Peterselieman | dinsdag 30 november 2010 @ 13:54 |
Welkom in alweer deel 277 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. =================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ================================= >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. =================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon ================================ Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Peterselieman | dinsdag 30 november 2010 @ 13:56 |
Tweede Kamer wil hoofdspoor weer aan NS gunnen Als ze het op deze manier doen zal het wel tot protesten gaan leiden ... | |
RubenK | dinsdag 30 november 2010 @ 13:58 |
Ze zijn overduidelijk gewoon bang dat dit de ov chipkaart helemaal dood gaat maken. Want die gaat alleen maar goed werken op het spoor als er maar 1 vervoerder op het hoofdnet zit ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 november 2010 @ 14:04 |
Maar ff een sneeuwplaatje ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 30 november 2010 @ 14:47 |
En ja hoor, weer het aloude riedeltje: In Engeland lag het drama óók bij RailTrack, de Engelse ProRail. ![]() En voor zover ik weet gaat het daar nu beter dan ooit, sinds RailTrack als for-profit-bedrijf is opgeheven en nu de overheid in de vorm van Network Rail het spoor weer in handen heeft. | |
Crientj | dinsdag 30 november 2010 @ 14:55 |
http://www.ns.nl/spoordeelweken/ Enzovoort. | |
bork | dinsdag 30 november 2010 @ 15:01 |
Dank u, het een en ander besteld. | |
Ascendancy | dinsdag 30 november 2010 @ 15:59 |
Wat is dat toch allemaal met het huidige beeld dat de pro-rail alles fout doet, maar de NS niet. Op alle geprivatiseerde spoorlijnen is het vervoer nu veel beter dan voor de privatisering. Goede frequenties, goed materieel, minder vertraging en een grote reizigersgroei. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 november 2010 @ 16:32 |
Is dat de verdienste van Prorail dan of zo? ![]() | |
Peter | dinsdag 30 november 2010 @ 16:40 |
Een treinnummer dat nu (in een andere versie welliswaar [barbra streisand]) in de hitlijsten staat! | |
Ascendancy | dinsdag 30 november 2010 @ 16:57 |
Nee, van die vervoerders. Het arrivapersoneel is naar mijn ervaring tenminste ook duidelijk aanwezig in de trein. Als ik om 11 uur 's avonds van Den haag naar Dordrecht reis in een SLT IV die overal stopt en geen enkele keer de conducteur zie, dan klopt er imo toch niet iets aan de veiligheid. | |
Ireyon | dinsdag 30 november 2010 @ 17:43 |
Haha geweldig. In een stampvolle td7-stam omroepen dat we nog even op de aansluiting uit Roermond wachten en 2 seconden later toch wegrijden. Eerst treintjes laten rijden, mensen daadwerkelijk vervoeren komt later wel ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 november 2010 @ 17:44 |
Ja, dat is natuurlijk wel zo. Maar hadden we daarvan niet een paar jaar geleden al geconstateerd dat het niet aan de privatisering op zich lag, maar aan bakken met subsidie? ![]() | |
Yreal | dinsdag 30 november 2010 @ 17:51 |
Ik kan ook prima beter doen dan de NS op den haag -> gouda zolang de subsidie goed is ![]() | |
Ireyon | dinsdag 30 november 2010 @ 18:10 |
Trein 3661 met 2x Plan V ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 november 2010 @ 18:14 |
Knusse boel ![]() ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 30 november 2010 @ 18:16 |
Indirect wordt de NS daar ook mee gesubsidieerd, want zonder al die lijntjes waren de NS-treinen ook leger. Wat de kosten baten precies zijn weet ik niet, maar het feit is dat NS relatief gezien een veel lager serviceniveau hebben | |
Dr_Flash | dinsdag 30 november 2010 @ 18:24 |
Wat bedoel je hier precies mee? ![]() | |
Yreal | dinsdag 30 november 2010 @ 18:53 |
zegt me niks, welke trein is dat | |
Fixers | dinsdag 30 november 2010 @ 18:53 |
Oeh ze hebben door dat treinen elkaar bij houten kunnen inhalen. Beetje jammer alleen dat ze de IC naar Maastricht net voor Houten Castellum stilzetten op het buitenste spoor en op het middenspoor laten inhalen door een stoptrein. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 november 2010 @ 18:54 |
Iets op Roosendaal - Den Bosch - Arnhem - Zwolle. | |
Ascendancy | dinsdag 30 november 2010 @ 18:57 |
Waarom groeit het treinverkeer op de aanbestedingslijnen harder dan de regio? Omdat het serviceniveau als hoger wordt ervaren. Of heb jij een andere verklaring? Hier is de A15 bijvoorbeeld relatief goed bereikbaar dus de file gaat het niet om. | |
Peterselieman | dinsdag 30 november 2010 @ 18:57 |
Het wegsnijden van parallelle buslijnen | |
Yreal | dinsdag 30 november 2010 @ 19:00 |
Dat moet leuk zijn geweest ![]() | |
Fixers | dinsdag 30 november 2010 @ 19:08 |
Mwah. Versnippering van het spoornet lijkt me niet bepaald bevordelijk voor de kwaliteit. Zoals in dat nieuwsbercit staat: de alternatieven voor de NS zijn staatsbedrijven uit buurlanden. Het lijkt mij ook nogal kapitaalvernietiging om een ander bedrijf vanaf het begin op te starten. Terwijl aan de andere kant een complete treinvloot de shredder in kan omdat de partijen het niet eens kunnen worden over een overname. Daarnaast moet er ook nog een compleet administratief apparaat uit de grond gestampt worden. Of neemt de nieuwe vervoerder de complete ns tot en met de voorraad paperclips en elastiekjs over? Kortom vergunning van het hoofdspoor aan een of meer andere aanbieder kost alleen maar geld. Je kan mij echt niet wijsmaken dat het opengooien van de markt geld bespaart, betere kwaliteit voor de reiziger geeft of de boel goedkoper danwel makkelijker maakt. Sommige zaken moeten gewoon in staatshanden blijven. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 november 2010 @ 19:16 |
Het jubileumfeest is dan wel afgeblazen, maar de medewerkers van Prorail hebben wel een leuk kwartetspel gekregen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tof ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 30 november 2010 @ 19:18 |
Maar is het daar slechter van geworden? Naast dat er hier nog regionale buslijnen tussen de belangrijkere stations rijden(er hebben nooit snelbussen gereden) is de trein gewoon vele malen sneller op de MLL. Zeker omdat de GTW itt Plan V de dienstregeling ruim haalt en plan V in de ochtendspits haast consequent z'n aansluiting op de 1900 mistte. @fixer: Ik zeg ook niet dat het versnipperd moet worden, maar dat dat kamerlid stelt dat de NS het heel goed doet en alles aan pro-rail ligt is gewoon niet waar. Daarnaast moet het hoofdnet en de zijlijnen wel felxibeler worden, zodat regionale vervoerders als wel delen van het hoofdnet mogen gebruiken. Zo kan bijvoorbeeld de 1900 over de HSL gaan en kan je ook situaties zoals in Duitsland creëeren, waar de BOB(bayerische oberlandsbahn) bijvoorbeeld aan het einde van zijn lijn ongestoord doortuft naar Munchen hbf. | |
James1988 | dinsdag 30 november 2010 @ 19:21 |
In Engeland is het netwerk destijds opgeknipt in allerlei verschillende lijnen, en is het materieel dat van British Rail was ondergebracht bij een paar leasemaatschappijen. Bij het verlenen van concessies leasen de maatschappijen het bij die ROSCOs, aan het einde van de levensduur van dat materieel wordt het vervangen en bij nieuwe lijnen wordt er indien nodig nieuw materieel gekocht (zie de Hitachi-HST's van Southeastern). Daarnaast is er een nationaal tariefmodel en is alle reisinformatie ondergebracht bij National Rail Enquiries (NRE), waarbij National Rail een merknaam is van ATOC (de associatie waarbij alle treinexploiterende bedrijven zijn aangesloten) voor communicatie richting de reiziger. De problemen in Engeland kwamen in grote mate door Railtrack, die het onderhoud zo ver lieten versloffen dat er serieus doden vielen. Nadat Railtrack eruit werd geknikkerd en Network Rail het overnam, is de kwaliteit best wel aanzienlijk verbeterd. Maar ook de overheid is schuldig te noemen, de privatisering aldaar werd nog snel doorgevoerd, voordat er een nieuwe regering zou worden gevormd, en werd met opzet zo gedaan dat het renationaliseren bijna onmogelijk zou zijn. De geschiedenis van British Rail is best wel fascinerend, deels van hoe het toch echt niet moet: flink achterlopen met investeren (na de 2e wereldoorlog reden nog steeds stoomtreinen... en niet in museumdienst!), mismanagement, het sluiten van een overdadige hoeveelheid aan stations (Beeching Axe), mismanagement (Railtrack), maar ook van hoe het wel kan. De reizigersaantallen zijn daar flink toegenomen in de laatste jaren, net als hier in Nederland nadat partijen anders dan NS de boel overnamen. | |
James1988 | dinsdag 30 november 2010 @ 19:29 |
Ohja, de rode Traxx'en krijgen een kleine make-over:![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 november 2010 @ 19:30 |
Woohoo ![]() Nou nog een Taurus ipv een Traxx en het gaat echt ergens op lijken ![]()
| |
Ireyon | dinsdag 30 november 2010 @ 19:33 |
Dan wel de rijtuigen er ook bij.. ![]() | |
James1988 | dinsdag 30 november 2010 @ 19:34 |
En de ÖBB ook alstublieft. | |
#ANONIEM | dinsdag 30 november 2010 @ 19:38 |
Oh alsjeblieft niet zeg. Wat een klantonvriendelijke eikels werken daar. | |
James1988 | dinsdag 30 november 2010 @ 19:39 |
Hetzelfde wordt ook gezegd over de NS en NMBS... da's best wel subjectief denk ik ![]() | |
Peter | dinsdag 30 november 2010 @ 19:43 |
Personeel en materieel overnemen en ik zie het probleem niet... Als de spoorwegen / het hoofdnet zo belangrijk is, dan maken ze dat maar weer een staatsbedrijf. Alle nevenlijnen kunnen prima uitbesteed worden. | |
Fixers | dinsdag 30 november 2010 @ 19:47 |
Als je al het personeel en materieel overneemt (inclusief de back-office) wat is dan het nut van marktwerking? Kan je dan niet beter gewoon de aandelen van de vennootschap verkopen? | |
Yreal | dinsdag 30 november 2010 @ 20:02 |
V250 weer uitgesteld dus ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 30 november 2010 @ 20:04 |
Ze hebben nu nog een maand om de V250 toegelaten te krijgen, daarna moet de tijdelijke toelating (voor de test- en afnameritten) verlengd worden. | |
#ANONIEM | dinsdag 30 november 2010 @ 20:05 |
Ik heb het hier niet over paarse-krokodil-taferelen ofzo. Dat is nog tot daaraantoe. Maar het ÖBB-personeel geeft mij echt de indruk dat ze actief en opzettelijk proberen om niet met jou als klant mee te denken, om niet behulpzaam te zijn, en je ook niet te geven waar je juridisch recht op hebt. Bijvoorbeeld: - Bij ruim 2 uur vertraging een formulier geven dat 119 minuten vertraging aantoont om een GtbV voor twee uur vertraging te verhinderen (gelukkig maakte dat voor mij niet uit ![]() - Weigeren je inzage in de vervoersvoorwaarden te geven, - Als je zelf de vervoersvoorwaarden uitprint en ze onder hun neus duwt, nog steeds weigeren te erkennen dat je bepaalde rechten hebt, - De klant niet meer durven aan te kijken en ook niet meer met de klant durven te praten als die door je smoesjes en leugentjes heen prikt, - Op de website het telefoonnummer van de klantenservice zo goed mogelijk verstoppen, - De klantenservice opdelen over verschillende dochter-bv'tjes zodat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd, - Belabberde kwaliteit van de telefoonverbinding van de klantenservice, - Klantenservice-medewerkers die weigeren Hoogduits te spreken ipv. hun onverstaanbare dialect. Toch knap, zo'n berg klantonvriendelijkheid. De DB heeft mij telkens wel vriendelijk te woord gestaan, zowel conducteurs, servicemedewerkers alsook aan de telefonische klantenservice. En uiteindelijk de zaak ook correct afgehandeld. Edit: Bij de NS en NMBS heb ik (gelukkig ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2010 20:10:06 ] | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 november 2010 @ 20:06 |
Ik heb geen kwartetspel gekregen. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 november 2010 @ 20:07 |
Niet?? Wat raar ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 30 november 2010 @ 20:09 |
bron Als dit waar is: per direct ontslaan. Zo hoor je niet met klanten om te gaan. | |
Peterselieman | dinsdag 30 november 2010 @ 20:16 |
Echt slechter niet geworden, maar het betekent voor sommige mensen wat meer overstappen. | |
Peter | dinsdag 30 november 2010 @ 20:17 |
Oma was vast ook geen goed voorbeeld voor haar kleinkind.. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.. | |
Peter | dinsdag 30 november 2010 @ 20:18 |
Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is? ![]() | |
Yreal | dinsdag 30 november 2010 @ 20:23 |
Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonen ![]() Vind hem ook raar dat mevrouw dan maar weer gewoon 1ste klas kaartjes gaat kopen ![]() ![]() | |
Peter | dinsdag 30 november 2010 @ 20:25 |
Maar ze reist met kind en au-pair. dan moet je wel op stand reizen hoor.. | |
#ANONIEM | dinsdag 30 november 2010 @ 20:27 |
Nee, het gaat erom dat mensen die vroeger een directe buslijn naar hun bestemming hadden, nu vaak halverwege op de trein moeten overstappen. | |
Peterselieman | dinsdag 30 november 2010 @ 20:29 |
Nee, ik had het over het vervoer van bus op trein en andersom en het rechtstreekse busvervoer wat wegbezuinigd is. | |
Peter | dinsdag 30 november 2010 @ 20:34 |
Meer vertramming en buurtspoorwegen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 november 2010 @ 20:36 |
Ja leuk, streektrams met bijwagens voor goederenvervoer ![]() | |
Peter | dinsdag 30 november 2010 @ 20:53 |
Wat een groen idee! ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 30 november 2010 @ 21:08 |
Je moet oppassen dat je ideeën niet te vroeg als ouderwets en achterhaald afdoet.![]() Zo viel mij dit weekend op dat het in Zwitserland nog heel normaal is, om met dit soort wagonnetjes stukgoederen naar bedrijven te brengen. In andere landen gebeurt dat allang niet meer omdat containers veel handiger zijn, maar blijkbaar kan zo'n afweging in bepaalde omstandigheden anders uitvallen. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2010 21:08:43 ] | |
Ascendancy | dinsdag 30 november 2010 @ 21:25 |
Overigens rijdt arriva nog steeds Gorinchem-Utrecht vv met de interliner terwijl dat toch een hoop reizigers die anders via Geldermalsen zouden gaan kost. En die bus stopt onderweg alleen in vianen, dus voor de reizigers onderweg hoeven ze het niet te laten. | |
James1988 | dinsdag 30 november 2010 @ 21:35 |
Wat maakt dat nou uit? Er zijn mensen die de eerste klas verkiezen vanwege de rust bijvoorbeeld. | |
Peterselieman | dinsdag 30 november 2010 @ 21:39 |
Ze nemen ook reizigers bij de NS weg en dat telt denk ik wel zwaar. | |
greavy | dinsdag 30 november 2010 @ 21:43 |
Het is dat de Trdl op zit te letten. Dienstregeling technisch worden de extra sporen niet gebruikt. Dat zal pas goed gaan per DRGL 2011, wanneer alles ook in de systemen (ARIE enzo) verwerkt is. | |
greavy | dinsdag 30 november 2010 @ 21:56 |
Oja, bij NS werken wel meer van die kut HC's: De afgelopen weken regelmatig op Zwijndrecht gezien. Trein 51xx (Stoptrein Den Haag-Dordrecht/Roosendaal) komt aan op Zwijndrecht, deuren gaan open, HC stapt naar buiten, fluit, sleutelt, deuren gaan dicht. En dat terwijl er nog mensen in- of uit moeten stappen. Geregeld zie ik dan mensen de deur 'blokkeren' zodat hij niet sluit, en mensen alsnog hun gang kunnen gaan. Gevolg is dat de HC dan (vanaf de andere kant van de trein!) staat te roepen dat je de deur niet mag tegenhouden etc etc etc. Nu sprak ik hier laatst een HC op aan die dat ook deed. Zijn reactie: "Bemoei je met je eigen zaken, we zijn al vertraagd. Moeten zij maar opschieten" Heb ik er vorige week maandag een brief over geschreven naar de Spoorwegen. Het gebeurt té vaak. Krijg ik vandaag een brief in de brievenbus: <knip> Beste heer Houtsma, Naar aanleiding van uw brief dd 22 November 2010 kan ik u het volgende mededelen: Wij hebben het personeel aangesproken die die dag dienst deed in de treinen die u in uw brief aangaf. Hieruit blijkt ook dat de meeste Hoofdconducteuren die op die dag reden, een andere dag ook reed, op een trein die u aangaf. Waarschijnlijk dat u toeval heeft om dit veelvoudig mee te maken. Dit vinden wij geen normale gang van zaken. Een Hoofdconducteur heeft zich aan een vertrekprocedure te houden, waarbij de door u genoemde feiten - die deze Hoofdconducteur steevast ontkend - niet toe behoren. Hierbij treden gevaarlijke situaties op. Indien u een vergelijkende situatie opnieuw meemaakt, kunt u een brief naar ons schrijven, en het referentienummer vermelden. Hiermee kunnen wij eerdere correspondentie met u terugvinden. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. <knip> ---> Handtekening was ook nog de naam ![]() | |
Fixers | dinsdag 30 november 2010 @ 21:57 |
Nou de intercity's waar ik inzit gaan toch dagelijks netjes over de buitenste sporen terwijl de stoppers over de binnenste gaan om bij de perrons te komen. Gebruikt worden ze zeker wel dus. Ik vond vanavond op mijn deurmat een grote envelop van de NS. Ik heb op een van mijn GTbV formulieren van laatst vergeten een tijd in te vullen. Krijg dus mijn ingevulde formulier, met aangeniet kopietje van vervoerbewijs terug gestuurd tezamen met een verst formulier en een begeleidende brief. Of ik even alles opnieuw wilde invullen en opsturen, zodat mijn aanvraag alsnog in behandeling kan worden genomen. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 november 2010 @ 21:58 |
Goed gedaan Durk ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 30 november 2010 @ 21:59 |
Hoezo? Er is toch geen concurrentie en die arrivatrein in de spits met 4x 50 man vullen is toch best rendabel? Nu zijn de extra stellen vooral nodig voor Dordrecht-Gorinchem en rijden ze in de spits continu leeg terug en halen ze in op Hardinxveld. | |
Ireyon | dinsdag 30 november 2010 @ 21:59 |
hij ontkend ![]() 't Was trouwens vanavond ook raak in de IC Ehv - Tb. Het was al een te kort treintje, dus stampvol. Uitstappen duurde lang want veel mensen die eruit wilden en een HC die al gaat fluiten voordat de laatste persoon überhaupt is uitgestapt. Ik snap dat je al 4 minuten vertraging hebt, maar dat kan ik dus ook echt niet hebben. Vooral niet als die 4 minuten vertraging het gevolg zijn van eerder gefaal van de HC. | |
greavy | dinsdag 30 november 2010 @ 22:00 |
Het is in gebruik. Maar wat mij laatst werd verteld door een Trdl word dit nu door het dagplan (?) gedaan. Later word het standaard opgenomen. | |
greavy | dinsdag 30 november 2010 @ 22:01 |
Ik vond de spelling ook niet erg super. Maar het is wel door hemzelf geschreven. En niet een automatisch bericht lijkt mij zo. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 november 2010 @ 22:03 |
heNzelf denk ik dan eerder ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 november 2010 @ 22:03 |
Maak de volgende keer gewoon een filmpje en zet het op youtube. | |
Ascendancy | dinsdag 30 november 2010 @ 22:07 |
Maar inderdaad Durk, goed dat je dit soort praktijken meldt. Zal best dat de trein vertraagd is, maar die reizigers betalen gewoon. En vertraging eruit rijden doen ze maar op de vrije baan. | |
greavy | dinsdag 30 november 2010 @ 22:20 |
Jah. En in de meeste gevallen ging het om 2-3-4 minuten vertraging. Dat haal je er toch al bijna niet uit tussen Zwijndrecht en Dordrecht. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 november 2010 @ 22:57 |
Boeit ook lekker veel ja, die 2 kilometer ![]() ![]() | |
Temlin | dinsdag 30 november 2010 @ 22:59 |
Vanmiddag zat in in een ICMm die reed als intercity tussen Nijmegen en Schiphol ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 30 november 2010 @ 23:12 |
Dat is wel heel treurig. Je zal hooguit moeten rennen voor de IC naar Venlo, maar voor de rest zijn er ook geen aansluitingen die korter dan 8 minuten ofzo zijn. En 3/4 keert toch op Dordrecht. En die kering is ruim zat. | |
Peter | dinsdag 30 november 2010 @ 23:27 |
Even onder de aandacht brengen: FOK!kers Helpen FOK!kers! | |
Dr_Flash | dinsdag 30 november 2010 @ 23:46 |
Mja, echt zoiets van "Why didn't I think of that?" | |
KapiteinT | woensdag 1 december 2010 @ 00:01 |
Vergeet het filmpje niet van goed Limburgs commentaar te voorzien. Gegarandeerd een YouTube hit! ![]() | |
sitting_elfling | woensdag 1 december 2010 @ 00:02 |
Ik weet niet of dit het juiste topic is, en anders zeggen jullie dat maar. Ik kom volgende week dinsdag om 9.35 op Paris Nord aan en vertrek om 10.24 van Paris Est. Is dat een beetje haalbaar? Zal vast niet de enige zijn die die trip vaker heeft gedaan ![]() En dan de trip van Paris est naar Zurich en van Zurich naar Milaan. Is er op die lijn normaliter veel vertraging? | |
#ANONIEM | woensdag 1 december 2010 @ 00:06 |
Van Paris Nord naar Paris Est is een paar minuten lopen. Dus ik zou op het eerste gezicht zo zeggen dat 50 minuten overstaptijd wel te doen moet zijn. Op de lijn tussen Zürich en Milaan is heel vaak vertraging, kijk maar eens hier. Dat is alles wat ik weet, verder kan ik niet helpen. [ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2010 00:07:39 ] | |
KapiteinT | woensdag 1 december 2010 @ 00:07 |
De Thalys heeft regelmatige grote vertragingen, maar mocht je daardoor je overstap missen wordt je reis naar Zurich omgeboekt. | |
sitting_elfling | woensdag 1 december 2010 @ 00:16 |
Hmm. Dank voor de berichten tot dusver. Ik ben op dit moment een soort van plan B aan het maken mocht het mis gaan. De planning volgende week dinsdag voor mij is. Van Londen naar Parijs vertrek 05:25 aankomst 08:50 En een bekende van me komt over vanaf Nederland rond 9.35. Ik schat zelf ook qua weeromstandigheden dat ik een half uurtje vertraging heb vanuit Londen. Dan van 10.24 Paris Est - 15.00 Zurich En van 15.09 Zurich - 18.50 Milaan (ik weet zo ook niet welke treinen dat zijn. Zijn dat beide cisalpino's? Of 1 tgv en de ander cisalpino?) Die 9 minuten overstap tijd kun je dus eigenlijk wel shaken ![]() En heb net even op die trein website gekeken wat betreft vertraging cisalpino | |
James1988 | woensdag 1 december 2010 @ 00:20 |
Cisalpino rijdt per 31/12/2009 niet meer, SBB en Trenitalia voeren de diensten nu onder eigen naam uit. | |
Hugo__Boss | woensdag 1 december 2010 @ 01:00 |
Even terugkomen op bericht in vorige topic. Gaan met z'n 2-en, 18e heen vanaf breda naar keulen en 19e terug. een heeft OV studenten-kaart (week). zo'n 2 uur ticket lijkt me het gunstigste dan? voor nederlandse gedeelte valt er met de spoordeelweken wel iets te regelen denk ik ![]() | |
Fixers | woensdag 1 december 2010 @ 06:44 |
Oh ja, onder mijn 'hey vul je formulier even opnieuw in'-brief staat een handtekening en naam van Ernst Japikse. Ze lijken bij elkaar te passen ook. Volgens de titel is 'ie Directeur Klantenservice. | |
Guppy | woensdag 1 december 2010 @ 09:30 |
Ook een leuk omroepbericht vanmorgen: "Door een overschot aan reizigers wordt u verzocht ter hoogte van 6a in te stappen" ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 1 december 2010 @ 12:17 |
ik zit nu in een sgmm met led verlichting, is dat nieuw? | |
greavy | woensdag 1 december 2010 @ 14:43 |
Bedoel je de front- en sluitseinen, of de verlichting in de trein? De front- en sluitseinen hebben een aantal met LED, volgens mij 2. DD-AR(1 stuk) heeft dat ook, en er zijn 3 V's die dat hebben. | |
greavy | woensdag 1 december 2010 @ 14:54 |
Helleuw, Ik ben van plan (na een weddenschap met een paar vrienden) om vrijdag 14 januari rond 22:00 in de trein te stappen. Ik moet eindigen rond 22:00 of later de volgende dag. Startplaats is Zwijndrecht, kan bij problemen qua tijd Dordrecht worden. Wat de verdienste zijn met de weddenschap? Iedereen zet zeg maar ¤20,00 in. Haal ik de weddenschap, gaat het totaalbedrag naar een goed doel. Denk aan KiKa, of iets vergelijkends. Dit is een weddenschap met 14 man, dus kan best wat opbrengen. Ja, dat is opzich makkelijk. Een paar stations een uur rondhangen. Maar dat is niet volgens deze weddenschap. De route moet aaneengesloten zijn, en (indien mogelijk) zo weinig mogelijk dezelfde stukken afleggen. Treinvervangend vervoer is zeker uitgesloten. Ook is het doel om zoveel mogelijk kilometers te maken. De 1.000 moet overschreden worden. Heeft iemand ideeën? Ik heb zelf wel wat zitten bedenken, maar toch nog even een vraag hier | |
Zug-Chef | woensdag 1 december 2010 @ 15:01 |
Ik raad je aan dit niet in januari maar in maart of april te doen, dit ivm de weersomstandigheden ![]() | |
greavy | woensdag 1 december 2010 @ 15:07 |
Dat snapte ik ook al. Maar het is juist de weddenschap om het dan te doen... | |
#ANONIEM | woensdag 1 december 2010 @ 15:13 |
De frontseinen sowieso, sluitseinen niet op gelet ![]() | |
Yreal | woensdag 1 december 2010 @ 15:15 |
ik snap het niet , je moet om 22 uur de trein in en om 22 uur eindigen en zoveel mogelijk treinen en 1000km halen? ![]() | |
KapiteinT | woensdag 1 december 2010 @ 15:16 |
Oftewel: 1000km in 24 uur. | |
Yreal | woensdag 1 december 2010 @ 15:20 |
zwijndrecht -> dord -> haarlem -> Amsterdam -> dan het rondje nachtnet 2x maken tot aan tilburg ofzo, -> zwolle -> groningen -> leeuwarden -> zwolle -> eindhoven -> maastricht -> brussel -> Dord -> zwijndrecht? zomaar een idee, geen idee hoeveel tijd of km het is maar je maakt volgens mij toch echt wel 1000 km en je ziet het hele land ![]() | |
Yreal | woensdag 1 december 2010 @ 15:25 |
of beter nog, je eindigt met nachnetten in Amsterdam. Dan doe je Den helder, terug via hoorn naar Amsterdam. Dan naar lelystad -> almere Centrum naar utrecht en dan naar friesland. Dan heb je elke lijn wel gehad op de diesellijntjes na, maar dat gaat toch te langzaam als je kilometers wil vreten ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 1 december 2010 @ 15:28 |
Maar ze gebruiken nog steeds dezelfde fluttreinen die constant kapot zijn, en de website die ik noemde houdt ook nog steeds alle vertragingen bij. | |
greavy | woensdag 1 december 2010 @ 15:31 |
Word 'm niet. Zo weinig mogelijk hetzelfde stuk afleggen. Met nachtnet denk ik Zwijndrecht - Rotterdam - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht en dan weer zien | |
Yreal | woensdag 1 december 2010 @ 15:32 |
maar dan moet je dus nog wel iets anders doen voordat je het nachtnet doet, anders ben je al in utrecht voor de eerste treinen weer gaan? | |
Yreal | woensdag 1 december 2010 @ 15:35 |
makkelijke Dord -> nachtnet -> rotterdam -> parijs -> luxemburg -> brussel -> maastricht -> eindhoven -> dord. Dan doe je het in 12 uur ![]() | |
greavy | woensdag 1 december 2010 @ 15:53 |
Binnenland ![]() Maar ik houd het ongeveer zo, denk ik: Zwijndrecht - Rotterdam - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht - Schiphol (Via Hilversum, met stoptrein) - Amersfoort - Leeuwarden - Groningen, en dan verder doorkruipen omhoog richting Maastricht enzo. Na Limburg door naar Roosendaal, misschien nog Vlissingen. | |
Atreidez | woensdag 1 december 2010 @ 16:10 |
Via Digitally Imported (muzieksite) kreeg ik een link van Youtube met filmpjes van de Bergensbanen in Noorwegen, gefilmd uit de cabine.. Voor mij was alleen de muziek interessant, maar kan me voorstellen dat hier mensen zijn die de footage ook wel mooi vinden? ![]() Er zijn er 13 in totaal. | |
greavy | woensdag 1 december 2010 @ 16:14 |
Ik heb inmiddels een planning: Zwijndrecht - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht - Schiphol (Via hilversum, stoptrein) - Amersfoort - Leeuwarden - Groningen - Zwolle. Vanaf daar moet ik verder. Richting Maastricht of Heerlen in ieder geval. Zie ook deze Excel spreadsheet: www.durkhoutsma.nl/reis%2014en15januari2011.xlsx [ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 01-12-2010 16:19:34 ] | |
sitting_elfling | woensdag 1 december 2010 @ 16:15 |
Gelukkig heb ik er niet al te veel geld voor betaald. 39 euro voor ticket Parijs - Zurich en Zurich - Milaan. Als ik dus ergens vertraging heb of mis en het duurt ons te lang voordat we naar Milaan kunnen stap ik denk ik maar in het vliegtuig. Ook al las ik op de website dat er ook gewoon nacht treinen zijn. | |
Assassin92 | woensdag 1 december 2010 @ 16:49 |
Waarom kan ik via de ns.nl nergens nog de nieuwe dienstregeling vinden? Ook staat er nergens wanneer deze wel te vinden is op ns.nl. Wel is er een apart gedeelte op de site voor de nieuwe dienstregeling waarin staat dat de nieuwe dienstregeling in de "reisplanner" te vinden is, maar zodra ik deze gebruik en een datum vanaf 12 december invoer (de nieuwe dienstregeling dus), verandert er nog niets qua tijden. Lijkt me toch wel dat er íets gaat veranderen op mijn traject? Aangezien ik 2 keer over moet stappen en op Gouda, Utrecht én Amsterdam kom... | |
Peterselieman | woensdag 1 december 2010 @ 16:53 |
Meeste wijzigingen zijn wijzigingen van enkele minuten, meer niet. | |
Ireyon | woensdag 1 december 2010 @ 17:03 |
Van de nieuwe dienstregeling zul je vrijwel niks merken hoor.. dat tijden en overstappen hetzelfde zijn, klopt gewoon. http://nl.wikipedia.org/wiki/NS-dienstregeling_2011 | |
ziggyziggyziggy | woensdag 1 december 2010 @ 17:39 |
Lekker. Meppel-Zwolle ligt eruit. | |
Peter | woensdag 1 december 2010 @ 18:13 |
ze zullen het wel druk hebben, je collega's ( of ben je zelf ook aan het werk?) | |
Ascendancy | woensdag 1 december 2010 @ 18:34 |
Ik zou op Rotterdam een slagje naar hvh doen, dan stel je de nachtnetrein uit en heb je korter de tijd tot de 1e gewone treinen weer rijden | |
Ascendancy | woensdag 1 december 2010 @ 18:43 |
Wat een gigantische neukfout van connexxion vandaag. Door een foute firmwire werd er bij studenten afgeschreven en de buschauffeurs melden het gewoon niet eens voor het inchecken. Het is maar goed dat mijn saldo te laag was om in te checken. Toen ik voor de 4e keer een bus in moest wilde de buschauffeur me eerst niet naar binnen laten, omdat ik niet incheckte. Krijg die informatievoorziening eens op orde. ![]() Voor die 1-2 euro geld terug te vragen is het gedoe niet eens waard, dus het zal wel lekker cashen zijn. ![]() | |
Assassin92 | woensdag 1 december 2010 @ 19:02 |
Huh, maar vorig jaar veranderde alles wel helemaal? Vrij klote iig, dat betekent dat de NS niets met de klachten heeft gedaan tussen het traject Gouda - Leiden, welke vrij veel en zeker niet ongegrond waren. | |
sitting_elfling | woensdag 1 december 2010 @ 19:21 |
Kutzooi, ik wou vandaag met de eurostar van 12.57 van Londen naar Brussel. Was die trein gecanceled. Jammer maar helaas, gelukkig geen ticket geboekt, dus direct ticket geboekt voor de volgende ochtend 6.20. .. Zie ik net dat die OOK gecanceled is .. ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 1 december 2010 @ 19:25 |
Ik ben ook aan het werk, maar heb het lekker rustig, want vandaag heb ik ncbg (het rangeerwerk). Overigens valt het hele baanvak naar Leeuwarden onder post Zwolle. | |
greavy | woensdag 1 december 2010 @ 20:31 |
Even over het reisje: Heb de planning even bekeken, en nu ik om 20:50 uit Dordrecht vertrek, ben ik met de route Zwijndrecht - Maastricht - Heerlen - Amsterdam CS - Rotterdam CS - Utrecht CS - Schiphol (via Hilversum) - Leeuwarden - Groningen - Zwolle(a. 11:38) al op 988 kilometer Zie ook dit excel document (nu ook voor 2003 versies): http://www.durkhoutsma.nl/reis%2014en15januari2011-1.xls Ik heb meerdere materieeltypen: * SLT * ICR * VIRM * E-GTW * ICM(m) * mDDM * IC 14x-stam * D-GTW Nu moet ik na Zwolle nog door. Ik wil eigenlijk dan ook nog Lint, Plan V, SGM en Protos erbij pakken. ICE erbij zou ook wel tof zijn. Heeft iemand nog ideeën? Voor Plan V en Lint zou ik Zwolle-Marienberg-Almelo kunnen doen. Over de kaartjes: De kans is groot dat ik een Kruidvat kaart gebruik. De vrijdag(nacht) reis ik met mijn Studenten OV. | |
Zyron | woensdag 1 december 2010 @ 20:39 |
Over Meppel-Zwolle; de storing was bij Herfte en de Emmerlijn ondervond ook de nodige problemen. Maar goed, sinds kort rept NS niet meer over de Emmerlijn. De sneltrein van 17:56 uit Zl reed ook niet, maar op de AV stond 'ie overal met +7. Gister een defecte trein Na-Emn, ook niets van gezien. | |
KapiteinT | woensdag 1 december 2010 @ 23:12 |
Vannochtend gewoon ingecheckt met de bus, toen is er gelukkig niks afgeschreven. Toen ik vanmiddag weer met de bus ging, wist de buschauffeur niks van de problemen, maar gelukkig geloofde hij mij wel. Maar goed, treinen. Hoe zit het met de meeting? | |
greavy | woensdag 1 december 2010 @ 23:14 |
Ik meende dat die voor 15 januari gepland stond? Ik ben er dan in ieder geval toch niet bij. Een weddenschap met een paar vrienden voor het goede doel... Ik stap vrijdag avond 20:50 in de trein, en ben zaterdag 21:10 of 21:40 weer op Zwijndrecht... | |
Fixers | woensdag 1 december 2010 @ 23:16 |
Godver als je in dit weer reizigers 25 minuten laat wachten, dan zorg je toch voor verwamde wachtplekken? Ik sta hier te bevriezen op die tochtige passeage te Den Bosch | |
Yreal | woensdag 1 december 2010 @ 23:18 |
Dat wist ik niet ![]() even OT: durk, is die RS al weg? Ik wil er opzich nog wel een keer op rijden ![]() | |
Brembo | woensdag 1 december 2010 @ 23:25 |
Vandaag tussen Ah en Nm noodreparatie aan het spoor bij Elst. Ik moet zeggen, het was goed geregeld, station Nm uit snelbus stond klaar reed binnen vijf minuten weg en 20 minuten later arriveerde deze aan Sonsbeekzijde. | |
#ANONIEM | woensdag 1 december 2010 @ 23:58 |
Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwd ![]() | |
Yreal | woensdag 1 december 2010 @ 23:59 |
Word nou hengelo vergeleken met strassburg? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 december 2010 @ 00:02 |
Hengelo Hbf jeweets ![]() | |
Yreal | donderdag 2 december 2010 @ 00:12 |
Met die pleuris bende daar rond dat station? ![]() Eerder Hengelo HFB. Huge fucking bende . (hahaha lollereinz ![]() | |
Yreal | donderdag 2 december 2010 @ 00:13 |
in mijn hoofd klonk ie leuker ![]() | |
Guppy | donderdag 2 december 2010 @ 09:20 |
Kijk eens wat een mooi station ![]() ![]() ![]() | |
Stefanovic83 | donderdag 2 december 2010 @ 10:00 |
Thailand (L) | |
ziggyziggyziggy | donderdag 2 december 2010 @ 11:04 |
Da's vast geen Hengelo. | |
Guppy | donderdag 2 december 2010 @ 11:17 |
Nee, zeker niet. Het is Lumpini Train Station, in Bangkok ![]() ![]() | |
V2 | donderdag 2 december 2010 @ 11:49 |
Vind 't er heel oostblokkig uitzien, met die twee pompeuze witgele torens ![]() | |
Brembo | donderdag 2 december 2010 @ 12:11 |
Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE? Waarbij de NS behoorlijk baalt aangezien deze niet als binnenlandse IC ingezet kan worden ![]() | |
Yreal | donderdag 2 december 2010 @ 12:48 |
waarom zouden ze die niet met ice kunnen rijden ? | |
V2 | donderdag 2 december 2010 @ 12:53 |
Kan alleen als het een multisystem-ICE is, gezien de andere bovenleidingsspanning. En dat zijn ze lang niet allemaal ![]() | |
Eix | donderdag 2 december 2010 @ 13:12 |
Mwah, maar dat geldt sowieso voor alle ICE's binnen Nederland. De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.Hebben ze daar niet zo'n warmte paal? Niet dat die dingen gek veel verschil maken trouwens, de achterliggende gedachte van NS bij die dingen is volgens mij om de kudde reizigers zo dicht mogelijk bij elkaar te drijven opdat iedereen van elkaars lichaamswarmte profiteert. ![]() ![]() | |
ReisT | donderdag 2 december 2010 @ 13:38 |
Nee, hoe kom je daar nou bij? DB is wel van plan op termijn alle getrokken IC's door treinstellen te vervangen maar dat duurt nog wel even. Te duur (of je moet alle binnenlandse reizigers toeslag laten betalen), te weinig capaciteit (IC is nu al krap met 9 rijtuigen: een ICE heeft er maar 8) en DB wil het niet omdat een trein met zo veel stops niet in het ICE-concept past. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 2 december 2010 @ 14:02 |
Sneeuwplaatje. | |
Yreal | donderdag 2 december 2010 @ 14:47 |
mijn sprinter vanochtend om 8.19 van gouda naar amsterdam Reed met + fucking 62 ![]() | |
Kapitein_Schavuit | donderdag 2 december 2010 @ 15:34 |
Hoe zijn de eerste echte sneeuwdagen verlopen? Best goed toch? | |
greavy | donderdag 2 december 2010 @ 16:30 |
Best goed. Her en der defect materieel. SLeTjes laten het het meest afweten. Te Dordrecht stonden vandaag 4 SLeTjes defect, op Rotterdam 7... | |
greavy | donderdag 2 december 2010 @ 16:33 |
NS is tegenwoordig hard: NMBS heeft de I6/I10 rijtuigen teruggetrokken uit de rijdende dienst Brussel-Amsterdam. Hebben ze zelf nodig. Maar wanneer NMBS nu alsnog een I6/I10 stam wil inzetten weigert Nederland deze stam. Ze willen nu alleen nog maar de Prio's.... Ook al valt er daardoor een trein uit........ | |
Ascendancy | donderdag 2 december 2010 @ 16:34 |
Kapitaalvernietiging. Een trein inzetten die 2x zo duur is als een VIRM en de helft van de capaciteit heeft, op een traject waar je niet boven de 120 gaat komen en met veel stops is niet interessant, omdat mensen er niet extra voor willen betalen. | |
Ascendancy | donderdag 2 december 2010 @ 16:36 |
Waar stonden die dan? Ik heb ze op Dordrecht niet gezien. En welke neukfout bij de NS bedenkt dat 7baks ICRm genoeg is voor de 1900. Zal lekker zijn in de spits ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 2 december 2010 @ 16:52 |
Paar wisselstorinkjes gehad, maar ik zou niet kunnen zeggen of dat door het weer kwam. | |
greavy | donderdag 2 december 2010 @ 17:22 |
Ze waren vrij snel 'op eigen kracht' weggehaald, en richting Rotterdam als LM gegaan met volle snelheid (een setje van 2 viertjes en een setje van een zesje en viertje). Stonden eerst op spoor 20 en ergens op 6/7/8 Heb ze zelf niet gezien te Dordrecht, maar van een Machinist gehoord. Zag ze wel voorbij komen in Zwijndrecht. Geloofwaardig voor de reiziger: Trein defect, en gaat later per LM op hoge snelheid naar Rotterdam... | |
Ofyles2 | donderdag 2 december 2010 @ 18:00 |
Intercity Hdr-Nm, vertrektijd 9:11 Sloterdijk, was zo vertraagd dat ik bij aankomst op Sloterdijk niet hoefde te wachten op de volgende van 9:41. | |
Eix | donderdag 2 december 2010 @ 18:01 |
Maar als de DB inderdaad de Berlijn trein als ICE zou willen exploiteren dan maken die paar extra stops effectief ook geen bal uit. Ik ben het eens met de argumentatie dat het überhaupt geen zinnig idee is om in Nederland een ICE trein in te zetten. Maar als je dat dan toch doet in het kader van weg met de klassiek getrokken trein dan vind ik het onzin om te stellen dat een extra intercity stop niet in het ICE concept past. Mij lijkt dat voor een commercieel spoorbedrijf als DB maar ook NS de keuze heel snel gemaakt is: Een half-vol ICE-concept Berlijn trein of,als het dan toch moet een ICE intercity trein die (over)vol zit... Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct? [ Bericht 5% gewijzigd door Eix op 02-12-2010 18:08:08 ] | |
greavy | donderdag 2 december 2010 @ 18:15 |
Die bronnen heb ik zeker. NS-medewerkers op Somda. Afgelopen 4 dagen stonden er 2 keer een I6/I10 stam klaar in Brussel voor de 9200 naar Amsterdam. Maar NS heeft de trein toen in Nederland geweigerd, waardoor deze trein in Brussel al opgeheven werd. Reden van weigering was vanwege de rijtuigen. Kort samengevat: NMBS heeft HiSpeed te kennen gegeven de rijtuigen nodig te hebben om zelf de diensten in binnenland te rijden. HiSpeed huurt extra Prio-rijtuigen voor de BNL. Nu alle stammen teruggetrokken zijn, blijkt NMBS ze toch niet zo hard nodig te hebben. | |
greavy | donderdag 2 december 2010 @ 18:23 |
De DB heeft het DBFahrplaninfo bestandje bijgewerkt (voor offline de DRGL van Hafas raadplegen): Voor te downloaden: http://updates.hafas.de/images/db/DBFahrplaninfo.exe | |
#ANONIEM | donderdag 2 december 2010 @ 18:29 |
En vergeet ook het Duitse gedeelte niet hè. Daar gaat het pas snel vanaf dat de trein bij Löhne op de 'hoofdroute' komt. Het stuk tussen Löhne en de Nederlandse grens is nou ook niet bepaald ICE-waardig. | |
greavy | donderdag 2 december 2010 @ 19:08 |
Bij Amsterdam Lelylaan is het spoor verzakt: Zeer beperkt treinverkeer mogelijk. | |
Yreal | donderdag 2 december 2010 @ 19:44 |
En weer een dooie in groningen, lala | |
sitting_elfling | donderdag 2 december 2010 @ 19:48 |
Mja tussen Assen en Groningen geen trein. Wat een gezellige sfeer zal dat zo zijn. Hutjemutje vanuit Assen de bus in naar Grunn. | |
Yreal | donderdag 2 december 2010 @ 19:58 |
Grunn? ![]() | |
sitting_elfling | donderdag 2 december 2010 @ 20:16 |
Ik neem aan dat je zelf ook wel wist dat Grunn, Gronings is voor Groningen. ![]() | |
Yreal | donderdag 2 december 2010 @ 20:38 |
Nee , echt niet ! ![]() | |
Eix | donderdag 2 december 2010 @ 20:46 |
In het Limburgs zeg ik zelfs nog in het plat Grunn. ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 2 december 2010 @ 21:12 |
Glimmen, da's Drenthe hè. Toch Griens. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 december 2010 @ 21:14 |
Op het randje he, ziggy | |
KapiteinT | donderdag 2 december 2010 @ 21:53 |
Iemand nog naar Hoofddorp opstel?![]() | |
Bitlord | donderdag 2 december 2010 @ 22:19 |
Net op Amsterdam vertrok rond 21:00 een trein naar Brussel, bestaande uit I6-/I10-rijtuigen. | |
greavy | donderdag 2 december 2010 @ 22:22 |
Hmm. Is NS Hispeed soms weer tot bezinning gekomen? Een aantal NS Hispeed medewerkers konden mij vertellen dat I6-/I10 rijtuigen verbannen waren uit de 9200. | |
James1988 | vrijdag 3 december 2010 @ 00:11 |
Gezien op Railcolor, misschien interessant voor mensen hier:
| |
Bitlord | vrijdag 3 december 2010 @ 00:26 |
Dat is dan ook wel echt wel net gebeurd; om 20:30 lag ie nog niet bij seleXYZ Scheltema Amsterdam. | |
James1988 | vrijdag 3 december 2010 @ 00:30 |
Bol.com heeft 'm al wel in de collectie, maar nog als "nog niet verschenen". Dit zal wel wijzigen denk ik. bol.com | |
dennistd | vrijdag 3 december 2010 @ 04:28 |
Heb hem al gereserveerd bij de bibliotheek ![]() | |
Yreal | vrijdag 3 december 2010 @ 07:31 |
Greavy, er komen nu ook geen stoptreinen antwerpen -> roosendaal meer, kan dit ook iets te maken hebben met datzelfde geneuk van de NSH? ![]() | |
greavy | vrijdag 3 december 2010 @ 08:25 |
Heeft te maken met "logistieke redenen". Prognose is 4 december 2:00. Trein is opgeheven Roosendaal-Essen. De Intercity Amsterdam-Brussel stopt hierdoor extra in Essen. | |
Yreal | vrijdag 3 december 2010 @ 08:58 |
iK ken ook lezen ![]() maar ik dacht dat jij als somda insider misching wel wat sappige shit wist over rellen tussen NSH en nbms ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 3 december 2010 @ 10:59 |
![]() | |
Eix | vrijdag 3 december 2010 @ 12:27 |
Maar wat op somda staat klopt ook niet altijd, heb ik wel eens gemerkt. ![]() | |
James1988 | vrijdag 3 december 2010 @ 12:37 |
De NMBS is op dit moment hun vloot treinen aan het upgraden om ze te voorzien van TBL1+, waaronder ook de varkensneuzen vallen die op Antwerpen - Essen (- Roosendaal) rijden. Omdat de inbouw van TBL1+ een nieuwe test- en toelatingsronde zou vereisen in Nederland worden een aantal van die stellen niet omgebouwd zodat ze zonder meer naar Nederland kunnen blijven rijden. Misschien zijn er te weinig van die stellen beschikbaar. | |
trainfreak | vrijdag 3 december 2010 @ 13:13 |
Er zijn 44 van die stellen beschikbaar gebouwd, maar er zijn er nog niet zo veel uit dienst. Het zal weer wat worden... Die stellen die niet voorzien zijn van TBL1+ moeten ook op onderhoud, waardoor er dan een ander stel in de plaats komt dat dan wel kan uitgerust zijn met TBL1+, en dan komt het he.. | |
Eix | vrijdag 3 december 2010 @ 17:27 |
Jeej voor een ICM en ICMm in de 3557 Eindhoven -> Maastricht. Boeh voor het feit dat ik Eindhoven nog niet heb verlaten. IJsvorming op de stroomafnemer. Men is druk bezig de trein te reanimeren. ![]() | |
Ireyon | vrijdag 3 december 2010 @ 17:29 |
Wat maakt dat beveiligingssysteem wat uit, het traject tussen Roosendaal en Essen is toch onbeveiligd? | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 3 december 2010 @ 17:40 |
Mag het niet hopen. Volgens mij is daar gewoon good old dubbelspoorbeveiliging. | |
Ireyon | vrijdag 3 december 2010 @ 17:59 |
Er ligt geen ATB in ieder geval.. en krokodillen heb ik er ook niet zien liggen. | |
greavy | vrijdag 3 december 2010 @ 18:04 |
Roosendaal-Essen moet wel onbeveiligd zijn aangezien: HLE11,12,13 etc gewoon in Roosendaal mogen komen, terwijl die ook geen ATB enzo hebben. En kan zo nog wel een lading materieel bedenken die zo de grens over kan. | |
greavy | vrijdag 3 december 2010 @ 18:08 |
Vanmiddag de 12759 (Spitstrein Rotterdam-Leeuwarden) had in Amersfoort minimaal +15. Te Zwolle hadden we nog geen 2 minuten vertraging bij vertrek.. Hoe bedoel je, op de veluwe even de snelheid opkrikken ![]() Er werd zeker goed doorgescheurd. Stopper naar Zwolle werd bij Amersfoort Schothorst wat langer opgehouden volgens mij. TRDL trad goed op dus Leeuwarden, here I come ![]() Edit: En met +8 te Heerenveen... ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door greavy op 03-12-2010 18:38:21 ] | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 3 december 2010 @ 18:33 |
Dan hebben wij het over verschillende dingen. Met beveiliging bedoel ik een seinstelsel an sich. Jij hebt het over de beveiliging op de naleving daarvan. ![]() | |
ReisT | vrijdag 3 december 2010 @ 18:39 |
Uit het feit dat die locs er mogen komen kan je niets afleiden: misschien hebben die wel een ontheffing. Inderdaad ligt er geen ATB tussen Roosendaal en Essen, maar als het goed is zou het Belgische memor hier kort geleden geïnstalleerd moeten zijn (ik weet alleen niet of die planning gehaald is). | |
James1988 | vrijdag 3 december 2010 @ 18:43 |
Volgens een Excel-document wat ik pasgeleden ergens op prorail.nl zag zou Memor inmiddels moeten zijn aangelegd. | |
Peterselieman | vrijdag 3 december 2010 @ 18:45 |
Vijf of zes minuten inhalen op de veluwe en de trein staat 10 minuten stil in Zwolle, dus dan kan +2 idd wel. | |
greavy | vrijdag 3 december 2010 @ 18:50 |
We stonden amper 2-3 minuten stil op Zwolle. Nu +8 in Grou-Jirnsum. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 december 2010 @ 19:11 |
Ik heb vorige week met de stoptrein ook een vlotte rit gehad Amersfoort +5, Zwolle -3 ![]() | |
Brembo | vrijdag 3 december 2010 @ 20:21 |
Ik zag laatst een inhaalactie op station Dr Ic (spoor 2) vs Sp (spoor 1), om nog wat tijd goed te maken richting zp en dv, het had de aansluitingen bij Zp al niet gehaald. Maar wel grappig om te zien, hoe men op allerlei manieren probeert toch nog op tijd te laten rijden, door stations over te slaan (3600) of een linksrijden etc... | |
Dr_Flash | vrijdag 3 december 2010 @ 20:43 |
De afgelopen dagen ben ik met een vriend van me naar het Sauerland geweest om eens te kijken wat daar te zien was. Lang niet alleen met het spoor als doel, maar dat was toch wel een onderdeel van de pret. Hier wat foto's ![]() Bahnhof Olsberg, 1 december 2010 ![]() Olsberg, 2 december 2010. Twee treinstellen Baureihe 612 komen binnen als RegionalExpress naar Kassel-Wilhelmshöhe. ![]() Brilon Wald, 2 december 2010. Een treinstel Baureihe 628 staat klaar voor vertrek als Kurhessenbahn naar Korbach ![]() Korbach, 2 december 2010. Een mooie dieselloc Baureihe 218 staat te wachten op de dingen die komen gaan, nog in de oude rode kleur en met oude DB-logo's ![]() ![]() Bestwig, 3 december 2010. Een treinstel Baureihe 648 komt binnen als RegionalExpress naar Winterberg. ![]() En de bordjesoogst ![]() ![]() Tenslotte nog een filmpje ![]() Enjoy ![]() | |
von_Preussen | vrijdag 3 december 2010 @ 21:09 |
Leuk, dank je fles! | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 06:42 |
Goedemorgen vanuit bouwput Groningen. ![]() | |
dan13lv | zaterdag 4 december 2010 @ 06:47 |
blauw is buiten werking? Ik neem straks de 09.13 uit zuidhorn, vandaar dat ie op 7a aankomt;) Ik zie dat op het systeem 4,5en6 a en b al gescheiden zijn, dus ik neem aan dat dat vandaag gaat gebeuren? Ook stonden de spoorstaven op 4a 1 cm uit elkaar van de week, van de kou [ Bericht 48% gewijzigd door dan13lv op 04-12-2010 06:54:37 ] | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 07:07 |
Blauw is zonder bovenleiding. Buiten dienst is afgebakend door de witte streepjes. | |
Fixers | zaterdag 4 december 2010 @ 08:30 |
Als ik m.ns.nl intik dan is de eerste suggestie van de browser de url van de 'onverwachte fout' pagina | |
EuroDubbeltje | zaterdag 4 december 2010 @ 09:05 |
Aaah Willingen ![]() ![]() Het station na 8 uur 's avonds, geen enkele trein meer. ![]() V200 door Willingen heen, helaas was de foto bewogen, dus een beetje geprutst om het beter te krijgen, maar ja niet helemaal gelukt ![]() ![]() En Willingen zelf vanuit ons hotel gezien .. je ziet de spoorlijn er nog net voorlangs lopen .. Enkelspoor ![]() Foto's uit 2006, toen we met SSN hun jubileumrit maakten. | |
dennistd | zaterdag 4 december 2010 @ 09:52 |
Is niet echt heel erg nuttig volgens mij: tussen Dieren en Zutphen zit alleen station Brummen. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 10:14 |
Zo onverwacht vind ik dat niet meer eigenlijk ![]() Maar geen spoorboekjes drukken hoor, "er zijn genoeg alternatieven" ![]() | |
greavy | zaterdag 4 december 2010 @ 10:19 |
Ik heb het wel regelmatig die onverwachte fout op de NS website. Maar als ik dan een minuut eerder de tijd intoets, voorkomt die fout ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 10:19 |
Dat ligt natuurlijk gewoon aan het zoekmechanisme van je browser. De site zelf doet het namelijk prima. | |
greavy | zaterdag 4 december 2010 @ 10:24 |
Ziggy, zijn ze bezig met het gelijkvloerse doorgang maken naar spoor 6/7? Vanaf DRGL 2011 staat in de Reisplanner al de aangepaste sporenindeling: Aangepaste sporenindeling: Serie 37700: 2a Serie 37600: 3a Serie 37400: 4a Serie 37300: 6a Serie 20300: 4b Serie 37800: 1b Serie 37500: 4b Spoor 7a voor de spitstreinen Groningen-Zuidhorn Spoor 1a word gebruikt om de dienst op te starten en later voor opstel van een stel, en 1b een stuk minder. Spoor 5a word gebruikt voor opstellen van treinen | |
dennistd | zaterdag 4 december 2010 @ 10:43 |
De 37700 is toch Groningen-Meppel? (oftewel: zet eens even de trajecten erbij) | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 10:45 |
Ja, sporen 4a/b, 5a/b, 6a/b en 50 zijn nu buiten dienst. Net even in mijn pauze op het station gekeken: ze zijn momenteel de wissels tussen de a- en b-gedeelten er uit aan het zagen. Het perron zelf ligt er nog niet. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 10:46 |
37300: sneltrein Lw 37400: stoptrein Lw 37500: Nsch 37600: Rd 37700: Dz 37800: Zb 20300 ken ik niet. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 11:22 |
![]() Welkom bij Cijfers en Letters, met uw presentator Robert ten Brink! ![]() | |
Brembo | zaterdag 4 december 2010 @ 11:53 |
Niet heel nuttig maar de stoptrein duurt er wel wat langer over dan de IC tussen deze twee steden. Waarbij de IC in deventer misschien nog ergens kan op aansluiten? | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 12:01 |
Mja, als je Groningen op de spoorkaart opzoekt, zijn de afkortingen op zich makkelijk verklaarbaar. Maar je hebt gelijk: ik moest gisteren ook even denken wat met Dr werd bedoeld. Dus uit mijn lijstje: Leeuwarden, Nieuweschans, Roodeschool, Delfzijl, Zuidbroek. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 12:02 |
Dank je ![]() Ik wist trouwens niet dat er een trein in Zuidbroek ophield. Is dat een spitsversterkertje of zo? Of een goederentrein richting Veendam? | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 12:15 |
Dat wordt de trein naar Veendam van Arriva. Heeft nu een kering van een minuut of twintig op Zuidbroek. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 12:33 |
Hee wacht eens, gaat dat ook per aankomende Fahrplanwechsel al rijden?? Dat zou vet zijn ![]() | |
Fixers | zaterdag 4 december 2010 @ 12:38 |
Nope, de android browser zoekt eerst in je zelf bezochte sites. De foutmeldingpagina staat daar hoger dan de /planneraction.asp want die wordt vaker bezocht. | |
Mkr | zaterdag 4 december 2010 @ 12:41 |
Zo, het sneeuwt wat harder een gelijk ligt heel Noord en Zuid Holland in een wisselstoring? ![]() Toch vergeten de verwarming aan te zetten? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 12:41 |
"onverwacht" dan dus natuurlijk ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 12:45 |
Het heeft er minstens de schijn van ja ![]() ![]() Hoe is het toch mogelijk ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 12:49 |
Nope. 29 april las ik ergens. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 12:56 |
Mooi. Anders wordt het wel een enorme slinger voor 1 dag ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 13:23 |
Eigenlijk zou ik morgen gewoon moeten proberen mijn rondje van 10 oktober (de dag van de nooddienstregelingtest PR-stunt) te kopiëren. Zoek de verschillen ![]() | |
bork | zaterdag 4 december 2010 @ 14:02 |
Zo dat is nog niet zo makelijk een toeslagkaartje kopen voor de Fyra online, 6 euro van Rotterdam naar Schiphol, ben benieuwd morgen gaat het gebeuren! (als mijn treinen tenminste rijden ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 14:12 |
Wat zijn de plannen precies Bork? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 14:21 |
Ik vind het nu wel een beetje vervelend worden eigenlijk.![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 14:34 |
de problemen zijn op dit moment veel groter dan er bekend gemaakt wordt lijkt wel. Als je naar de AV van Utrecht Centraal kijkt zie je dat er in veel richtingen in feite NU al volgens de nooddienstregeling gereden wordt. Naar Gouda - Rotterdam / Den Haag rijden alleen sprinters, net als richting Den Bosch en Tiel. Naar Schiphol rijdt nog de helft, richting Arnhem grote vertragingen. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.... | |
Ascendancy | zaterdag 4 december 2010 @ 14:52 |
Dit valt inderdaad wel erg tegen. Er valt veel sneeuw nu in de randstad, maar waarom rijden de aanbesteedde lijnen juist wel goed dan. terwijl iedere wissel daar ivm enkelspoor essentieel is. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 14:53 |
Er was voor 14:46 een EXTRA sprinter naar Uitgeest ingelegd. Blijkbaar staat hetgoed vol in Utrecht Centraal. Maar ja, die extra trein heeft inmiddels ook +25 ![]() En ze hebben ineens weer een IC van vanmorgen richting Nijmegen op de klok getoverd. Vertrektijd 11:53, +208 ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 14:55 |
![]() ![]() Kopje erwtensoep iemand? ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 4 december 2010 @ 14:56 |
Wedden dat het allemaal sletjes zijn die stilstaan ![]()
| |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 14:59 |
Wedden van niet? ![]() | |
bork | zaterdag 4 december 2010 @ 15:02 |
Beetje veilig, kaartje opmaken zit dus fyra bij en ontbijten in de Pimpel die vanaf Utrecht vandaag en morgen vertrekt! om 7.12 vertrek naar deventer dan naar roosendaal dan rotterdam dan fyra schiphol en dan weer naar Utrecht CS of Overvecht dat moet ik even nog checken. Om 15.00 moet ik weer binnen zijn ivm Sinterklaas dus uiterlijk 14.30 dien ik weer in de Domstad te zijn ![]() Ga je mee ontbijten? | |
bork | zaterdag 4 december 2010 @ 15:05 |
Veel wisselstoringen door sneeuwval | |
Fred | zaterdag 4 december 2010 @ 15:08 |
Wat zou "winterklaar" eigenlijk inhouden? Dat ze de erwtensoep al klaar hebben staan voor de 100-en mensen die alsnog op pad moeten voor wisselstoringen? ![]() | |
Peter | zaterdag 4 december 2010 @ 15:09 |
De HTM rijdt ook met een aangepast netwerk, de helft van de tramlijnen zijn opgeheven ( www.htm.net ) En maar pochen dat ze winterklaar zijn.. | |
Ofyles2 | zaterdag 4 december 2010 @ 15:24 |
De directeur heeft inderdaad heel wat uit te leggen. Ging dhr. Kaper uit van het meest ongunstige scenario, dan had hij nog op begrip kunnen rekenen. Maar... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 15:28 |
![]() ![]() Ik moet ook nog een kaartje opmaken, maar ik denk dat het een tamelijk kansloze affaire wordt ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 4 december 2010 @ 15:28 |
Het is inderdaad ironisch dat er een tabje is over de wintervoorbereidingen, maar ondertussen het halve land eruit ligt. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 15:30 |
Ik denk het. Je kunt toch moeilijk bevatten dat ze die lulkoek zelf echt geloofd hebben na 10 oktober. Dan is het nu een gevalletje "You create misery, have your cake and eat it" ![]() | |
greavy | zaterdag 4 december 2010 @ 15:34 |
Word de Stoptrein naar Leer. | |
James1988 | zaterdag 4 december 2010 @ 15:49 |
Gaat lekker op het spoor, wat nou, 2300 verwarmde wissels die helemaal winterklaar zijn? ![]() NS.nl meldt inmiddels: Overigens, over kaartjes opmaken gesproken: ik moet nog steeds 2 ICE-kaartjes gebruiken. Asd - Frankfurt v.v., 1e klas. | |
Ireyon | zaterdag 4 december 2010 @ 15:55 |
*verkapt kijk mij eens twee 1ste Klas ICE kaartjes hebben. Die van mij zijn nog tot juli 2011 geldig ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 15:56 |
Wat nu de 8400 is, dus. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 15:59 |
Het is niet best inderdaad. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 15:59 |
Ja hoor, en ik ben de Paashaas ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 15:59 |
Ga je blikken erwtensoep verstoppen? | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 16:01 |
Ja. Eerst mooie kleurtjes erop verven trouwens ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 4 december 2010 @ 16:03 |
Ik heb ze al sinds januari liggen ![]() Overigens: Bron: FNV | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 16:10 |
Ik heb de verf op mijn werk laten liggen. | |
Fred | zaterdag 4 december 2010 @ 16:12 |
Wat een gezeik om die toiletten... Als je met de auto gaat, kan je toch niet "on board" naar het toilet? | |
Guppy | zaterdag 4 december 2010 @ 16:13 |
Dan stop je onderweg bij een tankstation, of des noods in de berm met een kind. Dat kan dan in de trein niet meer. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 16:13 |
Tuurlijk wel. Bij elke boom ongeveer. | |
Fred | zaterdag 4 december 2010 @ 16:15 |
Bij een trein kan je ook uitstappen op het eerstvolgende station... En als je in de file staat valt er ook weinig te stoppen om te plassen. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 16:16 |
Ja hoor, het is goed met je. Troll ![]() | |
Peter | zaterdag 4 december 2010 @ 16:16 |
FF wat aandacht voor de geweldige dienstverlening van NS... ( en anderen) NS heeft grote problemen door winterweer | |
Peter | zaterdag 4 december 2010 @ 16:17 |
En waar is dan de WC? | |
Ascendancy | zaterdag 4 december 2010 @ 16:17 |
Maar bij de trein wacht je dan soms een half uur. En genoeg tankstations op de snelweg hoor. Interliners zoals Breda-utrecht v.v zijn een ander verhaal. | |
Yreal | zaterdag 4 december 2010 @ 16:18 |
![]() uit klb ![]() ![]() ![]() | |
Fred | zaterdag 4 december 2010 @ 16:24 |
en met de auto sta je ook wel eens een half uur in de file... en dan valt er ook weinig te toileteren. Nee, hoor, ik ben alleen van mening dat een toilet op een stoptrein (met als doel een korte rit) een overbodige luxe is. | |
Ireyon | zaterdag 4 december 2010 @ 16:24 |
Dat is het ook. | |
Peter | zaterdag 4 december 2010 @ 16:25 |
Als er op de stations goede voorzieningen zijn wel. Anders helaas niet. | |
Guppy | zaterdag 4 december 2010 @ 16:25 |
KTHNXBY | |
Yreal | zaterdag 4 december 2010 @ 16:25 |
Zoetermeer -> amsterdam moet ik in een SLT doen , lolbroek. Dat is echt wel meer dan een kort ritje ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 4 december 2010 @ 16:26 |
Ik heb er maar één zin voor: WAS ERLAUBE FNV?! ![]() ![]() | |
Ireyon | zaterdag 4 december 2010 @ 16:27 |
Je kunt ook overstappen op een sneltrein of intercity met toiletten aan boord. Als je geen uurtje zonder pissen kunt, heb je daar maar rekening mee te houden als je een reis plant. Overigens zijn de toiletten op de stations inderdaad te triest voor woorden. Ook daarom; België ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 16:28 |
Okee. Dus ik kan mijn huis kopen, en dat van mijn buurman, en dat van zijn buurman. OF ik kan in EEN treinstel een plee laten bouwen. Juist. Nu nog iemand vinden die het gelooft ![]() | |
Peter | zaterdag 4 december 2010 @ 16:30 |
Je jaagt wel ouderen en chronisch zieken de trein uit.. erg sociaal. | |
Guppy | zaterdag 4 december 2010 @ 16:31 |
Dat dus. Of kinderen, leer die maar een plannen wanneer ze moeten plassen. Dat duurt ff ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 16:32 |
Hier ga ik niet eens op reageren. | |
Ofyles2 | zaterdag 4 december 2010 @ 16:35 |
Waarom hoor ik busreizigers van lijn 315 (Groningen-Lelystad) nooit zagen dat ze onderweg niet kunnen plassen of poepen zonder hun reis te onderbreken? | |
Guppy | zaterdag 4 december 2010 @ 16:36 |
Dus omdat er in een bus geen wc is, kunnen we hem er in de trein ook maar gelijk uittrekken? Dat is natuurlijk onzin, bovendien gaat niemand met de bus die hele lijn afleggen, dan neem je natuurlijk wel de trein. | |
Ofyles2 | zaterdag 4 december 2010 @ 16:43 |
Ik heb speciaal lijn 315 genomen, omdat deze de potentie van een treinverbinding heeft. Ik ben niet voor het afschaffen van WC's, ik wil dat NS weer teruggegeven wordt aan de reiziger en aan de lokale ondernemers. NIET aan (multi)nationals met bulkende portemonnees... | |
James1988 | zaterdag 4 december 2010 @ 16:44 |
Gelukkig is NS nog Nederlands, en niet in handen van Deutsche Bahn of SNCF. ![]() | |
Ireyon | zaterdag 4 december 2010 @ 16:48 |
Hoe ga je dat op de snelweg in Frankrijk doen waar soms tientallen kilometers tussen een stopmogelijkheid zit? Even op de vluchtstrook in de bosjes? Je kan geen rekening gaan houden met elke uitzondering die nog niet 1% van de doelgroep uitmaakt, als het echt zo'n issue is dan moet het geen probleem zijn om daar zelf rekening mee te houden. Als je van Groningen naar Lelystad moet ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 16:48 |
Ik denk bij DB en SNCF nou niet direct aan "(multi)nationals met bulkende portemonnees..." Dat zijn eerder onverzadigbare schuldmotoren. | |
Ofyles2 | zaterdag 4 december 2010 @ 16:54 |
Kijk, daarom haal ik graag Dieter Nuhr aan. Wenn Sie nichts ahnen, bitte mal Fresse halten. | |
Yreal | zaterdag 4 december 2010 @ 16:57 |
Wat moet je in lelystad? ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 4 december 2010 @ 16:58 |
Doorreizen naar een andere stad? | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 17:02 |
![]() ![]() Inmiddels is de prognose "helas nog onbekend". | |
Guppy | zaterdag 4 december 2010 @ 17:03 |
Waarom niet? In Nederland is het toegestaan in dat soort situaties. Het is meer dan 1%. Denk ook aan chronisch zieke mensen, oude mensen, ongestelde dames enz enz enz. En waarom zou er geen rekening mee mogen worden gehouden. Ik vind dat zo vreemd... Toevallig heb ik geen behoefte aan, maar als ik zie hoe vaak die dingen gebruikt worden, is er dus blijkbaar wel behoefte aan. Ze worden in ieder geval door meer dan 1% van de trein gebruikt. Hoe komt het dan dat het reisadvies een stuk trein en een stuk bus bevat? Als de bus alleen sneller was geweest, hadden ze die toch wel aangedragen? | |
Ofyles2 | zaterdag 4 december 2010 @ 17:07 |
Heb je je alleen blindgestaard op dat ene reisadvies? IK zie meerdere... ![]() | |
Guppy | zaterdag 4 december 2010 @ 17:09 |
En ik heb er niet een gezien die alleen een rechtstreekse busreis biedt van Groningen naar Lelystad? Maar goed, daar ging het ook helemaal niet om. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 17:09 |
En het is natuurlijk ook wat gebruikelijk is, he. (Daar is een heel mooi spreekwoord voor dat me even ontschoten is) In de trein zit al tientallen jaren (misschien wel langer) een toilet, tot aan het kleinste kutboemeltje aan toe. Dat schept gewoontes en verwachtingen. Een auto met een toilet heb ik nog nooit gezien. | |
Yreal | zaterdag 4 december 2010 @ 17:15 |
Verandering van spijs doet eten is wat mij tebinnen schiet, maar dat is vast niet van toepassing. ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 17:17 |
Nou, da's juist het tegenovergestelde van wat ik bedoel. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 17:55 |
Iedereen die beweert dat er maar 1% van de treinreizigers gebruik maakt van het toilet en dat het DUS beter afgeschaft kan worden, mag van mij opgenomen worden in een zwakzinnigengesticht want dat is gewoon totale onzin. En verder kom ik hier wel weer terug als het over iets anders gaat ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 17:56 |
Okee, wie noemt het spoorboekje even? | |
Yreal | zaterdag 4 december 2010 @ 18:10 |
Je zou toch maar verdomt hard moeten pissen op zwollen -> assen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 18:13 |
Misschien kun je een vastgevroren wissel nog een dienst bewijzen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 18:13 |
Mja, had ik dat al gemeld hier? Eigenlijk kwam ik erachter dat ik dat ding het afgelopen jaar dus nauwelijks in mn handen gehad heb ![]() | |
Peter | zaterdag 4 december 2010 @ 18:24 |
Heb je hem gemist of heb je er al afscheid van genomen? ![]() | |
Peter | zaterdag 4 december 2010 @ 18:24 |
De meeste mensen gebruiken ook geen vangrail. Veeeel minder dan 1% wel. Afschaffen dus! | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 18:24 |
Nee ik moest pas eens wat opzoeken en toen bedacht ik me dat hij er nog zo maagdelijk nieuw uitzag ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 18:32 |
Nou dat dus inderdaad. De bezettingsgraad zou te laag zijn. Nou als ik op het balkon van een virm zit is het af- en aanlopen hoor, altijd. De bezettingsgraad van dat domme conducteurshokje of de achteroplopende cabine is nog veel lager. Sloop er maar uit. Nee natuurlijk kan dat niet. Maar ga eens kijken wat er de afgelopen decennia al aan comfort geofferd is om maar zo veel mogelijk mensen te vervoeren tegen zo weinig mogelijk kosten. Dat is al begonnen met de eerste klasse in de jaren '60. De 2e klasse is hernoemd tot 1e klasse en de 3e tot 2e. Hoppa what's next? Restauratierijtuigen. Doe het maar met railcatering. Weet je? Doe het ook maar zonder railcatering. Oh weet je, we kunnen net zo goed de hele trein 2e klas maken en een paar stoeltjes een ander kleurtje geven. Bieden we toch eerste klas ![]() Oh, meer snijden. Okee. Loketten weg. Allemaal. Bijna dan. Nog meer? Conducteurs. Eens in de 200 km kom je in Nederland nog eens een conducteur tegen. En ALS je hem dan tegenkomt en je hebt om wat voor reden dan ook geen geldig kaartje kunnen kopen? ![]() Er kan nog op 3 onderdelen bezuinigd worden. Dat zijn zitplaatsen, ramen en het dak. | |
Peter | zaterdag 4 december 2010 @ 18:44 |
En aandrijving! Plaats trappers bij elke zitplaats ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 4 december 2010 @ 18:45 |
Minder treinen laten rijden en proppers op het station die de trein grondig volpakken! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 18:45 |
TOET dat is niet juist ![]() | |
Peter | zaterdag 4 december 2010 @ 19:10 |
Aparte wagons voor vrouwen en kinderen! | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 19:13 |
Top-idee ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 19:40 |
Da's niet nieuw. bron | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 19:45 |
Okee die was WEL nieuw voor mij ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 december 2010 @ 19:52 |
Ik zie opeens hele rare beelden voor me bij de term 'roestrijden'. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 19:54 |
Oh ik dacht altijd dat het "roestglijden" was? ![]() | |
bork | zaterdag 4 december 2010 @ 21:23 |
De trein morgen van 9.12 van Utrecht naar Deventer is toch ook een internationale? volgens ns een interciry maar het is nummer 143, ik ben niet zo goed in treinnummertjes ![]() Is dat een betere tijd Fles? | |
James1988 | zaterdag 4 december 2010 @ 21:54 |
Alle treinen in de 14x-reeks rijden inderdaad naar het buitenland, meer specifiek naar Berlijn. De trein rijdt met rijtuigen van Deutsche Bahn. Goede reis! Overigens rijden tot vandaag einde dienstregeling voornamelijk stoptreinen in de brede Randstad. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 21:59 |
Is ook een pimpel ja. Nog steeds wel erg vroeg voor mij hoor ![]() Laten we eerst eens kijken of er überhaupt wat rijdt morgen. In dit winterklare snertparadijs. | |
Peter | zaterdag 4 december 2010 @ 22:01 |
Railrunners en 65+ kaarten zijn ook maar onzin. Net zoals die invaliden-hellingen.. | |
bork | zaterdag 4 december 2010 @ 22:05 |
watje, mm fyra lukt niet meer dan, geen kippenlijn morgen, dan wordt het Utrecht - Deventer - Arnhem - Utrecht via Tiel ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 22:15 |
Ja het is niet dat ik niet wil hoor, ik heb ook nog een Kruidvatje wat morgen op MOET. En als ik 221 km of meer maak komt 5 december ook binnen in de top-4 van productiefste data over de afgelopen 5 jaar. Plaats 4 is nu in handen van 3 januari, die drijft op 1 absoluut dagrecord en 4 nuldagen. dat kan echt niet ![]() | |
James1988 | zaterdag 4 december 2010 @ 22:55 |
Ik ben benieuwd of ze tegen maandagochtend alles weer recht hebben getrokken of dat dan alleen maar de nooddienstregeling rijdt. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 december 2010 @ 22:57 |
WE ZIJN ER KLAAR VOOR ![]() ![]() | |
Peter | zaterdag 4 december 2010 @ 22:57 |
morgen +2 en +4 graden.. zou knullig zijn als dat niet helpt. | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 4 december 2010 @ 22:58 |
D'r is trouwens in het oosten van het land vrij weinig aan de hand momenteel. Daar lag het vorig jaar met die sneeuwbui ook behoorlijk plat, dus ze doen wel iets goed! -edit- Het volgende topic is hier: Treinentopic #278 - Waar de NS de snert *wel* klaar heeft! |