abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:32:15 #176
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90519683
treinreiswinkel is goedkoop en correct, je moet zelf goed weten wat je wil en als het nodig is de (prijs)details te communiceren :P
Wat mijn bovenstaande compadre (en hier onder) daar van vindt is louter en alleen gebaseerd op zijn persoonlijke ervaring en de mijne is compleet anders (nog vriendjes Fles? ;) )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 28 december 2010 @ 00:33:40 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90519764
Luister naar bork.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:37:54 #178
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90520024
Overigens bestel/boek ik mijn meeste verre reisjes m.b.v. db.de maar dat heeft wel vaak met de uiteindelijke bestemming te maken :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 28 december 2010 @ 00:41:54 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90520238
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:32 schreef bork het volgende:nog vriendjes Fles? ;)
Oh jawel hoor. En strikt genomen hoeven onze ervaringen niet eens strijdig te zijn. Maar goed, jij vindt het normaal dat je zelf alles tot op het bot moet uitkauwen en TRW PRECIES moet vertellen wat ze moeten boeken. Okee, onder die omstandigheden kan ik me voorstellen dat het inderdaad werkt :Y

Maar goed, ik boek bij de NSI balie wel een slagje Budapest en ter plaatse vinger ik de rest wel bij elkaar *O* Laat mij maar schuiven *)

Neemt niet weg dat jouw pad ook tot een oplossing kan leiden natuurlijk ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:48:45 #180
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90520550
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
Sowieso is de website van NS Hispeed een enorme FAIL, je kunt ze beter bellen, of de Treinreiswinkel raadplegen.
Vorig jaar geprobeerd, maar ik ben er wel snel doorheen gekomen...
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:56:14 #181
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90520834
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: De Volkskrant

Een duidelijk verhaal, maar ik ben het niet met de auteur eens. Mocht de overheid kiezen voor een openbare aanbesteding, dan vindt die bijvoorbeeld in 2012 plaats. Als bijvoorbeeld Deutsche Bahn deze aanbesteding binnenhaalt, hebben ze nog een aantal jaar de tijd om treinen te regelen.

DB kan bij NS aankloppen om het materieel over te kopen / te leasen, maar als NS dit weigert kan DB dan alsnog een mega-order plaatsen bij Bombardier / Siemens / Alstom om per 1/1/2015 een gigantische berg aan rijtuigen en locomotieven te hebben.
Ik vraag me af waarom de Nederlandse overheid niet voor het Zweedse model ging: regionale spoorwegen openbaar aanbesteden, bij langere trajecten enkele ritten uitbesteden aan privévervoerders...

Verder zie ik het nut van de openbare aanbesteding in 2012 niet als het ministerie van Infrastructuur en Milieu niet met een ambitieus Programma van Eisen komt...
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:57:55 #182
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90520893
@Dr_Flash: Ik bied mijn excuses aan voor mijn recentelijke gedrag. Ik was toen onredelijk...
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 28 december 2010 @ 01:00:26 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90520996
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:57 schreef Ofyles2 het volgende:
@Dr_Flash: Ik bied mijn excuses aan voor mijn recentelijke gedrag. Ik was toen onredelijk...
Granted, ik had dat ook wel iets handiger kunnen doen inderdaad. Sand darüber :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 december 2010 @ 01:01:18 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90521035
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:56 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom de Nederlandse overheid niet voor het Zweedse model ging: regionale spoorwegen openbaar aanbesteden, bij langere trajecten enkele ritten uitbesteden aan privévervoerders...
Ja, dat vraag ik me ook af. Dat model zou ook in België goed kunnen werken, zoals het in Zwitserland ook al doet. Het OV in de regio verbeteren terwijl de nationale spoorwegmaatschappij van die 'last' af is.
quote:
Verder zie ik het nut van de openbare aanbesteding in 2012 niet als het ministerie van Infrastructuur en Milieu niet met een ambitieus Programma van Eisen komt...
Mee eens. Hopelijk betrekken ze er mensen bij die goed weten wat er in een PvE moet.
  dinsdag 28 december 2010 @ 01:02:50 #185
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90521091
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Granted, ik had dat ook wel iets handiger kunnen doen inderdaad. Sand darüber :)
Oké, kunnen we als één verder...
  dinsdag 28 december 2010 @ 01:04:59 #186
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90521181
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 01:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik me ook af. Dat model zou ook in België goed kunnen werken, zoals het in Zwitserland ook al doet. Het OV in de regio verbeteren terwijl de nationale spoorwegmaatschappij van die 'last' af is.
Sterker nog: in België, Duitsland en Oostenrijk wordt dit model toegepast in het busvervoer, met subondernemers (zowel mkb-bedrijven als buitenlandse dochterbedrijven)...
pi_90526192
Opmerkelijk nieuwsbericht op de radio:

"De directeur van de NS vindt de informatievoorziening aan de reiziger door prorail onder de maat. De NS moet dat zelf gaan doen en wil daar miljoenen in investeren. Zowel Prorail als NS willen verder niet reageren of toelichting geven op deze uitspraak."

Lekker begin van wél een goede informatievoorziening dit. :')
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:11:46 #188
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90527695
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_90527939
Ze mogen het van mij best proberen, slechter dan de huidige combinatie met Prorail kan het toch niet worden.
pi_90529583
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:21 schreef Ireyon het volgende:
Ze mogen het van mij best proberen, slechter dan de huidige combinatie met Prorail kan het toch niet worden.
Onzin, pro-rail bezit een deel van de informatie die NS helemaal niet zelf kan genereren, ze kunnen er dus niet om heen. Daarnaast kan de NS zelf ook nog een hele berg aan de informatievoorziening doen. Je site eruit laten knallen op het moment dat het fout gaat bijvoorbeeld. Zo'n site als NS.nl heeft gewoon een back-up server nodig. 112 tyft er toch ook niet uit als er teveel ongelukken zijn.
En die spoorkaart die is ook nogal wisselvallig. Dan geeft ie weer geen stations namen weer, dan geeft de AV weer niets en na een refresh werkt het opeens wel.
En dan moet je over Rotterdam, zie je daar een gele of rode stip, denk je kut, maar is het alleen de thalys die 3 uur heeft. Dat boeit voor de gemiddelde reiziger niets.

Daarnaast hebben NS medewerkers te weinig kennis van zaken bij storingen.
"meneer, wanneer gaat de eerste trein naar Delft?"
"(zoekt het op)over 10 minuten vertrekt er een stoptrein van spoor 5"
vervolgens een andere persoon:
"meneer wanneer vertrekt de trein naar rijswijk?'"
En dan gaat zo'n vent het weer opzoeken, hebben die mensen geen korte-termijn geheugen?

Oh en uiteraard, netjes omroepen hoeveel de vertraging is en wat de gevolgen zijn. Ongelofelijk dat zoiets simpels niet wordt gedaan. :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90530005
Dat zijn allemaal huidige situaties die je daar beschrijft. Dat kan toch niet nóg slechter worden dan?

NS medewerker zit in trein, weet zelf hoeveel vertraging hij heeft en kan dat dan meteen doorgeven aan z'n collega's zodat het binnen no-time op de CTA's te zien is en direct wordt omgeroepen, en dus niet zoals nu dat je vertragingen pas te zien krijgt als de trein al 5 minuten weg had moeten zijn en ze worden omgeroepen op het moment dat er weer eens een goederentrein passeert.

Ook sommige redenen voor vertraging kunnen eerder door de NS gemeld worden.. denk aan defect materieel, personen langs het spoor, rode seinen. Dat soort simpele informatie, gebaseerd op de situatie zoals-ie gewoon is en niet zoals een Prorail kerel het op een schermpje ziet, kan volgens mij zorgen voor een stuk meer begrip bij reizigers.
pi_90530367
Dat kan wel slechter, want een deel van die informatie komt van pro-rail. Hoe komt NS anders te weten dat wissel x vast zit en daarom treindienst y niet zijn reguliere perron kan bereiken? NS schopt pro-rail nu eigenlijk de informatievoorziening uit. Dit is ook niet echt bevorderlijk voor de samenwerking die ze wel MOETEN hebben. Pro-rail heeft het moeilijke deel van het treinnetwerk en krijgt dus alles over zich heen.

En leuk dat die NS medewerker weet hoeveel vertraging ik heb, maar ik wil het zelf ook weten. Ik ging gisteren van Rotterdam naar Gorinchem, en moest dus overstappen in Dordrecht. Ik zat rustig te lezen in de IC en lette niet op de tijd, ging ervan uit dat alles goed was. Kom ik Dordrecht aan, mis ik mijn aansluiting. En de NS roept niets om :r
Meldt gewoon, zodra de vertraging ontstaat hoe en waarom, hoe lang het duurt, wat het inhoudt voor aansluiting en hoeveel je nog verwacht dicht te rijden. Het is niet zo moeilijk.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 11:49:33 #193
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90530462
Ik heb eens even een opzetje voor het treintopicrondje (3x woordwaarde) op 15 januari gemaakt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Utrecht-Baarn-Amersfoort-Almelo-Hengelo-
Deventer/Goor-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Eindhoven-Utrecht

Ut  v   10.35   SLT
Brn a   11.08   5535

Brn v   11.15   SGMm
Amf a   11.23   5835

Amf v   11.37   Pimpel
Aml a   12.42   145

=/=/=/=/=/
Aml v   12.48   DM90
Hgl a   13.03   7935

Hgl v   13.16   Lint
Zp  a   13.53   31248
=== OF ===
Aml v   12.43   Pimpel
Hgl a   12.54   145

Hgl v   13.06   Pimpel
Dv  a   13.41   148

Dv  v   13.44   ICRm
Zp  a   13.56   3651
\=\=\=\=\=

Zp  v   13.57   ICRm
Nm  a   14.44   3651

Nm  v   15.08   GTW
Vl  a   16.01   32253

Vl  v   16.19   VIRM
Ehv a   17.00   1960

Ehv v   17.02   VIRM
Ut  a   17.52   860

Schiet er maar op los!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90531339
Leuk rondje. Wat mij betreft doen we de versie via Zutphen. Dat houdt het was afwisselender. Maar ergens een ice tussendoor zou nog leuker zijn. :P Misschien ga ik straks ook nog even puzzelen.

[ Bericht 13% gewijzigd door KapiteinT op 28-12-2010 12:33:27 ]
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:13:51 #195
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90531342
quote:
Noch in jier as fjouwer en dan rydt it Dokkumer Lokaaltsje wer at it oan ûndernimmer Chris Rijff leit. Rijf hat in bedriuw yn Hilversum, mar komt fan Dokkum. It Dokkumer Lokaaltsje is de namme fan it treintsje dat tsientallen jierren lang tusken Ljouwert en Dokkum ried. Troch ferlinging fan it spoar oant yn Esonstêd by Eastmahorn soe it foaral foar toeristen oantreklik wêze kinne.
bron
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:27:26 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90531938
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:49 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens even een opzetje voor het treintopicrondje (3x woordwaarde) op 15 januari gemaakt:

[ code verwijderd ]

Schiet er maar op los!
Ik heb lekker een groter reisje :6

http://www.durkhoutsma.nl/reis%2014en15januari2011-1.xls
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 12:45:04 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90532682
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:13 schreef KapiteinT het volgende:
Leuk rondje. Wat mij betreft doen we de versie via Zutphen. Dat houdt het was afwisselender. Maar ergens een ice tussendoor zou nog leuker zijn. :P Misschien ga ik straks ook nog even puzzelen.
Een ICE heb ik naar zitten kijken maar daar kwam ik niet goed mee uit. En welke route via Zutphen bedoel je, ze gaan beiden via Zutphen namelijk :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90533022
Gisteravond was de informatievoorziening op station Zwolle ook wat magertjes.
Dat wil zeggen, leek allemaal prima, geen rare afwijkingen (op de kerstdienstregeling...), alleen mijn trein (de 22:48 naar Roosendaal) ontbrak. Stond niet op het grote bord met alle vertrektijden in de hal, stond niet op het perron op de CTA aangegeven, er stond daar wel een trein, zonder bestemming op de trein.
Enige aanwijzing dat die trein toch wel bestond en naar Roosendaal ging was m.ns.nl :o

Hij reed wel gewoon daarheen trouwens O+
pi_90533089
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een ICE heb ik naar zitten kijken maar daar kwam ik niet goed mee uit. En welke route via Zutphen bedoel je, ze gaan beiden via Zutphen namelijk :P
Die met overstap in Zutphen. Dus de route via Goor.
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:33:51 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90534442
De informatievoorziening verbeteren? Ja, graag. Moet NS dit doen? Zeker niet?

Als NS dit gaat doen kun je er donder op zeggen dat ze alleen goede reisinformatie geven voor hun eigen treinen of treinen waar ze in participeren, maar dat toekomstige concurrenten benadeeld gaan worden. Informatievoorziening moet lekker in handen van ProRail blijven, van mij mag ProRail nog wel meer informatie gaan geven zoals de actuele vertrektijden.

Voor mijn gevoel klopt het niet dat reizigers op m.NS.nl kijken voor actuele reisinformatie voor niet-NS-gebieden zoals de Achterhoek of bijvoorbeeld de lijn tussen Leeuwarden en Groningen (Arriva).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')