Hoe snel zouden ze weer stil staan?quote:Op maandag 27 december 2010 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
De SLeTjes komen langzaam maar zeker weer op de baan. Het materieeltekort wordt minder nijpend.
Behalve dan dat-ie niet verder rijdt dan Amsterdam...quote:Op maandag 27 december 2010 14:57 schreef greavy het volgende:
De IC Maastricht-Alkmaar rijdt gewoon.
Bron: De Volkskrantquote:'Het is nu al zeker dat de NS ook na 2015 de dienst uitmaakt'
AMSTERDAM - Geen wc's, software-storingen, treinen die niet tegen sneeuw kunnen. Het geduld van de politiek met de NS begint op te raken. In 2015 loopt het contract met de NS voor het vervoer van reizigers in Nederland af. Dan kunnen politici hun dreigementen waarmaken en voor een concurrent kiezen. Toch?
In principe zou de Staat er voor kunnen kiezen om het reizigersvervoer per spoor door een andere aanbieder te laten doen. Maar niet veel bedrijven hebben toestemming om in Nederland mensen te vervoeren. Op dit moment zijn dat alleen Connexxion, Arriva en Veolia. De toelating geldt niet automatisch voor de bedrijven achter deze Nederlandse spelers, Deutsche Bahn en het Franse Transdev.
Onrealistisch
De drie vervoerders hebben absoluut niet de capaciteit om het stokje van de NS over te nemen, zegt spoorwegdeskundige en jurist Richard Latten. 'Zo'n bedrijf zou dan ergens personeel, treinen en een hele regelstructuur vandaan moeten halen. Dat is op korte termijn volstrekt onrealistisch.'
Maar kunnen de treinen van de Deutsche Bahn dan niet gewoon bij de grens doorrijden? 'De Duitse treinen rijden op 15.000 volt wisselspanning, de Nederlandse op 1.500 volt gelijkspanning. Je hebt treinen nodig die speciaal voor het Nederlandse spoor zijn gemaakt of voor zijn gemaakt voor beide systemen, zoals de Duitse ICE. Maar die is ongeschikt voor binnenlandse intercity's of stoptreinen.'
Grootste aandeelhouder
Het tweede scenario is dat een buitenlandse vervoerder de NS overneemt. Maar ook die kans acht Latten nihil. 'De Nederlandse overheid zou dan het reizigersvervoer uit handen geven aan één buitenlands bedrijf. Dat gaat nooit gebeuren. Er is geen land in Europa waar dat het geval is.' De Staat is de enige aandeelhouder van de NS.
Een derde mogelijkheid is dat het spoorwegnet in stukken wordt gehakt. Die stukken worden dan aan verschillende bedrijven toegewezen. Dat is de situatie in Groot-Brittannië. Sommige van die mootjes zijn indirect zelfs in buitenlandse handen.
Ster
Maar ook dit zit er in Nederland niet in. 'Het Britse spoor is heeft de vorm van een ster, met Londen als centrum. Treindiensten vanuit Londen naar het westen zijn uit te voeren los van treindiensten vanuit Londen naar het noorden.
Het Nederlandse net is een soort web. Alles is met elkaar verbonden. Als je dat zou opknippen, zouden treinen niet meer op elkaar aan kunnen sluiten. En reizigers zouden veel meer moeten overstappen dan nu het geval is.'
Hoe je het ook went of keert, Nederland zit aan de NS vast. Ook na 2015. 'Je zou hooguit in het nieuwe contract strengere eisen kunnen stellen of een stringentere boeteclausule inbouwen', zegt Latten. Maar een erg sterke onderhandelingspositie heeft de overheid niet: het is de NS of niks.
Hoezo dan? Gewoon lekker 160 kunnen rijden? Rondborstige stewardessen aan je stoel die vragen welk merk biertje ze voor je mogen openmaken?quote:Op maandag 27 december 2010 16:29 schreef Sandrvich het volgende:
Na een jaar toch maar eens gebruik gemaakt van de Fyra vandaag, al met al moet ik bekennen dat het beter beviel als DAN verwacht.
Wees maar niet bang, morgen gaat het weer sneeuwen.quote:Op maandag 27 december 2010 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
De SLeTjes komen langzaam maar zeker weer op de baan. Het materieeltekort wordt minder nijpend.
160? Welnee, wegens winterse omstandigheden en minder reizigers (quote:Op maandag 27 december 2010 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo dan? Gewoon lekker 160 kunnen rijden? Rondborstige stewardessen aan je stoel die vragen welk merk biertje ze voor je mogen openmaken?
Ik stond vandaag ook al raar te kijken op Amsterdam Zuid toen ik een geel-wit-blauw gevaarte aan zag komen. Ik wreef nog maar eens extra in mijn ogen, maar het was echt waar: SGMm als IC naar Eindhoven.quote:Op maandag 27 december 2010 14:35 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Gisteren gewoon in de IC Maastricht - Amsterdam CS gezeten hoor?
Zit nu overigens in een SGMM als IC Ehv - Shl.
Hoezo, waarom zouden ze dat weigeren? NSFSC (het Ierse leasebedrijf dat eigenaar is van het meeste NS-materieel) zal in dat geval alleen maar blij zijn als wie dan ook ze wil kopen/leasen. Wat moeten ze er anders mee?quote:Op maandag 27 december 2010 16:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
DB kan bij NS aankloppen om het materieel over te kopen / te leasen, maar als NS dit weigert
Bahn.de. only movequote:Op dinsdag 28 december 2010 00:04 schreef Brembo het volgende:
Welke site is het handigst voor internationale reizen naar Frankrijk, want tgv-europe stuurt mij over Amsterdam. Ns-hispeed wil geen binnenlandse vertrektijden zien :s.
Daar kan ik dus wel de reisplannen maar geen kaarten kopen voor buitenlandse reizenquote:
ik moet het zeggen, www.treinreiswinkel.nl, maar ik zou 100 keer liever naar een NS internationaal balie gaan. Het enige wat ik zal missen als ik van Ut naar Dv verhuis. Maar als je zin hebt om je in je kont te laten naaien: www treinreiswinkel punt nlquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:16 schreef Brembo het volgende:
[..]
Daar kan ik dus wel de reisplannen maar geen kaarten kopen voor buitenlandse reizen; nou kijk er morgen nog eens even naar!
Oh jawel hoor. En strikt genomen hoeven onze ervaringen niet eens strijdig te zijn. Maar goed, jij vindt het normaal dat je zelf alles tot op het bot moet uitkauwen en TRW PRECIES moet vertellen wat ze moeten boeken. Okee, onder die omstandigheden kan ik me voorstellen dat het inderdaad werktquote:
Vorig jaar geprobeerd, maar ik ben er wel snel doorheen gekomen...quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
Sowieso is de website van NS Hispeed een enorme FAIL, je kunt ze beter bellen, of de Treinreiswinkel raadplegen.
Ik vraag me af waarom de Nederlandse overheid niet voor het Zweedse model ging: regionale spoorwegen openbaar aanbesteden, bij langere trajecten enkele ritten uitbesteden aan privévervoerders...quote:Op maandag 27 december 2010 16:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: De Volkskrant
Een duidelijk verhaal, maar ik ben het niet met de auteur eens. Mocht de overheid kiezen voor een openbare aanbesteding, dan vindt die bijvoorbeeld in 2012 plaats. Als bijvoorbeeld Deutsche Bahn deze aanbesteding binnenhaalt, hebben ze nog een aantal jaar de tijd om treinen te regelen.
DB kan bij NS aankloppen om het materieel over te kopen / te leasen, maar als NS dit weigert kan DB dan alsnog een mega-order plaatsen bij Bombardier / Siemens / Alstom om per 1/1/2015 een gigantische berg aan rijtuigen en locomotieven te hebben.
Granted, ik had dat ook wel iets handiger kunnen doen inderdaad. Sand darüberquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:57 schreef Ofyles2 het volgende:
@Dr_Flash: Ik bied mijn excuses aan voor mijn recentelijke gedrag. Ik was toen onredelijk...
Ja, dat vraag ik me ook af. Dat model zou ook in België goed kunnen werken, zoals het in Zwitserland ook al doet. Het OV in de regio verbeteren terwijl de nationale spoorwegmaatschappij van die 'last' af is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom de Nederlandse overheid niet voor het Zweedse model ging: regionale spoorwegen openbaar aanbesteden, bij langere trajecten enkele ritten uitbesteden aan privévervoerders...
Mee eens. Hopelijk betrekken ze er mensen bij die goed weten wat er in een PvE moet.quote:Verder zie ik het nut van de openbare aanbesteding in 2012 niet als het ministerie van Infrastructuur en Milieu niet met een ambitieus Programma van Eisen komt...
Oké, kunnen we als één verder...quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Granted, ik had dat ook wel iets handiger kunnen doen inderdaad. Sand darüber
Sterker nog: in België, Duitsland en Oostenrijk wordt dit model toegepast in het busvervoer, met subondernemers (zowel mkb-bedrijven als buitenlandse dochterbedrijven)...quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook af. Dat model zou ook in België goed kunnen werken, zoals het in Zwitserland ook al doet. Het OV in de regio verbeteren terwijl de nationale spoorwegmaatschappij van die 'last' af is.
Onzin, pro-rail bezit een deel van de informatie die NS helemaal niet zelf kan genereren, ze kunnen er dus niet om heen. Daarnaast kan de NS zelf ook nog een hele berg aan de informatievoorziening doen. Je site eruit laten knallen op het moment dat het fout gaat bijvoorbeeld. Zo'n site als NS.nl heeft gewoon een back-up server nodig. 112 tyft er toch ook niet uit als er teveel ongelukken zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:21 schreef Ireyon het volgende:
Ze mogen het van mij best proberen, slechter dan de huidige combinatie met Prorail kan het toch niet worden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 | Utrecht-Baarn-Amersfoort-Almelo-Hengelo- Deventer/Goor-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Eindhoven-Utrecht Ut v 10.35 SLT Brn a 11.08 5535 Brn v 11.15 SGMm Amf a 11.23 5835 Amf v 11.37 Pimpel Aml a 12.42 145 =/=/=/=/=/ Aml v 12.48 DM90 Hgl a 13.03 7935 Hgl v 13.16 Lint Zp a 13.53 31248 === OF === Aml v 12.43 Pimpel Hgl a 12.54 145 Hgl v 13.06 Pimpel Dv a 13.41 148 Dv v 13.44 ICRm Zp a 13.56 3651 \=\=\=\=\= Zp v 13.57 ICRm Nm a 14.44 3651 Nm v 15.08 GTW Vl a 16.01 32253 Vl v 16.19 VIRM Ehv a 17.00 1960 Ehv v 17.02 VIRM Ut a 17.52 860 |
bronquote:Noch in jier as fjouwer en dan rydt it Dokkumer Lokaaltsje wer at it oan ûndernimmer Chris Rijff leit. Rijf hat in bedriuw yn Hilversum, mar komt fan Dokkum. It Dokkumer Lokaaltsje is de namme fan it treintsje dat tsientallen jierren lang tusken Ljouwert en Dokkum ried. Troch ferlinging fan it spoar oant yn Esonstęd by Eastmahorn soe it foaral foar toeristen oantreklik węze kinne.
Ik heb lekker een groter reisjequote:Op dinsdag 28 december 2010 11:49 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens even een opzetje voor het treintopicrondje (3x woordwaarde) op 15 januari gemaakt:
[ code verwijderd ]
Schiet er maar op los!
Een ICE heb ik naar zitten kijken maar daar kwam ik niet goed mee uit. En welke route via Zutphen bedoel je, ze gaan beiden via Zutphen namelijkquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:13 schreef KapiteinT het volgende:
Leuk rondje. Wat mij betreft doen we de versie via Zutphen. Dat houdt het was afwisselender. Maar ergens een ice tussendoor zou nog leuker zijn.Misschien ga ik straks ook nog even puzzelen.
Die met overstap in Zutphen. Dus de route via Goor.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een ICE heb ik naar zitten kijken maar daar kwam ik niet goed mee uit. En welke route via Zutphen bedoel je, ze gaan beiden via Zutphen namelijk
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 28 december 2010 14:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tof. Ik ben sinds vandaag ook zelfstandig treindienstleider op onder andere dit mooie stukje spoor.
[ afbeelding ]
Groningen-Noord - Roodeschool/Delfzijl dus.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:11 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Welke baanvakken mag je nu (zelfstandig) treindienstleideren?
Ja, maar je mocht eerder toch ook al andere baanvakken doen?quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Groningen-Noord - Roodeschool/Delfzijl dus.
Tot nu toe had ik alleen station Groningen (da's inclusief Haren) en Groningen NCBG (de opstelterreinen). Volgende maand gaan we door met het leren van Groningen-Leeuwarden en Groningen-Nieuweschans.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:14 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja, maar je mocht eerder toch ook al andere baanvakken doen?
Vraag bij treinreiswinkel wel een offerte aan, dan eff bekijken wat ze er van makenquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
Sowieso is de website van NS Hispeed een enorme FAIL, je kunt ze beter bellen, of de Treinreiswinkel raadplegen.
@Brembo: waar woon je?
quote:Utrecht Centraal-Arnhem/Schiphol
Dinsdag 28 December 16:06
Oorzaak
Tussen Utrecht Centraal en Schiphol rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Er rijden bussen tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem/Nijmegen kunnen omreizen via 's-Hertogenbosch.
Duitse?quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:56 schreef Ireyon het volgende:
http://nos.nl/artikel/208(...)-uur-vertraging.html
Trein heeft dertien uur vertraging
" De hel op wielen", werd een Duitse trein op Twitter genoemd, toen die dertien uur vertraging op liep.
Nachttrein 4295 reed met 600 passagiers van Straatsburg naar de Franse stad Perpignan, maar kreeg onderweg allerlei tegenslagen te verduren: dronkelappen zorgden voor veel overlast, er stond een kapotte trein op het spoor en de treinmachinist moest vervangen worden omdat hij al veel te lang aan het werk was.
De treinreis duurde in totaal 27 uur, en de passagiers naar Nice moesten nog een extra overstap maken. De reis van alle gedupeerden wordt vergoed.
Beeld: http://www.nieuwsblad.be/video/videoplayer.aspx?videoid=13312439
Wist je dat ik zelf zo gek ben dat wanneer ik op zomervakantie ga, en de vakantie begin met de CNL naar München, ik 2 a 3 uur van te voren in Arnhem wil zijn (dat wil zeggen: 2 a 3 uur eerder uit Leeuwarden vertrek dan eigenlijk nodig is). Puur om te voorkomen dat een aanrijding of andere storing roet in de vakantie strooitquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:22 schreef James1988 het volgende:
Greavy geeft 60 minuten overstaptijd aan, persoonlijk vind ik dat erg ruim (wat moet je nou een uur lang op Rotterdam CS?) maar als dat je een veilig gevoel geeft kun je dat aanhouden. Toen ik voor het laatst met de Thalys naar Parijs ging heb ik zo'n 30 minuten in Rotterdam gestaan en dat vond ik lang genoeg
Whaha, oke. Ik doe het voor een weddenschap.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:08 schreef Lemjur het volgende:
@ Greavy's treinmarathon.
Ik kom je feestelijk onthalen in Hoorn! Omdat het kan!
Hm, dat lijkt me een nogal onrendabel ideequote:
Ook in Duitsland is dat gescheiden. DB Regio en DB Fernverkehr voeren het vervoer uit, DB Netz heeft een taak gelijk aan die van ProRail. In België is de NMBS opgesplitst in NMBS voor reizigers en goederen, doet Infrabel wat Prorail doet. In Frankrijk is de SNCF opgedeeld in SNCF voor reizigers en goederen en is er RFF voor onderhoud en capaciteitsverdeling.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:12 schreef Temlin het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er in Duitsland geen afsplitsing tussen treinvervoer/spoorbouw is?
En dat je in Belgie en Frankrijk ook niets hoort/leest over het opheffen van NMBS en SNCF.
Ik weet het, ik lurk al 200 delen meequote:Op dinsdag 28 december 2010 19:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Whaha, oke. Ik doe het voor een weddenschap.
Als ik de dag volbreng, gaat de opbrengst naar Kika. En die dag breng ik wel vol
Ik heb op dit moment een weddenschap met 17 klasgenoten voor elk ¤20,00. En dan nog een paar anderen die het een leuk idee vonden en wat gul waren.
Nederland is vooral een lidstaat die veel te ver doorschiet in het doorvoeren van allerlei Europese regeltjes en voorstellen...quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nederland is ook een van de weinige lidstaten die het goed heeft gedaan...
(gevonden op HGBTF)quote:Sinds enkele dagen is de HSL onder de pyreneëen eindelijk open.
De lijn zelf was al meer dan 2 jaar volledig klaar, maar de aansluiting in Figueras liet lang op zich wachten.
Oorspronkelijke bedoeling was om meteen de hele lijn tot Barcelona (en dus ook Madrid) door te trekken. Maar toen bleek dat dat nooit op tijd ging lukken hebben ze een draak van een constructie bedacht: De TGV uit Parijs stop nu in het nieuwe station Figueras Vilafant (zoals Avignon TGV, een station ver buiten de stad van figueras, zonder aansluiting met het station van de stad zelf). In Vilifant moet je dan overstappen op een breedspoor-trein die je dan over de oude lijn tot Barcelona brengt waar je opnieuw een TGV kan nemen.
Voorlopig kan dit 3x per dag, maar dat zou snel meer moeten worden.
Naast de TGV rijden er ook enkele goederentreinen over dit traject, maar het aantal rangeersporen op normaalspoor in Spanje is nog niet groot, dus ook dit is nog zeer beperkt.
Zie ook deze link naar een ander forum
Oke dankjequote:Op woensdag 29 december 2010 12:44 schreef dennistd het volgende:
Dat probleem zit op de westtak (Amsterdam-Schiphol), alleen Sloterdijk hoog heeft daar dus mee te maken. Als het goed is kun je gewoon de IC naar Amersfoort nemen en daar overstappen naar Groningen.
Nav de diverse commentaren hier geloof ik niet dat dit een enorme prestatie isquote:Op woensdag 29 december 2010 12:47 schreef Stefanovic83 het volgende:
Oehh ik werd bijna geband op Somda
Omdat nog geen reactie is gekomen met de locatie: Ludingaweg, Harlingen. Dit was de trein van 13.24 uit Harlingen Haven naar Leeuwarden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:33 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand waar dit is ?
Dat opgebroken spoor, welke is dat?quote:Op woensdag 29 december 2010 15:30 schreef greavy het volgende:
En de aanwinst van vandaag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Arriva D-GTW 10237 is aan het rangeren te Leeuwarden
[ afbeelding ]
Arriva D-GTW 10232 komt aan te Leeuwarden als trein 37036
[ afbeelding ]
Arriva D-GTW 10232 vertrekt te Leeuwarden als trein 37025
[ afbeelding ]
Arriva D-GTW 10233 komt aan te Leeuwarden als trein 37234
Ik gok dat je het oude lijntje naar Stiens en Dokkum bedoelt.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:15 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat opgebroken spoor, welke is dat?
quote:er wordt geregeld mee getest, zowel op de hsl, als op conventioneel spoor. Daarnaast heb ik vernomen dat toelating er nu aan zit te komen omdat de stellen het redelijk goed doen.
Tis zoek de verschillenquote:Op woensdag 29 december 2010 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer drie exact dezelfde fotosDaar heb ik geen mobiel internet voor hoor
Ja, je opoe.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Tis zoek de verschillen
1 met frontsein, 1 met sluitsein en 1 op een ander spoor
quote:Op woensdag 29 december 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel jammer van die sluitseinen trouwens
Ik denk greavy omdat hij nog geen spoorboekje heeft gekregenquote:Op woensdag 29 december 2010 23:02 schreef Ascendancy het volgende:
Was vandaag 1 of andere gozer slaags geraakt met NS-personeel
Was jij dat ireyon?
Hij had al gemeld dat hij die al binnen had. Beter lezen dus en niet zo plagenquote:Op woensdag 29 december 2010 23:06 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ik denk greavy omdat hij nog geen spoorboekje heeft gekregen
Ik was het in ieder geval niet, ik heb deze week nog geen trein van binnen gezien.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:02 schreef Ascendancy het volgende:
Was vandaag 1 of andere gozer slaags geraakt met NS-personeel
Vind ik ook. Anders zit je maar gewoon je ritjes uit.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:37 schreef Ascendancy het volgende:
Jullie plannen je binnenlandse reisjes altijd, waarom? Het is toch veel leuker om gewoon in een trein te springen?
Link: Der Spiegel: Frozen in ICE: How Can Germany's High-Speed Trains Get Back on Track?quote:German ICE trains still underperform their zappy French TGV counterparts. Deutsche Bahn hopes its new high-speed train will improve Germany's record -- but old tracks and complex networks may put the brakes on the plan.
(...)
Rarely has a train caused so much trouble for its operator as the third generation ICE has for German railway operator Deutsche Bahn (DB). (...) When the first trains rolled into operation 10 years ago, passengers complained of defective air conditioners and clogged toilets. Defective couplings later paralyzed ICE operations, an axle broke in Cologne in summer 2008 and recently a door flew off a train traveling at full speed.
This susceptibility to breakdowns was particularly humiliating for the Munich-based company which aimed to challenge its French competitor Alstom, a company with a glowing industrial reputation for its successful high-performance trains. Alstom holds the world record in rail travel with a speed of 575 kph (357 mph).
Dan was jij toch ook in Roosendaalquote:Op woensdag 29 december 2010 23:37 schreef Ascendancy het volgende:
Het was op Roosendaal, dus daar komt niemand, behalve Ireyon.
Even een stukje naar goes gegaan. Helaas geen tijd om tot vlissingen te gaan
jr en ik hadden gisteren een Virm als stoptrein van Den Dolder naar Overvechtquote:Op donderdag 30 december 2010 08:32 schreef Fixers het volgende:
Wauw, zomaar intercity-waardig materieel in een "intercity" trein. 'k Zit nu in een koploper van Utrecht naar Hilversum. Nu nog een intercity waardige dienstregeling die Overvecht en Sportpark overslaat.
dan zaten we in dezelfde treinquote:Op donderdag 30 december 2010 08:32 schreef Fixers het volgende:
Wauw, zomaar intercity-waardig materieel in een "intercity" trein. 'k Zit nu in een koploper van Utrecht naar Hilversum. Nu nog een intercity waardige dienstregeling die Overvecht en Sportpark overslaat.
Inderdaad, dat is het Dokkumer Lokaaltje.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik gok dat je het oude lijntje naar Stiens en Dokkum bedoelt.
En ondertussen rijdt er een enkel DD-AR stel in de 1900quote:Op donderdag 30 december 2010 08:32 schreef Fixers het volgende:
Wauw, zomaar intercity-waardig materieel in een "intercity" trein. 'k Zit nu in een koploper van Utrecht naar Hilversum. Nu nog een intercity waardige dienstregeling die Overvecht en Sportpark overslaat.
quote:'Komende tijd drukke treinen in spits'
Uitgegeven: 30 december 2010 13:26
Laatst gewijzigd: 30 december 2010 13:26
AMSTERDAM Reizigers krijgen begin januari te maken met volle treinen tijdens de spitsuren. Vanaf 3 januari rijden de Nederlandse Spoorwegen (NS) weer volgens de normale dienstregeling, maar door veel kapot materieel zijn de treinen korter dan normaal.
Š NU.nl/Rens Amersfoort
Dat laten de NS donderdag weten. De technische problemen met het materieel is het gevolg van de sneeuwval van de laatste tijd.
Door de kortere treinen zal het naar verwachting de komende weken een stuk drukker zijn in de spits. Die drukte is heel vervelend voor onze reizigers, maar wij werken 24 uur per dag om dit zo snel mogelijk op te lossen, zegt NS-directeur Bert Meerstadt.
Eens, het zegt mij, en waarschijnlijk de meesten, niets. Behalve dat ik het belachelijk vindt dat ze de spitstreinen naar Enkhuizen in de lucht houden, terwijl ze er veel beter aan zouden doen om de IC's in de randstad op normale lengte te houden. Ik kan niet begrijpen dat een IC naar enkhuizen ieder kwartier laten rijden, prioriteit heeft boven een langere trein in de randstad.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Greavy, heel fijn hoor al dat statistische materiaal van je, maar dit is geen somda. Diegene die dit soort details willen weten, kijken toch al wel op somda.
Dat was-ie de afgelopen 2 weken ook alquote:Op donderdag 30 december 2010 14:01 schreef Ascendancy het volgende:
Oeh, de Fyra is vanaf 3 januari tijdelijk zonder toeslag. Toch maar eens een ritje mee maken dan, als het toch gratis is.
Alleen in het weekend toch?quote:Op donderdag 30 december 2010 14:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat was-ie de afgelopen 2 weken ook al
Wat? Neequote:Op donderdag 30 december 2010 14:04 schreef Ascendancy het volgende:
Houten wordt trouwens een IC-station
Alleen tijdens de winterdienstregeling, rustig maar. Anders wordt de stoptrein te druk.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat? Nee
NS moet eens oprotten met ieder station waar meer dan anderhalve man en een paardenkop instapt te promoveren tot IC-station. Dan voeren ze maar lekker de sneltrein terug in.
ohja nog beterquote:Op donderdag 30 december 2010 14:27 schreef dennistd het volgende:
Via Muiderpoort? Gewoon rechtsaf slaan bij Duivendrecht
En kopmaken hehquote:Op donderdag 30 december 2010 15:02 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
ohja nog beterScheelt weer een stukje traagboemelen
Die rijtuigen heten ICK, een aantal ervan zijn naar Friesland gegaan. Zijn er nog meer weg dan? Hoeveel staan er nu nog bij benadering?quote:Op donderdag 30 december 2010 14:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Stond vandaag een 1600loc op Nijmegen bij de verlaten intercity wagons (ben de naam even vergeten). Leek alsof er al een stel wegwaren, al stond de loc er vanmiddag nog (met 1 frontsein aan).
Forenzen zijn vaste reizigers en hebben dus een abonnement, en je mag al zonder toeslag met de ICE mee als je een maandnetabonnement, NS-jaarabonnement of OV-jaarabonnement hebt, of een trajectabonnement voor het traject waar de ICE rijdt. Zelfs reizigers die reizen op saldo hoeven geen toeslag te betalen om mee te mogen met de ICE tussen Amsterdam en Arnhem.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:01 schreef Ascendancy het volgende:
De ICE opengooien is echter 1 van de stomste dingen die je kan doen. Koop je een duur kaartje voor je reis naar Duitsland, zit je tot Arnhem tussen een berg forenzen![]()
Ohja dat waren ICK's. Er leek nu nog 1 rij te staan. Ik kom er waarschijnlijk volgende week weer.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die rijtuigen heten ICK, een aantal ervan zijn naar Friesland gegaan. Zijn er nog meer weg dan? Hoeveel staan er nu nog bij benadering?
Ik vind het een heel logische keuze. In de spits in 10 bakken SLT daar niet genoeg laat staat 2/3 Plan V's. Door op houten dan de IC te laten stoppen vergroot je de capaciteit in zijn geheel. Schiphol-eindhoven zit doorgaans lang niet vol, in ieder geval, niet zoals de stoptreinen Utrecht-Geldermalsen, met de gehele gangpaden/balkons vol. Daarnaast heeft had Houten in 2006 al 9000 reizigers per dag, wat ongetwijfeld met de groei van Houten mee is gegroeid.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:54 schreef Yreal het volgende:
weesp kan ik dan nog snappen, maar houten?![]()
![]()
Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je onboeiende info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.quote:Op donderdag 30 december 2010 17:29 schreef greavy het volgende:
De treinen die op Houten stoppen:
818/3520/820/3522/822/3524/824/3526; 857/859/3559/861/3561/863/3563.
De 3500 die met ICRm TD-10 stam gepland staat stoppen niet in Houten.
Dat gaat wel weer erg ver. Hij bedoelt het goedquote:Op donderdag 30 december 2010 17:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.
Amen.quote:Op donderdag 30 december 2010 17:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je onboeiende info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |