Misschien omdat NS dan weet welke routes met abonnementen worden afgelegd, ipv. dat ze onderzoeksmensen de trein in moeten sturen om mensen daarnaar te vragen?quote:Op maandag 15 november 2010 10:37 schreef greavy het volgende:
Waarom zou je met die kaart reizen
Geef mij maar gewoon de losse kaartjes.
Wat is het voordeel van losse kaartjes voor het standaard forenzenvervoer?quote:Op maandag 15 november 2010 10:37 schreef greavy het volgende:
Waarom zou je met die kaart reizen
Geef mij maar gewoon de losse kaartjes.
En misschien omdat de papieren kaartjes gaan verdwijnen?quote:Op maandag 15 november 2010 10:37 schreef greavy het volgende:
Waarom zou je met die kaart reizen
Geef mij maar gewoon de losse kaartjes.
Uuh je kunt bij de automaat een kaartje naar bad bentheim kopen?quote:Op maandag 15 november 2010 11:24 schreef greavy het volgende:
Treinverbinding Hengelo-Bentheim vanaf 12 december
13 november 2010
HENGELO - De nieuwe regionale treinverbinding tussen Hengelo en Bad Bentheim wordt op zondag 12 december in gebruik genomen. De dienstregeling wordt verzorgd door het Nederlandse openbaarvervoerbedrijf Syntus en het Duitse Bentheimer Eisenbahn.
Tijdens een proefperiode van drie jaar wordt gekeken of er voldoende reizigers zijn om de dienst ook op de lange termijn rendabel te exploiteren.
Doordeweeks rijdt er elk uur tussen 06.30 en 20.30 uur een trein. Op zaterdag is de eerste rit om 07.30 uur en op zondag om 08.30 uur. Een kaartje is vooralsnog alleen te koop bij de conducteur. Een enkeltje Hengelo - Bad Bentheim kost 4,50 euro.
Bron: Twentsche Courant Tubantia
Dus als je mee wilt met die stopper voor ¤4,50 ofzo moet je bij de conducteur je kaartje kopen. Zal dus ook wel contant moeten, vrees ik zo...
Nog leuker is dat je met de IC (ri. Ut) langs de stopper schuift te Houten, dan toch stopt en de stopper uiteindelijk voor magquote:Op maandag 15 november 2010 10:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanochtend toch naar Utrecht gegaan via Den Bosch, en dus ook de viersporigheid bij Houten gezien. Best apart dat de trein nu langs rechts langs dat station gaat.
En dat je daar dan tot Den Bosch achteraan mag sukkelen. Het lijkt weleens alsof sommige treindienstleiders hun eerste lesdag gespijbeld hebben vroegahquote:Op maandag 15 november 2010 12:38 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Nog leuker is dat je met de IC (ri. Ut) langs de stopper schuift te Houten, dan toch stopt en de stopper uiteindelijk voor mag
De automaat kent nu alleen het internationale tarief voor Bentheim. Dit is het Internationale TCV-tarief. NS weigert om een regionaal tarief voor grensoverschrijdend verkeer te vragen, wat dus de reden is dat in bijvoorbeeld Venlo een DB-automaat staat.quote:Op maandag 15 november 2010 12:41 schreef Eix het volgende:
Of het feit dat NS de treintickets in Nederland verkoopt. Marktwerking, privatisering... right.
quote:De prijzen variëren tussen de ¤4,50 (enkele reis Hengelo - Bad Bentheim) en ¤ 1.080,- (jaartrajectkaart Hengelo - Bad Bentheim). Tevens zullen er speciale tickets verkrijgbaar zijn, zoals bijvoorbeeld het Syntus Superticket (¤12,-) en een speciaal fietsticket (¤1,-)
Bron: Provincie Overijssel
Als de NS dit al bijhoudt zullen ze zulke gegevens zeker niet publiekelijk bekend maken. Zelfs over globale aantallen wordt schimmig gedaan. Alles onder het mom van "mensen niet op ideeën brengen" wat natuurlijk onzin is, maar okee. Maar over alles rondom zelfdoding op het spoor zwijgt NS het liefst. Prorail trouwens ook. En eerlijk is eerlijk, voor de meeste betrokkenen is het ook niet zo'n prettig onderwerp natuurlijk.quote:Op maandag 15 november 2010 12:50 schreef juxtaposition het volgende:
En nog een edit: een kaart met waar het meest zelfmoord wordt gepleegd zou ook heel erg mooi zijn. Ik weet niet of de NS dit bijhoudt? Ik kan het in elk geval niet op het internet vinden.
Begrijp ik.quote:Op maandag 15 november 2010 12:44 schreef greavy het volgende:
[..]
De automaat kent nu alleen het internationale tarief voor Bentheim. Dit is het Internationale TCV-tarief. NS weigert om een regionaal tarief voor grensoverschrijdend verkeer te vragen, wat dus de reden is dat in bijvoorbeeld Venlo een DB-automaat staat.
Nog een toevoeging voor de Syntus-prijzen:
Met de juiste contacten moet het wel lukken. Maar wil je alleen de cijfers van NS of van het gehele Nederlandse spoor?quote:Op maandag 15 november 2010 13:05 schreef juxtaposition het volgende:
Nee inderdaad, maar het is wel erg interessant. Ik hoop in dit topic wat informatie te kunnen krijgen van ''insiders'' bij de NS, want via google gaat het hem in elk geval niet worden. Misschien kan ik de NS een brief sturen ofzo, maar ik denk dat er weinig kans is op een inhoudelijk antwoord omdat het zo'n taboe is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |