quote:Op donderdag 18 november 2010 07:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik las t ook ergens idd, lekkere machinist dan...
Mja, je kan nou wel allemaal achter die machinist aan gaan rennen, maar wat bezielt mensen om aan de noodrem te gaan hangen omdat de trein een station voorbij rijdt?quote:Op donderdag 18 november 2010 09:30 schreef Ireyon het volgende:
Hmm er is niemand aan boord en toch wordt er aan de noodrem getrokken. 'k Zal het me wel verbeelden, rij gewoon lekker door
http://www.prorail.nl/per(...)retegenjongeren.aspxquote:ProRail start schadeclaimprocedure tegen jongeren
Spoorbeheerder ProRail stelt een groep van zeker vier jongeren, die minderjarig zijn, aansprakelijk voor de schade veroorzaakt door het in storing brengen van een overweg. Het gaat om een spoorwegovergang bij het Achterhoekse Wehl. De schade loopt mogelijk op tot tienduizenden euros.
1 Station voorbijrijden oke, dat kan gebeuren, maar als hij ook de volgende stations voorbijraast dan ga je als passagier toch denken dat er wat mis is. Leeft de machinist nog wel? (Ja, wij treinnerds weten van een intermitterende dodeman enzo, maar de gemiddelde treinreiziger niet). En die sletjes hebben ook een intercom om het dienstdoende personeel te bereiken, maar dat werkte blijkbaar ook niet, dan vind ik aan de noodrem trekken helemaal niet zo gek eigenlijk...quote:Op donderdag 18 november 2010 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Mja, je kan nou wel allemaal achter die machinist aan gaan rennen, maar wat bezielt mensen om aan de noodrem te gaan hangen omdat de trein een station voorbij rijdt?Een noodrem is voor als je in NOOD bent. Misschien zijn mensen tegenwoordig niet vaak genoeg in nood om überhaupt te weten wat dat betekent.
Volgens mij weten de meeste reizigers ook wel van een dodeman hoor. En zo'n trein remt natuurlijk netjes af bij emplacementen, waar meestal niet de snelheidslimiet van de vrije baan geldt, dus dan weet je ook al dat er gewoon een machinist op zit. Het citaat "De trein stuiterde, met een vreselijke noodgang, gewoon door." uit de Telegraaf slaat dus ook nergens op. We hebben nog altijd netjes ATB, dus sneller dan een normale Intercity zal het niet zijn gegaan.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
1 Station voorbijrijden oke, dat kan gebeuren, maar als hij ook de volgende stations voorbijraast dan ga je als passagier toch denken dat er wat mis is. Leeft de machinist nog wel? (Ja, wij treinnerds weten van een intermitterende dodeman enzo, maar de gemiddelde treinreiziger niet). En die sletjes hebben ook een intercom om het dienstdoende personeel te bereiken, maar dat werkte blijkbaar ook niet, dan vind ik aan de noodrem trekken helemaal niet zo gek eigenlijk...
Niet altijd gaat het licht uit. In opzending wel maar leeg hoeft dit niet altijd. De machinist maakt dan de keuze.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:08 schreef Temlin het volgende:
Stond het licht nog wel aan in de trein? Want normaal gesproken gaat dit toch uit bij een overbrengingsrit?
Boeiend....quote:Op zondag 12 december gaat de nieuwe dienstregeling in.
Wat zijn de belangrijkste wijzigingen?
Tussen Houten en Culemborg opent een nieuw station: Houten-Castellum. De Sprinters, die rijden tussen Utrecht en Geldermalsen, stoppen hier vier keer per uur.
De Sprinter, die in de spits rijdt tussen Rhenen en Amsterdam Centraal, stopt voortaan in beide richtingen op Amsterdam Muiderpoort en Amsterdam Amstel.
Nachtnettreinen tussen Eindhoven en Utrecht Centraal, en tussen Eindhoven en Rotterdam Centraal, rijden alleen nog in de nacht van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag. Op het traject Tilburg - s-Hertogenbosch rijden geen Nachtnettreinen meer.
Tussen Nieuw-Amsterdam en Emmen opent een nieuw station: Emmen Zuid. Hier stoppen de Sneltreinen en de stoptreinen. Station Emmen Bargeres komt te vervallen.
Station Tilburg West heet voortaan Tilburg Universiteit
Mwah best wel. Nog een jaartje Vlissingen - Amsterdam in een fatsoenlijke IC, zoals het hoort; de internationale trein nog altijd via Roosendaal, zoals het hoort; Nog altijd geen Fyra naar Breda, zoals verwacht. Prima nieuws ditquote:Op donderdag 18 november 2010 13:55 schreef Yreal het volgende:
Belangrijkste wijzigingen
[..]
Boeiend....
Geen nieuws is goed nieuwsquote:Op donderdag 18 november 2010 14:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mwah best wel. Nog een jaartje Vlissingen - Amsterdam in een fatsoenlijke IC, zoals het hoort; de internationale trein nog altijd via Roosendaal, zoals het hoort; Nog altijd geen Fyra naar Breda, zoals verwacht. Prima nieuws dit.
Toen ik zag dat je gepost had wist ik dat je dit ging zeggenquote:Op donderdag 18 november 2010 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeker boeiend. 2 nieuwe bordjes namelijk
Toch ben ik wel benieuwd waarom er in Gouda ineens wel gestopt werd dan. Misschien dat iemand toch nattigheid begoin te voelen of zo?quote:Op donderdag 18 november 2010 13:30 schreef James1988 het volgende:
De trein was defect geraakt en werd daarom afgevoerd. De herhaaldelijke noodremmeldingen werden door de machinist ook als defect gezien en daarom overbrugd, vermoed ik.
Precies, daarom vond ik het niet de moeite om te quotenquote:Op donderdag 18 november 2010 14:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Toen ik zag dat je gepost had wist ik dat je dit ging zeggen
Kan zijn dat ze eindelijk de machinist bereikt hadden en dat Gouda misschien het beste in het treinpad paste?quote:Op donderdag 18 november 2010 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch ben ik wel benieuwd waarom er in Gouda ineens wel gestopt werd dan. Misschien dat iemand toch nattigheid begoin te voelen of zo?
Wat ik heb begrepen is dat een paar reizigers 112 hebben gebeld, de alarmcentrale zal vervolgens wel contact hebben gelegd met ProRail om zo de machinist van desbetreffende trein te bereiken via GSM-R.quote:Op donderdag 18 november 2010 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch ben ik wel benieuwd waarom er in Gouda ineens wel gestopt werd dan. Misschien dat iemand toch nattigheid begoin te voelen of zo?
Ah zo, dat kan jaquote:Op donderdag 18 november 2010 14:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is dat een paar reizigers 112 hebben gebeld, de alarmcentrale zal vervolgens wel contact hebben gelegd met ProRail om zo de machinist van desbetreffende trein te bereiken via GSM-R.
Iemand had de politie gebeld, en toen hebben ze de trein stop gezet nadat de spoorwegpolitie de Treindienstleider inschakelde.quote:Op donderdag 18 november 2010 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Grote kans dat de lege trein geen conducteur heeft gehad. En als het defect als gevolg heeft dat de verbinding tussen het eerste en het tweede stel niet werkte had de machinist ook niet kunnen waarschuwen via de intercom.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:01 schreef Cherna het volgende:
Wat ik niet snap is dat de conducteur niets gezien heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |