Nou dan. Wat zeur je dan?quote:Op woensdag 17 november 2010 00:04 schreef weps het volgende:
Ik zit liever hier te lezen over de kunde/onkunde en de belevingen op en rond Utrecht Centraal. Dan de bewuste sites waar een aantal (anti)sociale* spoorautistenieder nummertje en iedere storing tot in detail met elkaar bespreken. Ik voel me daar nou niet echt thuis. Ik geil niet op VIRM 9533, ICMm 4009 of SGMm 2504.
Voor een groot deel wel. Maar toch heeft een Sprinter niet alleen meer staan-, maar ook wat meer zitplaatsen dan een Plan V.quote:Op woensdag 17 november 2010 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het toverwoord hierbij is dan uiteraard "staanplaatsen"
Het was zeker een groot probleem, alleen werd er toen minder over gesproken.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:58 schreef Zyron het volgende:
Ik ben voor school bezig met een stuk over de gladheid op het spoor.. wie van jullie of dat vroeger net zon groot probleem was? Ik heb zelf het idee van niet.. maar wellicht dat een van jullie me daarmee kan helpen?
Een V'tje kan anders ook goed hard doorglijdenquote:Op woensdag 17 november 2010 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk eerder dat de problemen nu groter zijn omdat de treinen lichter geworden zijn. Een Mat54 ploegt die troep GOED hard van de baan, een SLET gaat er een beetje van glibberen en glijen
MAT54 4delig heeft 16 assen en 210 ton dienstgewicht. Asdruk: 13,1tquote:Op woensdag 17 november 2010 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk eerder dat de problemen nu groter zijn omdat de treinen lichter geworden zijn. Een Mat54 ploegt die troep GOED hard van de baan, een SLET gaat er een beetje van glibberen en glijen
Maar 16 assen vegen meer blaadjes van de rails dan 10.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:23 schreef Bitlord het volgende:
[..]
MAT54 4delig heeft 16 assen en 210 ton dienstgewicht. Asdruk: 13,1t
SLT 4delig heeft 10 assen en 129 ton dienstgewicht. Asdruk: 12,9t
Die anderhalve procent zal slechts een beperkte invloed hebben, als die er al is.
Mja, als dat alles is... Dat hoor je als uitleg gegeven worden door NS-ers iig. Dat remmen op die wielbanden maakt natuurlijk wel meer verschil.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:23 schreef Bitlord het volgende:
[..]
MAT54 4delig heeft 16 assen en 210 ton dienstgewicht. Asdruk: 13,1t
SLT 4delig heeft 10 assen en 129 ton dienstgewicht. Asdruk: 12,9t
Die anderhalve procent zal slechts een beperkte invloed hebben, als die er al is.
Ik begrijp je redenatie, maar ga er niet in mee. Ik zou er ook weer bij kunnen halen dat er nu veel meer treinen rijden dan een aantal jaren geleden, waardoor dat verschil weer wordt opgegeven.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar 16 assen vegen meer blaadjes van de rails dan 10.
Dus 1 mat54 4delig stel wat langsraast heeft het probleem voor de volgende trein "opgelost", terwijl 1 SLT'tje dat minder goed doet.
Ik weet niet wat een groter effect heeft eigenlijk
Een V'tje (bijzonder lichtgewicht voor die tijd) is dan ook véél lichter dan mat '54 (zo'n beetje de zwaarste trein ooit).quote:Op woensdag 17 november 2010 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een V'tje kan anders ook goed hard doorglijden
Goed punt inderdaad!quote:Op woensdag 17 november 2010 15:42 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik begrijp je redenatie, maar ga er niet in mee. Ik zou er ook weer bij kunnen halen dat er nu veel meer treinen rijden dan een aantal jaren geleden, waardoor dat verschil weer wordt opgegeven.
quote:Uit cijfers over de periode van 9 oktober tot 9 november -een tijdvak met veel meer storingen dan normaal- die ProRail aan de Gelderlander ter inzage heeft gegeven blijkt dat er op het baanvak Zevenaar-Winterswijk 42 incidenten zijn gemeld. In twaalf gevallen ging het om problemen met de assentellers en in zestien gevallen was er sprake van vandalisme. Volgens ProRail was er in tien gevallen een vermoeden van vandalisme, maar dit kon niet worden bewezen.
Een treinstel levert per definitie niet genoeg aslast om er voor te zorgen dat het spoor niet glad wordt.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Een 4-delige SLeT is korter dan een 4-delige mat '64quote:Op woensdag 17 november 2010 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar 16 assen vegen meer blaadjes van de rails dan 10.
Haj!quote:
hehe idd, ik vind t ook nergens op slaanquote:Op woensdag 17 november 2010 18:22 schreef Ascendancy het volgende:
Even gewoon 1 opmerking. Voor de rest niets tegen Crientj en Guppy, maar moeten we echt iedere keer hoi zeggen tegen de enige vrouwen die in dit topic durven te komen. Het slaat nergens op en het komt een beetje triest over. En het is ieder topic weer hetzelfde onzinnige.
quote:Op woensdag 17 november 2010 18:22 schreef Ascendancy het volgende:
Even gewoon 1 opmerking. Voor de rest niets tegen Crientj en Guppy, maar moeten we echt iedere keer hoi zeggen tegen de enige vrouwen die in dit topic durven te komen.
Hajquote:Op woensdag 17 november 2010 17:52 schreef Crientj het volgende:
[..]
Haj!
Utrecht ziet er weer prachtig uit, met nu al een kerstboom tegenover de BK.
Oh, en al die lampjes ;D
Oeps, hopelijk hebben we je niet te hard laten schrikken?quote:
Ja , tuurlijk wel. en guppy is ook een chick?quote:Op woensdag 17 november 2010 18:22 schreef Ascendancy het volgende:
Even gewoon 1 opmerking. Voor de rest niets tegen Crientj en Guppy, maar moeten we echt iedere keer hoi zeggen tegen de enige vrouwen die in dit topic durven te komen. Het slaat nergens op en het komt een beetje triest over. En het is ieder topic weer hetzelfde onzinnige.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |