Weet je ook meteen waarom er een onderzoek is.quote:Ook ging de directie gisteren in op een merkwaardig conflict dat afgelopen week tussen TNT en de Opta was ontstaan. De postautoriteit beweerde de laatste dagen publiekelijk dat TNT per brief op de hoogte was gesteld van een onderzoek dat loopt naar de postbezorging door het bedrijf. TNT hield echter vol van zo'n onderzoek niets te weten.
Ach, de goede ouwe tijd. Heb ik ook nog meegemaakt. Maar dat van die veel hogere salarissen kan ik me niet herinneren, hoor! Ik werk hier nu 13 jaar en m'n loon is echt niet gedaald in de tussentijd. In '98 verdiende ik 10,91 gulden bruto per uur (was toen 19).quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:55 schreef KonnieKipke het volgende:
ach, wat zijn die salarissen gedaald... Ik heb van 1994 t/m 1999 altijd met veel plezier als zaterdagpostbode en in vakanties bij PTT Post gewerkt. Verdiende toen ik 17 was iets van 16 gulden bruto per uur.
Op post of pakjes bij de buren bezorgen stond ontslag en ook was er nog een 2e pakketbestelling 's avonds. Dat was pas luxe. Daar werd als eerste op bezuinigd.
Er was nog GEEN HAH. Die ellende kwam pas later, eerst door de week en later ook op zaterdag tot veel ongenoegen van ons destijds.
In de jaren 80 was het nog helemaal goed, toen liep je 's ochtends je loop, was je rond 11.00 klaar, en liep de betaling door tot 13.00. Ik heb ooit nog een gratificatie gehad van 250 gulden als beste zaterdagpostpode van kantoor VHN.
Je begon om 6.00 met de VOS, daarna kon je om 7.00 je wijk sorteren en zetten, en meestal begon mijn eerste loop om 8.30. Rustig 1,5 - 2 uur venten en dan de middagwijk sorteren en zetten. Vaak was ik dan rond 13.30 - 14.00 klaar.![]()
In zomermaanden altijd de data-entry van 18.00 - 19.00. Pakjes met streepjescodes die op het postkantoor afgeleverd waren inscannen en postcode invoeren.
Mja, willen ze soms dat de foutlopers van zaterdag pas op woensdag bezorgd kunnen worden? Zo lang gaat het in het geval van mijn depot namelijk duren als ik me er aan zou houden ...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 02:14 schreef Troeta het volgende:
Op de hier nog rode brievenbussen controleren ze nu idd, dus mee naar huis nemen of terug in de kast leggen is een beter plan.
Bij ons zijn er al mensen ontslagen door die controles, dus kijk uit:P
Jammer dan zou ik zeggenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, willen ze soms dat de foutlopers van zaterdag pas op woensdag bezorgd kunnen worden? Zo lang gaat het in het geval van mijn depot namelijk duren als ik me er aan zou houden ...
Van een zaterdagcontract. Wat bedoel je met parttime? Parttime postbode of postbezorger?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:38 schreef michael1986 het volgende:
Die salaristabel is dat van een zaterdagscontract of ook een parttime contract?
we kunnen er een topicmeet van makenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:30 schreef gekkewiebel het volgende:
Was de actie Red de Postbode al langsgeweest? Je kunt stickers bestellen die de postbode redden! Ik durf niet te zeggen of de zaterdagwerkers eronder vallen, maar als je je geroepen voelt: www.reddepostbode.nl
Jammer dat het van de verkeerde partij is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:30 schreef gekkewiebel het volgende:
Was de actie Red de Postbode al langsgeweest? Je kunt stickers bestellen die de postbode redden! Ik durf niet te zeggen of de zaterdagwerkers eronder vallen, maar als je je geroepen voelt: www.reddepostbode.nl
Een partij die voor de postbodes opkomt kan toch nooit een verkeerde partij zijn?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:07 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Jammer dat het van de verkeerde partij is.
De actie "Red de postbode" vind ik absoluut goed, niks mis mee, alleen de SP in zijn geheel is niet echt mijn partij.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een partij die voor de postbodes opkomt kan toch nooit een verkeerde partij zijn?
Ach, zolang je maar geen VVD-er bent. Een VVD-stemmende postbode, da's net zoiets als een Jood die op de NSDAP stemt (of een Marokkaanse Wilders-fan)quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:59 schreef Viper86 het volgende:
[..]
De actie "Red de postbode" vind ik absoluut goed, niks mis mee, alleen de SP in zijn geheel is niet echt mijn partij.![]()
Er is eigenlijk geen enkele partij die mij 100% aanspreekt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ach, zolang je maar geen VVD-er bent. Een VVD-stemmende postbode, da's net zoiets als een Jood die op de NSDAP stemt (of een Marokkaanse Wilders-fan)
Nee, dat heb ik ook. Dus meestal stem ik maar op een partij die mij voor 70% aanspreekt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:09 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Er is eigenlijk geen enkele partij die mij 100% aanspreekt.
dat moet ook wel ja, anders zou je nooit kunnen stemmenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik ook. Dus meestal stem ik maar op een partij die mij voor 70% aanspreekt.
Dat vindt ik nou absolute bullshit, sorry...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ach, zolang je maar geen VVD-er bent. Een VVD-stemmende postbode, da's net zoiets als een Jood die op de NSDAP stemt (of een Marokkaanse Wilders-fan)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:06 schreef Taneli het volgende:
[..]
Dat vindt ik nou absolute bullshit, sorry...
Vrijheid van meningsuiting toch in dit land?Ik heb absoluut geen probleem met vrijheid van meningsuiting.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het juist het gedachtegoed als dat van de VVD is geweest wat de TNT mede in de situatie heeft gebracht zoals deze nu is. De VVD is fel voorstander van de liberalisering en van de "vrije markt", en komt niet op het idee dat je misschien wel niet ALLES moet liberaliseren. Bij kamerdebatten is het ook steevast de VVD die TNT laat vallen en de verwerpelijke praktijken van Sandd en Selektmail verdedigt. De VVD-ers Aptroot en Elias verschijnen geregeld in de pers als het om postzaken gaat en voelen zich niet te beroerd om met leugens hun argumenten kracht bij te zetten.
Lees bijvoorbeeld eens dit artikel. Als de leugen niet bestond, had meneer Elias 'm wel uitgevonden!
Kortom: De VVD wil de postbode niet redden, maar hem de nek omdraaien! En dat allemaal omdat er dan zogenaamd lagere prijzen komen voor de consument, betere kwaliteit (wij weten wel beter) en meer efficiency (4 postbodes achter elkaar door je straat)
Dus misschien niet zo verwonderlijk dat ik hier niet op stem.Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
Zover had ik me er iig niet in verdiept, dus dan begrijp ik je wel... maar met een beetje geluk wordt de nek van Sandd en Selectmail al omgedraaid volgend jaarquote:Op woensdag 6 oktober 2010 05:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb absoluut geen probleem met vrijheid van meningsuiting.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het juist het gedachtegoed als dat van de VVD is geweest wat de TNT mede in de situatie heeft gebracht zoals deze nu is. De VVD is fel voorstander van de liberalisering en van de "vrije markt", en komt niet op het idee dat je misschien wel niet ALLES moet liberaliseren. Bij kamerdebatten is het ook steevast de VVD die TNT laat vallen en de verwerpelijke praktijken van Sandd en Selektmail verdedigt. De VVD-ers Aptroot en Elias verschijnen geregeld in de pers als het om postzaken gaat en voelen zich niet te beroerd om met leugens hun argumenten kracht bij te zetten.
Lees bijvoorbeeld eens dit artikel. Als de leugen niet bestond, had meneer Elias 'm wel uitgevonden!
Kortom: De VVD wil de postbode niet redden, maar hem de nek omdraaien! En dat allemaal omdat er dan zogenaamd lagere prijzen komen voor de consument, betere kwaliteit (wij weten wel beter) en meer efficiency (4 postbodes achter elkaar door je straat)
Dus misschien niet zo verwonderlijk dat ik hier niet op stem.
Ah, vandaar dat je je politieke tegenstanders uitmaakt voor Joodse Nazi's.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 05:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb absoluut geen probleem met vrijheid van meningsuiting.
Dus misschien niet zo verwonderlijk dat ik hier niet op stem.
Ik zie het niet gebeuren, VVD, CDA, D'66 zullen zeker proberen om deze bedrijven 'uitstel' te geven of om ze gewoon hun gang te laten gaan met de mazen in de wet. Dan is het afwachten wat PvdA, GL en PVV gaan doen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:48 schreef Taneli het volgende:
[..]
Zover had ik me er iig niet in verdiept, dus dan begrijp ik je wel... maar met een beetje geluk wordt de nek van Sandd en Selectmail al omgedraaid volgend jaar![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |