Klasse hoor, zeer mooie tijd.quote:Op woensdag 9 maart 2011 00:57 schreef beertenderrr het volgende:
Vandaag een 5km loop op de baan gedaan voor de selectie van het rug-hanze team voor de batavierenrace. Ik had al besloten om hier geen deel van uit te maken aangezien ik niet hard genoeg ga om tot de selectie te komen, toch maar mee gedaan om te kijken hoe ik op een baan een 5km zou lopen. Dit heb ik tenslotte nooit eerder gedaan, ik heb überhaupt maar 1x een 5km ooit gelopen en dat was een half jaar geleden.
Ondanks ik als 3na laatste over de streep ben gekomen ben ik toch best tevreden. Ik heb uiteindelijk 18:27 geklokt volgens mij en dat is net iets meer dan een halve minuut sneller dan mijn vorige pr! Er moet wel bij vermeld worden dat die 5km op een weg werd gelopen en dit op een baan, maar toch. Omdat er geen prestatiedruk op stond heb ik niet zoveel gegeven als dat ik in een normale wedstrijd zou doen. Geen idee in hoeverre dit elkaar gaat opheffen, maar ondanks dat kan ik prima met dit resultaat leven op dit moment. Doel is nu onder de 18 minuten te komen. Ben benieuwd of het ooit gaat lukken, maar ik heb goede hoop. Dat is toch flink hard doortrappen!
Heb het overigens maar niet in de PR lijst gezet, aangezien op een baan lopen toch anders is dan een wegwedstrijd. Ik ga er ook vanuit dat eigenlijk bijna alle tijden die hier staan weergegeven gebaseerd zijn op wegwedstrijden, en daar blijf ik me dan ook maar aan houden
Heb je toegevoegd aan de CPC lijstquote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:09 schreef knnth het volgende:
Zondag de CPC 10k, geen doel, alleen kijken hoe ik ervoor sta. Voor het eind van het jaar wil ik een PR op de 10k (nu: 43'57") gelopen hebben,
Thanx, wordt idd de laatste cross dit seizoen. Ik ga het in ieder geval echt missen! Dit seizoen voor het eerst de cross in gegaan en dit blijf ik zeker doen. Van te voren had ik echt het gevoel dat ik het helemaal niets zou vinden. Het tegendeel is echter waar.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:00 schreef beertenderrr het volgende:
thnx e-runner & jde_kokheb hier nog een pr van een vriend van me liggen op 16:43. Ook wel een mooi doel om dat eruit te rennen
maar dat gaat helemaal eventjes duren om zo hard te gaan. Ik denk dat ik deze zomer maar vol op snelheid ga trainen in ieder geval, en de wedstrijdjes blijf ik tussen de 10 en 21,1km doen.
Tevens veel succes dit weekend jde_kok, zal wel een van de laatste crossjes zijn dit jaar lijkt me.
Ja moet zeggen dat het mij ook beter is bevallen dan ik op voorhand had verwacht. Volgend jaar zeker meer van doen. Heeft zeker een meerwaarde in de aanloop van het wegseizoen. Succes nog met je laatste crossjequote:Op donderdag 10 maart 2011 14:35 schreef jde_kok het volgende:
[..]
Thanx, wordt idd de laatste cross dit seizoen. Ik ga het in ieder geval echt missen! Dit seizoen voor het eerst de cross in gegaan en dit blijf ik zeker doen. Van te voren had ik echt het gevoel dat ik het helemaal niets zou vinden. Het tegendeel is echter waar.
Als je op snelheid wil gaan trainen voor je 5 km ga ik je zeker aanraden om komend jaar de cross in te gaan. Weet niet of er bij jullie in de buurt een competitie is, maar over het algemeen kan je over het algemeen wel een korte cross lopen. Bij ons is er in de regio een Circuit met alle verenigingen van 10 wedstrijden.
Het is goed voor je snelheid en zeker voor je techniek. In mijn laatste 5km op de weg merkte ik dat het veel minder kracht kostte om de snelheid te lopen.
Ook veel succes morgen! Ben benieuwd hoe het je af gaat zo'n HM op "blote" voeten.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:25 schreef bananablues het volgende:
Laatste 'training' voor CPC net gedaan, 3km met de FiveFingers. Stelt niet zoveel voor en had deze week al niet zoveel gedaan (was beetje ziekjes), maar had hier al een paar dagen zin in. Hopelijk zit de techniek er nu een beetje in voor zondag.
Hier wel een PR, al is het alleen maar omdat ik voor het eerst een echte 10k heb gelopen.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:11 schreef jack4ya het volgende:
Bah... Geen PR geloof ik. Veel te druk! De eerste helft continu inhouden... Wel ik had het idee dat het parcours 150mtr te lang was? 1:04:30.
En ik deed door een afgesneden pas een misstap, au, en daardoor kramp in middenrif. Never nooit last van maar nu dus wel... Heb moeten wandelen. Hrumpf.Bah bah bah.
Geen CPC voor mij meer. (Te druk en te smal)
Klopt, mn schoonvader ook. Ik had Cardiotrainer al aangezet voor we over de start gingenquote:Op zondag 13 maart 2011 15:34 schreef jack4ya het volgende:
2 anderen hadden ook 10.2km met gps horloges.
Vanavond-morgen.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:22 schreef Flappekz het volgende:
Iemand enig idee hoe snel de uitslagen meestal bekend worden? Het was mn allerallereerste échte loop, en ik ben erg benieuwd
Thanksquote:Op zondag 13 maart 2011 21:04 schreef beertenderrr het volgende:
Was het een beetje leuke loop? Afgelopen jaren had ik het idee dat het er niet beter op was geworden. De HM is sowieso verminderd aangezien die niet meer langs de pier gaat en ook was er nu een andere startplaats als ik het goed had. Weet niet of iemand zich uberhaupt heeft ingeschreven voor de HM daar, maar goedWat Jack4ya ook al zegt is dat het enorm druk is, maar dat is vaak zo als je aan massale lopen mee doet en niet bij de beste 10% loopt
@bananablues, hoe was het om weer een wedstrijd te doen? Nog de pose methode een beetje vast kunnen houden? Gelukkig wel net onder de 44
@HPKW, flink balen zeghoe lang denk je dat je er uit bent?
@No-P, thnxalleen was het een trimloop, dus geen uitreiking
@Flappekz, gefeliciteerd met je eerste loop (en dus pr)volgende week weer een nieuw pr waarschijnlijk. Vergeet je tijden niet toe te voegen aan de OP, nu mag het
Om precies de 10 km te lopen moet je de ideale lijn lopen en die loop je zelden. Helemaal niet als je in de meute loopt. Ga er maar vanuit dat de afstand klopt, het is een officiële wedstrijd.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:23 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb nu 3 loopjes gedaan (oa A'dam) waarvan deze veruit het drukst was. Niet heel vergelijkingsmateriaal, dat besef ik. Vriendlief vond het ook behoorlijk druk
Opvallende 'zaken' voor mij persoonlijk:
- horen over "die heuvel op" en dan geen idee hebben waar ze het over hebben.(Of daar bij dat water
of daar bij die ambassades
) Ik heb werkelijk NIETS meegekregen. Behalve een heleboel lopers.
- je hoogste tempo ooit, en toch geen snellere tijd neer zetten...
- snelste run van mij ooit en dan verder achter in het veld zitten dan normaal. Dat merkte ik trouwens al tijdens het lopen.![]()
- er van overtuigd zijn dat IK gelijk heb en mijn gps horloge klopt (, en gps van vriendlief, en mijn mobiel, en mobiel van vriend en 3x nameten 'bewijst'' dat) dus CPC 10km was in werkelijkheid gewoon 10.2![]()
- beginnerskramp in je zij
- Mijn vlottere vrienden moeten niet sociaal doen, en in hun juiste vak gaan staan, hoeven ze geen koppen te rauschen.
Geen idee! Morgen naar de orthopedisch chirurg, dan zal ik wel horen wanneer ik geopereerd kan worden en daarna nog 6 weken gips. Ik hoop met een maand of 2 weer rustig te kunnen gaan trainen.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:04 schreef beertenderrr het volgende:
@HPKW, flink balen zeghoe lang denk je dat je er uit bent?
Ja ik ben een vrouw ja.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:49 schreef DeeBee het volgende:
Ik snap je PR's niet echt...
34:69?En als je een 17 mins en 34 mins heb staan dan kan je gerust meedoen aan wedstrijden (zeker als vrouw (?))...
Wel respect dat het afvallen zo goed gaat.
Bedenk wel dat dit 2,5 jaar geleden was, vóórdat ik 55 kilo dikker was en nog 7-8x per week trainde. Nu ren ik waarschijnlijk 10km in 44-46 minuten of zoiets dergelijks. En met 80 kilo met 1.58 is het ook niet ideaal. Het gewicht zit echt in de weg, dus daar moet ik eerst vanaf.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:00 schreef DeeBee het volgende:
Maar eehm, wow, onder de 35 mins op de 10 kilometer is wel flink hard als je dat niet eens in wedstrijden zou lopen, dan loop je iedereen er hier vierkant uit en had je gisteren zomaar de 10 kilometer kunnen winnen bij de CPC!
Dus of er klopt iets niet helemaal qua PR's of ik zou heel snel wedstrijdjes gaan doen en overal prijzengeld binnen gaan harken, want daar heb je dan wel de potentie voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |