abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 december 2010 @ 14:57:22 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90495115
De IC Maastricht-Alkmaar rijdt gewoon. In Sittard word niet als vanouds de trein ontkoppeld in Heerlen en Maastricht, maar gaat in geheel naar Maastricht. In Sittard kan je overstappen op de trein naar Heerlen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 december 2010 @ 15:54:43 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90497438
De SLeTjes komen langzaam maar zeker weer op de baan. Het materieeltekort wordt minder nijpend.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 27 december 2010 @ 15:55:18 #154
141482 Q.
JurassiQ
pi_90497464
quote:
Op maandag 27 december 2010 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
De SLeTjes komen langzaam maar zeker weer op de baan. Het materieeltekort wordt minder nijpend.
Hoe snel zouden ze weer stil staan? :7
For great justice!
  maandag 27 december 2010 @ 16:03:30 #155
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90497777
Het gaat morgen weer sneeuwen.

quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:57 schreef greavy het volgende:
De IC Maastricht-Alkmaar rijdt gewoon.
Behalve dan dat-ie niet verder rijdt dan Amsterdam...
  maandag 27 december 2010 @ 16:16:57 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90498220
Oja, die wijziging was ik even vergeten. Rijdt inderdaad alleen Maastricht-Amsterdam.
  maandag 27 december 2010 @ 16:23:03 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90498423
quote:
'Het is nu al zeker dat de NS ook na 2015 de dienst uitmaakt'

AMSTERDAM - Geen wc's, software-storingen, treinen die niet tegen sneeuw kunnen. Het geduld van de politiek met de NS begint op te raken. In 2015 loopt het contract met de NS voor het vervoer van reizigers in Nederland af. Dan kunnen politici hun dreigementen waarmaken en voor een concurrent kiezen. Toch?

In principe zou de Staat er voor kunnen kiezen om het reizigersvervoer per spoor door een andere aanbieder te laten doen. Maar niet veel bedrijven hebben toestemming om in Nederland mensen te vervoeren. Op dit moment zijn dat alleen Connexxion, Arriva en Veolia. De toelating geldt niet automatisch voor de bedrijven achter deze Nederlandse spelers, Deutsche Bahn en het Franse Transdev.

Onrealistisch
De drie vervoerders hebben absoluut niet de capaciteit om het stokje van de NS over te nemen, zegt spoorwegdeskundige en jurist Richard Latten. 'Zo'n bedrijf zou dan ergens personeel, treinen en een hele regelstructuur vandaan moeten halen. Dat is op korte termijn volstrekt onrealistisch.'

Maar kunnen de treinen van de Deutsche Bahn dan niet gewoon bij de grens doorrijden? 'De Duitse treinen rijden op 15.000 volt wisselspanning, de Nederlandse op 1.500 volt gelijkspanning. Je hebt treinen nodig die speciaal voor het Nederlandse spoor zijn gemaakt of voor zijn gemaakt voor beide systemen, zoals de Duitse ICE. Maar die is ongeschikt voor binnenlandse intercity's of stoptreinen.'

Grootste aandeelhouder
Het tweede scenario is dat een buitenlandse vervoerder de NS overneemt. Maar ook die kans acht Latten nihil. 'De Nederlandse overheid zou dan het reizigersvervoer uit handen geven aan één buitenlands bedrijf. Dat gaat nooit gebeuren. Er is geen land in Europa waar dat het geval is.' De Staat is de enige aandeelhouder van de NS.

Een derde mogelijkheid is dat het spoorwegnet in stukken wordt gehakt. Die stukken worden dan aan verschillende bedrijven toegewezen. Dat is de situatie in Groot-Brittannië. Sommige van die mootjes zijn indirect zelfs in buitenlandse handen.

Ster
Maar ook dit zit er in Nederland niet in. 'Het Britse spoor is heeft de vorm van een ster, met Londen als centrum. Treindiensten vanuit Londen naar het westen zijn uit te voeren los van treindiensten vanuit Londen naar het noorden.

Het Nederlandse net is een soort web. Alles is met elkaar verbonden. Als je dat zou opknippen, zouden treinen niet meer op elkaar aan kunnen sluiten. En reizigers zouden veel meer moeten overstappen dan nu het geval is.'

Hoe je het ook went of keert, Nederland zit aan de NS vast. Ook na 2015. 'Je zou hooguit in het nieuwe contract strengere eisen kunnen stellen of een stringentere boeteclausule inbouwen', zegt Latten. Maar een erg sterke onderhandelingspositie heeft de overheid niet: het is de NS of niks.
Bron: De Volkskrant

Een duidelijk verhaal, maar ik ben het niet met de auteur eens. Mocht de overheid kiezen voor een openbare aanbesteding, dan vindt die bijvoorbeeld in 2012 plaats. Als bijvoorbeeld Deutsche Bahn deze aanbesteding binnenhaalt, hebben ze nog een aantal jaar de tijd om treinen te regelen.

DB kan bij NS aankloppen om het materieel over te kopen / te leasen, maar als NS dit weigert kan DB dan alsnog een mega-order plaatsen bij Bombardier / Siemens / Alstom om per 1/1/2015 een gigantische berg aan rijtuigen en locomotieven te hebben.
pi_90498628
Na een jaar toch maar eens gebruik gemaakt van de Fyra vandaag, al met al moet ik bekennen dat het beter beviel als verwacht. :D
pi_90500440
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:29 schreef Sandrvich het volgende:
Na een jaar toch maar eens gebruik gemaakt van de Fyra vandaag, al met al moet ik bekennen dat het beter beviel als DAN verwacht. :D
Hoezo dan? Gewoon lekker 160 kunnen rijden? Rondborstige stewardessen aan je stoel die vragen welk merk biertje ze voor je mogen openmaken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 december 2010 @ 17:12:10 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90500527
_O-
pi_90501280
Hoeveel kilometer is Amsterdam - Rotterdam per Fyra eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 december 2010 @ 18:03:09 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90502436
Het stuk HSL-spoor van Hoofddorp naar Rotterdam is 47,7 km. De hoeveelheid tariefeenheden is 67, wat net zo veel is als de langere route via Den Haag.
pi_90502755
Fyra nemen ipv Oude Lijn KOST dus 19 km. Dank je wel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90503029
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
De SLeTjes komen langzaam maar zeker weer op de baan. Het materieeltekort wordt minder nijpend.
Wees maar niet bang, morgen gaat het weer sneeuwen.
Er vertrok trouwens vandaag een IC naar Den haag centraal van spoor 20 in Dordrecht, omdat de IC uit Venlo 15 minuten vertraging had. Is dat normaal? :?

[ Bericht 20% gewijzigd door Ascendancy op 27-12-2010 18:47:22 ]
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90504764
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoezo dan? Gewoon lekker 160 kunnen rijden? Rondborstige stewardessen aan je stoel die vragen welk merk biertje ze voor je mogen openmaken?
160? Welnee, wegens winterse omstandigheden en minder reizigers ( :') ) rijdt-ie nog maar 140km/h.
pi_90508642
Lekker is dat... Komende week iedere ochtend een kwartier vertraging en iedere avond een half uur. Om dat kwartier 's ochtends te omzeilen moet ik een half uur eerder weg dan gebruikelijk. Dat geld voor mij ķķk als 30 minuten of meer vertraging. Voor de avonden maar GTbV's invullen en voor de ochtenden stuur ik wel een klachtenbrief ofzo.
pi_90508861
Zoals gebruikelijk: mijn spoorjaar 2010 in 12 plaatjes.

1. Universitair Medisch Centrum Utrecht, 28 januari 2010. Vanwege inmiddels ruimschoots bekende omstandigheden was ik in januari 2010 niet op het spoor te vinden. Het enige spoorse wat er te beleven was, was deze kunstzinnige uiting aan de wand van de wachtruimte bij de polikliniek voor Interne Geneeskunde.



2. Veenendaal-De Klomp, 20 februari 2010. Na exact 8 weken abstinentie begon het spoorjaar 2010 met een voorzichtig ritje naar Ede-Wageningen en terug, onder begeleiding van mijn vader. Treinstel 8655 komt zojuist binnen om voor dit historische moment te zorgen :)



3. Veenendaal-Centrum, 16 maart 2010. Aangezien de praktijk voor fysiotherapie in de buurt van het station gelegen is, maak ik van vrijwel elke gelegenheid gebruik om even een ritje naar Rhenen te maken. Hier zien we dat deze dienst nog door Plan V verzekerd wordt.



4. Tussen Horrem en Frechen-Königsdorf (D), 10 april 2010. Een RegionalExpress vanuit Aachen passeert richting Köln. De foto is gemaakt vanuit een Uerdinger Schienenbus van de Köln-Bonner EisenbahnFreunde, tijdens een NVBS-rit over de Nord-Südbahn van de bruinkoolmijnen van de RWE.



5. Blerick, 15 mei 2010. Een plaat die ruk is, van een trein die stuk is :D



6. Dobris (CZ), 19 juni 2010. Het jaarlijkse nachttreinretourtje bracht mij naar het laatste buurland van Duitsland waar nog geen bordjes van in de verzameling zaten. Hier zien we dieselloc 714 023 van de CD die klaar staat om een sleep twee-assige railbusjes terug te stuiteren naar Praag.



7. Hövelhof (D), 16 juli 2010. Een Talentje van de NordWestBahn loopt binnen als stoptrein naar Bielefeld Hbf. De klassieke beveiliging met armseinen heeft zijn beste tijd wel gehad hier.



8. Strasbourg (F), 13 augustus 2010. Een behoorlijk bekoorlijke conductrice van de SNCF staat haar pas gelakte nagels droog te blazen. Voor de vorm staat er ook nog wat ijzer op de foto.



9. Geilhausen (D), 19 september 2010. Een LINT27 van de firma Vectus vertrekt zojuist als stoptrein naar Limburg a/d Lahn. Het station van Geilhausen stelt niet bar veel voor, behalve het bordje. En dat is genoeg.



10. Radolfzell (D), 21 oktober 2010. Een tweetal railbusjes van de Baureihe 650 van de Hohenzollerische LandesBahn staat klaar om te vertrekken als stoptrein naar het 18 km verderop gelegen Stockach. Is weer eens wat anders dan te moeten invallen als ICE, wat deze stelletjes in 2008 ook gedaan hebben.



11. Linz (Rhein) (D), 13 november 2010. De cameraploeg van Man Bijt Hond is mee op een dagje bordjes schieten. Hun werk zit er hier blijkbaar op, maar mijn dag werd nog veel langer. Wanneer de uitzending zal zijn is nog altijd onbekend.



12. Maastricht, 12 december 2010. Voor het eerst sinds tijden weer eens een Belgische trein op de foto. Klassiek Motorstel 268 staat te wachten voor het vertrek naar Visé en Ličge Guillemins. Mijn beste vriendin, met wie ik de dag ervoor naar de Kerstmarkt in Düsseldorf geweest was, had aan mijn camera zitten prutsen zodat de foto nogal verneukt is. U begrijpt, u moet niet bij mij zijn :)



Enjoy :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90512274
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:35 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Gisteren gewoon in de IC Maastricht - Amsterdam CS gezeten hoor?

Zit nu overigens in een SGMM als IC Ehv - Shl :').
Ik stond vandaag ook al raar te kijken op Amsterdam Zuid toen ik een geel-wit-blauw gevaarte aan zag komen. Ik wreef nog maar eens extra in mijn ogen, maar het was echt waar: SGMm als IC naar Eindhoven. :P Onderweg heb ik volgens mij zo ongeveer alles zien langsrijden: DD-AR, ICMm, ICRm, VIRM, Plan V, SLT (ja, echt! :P).

SGMm zit trouwens voor geen meter, de bank is net een houten plank. De eersteklas stoel in de ICMm op zaterdag was vele malen beter. Maar ik heb altijd nog een beetje heimwee naar de stoelen in de IC+, waar ik in 1999 wel eens mee reisde. Die zaten echt geweldig!
  maandag 27 december 2010 @ 22:09:29 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90512794
Leuke foto's, Fles *O*
  maandag 27 december 2010 @ 23:01:56 #170
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90515614
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

DB kan bij NS aankloppen om het materieel over te kopen / te leasen, maar als NS dit weigert
Hoezo, waarom zouden ze dat weigeren? NSFSC (het Ierse leasebedrijf dat eigenaar is van het meeste NS-materieel) zal in dat geval alleen maar blij zijn als wie dan ook ze wil kopen/leasen. Wat moeten ze er anders mee?
pi_90518333
Welke site is het handigst voor internationale reizen naar Frankrijk, want tgv-europe stuurt mij over Amsterdam. Ns-hispeed wil geen binnenlandse vertrektijden zien :s.
pi_90518347
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:04 schreef Brembo het volgende:
Welke site is het handigst voor internationale reizen naar Frankrijk, want tgv-europe stuurt mij over Amsterdam. Ns-hispeed wil geen binnenlandse vertrektijden zien :s.
Bahn.de. only move
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90518901
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bahn.de. only move
Daar kan ik dus wel de reisplannen maar geen kaarten kopen voor buitenlandse reizen :'); nou kijk er morgen nog eens even naar!
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:17:56 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90518965
Sowieso is de website van NS Hispeed een enorme FAIL, je kunt ze beter bellen, of de Treinreiswinkel raadplegen.

@Brembo: waar woon je?
pi_90519025
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:16 schreef Brembo het volgende:

[..]

Daar kan ik dus wel de reisplannen maar geen kaarten kopen voor buitenlandse reizen :'); nou kijk er morgen nog eens even naar!
ik moet het zeggen, www.treinreiswinkel.nl, maar ik zou 100 keer liever naar een NS internationaal balie gaan. Het enige wat ik zal missen als ik van Ut naar Dv verhuis. Maar als je zin hebt om je in je kont te laten naaien: www treinreiswinkel punt nl :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:32:15 #176
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90519683
treinreiswinkel is goedkoop en correct, je moet zelf goed weten wat je wil en als het nodig is de (prijs)details te communiceren :P
Wat mijn bovenstaande compadre (en hier onder) daar van vindt is louter en alleen gebaseerd op zijn persoonlijke ervaring en de mijne is compleet anders (nog vriendjes Fles? ;) )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_90519764
Luister naar bork.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:37:54 #178
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90520024
Overigens bestel/boek ik mijn meeste verre reisjes m.b.v. db.de maar dat heeft wel vaak met de uiteindelijke bestemming te maken :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_90520238
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:32 schreef bork het volgende:nog vriendjes Fles? ;)
Oh jawel hoor. En strikt genomen hoeven onze ervaringen niet eens strijdig te zijn. Maar goed, jij vindt het normaal dat je zelf alles tot op het bot moet uitkauwen en TRW PRECIES moet vertellen wat ze moeten boeken. Okee, onder die omstandigheden kan ik me voorstellen dat het inderdaad werkt :Y

Maar goed, ik boek bij de NSI balie wel een slagje Budapest en ter plaatse vinger ik de rest wel bij elkaar *O* Laat mij maar schuiven *)

Neemt niet weg dat jouw pad ook tot een oplossing kan leiden natuurlijk ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:48:45 #180
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90520550
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
Sowieso is de website van NS Hispeed een enorme FAIL, je kunt ze beter bellen, of de Treinreiswinkel raadplegen.
Vorig jaar geprobeerd, maar ik ben er wel snel doorheen gekomen...
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:56:14 #181
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90520834
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: De Volkskrant

Een duidelijk verhaal, maar ik ben het niet met de auteur eens. Mocht de overheid kiezen voor een openbare aanbesteding, dan vindt die bijvoorbeeld in 2012 plaats. Als bijvoorbeeld Deutsche Bahn deze aanbesteding binnenhaalt, hebben ze nog een aantal jaar de tijd om treinen te regelen.

DB kan bij NS aankloppen om het materieel over te kopen / te leasen, maar als NS dit weigert kan DB dan alsnog een mega-order plaatsen bij Bombardier / Siemens / Alstom om per 1/1/2015 een gigantische berg aan rijtuigen en locomotieven te hebben.
Ik vraag me af waarom de Nederlandse overheid niet voor het Zweedse model ging: regionale spoorwegen openbaar aanbesteden, bij langere trajecten enkele ritten uitbesteden aan privévervoerders...

Verder zie ik het nut van de openbare aanbesteding in 2012 niet als het ministerie van Infrastructuur en Milieu niet met een ambitieus Programma van Eisen komt...
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:57:55 #182
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90520893
@Dr_Flash: Ik bied mijn excuses aan voor mijn recentelijke gedrag. Ik was toen onredelijk...
pi_90520996
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:57 schreef Ofyles2 het volgende:
@Dr_Flash: Ik bied mijn excuses aan voor mijn recentelijke gedrag. Ik was toen onredelijk...
Granted, ik had dat ook wel iets handiger kunnen doen inderdaad. Sand darüber :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 december 2010 @ 01:01:18 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90521035
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:56 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom de Nederlandse overheid niet voor het Zweedse model ging: regionale spoorwegen openbaar aanbesteden, bij langere trajecten enkele ritten uitbesteden aan privévervoerders...
Ja, dat vraag ik me ook af. Dat model zou ook in België goed kunnen werken, zoals het in Zwitserland ook al doet. Het OV in de regio verbeteren terwijl de nationale spoorwegmaatschappij van die 'last' af is.
quote:
Verder zie ik het nut van de openbare aanbesteding in 2012 niet als het ministerie van Infrastructuur en Milieu niet met een ambitieus Programma van Eisen komt...
Mee eens. Hopelijk betrekken ze er mensen bij die goed weten wat er in een PvE moet.
  dinsdag 28 december 2010 @ 01:02:50 #185
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90521091
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Granted, ik had dat ook wel iets handiger kunnen doen inderdaad. Sand darüber :)
Oké, kunnen we als één verder...
  dinsdag 28 december 2010 @ 01:04:59 #186
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90521181
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 01:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik me ook af. Dat model zou ook in België goed kunnen werken, zoals het in Zwitserland ook al doet. Het OV in de regio verbeteren terwijl de nationale spoorwegmaatschappij van die 'last' af is.
Sterker nog: in België, Duitsland en Oostenrijk wordt dit model toegepast in het busvervoer, met subondernemers (zowel mkb-bedrijven als buitenlandse dochterbedrijven)...
pi_90526192
Opmerkelijk nieuwsbericht op de radio:

"De directeur van de NS vindt de informatievoorziening aan de reiziger door prorail onder de maat. De NS moet dat zelf gaan doen en wil daar miljoenen in investeren. Zowel Prorail als NS willen verder niet reageren of toelichting geven op deze uitspraak."

Lekker begin van wél een goede informatievoorziening dit. :')
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:11:46 #188
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90527695
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90527939
Ze mogen het van mij best proberen, slechter dan de huidige combinatie met Prorail kan het toch niet worden.
pi_90529583
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:21 schreef Ireyon het volgende:
Ze mogen het van mij best proberen, slechter dan de huidige combinatie met Prorail kan het toch niet worden.
Onzin, pro-rail bezit een deel van de informatie die NS helemaal niet zelf kan genereren, ze kunnen er dus niet om heen. Daarnaast kan de NS zelf ook nog een hele berg aan de informatievoorziening doen. Je site eruit laten knallen op het moment dat het fout gaat bijvoorbeeld. Zo'n site als NS.nl heeft gewoon een back-up server nodig. 112 tyft er toch ook niet uit als er teveel ongelukken zijn.
En die spoorkaart die is ook nogal wisselvallig. Dan geeft ie weer geen stations namen weer, dan geeft de AV weer niets en na een refresh werkt het opeens wel.
En dan moet je over Rotterdam, zie je daar een gele of rode stip, denk je kut, maar is het alleen de thalys die 3 uur heeft. Dat boeit voor de gemiddelde reiziger niets.

Daarnaast hebben NS medewerkers te weinig kennis van zaken bij storingen.
"meneer, wanneer gaat de eerste trein naar Delft?"
"(zoekt het op)over 10 minuten vertrekt er een stoptrein van spoor 5"
vervolgens een andere persoon:
"meneer wanneer vertrekt de trein naar rijswijk?'"
En dan gaat zo'n vent het weer opzoeken, hebben die mensen geen korte-termijn geheugen?

Oh en uiteraard, netjes omroepen hoeveel de vertraging is en wat de gevolgen zijn. Ongelofelijk dat zoiets simpels niet wordt gedaan. :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90530005
Dat zijn allemaal huidige situaties die je daar beschrijft. Dat kan toch niet nķg slechter worden dan?

NS medewerker zit in trein, weet zelf hoeveel vertraging hij heeft en kan dat dan meteen doorgeven aan z'n collega's zodat het binnen no-time op de CTA's te zien is en direct wordt omgeroepen, en dus niet zoals nu dat je vertragingen pas te zien krijgt als de trein al 5 minuten weg had moeten zijn en ze worden omgeroepen op het moment dat er weer eens een goederentrein passeert.

Ook sommige redenen voor vertraging kunnen eerder door de NS gemeld worden.. denk aan defect materieel, personen langs het spoor, rode seinen. Dat soort simpele informatie, gebaseerd op de situatie zoals-ie gewoon is en niet zoals een Prorail kerel het op een schermpje ziet, kan volgens mij zorgen voor een stuk meer begrip bij reizigers.
pi_90530367
Dat kan wel slechter, want een deel van die informatie komt van pro-rail. Hoe komt NS anders te weten dat wissel x vast zit en daarom treindienst y niet zijn reguliere perron kan bereiken? NS schopt pro-rail nu eigenlijk de informatievoorziening uit. Dit is ook niet echt bevorderlijk voor de samenwerking die ze wel MOETEN hebben. Pro-rail heeft het moeilijke deel van het treinnetwerk en krijgt dus alles over zich heen.

En leuk dat die NS medewerker weet hoeveel vertraging ik heb, maar ik wil het zelf ook weten. Ik ging gisteren van Rotterdam naar Gorinchem, en moest dus overstappen in Dordrecht. Ik zat rustig te lezen in de IC en lette niet op de tijd, ging ervan uit dat alles goed was. Kom ik Dordrecht aan, mis ik mijn aansluiting. En de NS roept niets om :r
Meldt gewoon, zodra de vertraging ontstaat hoe en waarom, hoe lang het duurt, wat het inhoudt voor aansluiting en hoeveel je nog verwacht dicht te rijden. Het is niet zo moeilijk.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 11:49:33 #193
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90530462
Ik heb eens even een opzetje voor het treintopicrondje (3x woordwaarde) op 15 januari gemaakt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Utrecht-Baarn-Amersfoort-Almelo-Hengelo-
Deventer/Goor-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Eindhoven-Utrecht

Ut  v   10.35   SLT
Brn a   11.08   5535

Brn v   11.15   SGMm
Amf a   11.23   5835

Amf v   11.37   Pimpel
Aml a   12.42   145

=/=/=/=/=/
Aml v   12.48   DM90
Hgl a   13.03   7935

Hgl v   13.16   Lint
Zp  a   13.53   31248
=== OF ===
Aml v   12.43   Pimpel
Hgl a   12.54   145

Hgl v   13.06   Pimpel
Dv  a   13.41   148

Dv  v   13.44   ICRm
Zp  a   13.56   3651
\=\=\=\=\=

Zp  v   13.57   ICRm
Nm  a   14.44   3651

Nm  v   15.08   GTW
Vl  a   16.01   32253

Vl  v   16.19   VIRM
Ehv a   17.00   1960

Ehv v   17.02   VIRM
Ut  a   17.52   860

Schiet er maar op los!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90531339
Leuk rondje. Wat mij betreft doen we de versie via Zutphen. Dat houdt het was afwisselender. Maar ergens een ice tussendoor zou nog leuker zijn. :P Misschien ga ik straks ook nog even puzzelen.

[ Bericht 13% gewijzigd door KapiteinT op 28-12-2010 12:33:27 ]
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:13:51 #195
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90531342
quote:
Noch in jier as fjouwer en dan rydt it Dokkumer Lokaaltsje wer at it oan ûndernimmer Chris Rijff leit. Rijf hat in bedriuw yn Hilversum, mar komt fan Dokkum. It Dokkumer Lokaaltsje is de namme fan it treintsje dat tsientallen jierren lang tusken Ljouwert en Dokkum ried. Troch ferlinging fan it spoar oant yn Esonstęd by Eastmahorn soe it foaral foar toeristen oantreklik węze kinne.
bron
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:27:26 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90531938
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:49 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens even een opzetje voor het treintopicrondje (3x woordwaarde) op 15 januari gemaakt:

[ code verwijderd ]

Schiet er maar op los!
Ik heb lekker een groter reisje :6

http://www.durkhoutsma.nl/reis%2014en15januari2011-1.xls
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 12:45:04 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90532682
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:13 schreef KapiteinT het volgende:
Leuk rondje. Wat mij betreft doen we de versie via Zutphen. Dat houdt het was afwisselender. Maar ergens een ice tussendoor zou nog leuker zijn. :P Misschien ga ik straks ook nog even puzzelen.
Een ICE heb ik naar zitten kijken maar daar kwam ik niet goed mee uit. En welke route via Zutphen bedoel je, ze gaan beiden via Zutphen namelijk :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90533022
Gisteravond was de informatievoorziening op station Zwolle ook wat magertjes.
Dat wil zeggen, leek allemaal prima, geen rare afwijkingen (op de kerstdienstregeling...), alleen mijn trein (de 22:48 naar Roosendaal) ontbrak. Stond niet op het grote bord met alle vertrektijden in de hal, stond niet op het perron op de CTA aangegeven, er stond daar wel een trein, zonder bestemming op de trein.
Enige aanwijzing dat die trein toch wel bestond en naar Roosendaal ging was m.ns.nl :o

Hij reed wel gewoon daarheen trouwens O+
pi_90533089
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een ICE heb ik naar zitten kijken maar daar kwam ik niet goed mee uit. En welke route via Zutphen bedoel je, ze gaan beiden via Zutphen namelijk :P
Die met overstap in Zutphen. Dus de route via Goor.
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:33:51 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90534442
De informatievoorziening verbeteren? Ja, graag. Moet NS dit doen? Zeker niet?

Als NS dit gaat doen kun je er donder op zeggen dat ze alleen goede reisinformatie geven voor hun eigen treinen of treinen waar ze in participeren, maar dat toekomstige concurrenten benadeeld gaan worden. Informatievoorziening moet lekker in handen van ProRail blijven, van mij mag ProRail nog wel meer informatie gaan geven zoals de actuele vertrektijden.

Voor mijn gevoel klopt het niet dat reizigers op m.NS.nl kijken voor actuele reisinformatie voor niet-NS-gebieden zoals de Achterhoek of bijvoorbeeld de lijn tussen Leeuwarden en Groningen (Arriva).
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:59:41 #201
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90538093
Tof. Ik ben sinds vandaag ook zelfstandig treindienstleider op onder andere dit mooie stukje spoor.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90538215
Dan kan je slapend geld verdienen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:08:37 #203
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90538391
Bijna wel. Helaas zitten de baanvakken Groningen-Noord - Roodeschool/Delfzijl er ook aan vast. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90538463
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tof. Ik ben sinds vandaag ook zelfstandig treindienstleider op onder andere dit mooie stukje spoor.

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd *O*

Welke baanvakken mag je nu (zelfstandig) treindienstleideren?
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:13:17 #205
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90538542
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:11 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*

Welke baanvakken mag je nu (zelfstandig) treindienstleideren?
Groningen-Noord - Roodeschool/Delfzijl dus. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90538586
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Groningen-Noord - Roodeschool/Delfzijl dus. ;)
Ja, maar je mocht eerder toch ook al andere baanvakken doen?
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:21:32 #207
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90538836
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:14 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja, maar je mocht eerder toch ook al andere baanvakken doen?
Tot nu toe had ik alleen station Groningen (da's inclusief Haren) en Groningen NCBG (de opstelterreinen). Volgende maand gaan we door met het leren van Groningen-Leeuwarden en Groningen-Nieuweschans.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:33:32 #208
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90539228


Weet iemand waar dit is ? :)
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:35:14 #209
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90539299
Ergens in de buurt van Leeuwarden richting Harlingen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:37:29 #210
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90539406
Je zit wel op de goede lijn. Meer plaatsaanwijzing. Er is een overweg bij het spoor :)
pi_90540124
http://nos.nl/artikel/208(...)-uur-vertraging.html

Trein heeft dertien uur vertraging

" De hel op wielen", werd een Duitse trein op Twitter genoemd, toen die dertien uur vertraging op liep.

Nachttrein 4295 reed met 600 passagiers van Straatsburg naar de Franse stad Perpignan, maar kreeg onderweg allerlei tegenslagen te verduren: dronkelappen zorgden voor veel overlast, er stond een kapotte trein op het spoor en de treinmachinist moest vervangen worden omdat hij al veel te lang aan het werk was.

De treinreis duurde in totaal 27 uur, en de passagiers naar Nice moesten nog een extra overstap maken. De reis van alle gedupeerden wordt vergoed.

Beeld: http://www.nieuwsblad.be/video/videoplayer.aspx?videoid=13312439
pi_90540144
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
Sowieso is de website van NS Hispeed een enorme FAIL, je kunt ze beter bellen, of de Treinreiswinkel raadplegen.

@Brembo: waar woon je?
Vraag bij treinreiswinkel wel een offerte aan, dan eff bekijken wat ze er van maken :). Ik woon in Arnhem, dus daarom lijkt mij Rotterdam - Parijs het handigst maar zag dat dat een overstap van enkele minuten was :x. Maar heb een week-ov wil weer op zondag terug.

Maar even een domme vraag hoe zit het met aansluitingen is het verstandiger om Arnhem - Parijs te kopen omdat je op het traject Arnhem - Rotterdam ook onderdeel van je reis is. Als je alleen Rotterdam - Parijs koopt en je mist een aansluiting dan is je kaartje gelijk niet meer geldig?
  dinsdag 28 december 2010 @ 16:08:41 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90540640
Als je een internationale aansluiting moet halen, bijvoorbeeld de Thalys naar Parijs, dan zou ik sowieso eerder van huis gaan en een grotere overstap hebben. Zelf ga ik altijd uit van minimaal 60 minuten.
En daar heb ik een keer nog bijna te weinig mee gehad..
  dinsdag 28 december 2010 @ 16:22:21 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90541196
Arnhem - Parijs kun je zowel over Amsterdam doen als over Tilburg/Rotterdam, de reisplanner op NS.nl geeft me beide adviezen. Ik zou wel zorgen dat je minstens 30 minuten speling hebt, als dat niet genoeg is (en je alsnog je trein mist door vertraging die je niet zelf veroorzaakt hebt) ga je in Amsterdam of Rotterdam naar een NS-balie en laat je je ticket omboeken naar de eerstvolgende Thalys.

Greavy geeft 60 minuten overstaptijd aan, persoonlijk vind ik dat erg ruim (wat moet je nou een uur lang op Rotterdam CS?) maar als dat je een veilig gevoel geeft kun je dat aanhouden. Toen ik voor het laatst met de Thalys naar Parijs ging heb ik zo'n 30 minuten in Rotterdam gestaan en dat vond ik lang genoeg :')
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 16:24:06 #215
155227 crew  Guppy
dus
pi_90541277
Ja hoor, daar gaan we weer:

quote:
Utrecht Centraal-Arnhem/Schiphol
Dinsdag 28 December 16:06

Oorzaak
Tussen Utrecht Centraal en Schiphol rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Er rijden bussen tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist.

Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem/Nijmegen kunnen omreizen via 's-Hertogenbosch.
;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90541643
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:56 schreef Ireyon het volgende:
http://nos.nl/artikel/208(...)-uur-vertraging.html

Trein heeft dertien uur vertraging

" De hel op wielen", werd een Duitse trein op Twitter genoemd, toen die dertien uur vertraging op liep.

Nachttrein 4295 reed met 600 passagiers van Straatsburg naar de Franse stad Perpignan, maar kreeg onderweg allerlei tegenslagen te verduren: dronkelappen zorgden voor veel overlast, er stond een kapotte trein op het spoor en de treinmachinist moest vervangen worden omdat hij al veel te lang aan het werk was.

De treinreis duurde in totaal 27 uur, en de passagiers naar Nice moesten nog een extra overstap maken. De reis van alle gedupeerden wordt vergoed.

Beeld: http://www.nieuwsblad.be/video/videoplayer.aspx?videoid=13312439
Duitse? _O-
pi_90542673
Ik had vorig jaar met die winterse zooi een Thalys-reisje Amsterdam - Antwerpen, toen dreigde ik met ruim 2 uur speling in Amsterdam aan te komen dus ben ik maar in Schiphol opgestapt. Twee uur op Schiphol chillen is nog wel te doen :7
pi_90542685
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:22 schreef James1988 het volgende:
Greavy geeft 60 minuten overstaptijd aan, persoonlijk vind ik dat erg ruim (wat moet je nou een uur lang op Rotterdam CS?) maar als dat je een veilig gevoel geeft kun je dat aanhouden. Toen ik voor het laatst met de Thalys naar Parijs ging heb ik zo'n 30 minuten in Rotterdam gestaan en dat vond ik lang genoeg :')
Wist je dat ik zelf zo gek ben dat wanneer ik op zomervakantie ga, en de vakantie begin met de CNL naar München, ik 2 a 3 uur van te voren in Arnhem wil zijn (dat wil zeggen: 2 a 3 uur eerder uit Leeuwarden vertrek dan eigenlijk nodig is). Puur om te voorkomen dat een aanrijding of andere storing roet in de vakantie strooit :)
pi_90548314
@ Greavy's treinmarathon.

Ik kom je feestelijk onthalen in Hoorn! Omdat het kan!
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_90548444
@ treinrondje: deste meer Pimpel deste beter! (dus de versie via Dv O+ )
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_90548547
Kan iemand mij uitleggen waarom er in Duitsland geen afsplitsing tussen treinvervoer/spoorbouw is?

En dat je in Belgie en Frankrijk ook niets hoort/leest over het opheffen van NMBS en SNCF.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 28 december 2010 @ 19:29:16 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90549407
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 19:08 schreef Lemjur het volgende:
@ Greavy's treinmarathon.

Ik kom je feestelijk onthalen in Hoorn! Omdat het kan!
Whaha, oke. Ik doe het voor een weddenschap.
Als ik de dag volbreng, gaat de opbrengst naar Kika. En die dag breng ik wel vol ;)

Ik heb op dit moment een weddenschap met 17 klasgenoten voor elk ¤20,00. En dan nog een paar anderen die het een leuk idee vonden en wat gul waren.
  dinsdag 28 december 2010 @ 19:39:53 #223
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_90549910
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

bron
Hm, dat lijkt me een nogal onrendabel idee :D Maar, ik wens de beste man veel plezier toe :P Trouwens, 't is de Skâns, niet Eastmahorn :N tsk.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 28 december 2010 @ 19:59:32 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90550863
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 19:12 schreef Temlin het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er in Duitsland geen afsplitsing tussen treinvervoer/spoorbouw is?

En dat je in Belgie en Frankrijk ook niets hoort/leest over het opheffen van NMBS en SNCF.
Ook in Duitsland is dat gescheiden. DB Regio en DB Fernverkehr voeren het vervoer uit, DB Netz heeft een taak gelijk aan die van ProRail. In België is de NMBS opgesplitst in NMBS voor reizigers en goederen, doet Infrabel wat Prorail doet. In Frankrijk is de SNCF opgedeeld in SNCF voor reizigers en goederen en is er RFF voor onderhoud en capaciteitsverdeling.

In zowel België, Duitsland als Frankrijk zitten de bedrijven wel in dezelfde holding waar dat in Nederland volledig is opgesplitst. Nederland is ook een van de weinige lidstaten die het goed heeft gedaan... De EU heeft veel lidstaten op de vingers getikt omdat die splitsing niet goed is gedaan.
pi_90553046
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 19:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Whaha, oke. Ik doe het voor een weddenschap.
Als ik de dag volbreng, gaat de opbrengst naar Kika. En die dag breng ik wel vol ;)

Ik heb op dit moment een weddenschap met 17 klasgenoten voor elk ¤20,00. En dan nog een paar anderen die het een leuk idee vonden en wat gul waren.
Ik weet het, ik lurk al 200 delen mee :D. Maar ik ben er dan wel, voorbereiden op de treinmeet, dus kan ik je wel even begroeten!
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  woensdag 29 december 2010 @ 01:08:25 #226
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90567519
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 19:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nederland is ook een van de weinige lidstaten die het goed heeft gedaan...
Nederland is vooral een lidstaat die veel te ver doorschiet in het doorvoeren van allerlei Europese regeltjes en voorstellen...
  woensdag 29 december 2010 @ 02:53:47 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90569425
Fles!!! Nieuw bordje!

quote:
Sinds enkele dagen is de HSL onder de pyreneëen eindelijk open.
De lijn zelf was al meer dan 2 jaar volledig klaar, maar de aansluiting in Figueras liet lang op zich wachten.
Oorspronkelijke bedoeling was om meteen de hele lijn tot Barcelona (en dus ook Madrid) door te trekken. Maar toen bleek dat dat nooit op tijd ging lukken hebben ze een draak van een constructie bedacht: De TGV uit Parijs stop nu in het nieuwe station Figueras Vilafant (zoals Avignon TGV, een station ver buiten de stad van figueras, zonder aansluiting met het station van de stad zelf). In Vilifant moet je dan overstappen op een breedspoor-trein die je dan over de oude lijn tot Barcelona brengt waar je opnieuw een TGV kan nemen.
Voorlopig kan dit 3x per dag, maar dat zou snel meer moeten worden.
Naast de TGV rijden er ook enkele goederentreinen over dit traject, maar het aantal rangeersporen op normaalspoor in Spanje is nog niet groot, dus ook dit is nog zeer beperkt.

Zie ook deze link naar een ander forum

(gevonden op HGBTF)
pi_90573537
Tussenstop in Salzburg hbf. Mobiel internet doet t hier ook :) groetjes uit RailJet 63 naar Budapest. Cnl had +79 bij aankomst maar daar was op gerekend :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90575977
Even een vraagje :)
Ik ga straks naar Groningen (vanaf Amsterdam Sloterdijk), en nu meld de site van NS me dat er een 'verstoring is', houd dit in dat ik rekening moet houden met vertragingen of iets dergelijks? :?
  Redactie Sport woensdag 29 december 2010 @ 12:44:42 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90577383
Dat probleem zit op de westtak (Amsterdam-Schiphol), alleen Sloterdijk hoog heeft daar dus mee te maken. Als het goed is kun je gewoon de IC naar Amersfoort nemen en daar overstappen naar Groningen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90577410
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:44 schreef dennistd het volgende:
Dat probleem zit op de westtak (Amsterdam-Schiphol), alleen Sloterdijk hoog heeft daar dus mee te maken. Als het goed is kun je gewoon de IC naar Amersfoort nemen en daar overstappen naar Groningen.
Oke dankje :)
Dan hoef ik me niet druk te maken :7
pi_90577488
Oehh ik werd bijna geband op Somda :')
  woensdag 29 december 2010 @ 12:53:52 #233
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_90577752
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:47 schreef Stefanovic83 het volgende:
Oehh ik werd bijna geband op Somda :')
Nav de diverse commentaren hier geloof ik niet dat dit een enorme prestatie is ;) snel genoeg een ban te pakken daar.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_90579437
hehe neuh..

Iemand daar had een bericht gepost zonder leestekens, alleen wat komma's op de verkeerde plek. Ik gereplyd dat leestekens gebruiken erg moeilijk is blabla.
Nou dat kon echt niet, ik moest het bericht maar melden via de meld-knop. En anders consequenties aanvaarden!

Dus netjes gemeld zonet, ben benieuwd. Ik vermoed dat ze zich liever druk maken om posts zoals de mijne, dan dat ze de kwaliteit op niveau willen krijgen door slecht leesbare posts aan te passen. Eens zien of ik gelijk krijg.
pi_90580533
Gistermorgen met vrouw en al op pad geweest naar het zuiden van het land,kennissen,en helemaal niks gemerkt van welke problemen ook bij het spoor. Alles verliep op tijd en op snelheid, :Y behalve toen een groep van 6 rugzakpakkende scholieren die na het 3de fluitje alsnog de trein inrende en klem kwamen te zitten tussen de deuren, :D zich als dove imbecielen hielden,eruit werden gezet en een boete kregen en stennis begonnen te maken omdat zij meenden dat zij alle recht hadden in die trein te stappen na het 3de fluitje en de conducteur maar had moeten wachten. |:( :')
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 29 december 2010 @ 14:11:58 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90581351
Even ter verduidelijking op vorige berichten over reactivatie van DDM-1:

* Per 3 januari staan in het Dagplan 3 stammen DDM-1 in de spits 14500 (Enkhuizen-Amsterdam 's ochtends, 's avonds Amsterdam-Enkhuizen)
* Per 10 januari staan er nog eens 3 stammen DDM-1 in de 2200 (Sneltrein Amsterdam-Dordrecht/Breda) gepland, eveneens als 3 stammen in de 3700/3900 (schiphol/Amsterdam-Lelystad etc)

In totaal komen er 10 stammen op de baan, eentje als reserve.

Wat ik verwacht dat vrijgespeeld word qua materieel:
Per 3 januari: 6 stammen DDAR (3 slagen, elk 2x DDAR)
Per 10 januari nog eens: tussen de 6 en 12 stammen DDAR, gezien er ook regelmatig 2xDDAR gepland staat en DDM-1 tijdelijk DDAR gaat vervangen, en waar mogelijk 2x DDAR
  woensdag 29 december 2010 @ 14:13:01 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90581408
Ik moet zeggen, als je klanten dit voor je overhebben doe je het erg goed als leverancier:
  woensdag 29 december 2010 @ 15:13:43 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90584355
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:33 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

Weet iemand waar dit is ? :)
Omdat nog geen reactie is gekomen met de locatie: Ludingaweg, Harlingen. Dit was de trein van 13.24 uit Harlingen Haven naar Leeuwarden.

Nog wat foto's:

Arriva D-GTW 10242 komt aan te Harlingen Haven als Stoptrein uit Leeuwarden (12:59)





En omdat er daar kopgemaakt word staat hij even met één frontsein aan beide kanten aan:


Toen ben ik naar de Ludingaweg bij Harlingen gegaan, waar ik de trein van 13:24 uit Haven naar Leeuwarden heb gekozen(de weg naast mij was Koetille):


  woensdag 29 december 2010 @ 15:30:16 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90585114
En de aanwinst van vandaag:



Arriva D-GTW 10237 is aan het rangeren te Leeuwarden


Arriva D-GTW 10232 komt aan te Leeuwarden als trein 37036


Arriva D-GTW 10232 vertrekt te Leeuwarden als trein 37025


Arriva D-GTW 10233 komt aan te Leeuwarden als trein 37234
pi_90591729
Vandaag ook Fyra maar eens geprobeerd, vertrokken met +20 uit Rotterdam, maar ik moet zeggen, het gaat echt retesnel, je staat zo op Schiphol! Trein zat zo goed als vol. Stukje Schiphol - Amsterdam heeft weinig toegevoegde waarde ten opzichte van reguliere treinen. Maar het valt me niet tegen al met al.
pi_90592952
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:30 schreef greavy het volgende:
En de aanwinst van vandaag:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Arriva D-GTW 10237 is aan het rangeren te Leeuwarden

[ afbeelding ]
Arriva D-GTW 10232 komt aan te Leeuwarden als trein 37036

[ afbeelding ]
Arriva D-GTW 10232 vertrekt te Leeuwarden als trein 37025

[ afbeelding ]
Arriva D-GTW 10233 komt aan te Leeuwarden als trein 37234
Dat opgebroken spoor, welke is dat?
dag
  woensdag 29 december 2010 @ 18:25:32 #242
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90593406
quote:
Op woensdag 29 december 2010 18:15 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat opgebroken spoor, welke is dat?
Ik gok dat je het oude lijntje naar Stiens en Dokkum bedoelt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:49:20 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90594336
Kijk nou wat ik op Somda vind, een berichtje over ons aller lievelingstrein, de V250/Railhummer/Dweilkar:

quote:
er wordt geregeld mee getest, zowel op de hsl, als op conventioneel spoor. Daarnaast heb ik vernomen dat toelating er nu aan zit te komen omdat de stellen het redelijk goed doen.
  woensdag 29 december 2010 @ 19:57:50 #244
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_90597022
"redelijk goed", bemoedigend :X
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_90598616
Weet iemand toevallig of die NS-meereiskaart ook geldig is wanneer je met een OV-studentenkaart reist?
In de voorwaarden staat dat je in het bezit moet zijn van een regulier vervoersbewijs. Vindt de conducteur een OV-chipkaart een regulier vervoersbewijs?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 december 2010 @ 20:43:02 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90598976
een ov-studentenkaart is een regulier vervoersbewijs, dus die meereiskaart mag je gebruiken.

Reis je met een kruidvatkaartje, AH, Hema-kaartje of andere actiekaartjes, dan is de meereiskaart niet geldig.

Zie: http://www.ns.nl/media/spoordeelweken/pdf/actievoorwaarden.pdf voor aanvullende informatie.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90601295
Weer drie exact dezelfde fotos :N Daar heb ik geen mobiel internet voor hoor :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90601404
Hey Fles. Aangekomen?
pi_90601654
Tuurlijk. Min zestien hier :D Maar het bier smaakt goed :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90602507
quote:
13s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer drie exact dezelfde fotos :N Daar heb ik geen mobiel internet voor hoor :{w
Tis zoek de verschillen :+
1 met frontsein, 1 met sluitsein en 1 op een ander spoor :Y
dag
pi_90602640
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Tis zoek de verschillen :+
1 met frontsein, 1 met sluitsein en 1 op een ander spoor :Y
Ja, je opoe.

Wel jammer van die sluitseinen trouwens :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 december 2010 @ 21:57:25 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90602767
quote:
Op woensdag 29 december 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

Wel jammer van die sluitseinen trouwens :N
:D _O- Zo ken ik je weer O+
pi_90606184
Was vandaag 1 of andere gozer slaags geraakt met NS-personeel :')
Was jij dat ireyon?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90606430
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:02 schreef Ascendancy het volgende:
Was vandaag 1 of andere gozer slaags geraakt met NS-personeel :')
Was jij dat ireyon?
Ik denk greavy omdat hij nog geen spoorboekje heeft gekregen
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_90607122
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:06 schreef Temlin het volgende:

[..]

Ik denk greavy omdat hij nog geen spoorboekje heeft gekregen
Hij had al gemeld dat hij die al binnen had. Beter lezen dus en niet zo plagen :+
dag
  woensdag 29 december 2010 @ 23:33:05 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90607778
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:02 schreef Ascendancy het volgende:
Was vandaag 1 of andere gozer slaags geraakt met NS-personeel :')
Ik was het in ieder geval niet, ik heb deze week nog geen trein van binnen gezien.
pi_90607968
Het was op Roosendaal, dus daar komt niemand, behalve Ireyon.
Even een stukje naar goes gegaan. Helaas geen tijd om tot vlissingen te gaan ;(

Jullie plannen je binnenlandse reisjes altijd, waarom? Het is toch veel leuker om gewoon in een trein te springen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90613408
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:37 schreef Ascendancy het volgende:
Jullie plannen je binnenlandse reisjes altijd, waarom? Het is toch veel leuker om gewoon in een trein te springen?
Vind ik ook. Anders zit je maar gewoon je ritjes uit.
  donderdag 30 december 2010 @ 02:10:13 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90613942
Interessant artikel over de ontwikkeling van de ICE binnen Duitsland, waar meer dan eens een vergelijking wordt gemaakt met de SNCF, de TGVs, en tussen Alstom en Siemens.

quote:
German ICE trains still underperform their zappy French TGV counterparts. Deutsche Bahn hopes its new high-speed train will improve Germany's record -- but old tracks and complex networks may put the brakes on the plan.

(...)

Rarely has a train caused so much trouble for its operator as the third generation ICE has for German railway operator Deutsche Bahn (DB). (...) When the first trains rolled into operation 10 years ago, passengers complained of defective air conditioners and clogged toilets. Defective couplings later paralyzed ICE operations, an axle broke in Cologne in summer 2008 and recently a door flew off a train traveling at full speed.

This susceptibility to breakdowns was particularly humiliating for the Munich-based company which aimed to challenge its French competitor Alstom, a company with a glowing industrial reputation for its successful high-performance trains. Alstom holds the world record in rail travel with a speed of 575 kph (357 mph).
Link: Der Spiegel: Frozen in ICE: How Can Germany's High-Speed Trains Get Back on Track?
  donderdag 30 december 2010 @ 02:29:26 #260
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90614364
mm, ik heb het gelezen.
Ik heb geen idee hoe de Fransen het voor elkaar hebben gekregen om grote steden te passeren en een compleet nieuw netwerk aan te leggen. Dat is eigenlijk het hele probleem in dit artikel (en de problemen met ice3) en daar wordt ook geen antwoord opgegeven.
Alleen maar dat de steden/provincies voor zich zelf opkomen en daardoor de gem. snelheid omlaagbrengen frustreert de DB, een probleem wat de Fransen niet hebben.
Er zit ook een fout in the TGV's trains don't have an under-floor drive system . De oude niet, de nieuwe wel, heeft Siemens toch iets goed gedaan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 30 december 2010 @ 02:40:47 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90614593
Er is geen enkele TGV die dat heeft, alleen de nieuwe AGV heeft dat en daar heeft SNCF er nog geen van gekocht, alleen het Italiaanse NTV heeft 25 AGV's besteld. Het is best mogelijk dat SNCF ook in de toekomst geen AGV's bestelt, maar alleen bewezen TGV-concepten zoals de Duplex. Ook Marokko (ONCF) heeft onlangs een aantal TGV Duplex'en gekocht trouwens.

Frankrijk en SNCF hebben het voordeel gehad dat er niet zo'n heisa is geweest zoals bijvoorbeeld bij Mannheim, waardoor ze relatief ongestoord het LGV-netwerk wat nu in Frankrijk ligt hebben kunnen uitbouwen. Misschien een stuk arrogantie vanuit SNCF, maar Fransen staan bekend om arrogantie. :+
pi_90615936
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:37 schreef Ascendancy het volgende:
Het was op Roosendaal, dus daar komt niemand, behalve Ireyon.
Even een stukje naar goes gegaan. Helaas geen tijd om tot vlissingen te gaan ;(
Dan was jij toch ook in Roosendaal :+ ? 't Zal wel weer een of andere junkie zijn geweest, ik beperk me tot woorden om frustraties te uiten :{w .
pi_90616562
Wauw, zomaar intercity-waardig materieel in een "intercity" trein. 'k Zit nu in een koploper van Utrecht naar Hilversum. Nu nog een intercity waardige dienstregeling die Overvecht en Sportpark overslaat.
  donderdag 30 december 2010 @ 08:43:07 #264
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90616681
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 08:32 schreef Fixers het volgende:
Wauw, zomaar intercity-waardig materieel in een "intercity" trein. 'k Zit nu in een koploper van Utrecht naar Hilversum. Nu nog een intercity waardige dienstregeling die Overvecht en Sportpark overslaat.
jr en ik hadden gisteren een Virm als stoptrein van Den Dolder naar Overvecht :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_90617035
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 08:32 schreef Fixers het volgende:
Wauw, zomaar intercity-waardig materieel in een "intercity" trein. 'k Zit nu in een koploper van Utrecht naar Hilversum. Nu nog een intercity waardige dienstregeling die Overvecht en Sportpark overslaat.
dan zaten we in dezelfde trein :Y Ik wilde dit ook net gaan posten haha..
pi_90617310
volgens mij is het LGV systeem ook heel anders dan de highspeed lijnen in duitsland. LGV's liggen immers gewoon verbonden aan bestaande sporen zodat er alleen buiten de bebouwde kom word gebouwd. Scheelt heel erg voor al die in spraak zevereraars, me dunkt
  donderdag 30 december 2010 @ 09:50:50 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90617776
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik gok dat je het oude lijntje naar Stiens en Dokkum bedoelt.
Inderdaad, dat is het Dokkumer Lokaaltje.
pi_90623332
Op de frontpage een bericht dat IVW NS en Prorail heeft gewaarschuwd vanwege die gestrande trein in Noord-Holland van een week terug. De inspectie verwacht bijvoorbeeld meer wissels. Ze zorgen beter voor strategisch gestationeerde bergingsteams met zware diesellocs die in dit soort gevallen een gestrande trein vlug kunnen afslepen.
pi_90623514
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 08:32 schreef Fixers het volgende:
Wauw, zomaar intercity-waardig materieel in een "intercity" trein. 'k Zit nu in een koploper van Utrecht naar Hilversum. Nu nog een intercity waardige dienstregeling die Overvecht en Sportpark overslaat.
En ondertussen rijdt er een enkel DD-AR stel in de 1900 :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 30 december 2010 @ 13:19:23 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90624829
Even alle feiten op een rij betreffende DDM-1 reactivatie:
Per 3/1 staat er gepland: DDM-1 in: 14523/14556, 14525/14560, 14527/14558
Per 10/1 staan er nog eens 6 stammen DDM-1 gepland voor de 2200/3700/3900/

Hierdoor word eveneens de 1800 gereactiveerd met gepland:
1839, 1842-1847, 1849, 1851, 1853, 1855, 1857 en 1858, en mogelijk ook de 1848

DDM-1 inzet in de 14500 staat gepland tot sowieso 21/1.
pi_90624973
Greavy, heel fijn hoor al dat statistische materiaal van je, maar dit is geen somda. Diegene die dit soort details willen weten, kijken toch al wel op somda.
  Moderator donderdag 30 december 2010 @ 13:35:15 #272
155227 crew  Guppy
dus
pi_90625493
Blegh

quote:
'Komende tijd drukke treinen in spits'

Uitgegeven: 30 december 2010 13:26
Laatst gewijzigd: 30 december 2010 13:26

AMSTERDAM Reizigers krijgen begin januari te maken met volle treinen tijdens de spitsuren. Vanaf 3 januari rijden de Nederlandse Spoorwegen (NS) weer volgens de normale dienstregeling, maar door veel kapot materieel zijn de treinen korter dan normaal.

Š NU.nl/Rens Amersfoort
Dat laten de NS donderdag weten. De technische problemen met het materieel is het gevolg van de sneeuwval van de laatste tijd.

Door de kortere treinen zal het naar verwachting de komende weken een stuk drukker zijn in de spits. Die drukte is heel vervelend voor onze reizigers, maar wij werken 24 uur per dag om dit zo snel mogelijk op te lossen, zegt NS-directeur Bert Meerstadt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90625837
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Greavy, heel fijn hoor al dat statistische materiaal van je, maar dit is geen somda. Diegene die dit soort details willen weten, kijken toch al wel op somda.
Eens, het zegt mij, en waarschijnlijk de meesten, niets. Behalve dat ik het belachelijk vindt dat ze de spitstreinen naar Enkhuizen in de lucht houden, terwijl ze er veel beter aan zouden doen om de IC's in de randstad op normale lengte te houden. Ik kan niet begrijpen dat een IC naar enkhuizen ieder kwartier laten rijden, prioriteit heeft boven een langere trein in de randstad.
4 bakken in de 1900 :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90626786
Oeh, de Fyra is vanaf 3 januari tijdelijk zonder toeslag. Toch maar eens een ritje mee maken dan, als het toch gratis is.
De ICE opengooien is echter 1 van de stomste dingen die je kan doen. Koop je een duur kaartje voor je reis naar Duitsland, zit je tot Arnhem tussen een berg forenzen :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 30 december 2010 @ 14:02:07 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90626816
Nu er materieel vrij komt, gaan er elders wel wijzigingen komen:
Serie 2200 krijgen er vier DDAR'ren bij, en rijden eindelijk helemaal op sterkte.
De serie 3400 en 3900 krijgen er ook DDAR'ren bij om op sterkte te komen
Serie 800/1900 krijgen ook versterkingsstellen beschikbaar. Kans is groot dat de 6000/13600/16000 ook met Plan V gereden gaat worden. Planning is nu om Planmatig continu 2xV in deze series te hebben, met uitschieters naar 3xV. Hierdoor gaat de Intercity extra stoppen in Houten in de spits.
En om de Flevolijn wat te besparen word er extra gestopt door een aantal IC's in de spits op Weesp
pi_90626865
greavy, zorg eens dat we kunnen zien welke series dat zijn als we er met de muis boven hangen
pi_90626871
'k Heb het onderhand ook wel weer een beetje gehad met NSHispeed.. Voor eind december werden langere treinen beloofd, maar de Beneluxtrein rijdt nog altijd met 6 rijtuigen, waarvan 1 defect 2de Klas rijtuig dat al 3 dagen niet toegankelijk is. Dus nu wordt één van de drukste verbindingen in dit land gereden met een trein met drie 2de Klas rijtuigen :N
pi_90626894
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:01 schreef Ascendancy het volgende:
Oeh, de Fyra is vanaf 3 januari tijdelijk zonder toeslag. Toch maar eens een ritje mee maken dan, als het toch gratis is.
Dat was-ie de afgelopen 2 weken ook al :+ . Maar hij rijdt dan ook maar 140km/h en toen 'k er vanochtend in zat werd-ie via Den Haag omgeleid.
pi_90626943
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:03 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat was-ie de afgelopen 2 weken ook al :+
Alleen in het weekend toch?
Over die beneluxtrein. Ik zat gisteren bijna in antwerpen omdat ik de beneluxtrein bijna niet uitkwam :')

Houten wordt trouwens een IC-station :D
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90627191
Nu nog een directe verbinding Woerden - Hilversum Noord zonder stops (dus via Muiderpoort, of voor mijn part ff snel kopmaken op Utrecht zonder de deuren te openen) gereden door ICMm en ik ben ook tevreden :+
  Redactie Sport donderdag 30 december 2010 @ 14:27:54 #281
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90628055
Via Muiderpoort? Gewoon rechtsaf slaan bij Duivendrecht :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 december 2010 @ 14:44:56 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90628857
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:04 schreef Ascendancy het volgende:

Houten wordt trouwens een IC-station :D
Wat? Nee ;(

NS moet eens oprotten met ieder station waar meer dan anderhalve man en een paardenkop instapt te promoveren tot IC-station. Dan voeren ze maar lekker de sneltrein terug in.
pi_90629313
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat? Nee ;(

NS moet eens oprotten met ieder station waar meer dan anderhalve man en een paardenkop instapt te promoveren tot IC-station. Dan voeren ze maar lekker de sneltrein terug in.
Alleen tijdens de winterdienstregeling, rustig maar. Anders wordt de stoptrein te druk.
Anders zou dat dubbelspoor met slechts 2 perronsporen ook binnen een maand waardeloos worden :D
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90629345
weesp kan ik dan nog snappen, maar houten? :') :') :')
pi_90629558
Stond vandaag een 1600loc op Nijmegen bij de verlaten intercity wagons (ben de naam even vergeten). Leek alsof er al een stel wegwaren, al stond de loc er vanmiddag nog (met 1 frontsein aan).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_90629741
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:27 schreef dennistd het volgende:
Via Muiderpoort? Gewoon rechtsaf slaan bij Duivendrecht :P
ohja nog beter 8-) Scheelt weer een stukje traagboemelen
pi_90629897
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:02 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

ohja nog beter 8-) Scheelt weer een stukje traagboemelen
En kopmaken heh
  donderdag 30 december 2010 @ 15:32:41 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90631220
quote:
Op donderdag 30 december 2010 14:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Stond vandaag een 1600loc op Nijmegen bij de verlaten intercity wagons (ben de naam even vergeten). Leek alsof er al een stel wegwaren, al stond de loc er vanmiddag nog (met 1 frontsein aan).
Die rijtuigen heten ICK, een aantal ervan zijn naar Friesland gegaan. Zijn er nog meer weg dan? Hoeveel staan er nu nog bij benadering?
pi_90631612
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:01 schreef Ascendancy het volgende:
De ICE opengooien is echter 1 van de stomste dingen die je kan doen. Koop je een duur kaartje voor je reis naar Duitsland, zit je tot Arnhem tussen een berg forenzen :N
Forenzen zijn vaste reizigers en hebben dus een abonnement, en je mag al zonder toeslag met de ICE mee als je een maandnetabonnement, NS-jaarabonnement of OV-jaarabonnement hebt, of een trajectabonnement voor het traject waar de ICE rijdt. Zelfs reizigers die reizen op saldo hoeven geen toeslag te betalen om mee te mogen met de ICE tussen Amsterdam en Arnhem.
pi_90631619
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die rijtuigen heten ICK, een aantal ervan zijn naar Friesland gegaan. Zijn er nog meer weg dan? Hoeveel staan er nu nog bij benadering?
Ohja dat waren ICK's. Er leek nu nog 1 rij te staan. Ik kom er waarschijnlijk volgende week weer.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 30 december 2010 @ 15:55:06 #291
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_90632400
De NS directie vraagt zelfs aan medewerkers om de komende weken maar niet in de spits de trein te nemen :D da's wel een beetje desperate :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 december 2010 @ 16:20:35 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90633855
Iemand wat schommelboten kwijt? Vandaag pendelen er velen tussen Zwolle en Leeuwarden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90634070
Tenminste lekker de ruimte. Als het alternatief 1 ICM-3tje is dan liever VIRM eigenlijk... Ja sta er zelf ook van te kijken dat ik dit zeg :P. Maarja bijna een jaar minstens 2x/week trein 522 Leeuwarden-Utrecht met VIRM went wel dan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 december 2010 @ 16:27:41 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90634247
Mja, als je de tractieleverende bakken mijdt dan gaat het wel ja.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90634567
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:54 schreef Yreal het volgende:
weesp kan ik dan nog snappen, maar houten? :') :') :')
Ik vind het een heel logische keuze. In de spits in 10 bakken SLT daar niet genoeg laat staat 2/3 Plan V's. Door op houten dan de IC te laten stoppen vergroot je de capaciteit in zijn geheel. Schiphol-eindhoven zit doorgaans lang niet vol, in ieder geval, niet zoals de stoptreinen Utrecht-Geldermalsen, met de gehele gangpaden/balkons vol. Daarnaast heeft had Houten in 2006 al 9000 reizigers per dag, wat ongetwijfeld met de groei van Houten mee is gegroeid.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 30 december 2010 @ 17:29:39 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90637431
De treinen die op Houten stoppen:
818/3520/820/3522/822/3524/824/3526; 857/859/3559/861/3561/863/3563.
De 3500 die met ICRm TD-10 stam gepland staat stoppen niet in Houten.
  donderdag 30 december 2010 @ 17:41:22 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90637934
greavy, die cijfers zeggen me echt niks. Trein 3526 kan om 8.08 uit Den Bosch vertrekken, maar dat kan ook best om 14.38 's middags zijn. We hebben niets aan die info.
pi_90638221
Inderdaad. En ik heb geen spoorboekje ;(
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90638277
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:29 schreef greavy het volgende:
De treinen die op Houten stoppen:
818/3520/820/3522/822/3524/824/3526; 857/859/3559/861/3561/863/3563.
De 3500 die met ICRm TD-10 stam gepland staat stoppen niet in Houten.
Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je onboeiende info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.
pi_90638304
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.
Dat gaat wel weer erg ver. Hij bedoelt het goed
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90638326
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je onboeiende info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.
Amen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')