"Jammer" en "30 graden buiten" passen niet samen in 1 zin, wat mij betreft.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:13 schreef James1988 het volgende:
Jammergenoeg is het dan weer 30 graden buiten voor het zo ver is...
Geld Terug bij Vertraging doet het gewoon vanaf 30 minuten vertraging.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:36 schreef Dezz het volgende:
Ik neem aan dat ik korting krijg op mijn treinreis van Den Haag naar Maarheeze? Want voor een treinreis die (waarschijnlijk) uren langer gaat duren dan normaal vind ik het toch echt schandalig wanneer ik daar het volle pond voor neer moet leggen.
Of denk ik nu heel raar?
quote:Op donderdag 23 december 2010 20:37 schreef Dezz het volgende:
En dat werkt dus ook wanneer het vooraf is aangekondigd?
Die definitie gebruiken ze. Check dus de reisplanner.quote:Uw vertraging is het verschil tussen het tijdstip waarop u volgens de dienstregeling op uw bestemmingsstation zou aankomen en het tijdstip waarop u daadwerkelijk aankwam.
Het ligt niet aan de wissels, maar het grote materieeldefect door de sneeuw (rijden ongeveer 10 SLT's, de rest is defect, en dat van de 95...)quote:Op donderdag 23 december 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:
Toch is de dienstregeling wel erg uitgekleed voor een situatie die al vele dagen hetzelfde is. Waarom werkt die wisselverwarming eigenlijk nog steeds schijnbaar niet?
Das kut. Ik had in dat geval liever 5-10 minuten extra gehad (ten minste geld terug!)quote:Op donderdag 23 december 2010 21:10 schreef James1988 het volgende:
Ik ben thuis, al ongeveer een uurtje. 25 minuten vertraging tov reisadvies bij vertrek.
Je krijgt geen geld terug als de oorzaak van de vertraging (stuif)sneeuw is.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geld Terug bij Vertraging doet het gewoon vanaf 30 minuten vertraging.
die claim ik dan gewoon hoor.. Zo moeilijk doet NS nooit. Geloof niet dat ze ooit een gtbv van me hebben geweigerdquote:Op donderdag 23 december 2010 21:10 schreef James1988 het volgende:
Ik ben thuis, al ongeveer een uurtje. 25 minuten vertraging tov reisadvies bij vertrek.
Que?quote:Op donderdag 23 december 2010 21:42 schreef greavy het volgende:
Ik heb gehoord van iemand binnen NS dag de GTbV regeling wel geld.
Ik dacht dat de problemen met de wissels voornamelijk kwamen door brokken sneeuw en ijs die van de treinen afvielen. Ik kan me voorstellen dat zo'n brok niet à la minute smelt, waardoor de wissel enige tijd buiten werking is.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:
Vlissingen is toch 5![]()
De sneltrein zal dan inderdaad mijn fout zijn. Heb er nooit meer dan 2 DDAR is gezien.
Toch is de dienstregeling wel erg uitgekleed voor een situatie die al vele dagen hetzelfde is. Waarom werkt die wisselverwarming eigenlijk nog steeds schijnbaar niet?
Nog niet alle SLT's zijn al geleverd.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:51 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik dacht dat de problemen met de wissels voornamelijk kwamen door brokken sneeuw en ijs die van de treinen afvielen. Ik kan me voorstellen dat zo'n brok niet à la minute smelt, waardoor de wissel enige tijd buiten werking is.
En hoe zit het met die SLeT's? Volgens wikipedia zijn er 131, waarvan 69 vierbaks en 62 zesbaks. Vandaag hoor ik weer een aantal van 95. Hoeveel zijn het er nou?
Ik neem aan dat de andere 36 dan ook de WC's aan boord moeten hebben, zoals het kabinet van NS verlangt. En ze kunnen dan ook meteen alle andere problemen bij voorbaat verhelpen om te voorkomen dat we volgend jaar met hetzelfde probleem zitten.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Nog niet alle SLT's zijn al geleverd.
Het is nu of later. Dan kunnen ze het beter nu doen, want anders moeten ze later nog een tijd uit de planning gehaald worden.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Die 36 nog te leveren SLT's zullen naar alle waarschijnlijkheid geen wc aan boord hebben, omdat dat een ingrijpende wijziging is in het productieproces waar NS dan flink voor moet bijbetalen. Denk aan wijziging van mallen, bouw- en elektriciteitstekeningen, proeven, enzovoorts.
Maar welke maatschappij zit er te wachten op treinen met allerlei kinderziektes? En het moet ook een land zijn waar het niet sneeuwt, want smeltwater is ook al een probleem.quote:Misschien dat er later nog toiletten worden ingebouwd, of dat de SLT's worden doorverkocht aan een andere spoorwegmaatschappij als NS ze echt niet meer wil hebben. Maar ik denk dat ze gewoon zonder toilet in dienst komen. Als reiziger zullen we ons dus moeten behelpen met de prullenbakjes.
Maar de Baureihe 425 van DB waarop de SLT is gebaseerd kent toch ook niet zoveel mankementen? Waarom gaat het in Nederland dan wel mis?quote:NS heeft al aangegeven dat SLT bijbestellen niet gaat gebeuren, omwille van de ontbrekende toiletten. Onderliggende reden zullen ook wel de aanhoudende problemen zijn met die stellen. Echt een miskoop dus.
Als er bier is, kom ik,quote:Op donderdag 23 december 2010 22:46 schreef greavy het volgende:
Maar als dat zou gebeuren zou ik een gat in de lucht springen en een feestje organiseren
Ik woon in een kutdorp tussen Gorinchem en Hardinxveld. Daarom ben ik ook veroordeelt tot de MLL.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:48 schreef greavy het volgende:
Natuurlijk. En voor jou is het nog vlakbij ook (dordrecht als ik mij niet vergis), dus dat scheelt.
Welk stel sleept er?quote:Op donderdag 23 december 2010 22:55 schreef greavy het volgende:
Morgen gaat het laatste materieel van de Zaanstraat naar Blerick:
Trein 89159 van Amsterdam Zaanstraat naar Blerick.
Sms: 1312+1856+Post++mO+1302+PlanV.
Zaanstraat 13.30
Amsterdam CS 13.40
Abcoude 13.54
Utrecht CS 14.09/10
Geldermalsen 14.28
Den Bosch 14.41
Eindhoven 15.02/05
Deurne 15.22
Blerick 15.43
Let wel, kan altijd alsnog afwijken!
Hey, daar rijdt GTW. Da's toch wel vrij aardig materieel?quote:Op donderdag 23 december 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik woon in een kutdorp tussen Gorinchem en Hardinxveld. Daarom ben ik ook veroordeelt tot de MLL.
GTW is prima mat. Relatief vallen heel weinig treinen uit en een kapotte die voor problemen zorgde kan ik me niet heugen. Slechts 1x een kapotte pantograaf, toen reed er slechts 3 bakken in de spits. En binnenkort ieder kwartierquote:Op donderdag 23 december 2010 23:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hey, daar rijdt GTW. Da's toch wel vrij aardig materieel?
Leuk ontwerpquote:Op donderdag 23 december 2010 23:37 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Gezien op station Den Bosch.
Zoals de samenstelling zegt. De 1312 zit voorop en levert de tractie.quote:
Is dat Protos nog een beetje winterbestandig dan?quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:07 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Amersfoort 22 december 2010
Mijn ideequote:Op vrijdag 24 december 2010 10:54 schreef Lemjur het volgende:
Kwak gewoon een dixie op een van de balkons van de SLT, problem solved!
De enige claim die ze mij ooit geweigerd hebben was eentje die ik ruim 3 maanden nadien heb ingestuurd. Zat nog in mijn tas. Kreeg keurig ene brief met excuus voor de vertraging, maar dat volgens de voorwaarden ik binnen 3 maanden had moeten claimen.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:41 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
die claim ik dan gewoon hoor.. Zo moeilijk doet NS nooit. Geloof niet dat ze ooit een gtbv van me hebben geweigerd
Het is ook wel wonderbaarlijk dat NS het als enige presteert om treinen te kopen die niet tegen sneeuw kunnen, terwijl je juist zou verwachten dat zo'n gigantische order wel goed wordt voorbereidt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 09:45 schreef greavy het volgende:
Die vallen niet uit met de sneeuw zo blijkt ...
quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het is ook wel wonderbaarlijk dat NS het als enige presteert om treinen te kopen die niet tegen sneeuw kunnen, terwijl je juist zou verwachten dat zo'n gigantische order wel goed wordt voorbereidt.
Overigens stond er in het contract van de SLT wel dat de trein alle weersomstandigheden die in Nederland voorkomen aan moet kunnen. Bombardier zegt dat ze dat contract hebben nageleefd, omdat de SLT de klimaatkamer heeft overleeft. In hoeverre is dat verweer houdbaar? Het lijkt me dan dat eerder dat bombardier blijkbaar een niet representatieve test heeft uitgevoerd.
In de volkskrant staat ook dat niet alle sletjes kapot zijn, maar dat er 26 buiten gebruik staan omdat ze achter defect mat geparkeerd staan![]()
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:04 schreef greavy het volgende:
JOEPIE
Vandaag van de NS het COMPLETE spoorboekje geprint en wel ontvangen. Gratis en voor niets.
Succes met je boete alvastquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:11 schreef crossover het volgende:
Oh ja nog wat: kennen jullie de spoordeelweken? Icm met twee dagkaarten van de hema ga ik met m'n vriendin eerste klas vandaag naar kerkrade en morgen weer terug naar tilburg. Totale kosten: 28 euro, dat scheelt 56 euro.
Benodigdheden: gratis meereiskaartje en gratis overstap van 2e naar 1e klas.
Nee, het is toch juist precies andersom? Je krijgt geld terug van NS als de vertraging de schuld was van NS. Was Arriva te laat en mis je daardoor je aansluiting op een NS-trein dan krijg je inderdaad geen vergoeding van NS (volgens de voorwaarden van GTBV).quote:Op donderdag 23 december 2010 21:51 schreef greavy het volgende:
Als je met NS naar Geldermalsen reist en de aansluiting op de MLL mist, krijg je geen vergoeding.
Kort: Als je met NS een vertraging oploopt waardoor je aansluiting bij vervoerder B misloopt, en je misschien wel +30 krijgt ipv +X dan krijg je toch niks vergoed.
Ik moet om 5 uur van Den Haag naar Maastricht. Baas boven baas.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:57 schreef crossover het volgende:
Verdomme, ik moet zometeen van tilburg naar het meest zuidelijke puntje van limburg
dat wordt duimen.
Hoop niet dat het kerst vieren op het station wordt voor jequote:Op vrijdag 24 december 2010 14:52 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik moet om 5 uur van Den Haag naar Maastricht. Baas boven baas.
Ach, dat heeft ook z'n charme...quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:57 schreef kebabkever het volgende:
Hoop niet dat het kerst vieren op het station wordt voor je
Raar eigenlijk, want zo worden de partijen onderling totaal niet gemotiveerd betrouwbare overstappen te leveren. De NS zal het immers aan z'n reet roesten, Houten en Culemborg zijn van veel meer waarde.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:53 schreef greavy het volgende:
Als jij de aansluiting op een andere vervoerder mist, krijg je ook niks. Want jij hebt bij NS bijvoorbeeld maar 13 minuten.
quote:De treinen van Veolia zijn volgens Van Setten winterhard. ,,De Zwitserse Stadlertreinen zijn net Sint Bernhardhonden; die vinden sneeuw ook leuk''. De treinen rijden nagenoeg zonder vertraging.
Aiii in dat geval doe ik alsof ik van niks weet :pquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Succes met je boete alvast
De Algemene Voorwaarden omschrijven duidelijk:
6. Een combinatie met vervoerbewijzen van andere acties is niet mogelijk (zoals bijvoorbeeld Kruidvat,
Blokker, Herfsttoer of de Hema-actie).
In de Veelgestelde Vragen:
Zijn de treinaanbiedingen ook geldig in combinatie met Herfsttoer, Hema, Blokker, Kruidvat e.d.?
Nee, de treinaanbiedingen zijn niet geldig in combinatie met de Herfsttoer of kaartjes gekocht bij Hema,
Blokker, Kruidvat e.d
En je mag je acties niet combineren:
Zijn de treinaanbiedingen te gebruiken in combinatie met elkaar?
Alleen de NS-Meereiskaart en de Railrunner mogen met elkaar gecombineerd worden.
Die Spoordeelweken mag je alleen met een kaart uit de kaartautomaat gebruiken. En je mag maar één actie tegelijk gebruiken.
Jawel. Wissels zijn eerder het probleem. Zolang de rails er ligt en de sneeuw niet zo hoog ligt dat de trein fysiek tegengehouden wordt, kan een trein prima rijden. Alleen ATB en de elektronica van de trein kunnen dan evt. roet in het eten gooien.quote:Op zaterdag 25 december 2010 02:36 schreef Zuivelkoe het volgende:
Kan een trein daar echt niet doorheen rijden?
En vergeet het te uitbundig strooien op overwegen niet. Daardoor krijg je spoorbezetting, met alle seintechnische gevolgen vandien.quote:Op zaterdag 25 december 2010 03:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Jawel. Wissels zijn eerder het probleem. Zolang de rails er ligt en de sneeuw niet zo hoog ligt dat de trein fysiek tegengehouden wordt, kan een trein prima rijden. Alleen ATB en de elektronica van de trein kunnen dan evt. roet in het eten gooien.
Is dat bij Weert/Budel?quote:Op zaterdag 25 december 2010 02:33 schreef sander89 het volgende:
Doet prorail toch niet zo slecht het spoor sneeuw vrij houden.![]()
[ afbeelding ]
Ik heb net de overgang 2-1 dagkaart besteld. Daar staat duidelijk op dat die niet in combinatie met andere actiekaartjes te gebruiken is, dus waarschijnlijk is dat bij jou ook zo. Ik vrees dat bij controle niet gerekend hoeft te worden op coulance van de conducteur.quote:Op zaterdag 25 december 2010 01:19 schreef crossover het volgende:
[..]
Aiii in dat geval doe ik alsof ik van niks weet :p
Het staat ook op je ticketquote:Op zaterdag 25 december 2010 01:19 schreef crossover het volgende:
[..]
Aiii in dat geval doe ik alsof ik van niks weet :p
Ik ga het zo eens tussen Utrecht en Den Bosch bekijken. ZES grote watergangen zitten daartussen, dus mooie gezichten met de lage zon en zoquote:Op zaterdag 25 december 2010 14:31 schreef Peter het volgende:
Het is wal prachtig, zo door de polder tussen den haag en utrecht
Straks nog door de veluwe
6? Ik tel er maar 4. Of tel je de linge als grote watergang?quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga het zo eens tussen Utrecht en Den Bosch bekijken. ZES grote watergangen zitten daartussen, dus mooie gezichten met de lage zon en zo
Jep. En de Dieze ook.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
6? Ik tel er maar 4. Of tel je de linge als grote watergang?
Wat een mooie kerstgedachte toch weer.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Nu allemaal weer lief doen en zo
Leuk. Maar hoe komen ze erbij dat "Juist als er veel wissels zijn, moeten ze vaak omgezet worden, waardoor er minder sneeuw tussen kan komen"? Dat is toch, als er überhaupt al een verband is, precies andersom?quote:
Hoe vaker een wissel om gaat, hoe kleiner de kans op vastvriezen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Leuk. Maar hoe komen ze erbij dat "Juist als er veel wissels zijn, moeten ze vaak omgezet worden, waardoor er minder sneeuw tussen kan komen"? Dat is toch, als er überhaupt al een verband is, precies andersom?
Nog los ervan dat je bij minder wissels meer geld per wissel hebt om ze in bedrijf te houden.
Maar hoe minder wissels, hoe minder er vast kan vriezen. Verder een interessant artikel. Uit welke krant komt het?quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoe vaker een wissel om gaat, hoe kleiner de kans op vastvriezen.
Nee. Het was zo geweest als Oudjaarsdag een officiële feestdag was, maar dat is niet zo.quote:Op zondag 26 december 2010 01:17 schreef DrMarten het volgende:
Vraagje aan de deskundigen. Iemand enig idee of je op oudjaarsdag ook al voor 19:00 met een weekendretour kunt reizen aangezien ze na 20:00 niet meer rijden?
quote:Vanwege [..] minder reizigers in de Kerstvakantie [..] moet u rekening houden met [..] drukkere treinen
Ow joy, dus ik moet extra geld uitgeven omdat ze na 20:00 niet meer rijden. Als ik na 19:00 weg ga kom ik niet op plaats van bestemmingquote:Op zondag 26 december 2010 06:37 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Nee. Het was zo geweest als Oudjaarsdag een officiële feestdag was, maar dat is niet zo.
Precies. Kut voor jequote:Op zondag 26 december 2010 12:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ow joy, dus ik moet extra geld uitgeven omdat ze na 20:00 niet meer rijden. Als ik na 19:00 weg ga kom ik niet op plaats van bestemming
Van hetzelfde.quote:Op zondag 26 december 2010 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hey, alvast een
[ afbeelding ]
he![]()
Voor iedereen hier trouwensIk ben er een paar dagen niet, vandaar nu al
Jaquote:Op zondag 26 december 2010 12:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Goed dat je er weer bent trouwens.
De kans dat de liften er uit gaan is vrijwel zeker. Ook gaat VIRM OBIS (en dus ook Wifi) krijgen.quote:Op zondag 26 december 2010 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
Het is nog veel te vroeg om iets over het slopen van de liften te gaan zeggen.
Ja, je moet wel zorgen dat er genoeg spul inactief terzijde staat natuurlijk.quote:Op zondag 26 december 2010 12:57 schreef greavy het volgende:
De overlap is er om leegstand in de werkplaats te voorkomen: Er kan op elke afdeling doorgewerkt blijven worden.
Van hetzelfde Fles! Ben blij dat je er weer bent.quote:Op zondag 26 december 2010 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hey, alvast een
[ afbeelding ]
he![]()
Voor iedereen hier trouwensIk ben er een paar dagen niet, vandaar nu al
Oh nou, was daar officieel al iets voor gepland? 15 januari dacht ik he? Nou ja ik moet wel weer op tijd in Utrecht zijn die dagquote:Op zondag 26 december 2010 14:12 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Van hetzelfde Fles! Ben blij dat je er weer bent.
Even wat anders: gaat de treinmeet nog door? Heb er al even niets over gelezen. (kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb though...)
Precies. Krat bier in t midden, niks aan de handquote:Op zondag 26 december 2010 15:45 schreef Stefanovic83 het volgende:
heb je wel ruim de tijd om elkaar optimaal te leren kennen
Oh. Goed dat je er weer was. Tot volgend jaar.quote:Op zondag 26 december 2010 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JaIk zeg net dat ik ene paar dagen weg ga
![]()
![]()
Hoi
Ok dan, gaat het dus nog duurder worden waarschijnlijkquote:Op zondag 26 december 2010 16:35 schreef Mathijz het volgende:
2 enkeltjes, dagretour vervalt om 04:00 uur.
Tenzij je de mogelijkheid hebt met een OV-chipkaart te reizen. En dan geen Studentenkaart.quote:Op zondag 26 december 2010 16:40 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ok dan, gaat het dus nog duurder worden waarschijnlijk![]()
Thanks voor je hulp!
Wraak nemen op één of andere bus toevallig?quote:Op zondag 26 december 2010 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JaIk zeg net dat ik ene paar dagen weg ga
![]()
![]()
Hoi
Dat zou dus morgenochtend moeten kunen gaan gebeuren jaquote:Op zondag 26 december 2010 18:23 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Wraak nemen op één of andere bus toevallig?![]()
Daar moeten we ook nog eens foto's gaan maken trouwensquote:Op zondag 26 december 2010 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:Het hoofdkantoor van metronom Eisenbahngesellschaft mbH is in Uelzen gevestigd
Ah. Kalibertje Roosendaal-Roodeschool dus. Lekker goedkoop reizen zo.quote:Op zondag 26 december 2010 20:42 schreef Ascendancy het volgende:
Eupen-Oostende is het volledige traject van de IC A. Zo'n 250 kilometer. Volgens de NMBS is het echter maar 4 kilometer.
Lijkt me niet. Als je er inderdaad in slaagt om het voor die prijs te kopen.quote:Op zondag 26 december 2010 21:02 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me af of je, als je dit biljet koopt en onderweg controle krijgt, problemen krijgt.
Ik ga het deze week eens proberen, als die applicatie wil meewerken tenminste.quote:Op zondag 26 december 2010 21:02 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me af of je, als je dit biljet koopt en onderweg controle krijgt, problemen krijgt.
Bron: Somda.quote:V.w.b. de in Velim veroorzaakte schade aan de 2601 dit betreft de linker en rechter kunststof schorten en de koppelkop van de AK. Dus is er in principe geen plaatwerkschade. De testen zullen afhankelijk van de beschikbaarheid van de testbaan en de weersomstandigheden plaatsvinden tussen 01-12-2010 en 01-03-2011.
Neuh niet echt bijzonder, ik doelde meer op die bak sneeuw/ijs die er aan hingquote:Op zondag 26 december 2010 23:17 schreef Ascendancy het volgende:
Leuke foto's. Maar op je 2e foto staat er ook al een ICE naast. Een ICE3(=mooier) zo te zien, maar op foto 3 doe je alsof het bijzonder is dat er een ICE op het spoor ernaast vertrok.
Ik doelde meer erop dat hoe meer wissels er zijn, hoe minder vaak iedere afzonderlijke wissel wordt omgezet, volgens mij.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoe vaker een wissel om gaat, hoe kleiner de kans op vastvriezen.
Naaah die snapt dit vast nietquote:Op zondag 26 december 2010 22:03 schreef bork het volgende:
Ik vraag me weleens af of de persoon die dit snapt niet ver genoeg naar het Oosten verhuisd
Dat snap ik ook wel hoor. Alleen had ik het daar niet over.quote:Op maandag 27 december 2010 11:21 schreef dennistd het volgende:
Als je een wissel lang in dezelfde stand hebt liggen, komt er heel veel sneeuw op één plek. Als je hem vaker omzet wordt het nog wat verplaatst op het moment dat het nog kan. Stel je een sneeuwbui en een auto en vijf meter straat voor. Als je de auto tijdens de sneeuwbui (waarin een meter sneeuw valt) regelmatig verplaatst, kon je er wellicht wel door. Maar als die meter sneeuw er ligt, en je dan nog de auto wilt verplaatsen, krijg je hem geen meter meer voor of achteruit.
Gisteren gewoon in de IC Maastricht - Amsterdam CS gezeten hoor?quote:Op zondag 26 december 2010 16:58 schreef Boschkabouter het volgende:
Iemand enig idee hoe lang de NS nog van plan is enkel stoptreinen in het Zuiden te laten rijden?
Er is al een redelijke tijd geen sneeuw gevallen, en aangezien men niet heeft nagedacht over het laten aansluiten van de treinen uit het Zuiden op de rest van het spoornet, zit zit je een uur extra in de kou.
Hoe snel zouden ze weer stil staan?quote:Op maandag 27 december 2010 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
De SLeTjes komen langzaam maar zeker weer op de baan. Het materieeltekort wordt minder nijpend.
Behalve dan dat-ie niet verder rijdt dan Amsterdam...quote:Op maandag 27 december 2010 14:57 schreef greavy het volgende:
De IC Maastricht-Alkmaar rijdt gewoon.
Bron: De Volkskrantquote:'Het is nu al zeker dat de NS ook na 2015 de dienst uitmaakt'
AMSTERDAM - Geen wc's, software-storingen, treinen die niet tegen sneeuw kunnen. Het geduld van de politiek met de NS begint op te raken. In 2015 loopt het contract met de NS voor het vervoer van reizigers in Nederland af. Dan kunnen politici hun dreigementen waarmaken en voor een concurrent kiezen. Toch?
In principe zou de Staat er voor kunnen kiezen om het reizigersvervoer per spoor door een andere aanbieder te laten doen. Maar niet veel bedrijven hebben toestemming om in Nederland mensen te vervoeren. Op dit moment zijn dat alleen Connexxion, Arriva en Veolia. De toelating geldt niet automatisch voor de bedrijven achter deze Nederlandse spelers, Deutsche Bahn en het Franse Transdev.
Onrealistisch
De drie vervoerders hebben absoluut niet de capaciteit om het stokje van de NS over te nemen, zegt spoorwegdeskundige en jurist Richard Latten. 'Zo'n bedrijf zou dan ergens personeel, treinen en een hele regelstructuur vandaan moeten halen. Dat is op korte termijn volstrekt onrealistisch.'
Maar kunnen de treinen van de Deutsche Bahn dan niet gewoon bij de grens doorrijden? 'De Duitse treinen rijden op 15.000 volt wisselspanning, de Nederlandse op 1.500 volt gelijkspanning. Je hebt treinen nodig die speciaal voor het Nederlandse spoor zijn gemaakt of voor zijn gemaakt voor beide systemen, zoals de Duitse ICE. Maar die is ongeschikt voor binnenlandse intercity's of stoptreinen.'
Grootste aandeelhouder
Het tweede scenario is dat een buitenlandse vervoerder de NS overneemt. Maar ook die kans acht Latten nihil. 'De Nederlandse overheid zou dan het reizigersvervoer uit handen geven aan één buitenlands bedrijf. Dat gaat nooit gebeuren. Er is geen land in Europa waar dat het geval is.' De Staat is de enige aandeelhouder van de NS.
Een derde mogelijkheid is dat het spoorwegnet in stukken wordt gehakt. Die stukken worden dan aan verschillende bedrijven toegewezen. Dat is de situatie in Groot-Brittannië. Sommige van die mootjes zijn indirect zelfs in buitenlandse handen.
Ster
Maar ook dit zit er in Nederland niet in. 'Het Britse spoor is heeft de vorm van een ster, met Londen als centrum. Treindiensten vanuit Londen naar het westen zijn uit te voeren los van treindiensten vanuit Londen naar het noorden.
Het Nederlandse net is een soort web. Alles is met elkaar verbonden. Als je dat zou opknippen, zouden treinen niet meer op elkaar aan kunnen sluiten. En reizigers zouden veel meer moeten overstappen dan nu het geval is.'
Hoe je het ook went of keert, Nederland zit aan de NS vast. Ook na 2015. 'Je zou hooguit in het nieuwe contract strengere eisen kunnen stellen of een stringentere boeteclausule inbouwen', zegt Latten. Maar een erg sterke onderhandelingspositie heeft de overheid niet: het is de NS of niks.
Hoezo dan? Gewoon lekker 160 kunnen rijden? Rondborstige stewardessen aan je stoel die vragen welk merk biertje ze voor je mogen openmaken?quote:Op maandag 27 december 2010 16:29 schreef Sandrvich het volgende:
Na een jaar toch maar eens gebruik gemaakt van de Fyra vandaag, al met al moet ik bekennen dat het beter beviel als DAN verwacht.
Wees maar niet bang, morgen gaat het weer sneeuwen.quote:Op maandag 27 december 2010 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
De SLeTjes komen langzaam maar zeker weer op de baan. Het materieeltekort wordt minder nijpend.
160? Welnee, wegens winterse omstandigheden en minder reizigers (quote:Op maandag 27 december 2010 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo dan? Gewoon lekker 160 kunnen rijden? Rondborstige stewardessen aan je stoel die vragen welk merk biertje ze voor je mogen openmaken?
Ik stond vandaag ook al raar te kijken op Amsterdam Zuid toen ik een geel-wit-blauw gevaarte aan zag komen. Ik wreef nog maar eens extra in mijn ogen, maar het was echt waar: SGMm als IC naar Eindhoven.quote:Op maandag 27 december 2010 14:35 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Gisteren gewoon in de IC Maastricht - Amsterdam CS gezeten hoor?
Zit nu overigens in een SGMM als IC Ehv - Shl.
Hoezo, waarom zouden ze dat weigeren? NSFSC (het Ierse leasebedrijf dat eigenaar is van het meeste NS-materieel) zal in dat geval alleen maar blij zijn als wie dan ook ze wil kopen/leasen. Wat moeten ze er anders mee?quote:Op maandag 27 december 2010 16:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
DB kan bij NS aankloppen om het materieel over te kopen / te leasen, maar als NS dit weigert
Bahn.de. only movequote:Op dinsdag 28 december 2010 00:04 schreef Brembo het volgende:
Welke site is het handigst voor internationale reizen naar Frankrijk, want tgv-europe stuurt mij over Amsterdam. Ns-hispeed wil geen binnenlandse vertrektijden zien :s.
Daar kan ik dus wel de reisplannen maar geen kaarten kopen voor buitenlandse reizenquote:
ik moet het zeggen, www.treinreiswinkel.nl, maar ik zou 100 keer liever naar een NS internationaal balie gaan. Het enige wat ik zal missen als ik van Ut naar Dv verhuis. Maar als je zin hebt om je in je kont te laten naaien: www treinreiswinkel punt nlquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:16 schreef Brembo het volgende:
[..]
Daar kan ik dus wel de reisplannen maar geen kaarten kopen voor buitenlandse reizen; nou kijk er morgen nog eens even naar!
Oh jawel hoor. En strikt genomen hoeven onze ervaringen niet eens strijdig te zijn. Maar goed, jij vindt het normaal dat je zelf alles tot op het bot moet uitkauwen en TRW PRECIES moet vertellen wat ze moeten boeken. Okee, onder die omstandigheden kan ik me voorstellen dat het inderdaad werktquote:
Vorig jaar geprobeerd, maar ik ben er wel snel doorheen gekomen...quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
Sowieso is de website van NS Hispeed een enorme FAIL, je kunt ze beter bellen, of de Treinreiswinkel raadplegen.
Ik vraag me af waarom de Nederlandse overheid niet voor het Zweedse model ging: regionale spoorwegen openbaar aanbesteden, bij langere trajecten enkele ritten uitbesteden aan privévervoerders...quote:Op maandag 27 december 2010 16:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: De Volkskrant
Een duidelijk verhaal, maar ik ben het niet met de auteur eens. Mocht de overheid kiezen voor een openbare aanbesteding, dan vindt die bijvoorbeeld in 2012 plaats. Als bijvoorbeeld Deutsche Bahn deze aanbesteding binnenhaalt, hebben ze nog een aantal jaar de tijd om treinen te regelen.
DB kan bij NS aankloppen om het materieel over te kopen / te leasen, maar als NS dit weigert kan DB dan alsnog een mega-order plaatsen bij Bombardier / Siemens / Alstom om per 1/1/2015 een gigantische berg aan rijtuigen en locomotieven te hebben.
Granted, ik had dat ook wel iets handiger kunnen doen inderdaad. Sand darüberquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:57 schreef Ofyles2 het volgende:
@Dr_Flash: Ik bied mijn excuses aan voor mijn recentelijke gedrag. Ik was toen onredelijk...
Ja, dat vraag ik me ook af. Dat model zou ook in België goed kunnen werken, zoals het in Zwitserland ook al doet. Het OV in de regio verbeteren terwijl de nationale spoorwegmaatschappij van die 'last' af is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom de Nederlandse overheid niet voor het Zweedse model ging: regionale spoorwegen openbaar aanbesteden, bij langere trajecten enkele ritten uitbesteden aan privévervoerders...
Mee eens. Hopelijk betrekken ze er mensen bij die goed weten wat er in een PvE moet.quote:Verder zie ik het nut van de openbare aanbesteding in 2012 niet als het ministerie van Infrastructuur en Milieu niet met een ambitieus Programma van Eisen komt...
Oké, kunnen we als één verder...quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Granted, ik had dat ook wel iets handiger kunnen doen inderdaad. Sand darüber
Sterker nog: in België, Duitsland en Oostenrijk wordt dit model toegepast in het busvervoer, met subondernemers (zowel mkb-bedrijven als buitenlandse dochterbedrijven)...quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook af. Dat model zou ook in België goed kunnen werken, zoals het in Zwitserland ook al doet. Het OV in de regio verbeteren terwijl de nationale spoorwegmaatschappij van die 'last' af is.
Onzin, pro-rail bezit een deel van de informatie die NS helemaal niet zelf kan genereren, ze kunnen er dus niet om heen. Daarnaast kan de NS zelf ook nog een hele berg aan de informatievoorziening doen. Je site eruit laten knallen op het moment dat het fout gaat bijvoorbeeld. Zo'n site als NS.nl heeft gewoon een back-up server nodig. 112 tyft er toch ook niet uit als er teveel ongelukken zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:21 schreef Ireyon het volgende:
Ze mogen het van mij best proberen, slechter dan de huidige combinatie met Prorail kan het toch niet worden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 | Utrecht-Baarn-Amersfoort-Almelo-Hengelo- Deventer/Goor-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Eindhoven-Utrecht Ut v 10.35 SLT Brn a 11.08 5535 Brn v 11.15 SGMm Amf a 11.23 5835 Amf v 11.37 Pimpel Aml a 12.42 145 =/=/=/=/=/ Aml v 12.48 DM90 Hgl a 13.03 7935 Hgl v 13.16 Lint Zp a 13.53 31248 === OF === Aml v 12.43 Pimpel Hgl a 12.54 145 Hgl v 13.06 Pimpel Dv a 13.41 148 Dv v 13.44 ICRm Zp a 13.56 3651 \=\=\=\=\= Zp v 13.57 ICRm Nm a 14.44 3651 Nm v 15.08 GTW Vl a 16.01 32253 Vl v 16.19 VIRM Ehv a 17.00 1960 Ehv v 17.02 VIRM Ut a 17.52 860 |
bronquote:Noch in jier as fjouwer en dan rydt it Dokkumer Lokaaltsje wer at it oan ûndernimmer Chris Rijff leit. Rijf hat in bedriuw yn Hilversum, mar komt fan Dokkum. It Dokkumer Lokaaltsje is de namme fan it treintsje dat tsientallen jierren lang tusken Ljouwert en Dokkum ried. Troch ferlinging fan it spoar oant yn Esonstêd by Eastmahorn soe it foaral foar toeristen oantreklik wêze kinne.
Ik heb lekker een groter reisjequote:Op dinsdag 28 december 2010 11:49 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens even een opzetje voor het treintopicrondje (3x woordwaarde) op 15 januari gemaakt:
[ code verwijderd ]
Schiet er maar op los!
Een ICE heb ik naar zitten kijken maar daar kwam ik niet goed mee uit. En welke route via Zutphen bedoel je, ze gaan beiden via Zutphen namelijkquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:13 schreef KapiteinT het volgende:
Leuk rondje. Wat mij betreft doen we de versie via Zutphen. Dat houdt het was afwisselender. Maar ergens een ice tussendoor zou nog leuker zijn.Misschien ga ik straks ook nog even puzzelen.
Die met overstap in Zutphen. Dus de route via Goor.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een ICE heb ik naar zitten kijken maar daar kwam ik niet goed mee uit. En welke route via Zutphen bedoel je, ze gaan beiden via Zutphen namelijk
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 28 december 2010 14:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tof. Ik ben sinds vandaag ook zelfstandig treindienstleider op onder andere dit mooie stukje spoor.
[ afbeelding ]
Groningen-Noord - Roodeschool/Delfzijl dus.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:11 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Welke baanvakken mag je nu (zelfstandig) treindienstleideren?
Ja, maar je mocht eerder toch ook al andere baanvakken doen?quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Groningen-Noord - Roodeschool/Delfzijl dus.
Tot nu toe had ik alleen station Groningen (da's inclusief Haren) en Groningen NCBG (de opstelterreinen). Volgende maand gaan we door met het leren van Groningen-Leeuwarden en Groningen-Nieuweschans.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:14 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja, maar je mocht eerder toch ook al andere baanvakken doen?
Vraag bij treinreiswinkel wel een offerte aan, dan eff bekijken wat ze er van makenquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
Sowieso is de website van NS Hispeed een enorme FAIL, je kunt ze beter bellen, of de Treinreiswinkel raadplegen.
@Brembo: waar woon je?
quote:Utrecht Centraal-Arnhem/Schiphol
Dinsdag 28 December 16:06
Oorzaak
Tussen Utrecht Centraal en Schiphol rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Er rijden bussen tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem/Nijmegen kunnen omreizen via 's-Hertogenbosch.
Duitse?quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:56 schreef Ireyon het volgende:
http://nos.nl/artikel/208(...)-uur-vertraging.html
Trein heeft dertien uur vertraging
" De hel op wielen", werd een Duitse trein op Twitter genoemd, toen die dertien uur vertraging op liep.
Nachttrein 4295 reed met 600 passagiers van Straatsburg naar de Franse stad Perpignan, maar kreeg onderweg allerlei tegenslagen te verduren: dronkelappen zorgden voor veel overlast, er stond een kapotte trein op het spoor en de treinmachinist moest vervangen worden omdat hij al veel te lang aan het werk was.
De treinreis duurde in totaal 27 uur, en de passagiers naar Nice moesten nog een extra overstap maken. De reis van alle gedupeerden wordt vergoed.
Beeld: http://www.nieuwsblad.be/video/videoplayer.aspx?videoid=13312439
Wist je dat ik zelf zo gek ben dat wanneer ik op zomervakantie ga, en de vakantie begin met de CNL naar München, ik 2 a 3 uur van te voren in Arnhem wil zijn (dat wil zeggen: 2 a 3 uur eerder uit Leeuwarden vertrek dan eigenlijk nodig is). Puur om te voorkomen dat een aanrijding of andere storing roet in de vakantie strooitquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:22 schreef James1988 het volgende:
Greavy geeft 60 minuten overstaptijd aan, persoonlijk vind ik dat erg ruim (wat moet je nou een uur lang op Rotterdam CS?) maar als dat je een veilig gevoel geeft kun je dat aanhouden. Toen ik voor het laatst met de Thalys naar Parijs ging heb ik zo'n 30 minuten in Rotterdam gestaan en dat vond ik lang genoeg
Whaha, oke. Ik doe het voor een weddenschap.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:08 schreef Lemjur het volgende:
@ Greavy's treinmarathon.
Ik kom je feestelijk onthalen in Hoorn! Omdat het kan!
Hm, dat lijkt me een nogal onrendabel ideequote:
Ook in Duitsland is dat gescheiden. DB Regio en DB Fernverkehr voeren het vervoer uit, DB Netz heeft een taak gelijk aan die van ProRail. In België is de NMBS opgesplitst in NMBS voor reizigers en goederen, doet Infrabel wat Prorail doet. In Frankrijk is de SNCF opgedeeld in SNCF voor reizigers en goederen en is er RFF voor onderhoud en capaciteitsverdeling.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:12 schreef Temlin het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er in Duitsland geen afsplitsing tussen treinvervoer/spoorbouw is?
En dat je in Belgie en Frankrijk ook niets hoort/leest over het opheffen van NMBS en SNCF.
Ik weet het, ik lurk al 200 delen meequote:Op dinsdag 28 december 2010 19:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Whaha, oke. Ik doe het voor een weddenschap.
Als ik de dag volbreng, gaat de opbrengst naar Kika. En die dag breng ik wel vol
Ik heb op dit moment een weddenschap met 17 klasgenoten voor elk ¤20,00. En dan nog een paar anderen die het een leuk idee vonden en wat gul waren.
Nederland is vooral een lidstaat die veel te ver doorschiet in het doorvoeren van allerlei Europese regeltjes en voorstellen...quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nederland is ook een van de weinige lidstaten die het goed heeft gedaan...
(gevonden op HGBTF)quote:Sinds enkele dagen is de HSL onder de pyreneëen eindelijk open.
De lijn zelf was al meer dan 2 jaar volledig klaar, maar de aansluiting in Figueras liet lang op zich wachten.
Oorspronkelijke bedoeling was om meteen de hele lijn tot Barcelona (en dus ook Madrid) door te trekken. Maar toen bleek dat dat nooit op tijd ging lukken hebben ze een draak van een constructie bedacht: De TGV uit Parijs stop nu in het nieuwe station Figueras Vilafant (zoals Avignon TGV, een station ver buiten de stad van figueras, zonder aansluiting met het station van de stad zelf). In Vilifant moet je dan overstappen op een breedspoor-trein die je dan over de oude lijn tot Barcelona brengt waar je opnieuw een TGV kan nemen.
Voorlopig kan dit 3x per dag, maar dat zou snel meer moeten worden.
Naast de TGV rijden er ook enkele goederentreinen over dit traject, maar het aantal rangeersporen op normaalspoor in Spanje is nog niet groot, dus ook dit is nog zeer beperkt.
Zie ook deze link naar een ander forum
Oke dankjequote:Op woensdag 29 december 2010 12:44 schreef dennistd het volgende:
Dat probleem zit op de westtak (Amsterdam-Schiphol), alleen Sloterdijk hoog heeft daar dus mee te maken. Als het goed is kun je gewoon de IC naar Amersfoort nemen en daar overstappen naar Groningen.
Nav de diverse commentaren hier geloof ik niet dat dit een enorme prestatie isquote:Op woensdag 29 december 2010 12:47 schreef Stefanovic83 het volgende:
Oehh ik werd bijna geband op Somda
Omdat nog geen reactie is gekomen met de locatie: Ludingaweg, Harlingen. Dit was de trein van 13.24 uit Harlingen Haven naar Leeuwarden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:33 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand waar dit is ?
Dat opgebroken spoor, welke is dat?quote:Op woensdag 29 december 2010 15:30 schreef greavy het volgende:
En de aanwinst van vandaag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Arriva D-GTW 10237 is aan het rangeren te Leeuwarden
[ afbeelding ]
Arriva D-GTW 10232 komt aan te Leeuwarden als trein 37036
[ afbeelding ]
Arriva D-GTW 10232 vertrekt te Leeuwarden als trein 37025
[ afbeelding ]
Arriva D-GTW 10233 komt aan te Leeuwarden als trein 37234
Ik gok dat je het oude lijntje naar Stiens en Dokkum bedoelt.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:15 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat opgebroken spoor, welke is dat?
quote:er wordt geregeld mee getest, zowel op de hsl, als op conventioneel spoor. Daarnaast heb ik vernomen dat toelating er nu aan zit te komen omdat de stellen het redelijk goed doen.
Tis zoek de verschillenquote:Op woensdag 29 december 2010 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer drie exact dezelfde fotosDaar heb ik geen mobiel internet voor hoor
Ja, je opoe.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Tis zoek de verschillen
1 met frontsein, 1 met sluitsein en 1 op een ander spoor
quote:Op woensdag 29 december 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel jammer van die sluitseinen trouwens
Ik denk greavy omdat hij nog geen spoorboekje heeft gekregenquote:Op woensdag 29 december 2010 23:02 schreef Ascendancy het volgende:
Was vandaag 1 of andere gozer slaags geraakt met NS-personeel
Was jij dat ireyon?
Hij had al gemeld dat hij die al binnen had. Beter lezen dus en niet zo plagenquote:Op woensdag 29 december 2010 23:06 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ik denk greavy omdat hij nog geen spoorboekje heeft gekregen
Ik was het in ieder geval niet, ik heb deze week nog geen trein van binnen gezien.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:02 schreef Ascendancy het volgende:
Was vandaag 1 of andere gozer slaags geraakt met NS-personeel
Vind ik ook. Anders zit je maar gewoon je ritjes uit.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:37 schreef Ascendancy het volgende:
Jullie plannen je binnenlandse reisjes altijd, waarom? Het is toch veel leuker om gewoon in een trein te springen?
Link: Der Spiegel: Frozen in ICE: How Can Germany's High-Speed Trains Get Back on Track?quote:German ICE trains still underperform their zappy French TGV counterparts. Deutsche Bahn hopes its new high-speed train will improve Germany's record -- but old tracks and complex networks may put the brakes on the plan.
(...)
Rarely has a train caused so much trouble for its operator as the third generation ICE has for German railway operator Deutsche Bahn (DB). (...) When the first trains rolled into operation 10 years ago, passengers complained of defective air conditioners and clogged toilets. Defective couplings later paralyzed ICE operations, an axle broke in Cologne in summer 2008 and recently a door flew off a train traveling at full speed.
This susceptibility to breakdowns was particularly humiliating for the Munich-based company which aimed to challenge its French competitor Alstom, a company with a glowing industrial reputation for its successful high-performance trains. Alstom holds the world record in rail travel with a speed of 575 kph (357 mph).
Dan was jij toch ook in Roosendaalquote:Op woensdag 29 december 2010 23:37 schreef Ascendancy het volgende:
Het was op Roosendaal, dus daar komt niemand, behalve Ireyon.
Even een stukje naar goes gegaan. Helaas geen tijd om tot vlissingen te gaan
jr en ik hadden gisteren een Virm als stoptrein van Den Dolder naar Overvechtquote:Op donderdag 30 december 2010 08:32 schreef Fixers het volgende:
Wauw, zomaar intercity-waardig materieel in een "intercity" trein. 'k Zit nu in een koploper van Utrecht naar Hilversum. Nu nog een intercity waardige dienstregeling die Overvecht en Sportpark overslaat.
dan zaten we in dezelfde treinquote:Op donderdag 30 december 2010 08:32 schreef Fixers het volgende:
Wauw, zomaar intercity-waardig materieel in een "intercity" trein. 'k Zit nu in een koploper van Utrecht naar Hilversum. Nu nog een intercity waardige dienstregeling die Overvecht en Sportpark overslaat.
Inderdaad, dat is het Dokkumer Lokaaltje.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik gok dat je het oude lijntje naar Stiens en Dokkum bedoelt.
En ondertussen rijdt er een enkel DD-AR stel in de 1900quote:Op donderdag 30 december 2010 08:32 schreef Fixers het volgende:
quote:'Komende tijd drukke treinen in spits'
Uitgegeven: 30 december 2010 13:26
Laatst gewijzigd: 30 december 2010 13:26
AMSTERDAM Reizigers krijgen begin januari te maken met volle treinen tijdens de spitsuren. Vanaf 3 januari rijden de Nederlandse Spoorwegen (NS) weer volgens de normale dienstregeling, maar door veel kapot materieel zijn de treinen korter dan normaal.
© NU.nl/Rens Amersfoort
Dat laten de NS donderdag weten. De technische problemen met het materieel is het gevolg van de sneeuwval van de laatste tijd.
Door de kortere treinen zal het naar verwachting de komende weken een stuk drukker zijn in de spits. Die drukte is heel vervelend voor onze reizigers, maar wij werken 24 uur per dag om dit zo snel mogelijk op te lossen, zegt NS-directeur Bert Meerstadt.
Eens, het zegt mij, en waarschijnlijk de meesten, niets. Behalve dat ik het belachelijk vindt dat ze de spitstreinen naar Enkhuizen in de lucht houden, terwijl ze er veel beter aan zouden doen om de IC's in de randstad op normale lengte te houden. Ik kan niet begrijpen dat een IC naar enkhuizen ieder kwartier laten rijden, prioriteit heeft boven een langere trein in de randstad.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Greavy, heel fijn hoor al dat statistische materiaal van je, maar dit is geen somda. Diegene die dit soort details willen weten, kijken toch al wel op somda.
Dat was-ie de afgelopen 2 weken ook alquote:Op donderdag 30 december 2010 14:01 schreef Ascendancy het volgende:
Oeh, de Fyra is vanaf 3 januari tijdelijk zonder toeslag. Toch maar eens een ritje mee maken dan, als het toch gratis is.
Alleen in het weekend toch?quote:Op donderdag 30 december 2010 14:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat was-ie de afgelopen 2 weken ook al
Wat? Neequote:Op donderdag 30 december 2010 14:04 schreef Ascendancy het volgende:
Houten wordt trouwens een IC-station
Alleen tijdens de winterdienstregeling, rustig maar. Anders wordt de stoptrein te druk.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat? Nee
NS moet eens oprotten met ieder station waar meer dan anderhalve man en een paardenkop instapt te promoveren tot IC-station. Dan voeren ze maar lekker de sneltrein terug in.
ohja nog beterquote:Op donderdag 30 december 2010 14:27 schreef dennistd het volgende:
Via Muiderpoort? Gewoon rechtsaf slaan bij Duivendrecht
En kopmaken hehquote:Op donderdag 30 december 2010 15:02 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
ohja nog beterScheelt weer een stukje traagboemelen
Die rijtuigen heten ICK, een aantal ervan zijn naar Friesland gegaan. Zijn er nog meer weg dan? Hoeveel staan er nu nog bij benadering?quote:Op donderdag 30 december 2010 14:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Stond vandaag een 1600loc op Nijmegen bij de verlaten intercity wagons (ben de naam even vergeten). Leek alsof er al een stel wegwaren, al stond de loc er vanmiddag nog (met 1 frontsein aan).
Forenzen zijn vaste reizigers en hebben dus een abonnement, en je mag al zonder toeslag met de ICE mee als je een maandnetabonnement, NS-jaarabonnement of OV-jaarabonnement hebt, of een trajectabonnement voor het traject waar de ICE rijdt. Zelfs reizigers die reizen op saldo hoeven geen toeslag te betalen om mee te mogen met de ICE tussen Amsterdam en Arnhem.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:01 schreef Ascendancy het volgende:
De ICE opengooien is echter 1 van de stomste dingen die je kan doen. Koop je een duur kaartje voor je reis naar Duitsland, zit je tot Arnhem tussen een berg forenzen![]()
Ohja dat waren ICK's. Er leek nu nog 1 rij te staan. Ik kom er waarschijnlijk volgende week weer.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die rijtuigen heten ICK, een aantal ervan zijn naar Friesland gegaan. Zijn er nog meer weg dan? Hoeveel staan er nu nog bij benadering?
Ik vind het een heel logische keuze. In de spits in 10 bakken SLT daar niet genoeg laat staat 2/3 Plan V's. Door op houten dan de IC te laten stoppen vergroot je de capaciteit in zijn geheel. Schiphol-eindhoven zit doorgaans lang niet vol, in ieder geval, niet zoals de stoptreinen Utrecht-Geldermalsen, met de gehele gangpaden/balkons vol. Daarnaast heeft had Houten in 2006 al 9000 reizigers per dag, wat ongetwijfeld met de groei van Houten mee is gegroeid.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:54 schreef Yreal het volgende:
weesp kan ik dan nog snappen, maar houten?![]()
![]()
Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je onboeiende info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.quote:Op donderdag 30 december 2010 17:29 schreef greavy het volgende:
De treinen die op Houten stoppen:
818/3520/820/3522/822/3524/824/3526; 857/859/3559/861/3561/863/3563.
De 3500 die met ICRm TD-10 stam gepland staat stoppen niet in Houten.
Dat gaat wel weer erg ver. Hij bedoelt het goedquote:Op donderdag 30 december 2010 17:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.
Amen.quote:Op donderdag 30 december 2010 17:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je onboeiende info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |