Ja, je opoe.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Tis zoek de verschillen
1 met frontsein, 1 met sluitsein en 1 op een ander spoor
quote:Op woensdag 29 december 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel jammer van die sluitseinen trouwens
Ik denk greavy omdat hij nog geen spoorboekje heeft gekregenquote:Op woensdag 29 december 2010 23:02 schreef Ascendancy het volgende:
Was vandaag 1 of andere gozer slaags geraakt met NS-personeel
Was jij dat ireyon?
Hij had al gemeld dat hij die al binnen had. Beter lezen dus en niet zo plagenquote:Op woensdag 29 december 2010 23:06 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ik denk greavy omdat hij nog geen spoorboekje heeft gekregen
Ik was het in ieder geval niet, ik heb deze week nog geen trein van binnen gezien.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:02 schreef Ascendancy het volgende:
Was vandaag 1 of andere gozer slaags geraakt met NS-personeel
Vind ik ook. Anders zit je maar gewoon je ritjes uit.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:37 schreef Ascendancy het volgende:
Jullie plannen je binnenlandse reisjes altijd, waarom? Het is toch veel leuker om gewoon in een trein te springen?
Link: Der Spiegel: Frozen in ICE: How Can Germany's High-Speed Trains Get Back on Track?quote:German ICE trains still underperform their zappy French TGV counterparts. Deutsche Bahn hopes its new high-speed train will improve Germany's record -- but old tracks and complex networks may put the brakes on the plan.
(...)
Rarely has a train caused so much trouble for its operator as the third generation ICE has for German railway operator Deutsche Bahn (DB). (...) When the first trains rolled into operation 10 years ago, passengers complained of defective air conditioners and clogged toilets. Defective couplings later paralyzed ICE operations, an axle broke in Cologne in summer 2008 and recently a door flew off a train traveling at full speed.
This susceptibility to breakdowns was particularly humiliating for the Munich-based company which aimed to challenge its French competitor Alstom, a company with a glowing industrial reputation for its successful high-performance trains. Alstom holds the world record in rail travel with a speed of 575 kph (357 mph).
Dan was jij toch ook in Roosendaalquote:Op woensdag 29 december 2010 23:37 schreef Ascendancy het volgende:
Het was op Roosendaal, dus daar komt niemand, behalve Ireyon.
Even een stukje naar goes gegaan. Helaas geen tijd om tot vlissingen te gaan
jr en ik hadden gisteren een Virm als stoptrein van Den Dolder naar Overvechtquote:Op donderdag 30 december 2010 08:32 schreef Fixers het volgende:
Wauw, zomaar intercity-waardig materieel in een "intercity" trein. 'k Zit nu in een koploper van Utrecht naar Hilversum. Nu nog een intercity waardige dienstregeling die Overvecht en Sportpark overslaat.
dan zaten we in dezelfde treinquote:Op donderdag 30 december 2010 08:32 schreef Fixers het volgende:
Wauw, zomaar intercity-waardig materieel in een "intercity" trein. 'k Zit nu in een koploper van Utrecht naar Hilversum. Nu nog een intercity waardige dienstregeling die Overvecht en Sportpark overslaat.
Inderdaad, dat is het Dokkumer Lokaaltje.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik gok dat je het oude lijntje naar Stiens en Dokkum bedoelt.
En ondertussen rijdt er een enkel DD-AR stel in de 1900quote:Op donderdag 30 december 2010 08:32 schreef Fixers het volgende:
quote:'Komende tijd drukke treinen in spits'
Uitgegeven: 30 december 2010 13:26
Laatst gewijzigd: 30 december 2010 13:26
AMSTERDAM Reizigers krijgen begin januari te maken met volle treinen tijdens de spitsuren. Vanaf 3 januari rijden de Nederlandse Spoorwegen (NS) weer volgens de normale dienstregeling, maar door veel kapot materieel zijn de treinen korter dan normaal.
© NU.nl/Rens Amersfoort
Dat laten de NS donderdag weten. De technische problemen met het materieel is het gevolg van de sneeuwval van de laatste tijd.
Door de kortere treinen zal het naar verwachting de komende weken een stuk drukker zijn in de spits. Die drukte is heel vervelend voor onze reizigers, maar wij werken 24 uur per dag om dit zo snel mogelijk op te lossen, zegt NS-directeur Bert Meerstadt.
Eens, het zegt mij, en waarschijnlijk de meesten, niets. Behalve dat ik het belachelijk vindt dat ze de spitstreinen naar Enkhuizen in de lucht houden, terwijl ze er veel beter aan zouden doen om de IC's in de randstad op normale lengte te houden. Ik kan niet begrijpen dat een IC naar enkhuizen ieder kwartier laten rijden, prioriteit heeft boven een langere trein in de randstad.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Greavy, heel fijn hoor al dat statistische materiaal van je, maar dit is geen somda. Diegene die dit soort details willen weten, kijken toch al wel op somda.
Dat was-ie de afgelopen 2 weken ook alquote:Op donderdag 30 december 2010 14:01 schreef Ascendancy het volgende:
Oeh, de Fyra is vanaf 3 januari tijdelijk zonder toeslag. Toch maar eens een ritje mee maken dan, als het toch gratis is.
Alleen in het weekend toch?quote:Op donderdag 30 december 2010 14:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat was-ie de afgelopen 2 weken ook al
Wat? Neequote:Op donderdag 30 december 2010 14:04 schreef Ascendancy het volgende:
Houten wordt trouwens een IC-station
Alleen tijdens de winterdienstregeling, rustig maar. Anders wordt de stoptrein te druk.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat? Nee
NS moet eens oprotten met ieder station waar meer dan anderhalve man en een paardenkop instapt te promoveren tot IC-station. Dan voeren ze maar lekker de sneltrein terug in.
ohja nog beterquote:Op donderdag 30 december 2010 14:27 schreef dennistd het volgende:
Via Muiderpoort? Gewoon rechtsaf slaan bij Duivendrecht
En kopmaken hehquote:Op donderdag 30 december 2010 15:02 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
ohja nog beterScheelt weer een stukje traagboemelen
Die rijtuigen heten ICK, een aantal ervan zijn naar Friesland gegaan. Zijn er nog meer weg dan? Hoeveel staan er nu nog bij benadering?quote:Op donderdag 30 december 2010 14:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Stond vandaag een 1600loc op Nijmegen bij de verlaten intercity wagons (ben de naam even vergeten). Leek alsof er al een stel wegwaren, al stond de loc er vanmiddag nog (met 1 frontsein aan).
Forenzen zijn vaste reizigers en hebben dus een abonnement, en je mag al zonder toeslag met de ICE mee als je een maandnetabonnement, NS-jaarabonnement of OV-jaarabonnement hebt, of een trajectabonnement voor het traject waar de ICE rijdt. Zelfs reizigers die reizen op saldo hoeven geen toeslag te betalen om mee te mogen met de ICE tussen Amsterdam en Arnhem.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:01 schreef Ascendancy het volgende:
De ICE opengooien is echter 1 van de stomste dingen die je kan doen. Koop je een duur kaartje voor je reis naar Duitsland, zit je tot Arnhem tussen een berg forenzen![]()
Ohja dat waren ICK's. Er leek nu nog 1 rij te staan. Ik kom er waarschijnlijk volgende week weer.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die rijtuigen heten ICK, een aantal ervan zijn naar Friesland gegaan. Zijn er nog meer weg dan? Hoeveel staan er nu nog bij benadering?
Ik vind het een heel logische keuze. In de spits in 10 bakken SLT daar niet genoeg laat staat 2/3 Plan V's. Door op houten dan de IC te laten stoppen vergroot je de capaciteit in zijn geheel. Schiphol-eindhoven zit doorgaans lang niet vol, in ieder geval, niet zoals de stoptreinen Utrecht-Geldermalsen, met de gehele gangpaden/balkons vol. Daarnaast heeft had Houten in 2006 al 9000 reizigers per dag, wat ongetwijfeld met de groei van Houten mee is gegroeid.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:54 schreef Yreal het volgende:
weesp kan ik dan nog snappen, maar houten?![]()
![]()
Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je onboeiende info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.quote:Op donderdag 30 december 2010 17:29 schreef greavy het volgende:
De treinen die op Houten stoppen:
818/3520/820/3522/822/3524/824/3526; 857/859/3559/861/3561/863/3563.
De 3500 die met ICRm TD-10 stam gepland staat stoppen niet in Houten.
Dat gaat wel weer erg ver. Hij bedoelt het goedquote:Op donderdag 30 december 2010 17:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |