(greavy): Nee, dat kan nog niet.quote:Op maandag 15 november 2010 13:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Zou m'n maandtrajectabonnement eigenlijk al op de chipkaart kunnen?
Het liefst van het hele Nederlandse spoor, maar als dat niet haalbaar is, is alleen van de NS ook hoed. Ik ga het eens bij het NSKenniscentrum én Prorail proberen, eens kijken hoe ver ik kom.quote:Met de juiste contacten moet het wel lukken. Maar wil je alleen de cijfers van NS of van het gehele Nederlandse spoor?
Bij NS moet je volgens mij contact zien te leggen met het NSKenniscentrum, maar vraag me niet hoe. Ik verwacht alleen niet dat men daar gegevens heeft over de private vervoerders zoals Veolia. Mij lijkt dat je daarom beter bij Prorail kan zijn.
Die laatste is heel handig gedaanquote:Op maandag 15 november 2010 13:29 schreef greavy het volgende:
En daar waren we alweer:
lapo:
[..]
(greavy): Nee, dat kan nog niet.
Je kan met je chipkaart bij NS:
* Reizen op Saldo (enkeltjes)
* Voordeelurenabbo
* Studenten OV-kaart (reizen op Saldo niet mogelijk met 40% korting, daarvoor los kaartje nodig!!!)
quote:
NS-jaarkaart (netkaart, traject-abbo weet ik niet) werkt ook prima op de chipkaart, kun je mee in en uitchecken, maar het hoeft niet, dus ik doe het ook nooit.quote:Op maandag 15 november 2010 13:29 schreef greavy het volgende:
En daar waren we alweer:
lapo:
[..]
(greavy): Nee, dat kan nog niet.
Je kan met je chipkaart bij NS:
* Reizen op Saldo (enkeltjes)
* Voordeelurenabbo
* Studenten OV-kaart (reizen op Saldo niet mogelijk met 40% korting, daarvoor los kaartje nodig!!!)
Nee. Wel Köln Hbf - Amsterdam Centraal, 268 km zonder overstap. Ook in 3:15, toen we eenmaal vertrokken warenquote:Op maandag 15 november 2010 13:53 schreef KapiteinT het volgende:
![]()
Iemand dit weekend nog non-stop Den Haag-Schiphol-Nijmegen-Eindhover gereisd?238km en 3:15 zonder overstap.
Het is echt een bizar onderwerp om te onderzoeken, er ligt zo'n taboe op. Ik heb geprobeerd er ook een post over te maken op het ''opeens had ik het'' forum. Mijn post is niet goedgekeurd omdat het een te gevoelig onderwerp is, en wordt daarom niet geplaatst.quote:Weet iemand of er een schematische kaart bestaat van ggz-instellingen langs het spoor? Ben bezig met een vooronderzoek naar zelfmoord op het spoor. Als ik gewoon bij google maps ''ggz'' in typ, krijg ik lang niet alle psychiatrische klinieken van Nederland volgens mij.
Het is overigens echt apart als je erover nadenkt. Gisteren heb ik onderzoek gedaan naar de zelfmoordtechnieken. Wat het minst pijnlijk is, het snelst gaat, en de grootste kans op succes heeft. Hier komt treinspringen ''goed'' naar voren. Het schijnt wel pijnlijk te zijn (al zijn er relatief weinig mensen om het na te vertellen), maar het is snel gedaan.
En waar zitten alle psychiatrische klinieken? Juist, langs het spoor![]()
Overigens waren er gisteren weer drie treinspringers zag ik
En nog een edit: een kaart met waar het meest zelfmoord wordt gepleegd zou ook heel erg mooi zijn. Ik weet niet of de NS dit bijhoudt? Ik kan het in elk geval niet op het internet vinden.
Ja da's ook niet zo moeilijk in/uitchecken is vrij overbodig als je toch onbeperkt mag reizen.quote:Op maandag 15 november 2010 13:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
NS-jaarkaart (netkaart, traject-abbo weet ik niet) werkt ook prima op de chipkaart, kun je mee in en uitchecken, maar het hoeft niet, dus ik doe het ook nooit.
Even overheen gelezen, thanks! Ga ik zeker naar op zoek.quote:@juxtaposition: Elsevier had begin dit jaar een artikel over zelfmoord op het spoor. Inclusief kaarten en grafieken.
quote:Ik kan u hierover de volgende informatie geven.
Zelfdodingen langs het spoor is een gevoelig onderwerp.
Informatie hierover wordt niet gegeven aan derden.
Wel kan ik u aangeven dat bij ProRail niet bekend is waar langs het spoor psychiatrische klinieken liggen.
Zelfdodingen worden in het hele land overal gepleegd, bij overwegen, stations of gewoon langs het spoor.
Als u nog vragen heeft dan kunt u ons altijd bellen of, als u e-mail gebruikt te reageren via de optie 'Beantwoorden'.
Uw vraag is door ons geregistreerd onder referentienummer blabla.
Het is logisch dat het een gevoelig onderwerp is, maar om het daarom maar geheim te maken? Ik snap dat het niet prettig is als je als nabestaande het overal tegenkomt, maar ik vind het raar dat het niet op te vragen is.quote:Hallo,
Je ontvangt deze e-mail omdat je onderwerp "Zelfdoding op het spoor." op
Opeens had ik het... is afgekeurd door een moderator of beheerder.
De volgende reden is gegeven voor de afkeuring:
Het past niet binnen een categorie, gebruik het omschrijvingveld.
Niet wenselijke topic start over zelfdoding i.c.m kunstwerk(en)
Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.quote:Op maandag 15 november 2010 14:09 schreef juxtaposition het volgende:
Uit het oude topic
[..]
Het is echt een bizar onderwerp om te onderzoeken, er ligt zo'n taboe op. Ik heb geprobeerd er ook een post over te maken op het ''opeens had ik het'' forum. Mijn post is niet goedgekeurd omdat het een te gevoelig onderwerp is, en wordt daarom niet geplaatst.
Blijft het bizar vinden...
Gewoon even bellen. Meestal blijkt er meer mogelijk te zijn dan je denktquote:Op maandag 15 november 2010 14:46 schreef greavy het volgende:
Zit ik te kijken naar een stageplek bij het spoor. Bijna nergens iets met ICT op niveau 3/4 te vinden..
Heeft Strukton iets, vragen ze voor een ICT-gerelateerde stage dat je opleiding Elektrotechniek, Civiele Techniek of Werktuigbouwkunde doet. Wat een vreemde mensjes daar
Strukton heeft best aardige stagevergoedingen volgens mij... www.spoorjob.euquote:Op maandag 15 november 2010 15:13 schreef greavy het volgende:
Ja, dat is zo. Zal ik ook doen, want een spoorgerelateerd bedrijf heeft ook veel te maken met ICT, en stage is voor hun wel erg goedkoop (vaak zelf gratis.....)
Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en daar ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.quote:Op maandag 15 november 2010 14:29 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.
Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"?quote:Op maandag 15 november 2010 15:33 schreef Eix het volgende:
[..]
Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en hier ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.
Ik kan me ergens toch wel voorstellen dat ze er zo min mogelijk over willen berichten. Er is een tijd geweest dat stenen van een viaduct op de snelweg gooien "in de mode was" en enkele jaren daarvoor kreeg het ene na het andere bedrijf een poederbrief. Nu is vandalisme of baldadigheid of hoe je het ook wilt noemen iets totaal anders dan suïcide, maar ik denk wel dat het probleem niet groter maken door te zwijgen de achterliggende gedachte is.quote:Op maandag 15 november 2010 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"?
Maar sowieso, dat geleuter van "mensen op ideeën brengen" is natuurlijk onzin. Alsof iemand niet al bedacht heeft dat hij voor een trein gaat springen. Daar komt verder weinig technisch vernuft meer bij kijken of zo hoor![]()
Selectief quoten.quote:Op maandag 15 november 2010 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"?
Maar sowieso, dat geleuter van "mensen op ideeën brengen" is natuurlijk onzin. Alsof iemand niet al bedacht heeft dat hij voor een trein gaat springen. Daar komt verder weinig technisch vernuft meer bij kijken of zo hoor![]()
Wat voor informatie dan?quote:Op maandag 15 november 2010 15:50 schreef greavy het volgende:
Prorail is wel érg krom: Ik had een paar weken geleden een mailtje gestuurd over bepaalde informatie te verkrijgen over treinafhandeling. Prorail beheert die docu's.
Krijg ik terug: "In verband met de veiligheid langs het spoor kunnen wij u deze informatie niet verstrekken". En dat terwijl ik niet eens om gevoelige informatie vroeg...
Het ligt eraan wat je vraagt. Niet alles kan zomaar verstrekt worden. Een papierfabriek (als voorbeeld) zal je ook niet het juiste productie proces vertellen.quote:Op maandag 15 november 2010 15:50 schreef greavy het volgende:
Prorail is wel érg krom: Ik had een paar weken geleden een mailtje gestuurd over bepaalde informatie te verkrijgen over treinafhandeling. Prorail beheert die docu's.
Krijg ik terug: "In verband met de veiligheid langs het spoor kunnen wij u deze informatie niet verstrekken". En dat terwijl ik niet eens om gevoelige informatie vroeg...
Jup. Hun zeiden dat het vanwege de veiligheid niet kon (aanslagen e.d.)quote:Op maandag 15 november 2010 15:52 schreef Eix het volgende:
[..]
Wat voor informatie dan?Wachttijdregeling of zoiets dergelijks?
Damn. Maar bijvoorbeeld de NMBS zet gewoon de maximale wachttijd op de vertrekstaat. Ik geloof dat ik zoiets wel een keer heb gezien.quote:Op maandag 15 november 2010 15:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Jup. Hun Zij zeiden dat het vanwege de veiligheid niet kon (aanslagen e.d.)
In theorie misschien wel. In de praktijk niet. De MKT zoals we die nu kennen wordt nameijk NIET verchipt maar zal in plaats daarvan afgeschaft gaan worden. Omdat-ie niet in de 'enkelereisstructuur' past.quote:Op maandag 15 november 2010 14:20 schreef greavy het volgende:
In de toekomst moet zoiets wel mogelijk worden. Bij je MTK zou het systeem dan automatisch moeten berekenen of je buiten je traject reist en hoeveel tariefeenheden, en dan het restantbedrag van je kaart afschrijven. Maar voor het zover is duurt het nog wel even.
Denk niet bezet, je ziet daar nog een dwergsein dat stop toontquote:Op maandag 15 november 2010 16:57 schreef greavy het volgende:
Zal ook wel met het bezetspoor binnen komen en de seinen daar.
Zal er weinig mee te maken hebben. In het personeelsforum van OHIH wordt er ook wel eens over gesproken, meen ik.quote:Op maandag 15 november 2010 14:29 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.
Ja, dat klopt. Ik verwoordde het verkeerd. Ik bedoelde dat hij anders bezet moest binnenkomen. Nu kon 'ie achter het seintje blijven.quote:Op maandag 15 november 2010 17:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Denk niet bezet, je ziet daar nog een dwergsein dat stop toont
Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?quote:Op maandag 15 november 2010 15:33 schreef Eix het volgende:
[..]
Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en daar ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.
Op OHIH. Een treinenhobby site. En ik kan mij dus voorstellen dat dergelijke fora niet zitten te wachten op berichten met dergelijke inhoud.quote:Op maandag 15 november 2010 17:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?
Zoals hier omschreven is de enige mogelijkheid. Al het andere(voor de hobby)blijft een probleem.quote:Op maandag 15 november 2010 17:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?
Ik heb verschillende opdrachten voor de uni bij bedrijven gemaakt, en daar ook toegang gehad tot allerlei (concurrentie)gevoelige informatie. Vantevoren echter wel een geheimhoudingsverklaring ondertekend, dus dat die informatie alleen tussen het bedrijf, mijn vakdocent en mij zou blijven. En zoals gezegd, de bedrijven hebben toen nooit een punt gemaakt van de toegang tot informatie.
Wat ik daarmee wil zeggen, ga desnoods met je vakdocent in overleg, en kijk of je gezamelijk iets dergelijks kunt opzetten. Dan bied je aan ProRail aan dat die informatie tussen die drie blijft (Prorail, vakdocent en jij), en dat er niets naar buiten komt. Als ze zoiets hebben (al helemaal als het is ondertekend) dan hebben ze een stok achter de deur. Plus als je hun het doel van je onderzoek meegeeft, en daarna ook een kopie daarvan naar hun opstuurt, dan hebben ze er ook nog eens wat aan.
Het is geen garantie voor succes, maar het vergroot wel je kansen op medewerking.
De reden was dat het systeem bij de NS storing had. Reisplanner en de omroep en de vertrekstaten toonden de juiste informatie. Actuele vertrektijden, digitale CTA's en dergelijke gaven veelal foutieve informatie.quote:Op maandag 15 november 2010 21:45 schreef Sandrvich het volgende:
Het was trouwens vandaag ook weer dikke chaos met die electrische CTA's in Tilburg.:P
Dan lig ik allang in mn nest, en als dat afgelopen is gaat mijn wekker alquote:Op maandag 15 november 2010 21:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
over een uurtje of 2 worden hier de spoorstaven geslepen. als iemand dat de moeite waard vind, het gebeurd tussen alkmaar en uitgeest tussen 0:45 en 5:45
Die zal je niet zo snel krijgen, ben ik bang. Ze staan allen te koop tot er een koper komt (bedrijf met veel geld enzo)quote:Op maandag 15 november 2010 21:57 schreef FredvZ het volgende:
Iemand trouwens nog interesse in een 1600/1800?
Van de 58 gebouwde locs zijn er nu 7 gesloopt, rijden er nog 11 rond en staan er 40 uit hun neus te eten...
Misschien kan er dan ook wel een gratis 6400 vanaf, daarvan staan er nu ook 58 niks te doen.
Klopt, sux.quote:
Ja volgend voorjaar of zo een keer.quote:Overnieuw.
Natuurlijk niet, die weten dat ik de Baas ben.quote:Nu denkt MBH dat je een amateur bent.
Nee.quote:Weet je al wanneer het op TV komt
Nou, daar moet ik nogeens over nadenken.quote:en informeer je ons tijdig?
Maarja, wat moet je er mee?quote:Op maandag 15 november 2010 21:59 schreef greavy het volgende:
Die zal je niet zo snel krijgen, ben ik bang. Ze staan allen te koop tot er een koper komt (bedrijf met veel geld enzo)
Ze hebben het systeem weer eens aangepast waardoor Actuele Vertrektijden er nu dus uit ligt.. incl de twitterdiensten (Dus mijn timeline is eindelijk eens rustig.quote:Op maandag 15 november 2010 21:56 schreef greavy het volgende:
[..]
De reden was dat het systeem bij de NS storing had. Reisplanner en de omroep en de vertrekstaten toonden de juiste informatie. Actuele vertrektijden, digitale CTA's en dergelijke gaven veelal foutieve informatie.
actuelevertrektijden.nl is best een leuke site, maar ik mis daar de treinnummers (ook wanneer ze voorvoegsel 69xxxx hebben enzo). Daarom gebruik ik het nooitquote:Op maandag 15 november 2010 22:04 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ze hebben het systeem weer eens aangepast waardoor Actuele Vertrektijden er nu dus uit ligt.. incl de twitterdiensten (Dus mijn timeline is eindelijk eens rustig.)
Niet zo hard nodig, maar ik kijk daar vooral na. Doorsnee reizigers gebruiken dat nietquote:Op maandag 15 november 2010 22:14 schreef Crientj het volgende:
Dankje Greavy. ^^/
Kan je dus nagaan dat ik ze allemaal volg.Het zijn dr inmiddels een stuk of 20.. en dan met al die +5jes. Mwah, moet nog net te doen zijn.
Is die roep om treinnummers zo hard nodig? Anders moet je Dennis eens vragen of ie wat kan maken.
? dusquote:Op maandag 15 november 2010 22:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
uiteraard.
de 866 werd vandaag gereden door 2x VIRM. 9497+9596
Mobiele applicatie is overigens door iemand anders gemaakt, maar die heeft nog een update te gaan. Stationsafkortingen is voor zover ik weet wel mogelijk op de normale pagina. Mobiele pagina heeft nog een flink aantal updates te gaan voor het bij de huidige site hoort.quote:Op maandag 15 november 2010 22:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet zo hard nodig, maar ik kijk daar vooral na. Doorsnee reizigers gebruiken dat niet
En zeg zelf, wat laad sneller: http://m.actuelevertrektijden.nl/ of m.gwirken.nl/treinav (en je dan ook nog in de url een station kan oproepen door /?halte=<station> te gebruiken (spatie=+)
Ik zal Dennis wel eens een tip geven om stations verkortingen erbij te gebruiken. Asd typt sneller als Amsterdam Centraal, ookal krijg je een menu'tje te zien.
Gwirken doet ook aan beide, dus zal niet zo moeilijk zijn (aangezien die site heel simpel is)
Owh, okeequote:Op maandag 15 november 2010 22:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
Mobiele applicatie is overigens door iemand anders gemaakt, maar die heeft nog een update te gaan. Stationsafkortingen is voor zover ik weet wel mogelijk op de normale pagina. Mobiele pagina heeft nog een flink aantal updates te gaan voor het bij de huidige site hoort.
Die dingen zijn exact hetzelfde aan de buitenkant gekquote:Op maandag 15 november 2010 22:11 schreef Cherna het volgende:
De 1800 is mooi. Toch nog iets meer flair dan de 1700.
Een 1700 heeft een snelkoppeling die je bij een 1600/1800 nooit zal aantreffen.quote:Op maandag 15 november 2010 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Die dingen zijn exact hetzelfde aan de buitenkant gek
In Frankrijk rijden er nog een hoop grote broertjes rondquote:Op dinsdag 16 november 2010 10:59 schreef von_Preussen het volgende:
Is er eigenlijk al een 1600 / 1800 aangewezen als museumloc, of zullen ze daar op termijn een 1700 voor gebruiken?
Zou het toch jammer vinden als op een gegeven moment alle locs verdwenen zijn, vind hem eigenlijk wel mooi.
En Slovenië.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Frankrijk rijden er nog een hoop grote broertjes rond
Van buiten inderdaad, maar het rijgedrag(echte power) en cabine(intern) verschillen.quote:Op maandag 15 november 2010 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die dingen zijn exact hetzelfde aan de buitenkant gek
Dat zou ik erg op prijs stellen!quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:23 schreef greavy het volgende:
Het NSM heeft - meende ik - de 1856 straks in hun collectie. Hij is al gegeven aan de NSM.
Ook krijgt het NSM een Plan V.
Zal vanmiddag wel even de nummertjes opzoeken.
Dat klopt, als eerste de BB15000 (25kv), dan kwam de BB7200 (1,5kV) en als laatste de BB22200, als multicourante loc 25kv / 1,5kv.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Frankrijk rijden er nog een hoop grote broertjes rond
Ze zullen begonnen zijn met 1500VDC, vanwege de destijds geldende technische beperkingen qua elektrische tractie. Toen ze echter met hogesnelheids-lijnen begonnen zijn ze op 25kV overgestapt, omdat de techniek ondertussen ver genoeg was gevorderd om elektrische tractie op wisselspanning praktisch te maken. Duitsland is overigens nog 'raarder', met 16.7Hz 15kV wisselspanningquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:46 schreef von_Preussen het volgende:
Weet iemand trouwens waarom ze in Frankrijk twee verschillende systemen hebben? En dat nooit hebben omgebouwd naar compleet 1,5kv? Lijkt me toch onhandig binnen 1 land.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam deze klassieker tegen op Dumpert: http://www.dumpert.nl/med(...)zend_op_prorail.html
Pas na wereld oorlog 2 zijn ze met 25kv gestart, dus daarom nog 2 systemen. 25kv is beter omdat je minder stoom trekt. Dus daardoor ook harder kunt gaan. Een daarbij verlies je dus ook niet zo veel vermogen. Met 1500V zou je veel meer onderstations nodig hebben en je verliest dan ook nog enorm vermogen mocht je hoge snelheden gaan rijden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zou ik erg op prijs stellen!![]()
Weet iemand trouwens waarom ze in Frankrijk twee verschillende systemen hebben? En dat nooit hebben omgebouwd naar compleet 1,5kv? Lijkt me toch onhandig binnen 1 land.
Ach, ik zie het als een onvrijwillige comedian, ik kan er wel om lachen als ie zich druk maakt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is die flappie die ook een filmpje gemaakt heeft over een openstaand hek in Venlo. WAAR ALLEMAAL TERRORISTEN ZO DOORHEEN KUNNEN LOPEN!!!!11!!!!!
![]()
lolquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ach, ik zie het als een onvrijwillige comedian, ik kan er wel om lachen als ie zich druk maakt.
Dus nog maar een keer dan:
De 1856 is inderdaad al aan het NSM overgedragen per 1 oktober 2010. Maar het NSM wil het nog niet tentoon stellen in het museum (wat logisch is). Op dit moment staat de 1856 in de loods op de Zaanstraat, bij al het andere spul van het NSM wat ze niet tentoon stellen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zou ik erg op prijs stellen!![]()
Even nog een vraag, je zegt "straks", welk tijdspad moet ik mij daarbij voorstellen? Binnenkort, binnen een jaar of pas over een aantal jaren?
Ik zie dat die loc terzijde staat, wat heeft ie oorspronkelijk (na de omnummering naar 18xx) gedaan? Met een stam DDM-1 op stap geweest, of als "losse" loc voor ICRm danwel met ICL onderweg?
Betekent dat dat er twee V's bewaard zullen blijven? Er is ook zo'n werkgroep die ooit de 419 had, maar die is zoals bekend een tijdje terug kort gereden, en daar zouden ze een andere voor krijgen?quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:22 schreef greavy het volgende:
Plan V 876 is ook van het NSM (of moet het nog worden, dat weet ik zo niet). Maar die zal de komende jaren ook nog niet op de baan komen bij het NSM aangezien het nog geen museum treinstel is (dus niet meer in de actieve dienst rondrijdt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |