abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88856060
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 07:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik las t ook ergens idd, lekkere machinist dan...
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 09:30 schreef Ireyon het volgende:
Hmm er is niemand aan boord en toch wordt er aan de noodrem getrokken. 'k Zal het me wel verbeelden, rij gewoon lekker door 8)7
Mja, je kan nou wel allemaal achter die machinist aan gaan rennen, maar wat bezielt mensen om aan de noodrem te gaan hangen omdat de trein een station voorbij rijdt? 8)7 Een noodrem is voor als je in NOOD bent. Misschien zijn mensen tegenwoordig niet vaak genoeg in nood om überhaupt te weten wat dat betekent.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88856093
Wie herinnert dit bericht nog:

quote:
ProRail start schadeclaimprocedure tegen jongeren
Spoorbeheerder ProRail stelt een groep van zeker vier jongeren, die minderjarig zijn, aansprakelijk voor de schade veroorzaakt door het in storing brengen van een overweg. Het gaat om een spoorwegovergang bij het Achterhoekse Wehl. De schade loopt mogelijk op tot tienduizenden euros.
http://www.prorail.nl/per(...)retegenjongeren.aspx

Vandaag in de Gelderlander, regio Achterhoek. Geeft Prorail meer informatie. Er werd eerder nog gemeld dat ze betrapt waren door de camera's langs de spoorlijn, dit bleek niet te kloppen. De filmpjes zijn gefilmd door een getuige. (prorail wil niet zeggen wie). Hoe dan ook op de filmpjes is te zien dat ze tegen de telkoppen van de assentellers staan, waarna de spoorbomen sluiten.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_88856650
quote:
15s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Mja, je kan nou wel allemaal achter die machinist aan gaan rennen, maar wat bezielt mensen om aan de noodrem te gaan hangen omdat de trein een station voorbij rijdt? 8)7 Een noodrem is voor als je in NOOD bent. Misschien zijn mensen tegenwoordig niet vaak genoeg in nood om überhaupt te weten wat dat betekent.
1 Station voorbijrijden oke, dat kan gebeuren, maar als hij ook de volgende stations voorbijraast dan ga je als passagier toch denken dat er wat mis is. Leeft de machinist nog wel? (Ja, wij treinnerds weten van een intermitterende dodeman enzo, maar de gemiddelde treinreiziger niet). En die sletjes hebben ook een intercom om het dienstdoende personeel te bereiken, maar dat werkte blijkbaar ook niet, dan vind ik aan de noodrem trekken helemaal niet zo gek eigenlijk...
  donderdag 18 november 2010 @ 11:57:17 #204
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88856993
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

1 Station voorbijrijden oke, dat kan gebeuren, maar als hij ook de volgende stations voorbijraast dan ga je als passagier toch denken dat er wat mis is. Leeft de machinist nog wel? (Ja, wij treinnerds weten van een intermitterende dodeman enzo, maar de gemiddelde treinreiziger niet). En die sletjes hebben ook een intercom om het dienstdoende personeel te bereiken, maar dat werkte blijkbaar ook niet, dan vind ik aan de noodrem trekken helemaal niet zo gek eigenlijk...
Volgens mij weten de meeste reizigers ook wel van een dodeman hoor. En zo'n trein remt natuurlijk netjes af bij emplacementen, waar meestal niet de snelheidslimiet van de vrije baan geldt, dus dan weet je ook al dat er gewoon een machinist op zit. Het citaat "De trein stuiterde, met een vreselijke noodgang, gewoon door." uit de Telegraaf slaat dus ook nergens op. We hebben nog altijd netjes ATB, dus sneller dan een normale Intercity zal het niet zijn gegaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 november 2010 @ 11:59:07 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88857042
Sommige mensen zijn niets gewend
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 18 november 2010 @ 12:01:41 #206
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88857099
Wat ik niet snap is dat de conducteur niets gezien heeft. Al heeft hij/zij niet gecontroleerd dan moet het toch tijdens het wegrijden van het station gezien zijn door medewerkers of service/medewerker of ander personeel . Dan had men namelijk kunnen bellen met de organisatie die dan de machinist kon inlichten dat er zich nog reizigers bevonden in het treinstel. De machinist kun je niets verwijten. Als je een treinstel moet vervoeren leeg wegens defect en onderweg valt de lucht weg kan ik me voorstellen dat hij denkt dat dit een storing is. Maar goed fouten kunnen gemaakt worden.Het blijft altijd speculeren over het hoe en waarom

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 18-11-2010 12:08:44 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_88857282
Stond het licht nog wel aan in de trein? Want normaal gesproken gaat dit toch uit bij een overbrengingsrit?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  donderdag 18 november 2010 @ 12:12:09 #208
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88857382
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 12:08 schreef Temlin het volgende:
Stond het licht nog wel aan in de trein? Want normaal gesproken gaat dit toch uit bij een overbrengingsrit?
Niet altijd gaat het licht uit. In opzending wel maar leeg hoeft dit niet altijd. De machinist maakt dan de keuze.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_88857564
ik had zo'n thrill ride weleens willen meemaken eigenlijk. Vast spannender dan een half uur wachten op een battery reset van een Velaro :X :D
  donderdag 18 november 2010 @ 13:30:18 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88859902
De trein was defect geraakt en werd daarom afgevoerd. De herhaaldelijke noodremmeldingen werden door de machinist ook als defect gezien en daarom overbrugd, vermoed ik.
pi_88860654
Dus ik hard uitslapen vanochtend. Word ik wakker om 9 uur kijk ik naar de storingen en besef dat ik never nooit op tijd op school was geweest.

heerlijk begin van de dag *O*
pi_88860713
Belangrijkste wijzigingen
quote:
Op zondag 12 december gaat de nieuwe dienstregeling in.
Wat zijn de belangrijkste wijzigingen?

Tussen Houten en Culemborg opent een nieuw station: Houten-Castellum. De Sprinters, die rijden tussen Utrecht en Geldermalsen, stoppen hier vier keer per uur.

De Sprinter, die in de spits rijdt tussen Rhenen en Amsterdam Centraal, stopt voortaan in beide richtingen op Amsterdam Muiderpoort en Amsterdam Amstel.

Nachtnettreinen tussen Eindhoven en Utrecht Centraal, en tussen Eindhoven en Rotterdam Centraal, rijden alleen nog in de nacht van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag. Op het traject Tilburg - s-Hertogenbosch rijden geen Nachtnettreinen meer.

Tussen Nieuw-Amsterdam en Emmen opent een nieuw station: Emmen Zuid. Hier stoppen de Sneltreinen en de stoptreinen. Station Emmen Bargeres komt te vervallen.

Station Tilburg West heet voortaan Tilburg Universiteit
Boeiend.... :{
pi_88861784
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:55 schreef Yreal het volgende:
Belangrijkste wijzigingen

[..]

Boeiend.... :{
Mwah best wel. Nog een jaartje Vlissingen - Amsterdam in een fatsoenlijke IC, zoals het hoort; de internationale trein nog altijd via Roosendaal, zoals het hoort; Nog altijd geen Fyra naar Breda, zoals verwacht. Prima nieuws dit :) .
pi_88861892
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 14:21 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mwah best wel. Nog een jaartje Vlissingen - Amsterdam in een fatsoenlijke IC, zoals het hoort; de internationale trein nog altijd via Roosendaal, zoals het hoort; Nog altijd geen Fyra naar Breda, zoals verwacht. Prima nieuws dit :) .
Geen nieuws is goed nieuws :D
pi_88862276
Zeker boeiend. 2 nieuwe bordjes namelijk :9
pi_88862317
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2010 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeker boeiend. 2 nieuwe bordjes namelijk :9
Toen ik zag dat je gepost had wist ik dat je dit ging zeggen :D
pi_88862454
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:30 schreef James1988 het volgende:
De trein was defect geraakt en werd daarom afgevoerd. De herhaaldelijke noodremmeldingen werden door de machinist ook als defect gezien en daarom overbrugd, vermoed ik.
Toch ben ik wel benieuwd waarom er in Gouda ineens wel gestopt werd dan. Misschien dat iemand toch nattigheid begoin te voelen of zo?
pi_88862496
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 14:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

Toen ik zag dat je gepost had wist ik dat je dit ging zeggen :D
Precies, daarom vond ik het niet de moeite om te quoten :+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 november 2010 @ 14:37:48 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88862546
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toch ben ik wel benieuwd waarom er in Gouda ineens wel gestopt werd dan. Misschien dat iemand toch nattigheid begoin te voelen of zo?
Kan zijn dat ze eindelijk de machinist bereikt hadden en dat Gouda misschien het beste in het treinpad paste?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 18 november 2010 @ 14:38:18 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88862564
quote:

[..]

Wat ik heb begrepen is dat een paar reizigers 112 hebben gebeld, de alarmcentrale zal vervolgens wel contact hebben gelegd met ProRail om zo de machinist van desbetreffende trein te bereiken via GSM-R.
pi_88862606
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 14:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ik heb begrepen is dat een paar reizigers 112 hebben gebeld, de alarmcentrale zal vervolgens wel contact hebben gelegd met ProRail om zo de machinist van desbetreffende trein te bereiken via GSM-R.
Ah zo, dat kan ja :Y
  donderdag 18 november 2010 @ 14:41:59 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88862701
quote:

[..]

Iemand had de politie gebeld, en toen hebben ze de trein stop gezet nadat de spoorwegpolitie de Treindienstleider inschakelde.
  donderdag 18 november 2010 @ 14:49:29 #223
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_88863008
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 12:01 schreef Cherna het volgende:
Wat ik niet snap is dat de conducteur niets gezien heeft.
Grote kans dat de lege trein geen conducteur heeft gehad. En als het defect als gevolg heeft dat de verbinding tussen het eerste en het tweede stel niet werkte had de machinist ook niet kunnen waarschuwen via de intercom.

Wat dus overblijft zijn een stel reizigers die niet opgelet hebben...
Ze hebben dus
- Niet gelet op het omroepbericht
- Niet gelet op de teksten op de reisinfo in de trein
- Niet gekeken op de borden op het perron
So we just called him Fred
  donderdag 18 november 2010 @ 14:51:44 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88863100
De conductrice had alleen het voorste stel gecontroleerd, en het achterste 'vergeten' omdat de trein snel weg moest (omdat er meerdere treinen in de rij stonden).
Scheen ook een storing te zijn met de koppeling, dus dat kan ook wel het probleem zijn, dat er achterin nog reizigers zaten... Omroepbericht deed het bijvoorbeeld niet. Ook schijnt vaak bij SLeT handmatige omroep erg onduidelijk te zijn.
pi_88863163
Handmatige omroep gaat dus gewoon niet. :')
Waarom ze dat niet getest hebben weet ik niet, maar de omroep word standaard onderbroken

'Dus ....... krij..... je..... berich..n'
In plaats van; Dus dan krijg je zulke berichten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')