abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:55:00 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88784655
Welke Plan V de Stichting Mat'64 krijgt, is mij nog steeds onduidelijk. Die stichting is ook moeilijk qua stel, want het moet 1 zijn die technisch en optisch vrijwel helemaal in orde is etc etc etc

Op dit moment is dus bekend dat er twee bewaard blijven. Alhoewel het er ter zijner tijd, als ze echt schaars worden, nog wel een stichting opdoemt mogelijk is. Probleem is dat je nu dik moet betalen als stichting, aangezien NS er vanaf gestapt is om tegen een 'vriendenprijsje' een oud treinstel / rijtuig weg te doen aan een stichting.
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:57:01 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88784767
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Pas na wereld oorlog 2 zijn ze met 25kv gestart, dus daarom nog 2 systemen. 25kv is beter omdat je minder stoom trekt. Dus daardoor ook harder kunt gaan. Een daarbij verlies je dus ook niet zo veel vermogen. Met 1500V zou je veel meer onderstations nodig hebben en je verliest dan ook nog enorm vermogen mocht je hoge snelheden gaan rijden.
Eigenlijk zitten wij in Nederland, met ons geheel 1500V-net (muv HSL en Betuweroute), dus met een hoop oude meuk waar we eigenlijk nu al last van krijgen. Ik zie van machinisten op Twitter wel eens dingen voorbijkomen als "zo, da's laag... 1200V bij Hoofddorp nu maar".
pi_88786996
Okee... En ik maar denken waarom er nog steeds geen Rail Away is op dinsdagavond. Ze zijn tegenwoordig op zaterdagavond om 17:55. Al sinds 11 september ook schijnbaar. Er worden nu afleveringen met stoomtreinen uit 2005 herhaald. In december komen er 3 nieuwe afleveringen. 4 december de eerste, en meteen een thuisblijvertje :9 : Trier - Koblenz en Bullay - Traben-Trarbach.

Klik voor meer info
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88788245
Was net onderweg naar huis, kwam met de bus over een spoorwegovergang waar vlak voor de spoorwegovergang een gozer vlak voor het spoor een beetje gaar voor zich uit zat te kijken.

Dan weet je het wel: die gaat dadelijk springen. Dus ik bel de politie of ze even willen komen kijken, word ik doorverbonden met de spoorwegpolitie.

"daar kan ik niks mee" *tuut tuut tuut*

Dus ik bel terug. Ik: "ben ik weer hoor, ging er iets mis?" *tuut tuut tuut*

Ik snap het nu wel een beetje, waarom er zoveel spoordoden zijn :(
pi_88788493
Waar was dat Ruben? :?

quote:
Geen treinverkeer mogelijk tussen Tilburg-'s-Hertogenbosch

Oorzaak
Tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.

Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 19:30 uur verholpen.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
Ermmm :? :X
pi_88788565
De politie is toch verplicht op meldingen van mogelijke zelfdoding te reageren? Op deze manier voorkom je in ieder geval geen zelfmoord.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88788640
mja. Wie gaat de politie aan een verplichting houden dan? :?
pi_88789607
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
mja. Wie gaat de politie aan een verplichting houden dan? :?
Mislukte zelfmoord staat voor zover ik weet gelijk aan poging tot moord :') .

Weet iemand wat er bij Schiphol is? Reed er vanmiddag langs maar ik zag nergens een versperring :@
pi_88790724
We hebben de Rijksrecherche (politie van de politie, door agenten vaak matennaaiers genoemd) en nog de ombudsman die de korpsleiding op zulke dingen kan aanspreken.

Wat er bij schiphol aan de hand is vind ik ook vaag. "Versperring" dat is al sinds vanmiddag. Meestal hoor je na een uurtje toch wel wat de reden is, zij het technisch, op last van brandweer of politie. Maar enkel versperring vind ik wel heel erg vaag.
pi_88790895
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:24 schreef Fixers het volgende:
We hebben de Rijksrecherche (politie van de politie, door agenten vaak matennaaiers genoemd) en nog de ombudsman die de korpsleiding op zulke dingen kan aanspreken.

Wat er bij schiphol aan de hand is vind ik ook vaag. "Versperring" dat is al sinds vanmiddag. Meestal hoor je na een uurtje toch wel wat de reden is, zij het technisch, op last van brandweer of politie. Maar enkel versperring vind ik wel heel erg vaag.
Het is gewoon nog die wisselstoring die sinds gisterochtend heerst
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:35:42 #111
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_88791257
En dat zijn dus de wissels bij Hoofddorp, niet op Schiphol zelf.

Alsof dat niet erg genoeg wasraakte er vanmiddag ook nog een SLeT defect op Amsterdam Amstel. Midden in de spits...
En dan sta je dus op Bijlmer waar ze omroepen dat de IC richting Utrecht niet rijdt en ze adviseren met de Sprinter te gaan en in Breukelen over te stappen. Terwijl die Sprinter dus stuk was...
pi_88791982
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:35 schreef ReisT het volgende:
En dat zijn dus de wissels bij Hoofddorp, niet op Schiphol zelf.

Alsof dat niet erg genoeg wasraakte er vanmiddag ook nog een SLeT defect op Amsterdam Amstel. Midden in de spits...
En dan sta je dus op Bijlmer waar ze omroepen dat de IC richting Utrecht niet rijdt en ze adviseren met de Sprinter te gaan en in Breukelen over te stappen. Terwijl die Sprinter dus stuk was...
De ic in de bijlmer naar utrecht zou alleen niet gehinderd moeten worden door een defect bij amstel. Oh wacht maar schiphol doet het ook niet ofc :')
pi_88791983
Zeg is er eigenlijk verschil tussen een snelremming en een noodremming? Ik maak zojuist er een van de eerste soort mee (volgens de omroep) maar ik hoor niet het gesis en gepiep waar je men over hoort. En zo enorm hard remmen vond ik het ook niet, niet echt spectaculair.....

't is overigens een geduwde IC (ICRm?) waar ik inzit.
pi_88792221
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:28 schreef RubenK het volgende:

[..]

Het is gewoon nog die wisselstoring die sinds gisterochtend heerst
Gister was bij lelylaan ;)
pi_88792239
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:48 schreef Fixers het volgende:
Zeg is er eigenlijk verschil tussen een snelremming en een noodremming? Ik maak zojuist er een van de eerste soort mee (volgens de omroep) maar ik hoor niet het gesis en gepiep waar je men over hoort. En zo enorm hard remmen vond ik het ook niet, niet echt spectaculair.....

't is overigens een geduwde IC (ICRm?) waar ik inzit.
De remvertraging is volgens mij hetzelfde (ongeveer -1,1 ms-2), maar een snelremming wordt bewust ingezet door een machinist of door ATB. Dan trek je zeg maar andere ventieltjes in de luchtleiding open dan bij een noodremming, die vanuit de reizigerscabine geactiveerd wordt. Denk ik hoor :)
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:02:10 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88792697
Springer tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg, dus reizigers van Utrecht naar Tilburg moeten omreizen via Boxtel en Eindhoven. Daar heb je me de koekoek, ik ga lekker via Rotterdam. Nog ternauwernood mijn aansluiting daar gehaald (+7 mijn trein, +5 IC naar Venlo), de deuren gingen dicht op het moment dat ik wilde instappen... gelukkig hield iemand dat tegen met de deur openen-knop.

En vanochtend was ik al een uur later dan de bedoeling was :')
pi_88792847
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:02 schreef James1988 het volgende:
Springer tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg, dus reizigers van Utrecht naar Tilburg moeten omreizen via Boxtel en Eindhoven. Daar heb je me de koekoek, ik ga lekker via Rotterdam. Nog ternauwernood mijn aansluiting daar gehaald (+7 mijn trein, +5 IC naar Venlo), de deuren gingen dicht op het moment dat ik wilde instappen... gelukkig hield iemand dat tegen met de deur openen-knop.

En vanochtend was ik al een uur later dan de bedoeling was :')
Verstandig, de IC naar Tilburg van 17:32 was weer stapelen op 't balkon. Niet zo gek met weer eens 6 bakken VIRM i.p.v. een fatsoenlijke capaciteitstrein.
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:10:14 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88793084
Oh, over Hoofddorp:

quote:
Trein door rood op Hoofddorp Opstel. Wissels 1165/1167 opengereden. Opstelterrein nauwelijks te bereiken. Wordt een druk middagje..
bron
pi_88793141
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:10 schreef James1988 het volgende:
Oh, over Hoofddorp:

[..]

bron
Faaaal _O_
pi_88793326
2 wissels opengereden, door één trein, en het HELE opstelterrein is niet meer te bereiken? Daar gaat ook wel wat fout lijkt me :N
pi_88793654
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
2 wissels opengereden, door één trein, en het HELE opstelterrein is niet meer te bereiken? Daar gaat ook wel wat fout lijkt me :N
Dat hele opstel terein loopt dan ook uit in 1 spoor ;)
pi_88794139
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat hele opstel terein loopt dan ook uit in 1 spoor ;)
En dat is dan dus precies wat er mis gaat dan he :D
pi_88794287
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dat is dan dus precies wat er mis gaat dan he :D
Ach, ze hebben de Treinen naar flevoland geschrapt en af en toe eens een ic . Hebben ze wel aardig opgelost imo. Stoptrein van schiphol naar leiden werd daar ineens een extra IC naar rotterdam, was erg fijn :)
pi_88794297
Durk stop eens met me te negeren op msn
pi_88794574
Ik vond die storing wel prima. Heb heerlijk een halfuurtje in de zon gezeten op het station. ^O^

Ik keek alleen wel vreemd op toen er een SLT langs reed met mensen er in. Als ik mij niet vergis was dit de intercity van Dordrecht/Vlissingen naar Amsterdam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')