Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 28 december 2010 14:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tof. Ik ben sinds vandaag ook zelfstandig treindienstleider op onder andere dit mooie stukje spoor.
[ afbeelding ]
Groningen-Noord - Roodeschool/Delfzijl dus.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:11 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Welke baanvakken mag je nu (zelfstandig) treindienstleideren?
Ja, maar je mocht eerder toch ook al andere baanvakken doen?quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Groningen-Noord - Roodeschool/Delfzijl dus.
Tot nu toe had ik alleen station Groningen (da's inclusief Haren) en Groningen NCBG (de opstelterreinen). Volgende maand gaan we door met het leren van Groningen-Leeuwarden en Groningen-Nieuweschans.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:14 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja, maar je mocht eerder toch ook al andere baanvakken doen?
Vraag bij treinreiswinkel wel een offerte aan, dan eff bekijken wat ze er van makenquote:Op dinsdag 28 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
Sowieso is de website van NS Hispeed een enorme FAIL, je kunt ze beter bellen, of de Treinreiswinkel raadplegen.
@Brembo: waar woon je?
quote:Utrecht Centraal-Arnhem/Schiphol
Dinsdag 28 December 16:06
Oorzaak
Tussen Utrecht Centraal en Schiphol rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Er rijden bussen tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem/Nijmegen kunnen omreizen via 's-Hertogenbosch.
Duitse?quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:56 schreef Ireyon het volgende:
http://nos.nl/artikel/208(...)-uur-vertraging.html
Trein heeft dertien uur vertraging
" De hel op wielen", werd een Duitse trein op Twitter genoemd, toen die dertien uur vertraging op liep.
Nachttrein 4295 reed met 600 passagiers van Straatsburg naar de Franse stad Perpignan, maar kreeg onderweg allerlei tegenslagen te verduren: dronkelappen zorgden voor veel overlast, er stond een kapotte trein op het spoor en de treinmachinist moest vervangen worden omdat hij al veel te lang aan het werk was.
De treinreis duurde in totaal 27 uur, en de passagiers naar Nice moesten nog een extra overstap maken. De reis van alle gedupeerden wordt vergoed.
Beeld: http://www.nieuwsblad.be/video/videoplayer.aspx?videoid=13312439
Wist je dat ik zelf zo gek ben dat wanneer ik op zomervakantie ga, en de vakantie begin met de CNL naar München, ik 2 a 3 uur van te voren in Arnhem wil zijn (dat wil zeggen: 2 a 3 uur eerder uit Leeuwarden vertrek dan eigenlijk nodig is). Puur om te voorkomen dat een aanrijding of andere storing roet in de vakantie strooitquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:22 schreef James1988 het volgende:
Greavy geeft 60 minuten overstaptijd aan, persoonlijk vind ik dat erg ruim (wat moet je nou een uur lang op Rotterdam CS?) maar als dat je een veilig gevoel geeft kun je dat aanhouden. Toen ik voor het laatst met de Thalys naar Parijs ging heb ik zo'n 30 minuten in Rotterdam gestaan en dat vond ik lang genoeg
Whaha, oke. Ik doe het voor een weddenschap.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:08 schreef Lemjur het volgende:
@ Greavy's treinmarathon.
Ik kom je feestelijk onthalen in Hoorn! Omdat het kan!
Hm, dat lijkt me een nogal onrendabel ideequote:
Ook in Duitsland is dat gescheiden. DB Regio en DB Fernverkehr voeren het vervoer uit, DB Netz heeft een taak gelijk aan die van ProRail. In België is de NMBS opgesplitst in NMBS voor reizigers en goederen, doet Infrabel wat Prorail doet. In Frankrijk is de SNCF opgedeeld in SNCF voor reizigers en goederen en is er RFF voor onderhoud en capaciteitsverdeling.quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:12 schreef Temlin het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er in Duitsland geen afsplitsing tussen treinvervoer/spoorbouw is?
En dat je in Belgie en Frankrijk ook niets hoort/leest over het opheffen van NMBS en SNCF.
Ik weet het, ik lurk al 200 delen meequote:Op dinsdag 28 december 2010 19:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Whaha, oke. Ik doe het voor een weddenschap.
Als ik de dag volbreng, gaat de opbrengst naar Kika. En die dag breng ik wel vol
Ik heb op dit moment een weddenschap met 17 klasgenoten voor elk ¤20,00. En dan nog een paar anderen die het een leuk idee vonden en wat gul waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |