 2 dames naar 1.35.00 moet brengen.
Hier nog een foto van zondag, net nadat ik de groep van Krotwaar achter me liet.
[ afbeelding ]
Om in te lijsten! Deed hij een duurloopje?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:12 schreef jde_kok het volgende:
Net heerlijk gelopen tijdens de training. Half uur op 4.35/km als voorbereiding voor de halve van Venlo van komende zondag. Ik loop daar als haas, waarbij ik 2 dames naar 1.35.00 moet brengen.
Hier nog een foto van zondag, net nadat ik de groep van Krotwaar achter me liet.
[ afbeelding ]
Mijn huidige rugzak is bijna kapot. Dacht dan koop ik direct een rugzak die ik kan gebruiken voor mountainbiken en stukken hardlopen. Ook lijken mij die heupzakken ideaal voor bv wintersport.quote:Op woensdag 23 maart 2011 07:09 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat je met zo'n rugzakje wil gaan doen? Zelf lijkt het me niet zo prettig. Heb een belt en daar lukt het aardig mee, drinken, eten enz.
Ik hou niet van honden maar ren er wel altijd gewoon langs. Soms rennen ze irritant mee, dan probeer ik een zo verwoestend mogelijke blik richting eigenaar te werpen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:35 schreef pietkanarie het volgende:.
Ga toch altijd maar wandelen als ik een hond tegenkom. Er langs rennen durf ik nooit.
Ik houd van honden, maar niet als ik aan het hardlopen ben.
Herkenbaar??
Het is me geluktquote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:53 schreef Flappekz het volgende:
Morgen de 10km van Naaldwijk. Eens kijken of ik onder mn CPC-tijd kan duiken...zou leuk zijn
Ooit ga ik ook de marathon lopen. Toch een heroïsche afstand. Voor mij een paar dagen nog niet hardlopen. Heb de blaar onder mijn nagel geprikt en hij is al aan het herstellen, maar ik wacht nog even tot die weer helemaal genezen is.quote:Verdomme wat heb ik een schijthekel aan honden. Lopen altijd in de weg, luisteren voor geen meter en elke idioot wil een hond hebben. Mensen laten die beesten loslopen zonder ze onder controle te hebben, worden kwaad op de fietser als dat beest bijna voor de fiets springt. Ze schijten alles onder en daarbovenop is een derde van grote katten van de Serengeti dood door de ziektes die ze verspreiden.
Vandaag lekker gefietst, weer op de mtb gestapt. Na 300 meter in het bos kom ik langs een vrouw van de hondenuitlaatservice die 13/14 honden uitlaat, allemaal zonder riem. 1 daarvan komt blaffend achter me aan. Na paar keer af! te roepen verschijnt ook een tweede die grommend achter me aan komt. Hierdoor wel mijn snelste beklimming ooit gereden daar denk ik. Er lag veel modder waardoor het behoorlijk zwaar was. Benen voelden ook erg goed.
Ok, ik heb niet zoveel problemen met het houden van honden en pas mijn snelheid goed aan als ik ze zie, maar men moet ze niet loslaten als ze andere mensen niet met rust kunnen laten of als ze niet goed luisteren. Vind het erg fijn voor die mensen dat ze ook een mooie plek hebben om de honden uit te laten, maar nogmaals: alleen als ze luisteren. Die hondenuitlaatservice vind ik helemaal te gek voor woorden. Heb nu om de keer dat ik fiets of een hond achter me aan, of een hond bijna in mijn wielen.
Gefeliciteerd! Ik was bij hetzelfde evenement in Naaldwijk maar heb de 5km gedaan. Na bespreking met trainer leek het niet handig om die circuitrun te gaan doen (strand en knie/hamstringproblemen gaat niet echt goed samen, en heb de laatste tijd te weinig trainingsinhoud voor lange lopen denk ik).quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:37 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Het is me geluktCPC was mn eerste 10k ooit, die ging in 1:01:18 netto.
Zojuist bruto 59:18 gelopen
En precies volgens plan ook! Rustig aan begonnen (rond de 6:00/km). Het doel was om vanaf km7 te versnellen, maar dat gebeurde al vanaf km 5. Snelste km's waren 7,8,9 en 10
Dankje! Ik vind het wel iets dat je sowieso één keer moet hebben meegemaakt. Ook het unieke parcours over het circuit is natuurlijk erg gaaf als je het mij vraagtquote:Op zondag 27 maart 2011 19:17 schreef Schanulleke het volgende:
Mooie tijd voor een 12! Gefeliciteerd daarmee. Achteraf heb ik een beetje spijt dat ik me daar niet voor in heb geschreven.
Ik heb zelf vanmorgen een nieuw rondje geprobeerd. Lekker om te kunnen afwisselen. Dat was 9.8 in 56 en een beetje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |