Owh, okeequote:Op maandag 15 november 2010 22:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
Mobiele applicatie is overigens door iemand anders gemaakt, maar die heeft nog een update te gaan. Stationsafkortingen is voor zover ik weet wel mogelijk op de normale pagina. Mobiele pagina heeft nog een flink aantal updates te gaan voor het bij de huidige site hoort.
Die dingen zijn exact hetzelfde aan de buitenkant gekquote:Op maandag 15 november 2010 22:11 schreef Cherna het volgende:
De 1800 is mooi. Toch nog iets meer flair dan de 1700.
Een 1700 heeft een snelkoppeling die je bij een 1600/1800 nooit zal aantreffen.quote:Op maandag 15 november 2010 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Die dingen zijn exact hetzelfde aan de buitenkant gek
In Frankrijk rijden er nog een hoop grote broertjes rondquote:Op dinsdag 16 november 2010 10:59 schreef von_Preussen het volgende:
Is er eigenlijk al een 1600 / 1800 aangewezen als museumloc, of zullen ze daar op termijn een 1700 voor gebruiken?
Zou het toch jammer vinden als op een gegeven moment alle locs verdwenen zijn, vind hem eigenlijk wel mooi.
En Slovenië.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Frankrijk rijden er nog een hoop grote broertjes rond
Van buiten inderdaad, maar het rijgedrag(echte power) en cabine(intern) verschillen.quote:Op maandag 15 november 2010 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die dingen zijn exact hetzelfde aan de buitenkant gek
Dat zou ik erg op prijs stellen!quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:23 schreef greavy het volgende:
Het NSM heeft - meende ik - de 1856 straks in hun collectie. Hij is al gegeven aan de NSM.
Ook krijgt het NSM een Plan V.
Zal vanmiddag wel even de nummertjes opzoeken.
Dat klopt, als eerste de BB15000 (25kv), dan kwam de BB7200 (1,5kV) en als laatste de BB22200, als multicourante loc 25kv / 1,5kv.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Frankrijk rijden er nog een hoop grote broertjes rond
Ze zullen begonnen zijn met 1500VDC, vanwege de destijds geldende technische beperkingen qua elektrische tractie. Toen ze echter met hogesnelheids-lijnen begonnen zijn ze op 25kV overgestapt, omdat de techniek ondertussen ver genoeg was gevorderd om elektrische tractie op wisselspanning praktisch te maken. Duitsland is overigens nog 'raarder', met 16.7Hz 15kV wisselspanningquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:46 schreef von_Preussen het volgende:
Weet iemand trouwens waarom ze in Frankrijk twee verschillende systemen hebben? En dat nooit hebben omgebouwd naar compleet 1,5kv? Lijkt me toch onhandig binnen 1 land.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam deze klassieker tegen op Dumpert: http://www.dumpert.nl/med(...)zend_op_prorail.html
Pas na wereld oorlog 2 zijn ze met 25kv gestart, dus daarom nog 2 systemen. 25kv is beter omdat je minder stoom trekt. Dus daardoor ook harder kunt gaan. Een daarbij verlies je dus ook niet zo veel vermogen. Met 1500V zou je veel meer onderstations nodig hebben en je verliest dan ook nog enorm vermogen mocht je hoge snelheden gaan rijden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zou ik erg op prijs stellen!![]()
Weet iemand trouwens waarom ze in Frankrijk twee verschillende systemen hebben? En dat nooit hebben omgebouwd naar compleet 1,5kv? Lijkt me toch onhandig binnen 1 land.
Ach, ik zie het als een onvrijwillige comedian, ik kan er wel om lachen als ie zich druk maakt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is die flappie die ook een filmpje gemaakt heeft over een openstaand hek in Venlo. WAAR ALLEMAAL TERRORISTEN ZO DOORHEEN KUNNEN LOPEN!!!!11!!!!!
![]()
lolquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ach, ik zie het als een onvrijwillige comedian, ik kan er wel om lachen als ie zich druk maakt.
Dus nog maar een keer dan:
De 1856 is inderdaad al aan het NSM overgedragen per 1 oktober 2010. Maar het NSM wil het nog niet tentoon stellen in het museum (wat logisch is). Op dit moment staat de 1856 in de loods op de Zaanstraat, bij al het andere spul van het NSM wat ze niet tentoon stellen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zou ik erg op prijs stellen!![]()
Even nog een vraag, je zegt "straks", welk tijdspad moet ik mij daarbij voorstellen? Binnenkort, binnen een jaar of pas over een aantal jaren?
Ik zie dat die loc terzijde staat, wat heeft ie oorspronkelijk (na de omnummering naar 18xx) gedaan? Met een stam DDM-1 op stap geweest, of als "losse" loc voor ICRm danwel met ICL onderweg?
Betekent dat dat er twee V's bewaard zullen blijven? Er is ook zo'n werkgroep die ooit de 419 had, maar die is zoals bekend een tijdje terug kort gereden, en daar zouden ze een andere voor krijgen?quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:22 schreef greavy het volgende:
Plan V 876 is ook van het NSM (of moet het nog worden, dat weet ik zo niet). Maar die zal de komende jaren ook nog niet op de baan komen bij het NSM aangezien het nog geen museum treinstel is (dus niet meer in de actieve dienst rondrijdt)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |