abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87185003

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Bartjes Bart, werkzaam in Arnhem Hazenkamp
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen

De OP is hier te vinden.

Deeltje 69 alweer!! *O*

Laatste post van het vorige topic:
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:48 schreef sbientje het volgende:

[..]

hahahah das helemaal mooi :D het enige waar ik voor omfiets is een rouwkaart, maar die zitten nooit bij de gecodeerde post dus dat is hypotetisch ;) maar als die los onderin mijn tas zou zitten, dan zou ik daar wel voor terugfietsen.
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:39 schreef gekkewiebel het volgende:
Het is dat ik niet meer consequent bezorg, maar ik nam het bezorgen altijd wel serieus. Alle verkeerd gezette post voor mijn wijk sorteerde ik tijdens het lopen op omgekeerde volgorde, zodat ik na afloop mijn wijk gewoon terug kon fietsen om alle post alsnog te bestellen.
Maar ik ben misschien wel iets te serieus. Als het een beetje kan loop ik net zoveel extra wijken totdat het VBG leeg is. Ik ben regelmatig tot 2000/2100 uur bezig geweest. Het probleem zelf ligt natuurlijk op hoger niveau, maar toch maak ik er mijn probleem van. :') Ik denk altijd van; er zal maar een concertticket oid inzitten, die post móet gewoon weg als het kan.
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:50 schreef lbeew het volgende:

[..]

Het wordt de laatste tijd toch echt te gek met de bezetting. Gewoon veel te weinig mensen.

[ Bericht 3% gewijzigd door gekkewiebel op 04-10-2010 21:26:12 ]
pi_87185053
terugvindpost B-)
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_87185422
In de wijk die ik voorbereid zitten bijna nooit fouten, maar in mijn dienst zit ook een wijkje die wordt voorbereid door iemand anders zitten bijna altijd wel minstens 10 fouten. Fiets ook niet terug behalve voor verjaardagskaarten/rouwkaarten.

Ik lees trouwens vaak de klachten door die op het bureau van de TC's liggen en jezus wat komen er veel klachten binnen. Zelfs 1 keer een klacht gelezen waar een steen naar binnen gegooid is, bij iemand die geklaagd had. :')
pi_87186233
quote:
Het is dat ik niet meer consequent bezorg, maar ik nam het bezorgen altijd wel serieus. Alle verkeerd gezette post voor mijn wijk sorteerde ik tijdens het lopen op omgekeerde volgorde, zodat ik na afloop mijn wijk gewoon terug kon fietsen om alle post alsnog te bestellen.
Maar ik ben misschien wel iets te serieus. Als het een beetje kan loop ik net zoveel extra wijken totdat het VBG leeg is. Ik ben regelmatig tot 2000/2100 uur bezig geweest. Het probleem zelf ligt natuurlijk op hoger niveau, maar toch maak ik er mijn probleem van. Ik denk altijd van; er zal maar een concertticket oid inzitten, die post móet gewoon weg als het kan.
Ik neem mijn werk ook serieus, absoluut. Maar ik heb mijn grenzen. Het management verzint allerlei idioterie en uiteindelijk mogen de mensen op straat (de laagstbetaalden nota bene) de puinhopen gaan oplossen, al dan niet in eigen tijd.

Ze zijn er als de kippen bij om een kwartier van je wijk af te snoepen omdat er geen HAH is of je een extra voorbereiding in je mik te douwen omdat de computer heeft berekend dat het rustig is. Of dat klopt met de realiteit maakt daarbij niet uit, want TNT-managers mogen dan gek zijn op rekenmodellen en computersimulaties, met de realiteit hebben ze weinig uitstaan. Maar volgens Koorstra is dat wat wij postbodes "de realiteit" noemen slechts onze perceptie, die niet strookt met hun statistieken. En aangezien statistieken altijd de enige en absolute waarheid zijn, volgt daar automatisch uit dat onze perceptie niet juist is. Ze lullen maar wat uit hun nekharen, die bestellers.

Dus voor mij gaat de aardigheid er ook vanaf. Moet ik mij geroepen voelen om fouten van de machine te gaan herstellen terwijl er door mismanagement hele wijken blijven staan? En bij wie kan ik dat kwartier omfietsen voor die foutloper dan declareren? Ik weet nu het antwoord al.

Nee hoor, foutlopers gaan bij mij gewoon de oranje bus in, of ik leg ze op het depot in de foutlopersbak, of desnoods neem ik ze mee naar huis (in m'n binnenzak) zodat ze de volgende dag hersteld kunnen worden. Voor rouwkaarten, maak ik nog wel een uitzondering, maar that's it!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_87186271
Ik heb maar een keer een klacht gehad. Per ongeluk hah bij iemand met een sticker op de bus gegooid. Nouja, iedereen daar bij die batterijbrievenbus had de sticker op de klep, behalve waar ik HAH in had gegooid, die persoon had de sticker eronder geplakt. Wat wel bizar was, woensdag ofzo hah besteld, donderdagochtend lag de klacht op mij te wachten :D

Dit in bijna 4 jaar tijd.

Daarnaast soms klachten van teamcoach dat bocoscore niet erg hoog was. (0,0 voor acceleratie)
lama
pi_87186431
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik neem mijn werk ook serieus, absoluut. Maar ik heb mijn grenzen. Het management verzint allerlei idioterie en uiteindelijk mogen de mensen op straat (de laagstbetaalden nota bene) de puinhopen gaan oplossen, al dan niet in eigen tijd.

Ze zijn er als de kippen bij om een kwartier van je wijk af te snoepen omdat er geen HAH is of je een extra voorbereiding in je mik te douwen omdat de computer heeft berekend dat het rustig is. Of dat klopt met de realiteit maakt daarbij niet uit, want TNT-managers mogen dan gek zijn op rekenmodellen en computersimulaties, met de realiteit hebben ze weinig uitstaan. Maar volgens Koorstra is dat wat wij postbodes "de realiteit" noemen slechts onze perceptie, die niet strookt met hun statistieken. En aangezien statistieken altijd de enige en absolute waarheid zijn, volgt daar automatisch uit dat onze perceptie niet juist is. Ze lullen maar wat uit hun nekharen, die bestellers.

Dus voor mij gaat de aardigheid er ook vanaf. Moet ik mij geroepen voelen om fouten van de machine te gaan herstellen terwijl er door mismanagement hele wijken blijven staan? En bij wie kan ik dat kwartier omfietsen voor die foutloper dan declareren? Ik weet nu het antwoord al.

Nee hoor, foutlopers gaan bij mij gewoon de oranje bus in, of ik leg ze op het depot in de foutlopersbak, of desnoods neem ik ze mee naar huis (in m'n binnenzak) zodat ze de volgende dag hersteld kunnen worden. Voor rouwkaarten, maak ik nog wel een uitzondering, maar that's it!
Je mag ook absoluut geen post op de oranje brievenbus doen!
lama
pi_87186528
Goeie TT :)
Noot noot.
pi_87187294
quote:
Maar ik ben misschien wel iets te serieus. Als het een beetje kan loop ik net zoveel extra wijken totdat het VBG leeg is. Ik ben regelmatig tot 2000/2100 uur bezig geweest. Het probleem zelf ligt natuurlijk op hoger niveau, maar toch maak ik er mijn probleem van. :') Ik denk altijd van; er zal maar een concertticket oid inzitten, die post móet gewoon weg als het kan.
Ze zijn vast heel blij met je, de waardering zal er wel vanaf spatten en je krijgt vast en zeker regelmatig een extratje voor je inzet neem ik aan?
pi_87187681
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:58 schreef lololo het volgende:

[..]

Ze zijn vast heel blij met je, de waardering zal er wel vanaf spatten en je krijgt vast en zeker regelmatig een extratje voor je inzet neem ik aan?
Opzich zijn de TCs hier prima lui hoor :P Qua uren zijn ze ook vrij soepel, dus je krijgt extra tijd zeker uitbetaald als je wat extra's doet. Maar ik doe het niet voor de waardering van de TCs. Ik krijg gewoon wroeging als ik wegga terwijl er nog wijken staan. :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 oktober 2010 @ 22:05:52 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87187731
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:41 schreef lbeew het volgende:
Ik heb maar een keer een klacht gehad. Per ongeluk hah bij iemand met een sticker op de bus gegooid. Nouja, iedereen daar bij die batterijbrievenbus had de sticker op de klep, behalve waar ik HAH in had gegooid, die persoon had de sticker eronder geplakt. Wat wel bizar was, woensdag ofzo hah besteld, donderdagochtend lag de klacht op mij te wachten :D

Dit in bijna 4 jaar tijd.

Daarnaast soms klachten van teamcoach dat bocoscore niet erg hoog was. (0,0 voor acceleratie)
ach, ik heb eens een nog vreemdere klacht gehad. Man klaagde er over dat ik een brief bij hem had bezorgd die voor zijn buurman bestemd was.

Mja, dat kan een keer gebeuren, maar in dit geval had ik de brief op het juiste adres bezorgd, maar omdat beiden dezelfde achternaam hebben (en ook nog ruzie hebben) kon ik dat gewoon niet weten. Hij ging helemaal uit zijn plaat, eerst over de telefoon en later tegen een collega van mij (had net die dag vrij).

Hij had dus helemaal geen gegronde klacht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87188395
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:04 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Opzich zijn de TCs hier prima lui hoor :P Qua uren zijn ze ook vrij soepel, dus je krijgt extra tijd zeker uitbetaald als je wat extra's doet. Maar ik doe het niet voor de waardering van de TCs. Ik krijg gewoon wroeging als ik wegga terwijl er nog wijken staan. :')
Ik ben gewoon helemaal murw gebeukt en geef er niks meer om ;(
pi_87188583
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:45 schreef lbeew het volgende:

[..]

Je mag ook absoluut geen post op de oranje brievenbus doen!
Er mag zoveel niet. Je mag ook niet stelen, maar als ik de Harmony uitdraai zo zie heeft menig TC daar niet echt een boodschap aan.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_87188669
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ach, ik heb eens een nog vreemdere klacht gehad. Man klaagde er over dat ik een brief bij hem had bezorgd die voor zijn buurman bestemd was.

Mja, dat kan een keer gebeuren, maar in dit geval had ik de brief op het juiste adres bezorgd, maar omdat beiden dezelfde achternaam hebben (en ook nog ruzie hebben) kon ik dat gewoon niet weten. Hij ging helemaal uit zijn plaat, eerst over de telefoon en later tegen een collega van mij (had net die dag vrij).

Hij had dus helemaal geen gegronde klacht
ik snap er niets van...

jij had de brief op het juiste adres bezorgd, maar de brief was voor de buurman? :D

en over het algemeen ben ik ook heel betrokken en netjes met post en klanten. Maar zoals Kramerica al zegt, het is gewoon een geval van mismanagement. Bij ons zitten nu uitzendkrachten wijken voor te bereiden, nou dat is echt om te huilen. Een fout per bundel is echt geen uitzondering. Post zetten is toch echt geen moeilijk werkje, als je je hoofd erbij houdt en het niet te snel doet, dacht ik altijd. Blijkt toch tegen te vallen. Krijg regelmatig vragen en opmerkingen op straat. Varieert van 'Ik krijg post voor de buurman' tot 'de post hangt bij een bussenfront bij iedere bus half eruit". En ik weet echt neit wat ik tegen die mensen moet zeggen, het is toch ook schandalig... Ik zeg altijd maar dat ik het doorgeef en er sowieso zelf op blijf letten. Een foutje af en toe moet kunnen, maar wat er nu aan de hand is, vind ik best wel een schandaal.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_87188829
Sommige mensen verwachten ook dat je de naam van de persoon weet :') Dus dan gooi je de brief wel in de juiste bus, want het adres klopt, maar er staat dan een verkeerde naam boven.

"Ja, maar ik ben toch geen meneer de Vries? :( "

"Tja, ik kijk alleen naar het adres en niet naar de namen, sorry heur :{w "
Noot noot.
pi_87188846
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:04 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ik heb daar geen last meer van. Zou jij ook niet moeten doen. Moet jij je schuldig voelen om fouten van een ander? Voelt jouw TC zich schuldig als er een wijk blijft staan doordat hij weer eens niet heeft opgelet met het maken van de planning? Nee hoor, dus dan zou jij het helemaal niet hoeven doen.

Mijn voornaamste motivatie om wat extra's te doen voor dit bedrijf is het geld wat ik er voor krijg. En misschien nog een restantje beroepseer.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 oktober 2010 @ 22:23:33 #16
Maffe Fries
pi_87188868
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:20 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik snap er niets van...

jij had de brief op het juiste adres bezorgd, maar de brief was voor de buurman? :D
Ja. Alleen had ik dat niet kunnen weten omdat beiden dezelfde achternaam dragen, want het zijn broers van elkaar. Dat ze elkaar niet kunnen luchten maakt het nog wat gecompliceerder en daarom letten wij er bij het zetten altijd extra op.
pi_87188928
Vandaag weer een topdag. De ene maandag ben je niet nodig, de andere maandag mag je het hele DVG voorbereiden, de enige vaste medewerker was ziek en ik zou hulp krijgen van een uitzendkracht (die dit werk nota bene nog nooit gedaan had). Uiteraard is de uitzendkracht met post van zaterdag de straat opgestuurd. Sta je daar alleen voor de VOS, de complete voorbereiding van 24 kanten (10.500 afgiftepunten) en vervolgens nog het weglopen van 2 buitenwijken. Komt de vervangend teamcoach naar me toe of ik nog een wijk of 7 extra weg wil brengen. Vervolgens heb ik hem verzocht om maar alle wijken te mogen wegbrengen en aangezien ik toch bij Parnassia bezorg heb ik maar gevraagd of ik hem daar ook niet kon afleveren. |:(
pi_87189027
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:24 schreef TokenW het volgende:
Vandaag weer een topdag. De ene maandag ben je niet nodig, de andere maandag mag je het hele DVG voorbereiden, de enige vaste medewerker was ziek en ik zou hulp krijgen van een uitzendkracht (die dit werk nota bene nog nooit gedaan had). Uiteraard is de uitzendkracht met post van zaterdag de straat opgestuurd. Sta je daar alleen voor de VOS, de complete voorbereiding van 24 kanten (10.500 afgiftepunten) en vervolgens nog het weglopen van 2 buitenwijken. Komt de vervangend teamcoach naar me toe of ik nog een wijk of 7 extra weg wil brengen. Aangezien ik toch bij Parnassia bezorg heb ik maar gevraagd of ik hem daar ook niet kon afleveren. |:(
In zo'n geval zou ik zeggen "geef de rouwkaarten maar dan breng ik die wel weg en gooi de rest van de post er dinsdag maar tussen".
pi_87189172
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:22 schreef Jojoortje het volgende:
Sommige mensen verwachten ook dat je de naam van de persoon weet :') Dus dan gooi je de brief wel in de juiste bus, want het adres klopt, maar er staat dan een verkeerde naam boven.

Vroegah had je natuurlijk ook jarenlang dezelfde postbode, die wist wel waar meneer de Vries woonde. Maar ik moet het ook vaak uitleggen dat we op adres bezorgen en niet op naam.

Ik heb zelf ook geen vaste dienst dus ik weet er ook geen zak van wie waar woont doorgaans :')
pi_87189191
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:24 schreef TokenW het volgende:
aangezien ik toch bij Parnassia bezorg heb ik maar gevraagd of ik hem daar ook niet kon afleveren. |:(
_O-
pi_87189368
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:22 schreef Jojoortje het volgende:

ja idd, ik bezorg ook op adres... Dat is anders niet te doen. Misschien als je in je eigen dorp bezorgt, maar niet in mijn wijk. Het wisselt ook zo snel joh..

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja. Alleen had ik dat niet kunnen weten omdat beiden dezelfde achternaam dragen, want het zijn broers van elkaar. Dat ze elkaar niet kunnen luchten maakt het nog wat gecompliceerder en daarom letten wij er bij het zetten altijd extra op.
het adres was dus fout? Of stond er geen huisnummer op ofzo? Of ben ik zo dom?

Ik had vandaag 5 wijken voorbereiden, 4 bezorgen. had een auto meegekregen, was wel relax. Twee uurtjes op straat geweest.

Ook nog een leuke grap gehoord, NOT. "Auto van de zaak?" :') kreeg er nog net een glimlach uitgeperst.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 oktober 2010 @ 22:35:59 #22
Maffe Fries
pi_87189521
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:32 schreef sbientje het volgende:

het adres was dus fout?
Het adres dat er op stond zal fout zijn geweest ja, maar dat was door die vent al reden genoeg om scheldkannonades naar mijn collega's te slingeren.
pi_87189593
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het adres dat er op stond zal fout zijn geweest ja, maar dat was door die vent al reden genoeg om scheldkannonades naar mijn collega's te slingeren.
oh, dat is niet zo netjes dan idd :D

Ik had laatst ook iemand die naar buiten kwam met een verkeerd bezorgde brief... Ik vroeg wanneer dat gebeurd was... had ie m al een week binnen liggen.. Pff...
pi_87189641
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:37 schreef sbientje het volgende:

[..]

oh, dat is niet zo netjes dan idd :D

Ik had laatst ook iemand die naar buiten kwam met een verkeerd bezorgde brief... Ik vroeg wanneer dat gebeurd was... had ie m al een week binnen liggen.. Pff...
Kan gebeuren toch? Kan me goed voorstellen dat je niet meteen naar de oranje brievenbus rent en dat dat ding maar wat blijft liggen.
pi_87189833
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:38 schreef lololo het volgende:

[..]

Kan gebeuren toch? Kan me goed voorstellen dat je niet meteen naar de oranje brievenbus rent en dat dat ding maar wat blijft liggen.
nou dat vind ik eerlijk gezegd niet echt normaal hoor :? Meteen hoeft niet, maar om m nou een week te laten liggen?
pi_87190419
ach, wat zijn die salarissen gedaald... Ik heb van 1994 t/m 1999 altijd met veel plezier als zaterdagpostbode en in vakanties bij PTT Post gewerkt. Verdiende toen ik 17 was iets van 16 gulden bruto per uur.
Op post of pakjes bij de buren bezorgen stond ontslag en ook was er nog een 2e pakketbestelling 's avonds. Dat was pas luxe. Daar werd als eerste op bezuinigd.
Er was nog GEEN HAH. Die ellende kwam pas later, eerst door de week en later ook op zaterdag tot veel ongenoegen van ons destijds.
In de jaren 80 was het nog helemaal goed, toen liep je 's ochtends je loop, was je rond 11.00 klaar, en liep de betaling door tot 13.00. Ik heb ooit nog een gratificatie gehad van 250 gulden als beste zaterdagpostpode van kantoor VHN.

Je begon om 6.00 met de VOS, daarna kon je om 7.00 je wijk sorteren en zetten, en meestal begon mijn eerste loop om 8.30. Rustig 1,5 - 2 uur venten en dan de middagwijk sorteren en zetten. Vaak was ik dan rond 13.30 - 14.00 klaar. *O*

In zomermaanden altijd de data-entry van 18.00 - 19.00. Pakjes met streepjescodes die op het postkantoor afgeleverd waren inscannen en postcode invoeren.

[ Bericht 12% gewijzigd door KonnieKipke op 04-10-2010 23:17:22 ]
pi_87190688
Ik weet trouwens dat ze steekproefgewijs soms de complete buslichting van een vestiging controleren op six barcodes (die oranje barcode van de sorteermachines), die vervolgens inscannen en naar de vestigingmanager sturen
Volgens mij ook iets wat ze pas sinds kort doen.

Overigens ik moest hard lachen toen ik in de krant las over onderzoek OPTA naar TNT dit las:
quote:
Ook ging de directie gisteren in op een merkwaardig conflict dat afgelopen week tussen TNT en de Opta was ontstaan. De postautoriteit beweerde de laatste dagen publiekelijk dat TNT per brief op de hoogte was gesteld van een onderzoek dat loopt naar de postbezorging door het bedrijf. TNT hield echter vol van zo'n onderzoek niets te weten.
Weet je ook meteen waarom er een onderzoek is. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door carboni op 04-10-2010 23:07:41 ]
pi_87195986
Op de hier nog rode brievenbussen controleren ze nu idd, dus mee naar huis nemen of terug in de kast leggen is een beter plan.
Bij ons zijn er al mensen ontslagen door die controles, dus kijk uit:P
pi_87196911
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:55 schreef KonnieKipke het volgende:
ach, wat zijn die salarissen gedaald... Ik heb van 1994 t/m 1999 altijd met veel plezier als zaterdagpostbode en in vakanties bij PTT Post gewerkt. Verdiende toen ik 17 was iets van 16 gulden bruto per uur.
Op post of pakjes bij de buren bezorgen stond ontslag en ook was er nog een 2e pakketbestelling 's avonds. Dat was pas luxe. Daar werd als eerste op bezuinigd.
Er was nog GEEN HAH. Die ellende kwam pas later, eerst door de week en later ook op zaterdag tot veel ongenoegen van ons destijds.
In de jaren 80 was het nog helemaal goed, toen liep je 's ochtends je loop, was je rond 11.00 klaar, en liep de betaling door tot 13.00. Ik heb ooit nog een gratificatie gehad van 250 gulden als beste zaterdagpostpode van kantoor VHN.

Je begon om 6.00 met de VOS, daarna kon je om 7.00 je wijk sorteren en zetten, en meestal begon mijn eerste loop om 8.30. Rustig 1,5 - 2 uur venten en dan de middagwijk sorteren en zetten. Vaak was ik dan rond 13.30 - 14.00 klaar. *O*

In zomermaanden altijd de data-entry van 18.00 - 19.00. Pakjes met streepjescodes die op het postkantoor afgeleverd waren inscannen en postcode invoeren.
Ach, de goede ouwe tijd. Heb ik ook nog meegemaakt. Maar dat van die veel hogere salarissen kan ik me niet herinneren, hoor! Ik werk hier nu 13 jaar en m'n loon is echt niet gedaald in de tussentijd. In '98 verdiende ik 10,91 gulden bruto per uur (was toen 19).

Ik weet wel dat vroeger de postbodes in schaal 3 zaten ipv 2, weet niet wanneer dat veranderd is. Misschien zat jij nog net in schaal 3? Ik zat/zit iig in 2. Maar dat verschil zal toch geen 8 gulden geweest zijn?

Ik weet wel. en da's 1 van de grootste veranderingen, dat er vroeger nagenoeg NOOIT een wijk bleef liggen. Ik ben 1x een blauwe bak vergeten (was verkeerd weggezet), toen heeft de groepsleider deze zelf op volgorde gesorteerd en is me met de auto achterna gekomen. Dat wijken blijven staan is er pas ingeslopen toen ze in 2004 met postbezorgers begonnen, zeker toen deze op een gegeven moment niet meer op de vestiging mochten komen. Van '98 tot '04 is er geen enkele wijk blijven liggen bij ons, en tussen '04 en '08 is het iets van 3x voorgekomen. In 2008 begonnen we met de depots (en is de vestiging verhuisd) en alleen al in de 1e week bleef er meer liggen dat in de 10 voorliggende jaren bij elkaar!

[ Bericht 15% gewijzigd door Kramerica-Industries op 05-10-2010 07:48:29 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:47:18 #30
Maffe Fries
pi_87198897
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 02:14 schreef Troeta het volgende:
Op de hier nog rode brievenbussen controleren ze nu idd, dus mee naar huis nemen of terug in de kast leggen is een beter plan.
Bij ons zijn er al mensen ontslagen door die controles, dus kijk uit:P
Mja, willen ze soms dat de foutlopers van zaterdag pas op woensdag bezorgd kunnen worden? Zo lang gaat het in het geval van mijn depot namelijk duren als ik me er aan zou houden ...
pi_87199100
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, willen ze soms dat de foutlopers van zaterdag pas op woensdag bezorgd kunnen worden? Zo lang gaat het in het geval van mijn depot namelijk duren als ik me er aan zou houden ...
Jammer dan zou ik zeggen :P
pi_87199838
Wat gaat het topic ineens weer snel :P
pi_87208460
Die salaristabel is dat van een zaterdagscontract of ook een parttime contract?
pi_87209784
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:38 schreef michael1986 het volgende:
Die salaristabel is dat van een zaterdagscontract of ook een parttime contract?
Van een zaterdagcontract. Wat bedoel je met parttime? Parttime postbode of postbezorger?
pi_87210529
Was de actie Red de Postbode al langsgeweest? Je kunt stickers bestellen die de postbode redden! Ik durf niet te zeggen of de zaterdagwerkers eronder vallen :'), maar als je je geroepen voelt: www.reddepostbode.nl
pi_87210707
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:30 schreef gekkewiebel het volgende:
Was de actie Red de Postbode al langsgeweest? Je kunt stickers bestellen die de postbode redden! Ik durf niet te zeggen of de zaterdagwerkers eronder vallen :'), maar als je je geroepen voelt: www.reddepostbode.nl
we kunnen er een topicmeet van maken ;)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:07:40 #37
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87221402
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:30 schreef gekkewiebel het volgende:
Jammer dat het van de verkeerde partij is. ;)

:P
Nothing is what it seems
pi_87224897
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:07 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Jammer dat het van de verkeerde partij is. ;)

:P
Een partij die voor de postbodes opkomt kan toch nooit een verkeerde partij zijn? :?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:59:17 #39
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87227005
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Een partij die voor de postbodes opkomt kan toch nooit een verkeerde partij zijn? :?
De actie "Red de postbode" vind ik absoluut goed, niks mis mee, alleen de SP in zijn geheel is niet echt mijn partij. :) :P
Nothing is what it seems
pi_87228603
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:59 schreef Viper86 het volgende:

[..]

De actie "Red de postbode" vind ik absoluut goed, niks mis mee, alleen de SP in zijn geheel is niet echt mijn partij. :) :P
Ach, zolang je maar geen VVD-er bent. Een VVD-stemmende postbode, da's net zoiets als een Jood die op de NSDAP stemt (of een Marokkaanse Wilders-fan)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:09:34 #41
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87230360
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ach, zolang je maar geen VVD-er bent. Een VVD-stemmende postbode, da's net zoiets als een Jood die op de NSDAP stemt (of een Marokkaanse Wilders-fan)
Er is eigenlijk geen enkele partij die mij 100% aanspreekt. :)
Nothing is what it seems
pi_87230432
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:09 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Er is eigenlijk geen enkele partij die mij 100% aanspreekt. :)
Nee, dat heb ik ook. Dus meestal stem ik maar op een partij die mij voor 70% aanspreekt.
pi_87230997
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik ook. Dus meestal stem ik maar op een partij die mij voor 70% aanspreekt.
dat moet ook wel ja, anders zou je nooit kunnen stemmen :D
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:31:14 #44
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87231230
Ik zeg wel niks meer... :')
Nothing is what it seems
pi_87232335
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat vindt ik nou absolute bullshit, sorry...
Vrijheid van meningsuiting toch in dit land?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_87234943
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:06 schreef Taneli het volgende:

[..]

Dat vindt ik nou absolute bullshit, sorry...
Vrijheid van meningsuiting toch in dit land?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb absoluut geen probleem met vrijheid van meningsuiting.

Wat ik bedoel te zeggen is dat het juist het gedachtegoed als dat van de VVD is geweest wat de TNT mede in de situatie heeft gebracht zoals deze nu is. De VVD is fel voorstander van de liberalisering en van de "vrije markt", en komt niet op het idee dat je misschien wel niet ALLES moet liberaliseren. Bij kamerdebatten is het ook steevast de VVD die TNT laat vallen en de verwerpelijke praktijken van Sandd en Selektmail verdedigt. De VVD-ers Aptroot en Elias verschijnen geregeld in de pers als het om postzaken gaat en voelen zich niet te beroerd om met leugens hun argumenten kracht bij te zetten.

Lees bijvoorbeeld eens dit artikel. Als de leugen niet bestond, had meneer Elias 'm wel uitgevonden!

Kortom: De VVD wil de postbode niet redden, maar hem de nek omdraaien! En dat allemaal omdat er dan zogenaamd lagere prijzen komen voor de consument, betere kwaliteit (wij weten wel beter) en meer efficiency (4 postbodes achter elkaar door je straat)

Dus misschien niet zo verwonderlijk dat ik hier niet op stem.
pi_87238556
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 05:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat ik bedoel te zeggen is dat het juist het gedachtegoed als dat van de VVD is geweest wat de TNT mede in de situatie heeft gebracht zoals deze nu is. De VVD is fel voorstander van de liberalisering en van de "vrije markt", en komt niet op het idee dat je misschien wel niet ALLES moet liberaliseren. Bij kamerdebatten is het ook steevast de VVD die TNT laat vallen en de verwerpelijke praktijken van Sandd en Selektmail verdedigt. De VVD-ers Aptroot en Elias verschijnen geregeld in de pers als het om postzaken gaat en voelen zich niet te beroerd om met leugens hun argumenten kracht bij te zetten.

Lees bijvoorbeeld eens dit artikel. Als de leugen niet bestond, had meneer Elias 'm wel uitgevonden!

Kortom: De VVD wil de postbode niet redden, maar hem de nek omdraaien! En dat allemaal omdat er dan zogenaamd lagere prijzen komen voor de consument, betere kwaliteit (wij weten wel beter) en meer efficiency (4 postbodes achter elkaar door je straat)

Zover had ik me er iig niet in verdiept, dus dan begrijp ik je wel... maar met een beetje geluk wordt de nek van Sandd en Selectmail al omgedraaid volgend jaar :Y :s)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 14:28:54 #48
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87245865
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 05:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat je je politieke tegenstanders uitmaakt voor Joodse Nazi's. :)

OT: Vrijdag weer werken, eerst 's ochtends post ophalen voor onze vestiging, daarna een brengrit en daarna m'n autowijk. :7
Nothing is what it seems
pi_87246809
Vertel, wie van jullie heeft mijn enveloppe achterover gedrukt? :{w
Klopt het dat de post veel later bezorgd wordt dan voorheen? Hoor overal om mij heen dat mensen lang wachten op post. Ik bijvoorbeeld sinds vrijdag...
pi_87247192
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:48 schreef Taneli het volgende:

[..]

Zover had ik me er iig niet in verdiept, dus dan begrijp ik je wel... maar met een beetje geluk wordt de nek van Sandd en Selectmail al omgedraaid volgend jaar :Y :s)
Ik zie het niet gebeuren, VVD, CDA, D'66 zullen zeker proberen om deze bedrijven 'uitstel' te geven of om ze gewoon hun gang te laten gaan met de mazen in de wet. Dan is het afwachten wat PvdA, GL en PVV gaan doen.

Kijk, als deze bedrijven niet langer de tijd krijgen om aan hun verplichtingen wbt arbeidscontracten te doen, dan wordt het uiterst verliesgevend voor ze om 'gewone' post te bezorgen en zullen ze daar vroeg of laat mee ophouden waarschijnlijk of hun activiteiten op dit vlak enorm gaan beperken. Daarmee mislukt dan de liberalisering van de postmarkt (gedeeltelijk). Ik moet nog zien of PvdA, GL en PVV daar ongevoelig voor zijn. Wilders verkondigde nog geen paar jaar geleden dat het minimumloon afgeschaft moest worden. De PvdA heeft ten tijde van Paars hard meegewerkt aan de liberalisering en is vrijwel doof geweest voor alle kritiek (dat die bezorgers feitelijk onder minimumloon werken is niet iets van de laatste tijd natuurlijk) en GL heeft de PvdA sinds kort rechts ingehaald.

De SP is ook niet mijn partij maar zij zijn de afgelopen jaren écht de enige partij geweest die zich serieus verzet heeft tegen de wantoestanden op de postmarkt.
pi_87247439
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:52 schreef Cyntiaa het volgende:
Vertel, wie van jullie heeft mijn enveloppe achterover gedrukt? :{w
Klopt het dat de post veel later bezorgd wordt dan voorheen? Hoor overal om mij heen dat mensen lang wachten op post. Ik bijvoorbeeld sinds vrijdag...
99,5% van de post wordt nog gewoon binnen 24 uur bezorgd, geen idee of je in een 'probleemgebied' woont waar er gewoonweg niet genoeg mensen zijn om garant te staan voor tijdige bezorging.

Vaak wordt vertraging ook veroorzaakt door onjuiste adressering, 1 verkeerd cijfer in je postcode en het ligt in een heel ander bezorggebied waar de fout dan eerst ontdekt moet worden voordat de zending naar het correcte bezorggebied gestuurd wordt.

Tip: dubbelcheck altijd de adresgegevens voor je iets verstuurt en zorg dat ook je adres als afzender duidelijk vermeld staat. Als de zending dan onbestelbaar blijkt te zijn krijgt de verzender hem terug, anders gaat de zending naar de afdeling 'onbestelbare stukken' en met een beetje pech ziet niemand hem dan ooit meer :+

Daar heb je nou natuurlijk weinig aan maar het voorkomt misschien problemen in de toekomst ;)
pi_87247576
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:28 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat je je politieke tegenstanders uitmaakt voor Joodse Nazi's. :)

Dat zeg ik niet: ik zeg dat een postbode die VVD stemt net zo onlogisch is als een Jood die NSDAP stemt. Dan stem je nml in met je eigen ondergang!
pi_87247648
Ah, mijn pakje is met 1 dag vertraagd lees ik op de site van TNT.

* lololo scheldkanonnade tegen TNT begint :+
pi_87247826
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:09 schreef lololo het volgende:

[..]

99,5% van de post wordt nog gewoon binnen 24 uur bezorgd, geen idee of je in een 'probleemgebied' woont waar er gewoonweg niet genoeg mensen zijn om garant te staan voor tijdige bezorging.

Vaak wordt vertraging ook veroorzaakt door onjuiste adressering, 1 verkeerd cijfer in je postcode en het ligt in een heel ander bezorggebied waar de fout dan eerst ontdekt moet worden voordat de zending naar het correcte bezorggebied gestuurd wordt.

Tip: dubbelcheck altijd de adresgegevens voor je iets verstuurt en zorg dat ook je adres als afzender duidelijk vermeld staat. Als de zending dan onbestelbaar blijkt te zijn krijgt de verzender hem terug, anders gaat de zending naar de afdeling 'onbestelbare stukken' en met een beetje pech ziet niemand hem dan ooit meer :+

Daar heb je nou natuurlijk weinig aan maar het voorkomt misschien problemen in de toekomst ;)
De zender verstuurd wel vaker pakketjes en enveloppen dus aan de adressering ligt het hopelijk niet...
Ze gaat een formulier invullen om het poststuk op te laten zoeken.. En dan maar hopen dat het er in zit! Heb er wel voor betaald namelijk, beetje oneerlijk om haar dan het geld terug te laten betalen -O-
pi_87248074
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:17 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

De zender verstuurd wel vaker pakketjes en enveloppen dus aan de adressering ligt het hopelijk niet...
Ze gaat een formulier invullen om het poststuk op te laten zoeken.. En dan maar hopen dat het er in zit! Heb er wel voor betaald namelijk, beetje oneerlijk om haar dan het geld terug te laten betalen -O-
Dat klinkt niet goed eerlijk gezegd.... -O-

Persoonlijk verstuur of laat ik alles wat meer waard is dan de envelop die er omheen zit als pakketpost of aangetekende. Ik hoor ook íets teveel verhalen over pakjes met DVD's, telefoon-accessoires etc die als 'gewone' post verstuurd worden en die 'zoek' raken.

Geweldig als je het bedrijf waar je zelf voor werkt al niet meer vertrouwd :')
pi_87248113
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:02 schreef lololo het volgende:

[..]

Ik zie het niet gebeuren, VVD, CDA, D'66 zullen zeker proberen om deze bedrijven 'uitstel' te geven of om ze gewoon hun gang te laten gaan met de mazen in de wet. Dan is het afwachten wat PvdA, GL en PVV gaan doen.

Kijk, als deze bedrijven niet langer de tijd krijgen om aan hun verplichtingen wbt arbeidscontracten te doen, dan wordt het uiterst verliesgevend voor ze om 'gewone' post te bezorgen en zullen ze daar vroeg of laat mee ophouden waarschijnlijk of hun activiteiten op dit vlak enorm gaan beperken. Daarmee mislukt dan de liberalisering van de postmarkt (gedeeltelijk). Ik moet nog zien of PvdA, GL en PVV daar ongevoelig voor zijn. Wilders verkondigde nog geen paar jaar geleden dat het minimumloon afgeschaft moest worden. De PvdA heeft ten tijde van Paars hard meegewerkt aan de liberalisering en is vrijwel doof geweest voor alle kritiek (dat die bezorgers feitelijk onder minimumloon werken is niet iets van de laatste tijd natuurlijk) en GL heeft de PvdA sinds kort rechts ingehaald.

De SP is ook niet mijn partij maar zij zijn de afgelopen jaren écht de enige partij geweest die zich serieus verzet heeft tegen de wantoestanden op de postmarkt.

Uitstel hebben de nieuwe postbedrijven al genoeg gehad. De bonden waren best bereid uitstel te geven, maar de nieuwe postbedrijven willen geen uitstel, ze willen afstel!

En de liberalisering is sowieso mislukt. Je moet een krimpende markt ook niet vrijgeven, er is simpelweg niet genoeg plek voor zoveel postbedrijven. De directeur van Sandd klaagde al dat TNT veel efficienter kon werken omdat onze postbodes voor bijna elk adres post hebben (en anders wel reclame),. Hiermee geeft hij in feite onbedoeld aan dat je eigenlijk het beste de bezorging door 1 bedrijf kan laten doen.

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik weinig vertrouwen heb in de politieke afloop. De enige partijen die in het verleden de postbode echt gesteund hebben zijn de SP en, in mindere mate, GroenLinks. Van de PvdA verwacht ik niets. Misschien dat Wilders nog iets kan betekenen, weliswaar komt hij ook van de VVD van origine, maar hij is op sommige standpunten behoorlijk links. En er zitten natuurlijk een hoop Henken en Ingrids bij de post ;)
pi_87248175
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:23 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat klinkt niet goed eerlijk gezegd.... -O-

Persoonlijk verstuur of laat ik alles wat meer waard is dan de envelop die er omheen zit als pakketpost of aangetekende. Ik hoor ook íets teveel verhalen over pakjes met DVD's, telefoon-accessoires etc die als 'gewone' post verstuurd worden en die 'zoek' raken.

Geweldig als je het bedrijf waar je zelf voor werkt al niet meer vertrouwd :')
Gelukkig gaat het nu slechts om een potje nagellak, maar toch. Hierdoor kiezen veel mensen voor andere bedrijven om hun spullen te laten bezorgen. ^O^
pi_87248427
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:26 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Gelukkig gaat het nu slechts om een potje nagellak, maar toch. Hierdoor kiezen veel mensen voor andere bedrijven om hun spullen te laten bezorgen. ^O^
En dat is een ieders recht, ik zou alleen niet te hard hopen dat die het beter doen :+

Overigens ben je als je gewoon een enveloppe pakt met wat postzegels automatisch op TNT aangewezen, de concurrent is sowieso niet geïnteresseerd in particuliere post.
pi_87248551
Dat is waar, privé moet ik wel via TNT alles versturen.. Via het werk niet ;)
pi_87251185
zo.. had vandaag weer een grote wijk in een naburig dorp, voor de 4e keer en ik begin eindelijk een beetje te wennen. 10 minuten minder over gedaan (met huis aan huis), dus dat gaat de goede kant op. Morgen een kort dagje, maar wel dikke HAH van Hornbach in een postcodegebied :r
pi_87252797
Verschil in een wijk die ik gisteren liep met vandaag: meer dan 3 kwartier :') Gisteren dubbel HAH, vandaag niks. Hoeveelheid post zowel gisteren als vandaag weinig. En dan maar volhouden dat dat extra kwartiertje wat je op papier krijgt voor hah voldoende is :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 oktober 2010 @ 09:34:54 #62
Maffe Fries
pi_87274558
Pff, net op het nieuws dat TNT in totaal 10 miljoen euro aan subsidie ontvangt om én van de fulltimers af te komen én postbezorgers aan te kunnen trekken.
pi_87275358
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:34 schreef Peterselieman het volgende:
Pff, net op het nieuws dat TNT in totaal 10 miljoen euro aan subsidie ontvangt om én van de fulltimers af te komen én postbezorgers aan te kunnen trekken.
Moet je wel even de nuance bij vertellen dat het subsidie is voor omscholing ed en het aannemen van moeilijk plaatsbare mensen, ouderen en gedeeltelijk arbeidsongeschikten. Alsof we van dat laatste niet genoeg bij TNT rond hebben lopen :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 oktober 2010 @ 10:07:42 #64
Maffe Fries
pi_87275408
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:05 schreef lololo het volgende:

[..]

Moet je wel even de nuance bij vertellen dat het subsidie is voor omscholing ed en het aannemen van moeilijk plaatsbare mensen, ouderen en gedeeltelijk arbeidsongeschikten. Alsof we van dat laatste niet genoeg bij TNT rond hebben lopen :')
Mja, het bedrijf heeft geld genoeg, dus waarom zou je daar nog meer subsidie aan besteden ...
pi_87279835
Beste TNT-post bezorgers,

Ik heb een vraag aan jullie

Ik heb een paar dagen geleden iets gekocht met verzekerd/aangetekend verzenden voor ¤6.75

Voor dit pakket is er een handtekening voor ontvangst nodig.

Nu staat er bij mij

Product: Handtekening voor Ontvangst Zending
Status: Zending afgeleverd

Maar ik heb helemaal niks ontvangen en er ligt helemaal niks bij de brievenbus? Ik was pas om 09:00 uit bed dus het kan zijn dat het eerder is gekomen maar er staat zending afgeleverd en niemand in huis heeft TNT aan de deur gehad vandaag

Mag TNT zomaar dit aan de buren geven?Ik liet dit speciaal aangetekend verzenden .TNT is echt een #*$& bedrijf geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stephan1237 op 07-10-2010 12:12:05 ]
pi_87281020
Ten eerste, je weet nog niet wat er is gebeurd. Misschien heeft je moeder getekend of wie dan ook en het in de keukenla gelegd. Meteen TNT verrotschelden werkt opzich niet handig hier.

Verder kun je met de klantenservice bellen. En via Track&Trace kun je volgens mij ook de handtekening inzien.
pi_87281165
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:37 schreef rub3n het volgende:
Ten eerste, je weet nog niet wat er is gebeurd. Misschien heeft je moeder getekend of wie dan ook en het in de keukenla gelegd. Meteen TNT verrotschelden werkt opzich niet handig hier.

Verder kun je met de klantenservice bellen. En via Track&Trace kun je volgens mij ook de handtekening inzien.
Het is een gigantisch pakket :)

Ik heb wel vaker problemen gehad met TNT zoals een pakketje in de groene vuilniscontainer neerleggen en dan een briefje door de brievenbus: Het ligt in de groene vuilniscontainer :')

Ik zal eens kijken op Track&Trace. Dit is echt niet de enigste keer dat TNT zoiets flikt :)

Elke keer een klacht indienen maar dat helpt ook niks

Edit : Het is gewoon afgeleverd zonder handtekening , want via de help staat als het is afgeleverd dat er dan moet staan, handtekening tonen en dit staat er dus niet .
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:44:13 #68
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_87281228
Ik heb gesolliciteerd bij de Politie. Ben al door de 1e ronde. Als ik daar straks definitief door ben, moet ik stoppen met het postbode werk. :'(

Misschien beter ook met al dat gezeur bij TNT. :P
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_87281347
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:44 schreef Dionysiou het volgende:
Ik heb gesolliciteerd bij de Politie. Ben al door de 1e ronde. Als ik daar straks definitief door ben, moet ik stoppen met het postbode werk. :'(

Misschien beter ook met al dat gezeur bij TNT. :P
Oh wat goed! Heb je zo'n sporttest gehad?
Noot noot.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:49:07 #70
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_87281383
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:48 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Oh wat goed! Heb je zo'n sporttest gehad?
Dankje, nee nog niet. Maar ik ben al een tijdje aan het trainen. ;)
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_87283188
Het is bezorgd bij de buren. Op het pakket staat gigantisch groot : Alleen op huisadres,
Daar gaat weer een klacht naar TNT
pi_87284259
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:44 schreef Stephan1237 het volgende:
Het is bezorgd bij de buren. Op het pakket staat gigantisch groot : Alleen op huisadres,
Jaja dat is de fantastische kwaliteit van de subcontracters die steeds minder per afgeleverd pakket krijgen, moeten straks ook de gerechtelijke brieven gaan bezorgen.
BTW niet alle subcontracters zijn slecht er zitten ook hele goede en klantvriendelijke tussen. Zelfs gasten die hun 06 nummer geven en dan alsnog langs komen als je thuis bent.

Ik zie ook steeds meer briefjes achter de ramen hangen van "bij geen gehoor graag afleveren op nummer 1,2,3 maar NIET op nummer 4 en 6". :')
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:20:18 #73
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_87284324
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:17 schreef carboni het volgende:

[..]

Jaja dat is de fantastische kwaliteit van de subcontracters die steeds minder per afgeleverd pakket krijgen, moeten straks ook de gerechtelijke brieven gaan bezorgen.
BTW niet alle subcontracters zijn slecht er zitten ook hele goede en klantvriendelijke tussen. Zelfs gasten die hun 06 nummer geven en dan alsnog langs komen als je thuis bent.
Klopt, onderschat die gasten niet. Ze werken kneiter en kneiterhard. Mijn collega werkt 6 dagen a week als pakketbode van 08.00 tot 20.00. Simpel weg omdat de pakket groei nog steeds toeneemt en er bezuinigd blijft worden. _O-
pi_87284607
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:20 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Klopt, onderschat die gasten niet. Ze werken kneiter en kneiterhard. Mijn collega werkt 6 dagen a week als pakketbode van 08.00 tot 20.00. Simpel weg omdat de pakket groei nog steeds toeneemt en er bezuinigd blijft worden. _O-
Het meest genaaid is dat ze afaik geen cent uitgekeerd krijgen bij pakketten die ze niet kunnen afleveren wanneer er niemand thuis is. Moeten ze dus twee keer onbetaald langs. Dit is dus wat leid tot pakketten die "verstopt" worden op rare plekken
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:31:58 #75
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_87284759
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:28 schreef carboni het volgende:

[..]

Het meest genaaid is dat ze afaik geen cent uitgekeerd krijgen bij pakketten die ze niet kunnen afleveren wanneer er niemand thuis is. Moeten ze dus twee keer onbetaald langs. Dit is dus wat leid tot pakketten die "verstopt" worden op rare plekken
Niet alleen dat, maar ze hebben enorm veel schrijfwerk aan dat soort gezeur. Ik bestel regelmatig pakketten en ben ook regelmatig niet thuis, dus hij heeft de sleutel van mijn schuur waar die het in zet. :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 oktober 2010 @ 14:39:25 #76
Maffe Fries
pi_87285026
Ik kan me het schrijfwerk nog wel herinneren uit 2005 toen ik voor het eerst bij de post zat. Toen had je nog geen aparte pakkettendienst en sleepte je als chauffeur naast de gewone post ook pakketten mee. Er zaten dagen bij dat je bestelauto ook echt behoorlijk vol zat en door mensen die niet thuis waren ook vol bleef zitten.

Het zorgde er overigens wel voor dat ik wanneer ik in een autodienst aangetekenden in bepaalde wijken heb ik precies weet waar ik moet zijn.
pi_87287388
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:02 schreef Stephan1237 het volgende:
Beste TNT-post bezorgers,

Ik heb een vraag aan jullie

Ik heb een paar dagen geleden iets gekocht met verzekerd/aangetekend verzenden voor ¤6.75

Voor dit pakket is er een handtekening voor ontvangst nodig.

Nu staat er bij mij

Product: Handtekening voor Ontvangst Zending
Status: Zending afgeleverd

Maar ik heb helemaal niks ontvangen en er ligt helemaal niks bij de brievenbus? Ik was pas om 09:00 uit bed dus het kan zijn dat het eerder is gekomen maar er staat zending afgeleverd en niemand in huis heeft TNT aan de deur gehad vandaag

Mag TNT zomaar dit aan de buren geven?Ik liet dit speciaal aangetekend verzenden .TNT is echt een #*$& bedrijf geworden.
Hm, er is ook een pakketbezorgingstopic op fok als ik het goed heb. Daar kan je beter je vraag stellen. Pakketservice en postbezorging zijn 2 verschillende takken van het bedrijf en hier hangen vrijwel alleen de mensen die bij de postdivisie werken :) .

Dat gezegd hebbende: waarschijnlijk hebben ze het idd ergens afgeleverd bij buren. Dat mag TNT zolang er niet op de zending vermeld staat dat het alleen op het huisadres mag worden afgeleverd. Aangezien iets van 90% van de pakketchauffeurs niet bij TNT in dienst zijn maar als ZZP'er werken en per afgeleverd pakket betaald krijgen krijg je dit soort praktijken. -O- Pakketchauffeur is keihard werken en lange dagen maken vaak en dat tegen een karige beloning.

Ik zou gewoon weer een klacht indienen als het niet snel opduikt :) .

En ja, TNT is een kutbedrijf geworden en het zal nog wel erger worden ook...
pi_87287423
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:44 schreef Stephan1237 het volgende:
Ah, ik ben weer spuit elf zie ik :')
pi_87287557
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:17 schreef carboni het volgende:

[..]

Klopt, sommige zijn echt retegoed maar er is ook een hoog verloop heb ik begrepen omdat het keihard werken is voor weinig geld, daar krijg je niet de meest gemotiveerde mensen mee. Ik ken degene die hier in de wijk pakketten rijdt en die zegt ook dat het postcodegebied eigenlijk te groot is om in je eentje te doen. Dan werk je elke dag 12 uur :{
pi_87290797
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:28 schreef carboni het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg dat het bij de buren bezorgd word maar laat gewoon een briefje achter met . Pakket is bezorgd op huisnummer x . Nou moest ik de buurt langs en aanbellen of mijn pakketje er was :P
pi_87291724
Heb ik het goed begrepen dat Donner de tijdelijke regeling gaat handhaven, en dus dat Sandd, NetwerkVSP en Selektmail 80% in dienst moeten nemen?
pi_87291764
Komt mijn post dan wel aan?

Ik zit nu al op 3 enveloppen te wachten :( Contact gehad met de klantenservice maar die kunnen er ook niets over zeggen..
pi_87293738
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:26 schreef gekkewiebel het volgende:
Heb ik het goed begrepen dat Donner de tijdelijke regeling gaat handhaven, en dus dat Sandd, NetwerkVSP en Selektmail 80% in dienst moeten nemen?
Waar heb je dat vandaan?
pi_87293923
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:27 schreef Cyntiaa het volgende:
Komt mijn post dan wel aan?

Ik zit nu al op 3 enveloppen te wachten :( Contact gehad met de klantenservice maar die kunnen er ook niets over zeggen..
Jezus, ze zullen toch niet alle 3 achterover gedrukt zijn door een malafide sorteerder? 8)7

Weet je zeker dat je de afzender wel 100% kan vertrouwen? :+
pi_87293981
Zeker weten te vertrouwen :) Anders zou ik hier niet posten en zeker geen klacht indienen bij TNT.
pi_87294585
Ik woon in een flat en sinds een jaartje is het echt kwartetten met de buren m.b.t. de post: Ik heb jouw post, heb jij misschien de mijne gehad?....
pi_87294607
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:33 schreef Cyntiaa het volgende:
Zeker weten te vertrouwen :) Anders zou ik hier niet posten en zeker geen klacht indienen bij TNT.
Hoe lang zijn ze al onderweg en waar woon je ergens? Uit de verhalen begrijp ik dat er hele gebieden zijn waar post soms een week blijft staan door onderbezetting.
pi_87294872
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:48 schreef Nemephis het volgende:
Ik woon in een flat en sinds een jaartje is het echt kwartetten met de buren m.b.t. de post: Ik heb jouw post, heb jij misschien de mijne gehad?....
Dat heeft iig niks (of heel weinig) met onderbezetting te maken, dat is gewoon een bezorger die moeite heeft met nummertjes lezen :+

Ik zou eens samen met de buren gaan bellen naar de klantenservice als het echt zo vaak voorkomt. Wel even kijken of het post is die door TNT bezorgd wordt, anders helpt het nog niet natuurlijk :+
pi_87295780
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:26 schreef lololo het volgende:

[..]

Waar heb je dat vandaan?
Debat op politiek24 was er vanmiddag voor.
pi_87296006
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:54 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat heeft iig niks (of heel weinig) met onderbezetting te maken, dat is gewoon een bezorger die moeite heeft met nummertjes lezen :+

Ik zou eens samen met de buren gaan bellen naar de klantenservice als het echt zo vaak voorkomt. Wel even kijken of het post is die door TNT bezorgd wordt, anders helpt het nog niet natuurlijk :+
Nou het probleem is niet alleen dat er verkeerd bezorgd wordt maar ook dat post soms gewoon niet aankomt, zelfs aangetekende post. Er zijn al diverse klachten door mij en ook de buren de deur uit gegaan maar volgens TNT bestaat het probleem niet...
pi_87296510
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:20 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Nou het probleem is niet alleen dat er verkeerd bezorgd wordt maar ook dat post soms gewoon niet aankomt, zelfs aangetekende post. Er zijn al diverse klachten door mij en ook de buren de deur uit gegaan maar volgens TNT bestaat het probleem niet...
Die aangetekende post moet traceerbaar zijn, die krijgen stuk voor stuk een unieke code. Mag ook niet zomaar iedereen voor tekenen (wel huisgenoten).

Maar goed, bij ons gaat er de laatste tijd ook veel mis met de aangetekende post. Laatst had een postbode zijn aangetekende brieven die hij niet kon uitreiken (niemand thuis) netjes ingeleverd op het depot, waar ze 's avonds opgehaald zijn door de collectieafdeling. De volgende dag zouden ze op het servicepunt terecht hebben moeten komen waar de bewoners ze met hun kennisgeving op zouden moeten kunnen halen.

Alleen, ze zijn nooit op het servicepunt aangekomen. Een week later doken ze op aan de andere kant van het land 8)7
pi_87297096
Ik heb ook al enkele keren meegemaakt dat er gewoon aangetekende stukken tussen de machinepost zaten. Dus ja, er gaat wel eens wat mis.
pi_87297444
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:44 schreef gelestipjes het volgende:
Ik heb ook al enkele keren meegemaakt dat er gewoon aangetekende stukken tussen de machinepost zaten. Dus ja, er gaat wel eens wat mis.
Same, maar dat zijn, of iig, dat wáren zeldzaamheidjes. Het is toch een hele aparte poststroom met legio controlemomenten.
pi_87299462
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:52 schreef lololo het volgende:

[..]

Same, maar dat zijn, of iig, dat wáren zeldzaamheidjes. Het is toch een hele aparte poststroom met legio controlemomenten.
Helaas, zo zeldzaam is dat niet...
pi_87300960
Gebeurd hier ook wel eens, agt's tussen de gewone post.
Maar ik verdenk ook dat dit ietwat de schuld van de klant is dan wel servicepunt/agentschap. Die mensen van het postalgold topic gooien ook aangetekende enveloppen in de brievenbus. Die servicepunten in supermarkten zijn vaak ook een ramp. Meestal staan daar jongeren die echt geen reet van de post afweten en misschien nog niet eens een postzegel geplakt hebben.
Laatst sprak ik een klant die aan mij nog een envelop voor een postbus gaf waarop ik zei, mevrouw deze is nog niet gefrankeerd. Zegt die mevrouw oh ze zeiden vorige keer dat dat niet nodig was vandaar dat hij de eerste keer niet aankwam.

/edit

oh en stapelen op een rolcontainer kunnen ze ook niet. al die pakketten flikkeren er zo vaak af.

[ Bericht 9% gewijzigd door carboni op 07-10-2010 21:11:44 ]
pi_87307269
Kan iemand mij nog iets wijzer maken in de salariëring van TNT? Ik geloof dat het als volgt zit, maar hoor graag van jullie of dit klopt:
- Ik ben ZAW, parttimefactor 10,530% (dit komt neer op een volle werkweek van 40 uur, keer 10,53%, is 4 uur nog wat per week?, contract is 4 uur per week in ieder geval...)
- Op bijv 21 oktober (een uitbetalingsdag) krijg ik 10,53% van een fulltimeloon uitbetaald. In dit voorbeeld gaat het dan dus om tijdvak 30 aug - 3 okt
- Verder krijg ik op 21 oktober de extra uren uitbetaald van het tijdvak dáár weer voor ofzo? Die indruk kreeg ik n.a.v. sommige berichten hier, dat overuren nog een maand later worden uitebetaald dan contracturen?
pi_87307560
jep, op 21 oktober krijg je je overuren van het tijdvak september. En je zal idd 10,53% van een fulltime baan krijgen. Dat zou betekenen dat een fulltime baan bij TNT 38 uur is. Ik weet niet of dat zo is, maar 4 is 10,53% van 38 uur...
pi_87307703
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:13 schreef sbientje het volgende:
jep, op 21 oktober krijg je je overuren van het tijdvak september. En je zal idd 10,53% van een fulltime baan krijgen. Dat zou betekenen dat een fulltime baan bij TNT 38 uur is. Ik weet niet of dat zo is, maar 4 is 10,53% van 38 uur...
Ok dankje :) In feite worden je overuren dus niks later uitbetaald dan je gewone uren? Alleen het lijkt wel zo, omdat je standaard maandsalaris natuurlijk elke keer hetzelfde is ofzo.
pi_87307785
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:16 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ok dankje :) In feite worden je overuren dus niks later uitbetaald dan je gewone uren? Alleen het lijkt wel zo, omdat je standaard maandsalaris natuurlijk elke keer hetzelfde is ofzo.
volgens mij is je salaris van het huidige tijdvak, maar dat weet ik niet zeker. Dat staat wel op je loonstrook iig... Maar idd, het is gewoon dat je je overuren een maand later krijgt. Maar dat is ook wel logisch want je krijgt al salaris voor het tijdvak is afgelopen, dus dan kunnen overuren nooit allemaal mee :)
pi_87307799
oh trouwens, ik krijg mijn eigen bocobutton :') Of ik er blij mee moet zijn is een 2e..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 oktober 2010 @ 23:37:28 #101
Maffe Fries
pi_87308488
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:18 schreef sbientje het volgende:
oh trouwens, ik krijg mijn eigen bocobutton :') Of ik er blij mee moet zijn is een 2e..
hahaha. Met die dingen mag je autodiensten rijden :P

Dat doe ik ook wel eens, maar reken maar niet dat ik er eentje heb. Ik gebruik altijd een reserve die op de vestiging ligt.
pi_87308544
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hahaha. Met die dingen mag je autodiensten rijden :P

Dat doe ik ook wel eens, maar reken maar niet dat ik er eentje heb. Ik gebruik altijd een reserve die op de vestiging ligt.
ik dus ook, maar nu rijd ik iedere dag een autodienst en die dingen waren vandaag op, dus nu krijg ik er zelf een.. Nou ja, kan geen kwaad haha..
pi_87309245
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:05 schreef carboni het volgende:
Gebeurd hier ook wel eens, agt's tussen de gewone post.
Maar ik verdenk ook dat dit ietwat de schuld van de klant is dan wel servicepunt/agentschap. Die mensen van het postalgold topic gooien ook aangetekende enveloppen in de brievenbus. Die servicepunten in supermarkten zijn vaak ook een ramp. Meestal staan daar jongeren die echt geen reet van de post afweten en misschien nog niet eens een postzegel geplakt hebben.
Dat is dan natuurlijk ook gewoon een beleidskeuze van TNT, die weer gezien moet worden in de noodzaak om keihard te bezuinigen.

Het is dus blijkbaar wat de markt, en daarmee dus de consument die hier komt klagen wil, gefeliciteerd mensen, u wordt op uw wenken bediend :+
pi_87311497
Ik weet niet of er hier nog veel andere chauffeurs lurken, maar here goes.

Ik rijd de PAG, AGT en STP vanuit onze vestiging, in "mijn" mooie oranjewitte T5. De laatste tijd steeds meer AGT van banken met bankpasjes. De uitreikinstructie daarvoor schrijft in duidelijke taal voor dat je deze AGT's alleen bij geopende deur op het aangegeven adres aan de geadresseerde mag uitreiken, en aan niemand anders en op geen andere locatie. Kan ook niet anders, want ik moet het documentnummer van het legitimatiebewijs van de geadresseerde noteren voor de afzender zodat deze kunnen verifiëren dat de AGT bij de juiste persoon is aangekomen.

Vaak genoeg is de geadresseerde niet thuis. Ik deel de wel aanwezige dan ook vriendelijk mee dat ik de AGT niet mag uitreiken en stel dan voor om nog een bezorgpoging te doen of om hem op te sturen naar een PAG. Hierbij zijn er elke keer weer partners/kinderen/gerelateerden van de geadresseerde die hier heel erg verontwaardigd over zijn. Het gaat van kwaad tot erger:

"Wat een onzin. We zijn al 40 jaar samen! Kan je hem niet gewoon aan mij geven?"

"Mijn moeder is niet thuis. Ze is boodschappen doen. Mijn moeder is ziek en kan niet goed lopen. Je maakt het ons wel erg moeilijk zo." (Zieke moeder is dus boodschappen aan het doen terwijl dochter gewoon thuis voor TV hangt, maar dat terzijde)

"Wat een gelul. Je bent nieuw zeker?"

"Ga toch weg man, je snapt zeker niet dat mensen met een echte baan moeten werken en nu niet thuis zijn?"

Vroeger zei ik gewoon "Dan wens ik u nog een prettige dag." en gooide ik een kennisgeving in, maar ik begin het echt zat te worden. Zeker als mensen je gewoon gaan beledigen. Ik zeg nu steeds vaker iets in de trant van "Als het u niet bevalt kunt u klagen bij de afzender. Deze schrijven ons de instructies voor." Maar eigenlijk kook ik van binnen. De volgende keer dat er ene een grote bek opentrekt ga ik gewoon weg en schrijf ik "geweigerd" op m'n distributielijst. Ik ben geen hond.

Misschien kan TNT beter "Don't shoot the messenger" i.p.v. "Sure we can" op z'n busjes zetten |:(

Tot zover mijn epos.
pi_87312516
dat heb ik ook weleens, maar ik snap niet waarom je je er zo druk om maakt. Ik zou echt zoiets hebben van sorry, maar jammer...
pi_87312882
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:49 schreef lololo het volgende:

[..]

Hoe lang zijn ze al onderweg en waar woon je ergens? Uit de verhalen begrijp ik dat er hele gebieden zijn waar post soms een week blijft staan door onderbezetting.
1 envelop is sinds vorige week donderdag onderweg
2 enveloppen sinds afgelopen dinsdag...

Begin er nu echt zat van te worden, helpt het om de vestiging te bellen hier?

Woon in Kampen trouwens :{
pi_87313062
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 07:54 schreef sbientje het volgende:
dat heb ik ook weleens, maar ik snap niet waarom je je er zo druk om maakt. Ik zou echt zoiets hebben van sorry, maar jammer...
Mja oke als ze je gaan beledigen zoals met die laatste twee voorbeelden, dan zou ik het ook snel zat zijn als het regelmatig voorkwam :P
pi_87313838
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 01:58 schreef Organiz3r het volgende:
*verhaal
Legitimatiezendingen bezorgen wij 'gewone' postbodes ook vaak. En ik herken wel het nodige in je verhaal. Alleen de beledigingen heb ik nog niet meegemaakt.

Zodra ik merk dat ze niet meewerken en op het punt staan een klaagverhaal af te steken probeer ik ze altijd voor te zijn door te zeggen dat ik het zelf ook achterlijk vind maar dat het de bank is die het zo wil. Werkt redelijk, en gewoon meteen beginnen met een kennisgeving schrijven zodra duidelijk is dat de geadresseerde niet thuis is. Dus ze gewoon meteen duidelijk maken dat er geen ruimte is voor 'onderhandelen' en dat je niet van je standpunt afwijkt, onderwijl altijd vriendelijk blijvend.

Eerlijk gezegd zou ik het best grappig vinden om eens een keertje iemand mee te maken die er echt kwaad over werd en begint te schelden :P . 1 keer dan hè, anders snap ik dat je er moe van wordt. :P

1 keer meegemaakt dat mevrouw not amused was en echt maar door blééf zeuren, ze runde een winkel maar had haar rijbewijs niet bij. En ze bleef maar zeuren dat ze geen tijd had het op te halen (winkel is vrijwel altijd leeg en het servicepunt ligt op 200 meter (!) afstand van de winkel :') ). Ik leg uit dat ze het van maandag tot zaterdag op kan halen en dat ze vast wel een pauze in kan lassen van 15 minuten. Nee, dat ging niet lukken en de brief zou dan wel heel lang op het postkantoor blijven liggen, zo!!! :+

Met mijn mooiste glimlach omgedraaid en weggelopen, onderwijl nog mededelend dat hij er niet langer dan 3 weken zou liggen aangezien hij dan retour afzender gaat. Jammer dat ik haar gezicht toen niet meer kon zien :P
pi_87313931
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 08:27 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

1 envelop is sinds vorige week donderdag onderweg
2 enveloppen sinds afgelopen dinsdag...

Begin er nu echt zat van te worden, helpt het om de vestiging te bellen hier?

Woon in Kampen trouwens :{
Hm, zo uit mijn hoofd is dat geen 'probleemgebied'. En of het helpt om de vestiging te bellen, waarschijnlijk niet maar als je het nummer hebt zou ik het gewoon doen hoor :Y
pi_87320177
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 07:54 schreef sbientje het volgende:
Over het algemeen maak ik me ook niet zo snel druk. Ik snap best dat het vervelend is voor de geadresseerde en ik ben ook best bereid om de mensen tegemoet te komen door bijvoorbeeld even te wachten als de geadresseerde er net aan komt. Of door aan het einde van m'n rit nog eens langs te komen in het geval van een oma/opa/zieke/etc. Maar we doen het wel in alle beleefdheid, wat mij betreft. Zodra mensen zich onbeleefd en zelf beledigend gaan gedragen hoeven ze van mij ook geen enkele coulance te verwachten.

Het zal wel met dat oude verhaal over de verharding van de maatschappij te maken hebben. Maar dit is een dorp waar de mensen de postbode/politie/etc. op straat nog gedag zeggen. Ik zou het leuk vinden als het zo'n dorp blijft, en daarom maak ik me druk om de echte aso's.

80% van de mensen gedraagt zich ook wel gewoon normaal, beleefd en prettig in de omgang. Hier in de buurt bevinden de probleemgevallen zich voornamelijk in een goedkope nieuwbouwwijk waar nu allemaal stedelingen intrekken. Veel dure auto's met blauwe kentekens voor de deur :')

quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 09:35 schreef lololo het volgende:
Zodra ik merk dat ze niet meewerken en op het punt staan een klaagverhaal af te steken probeer ik ze altijd voor te zijn door te zeggen dat ik het zelf ook achterlijk vind maar dat het de bank is die het zo wil. Werkt redelijk, en gewoon meteen beginnen met een kennisgeving schrijven zodra duidelijk is dat de geadresseerde niet thuis is. Dus ze gewoon meteen duidelijk maken dat er geen ruimte is voor 'onderhandelen' en dat je niet van je standpunt afwijkt, onderwijl altijd vriendelijk blijvend.
Mwah, achterlijk vind ik het niet. Wel streng, en dat mag ook wel met bankpasjes e.d. Er zijn genoeg niet-normaal functionerende famillies waarin je als ouder niet wil dat je kind je bankpas in ontvangst neemt, om maar iets te noemen.

Meteen schrijven bij klagers is ook wel een optie, zal eens kijken hoe ze daarop reageren :)
pi_87322512
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 01:58 schreef Organiz3r het volgende:
Ik weet niet of er hier nog veel andere chauffeurs lurken, maar here goes.

Ik rijd de PAG, AGT en STP vanuit onze vestiging, in "mijn" mooie oranjewitte T5. De laatste tijd steeds meer AGT van banken met bankpasjes. De uitreikinstructie daarvoor schrijft in duidelijke taal voor dat je deze AGT's alleen bij geopende deur op het aangegeven adres aan de geadresseerde mag uitreiken, en aan niemand anders en op geen andere locatie. Kan ook niet anders, want ik moet het documentnummer van het legitimatiebewijs van de geadresseerde noteren voor de afzender zodat deze kunnen verifiëren dat de AGT bij de juiste persoon is aangekomen.

Vaak genoeg is de geadresseerde niet thuis. Ik deel de wel aanwezige dan ook vriendelijk mee dat ik de AGT niet mag uitreiken en stel dan voor om nog een bezorgpoging te doen of om hem op te sturen naar een PAG. Hierbij zijn er elke keer weer partners/kinderen/gerelateerden van de geadresseerde die hier heel erg verontwaardigd over zijn. Het gaat van kwaad tot erger:

"Wat een onzin. We zijn al 40 jaar samen! Kan je hem niet gewoon aan mij geven?"

"Mijn moeder is niet thuis. Ze is boodschappen doen. Mijn moeder is ziek en kan niet goed lopen. Je maakt het ons wel erg moeilijk zo." (Zieke moeder is dus boodschappen aan het doen terwijl dochter gewoon thuis voor TV hangt, maar dat terzijde)

"Wat een gelul. Je bent nieuw zeker?"

"Ga toch weg man, je snapt zeker niet dat mensen met een echte baan moeten werken en nu niet thuis zijn?"

Vroeger zei ik gewoon "Dan wens ik u nog een prettige dag." en gooide ik een kennisgeving in, maar ik begin het echt zat te worden. Zeker als mensen je gewoon gaan beledigen. Ik zeg nu steeds vaker iets in de trant van "Als het u niet bevalt kunt u klagen bij de afzender. Deze schrijven ons de instructies voor." Maar eigenlijk kook ik van binnen. De volgende keer dat er ene een grote bek opentrekt ga ik gewoon weg en schrijf ik "geweigerd" op m'n distributielijst. Ik ben geen hond.

Misschien kan TNT beter "Don't shoot the messenger" i.p.v. "Sure we can" op z'n busjes zetten |:(

Tot zover mijn epos.
Legitimatiezendingen heb ik nooit problemen mee. Ik bel aan vraag of deze heer/mevrouw aanwezig is en vermeld dat het om een legitimatiezending gaat (niet aangetekend zeggen). Als deze niet aanwezig is en ze vragen of zij er niet voor mogen tekenen zeg ik nee, deze mag alleen getekend worden door de geaddresseerde met legitimatiebewijs! Dan heb ik nooit dat mensen nog proberen te onderhandelen.

En omdat deze mensen vaak niet thuis zijn, worden legitimatiezendingen ook op zaterdag besteld.

Ik moet morgen ook steunpunten rijden. Bij ons is nu de regel dat als iemand de deur uit is en er komt postzegelpost dat de chauffeur (ik dus) deze nog mee moet nemen... :( Leuk als je een eenvoudig gebied hebt om in te rijden. Maar ik moet dus door het centrum van Utrecht met die bus om een paar brieven te gaan bestellen :S
lama
pi_87324217
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 14:20 schreef lbeew het volgende:
Ik moet morgen ook steunpunten rijden. Bij ons is nu de regel dat als iemand de deur uit is en er komt postzegelpost dat de chauffeur (ik dus) deze nog mee moet nemen... :( Leuk als je een eenvoudig gebied hebt om in te rijden. Maar ik moet dus door het centrum van Utrecht met die bus om een paar brieven te gaan bestellen :S
Als ik terugkom van m'n PAG-rondje zijn de eerste postbodes al de straat op en moet ik naast hun steunpunten ook hun herstelpost meenemen. Ik doe die post dus gewoon bovenin de steunpunttas van de betreffende postbode, ik vind het wel gesneden. Die oranje tiewraps zijn toch loze beveiliging, je kan de rits van een steunpunttast nog steeds voor ruim de helft opendoen :')
pi_87324714
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 13:19 schreef Organiz3r het volgende:

Mwah, achterlijk vind ik het niet. Wel streng, en dat mag ook wel met bankpasjes e.d. Er zijn genoeg niet-normaal functionerende famillies waarin je als ouder niet wil dat je kind je bankpas in ontvangst neemt, om maar iets te noemen.

Meteen schrijven bij klagers is ook wel een optie, zal eens kijken hoe ze daarop reageren :)
Hoho, ik vind het óók niet achterlijk maar ik lul gewoon even met de klant mee, medeleven veinzen en ze gelijk geven en ze meteen richting de bank als 'schuldige' wijzen. :P

Het gaat erom dat je het jezelf makkelijker maakt in deze en tegelijkertijd de klant het idee geeft dat je met ze meevoelt. Jij blijer, klant blijer, bank blijer :)

En het meteen schrijven doe ik niet alleen bij klagers, ik begin gewoon meteen als duidelijk wordt dat de geadresseerde niet aanwezig is.

"Ik ben op zoek naar J.A. Hoorn, is die toevallig aanwezig?"
"Nee, maar ik ben zijn vrouw!."
* lololo begint met invullen kennisgeving en zegt ondertussen "Ok, ik heb hier een legitimatiezending die hij alleen hóógstpersoonlijk in ontvangst mag nemen, dus ik schrijf even een briefje waarmee hij het op kan halen bij het postkantoor."

"Ik kan er niet voor tekenen? Ik weet al wat er in zit!"
"Nee helaas, de banken zijn daar erg streng in."
"Maar het is voor onze gezamenlijke rekening!"
"Tja, dat kan maar alleen zijn naam staat op de enveloppe en dan kan ik niet anders dan hem alleen uit te reiken aan hem."
"En als ik nou zijn paspoort pak?!?"
"Nee, helaas, mag ook niet mevrouw :) ".
"Wat een gedoe zeg!"
"Ja inderdaad mevrouw, u wilt niet weten hoe vaak ik per week dit gesprek moet voeren :P "
* lololo kennisgeving afgeeft en zegt "Met dit briefje en een geldig legitimatiebewijs kan hij het vanaf morgen ophalen op het postkantoor, de zending blijft 3 weken liggen, daarna gaat hij retour afzender."

Zo gaat het bij mij meestal ongeveer. De ene keer zijn de klanten wat kribbiger en de andere keer zijn ze heel begripvol maar echte beledigingen heb ik nog nooit gehad.
pi_87325050
Ik ga morgen eens aankijken hoe het gaat. Het blijft toch leuk werk, ondanks alles. Veel op de weg en ook nog contact met 'de mensen'. En natuurlijk zo min mogelijk op de vestiging aanwezig. Is ook heel bevorderlijk voor mijn arbeidsvreugde bij TNT in z'n huidige vorm :+

Hebben de collega chauffeurs trouwens allemaal een kopie van het kentekenbewijs in 't automapje bij zich? Ik zal morgen eens controleren of ik er uberhaupt een heb... Vraag me af of ik er een krijg van de TC als hij er niet inzit :P
pi_87331217
Die legitimatiezendingen moet je ook nog de volgende dag bestellen, van de week nog lekker de regels gebroken en direct naar het postagentschap gebracht aangezien ze de volgende dag op vakantie gaan. Die mevrouw was dus blij met deze actie.
Mensen die zeiken luister ik niet eens naar..

Voor Kampen: stuur een brief naar de vm van dat kantoor, dan word het vast wel serieus genomen ;) 8261EE nummer 12.

[ Bericht 1% gewijzigd door carboni op 08-10-2010 20:34:55 ]
pi_87331829
Dat mag ook (maar een keer aanbieden), de klant zegt vaal genoeg " hij/zij is morgen ook niet thuis"
Gewoon invullen dat ze geen 2e aanbieding willen dan ist goed ;-)

Ik heb er ook elke zaterdag mee te doen maar ben gewoon heel strikt en duidelijk dan tomen ze meestal al in. ga je twijfelen dan blijven ze vaak aandringen.
Maar ja 't hoort erbij, van mij mogen alle agt wel weg heb ze de laatste weken elke dag zo'n 30 stuks weg mogen brengen of meer 8)7
pi_87332169
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:45 schreef carboni het volgende:
Die legitimatiezendingen moet je ook nog de volgende dag bestellen, van de week nog lekker de regels gebroken en direct naar het postagentschap gebracht aangezien ze de volgende dag op vakantie gaan. Die mevrouw was dus blij met deze actie.
Mensen die zeiken luister ik niet eens naar..

Voor Kampen: stuur een brief naar xxx de vm van dat kantoor, dan word het vast wel serieus genomen ;) 8261EE nummer 12.
Ik weet niet of dit de bedoeling is om die naam zo maar te geven.

Daarnaast gaan enveloppen langs zoveel punten, dat de kans klein is dat de vestiging meteen benaderen weinig zal helpen.
pi_87332411
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:04 schreef tntster het volgende:
Dat mag ook (maar een keer aanbieden), de klant zegt vaal genoeg " hij/zij is morgen ook niet thuis"
Gewoon invullen dat ze geen 2e aanbieding willen dan ist goed ;-)

Dat mogen wij dus juist niet meer doen :(
pi_87332491
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:14 schreef rub3n het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker van niet :+

quote:
Daarnaast gaan enveloppen langs zoveel punten, dat de kans klein is dat de vestiging meteen benaderen weinig zal helpen.
True, maar ze zullen de klacht wat serieuzer nemen, als er in een week tijd 3 enveloppen niet aankomen is er echt iets aan de hand...
pi_87333451
pff, hier is iedere dag tegenwoordig een rotdag. Het is te druk voor de mankracht die er is. De mensen die er zijn hebben allerlei sollicitaties lopen en gooien er half met de pet naar, en ondertussen komt er om de 10 minuten iemand zeggen: Is die en die wijk nou NOG niet klaar??

Op de zaterdagen ook steeds. Rond half 10 is het hartstikke druk op zaal, maar iedereen doet zijn eigen wijk en maakt dan dat ie wegkomt. Ik ben meestal als een van de laatste weg (want ik begin pas om half 10, 10 uur soms) en dan stana er nog 3 wijken die gezet moeten worden. Ben ik vervolgens weer de sjaak.. Morgen wil ik gewoon mijn normale dienst draaien. Het is zo vermoeiend als je van hot naar her moet en geen idee hebt wat je moet doen allemaal.

Ons kantoor gaat overigens weg, we worden bij een ander kantoor gevoegd. Nu hebben we een rijsttafel in november, als afscheid zeg maar. Op kosten van TNT. Dat is dan wel weer erg leuk :)
pi_87334528
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:51 schreef sbientje het volgende:
pff, hier is iedere dag tegenwoordig een rotdag. Het is te druk voor de mankracht die er is. De mensen die er zijn hebben allerlei sollicitaties lopen en gooien er half met de pet naar, en ondertussen komt er om de 10 minuten iemand zeggen: Is die en die wijk nou NOG niet klaar??

Op de zaterdagen ook steeds. Rond half 10 is het hartstikke druk op zaal, maar iedereen doet zijn eigen wijk en maakt dan dat ie wegkomt. Ik ben meestal als een van de laatste weg (want ik begin pas om half 10, 10 uur soms) en dan stana er nog 3 wijken die gezet moeten worden. Ben ik vervolgens weer de sjaak.. Morgen wil ik gewoon mijn normale dienst draaien. Het is zo vermoeiend als je van hot naar her moet en geen idee hebt wat je moet doen allemaal.

Ons kantoor gaat overigens weg, we worden bij een ander kantoor gevoegd. Nu hebben we een rijsttafel in november, als afscheid zeg maar. Op kosten van TNT. Dat is dan wel weer erg leuk :)
Hier hetzelfde. Steeds minder mensen, en ook de TC maakt niet echt de indruk dat hij nog langer in het beleid gelooft. Hij reageert nogal onverschillig op alles wat er mis gaat.

Ondertussen wordt het met die scenario's steeds onzinniger. Eerst dacht ik dat ze ons voor de gek probeerden te houden, maar ik heb nu steeds meer de indruk dat ze gewoon maar wat aanklooien. Onbewust onbekwaam, zeg maar. De afgelopen 3 dagen was het elke dag druk. Niet krankzinnig druk, maar gewoon druk. Hoop plaatwerk, Kampioenen, dat soort werk. Woensdag was het echter "maatwerk druk", gisteren was het "normaal" en vandaag was het zelfs "maatwerk rustig"! Ik heb al meermalen tegen de TC gezegd dat ze maar gewoon moeten nokken met die bordjes omdat (a) ik zelf wel kan zien of het druk is en (b) die verschillende scenario's toch niet worden nageleefd. Alleen in de zomervakantie wordt er nog gestuurd op verkeer, meestal is het sturen op bezetting. Dus iedere dag is het "scenario onderbezetting". Maar ja, het moet, die bordjes, dus ze doen het. Ook al heeft het geen enkel nut.
pi_87334843
Wij hadden vandaag ook een mailing van KPN voor bijna ieder huis, ik weet niet wat die voor adressenbestand hadden maar zitten zoveel fouten bij. Huisnummers die niet bestaan e.d. We hebben ze allemaal in een grote zak gemikt en een retoursticker erop...
pi_87335556
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:14 schreef rub3n het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk, al als je goed googled kunt je een hoop vinden. De oude VM van Kampen die nu in Lelystad zit staat zelfs ergens op internet met telefoonnr van de vestiging :D.
pi_87355872
Erg rustig vandaag ... weer eens een keertje drie postzakken ipv vier.
pi_87355931
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ondertussen wordt het met die scenario's steeds onzinniger. Eerst dacht ik dat ze ons voor de gek probeerden te houden, maar ik heb nu steeds meer de indruk dat ze gewoon maar wat aanklooien. Onbewust onbekwaam, zeg maar. De afgelopen 3 dagen was het elke dag druk. Niet krankzinnig druk, maar gewoon druk. Hoop plaatwerk, Kampioenen, dat soort werk. Woensdag was het echter "maatwerk druk", gisteren was het "normaal" en vandaag was het zelfs "maatwerk rustig"!
Ter compensatie was het vandaag een erg rustige dag, terwijl er een bordje hing met "scenario normaal". Miischien had die Kampioen van gisteren eigenlijk vandaag pas mee gemoeten?
pi_87357105
bij ons ook een hele rustige dag. Wel huis aan huis, maar dat was er maar 1, zo'n kaartje van Jumbo. Dat viel nogal mee dus :) Ook weer eens lekker op tijd klaar! Heb zelfs nog een collega geholpen met het afschrijven van post. Twee flats gesloopt, stuk of 70 brieven denk ik..
pi_87358146
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:24 schreef sbientje het volgende:
Wij hadden vandaag ook een mailing van KPN voor bijna ieder huis, ik weet niet wat die voor adressenbestand hadden maar zitten zoveel fouten bij. Huisnummers die niet bestaan e.d. We hebben ze allemaal in een grote zak gemikt en een retoursticker erop...
Vandaar dat er vandaag een enorme berg post voor kpn was. Het is altijd al veel maar nu was het echt extreem.
lama
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:21:16 #128
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_87358241
Wij bijna niks van KPN. :P
pi_87358527
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:16 schreef lbeew het volgende:

[..]

Vandaar dat er vandaag een enorme berg post voor kpn was. Het is altijd al veel maar nu was het echt extreem.
dat geloof ik wel ja, die hele zut moest retour.. Zal echt niet alleen bij ons geweest zijn

@ Dionysiou: die mailing was gisteren, niet vandaag :)
pi_87359090
Niemand de Kampioen hier? :)
Noot noot.
pi_87359198
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:01 schreef Jojoortje het volgende:
hoe bedoel je, thuis? Gisteren zat ie bij de post volgens mij! Of donderdag zelfs al.. ja volgens mij hadden wij m donderdag mee
pi_87359217
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:06 schreef sbientje het volgende:

[..]

hoe bedoel je, thuis? Gisteren zat ie bij de post volgens mij! Of donderdag zelfs al.. ja volgens mij hadden wij m donderdag mee
Vandaag werd die bij ons bezorgd :)
Noot noot.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 17:10:01 #133
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_87359273
Oh sorry sbientje haha. Beetje moe. Gister was Alkmaars ontzet. Maar 2 uur geslapen. :P
Doe ik dus nooit meer! (Behalve met queensday)

Maar oké, wij hadden veel van die pokken Gall en Gall dingen.
pi_87359637
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:01 schreef Jojoortje het volgende:
Ja en enorm veel brieven van de Fortis Bank :r Echt vaag ook met bezorgen, dat je bundel met oneven nummer heel dun is en die met de even nummers (incl. Kampioen) keidik :P
pi_87361116
Normaal altijd de Kampioen op zzterdag maar vandaag niet.

Ik besef mij nu dat ik mijn wijk extreem snel heb weggereden! :|

Ik ging om 11:30 weg en was om 15:45 terug. En heb ook nog eens 3 kwartier bij mijn ouders op de camping gezeten. Normaal doe ik er 4 uur over. Nu dus in 3,5 uur weggereden.

Scheelt ook dat ik zo'n lekkere auto heb! Ik betrapte me erop dat ik op stukken waar ik normaal 100Km/h rijd (en dan het gevoel hebt dat je een vliegtuig met draaiende motoren in de Kangoo hebt) dat ik daar nu 130Km/h reed!

Hmm maar goed dat er geen boco in zit haha!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:04:37 #136
Maffe Fries
pi_87362195
Wat een rustige dag beloofde te worden is alsnog een erg lange dag geworden.

Mijn auto kapte er onderweg mee en ben pas na enkele uren afgesleept. Daarna bij een andere vestiging een auto weten te ritselen en daarmee mijn dienst afgemaakt. Gelukkig kwam een collega me helpen zodat ik uiteindelijk om 17:00 klaar was.
pi_87362481
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een rustige dag beloofde te worden is alsnog een erg lange dag geworden.

Mijn auto kapte er onderweg mee en ben pas na enkele uren afgesleept. Daarna bij een andere vestiging een auto weten te ritselen en daarmee mijn dienst afgemaakt. Gelukkig kwam een collega me helpen zodat ik uiteindelijk om 17:00 klaar was.
Toch wel fijn dat collega's voor je klaar staan op zo'n moment. Hier kan je de vestiging na 13:00 uur niet meer bereiken, dat houdt in dat de TC én de postbode plus hun telefoon uit hebben gezet. Oftewel, heb je dan ook maar íets wat het werk kan vertragen, je zoekt het zelf maar uit :') Zo heb ik wel eens drie kwartier naar een grijze tas gezocht die ik godzijdank bij iemand in de tuin heb gevonden na een tip van een toevallig tegengekomen collega :')
pi_87363213
Vandaag een mooie actie van een collega: Ze belde dat ze haar telefoon in een brievenbus had laten vallen. In zo'n oranje ding dus, tijdens het ingooien van een aantal brieven die ze wilde verzenden. Ik bood de TC aan om er even heen te rijden met een sleutel + buslichtingsrek om de telefoon te bevrijden. Wel zo collegiaal, als het mij zou overkomen zou ik het ook prettig vinden als er iemand kon komen :)

Blijkt dus dat wij geen sleutels en rekken op onze vestiging hebben omdat er bij ons geen collectie plaats vindt... Goed, even de vestiging een dorp verderop gebeld, die hadden wel de benodigde attributen. Ik daar dus eerst heen om ze op te halen. Was lekker druk op de weg, dus dat duurde ruim een half uur. Vervolgens doorgereden naar de brievenbus in kwestie. Gelukkig was dat de brievenbus die helemaal aan de rand van ons gebied staat en was ik ruim 45 minuten onderweg, ook weer omdat het zo ontzettend druk was :P

Eenmaal aangekomen heb ik braaf het buslichtingsrek aangebracht (anders lazert alles op de grond...) en de bus geopend. Alles valt mooi in het rek. Ik even zoeken... ZIT DIE TELEFOON ER HELEMAAL NIET IN |:( Lekker dan... Collega: "Nou, dan zal hij wel ergens anders liggen. Bedankt hè!" *loopt weg*

Goed. Met het terugrijden erbij zijn het wel weer twee uren die ik bij kan schrijven, maar het was wel echt een facepalmmomentje :|W

Er stapte op de terugweg trouwens nog iemand uit z'n auto waarnaar ik getoeterd had omdat ie me ontzettend lomp afsneed. Dan zijn die buslichtingsrekken mooie dingen om bij je te hebben :+
pi_87365094
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:39 schreef Organiz3r het volgende:
Vandaag een mooie actie van een collega: Ze belde dat ze haar telefoon in een brievenbus had laten vallen.
Hoe kon ze jou dan bellen? :o
Noot noot.
pi_87371699
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:39 schreef Organiz3r het volgende:
Vandaag een mooie actie van een collega: Ze belde dat ze haar telefoon in een brievenbus had laten vallen. In zo'n oranje ding dus, tijdens het ingooien van een aantal brieven die ze wilde verzenden. Ik bood de TC aan om er even heen te rijden met een sleutel + buslichtingsrek om de telefoon te bevrijden. Wel zo collegiaal, als het mij zou overkomen zou ik het ook prettig vinden als er iemand kon komen :)

Blijkt dus dat wij geen sleutels en rekken op onze vestiging hebben omdat er bij ons geen collectie plaats vindt... Goed, even de vestiging een dorp verderop gebeld, die hadden wel de benodigde attributen. Ik daar dus eerst heen om ze op te halen. Was lekker druk op de weg, dus dat duurde ruim een half uur. Vervolgens doorgereden naar de brievenbus in kwestie. Gelukkig was dat de brievenbus die helemaal aan de rand van ons gebied staat en was ik ruim 45 minuten onderweg, ook weer omdat het zo ontzettend druk was :P

Eenmaal aangekomen heb ik braaf het buslichtingsrek aangebracht (anders lazert alles op de grond...) en de bus geopend. Alles valt mooi in het rek. Ik even zoeken... ZIT DIE TELEFOON ER HELEMAAL NIET IN |:( Lekker dan... Collega: "Nou, dan zal hij wel ergens anders liggen. Bedankt hè!" *loopt weg*

Goed. Met het terugrijden erbij zijn het wel weer twee uren die ik bij kan schrijven, maar het was wel echt een facepalmmomentje :|W

Er stapte op de terugweg trouwens nog iemand uit z'n auto waarnaar ik getoeterd had omdat ie me ontzettend lomp afsneed. Dan zijn die buslichtingsrekken mooie dingen om bij je te hebben :+
Voor zoiets kun je toch geen uren rekenen lijkt me? Moeten ze er bij die collega maar vanaf getrokken worden.

Ze had zeker geen zin om haar post terug te brengen naar het depot?
pi_87371925
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:46 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hoe kon ze jou dan bellen? :o
Er is ook nog zoiets als een vaste lijn. Ouderwets concept, maar het werkt nog steeds ;)
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:33 schreef rub3n het volgende:

[..]

Voor zoiets kun je toch geen uren rekenen lijkt me? Moeten ze er bij die collega maar vanaf getrokken worden.

Ze had zeker geen zin om haar post terug te brengen naar het depot?
Ik werk = Ik krijg betaald. Ik krijg betaald tot de laatste postbode terug is op het kantoor. Moet dan namelijk alle herstelpost/agt/etc. naar de "grote" vestiging rijden. Of ik dan op kantoor zit omdat ik verder niets te doen heb of ik dit soort klusjes doe, ik krijg hoe dan ook betaald. Anders krijgen ze met mij en m'n nieuwe vriend het buslichtingsrek te maken ;) Maar serieus. Het gaat al jaren goed zo. Wat ik werk krijg ik daadwerkelijk ook betaald, vrijwel zonder uitzondering.

Ik zat ook nog te denken aan het feit dat ze post van haar wijk in de bus gegooid had, dat heb ik uiteraard ook gecontroleerd. Maar het was niet zo :)
pi_87372168
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 18:23 schreef rub3n het volgende:
Scheelt ook dat ik zo'n lekkere auto heb! Ik betrapte me erop dat ik op stukken waar ik normaal 100Km/h rijd (en dan het gevoel hebt dat je een vliegtuig met draaiende motoren in de Kangoo hebt) dat ik daar nu 130Km/h reed!

Hmm maar goed dat er geen boco in zit haha!
Huurauto'tje? :)

Voor zover ik weet kan je met een auto met boco beter niet harder dan 120 rijden. Dan gaat ie piepen :+ Ik weet niet of hij ook begrensd is, toen hij begon te piepen heb ik maar het gas losgelaten. Had die maand ook een laag cijfer voor snelheid, verassend genoeg.
pi_87377871
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:48 schreef Organiz3r het volgende:

[..]

Huurauto'tje? :)

Voor zover ik weet kan je met een auto met boco beter niet harder dan 120 rijden. Dan gaat ie piepen :+ Ik weet niet of hij ook begrensd is, toen hij begon te piepen heb ik maar het gas losgelaten. Had die maand ook een laag cijfer voor snelheid, verassend genoeg.
Piepen boven de 120 km/h? Ik heb er nog nooit van gehoord ik rijd ook wel eens harder dan 120. En de score voor de snelheid telt als het goed is niet mee voor de totaal score.

Gisteren iemand opleiding gegeven voor een wijk. Ik kende zelf de wijk amper dus ik stond ook af en toe ook van volgens mij moeten we daarheen _O- Zal wel een goede indruk hebben gegeven, hopen dat die jongen toch wel ff blijft maar ik geef het zo weinig kans.

Worden jullie ook zo moe als je opleiding geeft, ik wel rete irritant als je niet je eigen tempo kan lopen. Je wordt gewoon moe omdat je te langzaam loopt
pi_87378062
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:40 schreef Organiz3r het volgende:

Ik zat ook nog te denken aan het feit dat ze post van haar wijk in de bus gegooid had, dat heb ik uiteraard ook gecontroleerd. Maar het was niet zo :)
En als het wel zo was, had je het dan gemeld? Ik heb eens een zaterdagwerker 'betrapt' op het niet bezorgen van de HAH. Ik liep zijn wijk, omdat hij niet aanwezig was en een meneer in de wijk sprak me aan en vertelde me dat ze al maanden geen C1000 folder meer hadden gehad en hij was verbaasd dat hij er nu weer eentje kreeg.
Ik heb het niet gemeld. Hij is een paar weken later overigens wel ontslagen, ze komen er blijkbaar zelf wel achter. Ik vind mezelf niet de persoon om dat te melden, hoewel ik wel de pé in had omdat het gewoon niet eerlijk van hem was.

Zouden jullie zoiets melden bij je TC?
pi_87380239
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:27 schreef Aagie het volgende:

[..]

En als het wel zo was, had je het dan gemeld? Ik heb eens een zaterdagwerker 'betrapt' op het niet bezorgen van de HAH. Ik liep zijn wijk, omdat hij niet aanwezig was en een meneer in de wijk sprak me aan en vertelde me dat ze al maanden geen C1000 folder meer hadden gehad en hij was verbaasd dat hij er nu weer eentje kreeg.
Ik heb het niet gemeld. Hij is een paar weken later overigens wel ontslagen, ze komen er blijkbaar zelf wel achter. Ik vind mezelf niet de persoon om dat te melden, hoewel ik wel de pé in had omdat het gewoon niet eerlijk van hem was.

Zouden jullie zoiets melden bij je TC?
Nee, maar wel bij die persoon. Ik zou zeggen dat als ik er nog een keer achter zou komen, dat ik het dan wel zou melden bij de TC.
Noot noot.
pi_87382011
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:17 schreef Bartjes het volgende:

[..]

Piepen boven de 120 km/h? Ik heb er nog nooit van gehoord ik rijd ook wel eens harder dan 120. En de score voor de snelheid telt als het goed is niet mee voor de totaal score.

Gisteren iemand opleiding gegeven voor een wijk. Ik kende zelf de wijk amper dus ik stond ook af en toe ook van volgens mij moeten we daarheen _O- Zal wel een goede indruk hebben gegeven, hopen dat die jongen toch wel ff blijft maar ik geef het zo weinig kans.

Worden jullie ook zo moe als je opleiding geeft, ik wel rete irritant als je niet je eigen tempo kan lopen. Je wordt gewoon moe omdat je te langzaam loopt
In de Fiat Doblo zit in de boordcomputer een snelheidswaarschuwing die je kunt instellen in de boordcomputer maar dat heeft niks met de boco te maken. Boco registreert alleen en waarschuwt niet als je met 160 over boerenweggetjes suist.
pi_87382485
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:27 schreef Aagie het volgende:
En als het wel zo was, had je het dan gemeld?
Mijn TC had er specifiek om gevraagd, dus ja. En dat piepen, heb ik van een collega gehoord. Maar ik zal het eens een keer proberen als het volgens jullie niet zo is.

Hoe is dat rijden met bijv. zo'n Fiat Doblo? Hier op de vestiging hebben we alleen Transporters, Caddy's en Sprinters. Die rijden allemaal wel lekker, zelfs op lage toerentallen. Vooral die caddy's gaan als de brandweer.

[ Bericht 34% gewijzigd door Organiz3r op 10-10-2010 13:38:31 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 oktober 2010 @ 13:40:51 #148
Maffe Fries
pi_87382669
Zo'n Fiasco In AutoTechniek Duplo is echt niets. Bij de TNT hebben ze er een veel te lichte motor in gehangen.

Het is een toerenmotor die pas tegen de 2.000 toeren tot leven komt. En ja, waar stellen ze de grens op bij toeren: precies die 2.000. Sommigen vinden het een prima ding, maar imo ben je met zo'n duplo langer onderweg dan met een andere auto.

Als het rijdt dan gaat het prima, maar het accelereren is verre van optimaal bij het ding.
pi_87382951
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
Zo'n Fiasco In AutoTechniek Duplo is echt niets. Bij de TNT hebben ze er een veel te lichte motor in gehangen.

Het is een toerenmotor die pas tegen de 2.000 toeren tot leven komt. En ja, waar stellen ze de grens op bij toeren: precies die 2.000. Sommigen vinden het een prima ding, maar imo ben je met zo'n duplo langer onderweg dan met een andere auto.

Als het rijdt dan gaat het prima, maar het accelereren is verre van optimaal bij het ding.
schakelen bij 2000 toeren is sowieso echt niet leuk, je bent echt net een slak.
pi_87383582
Hier hebben ze de duplo's er uit geflikkerd nadat er gewoon teveel storingen waren. Banden die gewoon versleten waren tot het metaal waren de druppel :'). Nu als vervanging twee huurauto's, een nieuwe Peugeot en een oude versleten Transit Connect. Die Ford is echt de grootste baggerauto waarmee ik ooit gereden heb. Geen zijruiten in de laadruimte(eigenlijk zit alles wat achter je gebeurt in de dode hoek, geen zijdeur zodat je buslichtingzakken tussen de pakketten en postzakken moet grabbelen, het duurt steeds 2-3 seconden voordat de motor start, echt een beetje snelheid maken lukt pas tussen de 3000 en 4000 toeren, gelukt zit er geen boco in

Zo'n ding

Alleen dan geen bestickering en compleet bruin van de modder op de boerenweggetjes
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 oktober 2010 @ 14:17:29 #151
Maffe Fries
pi_87383658
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:52 schreef sbientje het volgende:

[..]

schakelen bij 2000 toeren is sowieso echt niet leuk, je bent echt net een slak.
mja, met zo'n Caddy valt het alleszins mee. En ook die Renault Kangoo wil best goed van zijn plek
pi_87383928
Met die Kangoo rijd ik zelfs met piepende banden weg zonder boven de 2000 toeren te komen haha. Ik moest een vriend van me inwerken (nadat ik hem aan een baantje had geholpen) en die was echt verbaast.

Nu die Peugeot Partner kun je bijna niet met piepende banden wegrijden, maar je kunt wel gewoon lekker doortrekken zonder Boco. In z'n 3 naar de 100! HUPPA!

Die Partner houden we voorlopig wel een tijd denk ik. TNT is er hier nog niet over uit of ze nog nieuwe auto's bestellen of dat ze alle auto's die nu afgereden worden vervangen door "huurauto's". Aangezien TNT Kampen binnen nu en 2 jaar dicht gaat.
pi_87383991
Wij hebben vooral Ford Transit Connects, maar wel langer dan die in de vorige post en wel met zijdeur en zijruit. Deze rijden wel oké, maar niet echt geweldig. Daarnaast hebben we T5jes die wel een stuk lekkerder rijden. Ook nog een paar sprinters met klep en een paar renault trafics en één kangoo. Daarnaast als huurauto nog een kleine connect en een peugeot expert (136pk!)
lama
pi_87384630
Iets zegt me dat met huurauto's het dieselverbruik ietwat gaat stijgen :')
pi_87384639
Over het algemeen valt het dus nog best mee met de voertuigen zo te horen. De lekkerste auto waar ik voor TNT in gereden heb was ook een huurauto. Een full-options Mercedes-Benz Sprinter uit 2009. Met airco, automaat, ontzettend lekkere stoelen en lekker zware motor. Dat zijn echt een van de drie beste dagen bij TNT geweest. Dat ding ging als een ambulance, niet normaal. Bij het stoplicht reed je vrijwel iedereen eruit, ondanks dat hij nog best zwaar was vanwege de laadklep achterop.
pi_87384710
airco is echt ideaal, niet eens zozeer in de zomer, maar op een regenachtige dag op een autodienst waar je steeds moet uitstappen is het gewoon een veiligheidsfunctie.
pi_87385436
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:59 schreef carboni het volgende:
airco is echt ideaal, niet eens zozeer in de zomer, maar op een regenachtige dag op een autodienst waar je steeds moet uitstappen is het gewoon een veiligheidsfunctie.
Trekt je gewone ventilatie dat niet dan? Ik heb daar nooit zo'n last van. Gewoon ventilatie op turbo laten staan :+
pi_87385492
Ik heb ook keigoeie airco op m'n brommer :7
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:34:51 #159
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87385602
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:30 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik heb ook keigoeie airco op m'n brommer :7
Ik ook op m'n fiets. 8-)
Nothing is what it seems
pi_87387226
:')
Noot noot.
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:08:13 #161
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_87390070
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:34 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ik ook op m'n fiets. 8-)
En ik op mijn Postkarretje! *O*
Leven en laten leven
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:42:38 #162
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_87391127
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:37 schreef Jojoortje het volgende:
:')
Jojoortje reacties altijd sowieso O+
pi_87393159
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:42 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Slijmbal :P
pi_87408138
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 18:42 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

:7
Noot noot.
pi_87408139
Trouwens: bijna Kerst -O-
Noot noot.
pi_87409002
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 07:34 schreef Jojoortje het volgende:
Trouwens: bijna Kerst -O-
Ja ik zit er ook al een week of twee aan te denken dat november/december wel heel hard nadert :P
pi_87409392
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:04 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ja ik zit er ook al een week of twee aan te denken dat november/december wel heel hard nadert :P
leuk toch!
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:49:26 #168
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87409813
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:25 schreef sbientje het volgende:

[..]

leuk toch!
De kerstperiode buiten de post om vind ik wel gezellig. Echter vind ik de KNJ bij TNT veel te druk, haha. :P Opzich wel prettig dat je wat extra uren kunt maken en je elke dag een vette hap krijgt van TNT, alleen maak ik die extra uren nu ook wel en vind ik een diepgevroren gehaktbal die na 5 minuten in de magnetron te hebben gezeten uiteindelijk een blubberige, vettige substantie blijkt te zijn waar je gemakkelijk een fietsketting mee kan invetten ook niet zo bevorderlijk voor je gezondheid... :P
Nothing is what it seems
pi_87419830
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:25 schreef sbientje het volgende:

[..]

leuk toch!
Niet bepaald, ik zie het met angst en beven tegemoet, het is gewoon vrijwel altijd kut geregeld bij ons tijdens de kerst. Standaard gewoon te weinig personeel om de post op een normale manier weg te krijgen. Vooral vorig jaar was een ramp op onze sector, wij kregen vaak de machinepost pas als de wijken eigenlijk al gezet en wel op het depot hadden moeten staan.

De sorteermachines kunnen het sowieso niet aan. Vorig jaar was het onze sector maar er is elk jaar wel een sector die de pineut is.

Kerstperiode staat voor mij synoniem aan 6 dagen per week keihard werken en veel incidenten en bekaf zijn op kerstavond. Dat het binnen vaak wel gezellig is tijdens de kerstperiode kan al die ongemakken niet compenseren imho :P
pi_87419959
Kan het kloppen dat ik na twee jaar in dienst te zijn als zaterdagbesteller nog steeds 0 punten heb bij workwearweb? :{
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:40:51 #171
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87420538
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:20 schreef lololo het volgende:

[..]

Niet bepaald, ik zie het met angst en beven tegemoet, het is gewoon vrijwel altijd kut geregeld bij ons tijdens de kerst. Standaard gewoon te weinig personeel om de post op een normale manier weg te krijgen. Vooral vorig jaar was een ramp op onze sector, wij kregen vaak de machinepost pas als de wijken eigenlijk al gezet en wel op het depot hadden moeten staan.

De sorteermachines kunnen het sowieso niet aan. Vorig jaar was het onze sector maar er is elk jaar wel een sector die de pineut is.

Kerstperiode staat voor mij synoniem aan 6 dagen per week keihard werken en veel incidenten en bekaf zijn op kerstavond. Dat het binnen vaak wel gezellig is tijdens de kerstperiode kan al die ongemakken niet compenseren imho :P
Inderdaad. Dat je tijdens de kerstdagen helemaal tot rust moet komen doordat je de week ervoor je helemaal kapot hebt gewerkt en daardoor de kerstdagen niet zo leuk en gezellig zijn zoals ze zouden moeten zijn is gewoon niet leuk. :P

Ben dit jaar sowieso van plan minder te gaan werken met KNJ, misschien de dagen tussen kerst en oud en nieuw vrij te nemen ofzo. :)
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 oktober 2010 @ 15:42:33 #172
Maffe Fries
pi_87420595
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:24 schreef xxiessiexx het volgende:
Kan het kloppen dat ik na twee jaar in dienst te zijn als zaterdagbesteller nog steeds 0 punten heb bij workwearweb? :{
Ja. Pas na drie jaar krijg je de eerste punten
pi_87420614
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:40 schreef Viper86 het volgende:

Ben dit jaar sowieso van plan minder te gaan werken met KNJ, misschien de dagen tussen kerst en oud en nieuw vrij te nemen ofzo. :)
Zo, jij durft :P
pi_87420922
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:43 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Als je zaterdagmedewerker bent is dat makkelijk zat.

Overigens heb ik 'derde kerstdag' en oudjaar heel sneaky op mijn verloflijst weten te smokkelen. Knappe jongen die dat nog van me afneemt :+
pi_87421225
Bij ons zijn de weken van KNJ geblokkeerd voor verlofopname, ook voor de zaterdagmedewerkers.

Ik ga jullie na dit jaar verlaten, mijn afstudeerstage komt eraan en dan ben ik niet in de buurt om post te gaan bezorgen. Vind het leuk werk en heb pas nog een zeer positief functioneringsgesprek gehad, maar het is niet anders.
pi_87423844
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:04 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Idd, het komt allemaal door de pepernoten die al in de schappen liggen ;(

Vond de KNJ vorig jaar helemaal niet leuk met die extreme kou. Glijpartijen, machines die stuk gingen, vies veel HAH er bij.. Nee :N Kan niet zeggen dat ik een fan van de KNJ ben.
Noot noot.
pi_87423882
De mensen die alleen op de zaterdag werken hebben mooi geluk. 25 december en 1 januari vallen dus op een zaterdag :o
Noot noot.
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:15:00 #178
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87424129
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:43 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ja, stoer van mij, hè. :@
Nothing is what it seems
pi_87424725
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:08 schreef Jojoortje het volgende:
De mensen die alleen op de zaterdag werken hebben mooi geluk. 25 december en 1 januari vallen dus op een zaterdag :o
O+ Jojoortje O+ brengt zeer goed nieuws :P
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:15 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ja, stoer van mij, hè. :@
Ik zou vast onderduiken voor je TC haha :P
pi_87425057
De KNJ gaat HELEMAAAL IN DE SOEP LOPEN DIT JAAR met die Optivio(ofzoiets).
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:53:16 #181
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87425564
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:39 schreef rub3n het volgende:
Wij krijgen gelukkig geen optivo. Als ik alle verhalen hier zo lees mag ik daar best blij mee zijn. :P
Nothing is what it seems
pi_87427047
quote:
Optivo :P Hoezo? Hier werkt het eigenlijk allemaal wel goed nu.
pi_87427336
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:35 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Optivo :P Hoezo? Hier werkt het eigenlijk allemaal wel goed nu.
Hoax :o
Noot noot.
pi_87427350
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:42 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hoax :o
_O-
pi_87429617
Optivo is het zuiver stelen van uren.
De postverdeler moet hier altijd wijken zetten en dus meestal is het sneller om je eigen bakken klaar te zetten behalve de zeldzame momenten dat de postverdeler attent is en als je nog bezig bent de volgende wijk klaar zet. En sowieso moeten we zelf altijd die groene ( nu rode kaarten) terug leggen en de tassen van de wijk op een rolcontainer in het team zetten.
Maar met KNJ kan je lekker uren schrijven dus dan interesseert het me allemaal geen reet.
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:45:58 #186
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87430209
quote:
Als het maar tomatensoep is, dan vind ik het wel best. :P
Nothing is what it seems
pi_87430464
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:34 schreef carboni het volgende:

Maar met KNJ kan je lekker uren schrijven dus dan interesseert het me allemaal geen reet.
Vorig jaar heb ik zoveel uren moeten schrijven dat ik er een lam handje van kreeg dus het boeit me wel degelijk :')
pi_87432298
ik vond de KNJ vorig jaar juist hartstikke leuk (was mijn eerste, dat wel). Het was wel kloteweer om te bezorgen, maar verder. Saamhorigheid enzo, dat vond ik wel tof. Dat zal dit jaar misschien wel wat minder zijn, de sfeer is best gedaald.
pi_87432445
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:51 schreef lololo het volgende:

[..]

Vorig jaar heb ik zoveel uren moeten schrijven dat ik er een lam handje van kreeg dus het boeit me wel degelijk :')
Jah, al moet je gewoon niet meer werken dan je kan maar optivo maakt niet zoveel uit. Sowieso als zaterdagwerker ben je contractueel verplicht 3-4 uurtjes te werken en niet op feestdagen dus je kan gewoon wegblijven.

Het ergste aan KNJ zijn die nieuwe tijdelijke krachten die er geen flikker van kunnen.
pi_87435869
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:08 schreef Jojoortje het volgende:
Dan krijg je in die maand ook betaald voor drie zaterdagen neem ik aan?

Ik ben pas sinds de zomer in dienst bij TNT. Kun je met kerst en oud&nieuw op twee keer zoveel postzakken rekenen ofzo?
pi_87436284
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:43 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ik ben pas sinds de zomer in dienst bij TNT. Kun je met kerst en oud&nieuw op twee keer zoveel postzakken rekenen ofzo?
Ja minstens...
Plus verschrikkelijk veel enveloppen die niet gesorteerd worden door de HSM en superkleine kut enveloppen.
pi_87436302
KNJ, ik werk doordeweeks alleen als ik een binnendienst krijg. Vorig jaar al zware bonje met mijn teamcoach gehad, die verwachtte gewoon dat je als ZDW-er doordeweeks meer dan 60 uur draaide.
pi_87436747
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:43 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ze zijn verplicht die 2 zaterdagen gewoon door te betalen.
BTW, als kerst en nieuwjaar op een zaterdag vallen, dan geldt dat toch ook voor bevrijdingsdag?
pi_87440069
Ik had de datum in mijn ontslagbrief dus ná 1 januari moeten zetten.
pi_87477674
even een vraagje,

Als ik me aanmeld voor digitale nota, zodat ik mijn loonstrook online kan bekijken.

Krijg ik hem dan ook nog schriftelijk of gaat dan alles digitaal.?
pi_87478091
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:49 schreef Bigapple het volgende:
even een vraagje,

Als ik me aanmeld voor digitale nota, zodat ik mijn loonstrook online kan bekijken.

Krijg ik hem dan ook nog schriftelijk of gaat dan alles digitaal.?
dan gaat alles digitaal
pi_87479299
ik had vandaag weer 2 wijken die ik nog nooit gelopen had. Maximaal 2 uur zeiden ze.. jaja, nou ben toch ruim 2,5 uur onderweg geweest. Had 1 straat die van 92 tot 230 liep, en geen 'terugkant'. Wat irri zeg! En dan ook nog HAH erbij. Morgen heb ik weer een nieuwe wijk, ben benieuwd hoe lang ik daar weer mee bezig ga zijn...
pi_87489801
Eindelijk wat mensen met lef!
pi_87491149
quote:
Een "wilde staking", klinkt net alsof ze keihard aan het vechten waren daar :P Wel moedig hoor!
pi_87498951
zo, dat ging goed. Weer een nieuwe wijk gelopen, stond 3 uur 10 min voor maar ik was in 2u15 min klaar... Wel zonder HAH, dat scheelt nogal. Morgen heb ik m weer, eens zien wat het dan wordt :D

He is rotweer trouwens, te warm voor een jas en te koud om zonder jas te lopen
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:11:22 #202
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87499180
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:04 schreef sbientje het volgende:
zo, dat ging goed. Weer een nieuwe wijk gelopen, stond 3 uur 10 min voor maar ik was in 2u15 min klaar... Wel zonder HAH, dat scheelt nogal. Morgen heb ik m weer, eens zien wat het dan wordt :D

Heb je in ieder geval de verloren tijd van gister weer terug. :)
Nothing is what it seems
pi_87499910
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:11 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Heb je in ieder geval de verloren tijd van gister weer terug. :)
Zoet/zuur! ^O^
SPOILER
pi_87500255
quote:

Te warm voor een jas? Verdorie, m'n vingers en tenen vriezen eraf hier in Breda :')
pi_87500313
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:20 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Een "wilde staking", klinkt net alsof ze keihard aan het vechten waren daar :P Wel moedig hoor!
Dat was vanmorgen bij ons, hopelijk wordt er wat mee gedaan en wordt de sfeer weer wat beter :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 oktober 2010 @ 16:46:16 #206
Maffe Fries
pi_87500443
quote:
Poloshirt met lange mouwen
pi_87500679
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:41 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Te warm voor een jas? Verdorie, m'n vingers en tenen vriezen eraf hier in Breda :')
nou als je aan het lopen bent is het echt wel warm hoor
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Poloshirt met lange mouwen
die heb ik niet :'(
pi_87500722
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:52 schreef sbientje het volgende:

[..]

nou als je aan het lopen bent is het echt wel warm hoor

:o Had het gevoel dat het ieder moment kon sneeuwen ;(
Noot noot.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 oktober 2010 @ 16:55:02 #209
Maffe Fries
pi_87500791
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:52 schreef sbientje het volgende:

[..]

die heb ik niet :'(
Die is helaas uit het assortiment gehaald. Is voor dit weer ideaal, omdat een trui weer te warm is en korte mouwen te koud.
pi_87501854
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:20 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

We hebben er een aantal jaar terug tijdens een drukke septembermaand met waanzinnige onderbezetting waarbij ook nog diverse leidingevenden op vakantie waren en de boel dus halve bak achter lieten ook dicht tegenaan gezeten.

Diverse mensen die zo kwaad waren dat ze gewoon moesten janken en dergelijke :{
  woensdag 13 oktober 2010 @ 17:22:30 #211
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87501858
Het is vandaag inderdaad best koud, de winter komt er weer aan. ;(

Hoop serieus dat het niet weer zoveel gaat sneeuwen als vorig jaar. :r
Nothing is what it seems
pi_87502353
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die is helaas uit het assortiment gehaald. Is voor dit weer ideaal, omdat een trui weer te warm is en korte mouwen te koud.
Inderdaad godverdomme, die dingen waren ideaal in de herfst en lente of als je alleen een binnendienst had in de winter.

Ik heb er nog 2 die er niet meer uit zien maar ik ga ze toch maar dragen :D
pi_87503941
Jammergenoeg is er veel kleding geschrapt uit de pakketten, waaronder alle bovenkleding met lange mouwen, de (regen) jas uitgezonderd. Ik heb hierover nog contact gehad met het aanspreekpunt voor het kledingbeleid, maar de reactie kwam er op neer dat je bij warm weer de kleding met korte mouwen aan kon doen en als het koud was dan had je toch wel een jas aan en maakte het niet uit wat je daaronder aan had. Wat je moest doen op dagen dat het te warm was voor een jas maar te koud voor korte mouwen, daar had ze helaas geen antwoord op. Misschien overhemd met korte mouwen en dan je jas er overheen, maar open?

Gelukkig hebben wij een aparte ruimte waar hele stapels kleding liggen die is ingeleverd door ex-medewerkers. Dus heb ik pas de boel flink geplunderd daar en oa 6 sweaters LM en 3x het checkshirt heavy meegenomen. Ik had nog wel meer willen meenemen, maar niet alles was in mijn maat, en het moet er nog wel een beetje toonbaar uitzien!

Jammer dat er zo bezuinigd moet worden op de kleding. In m'n kledingkast ligt denk ik meer TNT kleding (en nog wat oude PTT kleding) dan kleding van mezelf. Ik werk 6 dagen per week, dus ik loop er eigenlijk constant in. Alleen op zondag of als ik een feestje heb ofzo doe ik iets anders aan. En die TNT jeans (de eerste versie, van die lekkere dunne stof) heb ik eigenlijk altijd aan (tenzij 'ie in de was zit). Maar daar beginnen inmiddels ook de gaten in te vallen. En ik heb al wel een nieuwe liggen, maar daar is de stof veel dikker van, een beetje stug ook, en het is zo'n raar hoogwatermodel. Waarom wil die klote TNT toch de hele tijd alles maar veranderen? Ik wil niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar bij de toen nog PTT wel, hoor! Die rode tassen gingen makkelijk 15 jaar mee, die oranje zijn binnen twee jaar verbleekt en verpulverd :(
pi_87505060
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Jammergenoeg is er veel kleding geschrapt uit de pakketten, waaronder alle bovenkleding met lange mouwen, de (regen) jas uitgezonderd. Ik heb hierover nog contact gehad met het aanspreekpunt voor het kledingbeleid, maar de reactie kwam er op neer dat je bij warm weer de kleding met korte mouwen aan kon doen en als het koud was dan had je toch wel een jas aan en maakte het niet uit wat je daaronder aan had. Wat je moest doen op dagen dat het te warm was voor een jas maar te koud voor korte mouwen, daar had ze helaas geen antwoord op. Misschien overhemd met korte mouwen en dan je jas er overheen, maar open?

Gelukkig hebben wij een aparte ruimte waar hele stapels kleding liggen die is ingeleverd door ex-medewerkers. Dus heb ik pas de boel flink geplunderd daar en oa 6 sweaters LM en 3x het checkshirt heavy meegenomen. Ik had nog wel meer willen meenemen, maar niet alles was in mijn maat, en het moet er nog wel een beetje toonbaar uitzien!

Jammer dat er zo bezuinigd moet worden op de kleding. In m'n kledingkast ligt denk ik meer TNT kleding (en nog wat oude PTT kleding) dan kleding van mezelf. Ik werk 6 dagen per week, dus ik loop er eigenlijk constant in. Alleen op zondag of als ik een feestje heb ofzo doe ik iets anders aan. En die TNT jeans (de eerste versie, van die lekkere dunne stof) heb ik eigenlijk altijd aan (tenzij 'ie in de was zit). Maar daar beginnen inmiddels ook de gaten in te vallen. En ik heb al wel een nieuwe liggen, maar daar is de stof veel dikker van, een beetje stug ook, en het is zo'n raar hoogwatermodel. Waarom wil die klote TNT toch de hele tijd alles maar veranderen? Ik wil niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar bij de toen nog PTT wel, hoor! Die rode tassen gingen makkelijk 15 jaar mee, die oranje zijn binnen twee jaar verbleekt en verpulverd :(
tassen zijn wel verbeterd hoor... de eerste generatie oranje tassen was idd zo geel, maar die ik heb zien er nog prima uit :D
pi_87505671
Gele en rode tassen zijn voor echte TNT bazen!
Ik heb van de zomer nog een overhemd met lange mouwen nieuw in de verpakking gevonden, ideaal.
Hier hebben ze ook nog een archiefruimte met een shitload aan oude of niet passende kleding Moet ook nog even een trui regelen.
Het startkledingpakket voor zaterdagwerkers is gewoon belachelijk. 1 polo en 1 kortemouwenoverhemd..... Maar wel 3 verschillende soorten wanten/handschoenen voor in de winter
pi_87506144
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:16 schreef carboni het volgende:
Gele en rode tassen zijn voor echte TNT bazen!
Ik heb van de zomer nog een overhemd met lange mouwen nieuw in de verpakking gevonden, ideaal.
Hier hebben ze ook nog een archiefruimte met een shitload aan oude of niet passende kleding Moet ook nog even een trui regelen.
Het startkledingpakket voor zaterdagwerkers is gewoon belachelijk. 1 polo en 1 kortemouwenoverhemd..... Maar wel 3 verschillende soorten wanten/handschoenen voor in de winter
ja idd, en als die zaterdagwerker toevallig vaak door de week werkt, (zoals ik) is daar niets voor geregeld. Mijn moeder kan er niet tegenop wassen. Nu heb ik van de week een mannenoverhemd meegenomen, maar das ook niet ideaal..
pi_87506354
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:28 schreef sbientje het volgende:

[..]

ja idd, en als die zaterdagwerker toevallig vaak door de week werkt, (zoals ik) is daar niets voor geregeld. Mijn moeder kan er niet tegenop wassen. Nu heb ik van de week een mannenoverhemd meegenomen, maar das ook niet ideaal..
Gewoon TC's onder druk zetten, ik vroeg het een keer en kreeg de sleutel mee van het hok.
Gelukkig lag daar genoeg, anders had ik gewoon ge-eist dat er nieuw besteld werd. Je kan geen 7 dagen werken/ 38 uur met 1 overhemd/ 1 polo midden in de zomer.
In dit weer werk ik vaak in overhemd en neem de regenjas mee, dat werkt bijna altijd perfect

/edit :r op de banner hier naast met "DHL zoekt postbezorgers", die gasten doen met hun kleine beetje post vaak langer over 1 wijk dan ik met 3 binnentassen :D
pi_87530020
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:28 schreef sbientje het volgende:

[..]

Toen ik als zaterdag medewerker nog 6 dagen in de week werkte was de kleding zo geregeld. Gewoon 1 dag in mijn eigen kleding gekomen, komt er iemand aan met de vraag waarom heb jij geen kleding aan? Ik zeg ja die zit in de was, ow dan krijg je toch nieuwe. Hoppa geregeld
pi_87531275
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:04 schreef Bartjes het volgende:

[..]

Toen ik als zaterdag medewerker nog 6 dagen in de week werkte was de kleding zo geregeld. Gewoon 1 dag in mijn eigen kleding gekomen, komt er iemand aan met de vraag waarom heb jij geen kleding aan? Ik zeg ja die zit in de was, ow dan krijg je toch nieuwe. Hoppa geregeld
Tegenwoordig loopt, tenminste hier op de vestiging, minstens de helft van de zaterdagwerkers in eigen kleding. Zelfs bij collectie werken mensen in eigen kleding.
pi_87534883
Ik heb de hele zomer in eigen kleding gewerkt en nu ook nog steeds op de zaterdagen dus. Kwam in de zomer elke dag op de vestiging, niemand die er wat zei. Heb zelf wel eens naar kleding gevraagd, maar dat moest dan via internet ofzo. Volgens mij kan dat dan pas weer na drie jaar.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 16:49:12 #221
252219 BanaanTelefoon
Boo-ba-doo-ba-doop!
pi_87538145
Goedenmiddag.

Ik ben TNT's nieuwste zaterdagbezorger :)

Net klaar met het invullen van al die formulieren. Weten jullie toevallig nog hoe het met het formulier voor de kledingmaten ging? Moet je die zelf opsturen, of gewoon inleveren bij de centrale?
badgers
pi_87538787
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:49 schreef BanaanTelefoon het volgende:
Goedenmiddag.

Net klaar met het invullen van al die formulieren. Weten jullie toevallig nog hoe het met het formulier voor de kledingmaten ging? Moet je die zelf opsturen, of gewoon inleveren bij de centrale?
Gaat bij elke vestiging volgens mij anders, maar ik had hier mijn maten ingevuld en toen na 1 keer vragen is het pakket besteld, https://www.workwearweb.nl/tntpost
pi_87538795
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:49 schreef BanaanTelefoon het volgende:
Goedenmiddag.

Welkom en veel succes! ^O^
Ik moest het formulier gewoon aan m'n TeamCoach geven...
  donderdag 14 oktober 2010 @ 17:07:04 #224
252219 BanaanTelefoon
Boo-ba-doo-ba-doop!
pi_87538902
Bedankt voor de snelle reacties, dan geef ik het formulier gewoon aan mijn TC ^O^
badgers
pi_87539145
Iemand vroeg me net of ik nog een getuigschrift aan zou vragen voor mijn jaartje bij de TNT.

Zou dat nog nodig zijn voor een bijbaantje TNT, het zal niet relevant zijn voor mijn werkgebied als ik straks afgestudeerd ben. :{
pi_87541840
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:14 schreef Cerbie het volgende:
Iemand vroeg me net of ik nog een getuigschrift aan zou vragen voor mijn jaartje bij de TNT.

Zou dat nog nodig zijn voor een bijbaantje TNT, het zal niet relevant zijn voor mijn werkgebied als ik straks afgestudeerd ben. :{
Zou ik wel doen, gewoon ergens opbergen in een map, je volgende werkgever kan er altijd naar vragen...
Out for my own, to live my own way...
  donderdag 14 oktober 2010 @ 21:48:03 #227
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87550712
quote:
TNT bereid aantal gedwongen ontslagen te verlagen

TNT is bereid om de vakorganisaties op belangrijke punten tegemoet te komen en daarmee het aantal van 4.500 gedwongen ontslagen te verlagen, maar houdt vast aan zijn kostenbesparingsdoel, zo meldt het post- en expressebedrijf donderdag na overleg met de bonden.

TNT Post heeft een omvangrijke reorganisatie aangekondigd, vanwege dalende volumes in de postmarkt, waarbij 11.000 arbeidsplaatsen zullen verdwijnen. TNT gaf eerder aan dat hierbij maximaal 4.500 gedwongen ontslagen zullen vallen.

De bonden vonden dat te veel en noemden het getal onrealistisch. Zij eisten daarom in een brief aan TNT Post maatregelen om het aantal ontslagen te beperken.

TNT meldt nu voorstellen te hebben gedaan die tegemoet komen aan het verzoek van de vakbeweging. "TNT Post is bereid om de vakorganisaties op belangrijke punten tegemoet te komen om daarmee het aantal van 4.500 gedwongen ontslagen te verlagen", zo stelt het concern in een verklaring.

"De exacte uitkomst is afhankelijk van het reeds eerder gestarte en nog lopende overleg met de Ondernemingsraad (OR)", aldus de onderneming. TNT Post verwacht op korte termijn de gesprekken met de OR af te kunnen ronden.

"Echter dit zal gedwongen ontslagen niet kunnen voorkomen", benadrukt het bedrijf. TNT stelt 'uiterste zorgvuldigheid' te betrachten, maar ook dat 'de hoofdrichting vaststaat en dat het onvermijdelijk is veranderingen door te voeren'. De eerder aangekondigde besparingen van in totaal 430 miljoen euro over de periode 2010-2017 blijven gehandhaafd.

TNT mikt erop nog deze maand duidelijkheid te kunnen geven.
Nothing is what it seems
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:55:32 #228
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_87565682
Hey, is het normaal dat als ik een klacht heb ingediend over een kapotte bezorging, dat de chauffeur dat dan zelf moet gaan ophoesten :?.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_87566552
Nee. Het is überhaupt niet normaal dat je geld te zien krijgt. Tenzij je het als aangetekend/garantiepost hebt verstuurd.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:23:15 #230
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_87566678
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:19 schreef rub3n het volgende:
Nee. Het is überhaupt niet normaal dat je geld te zien krijgt. Tenzij je het als aangetekend/garantiepost hebt verstuurd.
Nou ja, de zekerheid van vergoeding is er niet, maar ik heb schijnbaar wel een briefje met het privé nummer van de betreffende chauffeur en dat ik hem hierover moet gaan bellen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_87567778
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:19 schreef rub3n het volgende:
Geen geld, geen post.. Niets nada noppes -O- Ik wacht al 2 weken op 2 enveloppen.
pi_87569324
Weet niet hoe het met subcontracters zit, maar lijkt mij verzekeringswerk.
pi_87573661
Zometeen een BBQ bij ons op de vestiging voor ons goede werk afgelopen zomer! :Y)
Alleen werkt het weer niet echt mee ;( :')
pi_87575867
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:39 schreef carboni het volgende:
Weet niet hoe het met subcontracters zit, maar lijkt mij verzekeringswerk.
Ik mag hopen dat die subcontracters zich daar ook voor verzekerd hebben, anders denk ik dat je al snel meer kwijt bent dan je verdient :D

Normaal gesproken is de schade voor TNT (of hun verzekeringsmaatschappij) in ieder geval, of er moet echt sprake zijn van grove nalatigheid oid.
pi_87576732
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 15:28 schreef Taneli het volgende:
Zometeen een BBQ bij ons op de vestiging voor ons goede werk afgelopen zomer! :Y)
Alleen werkt het weer niet echt mee ;( :')
Tis dat nou voor periode om een bbq te houden :')
pi_87580685
Morgen Zembla met TNT en er schijnen ook postbodes te komen in het programma van Paul de Leeuw..
Zo te zien heeft Zembla mooie foto's van wijken die blijven staan http://zembla.vara.nl/Nie(...)f257701770e41114100f
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:26:55 #237
Maffe Fries
pi_87581985
Precies de verhalen die hier eerder al eens voorbij zijn gekomen.
pi_87590577
haha, bij paul de leeuw komen wat youtube filmpjes voorbij.
overigens van dat laatste filmpje werd overigens nog beschreven in een artikel in dat TNT blaadje Mail dat je op moest passen met youtube/internet op de werkvloer :')

[ Bericht 10% gewijzigd door carboni op 15-10-2010 22:51:41 ]
pi_87600939
Misschien weten jullie dat: net is er (blijkbaar) een bezorger langs geweest met een pakketje. Hij heeft een briefje in de brievenbus gedaan, maar heeft daarop alleen onze naam en de afzender gezet.

Verder helemaal niets (dus geen nummer van de buren of een dag/tijdstip waarop het opnieuw wordt aangeboden of kan worden afgehaald.

De buren waar onze pakketjes normaliter worden afgeleverd, hadden niets gekregen. Hij vertelde me wel dat hij dacht dat de bezorger dit zo invult, omdat 'ie later vandaag nog een keertje langskomt.

Klopt dit?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_87601084
De meeste pakket bezorgers komen inderdaad nog wel een keertje langs tegen de avond, ze worden betaald per afgeleverd pakket dus het loont voor hen wel om nog een poging te wagen. Dat briefje zal dan vast ingevuld zijn, omdat hij hoopt dat je daardoor thuis blijft. Geen garantie, maar ik denk dat je buurman gelijk heeft.
pi_87601092
Ik denk eerder dat hij maandag pas weer komt..
Maar heb je een track en tracecode?
pi_87601131
Op maandag rijdt de pakketdienst toch niet?
pi_87601137
Geen code, helaas, dus ik kan ook niet zien wat de huidige status is.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:14:46 #244
Maffe Fries
pi_87601222
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:11 schreef Aagie het volgende:
Op maandag rijdt de pakketdienst toch niet?
Hier wel hoor
pi_87601255
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Misschien weten jullie dat: net is er (blijkbaar) een bezorger langs geweest met een pakketje. Hij heeft een briefje in de brievenbus gedaan, maar heeft daarop alleen onze naam en de afzender gezet.

Verder helemaal niets (dus geen nummer van de buren of een dag/tijdstip waarop het opnieuw wordt aangeboden of kan worden afgehaald.

De buren waar onze pakketjes normaliter worden afgeleverd, hadden niets gekregen. Hij vertelde me wel dat hij dacht dat de bezorger dit zo invult, omdat 'ie later vandaag nog een keertje langskomt.

Klopt dit?
Wat is dat voor een raar briefje? :? Handgeschreven memotje oid? Op standaard kennisgevingen staat altijd een volgend moment van aflevering of wanneer je het op kan komen halen iig
pi_87601347
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:16 schreef lololo het volgende:

[..]

Wat is dat voor een raar briefje? :? Handgeschreven memotje oid? Op standaard kennisgevingen staat altijd een volgend moment van aflevering of wanneer je het op kan komen halen iig
Het is gewoon het standaard briefje, maar de bezorger heeft het gewoon niet verder ingevuld. :)
pi_87601454
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is gewoon het standaard briefje, maar de bezorger heeft het gewoon niet verder ingevuld. :)
Meer dan jouw adres en afzender valt er ook niet in te vullen toch? En standaard staat er of dat het de volgende werkdag weer aangeboden wordt of dat het vanaf de volgende werkdag opgehaald kan worden. Andere kennisgevingen ken ik niet, maar dit is waarschijnlijk gedaan door pakketservice en misschien hebben die weer heel andere kennisgevingen :)
pi_87601588
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:25 schreef lololo het volgende:

[..]

Meer dan jouw adres en afzender valt er ook niet in te vullen toch? En standaard staat er of dat het de volgende werkdag weer aangeboden wordt of dat het vanaf de volgende werkdag opgehaald kan worden. Andere kennisgevingen ken ik niet, maar dit is waarschijnlijk gedaan door pakketservice en misschien hebben die weer heel andere kennisgevingen :)
Inderdaad: pakketservice (we hebben zo'n topic gehad, in het verleden...)
Er is zat in te vullen:

[] De zending is bezorgd bij uw buren op huisnummer: ________
[] Afhaalopdracht:
[] De eerstvolgende dag volgt een 2e afhaalpoging
[] De zending kon bij de 2e afhaalpoging enz, enz.
[] De zending wordet de eerstvolgende dag opnieuw op uw adres aangeboden tussen: (en dan de tijden)
[] De zending mag alleen door onderstaande persoon op vertoon van enz. enz.
[] Voor de zending is een bedrag van ¤ _____ enz.

Allemaal niet ingevuld :)

Het enige dat ingevuld is:

Geachte mevrouw/heer 'Mijn naam'
Datum: (vandaag)
Barcode: (daar staat een streep doorheen)
Afzender: de naam van de afzender
pi_87601637
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Er is zat in te vullen:

[] De zending is bezorgd bij uw buren op huisnummer: ________
[] Afhaalopdracht:
[] De eerstvolgende dag volgt een 2e afhaalpoging
[] De zending kon bij de 2e afhaalpoging enz, enz.
[] De zending wordet de eerstvolgende dag opnieuw op uw adres aangeboden tussen: (en dan de tijden)
[] De zending mag alleen door onderstaande persoon op vertoon van enz. enz.
[] Voor de zending is een bedrag van ¤ _____ enz.

Allemaal niet ingevuld :)

Het enige dat ingevuld is:

Geachte mevrouw/heer 'Mijn naam'
Datum: (vandaag)
Barcode: (daar staat een streep doorheen)
Afzender: de naam van de afzender
Volledig onbekend bij mij, dat soort kennisgevingen :D

Moet iets van pakketservice zijn of van een ander bedrijf, staat er wel TNT op de kennisgeving?
pi_87601707
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:31 schreef lololo het volgende:

[..]

Volledig onbekend bij mij, dat soort kennisgevingen :D

Moet iets van pakketservice zijn of van een ander bedrijf, staat er wel TNT op de kennisgeving?
Het is van pakketservice (ik had m'n vorige post gewijzigd nadat je zelf gequote had, blijkbaar ;) )
pi_87601764
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is van pakketservice (ik had m'n vorige post gewijzigd nadat je zelf gequote had, blijkbaar ;) )
Goede kans dat hij alsnog langs komt vandaag dan ja. 90% van de chauffeurs is ZZP'er en krijgen per afgeleverd pakket betaald.
pi_87604254
Ik ben achter de code gekomen en daar krijg ik nu dit:

quote:
16.10.2010:
Chauffeur is onderweg
16.10.2010:
1e afleverpoging niet geslaagd. 2e afleverpoging volgt
Niet dat ik er veel wijzer van wordt, maar goed :P
pi_87604414
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben achter de code gekomen en daar krijg ik nu dit:
[..]

Niet dat ik er veel wijzer van wordt, maar goed :P
Misschien heb ik de hele voorgeschiedenis van je post gemist ;) ....
maar de melding komt erop neer dat de chauffeur vandaag bij je langs is geweest, heeft aangebeld, maar geen gehoor kreeg (of geadresseerde niet aanwezig / geweigerd / enz.) Het kan ook zijn dat hij lui is geweest en heel niet langs je huis is gereden.
Als het goed is komt hij maandag in ieder geval weer langs.
pi_87606974
Wat een kutdag :')
Het is wel te merken dat de Kerst eraan zit te komen, de hoeveelheid post vandaag was echt niet leuk.
pi_87607151
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:42 schreef xxiessiexx het volgende:
Wat een kutdag :')
Het is wel te merken dat de Kerst eraan zit te komen, de hoeveelheid post vandaag was echt niet leuk.
het was idd best veel post ja! ik had 1 wijk waarin het wel meeviel, maar in de andere wijk was het flink prijs.. gelukkig ging het redelijk vlot allemaal en ik had geen HAH
pi_87607218
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:49 schreef sbientje het volgende:

[..]

het was idd best veel post ja! ik had 1 wijk waarin het wel meeviel, maar in de andere wijk was het flink prijs.. gelukkig ging het redelijk vlot allemaal en ik had geen HAH
Dagen zonder HAH zijn als de loterij winnen.
pi_87607302
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:52 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

:+
Noot noot.
pi_87608172
quote:

[..]

ik heb niet vaak HAH op zaterdag *O*
pi_87608538
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:25 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik heb niet vaak HAH op zaterdag *O*
Hebbe -O-

Ik had vandaag 3 grijze tassen, waarvan één helemaal vol voor een straat van maar 32 huizen (en een supermarkt). Makro, APB en nog wat andere tijdschriften die elk huis daar had. + C1000 HAH ;(
pi_87608992
Hier vond de KPN het nodig om enveloppen van A4 formaat met iets van karton erin (glasvezel aanbieding) te versturen.
Allemaal ingooien dus en daarna tussenzetten dus. Wat een werk. Wijk waar ik normaal 45 minuten over doe heb ik nu ruim 90 minuten over gedaan.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:55:10 #261
Maffe Fries
pi_87609055
quote:

[..]

Ik loop liever een wijk met HAH en wil dan de Lotto ofzo wel.

Ben wel gewend aan de 2 keer HAH waar ik mee moet lopen.
pi_87611047
Naar zaterdagse begrippen redelijk wat post, vooral dankzij een bijna hah-mailing van V&D die weliswaar op A5 formaat was, maar kennelijk toch niet machinegeschikt. Ook was het behoorlijk door elkaar gehusseld aangeleverd en kwamen we een Vosser tekort. Uiteraard was de tc weer eens vrij en zijn vervanger is van weinig nut want hij weet niks, en gaat iedere discussie uit de weg door te zeggen dat we dat maar met onze eigen tc moeten uitvechten. Maar als plaatsvervanger is hij op dat moment toch onze tc? Komt er dus op neer dat we het zelf maar uit moeten zoeken. Dat gaat eigenlijk altijd prima, wat de vraag oproept waar we die tc nog voor nodig hebben. De planning doet de postbode+, sollicitatiegesprekken voor nieuwe medewerkers gaan inhouse via Tempo Team, het enige wat de TC nog lijkt te doen is Harmony. Voor de rest is het veel rondlopen met de handen in de zakken, wat belegen moppen tappen, en zeuren over een jas die over een stoel hangt. Als Peter Bakker nog een bezuinigingsmogelijkheid zoekt zeg ik: de helft van het management eruit! Ze voegen niets toe, lopen in de weg, en verzinnen stomme opdrachten voor elkaar om te verhullen dat ze niets te doen hebben.
pi_87611904
Gelukkig zijn de TC's hier beter, maar postbussen en VOS zijn hier ook onderbezet.
Bezuiniging in het management zijn hier al aan de gang! Een van de eerste daden van de nieuwe VM is een teamcoach er uitflikkeren, diegene die eigenlijk behoorlijk incapabel was.
pi_87618648
Hier was een of andere actie met afvalscheidingszakken, die in de vorm van pakjes werd uitgedeeld. Het was gelukkig maar een actie voor de helft van mijn wijk. Wel in plaats van 1 a 2 postzakken voor dat stuk, nu 5 -O-
pi_87619945
Hebben jullie nog naar Zembla gekeken. :o
ROBODEMONS..................|:(
pi_87620118
Ja, geen slechte uitzending, geen fouten opgemerkt behalve over optima, volgens mij zei hij fouten op vrijdag op maandag herstellen wat natuurlijk moet zijn, zaterdag op maandag. Jammer dat er ook niet zoveel geciteerd werd uit de interne documenten.
pi_87620137
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:17 schreef Morrigan het volgende:
Hebben jullie nog naar Zembla gekeken. :o
Ja en veel is heel herkenbaar.
lama
pi_87620804
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:25 schreef carboni het volgende:
Ja, geen slechte uitzending, geen fouten opgemerkt behalve over optima, volgens mij zei hij fouten op vrijdag op maandag herstellen wat natuurlijk moet zijn, zaterdag op maandag. Jammer dat er ook niet zoveel geciteerd werd uit de interne documenten.
Ze bedoelen met "post van vrijdag" denk ik "post die vrijdag op de bus is gedaan". En die wordt dan nu dus dinsdag bezorgd, igv sorteerfouten.

Enig minpuntje van de uitzending vond ik dat er dus weer werd beweerd dat een postbode EUR 23,- per uur bruto verdient. Dat is NIET WAAR! Bedoeld wordt dat de LOONKOSTEN van een postbode EUR 23 per uur zijn, dus inclusief bijkomende kosten van pensioen, verzekering, koffiegeld, fietsvergoeding, etc. Maar loonkosten per uur zijn toch echt iets wezenlijks anders dan uurloon.

Ook terecht dat de bonden nu ook een veeg uit de pan kregen. Die Wiechman trok al het boetekleed aan en gaf toe dat ze in het verleden te laks hadden gereageerd. Dus ik mag hopen dat er nu lering uit wordt getrokken, en dat ze niet weer genoegen nemen met vage toezeggingen van het bedrijf, die niet met harde cijfers onderbouwd zijn. Als ze stoppen met het uitbesteden van pakketdiensten aan subcontractors (wat ze ook willen doen met agt-ritten, buslichting, etc) is er nog meer dan genoeg werk voor de fulltimers.

Zo niet, dan mag er wat mij betreft gestaakt worden, het liefste met Kerst. En de paar werkwilligen die er nog zijn kunnen de rouwkaarten rondbrengen.
pi_87621152
Bonden zijn zeker laks, in geen ander land of bedrijf zouden medewerkers zoveel met hun laten sollen. Zoals al gezegd werd in de documentaire, postbodes zijn gewoon veel te loyaal aan hun werkgever. Medewerkers die al hun hele leven bij de post werken, waar zelfs vaders en grootvaders de kost verdienen, staken niet zo snel.
pi_87625452
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 00:11 schreef carboni het volgende:
Bonden zijn zeker laks, in geen ander land of bedrijf zouden medewerkers zoveel met hun laten sollen. Zoals al gezegd werd in de documentaire, postbodes zijn gewoon veel te loyaal aan hun werkgever. Medewerkers die al hun hele leven bij de post werken, waar zelfs vaders en grootvaders de kost verdienen, staken niet zo snel.
weet ik niet zo zeker kijk naar noord korea ^^

anyhow viel zaterdag de 16de wel mee alleen c1000 HAH en verder 4 tassen voor mijn wijk
in de ochtend begonnen met postbussen om 7 uur ongeveer klaar daar mee en dan koffie met ze alle daarna tot half 10 bezig met me post zetten (om 9 uur ook nog een keer koffie) (loop me eigen wijk) daarna post thuis en ff broodje dan lopen tot 3 uur :P goede dag alle HAH in me tas kunnen proppen heb er alltijd 40 te veel of zo
pi_87629057
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze bedoelen met "post van vrijdag" denk ik "post die vrijdag op de bus is gedaan". En die wordt dan nu dus dinsdag bezorgd, igv sorteerfouten.

Enig minpuntje van de uitzending vond ik dat er dus weer werd beweerd dat een postbode EUR 23,- per uur bruto verdient. Dat is NIET WAAR! Bedoeld wordt dat de LOONKOSTEN van een postbode EUR 23 per uur zijn, dus inclusief bijkomende kosten van pensioen, verzekering, koffiegeld, fietsvergoeding, etc. Maar loonkosten per uur zijn toch echt iets wezenlijks anders dan uurloon.

Ook terecht dat de bonden nu ook een veeg uit de pan kregen. Die Wiechman trok al het boetekleed aan en gaf toe dat ze in het verleden te laks hadden gereageerd. Dus ik mag hopen dat er nu lering uit wordt getrokken, en dat ze niet weer genoegen nemen met vage toezeggingen van het bedrijf, die niet met harde cijfers onderbouwd zijn. Als ze stoppen met het uitbesteden van pakketdiensten aan subcontractors (wat ze ook willen doen met agt-ritten, buslichting, etc) is er nog meer dan genoeg werk voor de fulltimers.

Zo niet, dan mag er wat mij betreft gestaakt worden, het liefste met Kerst. En de paar werkwilligen die er nog zijn kunnen de rouwkaarten rondbrengen.
Ehm er zijn postbodes die 23 uur per uur verdienen hoor. Ik weet het zelf van enkelen bij ons.
Dat is bruto en incl TOT.
Netto houden ze daar dus minder van over! :)
pi_87631394
schaal 3 waarschijnlijk
lama
  zondag 17 oktober 2010 @ 14:09:37 #273
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87631702
Wij zouden in september ook dat optivo krijgen, tot nog toe is het nog steeds niet ingevoerd en heb er verder ook niks meer over gehoord...

En nog iets:
Vorige week moest ik bij het afsluiten van ons kantoor alle post die nog in de voskasten zat stickeren. Ben daar toen een half uur mee bezig geweest, heb toen ècht alle post gestickerd, ook antwoordnummers, postbussen en post wat bestemd was voor bedrijven die zaterdags dicht zijn. Heb dit toen gedaan omdat mijn tc op een papiertje, wat ze op haar bureau had gelegd, had geschreven dat ik alle ( met grote letters en onderstreept ) post uit de voskasten moest stickeren en richting het sorteercentrum moest sturen. Eergister moest ik weer werken en sprak ik m'n tc weer, ze zei dat ze het vreemd vond dat ik uiteindelijk nog zo lang bezig was geweest met stickeren. Toen zei ik dat ik best lang bezig was geweest met het stickeren van de postbuspost, antwoordnummers en post dat blijft liggen voor bedrijven die zaterdags dicht zijn. Ze zei daarop dat dat niet had gehoeven! Dus uiteindelijk haast voor niks bezig geweest omdat mijn tc niet duidelijk tegen mij heeft gezegd ( ze had het dan ook op een papiertje geschreven en niet eens 's ochtends in levende lijve tegen mij gezegd toen we beide op kantoor waren... ) dat ik alleen de post voor de bestellopen moest stickeren.... Ze zei trouwens ook dat alle post die zaterdags voor de bedrijven blijft liggen uiteindelijk de bewaarservice moeten gaan gebruiken en dat ze dit dus geld gaat kosten!
Maar waar het me nu om gaat is dat ik gister bij het controleren van mijn uren dus niet dat half uur dat ik kwijt was voor het stickeren erbij heb gekregen in harmony... Terwijl het uiteindelijk mijn tc haar fout was dat ik nog zo lang bezig ben geweest...
Nothing is what it seems
pi_87633720
edit:.

[ Bericht 99% gewijzigd door Banaapies op 18-10-2010 10:36:59 ]
pi_87634209
als met 3 uurtjes werken je zaterdag al weg is, wat heeft het dan nog voor nut om op zaterdag te werken? ;d
lama
pi_87635287
Gisteren ook Zembla gezien, zeer herkenbaar inderdaad en werd er niet echt vrolijk van. Ook laf dat die Bakker weigert te reageren. Ik snap ook eigenlijk niet dat het zomaar mag, mensen met een vast contract ontslaan en er uitzendkrachten en/of goedkopere krachten voor terughalen. Alleen dat commentaar dat die postbode moest leveren bij die foto's vond ik onzin, ik bedoel post in een herstelkast en wat tasjes op een rolcontainer zegt weinig natuurlijk. Maargoed ik snap dat Zembla het blijven liggen van wijken een beetje wil illustreren...

Bij ons is het trouwens precies hetzelfde als bij Zembla (al zijn we nog niet volledig over op Optivo en staan er nog geen lijntjes op de vloer): mensen worden gestimuleerd om naar mobility te gaan en contracten worden niet verlengd, maar ondertussen blijft er zoveel werk dat we nu doordeweeks en op zaterdag met uitzendkrachten werken. Gisteren ook, het was enorm druk (Makro, ABP, V&D, iets voor huizenbezitters), en nog moet bijna iedereen extra wijken lopen en/of voorbereiden, en hebben we ook nog eens twee uitzendkrachten lopen. Zelf ook 10,5 uur gewerkt, en dan ben ik nog snel ...
pi_87635962
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:50 schreef rub3n het volgende:

[..]

Ehm er zijn postbodes die 23 uur per uur verdienen hoor. Ik weet het zelf van enkelen bij ons.
Dat is bruto en incl TOT.
Netto houden ze daar dus minder van over! :)
Ja, maar over de meeste uren krijg je geen TOT uitbetaald, hoor! Alleen over de uren voor 8 uur 's ochtens (moet je wel voor 7 uur begonnen zijn) en op zaterdag. Dus op zaterdag verdienen ze dan wel iets van EUR 22 per uur, maar op de andere dagen is dat aanmerkelijk minder. Dus gemiddeld genomen over de hele week zit je dan op een aanzienlijk lager bedrag. Tenzij.............het hier gaat om postbodes die ooit een hogere functie hebben bekleed en toen demotie hebben gemaakt met behoud van salaris.

Dus er zijn misschien wel postbodes te vinden die EUR 23 per uur binnenhalen, maar dan kun je nog niet zomaar stellen "een postbode verdient EUR 23 per uur". Zeker degenen met max 15 dienstjaren (schaal 2) stellen het met veel minder!

[ Bericht 33% gewijzigd door Kramerica-Industries op 17-10-2010 16:24:19 ]
pi_87636237
Overigens hebben we nu 10 maanden optivo en ik heb nog niemand gehoord van hogerhand over de lijntjes en die klote rode bakkenhangers (die van metaal draad). Ook die multikarren staan massaal beneden (vbgkantoor heeft hier 2 verdiepingen en in die lift kunnen maar 4 van die dingen tegelijk), veel meer dan een opmerking van, je moet die karren gebruiken tijdens het koffiepraatje hoor je er niet over.
Alles ligt dus aan de TCs en de VMs.

Overigens had Zembla gerust wat meer kunnen laten zien over de puinzooi die depot heet. Hier bestaan de depots uit
- Een opslagruimte van een doehetzelfwinkel, nog redelijk ruimte maar hier staat de post ook tussen rommel.
-Een leeg hok in een wijk, schoonste en meest opgeruimde depot van de stad ruimte word alleen gebruikt door TNT
-fietsenschuurtje in een woonwijk, hier staat de post gewoon op de vriezer van de bewoners :')
-opslaghok van een psychiatrische instelling (of iets dergelijks), totaal geen ruimte aangezien het vol staat met postboys.
-depot in een ruimte van ISS groenvoorziening, hier staat de post afgescheiden met dranghekken
-En een depot bij een tankstation, gelegen in een voormalige autowas installatie. Behalve de post wordt deze ook gebruik als opslagruimte voor het winkeltje van het tankstation.

[ Bericht 3% gewijzigd door carboni op 17-10-2010 16:32:30 ]
pi_87639384
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 15:25 schreef lbeew het volgende:
als met 3 uurtjes werken je zaterdag al weg is, wat heeft het dan nog voor nut om op zaterdag te werken? ;d
omdat dat zou betekenen een vaste tijd 's ochtends vroeg tot 's middags. Nu stel ik het zo lang mogelijk uit.
pi_87640936
Even ter illustratie,

Ik ben dus zo'n goedkope vervanger (sorry, heb het geld nodig, sinds mijn ex ervandoor ging moet ik zelf de volledige huur betalen) en heb een contract van 10 uur, terwijl ik al een jaar meer dan 30 uur werk, deze week zelfs meer dan 40 uur... Ik wil er maar mee zeggen, de massaontslagen komen er niet vanwege het gebrek aan werk, daar ben ik het bewijs van... Ik word dagelijks gevraagd om een extra wijk te lopen en een extra rit te rijden (als chauffeur, post langs bedrijven brengen).

(Ik werk me trouwens het leplazerus voor een inkomen op bijstandsniveau voor hetzelfde werk als de andere 'oude' postbodes, wat ook weer niet eerlijk is., maar dat is weer een ander topic).
pi_87663974
(repost: paar aanpassingen)

Met ingang van zaterdag 4 september zou ik beginnen als Chaffeur / autowijk op zaterdag bij TNT

De zomervakantie was ik gewoon zaterdagbesteller en liep ik een wijk > 6 dagen per week.

Anderhalve maand lang bel ik iedere vrijdag op, wat ik de volgende dag moet doen. De eerste maand was het diezelfde wijk als in de zomer, no problemo. Toen deed ik er nog 2 uurtjes over op mn scootie dus was niet eens vervelend. > Kon ik nog uitslapen ook :). Langzamer hand, eerst week om week, nu elke week loop ik een andere wijk. Loop, want me scooter is inmiddels verkocht, en op de fiets is niet te doen (rijtjes huizen). Zonder HAH doe ik ruim 3 uur over.

Ongeveer een maand geleden heeft de TC mij precies uitgelegd hoe en wat hij van plan was, voor welke wijk hij me wilde opleiden etc. etc.

Nu heb ik al meerdere malen gevraagd wanneer ik kan beginnen met de autwijk. Maar ook meerdere malen kreeg ik het antwoord dat "er iemand aangenomen zou worden of zijn die het snel zou kunnen overnemen, en ik dus kon beginnen met de autowijk". Maar tot nog toe is er bar weinig veranderd.

Absolute toppunt was deze vrijdag. Ik bel m'n TC met de vraag "Wat morguunnn?" maar hij was niet meer op kantoor, dus moest ik even het kantoor zelf bellen en anders de postbode plus. Ik beiden 2 keer geprobeerd, geen gehoor. Uur later weer beiden geprobeerd, zelfde verhaal. Toch maar weer de TC gebeld, die zou de postbode plus bellen en die zou mij vervolgens vertellen wat ik moest doen. Dat was om 1 uur 's middags en ik heb de rest van de dag niks meer gehoord. :N

Ik heb nog even overwogen om gewoon niks te doen zaterdag maar uiteindelijk toch maar gewoon de wijk gelopen die ik al 2 weken had.

Nu weet ik dat bij TNT , laten we zeggen, de communicatie niet optimaal is maar dit is toch wel héél erg.

Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen? Als ik niks zeg, dan zal er voorlopig niet veel veranderen en zal ik gezellig de hele winter die wijk lopen. Wel zo lekker makkelijk voor ze. TNT zal het initiatief niet nemen.. Dus "eisen" dat ik binnen 2 weken wil beginnen? Wat overigens nog verdomd redelijk is ook.
pi_87668702
je kunt geen eisen stellen omtrent je werkpakket.
Ik neem aan dat er eerst plek moet zijn bij de auto-wijk voor jij erin kan stromen?
Blijkbaar gaat er niemand weg daar en vind jou tc het zo wel goed.
Ik denk als ze echt iemand nodig hebben bij de auto wijken dat je er allang ingepland stond.
Waarom kijk je niet wie die beloofde wijk aan jou, nu heeft en ga je eens met die persoon praten?
Dan weet je hoe de vork in de steel zit en waar je aan toe bent.
Dan heb je nog de keus, of wachtten of iets anders zoeken aangezien je niet langer als 2 uur zoekt te werken?
De autowijken staan vaak langer ;-)
pi_87671683
Vorige maand had ik mijn (digitale) loonstrookje op de 17e, nu zie ik hem echter nog niet. Jammer, ik ben zeer benieuwd wat ik krijg!

Ik krijg namelijk, naast mijn normale salaris, een correctie van 0,90¤ p/uur over 3 maanden!
pi_87672399
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:20 schreef rub3n het volgende:
Vorige maand had ik mijn (digitale) loonstrookje op de 17e, nu zie ik hem echter nog niet. Jammer, ik ben zeer benieuwd wat ik krijg!

Ik krijg namelijk, naast mijn normale salaris, een correctie van 0,90¤ p/uur over 3 maanden!
dat is niet verkeerd :)
pi_87673768
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:03 schreef tntster het volgende:
je kunt geen eisen stellen omtrent je werkpakket.
Ik neem aan dat er eerst plek moet zijn bij de auto-wijk voor jij erin kan stromen?
Blijkbaar gaat er niemand weg daar en vind jou tc het zo wel goed.
Ik denk als ze echt iemand nodig hebben bij de auto wijken dat je er allang ingepland stond.
Waarom kijk je niet wie die beloofde wijk aan jou, nu heeft en ga je eens met die persoon praten?
Dan weet je hoe de vork in de steel zit en waar je aan toe bent.
Dan heb je nog de keus, of wachtten of iets anders zoeken aangezien je niet langer als 2 uur zoekt te werken?
De autowijken staan vaak langer ;-)
Daar zit wat in. Alhoewel ze volgens mij (juist) ook bij die autowijken in mijn woonomgeving mensen nodig hadden. Hij had zelfs een mooi plannetje gemaakt voor welke wijk hij me wilde opleiden, en welke daarna, en daarna etc. Wat ik ook helemaal vergeten was is dat ik een zaterdag (ik weet niet meer precies welke) ik een afspraak had om half 7 op het kantoor voor die autowijk, toen belde ik die vrijdag ervoor om te weten hoe en wat precies - toen "kon het niet doorgaan" en sinds dien is het zeg maar "vooruit geschoven". Toen vroeg i kme nog af wat er gebeurd zou zijn als ik niet had gebeld. 8)7

Het gaat me niet zozeer om hoe lang ik moet werken. Ik hou van autorijden (busjes wat dat ook) dus dat doe ik veel liever. Dat (zoveel uur?) is voor mij veel minder moeite dan 3 uur die post rond brengen. En een vaste tijd is voor mij belangrijk. Ik heb nogal de neiging om het uit te stellen }:|.

edit: en meer centen. :Y
pi_87678663
Tja, die communicatie. Op maandag, vandaag dus, verscheen ik braaf om kwart voor zeven in de ochtend, bleek dat ze vergeten hadden mij af te bellen. En dat was niet de eerste keer. Een voorbeeldje van vele.
pi_87707745
Pff, kheb mijn loonstrookje nog niet!
pi_87708598
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:13 schreef rub3n het volgende:
Pff, kheb mijn loonstrookje nog niet!
Ik zit ook al drie dagen in m'n internetbankierenomgeving te F5'en :+ Er valt echt geen pijl op te trekken. De ene keer op de 17e, dan de 18e en soms dus de 19e. Heeft natuurlijk ook met weekenden e.d. te maken. Echter nog nooit ná de 19e.
pi_87716041
straks is de papieren er nog eerder! :|
pi_87717443
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:34 schreef rub3n het volgende:
straks is de papieren er nog eerder! :|
nou zeg, het schiet idd niet op..
pi_87717886
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:08 schreef snuffelpostbode het volgende:
Tja, die communicatie. Op maandag, vandaag dus, verscheen ik braaf om kwart voor zeven in de ochtend, bleek dat ze vergeten hadden mij af te bellen. En dat was niet de eerste keer. Een voorbeeldje van vele.
Als je komt, moet je toch een gedeelte uitbetaald krijgen?
Noot noot.
pi_87719516
Wordt er gecommuniceerd bij TNT? :o Ik dacht dat ze dat afgeschaft hadden!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:08:33 #293
Maffe Fries
pi_87719912
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:59 schreef lololo het volgende:
Wordt er gecommuniceerd bij TNT? :o Ik dacht dat ze dat afgeschaft hadden!
Ik krijg iedere week nog keurig een briefje met mijn rooster, dus ja, het kan wel
pi_87720075
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 17:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik krijg iedere week nog keurig een briefje met mijn rooster, dus ja, het kan wel
LEUGENS!1!!!! :(
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:14:07 #295
Maffe Fries
pi_87720157
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 17:12 schreef lololo het volgende:

[..]

LEUGENS!1!!!! :(
En toch is het echt zo :P
pi_87723962
Haha werkbriefjes hebben ze 1 maand geleden afgeschaft, niet handig imo.
pi_87728513
Wat een bedrijf, belt een teamcoach om 18:30 op dat er nog 4 wijken zijn blijven staan en of ik er nog 1 kan wegbrengen. Nou had ik na mijn dienst en de extra aangtekenden nog best wat willen wegbrengen, was zelf om half 3 klaar, maar half 7 's avonds, het is nota bene om half 8 al donker, is lekker dan in al die trappenhuizen, je ziet daar überhaupt niks in het donker.
pi_87729091
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:44 schreef TokenW het volgende:
Wat een bedrijf, belt een teamcoach om 18:30 op dat er nog 4 wijken zijn blijven staan en of ik er nog 1 kan wegbrengen. Nou had ik na mijn dienst en de extra aangtekenden nog best wat willen wegbrengen, was zelf om half 3 klaar, maar half 7 's avonds, het is nota bene om half 8 al donker, is lekker dan in al die trappenhuizen, je ziet daar überhaupt niks in het donker.
Welk area was dat?
hier was alles goed opgelost .
wel 2 poststukken op straat gevonden van Sandd,
in de regen.
En wel van m 'n buren ,dit is de concurrentie.
Niet geloven gewoon.
wila
pi_87731214
Je kan gewoon merken dat ze ongelooflijk op hun flikker hebben moeten gekregen hebben van de OPTA.

Hier is sinds 1.5 maand ook een cultuuromslag ten opzichte van het laten staan van wijken, in de zomer gebeurde het nog wel eens dat een wijk blijft staan, nu bellen ze zaw'ers rond 4'enop om voor 200% een wijk te lopen
area noordoost hier btw.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:16:12 #300
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87732824
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:44 schreef carboni het volgende:
Je kan gewoon merken dat ze ongelooflijk op hun flikker hebben moeten gekregen hebben van de OPTA.

Hier is sinds 1.5 maand ook een cultuuromslag ten opzichte van het laten staan van wijken, in de zomer gebeurde het nog wel eens dat een wijk blijft staan, nu bellen ze zaw'ers rond 4'enop om voor 200% een wijk te lopen
area noordoost hier btw.
Voor 200%?! Interessant. :P Daarvoor wil ik wel om 4 uur 's middags op zaterdag nog een wijkje lopen, haha. :P

Wat mij betreft wil ik dat doordeweeks zelfs wel doen, overdag op school en 's avonds / aan het einde van de middag een wijk voor 20 euro per uur bestellen, haha. :P
Nothing is what it seems
pi_87742556
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:44 schreef carboni het volgende:

area noordoost hier btw.
Aha dat verklaart veel, ik wilde als zaterdagmedewerker overplaatsing naar Eindhoven wegens het op kamers zitten daar. Maar kreeg reiskosten vergoeding aangeboden om iedere zaterdag toch nog op het oude kantoor te komen in Arnhem. Nieuwe taken zouden dan worden o.a. controle op de depots of elke wijk wel bezorgd was en verder afhandeling van foutlopers etc. Maar eens zien wat ze werkelijk allemaal te bieden hebben en of ik besluit toch in Arnhem te blijven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')