abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90602640
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Tis zoek de verschillen :+
1 met frontsein, 1 met sluitsein en 1 op een ander spoor :Y
Ja, je opoe.

Wel jammer van die sluitseinen trouwens :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 december 2010 @ 21:57:25 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90602767
quote:
Op woensdag 29 december 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

Wel jammer van die sluitseinen trouwens :N
:D _O- Zo ken ik je weer O+
pi_90606184
Was vandaag 1 of andere gozer slaags geraakt met NS-personeel :')
Was jij dat ireyon?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90606430
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:02 schreef Ascendancy het volgende:
Was vandaag 1 of andere gozer slaags geraakt met NS-personeel :')
Was jij dat ireyon?
Ik denk greavy omdat hij nog geen spoorboekje heeft gekregen
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_90607122
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:06 schreef Temlin het volgende:

[..]

Ik denk greavy omdat hij nog geen spoorboekje heeft gekregen
Hij had al gemeld dat hij die al binnen had. Beter lezen dus en niet zo plagen :+
dag
  woensdag 29 december 2010 @ 23:33:05 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90607778
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:02 schreef Ascendancy het volgende:
Was vandaag 1 of andere gozer slaags geraakt met NS-personeel :')
Ik was het in ieder geval niet, ik heb deze week nog geen trein van binnen gezien.
pi_90607968
Het was op Roosendaal, dus daar komt niemand, behalve Ireyon.
Even een stukje naar goes gegaan. Helaas geen tijd om tot vlissingen te gaan ;(

Jullie plannen je binnenlandse reisjes altijd, waarom? Het is toch veel leuker om gewoon in een trein te springen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90613408
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:37 schreef Ascendancy het volgende:
Jullie plannen je binnenlandse reisjes altijd, waarom? Het is toch veel leuker om gewoon in een trein te springen?
Vind ik ook. Anders zit je maar gewoon je ritjes uit.
  donderdag 30 december 2010 @ 02:10:13 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90613942
Interessant artikel over de ontwikkeling van de ICE binnen Duitsland, waar meer dan eens een vergelijking wordt gemaakt met de SNCF, de TGVs, en tussen Alstom en Siemens.

quote:
German ICE trains still underperform their zappy French TGV counterparts. Deutsche Bahn hopes its new high-speed train will improve Germany's record -- but old tracks and complex networks may put the brakes on the plan.

(...)

Rarely has a train caused so much trouble for its operator as the third generation ICE has for German railway operator Deutsche Bahn (DB). (...) When the first trains rolled into operation 10 years ago, passengers complained of defective air conditioners and clogged toilets. Defective couplings later paralyzed ICE operations, an axle broke in Cologne in summer 2008 and recently a door flew off a train traveling at full speed.

This susceptibility to breakdowns was particularly humiliating for the Munich-based company which aimed to challenge its French competitor Alstom, a company with a glowing industrial reputation for its successful high-performance trains. Alstom holds the world record in rail travel with a speed of 575 kph (357 mph).
Link: Der Spiegel: Frozen in ICE: How Can Germany's High-Speed Trains Get Back on Track?
  donderdag 30 december 2010 @ 02:29:26 #260
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90614364
mm, ik heb het gelezen.
Ik heb geen idee hoe de Fransen het voor elkaar hebben gekregen om grote steden te passeren en een compleet nieuw netwerk aan te leggen. Dat is eigenlijk het hele probleem in dit artikel (en de problemen met ice3) en daar wordt ook geen antwoord opgegeven.
Alleen maar dat de steden/provincies voor zich zelf opkomen en daardoor de gem. snelheid omlaagbrengen frustreert de DB, een probleem wat de Fransen niet hebben.
Er zit ook een fout in the TGV's trains don't have an under-floor drive system . De oude niet, de nieuwe wel, heeft Siemens toch iets goed gedaan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 30 december 2010 @ 02:40:47 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90614593
Er is geen enkele TGV die dat heeft, alleen de nieuwe AGV heeft dat en daar heeft SNCF er nog geen van gekocht, alleen het Italiaanse NTV heeft 25 AGV's besteld. Het is best mogelijk dat SNCF ook in de toekomst geen AGV's bestelt, maar alleen bewezen TGV-concepten zoals de Duplex. Ook Marokko (ONCF) heeft onlangs een aantal TGV Duplex'en gekocht trouwens.

Frankrijk en SNCF hebben het voordeel gehad dat er niet zo'n heisa is geweest zoals bijvoorbeeld bij Mannheim, waardoor ze relatief ongestoord het LGV-netwerk wat nu in Frankrijk ligt hebben kunnen uitbouwen. Misschien een stuk arrogantie vanuit SNCF, maar Fransen staan bekend om arrogantie. :+
pi_90615936
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:37 schreef Ascendancy het volgende:
Het was op Roosendaal, dus daar komt niemand, behalve Ireyon.
Even een stukje naar goes gegaan. Helaas geen tijd om tot vlissingen te gaan ;(
Dan was jij toch ook in Roosendaal :+ ? 't Zal wel weer een of andere junkie zijn geweest, ik beperk me tot woorden om frustraties te uiten :{w .
pi_90616562
Wauw, zomaar intercity-waardig materieel in een "intercity" trein. 'k Zit nu in een koploper van Utrecht naar Hilversum. Nu nog een intercity waardige dienstregeling die Overvecht en Sportpark overslaat.
  donderdag 30 december 2010 @ 08:43:07 #264
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90616681
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 08:32 schreef Fixers het volgende:
Wauw, zomaar intercity-waardig materieel in een "intercity" trein. 'k Zit nu in een koploper van Utrecht naar Hilversum. Nu nog een intercity waardige dienstregeling die Overvecht en Sportpark overslaat.
jr en ik hadden gisteren een Virm als stoptrein van Den Dolder naar Overvecht :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_90617035
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 08:32 schreef Fixers het volgende:
Wauw, zomaar intercity-waardig materieel in een "intercity" trein. 'k Zit nu in een koploper van Utrecht naar Hilversum. Nu nog een intercity waardige dienstregeling die Overvecht en Sportpark overslaat.
dan zaten we in dezelfde trein :Y Ik wilde dit ook net gaan posten haha..
pi_90617310
volgens mij is het LGV systeem ook heel anders dan de highspeed lijnen in duitsland. LGV's liggen immers gewoon verbonden aan bestaande sporen zodat er alleen buiten de bebouwde kom word gebouwd. Scheelt heel erg voor al die in spraak zevereraars, me dunkt
  donderdag 30 december 2010 @ 09:50:50 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90617776
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik gok dat je het oude lijntje naar Stiens en Dokkum bedoelt.
Inderdaad, dat is het Dokkumer Lokaaltje.
pi_90623332
Op de frontpage een bericht dat IVW NS en Prorail heeft gewaarschuwd vanwege die gestrande trein in Noord-Holland van een week terug. De inspectie verwacht bijvoorbeeld meer wissels. Ze zorgen beter voor strategisch gestationeerde bergingsteams met zware diesellocs die in dit soort gevallen een gestrande trein vlug kunnen afslepen.
pi_90623514
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 08:32 schreef Fixers het volgende:
Wauw, zomaar intercity-waardig materieel in een "intercity" trein. 'k Zit nu in een koploper van Utrecht naar Hilversum. Nu nog een intercity waardige dienstregeling die Overvecht en Sportpark overslaat.
En ondertussen rijdt er een enkel DD-AR stel in de 1900 :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 30 december 2010 @ 13:19:23 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90624829
Even alle feiten op een rij betreffende DDM-1 reactivatie:
Per 3/1 staat er gepland: DDM-1 in: 14523/14556, 14525/14560, 14527/14558
Per 10/1 staan er nog eens 6 stammen DDM-1 gepland voor de 2200/3700/3900/

Hierdoor word eveneens de 1800 gereactiveerd met gepland:
1839, 1842-1847, 1849, 1851, 1853, 1855, 1857 en 1858, en mogelijk ook de 1848

DDM-1 inzet in de 14500 staat gepland tot sowieso 21/1.
pi_90624973
Greavy, heel fijn hoor al dat statistische materiaal van je, maar dit is geen somda. Diegene die dit soort details willen weten, kijken toch al wel op somda.
  Moderator donderdag 30 december 2010 @ 13:35:15 #272
155227 crew  Guppy
dus
pi_90625493
Blegh

quote:
'Komende tijd drukke treinen in spits'

Uitgegeven: 30 december 2010 13:26
Laatst gewijzigd: 30 december 2010 13:26

AMSTERDAM Reizigers krijgen begin januari te maken met volle treinen tijdens de spitsuren. Vanaf 3 januari rijden de Nederlandse Spoorwegen (NS) weer volgens de normale dienstregeling, maar door veel kapot materieel zijn de treinen korter dan normaal.

© NU.nl/Rens Amersfoort
Dat laten de NS donderdag weten. De technische problemen met het materieel is het gevolg van de sneeuwval van de laatste tijd.

Door de kortere treinen zal het naar verwachting de komende weken een stuk drukker zijn in de spits. Die drukte is heel vervelend voor onze reizigers, maar wij werken 24 uur per dag om dit zo snel mogelijk op te lossen, zegt NS-directeur Bert Meerstadt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90625837
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Greavy, heel fijn hoor al dat statistische materiaal van je, maar dit is geen somda. Diegene die dit soort details willen weten, kijken toch al wel op somda.
Eens, het zegt mij, en waarschijnlijk de meesten, niets. Behalve dat ik het belachelijk vindt dat ze de spitstreinen naar Enkhuizen in de lucht houden, terwijl ze er veel beter aan zouden doen om de IC's in de randstad op normale lengte te houden. Ik kan niet begrijpen dat een IC naar enkhuizen ieder kwartier laten rijden, prioriteit heeft boven een langere trein in de randstad.
4 bakken in de 1900 :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90626786
Oeh, de Fyra is vanaf 3 januari tijdelijk zonder toeslag. Toch maar eens een ritje mee maken dan, als het toch gratis is.
De ICE opengooien is echter 1 van de stomste dingen die je kan doen. Koop je een duur kaartje voor je reis naar Duitsland, zit je tot Arnhem tussen een berg forenzen :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 30 december 2010 @ 14:02:07 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90626816
Nu er materieel vrij komt, gaan er elders wel wijzigingen komen:
Serie 2200 krijgen er vier DDAR'ren bij, en rijden eindelijk helemaal op sterkte.
De serie 3400 en 3900 krijgen er ook DDAR'ren bij om op sterkte te komen
Serie 800/1900 krijgen ook versterkingsstellen beschikbaar. Kans is groot dat de 6000/13600/16000 ook met Plan V gereden gaat worden. Planning is nu om Planmatig continu 2xV in deze series te hebben, met uitschieters naar 3xV. Hierdoor gaat de Intercity extra stoppen in Houten in de spits.
En om de Flevolijn wat te besparen word er extra gestopt door een aantal IC's in de spits op Weesp
pi_90626865
greavy, zorg eens dat we kunnen zien welke series dat zijn als we er met de muis boven hangen
pi_90626871
'k Heb het onderhand ook wel weer een beetje gehad met NSHispeed.. Voor eind december werden langere treinen beloofd, maar de Beneluxtrein rijdt nog altijd met 6 rijtuigen, waarvan 1 defect 2de Klas rijtuig dat al 3 dagen niet toegankelijk is. Dus nu wordt één van de drukste verbindingen in dit land gereden met een trein met drie 2de Klas rijtuigen :N
pi_90626894
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:01 schreef Ascendancy het volgende:
Oeh, de Fyra is vanaf 3 januari tijdelijk zonder toeslag. Toch maar eens een ritje mee maken dan, als het toch gratis is.
Dat was-ie de afgelopen 2 weken ook al :+ . Maar hij rijdt dan ook maar 140km/h en toen 'k er vanochtend in zat werd-ie via Den Haag omgeleid.
pi_90626943
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:03 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat was-ie de afgelopen 2 weken ook al :+
Alleen in het weekend toch?
Over die beneluxtrein. Ik zat gisteren bijna in antwerpen omdat ik de beneluxtrein bijna niet uitkwam :')

Houten wordt trouwens een IC-station :D
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90627191
Nu nog een directe verbinding Woerden - Hilversum Noord zonder stops (dus via Muiderpoort, of voor mijn part ff snel kopmaken op Utrecht zonder de deuren te openen) gereden door ICMm en ik ben ook tevreden :+
  Redactie Sport donderdag 30 december 2010 @ 14:27:54 #281
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90628055
Via Muiderpoort? Gewoon rechtsaf slaan bij Duivendrecht :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 december 2010 @ 14:44:56 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90628857
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:04 schreef Ascendancy het volgende:

Houten wordt trouwens een IC-station :D
Wat? Nee ;(

NS moet eens oprotten met ieder station waar meer dan anderhalve man en een paardenkop instapt te promoveren tot IC-station. Dan voeren ze maar lekker de sneltrein terug in.
pi_90629313
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat? Nee ;(

NS moet eens oprotten met ieder station waar meer dan anderhalve man en een paardenkop instapt te promoveren tot IC-station. Dan voeren ze maar lekker de sneltrein terug in.
Alleen tijdens de winterdienstregeling, rustig maar. Anders wordt de stoptrein te druk.
Anders zou dat dubbelspoor met slechts 2 perronsporen ook binnen een maand waardeloos worden :D
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90629345
weesp kan ik dan nog snappen, maar houten? :') :') :')
pi_90629558
Stond vandaag een 1600loc op Nijmegen bij de verlaten intercity wagons (ben de naam even vergeten). Leek alsof er al een stel wegwaren, al stond de loc er vanmiddag nog (met 1 frontsein aan).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_90629741
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:27 schreef dennistd het volgende:
Via Muiderpoort? Gewoon rechtsaf slaan bij Duivendrecht :P
ohja nog beter 8-) Scheelt weer een stukje traagboemelen
pi_90629897
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:02 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

ohja nog beter 8-) Scheelt weer een stukje traagboemelen
En kopmaken heh
  donderdag 30 december 2010 @ 15:32:41 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90631220
quote:
Op donderdag 30 december 2010 14:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Stond vandaag een 1600loc op Nijmegen bij de verlaten intercity wagons (ben de naam even vergeten). Leek alsof er al een stel wegwaren, al stond de loc er vanmiddag nog (met 1 frontsein aan).
Die rijtuigen heten ICK, een aantal ervan zijn naar Friesland gegaan. Zijn er nog meer weg dan? Hoeveel staan er nu nog bij benadering?
pi_90631612
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:01 schreef Ascendancy het volgende:
De ICE opengooien is echter 1 van de stomste dingen die je kan doen. Koop je een duur kaartje voor je reis naar Duitsland, zit je tot Arnhem tussen een berg forenzen :N
Forenzen zijn vaste reizigers en hebben dus een abonnement, en je mag al zonder toeslag met de ICE mee als je een maandnetabonnement, NS-jaarabonnement of OV-jaarabonnement hebt, of een trajectabonnement voor het traject waar de ICE rijdt. Zelfs reizigers die reizen op saldo hoeven geen toeslag te betalen om mee te mogen met de ICE tussen Amsterdam en Arnhem.
pi_90631619
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die rijtuigen heten ICK, een aantal ervan zijn naar Friesland gegaan. Zijn er nog meer weg dan? Hoeveel staan er nu nog bij benadering?
Ohja dat waren ICK's. Er leek nu nog 1 rij te staan. Ik kom er waarschijnlijk volgende week weer.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 30 december 2010 @ 15:55:06 #291
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_90632400
De NS directie vraagt zelfs aan medewerkers om de komende weken maar niet in de spits de trein te nemen :D da's wel een beetje desperate :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 december 2010 @ 16:20:35 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90633855
Iemand wat schommelboten kwijt? Vandaag pendelen er velen tussen Zwolle en Leeuwarden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90634070
Tenminste lekker de ruimte. Als het alternatief 1 ICM-3tje is dan liever VIRM eigenlijk... Ja sta er zelf ook van te kijken dat ik dit zeg :P. Maarja bijna een jaar minstens 2x/week trein 522 Leeuwarden-Utrecht met VIRM went wel dan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 december 2010 @ 16:27:41 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90634247
Mja, als je de tractieleverende bakken mijdt dan gaat het wel ja.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90634567
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:54 schreef Yreal het volgende:
weesp kan ik dan nog snappen, maar houten? :') :') :')
Ik vind het een heel logische keuze. In de spits in 10 bakken SLT daar niet genoeg laat staat 2/3 Plan V's. Door op houten dan de IC te laten stoppen vergroot je de capaciteit in zijn geheel. Schiphol-eindhoven zit doorgaans lang niet vol, in ieder geval, niet zoals de stoptreinen Utrecht-Geldermalsen, met de gehele gangpaden/balkons vol. Daarnaast heeft had Houten in 2006 al 9000 reizigers per dag, wat ongetwijfeld met de groei van Houten mee is gegroeid.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 30 december 2010 @ 17:29:39 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90637431
De treinen die op Houten stoppen:
818/3520/820/3522/822/3524/824/3526; 857/859/3559/861/3561/863/3563.
De 3500 die met ICRm TD-10 stam gepland staat stoppen niet in Houten.
  donderdag 30 december 2010 @ 17:41:22 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90637934
greavy, die cijfers zeggen me echt niks. Trein 3526 kan om 8.08 uit Den Bosch vertrekken, maar dat kan ook best om 14.38 's middags zijn. We hebben niets aan die info.
pi_90638221
Inderdaad. En ik heb geen spoorboekje ;(
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90638277
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:29 schreef greavy het volgende:
De treinen die op Houten stoppen:
818/3520/820/3522/822/3524/824/3526; 857/859/3559/861/3561/863/3563.
De 3500 die met ICRm TD-10 stam gepland staat stoppen niet in Houten.
Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je onboeiende info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.
pi_90638304
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.
Dat gaat wel weer erg ver. Hij bedoelt het goed
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')