hahaha. Met die dingen mag je autodiensten rijdenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:18 schreef sbientje het volgende:
oh trouwens, ik krijg mijn eigen bocobuttonOf ik er blij mee moet zijn is een 2e..
ik dus ook, maar nu rijd ik iedere dag een autodienst en die dingen waren vandaag op, dus nu krijg ik er zelf een.. Nou ja, kan geen kwaad haha..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hahaha. Met die dingen mag je autodiensten rijden
Dat doe ik ook wel eens, maar reken maar niet dat ik er eentje heb. Ik gebruik altijd een reserve die op de vestiging ligt.
Dat is dan natuurlijk ook gewoon een beleidskeuze van TNT, die weer gezien moet worden in de noodzaak om keihard te bezuinigen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:05 schreef carboni het volgende:
Gebeurd hier ook wel eens, agt's tussen de gewone post.
Maar ik verdenk ook dat dit ietwat de schuld van de klant is dan wel servicepunt/agentschap. Die mensen van het postalgold topic gooien ook aangetekende enveloppen in de brievenbus. Die servicepunten in supermarkten zijn vaak ook een ramp. Meestal staan daar jongeren die echt geen reet van de post afweten en misschien nog niet eens een postzegel geplakt hebben.
1 envelop is sinds vorige week donderdag onderwegquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:49 schreef lololo het volgende:
[..]
Hoe lang zijn ze al onderweg en waar woon je ergens? Uit de verhalen begrijp ik dat er hele gebieden zijn waar post soms een week blijft staan door onderbezetting.
Mja oke als ze je gaan beledigen zoals met die laatste twee voorbeelden, dan zou ik het ook snel zat zijn als het regelmatig voorkwamquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 07:54 schreef sbientje het volgende:
dat heb ik ook weleens, maar ik snap niet waarom je je er zo druk om maakt. Ik zou echt zoiets hebben van sorry, maar jammer...
Legitimatiezendingen bezorgen wij 'gewone' postbodes ook vaak. En ik herken wel het nodige in je verhaal. Alleen de beledigingen heb ik nog niet meegemaakt.quote:
Hm, zo uit mijn hoofd is dat geen 'probleemgebied'. En of het helpt om de vestiging te bellen, waarschijnlijk niet maar als je het nummer hebt zou ik het gewoon doen hoorquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 08:27 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
1 envelop is sinds vorige week donderdag onderweg
2 enveloppen sinds afgelopen dinsdag...
Begin er nu echt zat van te worden, helpt het om de vestiging te bellen hier?
Woon in Kampen trouwens
Over het algemeen maak ik me ook niet zo snel druk. Ik snap best dat het vervelend is voor de geadresseerde en ik ben ook best bereid om de mensen tegemoet te komen door bijvoorbeeld even te wachten als de geadresseerde er net aan komt. Of door aan het einde van m'n rit nog eens langs te komen in het geval van een oma/opa/zieke/etc. Maar we doen het wel in alle beleefdheid, wat mij betreft. Zodra mensen zich onbeleefd en zelf beledigend gaan gedragen hoeven ze van mij ook geen enkele coulance te verwachten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 07:54 schreef sbientje het volgende:
dat heb ik ook weleens, maar ik snap niet waarom je je er zo druk om maakt. Ik zou echt zoiets hebben van sorry, maar jammer...
Mwah, achterlijk vind ik het niet. Wel streng, en dat mag ook wel met bankpasjes e.d. Er zijn genoeg niet-normaal functionerende famillies waarin je als ouder niet wil dat je kind je bankpas in ontvangst neemt, om maar iets te noemen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:35 schreef lololo het volgende:
Zodra ik merk dat ze niet meewerken en op het punt staan een klaagverhaal af te steken probeer ik ze altijd voor te zijn door te zeggen dat ik het zelf ook achterlijk vind maar dat het de bank is die het zo wil. Werkt redelijk, en gewoon meteen beginnen met een kennisgeving schrijven zodra duidelijk is dat de geadresseerde niet thuis is. Dus ze gewoon meteen duidelijk maken dat er geen ruimte is voor 'onderhandelen' en dat je niet van je standpunt afwijkt, onderwijl altijd vriendelijk blijvend.
Legitimatiezendingen heb ik nooit problemen mee. Ik bel aan vraag of deze heer/mevrouw aanwezig is en vermeld dat het om een legitimatiezending gaat (niet aangetekend zeggen). Als deze niet aanwezig is en ze vragen of zij er niet voor mogen tekenen zeg ik nee, deze mag alleen getekend worden door de geaddresseerde met legitimatiebewijs! Dan heb ik nooit dat mensen nog proberen te onderhandelen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 01:58 schreef Organiz3r het volgende:
Ik weet niet of er hier nog veel andere chauffeurs lurken, maar here goes.
Ik rijd de PAG, AGT en STP vanuit onze vestiging, in "mijn" mooie oranjewitte T5. De laatste tijd steeds meer AGT van banken met bankpasjes. De uitreikinstructie daarvoor schrijft in duidelijke taal voor dat je deze AGT's alleen bij geopende deur op het aangegeven adres aan de geadresseerde mag uitreiken, en aan niemand anders en op geen andere locatie. Kan ook niet anders, want ik moet het documentnummer van het legitimatiebewijs van de geadresseerde noteren voor de afzender zodat deze kunnen verifiëren dat de AGT bij de juiste persoon is aangekomen.
Vaak genoeg is de geadresseerde niet thuis. Ik deel de wel aanwezige dan ook vriendelijk mee dat ik de AGT niet mag uitreiken en stel dan voor om nog een bezorgpoging te doen of om hem op te sturen naar een PAG. Hierbij zijn er elke keer weer partners/kinderen/gerelateerden van de geadresseerde die hier heel erg verontwaardigd over zijn. Het gaat van kwaad tot erger:
"Wat een onzin. We zijn al 40 jaar samen! Kan je hem niet gewoon aan mij geven?"
"Mijn moeder is niet thuis. Ze is boodschappen doen. Mijn moeder is ziek en kan niet goed lopen. Je maakt het ons wel erg moeilijk zo." (Zieke moeder is dus boodschappen aan het doen terwijl dochter gewoon thuis voor TV hangt, maar dat terzijde)
"Wat een gelul. Je bent nieuw zeker?"
"Ga toch weg man, je snapt zeker niet dat mensen met een echte baan moeten werken en nu niet thuis zijn?"
Vroeger zei ik gewoon "Dan wens ik u nog een prettige dag." en gooide ik een kennisgeving in, maar ik begin het echt zat te worden. Zeker als mensen je gewoon gaan beledigen. Ik zeg nu steeds vaker iets in de trant van "Als het u niet bevalt kunt u klagen bij de afzender. Deze schrijven ons de instructies voor." Maar eigenlijk kook ik van binnen. De volgende keer dat er ene een grote bek opentrekt ga ik gewoon weg en schrijf ik "geweigerd" op m'n distributielijst. Ik ben geen hond.
Misschien kan TNT beter "Don't shoot the messenger" i.p.v. "Sure we can" op z'n busjes zetten![]()
Tot zover mijn epos.
Als ik terugkom van m'n PAG-rondje zijn de eerste postbodes al de straat op en moet ik naast hun steunpunten ook hun herstelpost meenemen. Ik doe die post dus gewoon bovenin de steunpunttas van de betreffende postbode, ik vind het wel gesneden. Die oranje tiewraps zijn toch loze beveiliging, je kan de rits van een steunpunttast nog steeds voor ruim de helft opendoenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:20 schreef lbeew het volgende:
Ik moet morgen ook steunpunten rijden. Bij ons is nu de regel dat als iemand de deur uit is en er komt postzegelpost dat de chauffeur (ik dus) deze nog mee moet nemen...Leuk als je een eenvoudig gebied hebt om in te rijden. Maar ik moet dus door het centrum van Utrecht met die bus om een paar brieven te gaan bestellen :S
Hoho, ik vind het óók niet achterlijk maar ik lul gewoon even met de klant mee, medeleven veinzen en ze gelijk geven en ze meteen richting de bank als 'schuldige' wijzen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:19 schreef Organiz3r het volgende:
Mwah, achterlijk vind ik het niet. Wel streng, en dat mag ook wel met bankpasjes e.d. Er zijn genoeg niet-normaal functionerende famillies waarin je als ouder niet wil dat je kind je bankpas in ontvangst neemt, om maar iets te noemen.
Meteen schrijven bij klagers is ook wel een optie, zal eens kijken hoe ze daarop reageren
Ik weet niet of dit de bedoeling is om die naam zo maar te geven.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:45 schreef carboni het volgende:
Die legitimatiezendingen moet je ook nog de volgende dag bestellen, van de week nog lekker de regels gebroken en direct naar het postagentschap gebracht aangezien ze de volgende dag op vakantie gaan. Die mevrouw was dus blij met deze actie.
Mensen die zeiken luister ik niet eens naar..
Voor Kampen: stuur een brief naar xxx de vm van dat kantoor, dan word het vast wel serieus genomen8261EE nummer 12.
Dat mogen wij dus juist niet meer doenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:04 schreef tntster het volgende:
Dat mag ook (maar een keer aanbieden), de klant zegt vaal genoeg " hij/zij is morgen ook niet thuis"
Gewoon invullen dat ze geen 2e aanbieding willen dan ist goed ;-)
Ik weet wel zeker van nietquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:14 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit de bedoeling is om die naam zo maar te geven.
True, maar ze zullen de klacht wat serieuzer nemen, als er in een week tijd 3 enveloppen niet aankomen is er echt iets aan de hand...quote:Daarnaast gaan enveloppen langs zoveel punten, dat de kans klein is dat de vestiging meteen benaderen weinig zal helpen.
Hier hetzelfde. Steeds minder mensen, en ook de TC maakt niet echt de indruk dat hij nog langer in het beleid gelooft. Hij reageert nogal onverschillig op alles wat er mis gaat.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:51 schreef sbientje het volgende:
pff, hier is iedere dag tegenwoordig een rotdag. Het is te druk voor de mankracht die er is. De mensen die er zijn hebben allerlei sollicitaties lopen en gooien er half met de pet naar, en ondertussen komt er om de 10 minuten iemand zeggen: Is die en die wijk nou NOG niet klaar??
Op de zaterdagen ook steeds. Rond half 10 is het hartstikke druk op zaal, maar iedereen doet zijn eigen wijk en maakt dan dat ie wegkomt. Ik ben meestal als een van de laatste weg (want ik begin pas om half 10, 10 uur soms) en dan stana er nog 3 wijken die gezet moeten worden. Ben ik vervolgens weer de sjaak.. Morgen wil ik gewoon mijn normale dienst draaien. Het is zo vermoeiend als je van hot naar her moet en geen idee hebt wat je moet doen allemaal.
Ons kantoor gaat overigens weg, we worden bij een ander kantoor gevoegd. Nu hebben we een rijsttafel in november, als afscheid zeg maar. Op kosten van TNT. Dat is dan wel weer erg leuk
Ja je hebt gelijk, al als je goed googled kunt je een hoop vinden. De oude VM van Kampen die nu in Lelystad zit staat zelfs ergens op internet met telefoonnr van de vestigingquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:14 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit de bedoeling is om die naam zo maar te geven.
Daarnaast gaan enveloppen langs zoveel punten, dat de kans klein is dat de vestiging meteen benaderen weinig zal helpen.
Ter compensatie was het vandaag een erg rustige dag, terwijl er een bordje hing met "scenario normaal". Miischien had die Kampioen van gisteren eigenlijk vandaag pas mee gemoeten?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ondertussen wordt het met die scenario's steeds onzinniger. Eerst dacht ik dat ze ons voor de gek probeerden te houden, maar ik heb nu steeds meer de indruk dat ze gewoon maar wat aanklooien. Onbewust onbekwaam, zeg maar. De afgelopen 3 dagen was het elke dag druk. Niet krankzinnig druk, maar gewoon druk. Hoop plaatwerk, Kampioenen, dat soort werk. Woensdag was het echter "maatwerk druk", gisteren was het "normaal" en vandaag was het zelfs "maatwerk rustig"!
Vandaar dat er vandaag een enorme berg post voor kpn was. Het is altijd al veel maar nu was het echt extreem.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 20:24 schreef sbientje het volgende:
Wij hadden vandaag ook een mailing van KPN voor bijna ieder huis, ik weet niet wat die voor adressenbestand hadden maar zitten zoveel fouten bij. Huisnummers die niet bestaan e.d. We hebben ze allemaal in een grote zak gemikt en een retoursticker erop...
dat geloof ik wel ja, die hele zut moest retour.. Zal echt niet alleen bij ons geweest zijnquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:16 schreef lbeew het volgende:
[..]
Vandaar dat er vandaag een enorme berg post voor kpn was. Het is altijd al veel maar nu was het echt extreem.
hoe bedoel je, thuis? Gisteren zat ie bij de post volgens mij! Of donderdag zelfs al.. ja volgens mij hadden wij m donderdag meequote:
Vandaag werd die bij ons bezorgdquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:06 schreef sbientje het volgende:
[..]
hoe bedoel je, thuis? Gisteren zat ie bij de post volgens mij! Of donderdag zelfs al.. ja volgens mij hadden wij m donderdag mee
Ja en enorm veel brieven van de Fortis Bankquote:
Toch wel fijn dat collega's voor je klaar staan op zo'n moment. Hier kan je de vestiging na 13:00 uur niet meer bereiken, dat houdt in dat de TC én de postbode plus hun telefoon uit hebben gezet. Oftewel, heb je dan ook maar íets wat het werk kan vertragen, je zoekt het zelf maar uitquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een rustige dag beloofde te worden is alsnog een erg lange dag geworden.
Mijn auto kapte er onderweg mee en ben pas na enkele uren afgesleept. Daarna bij een andere vestiging een auto weten te ritselen en daarmee mijn dienst afgemaakt. Gelukkig kwam een collega me helpen zodat ik uiteindelijk om 17:00 klaar was.
Hoe kon ze jou dan bellen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:39 schreef Organiz3r het volgende:
Vandaag een mooie actie van een collega: Ze belde dat ze haar telefoon in een brievenbus had laten vallen.
Voor zoiets kun je toch geen uren rekenen lijkt me? Moeten ze er bij die collega maar vanaf getrokken worden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:39 schreef Organiz3r het volgende:
Vandaag een mooie actie van een collega: Ze belde dat ze haar telefoon in een brievenbus had laten vallen. In zo'n oranje ding dus, tijdens het ingooien van een aantal brieven die ze wilde verzenden. Ik bood de TC aan om er even heen te rijden met een sleutel + buslichtingsrek om de telefoon te bevrijden. Wel zo collegiaal, als het mij zou overkomen zou ik het ook prettig vinden als er iemand kon komen![]()
Blijkt dus dat wij geen sleutels en rekken op onze vestiging hebben omdat er bij ons geen collectie plaats vindt... Goed, even de vestiging een dorp verderop gebeld, die hadden wel de benodigde attributen. Ik daar dus eerst heen om ze op te halen. Was lekker druk op de weg, dus dat duurde ruim een half uur. Vervolgens doorgereden naar de brievenbus in kwestie. Gelukkig was dat de brievenbus die helemaal aan de rand van ons gebied staat en was ik ruim 45 minuten onderweg, ook weer omdat het zo ontzettend druk was
Eenmaal aangekomen heb ik braaf het buslichtingsrek aangebracht (anders lazert alles op de grond...) en de bus geopend. Alles valt mooi in het rek. Ik even zoeken... ZIT DIE TELEFOON ER HELEMAAL NIET INLekker dan... Collega: "Nou, dan zal hij wel ergens anders liggen. Bedankt hè!" *loopt weg*
Goed. Met het terugrijden erbij zijn het wel weer twee uren die ik bij kan schrijven, maar het was wel echt een facepalmmomentje![]()
Er stapte op de terugweg trouwens nog iemand uit z'n auto waarnaar ik getoeterd had omdat ie me ontzettend lomp afsneed. Dan zijn die buslichtingsrekken mooie dingen om bij je te hebben![]()
Er is ook nog zoiets als een vaste lijn. Ouderwets concept, maar het werkt nog steedsquote:
Ik werk = Ik krijg betaald. Ik krijg betaald tot de laatste postbode terug is op het kantoor. Moet dan namelijk alle herstelpost/agt/etc. naar de "grote" vestiging rijden. Of ik dan op kantoor zit omdat ik verder niets te doen heb of ik dit soort klusjes doe, ik krijg hoe dan ook betaald. Anders krijgen ze met mij en m'n nieuwe vriend het buslichtingsrek te makenquote:Op zondag 10 oktober 2010 00:33 schreef rub3n het volgende:
[..]
Voor zoiets kun je toch geen uren rekenen lijkt me? Moeten ze er bij die collega maar vanaf getrokken worden.
Ze had zeker geen zin om haar post terug te brengen naar het depot?
Huurauto'tje?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:23 schreef rub3n het volgende:
Scheelt ook dat ik zo'n lekkere auto heb! Ik betrapte me erop dat ik op stukken waar ik normaal 100Km/h rijd (en dan het gevoel hebt dat je een vliegtuig met draaiende motoren in de Kangoo hebt) dat ik daar nu 130Km/h reed!
Hmm maar goed dat er geen boco in zit haha!
Piepen boven de 120 km/h? Ik heb er nog nooit van gehoord ik rijd ook wel eens harder dan 120. En de score voor de snelheid telt als het goed is niet mee voor de totaal score.quote:Op zondag 10 oktober 2010 00:48 schreef Organiz3r het volgende:
[..]
Huurauto'tje?
Voor zover ik weet kan je met een auto met boco beter niet harder dan 120 rijden. Dan gaat ie piepenIk weet niet of hij ook begrensd is, toen hij begon te piepen heb ik maar het gas losgelaten. Had die maand ook een laag cijfer voor snelheid, verassend genoeg.
En als het wel zo was, had je het dan gemeld? Ik heb eens een zaterdagwerker 'betrapt' op het niet bezorgen van de HAH. Ik liep zijn wijk, omdat hij niet aanwezig was en een meneer in de wijk sprak me aan en vertelde me dat ze al maanden geen C1000 folder meer hadden gehad en hij was verbaasd dat hij er nu weer eentje kreeg.quote:Op zondag 10 oktober 2010 00:40 schreef Organiz3r het volgende:
Ik zat ook nog te denken aan het feit dat ze post van haar wijk in de bus gegooid had, dat heb ik uiteraard ook gecontroleerd. Maar het was niet zo
Nee, maar wel bij die persoon. Ik zou zeggen dat als ik er nog een keer achter zou komen, dat ik het dan wel zou melden bij de TC.quote:Op zondag 10 oktober 2010 10:27 schreef Aagie het volgende:
[..]
En als het wel zo was, had je het dan gemeld? Ik heb eens een zaterdagwerker 'betrapt' op het niet bezorgen van de HAH. Ik liep zijn wijk, omdat hij niet aanwezig was en een meneer in de wijk sprak me aan en vertelde me dat ze al maanden geen C1000 folder meer hadden gehad en hij was verbaasd dat hij er nu weer eentje kreeg.
Ik heb het niet gemeld. Hij is een paar weken later overigens wel ontslagen, ze komen er blijkbaar zelf wel achter. Ik vind mezelf niet de persoon om dat te melden, hoewel ik wel de pé in had omdat het gewoon niet eerlijk van hem was.
Zouden jullie zoiets melden bij je TC?
In de Fiat Doblo zit in de boordcomputer een snelheidswaarschuwing die je kunt instellen in de boordcomputer maar dat heeft niks met de boco te maken. Boco registreert alleen en waarschuwt niet als je met 160 over boerenweggetjes suist.quote:Op zondag 10 oktober 2010 10:17 schreef Bartjes het volgende:
[..]
Piepen boven de 120 km/h? Ik heb er nog nooit van gehoord ik rijd ook wel eens harder dan 120. En de score voor de snelheid telt als het goed is niet mee voor de totaal score.
Gisteren iemand opleiding gegeven voor een wijk. Ik kende zelf de wijk amper dus ik stond ook af en toe ook van volgens mij moeten we daarheenZal wel een goede indruk hebben gegeven, hopen dat die jongen toch wel ff blijft maar ik geef het zo weinig kans.
Worden jullie ook zo moe als je opleiding geeft, ik wel rete irritant als je niet je eigen tempo kan lopen. Je wordt gewoon moe omdat je te langzaam loopt
Mijn TC had er specifiek om gevraagd, dus ja. En dat piepen, heb ik van een collega gehoord. Maar ik zal het eens een keer proberen als het volgens jullie niet zo is.quote:Op zondag 10 oktober 2010 10:27 schreef Aagie het volgende:
En als het wel zo was, had je het dan gemeld?
schakelen bij 2000 toeren is sowieso echt niet leuk, je bent echt net een slak.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
Zo'n Fiasco In AutoTechniek Duplo is echt niets. Bij de TNT hebben ze er een veel te lichte motor in gehangen.
Het is een toerenmotor die pas tegen de 2.000 toeren tot leven komt. En ja, waar stellen ze de grens op bij toeren: precies die 2.000. Sommigen vinden het een prima ding, maar imo ben je met zo'n duplo langer onderweg dan met een andere auto.
Als het rijdt dan gaat het prima, maar het accelereren is verre van optimaal bij het ding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |