abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90526192
Opmerkelijk nieuwsbericht op de radio:

"De directeur van de NS vindt de informatievoorziening aan de reiziger door prorail onder de maat. De NS moet dat zelf gaan doen en wil daar miljoenen in investeren. Zowel Prorail als NS willen verder niet reageren of toelichting geven op deze uitspraak."

Lekker begin van wél een goede informatievoorziening dit. :')
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:11:46 #188
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90527695
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90527939
Ze mogen het van mij best proberen, slechter dan de huidige combinatie met Prorail kan het toch niet worden.
pi_90529583
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:21 schreef Ireyon het volgende:
Ze mogen het van mij best proberen, slechter dan de huidige combinatie met Prorail kan het toch niet worden.
Onzin, pro-rail bezit een deel van de informatie die NS helemaal niet zelf kan genereren, ze kunnen er dus niet om heen. Daarnaast kan de NS zelf ook nog een hele berg aan de informatievoorziening doen. Je site eruit laten knallen op het moment dat het fout gaat bijvoorbeeld. Zo'n site als NS.nl heeft gewoon een back-up server nodig. 112 tyft er toch ook niet uit als er teveel ongelukken zijn.
En die spoorkaart die is ook nogal wisselvallig. Dan geeft ie weer geen stations namen weer, dan geeft de AV weer niets en na een refresh werkt het opeens wel.
En dan moet je over Rotterdam, zie je daar een gele of rode stip, denk je kut, maar is het alleen de thalys die 3 uur heeft. Dat boeit voor de gemiddelde reiziger niets.

Daarnaast hebben NS medewerkers te weinig kennis van zaken bij storingen.
"meneer, wanneer gaat de eerste trein naar Delft?"
"(zoekt het op)over 10 minuten vertrekt er een stoptrein van spoor 5"
vervolgens een andere persoon:
"meneer wanneer vertrekt de trein naar rijswijk?'"
En dan gaat zo'n vent het weer opzoeken, hebben die mensen geen korte-termijn geheugen?

Oh en uiteraard, netjes omroepen hoeveel de vertraging is en wat de gevolgen zijn. Ongelofelijk dat zoiets simpels niet wordt gedaan. :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90530005
Dat zijn allemaal huidige situaties die je daar beschrijft. Dat kan toch niet nóg slechter worden dan?

NS medewerker zit in trein, weet zelf hoeveel vertraging hij heeft en kan dat dan meteen doorgeven aan z'n collega's zodat het binnen no-time op de CTA's te zien is en direct wordt omgeroepen, en dus niet zoals nu dat je vertragingen pas te zien krijgt als de trein al 5 minuten weg had moeten zijn en ze worden omgeroepen op het moment dat er weer eens een goederentrein passeert.

Ook sommige redenen voor vertraging kunnen eerder door de NS gemeld worden.. denk aan defect materieel, personen langs het spoor, rode seinen. Dat soort simpele informatie, gebaseerd op de situatie zoals-ie gewoon is en niet zoals een Prorail kerel het op een schermpje ziet, kan volgens mij zorgen voor een stuk meer begrip bij reizigers.
pi_90530367
Dat kan wel slechter, want een deel van die informatie komt van pro-rail. Hoe komt NS anders te weten dat wissel x vast zit en daarom treindienst y niet zijn reguliere perron kan bereiken? NS schopt pro-rail nu eigenlijk de informatievoorziening uit. Dit is ook niet echt bevorderlijk voor de samenwerking die ze wel MOETEN hebben. Pro-rail heeft het moeilijke deel van het treinnetwerk en krijgt dus alles over zich heen.

En leuk dat die NS medewerker weet hoeveel vertraging ik heb, maar ik wil het zelf ook weten. Ik ging gisteren van Rotterdam naar Gorinchem, en moest dus overstappen in Dordrecht. Ik zat rustig te lezen in de IC en lette niet op de tijd, ging ervan uit dat alles goed was. Kom ik Dordrecht aan, mis ik mijn aansluiting. En de NS roept niets om :r
Meldt gewoon, zodra de vertraging ontstaat hoe en waarom, hoe lang het duurt, wat het inhoudt voor aansluiting en hoeveel je nog verwacht dicht te rijden. Het is niet zo moeilijk.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 11:49:33 #193
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90530462
Ik heb eens even een opzetje voor het treintopicrondje (3x woordwaarde) op 15 januari gemaakt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Utrecht-Baarn-Amersfoort-Almelo-Hengelo-
Deventer/Goor-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Eindhoven-Utrecht

Ut  v   10.35   SLT
Brn a   11.08   5535

Brn v   11.15   SGMm
Amf a   11.23   5835

Amf v   11.37   Pimpel
Aml a   12.42   145

=/=/=/=/=/
Aml v   12.48   DM90
Hgl a   13.03   7935

Hgl v   13.16   Lint
Zp  a   13.53   31248
=== OF ===
Aml v   12.43   Pimpel
Hgl a   12.54   145

Hgl v   13.06   Pimpel
Dv  a   13.41   148

Dv  v   13.44   ICRm
Zp  a   13.56   3651
\=\=\=\=\=

Zp  v   13.57   ICRm
Nm  a   14.44   3651

Nm  v   15.08   GTW
Vl  a   16.01   32253

Vl  v   16.19   VIRM
Ehv a   17.00   1960

Ehv v   17.02   VIRM
Ut  a   17.52   860

Schiet er maar op los!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90531339
Leuk rondje. Wat mij betreft doen we de versie via Zutphen. Dat houdt het was afwisselender. Maar ergens een ice tussendoor zou nog leuker zijn. :P Misschien ga ik straks ook nog even puzzelen.

[ Bericht 13% gewijzigd door KapiteinT op 28-12-2010 12:33:27 ]
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:13:51 #195
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90531342
quote:
Noch in jier as fjouwer en dan rydt it Dokkumer Lokaaltsje wer at it oan ûndernimmer Chris Rijff leit. Rijf hat in bedriuw yn Hilversum, mar komt fan Dokkum. It Dokkumer Lokaaltsje is de namme fan it treintsje dat tsientallen jierren lang tusken Ljouwert en Dokkum ried. Troch ferlinging fan it spoar oant yn Esonstêd by Eastmahorn soe it foaral foar toeristen oantreklik wêze kinne.
bron
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:27:26 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90531938
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:49 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens even een opzetje voor het treintopicrondje (3x woordwaarde) op 15 januari gemaakt:

[ code verwijderd ]

Schiet er maar op los!
Ik heb lekker een groter reisje :6

http://www.durkhoutsma.nl/reis%2014en15januari2011-1.xls
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 12:45:04 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90532682
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:13 schreef KapiteinT het volgende:
Leuk rondje. Wat mij betreft doen we de versie via Zutphen. Dat houdt het was afwisselender. Maar ergens een ice tussendoor zou nog leuker zijn. :P Misschien ga ik straks ook nog even puzzelen.
Een ICE heb ik naar zitten kijken maar daar kwam ik niet goed mee uit. En welke route via Zutphen bedoel je, ze gaan beiden via Zutphen namelijk :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90533022
Gisteravond was de informatievoorziening op station Zwolle ook wat magertjes.
Dat wil zeggen, leek allemaal prima, geen rare afwijkingen (op de kerstdienstregeling...), alleen mijn trein (de 22:48 naar Roosendaal) ontbrak. Stond niet op het grote bord met alle vertrektijden in de hal, stond niet op het perron op de CTA aangegeven, er stond daar wel een trein, zonder bestemming op de trein.
Enige aanwijzing dat die trein toch wel bestond en naar Roosendaal ging was m.ns.nl :o

Hij reed wel gewoon daarheen trouwens O+
pi_90533089
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een ICE heb ik naar zitten kijken maar daar kwam ik niet goed mee uit. En welke route via Zutphen bedoel je, ze gaan beiden via Zutphen namelijk :P
Die met overstap in Zutphen. Dus de route via Goor.
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:33:51 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90534442
De informatievoorziening verbeteren? Ja, graag. Moet NS dit doen? Zeker niet?

Als NS dit gaat doen kun je er donder op zeggen dat ze alleen goede reisinformatie geven voor hun eigen treinen of treinen waar ze in participeren, maar dat toekomstige concurrenten benadeeld gaan worden. Informatievoorziening moet lekker in handen van ProRail blijven, van mij mag ProRail nog wel meer informatie gaan geven zoals de actuele vertrektijden.

Voor mijn gevoel klopt het niet dat reizigers op m.NS.nl kijken voor actuele reisinformatie voor niet-NS-gebieden zoals de Achterhoek of bijvoorbeeld de lijn tussen Leeuwarden en Groningen (Arriva).
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:59:41 #201
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90538093
Tof. Ik ben sinds vandaag ook zelfstandig treindienstleider op onder andere dit mooie stukje spoor.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90538215
Dan kan je slapend geld verdienen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:08:37 #203
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90538391
Bijna wel. Helaas zitten de baanvakken Groningen-Noord - Roodeschool/Delfzijl er ook aan vast. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90538463
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tof. Ik ben sinds vandaag ook zelfstandig treindienstleider op onder andere dit mooie stukje spoor.

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd *O*

Welke baanvakken mag je nu (zelfstandig) treindienstleideren?
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:13:17 #205
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90538542
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:11 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*

Welke baanvakken mag je nu (zelfstandig) treindienstleideren?
Groningen-Noord - Roodeschool/Delfzijl dus. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90538586
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Groningen-Noord - Roodeschool/Delfzijl dus. ;)
Ja, maar je mocht eerder toch ook al andere baanvakken doen?
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:21:32 #207
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90538836
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:14 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja, maar je mocht eerder toch ook al andere baanvakken doen?
Tot nu toe had ik alleen station Groningen (da's inclusief Haren) en Groningen NCBG (de opstelterreinen). Volgende maand gaan we door met het leren van Groningen-Leeuwarden en Groningen-Nieuweschans.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:33:32 #208
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90539228


Weet iemand waar dit is ? :)
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:35:14 #209
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90539299
Ergens in de buurt van Leeuwarden richting Harlingen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:37:29 #210
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90539406
Je zit wel op de goede lijn. Meer plaatsaanwijzing. Er is een overweg bij het spoor :)
pi_90540124
http://nos.nl/artikel/208(...)-uur-vertraging.html

Trein heeft dertien uur vertraging

" De hel op wielen", werd een Duitse trein op Twitter genoemd, toen die dertien uur vertraging op liep.

Nachttrein 4295 reed met 600 passagiers van Straatsburg naar de Franse stad Perpignan, maar kreeg onderweg allerlei tegenslagen te verduren: dronkelappen zorgden voor veel overlast, er stond een kapotte trein op het spoor en de treinmachinist moest vervangen worden omdat hij al veel te lang aan het werk was.

De treinreis duurde in totaal 27 uur, en de passagiers naar Nice moesten nog een extra overstap maken. De reis van alle gedupeerden wordt vergoed.

Beeld: http://www.nieuwsblad.be/video/videoplayer.aspx?videoid=13312439
pi_90540144
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
Sowieso is de website van NS Hispeed een enorme FAIL, je kunt ze beter bellen, of de Treinreiswinkel raadplegen.

@Brembo: waar woon je?
Vraag bij treinreiswinkel wel een offerte aan, dan eff bekijken wat ze er van maken :). Ik woon in Arnhem, dus daarom lijkt mij Rotterdam - Parijs het handigst maar zag dat dat een overstap van enkele minuten was :x. Maar heb een week-ov wil weer op zondag terug.

Maar even een domme vraag hoe zit het met aansluitingen is het verstandiger om Arnhem - Parijs te kopen omdat je op het traject Arnhem - Rotterdam ook onderdeel van je reis is. Als je alleen Rotterdam - Parijs koopt en je mist een aansluiting dan is je kaartje gelijk niet meer geldig?
  dinsdag 28 december 2010 @ 16:08:41 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90540640
Als je een internationale aansluiting moet halen, bijvoorbeeld de Thalys naar Parijs, dan zou ik sowieso eerder van huis gaan en een grotere overstap hebben. Zelf ga ik altijd uit van minimaal 60 minuten.
En daar heb ik een keer nog bijna te weinig mee gehad..
  dinsdag 28 december 2010 @ 16:22:21 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90541196
Arnhem - Parijs kun je zowel over Amsterdam doen als over Tilburg/Rotterdam, de reisplanner op NS.nl geeft me beide adviezen. Ik zou wel zorgen dat je minstens 30 minuten speling hebt, als dat niet genoeg is (en je alsnog je trein mist door vertraging die je niet zelf veroorzaakt hebt) ga je in Amsterdam of Rotterdam naar een NS-balie en laat je je ticket omboeken naar de eerstvolgende Thalys.

Greavy geeft 60 minuten overstaptijd aan, persoonlijk vind ik dat erg ruim (wat moet je nou een uur lang op Rotterdam CS?) maar als dat je een veilig gevoel geeft kun je dat aanhouden. Toen ik voor het laatst met de Thalys naar Parijs ging heb ik zo'n 30 minuten in Rotterdam gestaan en dat vond ik lang genoeg :')
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 16:24:06 #215
155227 crew  Guppy
dus
pi_90541277
Ja hoor, daar gaan we weer:

quote:
Utrecht Centraal-Arnhem/Schiphol
Dinsdag 28 December 16:06

Oorzaak
Tussen Utrecht Centraal en Schiphol rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Er rijden bussen tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist.

Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem/Nijmegen kunnen omreizen via 's-Hertogenbosch.
;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90541643
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:56 schreef Ireyon het volgende:
http://nos.nl/artikel/208(...)-uur-vertraging.html

Trein heeft dertien uur vertraging

" De hel op wielen", werd een Duitse trein op Twitter genoemd, toen die dertien uur vertraging op liep.

Nachttrein 4295 reed met 600 passagiers van Straatsburg naar de Franse stad Perpignan, maar kreeg onderweg allerlei tegenslagen te verduren: dronkelappen zorgden voor veel overlast, er stond een kapotte trein op het spoor en de treinmachinist moest vervangen worden omdat hij al veel te lang aan het werk was.

De treinreis duurde in totaal 27 uur, en de passagiers naar Nice moesten nog een extra overstap maken. De reis van alle gedupeerden wordt vergoed.

Beeld: http://www.nieuwsblad.be/video/videoplayer.aspx?videoid=13312439
Duitse? _O-
pi_90542673
Ik had vorig jaar met die winterse zooi een Thalys-reisje Amsterdam - Antwerpen, toen dreigde ik met ruim 2 uur speling in Amsterdam aan te komen dus ben ik maar in Schiphol opgestapt. Twee uur op Schiphol chillen is nog wel te doen :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')