Die "hydrolische cylinders" zijn volgens mij kortsluitlansen. Die maken kortsluiting tussen de twee spoorstaven, zodat het spoor bij de treindienstleider bezet wordt gemeld en die er dus niet zomaar een trein heen kan sturen. Wel zo veilig voor de werklui.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:42 schreef dan13lv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toelichting: woensdag rond half 11 aangekomen in Groningen vanuit Leeuwarden en uit de trein zag ik al spoorwerkers bij spoor 6 en 7. dus ik erheen gelopen en foto's gemaakt. weet niet precies wat de hydraulische cilinders doen, oranje puntjes is waar gezaagd gaat worden denk ik ( weet dit niet zeker).
toen ik rond half 5 weer terug ging, waren de cylinders weg en reed er ook een goederentrein over,
het middelste spoor.
[ afbeelding ]
fotootje van 2 gerangeerde VIRM's te groningen
Klopt helemaal. Het zijn ZKL's, Zelfsignalerende Kortsluitlansen, die de spoorstaven kortsluiten en ook zelf aangeven of ze goed werken. De oranje markeringen geven idd aan waar het spoor opgedeeld gaat worden.quote:Op donderdag 18 november 2010 18:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Die "hydrolische cylinders" zijn volgens mij kortsluitlansen. Die maken kortsluiting tussen de twee spoorstaven, zodat het spoor bij de treindienstleider bezet wordt gemeld en die er dus niet zomaar een trein heen kan sturen. Wel zo veilig voor de werklui.
Maar ziggyziggyziggy kan er vast meer over vertellen. En heeft dat ook al eens gedaan, maar op m'n mobiel kan ik die post zo gauw niet terugvinden
Ik vraag me af waarom de naam Katholieke Universiteit Tilburg niet volstaat...quote:Op donderdag 18 november 2010 13:55 schreef Yreal het volgende:
Belangrijkste wijzigingen
[..]
Boeiend....
Omdat dat afgekort KUT wordtquote:Op donderdag 18 november 2010 19:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom de naam Katholieke Universiteit Tilburg niet volstaat...
Lekker, mij ook een broodje aapquote:Op donderdag 18 november 2010 19:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat dat afgekort KUT wordt. Dat is de hele reden dat het tegenwoordig universiteit van tilburg is. Er schijnt een mevrouw Gerda van Dijk te zijn geweest die een brief eindigde met:
GvD
KUT
Maar dat katholieke universiteit tilburg wordt afgekort als KUT kan je moeilijk ontkennen.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker, mij ook een broodje aap![]()
Hoi Gupps
quote:Op donderdag 18 november 2010 20:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar dat katholieke universiteit tilburg wordt afgekort als KUT kan je moeilijk ontkennen.
Ik vind hem wel leuk.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat dat afgekort KUT wordt. Dat is de hele reden dat het tegenwoordig universiteit van tilburg is. Er schijnt een mevrouw Gerda van Dijk te zijn geweest die een brief eindigde met:
GvD
KUT
Oh nee! Dat is flink balen!quote:Op vrijdag 19 november 2010 09:05 schreef Ireyon het volgende:
http://i.imgur.com/pnTUx.jpg
Ontspoorde goederentrein in Roosendaal, alle sporen naar Dordrecht en Breda geblokkeerd
Tussen Duivendrecht en Gouda kom je nergens over een emplacement, dus kan een trein inderdaad gewoon de hele tijd op volle snelheid rijden. En ja ik kan me voorstellen dat je in een stoptrein die overal had moeten stoppen maar dat niet doet een ander gevoel van snelheid krijgt dan in een IC waar dat normaal is.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En zo'n trein remt natuurlijk netjes af bij emplacementen, waar meestal niet de snelheidslimiet van de vrije baan geldt, dus dan weet je ook al dat er gewoon een machinist op zit. Het citaat "De trein stuiterde, met een vreselijke noodgang, gewoon door." uit de Telegraaf slaat dus ook nergens op. We hebben nog altijd netjes ATB, dus sneller dan een normale Intercity zal het niet zijn gegaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |