abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 november 2010 @ 15:16:18 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88739551
FYRA ZONDER TOESLAG! Vanwege storingen rondom Amsterdam/Schiphol en Den Haag is de Fyra nu toeslagvrij.

DEUVM!
pi_88739730
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:13 schreef greavy het volgende:
Ja, dat is zo. Zal ik ook doen, want een spoorgerelateerd bedrijf heeft ook veel te maken met ICT, en stage is voor hun wel erg goedkoop (vaak zelf gratis.....)
Strukton heeft best aardige stagevergoedingen volgens mij... www.spoorjob.eu

Ligt natuurlijk ook een beetje aan welk niveau en welke opleiding je doet. Mensen die ze hard nodig hebben willen ze nog wel eens paaien met een goeie vergoeding 8-)
  maandag 15 november 2010 @ 15:26:22 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88739878
Ik doe maar een 'simpele' ICT-opleiding (ICT-Beheerder) op het MBO. Maar dat is niet alleen bij Strukton, gebeurd bij meerdere bedrijven. Maar als er beter uitleg is gegeven vanuit de school dan kunnen we pas echt een stagelocatie zoeken...
Met mijn opleiding zal ik daar vast aan de gang kunnen, en met geluk zelf in Zwijndrecht: Overal hebben ze medewerkers nodig voor de ICT-afdeling (systeembeheerder/netwerkbeheerder enzo)
  maandag 15 november 2010 @ 15:33:19 #29
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_88740104
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:29 schreef KapiteinT het volgende:

[..]


Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.
Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en daar ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 15 november 2010 @ 15:34:57 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88740173
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:33 schreef Eix het volgende:

[..]


Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en hier ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.
Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"? :?

Maar sowieso, dat geleuter van "mensen op ideeën brengen" is natuurlijk onzin. Alsof iemand niet al bedacht heeft dat hij voor een trein gaat springen. Daar komt verder weinig technisch vernuft meer bij kijken of zo hoor :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88740555
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"? :?

Maar sowieso, dat geleuter van "mensen op ideeën brengen" is natuurlijk onzin. Alsof iemand niet al bedacht heeft dat hij voor een trein gaat springen. Daar komt verder weinig technisch vernuft meer bij kijken of zo hoor :N
Ik kan me ergens toch wel voorstellen dat ze er zo min mogelijk over willen berichten. Er is een tijd geweest dat stenen van een viaduct op de snelweg gooien "in de mode was" en enkele jaren daarvoor kreeg het ene na het andere bedrijf een poederbrief. Nu is vandalisme of baldadigheid of hoe je het ook wilt noemen iets totaal anders dan suïcide, maar ik denk wel dat het probleem niet groter maken door te zwijgen de achterliggende gedachte is.
  maandag 15 november 2010 @ 15:46:43 #32
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_88740571
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"? :?

Maar sowieso, dat geleuter van "mensen op ideeën brengen" is natuurlijk onzin. Alsof iemand niet al bedacht heeft dat hij voor een trein gaat springen. Daar komt verder weinig technisch vernuft meer bij kijken of zo hoor :N
Selectief quoten. ;) -> 'naar mijn mening moeten geven'. Met andere woorden, ik vind dat ze die informatie moeten geven, maar niet 'moeten' als in dat ze het verplicht zijn vanuit de wet oid. <edit> Wellicht dat ik beter 'mogen geven' had kunnen schrijven, dat bedoel ik in ieder geval. </edit>

Maar desondanks vind ik dus wel dat als iemand de moeite wilt nemen de gegevens te analyseren dat dit mogelijk zou moeten zijn. Als er inderdaad een trend zichtbaar is op een aantal locaties dan kan men gerichter beleid voeren. En daarmee is uiteindelijk iedereen gebaat.

Daarnaast vind ik het 'mensen op ideeën brengen' geen onzin. Mij lijkt dat als je inderdaad nadenkt over suicide dat je dan bovenal wil uitsluiten dat je het overleeft, en dus wilt weten waar die overlevingskans minimaal is. Het feit dat men af en toe iemand van de baan weet te plukken voor erger geschiedt duidt er toch op dat gelukkig (!) niet iedereen het voor elkaar krijgt om voor de trein te springen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 15 november 2010 @ 15:50:51 #33
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88740725
Prorail is wel érg krom: Ik had een paar weken geleden een mailtje gestuurd over bepaalde informatie te verkrijgen over treinafhandeling. Prorail beheert die docu's.
Krijg ik terug: "In verband met de veiligheid langs het spoor kunnen wij u deze informatie niet verstrekken". En dat terwijl ik niet eens om gevoelige informatie vroeg...
  maandag 15 november 2010 @ 15:52:30 #34
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_88740791
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:50 schreef greavy het volgende:
Prorail is wel érg krom: Ik had een paar weken geleden een mailtje gestuurd over bepaalde informatie te verkrijgen over treinafhandeling. Prorail beheert die docu's.
Krijg ik terug: "In verband met de veiligheid langs het spoor kunnen wij u deze informatie niet verstrekken". En dat terwijl ik niet eens om gevoelige informatie vroeg...
Wat voor informatie dan? :9 Wachttijdregeling of zoiets dergelijks?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 15 november 2010 @ 15:54:00 #35
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88740848
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:50 schreef greavy het volgende:
Prorail is wel érg krom: Ik had een paar weken geleden een mailtje gestuurd over bepaalde informatie te verkrijgen over treinafhandeling. Prorail beheert die docu's.
Krijg ik terug: "In verband met de veiligheid langs het spoor kunnen wij u deze informatie niet verstrekken". En dat terwijl ik niet eens om gevoelige informatie vroeg...
Het ligt eraan wat je vraagt. Niet alles kan zomaar verstrekt worden. Een papierfabriek (als voorbeeld) zal je ook niet het juiste productie proces vertellen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 15 november 2010 @ 15:56:37 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88740971
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:52 schreef Eix het volgende:

[..]


Wat voor informatie dan? :9 Wachttijdregeling of zoiets dergelijks?
Jup. Hun zeiden dat het vanwege de veiligheid niet kon (aanslagen e.d.)
  maandag 15 november 2010 @ 16:05:04 #37
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_88741319
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:56 schreef greavy het volgende:

[..]

Jup. Hun Zij zeiden dat het vanwege de veiligheid niet kon (aanslagen e.d.)
Damn. Maar bijvoorbeeld de NMBS zet gewoon de maximale wachttijd op de vertrekstaat. Ik geloof dat ik zoiets wel een keer heb gezien.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 15 november 2010 @ 16:09:12 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88741507
De NMBS heeft dat inderdaad. Prorail, NS en dergelijke zijn zovaak te bang voor aanslagen enzo....
  maandag 15 november 2010 @ 16:18:35 #39
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_88741921
Dan doe je 't onderzoek bij de NMBS, als die daar echt makkelijker in zijn ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 15 november 2010 @ 16:20:05 #40
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88741965
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 15 november 2010 @ 16:21:49 #41
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_88742048
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:20 schreef greavy het volgende:
In de toekomst moet zoiets wel mogelijk worden. Bij je MTK zou het systeem dan automatisch moeten berekenen of je buiten je traject reist en hoeveel tariefeenheden, en dan het restantbedrag van je kaart afschrijven. Maar voor het zover is duurt het nog wel even.
In theorie misschien wel. In de praktijk niet. De MKT zoals we die nu kennen wordt nameijk NIET verchipt maar zal in plaats daarvan afgeschaft gaan worden. Omdat-ie niet in de 'enkelereisstructuur' past.
  maandag 15 november 2010 @ 16:33:45 #42
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88742538

RER E in Parijs materieel MI2N

[ Bericht 12% gewijzigd door Cherna op 15-11-2010 16:58:01 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_88743197

Aangezien de IC uit Enschede (tot hengelo) vertraging had, werd de ICMm achter de berlijn trein gezet. Nog nooit eerder gezien.

En de machinist van de sprinter tussen Enschede en Apeldoorner dacht dat hij in een 3 bakkige ICMm zat, maar het waren er 4 (de nieuwere icmm's dus)

Station borne:


Station Almelo de Riet:
  maandag 15 november 2010 @ 16:57:18 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88743445
Zal ook wel met het bezetspoor binnen komen en de seinen daar.
  maandag 15 november 2010 @ 17:00:39 #45
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88743565
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:57 schreef greavy het volgende:
Zal ook wel met het bezetspoor binnen komen en de seinen daar.
Denk niet bezet, je ziet daar nog een dwergsein dat stop toont
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 15 november 2010 @ 17:03:15 #46
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88743648
quote:
Op maandag 15 november 2010 14:29 schreef KapiteinT het volgende:

[..]


Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.
Zal er weinig mee te maken hebben. In het personeelsforum van OHIH wordt er ook wel eens over gesproken, meen ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  maandag 15 november 2010 @ 17:03:34 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88743659
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:00 schreef Cherna het volgende:

[..]
Denk niet bezet, je ziet daar nog een dwergsein dat stop toont
Ja, dat klopt. Ik verwoordde het verkeerd. Ik bedoelde dat hij anders bezet moest binnenkomen. Nu kon 'ie achter het seintje blijven.
pi_88743770
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:33 schreef Eix het volgende:

[..]


Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en daar ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.
Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?

Ik heb verschillende opdrachten voor de uni bij bedrijven gemaakt, en daar ook toegang gehad tot allerlei (concurrentie)gevoelige informatie. Vantevoren echter wel een geheimhoudingsverklaring ondertekend, dus dat die informatie alleen tussen het bedrijf, mijn vakdocent en mij zou blijven. En zoals gezegd, de bedrijven hebben toen nooit een punt gemaakt van de toegang tot informatie.

Wat ik daarmee wil zeggen, ga desnoods met je vakdocent in overleg, en kijk of je gezamelijk iets dergelijks kunt opzetten. Dan bied je aan ProRail aan dat die informatie tussen die drie blijft (Prorail, vakdocent en jij), en dat er niets naar buiten komt. Als ze zoiets hebben (al helemaal als het is ondertekend) dan hebben ze een stok achter de deur. Plus als je hun het doel van je onderzoek meegeeft, en daarna ook een kopie daarvan naar hun opstuurt, dan hebben ze er ook nog eens wat aan.

Het is geen garantie voor succes, maar het vergroot wel je kansen op medewerking.
  maandag 15 november 2010 @ 17:23:16 #49
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_88744408
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:06 schreef von_Preussen het volgende:

[..]



Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?

Op OHIH. Een treinenhobby site. En ik kan mij dus voorstellen dat dergelijke fora niet zitten te wachten op berichten met dergelijke inhoud. ;) Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat hij die informatie plaatst, dat kan ook door een ander (goedbedoeld) gebeuren.

Hetgeen jij voorstelt is inderdaad een goede optie. Dat gebeurt bij mij op school ook regelmatig met stages. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 15 november 2010 @ 17:26:25 #50
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88744526
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:06 schreef von_Preussen het volgende:

[..]



Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?

Ik heb verschillende opdrachten voor de uni bij bedrijven gemaakt, en daar ook toegang gehad tot allerlei (concurrentie)gevoelige informatie. Vantevoren echter wel een geheimhoudingsverklaring ondertekend, dus dat die informatie alleen tussen het bedrijf, mijn vakdocent en mij zou blijven. En zoals gezegd, de bedrijven hebben toen nooit een punt gemaakt van de toegang tot informatie.

Wat ik daarmee wil zeggen, ga desnoods met je vakdocent in overleg, en kijk of je gezamelijk iets dergelijks kunt opzetten. Dan bied je aan ProRail aan dat die informatie tussen die drie blijft (Prorail, vakdocent en jij), en dat er niets naar buiten komt. Als ze zoiets hebben (al helemaal als het is ondertekend) dan hebben ze een stok achter de deur. Plus als je hun het doel van je onderzoek meegeeft, en daarna ook een kopie daarvan naar hun opstuurt, dan hebben ze er ook nog eens wat aan.

Het is geen garantie voor succes, maar het vergroot wel je kansen op medewerking.
Zoals hier omschreven is de enige mogelijkheid. Al het andere(voor de hobby)blijft een probleem.
Heb ooit eens bouwtekeningen gevraagd van materieel in Frankrijk en Stations om deze te kunnen nabouwen in Gmax voor een PC comp sim. geen succes. Zelfs Fotograferen kan je daar op een zware boete komen te staan. Dan praat ik over de RER. En alles onder het motto bang voor aanslagen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')