abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 december 2010 @ 20:15:32 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90357829

Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

==========================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

==========================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> NS Dienstregeling 2011
NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken.
Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden.
Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld.

==========================
>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon

==========================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_90357991
Spoor 2 van Prinsenbeek is daar wel te kort voor 10 bakken virm. Daarom loopt er ook een aanvraag voor verlenging.
En hoezo is er op Dordrecht geen ruimte voor een kering? Spoor 4 bedient geen enkele andere trein.
1/5 voor IC's rotterdam, 4/5 voor IC's lage zwaluwe, 2/3 voor stoptreinen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 23 december 2010 @ 20:19:45 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90358059
Spoor 4 heeft IC Vlissingen ook nog.
Maar de NS gaat het vooral om de te korte keertijd (maar 3 minuten of 33 minuten), in Breda scheelt de keertijd enorm.

En 10 bakken VIRM rijdt regelmatig in de 2200 naar/van Breda. Zal vast dan omroep zijn "reizigers bij achterste deuren naar voren lopen", althans, dan iets anders denk ik.
pi_90358802
Vlissingen is toch 5 :?
De sneltrein zal dan inderdaad mijn fout zijn. Heb er nooit meer dan 2 DDAR is gezien.

Toch is de dienstregeling wel erg uitgekleed voor een situatie die al vele dagen hetzelfde is. Waarom werkt die wisselverwarming eigenlijk nog steeds schijnbaar niet?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 23 december 2010 @ 20:33:50 #5
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90358803
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:13 schreef James1988 het volgende:
Jammergenoeg is het dan weer 30 graden buiten voor het zo ver is...
"Jammer" en "30 graden buiten" passen niet samen in 1 zin, wat mij betreft.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90358903
Ik neem aan dat ik korting krijg op mijn treinreis van Den Haag naar Maarheeze? Want voor een treinreis die (waarschijnlijk) uren langer gaat duren dan normaal vind ik het toch echt schandalig wanneer ik daar het volle pond voor neer moet leggen.

Of denk ik nu heel raar?
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  donderdag 23 december 2010 @ 20:36:58 #7
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90358943
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:36 schreef Dezz het volgende:
Ik neem aan dat ik korting krijg op mijn treinreis van Den Haag naar Maarheeze? Want voor een treinreis die (waarschijnlijk) uren langer gaat duren dan normaal vind ik het toch echt schandalig wanneer ik daar het volle pond voor neer moet leggen.

Of denk ik nu heel raar?
Geld Terug bij Vertraging doet het gewoon vanaf 30 minuten vertraging.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90358988
En dat werkt dus ook wanneer het vooraf is aangekondigd?
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  donderdag 23 december 2010 @ 20:38:57 #9
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90359043
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:37 schreef Dezz het volgende:
En dat werkt dus ook wanneer het vooraf is aangekondigd?
quote:
Uw vertraging is het verschil tussen het tijdstip waarop u volgens de dienstregeling op uw bestemmingsstation zou aankomen en het tijdstip waarop u daadwerkelijk aankwam.
Die definitie gebruiken ze. Check dus de reisplanner. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 23 december 2010 @ 20:52:09 #10
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90359779
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:
Toch is de dienstregeling wel erg uitgekleed voor een situatie die al vele dagen hetzelfde is. Waarom werkt die wisselverwarming eigenlijk nog steeds schijnbaar niet?
Het ligt niet aan de wissels, maar het grote materieeldefect door de sneeuw (rijden ongeveer 10 SLT's, de rest is defect, en dat van de 95...)
Dan nog het nodige IRM defect. En de rest.
En dat is de reden dat DDM-1 voor de 14500 spits Amsterdam-Enkhuizen ('s ochtends Enkhuizen-Amsterdam, 's avonds Amsterdam-Enkhuizen)
  donderdag 23 december 2010 @ 21:10:14 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90360878
Ik ben thuis, al ongeveer een uurtje. 25 minuten vertraging tov reisadvies bij vertrek.
  donderdag 23 december 2010 @ 21:12:17 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90360996
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:10 schreef James1988 het volgende:
Ik ben thuis, al ongeveer een uurtje. 25 minuten vertraging tov reisadvies bij vertrek.
Das kut. Ik had in dat geval liever 5-10 minuten extra gehad (ten minste geld terug!)
  donderdag 23 december 2010 @ 21:21:26 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90361506
Precies wat ik ook dacht :')
pi_90362273
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Geld Terug bij Vertraging doet het gewoon vanaf 30 minuten vertraging.
Je krijgt geen geld terug als de oorzaak van de vertraging (stuif)sneeuw is.
Staat in de kleine lettertjes van het declaratieformulier :')

Ik heb afgelopen maanden echt een enorme grafhekel opgebouwd tegen de NS....
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_90362567
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:10 schreef James1988 het volgende:
Ik ben thuis, al ongeveer een uurtje. 25 minuten vertraging tov reisadvies bij vertrek.
die claim ik dan gewoon hoor.. Zo moeilijk doet NS nooit. Geloof niet dat ze ooit een gtbv van me hebben geweigerd
  donderdag 23 december 2010 @ 21:42:31 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90362598
Ik heb gehoord van iemand binnen NS dag de GTbV regeling wel geld.
  donderdag 23 december 2010 @ 21:43:48 #17
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90362670
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:42 schreef greavy het volgende:
Ik heb gehoord van iemand binnen NS dag de GTbV regeling wel geld.
Que? :?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 december 2010 @ 21:44:07 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90362694
ik moet er nog eentje van afgelopen zondag invullen. Ze gooiden Utrecht Centraal er uit op het moment dat ik wilde reizen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90362855
Zeg is het eigenlijk zo dat ik voor iedere keer dat ik mijn aansluiting mis op Geldermalsen, ik ook met mijn OV-studentenkaart geld terug mag vragen? Ook al is mijn aansluiting een andere vervoerder?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 23 december 2010 @ 21:51:08 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90363073
Als je met NS naar Geldermalsen reist en de aansluiting op de MLL mist, krijg je geen vergoeding.

Kort: Als je met NS een vertraging oploopt waardoor je aansluiting bij vervoerder B misloopt, en je misschien wel +30 krijgt ipv +X dan krijg je toch niks vergoed.
pi_90363120
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:
Vlissingen is toch 5 :?
De sneltrein zal dan inderdaad mijn fout zijn. Heb er nooit meer dan 2 DDAR is gezien.

Toch is de dienstregeling wel erg uitgekleed voor een situatie die al vele dagen hetzelfde is. Waarom werkt die wisselverwarming eigenlijk nog steeds schijnbaar niet?
Ik dacht dat de problemen met de wissels voornamelijk kwamen door brokken sneeuw en ijs die van de treinen afvielen. Ik kan me voorstellen dat zo'n brok niet à la minute smelt, waardoor de wissel enige tijd buiten werking is.

En hoe zit het met die SLeT's? Volgens wikipedia zijn er 131, waarvan 69 vierbaks en 62 zesbaks. Vandaag hoor ik weer een aantal van 95. Hoeveel zijn het er nou? :?
pi_90363151
Belachelijk, want hoe vaak het me nu al niet gebeurt is dat mijn trein doodleuk 10 minuten stilstaat op Utrecht Centraal, zonder enige informatievoorziening. :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 23 december 2010 @ 21:52:50 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90363174
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:51 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik dacht dat de problemen met de wissels voornamelijk kwamen door brokken sneeuw en ijs die van de treinen afvielen. Ik kan me voorstellen dat zo'n brok niet à la minute smelt, waardoor de wissel enige tijd buiten werking is.

En hoe zit het met die SLeT's? Volgens wikipedia zijn er 131, waarvan 69 vierbaks en 62 zesbaks. Vandaag hoor ik weer een aantal van 95. Hoeveel zijn het er nou? :?
Nog niet alle SLT's zijn al geleverd.
pi_90363595
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:52 schreef greavy het volgende:

[..]

Nog niet alle SLT's zijn al geleverd.
Ik neem aan dat de andere 36 dan ook de WC's aan boord moeten hebben, zoals het kabinet van NS verlangt. En ze kunnen dan ook meteen alle andere problemen bij voorbaat verhelpen om te voorkomen dat we volgend jaar met hetzelfde probleem zitten.
  donderdag 23 december 2010 @ 22:07:02 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90364043
De huidige bestellingen lopen door. Die worden niet direct met WC's geleverd. Maar zal vast later ingebouwd moeten worden.
Als ze weer bijbestellen komen die wel gelijk met WC's als het goed is.
  donderdag 23 december 2010 @ 22:10:28 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90364270
Die 36 nog te leveren SLT's zullen naar alle waarschijnlijkheid geen wc aan boord hebben, omdat dat een ingrijpende wijziging is in het productieproces waar NS dan flink voor moet bijbetalen. Denk aan wijziging van mallen, bouw- en elektriciteitstekeningen, proeven, enzovoorts.

Misschien dat er later nog toiletten worden ingebouwd, of dat de SLT's worden doorverkocht aan een andere spoorwegmaatschappij als NS ze echt niet meer wil hebben. Maar ik denk dat ze gewoon zonder toilet in dienst komen. Als reiziger zullen we ons dus moeten behelpen met de prullenbakjes.

NS heeft al aangegeven dat SLT bijbestellen niet gaat gebeuren, omwille van de ontbrekende toiletten. Onderliggende reden zullen ook wel de aanhoudende problemen zijn met die stellen. Echt een miskoop dus.
  donderdag 23 december 2010 @ 22:16:50 #27
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90364651
Laat de SLT maar het lot nagaan van SM90.
  donderdag 23 december 2010 @ 22:18:25 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90364759
Daarvoor zijn er net iets teveel besteld en geleverd, dat zal dus niet zomaar gebeuren.
  donderdag 23 december 2010 @ 22:46:48 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90366436
Maar als dat zou gebeuren zou ik een gat in de lucht springen en een feestje organiseren :D
pi_90366455
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Die 36 nog te leveren SLT's zullen naar alle waarschijnlijkheid geen wc aan boord hebben, omdat dat een ingrijpende wijziging is in het productieproces waar NS dan flink voor moet bijbetalen. Denk aan wijziging van mallen, bouw- en elektriciteitstekeningen, proeven, enzovoorts.
Het is nu of later. Dan kunnen ze het beter nu doen, want anders moeten ze later nog een tijd uit de planning gehaald worden.
quote:
Misschien dat er later nog toiletten worden ingebouwd, of dat de SLT's worden doorverkocht aan een andere spoorwegmaatschappij als NS ze echt niet meer wil hebben. Maar ik denk dat ze gewoon zonder toilet in dienst komen. Als reiziger zullen we ons dus moeten behelpen met de prullenbakjes.
Maar welke maatschappij zit er te wachten op treinen met allerlei kinderziektes? En het moet ook een land zijn waar het niet sneeuwt, want smeltwater is ook al een probleem. :') Het oude materieel langer in de running houden is dan waarschijnlijk goedkoper en het geeft minder ergernis.
quote:
NS heeft al aangegeven dat SLT bijbestellen niet gaat gebeuren, omwille van de ontbrekende toiletten. Onderliggende reden zullen ook wel de aanhoudende problemen zijn met die stellen. Echt een miskoop dus.
Maar de Baureihe 425 van DB waarop de SLT is gebaseerd kent toch ook niet zoveel mankementen? Waarom gaat het in Nederland dan wel mis?
pi_90366488
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:46 schreef greavy het volgende:
Maar als dat zou gebeuren zou ik een gat in de lucht springen en een feestje organiseren :D
Als er bier is, kom ik,
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 23 december 2010 @ 22:48:29 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90366525
Natuurlijk. En voor jou is het nog vlakbij ook (dordrecht als ik mij niet vergis), dus dat scheelt.
  donderdag 23 december 2010 @ 22:55:23 #33
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90366936
Morgen gaat het laatste materieel van de Zaanstraat naar Blerick:

Trein 89159 van Amsterdam Zaanstraat naar Blerick.
Sms: 1312+1856+Post++mO+1302+PlanV.
Zaanstraat 13.30
Amsterdam CS 13.40
Abcoude 13.54
Utrecht CS 14.09/10
Geldermalsen 14.28
Den Bosch 14.41
Eindhoven 15.02/05
Deurne 15.22
Blerick 15.43

Let wel, kan altijd alsnog afwijken!
pi_90367306
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:48 schreef greavy het volgende:
Natuurlijk. En voor jou is het nog vlakbij ook (dordrecht als ik mij niet vergis), dus dat scheelt.
Ik woon in een kutdorp tussen Gorinchem en Hardinxveld. Daarom ben ik ook veroordeelt tot de MLL.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90367467
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 22:55 schreef greavy het volgende:
Morgen gaat het laatste materieel van de Zaanstraat naar Blerick:

Trein 89159 van Amsterdam Zaanstraat naar Blerick.
Sms: 1312+1856+Post++mO+1302+PlanV.
Zaanstraat 13.30
Amsterdam CS 13.40
Abcoude 13.54
Utrecht CS 14.09/10
Geldermalsen 14.28
Den Bosch 14.41
Eindhoven 15.02/05
Deurne 15.22
Blerick 15.43

Let wel, kan altijd alsnog afwijken!
Welk stel sleept er? :+
dag
  donderdag 23 december 2010 @ 23:04:53 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90367566
quote:
9s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik woon in een kutdorp tussen Gorinchem en Hardinxveld. Daarom ben ik ook veroordeelt tot de MLL.
Hey, daar rijdt GTW. Da's toch wel vrij aardig materieel?
pi_90368147
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hey, daar rijdt GTW. Da's toch wel vrij aardig materieel?
GTW is prima mat. Relatief vallen heel weinig treinen uit en een kapotte die voor problemen zorgde kan ik me niet heugen. Slechts 1x een kapotte pantograaf, toen reed er slechts 3 bakken in de spits. En binnenkort ieder kwartier *O*
Het is hier in ieder geval een stuk beter geworden zonder NS. Ook gewoon ieder half uur tot Geldermalsen, vroeger 1x per uur. En de NS wachtte dan niet eens als de stopper naar Geldermalsen vertraging had. :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 23 december 2010 @ 23:37:01 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90369460


Gezien op station Den Bosch.
pi_90369573
Ze hadden de lijnen beter rood kunnen maken :D
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 24 december 2010 @ 00:07:00 #40
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90371256

Amersfoort 22 december 2010
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_90371396
stelletje huilbakken hier :')
  Moderator vrijdag 24 december 2010 @ 08:14:26 #42
155227 crew  Guppy
dus
pi_90381046
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:37 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]

Gezien op station Den Bosch.
Leuk ontwerp :D

Ik kan vandaag niet treinen, ik kom echt niet op het station, want er rijden geen bussen ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 24 december 2010 @ 08:22:09 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90381104
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:03 schreef Peter het volgende:

[..]

Welk stel sleept er? :+
Zoals de samenstelling zegt. De 1312 zit voorop en levert de tractie.

Een leuke toevoeging: de Post is de Hbbkkss en de mO is de mP 3031
pi_90382206
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 00:07 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Amersfoort 22 december 2010
Is dat Protos nog een beetje winterbestandig dan?
For great justice!
  vrijdag 24 december 2010 @ 09:45:20 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90382267
Die vallen niet uit met de sneeuw zo blijkt ... :)
pi_90384132
Kwak gewoon een dixie op een van de balkons van de SLT, problem solved!

:7
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_90384928
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 10:54 schreef Lemjur het volgende:
Kwak gewoon een dixie op een van de balkons van de SLT, problem solved!

:7
Mijn idee :P stuk goedkoper dan die 400.000 per plee :')
pi_90385545
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:41 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

die claim ik dan gewoon hoor.. Zo moeilijk doet NS nooit. Geloof niet dat ze ooit een gtbv van me hebben geweigerd
De enige claim die ze mij ooit geweigerd hebben was eentje die ik ruim 3 maanden nadien heb ingestuurd. Zat nog in mijn tas. Kreeg keurig ene brief met excuus voor de vertraging, maar dat volgens de voorwaarden ik binnen 3 maanden had moeten claimen.

Verder is alles gewoon uitbetaald. Ook die ik vorig jaar gedaan heb met dat negatief reisadvies. De situatie was toen best overmacht te noemen. Maar gewoon mijn geld terug gekregen.
pi_90387049
Ja hier ook hoor.. Was nog best een goede inkomstenbron
pi_90388198
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 09:45 schreef greavy het volgende:
Die vallen niet uit met de sneeuw zo blijkt ... :)
Het is ook wel wonderbaarlijk dat NS het als enige presteert om treinen te kopen die niet tegen sneeuw kunnen, terwijl je juist zou verwachten dat zo'n gigantische order wel goed wordt voorbereidt.

Overigens stond er in het contract van de SLT wel dat de trein alle weersomstandigheden die in Nederland voorkomen aan moet kunnen. Bombardier zegt dat ze dat contract hebben nageleefd, omdat de SLT de klimaatkamer heeft overleeft. In hoeverre is dat verweer houdbaar? Het lijkt me dan dat eerder dat bombardier blijkbaar een niet representatieve test heeft uitgevoerd.

In de volkskrant staat ook dat niet alle sletjes kapot zijn, maar dat er 26 buiten gebruik staan omdat ze achter defect mat geparkeerd staan :'( _O-
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90388966
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:52 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het is ook wel wonderbaarlijk dat NS het als enige presteert om treinen te kopen die niet tegen sneeuw kunnen, terwijl je juist zou verwachten dat zo'n gigantische order wel goed wordt voorbereidt.

Overigens stond er in het contract van de SLT wel dat de trein alle weersomstandigheden die in Nederland voorkomen aan moet kunnen. Bombardier zegt dat ze dat contract hebben nageleefd, omdat de SLT de klimaatkamer heeft overleeft. In hoeverre is dat verweer houdbaar? Het lijkt me dan dat eerder dat bombardier blijkbaar een niet representatieve test heeft uitgevoerd.

In de volkskrant staat ook dat niet alle sletjes kapot zijn, maar dat er 26 buiten gebruik staan omdat ze achter defect mat geparkeerd staan :'( _O-
_O- _O-
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_90389818
Heel knullig ja.

Het komt wel overeen met wat eerder is gezegd. Van de 95 treinstellen tweederde kapot, 10 daadwerkelijk in gebruik, en de overige 26 zitten dus vast op een opstelspoor.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2010 13:33:05 ]
pi_90390985
Verdomme, ik moet zometeen van tilburg naar het meest zuidelijke puntje van limburg ;(
dat wordt duimen.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:04:37 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90391240
JOEPIE :D
Vandaag van de NS het COMPLETE spoorboekje geprint en wel ontvangen. Gratis en voor niets.
pi_90391364
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:04 schreef greavy het volgende:
JOEPIE :D
Vandaag van de NS het COMPLETE spoorboekje geprint en wel ontvangen. Gratis en voor niets.
Gefeliciteerd! :D
pi_90391458
Nou dan hoop ik dat jou gezeik op de NS hier nu wel voorbij is.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_90391485
Oh ja nog wat: kennen jullie de spoordeelweken? Icm met twee dagkaarten van de hema ga ik met m'n vriendin eerste klas vandaag naar kerkrade en morgen weer terug naar tilburg. Totale kosten: 28 euro, dat scheelt 56 euro. :7

Benodigdheden: gratis meereiskaartje en gratis overstap van 2e naar 1e klas.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:19:17 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90391866
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:11 schreef crossover het volgende:
Oh ja nog wat: kennen jullie de spoordeelweken? Icm met twee dagkaarten van de hema ga ik met m'n vriendin eerste klas vandaag naar kerkrade en morgen weer terug naar tilburg. Totale kosten: 28 euro, dat scheelt 56 euro. :7

Benodigdheden: gratis meereiskaartje en gratis overstap van 2e naar 1e klas.
Succes met je boete alvast ;)

De Algemene Voorwaarden omschrijven duidelijk:
6. Een combinatie met vervoerbewijzen van andere acties is niet mogelijk (zoals bijvoorbeeld Kruidvat,
Blokker, Herfsttoer of de Hema-actie).

In de Veelgestelde Vragen:
Zijn de treinaanbiedingen ook geldig in combinatie met Herfsttoer, Hema, Blokker, Kruidvat e.d.?
Nee, de treinaanbiedingen zijn niet geldig in combinatie met de Herfsttoer of kaartjes gekocht bij Hema,
Blokker, Kruidvat e.d

En je mag je acties niet combineren:
Zijn de treinaanbiedingen te gebruiken in combinatie met elkaar?
Alleen de NS-Meereiskaart en de Railrunner mogen met elkaar gecombineerd worden.

Die Spoordeelweken mag je alleen met een kaart uit de kaartautomaat gebruiken. En je mag maar één actie tegelijk gebruiken.
pi_90392111
Los van die sprinters, is er nog veel meer mis hoor. Dit is gewoon een om ons af te leiden van de overige problemen.
Ik heb een week lang gem. 3 uur gedaan over Amersfoort - Amsterdam. En dat kwam door: defecte wissels, defecte spoorovergangen, defecte seinen en de defecte treinen waren geen sprinters! En dan daarbij te totale miscommunicatie, gebrek aan enig overzicht en regie aangevuld met dommigheid....

Ze zijn meester in het bedenken van uitvluchten en smoezen. Het ligt dus nooit aan henzelf. Het is het weer, het is Prorail, het zijn de sprinters, het is het onbegrip van de mensen.....

Maar ik vraag me serieus af of die directie zelf afgelopen week met de trein is gaan reizen. Twee uurtjes op het station van Amersfoort en ze konden dan zelf met eigen oren de totale kolder horen die werd omgeroepen.
De intercity naar Amsterdam Centraal van xx gaat niet. We adviseren de mensen om met de sprinter te gaan van xxx.
1 seconde later. WEgens een defecte spoorovergang bij Naarden gaan er geen treinen naar Amsterdam Centraal, we raden de mensen aan om via Utrecht te gaan.
1 seconde later. De sprinter naar Amsterdam Centraal vertrekt over xxxx minuten.
1 seconde later. De sprinter naar Amsterdam Centraal rijdt vandaag niet.
1 seconde later. De intercity naar Amsterdam Centraal rijdt niet, we raden u aan om met de sprinter te gaan.
1 seconde later. Er is geen treinverkeer mogelijk naar Amsterdam. Reizigers kunnen reizen via Utrecht met de stoptrein van xxx uur.
1 seconde later. De stoptrein naar Utrecht van xxx uur heeft ongeveer 30 minuten vertraging. Reizigers naar Schiphol kunnen reizen via Amsterdam Centraal.
Etc. ...

En dan werden de perrons steeds gewisseld... dus rennen van het ene perron naar het andere.

Zo ging het dag in dag uit.....

Dat ligt echt niet aan die sprinters hoor, dat is een bedrijf waar alle regie en controle weg is.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:44:25 #60
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90392989
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:51 schreef greavy het volgende:
Als je met NS naar Geldermalsen reist en de aansluiting op de MLL mist, krijg je geen vergoeding.

Kort: Als je met NS een vertraging oploopt waardoor je aansluiting bij vervoerder B misloopt, en je misschien wel +30 krijgt ipv +X dan krijg je toch niks vergoed.
Nee, het is toch juist precies andersom? Je krijgt geld terug van NS als de vertraging de schuld was van NS. Was Arriva te laat en mis je daardoor je aansluiting op een NS-trein dan krijg je inderdaad geen vergoeding van NS (volgens de voorwaarden van GTBV).
pi_90393359
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:57 schreef crossover het volgende:
Verdomme, ik moet zometeen van tilburg naar het meest zuidelijke puntje van limburg ;(
dat wordt duimen.
Ik moet om 5 uur van Den Haag naar Maastricht. Baas boven baas.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:53:26 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90393384
Als jij de aansluiting op een andere vervoerder mist, krijg je ook niks. Want jij hebt bij NS bijvoorbeeld maar 13 minuten.
pi_90393558
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:52 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik moet om 5 uur van Den Haag naar Maastricht. Baas boven baas.
Hoop niet dat het kerst vieren op het station wordt voor je ;)
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_90393973
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:57 schreef kebabkever het volgende:
Hoop niet dat het kerst vieren op het station wordt voor je ;)
Ach, dat heeft ook z'n charme... ~:)
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 24 december 2010 @ 20:03:58 #65
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90407147
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_90407568
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:53 schreef greavy het volgende:
Als jij de aansluiting op een andere vervoerder mist, krijg je ook niks. Want jij hebt bij NS bijvoorbeeld maar 13 minuten.
Raar eigenlijk, want zo worden de partijen onderling totaal niet gemotiveerd betrouwbare overstappen te leveren. De NS zal het immers aan z'n reet roesten, Houten en Culemborg zijn van veel meer waarde.

quote:
De treinen van Veolia zijn volgens Van Setten winterhard. ,,De Zwitserse Stadlertreinen zijn net Sint Bernhardhonden; die vinden sneeuw ook leuk''. De treinen rijden nagenoeg zonder vertraging.
:D
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90421538
quote:
Op vrijdag 24 december 2010 14:19 schreef greavy het volgende:

[..]

Succes met je boete alvast ;)

De Algemene Voorwaarden omschrijven duidelijk:
6. Een combinatie met vervoerbewijzen van andere acties is niet mogelijk (zoals bijvoorbeeld Kruidvat,
Blokker, Herfsttoer of de Hema-actie).

In de Veelgestelde Vragen:
Zijn de treinaanbiedingen ook geldig in combinatie met Herfsttoer, Hema, Blokker, Kruidvat e.d.?
Nee, de treinaanbiedingen zijn niet geldig in combinatie met de Herfsttoer of kaartjes gekocht bij Hema,
Blokker, Kruidvat e.d

En je mag je acties niet combineren:
Zijn de treinaanbiedingen te gebruiken in combinatie met elkaar?
Alleen de NS-Meereiskaart en de Railrunner mogen met elkaar gecombineerd worden.

Die Spoordeelweken mag je alleen met een kaart uit de kaartautomaat gebruiken. En je mag maar één actie tegelijk gebruiken.
Aiii in dat geval doe ik alsof ik van niks weet :p
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_90423226
Doet prorail toch niet zo slecht het spoor sneeuw vrij houden. :+
............................
pi_90423278
Kan een trein daar echt niet doorheen rijden? :o
Moo
pi_90423759
Over het oostelijke Maliebaanspoor tussen Utrecht Maliebaan en Lunetten Aansluiting heeft sinds de sneeuwval geen enkele trein meer gereden. Dat is goed te zien aan de sneeuw die nog op de rails ligt.

Jammer dat langzamerhand het doodvonnis wordt getekend voor deze verbinding, hoewel er net zoveel kilometer rails voor terugkomt.
pi_90423891
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 december 2010 02:36 schreef Zuivelkoe het volgende:
Kan een trein daar echt niet doorheen rijden? :o
Jawel. Wissels zijn eerder het probleem. Zolang de rails er ligt en de sneeuw niet zo hoog ligt dat de trein fysiek tegengehouden wordt, kan een trein prima rijden. Alleen ATB en de elektronica van de trein kunnen dan evt. roet in het eten gooien.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 25 december 2010 @ 09:13:28 #72
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90424953
quote:
Op zaterdag 25 december 2010 03:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Jawel. Wissels zijn eerder het probleem. Zolang de rails er ligt en de sneeuw niet zo hoog ligt dat de trein fysiek tegengehouden wordt, kan een trein prima rijden. Alleen ATB en de elektronica van de trein kunnen dan evt. roet in het eten gooien.
En vergeet het te uitbundig strooien op overwegen niet. Daardoor krijg je spoorbezetting, met alle seintechnische gevolgen vandien.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport zaterdag 25 december 2010 @ 10:56:09 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90425921
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 02:33 schreef sander89 het volgende:
Doet prorail toch niet zo slecht het spoor sneeuw vrij houden. :+
[ afbeelding ]
Is dat bij Weert/Budel?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90425954
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 01:19 schreef crossover het volgende:

[..]

Aiii in dat geval doe ik alsof ik van niks weet :p
Ik heb net de overgang 2-1 dagkaart besteld. Daar staat duidelijk op dat die niet in combinatie met andere actiekaartjes te gebruiken is, dus waarschijnlijk is dat bij jou ook zo. Ik vrees dat bij controle niet gerekend hoeft te worden op coulance van de conducteur. :')
  Redactie Sport zaterdag 25 december 2010 @ 11:24:26 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90426326
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 december 2010 @ 11:46:37 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90426725
wehehehe _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90426902
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 01:19 schreef crossover het volgende:

[..]

Aiii in dat geval doe ik alsof ik van niks weet :p
Het staat ook op je ticket :+
dag
pi_90428561
quote:
Geniaal! ^O^
pi_90431439


Nu allemaal weer lief doen en zo :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 december 2010 @ 14:29:31 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90431463
Fles *O*

Leuk gedaan met die bordjes :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90431534
Het is wal prachtig, zo door de polder tussen den haag en utrecht :Y
Straks nog door de veluwe O+
dag
pi_90431840
Fles is back *O* *O* _O_ _O_ _O_ *O* *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2010 14:43:41 ]
pi_90432009
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:31 schreef Peter het volgende:
Het is wal prachtig, zo door de polder tussen den haag en utrecht :Y
Straks nog door de veluwe O+
Ik ga het zo eens tussen Utrecht en Den Bosch bekijken. ZES grote watergangen zitten daartussen, dus mooie gezichten met de lage zon en zo O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90432201
Leuk gedaan Fles!

Iedereen een heel fijn kerstfeest :D
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_90432225
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ga het zo eens tussen Utrecht en Den Bosch bekijken. ZES grote watergangen zitten daartussen, dus mooie gezichten met de lage zon en zo O+
6? Ik tel er maar 4. Of tel je de linge als grote watergang? :D
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90432560
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:56 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

6? Ik tel er maar 4. Of tel je de linge als grote watergang? :D
Jep. En de Dieze ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90433171
quote:
17s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Nu allemaal weer lief doen en zo :s)
Wat een mooie kerstgedachte toch weer. :D
  zaterdag 25 december 2010 @ 15:45:20 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90433413
Fles O+ wb :D

Vrolijk Kerstmis iedereen :)
  zaterdag 25 december 2010 @ 15:57:47 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90433728
En... leesvoer!

pi_90436154
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 15:57 schreef James1988 het volgende:
En... leesvoer!

[ afbeelding ]
Leuk. Maar hoe komen ze erbij dat "Juist als er veel wissels zijn, moeten ze vaak omgezet worden, waardoor er minder sneeuw tussen kan komen"? Dat is toch, als er überhaupt al een verband is, precies andersom?

Nog los ervan dat je bij minder wissels meer geld per wissel hebt om ze in bedrijf te houden.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2010 18:01:08 ]
  Redactie Sport zaterdag 25 december 2010 @ 18:27:48 #91
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90436569
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 17:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Leuk. Maar hoe komen ze erbij dat "Juist als er veel wissels zijn, moeten ze vaak omgezet worden, waardoor er minder sneeuw tussen kan komen"? Dat is toch, als er überhaupt al een verband is, precies andersom?

Nog los ervan dat je bij minder wissels meer geld per wissel hebt om ze in bedrijf te houden.
Hoe vaker een wissel om gaat, hoe kleiner de kans op vastvriezen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90436861
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 18:27 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hoe vaker een wissel om gaat, hoe kleiner de kans op vastvriezen.
Maar hoe minder wissels, hoe minder er vast kan vriezen. Verder een interessant artikel. Uit welke krant komt het?
  zaterdag 25 december 2010 @ 18:52:43 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90436907
NRC Handelsblad volgens mij.
pi_90438664
Er komen de laatste tijd nogal wat station bij. Maar zijn er de afgelopen jaren eigenlijk ook stations gesloten? De enige die ik mij kan bedenken is Eijsden. En dan tel ik de Zoetermeer- en Hofpleinlijn niet mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door KapiteinT op 25-12-2010 21:39:37 ]
  Redactie Sport zaterdag 25 december 2010 @ 21:29:46 #95
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90440361
Emmen Bargeres wordt als het goed is over een tijdje ook gesloten (als Emmen Zuid open gaat).
En volgens mij was daarvoor Soestduinen het laatste :?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90440508
Amsterdam De Vlugtlaan, bedenk ik mij net.
  Redactie Sport zaterdag 25 december 2010 @ 22:10:05 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90441680
Oh ja, 28 mei 2000 aldus wikipedia
We hebben ook nog Doetinchem Stadion (dat al jaren niet gebruikt is).

[ Bericht 52% gewijzigd door dennistd op 25-12-2010 22:20:56 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90443852
Ik was nog even aan het zoeken, toen kwam ik dit tegen. Alle gesloten stations in Nederland, weergegeven op Google Maps.
pi_90448883
Vraagje aan de deskundigen. Iemand enig idee of je op oudjaarsdag ook al voor 19:00 met een weekendretour kunt reizen aangezien ze na 20:00 niet meer rijden?
A mind with a heart of it's own
pi_90451680
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 01:17 schreef DrMarten het volgende:
Vraagje aan de deskundigen. Iemand enig idee of je op oudjaarsdag ook al voor 19:00 met een weekendretour kunt reizen aangezien ze na 20:00 niet meer rijden?
Nee. Het was zo geweest als Oudjaarsdag een officiële feestdag was, maar dat is niet zo.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 december 2010 @ 12:07:30 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90454266
Er worden nu plannen gemaakt om de eerste serie VIRM te gaan reviseren. Dit zal gebeuren na het DDZ met nog wel een kleine overlap. Tegen de tijd dat het zover is dan is een deel van het VIRM al bijna twintig jaar oud.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90454434
Slopen ze dan gelijk die stomme liften eruit? Die zijn nu toch volstrekt nutteloze ballast. Ik heb die hele travelcatering altijd al onzin gevonden. De prijzen te hoog, de kwaliteit te laag. Dat heeft nooit kostendekkend kunnen zijn.
  zondag 26 december 2010 @ 12:17:33 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90454490
Gisteren gehoord op Utrecht Centraal:

quote:
Vanwege [..] minder reizigers in de Kerstvakantie [..] moet u rekening houden met [..] drukkere treinen
8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 december 2010 @ 12:20:33 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90454562
Het is nog veel te vroeg om iets over het slopen van de liften te gaan zeggen.

Wel zijn ze al bezig met wat verbeteringen, zoals een andere tractie-installatie bij het VIRM en doen ze proeven met het op afstand uitlezen van de boordcomputer om zo te kijken of ze problemen kunnen verhelpen voordat deze tot defecten kunnen leiden.

Tenslotte onderhouden ze een deel van de schommelboten (de 9400-serie) nu in Maastricht ipv Leidschendam.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90455071
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 06:37 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Nee. Het was zo geweest als Oudjaarsdag een officiële feestdag was, maar dat is niet zo.
Ow joy, dus ik moet extra geld uitgeven omdat ze na 20:00 niet meer rijden. Als ik na 19:00 weg ga kom ik niet op plaats van bestemming :{
A mind with a heart of it's own
  zondag 26 december 2010 @ 12:44:41 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90455245
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:39 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ow joy, dus ik moet extra geld uitgeven omdat ze na 20:00 niet meer rijden. Als ik na 19:00 weg ga kom ik niet op plaats van bestemming :{
Precies. Kut voor je :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 12:47:33 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90455334
Maar hey, alvast een



he *O*

Voor iedereen hier trouwens *O* Ik ben er een paar dagen niet, vandaar nu al ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 12:52:08 #108
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90455501
quote:
Op zondag 26 december 2010 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hey, alvast een

[ afbeelding ]

he *O*

Voor iedereen hier trouwens *O* Ik ben er een paar dagen niet, vandaar nu al ;)
Van hetzelfde.

Goed dat je er weer bent trouwens. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 26 december 2010 @ 12:53:38 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90455552
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Goed dat je er weer bent trouwens. :)
Ja :o Ik zeg net dat ik ene paar dagen weg ga :o :')

Hoi :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 12:57:52 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90455688
quote:
14s.gif Op zondag 26 december 2010 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
Het is nog veel te vroeg om iets over het slopen van de liften te gaan zeggen.
De kans dat de liften er uit gaan is vrijwel zeker. Ook gaat VIRM OBIS (en dus ook Wifi) krijgen.
De volgorde is dus ICM->ICMm -(overlap met ICM) DDAR->DDZ - VIRM(overlap met DDAR/DDZ)

De overlap is er om leegstand in de werkplaats te voorkomen: Er kan op elke afdeling doorgewerkt blijven worden.
  zondag 26 december 2010 @ 13:13:59 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90456250
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:57 schreef greavy het volgende:

De overlap is er om leegstand in de werkplaats te voorkomen: Er kan op elke afdeling doorgewerkt blijven worden.
Ja, je moet wel zorgen dat er genoeg spul inactief terzijde staat natuurlijk.

U moet rekening houden met een langere reisduur, extra overstappen en drukkere treinen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 14:12:09 #112
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_90458036
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2010 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hey, alvast een

[ afbeelding ]

he *O*

Voor iedereen hier trouwens *O* Ik ben er een paar dagen niet, vandaar nu al ;)
Van hetzelfde Fles! Ben blij dat je er weer bent.

Even wat anders: gaat de treinmeet nog door? Heb er al even niets over gelezen. (kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb though...)
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  zondag 26 december 2010 @ 14:16:00 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90458155
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:12 schreef Lemjur het volgende:

[..]

Van hetzelfde Fles! Ben blij dat je er weer bent.

Even wat anders: gaat de treinmeet nog door? Heb er al even niets over gelezen. (kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb though...)
Oh nou, was daar officieel al iets voor gepland? 15 januari dacht ik he? Nou ja ik moet wel weer op tijd in Utrecht zijn die dag :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 26 december 2010 @ 15:01:14 #114
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90459367
wat noem je op tijd? dan wil ik straks wel even een opzetje maken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 26 december 2010 @ 15:09:34 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90459597
uurtje of 18 uiterlijk :) Maar ja iedereen moet nog naar huis dus. Beetje in t midden van t land blijven lijkt me :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90459952
En dan komt de volgende winterse storm.
"treinmeet eindigt 4 uur lang in weiland"
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90460589
heb je wel ruim de tijd om elkaar optimaal te leren kennen :')
  zondag 26 december 2010 @ 15:47:11 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90460628
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:45 schreef Stefanovic83 het volgende:
heb je wel ruim de tijd om elkaar optimaal te leren kennen :')
Precies. Krat bier in t midden, niks aan de hand *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 16:05:23 #119
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90461176
quote:
Op zondag 26 december 2010 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja :o Ik zeg net dat ik ene paar dagen weg ga :o :')

Hoi :W
Oh. Goed dat je er weer was. Tot volgend jaar. :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 26 december 2010 @ 16:08:58 #120
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_90461279
Dus ik moet vanavond zo van Den Bosch naar Rotterdam.
Dus ik check even op NS.nl hoelaat ik kan reizen enzo.
Zie ik opeens de prijzen daar staan, heeeeeeeel lang niet met de trein geweest, BAM! 27 euro en 30 centen.
Zijn ze helemaal gek geworden daar ofzo?

Hoe zit het trouwens met zo'n dagretour, ik kom daar half 12 vanavond aan, en wil de volgende dag rond 7 uur in de ochtend al weer terug. Werkt zo'n dagretour dan of kan ik better 2 enkele kaartjes kopen?
pi_90461962
2 enkeltjes, dagretour vervalt om 04:00 uur.
  zondag 26 december 2010 @ 16:40:16 #122
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_90462091
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 16:35 schreef Mathijz het volgende:
2 enkeltjes, dagretour vervalt om 04:00 uur.
Ok dan, gaat het dus nog duurder worden waarschijnlijk 8)7
Thanks voor je hulp!
pi_90462153
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 16:40 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ok dan, gaat het dus nog duurder worden waarschijnlijk 8)7
Thanks voor je hulp!
Tenzij je de mogelijkheid hebt met een OV-chipkaart te reizen. En dan geen Studentenkaart.

Trein is helemaal niet zo heel duur. Mensen rekenen de afschrijving van hun auto niet mee, en de NS moet dat wel doen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90462611
Iemand enig idee hoe lang de NS nog van plan is enkel stoptreinen in het Zuiden te laten rijden?
Er is al een redelijke tijd geen sneeuw gevallen, en aangezien men niet heeft nagedacht over het laten aansluiten van de treinen uit het Zuiden op de rest van het spoornet, zit zit je een uur extra in de kou.
  Moderator zondag 26 december 2010 @ 18:08:27 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_90464381
Tot en met 2 januari 2011
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90464706
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2010 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja :o Ik zeg net dat ik ene paar dagen weg ga :o :')

Hoi :W
Wraak nemen op één of andere bus toevallig? ;)
Veel reisplezier trouwens!
  zondag 26 december 2010 @ 18:44:26 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90465083
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 18:23 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Wraak nemen op één of andere bus toevallig? ;)
Dat zou dus morgenochtend moeten kunen gaan gebeuren ja :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90465642
Ik heb de kerstdagen in Hamburg doorgebracht. De vangst:


In het noorden van Duitsland, vooral rond Hamburg, doorbreekt de metronom Eisenbahngesellschaft mbH het relatief saaie rood van DB Regio in het regionale treinverkeer. Het opvallende en vooral frisse geel-blauw steekt altijd wel goed af tegen de omgeving, ook als er sneeuw ligt. Op Heiligabend 2010, zoals de Duitsers de gehele 24e december noemen, vertrekt de ME 146-03 met trein 82012 uit het station van Hamburg-Harburg voor de ruim 100 kilometer lange reis naar Bremen Hauptbahnhof. Ondanks dat het een regionale treinverbinding is, wordt de afstand toch vrij snel afgelegd: in 57 minuten wordt Hanzestad Bremen bereikt. Het hoofdkantoor van metronom Eisenbahngesellschaft mbH is in Uelzen gevestigd en pendelt met de geel-blauwe dubbeldekkers op totaal 510 kilometer spoorwegnet: Cuxhaven-Hamburg, Hamburg-Bremen, Hamburg-Lüneburg-Uelzen en Uelzen-Hannover-Göttingen.


Het Hamburger Verkehrsverbund GmbH, kortweg HVV, zorgt voor een goed OV-netwerk in Hamburg en omgeving en laat de uitvoering over aan zo'n 25 vervoersondernemingen. In en rond het centrum van Hamburg is dat de HOCHBAHN die onder andere de drie Hamburgse metrolijnen exploiteert. U-Bahn linie 3 loopt in een rondje van Barmbek via het Hauptbahnhof en de wijk St. Pauli weer terug naar Barmbek, gelegen in het Noordoosten van Hamburg. Op 1e kerstdag 2010 is stel 803 onderweg op het bovengrondse gedeelte in het centrum van Hamburg en rijdt hier het station Landungsbrücken binnen, gelegen midden in de wijk St. Pauli, de wijk waarin zich onder andere de beroemde Reeperbahn bevindt. Van hieruit kan men o.a. een rondvaart door de Hamburgse haven maken. Op de achtergrond bevindt zich de Schwedische Gustaf Adolfskirche uit 1903.


De blauwe werbelok 101 102 van de Deutsche Bahn maakt 'reclame' voor "Wir menschen sind alle gleich", wat past er nou beter bij het kerstfeest! Bij toeval kwam ik op 1e kerstdag aan het begin van de avond deze Werbelok tegen op het kopstation van Hamburg-Altona. Met zo'n 60 minuten vertraging zal de DB 101 102 dan eindelijk vertrekken met IC 2215 naar Koblenz Hbf.
  zondag 26 december 2010 @ 19:24:31 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90465814
meer meer :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 19:26:10 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90465852
:o Nieuwe bordjes op HH Harburg :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 19:33:35 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90466035
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:Het hoofdkantoor van metronom Eisenbahngesellschaft mbH is in Uelzen gevestigd
Daar moeten we ook nog eens foto's gaan maken trouwens :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90466826
Blijkbaar heeft de NMBS de tarieven en afstanden 'iets' gewijzigd:


Oja: er is niets aan de afbeelding bewerkt...
  zondag 26 december 2010 @ 20:06:24 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90466924
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 20:37:39 #134
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90468005
Ik snap hem niet, maar het zal vast liggen aan het feit dat ik geen flauw idee heb waar Eupen ligt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 26 december 2010 @ 20:39:45 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90468080
Ik mis iets volgens mij? :')
pi_90468183
Eupen-Oostende is het volledige traject van de IC A. Zo'n 250 kilometer. Volgens de NMBS is het echter maar 4 kilometer.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 26 december 2010 @ 20:43:11 #137
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90468222
quote:
Op zondag 26 december 2010 20:42 schreef Ascendancy het volgende:
Eupen-Oostende is het volledige traject van de IC A. Zo'n 250 kilometer. Volgens de NMBS is het echter maar 4 kilometer.
Ah. Kalibertje Roosendaal-Roodeschool dus. Lekker goedkoop reizen zo. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 26 december 2010 @ 20:49:36 #138
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90468478
Nice Zug-Chef, wij waren in Hannover, kijken of ik vanavond nog wat online krijg.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 26 december 2010 @ 21:02:50 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90468972
Ik vraag me af of je, als je dit biljet koopt en onderweg controle krijgt, problemen krijgt. :D
  zondag 26 december 2010 @ 21:10:41 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90469236
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:02 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me af of je, als je dit biljet koopt en onderweg controle krijgt, problemen krijgt. :D
Lijkt me niet. Als je er inderdaad in slaagt om het voor die prijs te kopen.

Eenmaal onderweg wil een conducteur alleen maar een vertrek- en aankomststation zien lijkt me. Nou, die staan erop dan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90469529
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:02 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me af of je, als je dit biljet koopt en onderweg controle krijgt, problemen krijgt. :D
Ik ga het deze week eens proberen, als die applicatie wil meewerken tenminste.
  zondag 26 december 2010 @ 22:03:42 #142
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90471353
Afgelopen woensdag bracht betrouwbaar spul ons naar Amersfoort vanaf Overvecht.



Het eerste wat ik Hannover zag bij aankomst was deze trein



Twee dagen later toen we naar Hildesheim gingen, vertrok er een ICE op het spoor ernaast.



Onze trein leek verdacht veel op de trein van 2 dagen geleden maar nu als S4 naar Hildesheim (de andere kant op)



In Hildesheim stond deze op het station te poseren, het blijven Duitsers he (bordje)



In Hannover kwam deze Dispolok even patsen



Een IC met koude bedoelingen



Kijk koud of niet, sneeuw of veel sneeuw, geen vertraging of twee uur aan de broek
Bier vom Faß soll es geben!
Ik vraag me weleens af of de persoon die dit snapt niet ver genoeg naar het Oosten verhuisd :)



In Duitsland viel er ook veel uit, zaten veel treinen bomvol, was er veel vertraging (ICE's mochten niet max.rijden), waren de stationshallen vol, stond er een hele lange rij bij de infobalie maar wat doe de DB dan, die zetten extra treinen in!
Laat de nieuwe concessie maar naar het oosten gaan imho.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_90475126
Leuke foto's. Maar op je 2e foto staat er ook al een ICE naast. Een ICE3(=mooier) zo te zien, maar op foto 3 doe je alsof het bijzonder is dat er een ICE op het spoor ernaast vertrok. :?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 26 december 2010 @ 23:17:21 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90475139
quote:
V.w.b. de in Velim veroorzaakte schade aan de 2601 dit betreft de linker en rechter kunststof schorten en de koppelkop van de AK. Dus is er in principe geen plaatwerkschade. De testen zullen afhankelijk van de beschikbaarheid van de testbaan en de weersomstandigheden plaatsvinden tussen 01-12-2010 en 01-03-2011.
Bron: Somda.

@bork: Leuke foto's, en grappig om te zien hoe erg die 424's onder de sneeuw zitten. Uit de 424 is de 425 ontwikkeld, en uit de 425 is weer het SLT ontwikkeld. Ergens is het dus misgegaan. :)
  maandag 27 december 2010 @ 00:41:38 #145
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90479052
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 23:17 schreef Ascendancy het volgende:
Leuke foto's. Maar op je 2e foto staat er ook al een ICE naast. Een ICE3(=mooier) zo te zien, maar op foto 3 doe je alsof het bijzonder is dat er een ICE op het spoor ernaast vertrok. :?
Neuh niet echt bijzonder, ik doelde meer op die bak sneeuw/ijs die er aan hing :D
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 27 december 2010 @ 09:34:01 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90484569
@Treinenmeet Ik ben er iig de 15e toch niet bij. Die dag heb ik al een rondje van 24 uur gepland (vrijdag avond 20:50 weg, zaterdag 21:40 terug). En wel voor het goede doel, want het is een weddenschap. Geld wat ik er mee binnen haal gaat naar KiKa (14x¤20)
pi_90486258
quote:
Op zaterdag 25 december 2010 18:27 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hoe vaker een wissel om gaat, hoe kleiner de kans op vastvriezen.
Ik doelde meer erop dat hoe meer wissels er zijn, hoe minder vaak iedere afzonderlijke wissel wordt omgezet, volgens mij.

(En sorry voor de late reactie, maar ja, kerst hè)
pi_90486876
quote:
10s.gif Op zondag 26 december 2010 22:03 schreef bork het volgende:
Ik vraag me weleens af of de persoon die dit snapt niet ver genoeg naar het Oosten verhuisd :)
Naaah die snapt dit vast niet :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 27 december 2010 @ 11:21:19 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90486923
Als je een wissel lang in dezelfde stand hebt liggen, komt er heel veel sneeuw op één plek. Als je hem vaker omzet wordt het nog wat verplaatst op het moment dat het nog kan. Stel je een sneeuwbui en een auto en vijf meter straat voor. Als je de auto tijdens de sneeuwbui (waarin een meter sneeuw valt) regelmatig verplaatst, kon je er wellicht wel door. Maar als die meter sneeuw er ligt, en je dan nog de auto wilt verplaatsen, krijg je hem geen meter meer voor of achteruit.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90487110
quote:
Op maandag 27 december 2010 11:21 schreef dennistd het volgende:
Als je een wissel lang in dezelfde stand hebt liggen, komt er heel veel sneeuw op één plek. Als je hem vaker omzet wordt het nog wat verplaatst op het moment dat het nog kan. Stel je een sneeuwbui en een auto en vijf meter straat voor. Als je de auto tijdens de sneeuwbui (waarin een meter sneeuw valt) regelmatig verplaatst, kon je er wellicht wel door. Maar als die meter sneeuw er ligt, en je dan nog de auto wilt verplaatsen, krijg je hem geen meter meer voor of achteruit.
Dat snap ik ook wel hoor. Alleen had ik het daar niet over.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2010 11:28:25 ]
  maandag 27 december 2010 @ 14:35:09 #151
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_90494234
quote:
15s.gif Op zondag 26 december 2010 16:58 schreef Boschkabouter het volgende:
Iemand enig idee hoe lang de NS nog van plan is enkel stoptreinen in het Zuiden te laten rijden?
Er is al een redelijke tijd geen sneeuw gevallen, en aangezien men niet heeft nagedacht over het laten aansluiten van de treinen uit het Zuiden op de rest van het spoornet, zit zit je een uur extra in de kou.
Gisteren gewoon in de IC Maastricht - Amsterdam CS gezeten hoor?

Zit nu overigens in een SGMM als IC Ehv - Shl :').
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')