Oh jawel hoor. En strikt genomen hoeven onze ervaringen niet eens strijdig te zijn. Maar goed, jij vindt het normaal dat je zelf alles tot op het bot moet uitkauwen en TRW PRECIES moet vertellen wat ze moeten boeken. Okee, onder die omstandigheden kan ik me voorstellen dat het inderdaad werktquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:32 schreef bork het volgende:nog vriendjes Fles?
Vorig jaar geprobeerd, maar ik ben er wel snel doorheen gekomen...quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
Sowieso is de website van NS Hispeed een enorme FAIL, je kunt ze beter bellen, of de Treinreiswinkel raadplegen.
Ik vraag me af waarom de Nederlandse overheid niet voor het Zweedse model ging: regionale spoorwegen openbaar aanbesteden, bij langere trajecten enkele ritten uitbesteden aan privévervoerders...quote:Op maandag 27 december 2010 16:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: De Volkskrant
Een duidelijk verhaal, maar ik ben het niet met de auteur eens. Mocht de overheid kiezen voor een openbare aanbesteding, dan vindt die bijvoorbeeld in 2012 plaats. Als bijvoorbeeld Deutsche Bahn deze aanbesteding binnenhaalt, hebben ze nog een aantal jaar de tijd om treinen te regelen.
DB kan bij NS aankloppen om het materieel over te kopen / te leasen, maar als NS dit weigert kan DB dan alsnog een mega-order plaatsen bij Bombardier / Siemens / Alstom om per 1/1/2015 een gigantische berg aan rijtuigen en locomotieven te hebben.
Granted, ik had dat ook wel iets handiger kunnen doen inderdaad. Sand darüberquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:57 schreef Ofyles2 het volgende:
@Dr_Flash: Ik bied mijn excuses aan voor mijn recentelijke gedrag. Ik was toen onredelijk...
Ja, dat vraag ik me ook af. Dat model zou ook in België goed kunnen werken, zoals het in Zwitserland ook al doet. Het OV in de regio verbeteren terwijl de nationale spoorwegmaatschappij van die 'last' af is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom de Nederlandse overheid niet voor het Zweedse model ging: regionale spoorwegen openbaar aanbesteden, bij langere trajecten enkele ritten uitbesteden aan privévervoerders...
Mee eens. Hopelijk betrekken ze er mensen bij die goed weten wat er in een PvE moet.quote:Verder zie ik het nut van de openbare aanbesteding in 2012 niet als het ministerie van Infrastructuur en Milieu niet met een ambitieus Programma van Eisen komt...
Oké, kunnen we als één verder...quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Granted, ik had dat ook wel iets handiger kunnen doen inderdaad. Sand darüber
Sterker nog: in België, Duitsland en Oostenrijk wordt dit model toegepast in het busvervoer, met subondernemers (zowel mkb-bedrijven als buitenlandse dochterbedrijven)...quote:Op dinsdag 28 december 2010 01:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook af. Dat model zou ook in België goed kunnen werken, zoals het in Zwitserland ook al doet. Het OV in de regio verbeteren terwijl de nationale spoorwegmaatschappij van die 'last' af is.
Onzin, pro-rail bezit een deel van de informatie die NS helemaal niet zelf kan genereren, ze kunnen er dus niet om heen. Daarnaast kan de NS zelf ook nog een hele berg aan de informatievoorziening doen. Je site eruit laten knallen op het moment dat het fout gaat bijvoorbeeld. Zo'n site als NS.nl heeft gewoon een back-up server nodig. 112 tyft er toch ook niet uit als er teveel ongelukken zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2010 10:21 schreef Ireyon het volgende:
Ze mogen het van mij best proberen, slechter dan de huidige combinatie met Prorail kan het toch niet worden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 | Utrecht-Baarn-Amersfoort-Almelo-Hengelo- Deventer/Goor-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Eindhoven-Utrecht Ut v 10.35 SLT Brn a 11.08 5535 Brn v 11.15 SGMm Amf a 11.23 5835 Amf v 11.37 Pimpel Aml a 12.42 145 =/=/=/=/=/ Aml v 12.48 DM90 Hgl a 13.03 7935 Hgl v 13.16 Lint Zp a 13.53 31248 === OF === Aml v 12.43 Pimpel Hgl a 12.54 145 Hgl v 13.06 Pimpel Dv a 13.41 148 Dv v 13.44 ICRm Zp a 13.56 3651 \=\=\=\=\= Zp v 13.57 ICRm Nm a 14.44 3651 Nm v 15.08 GTW Vl a 16.01 32253 Vl v 16.19 VIRM Ehv a 17.00 1960 Ehv v 17.02 VIRM Ut a 17.52 860 |
bronquote:Noch in jier as fjouwer en dan rydt it Dokkumer Lokaaltsje wer at it oan ûndernimmer Chris Rijff leit. Rijf hat in bedriuw yn Hilversum, mar komt fan Dokkum. It Dokkumer Lokaaltsje is de namme fan it treintsje dat tsientallen jierren lang tusken Ljouwert en Dokkum ried. Troch ferlinging fan it spoar oant yn Esonstêd by Eastmahorn soe it foaral foar toeristen oantreklik wêze kinne.
Ik heb lekker een groter reisjequote:Op dinsdag 28 december 2010 11:49 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens even een opzetje voor het treintopicrondje (3x woordwaarde) op 15 januari gemaakt:
[ code verwijderd ]
Schiet er maar op los!
Een ICE heb ik naar zitten kijken maar daar kwam ik niet goed mee uit. En welke route via Zutphen bedoel je, ze gaan beiden via Zutphen namelijkquote:Op dinsdag 28 december 2010 12:13 schreef KapiteinT het volgende:
Leuk rondje. Wat mij betreft doen we de versie via Zutphen. Dat houdt het was afwisselender. Maar ergens een ice tussendoor zou nog leuker zijn. Misschien ga ik straks ook nog even puzzelen.
Die met overstap in Zutphen. Dus de route via Goor.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een ICE heb ik naar zitten kijken maar daar kwam ik niet goed mee uit. En welke route via Zutphen bedoel je, ze gaan beiden via Zutphen namelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |