Desunoto | zondag 23 januari 2011 @ 15:24 |
Laatste topics: Final Fantasy [LXVIII] 100% or go Home Final Fantasy [LXVII] Met L'Cie's, Spoony Bards en Tonberrys Final Fantasy [LXVI] Actionfigures power! [Final Fantasy LXV] Met een niet te versmaden Vanille [Final Fantasy LXIV] Met een niet te versmaden Snow :9 [Final Fantasy #LXIII] Met FFXIII, Lighting, Fang en Vanille [Final Fantasy #LXII] "No daydreaming now" [Final Fantasy #LXI] Met een grote Bulbasar. [Final Fantasy #LX] Moms are tough [Final Fantasy #LIX] XIII, ongeluksgetal... Final Fantasy #LVIII - Het wachten duurt niet lang meer! Final Fantasy #LVII - Was het maar alvast maart [ Bericht 91% gewijzigd door Desunoto op 23-01-2011 15:33:19 ] | |
RenRen- | zondag 23 januari 2011 @ 15:30 |
Oke, hier komtie. Chapter 12, Eden under Slage Edem = Ramuh Interchange. Volgens mij is het vlakbij zo een lift. | |
Desunoto | zondag 23 januari 2011 @ 15:34 |
Hoe komt het dat je daar vast zit dan? Er is toch maar n pad dat je kan volgen? | |
RenRen- | zondag 23 januari 2011 @ 15:40 |
Oh, ik loop ook niet vast door de route zelf. Volgens mij kom ik bij dat savepoint net uit een lift en kom ik uit op een hele brede weg. Dan kom ik op de hoek, of iets verder een groep tegen die ik niet kan verslaan. Loop er net tegenaan, daarna even kijken hoe het zit met mijn grid. | |
RenRen- | zondag 23 januari 2011 @ 15:42 |
Het crystarium van iedereen is vol. Allemaal groepjes met Behemutkings die niet dood wil. Oh een Humbaba. | |
Desunoto | zondag 23 januari 2011 @ 15:44 |
Misschien wat investeren in wapens dan. Maar met een maximum crystarium zou je alles en iedereen op dat moment aan moeten kunnen. Hoe heten de vijanden uit die groep? | |
RenRen- | zondag 23 januari 2011 @ 15:45 |
Zie edit. Maar wapens zouden niet van invloed moeten zijn op een (bijna) instant kill? | |
Desunoto | zondag 23 januari 2011 @ 15:47 |
Oh, die dingen transformeren in van die grotere op een gegeven moment. Gewoon n voor n afmaken. Als ze rechtop staan, gaan gelijk al de negatieve status effects die je erop hebt gegooid weer weg. Dus meteen weer met saboteurs aan de slag. En dat beest kan jou echt niet met n klap dood krijgen. Maar als dat echt het geval is dan moet je Fang of Snow als leider instellen en op sentinel zetten. En eens goed naar je "physical defence" items kijken. | |
#ANONIEM | zondag 23 januari 2011 @ 15:47 |
Ik ga vandaag maar weer eens verder! Heb het al zeker een half jaar niet meer gespeeld Zit trouwens in CH13, dus ben er bijna volgens mij! | |
Notorious_Roy | zondag 23 januari 2011 @ 15:52 |
Dat is de laatste ja, in dat hippe witte gangenstelsel. Overigens, RenRen, je moet zorgen dat je Behemoths doodmaakt voordat ze rechtop gaan staan. Probeer ze te verrassen, desnoods met die shrouds die je onzichtbaar maken. Wapens upgraden is ook een goed idee, pak even een online gids erbij zodat je snapt hoe dat werkt en niet onnodig items opoffert. | |
Desunoto | zondag 23 januari 2011 @ 15:57 |
Doodmaken voordat ze rechtop gaan staan vereist een team dat ze sowieso makkelijk aankan, en ook een beetje geluk. Of die shrouds inderdaad, maar ook dat werkt niet altijd. Niets is zo frustrerend als hem rechtop zien gaan staan als hij nog 5% van z'n HP heeft. Ik zou er gewoon vanuit gaan dat 'ie bij 50% rechtop gaat staan en daarop inspelen. | |
RenRen- | zondag 23 januari 2011 @ 16:19 |
sab sen med proberen ofzo? Dat beest krijgt me met 1 klap dood, mede door die klotesoldaatjes die meehelpen. En oke! Thanks | |
RenRen- | zondag 23 januari 2011 @ 16:27 |
Gaat niet, voor het begin van het gevecht gaan deze staan En met een online guide snap ik des de minder van het upgraden van wapens | |
Desunoto | zondag 23 januari 2011 @ 16:28 |
Dan eerst die soldaatjes doodmaken. Want je wil niet tegen een rechtopstaand beest vechten terwijl die soldaatjes ook nog vervelend doen. | |
RenRen- | zondag 23 januari 2011 @ 16:35 |
HIJ IS DOOD.. Maar net. | |
Ixnay | maandag 24 januari 2011 @ 00:13 |
Dat upgraden van wapens in FFXIII is ook gewoon een slecht systeem. Eerst moet je organic items gebruiken om een "multiplier" aan een mechanic item toe te voegen. En met die mechanic items kun je dan weer veel EXP toevoegen aan een wapen/accesoire. Maar die mechanic items zijn duur/kostbaar dus je durft er niet te veel te gebruiken, want aan een wapen zit een maximum rank en alles dat je te veel gebruikt hebt ben je dan kwijt. Als je dan weer te weinig mechanic items gebruikt wordt die multiplier weer op 1 gezet en als je dan nog wat meer EXP wil toevoegen aan je wapen kun je weer opnieuw organic items gaan gebruiken. Behoorlijk slecht systeem, en zonder guide weet je niet wat een goede investering is in een wapen. In die guide wordt ook alles slecht uitgelegd en ook in het spel wordt het niet echt duidelijk. Dit wapen systeem vind ik echt een misser van Square Enix. Maar het beste is om 36 Sturdy Bones te kopen. Deze te gebruiken op je wapen waardoor je een bonus x3 krijgt en vervolgens met volgens mij Perfect Conductors je EXP omhoog gooien. | |
Ixnay | maandag 24 januari 2011 @ 00:27 |
Vorige topics: 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | | |
RenRen- | maandag 24 januari 2011 @ 09:20 |
Ik heb ook echt geen flauw idee welk wapen ik het beste kan gaan gebruiken. Ik zal kijken naar een guide die ik een beetje snap deze week, anders misschien zo'n boekje kopen | |
#ANONIEM | maandag 24 januari 2011 @ 11:44 |
Gisteren hard zitten klussen op Chapter 13. Wat een topgame is het toch | |
#ANONIEM | dinsdag 25 januari 2011 @ 11:25 |
Gisteren uitgespeeld. Wow. Ik moest wel even slikken bij het einde | |
Notorious_Roy | dinsdag 25 januari 2011 @ 16:01 |
Nieuwe info over de drie grote upcoming Finals: Versus * The actual battle screen in the final game will show character names. * Some areas regarding how the battle screen shows commands will probably change for the final. * Magic has different effects depending on the character who uses it. * A young blonde male character shown in the magazine's screenshots is good with guns. He alone has aiming controls and can aim for enemy weak spots. * When other characters use guns, they have just a normal lock-on. * The game has a large number of weapons. Main character Noctis can use them all. * Your battle party can have up to three members. However, the members who aren't taking part in the battle will join in on conversations. * There are more party members than the four shown in the magazine. However, the game doesn't have a massive number of party members. * Main character Noctis is not "cool." He's just a normal youth. He feels "I am strong," but he's not as strong as he thinks. * Some segments of the trailer show natural landscapes. These are like the fields you encounter in other games. The game will have time progression: morning, afternoon, evening and night. * Contrary to some theories, the dragon rider character who appears in the trailer is not heroine Stella. Nomura says he wouldn't show Stella in such a state. The character you see in that sequence is an enemy. * You can steal army vehicles for your use. You can ride air ships, cars and Chocobos. * The blonde character shown in the trailer is Noctis's friend. The other two characters are friends from Noctis's childhood. The person with glasses is like Noctis's tactician. * You'll recall that someone in the trailer says "You're not fit to be king," or something to that effect. This statement is not directed at Noctis. (I think everyone assumed it was!) * Nomura says something along the lines of: This year, we have Type-0 and XIII-2, so please forget about Versus for a while. He asked that people be patient and understand that they're trying to do something incredible. * At the earliest, we could see more from Versus XIII at E3. Type-0 * The keyword for the battle system is "Magic in Action." While you have weapons, magic is main. * A main concept is "It's not necessary for everyone to gather." The game has a multiplayer system that can be enjoyed by solo players too. * You can join other players' games for three minutes. While you can extend this, Type-0 is not the type of game where you play together with other players continuously. * The game will have 12+2 main characters. This means that in addition to the 12 main characters, there will be two characters, Makina and Rem, in a different framework (I'm not sure what that means). These 12+2 characters will be your controllable party. * You can have up to three characters out in battle simultaneously. Once someone dies, other members will come out to help. * Until you come to the battle field, you move around the world map and execute a strategy. * As you play on your own, other players will gradually take part in the battle. * When you help other players, you earn points. * In general, your full party heads to the battle field together. XIII-2 * XIII-2's story begins in Gran Pulse after the ending of XIII. * The story will feel like it expands out from the after story that was included in the booklet with Xbox 360's Final Fantasy XIII International. * Outside of Lightning, other characters will appear in the game in unexpected forms. Some will see major changes. * XIII-2 is a full sequel. You'll learn some of the things that took place in the background scenes of XIII. * The story will be more dark and mysterious than XIII's. * The story will focus on the goddess Etro. * The game will not have the pop feel of Final Fantasy X-2 (I think this means no dancing Lightning booooo) * The battle system will be an evolved form of XIII's ATB system. * They're listening to opinions both inside and outside of Square Enix and from outside of Japan regarding characters, story and interface. * There may be a difficulty setting. Met dank aan Kagari van NeoGAF. | |
RenRen- | dinsdag 25 januari 2011 @ 16:03 |
Blonde male Even lezen This sparks my interest. Net als dat het duisterder zal zijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 25 januari 2011 @ 16:42 |
DEMON CHOCOBO | |
Ixnay | dinsdag 8 februari 2011 @ 00:40 |
Hoe serieus zijn de geruchten dat FF7:Before Crisis naar een handheld gaat komen? | |
Cid | dinsdag 8 februari 2011 @ 11:13 |
Demon moogle's! EEEK | |
Notorious_Roy | dinsdag 8 februari 2011 @ 12:09 |
Van mij mogen ze. PSN of 3DSi Ware zou ik dan het liefst hebben. | |
Ixnay | dinsdag 8 februari 2011 @ 14:50 |
Het blijkt mogelijk te zijn om deze gratis te downloaden voor telefoons met symbian OS. Maar dan moet je Japans wel goed zijn... | |
Notorious_Roy | dinsdag 8 februari 2011 @ 15:03 |
WHUUUUT WAAR? SYMBIAN | |
Ixnay | dinsdag 8 februari 2011 @ 15:23 |
http://mobile360.org/mobi(...)sy-vii-before-crisis Ik heb zelf geen symbian dus ik weet niet of het werkt. Maar sorry als ik je voor niks blij heb gemaakt. | |
Notorious_Roy | dinsdag 8 februari 2011 @ 16:24 |
Ah, oude Symbian. Jammer, kan ik ook niet testen. | |
67Impala | woensdag 9 februari 2011 @ 17:24 |
Zo ben blij dat ik dit topic weer gevonden heb Kan ik tenminste weer op de hoogte blijven van mijn FF nieuwtjes | |
Aether | donderdag 17 februari 2011 @ 10:38 |
PSP: Final Fantasy IV Complete Collection - Screenshots. | |
Notorious_Roy | donderdag 17 februari 2011 @ 17:48 |
Ik wil een LE voor Europa. Ondanks dat ik eerder zei dat ik 'm niet wilde ja | |
Ang3l | vrijdag 18 februari 2011 @ 16:04 |
Die XIII-2 klinkt half zo gek nog niet eigenlijk | |
Aether | vrijdag 18 februari 2011 @ 16:12 |
Hoeveelste versie van IV wordt dit voor je? | |
Aether | vrijdag 18 februari 2011 @ 16:26 |
Emulatie van een SNES-spel emuleren op de PSP..! | |
Notorious_Roy | vrijdag 18 februari 2011 @ 16:30 |
Vierde SNES versie heb ik nooit zelf in bezit gehad, heb GBA, DS en PSOne. | |
Aether | vrijdag 18 februari 2011 @ 16:34 |
SNES heb ik ook niet, WonderSwan versie wel. Denk dat ik deze maar oversla (Of ‘The After Years’ moet interessant genoeg zijn...) | |
Notorious_Roy | vrijdag 18 februari 2011 @ 16:37 |
After Years is voor mij de reden om 'm te kopen. Hij is dan wel beschikbaar voor WiiWare, maar ik heb 'm liever portable. | |
Aether | maandag 21 februari 2011 @ 14:54 |
Final Fantasy III naar iPhone V Jump Lists Final Fantasy Versus XIII For Xbox 360 | |
luffyd | maandag 21 februari 2011 @ 14:59 |
| |
Ang3l | maandag 21 februari 2011 @ 15:51 |
Ow, III op de iPhone Leuk. Heb daar nu ook I en II op. | |
Ixnay | maandag 21 februari 2011 @ 19:56 |
Versus naar de Xbox 360. Wat is de meerwaarde dan nog van een PS3? En gaat de development dan nog langer duren? Versus was aangekondigd in 2006 en in 2011 is er nog steeds geen releasedatum. En III gaan ze daarvan die NDS remake uitbrengen, of wordt het een SNES achtige versie, net zoals ze met I en II hebben gedaan? Ik vind het echt zonde dat Square Enix veel te lang werkt aan iets en waarvan de kwaliteit nog altijd matigjes is, lijkt mij moeilijk om op deze manier nog winstgevend te zijn zonder honderden remakes uit te brengen. [ Bericht 7% gewijzigd door Ixnay op 21-02-2011 20:03:29 ] | |
Notorious_Roy | maandag 21 februari 2011 @ 21:39 |
Dat is nog niet bekend. Meest logische lijkt MIJ de NDS versie, maar er schijnt nog ergens een WonderSwan versie rond te dwalen die nooit afgemaakt is. Lees op NeoGAF dat veel mensen hopen dat die versie het wordt i.v.m. de artstyle. | |
Ixnay | maandag 21 februari 2011 @ 22:46 |
Ja volgens mij zouden ze 1 t/m 4 op de Wonderswan uitbrengen maar zijn ze na 2 gestopt omdat er verder nauwelijks meer iets voor deze handheld gemaakt werd. Tactics gaat ook naar de Apple zie ik. Zal dat de PSX versie zijn of War Of The Lions? | |
Aether | dinsdag 22 februari 2011 @ 00:03 |
Final Fantasy III komt volgende maand uit.Alleen 3 is niet uitgebracht van die vier. Er ging toen een gerucht dat de broncode van 3 verdwenen was en dat het het niet meer waard was om voor de WonderSwan te maken. Afgelopen E3 is bekend gemaakt dat het om die laatste zou gaan. “FINAL FANTASY TACTICS: The War of the Lions for iPhone” will be released 2011 Spring. [ Bericht 15% gewijzigd door Aether op 22-02-2011 00:10:26 ] | |
Ixnay | dinsdag 22 februari 2011 @ 00:08 |
http://finalfantasy.wikia.com http://www.andriasang.com//e/blog/2011/02/21/v_jump_versus_xiii/ | |
Aether | donderdag 24 februari 2011 @ 12:20 |
Final Fantasy III DS vs. iPhone | |
Aether | vrijdag 25 februari 2011 @ 10:30 |
| |
Aether | maandag 28 februari 2011 @ 21:41 |
Notorious_Roy | maandag 28 februari 2011 @ 22:53 |
Volgens Gamefront komt er ook een Special Edition voor FFIV PSP naar Europa. Kan er verder niets over vinden in de shops nog. Moet ik VGP weer teleurstellen, had net besloten om de game daar vandaag te importeren -edit- [ Bericht 24% gewijzigd door Notorious_Roy op 28-02-2011 23:00:48 ] | |
Ixnay | maandag 28 februari 2011 @ 23:05 |
En is de gewone cover artwork voor Europa ook al bekend? | |
Notorious_Roy | maandag 28 februari 2011 @ 23:05 |
Rechts op bovenste plaatje. De gewone versie zit in de LE doos. | |
Ixnay | maandag 28 februari 2011 @ 23:13 |
Ok, ik ga hem zeker halen. Nu nog even een PSP zien te regelen voor een paar weekjes en dan combineer ik dat meteen met Type-0 (Agito). Nog mensen die Dissidia 012 gaan spelen? | |
Notorious_Roy | maandag 28 februari 2011 @ 23:28 |
Type-0 duurt nog wel even toch? Die zie ik niet meer in 2011 hier verschijnen. Dissidia heb ik wel gezien, vind er niets aan... Heb de eerste wel gekocht omdat het FF is, maar 012 laat ik liggen. | |
Aether | dinsdag 1 maart 2011 @ 10:26 |
Square-Enix Europe heeft veel betere LE/SE dan Noord-Amerika! Misschien toch maar naar kijken. After Years kost op de Wii ook zo'n 30 euro... | |
RenRen- | dinsdag 1 maart 2011 @ 10:42 |
Is IV een beetje een tof verhaal dan? Ik weet dat dat een heel persoonlijke vraag is, maar wat vindt men hier? | |
Aether | dinsdag 1 maart 2011 @ 10:47 |
Voor z'n tijd wel. Ik heb 'm pas jaren later gespeeld en vond het verhaal tegen het einde wat chaotisch en traag worden. Het is een klassieker en als je andere 2D FF goed vindt is het een goede keus. | |
Notorious_Roy | dinsdag 1 maart 2011 @ 10:50 |
Ik vind IV n van de toffere Finals. Na VI misschien ook wel mijn favoriete 2D-deel. | |
Ixnay | dinsdag 1 maart 2011 @ 18:42 |
IV is voor zijn tijd een tof verhaal. De opvolger V was dat betreft minder, maar daarvan was het battlesysteem en job/level systeem weer superieur vergeleken met IV. In IV was het active time battlen en MP weer nieuw, maar dat is iets wat je bij V ook in verbeterde vorm terugziet. Qua verhaal worden de eerste 5 FFs natuurlijk overruled door deel 6. Maar dat zal iedere kenner wel met mij eens zijn. | |
Notorious_Roy | vrijdag 4 maart 2011 @ 14:21 |
| |
67Impala | vrijdag 4 maart 2011 @ 14:28 |
Is dat niet een beetje oorzaak / gevolg ? Zijn toch een hoop signalen dat de meeste spelers van XIII het battlesysteem kut vond? (ik niet btw) Als Battle Director heb je dit toch met name onder je hoede? | |
Notorious_Roy | vrijdag 4 maart 2011 @ 14:35 |
Hij schijnt zelf niet heel veel te hebben gedaan, vooral besluiten om action points te gebruiken in plaats van magic points en het niet hebben van random battles. Beide zijn prima keuzes. Het is verder gewoon business as usual volgens mij, S-E is een groot bedrijf en daar stoppen nou eenmaal vaak mensen. Ook belangrijke mensen. Sakaguchi, geestelijk vader Final Fantasy, is ook weg, maar de serie is nog steeds tof in mijn ogen. Of Uematsu, degene die veel soundtracks gedaan heeft, ook weg. | |
67Impala | vrijdag 4 maart 2011 @ 14:53 |
Ja ik vind ook prima keuzes, ik heb echt genoten van FFXIII en kijk ook heel erg uit naar de volgende delen! En inderdaad het is een groot bedrijf en grote namen gaan dan op ze tijd weg. Soundtracks van Nobuo Uematsu waren legendarisch! | |
Aether | zaterdag 5 maart 2011 @ 00:32 |
| |
Tain | zondag 6 maart 2011 @ 11:10 |
http://www.teefury.com/ Shirt is alleen vandaag te bestellen en verzendkosten zijn ongeveer 7 dollar | |
Notorious_Roy | zondag 6 maart 2011 @ 11:27 |
Dus 20h extra content? 15 voor Interlude, 5 (?) voor After Years? | |
Aether | zondag 6 maart 2011 @ 11:38 |
After Years voor WiiWare bestaat uit 9 delen (IIRC). Ieder deel duurt gemiddeld 3 uur. Inclusief Interlude zou het dan om zo'n kleine 40 uur gaan bovenop de 25 30 uur voor FFIV. Hoop alleen dat Interlude en After Years apart te kiezen zijn... | |
Notorious_Roy | zondag 6 maart 2011 @ 11:39 |
Zoveel content Heerlijk | |
Ixnay | maandag 7 maart 2011 @ 02:56 |
Interview met de belangrijke mensen van FFXIV met een update over de stand van zaken. http://www.gamespot.com/p(...)omoto-and-sage-sundi | |
Aether | maandag 7 maart 2011 @ 11:44 |
Jammer van augment system. Je kunt dus ook de Japanse versie importeren en in het Engels spelen. | |
Aether | maandag 7 maart 2011 @ 17:01 |
Is Making Final Fantasy A Nightmare? | |
Aether | vrijdag 11 maart 2011 @ 11:14 |
Final Fantasy VI SNES (III US) Volgende week op Wii Virtual Console [ Bericht 8% gewijzigd door Aether op 11-03-2011 11:25:16 ] | |
Notorious_Roy | zondag 13 maart 2011 @ 12:32 |
Square-Enix gooit de servers van FFXI en FFXIV minstens een week offline volgende week. Dit o.a. om stroom te besparen enzo. Users krijgen in april een maand gratis ter compensatie. | |
Cid | zondag 13 maart 2011 @ 14:27 |
| |
Ixnay | dinsdag 22 maart 2011 @ 17:53 |
26-08-11 komt FFXIV voor de PS3 eindelijk. http://www.cdwow.nl/games(...)/dp/20433121#bc=bc09 | |
Manke | woensdag 23 maart 2011 @ 16:13 |
1 dezer dagen komt FF3 en FF:T uit voor de iPhone. FF:T komt denk ik wat later. Morgen dus: edit: vorige pagina niet gelezen [ Bericht 28% gewijzigd door Manke op 23-03-2011 17:14:12 ] | |
Notorious_Roy | donderdag 24 maart 2011 @ 19:12 |
Type-0 (ik blijf steeds typo typen ) screens en info. Teveel om hier neer te zetten, zeker de moeite waard om even te bekijken! http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=425294 | |
slashdotter3 | zaterdag 26 maart 2011 @ 18:34 |
Aether | dinsdag 29 maart 2011 @ 21:29 |
Ixnay | donderdag 31 maart 2011 @ 16:00 |
Ik denk dat van V en VI nog 3D remakes komen op de 3DS en dat er dan voorlopig genoeg geremade is. | |
Notorious_Roy | donderdag 31 maart 2011 @ 16:13 |
S-E gaat gewoon door hoor. Ook na VI. Ik ben wel benieuwd waar V en V voor gaan verschijnen. Ik vind PSP prima, als het op de manier gebeurt van IV Complete met een mooie grafische update en een special edition. 3DS is echter ook prima, dan wil ik dezelfde soort graphics, maar dan met een extra dimensie. Dat kan prima bij die oude 2D RPG's met topdown view. Stel je voor, de intro van VI in 3D | |
67Impala | donderdag 31 maart 2011 @ 20:58 |
Heb final fantasy 3 op mijn Ipad ! Helemaal te gek! | |
Aether | maandag 4 april 2011 @ 20:16 |
| |
Notorious_Roy | maandag 4 april 2011 @ 20:22 |
Oh. Geen FFV complete op PSP dus? Volgens mij is IV namelijk niet op PSN verschenen... | |
Aether | maandag 4 april 2011 @ 20:32 |
Volgens mij niet? Deel V had helaas wel behoorlijk lange laadtijden op de PSOne (en waarschijnlijk worden die perfect gemuleerd | |
Manke | maandag 4 april 2011 @ 20:51 |
Hopelijk komen 4 en andere evt. remakes weer op de iPhone/iPad. Is er een datum bekend wanneer FF:T op de iPhone komt? | |
Aether | maandag 4 april 2011 @ 21:06 |
Lente 2011 is laatst bekende 'datum'. | |
Ixnay | dinsdag 5 april 2011 @ 17:32 |
Waarom komen die spellen niet op Android? | |
Cid | dinsdag 5 april 2011 @ 19:49 |
Euh, komt de iPad versie niet deze maand pas ergens? | |
67Impala | dinsdag 5 april 2011 @ 20:18 |
Iphone app werkt ook op Ipad.. Kwestie van scherm x 2 en voila ziet er ook nog gwn goed uit | |
Cid | dinsdag 5 april 2011 @ 21:40 |
Hoop stiekum dat de ipad versie er beter uit ziet op de ipad | |
Aether | dinsdag 5 april 2011 @ 23:47 |
FFIV:CC vertaling uit Japans Auto Battles? Installatiemogelijkheid?
| |
Aether | woensdag 13 april 2011 @ 23:37 |
Final Fantasy V nu op PSN 9,99. | |
Notorious_Roy | woensdag 13 april 2011 @ 23:43 |
PSOne versie, niet speelbaar op PSP toch? | |
Aether | woensdag 13 april 2011 @ 23:46 |
PSP en PS3. De PSOne-versie had wel wat last van laadtijden... | |
Notorious_Roy | woensdag 13 april 2011 @ 23:53 |
Okay. Dat had ik al gelezen Ik twijfel trouwens. Eerst maar eens IV gaan spelen binnenkort en kijken wat S-E voor ons in petto heeft met betrekking tot overige remakes. V is een van de delen die me weinig doet omdat ik daar geen nostalgie bij voel zoals bij I, IV en VI wel het geval is. | |
Aether | woensdag 13 april 2011 @ 23:55 |
Wel apart dat IV en VI op de Wii Virtual Console komen en V op PSN... | |
Notorious_Roy | woensdag 13 april 2011 @ 23:56 |
VI ook op PSN Vers nieuws | |
Aether | donderdag 14 april 2011 @ 00:00 |
Dan zou ik toch voor de Wii-versie gaan. Zelfde spel maar de PSOne-versie moest voor menu's en voor en na gevechten laden (plus bekende Square PAL-conversie). | |
Notorious_Roy | donderdag 14 april 2011 @ 00:01 |
Yup. Bovendien verwacht ik dat V en VI ook nog 'echte' remakes krijgen in de toekomst VI heb ik nooit uitgespeeld trouwens Heb de GBA-versie liggen, maar daar wacht ik mee in afwachting van een VI-complete collection oid | |
Aether | donderdag 14 april 2011 @ 00:10 |
Heb het idee dat die twee een stuk minder populair zijn in Japan(?) Zie ze eerder op PSP/NGP dan op 3DS verschijnen. Er zit trouwens een bug in de GBA-versie van VI. Als je in slot 3 saved worden soms alle slots gewist... | |
Aether | dinsdag 19 april 2011 @ 17:08 |
| |
Aether | woensdag 20 april 2011 @ 10:34 |
| |
Ixnay | woensdag 20 april 2011 @ 15:37 |
Volgens mij is VI minstens net zo populair geweest als IV. | |
Aether | zaterdag 23 april 2011 @ 10:27 |
Final Fantasy Type 0 website geopend (Japan). In-game vs. CG | |
Ixnay | zaterdag 23 april 2011 @ 14:07 |
Ziet er allemaal weer erg goed uit. Alleen jammer dat ze die naam veranderd hadden. Nu heeft het niks meer met FFXIII te maken. | |
Madame_Paon | zondag 24 april 2011 @ 04:04 |
Ik heb een keer Final Fantasy voor de PS3 gekocht. Nou, dat was dus zonde van m'n geld. De besturing is echt waardeloos. Je kunt tijdens 'gevechten' niet springen, lopen, wegrennen of wat dan ook. Echt kut, want het zou een heel leuk spel kunnen zijn, mits ze die waardeloze besturing aanpassen. | |
RenRen- | zondag 24 april 2011 @ 11:58 |
Ik ken geen enkele Final Fantasy waarbij je kan springen of weglopen tijdens een gevecht. 12 kun je wel weglopen, maar dat is een heel ander battlesysteem. Ik ben trouwens bezig met FFXII, en ik heb ergens hulp bij nodig Ik wil die sidequest doen. Hij heet "The case of the missing Cactoid". In de walkthrough staat dat je met Tchigri moet praten op z'n bootje nadat je aan Dantro's Wife de cactoid flower hebt gegeven. Dan zou Tchigri je mee nemen naar North bank. Maar er gebeurt niets. Iemand die hier ook tegenaan is gelopen? | |
#ANONIEM | zaterdag 30 april 2011 @ 00:12 |
Zirnitra Beetje oninspirerende fights zijn de laatste Cieth missies zeg. Daar hadden ze toch wel even wat meer tijd in mogen steken imo. | |
Cid | dinsdag 10 mei 2011 @ 10:30 |
| |
Aether | zaterdag 21 mei 2011 @ 21:38 |
| |
Aether | zondag 22 mei 2011 @ 12:37 |
Aether | dinsdag 24 mei 2011 @ 11:00 |
Massive Final Fantasy Collection On Sale For $15,000 On eBay Someone on eBay is putting their entire collection of Final Fantasy games up for sale. The auction currently sits at about $15,000 with just a few days to go before it ends. What’s inside? Final Fantasies I – XIII for one thing. But there are also side series titles like "Final Fantasy Seiken" (aka Seiken Densetsu: Final Fantasy Gaiden or Final Fantasy Adventure as its known North America) Final Fantasy: Mystic Quest and the Crystal Chronicles games, as well as different ports across the GBA and Nintendo DS. Limited edition consoles? Those are in there, too. | |
Ixnay | dinsdag 24 mei 2011 @ 14:47 |
Mooie collectie. Maar zal er een gek zijn die dat gaat betalen? Ondanks dat er zeer exclusief spul tussen zit. | |
chibibo | donderdag 26 mei 2011 @ 19:28 |
Het klinkt alsof je nog nooit in je leven een RPG gespeeld hebt. | |
Desunoto | donderdag 26 mei 2011 @ 19:44 |
Misschien wel RPG's maar dan niet met de opzet van FF inderdaad. | |
Ixnay | donderdag 26 mei 2011 @ 20:51 |
Misschien geen FF vraag. Maar komt Chrono Trigger nog naar PSN? | |
Notorious_Roy | donderdag 26 mei 2011 @ 21:07 |
PSN
| |
Aether | donderdag 26 mei 2011 @ 21:21 |
Is niet aangekondigd voor de Europese PSN IIRC. Als je een Wii hebt kun je beter die - al verkrijgbare - versie downloaden. Vl beter dan de PSOne-versie. | |
Pheno | donderdag 2 juni 2011 @ 10:31 |
Hebben mensen nog vragen over FF XIII-2? Ik ga in LA een producer interviewen en natuurlijk het spel zien (en hopelijk spelen). | |
67Impala | donderdag 2 juni 2011 @ 11:31 |
Dat ze maar eens mogen opschieten , verder geen vragen | |
Cid | donderdag 2 juni 2011 @ 11:39 |
Ik zou wel graag weten of er een world map is en stadjes om te ontdekken. Of eigenlijk of de traditionele Final Fantasy componenten die ontbraken in FFXIII wel in 2 zitten. | |
Aether | donderdag 2 juni 2011 @ 20:59 |
Of ze zaken die XIII niet gehaald hebben in XIII-2 gaan gebruiken. | |
Aether | donderdag 2 juni 2011 @ 21:37 |
http://finalfantasyxiii2.(...)ters-noel-and-serah/ | |
Ixnay | vrijdag 3 juni 2011 @ 01:19 |
Lijkt heel veel op XIII van wat ik kan zien. ps. Ben ik eigenlijk de enige die veel meer uitkijkt naar Versus XIII dan een tweede XIII? | |
Cid | vrijdag 3 juni 2011 @ 11:02 |
Ik heb stiekem wel zin in FFXIII-2 eigenlijk Vond de setting goed te doen, en ben erg benieuwd naar meer verhalen! | |
Notorious_Roy | vrijdag 3 juni 2011 @ 11:11 |
Ik koop ze beide blind. Final Fantasy | |
chibibo | vrijdag 3 juni 2011 @ 12:50 |
Ik vind Versus ook interessanter dan XIII-2, maar haal ze waarschijnlijk wel allebei in huis. Ik moet XIII nog steeds uitspelen, trouwens. Volgens mij zat ik in chapter 4 of 5 toen ik er mee ben gestopt, maar dat is al weer zo lang geleden dat ik waarschijnlijk beter opnieuw kan beginnen. | |
67Impala | vrijdag 3 juni 2011 @ 13:15 |
Voor mij is het voor FFXIII-2 en versus XIII een instant pre-order. 'nuff said | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 3 juni 2011 @ 13:25 |
Nee, want mij lijkt Versus XIII ook veel vetter dan XIII-2. Ik heb XIII nog niet gespeeld, en ik denk ook niet dat ik deze ook zal spelen, omdat de reviews niet echt erg lovend waren en de gameplay nu veel meer linear in opzet is dan de vorige games. Ik heb gisteren eindelijk van het PSN FFVII gedownload en die blijft gewoon classic. De volgende wordt waarschijnlijk FFVIII of FFIX. | |
Pheno | vrijdag 3 juni 2011 @ 13:42 |
Volgens mij waren ze aan het luisteren naar de klachten over XIII en zouden ze zijn aangepakt in XIII-2. Ik ga het over een halve week meemaken, of dat ook zo is, maar FFXIII is niet zo slecht als de reviews je doen geloven. Vind ik dan, ook een mening natuurlijk. In het begin is het lineair als een Mondriaan, maar dat ebt later zeker weg. | |
67Impala | vrijdag 3 juni 2011 @ 18:40 |
Ik vind al de reviews van XIII echt een beetje jammer. Tuurlijk is hij niet zo goed als andere, maar ik heb me er echt prima mee vermaakt. En het feit dat je alleen maar op X loopt te bashen is ook onzin. Vind je een held als je het in je eerste playthrough feilloos red.. Ik moest af en toe echt goed nadenken bij bosses en dan gewoon dood ging omdat ik de foutte keuze maken. Kortom ik zou zeggen ga het spelen en vorm je eigen mening, want mijn mening is bijvoorbeeld al heel erg tegenstrijdig met alle reviews... | |
Ixnay | vrijdag 3 juni 2011 @ 19:57 |
XII werd ook overal gebasht. X ook in het begin. Later kreeg hij pas de waardering die hij verdiende. | |
Aether | vrijdag 3 juni 2011 @ 20:57 |
Final Fantasy XIII-2's E3 Teaser Trailer. | |
Pheno | dinsdag 7 juni 2011 @ 19:30 |
Played FFXIII-2. Non-lineair confirmed. Of ze hebben het beste stuk laten spelen, dat kan ook | |
Desunoto | dinsdag 7 juni 2011 @ 19:53 |
Kan je ons iets meer vertellen Pheno? Wat speelde je, wie speelde je? Hoe waren de gevechten? En in wat voor opzicht was het non-lineair.. als in: wat kon je doen, waar kon je heen, had je een world map of iets met een lijstje side-quests? | |
Cid | dinsdag 7 juni 2011 @ 20:00 |
WTB meer info inderdaad! | |
Pheno | dinsdag 7 juni 2011 @ 20:01 |
Ik heb over drie uur een interview, dus ik heb de vragen al klaar op basis van de demo. Ik hoop vanavond een preview te schrijven en online te zetten | |
Cid | dinsdag 7 juni 2011 @ 20:05 |
| |
Desunoto | dinsdag 7 juni 2011 @ 20:30 |
Tof! Ik kijk uit naar de preview. | |
67Impala | dinsdag 7 juni 2011 @ 22:03 |
Ben zeer benieuwd | |
Pheno | woensdag 8 juni 2011 @ 06:49 |
Ik heb het belangrijkste al op twitter en dus ook rechts op de gamessite gezet na mijn interview met Motomu Toriyama en Yoshinori Kitase: meerdere eindes! Op TGS wordt het meer uitgelegd, maar ze zijn overstag! Ik ga nu maar eens beginnen met typen | |
Notorious_Roy | woensdag 8 juni 2011 @ 10:57 |
Als het net zo uitgebreid is als in Chrono Trigger of Fallout New Vegas is het tof! Ben benieuwd! | |
Aether | woensdag 8 juni 2011 @ 17:24 |
Ixnay | vrijdag 10 juni 2011 @ 14:33 |
Ze zeggen dat XIII-2 beter wordt dan XIII op elk front. Als ze toch een engine hebben met een battlesysteem etc. is het ook niet zo heel moeilijk om de minpunten uit XIII aan te pakken. | |
emokid | woensdag 15 juni 2011 @ 17:41 |
Zojuist begonnen aan FF XIII op de 360. Heb eerdere delen gespeeld. Moet ik ergens rekening mee houden, of heeft iemand tips? | |
Notorious_Roy | woensdag 15 juni 2011 @ 17:50 |
Wapens doen er niet echt toe tot ongeveer 75% in de game. Items niet verkopen, gewoon houden, alles. Je hebt je items nodig om betere wapens te maken, dat heeft nut vanaf ver in de game. | |
emokid | woensdag 15 juni 2011 @ 17:52 |
Wapens als in geweren, of ook zwaarden? Ik moet dus niet investeren in wapens? | |
Notorious_Roy | woensdag 15 juni 2011 @ 17:59 |
Alles. Je hoeft ze niet echt te kopen in ieder geval. Als je een nieuw wapen vindt met betere specs kun je die gaan gebruiken. Oude wapens ook gewoon bewaren. | |
Aether | zaterdag 18 juni 2011 @ 21:47 |
TheStigsDutchCousin | maandag 20 juni 2011 @ 09:21 |
Is er misschien al wat meer bekend van Final Fantasy Versus XIII ? | |
Aether | maandag 20 juni 2011 @ 11:12 |
E3 2011: Interview Final Fantasy XIII-2. Siliconera’s Final Fantasy XIII-2 Interview With Toriyama And Kitase. | |
kipknots | dinsdag 21 juni 2011 @ 22:41 |
Je kunt mensen redelijk in twee groepen verdelen, denk ik. De ene groep vind X / XIII matig tot slecht en XII goed, bij de andere geld het tegenovergestelde. Zelf vind ik XII, ondanks dat het spel erg langzaam wordt tegen het einde aan, een fantastisch spel en vind ik XIII gewoon slecht. X vond ik matig. Anyway, zit nog steeds te wachten totdat Square FFXII International HD aankondigt. Emulatie is jammer genoeg nooit perfect | |
Pheno | woensdag 22 juni 2011 @ 06:20 |
Ja, het duurt tyfuslang en ze willen niets loslaten. Op de TGS alleen een nieuwe trailer en op de E3 niets, nada, noppes. | |
Fipotje | woensdag 22 juni 2011 @ 08:46 |
Ben vorige week maar weer eens opnieuw begonnen met XIII. Had de storyline uitgespeeld en het spel niet meer gespeeld helaas. Wilde dus nu al die missies gaan doen en wapens/items/cyrst upgraden, maar tijdens het opstarten van de game besloten lekker opnieuw te beginnen | |
Aether | vrijdag 1 juli 2011 @ 10:49 |
| |
67Impala | vrijdag 1 juli 2011 @ 11:41 |
Terecht! Ik wil dat ook weer een keer doen, ondanks dat ik al de volle 100% heb en alle wapens al een keer gemaxt heb. Uren lang Adamantoises slopen voor Platinum Ingots en Trapehezedrons Onlangs weer met Final Fantasy X begonnen en dat was overigens ook weer heel erg leuk! Jammer dat ik er alleen apart mijn PS2 voor moet aansluiten | |
Aether | zaterdag 9 juli 2011 @ 21:00 |
| |
Notorious_Roy | zaterdag 9 juli 2011 @ 21:04 |
Natuurlijk komt Type-0. Het is een Final. | |
Aether | zaterdag 9 juli 2011 @ 21:07 |
Wordt nog interessant omdat het om twee UMDs gaat. Hoe ziet de PSP-markt er dan uit en zou dat nog wel verkopen tegen de tijd dat het in Europa uitkomt? En op PSN kunnen op dit moment geen titels verkocht worden die uit meerdere UMDs bestaan. | |
Notorious_Roy | zondag 10 juli 2011 @ 22:25 |
Gisteren was er een concert in Keulen ter ere van Uematsu: http://www.mediafire.com/?nz32u9yydqu8ubs Symphonic Odysseys. Eerder was er al Symphonic Fantasies, die CD is te koop via Amazon.de Odysseys komt volgend jaar ws op CD uit. | |
kipknots | maandag 11 juli 2011 @ 13:09 |
Gisteren Vagrant Story en Final Fantasy IX via PSN aangeschaft. Geweldig om weer eens te spelen. Zou willen dat SE weer een spel in de stijl van de PSX Final Fantasies uitbrengt. Qua sfeer komen de nieuwere spellen toch niet in de buurt. | |
Ixnay | maandag 11 juli 2011 @ 14:34 |
Helemaal mee eens. Net zoals iedereen. Maar SE denkt dat wij alleen maar mooie filmpjes willen zien en steekt daar 90% van de productietijd in. | |
kipknots | maandag 11 juli 2011 @ 15:19 |
Moet zeggen dat ik Final Fantasy XII can ook weer een goed experiment vond, al zou ik denk ik liever een Matsuno spel met een dergelijk budget en niet de Final Fantasy naam zien. Maar ik ben totaal geen fan van de aanpak van X / XIII. Kan de personages, verhalen en lineaire opzet totaal niet waarderen. | |
Aether | dinsdag 12 juli 2011 @ 13:18 |
Sony Sends Square Enix Congratulatory Chocobo Cake A few weeks ago, Square Enix announced they shipped 100 million Final Fantasy games worldwide. That figure is a tally of the fourteen numbered games from the main series, ports, direct sequels, and spin-offs. While Final Fantasy made its debut on the Famicom, the series mushroomed with Final Fantasy VII for PsOne. Sony (specifically Sony Music Entertainment) congratulated Square Enix with a sponge cake and Twitter addict Shinji Hashimoto took a photo of it. Congratulations for the series surpassing 100 million units, the cake reads. | |
Notorious_Roy | woensdag 13 juli 2011 @ 11:47 |
Versus XIII interview in Famitsu. Is nog in pre-production | |
Pheno | woensdag 13 juli 2011 @ 11:49 |
Ik ga het gewoon kopen, maar met dit soort ontwikkelperiodes is het toch al gedoemd om te falen De kosten kunnen gewoon niet meer teruggewonnen worden . | |
Notorious_Roy | woensdag 13 juli 2011 @ 12:03 |
Natuurlijk koop ik het ook. Maar wat een drama is het ontwikkelproces... Tegelijk aangekondigd met XIII en daarvan komt over een half jaar alweer het vervolg. Versus is wat dat betreft gedoemd om een financieel fiasco te worden. Ze moeten dat soort games ook gewoon niet zo vroeg aankondigen. Dan valt ook niet op dat het zo'n drama is! | |
Pheno | woensdag 13 juli 2011 @ 12:09 |
Hopelijk in Tokio meer info. En nu wil het toeval dat ik donderdag hoor of ik weer eens op vakantie kan rond die tijd... | |
Aether | woensdag 13 juli 2011 @ 13:05 |
XII is ook vijf jaar in ontwikkeling geweest. De eerste propaganda kwam na een klein jaar naar buiten. | |
Aether | vrijdag 15 juli 2011 @ 23:04 |
Final Fantasy XIII-2 schermkiekjes. | |
Notorious_Roy | vrijdag 15 juli 2011 @ 23:09 |
Ik zag ze op NeoGAF al inderdaad. Ik ga maar eens in een media blackout omtrent deze game | |
Ang3l | vrijdag 15 juli 2011 @ 23:12 |
Nice And my fav blue haired boy is back | |
Nick-GizMo | vrijdag 15 juli 2011 @ 23:45 |
Ik wacht nog even af | |
Cid | zaterdag 16 juli 2011 @ 06:08 |
Need!! | |
Aether | zaterdag 16 juli 2011 @ 18:07 |
A Look At Final Fantasy Type-0′s Battles And World Map In Video Form Final Fantasy Type-0 may have been delayed to fall, but it looks like Square Enix have updates planned to make up for the delay. Today, they updated the game’s website with a whole bunch of short videos. Battles – Basic Knowledge During battle, you control a party of three. You can switch between the character you control on the fly, and each one has their own weapon and abilities, which adds a tactical element to battles. Kill Sight and Break Sight Kill Sights are used to kill enemies in one fell swoop. When the lock-on cursor glows red, you can perform a Kill Sight. Break Sights are used to inflict a large amount of damage on enemies. During these, the lock-on cursor glows yellow. Special Order Special orders are specific objectives issued within missions. These orders can vary in their nature, and you have to carry them out within the provided time limit. Depending on the number of orders you successfully carry out, you’re rewarded with items and the like upon clearing missions. Active Field Map Finally, this video shows the world map, littered with tows and dungeons. You can traverse it on foot, Chocobo, or by air ship. You can also run into monster and enemy battles on the map. | |
Aether | maandag 1 augustus 2011 @ 08:34 |
Final Fantasy Type-0 screenshots. | |
Aether | dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:58 |
Final Fantasy Tactics: The War of the Lions iOS Out This Week Just last week, Square Enix announced that the long-awaited iOS port of Final Fantasy Tactics: The War of the Lions was submitted to Apple, which no doubt meant that the game would be out soon. Today on Facebook, they confirmed that release is in fact this week. Dated for August 4th (that's Thursday!), this version will be for iPhone (4 and 3GS) iPod Touch, with an iPad version on its way in about a month. Square says they actually tried to run it on an iPhone 3G, but it was simply too slow. However, the retina display is supported, load times are definitely improved over the PSP version, and they were able to include a save feature and keep the English voiceovers. On the other hand, they had to cut out the multiplayer portion of the game. Famitsu got some hands-on with the game on an iPhone. Take a look. Final Fantasy Tactics: The War of the Lions will cost 1800 yen, $15.99 US or 12.99 in the App Store.[/quote] | |
Marktplaatsman | donderdag 4 augustus 2011 @ 23:31 |
Ga 14 maar weer eens proberen. Is maar 9 euro bij Dixons en je hoeft nog niet maandelijks te betalen | |
Ixnay | vrijdag 5 augustus 2011 @ 07:05 |
XIV staat nog steeds in de planning voor de PS3. Ze zijn de game dusdanig aaan het verbeteren dat de "oude" XIV uiteindelijk maar een (slechte) demo is van de vernieuwde XIV. Versus XIII is nu pas in volle ontwikkeling. Wat is er dan in die eerste 5 jaar ontwikkeltijd gebeurd, vraag ik me af. Het werd wel op de E3 van 2006 aangekondigd, maar wie weet hoe lang daarvoor al aan de game gewerkt werd. Dissidia 012 is (hoop ik) een flop geworden. Niet dat we straks een derde Dissidia game krijgen waar niemand op zit te wachten. En er komt nog een muziek/ritme game van FF genaamd Theatrhythm Final Fantasy. http://finalfantasy.wikia.com/wiki/Theatrhythm_Final_Fantasy Geen idee wat dat gaat worden. Het is (tot nu toe) alleen voor Japan aangekondigd en het is voor de 3DS. | |
Notorious_Roy | vrijdag 5 augustus 2011 @ 08:48 |
Heb je ook nieuws Ixnay? | |
Aether | vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:47 |
- [ Bericht 98% gewijzigd door Aether op 07-08-2011 12:47:28 ] | |
Aether | zondag 7 augustus 2011 @ 12:49 |
Aether | zondag 7 augustus 2011 @ 12:55 |
Kweh! Square Enix Europe Take Over Another Game Last year, Square Enix ported their GREE social network game, Chocobo’s Crystal Tower, to Facebook. The game takes place in a land littered with towers. You get to raise a chocobo, battle enemies and and make it to the top of every tower to earn treasure. You can then use your hard-earned loot to customize your chocobo further. You can even breed chocobos in the game to give birth to a new hatchling. Like a lot of social games, Chocobo’s Crystal Tower is a free-to-play title with paid item purchases. Chocobo’s Crystal Tower was being maintained and updated by Square Enix’s Japanese division. Today, Square Enix Europe that they’re taking over the game’s development and plan to make changes and improvements to it, based on community feedback. You can try the game out here. | |
Notorious_Roy | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:54 |
Copy/paste vanaf NeoGaf: Here you go, if you want other areas I'll capture some later, the ice area seems to be the most impressive and others not so much, so I didn't bother. cut scene: world map: (demo beschikbaar in Japan) | |
Manke | donderdag 11 augustus 2011 @ 17:21 |
Download link: http://wdl.square-enix.co(...)reishiki_natsubi.zip | |
Nick-GizMo | donderdag 11 augustus 2011 @ 17:40 |
Type-0? | |
Notorious_Roy | vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:56 |
Yup. En omdat niemand anders het doet, de Moogle update voor FFXIII-2: | |
Cid | vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:18 |
Must have! | |
#ANONIEM | vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:23 |
Iemand enig idee wanneer 14 voor de ps3 nou eindelijk uitkomt? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2011 22:24:06 ] | |
Ixnay | zaterdag 13 augustus 2011 @ 03:57 |
Als ze het (dit keer wel) goed genoeg vinden om op de markt te brengen. Met de pc versie was dat zeker niet het geval. | |
Aether | zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:56 |
Final Fantasy Type-0 Japanese Demo Guide. | |
Aether | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:01 |
Eerste uitgave Square Enix Magazine. [ Bericht 10% gewijzigd door Aether op 13-08-2011 17:14:11 ] | |
Aether | maandag 22 augustus 2011 @ 12:37 |
Nieuwe mysterien | |
Young_David | dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:33 |
Heb me voorgenomen om ook maar eens te beginnen aan deze klassieke gameserie. Tijdje geleden wel begonnen aan XIII op de Xbox360, maar nog niet afgemaakt (verwarrend verhaal, lineair) en heb nu I & II voor iOS en ben bijna door I heen. Hoe kom ik nu het beste aan alle oude versies op een legale manier? Ben een beetje een lijstje aan het samenstellen. FF I iOS (v) FF II iOS (v) FF III iOS of DS? FF IV FF V FF VI FF VII PS1 FF VIII PS1 FF IX PS1 FF X PS2 FF XI PS2 FF XII PS2 FF XIII XBOX360 (v) Ik heb geen snes, of sony-console. Verder heb ik alle consoles van Nintendo (-snes). Dus er zal waarschijnlijk een 2ehands PS bijkomen. Voornamelijk over IV tot VI twijfel ik. Van VII tot XII zijn volgens mij geen remakes. Zijn alle PS1 games trouwens wel te spelen op een PS2? | |
RenRen- | dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:54 |
Die moogle!Mij is altijd verteld dat je een ander geheugenkaartje nodig hebt omdat de PS1 opsloeg in blocks en PS2 in bytes, maar dat is al 10 jaar geleden dat dit mij verteld is, dus misschien heb ik het mis. Ik heb in ieder geval nooit een PS1 spel fatsoenlijk op kunnen slaan, | |
Young_David | dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:21 |
Wat voor een FF game nogal een vereiste is ... eens kijken wat een PS1 met FFVII op marktplaats doet ... | |
kipknots | dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:29 |
Als je een goede pc hebt kan je spellen ook gaan emuleren. FFVII, FFVIII, FFIX en FFXII doen het prima op emulators, FFX weet ik niet zeker. FFIV en FFVI zijn trouwens ook via de virtual console te spelen. | |
Aether | dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:40 |
Voor PS1 heb je inderdaad een PS1 memory card nodig op de PS2. Op een PS3 kun je virtuele memory cards maken op de HDD. | |
Aether | dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:56 |
FF I iOS Wii Virtual Console / PSP remake / Game Boy Advance FF II iOS PSP remake / Game Boy Advance FF IV Wii Virtual Console / PSP remake / Game Boy Advance / DS FF V PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3 / Game Boy Advance FF VI Wii Virtual Console / PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3 / Game Boy Advance FF VII PS1 PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3 FF VIII PS1 PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3 FF IX PS1 PSN (PS1-emulatie) voor PSP/PS3 FF XI PS2 PC/XBOX360 FF XIII XBOX360 PS3 [ Bericht 7% gewijzigd door Aether op 23-08-2011 16:12:15 ] | |
Young_David | dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:03 |
Met een PSP kom ik dus al een heel eind | |
Aether | dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:13 |
Lijst iets aangepast. PSP is inderdaad een goede keus. Zou alleen V en VI niet aanraden, erg trage emulatie en slechte vertaling. V kun je het beste voor de GBA kopen en VI op Wii Virtual Console of GBA. | |
Manke | woensdag 24 augustus 2011 @ 01:00 |
IV heb ik uitgespeeld met een PSP emulator, VI met een snes emulator ooit. | |
Ixnay | woensdag 24 augustus 2011 @ 20:12 |
III hebben ze voor iOS en NDS dat zijn de 3D remakes. Het orgineel (8-bit) is alleen voor de NES in het Japans. IV heeft een 3D remake op de NDS vergelijkbaar met de stijl hoe ze dat bij III hebben gedaan. Verder is deze te krijgen voor de SNES, PS1, Wii Virtual Console (onbewerkt). GBA (kleine aanpassingen). Ook is er sinds kort een mooiere 16-bit achtige versie op de PSP met de sequel The After Years erbij voor als je het helemaal compleet wil hebben. V is voor de SNES (alleen Japans) PS1, Wii Virtual Console en PSN (onbewerkt). GBA (kleine aanpassingen). VI voor de SNES, PS1, Wii Virtual Console en PSN (onbewerkt). GBA (kleine aanpassingen). VII voor de PS1, PC en PSN. idem voor VIII. IX op de PS1 en PSN. X en X-2 op de PS2. XI op de PC en Xbox360, buiten Europa volgens mij ook op de PS2 maar dan wel de oude versie niet de slim versie. XII alleen op de PS2. XIII op de PS3 en Xbox 360. En dan nog een heleboel prequels/sequels spinoffs. Maar met een PS1, 2 of 3. Kun je dus deel 1 t/m 9 uitspelen minus deel 3 als je de collecties FF Origins (deel 1+2) en FF Anthology (deel 4+5) hebt. Zo heb ik het dus gedaan. Van deel 3 had ik de NDS remake uitgespeeld, maar die heb je dus ook op iOS. En dat je een PS1 memorycard nodig hebt om een Ps1 game te spelen op een PS2 is waar. Ik raad je aan om een PS2 te kopen (tweedehands zal dat niet zo duur zijn en dan kun je dus deel 1 t/m 12 spelen minus 3 en 11. [ Bericht 4% gewijzigd door Ixnay op 24-08-2011 20:20:41 ] | |
Young_David | donderdag 25 augustus 2011 @ 09:36 |
Zou zomaar een PS2 kunnen worden dus. I en II heb ik dus al op de Ipad, XIII op de Xbox360 en IV heb ik besteld voor de GBA. III haal ik waarschijnlijk ook wel voor de ipad en V en VI voor de GBA (als ik ze kan vinden) Nu nog de tijd om te spelen :-P | |
Aether | donderdag 25 augustus 2011 @ 11:07 |
VI is ook goed te doen op de Wii als je een classic controller hebt. Zo'n 300 uur zo te lezen | |
Aether | woensdag 31 augustus 2011 @ 16:17 |
Aether | donderdag 1 september 2011 @ 21:14 |
Final Fantasy Type-0 schermkiekjesexplosie. | |
torn_Machina | donderdag 15 september 2011 @ 08:41 |
3 Februari 2012 is de Europese Release van FF 13-2. 15 December in Japan en 31 Januari in de VS. Eigenlijk heb ik toch er toch best weer zin in. | |
Cid | donderdag 15 september 2011 @ 08:46 |
Een HD remake van FFX?? | |
Notorious_Roy | donderdag 15 september 2011 @ 09:39 |
Yup, enige game komende maanden die ik day one koop. Hopelijk een leuke special edition in US of EU. PS3-versie uiteraard. | |
Fipotje | donderdag 15 september 2011 @ 11:56 |
Super vet! Blitzball games in HD | |
Ang3l | donderdag 15 september 2011 @ 15:57 |
Blitzbal Dat sloeg ik echt meteen over | |
RenRen- | donderdag 15 september 2011 @ 16:03 |
Ik heb wel veel lol gehad op een verjaardag omdat we zo hard faalden. | |
Desunoto | donderdag 15 september 2011 @ 16:24 |
Ik snapte geen bal van Blitzbal Verloor altijd. | |
torn_Machina | donderdag 15 september 2011 @ 17:04 |
Ik heb aardig wat uren Blitzball gespeeld, maar dit was alleen om Wakka zijn Ultimate Weapon en Sigil te krijgen. Vooral in het begin was het erg moeilijk om met je standaard team wedstrijden te winnen. Zodra je de kans kreeg om betere spelers te rekruteren werd het allemaal kinderlijk eenvoudig om alles te winnen. De storyline blitzball wedstrijd winnen is eigenlijk de moeilijkste wedstrijd uit het hele spel. Als je Jech Shot niet had geleerd voordat je in Luca aan kwam was het al bijna onmogelijk om te winnen. De extra scene na het winnen van de wedstrijd maakte natuurlijk weer veel goed. Ik speel liever 15 uur Blitzball dan dat ik weer al die bliksemschichten moet ontwijken voor de Sigil van Lulu. | |
Ixnay | donderdag 15 september 2011 @ 23:20 |
HD remake van FFX?? Wat/waar??? En dat Blitzballen met Wakka duurde echt te lang, maar het was de moeite waard dat wapen en die overdrives van hem! Dat bliksem dodgen van Lulu was simpel. Begrijp niet wat daar nou zo lastig aan was. | |
RenRen- | vrijdag 16 september 2011 @ 09:45 |
Wut? Dit heb ik nooit meegekregen De Jech Shot? Was dat toen op die boot, dat hij zijn vader na ging doen? Aah, ik wil het weer spelen... Ik heb heel lang op hetzelfde punt vast gezeten, dus ben nu ergens bij Zanarkand met een heel zwak team. Of die keer dat ik tegen Seymour moest vechten in die plek waar je Shiva krijgt. Ik had geen Mana Spheres, maar moest minstens Fira hebben om Seymour te verslaan. Dus moest opnieuw beginnen. Misschien ga ik binnenkort wel weer spelen | |
Aether | vrijdag 16 september 2011 @ 09:52 |
PS3 en Vita krijgen een HD remake. | |
Aether | vrijdag 16 september 2011 @ 10:06 |
Laatste commando: 'Leader change'. | |
Aether | vrijdag 16 september 2011 @ 19:21 |
Square Enix Announces 'Final Fantasy Legends' For iOS And Android Hey, cool! Square Enix is preparing an iOS and an Android port of Final Fantasy Legends: Hikari to Yami no Senshi for release in 2012. From all accounts, Legends is a very traditional RPG in the Final Fantasy vein, but it’s also a special one since it’s episodic. Legends first graced Japanese mobile phones back in 2010 as an exclusive, similar to how Final Fantasy IV: The After Years was treated before it was re-released on Nintendo’s WiiWare and then later re-combined as a compilation on the PSP. So, what do we know about this particular version? Not much as usual, and that’s the running problem with TGS coverage in general — this stuff is coming out fast and dirty and we don’t have any native Japanese speakers on staff (we'll update this story if we discover anything is funny). We do, however, have these two images from the Square Enix event where the port was announced. It looks pretty! Anywho, for you FF freaks out there, rest assured that this particular title borrows a lot from its elders — Active Time Battle, the ever-popular Job System, and all the usual tropes are in this thing. In English, Legend’s subtitle translates to something like “Warriors of Light and Darkness,” which should give you an indication of what to expect from its story: two small group of youths from the light and dark-side respectively come together to fight and save the world. http://toucharcade.com/20(...)-for-ios-and-android | |
Cid | vrijdag 16 september 2011 @ 20:17 |
Eindelijk iets voor android! | |
Aether | donderdag 22 september 2011 @ 23:33 |
Notorious_Roy | donderdag 22 september 2011 @ 23:49 |
Dat is geen nieuwe trailer toch? | |
Aether | vrijdag 23 september 2011 @ 00:12 |
Dacht dat er een extra deel bij zat maar lijkt er niet op... | |
Notorious_Roy | vrijdag 23 september 2011 @ 00:19 |
Misschien is het een 'verzameltrailer' ofzo? Ik gooi 'm gewoon op FOK!games ook. Wat maakt het uit | |
Aether | zondag 25 september 2011 @ 23:48 |
Ixnay | maandag 26 september 2011 @ 23:02 |
3 februari koop ik meteen XIII-2. Ik blijf hoop houden in FF. Verwachtingen zijn dat het zoiets wordt als XIII, maar de minpuntjes verbeterd. - Minder rechtlijnige maps - Battlesysteem/Levelsysteem beter uitgewerkt De "minder boeiende" characters van XIII veranderen helaas niet. | |
67Impala | maandag 26 september 2011 @ 23:18 |
Voor mij ook instant buy, omdat Final Fantasy! Ik heb me ook prima vermaakt met XIII dus met deze ook! | |
Rikketik | dinsdag 27 september 2011 @ 01:14 |
Ik ben vrijdag voor de tweede keer begonnen aan XIII. De game lag al een jaar bij mij in de kast, ik had het een jaar geleden ook al geprobeerd om eraan te beginnen, maar destijds konden de cast en de eerste twee chapters bij simpelweg niet genoeg boeien om verder te gaan. Hoe anders dit keer. Ok, tijdens de eerste +/- zes chapters moest ik mezelf soms echt aansporen om niet op te geven, om toch verder te gaan. Nu ben ik bij chapter 10 en ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Sinds het eind van chapter 7 is de game echt in een stroomversnelling geraakt en geniet ik van het verhaal, van lle personages (ja, ook van Hope en Vanille) en ben ik echt van het vechtsysteem gaan houden. Lineaire levels zijn altijd al mijn ding geweest, dus geen slecht woord daarover. Sterker nog, ik vond het juist ergerlijk dat je in de vorige delen meer dan eens n bepaalde richting uit was gelopen op zoek naar goodies om vervolgens na een shitload aan random battles ( ) teleurgesteld af te druipen omdat er helaas niets lag. Nee, dan liever zoals in FXIII, waarbij je tenminste zeker weet dat er negen van de tien keer treasure op je ligt te wachten als een splitsing van de weg zich aandient. Natuurlijk is de game niet helemaal zonder problemen. Het gebrek aan interactie met NPC's is echt jammer bijvoorbeeld. Verder natuurlijk het langzame begin. Niet alleen hebben de verscheidene personages wel heel erg veel tijd en tussenfilmpjes (inclusief flashbacks) nodig om zich aan de speler voor te stellen, ook wordt je als het ware bedolven onder termen als "l'Cie" en "fal'Cie" die wel wat meer uitleg hadden kunnen gebruiken. Nu is het me allemaal wel duidelijk, maar gedurende de eerste tien uur weet je echt niet waar je nu eigenlijk mee bezig bent. Qua gameplay vond ik het ook een tegenvaller dat je wel hl lang moet wachten voordat je zelf je party kunt kiezen. Dat je net op het moment dat er iets ging gebeuren, of juist wanneer je net iets bereikt had, opeens naar twee andere personages gegooid werd hielp niet mee. Het duurde ook lang voordat je het idee kreeg dat je eindelijk volledig controle over het vechtsysteem had. Oh, en een grotere rol voor (en meer CGI-filmpjes met) Jihl Nabaat was leuk geweest. De manier waarop ze dood ging was sowieso nogal... anti-climax. Maar desondanks vind ik FXIII al met al een erg leuke game en als het dit niveau vasthoudt (of zelfs nog beter wordt), dan kan dit wat mij betreft wel eens de beste Final Fantasy tot nu toe zijn. En ook al heb ik XIII nog lang niet uitgespeeld, verheug ik me stiekem al op XIII-2. | |
67Impala | dinsdag 27 september 2011 @ 10:25 |
Deze mening deel ik dus ook! Ik snap al die haters niet over XIII ik heb me namelijk prima vermaakt! Vooral het grinden tot een volledig crystarium en de ultimate weapons vond ik erg leuk | |
Notorious_Roy | dinsdag 27 september 2011 @ 10:30 |
Dat levelen tot alles maxed out is doe ik nooit. Ultimate weapons doe ik ook nooit. Ik speel de game altijd gewoon uit, en dan ben ik er klaar mee. | |
torn_Machina | dinsdag 27 september 2011 @ 12:03 |
Bij elke nieuwe FF worden er toch al direct vergelijkingen getrokken met 7,8 of 9. Kennelijk zit bij veel mensen die nostalgie nog steeds erg diep en kunnen ze niet meer genieten van een leuke game ondanks de kleine minpunten die echt geen afbreuk doen aan het spel. De FF reeks probeert met elk nieuw deel wel iets nieuws en dit pakt niet altijd even goed uit als ze gedacht hadden. Voor mij is elke nieuwe FF toch echt weer wat uurtjes genieten en kijk daarom zeker uit naar 13-2. | |
Pheno | dinsdag 27 september 2011 @ 12:05 |
Watje. Honderd procent hier. Ik moest. Die dino's werden uiteindelijk zelfs leuk om te doen Het is ook de tweede game die ik 100% heb gedaan, normaal ben ik niet zo van die trophies en shit | |
DutchSL | dinsdag 27 september 2011 @ 12:07 |
Ik ben toevallig bezig met FF13 de laatste weken, ik ben op Pulse en moet nu met een schip weer naar Cocoon, maar wil eerst even wat trainen en die growth egg halen. Dat beest is echter veel te sterk en de Death spell om van hem af te komen mislukt alleen maar. Het was 1x gelukt maar toen ging ik alsnog dood door die kleintjes | |
Pheno | dinsdag 27 september 2011 @ 12:10 |
Death mislukt dan ook wel heul vaak. Uiteindelijk ben ik maar gewoon echt gaan knokken, dat werkte wel | |
Notorious_Roy | dinsdag 27 september 2011 @ 12:19 |
Ik heb volgens mij pas n game 100% uitgespeeld, New Mario DS. De rest duurt te lang. FFVII ben ik een heel eind gekomen, maar daar miste ik ook een hoop. Knights of the Round nooit gezien bijvoorbeeld | |
67Impala | dinsdag 27 september 2011 @ 12:28 |
Heb je Vanille's weapon al naar lvl 2 geupgrade (Marlboro Wand) . Dit vergroot de kans dat Death zal werken. Same here, nu ben ik dan ook wel een echte throphy hoer... Ik vond het inderdaad op een gegeven moment echt een sport om zo snel mogelijk zo'n adamantoise te kloppen. Record staat volgens mij op 2 min en een beetje | |
Pheno | dinsdag 27 september 2011 @ 12:30 |
Ja, en dan zonder dat stomme deathtruukje en op hoop van zegen. Highwind gaf veel meer voldoening. Op de knien met dat beest en all out gaan | |
67Impala | dinsdag 27 september 2011 @ 12:35 |
Inderdaad! Alles voor de Trapehezedrons en de Platinum Ingots Highwind van 752k schade op zijn donder | |
Rikketik | dinsdag 27 september 2011 @ 14:53 |
Ik ben nu net op Gran Pulse en ik word af-ge-maakt. En niet eens door die halve dinosaurussen of zo, maar gewoon door die honden. Of nou ja, afgemaakt is een groot woord, maar vijf sterren scoren zonder pre-emptive strike zit er nog even niet in. De crystarium kost ook loeiveel opeens. En hoe verdien je nu in hemelsnaam geld, want ik wil mijn gear upgraden! | |
DutchSL | dinsdag 27 september 2011 @ 14:56 |
Sommige components (voor wapen upgrades) kun je voor veel verkopen, zoals de credit chip en gold nugget etc. Alles waar bij staat "can be sold for a premium" of zoiets. | |
67Impala | dinsdag 27 september 2011 @ 14:59 |
Eigenlijk moet je zolang mogelijk volhouden zonder je gear te upgraden. Je gear upgraden kost als je niet de juiste components gebruikt anders mega veel geld. Je kan dus in mijn optiek beter je components bewaren totdat je 1 wapen gekozen hebt wat je wil upgraden.. Wat het crystarium betreft is gewoon grinden grinden grinden | |
Rikketik | dinsdag 27 september 2011 @ 15:18 |
Klopt, in chapter 9 heb ik ook ook echt een heleboel verdiend door gewoon tegen elk groepje PSICOM soldaten te vechten en hun incentive chips te verkopen. Nu is de geldfontein een beetje opgedroogd dus, maar dat je gaat vanzelf wel weer geld verdienen begrijp ik? Ik vind het ook zonde om wapens/accessories te verkopen, ook al gebruik ik sommigen nooit. Ik had al een guide gelezen over dat upgraden. Gewoon 36 Sturdy Bones kopen (voor ongeveer 2.500 gill) waarmee je in n klap die 3x bonus te pakken hebt en vervolgens zoveel mogelijk Crankshafts er tegenaan gooien. Daarmee heb ik Lightning's Blazefire Saber en Hope's Hawkeye al op respectievelijk level 26 (star) en level 21 gekregen. De rest hangt rond de level 6 en blijft dus iets teveel achter naar mijn smaak. | |
Ang3l | dinsdag 27 september 2011 @ 15:21 |
Lijkt wel een volwassen Hope | |
DutchSL | dinsdag 27 september 2011 @ 15:21 |
Ja, je krijgt alleen geen chips meer maar gold nuggets en parfum ofzo en nog wat van die dingen. | |
Desunoto | dinsdag 27 september 2011 @ 15:59 |
Hope wordt nooit volwassen. Ze hadden hem er wel uit mogen gooien. | |
Rikketik | dinsdag 27 september 2011 @ 16:31 |
Over Hope gesproken... ik zit nu in chapter 11, gebeurt er nog wat tussen hem en Lightning in de rest van de game? Anders zie ik serieus niet waar al die lui vandaan komen die hen tween als stelletje presenteren (en nu helemaal wild worden omdat Hope eindelijk "volwassen" is in XIII-2 en dus - god forbid - met Lightning kan hokken ). | |
Ang3l | dinsdag 27 september 2011 @ 18:34 |
Hope en Lightning een stelletje? WTF? Dan moet je wel erg veel fantasie hebben | |
Rikketik | dinsdag 27 september 2011 @ 19:39 |
Ja, dat dacht ik dus ook, maar het schijnt voor veel mensen de normaalste zaak van de wereld te zijn. | |
DutchSL | woensdag 28 september 2011 @ 00:56 |
Ik zie het niet hoor, eerder Hope en Vanille dan. Lightning in een mooie driehoeksverhouding met Snow en haar zusje. As the Pulse Turns. Growth egg binnen, op naar Cocoon | |
Rikketik | woensdag 28 september 2011 @ 01:36 |
Snow heeft al eerder twee zusjes (?) getemd, dus in principe moet het kunnen. Als hij Lightning en Serah zo ver krijgt om motor voor hem te vormen is hij helemaal een baas. Ehr... hoe dan ook, ik denk dat ik de perfecte plek heb gevonden om nu nog even flink wat CP te grinden. In het midden staat een save station, rechts loopt een Behemoth King rond (die zich overigens niet makkelijk laat foppen) en links is een Behemoth King in gevecht met zo'n groot, zilveren beest en kun je makkelijk een preemptive strike scoren. Bij elkaar opgeteld leveren die twee gevechten je 10.000 CP op en je bent er, reistijd incluis, ongeveer een minuut, anderhalve minuut aan kwijt. Heerlijk. | |
Notorious_Roy | woensdag 28 september 2011 @ 08:14 |
Whut? Klopt, dat is n van de goede spots Ik vond dat echter snel saai worden, dus heel veel heb ik daar niet gedaan. | |
Pheno | woensdag 28 september 2011 @ 08:23 |
Dat is idd een saaie plek. Ik ben eerst het hele verhaal gaan volgen, het grinden komt later wel. Je hoeft niet max te zijn om het spel uit te spelen in ieder geval. | |
Notorious_Roy | woensdag 28 september 2011 @ 08:29 |
Dan zou ik weinig games uitspelen Of er moeten veel en goede sidequests in zitten. In FFXIII vond ik die stenen-missies ook leuker dan steeds dezelfde battle doen. | |
67Impala | woensdag 28 september 2011 @ 09:11 |
Ik heb ook inderdaad eerst het spel uitgespeeld en zodra ik weer terug kon naar Gran Pulse ben ik gaan grinden als een wilde. Eerst een beetje op Ochu en daarna zodra ik dacht sterk genoeg te zijn tegen Adaman(tor)toise. Werkt prima, tis alleen wel frustrerend als je nog maar een paar Platinum Ingots moet en ze niet krijgt... | |
DutchSL | woensdag 28 september 2011 @ 09:41 |
Wissel(d)en jullie nog vaak van party? Sinds ik zelf de party kan kiezen gebruik ik eigenlijk alleen maar Lightning-Fang-Vanille, alleen 2x Snow laten invallen voor Fang als ik een Sentinal met meer HP nodig had. | |
67Impala | woensdag 28 september 2011 @ 09:44 |
Altijd Lightning, Fang en Hope of Lightning Fang en Vanille. Ik meen (heb het heel lang niet meer gespeeld) dat ik altijd met Hope erbij speelde vanwege zijn betere positieve status effects. Sentinel met veel HP had ik in principe niet meer nodig. Tegen die Long Gui lukte het altijd wel met deze drie. | |
Rikketik | woensdag 28 september 2011 @ 09:52 |
Laat maar, het was een dom grapje. Nog even over dat grinden trouwens: als ik het goed begrijp kun je dus op een gegeven moment, nog voordat je het spel uitgespeeld hebt, gewoon zonder problemen op en neer kunt pendelen tussen Cocoon en Gran Pulse? Want ik ben nu aan het grinden als een malle (iedereen heeft bijvoorbeeld al een 5e ATB gauge), maar anders ga ik het verhaal gewoon verder volgen. Het grinden is leuk vanwege het snelle, dynamische vechtsysteem (en de schoonheid van Gran Pulse), maar het haalt wel een beetje de vaart uit het verhaal. Lightning is de vaste leader, Vanille is er voor de support en voor de rest wissel ik tussen Fang en Snow. Beide zijn toffe characters om te zien (of in Fang's geval: te horen) vechten, dus vandaar. Eigenlijk is Snow wel een beetje inferieur aan Fang, maar kom op: hoe geweldig is het om hem met zijn blote handen een imp in de lucht te zien slaan om hem vervolgens die veredelde piata dood te zien trappen? Lightning - hoofdzakelijk Ravager, soms Commando, Medic in absolute noodgevallen Fang/Snow - hoofzakelijk Commando, in hachelijke situaties Sentinel Vanille - aan het begin van het gevecht Saboteur, daarna Medic of Ravager. Eigenlijk heeft Hope de iets sterkere magic, maar hij ziet eruit als een kneus met zijn boomerang en bovendien ligt de Saboteur role (aanvalluh!) mij beter dan de Synergist role. | |
67Impala | woensdag 28 september 2011 @ 10:12 |
Ja sorry wilde niet spoileren ! Maar idd je kan op een gegeven moment terug. Nog even over het grinden. Dat is nooit zonde, want je wordt sterker en dus worden gevechten makkelijker. Dit is altijd handig. Persoonlijk ben ik meer fan van synergist. Altijd het extra beetje damage Maar om eerlijk te zijn moet je een combinatie zoeken van beiden.. dat jij en sterker wordt en je vijand slapper. Mja das wel eens lastig om snel te combineren. Dus ik deed vaak zat 3x ravager en dan 3x commando om even erop los te hakken. | |
Rikketik | woensdag 28 september 2011 @ 18:02 |
Haha, dat van dat spoileren maakt niet uit hoor. Voordat ik een game speel, lees ik toch altijd al waar het verhaal in grote lijnen over gaat, inclusief afloop. Ik kan er om de n of andere reden totaal niet tegen als ik niet weet wat me ongeveer te wachten staat. Ik denk dat ik nu nog even ga grinden in dat eerste stuk van Mah'habara, met al die automatons. Levert ook lekker wat CP op en is iets interessanter dan telkens diezelfde Behemoth King en Megistotherian te vermoorden. Over Behemoth Kings gesproken: het is me overigens ook vannacht voor het eerst gelukt om een eentje te bedwingen zonder preemptive strike. Even later vol goede moed de Juggernaut in Mah'habara uitgedaagd, maar dat gevecht verliep minder succesvol. | |
DutchSL | woensdag 28 september 2011 @ 20:56 |
Juggernaut continu met saboteur bestoken, dan gaat hij iets doen om zich "schoon" te maken en doet die een hele tijd geen aanval | |
Rikketik | donderdag 29 september 2011 @ 21:16 |
Mjah, maar ik heb/had nog niet genoeg HP om hem aan te kunnen. n aanval van die juggernaut en de helft van m'n health was al verdwenen. Al denk ik eerlijk gezegd dat ik hem nu wel moet aankunnen... ...ware het niet dat ik net naar Eden vertrokken ben. Wat een verschrikkelijk. coole. CGI cutscene.
| |
#ANONIEM | donderdag 29 september 2011 @ 23:37 |
Final Fantasy X in HD op de PS3 en PS Vita. Nu hopen dat als je een versie aanschaft, dat je ze dan op beide kan spelen | |
67Impala | vrijdag 30 september 2011 @ 10:58 |
Ik heb hier ook zo'n zin in!! Beter gooien ze er ook Trophy Support in Gold Trophy - Verneder Penance | |
Koko_Banana | vrijdag 30 september 2011 @ 15:40 |
Rikketik | zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:25 |
Fucking hell, Chapter 12 is echt flink pittig. Op een gegeven moment kom je twee Humbaba's (Behemoths) tegen. Je zou toch denken dat je ze dan moet kunnen verslaan als je ze als reguliere vijanden tegenkomt. Maar wat ik ook probeer, ik word compleet afgemaakt. Edit: Ha, het is me gelukt. Blijkt dat het toch soms wel handig is om van party members te wisselen. Hope in plaats van Vanille en voor de rest gewoon Lightning en Fang. Eerst mezelf helemaal lam gebuffed via de "Protection" paradigm (medic + sentinel + synergist) en daarna gewoon helemaal losgegaan met relentless assault. Zelfs in hun tweede stance konden ze me niet tegenhouden. [ Bericht 49% gewijzigd door Rikketik op 01-10-2011 23:14:22 ] | |
Rikketik | woensdag 5 oktober 2011 @ 23:14 |
Uitgespeeld! Jammer dat het tempo er na chapter 10 een beetje uit ging, wat betreft het verhaal dan, maar het einde maakte alles goed. Ik blijf ook bij mijn mening die ik op de vorige pagina heb gepost: het begin is iets te langzaam/onduidelijk, in chapter 7, 8 en 9 komt alles samen en de laatste drie chapters zijn soms een beetje te langdradig, maar al met al heeft de game me 60 uur dik vermaak geboden. Nu nog een keer Orphan verslaan om de Lightning's theme vrij te spelen en dan ga ik maar eens de overgebleven missions halen en alle equipment verzamelen. En dn... weer overnieuw beginnen? Duurt toch nog wel een maandje voordat Skyrim uitkomt. Edit: Wel een gemis dat je niet de CGI-filmpjes vanuit het main menu kunt bekijken. Dat leek me nou echt zo'n "je hebt de game uitgespeeld, hier is je cadeautje" ding. Btje jammer, Square Enix. Beetje jammer. | |
AlexanderC | woensdag 5 oktober 2011 @ 23:18 |
Marsenal | donderdag 6 oktober 2011 @ 17:23 |
Eindelijk na al die jaren ff9 in mijn bezit. Eindelijk. nog nooit een seconde van gespeeld, ben razend benieuwd. Heb ook eigenlijk maar een enkele vraag.... Heb m op de pc, en heb dus ook geen handleiding, maar ga ik die nodig hebben, of zitten er weer ingame tutorials bij? | |
Notorious_Roy | donderdag 6 oktober 2011 @ 17:23 |
FFIX is niet voor PC. | |
Marsenal | donderdag 6 oktober 2011 @ 17:26 |
Wel als je geen psx hebt... emulator dus :p [ Bericht 6% gewijzigd door Marsenal op 06-10-2011 17:32:00 ] | |
Ixnay | donderdag 6 oktober 2011 @ 19:01 |
Verschillende bronnen melden dat Blitzball op de schop gaat in de FFX remake, anderen hebben het over kleine wijzigingen. Ze hebben het zelfs gehad over een multiplayer Blitzball optie bij de savepoints. | |
Marsenal | donderdag 6 oktober 2011 @ 23:50 |
multiplay blitzball Maar nog steeds geen HD remake van ff6.. | |
Aether | vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:17 |
Square Enix heeft in Japan een audio-CD uitgebracht met chiptune-remixes. Voornamelijk Final Fantasy: | |
Aether | donderdag 13 oktober 2011 @ 19:38 |
Gelijk met de Amerikaanse versie komt er een Aziatische versie van FFXIII-2 met Japanse audio en Chinese/Engelse ondertitels. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=448408 [ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 13-10-2011 19:54:05 ] | |
Ixnay | donderdag 13 oktober 2011 @ 19:54 |
http://uk.ign.com/videos/(...)e-the-future-trailer En nog eens een trailer. Het ziet er naar uit dat je in deze game Chocobos kunt trainen zoals in FF7. Het lijkt zels een Gold Saucer. | |
Rikketik | donderdag 13 oktober 2011 @ 20:17 |
Dit is waarom ik zo'n hekel heb aan trailers, h? Ik wil antwoorden! Nu moet ik nog drie maanden in spanning zitten over wat er met iedereen (en dan vooral Lightning) gaat gebeuren en hoe alles afloopt. | |
Notorious_Roy | donderdag 13 oktober 2011 @ 20:32 |
Gewoon niets kijken, dat werkt ook! | |
Rikketik | donderdag 13 oktober 2011 @ 20:35 |
Dat is als zeggen dat je niet aan een roze olifant moet denken. Waar denk je dan juist aan? Precies, een roze olifant. | |
Notorious_Roy | donderdag 13 oktober 2011 @ 20:36 |
Nee, want denken aan iets werkt anders dan een trailer bekijken. Die trailer gaat niet automatisch spelen, daar moet je eerst voor op 'play' klikken. Die roze olifant verschijnt direct in je gedachte | |
Rikketik | donderdag 13 oktober 2011 @ 20:42 |
Ja, ok, het was een beetje een kromme vergelijking, maar trailers bekijken gaat bij mij wel degelijk automatisch. Ik ben gewoon t nieuwsgierig naar nieuwe informatie. Pas na het einde van de trailer denk ik van: verdomme, ben ik er weer ingetrapt. Het is ook niet alsof ik de trailers de schuld geef hoor. Ik ben gewoon zelf een slappeling omdat ik mezelf niet kan beheersen en tegen beter weten in toch weer elke nieuwe trailer kijk. | |
Notorious_Roy | donderdag 13 oktober 2011 @ 20:46 |
Ik ben gestopt met hypen na het zien van een trailer voor Mario Galaxy. Daar werden allemaal power-ups getoond, en Rosalina. Ik denk, pfff, dat wil ik allemaal zelf ontdekken! Sindsdien kijk ik helemaal niet zoveel (Engelstalige) trailers meer. Meestal enkel de eerste aankondigingstrailer. | |
AlexanderC | donderdag 13 oktober 2011 @ 21:35 |
ik vind het er interessant uit zien! | |
Ixnay | donderdag 13 oktober 2011 @ 22:22 |
Ik kan best begrijpen dat je niet alles wil zien. Maar je wil wel weten of de game wel het wachten en het geld waard is. Toen ik de trailer van The Last Guardian zag wist ik meteen dat het iets speciaals is dat ze aan het maken zijn, zeker weten dat ik die op dag 1 ga kopen. | |
Yachiru | vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:54 |
Do want! Niet dat ik de Engelse dubs van XIII nou zo vreselijk vind, maar de originele stemmen in het Japans maken het voor mij vaak net even iets specialer! | |
Notorious_Roy | vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:11 |
Ik vind het vaak afleiden omdat ik het niet versta. Dan moet ik weer subs gaan lezen en dan mis ik weer actie op het scherm Nee, doe mij maar gewoon Engels | |
Yachiru | vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:27 |
Ik snap wel wat je bedoeld ja, het kan behoorlijk afleiden. Ik kijk al heel lang anime, en de Amerikaanse dubs zijn standaard zo ontzettend slecht dat ik die alleen maar met Japanse dubs en Engelse subs wil kijken, en daardoor ben ik al aardig aan de taal gewend geraakt. Ik wil sowieso graag Japans leren en probeer dit te doen middels zelfstudie (wat helaas nog niet echt goed lukt omdat ik er de tijd niet echt voor neem/ heb). Maar ik ken inmiddels al behoorlijk wat woorden en begrijp daardoor meestal wel (enigszins) waar het over gaat, dus ik lees de subtitles meestal maar half waardoor ik ook naar de actie op het scherm kan kijken Of zou het komen doordat vrouwen beter kunnen multitasken? Al betwijfel ik dat dit bij mij het geval is, want ik kan stiekem niet eens met iemand praten en gamen tegelijk..lol | |
Notorious_Roy | vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:55 |
Ik wil al sinds de SNES-tijd Japans leren (vooral lezen eigenlijk) omdat Nintendo en Square toen heel veel games niet in het Engels uitbrachten. Nooit de tijd voor genomen Misschien ooit nog eens... Als ik later groot ben Ik denk overigens wel dat je van anime en games best goed een taal kunt leren. Als klein jochie heb ik zo ook Engels geleerd | |
Yachiru | vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:30 |
Ai, lezen is nog veel lastiger dan luisteren en spreken Het is zeker zo dat je de taal door anime te kijken kunt leren, alleen heb ik begrepen dat je met Japans een beetje op moet letten omdat er in anime toch vaak een soort straattaal wordt gebruikt die in het dagelijkse Japanse leven niet echt gewaardeerd wordt. En ze vloeken ook best veel, en voor zover ik weet is dat in Japan ook echt not done. Maar goed, voor priv gebruik (bijvoorbeeld om Japanse games te kunnen spelen ) maakt dat natuurlijk niet zoveel uit Er zijn trouwens ook leuke DS programma's om spelenderwijs Japans mee te leren! Maar goed, nu ga ik wel een beetje heel erg off-topic.. Euhm, Chocobo's trainen in XIII-2?! Lijkt me leuk, mogen ze er van mij best weer eens in stoppen! Ik kijk trouwens vooralsnog maar even niet teveel trailers, want heb XIII nog niet uitgespeeld. Ja I know, shame on me! Er zijn gewoon veel te veel games die ik wil spelen.. | |
Notorious_Roy | zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:14 |
De Japanse taal is niet helemaal offtopic hier aangezien de meesten toch ook wel ergens een interesse daarin hebben. Hoever ben je met FFXIII? | |
Aether | zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:19 |
Yachiru | zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:06 |
Uhm, ergens aan het einde van chapter 4 geloof ik, heb het al even niet meer gespeeld omdat andere games | |
Notorious_Roy | zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:43 |
Dan moet je nog wel ff De game 'begint' eigenlijk ook pas echt in hoofdstuk 9 ergens. Ga eens snel verder spelen! | |
Yachiru | zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:16 |
Ja meneer | |
Notorious_Roy | zondag 16 oktober 2011 @ 22:15 |
En? Heb je gespeeld? | |
Yachiru | maandag 17 oktober 2011 @ 00:44 |
Ehm nee.. Ik ging stiekem Stacking verder spelen, haha! Wat een geniaal spel is dat trouwens! | |
Aether | maandag 17 oktober 2011 @ 11:32 |
Gaat erg veel tijd in zitten als je het het echt goed wilt leren. De basis valt echter wel mee qua grammatica. Je kunt eventueel beginnen de karakters van katakana (o.a. gebruikt om fonetisch andere talen te schrijven) en hiragana te leren. Kanji (de complexe karakters) is het meeste werk. | |
Aether | woensdag 19 oktober 2011 @ 00:16 |
An Interview with Final Fantasy XIV's Producer/Director Naoki Yoshida | |
Aether | woensdag 19 oktober 2011 @ 19:16 |
Vol! |