Strukton heeft best aardige stagevergoedingen volgens mij... www.spoorjob.euquote:Op maandag 15 november 2010 15:13 schreef greavy het volgende:
Ja, dat is zo. Zal ik ook doen, want een spoorgerelateerd bedrijf heeft ook veel te maken met ICT, en stage is voor hun wel erg goedkoop (vaak zelf gratis.....)
Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en daar ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.quote:Op maandag 15 november 2010 14:29 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.
Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"?quote:Op maandag 15 november 2010 15:33 schreef Eix het volgende:
[..]
Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en hier ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.
Ik kan me ergens toch wel voorstellen dat ze er zo min mogelijk over willen berichten. Er is een tijd geweest dat stenen van een viaduct op de snelweg gooien "in de mode was" en enkele jaren daarvoor kreeg het ene na het andere bedrijf een poederbrief. Nu is vandalisme of baldadigheid of hoe je het ook wilt noemen iets totaal anders dan suïcide, maar ik denk wel dat het probleem niet groter maken door te zwijgen de achterliggende gedachte is.quote:Op maandag 15 november 2010 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"?
Maar sowieso, dat geleuter van "mensen op ideeën brengen" is natuurlijk onzin. Alsof iemand niet al bedacht heeft dat hij voor een trein gaat springen. Daar komt verder weinig technisch vernuft meer bij kijken of zo hoor
Selectief quoten. -> 'naar mijn mening moeten geven'. Met andere woorden, ik vind dat ze die informatie moeten geven, maar niet 'moeten' als in dat ze het verplicht zijn vanuit de wet oid. <edit> Wellicht dat ik beter 'mogen geven' had kunnen schrijven, dat bedoel ik in ieder geval. </edit>quote:Op maandag 15 november 2010 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom zou prorail die informatie "moeten geven"?
Maar sowieso, dat geleuter van "mensen op ideeën brengen" is natuurlijk onzin. Alsof iemand niet al bedacht heeft dat hij voor een trein gaat springen. Daar komt verder weinig technisch vernuft meer bij kijken of zo hoor
Wat voor informatie dan? Wachttijdregeling of zoiets dergelijks?quote:Op maandag 15 november 2010 15:50 schreef greavy het volgende:
Prorail is wel érg krom: Ik had een paar weken geleden een mailtje gestuurd over bepaalde informatie te verkrijgen over treinafhandeling. Prorail beheert die docu's.
Krijg ik terug: "In verband met de veiligheid langs het spoor kunnen wij u deze informatie niet verstrekken". En dat terwijl ik niet eens om gevoelige informatie vroeg...
Het ligt eraan wat je vraagt. Niet alles kan zomaar verstrekt worden. Een papierfabriek (als voorbeeld) zal je ook niet het juiste productie proces vertellen.quote:Op maandag 15 november 2010 15:50 schreef greavy het volgende:
Prorail is wel érg krom: Ik had een paar weken geleden een mailtje gestuurd over bepaalde informatie te verkrijgen over treinafhandeling. Prorail beheert die docu's.
Krijg ik terug: "In verband met de veiligheid langs het spoor kunnen wij u deze informatie niet verstrekken". En dat terwijl ik niet eens om gevoelige informatie vroeg...
Jup. Hun zeiden dat het vanwege de veiligheid niet kon (aanslagen e.d.)quote:Op maandag 15 november 2010 15:52 schreef Eix het volgende:
[..]
Wat voor informatie dan? Wachttijdregeling of zoiets dergelijks?
Damn. Maar bijvoorbeeld de NMBS zet gewoon de maximale wachttijd op de vertrekstaat. Ik geloof dat ik zoiets wel een keer heb gezien.quote:Op maandag 15 november 2010 15:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Jup. Hun Zij zeiden dat het vanwege de veiligheid niet kon (aanslagen e.d.)
In theorie misschien wel. In de praktijk niet. De MKT zoals we die nu kennen wordt nameijk NIET verchipt maar zal in plaats daarvan afgeschaft gaan worden. Omdat-ie niet in de 'enkelereisstructuur' past.quote:Op maandag 15 november 2010 14:20 schreef greavy het volgende:
In de toekomst moet zoiets wel mogelijk worden. Bij je MTK zou het systeem dan automatisch moeten berekenen of je buiten je traject reist en hoeveel tariefeenheden, en dan het restantbedrag van je kaart afschrijven. Maar voor het zover is duurt het nog wel even.
Denk niet bezet, je ziet daar nog een dwergsein dat stop toontquote:Op maandag 15 november 2010 16:57 schreef greavy het volgende:
Zal ook wel met het bezetspoor binnen komen en de seinen daar.
Zal er weinig mee te maken hebben. In het personeelsforum van OHIH wordt er ook wel eens over gesproken, meen ik.quote:Op maandag 15 november 2010 14:29 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Heeft er misschien mee te maken dat er ook veel machinisten op OHIH zitten. Dan snap ik het op zich wel.
Ja, dat klopt. Ik verwoordde het verkeerd. Ik bedoelde dat hij anders bezet moest binnenkomen. Nu kon 'ie achter het seintje blijven.quote:Op maandag 15 november 2010 17:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Denk niet bezet, je ziet daar nog een dwergsein dat stop toont
Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?quote:Op maandag 15 november 2010 15:33 schreef Eix het volgende:
[..]
Nou, dat niet alleen lijkt mij. Mensen die nadenken over suicide kunnen ook op dergelijke topics stuiten en daar ideeen opdoen. Maar dat Prorail er zo geheimzinnig over doet is dan wel weer vreemd, als je kan motiveren waarvoor je de informatie nodig hebt dan zou men die naar mijn mening wel moeten geven. Wellicht dan weer wel onder het voorbehoud dat het gevoelige informatie betreft, en deze dus niet zonder meer in de publiciteit mag komen.
Op OHIH. Een treinenhobby site. En ik kan mij dus voorstellen dat dergelijke fora niet zitten te wachten op berichten met dergelijke inhoud. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat hij die informatie plaatst, dat kan ook door een ander (goedbedoeld) gebeuren.quote:Op maandag 15 november 2010 17:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?
Zoals hier omschreven is de enige mogelijkheid. Al het andere(voor de hobby)blijft een probleem.quote:Op maandag 15 november 2010 17:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waar wilde hij dan een openbaar topic maken?
Ik heb verschillende opdrachten voor de uni bij bedrijven gemaakt, en daar ook toegang gehad tot allerlei (concurrentie)gevoelige informatie. Vantevoren echter wel een geheimhoudingsverklaring ondertekend, dus dat die informatie alleen tussen het bedrijf, mijn vakdocent en mij zou blijven. En zoals gezegd, de bedrijven hebben toen nooit een punt gemaakt van de toegang tot informatie.
Wat ik daarmee wil zeggen, ga desnoods met je vakdocent in overleg, en kijk of je gezamelijk iets dergelijks kunt opzetten. Dan bied je aan ProRail aan dat die informatie tussen die drie blijft (Prorail, vakdocent en jij), en dat er niets naar buiten komt. Als ze zoiets hebben (al helemaal als het is ondertekend) dan hebben ze een stok achter de deur. Plus als je hun het doel van je onderzoek meegeeft, en daarna ook een kopie daarvan naar hun opstuurt, dan hebben ze er ook nog eens wat aan.
Het is geen garantie voor succes, maar het vergroot wel je kansen op medewerking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |