"Jammer" en "30 graden buiten" passen niet samen in 1 zin, wat mij betreft.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:13 schreef James1988 het volgende:
Jammergenoeg is het dan weer 30 graden buiten voor het zo ver is...
Geld Terug bij Vertraging doet het gewoon vanaf 30 minuten vertraging.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:36 schreef Dezz het volgende:
Ik neem aan dat ik korting krijg op mijn treinreis van Den Haag naar Maarheeze? Want voor een treinreis die (waarschijnlijk) uren langer gaat duren dan normaal vind ik het toch echt schandalig wanneer ik daar het volle pond voor neer moet leggen.
Of denk ik nu heel raar?
quote:Op donderdag 23 december 2010 20:37 schreef Dezz het volgende:
En dat werkt dus ook wanneer het vooraf is aangekondigd?
Die definitie gebruiken ze. Check dus de reisplanner.quote:Uw vertraging is het verschil tussen het tijdstip waarop u volgens de dienstregeling op uw bestemmingsstation zou aankomen en het tijdstip waarop u daadwerkelijk aankwam.
Het ligt niet aan de wissels, maar het grote materieeldefect door de sneeuw (rijden ongeveer 10 SLT's, de rest is defect, en dat van de 95...)quote:Op donderdag 23 december 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:
Toch is de dienstregeling wel erg uitgekleed voor een situatie die al vele dagen hetzelfde is. Waarom werkt die wisselverwarming eigenlijk nog steeds schijnbaar niet?
Das kut. Ik had in dat geval liever 5-10 minuten extra gehad (ten minste geld terug!)quote:Op donderdag 23 december 2010 21:10 schreef James1988 het volgende:
Ik ben thuis, al ongeveer een uurtje. 25 minuten vertraging tov reisadvies bij vertrek.
Je krijgt geen geld terug als de oorzaak van de vertraging (stuif)sneeuw is.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geld Terug bij Vertraging doet het gewoon vanaf 30 minuten vertraging.
die claim ik dan gewoon hoor.. Zo moeilijk doet NS nooit. Geloof niet dat ze ooit een gtbv van me hebben geweigerdquote:Op donderdag 23 december 2010 21:10 schreef James1988 het volgende:
Ik ben thuis, al ongeveer een uurtje. 25 minuten vertraging tov reisadvies bij vertrek.
Que?quote:Op donderdag 23 december 2010 21:42 schreef greavy het volgende:
Ik heb gehoord van iemand binnen NS dag de GTbV regeling wel geld.
Ik dacht dat de problemen met de wissels voornamelijk kwamen door brokken sneeuw en ijs die van de treinen afvielen. Ik kan me voorstellen dat zo'n brok niet à la minute smelt, waardoor de wissel enige tijd buiten werking is.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:33 schreef Ascendancy het volgende:
Vlissingen is toch 5![]()
De sneltrein zal dan inderdaad mijn fout zijn. Heb er nooit meer dan 2 DDAR is gezien.
Toch is de dienstregeling wel erg uitgekleed voor een situatie die al vele dagen hetzelfde is. Waarom werkt die wisselverwarming eigenlijk nog steeds schijnbaar niet?
Nog niet alle SLT's zijn al geleverd.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:51 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik dacht dat de problemen met de wissels voornamelijk kwamen door brokken sneeuw en ijs die van de treinen afvielen. Ik kan me voorstellen dat zo'n brok niet à la minute smelt, waardoor de wissel enige tijd buiten werking is.
En hoe zit het met die SLeT's? Volgens wikipedia zijn er 131, waarvan 69 vierbaks en 62 zesbaks. Vandaag hoor ik weer een aantal van 95. Hoeveel zijn het er nou?
Ik neem aan dat de andere 36 dan ook de WC's aan boord moeten hebben, zoals het kabinet van NS verlangt. En ze kunnen dan ook meteen alle andere problemen bij voorbaat verhelpen om te voorkomen dat we volgend jaar met hetzelfde probleem zitten.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Nog niet alle SLT's zijn al geleverd.
Het is nu of later. Dan kunnen ze het beter nu doen, want anders moeten ze later nog een tijd uit de planning gehaald worden.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:10 schreef James1988 het volgende:
Die 36 nog te leveren SLT's zullen naar alle waarschijnlijkheid geen wc aan boord hebben, omdat dat een ingrijpende wijziging is in het productieproces waar NS dan flink voor moet bijbetalen. Denk aan wijziging van mallen, bouw- en elektriciteitstekeningen, proeven, enzovoorts.
Maar welke maatschappij zit er te wachten op treinen met allerlei kinderziektes? En het moet ook een land zijn waar het niet sneeuwt, want smeltwater is ook al een probleem.quote:Misschien dat er later nog toiletten worden ingebouwd, of dat de SLT's worden doorverkocht aan een andere spoorwegmaatschappij als NS ze echt niet meer wil hebben. Maar ik denk dat ze gewoon zonder toilet in dienst komen. Als reiziger zullen we ons dus moeten behelpen met de prullenbakjes.
Maar de Baureihe 425 van DB waarop de SLT is gebaseerd kent toch ook niet zoveel mankementen? Waarom gaat het in Nederland dan wel mis?quote:NS heeft al aangegeven dat SLT bijbestellen niet gaat gebeuren, omwille van de ontbrekende toiletten. Onderliggende reden zullen ook wel de aanhoudende problemen zijn met die stellen. Echt een miskoop dus.
Als er bier is, kom ik,quote:Op donderdag 23 december 2010 22:46 schreef greavy het volgende:
Maar als dat zou gebeuren zou ik een gat in de lucht springen en een feestje organiseren
Ik woon in een kutdorp tussen Gorinchem en Hardinxveld. Daarom ben ik ook veroordeelt tot de MLL.quote:Op donderdag 23 december 2010 22:48 schreef greavy het volgende:
Natuurlijk. En voor jou is het nog vlakbij ook (dordrecht als ik mij niet vergis), dus dat scheelt.
Welk stel sleept er?quote:Op donderdag 23 december 2010 22:55 schreef greavy het volgende:
Morgen gaat het laatste materieel van de Zaanstraat naar Blerick:
Trein 89159 van Amsterdam Zaanstraat naar Blerick.
Sms: 1312+1856+Post++mO+1302+PlanV.
Zaanstraat 13.30
Amsterdam CS 13.40
Abcoude 13.54
Utrecht CS 14.09/10
Geldermalsen 14.28
Den Bosch 14.41
Eindhoven 15.02/05
Deurne 15.22
Blerick 15.43
Let wel, kan altijd alsnog afwijken!
Hey, daar rijdt GTW. Da's toch wel vrij aardig materieel?quote:Op donderdag 23 december 2010 23:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik woon in een kutdorp tussen Gorinchem en Hardinxveld. Daarom ben ik ook veroordeelt tot de MLL.
GTW is prima mat. Relatief vallen heel weinig treinen uit en een kapotte die voor problemen zorgde kan ik me niet heugen. Slechts 1x een kapotte pantograaf, toen reed er slechts 3 bakken in de spits. En binnenkort ieder kwartierquote:Op donderdag 23 december 2010 23:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hey, daar rijdt GTW. Da's toch wel vrij aardig materieel?
Leuk ontwerpquote:Op donderdag 23 december 2010 23:37 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Gezien op station Den Bosch.
Zoals de samenstelling zegt. De 1312 zit voorop en levert de tractie.quote:
Is dat Protos nog een beetje winterbestandig dan?quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:07 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Amersfoort 22 december 2010
Mijn ideequote:Op vrijdag 24 december 2010 10:54 schreef Lemjur het volgende:
Kwak gewoon een dixie op een van de balkons van de SLT, problem solved!
De enige claim die ze mij ooit geweigerd hebben was eentje die ik ruim 3 maanden nadien heb ingestuurd. Zat nog in mijn tas. Kreeg keurig ene brief met excuus voor de vertraging, maar dat volgens de voorwaarden ik binnen 3 maanden had moeten claimen.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:41 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
die claim ik dan gewoon hoor.. Zo moeilijk doet NS nooit. Geloof niet dat ze ooit een gtbv van me hebben geweigerd
Het is ook wel wonderbaarlijk dat NS het als enige presteert om treinen te kopen die niet tegen sneeuw kunnen, terwijl je juist zou verwachten dat zo'n gigantische order wel goed wordt voorbereidt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 09:45 schreef greavy het volgende:
Die vallen niet uit met de sneeuw zo blijkt ...
quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het is ook wel wonderbaarlijk dat NS het als enige presteert om treinen te kopen die niet tegen sneeuw kunnen, terwijl je juist zou verwachten dat zo'n gigantische order wel goed wordt voorbereidt.
Overigens stond er in het contract van de SLT wel dat de trein alle weersomstandigheden die in Nederland voorkomen aan moet kunnen. Bombardier zegt dat ze dat contract hebben nageleefd, omdat de SLT de klimaatkamer heeft overleeft. In hoeverre is dat verweer houdbaar? Het lijkt me dan dat eerder dat bombardier blijkbaar een niet representatieve test heeft uitgevoerd.
In de volkskrant staat ook dat niet alle sletjes kapot zijn, maar dat er 26 buiten gebruik staan omdat ze achter defect mat geparkeerd staan![]()
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:04 schreef greavy het volgende:
JOEPIE
Vandaag van de NS het COMPLETE spoorboekje geprint en wel ontvangen. Gratis en voor niets.
Succes met je boete alvastquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:11 schreef crossover het volgende:
Oh ja nog wat: kennen jullie de spoordeelweken? Icm met twee dagkaarten van de hema ga ik met m'n vriendin eerste klas vandaag naar kerkrade en morgen weer terug naar tilburg. Totale kosten: 28 euro, dat scheelt 56 euro.
Benodigdheden: gratis meereiskaartje en gratis overstap van 2e naar 1e klas.
Nee, het is toch juist precies andersom? Je krijgt geld terug van NS als de vertraging de schuld was van NS. Was Arriva te laat en mis je daardoor je aansluiting op een NS-trein dan krijg je inderdaad geen vergoeding van NS (volgens de voorwaarden van GTBV).quote:Op donderdag 23 december 2010 21:51 schreef greavy het volgende:
Als je met NS naar Geldermalsen reist en de aansluiting op de MLL mist, krijg je geen vergoeding.
Kort: Als je met NS een vertraging oploopt waardoor je aansluiting bij vervoerder B misloopt, en je misschien wel +30 krijgt ipv +X dan krijg je toch niks vergoed.
Ik moet om 5 uur van Den Haag naar Maastricht. Baas boven baas.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:57 schreef crossover het volgende:
Verdomme, ik moet zometeen van tilburg naar het meest zuidelijke puntje van limburg
dat wordt duimen.
Hoop niet dat het kerst vieren op het station wordt voor jequote:Op vrijdag 24 december 2010 14:52 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik moet om 5 uur van Den Haag naar Maastricht. Baas boven baas.
Ach, dat heeft ook z'n charme...quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:57 schreef kebabkever het volgende:
Hoop niet dat het kerst vieren op het station wordt voor je
Raar eigenlijk, want zo worden de partijen onderling totaal niet gemotiveerd betrouwbare overstappen te leveren. De NS zal het immers aan z'n reet roesten, Houten en Culemborg zijn van veel meer waarde.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:53 schreef greavy het volgende:
Als jij de aansluiting op een andere vervoerder mist, krijg je ook niks. Want jij hebt bij NS bijvoorbeeld maar 13 minuten.
quote:De treinen van Veolia zijn volgens Van Setten winterhard. ,,De Zwitserse Stadlertreinen zijn net Sint Bernhardhonden; die vinden sneeuw ook leuk''. De treinen rijden nagenoeg zonder vertraging.
Aiii in dat geval doe ik alsof ik van niks weet :pquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Succes met je boete alvast
De Algemene Voorwaarden omschrijven duidelijk:
6. Een combinatie met vervoerbewijzen van andere acties is niet mogelijk (zoals bijvoorbeeld Kruidvat,
Blokker, Herfsttoer of de Hema-actie).
In de Veelgestelde Vragen:
Zijn de treinaanbiedingen ook geldig in combinatie met Herfsttoer, Hema, Blokker, Kruidvat e.d.?
Nee, de treinaanbiedingen zijn niet geldig in combinatie met de Herfsttoer of kaartjes gekocht bij Hema,
Blokker, Kruidvat e.d
En je mag je acties niet combineren:
Zijn de treinaanbiedingen te gebruiken in combinatie met elkaar?
Alleen de NS-Meereiskaart en de Railrunner mogen met elkaar gecombineerd worden.
Die Spoordeelweken mag je alleen met een kaart uit de kaartautomaat gebruiken. En je mag maar één actie tegelijk gebruiken.
Jawel. Wissels zijn eerder het probleem. Zolang de rails er ligt en de sneeuw niet zo hoog ligt dat de trein fysiek tegengehouden wordt, kan een trein prima rijden. Alleen ATB en de elektronica van de trein kunnen dan evt. roet in het eten gooien.quote:Op zaterdag 25 december 2010 02:36 schreef Zuivelkoe het volgende:
Kan een trein daar echt niet doorheen rijden?
En vergeet het te uitbundig strooien op overwegen niet. Daardoor krijg je spoorbezetting, met alle seintechnische gevolgen vandien.quote:Op zaterdag 25 december 2010 03:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Jawel. Wissels zijn eerder het probleem. Zolang de rails er ligt en de sneeuw niet zo hoog ligt dat de trein fysiek tegengehouden wordt, kan een trein prima rijden. Alleen ATB en de elektronica van de trein kunnen dan evt. roet in het eten gooien.
Is dat bij Weert/Budel?quote:Op zaterdag 25 december 2010 02:33 schreef sander89 het volgende:
Doet prorail toch niet zo slecht het spoor sneeuw vrij houden.![]()
[ afbeelding ]
Ik heb net de overgang 2-1 dagkaart besteld. Daar staat duidelijk op dat die niet in combinatie met andere actiekaartjes te gebruiken is, dus waarschijnlijk is dat bij jou ook zo. Ik vrees dat bij controle niet gerekend hoeft te worden op coulance van de conducteur.quote:Op zaterdag 25 december 2010 01:19 schreef crossover het volgende:
[..]
Aiii in dat geval doe ik alsof ik van niks weet :p
Het staat ook op je ticketquote:Op zaterdag 25 december 2010 01:19 schreef crossover het volgende:
[..]
Aiii in dat geval doe ik alsof ik van niks weet :p
Ik ga het zo eens tussen Utrecht en Den Bosch bekijken. ZES grote watergangen zitten daartussen, dus mooie gezichten met de lage zon en zoquote:Op zaterdag 25 december 2010 14:31 schreef Peter het volgende:
Het is wal prachtig, zo door de polder tussen den haag en utrecht
Straks nog door de veluwe
6? Ik tel er maar 4. Of tel je de linge als grote watergang?quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga het zo eens tussen Utrecht en Den Bosch bekijken. ZES grote watergangen zitten daartussen, dus mooie gezichten met de lage zon en zo
Jep. En de Dieze ook.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
6? Ik tel er maar 4. Of tel je de linge als grote watergang?
Wat een mooie kerstgedachte toch weer.quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Nu allemaal weer lief doen en zo
Leuk. Maar hoe komen ze erbij dat "Juist als er veel wissels zijn, moeten ze vaak omgezet worden, waardoor er minder sneeuw tussen kan komen"? Dat is toch, als er überhaupt al een verband is, precies andersom?quote:
Hoe vaker een wissel om gaat, hoe kleiner de kans op vastvriezen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 17:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Leuk. Maar hoe komen ze erbij dat "Juist als er veel wissels zijn, moeten ze vaak omgezet worden, waardoor er minder sneeuw tussen kan komen"? Dat is toch, als er überhaupt al een verband is, precies andersom?
Nog los ervan dat je bij minder wissels meer geld per wissel hebt om ze in bedrijf te houden.
Maar hoe minder wissels, hoe minder er vast kan vriezen. Verder een interessant artikel. Uit welke krant komt het?quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoe vaker een wissel om gaat, hoe kleiner de kans op vastvriezen.
Nee. Het was zo geweest als Oudjaarsdag een officiële feestdag was, maar dat is niet zo.quote:Op zondag 26 december 2010 01:17 schreef DrMarten het volgende:
Vraagje aan de deskundigen. Iemand enig idee of je op oudjaarsdag ook al voor 19:00 met een weekendretour kunt reizen aangezien ze na 20:00 niet meer rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |