(greavy): Nee, dat kan nog niet.quote:Op maandag 15 november 2010 13:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Zou m'n maandtrajectabonnement eigenlijk al op de chipkaart kunnen?
Het liefst van het hele Nederlandse spoor, maar als dat niet haalbaar is, is alleen van de NS ook hoed. Ik ga het eens bij het NSKenniscentrum én Prorail proberen, eens kijken hoe ver ik kom.quote:Met de juiste contacten moet het wel lukken. Maar wil je alleen de cijfers van NS of van het gehele Nederlandse spoor?
Bij NS moet je volgens mij contact zien te leggen met het NSKenniscentrum, maar vraag me niet hoe. Ik verwacht alleen niet dat men daar gegevens heeft over de private vervoerders zoals Veolia. Mij lijkt dat je daarom beter bij Prorail kan zijn.
Die laatste is heel handig gedaanquote:Op maandag 15 november 2010 13:29 schreef greavy het volgende:
En daar waren we alweer:
lapo:
[..]
(greavy): Nee, dat kan nog niet.
Je kan met je chipkaart bij NS:
* Reizen op Saldo (enkeltjes)
* Voordeelurenabbo
* Studenten OV-kaart (reizen op Saldo niet mogelijk met 40% korting, daarvoor los kaartje nodig!!!)
quote:
NS-jaarkaart (netkaart, traject-abbo weet ik niet) werkt ook prima op de chipkaart, kun je mee in en uitchecken, maar het hoeft niet, dus ik doe het ook nooit.quote:Op maandag 15 november 2010 13:29 schreef greavy het volgende:
En daar waren we alweer:
lapo:
[..]
(greavy): Nee, dat kan nog niet.
Je kan met je chipkaart bij NS:
* Reizen op Saldo (enkeltjes)
* Voordeelurenabbo
* Studenten OV-kaart (reizen op Saldo niet mogelijk met 40% korting, daarvoor los kaartje nodig!!!)
Nee. Wel Köln Hbf - Amsterdam Centraal, 268 km zonder overstap. Ook in 3:15, toen we eenmaal vertrokken warenquote:Op maandag 15 november 2010 13:53 schreef KapiteinT het volgende:
![]()
Iemand dit weekend nog non-stop Den Haag-Schiphol-Nijmegen-Eindhover gereisd?238km en 3:15 zonder overstap.
Het is echt een bizar onderwerp om te onderzoeken, er ligt zo'n taboe op. Ik heb geprobeerd er ook een post over te maken op het ''opeens had ik het'' forum. Mijn post is niet goedgekeurd omdat het een te gevoelig onderwerp is, en wordt daarom niet geplaatst.quote:Weet iemand of er een schematische kaart bestaat van ggz-instellingen langs het spoor? Ben bezig met een vooronderzoek naar zelfmoord op het spoor. Als ik gewoon bij google maps ''ggz'' in typ, krijg ik lang niet alle psychiatrische klinieken van Nederland volgens mij.
Het is overigens echt apart als je erover nadenkt. Gisteren heb ik onderzoek gedaan naar de zelfmoordtechnieken. Wat het minst pijnlijk is, het snelst gaat, en de grootste kans op succes heeft. Hier komt treinspringen ''goed'' naar voren. Het schijnt wel pijnlijk te zijn (al zijn er relatief weinig mensen om het na te vertellen), maar het is snel gedaan.
En waar zitten alle psychiatrische klinieken? Juist, langs het spoor![]()
Overigens waren er gisteren weer drie treinspringers zag ik
En nog een edit: een kaart met waar het meest zelfmoord wordt gepleegd zou ook heel erg mooi zijn. Ik weet niet of de NS dit bijhoudt? Ik kan het in elk geval niet op het internet vinden.
Ja da's ook niet zo moeilijk in/uitchecken is vrij overbodig als je toch onbeperkt mag reizen.quote:Op maandag 15 november 2010 13:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
NS-jaarkaart (netkaart, traject-abbo weet ik niet) werkt ook prima op de chipkaart, kun je mee in en uitchecken, maar het hoeft niet, dus ik doe het ook nooit.
Even overheen gelezen, thanks! Ga ik zeker naar op zoek.quote:@juxtaposition: Elsevier had begin dit jaar een artikel over zelfmoord op het spoor. Inclusief kaarten en grafieken.
quote:Ik kan u hierover de volgende informatie geven.
Zelfdodingen langs het spoor is een gevoelig onderwerp.
Informatie hierover wordt niet gegeven aan derden.
Wel kan ik u aangeven dat bij ProRail niet bekend is waar langs het spoor psychiatrische klinieken liggen.
Zelfdodingen worden in het hele land overal gepleegd, bij overwegen, stations of gewoon langs het spoor.
Als u nog vragen heeft dan kunt u ons altijd bellen of, als u e-mail gebruikt te reageren via de optie 'Beantwoorden'.
Uw vraag is door ons geregistreerd onder referentienummer blabla.
Het is logisch dat het een gevoelig onderwerp is, maar om het daarom maar geheim te maken? Ik snap dat het niet prettig is als je als nabestaande het overal tegenkomt, maar ik vind het raar dat het niet op te vragen is.quote:Hallo,
Je ontvangt deze e-mail omdat je onderwerp "Zelfdoding op het spoor." op
Opeens had ik het... is afgekeurd door een moderator of beheerder.
De volgende reden is gegeven voor de afkeuring:
Het past niet binnen een categorie, gebruik het omschrijvingveld.
Niet wenselijke topic start over zelfdoding i.c.m kunstwerk(en)
Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.quote:Op maandag 15 november 2010 14:09 schreef juxtaposition het volgende:
Uit het oude topic
[..]
Het is echt een bizar onderwerp om te onderzoeken, er ligt zo'n taboe op. Ik heb geprobeerd er ook een post over te maken op het ''opeens had ik het'' forum. Mijn post is niet goedgekeurd omdat het een te gevoelig onderwerp is, en wordt daarom niet geplaatst.
Blijft het bizar vinden...
Gewoon even bellen. Meestal blijkt er meer mogelijk te zijn dan je denktquote:Op maandag 15 november 2010 14:46 schreef greavy het volgende:
Zit ik te kijken naar een stageplek bij het spoor. Bijna nergens iets met ICT op niveau 3/4 te vinden..
Heeft Strukton iets, vragen ze voor een ICT-gerelateerde stage dat je opleiding Elektrotechniek, Civiele Techniek of Werktuigbouwkunde doet. Wat een vreemde mensjes daar
Strukton heeft best aardige stagevergoedingen volgens mij... www.spoorjob.euquote:Op maandag 15 november 2010 15:13 schreef greavy het volgende:
Ja, dat is zo. Zal ik ook doen, want een spoorgerelateerd bedrijf heeft ook veel te maken met ICT, en stage is voor hun wel erg goedkoop (vaak zelf gratis.....)
Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en daar ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.quote:Op maandag 15 november 2010 14:29 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.
Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"?quote:Op maandag 15 november 2010 15:33 schreef Eix het volgende:
[..]
Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en hier ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.
Ik kan me ergens toch wel voorstellen dat ze er zo min mogelijk over willen berichten. Er is een tijd geweest dat stenen van een viaduct op de snelweg gooien "in de mode was" en enkele jaren daarvoor kreeg het ene na het andere bedrijf een poederbrief. Nu is vandalisme of baldadigheid of hoe je het ook wilt noemen iets totaal anders dan suïcide, maar ik denk wel dat het probleem niet groter maken door te zwijgen de achterliggende gedachte is.quote:Op maandag 15 november 2010 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"?
Maar sowieso, dat geleuter van "mensen op ideeën brengen" is natuurlijk onzin. Alsof iemand niet al bedacht heeft dat hij voor een trein gaat springen. Daar komt verder weinig technisch vernuft meer bij kijken of zo hoor![]()
Selectief quoten.quote:Op maandag 15 november 2010 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"?
Maar sowieso, dat geleuter van "mensen op ideeën brengen" is natuurlijk onzin. Alsof iemand niet al bedacht heeft dat hij voor een trein gaat springen. Daar komt verder weinig technisch vernuft meer bij kijken of zo hoor![]()
Wat voor informatie dan?quote:Op maandag 15 november 2010 15:50 schreef greavy het volgende:
Prorail is wel érg krom: Ik had een paar weken geleden een mailtje gestuurd over bepaalde informatie te verkrijgen over treinafhandeling. Prorail beheert die docu's.
Krijg ik terug: "In verband met de veiligheid langs het spoor kunnen wij u deze informatie niet verstrekken". En dat terwijl ik niet eens om gevoelige informatie vroeg...
Het ligt eraan wat je vraagt. Niet alles kan zomaar verstrekt worden. Een papierfabriek (als voorbeeld) zal je ook niet het juiste productie proces vertellen.quote:Op maandag 15 november 2010 15:50 schreef greavy het volgende:
Prorail is wel érg krom: Ik had een paar weken geleden een mailtje gestuurd over bepaalde informatie te verkrijgen over treinafhandeling. Prorail beheert die docu's.
Krijg ik terug: "In verband met de veiligheid langs het spoor kunnen wij u deze informatie niet verstrekken". En dat terwijl ik niet eens om gevoelige informatie vroeg...
Jup. Hun zeiden dat het vanwege de veiligheid niet kon (aanslagen e.d.)quote:Op maandag 15 november 2010 15:52 schreef Eix het volgende:
[..]
Wat voor informatie dan?Wachttijdregeling of zoiets dergelijks?
Damn. Maar bijvoorbeeld de NMBS zet gewoon de maximale wachttijd op de vertrekstaat. Ik geloof dat ik zoiets wel een keer heb gezien.quote:Op maandag 15 november 2010 15:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Jup. Hun Zij zeiden dat het vanwege de veiligheid niet kon (aanslagen e.d.)
In theorie misschien wel. In de praktijk niet. De MKT zoals we die nu kennen wordt nameijk NIET verchipt maar zal in plaats daarvan afgeschaft gaan worden. Omdat-ie niet in de 'enkelereisstructuur' past.quote:Op maandag 15 november 2010 14:20 schreef greavy het volgende:
In de toekomst moet zoiets wel mogelijk worden. Bij je MTK zou het systeem dan automatisch moeten berekenen of je buiten je traject reist en hoeveel tariefeenheden, en dan het restantbedrag van je kaart afschrijven. Maar voor het zover is duurt het nog wel even.
Denk niet bezet, je ziet daar nog een dwergsein dat stop toontquote:Op maandag 15 november 2010 16:57 schreef greavy het volgende:
Zal ook wel met het bezetspoor binnen komen en de seinen daar.
Zal er weinig mee te maken hebben. In het personeelsforum van OHIH wordt er ook wel eens over gesproken, meen ik.quote:Op maandag 15 november 2010 14:29 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.
Ja, dat klopt. Ik verwoordde het verkeerd. Ik bedoelde dat hij anders bezet moest binnenkomen. Nu kon 'ie achter het seintje blijven.quote:Op maandag 15 november 2010 17:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Denk niet bezet, je ziet daar nog een dwergsein dat stop toont
Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?quote:Op maandag 15 november 2010 15:33 schreef Eix het volgende:
[..]
Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en daar ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.
Op OHIH. Een treinenhobby site. En ik kan mij dus voorstellen dat dergelijke fora niet zitten te wachten op berichten met dergelijke inhoud.quote:Op maandag 15 november 2010 17:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?
Zoals hier omschreven is de enige mogelijkheid. Al het andere(voor de hobby)blijft een probleem.quote:Op maandag 15 november 2010 17:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?
Ik heb verschillende opdrachten voor de uni bij bedrijven gemaakt, en daar ook toegang gehad tot allerlei (concurrentie)gevoelige informatie. Vantevoren echter wel een geheimhoudingsverklaring ondertekend, dus dat die informatie alleen tussen het bedrijf, mijn vakdocent en mij zou blijven. En zoals gezegd, de bedrijven hebben toen nooit een punt gemaakt van de toegang tot informatie.
Wat ik daarmee wil zeggen, ga desnoods met je vakdocent in overleg, en kijk of je gezamelijk iets dergelijks kunt opzetten. Dan bied je aan ProRail aan dat die informatie tussen die drie blijft (Prorail, vakdocent en jij), en dat er niets naar buiten komt. Als ze zoiets hebben (al helemaal als het is ondertekend) dan hebben ze een stok achter de deur. Plus als je hun het doel van je onderzoek meegeeft, en daarna ook een kopie daarvan naar hun opstuurt, dan hebben ze er ook nog eens wat aan.
Het is geen garantie voor succes, maar het vergroot wel je kansen op medewerking.
De reden was dat het systeem bij de NS storing had. Reisplanner en de omroep en de vertrekstaten toonden de juiste informatie. Actuele vertrektijden, digitale CTA's en dergelijke gaven veelal foutieve informatie.quote:Op maandag 15 november 2010 21:45 schreef Sandrvich het volgende:
Het was trouwens vandaag ook weer dikke chaos met die electrische CTA's in Tilburg.:P
Dan lig ik allang in mn nest, en als dat afgelopen is gaat mijn wekker alquote:Op maandag 15 november 2010 21:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
over een uurtje of 2 worden hier de spoorstaven geslepen. als iemand dat de moeite waard vind, het gebeurd tussen alkmaar en uitgeest tussen 0:45 en 5:45
Die zal je niet zo snel krijgen, ben ik bang. Ze staan allen te koop tot er een koper komt (bedrijf met veel geld enzo)quote:Op maandag 15 november 2010 21:57 schreef FredvZ het volgende:
Iemand trouwens nog interesse in een 1600/1800?
Van de 58 gebouwde locs zijn er nu 7 gesloopt, rijden er nog 11 rond en staan er 40 uit hun neus te eten...
Misschien kan er dan ook wel een gratis 6400 vanaf, daarvan staan er nu ook 58 niks te doen.
Klopt, sux.quote:
Ja volgend voorjaar of zo een keer.quote:Overnieuw.
Natuurlijk niet, die weten dat ik de Baas ben.quote:Nu denkt MBH dat je een amateur bent.
Nee.quote:Weet je al wanneer het op TV komt
Nou, daar moet ik nogeens over nadenken.quote:en informeer je ons tijdig?
Maarja, wat moet je er mee?quote:Op maandag 15 november 2010 21:59 schreef greavy het volgende:
Die zal je niet zo snel krijgen, ben ik bang. Ze staan allen te koop tot er een koper komt (bedrijf met veel geld enzo)
Ze hebben het systeem weer eens aangepast waardoor Actuele Vertrektijden er nu dus uit ligt.. incl de twitterdiensten (Dus mijn timeline is eindelijk eens rustig.quote:Op maandag 15 november 2010 21:56 schreef greavy het volgende:
[..]
De reden was dat het systeem bij de NS storing had. Reisplanner en de omroep en de vertrekstaten toonden de juiste informatie. Actuele vertrektijden, digitale CTA's en dergelijke gaven veelal foutieve informatie.
actuelevertrektijden.nl is best een leuke site, maar ik mis daar de treinnummers (ook wanneer ze voorvoegsel 69xxxx hebben enzo). Daarom gebruik ik het nooitquote:Op maandag 15 november 2010 22:04 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ze hebben het systeem weer eens aangepast waardoor Actuele Vertrektijden er nu dus uit ligt.. incl de twitterdiensten (Dus mijn timeline is eindelijk eens rustig.)
Niet zo hard nodig, maar ik kijk daar vooral na. Doorsnee reizigers gebruiken dat nietquote:Op maandag 15 november 2010 22:14 schreef Crientj het volgende:
Dankje Greavy. ^^/
Kan je dus nagaan dat ik ze allemaal volg.Het zijn dr inmiddels een stuk of 20.. en dan met al die +5jes. Mwah, moet nog net te doen zijn.
Is die roep om treinnummers zo hard nodig? Anders moet je Dennis eens vragen of ie wat kan maken.
? dusquote:Op maandag 15 november 2010 22:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
uiteraard.
de 866 werd vandaag gereden door 2x VIRM. 9497+9596
Mobiele applicatie is overigens door iemand anders gemaakt, maar die heeft nog een update te gaan. Stationsafkortingen is voor zover ik weet wel mogelijk op de normale pagina. Mobiele pagina heeft nog een flink aantal updates te gaan voor het bij de huidige site hoort.quote:Op maandag 15 november 2010 22:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet zo hard nodig, maar ik kijk daar vooral na. Doorsnee reizigers gebruiken dat niet
En zeg zelf, wat laad sneller: http://m.actuelevertrektijden.nl/ of m.gwirken.nl/treinav (en je dan ook nog in de url een station kan oproepen door /?halte=<station> te gebruiken (spatie=+)
Ik zal Dennis wel eens een tip geven om stations verkortingen erbij te gebruiken. Asd typt sneller als Amsterdam Centraal, ookal krijg je een menu'tje te zien.
Gwirken doet ook aan beide, dus zal niet zo moeilijk zijn (aangezien die site heel simpel is)
Owh, okeequote:Op maandag 15 november 2010 22:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
Mobiele applicatie is overigens door iemand anders gemaakt, maar die heeft nog een update te gaan. Stationsafkortingen is voor zover ik weet wel mogelijk op de normale pagina. Mobiele pagina heeft nog een flink aantal updates te gaan voor het bij de huidige site hoort.
Die dingen zijn exact hetzelfde aan de buitenkant gekquote:Op maandag 15 november 2010 22:11 schreef Cherna het volgende:
De 1800 is mooi. Toch nog iets meer flair dan de 1700.
Een 1700 heeft een snelkoppeling die je bij een 1600/1800 nooit zal aantreffen.quote:Op maandag 15 november 2010 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Die dingen zijn exact hetzelfde aan de buitenkant gek
In Frankrijk rijden er nog een hoop grote broertjes rondquote:Op dinsdag 16 november 2010 10:59 schreef von_Preussen het volgende:
Is er eigenlijk al een 1600 / 1800 aangewezen als museumloc, of zullen ze daar op termijn een 1700 voor gebruiken?
Zou het toch jammer vinden als op een gegeven moment alle locs verdwenen zijn, vind hem eigenlijk wel mooi.
En Slovenië.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Frankrijk rijden er nog een hoop grote broertjes rond
Van buiten inderdaad, maar het rijgedrag(echte power) en cabine(intern) verschillen.quote:Op maandag 15 november 2010 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die dingen zijn exact hetzelfde aan de buitenkant gek
Dat zou ik erg op prijs stellen!quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:23 schreef greavy het volgende:
Het NSM heeft - meende ik - de 1856 straks in hun collectie. Hij is al gegeven aan de NSM.
Ook krijgt het NSM een Plan V.
Zal vanmiddag wel even de nummertjes opzoeken.
Dat klopt, als eerste de BB15000 (25kv), dan kwam de BB7200 (1,5kV) en als laatste de BB22200, als multicourante loc 25kv / 1,5kv.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Frankrijk rijden er nog een hoop grote broertjes rond
Ze zullen begonnen zijn met 1500VDC, vanwege de destijds geldende technische beperkingen qua elektrische tractie. Toen ze echter met hogesnelheids-lijnen begonnen zijn ze op 25kV overgestapt, omdat de techniek ondertussen ver genoeg was gevorderd om elektrische tractie op wisselspanning praktisch te maken. Duitsland is overigens nog 'raarder', met 16.7Hz 15kV wisselspanningquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:46 schreef von_Preussen het volgende:
Weet iemand trouwens waarom ze in Frankrijk twee verschillende systemen hebben? En dat nooit hebben omgebouwd naar compleet 1,5kv? Lijkt me toch onhandig binnen 1 land.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam deze klassieker tegen op Dumpert: http://www.dumpert.nl/med(...)zend_op_prorail.html
Pas na wereld oorlog 2 zijn ze met 25kv gestart, dus daarom nog 2 systemen. 25kv is beter omdat je minder stoom trekt. Dus daardoor ook harder kunt gaan. Een daarbij verlies je dus ook niet zo veel vermogen. Met 1500V zou je veel meer onderstations nodig hebben en je verliest dan ook nog enorm vermogen mocht je hoge snelheden gaan rijden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zou ik erg op prijs stellen!![]()
Weet iemand trouwens waarom ze in Frankrijk twee verschillende systemen hebben? En dat nooit hebben omgebouwd naar compleet 1,5kv? Lijkt me toch onhandig binnen 1 land.
Ach, ik zie het als een onvrijwillige comedian, ik kan er wel om lachen als ie zich druk maakt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is die flappie die ook een filmpje gemaakt heeft over een openstaand hek in Venlo. WAAR ALLEMAAL TERRORISTEN ZO DOORHEEN KUNNEN LOPEN!!!!11!!!!!
![]()
lolquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ach, ik zie het als een onvrijwillige comedian, ik kan er wel om lachen als ie zich druk maakt.
Dus nog maar een keer dan:
De 1856 is inderdaad al aan het NSM overgedragen per 1 oktober 2010. Maar het NSM wil het nog niet tentoon stellen in het museum (wat logisch is). Op dit moment staat de 1856 in de loods op de Zaanstraat, bij al het andere spul van het NSM wat ze niet tentoon stellen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zou ik erg op prijs stellen!![]()
Even nog een vraag, je zegt "straks", welk tijdspad moet ik mij daarbij voorstellen? Binnenkort, binnen een jaar of pas over een aantal jaren?
Ik zie dat die loc terzijde staat, wat heeft ie oorspronkelijk (na de omnummering naar 18xx) gedaan? Met een stam DDM-1 op stap geweest, of als "losse" loc voor ICRm danwel met ICL onderweg?
Betekent dat dat er twee V's bewaard zullen blijven? Er is ook zo'n werkgroep die ooit de 419 had, maar die is zoals bekend een tijdje terug kort gereden, en daar zouden ze een andere voor krijgen?quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:22 schreef greavy het volgende:
Plan V 876 is ook van het NSM (of moet het nog worden, dat weet ik zo niet). Maar die zal de komende jaren ook nog niet op de baan komen bij het NSM aangezien het nog geen museum treinstel is (dus niet meer in de actieve dienst rondrijdt)
Eigenlijk zitten wij in Nederland, met ons geheel 1500V-net (muv HSL en Betuweroute), dus met een hoop oude meuk waar we eigenlijk nu al last van krijgen. Ik zie van machinisten op Twitter wel eens dingen voorbijkomen als "zo, da's laag... 1200V bij Hoofddorp nu maar".quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Pas na wereld oorlog 2 zijn ze met 25kv gestart, dus daarom nog 2 systemen. 25kv is beter omdat je minder stoom trekt. Dus daardoor ook harder kunt gaan. Een daarbij verlies je dus ook niet zo veel vermogen. Met 1500V zou je veel meer onderstations nodig hebben en je verliest dan ook nog enorm vermogen mocht je hoge snelheden gaan rijden.
Ermmmquote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Tilburg-'s-Hertogenbosch
Oorzaak
Tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 19:30 uur verholpen.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
Mislukte zelfmoord staat voor zover ik weet gelijk aan poging tot moordquote:Op dinsdag 16 november 2010 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
mja. Wie gaat de politie aan een verplichting houden dan?
Het is gewoon nog die wisselstoring die sinds gisterochtend heerstquote:Op dinsdag 16 november 2010 19:24 schreef Fixers het volgende:
We hebben de Rijksrecherche (politie van de politie, door agenten vaak matennaaiers genoemd) en nog de ombudsman die de korpsleiding op zulke dingen kan aanspreken.
Wat er bij schiphol aan de hand is vind ik ook vaag. "Versperring" dat is al sinds vanmiddag. Meestal hoor je na een uurtje toch wel wat de reden is, zij het technisch, op last van brandweer of politie. Maar enkel versperring vind ik wel heel erg vaag.
De ic in de bijlmer naar utrecht zou alleen niet gehinderd moeten worden door een defect bij amstel. Oh wacht maar schiphol doet het ook niet ofcquote:Op dinsdag 16 november 2010 19:35 schreef ReisT het volgende:
En dat zijn dus de wissels bij Hoofddorp, niet op Schiphol zelf.
Alsof dat niet erg genoeg wasraakte er vanmiddag ook nog een SLeT defect op Amsterdam Amstel. Midden in de spits...
En dan sta je dus op Bijlmer waar ze omroepen dat de IC richting Utrecht niet rijdt en ze adviseren met de Sprinter te gaan en in Breukelen over te stappen. Terwijl die Sprinter dus stuk was...
Gister was bij lelylaanquote:Op dinsdag 16 november 2010 19:28 schreef RubenK het volgende:
[..]
Het is gewoon nog die wisselstoring die sinds gisterochtend heerst
De remvertraging is volgens mij hetzelfde (ongeveer -1,1 ms-2), maar een snelremming wordt bewust ingezet door een machinist of door ATB. Dan trek je zeg maar andere ventieltjes in de luchtleiding open dan bij een noodremming, die vanuit de reizigerscabine geactiveerd wordt. Denk ik hoorquote:Op dinsdag 16 november 2010 19:48 schreef Fixers het volgende:
Zeg is er eigenlijk verschil tussen een snelremming en een noodremming? Ik maak zojuist er een van de eerste soort mee (volgens de omroep) maar ik hoor niet het gesis en gepiep waar je men over hoort. En zo enorm hard remmen vond ik het ook niet, niet echt spectaculair.....
't is overigens een geduwde IC (ICRm?) waar ik inzit.
Verstandig, de IC naar Tilburg van 17:32 was weer stapelen op 't balkon. Niet zo gek met weer eens 6 bakken VIRM i.p.v. een fatsoenlijke capaciteitstrein.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:02 schreef James1988 het volgende:
Springer tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg, dus reizigers van Utrecht naar Tilburg moeten omreizen via Boxtel en Eindhoven. Daar heb je me de koekoek, ik ga lekker via Rotterdam. Nog ternauwernood mijn aansluiting daar gehaald (+7 mijn trein, +5 IC naar Venlo), de deuren gingen dicht op het moment dat ik wilde instappen... gelukkig hield iemand dat tegen met de deur openen-knop.
En vanochtend was ik al een uur later dan de bedoeling was
bronquote:Trein door rood op Hoofddorp Opstel. Wissels 1165/1167 opengereden. Opstelterrein nauwelijks te bereiken. Wordt een druk middagje..
Dat hele opstel terein loopt dan ook uit in 1 spoorquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
2 wissels opengereden, door één trein, en het HELE opstelterrein is niet meer te bereiken? Daar gaat ook wel wat fout lijkt me
En dat is dan dus precies wat er mis gaat dan hequote:Op dinsdag 16 november 2010 20:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat hele opstel terein loopt dan ook uit in 1 spoor
Ach, ze hebben de Treinen naar flevoland geschrapt en af en toe eens een ic . Hebben ze wel aardig opgelost imo. Stoptrein van schiphol naar leiden werd daar ineens een extra IC naar rotterdam, was erg fijnquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat is dan dus precies wat er mis gaat dan he
Vlissing -> amsterdam in een sletquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:40 schreef KapiteinT het volgende:
Ik vond die storing wel prima. Heb heerlijk een halfuurtje in de zon gezeten op het station.
Ik keek alleen wel vreemd op toen er een SLT langs reed met mensen er in. Als ik mij niet vergis was dit de intercity van Dordrecht/Vlissingen naar Amsterdam.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:40 schreef KapiteinT het volgende:
Ik vond die storing wel prima. Heb heerlijk een halfuurtje in de zon gezeten op het station.
Ik keek alleen wel vreemd op toen er een SLT langs reed met mensen er in. Als ik mij niet vergis was dit de intercity van Dordrecht/Vlissingen naar Amsterdam.
Dit moet wel heel snel op te lossen zijn.quote:Op maandag 15 november 2010 22:04 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ze hebben het systeem weer eens aangepast waardoor Actuele Vertrektijden er nu dus uit ligt.. incl de twitterdiensten (Dus mijn timeline is eindelijk eens rustig.)
Misschien was het een SLT met een defecte deurvergrendeling...quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:35 schreef ReisT het volgende:
En dat zijn dus de wissels bij Hoofddorp, niet op Schiphol zelf.
Alsof dat niet erg genoeg wasraakte er vanmiddag ook nog een SLeT defect op Amsterdam Amstel. Midden in de spits...
En dan sta je dus op Bijlmer waar ze omroepen dat de IC richting Utrecht niet rijdt en ze adviseren met de Sprinter te gaan en in Breukelen over te stappen. Terwijl die Sprinter dus stuk was...
Tweet ik zovaak over AS?quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit moet wel heel snel op te lossen zijn.
Tenzij NS ActionScript zal gebruiken voor reisadviezen, maar dat is zeer onwaarschijnlijk...
Joepie ik ben echt blij met deze informatie die totaal niets toevoegt aan dit draadje... Op Somda en OHIH zijn ze wel nieuwsgierig naar deze info namelijk.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:02 schreef Temlin het volgende:
Joepie vanochtend weer 15 minuten vertragen door overwegstoring tussen Didam en Zevenaar. Stonden ook aardig wat auto's bij de overwegen te wachten
Dat dacht ik wel. Ik ookquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:08 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ben ik nog wel benieuwd naar?
?? Mijn bericht gaat meer over treinen dan deze:quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:07 schreef weps het volgende:
[..]
Joepie ik ben echt blij met deze informatie die totaal niets toevoegt aan dit draadje... Op Somda en OHIH zijn ze wel nieuwsgierig naar deze info namelijk.
Joepie deze post voegt ook niets toeNou beetje dan
quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:08 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ben ik nog wel benieuwd naar?
quote:
quote:
Hoorde net op 3FM nog een verhaal over deze trein: door de defecte deuren werd die als leeg materieel naar Rotterdam gestuurd maar het achterste stel bleek helemaal niet leeg te zijn (was men even vergeten te checken)...quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien was het een SLT met een defecte deurvergrendeling...
Dat ligt niet aan jou. SGMm is door de open inrichting gebouwd op vele capaciteit, terwijl Plan V overal hokjes heeft, waardoor er veel minder capaciteit is of lijkt te zijn.quote:Op woensdag 17 november 2010 08:42 schreef James1988 het volgende:
Weer Mat '64 in de 13600. Ligt het aan mij of bieden die krengen vrij weinig capaciteit in vergelijking met SGMm?
Of er een verschil is weet ik niet. Maar ICRm heeft tot zover ik weet geen magneetremmen dus dat remt neem ik aan iets minder krachtig. Hoewel je bij ICRm wel weer duidelijk een remlucht kan ruiken als er met 140km/u vol in de ankers wordt gegaan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:48 schreef Fixers het volgende:
Zeg is er eigenlijk verschil tussen een snelremming en een noodremming? Ik maak zojuist er een van de eerste soort mee (volgens de omroep) maar ik hoor niet het gesis en gepiep waar je men over hoort. En zo enorm hard remmen vond ik het ook niet, niet echt spectaculair.....
't is overigens een geduwde IC (ICRm?) waar ik inzit.
Dus al die mensen die van Amsterdam Centraal/Amstel als sardientjes met de metro naar Bijlmer gingen, die deden dat nog voor niks ook?quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:35 schreef ReisT het volgende:
En dat zijn dus de wissels bij Hoofddorp, niet op Schiphol zelf.
Alsof dat niet erg genoeg wasraakte er vanmiddag ook nog een SLeT defect op Amsterdam Amstel. Midden in de spits...
En dan sta je dus op Bijlmer waar ze omroepen dat de IC richting Utrecht niet rijdt en ze adviseren met de Sprinter te gaan en in Breukelen over te stappen. Terwijl die Sprinter dus stuk was...
We waren net voorbij lage zwaluwe (richting breda) de vaart was er ook al een beetje uit. Maar inderdaad best wel een anticlimax. Ik kijk vast teveek westerns.quote:Op woensdag 17 november 2010 09:26 schreef Eix het volgende:
[..]
Of er een verschil is weet ik niet. Maar ICRm heeft tot zover ik weet geen magneetremmen dus dat remt neem ik aan iets minder krachtig. Hoewel je bij ICRm wel weer duidelijk een remlucht kan ruiken als er met 140km/u vol in de ankers wordt gegaan.
Een en ander is ook natuurlijk relatief, als je verwacht in de stoel tegen over te belanden bij een dergelijke remming dan is het inderdaad een anti-climax. Maar als je geen zitplek hebt dan moet je toch zorgen voor voldoende houvast. Het remt namelijk toch aardig pittig. Tenminste, in mijn beleving.
Er is geen verschil. Een snelremming is spoortaal en terwijl de burger spreekt over noodremming.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:48 schreef Fixers het volgende:
Zeg is er eigenlijk verschil tussen een snelremming en een noodremming? Ik maak zojuist er een van de eerste soort mee (volgens de omroep) maar ik hoor niet het gesis en gepiep waar je men over hoort. En zo enorm hard remmen vond ik het ook niet, niet echt spectaculair.....
't is overigens een geduwde IC (ICRm?) waar ik inzit.
Het toverwoord hierbij is dan uiteraard "staanplaatsen"quote:Op woensdag 17 november 2010 09:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan jou. SGMm is door de open inrichting gebouwd op vele capaciteit, terwijl Plan V overal hokjes heeft, waardoor er veel minder capaciteit is of lijkt te zijn.
Nou dan. Wat zeur je dan?quote:Op woensdag 17 november 2010 00:04 schreef weps het volgende:
Ik zit liever hier te lezen over de kunde/onkunde en de belevingen op en rond Utrecht Centraal. Dan de bewuste sites waar een aantal (anti)sociale* spoorautistenieder nummertje en iedere storing tot in detail met elkaar bespreken. Ik voel me daar nou niet echt thuis. Ik geil niet op VIRM 9533, ICMm 4009 of SGMm 2504.
Voor een groot deel wel. Maar toch heeft een Sprinter niet alleen meer staan-, maar ook wat meer zitplaatsen dan een Plan V.quote:Op woensdag 17 november 2010 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het toverwoord hierbij is dan uiteraard "staanplaatsen"
Het was zeker een groot probleem, alleen werd er toen minder over gesproken.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:58 schreef Zyron het volgende:
Ik ben voor school bezig met een stuk over de gladheid op het spoor.. wie van jullie of dat vroeger net zon groot probleem was? Ik heb zelf het idee van niet.. maar wellicht dat een van jullie me daarmee kan helpen?
Een V'tje kan anders ook goed hard doorglijdenquote:Op woensdag 17 november 2010 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk eerder dat de problemen nu groter zijn omdat de treinen lichter geworden zijn. Een Mat54 ploegt die troep GOED hard van de baan, een SLET gaat er een beetje van glibberen en glijen
MAT54 4delig heeft 16 assen en 210 ton dienstgewicht. Asdruk: 13,1tquote:Op woensdag 17 november 2010 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk eerder dat de problemen nu groter zijn omdat de treinen lichter geworden zijn. Een Mat54 ploegt die troep GOED hard van de baan, een SLET gaat er een beetje van glibberen en glijen
Maar 16 assen vegen meer blaadjes van de rails dan 10.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:23 schreef Bitlord het volgende:
[..]
MAT54 4delig heeft 16 assen en 210 ton dienstgewicht. Asdruk: 13,1t
SLT 4delig heeft 10 assen en 129 ton dienstgewicht. Asdruk: 12,9t
Die anderhalve procent zal slechts een beperkte invloed hebben, als die er al is.
Mja, als dat alles is... Dat hoor je als uitleg gegeven worden door NS-ers iig. Dat remmen op die wielbanden maakt natuurlijk wel meer verschil.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:23 schreef Bitlord het volgende:
[..]
MAT54 4delig heeft 16 assen en 210 ton dienstgewicht. Asdruk: 13,1t
SLT 4delig heeft 10 assen en 129 ton dienstgewicht. Asdruk: 12,9t
Die anderhalve procent zal slechts een beperkte invloed hebben, als die er al is.
Ik begrijp je redenatie, maar ga er niet in mee. Ik zou er ook weer bij kunnen halen dat er nu veel meer treinen rijden dan een aantal jaren geleden, waardoor dat verschil weer wordt opgegeven.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar 16 assen vegen meer blaadjes van de rails dan 10.
Dus 1 mat54 4delig stel wat langsraast heeft het probleem voor de volgende trein "opgelost", terwijl 1 SLT'tje dat minder goed doet.
Ik weet niet wat een groter effect heeft eigenlijk
Een V'tje (bijzonder lichtgewicht voor die tijd) is dan ook véél lichter dan mat '54 (zo'n beetje de zwaarste trein ooit).quote:Op woensdag 17 november 2010 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een V'tje kan anders ook goed hard doorglijden
Goed punt inderdaad!quote:Op woensdag 17 november 2010 15:42 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik begrijp je redenatie, maar ga er niet in mee. Ik zou er ook weer bij kunnen halen dat er nu veel meer treinen rijden dan een aantal jaren geleden, waardoor dat verschil weer wordt opgegeven.
quote:Uit cijfers over de periode van 9 oktober tot 9 november -een tijdvak met veel meer storingen dan normaal- die ProRail aan de Gelderlander ter inzage heeft gegeven blijkt dat er op het baanvak Zevenaar-Winterswijk 42 incidenten zijn gemeld. In twaalf gevallen ging het om problemen met de assentellers en in zestien gevallen was er sprake van vandalisme. Volgens ProRail was er in tien gevallen een vermoeden van vandalisme, maar dit kon niet worden bewezen.
Een treinstel levert per definitie niet genoeg aslast om er voor te zorgen dat het spoor niet glad wordt.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk eerder dat de problemen nu groter zijn omdat de treinen lichter geworden zijn. Een Mat54 ploegt die troep GOED hard van de baan, een SLET gaat er een beetje van glibberen en glijen
Een 4-delige SLeT is korter dan een 4-delige mat '64quote:Op woensdag 17 november 2010 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar 16 assen vegen meer blaadjes van de rails dan 10.
Haj!quote:
hehe idd, ik vind t ook nergens op slaanquote:Op woensdag 17 november 2010 18:22 schreef Ascendancy het volgende:
Even gewoon 1 opmerking. Voor de rest niets tegen Crientj en Guppy, maar moeten we echt iedere keer hoi zeggen tegen de enige vrouwen die in dit topic durven te komen. Het slaat nergens op en het komt een beetje triest over. En het is ieder topic weer hetzelfde onzinnige.
quote:Op woensdag 17 november 2010 18:22 schreef Ascendancy het volgende:
Even gewoon 1 opmerking. Voor de rest niets tegen Crientj en Guppy, maar moeten we echt iedere keer hoi zeggen tegen de enige vrouwen die in dit topic durven te komen.
Hajquote:Op woensdag 17 november 2010 17:52 schreef Crientj het volgende:
[..]
Haj!
Utrecht ziet er weer prachtig uit, met nu al een kerstboom tegenover de BK.
Oh, en al die lampjes ;D
Oeps, hopelijk hebben we je niet te hard laten schrikken?quote:
Ja , tuurlijk wel. en guppy is ook een chick?quote:Op woensdag 17 november 2010 18:22 schreef Ascendancy het volgende:
Even gewoon 1 opmerking. Voor de rest niets tegen Crientj en Guppy, maar moeten we echt iedere keer hoi zeggen tegen de enige vrouwen die in dit topic durven te komen. Het slaat nergens op en het komt een beetje triest over. En het is ieder topic weer hetzelfde onzinnige.
Haiquote:Op woensdag 17 november 2010 19:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja , tuurlijk wel. en guppy is ook een chick?
Ooh, dat was ook leuk ja, smsen naar de boomquote:Even serieus, kan je dit jaar weer sms'e naar de boom? Dat is zo prachtig om hem te zien verspringen en iedereen zich rot te zien schrikken![]()
![]()
Een klein beetje maarquote:Op woensdag 17 november 2010 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oeps, hopelijk hebben we je niet te hard laten schrikken?
Op Arnhem niet, maar goed, dat station mag de naam eigenlijk niet eens dragen...quote:Op woensdag 17 november 2010 20:11 schreef Temlin het volgende:
[..]
Een klein beetje maar
Op Nijmegen CS hangt de kerstversiering trouwens al weer
En het ziet er echt goed uit ook!quote:Op woensdag 17 november 2010 20:11 schreef Temlin het volgende:
[..]
Een klein beetje maar
Op Nijmegen CS hangt de kerstversiering trouwens al weer
Dat station heet toch ook Herman tegenwoordig?quote:Op woensdag 17 november 2010 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Op Arnhem niet, maar goed, dat station mag de naam eigenlijk niet eens dragen...
Hmm er is niemand aan boord en toch wordt er aan de noodrem getrokken. 'k Zal het me wel verbeelden, rij gewoon lekker doorquote:Op donderdag 18 november 2010 07:45 schreef greavy het volgende:
De Noodrem heeft de machinist steeds overbrugt omdat hij zo zeker was dat de trein leeg was...
Ik gok dat de SLT nog zoveel storingen heeft dat de MCN dacht dat dit er gewoon 1 van was... En zeker als je niet weet dat er nog mensen in je trein zitten. Dan moet het haast wel een storing zijn.quote:Op donderdag 18 november 2010 09:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hmm er is niemand aan boord en toch wordt er aan de noodrem getrokken. 'k Zal het me wel verbeelden, rij gewoon lekker door
Da's zeker apart, want hoe kom je dan aan zeven rijtuigen?quote:Op donderdag 18 november 2010 06:49 schreef Ireyon het volgende:
Hmm apart, 'k Zit nu in een ICRm stam van 7 rijtuigen waarvan maar één 1ste Klas. De eerste 4 rijtuigen vanaf de loc zijn allemaal 2de klas..
Hoe bedoel je? Normaal bestaat zo'n stam uit Loc+B+A+B+B+A+B+Bs, nu was het dus Loc+B+B+B+B+A+B+Bs. 'k Vind het niet erg aangezien twee 2ste klas rijtuigen nogal overdreven is voor zo'n treintje.quote:Op donderdag 18 november 2010 10:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Da's zeker apart, want hoe kom je dan aan zeven rijtuigen?
Jazeker: in KLB:quote:Op donderdag 18 november 2010 08:50 schreef Crientj het volgende:
Dr zat toch iemand van hier in die trein?
Aha; http://ccknars.posterous.com/ccknars-en-de-mysterieuze-spooktrein
Trouwens lekker dik aangezet door de Telegraaf.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jazeker: in KLB:
Trein stopt niet.
quote:Op donderdag 18 november 2010 07:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik las t ook ergens idd, lekkere machinist dan...
Mja, je kan nou wel allemaal achter die machinist aan gaan rennen, maar wat bezielt mensen om aan de noodrem te gaan hangen omdat de trein een station voorbij rijdt?quote:Op donderdag 18 november 2010 09:30 schreef Ireyon het volgende:
Hmm er is niemand aan boord en toch wordt er aan de noodrem getrokken. 'k Zal het me wel verbeelden, rij gewoon lekker door
http://www.prorail.nl/per(...)retegenjongeren.aspxquote:ProRail start schadeclaimprocedure tegen jongeren
Spoorbeheerder ProRail stelt een groep van zeker vier jongeren, die minderjarig zijn, aansprakelijk voor de schade veroorzaakt door het in storing brengen van een overweg. Het gaat om een spoorwegovergang bij het Achterhoekse Wehl. De schade loopt mogelijk op tot tienduizenden euros.
1 Station voorbijrijden oke, dat kan gebeuren, maar als hij ook de volgende stations voorbijraast dan ga je als passagier toch denken dat er wat mis is. Leeft de machinist nog wel? (Ja, wij treinnerds weten van een intermitterende dodeman enzo, maar de gemiddelde treinreiziger niet). En die sletjes hebben ook een intercom om het dienstdoende personeel te bereiken, maar dat werkte blijkbaar ook niet, dan vind ik aan de noodrem trekken helemaal niet zo gek eigenlijk...quote:Op donderdag 18 november 2010 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Mja, je kan nou wel allemaal achter die machinist aan gaan rennen, maar wat bezielt mensen om aan de noodrem te gaan hangen omdat de trein een station voorbij rijdt?Een noodrem is voor als je in NOOD bent. Misschien zijn mensen tegenwoordig niet vaak genoeg in nood om überhaupt te weten wat dat betekent.
Volgens mij weten de meeste reizigers ook wel van een dodeman hoor. En zo'n trein remt natuurlijk netjes af bij emplacementen, waar meestal niet de snelheidslimiet van de vrije baan geldt, dus dan weet je ook al dat er gewoon een machinist op zit. Het citaat "De trein stuiterde, met een vreselijke noodgang, gewoon door." uit de Telegraaf slaat dus ook nergens op. We hebben nog altijd netjes ATB, dus sneller dan een normale Intercity zal het niet zijn gegaan.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
1 Station voorbijrijden oke, dat kan gebeuren, maar als hij ook de volgende stations voorbijraast dan ga je als passagier toch denken dat er wat mis is. Leeft de machinist nog wel? (Ja, wij treinnerds weten van een intermitterende dodeman enzo, maar de gemiddelde treinreiziger niet). En die sletjes hebben ook een intercom om het dienstdoende personeel te bereiken, maar dat werkte blijkbaar ook niet, dan vind ik aan de noodrem trekken helemaal niet zo gek eigenlijk...
Niet altijd gaat het licht uit. In opzending wel maar leeg hoeft dit niet altijd. De machinist maakt dan de keuze.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:08 schreef Temlin het volgende:
Stond het licht nog wel aan in de trein? Want normaal gesproken gaat dit toch uit bij een overbrengingsrit?
Boeiend....quote:Op zondag 12 december gaat de nieuwe dienstregeling in.
Wat zijn de belangrijkste wijzigingen?
Tussen Houten en Culemborg opent een nieuw station: Houten-Castellum. De Sprinters, die rijden tussen Utrecht en Geldermalsen, stoppen hier vier keer per uur.
De Sprinter, die in de spits rijdt tussen Rhenen en Amsterdam Centraal, stopt voortaan in beide richtingen op Amsterdam Muiderpoort en Amsterdam Amstel.
Nachtnettreinen tussen Eindhoven en Utrecht Centraal, en tussen Eindhoven en Rotterdam Centraal, rijden alleen nog in de nacht van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag. Op het traject Tilburg - s-Hertogenbosch rijden geen Nachtnettreinen meer.
Tussen Nieuw-Amsterdam en Emmen opent een nieuw station: Emmen Zuid. Hier stoppen de Sneltreinen en de stoptreinen. Station Emmen Bargeres komt te vervallen.
Station Tilburg West heet voortaan Tilburg Universiteit
Mwah best wel. Nog een jaartje Vlissingen - Amsterdam in een fatsoenlijke IC, zoals het hoort; de internationale trein nog altijd via Roosendaal, zoals het hoort; Nog altijd geen Fyra naar Breda, zoals verwacht. Prima nieuws ditquote:Op donderdag 18 november 2010 13:55 schreef Yreal het volgende:
Belangrijkste wijzigingen
[..]
Boeiend....
Geen nieuws is goed nieuwsquote:Op donderdag 18 november 2010 14:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mwah best wel. Nog een jaartje Vlissingen - Amsterdam in een fatsoenlijke IC, zoals het hoort; de internationale trein nog altijd via Roosendaal, zoals het hoort; Nog altijd geen Fyra naar Breda, zoals verwacht. Prima nieuws dit.
Toen ik zag dat je gepost had wist ik dat je dit ging zeggenquote:Op donderdag 18 november 2010 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeker boeiend. 2 nieuwe bordjes namelijk
Toch ben ik wel benieuwd waarom er in Gouda ineens wel gestopt werd dan. Misschien dat iemand toch nattigheid begoin te voelen of zo?quote:Op donderdag 18 november 2010 13:30 schreef James1988 het volgende:
De trein was defect geraakt en werd daarom afgevoerd. De herhaaldelijke noodremmeldingen werden door de machinist ook als defect gezien en daarom overbrugd, vermoed ik.
Precies, daarom vond ik het niet de moeite om te quotenquote:Op donderdag 18 november 2010 14:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Toen ik zag dat je gepost had wist ik dat je dit ging zeggen
Kan zijn dat ze eindelijk de machinist bereikt hadden en dat Gouda misschien het beste in het treinpad paste?quote:Op donderdag 18 november 2010 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch ben ik wel benieuwd waarom er in Gouda ineens wel gestopt werd dan. Misschien dat iemand toch nattigheid begoin te voelen of zo?
Wat ik heb begrepen is dat een paar reizigers 112 hebben gebeld, de alarmcentrale zal vervolgens wel contact hebben gelegd met ProRail om zo de machinist van desbetreffende trein te bereiken via GSM-R.quote:Op donderdag 18 november 2010 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch ben ik wel benieuwd waarom er in Gouda ineens wel gestopt werd dan. Misschien dat iemand toch nattigheid begoin te voelen of zo?
Ah zo, dat kan jaquote:Op donderdag 18 november 2010 14:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is dat een paar reizigers 112 hebben gebeld, de alarmcentrale zal vervolgens wel contact hebben gelegd met ProRail om zo de machinist van desbetreffende trein te bereiken via GSM-R.
Iemand had de politie gebeld, en toen hebben ze de trein stop gezet nadat de spoorwegpolitie de Treindienstleider inschakelde.quote:Op donderdag 18 november 2010 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch ben ik wel benieuwd waarom er in Gouda ineens wel gestopt werd dan. Misschien dat iemand toch nattigheid begoin te voelen of zo?
Grote kans dat de lege trein geen conducteur heeft gehad. En als het defect als gevolg heeft dat de verbinding tussen het eerste en het tweede stel niet werkte had de machinist ook niet kunnen waarschuwen via de intercom.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:01 schreef Cherna het volgende:
Wat ik niet snap is dat de conducteur niets gezien heeft.
Die "hydrolische cylinders" zijn volgens mij kortsluitlansen. Die maken kortsluiting tussen de twee spoorstaven, zodat het spoor bij de treindienstleider bezet wordt gemeld en die er dus niet zomaar een trein heen kan sturen. Wel zo veilig voor de werklui.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:42 schreef dan13lv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toelichting: woensdag rond half 11 aangekomen in Groningen vanuit Leeuwarden en uit de trein zag ik al spoorwerkers bij spoor 6 en 7. dus ik erheen gelopen en foto's gemaakt. weet niet precies wat de hydraulische cilinders doen, oranje puntjes is waar gezaagd gaat worden denk ik ( weet dit niet zeker).
toen ik rond half 5 weer terug ging, waren de cylinders weg en reed er ook een goederentrein over,
het middelste spoor.
[ afbeelding ]
fotootje van 2 gerangeerde VIRM's te groningen
Klopt helemaal. Het zijn ZKL's, Zelfsignalerende Kortsluitlansen, die de spoorstaven kortsluiten en ook zelf aangeven of ze goed werken. De oranje markeringen geven idd aan waar het spoor opgedeeld gaat worden.quote:Op donderdag 18 november 2010 18:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Die "hydrolische cylinders" zijn volgens mij kortsluitlansen. Die maken kortsluiting tussen de twee spoorstaven, zodat het spoor bij de treindienstleider bezet wordt gemeld en die er dus niet zomaar een trein heen kan sturen. Wel zo veilig voor de werklui.
Maar ziggyziggyziggy kan er vast meer over vertellen. En heeft dat ook al eens gedaan, maar op m'n mobiel kan ik die post zo gauw niet terugvinden
Ik vraag me af waarom de naam Katholieke Universiteit Tilburg niet volstaat...quote:Op donderdag 18 november 2010 13:55 schreef Yreal het volgende:
Belangrijkste wijzigingen
[..]
Boeiend....
Omdat dat afgekort KUT wordtquote:Op donderdag 18 november 2010 19:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom de naam Katholieke Universiteit Tilburg niet volstaat...
Lekker, mij ook een broodje aapquote:Op donderdag 18 november 2010 19:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat dat afgekort KUT wordt. Dat is de hele reden dat het tegenwoordig universiteit van tilburg is. Er schijnt een mevrouw Gerda van Dijk te zijn geweest die een brief eindigde met:
GvD
KUT
Maar dat katholieke universiteit tilburg wordt afgekort als KUT kan je moeilijk ontkennen.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker, mij ook een broodje aap![]()
Hoi Gupps
quote:Op donderdag 18 november 2010 20:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar dat katholieke universiteit tilburg wordt afgekort als KUT kan je moeilijk ontkennen.
Ik vind hem wel leuk.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat dat afgekort KUT wordt. Dat is de hele reden dat het tegenwoordig universiteit van tilburg is. Er schijnt een mevrouw Gerda van Dijk te zijn geweest die een brief eindigde met:
GvD
KUT
Oh nee! Dat is flink balen!quote:Op vrijdag 19 november 2010 09:05 schreef Ireyon het volgende:
http://i.imgur.com/pnTUx.jpg
Ontspoorde goederentrein in Roosendaal, alle sporen naar Dordrecht en Breda geblokkeerd
Tussen Duivendrecht en Gouda kom je nergens over een emplacement, dus kan een trein inderdaad gewoon de hele tijd op volle snelheid rijden. En ja ik kan me voorstellen dat je in een stoptrein die overal had moeten stoppen maar dat niet doet een ander gevoel van snelheid krijgt dan in een IC waar dat normaal is.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En zo'n trein remt natuurlijk netjes af bij emplacementen, waar meestal niet de snelheidslimiet van de vrije baan geldt, dus dan weet je ook al dat er gewoon een machinist op zit. Het citaat "De trein stuiterde, met een vreselijke noodgang, gewoon door." uit de Telegraaf slaat dus ook nergens op. We hebben nog altijd netjes ATB, dus sneller dan een normale Intercity zal het niet zijn gegaan.
Kraantje erbij, wagens hersporen. Dan maar hopen dat er geen infra is beschadigd.quote:Op vrijdag 19 november 2010 09:28 schreef Yreal het volgende:
oeps![]()
Hoe de fuck verwachten ze dit rond 3e te hebben gefixt?
Yup. In juni 2005.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:58 schreef Eix het volgende:
Waren die Railpro wagens niet eerder bij dit soort incidenten betrokken?
Dan ga je via maastrichtquote:Op vrijdag 19 november 2010 10:31 schreef Je-zus het volgende:
Je zal verdomme vanmiddag naar Antwerpen moeten
dat is toch misleidende reclame?quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Kreeg ik gisteren zo'n blije email van NS Hispeed, voor ¤ 19,- naar Keulen voor de kerstmarkt (oke, vanaf prijs, en prijs gold voor een enkele reis voor één).
Maar goed, wij kijken, want dat leek ons wel mooi om een keer gezien te hebben. Kom je uit op ¤ 126,- voor een retourtje voor tweegekkenhuis. Alle actietickets zijn allang uitverkocht.
Kan dat niet goedkoper? En, klacht, stuur dat niet zo'n maitje
Jamaar dat is toch stomquote:Op vrijdag 19 november 2010 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga naar de Kerstmarkt in Düsseldorfook 154 euro voor 2
bron: bahn.dequote:Tijdens de ICE LiveTour 2010 gaat de ICE op reis - en u kunt erbij zijn! Bezoek het op ware grootte nagebouwde ICE-model en laat u informeren over de aantrekkelijke verbindingen en prijzen van Deutsche Bahn. Diverse partners geven u informatie over Duitsland Vakantieland. Bezoekers ontvangen een kortingsvoucher, goed voor 5 euro korting bij het boeken van een treinreis. En met een beetje geluk wint u een weekendje weg naar een van de verrassende steden in Duitsland.
Bezoek de ICE LiveTour, deze week in Amsterdam en Brussel.
Staat er niet "zolang de voorraad strekt" oid bij?quote:
Ja, natuurlijk staat er op=op bij.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Staat er niet "zolang de voorraad strekt" oid bij?
Dan is het iig geen misleidende reclame, dat bedoelde ik te zeggen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:39 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk staat er op=op bij.
Maar ik heb gisteren gecheckt toen ik de mail kreeg, en toen waren alle actietickets al uitverkocht. Die waren dus al op voor het versturen van de mail. En dat vind ik stom
Tuurlek wel. De spoorwegen zijn tot zover ik her en der heb gelezen verplicht een 'redelijk' contingent aan actie tickets beschikbaar te stellen. Zo is bijvorbeeld het aanbieden van één kaartje voor ¤19,- en de rest tegen regulier tarief zeer zeker misleidend. Ik weet alleen niet waar die grens licht.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan is het iig geen misleidende reclame, dat bedoelde ik te zeggen.
Nee, dat is het ook niet echt. Niet zoals misleidende reclame te boek staat in ieder geval.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan is het iig geen misleidende reclame, dat bedoelde ik te zeggen.
Heb je op verschillende tijden geprobeerd die tickets te krijgen?quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:39 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk staat er op=op bij.
Maar ik heb gisteren gecheckt toen ik de mail kreeg, en toen waren alle actietickets al uitverkocht. Die waren dus al op voor het versturen van de mail. En dat vind ik stom
Yep, ik weet t. Heb ook meerdere opties geprobeerd (vroeger, later, andere dagen), maar het mocht niet baten.quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Heb je op verschillende tijden geprobeerd die tickets te krijgen?
Je weet dat er per trein een bepaalde hoeveelheid actietickets zijn? Dus als je een nieuwe planning maakt met b.v. 1 trein eerder of later, of een andere dag is de kans best aanwezig dat er nog wel een paar zijn.
FFFFFFFFFUUUUUUUUUUquote:Utrecht C
Vrijdag 19 November 16:35
Oorzaak
Rond Utrecht C rijden geen treinen door beperkingen op last van de brandweer.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Datquote:
Post T Utrecht schijnt in de fik te staan. Althans, iemand meldde dat er flink wat rook uit komt.quote:
Maar ik zit toch al in Utrechtquote:Op vrijdag 19 november 2010 16:47 schreef greavy het volgende:
Gebouw is ontruimd, dus voorlopig even geen treintjes daar. Zoek maar een omreisroute![]()
Sadist!!quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:54 schreef Crientj het volgende:
Was ik nou maar met mn camera op Utrecht. ;{
Dat ookquote:
De AV faalt momenteel ook. Prorail heeft AL het treinverkeer plat gelegd.quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Check ff AV, sommige treinen rijden wel.
Wel volgens nu.nl.quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Is Utrecht Centraal zelf ook ontruimd ?!
Oh noesquote:
Hun liegen. Station is niet ontruimd. Die post zit bij Opstel Zuid (richting Arnhem dat torentje in het midden van de sporen)quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:57 schreef Crientj het volgende:
Waarom hebben ze heel Ut ontruimd... Of meer, waar zit dat deel dat in de fik staat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |